Ajax begint met kleine nederlaag tegen FCK

door Bart Veenstra 1064

Ajax begint met kleine nederlaag tegen FCK

door Bart Veenstra 1064

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de heenwedstrijd in en tegen FC Kopenhagen met 2-1 verloren. De Amsterdammers begonnen slecht aan de wedstrijd en kwamen al snel op achterstand. Nadat Kasper Dolberg Ajax na een halfuur spelen op gelijke hoogte bracht, leek het tij te keren, maar een kwartier na rust maakte Andreas Cornelius de winnende treffer.

De start van de Amsterdammers was werkelijk waar rampzalig te noemen. Al binnen een minuut wist FC Kopenhagen dwars door het Ajax-elftal te combineren en via Rasmus Falk op voorsprong te komen. Ook hierna bleef Ajax schutteren en grossierde het elftal van Bosz in foute passes. Het leidde tot enkele behoorlijke kansen voor de Denen, waarbij Ajax het geluk had dat het vizier bij de tegenstander niet op scherp stond.

Ajax zocht weliswaar de aanval enkele malen op, maar had moeite om de openingen in de stugge defensie van FC Kopenhagen te vinden. Na iets meer dan een halfuur spelen lukte dat uiteindelijk wel. Een voorzet van Davy Klaassen bereikte Dolberg, die goed voor zijn man bleef en uiteindelijk op sublieme wijze het net wist te vinden. Uit de herhaling bleek de Deense spits buitenspel te hebben gestaan, maar het doelpunt werd ‘gewoon’ goedgekeurd. Overigens waren er bij deze treffer geen protesten van Deense kant.

Aan de andere kant werd er wel een doelpunt afgekeurd. Falk dacht opnieuw te scoren voor FC Kopenhagen, maar dit keer keurde de scheidsrechter het doelpunt wel af. Vlak voor rust kreeg Ajax namens Donny van de Beek nog twee kansen, maar zijn eerste schot werd geblokt en zijn tweede ging een paar meters naast.

Het eerste kwartier na rust voetbalde Ajax zoals het in de laatste voor rust ook deed. De Amsterdammers kregen enkele kansjes, maar wisten deze niet te verzilveren. De eerste kans voor FC Kopenhagen na rust was direct raak. Vanaf de rechterkant konden de Denen voorgeven, waarna Andreas Cornelius het luchtduel won van Matthijs de Ligt en kon binnen koppen.

Na deze treffer werd het spel van Ajax minder en kwam het nauwelijks nog tot noemenswaardige kansen. Met Hakim Ziyech, die aangaf wat vermoeid te zijn, en David Neres in de ploeg, kreeg Ajax in de slotfase nog enkele kansen op de 2-1. Zo was Klaassen dichtbij, maar raakte hij de Deense keeper en even later zagen de spelers van Ajax een handsbal van een Deen, maar kreeg het geen penalty.

Vlak erna dacht Dolberg opnieuw te scoren, maar dit keer werd zijn treffer afgekeurd wegens duwen. Klaassen reageerde vervolgens furieus en kreeg geel. Deze prent komt de aanvoerder van Ajax duur te staan, want hij mist nu de return van volgende week. Omdat er in de laatste minuten niet meer gescoord werd, bleef het bij 2-1.

Opstelling FC Kopenhagen: Olsen; Ankersen, Jorgensen, Johansson, Augustinsson; Falk, Matic, Kvist, Toutouh; Santander (Pavlovic 63'), Cornelius;
Wissels: Andersen, Hogli, Gregus, Kusk, Boilesen, Pavlovic, Okore.

Opstelling Ajax: Onana; Tete, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne, Klaassen, Van de Beek (Ziyech 77'); Traoré (Neres 77'), Dolberg, Younes;
Wissels: Boer, Riedewald, Westermann, Cassierra, Ziyech, Nouri, Neres.

Doelpunten:
1-0 Rasmus Falk (1')
1-1 Kasper Dolberg (32')
2-1 Andreas Cornelius (60')

Bijzonderheden:
- Wed nu op winst van Ajax en krijg 3,10 euro terug.
- Bestel nu de officiële wedstrijdsjaal voor Ajax - FC Kopenhagen!
- In stijl bellen? Check nu de WZAWZDB-cases van Kolere! voor iPhone en Samsung en bestel.
- Joël Veltman en Davinson Sanchez zijn geschorst en zitten niet in de selectie. Kenny Tete en Matthijs de Ligt zullen het tweetal vervangen.
- Davy Klaassen staat op scherp, bij een gele kaart is hij geschorst voor de return.
- FC Kopenhagen kreeg al elf thuiswedstrijden geen doelpunt tegen. Kan Ajax het net laten bollen? Lees nu snel de voorbeschouwing.

