Ajax begint officieel aan voorbereiding; Ajacieden melden zich op De Toekomst

door Jesse ter Haar 201

Bron Ajax.nl

Ajax begint officieel aan voorbereiding; Ajacieden melden zich op De Toekomst

door Jesse ter Haar 201

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax is donderdag officieel aan de voorbereiding begonnen, zo maakt de club bekend via Ajax.nl. Een uitgedunde spelersselectie meldde zich op Sportpark de Toekomst, waar op donderdag en vrijdag de welbekende medische tests op het programma staan.

De Ajacieden betraden één voor één het trainingscomplex van de club. Onder anderen Branco van den Boomen is te zien op de foto's die Ajax naar buiten brengt. 'Na een check bij de dokter werden de Ajacieden getest op onder meer de onderdelen kracht, uithoudingsvermogen en snelheid', zo valt te lezen. 'Gehuld in het nieuwe trainingstenue werkten de spelers zich in het zweet.'

Naast nieuweling Van den Boomen keerden er ook enkele spelers terug na een huurperiode. Jay Gorter, Anass Salah-Eddine en Kik Pierie zijn (voorlopig) weer te bewonderen op het voor hen al zo bekende Sportpark de Toekomst. De internationals sluiten zich in een later stadium pas aan bij de selectie van Ajax en zullen dan ook afwezig zijn tijdens de eerste training, die zaterdag plaatsvindt, onder leiding van Maurice Steijn.

Verder is te zien dat onder meer Davy Klaassen, Owen Wijndal, Mika Godts en Van den Boomen interviews afleggen en dus zullen de Ajacieden spoedig weer te horen zijn voor de Ajax-fans. Overigens is Ahmetcan Kaplan, die tijdens zijn debuutseizoen bij Ajax veel te maken had met blessureleed, ook weer met een lach te bekennen op De Toekomst.

Oefenwedstrijden Ajax

Nadat op zaterdag de medische tests en de eerste training van Ajax erop zitten, kan langzaam maar zeker worden toegewerkt naar de eerste oefenwedstrijden van de voorbereiding. Op 18 juli staat het eerste duel op het programma. Dan neemt Ajax het - net als vorig seizoen tijdens de voorbereiding - op tegen Shakhtar Donetsk. Later volgen RSC Anderlecht, FC Augsburg en Borussia Dortmund nog als oefentegenstanders.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Louis.K +2115

Voorbereiding van niks
Spelers niet terug . Transfer gaan traag
Weer slecht seizoen

04-07-2023 18:09

RN +14719

Wijndal. Kijk hoe die loopt joh. Wat een lachertje

30-06-2023 21:31

jeffrey_van_der_sluis +30389

https://twitter.com/AFCAjax/status/1674753401534513154?t=LtYdyqD4nMJkDp2vucO69w&s=19

Lekker man Maurice in Ajax kleren, let's go!

30-06-2023 14:16

JohnnyHeitinga3 +8006

Is die gehuurde Engelsman van PSV niet iets voor Ajax als opvolger van Timber? Branthwaite? PSV kan hem schijnbaar niet betalen.

30-06-2023 11:20

GGXIII +6511

Nee, is een LCV en daar hebben we al Hato, Bassey en Kaplan voor. Daar zijn we prima voorzien. Laat die 3 het maar uitvechten.

30-06-2023 11:26

JohnnyHeitinga3 +8006

Ah, linksbenig. Dan compleet overbodig inderdaad.

30-06-2023 11:37

Chrismokum020 +16404

Die vond ik wel heel matig daar. Totaal niet geschikt om met 50 meter ruimte in de rug te spelen + ook voetballend tekort

30-06-2023 13:52

Opperhoofd +12578

Is Kaplan inmiddels weer aan het voetballen ?

30-06-2023 06:55

Henk de Vries +11131

Heeft Klaassen zijn voorhoofd opnieuw laten inplanten?

En Fitz-Jim, ik had em haast niet herkend...

30-06-2023 06:43

Balgevoel +30849

Daar had het alle schijn van, inderdaad. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het mij ook goed k*t lijkt om (zeker zo jong al) kaal te worden, maar een Klaassen met haar, daar moet ik me nog heel even op voorbereiden, nog even heel erg los van het voetbal zelf. Want eigenlijk gun ik hem best een mooi avontuur in de MLS en ons een échte nummer 10...

30-06-2023 09:46

goajaxgo +14125

Naar mijn smaak zijn ze nog niet hongerig genoeg maar misschien komt dat nog.

30-06-2023 00:01

4bier +31367

Ajax is niet sexy meer. We hebben Kim Holland nodig!

29-06-2023 22:52

RuffRhythim +24837

Kunnen we niet wat lekkerders krijgen, Ruud Dil?

30-06-2023 07:28

Joelveltman123 +4637

Nu al zin in het seizoen! Ondanks alles toch veel vertrouwen in Maurice en Sven!

29-06-2023 22:50

BackInBlack +14490

Ik heb er enorm zin in

Steijn geeft mij hoop
Sven geeft mij hoop

29-06-2023 21:39

vanreenen +10242

Misschien een beetje te vroeg, maar ondanks de goede bedoelingen van Maurice en Sven, is de selectie nauwelijks veranderd. Ik heb er totaal geen vertrouwen in dat Ajax volgend jaar een rol van betekenis gaat spelen. De achterhoede is niks, het middenveld zou kunnen maar voorin is het ook niets. Er moeten tenminste 4 of 5 spelers bij en Huntelaar roept dat A is een geweldige Ajaxspeler is en Sven vindt het niets.
Nou, dat schiet lekker op. Sterkte er mee. Ik hoop dat ik er ver naast zit, maar ik begin zo langzamerhand in te woorden van Wesley Schneider te geloven.

