Aanvallend onmachtig Jong Ajax kansloos onderuit bij Willem II

door BadembaBarrie 260

Bron AS

Aanvallend onmachtig Jong Ajax kansloos onderuit bij Willem II

door BadembaBarrie 260

Bron AS

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft de overwinning tegen MVV op bezoek bij Willem II geen goed vervolg weten te geven. In het Koning Willem II Stadion werden de Amsterdamse beloften in de eerste helft op alle fronten afgetroefd door de fel spelende thuisploeg. Na rust ging de Tilburgse druk wat meer liggen, maar wist Jong Ajax in aanvallend opzicht geen vuist te maken. Een benutte vrije trap van Hlynsson op slag van rust hield de stand nog dichtbij elkaar, maar qua spelbeeld was er van echte spanning nauwelijks sprake: 2-1.

Het eerst kwartier was duidelijk voor de thuisploeg. Willem II zette hoog en fel druk en probeerde aan de bal door de Amsterdamse defensie heen te combineren. Dat leverde geen grote uitgespeelde kansen op, maar de Tricolores waren wel het dreigendere team en forceerden op wilskracht en aanvalsdrang enkele hoekschoppen. Na tien minuten leverde dat de 1-0 van Freek Heerkens op, die de bal in de rebound in de zestien opving en ogenschijnlijke via een tegenstander raak schoot.

Na de treffer kroop Jong Ajax in aanvallende zin íets meer uit de schulp, maar veel verder dan wat ongevaarlijke pogingen van Kristian Hlynsson en Amourricho van Axel Dongen kwamen de Amsterdamse beloften nog niet. De enige aan de kant van Jong Ajax die zich in de eerste twintig minuten echt kon onderscheiden was Silvano Vos. Namens Willem II leek Matthias Verreth op weg naar een één op één met Charlie Setford, maar Vos haalde hem in en zette hem met een perfecte sliding in de zestien van de bal.

Zo verzamelde Jong Ajax langzaam maar zeker wat wapenfeitjes en na 25 minuten had daar uit de eerste échte kans de gelijkmaker op moeten volgen. Gooijer zette een actie op snelheid richting de achterlijn in en gaf goed voor richting de tweede paal. Daar stond spits van dienst Jaydon Banel om de bal met links vol op de slof te nemen, maar in de korte hoek was oud-Ajacied Kostas Lamprou alert genoeg om zijn doel schoon te houden. Een halve minuut later werd Ajax weer gevaarlijk middels een voorzet van Gooijer, maar ditmaal was er geen medespeler die tegen zijn bal aan wist te lopen.

De toon voor de Amsterdamse opleving leek gezet, maar niets bleek minder waar. In de omschakeling van het laatste moment met Gooijer kwam de bal uiteindelijk links in de zestien bij Max Svensson die het leerwerk fraai in de verre hoek achter Setford knalde en de marge voor zijn team zo vergrootte.

Het momentum dat Jong Ajax in de minuten daarvoor had opgebouwd was op slag weer weg en het had weinig gescheeld of Willem II had zelfs nog binnen het halfuur voor 3-0 gezorgd. Elton Kabangu probeer de het vanaf een vergelijkbare plek en richting dezelfde hoek als Svensson. Zijn schot was lager, maar belangrijker voor Jong Ajax niet op doel en dus bleef de ploeg van Dave Vos de gevoelsmatige nekslag bespaard.

Dat betaalde zich op slag van rust uit. Na een fraaie actie van Banel kon Jong Ajax aan één laatste aanval bouwen, waaruit een handsbal van Heerkens volgde. De resulterende vrije trap was een prooi voor Hlynsson die de bal fraai en laag in de verre hoek krulde en de spanning zo volledig terugbracht in de wedstrijd.

Vastberaden om die spanning er zo snel mogelijk weer uit te halen, ging Willem II de tweede helft fel van start. Via Jizz Hornkamp kreeg de thuisploeg al binnen twintig seconden een uitgelezen kans op de 3-1, maar het schot van de spits kon worden gekeerd door Setford. Rond het uur kreeg ook zijn vervanger, Jeremy Bokila, een grote kans op een vergroting van de marge, maar hij kon een voorzet van Kabangu uit zeer kansrijke positie niet tot doelpunt promoveren.

Tussendoor was Jong Ajax’ enige wapenfeit eigenlijk een combinatie tussen invaller Sontje Hansen en Mika Godts. Laatstgenoemde trok laag voor op Ar’jany Martha, maar de rechtsbuiten wist van dichtbij niet tot een schot te komen. De ploeg van trainer Vos had weliswaar meer balbezit, maar dat was vooral omdat Willem II daar in de tweede helft steeds beter mee kon leven en minder hoog druk zette. De Tilburgers bleven desondanks de gevaarlijkere ploeg en dat leverde vooral voor Kabangu enkele goede kansen op. Eén op één met Setford kwam laatstgenoemde echter als winnaar uit de strijd en kort daarna kwam Kabangu net tekort om een voorzet achter de doelman te koppen.