Ajax begint met kleine nederlaag tegen FCK

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

aniel.rambharos +1

Mijn opstelling zou volgende week zijn:
Onana,
Tete, Sanchez, Viergever, Sinkgraven
Schone Ziyech, v.d. Beek of Nouri
Kluivert, Dolberg, Neres

Kluivert en Neres zijn naar mijn mening spelers die graag de buitenkanten opzoeken. Youness en Traore gaan bij elke actie binnendoor. Dat is tegen zo'n compacte verdediging niet gezond. Een middenveld met Nouri en Ziyech zit meer voetbal in. Dit zou ik doen.

10-03-2017 17:14

wdka +277

Moet je gewoon winnen, punt.

10-03-2017 16:04

Freddy Al +11

Ajax speelde niet zijn beste maar wel een goede wedstrijd.
Volgende week wordt het een moeilijk verhaal,Kopenhagen gaat nog meer terug meer met veel spelers achter de bal en gaat counteren.
We gaan Klaassen missen maar misschien moeten we het proberen met Sinkgraven naast Lasse en Hakim,uiteindelijk moeten we door beter te voetballen de strijd kunnen winnen.
Diep respect voor de Ligt,die jongen heeft het geweldig gedaan,zou volgende week naast Sanchez kunnen staan en Viergever linksback.
Younes en Traore waren niet super maar hadden wel hun momenten,als je dan Neres en Kluivert nog kunt brengen dan haal je de streep denk ik.
Einde wedstrijd zat kopenhagen er doorheen,dan kunnen deze gasten de boel op stelten zetten.
Maak Ziyech aanvoerder en laat hem zichzelf op de kaart zetten ,ik vermoed dat hij dat kan.
Doelpunt van Dolberg was gewoon een goal ,jammer dat hij zichzelf niet nog meer beloonde voor een uitstekende wedstrijd.

10-03-2017 14:48

JPC40 +3

tweede helft stuk beter, maar vindt dat er toch vreselijk naïef gespeeld wordt, waar Lasse bijna getackeld wordt had hij zich moeten laten vallen, om vrije trap te claimen.
En het zinloos gerapt met de bal die nergens aankomt of blind tegen een muur aan getrapt wordt.
en een doelpunt van Davey die wel degelijk telt.

10-03-2017 13:00

JPC40 +3

zit er nu naar te kijken, maar Ajax speelt veel te panisch, en als men de bal heeft gaat te weer tikkie terug, zonder enige snelle diepte.

10-03-2017 12:01

Johan1 +2936

Zwakste schakels vond ik vd Beek en Schone. Beiden konden het tempo niet bijhouden, hebben veel te veel tijd nodig en vertragen het spel. In de eredivisie valt dit niet zo op, nu was het duidelijk.

10-03-2017 08:01

Web +178830

Dat heeft ook te maken hoe het middenveld staat, Schone staat veel tussen de centrale verdedigers, en vd Beek en Klaassen staan te diep, zo kom je moeilijk aan voetballen toe, dat zelfde geld voor Ziyech.

Maar ik ben best tevreden over gisteren, voor het eerst een goede periode van Traore gezien, hij speelde veel agressiever naar de rust, dat had ik nog niet van hem gezien.

Dolberg vond ik zelf heel goed, Tete liet zien als hij wat vertrouwen krijgt, zeker niet minder te zijn dan Veltman, hij komt er vaker buiten om dan Veltman, ja de voortzetting moet beter, maar dat geld ook voor Veltman.

Ik zou achter in tegen zware tegenstanders spelen met
Tete - Sánchez -de Ligt - Viergever , en dan kun je overwegen om in de eredivisie wel eens met Sikgraven op links spelen.

Sinkgraven afwisselen met Ziyech op het middenveld, als je vind dat Nouri dit niet aan kan? Ik moet toe geven hij heeft het in de wedstrijden die hij mee deed nog niet kunnen overtuigen, laat hem maar invalbeurten maken op links voor Younes.

Ik ben wel heel nieuwschierig hoe de Jong er voor staat, kan hij het al aan op de plaats van Schone? deze jongen ziet het spelletje zo goed, draait makkelijk weg, als ze de wedtrijden nu eens sneller beslissen, kan hij ook minuten maken.

10-03-2017 08:22

JPC40 +3

Frenkie is veel te onervaren, als je hem nu tegen Kopenhagen laat spelen, die moet eerst 2 jaar in eredivisie laten spelen met wat invalbeurten in EL.

