Voetbal International: 'Wie denkt dat er meerdere nieuwe spelers gaan komen, wordt teleurgesteld'

door Robin Ridder 193

Bron Voetbal International

Voetbal International: 'Wie denkt dat er meerdere nieuwe spelers gaan komen, wordt teleurgesteld'

door Robin Ridder 193

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax zal met minimale middelen maximaal moeten repareren, zo stelt Voetbal International. Het medium meldt dat het voor Ajax erg lastig gaat worden de huidige selectie op orde te krijgen. 'Wie denkt dat er meerdere nieuwe spelers gaan komen, wordt teleurgesteld.'

Assistent-trainer Valkanis kondigde na afloop van de verloren wedstrijd tegen USV Hercules veranderingen aan. Of hij doelde op transfers is lastig te zeggen. Dat er verandering moet plaats vinden is duidelijk maar dat gaat niet zo makkelijk. 'De tijden dat de bomen tot in de hemel reikten in Amsterdam zijn voorlopig voorbij. En dus zal Ajax creatief moeten zijn met de middelen die er wel beschikbaar zijn', valt op de website van VI te lezen.

'Zoals bekend probeert Ajax de balans in de selectie herstellen met het aantrekken van een ervaren nummer zes. De club hoopt tot het einde van het seizoen een speler te kunnen huren', vervolgt het blad. 'De al vaak genoemde Pierre-Emile Højbjerg (speler van Tottenham Hotspur, red.) staat hoog op de lijst, maar is voor Ajax vooralsnog onhaalbaar. De vraag is of daar verandering in gaat komen. Het is realistischer dat Ajax andere opties onderzoekt.'

Verkoop spelers

Volgens VI is het logisch dat Ajax geld wil verdienen door het verkopen van spelers. Alleen gaat dat op dit moment niet zo makkelijk. 'Het verkopen van spelers om geld te genereren is zeer lastig, omdat de meesten laat zijn aangetrokken en dit seizoen al voor een andere club hebben gespeeld.' Verder valt te lezen dat Ajax ook niet zomaar spelers zal laten gaan. 'Ajax heeft de selectie ondertussen al grondig geëvalueerd en weet welke spelers wel in aanmerking komen voor een vertrek en welke niet. De meeste zomeraanwinsten zullen de schifting niet overleven. Aan de andere kant is Ajax niet van plan om spelers voor een habbekrats te laten gaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JanBiesbos +29032

Gewoon al die 500 lui eruit schoppen en opnieuw beginnen

24-12-2023 20:50

hetje +2170

En daarom moet je je transfer optijd regelen

24-12-2023 14:48

PH2BOT +40145

Is Edje Kadetje trouwens al langs geweest om al zijn bonussen van de laatste jaren terug in de clubkas te komen storten?

24-12-2023 14:19

Bergkam +4653

Ach, weer één die iets over de gang van zaken in de komende transfer periode weet te vertellen. Zo zijn er, met al die verschillende meningen daarover, altijd wel een stuk of wat die kunnen zeggen dat ze het allemaal al voorspeld hadden.

24-12-2023 12:38

HarryHarHar +3018

Ajax heeft een eigen kapitaal van +€236 miljoen.. en een selectie die totaal uit balans is, wat is het probleem om wat echte versterkingen te halen in de winterstop, of vinden de dames en heren die met hun dikke reten in het pluche zitten te staren naar hun bankrekening dat wel wel goed gaat zo met Ajax?...

24-12-2023 12:17

TeringHenkie +28271

2-3 gerichte aankopen en het elftal staat er heel anders voor.

24-12-2023 12:31

Bergkam +4653

Beetje te weinig vrees ik. Welke andere 8 à 9 spelers zijn geschikt voor de top van de Eredivisie. Zijn er heel weinig bij die bij onze twee concurrenten in de basis zouden meekunnen op dit moment, m.i.

24-12-2023 12:42

4bier +31367

Het ontbreekt mensen hier aan complete realiteitszin. Mensen geloven werkelijk dat Tete, Eriksen, Blind en Tagliafico even terugkomen naar Amsterdam. Bizar, bezopen en stuk voor stuk totaal onrealistisch. Terugkeerders zijn ook zelden succesvol. Ik kan eigenlijk alleen Rijkaard en Blind bedenken.