In het laatste kwart viel er weinig meer te beleven in het Koning Willem II Stadion. Dat had niets met de fans te maken, die elk beetje tempoverhoging aangrepen om hun ploeg naar voren te schreeuwen. Het zat hem vooral in de combinatie van de aanvallende onmacht van Jong Ajax en Willem II dat het prima vond om de minimale voorsprong met man en macht te verdedigen. Diep in blessuretijd kreeg de thuisploeg via Michael de Leeuw nog een goede kans op de 3-1, maar Setford bewees andermaal één van de weinige Ajaciden te zijn die zijn niveau wel haalde. Genoeg voor een resultaat was dat echter niet, want Jong Ajax verloor met 2-1.

Opstelling Willem II:

Lamprou; Owusu, Dammers, Heerkens (Bosch 65'), Schouten, Woudenberg; Meerveld, Verreth, Svensson (Mathieu 75'); Kabangu (De Leeuw 75'), Hornkamp (Bokila 50').

Wissels Willem II:

Smits, Van den Berg, Schroijen, Bokila, Vermeulen, Spieringhs, De Leeuw, Mathieu, Oosting, Bosch, Lachkar, Van Berkel.

Opstelling Jong Ajax:

C. Setford; Gooijer, Aertssen, Warmerdam, Baas (Jermoumi 59'); Vos, Hlynsson, Godts; Martha (Idumbo Muzambo 59'), Banel, Van Axel Dongen (Hansen 46').

Wissels Jong Ajax:

T. Setford, Jermoumi, Delgado, Brandes, Hansen, Idumbo Muzambo.

Doelpunten:

1-0 Freek Heerkens (11')
2-0 Max Svenssno (25')
2-1 Kristian Hlynsson (45+1')

Bijzonderheden:

- Julian Brandes keert na maandenlange absentie terug in de wedstrijdselectie van Jong Ajax.
- Mika Godts debuteerde maandag al namens Jong Ajax en staat nu voor het eerst in de basis.

Verwacht jij dat Jong Ajax wint op bezoek bij Willem II?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Live Blog
Loading...

24/02/2023 20:01
Welkom in het liveblog

Dit is het liveblog voor de wedstrijd tussen Willem II en Jong Ajax. De Amsterdamse beloften willen de zege op MVV van maandag in Tilburg een vervolg geven. Volg de wedstrijd hier!

24/02/2023 21:58
(90+6') Eindsignaal.

Jong Ajax kwam er in de tweede helft aanvallend eigenlijk totaal niet aan te pas. Een momentje van Martha en een mislukt schot van Gooijer. Dat was het ook wel. Willem II viel voor rust aan, hield het na rust goed dicht en wint zo volkomen verdiend met 2-1. 

24/02/2023 21:52
(90+5') Extra tijd

Er komen minimaal vijf minuten bij. Eens zien of Jong Ajax er nog iets van een slotoffensief uit weet te persen. 

24/02/2023 21:46
(85') Wissel Jong Ajax

Patrickson Delgado komt er nog bij voor de laatste minuten. Hij lost Mika Godts af. Een enigszins opvallende wissel, gezien de stand. 

24/02/2023 21:39
(77') Kans Jong Ajax

Godts houdt een bal binnen en via Hlynsson komt het leerwerk bij Gooijer, die op randje zestien opendraait en iets fraais in gedachten lijkt te hebben. In plaats van naar de verre kruising, vliegt de bal echter ver voorlangs en dus gaat dit sporadische moment van Amsterdamse dreiging voorbij. 

24/02/2023 21:29
(67') Kansen Willem II

Het is nog altijd de thuisploeg die het gevaarlijkst is, met name via Kabangu. De aanvaller komt eerst ineens één op één met Setford, maar weet laatstgenoemde niet te verschalken met de punt van zijn schoen. Kort daarna komt hij net tekort om een voorzet binnen te koppen. 

24/02/2023 21:23
(62') Kans Willem II

Wat een megakans. Willem II komt er ineens uit via Kabangu, die de bal voorbij Setford voorgeeft op Bokila. Laatstgenoemde lijkt voor open doel in te kunnen schieten, maar mist de bal tot zijn eigen ontsteltenis. 

24/02/2023 21:21
(59') Wissels Jong Ajax

Martha wordt dan toch gewisseld en dat lijkt geen onverstandige keuze, want hij lijkt nog niet helemaal pijnvrij te lopen. Muzambo is dus zijn vervanger. Ook Baas gaat eraf, voor hem komt Jermoumi.  

24/02/2023 21:20
(58') Kans Jong Ajax

Daar was Martha zelfs bijna met de gelijkmaker. Hansen en Godts combineren op links, en laatstgenoemde trekt voor. Martha komt eraan, maar kan niet afwerken. 

24/02/2023 21:19
(57') Blessurebehandeling Jong Ajax

Ar'jany Martha gaat naar het gras, heeft veel last en moet verzorgd worden. Stanis Idumbo Muzambo wordt klaargestoomd om hem te vervangen, maar Martha staat alweer en gebaart nu druk dat hij er niet uit hoeft. 