29-06-2023 21:37

BackInBlack +14490

Relax man

29-06-2023 21:39

cantharel +3523

Met een betere trainer hadden we kampioen geweest dus het lag niet aan de spelers.

30-06-2023 09:12

wijzijndebeste123 +163631

Net even filmpje bekeken op Ajax TV. Ik mis de absolute honger in de teksten na t beschamende vorige seizoen. Ik proef bij meerdere spelers wederom zelfgenoegzaamheid. Steijn moet vanaf t begin de zweep erover halen.

29-06-2023 21:22

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25363

Op 1.22 wat is er met FJ gebeurt vakantie gevierd bij de Mac???? https://youtu.be/VAmDaLQ1w5s

29-06-2023 21:09

4bier +31367

Klaassen retourtje Turkije gehad. Geen porem.

29-06-2023 20:56

TeringHenkie +28342

Fitz Jim lijkt wel wanneer hij wegloopt op die acteur van No Country for Old Man !!!!!

29-06-2023 19:23

TeringHenkie +28342

Die Fitz Jim lijkt wel een plofkip. Man man wat heeft hij in godsnaam gegeten!!

29-06-2023 19:11

Murdoink +2058

https://twitter.com/MikeVerweij/status/1674461698705567758

Sven moet er nu toch wel aan gaan trekken met aankopen

29-06-2023 19:00

RuffRhythim +24837

No worries...
Let Sven cook....

29-06-2023 20:00

OwenStevenDalberg +27486

Volgens mij heeft Klaassen nieuw haar laten transplanteren. Tenminste zo lijkt het in het filmpje op de Ajax Facebookpagina. Hopelijk heeft deze 'verjongingskuur' ook invloed op z'n snelheid. Dan is het weer een bruikbare speler voor Ajax.

29-06-2023 18:56

MarcelvTol1971 +15319

Zat net op you tube filmpje te kijken van Ajax TV.
Wat heeft die Fitz Jim een dikke harses, heeft ie privé training van Wesley Sneijder of zo ??
Of zie ik het verkeerd ?

29-06-2023 18:46

AJAXmijnleven1900 +2

Steijn gaat alle criticasters de mond snoeren

29-06-2023 18:44

DamskoStrijderss +9664

Frisse koppies opweg naar de volgende landstitel. Zin in!

29-06-2023 18:18

Chrismokum020 +16404

Moet zeggen dat ik vandaag pas wat langer naar beelden van Kaplan heb gekeken, maar die gaat echt nog van waarde zijn hier. Voetballend vrij sterk, durft in te dribbelen, fysiek sterk, kan goed koppen en een goede lange bal in huis. Hopelijk blijft hij fit dit seizoen!

29-06-2023 17:36

Ajacied33 +36706

Buurjongen van me, grote Trabzon fan, vertelde me vorige zomer al dat Ajax een hele goede verdediger heeft binnengehaald met Kaplan. We gaan het zien, ken hem nog niet

29-06-2023 18:51

Ajaxafc1986 +1001

De vraagprijs is ook veel te hoog voor een Alvarez! Jammer!

29-06-2023 17:23

edalm +4931

Ik heb er zin in

29-06-2023 17:12

Ajaxfan16 +27419

Als ik sommige reacties hier lees, hadden die echt al 6 of 7 aankopen verwacht ofzo. Noem mij maar een club die nu al super veel aankopen heeft gedaan. Maar ze verwachten wel dat Ajax al hun hele selectie op orde hebben en dat is echt totaal niet realistisch. Vorig seizoen hadden we pas op 8 juli onze eerste inkomende transfer.

29-06-2023 17:09

thepower1990 +35726

Vorig seizoen hadden we pas op 8 juli onze eerste inkomende transfer.

Ja en we hebben gezien wat voor waanzinnig succes dat seizoen is geworden...

29-06-2023 17:18

Ajaxfan16 +27419

Ja want daarvoor kochten we wel al alle spelers in de maand juni? Gaat toch niet om de kwaliteit, maar wanneer de transfers gedaan zijn.

29-06-2023 17:24

DankzijCruijff +48712

Ja, want dat lag natuurlijk aan de timing, he thepower1990? Lag vast niet aan de spelers die we hebben gehaald. Nee, vooral aan die timing.

Wat ben je toch weer ontzettend bedreven in het uitkramen van bullshit. Zolang het maar een negatief geluid is, dan hebben we aan jou altijd een goede. Jankerdje.

29-06-2023 18:19

OwenStevenDalberg +27486

Als Bassey in juni gekocht was, dan hadden we hem nu voor 70 miljoen euro kunnen verkopen. En hij had ons zeer waarschijnlijk kampioen gemaakt. Zonde. Volgende keer eerder spelers kopen graag, want ik denk dat het seizoen nu al mislukt is door de late aankopen.

29-06-2023 19:02

Renato +972

Eerst maar eens zien wat er overblijft, meeste berichten zijn uitgaand............EN WAT ER (WIL) KOMEN...........

29-06-2023 17:02

Lars.v +3039

Gaan er nog spelers komen????

29-06-2023 16:54

HarryHarHar +3018

Ja Kik pieri.............

29-06-2023 17:39

PimDeKlager +4381

Top mensen! A.s maandag begint het supertrio van de Action, Lidl en Primark met hun nieuwe project:

AFC AJAX

29-06-2023 16:45

Ajacider +4913

Wauw creatief man. Seizoen nog niet eens begonnen en je schrijft alles en iedereen al af. Is het glas bij jou half leeg of half vol azijn?

29-06-2023 16:54

PimDeKlager +4381

Het is half vol met realisme

29-06-2023 17:14

Ajacider +4913

Dan is de kans dat je gelijk hebt/krijgt discutabel en twijfelachtig.