10-03-2017 12:51

AjaxAmsterdam +3

Zullen we aub wat rustiger blijven en niet elke speler afbranden? Dit is een jong team die in een dip zit en spelers raken moe. Hier leren ze alleen maar van en komen er sterker uit. Vergeet niet dat we dit jaar als een overbruggingsjaar zagen en dat we weimig hoefden te verwachten...

10-03-2017 01:47

JPC40 +3

ajax speelt totaal niet balvast.

10-03-2017 11:59

D81NA +0

Het is gewoon een terugkerend verhaal..Meneer Bosz met zijn verkeerde spelers die hij laat spelen of wisselt (niet wisselt). Het overdreven vertrouwen geven van bepaalde spelers die hem continu in de steek laten en steeds maar die wijze professor uithangen die gewoon nergens wat gepresteerd heeft behalve zich goed kunnen uitdrukken.

Onana: gewoon Ijzig kalm en topkeeper in wording.

Sinkgraven: je kan het leermomenten noemen, maar op dit niveau heb ik liever dat je presteert. Blijf toch fan.

Viergever haalde gewoon zijn normale niveau ipv dat hij een periode boven zichzelf is uitgestegen.

De ligt: Bij die tegengoal kwam hij te kort, maar die gast is 17 en een supertalent. En bij hem denk ik dat hij gewoon echt leert van elke fout.

Kenny Tete haalde bijna zijn normale niveau (maar ja hij heeft wedstrijdritme nodig) en is dat nog 3 klasse beter dan Veltman.

Schöne: was ook weer slordig bij bepaalde momenten, maar liep goed vrij en je ziet dat het elftal leunt op zijn ervaring.

Van de Beek: overhypte speler. Heeft in 3 jaar tijd werkelijk maar een paar leuke dingen laten zien, zoals h'veen uit. Dat het echte Ajacied is valt te prijzen, maar hij komt gewoon te kort of moet echt minuten gaan maken bij een middenmoter en zich ontwikkelen. Als je Ziyech wisselt moet je creativiteit erin brengen en volgens mij speelt Nouri of (misschien nog constanter) De Jong de pannen van het dak in Jong.

Klaassen: hard werkend, de aanvoerder, domme gele kaart want je je dupeert je ploeg.

Traore: leuke acties, rendement nihil...je hebt Neres klaarstaan dus tijd voor de wissel!

Dolberg: speelde hij nou beter dan de laatste weken of kreeg hij eindelijk bruikbare ballen? zijn looplijnen zijn magistraal.

Younes: ik ben helemaal geen fan van deze kabouter die op zaalvoetbal zit, maar vandaag was hij dreigend, maar ja zonder rendement blijft het weer alleen gepingel.

09-03-2017 22:59

Dwergje48 +4

Ja, lekker selectief. De Ligt mag wel fouten maken omdat 'ie nog zo jong is, maar Sinkgraven mag geen fouten maken ondanks dat 'ie voor dit seizoen nog nooit op de linksback positie heeft gespeeld.

10-03-2017 00:26

A Cohen +1

Helemaal mee eens.
Ook het rendement van Donny vd Beek moet zsm omhoog.
Scoort niet of nauwelijks.
En ja waarom geen Nouri of Frenkie de Jong, die kunnen met een steekpass op maat iemand voor de keeper zetten. Spelen inderdaad de pannen van het dak bij Jong Ajax.

10-03-2017 00:33

R.F. +1

Donny wordt ingezet voor Hakim. Terwijl hij echt overtuigde rechts aanvallend op het middenveld. Zelf zie ik hem liever in een verdedigendere rol. Het is de positie die vepaalt of hij uit de verf komt let maar op. Wonderboy dit.

10-03-2017 02:30

Litmanen85 +4633

Was het echt met je eens tot Younes. Domme opmerking "kabouter" want kleine spelers zijn bij voorbaat slecht? ( Overmars, Messi, Sanchez, Cazorla..etc etc etc) Gaat echt nergens over iemand op zijn lengte beoordelen.

10-03-2017 05:12

A-west +5717

Stop alsjeblieft met Sinkgraven als linksback. Is echt geen gezicht. Als hij onder druk komt valt hij door de mand. Geen Veltman maar Tete als rechrsback, en stop alsteblieft met die idiote Traore. Wat een vuile egoist is dat. Daardoor scoort Dolberg niet.
Bosz kan een veel beter elftal opstellen, maar onze schoolmeester is stronteigenwijs en gaat gewoon door met dat voorspelbare statische voetbal. We zijn geen knikker opgeschoten met het voetbal onder Bosz. Niemand gaat een duel meer aan. Een mannetje uitspelen is er ook niet meer bij.
Het is vreselijk allemaal. Volgende week einde oefening in Europa leaque. Dat gaan we zo niet redden. Het kampioenschap ook niet. Wat zijn we toch ver weggezakt als je het vergelijkt met andere europa leaque ploegen. Een drama is het. Je gaat er bijna aan wennen.