Lees meer over:
Plaats reactie

MrIvez +3493

Hoe was Godts?

19-01-2024 23:41

Jutter1 +4311

Ja, Jong Ajax stemt ook al niet bepaald vrolijk, is kwalitatief, althans de vooruitzichten daarop, minder dan het A elftal, en dat wil wat zeggen. Jong Ajax staat momenteel historisch laag in de KKD, en dat gaat niet veranderen. Het is kommer en kwel momenteel bij Ajax met name door een falende opleiding en gestuntel van met name de AD van der Sar, die volkomen ongeschikt is voor zijn functie en zelfs het incompetente H-2 duo de hand boven het hoofd houdt. Er moet veel gebeiuren bij Ajax, diverse koppen zullen moeten gaan rollen, dat is onvermijdelijk wil de club enigzins de neerwaartse spiraal van nu gaan doorbreken!

25-02-2023 13:41

Aldinho_nl +1061

Mee eens! Ik vrees dat het jaren gaat duren voordat wij weer op een respectabel Europa league niveau zitten.

26-02-2023 11:51

ricky10 +5849

Vos ben ik wel van onder de indruk. Je moet er niet te snel een hype van maken, maar hij heeft alles wat je wilt van een speler op die plek.

25-02-2023 08:55

Concrete +3125

Ajax is straks wel heel erg gewend aan verlies partijen , misschien toch maar kappen met dit nederlagen tournooitje….

25-02-2023 08:45

leverworst +1271

Ik werd blij van de wedstrijd gisteren. Natuurlijk verloren, maar ik zag dat er een nieuwe Ajax 1 speler in aantocht is. Silvano Vos speelde echt prima. Alweer. Die zit in een hele goede fase. Komende zomer gaat hij de overstap maken naar Ajax 1. Dat kan niet anders.

Gooijer vind ik ook heel interessant. Als hij zijn kinderziektes uit zijn spel kan halen heb je beste een complete speler.

25-02-2023 08:43

Web +178830

Vos is een kwestie van tijd. Absoluut het grootste talent van Ajax
Het was makkelijk geweest dat hij in een goed draaiend team kon spelen, van die jongen mag en kun je niet verwachten dat hij het verschil gaat maken
Dan leg je er nu al druk op

25-02-2023 08:16

Balgevoel +30817

Lekkere speler, inderdaad. Lijkt zich inmiddels steeds beter aangepast te hebben aan het toch wel veel hogere niveau van de KKD. Nog heel jong, maar met Vos en ook Hato zie ik ook veel mogelijkheden.

25-02-2023 09:50

Artemio +31629

Het is wel fijn dat Ajax weer een middenvelder(Vos) heeft uit de jeugdopleiding die comfortabel aan de bal is en fysiek zijn mannetje kan staan.

25-02-2023 00:46

VoorOnzePloeg +5132

Dit is toch het perfecte moment om jeugd door te schuiven en ook een échte kans te geven (jongens als Vos, Hato, KFJ, Hansen misschien zelfs?)

25-02-2023 00:37

thelordjoshua +10641

Hansen wil niet verlengen, speelt daardoor vrij weinig.

25-02-2023 02:40

AjaxYahudi +3002

van Axel-Dongen heeft toch ook nog niet verlengd?

25-02-2023 06:29

Web +178830

@VoorOnzePloeg
Dit vind ik geen perfect moment
Dat is er wanneer je in een goed draaiend team komt.
Dat zou in houden dat de jonge spelers je er door een moeten slepen nu
Ajax moet kampioen worden

25-02-2023 08:22

Ajax27 +19075

Je kunt ook onmogelijk een constant resultaat halen met continu wisselende basiself spelers. Maja het undividu staat voorop.

Vorige week speel je met een uitblinkende Fitz-Jim en Conceicao, nu zitten ze niet eens op de bank.

25-02-2023 00:06

Turbo +41750

Tijd voor een debuut in Ajax 1 voor Vos. Zet die jongen een keer op 6 ipv Alvarez of 8 ipv Taylor.

24-02-2023 23:41

OwenStevenDalberg +27444

Inderdaad, maar ook Heitinga durft de jeugd niet een kans te geven. Hato zo nu en dan een paar minuten, maar er zijn meer grote talenten. Nog even zo doorgaan en geen enkel toptalent verlengd z'n contact nog.

24-02-2023 23:45

AFCAYus +942

Op dit moment ligt de focus toch volledig op vastigheid creëren en vertrouwen terugkrijgen? Het liefste zie ik ook veel jeugdspelers de kans krijgen, maar vertrouwen terug krijgen, de koppositie terugkrijgen is op dit moment veel belangrijker. Daarna kunnen we weer genieten van al het talent en van ons ouderwetse Ajax 💪💪

25-02-2023 01:45

thelordjoshua +10641

Owen zullen we volgens jou ideologie tegen Vitesse gewoon maar met Emre unuvar en de keeper van de U13 gaan spelen? Zoontje van Enoh op 6.