29-06-2023 17:18

MarLuuk76 +3557

Doen inderdaad allemaal aan uitbuiting ja.

29-06-2023 17:09

4EVERAJAX +8393

Ik verwacht in ieder geval dat Steijn die gasten van AJAX 1 sterker maakt fysiek en conditioneel, zodat ze de tegenstanders murw kunnen spelen 90 minuten + lang! Mijn inziens gaan we er dan al op vooruit. Dan hopelijk zet hij dan nog de poppetjes op de juiste plaats, en heeft hij een betere hand met wisselen dan z'n voorgangers.

Dat is in ieder geval waar invloed op uit te oefenen is.

WZAWZDB

29-06-2023 16:33

jordy888 +3157

Wijndal dacht door zijn kop kaal te scheren dat zijn overgewicht wel zou verdwijnen.

29-06-2023 16:29

Tommyshelby +128776

𝐇𝐨𝐨𝐟𝐝 𝐣𝐞𝐮𝐠𝐝𝐨𝐩𝐥𝐞𝐢𝐝𝐢𝐧𝐠 𝐒𝐭𝐞𝐟 𝐖𝐢𝐣𝐥𝐚𝐚𝐫𝐬 𝐯𝐞𝐫𝐭𝐫𝐞𝐤𝐭 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐀𝐅𝐂 𝐀𝐣𝐚𝐱

Stef Wijlaars maakt de overstap van FC Den Bosch naar AFC Ajax. Wijlaars was de voorbije zes seizoenen actief in de jeugdopleiding, waarvan drie jaar in zijn huidige rol.

29-06-2023 16:25

AiasMaximus +6027

Opvolger van Kelvin Duffree? Benieuwd wat die gaat doen

29-06-2023 16:41

PetrusKeizer +10739

Misschien op t trainingsveld een grote mand neerzetten. Ik weet nu al wie daar doorheen gaan vallen.

29-06-2023 16:25

Kaatje +4798

Gelukkig, ik lees dat we er allemaal weer zin in hebben 😂

29-06-2023 16:22

thepower1990 +35726

Tja maar heel eerlijk, welke reden is er ook te bedenken dan om er nu al echt weer zin in te hebben? Steijn gaat van Rensch echt niet ineens een prime Daniel Alves maken hoor, of van Taylor een Bellingham 2.0 of van Bassey een Kim

29-06-2023 16:25

RayJordaan +6846

Of van Klaassen een De Bruyne

29-06-2023 17:05

EuforischeRealist +15537

Ik denk in de zin van; "Hoe sneller het nieuwe seizoen begint, des te sneller is het oude vergeten"

Er vanuit gaande dat we met gerichte versterkingen een beter seizoen dan het afgelopen jaar gaan hebben.

29-06-2023 16:43

thepower1990 +35726

Ik denk dat we ons toch maar moeten gaan voorbereiden dat een groot deel van de bende van vorig seizoen ook komend seizoen in een Ajax shirt rondloopt en het echte opbouwen van Ajax langer gaat duren dan 1 zomer. Spelers als Klaassen, Wijndal, Brobbey, Rensch, Taylor, Bergwijn, Berghuis en Bassey verwacht ik gewoon nog een seizoen bij Ajax en ik zou al blij zijn als we er überhaupt achterin nog wat bij krijgen een rechtsbuiten en een concurrent voor Brobbey.

29-06-2023 16:21

Amp +37643

Wat had je dan verwacht? Dat ff de helft van de selectie zou worden vernieuwd?

29-06-2023 16:30

thepower1990 +35726

Dat zou op basis van afgelopen seizoen ( het slechtste sinds de eeuwwisseling) helemaal geen gekke gedachte zijn.

29-06-2023 16:36

Rockanje23 +37037

Dat zou wel moeten ja.

29-06-2023 16:48

Amp +37643

Ja en dat gaat natuurlijk ook zomaar ff. Het is geen fm of fifa he. En zelfs daar willen spelers niet altijd meewerken aan een vertrek of naar je club komen, als andere clubs al geen achterlijke bedragen vragen/bieden

29-06-2023 18:04

Prutser +2933

Klopt wel deels wat je zegt, maar die bende van vorig jaar was totaal niet fit en speelde allemaal voor zichzelf. Er stond geen team en bij iedereen hing z'n tong bij minuut 60 op de grond.
Als je van deze gasten een team kneed en ze super fit maakt, worden ze gewoon kampioen.

29-06-2023 16:43

Vik86 +42397

Bende zegt die..ben jij wel een ajax fan..

29-06-2023 17:08

thepower1990 +35726

Ja maar geen Ajax fan met de blind makende roze zonnebril op. Ben je nu alweer afgelopen seizoen vergeten of heb je het hele jaar met je rug naar het veld gezeten? Een complete tering bende ja, wat voor benaming wou je er anders aan geven?

29-06-2023 17:20

Vik86 +42397

Jij hebt echt geen verstand van voetbal..

29-06-2023 17:21

Goudhaantje89 +5425

Tayler bergwijn bassey verkopen aub

29-06-2023 16:20

BasseyAdriaan33 +13626

Voorbereiding begonnen, en nog steeds opgescheept met alle drama spelers. Middelmaat kun je t niet eens meer noemen.
Het gaat gewoon gebeuren; nog een jaar gluren naar Klaassen Wijndal Brubbey Rensch Taylor Bergwijn Berghuis en Bassey.

En ja, de transferwindow duurt nog, maar voorlopig heeft Ajax alleen een Franse 2e klasser (Branco) en een overbodige wisselspeler van roma overgenomen en gaan je beste spelers Timber Kudus wederom verrekken.

29-06-2023 16:16

Bramble1988 +9262

Ja man, verkoop de club, sluit de hekken, verlaag de beurs….

Zo moe van dit soort zuurpruimen!