09-03-2017 22:57

Dwergje48 +4

Ja, Traoré is zo egoïstisch dat 'ie de pass geeft op Klaassen waarna hij de assist kan geven op Dolberg. Die dus scoort. Daar heeft Traoré dus wel degelijk een groot aandeel in.

10-03-2017 00:29

Ajacied33 +36727

Toch zo jammer dat wij niet zo'n geweldenaar als Lacazette in onze ploeg hebben.

09-03-2017 22:57

3*stars*3 +23458

Hahaha Wenger zal zich wel achter de oren krabben.
Arsenal wou niet verder gaan dan 35/40 mil en Lyon bleef op 50 staan.
Tja dan niet en maar blijven kloten met Giroud.

Die Lacazette is trouwens al een paar jaar heerijk bezig bij Lyon.
Kan denk ik zo mee bij een EU topper.

09-03-2017 23:00

J00DT0TMIJND00D +0

Of Fekir, wat een voetballer zeg.

09-03-2017 23:00

Ajacied33 +36727

Jezus, Lacazette man.... Wat een goal

09-03-2017 22:55

MankeNelis +7

Geweldig niet, Fekir is ook wereldklasse.

09-03-2017 22:56

Rsv +1

Blijft jammer om te zien hoe weinig vooruitgang er wordt geboekt in ons positiespel. Kijkend naar zowel Roma als Lyon dan valt het alleen maar meer op. Ik had meer en beter verwacht van Bosz, die voorlopig qua aantrekkelijk voetbal gewoon tegenvalt.

09-03-2017 22:47

MankeNelis +7

Wat een schrijnend verschil

09-03-2017 22:55

Ajacied33 +36727

Lyon heeft btw leuke spelers. Wat een goal die 3-2

09-03-2017 22:37

ElFlaco14 +1

Ben wel mee eens met sommigen meningen hier. Ajax dient ook een ander systeem (442) te keren beheersen. Zoals Cruijff het vaak aangaf, positiespel is nog lang niet zo goed om de tegenstander de wil op te leggen. Dus dan kan je beter met diepgaande spitsen de ruimte benutten en mannelijk voetbal op het middenveld spelen. Internationaal gelden andete wetten. Heb wel aale vertrouwen in dat Ajax thuis het af gaat maken metbeen fitte Ziyech.

09-03-2017 22:30

3sterrenAjax1 +3

dat jij cruijff en 4-4-2 en mannelijk voetbal in 1 verhaal durft te zetten. wij winnen het niet op fysiek. speel het oude bekende spelletje. 3-4-3 vol druk vleugels jeugd!

09-03-2017 22:37

A Cohen +1

Wie nu nog durft te zeggen of te schrijven dat Veltman beter is dan Kenny Tete, moet direct naar de oogarts. Tete speelde een zeer sterke wedstrijd zowel verdedigend als aanvallen. Heeft iedereen die voorzetten gezien vanaf de zijkant ?
Als meneer Bosz zondag weer met Veltman in de basis begint dan is hij steke blind, oostindisch doof en vreselijk eiegnwijs in het quadraad.

Sinkgraven liep weer lekker mee die Deen mocht gewoon de voorzet geven, waaruit de 2-1 gescoord werd.

Viergever maakte ook weer een paar zeer grote fouten, spelend in het centrum.
Dat is echt te hoog gegrepen voor hem.
Viergever op linksback is wat mij betreft voor hem beter en hij is beter dan Sinkgraven.

Sanchez werd verdedigend in de lucht node gemist.

Traoré speelde een veel betere wedstrijd, maar daarom werd hij ook gewisseld door meneer Bosz i.p.v. de haperende Younes in de 2e helft. Gewoon weer een domme onbegrijpelijke wissel.

Dolberg krijgt ballen van de zijkant en scoort.

2-1 verlies is veel beter dan 1-0 verlies. Gelijkspel had dik verdiend geweest en ik vraag mij af welke overtreding Dolberg maakte tijdens zijn fysieke duel met de verdediger.
Kinderachtig van de scheidsrechter om Klaassen geel te geven, maar ook gewaagd van Klaassen om te protesteren, want dat wordt niet op prijs gesteld.

Schöne vond ik weer matig spelen, voegt in ieder geval niet veel toe.

De uitslag biedt nog voldoende perspectief voor de volgende ronde.

Ik ben benieuwd of meneer Bosz het vertoonde spel goed in zich opgenomen heeft van Kenny Tete
DE rechtsback van Ajax-1.