25-02-2023 02:41

AjaxYahudi +3002

Er wordt zo makkelijk gedacht hier over talenten voor de leeuwen gooien alsof dan het team ineens wordt gedragen door ventjes van 17 en je kampioen wordt... Grotere kans dat het dan tactisch ineens in elkaar zakt en die ventjes hier en daar een fout maken waardoor er puntverlies wordt geleden en ze hier op AS gelijk alweer worden afgeschreven en er geschreeuwd gaat worden om aankopen.

Het enige waar je nu aan moet denken als coach is om minimaal 2e te worden anders ben je volgend seizoen nog verder van huis en kun je je team helemaal niet meer versterken want dat is 1 ding wat zeker is, we komen erg veel kwaliteit te kort op bepaalde plekken. Eind van seizoen doorselecteren en Alvarez en Klaassen vervangen voor Vos en Unuvar en Bergwijn weer lozen en Daramy weer bij de selectie houden als backup en gewoon in elke linie een topaankoop doen en dat gaat een hels karwei worden want Timber en Kudus zullen ook vertrekken, ik zie het somber in de komende jaren tenzij we ineens een goede scouting hebben en Hamstra toch niet incapabel blijkt te zijn...

25-02-2023 06:31

Johan4ever +10914

OwenSteven je kunt niet 2/3 talenten van Jong Ajax tegelijk bij Ajax 1 in de basis zetten. En zeker niet als je kampioen wil worden en goed presteren in Europa! En er zijn genoeg voorbeelden van jeugdspelers, dat als ze goed zijn gewoon hun kans krijgen! Dus dat zometeen geen jeugdspeler meer hun contract wil verlengen zal wel meevallen. Alleen talenten die weten dat ze tekort komen zullen misschien wegwillen, de grote talenten willen heus wel voor hun kans gaan.

25-02-2023 06:36

Web +178830

Waarom zou Heitinga niet de jeugd de kans durven te geven?
Nergens op gebaseerd
Hij staat net voor de groep

Als hij nu raak gaat wisselen en het werkt niet, is hij de kop van jut
En is Heitinga ook verleden tijd als trainer

25-02-2023 08:25

Web +178830

@AFCAyus
Helemaal mee eens

25-02-2023 08:28

Daanafcak +3021

Vos lijkt er qua fysiek ook echt klaar voor. Toptalent!

24-02-2023 23:41

PH2BOT +39916

"Ach ..het gaat niet om het teamresultaat...zolang er maar 1 of 2 spelers doorstromen naar Ajax 1...." wordt er dan gezegd. Maar daarmee ontkracht je de waarde en doelstelling van een team...èn krijg je die ingebakken laksigheid er nauwelijks nog uit wanneer je in competities mee gaat draaien waarin het ineens wèl keihard om winnen gaat. Mòeten winnen nog wel!!. Onderaan bungelen in de KKD is gewoon niet des Ajax. Dan heb je sowieso niets te zoeken bij Ajax 1. We zijn simpelweg niet zo goed als we vooral zèlf maar blijven denken. Er moet weer leiding komen in onze club en dus weg met dat stelletje incompetente natte gympies met als leidinggevende onze AD annex door zichzelf benoemd interim TD Edje die in de zomer zo graag een buitenlandse coach wil aanstellen. Edjanus...en hij ploeterde voort.

24-02-2023 22:43

NeeI +107618

Dan worden de jonkies kampioen, en dan? Want we hebben zoveel gehad aan een Bergsma, De Wit, Alblas, Lartey-Sanniez, De Wit of een Bijleveld?

24-02-2023 22:54

PH2BOT +39916

Laat ze maar lekker onderaan staan in de KKD....dat levert dan vast goede spelers op voor Ajax 1 wil je dus feitelijk zeggen?! In een team bestaande uit vnl individualisten die uit zijn op een plek bij Ajax 1 mis je de essentie van een teamsport: resultaat behaal je als team èn de uiterste wil om als team te winnen. Dani de Wit heeft in elk geval wel die winnaarsmentaliteit en is bereid alles te geven voor het team. Dat zie ik bv niet terug bij Taylor waar iedereen zo over opgeeft. Conceição heeft ook die onvermoeibare strijdlust in zich....onontbeerlijk voor wanneer je mee wilt kunnen in de Cl-poulefase en EL.

24-02-2023 23:02

kakhoofd3 +4171

En vergeet de Wit ook niet, of die Dani (wat was zn achternaam ook alweer..).

24-02-2023 23:35

Web +178830

@Neel
Dit zijn geen talenten, door snee spelers zijn het

25-02-2023 08:31

NeeI +107618

Ja, dat is mijn punt ook Web. Jong Ajax is destijds met een zeer middelmatig maar degelijk elftal kampioen geworden, met nauwelijks spelers die t tot 1 geschopt hebben.