29-06-2023 16:23

EuforischeRealist +15537

Zuurpruim!

Het is totaal onrealistisch om te verwachten dat je spelers die niet gepresteerd hebben wel even binnen een paar weken verkoopt en je selectie binnen dezelfde tijd ook nog even aanvult met nieuwe jongens.

29-06-2023 16:46

Patrick.L +2615

Het wordt ook steeds erger lijkt wel... Lijkt me een heel zwaar leven als je alles zo pessimistisch inziet.
Ik heb weer lekker zin in het nieuwe seizoen, benieuwd naar de spelers die vorig jaar wat minder waren. Zou zomaar kunnen dat een Bergwijn, Bassey, Wijndal etc het op hun heupen gaan krijgen dit jaar!

29-06-2023 17:03

Bramble1988 +9262

Een depressieve zuurpruim zou ik ervan maken

29-06-2023 17:21

BasseyAdriaan33 +13626

Noem jij het maar zoals je wil, dan geef ik je een dikke plaat die je voor je hoofd kan houden. Om over 3 maanden te zeggen; je had gelijk gap. Deze jongens zijn gewoon niet goed genoeg. Bedankt me later maar

29-06-2023 17:34

Bramble1988 +9262

Nee, je lul volledig uit je nek en doet onnodig depressief!

1. Het is idd nog niet eens 1 juli, geen enkel team is al volledig getransformeerd
2. Mislintat heeft eerder aangegeven pas echt wat te kunnen doen als er spelers verkocht worden

Doe toch kalm

29-06-2023 18:55

Chrismokum020 +16404

Berghuis, Bergwijn, Brobbey en Taylor gewoon houden. Die gaan echt wel weer goede dingen laten zien in een team wat beter staat.

29-06-2023 17:41

BasseyAdriaan33 +13626

Stuk voor stuk pure middelmaat en ver weg van het niveau wat je als Ajax zijnde moet willen nastreven. Jammer om te zien dat hier ook veel supporters zitten die in dit niveau meegaan en al tevreden zijn met fuxking Brubbey Taylor bergwijn

30-06-2023 00:35

Chrismokum020 +16404

Hoe ziet jouw ideale 11-tal eruit dan?

30-06-2023 08:10

BasseyAdriaan33 +13626

In ieder geval een Elftal met sterke opkomende backs die ook kunnen verdedigen. Type Tagliafico dus, en die hebben we niet dus aankopen nodig voor die posities.
Centraal achterin had ik Hato en Timber samen willen zien, helaas vertrekt Timber dus zal er een adequate vervanger aangetrokken moeten worden.
Middenveld zonder Taylor! Die jongen van Roma ken ik niet goed genoeg maar moet je een kans geven dus Tahirovic basis. Ik zie graag een echte creatieve aanvallende middenvelder komen ipv Taylor, een type Xavi Simons. Dus ook een aankoop nodig, en de derde middenveld zou eventueel Branco in kunnen vullen wanneer Kudus verkocht wordt en mits hij het niveau heeft. Berghuis op de bank dus.
Linksbuiten absoluut een aankoop nodig en Bergwijn verkopen, want dat wordt echt nooit wat. Denk dat je er best nog wel een miljoen of 20-25 voor moet kunnen krijgen, daarvoor kun je in Brazilië een toptalent aantrekken. Ook met het oog op eventuele winst doorverkoop veel beter! Godts eerste reserve maken.
Spits, brobbey kan echt niet dus helaas ook een aankoop nodig. Ik zie graag een type Dolberg, veel techniek, behoorlijke snelheid en kan zelf iets creëren. Rechtsbuiten is Conceicao helaas niet goed genoeg dus ook hier een speler nodig. Een tweede Braziliaans toptalent hierheen halen dus! Ik wil weer snelheid en frisheid op de vleugels zien, afgewisseld met opkomende backs. Ik wil ook jeugd op de bank hebben, geen Luca of Sanchez of Grillitsch. Dat is Ajax niet, al die halve buitenlandse middelmaat. Investeer goed!

Deze selectie is echt niet goed genoeg, dat is zo klaar als een klontje, en ook gebleken afgelopen seizoen.
Met een verkoop van Rensch, Taylor, Bergwijn, Timber, Kudus, Bassey en Alvarez heb je geld zat om deze aankopen te gaan doen en weer te gaan bouwen aan een nieuw jong elftal.

01-07-2023 00:02

Chrismokum020 +16404

Grotendeels mee eens hoor, maar zelfs Timber heeft een slecht jaar achter de rug. Dat zegt veel over de staat van het team en de trainer die we hebben gehad. Ik geloof dat bepaalde spelers het niveau zeker aankunnen, maar dan moet het elftal wel goed staan. Bergwijn speelde de hele competitie kapot in de eerste weken. Berghuis heeft zijn waarde laten zien en Brobbey zeker ook. Maar er moet absoluut het nodige gebeuren ja

01-07-2023 09:29

twynestar +28302

Dit zijn toch altijd de mooiste beelden. Hopelijk lukt het met een frisse start een streep onder vorig seizoen te zetten.

29-06-2023 16:15

BasseyAdriaan33 +13626

Fris met juffrouw rensch en miskleun Wijndal

29-06-2023 16:17

twynestar +28302

Oei, vanochtend weer in je onderbroek gekeken en teleurgesteld de dag begonnen?

29-06-2023 16:20

eenAjaxfan +20319

Zag ik daar nu een Sparta logootje...?

29-06-2023 16:11

Tommyshelby +128776

Pierie 😂😂😂😂😂 ik word echt moe van die gozer.. elk jaar weer

29-06-2023 16:10

Web +178830

Die is binnen twee weken weg

29-06-2023 16:10

fc Barcelona_ke +19246

Nope, Steijn maakt Pierie een basisspeler van Ajax geworde

29-06-2023 16:13

twynestar +28302

Mike hou op met accounts hacken, ook op Ibiza.