09-03-2017 22:24

Alexander40 +6114

Tete deed het niet slecht. Het scheelt niet veel met Veltman. Denk dat Tete het nu iets meer verdient om de voorkeur te krijgen, maar denk dat Bosz vasthoudt aan Veltman

09-03-2017 23:01

3*stars*3 +23458

Jammer genoeg heeft Tete een contract tot 2018 en gaat hij niet verlengen.
Dus die gaat binnenkort gewoon weer banken.
Verdedigend was hij sowieso al top maar voetballend erg matig maar hij deed het gister goed.

De Veltman die vorig seizoen rechtsback ging spelen vond ik echt goed maar die hebben we dit seizoen niet (vaak) gezien.
Vooral zijn pot in Arena tegen die kakkies en manier waarop hij Elia in zijn zak douwde zei genoeg.

10-03-2017 01:21

ajaxfan4life82 +0

Waarom maakt niemand in onze basis elf niet is een actie zonder bal, trek is een sprint, of maak door die actie ruimte voor iemand anders.. Begrijp me niet verkeerd, onder Bosz komt het voetbal er langzamerhand weer in, maar het is soms net zo statisch als het de laatste 3seizoenen onder Frank was.. Ze willen allemaal de bal in de voeten hebben, maar niemand maakt een actie zonder bal.. Laat de bal sneller rond gaan, blijf in beweging en blijf niet staan kijken naar elkaar, als een teamgenoot de bal heeft, is soms veel te statisch allemaal..

09-03-2017 22:24

MankeNelis +7

precies, de lopende man zoeken.

09-03-2017 22:39

ajaxfan4life82 +0

Als ze dat is zouden doen, dan word het voetbal wat Bosz wil spelen stukken makkelijker voor onze jongens..

09-03-2017 22:49

jarenfan +5

er zijn maar weinig wedstrijden onder Bosz, waarin ajax scherp start.
en daar is hij mede verantwoordelijk voor.

09-03-2017 22:12

Marcoryn +0

Oprotten met die kwibus. Ben klaar met Bosz en dat blijven opstellen van spelers uit vorm. Wij zijn Ajax Amsterdam, maar voetballen al maanden als Achilles28. De vorige schoonmaak heeft niet geholpen, tijd voor de volgende..te beginnen met de trainer. Het gaat er echt niet beter op worden hoor..geen stijgende lijn te bekennen.

Zal niemand hier met me eens zijn, maar het had ook 5 seizoenen nodig om te zien dat Frank het maximale had bereikt.

09-03-2017 22:43

Rsv +1

Je hebt gelijk, we spelen heel zelden een écht goede wedstrijd. Bosz valt me erg tegen, er valt niet echt een lijn te ontdekken in het spel.

09-03-2017 22:50

MJ98 +0

Nederlandse teams zijn qua mentaliteit en fysiek gwn enorm sneu.

09-03-2017 21:46

ajax0916 +4203

Volgende week 90minuten lang gekke huis in de Arena en we vreten ze op! Doen waar we goed in zijn en dat is voetballen

09-03-2017 21:45

liefhebber1 +0

Op 4e klas niveau is mij al geleerd dat je een aanvaller geen ruimte mag geven voor een voorzet.
Je moet je man opvreten.
Nee, in Nederland ben je pas een goede back als je mee kunt voetballen.

Van mij mag dat echt anders....mannetjes putters aan de zijkant die de 2 e bal inleveren bij voetballend vermogen op het middenveld.

09-03-2017 21:42

PabloXXX +0

Enige taak van een back is dat hij goed kan verdedigen en er continu overheen gaat. Sinkgraven maakt de ruimtes veels te klein met dat gepingel van hem en rondhangen rond te middellijn. Bal aannemen, kijken, naar de goede afspelen en weer door is je enige taak. Wat Viergever tegen Vitesse deed en Tete vandaag is samen met goed verdedigen enige wat een back nodig heeft.

09-03-2017 21:45

MankeNelis +7

De lopende man zoeken hebben ze ook nog nooit van gehoord. Maar ook in de basis techniek komen ze te kort. Ze beheersen veel facetten niet.

09-03-2017 21:46

PabloXXX +0

Wat vinden jullie van deze opstelling voor volgende week? Naar mijn mening Iets meer body verdedigend en aanvallend wat meer creativiteit?

------ Younes ---- Dolberg ---- Traore ------
------ Nouri ------------------ Ziyech ------------
--------------------- Riedewald -------------------
- Viergever -- de Ligt -- Sanchez - Tete ---
---------------------- Onana -----------------------

09-03-2017 21:41

Bram410 +3

Juist, alleen Traore mag er van mij ook zeker uit Neres voor Traore en dan is je opstelling compleet.