25-02-2023 11:24

Web +178830

@PH2Bot
De echte talenten komen altijd bovendrijven
En de middelmaat kwijlt weg

25-02-2023 08:31

Tommyshelby +128389

Over 3 weken wordt Vos 18.

Ik wil diezelfde dag nog #Vos2028 zien.

24-02-2023 22:11

AjaxHoorn +32989

Ik vraag me oprecht af of hij het nou minder zou doen dan Alvarez.

24-02-2023 22:19

Tommyshelby +128389

Natuurlijk niet. Wellicht koppend alleen.

Maar ja, jonge spelers worden het hardst aangepakt hier. Laat maar even in Jong dus.

24-02-2023 22:19

WantAmsterdam +115917

Inderdaad, als die het even niet heeft is het niveau NEC.

24-02-2023 23:28

OwenStevenDalberg +27444

Hier? Wat heeft AS met het niet geven van kansen te maken. De trainers durven de jeugd geen kans te geven. Inclusief Heitinga.

24-02-2023 23:39

Tommyshelby +128389

Het is niet alleen AS. Gewoon alle socials. Onderschat aspect hoor, geloof me. Dit is geen fijn elftal om in door te breken.

24-02-2023 23:44

AjaxHoorn +32989

Vos is een typische speler die je snel bij 1 moet betrekken net als een Hato. Je ziet dat die veel meer kunnen.

24-02-2023 22:10

Ajaxhartt +10702

Doelloos rondtikken van de bal: een 10!
Aanvallende snelheid/behendigheid/doelgerichtheid: een 1!

24-02-2023 22:09

NeeI +107618

Silvano Vos (17j) vs Willem II
Minuten gespeeld: 90
Aanrakingen: 83
Passnauwkeurigheid: 64 (97%)
Keypasses: 1
Lange ballen: 9/9
Succesvolle dribbels: 4/4
Gewonnen duels: 6/9
Onderscheppingen: 1

💪

24-02-2023 22:07

profoff +8339

Was jeugdvoetbal. Kunnen mooi veel leren in de kkd

24-02-2023 22:05

Rockanje23 +36927

Het wordt wel hoog tijd dat ze eens laten zien wat ze het afgelopen half jaar precies geleerd hebben.

24-02-2023 22:07

PH2BOT +39916

Wat je niet geleerd hebt kun je helaas meestal ook niet laten zien

24-02-2023 22:48

Patajax +2383

Hier ook al aanvallend onmachtig ajax. Gaat lekker

24-02-2023 22:01

NickOoms +2606

Aanvallend onmachtig komt me bekend voor …

24-02-2023 22:00

Sanderajaxforlive +1513

Welke van de jong Ajax spelers zouden bij Ajax 1 in de selectie mee kunnen om echt minuten te gaan maken ?

Ik zie ze helaas te weinig door ESPN of eigen zaalvoetbal op vrijdagavond. Het oogt door resultaten erg matig qua niveau.

24-02-2023 21:59

Tommyshelby +128389

Vos, die gaat het hardst. De rest is nog wat te groen.

Gooijer zou geen onvoldoende halen mocht ie een kans krijgen. Vind het ook geen hoogvlieger echter.

24-02-2023 22:01

Sanderajaxforlive +1513

Word een zware aankomende transferperiode voor onze technische mensen dan. Als Jong Ajax ook al geen stoot kracht heeft en geen echte aanvallende talenten in Jong. Weinig verdedigende toppers. Hopelijk kan Dave Vos ze nog heel veel stappen laten maken.

24-02-2023 22:11

Tommyshelby +128389

Ik tel Godts niet mee nog, want die is er net. Maar die heeft wel iets bijzonders.

Afspraak was ook dat ie na een tijdje bij het eerste ging aansluiten.

24-02-2023 22:12

Rockanje23 +36927

Op dit moment echt niemand. En dat us best erg want zo hoog is het niveau van Ajax 1 op dit moment niet. Als je echt klasse hebt als jeugdspeler is dit het ideale seizoen om aan te haken bij het eerste. Maar het lukt ze niet omdat de echte kwaliteit ontbreekt

24-02-2023 23:22

Engeltje +7351

Jensen is dat misschien iets voor Ajax?

24-02-2023 21:59

AFCA-pride +17311

Weinig slotoffensief

24-02-2023 21:59

Tommyshelby +128389

Onnodig. Maar ja, typisch Jong Ajax.

Vos beresterk.

24-02-2023 21:57

BlueDuke +4463

Nieuw doel voor Jong Ajax. Verplicht scoren in laaste kwartier anders straftraining. Maakt niet uit was de uitslag is op dat moment. Leren ze eens urgentie en opportunisme. Kunnen ze dat meenemen naar 1

24-02-2023 21:56

Tommyshelby +128389

Haha, die Delgado.

24-02-2023 21:56

Sjonnie +18814

Jong Ajax is een tandeloos elftal.
Een verzameling, individuele instagram talentjes.

24-02-2023 21:55

Harrier Du Bois +38549

Zitten wel een paar leuke tussen hoor, maar ook van wat jij beschrijft.