29-06-2023 16:15

MarcelvTol1971 +15319

Wie wil die hebben dan ?

29-06-2023 17:10

GiannisAntetokounmpo +8389

Vanaf Maandag gaat het hopelijk los!

Ik verwacht ook dat er achter de schermen al het een en ander rond is, maar dat daar puur even mee wordt gewacht tot ingang nieuwe boekjaar.

Wij op AS zullen gewoon moeten wennen aan het feit dat er met Mislintat aan het roer niks meer uitlekt.

29-06-2023 16:09

MarcelvTol1971 +15319

Nou laat dat een zegen zijn dat de heren Verweij en Driessen geen ingang meer hebben bij Ajax

29-06-2023 17:12

AFCAjaxMidNineties +12723

Nog 6 uitgaande en 5 inkomende transfers te gaan ......

29-06-2023 15:57

Web +178830

Met Taylor, van Boomen, Berghuis, Vos en Tahirovic heb je al heel veel mogelijkheden op het middenveld
En misschien komt er nog wel iemand bij?
Voorhoede is niet veel veranderd
Heel erg hopen dat Brobbey en Bergwijn het nu eindelijk laten zien, met betere spelers achter zich op het middenveld
Hato, Kaplan en Eddine er bij achterin

Hopen op een goede rechtsback
Een centrale verdediger en doet de kans zich voor een spits

29-06-2023 15:55

WantAmsterdam +116101

Hopelijk wordt Fitz snel fit.

29-06-2023 15:56

Slang3 +45853

Vind dat niet heel veel

29-06-2023 16:04

tripleA +3891

Het punt met al die jonge spelers is dat je ze een beetje rustig moet laten wennen, direct verwachten dat ze het hele seizoen basis staan is niet verstandig, Ajax zal echt nog wel een paar stevige versterkingen moeten halen.

29-06-2023 16:06

Altijdindestraat +40036

Of Bergwijn naar SA voor belachelijk veel geld en Lang terughalen met prestatie contract, kan Godts zich ontwikkelen achter hem.

Dan concurrent voor Brobbey, misschien wel die Zwitserse spits Amdouni, die kan wel ballen.
Achterin moet er nog wat gebeuren, Sanchez weg in elk geval en Wijndal mag weg.

29-06-2023 16:06

thepower1990 +35726

@Web
Ik denk dat je echt veel meer nodig hebt. Taylor is en blijft van Heerenveen niveau, Berghuis speelt al 1,5 jaar echt als een krant, Vos komt net kijken en hebben we geen idee van hoe hij zich kan houden in Ajax 1 en hetzelfde geldt voor Tahirovic die ook niet meer dan een handjevol wedstrijden tot nu toe in het eerste van Roma heeft gespeeld.
En achterin moet je maar hopen dat Hato geen terugval krijgt zoals zo veel jonge spelers, wat is überhaupt het niveau van Kaplan zeker na 2 zware blessures en Eddine moest het bij Twente zelfs afleggen op de back positie.
Dit is echt een selectie met louter grote vraagtekens en dat moet snel gaan veranderen.

29-06-2023 16:11

Dirigent +6860

Rechtsback: Arthur Augusto
Centrale Verdediger: Robert Renan
Spits : Ernest Nuamah

Al moet ik zeggen dat we op rechts met Rensch toch wel een heel groot talent hebben en ik denk dat we hem de tijd moeten geven, heeft veel potentie.

29-06-2023 16:34

Ajaxtrouw +6341

Wat een triest begin eigenlijk. Een trainer met een groot vraagteken en een zaad selectie. Neb nog nooit zo’n beroerd gevoel gehad in de aanloop naar een nieuw seizoen. Er hangt ook qua namen niks bemoedigends….

29-06-2023 15:37

fc Barcelona_ke +19246

eigenlijk gebeurt al jaren! kut EK/WK/kwalicatief moesten we 3 weken zonder internationals. hoe kan je goed voorbereiden aanloop naar voorrondes CL EL!
topcompetities hadden ze geen voorrondes en de clubs konden gewoon later beginnen ipv wij!

29-06-2023 15:48

WijZijnAjaxAmsterdam +11627

Gewoon niks van verwachten dit seizoen kan het alleen maar meevallen. Zullen heus nog wel wat goeie aankopen komen. Steijn is voor iedereen een vraagteken geen idee wat we er van kunnen verwachten.

29-06-2023 15:53

LukaLitmanen +81999

Off;

Boeren zijn echt fucking irritant.

29-06-2023 15:33

thepower1990 +35726

Ja dat PSV erg irritant is ervaar ik al een jaartje of 30

29-06-2023 15:35

twynestar +28302

Nou, dat farmers defence force in ieder geval wel ja. Die leider zit er ook echt niet voor de boeren, die zit er voor zijn eigen ego en Braveheart-fantasieen, als je die hoort praten weet je toch genoeg. Als ze eens beginnen met die club buiten te sluiten van de meer constructieve boerenclubs dan wordt het nooit slechter.

29-06-2023 16:18

MarLuuk76 +3557

Die club is er inderdaad niet voor de boeren. Maar om de boeren in het gareel te houden. The only way to control the opposition is to lead it yourself.

29-06-2023 17:04

twynestar +28302

Ah ja, het hoort bij het complot. Dat is ook een makkelijke manier om van de discussie af te zijn.
'Don't believe every quote on the interet', Albert Einstein - 2012

29-06-2023 17:07

C14 +22377

Voordeel van afwezigen is dat jongens als Hato, Salah-Eddine, Vos, Godts zich goed kunnen laten zien aan Steijn. Al is dat vorige jaargangen ook het geval geweest, waren talenten als Fitz-Jim zelfs uitblinker met ook meer jongens erbij en mocht Fitz-Jim toch weer afdruipen naar Jong zonder nog enige kansen dat seizoen, maar je weet nooit hoe Steijn daarmee omgaat. Niets heeft aangetoond dat hij graag jeugd inpast, maar goed, ook niet dat hij graag Ajaxspel speelt en het lef en bravoure heeft, is ook vooral gekomen op basis van data en overpresteren.