09-03-2017 21:46

Knalpot +3618

Waarschijnlijk alleen vd beek voor klaassen verder gewoon de normale 11.

09-03-2017 22:57

J00DT0TMIJND00D +0

Ik zie ook heel graag een keer Frenkie in de basis in combinatie met Ziyech of Nouri.

09-03-2017 23:23

mrbig +0

Thuis met Sánchez en de Ligt centraal. Tete en Viergever op back.

09-03-2017 21:38

HoutenKlaassen +0

Het begint wel echt schrijnend te worden dat Bosz constant zegt dat hij zoveel gelijkwaardige spelers heeft maar uiteindelijk amper speeltijd gunt aan invallers.

09-03-2017 21:37

Redrum +96117

Na rust speel je ze gewoon weg, dan komen ze 1 keer over de middenlijn en slappe lul Sinkgraven staat als een kleuter zijn man toe om een voorzet te geven. Altijd weer dezelfde schijtfouten. Doodmoe wordt je er gewoon van. Het blijven jochies.

09-03-2017 21:36

3*stars*3 +23458

Lyon-Roma is trouwens een leuke pot.
Hoog tempo en echt mannelijk voetbal.
Die blazen ons van het veld af.
Kopenhagen MOETEN we thuis pakken.

09-03-2017 21:39

Redrum +96117

Ja dat mannelijke voetbal hebben we al heel lang niet meer in huis helaas. Dat is wel nodig in Europa.

09-03-2017 21:46

3*stars*3 +23458

Begrijp mij niet verkeerd, ik roep niet om types als Gudelj maar wel over mijn lijk mentaliteit en echt wil om te winnen uitstralen.
Kijk alleen hoe Donny terugsjokt bij die 1-0...

09-03-2017 21:48

Alexander40 +6114

het lijkt er op dat de winnaar van deze tweestrijd de EL gaat winnen. Deze ploegen lijken het best

09-03-2017 22:11

Dubbelvla +8469

pessimistisch geouwehoer hier. volgende week gaan we er gewoon overheen. onze vorm was even weg de afgelopen 1-2 maanden, maar vandaag zag het er met vlagen gewoon prima uit. dit is gewoon een prima uitgangspositie tegen een club die van zijn laatste 40 wedstrijden er überhaupt maar 1 verloor.

09-03-2017 21:34

ArjanDoppe +0

Ga maar eens 4-4-2 spelen. Als je wat wil bereiken moet je van dat 4-4-3 systeem af, weet het is niet des Ajax. Maar welke ploeg in Europa speelt nog 4-3-3. Juist Barca en daar kunnen wij nu net niet aan tippen!

09-03-2017 21:31

PabloXXX +0

Aankomende zondag Younes rust geven, hij was de laatste 20 minuten op. Hij moest veels te veel lopen, omdat er geen aansluiting was van vd Beek. Lasse ook rust.

09-03-2017 21:30

Beretta +5

4-3-3 beginnen volgende week. In de tweede helft naar 3-4-3 als we nog moeten scoren. Graag Nouri LM en Ziyech RM, dan tik je ze weg en gaat Ziyech ook van meer waarde zijn.

09-03-2017 21:28

Tufono +4195

Als we volgende week niet van deze houthakkers winnen, dan horen wij ook niet thuis in de EL, zo simpel is het en is dit seizoen weer mislukt!

09-03-2017 21:23

ram +7283

Altijd zó makkelijk om een tegenstander met meer drive, kracht, lengte, etc, te omschrijven als houthakkers.

Volgens mij hadden ze gewoon een paar aardige technische spelers lopen en zelfs die beestachtige Cornelius is geen houthakker - zie bijvoorbeeld de panna tegen Viergever.

Ik zie het heel anders. Wij zijn te klein, zwak, tactisch zwak, mentaal zwak, enz, enz. Ik zeg niet dat we de volgende ronde niet kunnen halen maar het is absoluut geen verrassing als dat niet lukt. Integendeel.

09-03-2017 21:31

AjaxAdje +0

Wat is het nut van het terugspelen op de doelman waarna diens trap naar voren telkens een prooi is voor de tegenstander?
Verder is Ajax fysiek altijd de mindere van zijn tegenstanders, vooral wat lengte betreft.
Donny reageert te traag!

09-03-2017 21:23

Professor +11151

Ach volgende week een beter veld , vanaf de eerste minuut wakker, Sanchez voor Viergever die was echt slecht. Tete gewoon laten staan, was gewoon goed en aanvallend was het redelijk. En op het middenveld iets meer voetballend vermogen. 90 minuten de tijd om 1-0 te maken. komt goed.