24-02-2023 21:56

Sjonnie +18814

Oh, don't get me wrong, het zijn allemaal talentjes ja:
ze kunnen allemaal de 3 dubbele hop-the-world truuk.

Maar het is geen elftal en ze spelen zonder gogme. Echt voetbalintelligentie mis ik.

24-02-2023 22:03

Harrier Du Bois +38549

Bij Vos zie ik dat iig wel. In mindere mate Aertsen en de Gooijer, maar vooral aanvallend ontbreekt er aardig wat, Godst vind ik vooralsnog wel een leuke aanwinst.

24-02-2023 22:12

Sjonnie +18814

Godts dat is er een met voetbalintelligentie, verwacht ik ook.
Zeker een aanwinst maar is nog even ff afwachten hoe hij zich verder ontwikkelt bij Ajax. Veelbelovend iig

24-02-2023 22:16

LukaLitmanen +81888

Jensen heeft sterallures

24-02-2023 21:51

BlueDuke +4463

Hoezo kunnen die gasten niet opportunistisch voetballen? Is toch niet hogere wiskinde?

24-02-2023 21:51

DonQ +5998

Hoe wil je opportunistisch gaan voetballen als je voorin allemaal kereltjes van 1.70 hebt rondlopen? Ook onze CV's kun je niet als stormram inzetten. Daarnaast leer je Imo niet zo veel van ballen blind naar voren pompen.

24-02-2023 21:59

Ajaxhartt +10702

Je leert het afdwingen van kansen, i.p.v. het bloedeloos rondtikken van de bal, zonder ook maar enige doelgerichtheid.

24-02-2023 22:06

BlueDuke +4463

Tagliafico en Martinez waren ook klein. Leren ze maar eens timing en sprongkracht trainen. Je kan ook gaan schieten van afstand. Het gaat meer om urgentie en overtuiging

24-02-2023 22:50

Tommyshelby +128389

Bah, tweede keer dat Vos een bal verliest. Kutspeler.

24-02-2023 21:51

LukaLitmanen +81888

Ben ik de enige die Willem II één van de sympathiekste clubs vind in Nederland?

24-02-2023 21:51

Sportvolgert +40132

Nee denk dat er in Tilburg een hoop mensen het met je eens zijn

24-02-2023 21:53

Artemio +31629

Gevreesde tegenstander voor psv.

25-02-2023 00:48

NeeI +107618

Vos na 85 minuten 98.5%(!) passnauwkeurigheid. 8/8 geslaagde lange passes. 5/7 duels gewonnen. 3 geslaagde dribbels. En een keypass. Als nummer zes dus.

Masterclass.

24-02-2023 21:48

Sanderajaxforlive +1513

Deze jongen moet de kans krijgen bij Ajax 1. Ik vind hem verder dan de gemiddelde speler van Jong Ajax.

24-02-2023 21:49

nelkboyzz +670

Zet hem naast als Alvarez als dubbele 6 laat die jongen tegen Vitesse gwn invallen laatste 10min.

24-02-2023 23:00

Harrier Du Bois +38549

En gewoon korte mouwtjes!

24-02-2023 21:49

DonQ +5998

Ik had na wat mindere optredens in een aantal wedstrijden even mijn twijfels over o.a. zijn handelingssnelheid, maar heeft sindsdien weer het niveau opgepikt. In potentie heeft ie alles om onze nieuwe nummer 6 te worden

24-02-2023 21:53

Hoekieee +711

Weet iemand hoe godts speelt??

24-02-2023 21:47

PH2BOT +39916

Dat er wat schort aan de opleiding is wel duidelijk: de wedstrijdmentaliteit wordt overheerst door het ontbreken van een echt teamdoel. Geen promotie, niet kunnen degraderen...oftewel de dood in de pot voor een teamsport. Web heeft de grootste knelpunten reeds benoemd in de Topreactie. Je ziet dit opleidingsgebrek ook terug in het spel van Taylor en Gravenberch: de wil om te winnen zie je niet terug...wèl de nonchalance in het spel en de risicoloze tikkies breed en terug wat een gebrek aan lef in zich herbergt.

24-02-2023 21:46

Breuk +25024

Vergeet Rensch niet

24-02-2023 21:48

PH2BOT +39916

Yep...Circus Rensch ook inderdaad.

24-02-2023 22:03

HsvHoek +2834

Die kan er idd ook geen k.. van

24-02-2023 22:30

DonQ +5998

Vrij lastig om die mentaliteit er in de opleiding in te krijgen, als je het overgrote deel met gemak wint. Mentaliteit krijg je vooral door tegenslagen en lastige situaties die je weet te overwinnen. Dat creëer je niet kunstmatig. Daarom zijn die jaren in Jong Ajax zo waardevol om het kaf van het koren te scheiden.

24-02-2023 21:56

Rockanje23 +36927

Komt ook omdat er tot vervelens toe herhaald wordt, dat het resultaat niet belangrijk is omdat het om opleiden gaat. Dan kweek je dus nooit spelers die ten koste van alles willen winnen. Zie je ook terug bij Ajax O18.