Wel enorm balen dat Fitz-Jim niet fit en in vorm kan beginnen aan de voorbereiding. Wat mij betreft samen met Taylor de 8 positie in laten vullen, en als optie voor op 6. Voor op 6 normaliter Vos en Van den Boomen óf Tahirovic.

Er is nu alweer een overbodige speler gehaald.

29-06-2023 15:10

Psychevore +21186

Van den Boomen is geen 6, Daan. Voor de 10e keer.

Ik dacht dat we daar wel klaar mee waren nadat ik je de statistische analyse van van den Boomen linkte, maar die is blijkbaar niet doorgekomen.

29-06-2023 15:16

C14 +22377

@Psyche

Die reactie van je zal ik gemist hebben. Maar het is zo te lezen weer een statistische analyse, dus op basis van data/statistieken. Dat is dus het probleem. Men gaat uit van zijn stats als 8 bij Toulouse.

Dan gaat men ervan uit dat de 8 positie bij Ajax net zo ingevuld wordt als bij Toulouse, met ook dezelfde type tegenstand als Toulouse.

Dat is natuurlijk totaal niet het geval, maar dat geeft data niet aan. En daarom is data en statistieken op zichzelf waardeloos. Statistieken en data kunnen alleen staven wat je zelf al hebt gezien of ziet.

Nogmaals, bij Ajax met de punt naar voren, zoals Ajax ongetwijfeld gaat spelen, zou de 8 een type Frenkie, Gravenberch of Fitz-Jim moeten zijn; een speler die goed in te spelen is met een man in de nek, die makkelijk en vlot wegdraait, versnelt, mannetje voorbij kan, man-meer-situatie kan creëren.

Van den Boomen op 8 kan dat niet, is meer een type Blind, Eiting, Schöne (maar zonder dat vlotte voetenwerk), dus tragere spelers die het vooral van passing moeten hebben, en dus een 6 bij Ajax in mijn ogen.

29-06-2023 15:26

Psychevore +21186

Echt geweldig dit. Je hebt het niet eens gelezen, maar je schrijft er wel een heel verhaal over.

Moet ik dit serieus nemen?

29-06-2023 15:37

C14 +22377

@Psyche

Laat je weleens bezinken wat ik verder schrijf? Mijn onderbouwing? Waarom ga je daar niet op in?

Jij vindt Van den Boomen en behendige, vlotte speler die de opbouw over de grond kan helpen versnellen en verbeteren, met een man in de nek kan wegdraaien en versnellen? Die vlotte combinaties aangaat, inspeelt en doorbeweegt?

Statistieken nemen alle omstandigheden niet mee, dus waardeloos op zichzelf.

29-06-2023 15:39

Psychevore +21186

Ik ga daar niet op in omdat elke keer als jij iets schrijft over van den Boomen het weer blijkt dat je echt geen idee hebt wat voor speler het is. En je krijgt kans op kans om dat wel te weten te komen, maar je doet het gewoon niet.

Maar er wordt wel kleine vooruitgang geboekt. Je doet in ieder geval al niet meer alsof van den Boomen een ordinaire counter/reactievoetballer is.

Uiteindelijk komen we er wel.

29-06-2023 15:43

Web +178830

@C14
Ik ben het lang niet altijd met je eens, omdat ik jou te romantisch vind denken over voetbal
Vaak ben je te naïef in de weerstand met spelers
Het tempo is nu eenmaal totaal anders bij Jong Ajax dan in de Eredivisie
Maar met je onderbouwing is er geen betere te vinden op AS

Beide zitten jullie in mijn ogen veel te vast aan positie bij voorbaat
Speel je met twee controleurs?
Of speel je met een 6?

29-06-2023 16:03

fascino +1289

Fitz-Jim gaat worden verhuurd als hij nog op tijd fit wordt. Regeer, Baas, Ünüvar en daar zie ik hem en Rasmussen nog wel aan worden toegevoegd. Evt. ook Gorter en Hlynsson. Mislintat wil overal een dubbele bezetting met spelers die er staan. Met ook jeugdspelers erachter die nog niet uitgeleerd zijn in JA (Vos, Aertssen, Misehouy, Gooijer, Godts etc).

- Klaassen verkopen
- FJ verhuren
- 2 nieuwe aankopen: een vervanger voor Alvarez en een 10.
- Vos is je nr 7 die ook nog prima voor JA kan spelen.
- Godts/Bergwijn twee extra opties voor op 10.
- Idumbo en Misehouy 2 jonkies die talent hebben om door te groeien net als Vos.

Berghuis
Taylor
vd Boomen
Tahirovic
Vos

Berghuis/aankoop
Taylor/vd Boomen
aankoop/Alvarez

is wat ik denk dat er gaat gebeuren. Je kan met deze 6 (met ook Bergwijn, Godts en Vos als opties) alle kanten op: punt naar achteren en punt naar voren. Verschillende kwaliteiten hebben ze ook.

29-06-2023 15:22

C14 +22377

@fascino

Dat zou enorm triest en visieloos zijn, die jongen is er al klaar voor, en zou al veel verder zijn geweest als hij afgelopen seizoen zoals het Ajax betaamt geregeld eens serieuze minuten had gekregen in Ajax 1. Daar doet Ajax blijkbaar niet meer aan, en dat als opleidingsclub.