09-03-2017 21:22

Alexander40 +6114

Ik had zelf Westermann na 60 minuten gebracht voor Viergever. Kopenhagen heeft weinig snelheid en moet het van koppen hebben en laat dat nou precies ook gelden voor Westermann. Thuis gelukkig Sanchez weer terug maar eigenlijk zou je daar met het koppel Sanchez-Westermann moeten spelen. Natuurlijk is Viergever beter maar deze tegenstander kan echt alleen maar koppen dus je haalt met dit duo hun angel uit het spel.

09-03-2017 21:22

Broekzak +442

heb ik straks ook al geopperd. het is puur lange ballen en vanuit daar verder voetballen.
ik opteer daarbii voor tete en viergever als backs om hun backs op te vangen. Schöne komt vrij voor de opbouw en Nouri & Frenkie in het team samen met Ziyech en traore. en combineren maar.

09-03-2017 21:27

DiAngelo +2410

Ik heb het al eerder gezegd. Een leuke uitvinding van Bosch Sinkgraven op linksback, maar Europees komt die dan te kort. 2e goal was echt zijn fout. Verder wisselde Bosch 10 minuten te laat. Ik had overigens liever dat hij Younes wisselde ipv Traoré die prima in de wedstrijd zat. Younes was er echt niet bij vandaag, mede omdat hij zijn eigen ruimte niet maakte. Veel te kort op Sinkgraven en 't middenveld. Te ver terug. Verder durfde Tete te weinig wat hem beperkt maakt of hij is te beperkt waardoor hij weinig durft. Ben vooral teleurgesteld omdat Ajax m'n toto heeft verpest. Ik weet zeker dat 1-0 en anders 2-1 goed mogelijk moet zijn. Neres viel goed in, we moeten alleen wat bedenken als zijn back mee op komt.

09-03-2017 21:21

PabloXXX +0

Younes zakte inderdaad ver terug, maar dit omdat vd Beek nergens te bekennen was. Hij moest de bal veel verder terug ophalen.

09-03-2017 21:23

Knalpot +3618

Neres heeft niets laten zien man, ziyech was ook om te janken, we gingen er echt niet op vooruit na de wissels.

09-03-2017 23:21

rastamario +65

Is eigenlijk van de zotte dat een gele kaart niet aangevochten kan worden in het ooh zo democratische westen. Zulke dictatoriale instanties zouden toch niet mogen bestaan hier?

09-03-2017 21:19

Alexander40 +6114

ik vond Neres goed invallen. Hij liep tactisch niet altijd goed maar in een paar momenten zag je zijn individuele technische kwaliteiten. Dat zag je met name een aantal keer toen hij onder druk en in de drukte toch de controle hield. Dat verraadt topkwaliteit.

09-03-2017 21:19

trooop +3885

De zoveelste kutwedstrijd in de laatste maanden. Afgetroefd door een stelletje lompe Denen, beschamend gewoon. Zoveel beter kunnen voetballen, en toch maar weer 15/20 van de 90 minuten aardig spelen. Ajax zou naast techniek eens op karakter moeten gaan selecteren. Ze worden al jaren bloedonzeker van ieder beetje fatsoenlijke weerstand. Waardoor alles waar ze goed in zijn als sneeuw voor de zon verdwijnt. Weg initiatief nemen, weg doorbewegen, weg combinatiespel.

Die wilskracht van de laatste minuten, waar is die in godsnaam in de rest van de wedstrijd? Wat een wanvertoning weer. Mentaliteit is ook kwaliteit. Als we deze boeren in de arena niet oprollen doen we iets heel grondig verkeerd.

09-03-2017 21:18

shota99 +1081

Yep, 90 minuten Ajax begint weer een pijnlijke lijdensweg te worden. Bosz is een tweede de Boer.

09-03-2017 21:22

Tufono +4195

Het begint er aardig op te lijken, ja!! Er moet wat veranderen!!!!!!!

09-03-2017 21:28

marley +50

Echt wat een OEKEL die Bosz. Dit was nou juist NIET het moment om Traoré eraf te halen. Begon beter te spelen in de tweede helft en Younes juist andersom.

09-03-2017 21:17

AYounes11 +1

Daarbij zag ik vandaag zeker weer iets positiefs. Eindelijk weer een ziek goede Dolberg.

09-03-2017 21:17

3*stars*3 +23458

Idd mooi en hij maakt ook uitgoal.
Lijjt alsof er extra krachten bij hem vrijkomen als hij in spotlights staat.
Al die goals in Arena, kuip en nu in Denemarken.