24-02-2023 22:11

Breuk +25024

Jensen scoort voor Utrecht

24-02-2023 21:45

Tommyshelby +128389

Interessant talent, die Gooijer. Behoorlijk rijp voor een 18-jarige.

Je kunt Sanchez zonder probleem verkopen in de zomer. We hebben een betere in huis.

24-02-2023 21:45

Gaza +4353

Hah ja, als iemand iets in Sanchez ziet.

24-02-2023 21:47

Tommyshelby +128389

Blijkbaar een hoogvlieger in Mexico. Die teams hebben de centjes wel.

24-02-2023 21:47

4-3-3 +3511

Niet eens een hoogvlieger. Naar ik heb begrepen, dachten veel Mexicanen dat Ajax een fout maakte met deze transfer. Zoals nu wel duidelijk is geworden.

24-02-2023 22:05

DonQ +5998

Meer potentieel dan Aertssen Imo. Zou hem veel vaker als centrale verdediger willen zien omdat hij imo geen back is.

24-02-2023 21:57

Tommyshelby +128389

Ik weet niet of Gooijer zoveel potentie heeft. Is wel de meest stabiele en meest rijpe nu.
Aertssen vind ik lastig in te schatten, was vandaag ook best prima imo.

24-02-2023 21:59

Sportvolgert +40132

Jensen met de 1-0 voor.utrecht

24-02-2023 21:45

Web +178830

Aan alles kun je merken dat voetballend Nederland blij is dat Ajax uitgeschakeld is
En Feijenoord is al kampioen

Nu is het aan Ajax om elke wedstrijd scherp te spelen en niet genoegen nemen met kleine overwinning, laten zien wie de beste is
Met passie spelen en trainen
En dan kan met Heitinga denk ik?

Doorgaan met 3-4-3 spelen
Uitbouwen waar je gisteren niet zo slecht in was, wat veel gezegd word

24-02-2023 21:38

Sportvolgert +40132

Zo is het web, helemaal eens. Je proeft de afgunst en opluchting dat het mis gaat.

24-02-2023 21:40

Web +178830

Dat moet je scherp spelen

24-02-2023 21:40

roodwit007 +14200

die speelde gisteren helemaal niet slecht , pingel en blunder anders had ik het zo niet geweten , en pingel was niet terecht als we en grinta hadden ze die doekie van het veld kunnen dragen

24-02-2023 21:41

4-3-3 +3511

Tegen drie spitsen lijkt me dat je wel 4 verdedigers opstelt, tegen twee spitsen kan 3-4-3 inderdaad prima werken. Idealiter zou een elftal in staat zijn om te schakelen tussen verschillende tactieken zonder spelers te moeten wisselen, zodat je ook tijdens wedstrijden snel kan inspelen op eventuele veranderingen.

24-02-2023 22:22

gi0vanni +7110

Volgens mij staat er bij Ajax als een van de regels dat er 4-3-3 gespeeld moet worden. Een trainer kan daar wel van afwijken maar niet voor te lang.

25-02-2023 07:38

Tommyshelby +128389

Vos zit het dichtst bij Ajax 1 van deze 11.

24-02-2023 21:32

Harrier Du Bois +38549

Vind ik ook, tenminste ook qua fysiek, niet geheel onbelangrijk

24-02-2023 21:37

Web +178830

Die moet je minuten geven in het eerste
Mooie uitdaging voor hem
Bijzonder talent

24-02-2023 21:39

Harrier Du Bois +38549

Jazeker, mooie speler en schuwt niks

24-02-2023 21:40

nelkboyzz +670

Ja een voetballende 6 hebben we het hele seizoen al nodig die tenminste kan opbouwen die vos is toch beter dan Taylor.

24-02-2023 23:08

NeeI +107618

Dijk van een wedstrijd.

24-02-2023 21:43

NeeI +107618

Daar zat Charlie ff helemaal mis.

24-02-2023 21:23

Tommyshelby +128389

Hahahahaha dit was bijna net zo erg als Kudus gisteren

24-02-2023 21:23

Professor +11112

Web schreef het al eerder deze avond het voetbal verandert en Ajax zal daar in mee moeten gaan. Natuurlijk techniek blijft leidend maar je zal in veel wedstrijden gewoon veel meer arbeid moeten leveren oa vrijlopen in balbezit en bij het omschakelen. En je zal in de trainingen toch ook extra op kracht en explosiviteit moeten trainen. En ik vind ook dat je sterker in 1_1 situaties moet worden zowel verdedigend als aanvallend,

24-02-2023 21:21

Web +178830

Techniek kun je koppelen aan kracht en snelheid, zonder dat je daar lomp van word
Maar dat moet afstellen per speler
Unuvar heeft ander fysiek dan bv de Ligt

En je komt te weinig in de duels in de
jeugd, dat breekt je echt op in het huidige voetbal