Regeer acht ik een beter type op 6 dan Van den Boomen en Tahirovic voor Ajax. Baas acht ik beter dan Wijndal, Fitz-Jim beter dan Van den Boomen (die men hoe kansloos ook als 8 ziet).

Met spelers die er staan? Aankopen staan er net zo min als jeugdspelers. Soms eerder, soms later, en soms helemaal niet. Zie ook weer de kansloze aankopen vorig seizoen, en ook veel in de seizoenen daarvoor die binnen no-time door jeugd eruit werden gespeeld. Zaak is een goede mix te regelen, met de nadruk wel op eigen jeugd.

Nog een vervanger voor Alvarez? Daar heb je nu al Vos, Tahirovic en Van den Boomen, al een speler teveel.

Vos nummer 7? Een buitenspeler ;)? Vos is een 6 die er klaar voor is in mijn ogen.

Godts en Bergwijn pure linksbuitens in mijn ogen.

29-06-2023 15:35

fascino +1289

Hahaha rustig. Deels met je eens en deels ook echt niet.

- Branco is niet kansloos een 8 of een 6 (per se). Hangt vooral af wie er op 8 en 10 spelen en overige bezetting. Imho overigens eerder een 8 dan een 6, maar laten we het houden op een CM die afhankelijk van formatie wat lager of hoger kan spelen. Dat jij Fitz-Jim beter vindt dan hem is naïef. FJ heeft echt wel potentie, maar is nog niet goed genoeg om een heel seizoen als basisspeler te spelen. Ik begrijp heel goed dat hij 1. fit moet worden, 2. een heel seizoen bij een sparta/heerenveen het mag laten zien. Zie ook de eerdere reactie van beleid van Ajax om deze jongens te verhuren. ASE krijgt terecht wel een kans aangezien hij liet zien het niveau van Twente makkelijk mee te kunnen.

- Vos nummer 7 als middenvelder in de rangorde wat prima is aangezien er bij 1 blessure al een plek voor hem op de bank is bij 1e. Vos is nog niet uitgeleerd bij JA en kan prima schipperen tussen beide. Vos kan als 6 en als 8. Die gaat zijn minuten maken. Dat je denkt dat ik hem als een 7 zie...hahaha ;) Rustig dude, even lezen, ademen en dan reageren.

- Regeer is geen 6 voor Ajax. Ook nog absoluut niet goed genoeg. Tahirovic is in zijn ontwikkeling verder. Of het al een klasse beter is gaan we zien. Vind de deal met terugkoopoptie heel slim.

- Baas ben ik echt totaal niet met je eens. Ik zou bij hem verhuur meer dan prima vinden en zelfs verkoop prima vinden, evt ook met terugkoop. Gaat niveau Ajax basis niet halen schat ik in. Waar vind je hem zo goed in? Is echt een 6-je op veel, heel allround maar veel te grijs voor een Ajax-back.

- Dat we geen opleidingsclub zijn door dit soort keuzes klinkt, sorry, als een niet Ajacied die niet op de hoogte is van mijn club die weer een VI-artikel heeft gelezen met statistieken die helemaal uit de context zijn gehaald. Vind ik zo drogreden als Ajax nu heel bewust ook kiest voor spelers die verder zijn dan talenten die nog te weinig minuten in de benen hebben. Vos, Godts en Hato even 3 voorbeelden die dit jaar meer minuten gaan maken en zo maar belangrijk kunnen worden. Ik vind Vos/Tahirovic te dun en te ondervaren. Is niet zo ingewikkeld hoor.

- En last but not least, deels is het niet alleen wat ik vind, maar wat ik verwacht. Bergwijn zie ik met de concurrentie van Tadic/Daramy/Godts/Amourricho ook zeker op 10 minuten maken. Heeft veel in de jeugd centraal gespeeld. Is dus geen 'pure' linksbuiten. Zeker nu hij zwaarder oogt en minder explosief lijkt. Godts is een linksbuiten, maar dat wil niet zeggen dat hij niet op 10 kan. Ik zei ook 'extra' (!) opties.

En als laatste opmerking. Ik denk dat het heel slim is dat je kwaliteiten erbij koopt/gratis ophaalt die deze selectie ontbeert. We moeten absoluut kampioen worden en Europees weer iets van shinen. Dat gaat niet lukken met aardige talenten als Regeer en Baas. Wel met Ünüvar en Fitz-Jim (maar oa door blessures en hun fysiek) begrijp ik heel goed dat Ajax ze elders ervaring wil laten opdoen zoals ASE. Toptalenten die ook nog eens weinig voor JA hebben gespeeld vooral behouden en mee laten spelen zodra het kan (Hato, Vos, Godts). Dat is gezond beleid en vergeet niet dat we ook aankomend seizoen zat eigen jeugd hebben en dat de doorstroom gewoon door blijft gaan met de 3 namen die ik net noemde en ook erachter staan ze klaar (Idumbo, Misehouy, Kalokoh etc).

29-06-2023 16:48

Slang3 +45853

Noa Lang liet zich goed zien, Ihattaren liet zich goed zien, Fitz Jim liet zich goed zien vorige zomer. Het blijkt vaker niks te zeggen want de vaste namen durven ze niet te passeren

29-06-2023 15:30

C14 +22377

Klopt, uiteindelijk gaat men ook zoals altijd voor fysiek, ervaring en 'betrouwbaarheid', dus voor '(schijn)zekerheid'. Dat is niet des Ajax.

29-06-2023 15:37

Web +178830

Denken jullie nu echt dat je met allemaal lichtgewicht kan spelen op het middenveld?
Kijk even naar de tegen doelpunten in de KKD

29-06-2023 15:44

HendrikAjax +16833

Dat is inderdaad wel mooi aan dat de internationals later aansluiten. Hij wordt nu gedwongen om onze talenten te leren kennen.