Tegen pSv werd hij eruit geschopt maar die kansen sie Cassierra kreeg, zou hij afmaken.
Heb vertrouwen in volgende week.

09-03-2017 21:20

insectenverdelg +23473

eigenlijk 2. en gaf ook de bal op Klaassen mee. verder is hij er persoonlijk verantwoordelijk voor dat Zanka niet speelt volgende week.

09-03-2017 21:21

PabloXXX +0

Younes -- Dolberg -- Traore
Nouri -- Ziyech
Riedewald
Viergever - De Ligt -Sanchez -- Tete

Naar mijn mening een goede verhouding aan kracht, lengte, techniek en inzicht voor volgende week.

09-03-2017 21:16

Alexander40 +6114

Dat Kopenhagen kan goed koppen zeg. Veel meer is het ook niet, maar blijkbaar is dat voldoende.

09-03-2017 21:15

3star +0

Voor de mensen die niet snappen waarom Klaassen geel krijgt? Er zit een verschil tussen verhaal halen en als een dolle stier op de scheids afstormen. Tuurlijk is het onterecht, maar van onze aanvoerder mag je toch verwachten dat hij zoiets weet.

Echt om moe van te worden hoe vaak hij dat doet. Sta je notabene nog op scherp ook.

09-03-2017 21:14

insectenverdelg +23473

Daarbij deed hij t ook al bij de handsbal. ik snap z'n frustratie, maar slim is t niet. Is overigens ook niet voor t eerst bij Davy.

09-03-2017 21:16

Bram410 +3

Voetbal is emotie.

09-03-2017 21:17

Dwergje48 +4

Die kan je ook anders uiten.

09-03-2017 21:20

NouriVandeBeek +7

Natuurlijk hebben wij nog kansen maar het is allemaal heel pover. Hoe vaak kunnen we nog dat een uitslag onnodig is?

09-03-2017 21:12

ST +23080

Waarom maakt Neres geen minuten in Jong Ajax?

09-03-2017 21:10

Erik1966 +0

Een doelpunt is genoeg. Die gasten hebben ook geen counter ploeg met snelle buiten spelers. Dit is ff kut. Maar in Amsterdam wordt het 3-0.

09-03-2017 21:10

AYounes11 +1

Lekker allemaal pessimistisch doen! WIJ pakken ze thuis, 100% zeker.

09-03-2017 21:10

AYounes11 +1

Dan ophouden met dat hypothetisch kut gelul. Deze pakken we echt thuis, als het publiek er echt een achter gaat staan. Ik zeg 3-1.

09-03-2017 21:16

PabloXXX +0

Ik hoop dat Bosz in de toekomst meer Nouri gaat opstellen. Ik begreep niet dat vd Beek vandaag er in stond, speelde zeer matig.

09-03-2017 21:10

FUBAR +189

Voor dit niveau komt Nouri gewoon te kort. Spelers als Nouri moeten eerst in de eredivisie mee kunnen spelen en dan kunnen ze in Europese wedstrijden gebracht worden.

09-03-2017 22:05

Web +178830

Traore wat in de thee gehad, speelde prima de tweede helft

09-03-2017 21:09

IDJosh +1014

Kut gevoel van afgelopen zondag is weer terug, heb er geen goed gevoel over voor volgende week. We kunnen allemaal wel lekker denigrerend gaan doen over Kopenhagen maar zoveel stellen wij ook niet voor.

09-03-2017 21:09

shota99 +1081

Precies dit! Ik zie dit Kopenhagen wel een goal maken tegen ons maar ik zie ons niet snel 2 of meer goals maken.

09-03-2017 21:11

aniel.rambharos +1

1-0 is genoeg. Sanchez dan weer terug. Voetballend zijn deze gasten niks. Puur fysiek en countervoetbal. Na de 1-0 hebben ze goede kansen gehad, meer niet. Ajax was voetballend beter. De 2e helft doortrekken naar volgende week en dan zie ik het positief in. Dit moet kunnen, ook zonder Davy.

09-03-2017 21:22

insectenverdelg +23473

zou Mss wel Sánchez en de Ligt zetten tegen deze spitsen.

09-03-2017 21:22

MankeNelis +7

Sterker wij stellen helemaal geen moer voor op deze manier. Ik word er helemaal gek van.

09-03-2017 21:12

Fredschuit1 +1536

Als ik Nouri was zou ik lekker verder kijken. Als een oververmoeide speler die al weken uit vorm is wederom de voorkeur krijgt word je niet serieus genomen.

09-03-2017 21:09

Bram410 +3

Op welke oververmoeide speler doel je nu?

09-03-2017 21:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.