24-02-2023 21:26

thelordjoshua +10641

Als je mee wil gaan moet je ook tactisch mee gaan, alleen dan verlies je je filosofie en ideologie. Ik vind dat we al aardig meelopen aan de manier van spelers die we uit de opleiding krijgen. Spelers veel meer gebaseerd op ateletisme, fysiek, simpel, takenvolgend. Dat is juist het probleem. Met de filosofie van Ajax tactisch en strategisch gezien hebben dat soort spelers heel weinig nut bij Ajax. Voorbeelden: Rensch, Taylor, Brobbey Gravenberch een jaar terug.
Spelers die eigenlijk het minst hebben van karakter, eigenzinnigheid, intelligentie, initiatief, creatief, maar meer gebaseerd zijn op het simpele uitvoeren van taken en massatraining in de gym.
Het verschilt ook weer erg per positie. Als spits Brobbey zijnde kan je ook meer iemand zoals dat hebben aangezien die een aanspeelpunt en killer moet zijn. Dat is eindeloos trainbaar.
Een speler die het spel moet creëeren en versnellen zoals op de posities van Taylor en Rensch hebben juist datgene nodig wat ik net benoemde. Dat kan je niet trainen, dat ben je of dat ben je niet.

Ik denk juist dat we teveel zijn gaan focussen op spelers zoals we die zien tegenwoordig. En dat is best snel gegaan, eigenlijk vanaf lichting Hansen en Unuvar. Dat waren eigenlijk de spelers die dat wel hadden en daardoor juist niet doorbreken.

Een Frenkie, de Ligt, Donny, Mazraoui, Klaassens, Sneijder, vd Vaart, Heitinga etc gaan we nooit tot nauwelijks meer krijgen. Daar is het voetbal en daarmee ook onze opleiding teveel voor veranderd. En ook de maatschappij

We kunnen wel mee met het voetbal maar dan moet onze filosofie en ideologie ook mee veranderen. Wat vrij onbenul zou zijn.

24-02-2023 21:46

j0rnnn +5091

Interessant. Als je het team pakt met Seedorf en Davids. Zijn die 2 dan juist moderne of ouderwetse spelers?

24-02-2023 22:19

thelordjoshua +10641

Hadden beide. Davids neigde meer naar t modern en Seedorf had de juiste balans. Destijds “modern” was ook anders modern dan het huidige modern, meer gelegen voor de Ajax filosofie en ideologie. Hele andere tijdsgeest ook weer, voetbal is heel snel veranderd en sinds vroege sporen vanaf 2007 al naar t graf gegaan.

25-02-2023 02:38

Tommyshelby +128389

Enorme kans gewoon dit. Moest hangen.

24-02-2023 21:19

Sportvolgert +40132

Wie mist?

24-02-2023 21:21

Tommyshelby +128389

Hansen volgens mij, maar de voorzet was uberhaupt niet op maat van Hlynsson. Kon twee man vrij aanspelen.

24-02-2023 21:23

Ajaxadam1 +31667

Ik vind Hlynsson meer hebben dan Taylor.

24-02-2023 21:17

roodwit007 +14200

sparta met 10 wedstrijd stil gelegd , utreg speler afgedroogd

24-02-2023 21:14

MrPink +81547

Afgedroogd?

24-02-2023 21:16

roodwit007 +14200

nha ja eerst elleboog en toen een hoek

24-02-2023 21:17

DePitbull +2714

Waarom mag Hansen spelen??

24-02-2023 21:13

guusvdajax +920

dezelfde reden geldt voor van Axel-dongen

24-02-2023 21:40

AFCA-pride +17311

Willem 2 krijgt wel heel veel kansen, echt open huis soms.

24-02-2023 21:13

Tommyshelby +128389

Hoe speelt Mika Hazard?

24-02-2023 21:12

afct +8918

Zondag fitz in de basis 🤙🏻🤙🏻

24-02-2023 21:03

Sportvolgert +40132

Reken dr maar niet op

24-02-2023 21:09

Tommyshelby +128389

Dat denk ik niet, hopelijk wel minimaal een half uurtje.

24-02-2023 21:10

Bapinho +3411

Waar kijken jullie deze wedstrijd?

24-02-2023 21:00

AiasMaximus +6024

Op de laptop

24-02-2023 21:07

Sampaoli +39149

Hlynsson is als half een klasse beter dan als diepe nummer 10. Speelt een fijne pot, maakt slimme keuzes met en zonder bal.

24-02-2023 20:57

Gaza +4353

Misschien een keer voor Taylor inzetten.

24-02-2023 21:00

Slang3 +45692

Want Taylor speelt als half?

24-02-2023 21:05

Gaza +4353

Middenveld.

24-02-2023 21:45

DonQ +5998

Zou een vergelijkbare ontwikkeling kunnen doormaken als Regeer. Die vond ik ook middelmaat als 10, maar bleek een veel interessantere speler te zijn toen hij 1/2 linies naar achter werd gehaald.

24-02-2023 21:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.