29-06-2023 15:41

Bc te P +22130

Bezemen sven

29-06-2023 14:45

fc Barcelona_ke +19246

normaal gaan ze oefenpotjes (45 minuut per speler) al eind van de week, maar Ajax doet pas over 3 weken! dat is interessant zeg...

29-06-2023 14:42

Psychevore +21186

Er moet niet alleen een conditionele achterstand weggewerkt worden van de vakantie, maar ook de conditionele achterstand die ze het hele vorige seizoen gehad hebben.

29-06-2023 14:57

fc Barcelona_ke +19246

ja snap ik wel, maar de oefenwedstrijden zorgen dat de spelers zijn ritme sneller terug krijgen! hoe meer oefenwedstrijden hoe sneller wedstrijdritme krijgen.

29-06-2023 14:58

Psychevore +21186

Wedstrijdritme is niet hetzelfde als conditie.

Hangt wel met elkaar samen, daar niet van.

29-06-2023 14:59

Ozymandias +159568

Het is al vele keren met wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat wedstrijden spelen een slechte manier is voor profsporters om aan hun fitheid te werken en dat specifieke trainingen een groter effect hebben met een minder grote kans op negatieve side effects zoals spierblessures.

29-06-2023 15:09

C14 +22377

Ja dat laatste zal zeker het geval zijn; specifieke trainingen vragen meer gecontroleerde bewegingen, waarbij tijdens spel het veel meer ongecontroleerd is, plotseling wenden of keren, afzettten vanuit een bepaalde stand, etc.

Voordeel van middels wedstrijden (extra) werken aan fitheid is dat je meteen ook het spel kan trainen, en het balgevoel en dergelijke.

29-06-2023 15:13

Ajax27 +19134

Maar er bestaat wel degelijk iets als wedstrijdhardheid.
Je zou bijv. niet alleen aan fitheid kunnen werken en dan direct een belangrijke CL pot kunnen spelen.

29-06-2023 15:38

Babangida83 +23889

@ozy, misschien even in de goede context plaatsen. Ik weet niet of het nodig is en ik ken dat onderzoek niet, maar ben wel vaak teruggekomen van een blessure. Empirisch bewijs dus.

Vanuit die achtergrond dus, kan ik mij voorstellen, dat de context van dat onderzoek was dat je de opbouw niet in wedstrijden doet, maar het uiteindelijk wedstrijdfit worden wél. Je kunt een wedstrijd niet nabootsen met specifieke trainingen, in mijn beleving. Dat korte werk wél. Maar in combinatie met dat lange werk en het fysieke contact erg moeilijk.

Laten we zeggen dat je die laatste 25% toch echt in de wedstrijd moet zetten. Uiteraard moet je dan wél fit genoeg zijn om in ieder geval 45-60 minuten te kunnen spelen. Het 'uitproberen' van je blessure in de wedstrijd, lijkt me niet de goede tactiek. Die kun je beter eerst in trainingen testen en het laatste zetje pas weer in wedstrijden. Mentaal kan dat ook nog een belangrijk iets worden.

29-06-2023 22:08

noppenkoning +41217

Ja nu weet ik eindelijk hoe Kaplan eruit ziet. Wel mooie die groene shirtjes, worden dat de kleuren van het uitshirt ook?

29-06-2023 14:35

RFHK +12877

Uitshirt is wit.

29-06-2023 14:43

noppenkoning +41217

oh ja ik bedoel derde shirt

29-06-2023 14:46

thepower1990 +35726

Ik hoop maar dat het positivisme wat hier rondgaat rond Kaplan een beetje uit gaat komen maar eerlijk gezegd heb ik grote twijfels. We hebben eigenlijk geen enkel inzicht van wat die jongen zijn gewone basis niveau is afgezien van een vriendschappelijk potje vorig seizoen wat er niet slecht uit zag maar vooral die 2 zware blessures die hij vrij kort achter elkaar heeft opgelopen zitten me niet lekker. Zoveel voorbeelden zie bijvoorbeeld een Strootman en Virgil die na een zware knie of kruisband blessure geen schim meer zijn van de voetballer die ze daarvoor waren.

29-06-2023 14:23

Breuk +25133

Eens. Hij heeft nog niets bewezen i.t.t. de 2 die jij noemt. Maar wel 10 mio gekost. Ik ben zeer benieuwd naar Kaplan.

29-06-2023 14:25

Steffenhagen +37822

Dit dus . Iedereen is hier elkaar aan het na- papegaaien over Kaplan . We hebben er nog niets van kunnen zien en bijna heel dit netwerk zet deze jongen al in de basis . Je hoeft geen voorspellende gaven te hebben om te Weten dat deze jongen blij mag zijn met af en toe een invalbeurt

29-06-2023 14:31

FTS95 +16053

Werkelijk niemand zegt dat...iedereen zegt juist dat ze benieuwd zijn naar hem na zijn blessure.

29-06-2023 14:38

GGXIII +6511

Datzelfde heb ik met Salah-Eddine, die wordt ook door veel de basis ingepraat op basis van niets.. Die heeft in de jeugd prima dingen laten zien, maar daarna is het toch wat meegevallen.
Bij Twente totaal geen indruk gemaakt buiten een handje vol wedstrijden op het middenveld. Op linksback niets laten zien, omdat daar een betere speler rond liep. En dan wordt Salah-Eddine ook door een heel wat hier gebombardeerd tot 1e LB. Een speler die bij Twente geen indruk kon maken moet bij een club van hoger niveau een basisspeler worden, ik begrijp die mensen echt niet.

29-06-2023 14:44

Eurysaces +29522

Hopelijk kan Davy, naast nieuw haren, ook weer wat voetbal ontwikkelen in zijn spel.

29-06-2023 14:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.