24-12-2023 06:36

Rockanje23 +37016

Het gaat om nieuwe spelers met meer kwaliteit dan wat er nu rond loopt. Dát willen de mensen graag zien. Hoeven echt niet perse oud Ajacieden te zijn.

24-12-2023 09:02

jerryisthename +31718

Madueke huren, eventueel Danjuma huren, Eriksen kopen, Angeliño of Nico huren/kopen. Plus eventueel een buitenkansje op 6. Desnoods ook huur. Laat Rensch maar voorlopig RB spelen. Gaaei lekker standaard op de bank, als hij niet alsnog weggaat in de winter. Zou mooi zijn - héle zwakke schakel gebleken.
We moeten gewoon die derde plek halen. Voordeel is nu wel dat het EK eraan komt, dus een aantal goede spelers die niet spelen smachten naar speeltijd om naar het EK te kunnen. Ajax is een ideaal podium hiervoor. We spelen ook nog in Europa zelfs.
Het liefst zie ik Almada komen voor op 10 (dromen mag) en Eriksen op 6, want dat kan hij echt wel. Als Schöne het kon, kan Eriksen het zeker.
Je moet om Eriksen en eventueel Almada mogelijk te maken, dure spelers die niet (genoeg) leveren en heel veel salaris verdienen gewoon verkopen in de winter. Echt het beste voor iedereen. Zoals Bergwijn, Wijndal, Berghuis, Taylor.
Dan heb je echt wel geld voor die 2, hoor. En met het besparen van hun salarissen lijkt het me dat je het salaris van Eriksen en Almada ook kan betalen.
Je moet nu gewoon grote stappen maken om zeker te zijn van die derde plek, die we dan echt wel pakken. Dat doen we nu misschien al, met een nu al wankelend AZ en Twente, die we zelf ook nog tegenkomen. Maar we moeten het mislopen van die plek niet riskeren. We zijn wel Ajax. Laat zien dat we de grootste van NL zijn.
Huren is niet des Ajax, maar imo nu echt noodzakelijk.
Zou van de zotte zijn als wij er vooral voor hebben gezorgd dat er 2 tot 3 CL-plekken te behalen zijn en wij zitten er zelf vervolgens niet tussen.
En lukt Madueke huren niet, probeer gewoon Conceicao terug te halen en laat hem gewoon spelen op rechtsbuiten, elke wedstrijd. Dan zul je zien dat die jongen wel degelijk potentie heeft. Maar goed, hij wil zelf niet meer waarschijnlijk. Maar probeer het gewoon, want Berghuis voldoet gewoon ook niet en Forbs idem.

24-12-2023 06:31

ajax4ever001 +18415

Er bestaat ook nog zoiets als spelers huren om tot versterkingen te komen VI

24-12-2023 01:37

twynestar +28236

Met alle respect, maar de financiële analyses van VI hebben er tot nog toe altijd langs gezeten en niet alleen bij Ajax. Die journalisten spreken zelf ook uit dat ze hulp van financiële experts krijgen en die zo goed mogelijk proberen te vertalen maar ze begrijpen het gewoon niet echt.

Het is een financieel bittere pil. Net zoals vorige transferzomer en net zoals het buitensporige aankoop- en salaris beleid van de laatste jaren Overmars en het jaar Hamstelaar. Maar er is nog altijd goed verkocht en als de beleidsmakers rustig blijven kan dat nu ook weer.

Wintertransfers zijn toch al zelden de oplossing dus die voorspelling dat er in de winter geen handvol spelers gaat komen had ik ook durven maken.

24-12-2023 00:37

Berghuis +14313

Gewoon verkopen aan clubs uit de zandbak of China. Die leggen zonder morren de aankoop waarden op tafel..

23-12-2023 23:31

Nasalis Larvatus +59

Wat China betreft is dat verleden tijd en in de zandbak hebben ze liever grote namen, ook al zijn die al over hun hoogtepunt heen. Op de kneusjes van Mislintat zitten ze daar niet te wachten. Misschien dat Ten Hag zijn club nog een keer gek kan maken voordat hij zelf de deur uit wordt getrapt.

24-12-2023 04:03

jerryisthename +31718

Op Bergwijn zitten ze daar wellicht wel op te wachten. Toch een Oranje-international. En in Engeland zijn spelers als Bergwijn ook geliefd, met veel power en snelheid. Wat er bij ons niet echt uitkomt. 😅

24-12-2023 06:09

alwaysinmyheart +1164

" Even tot hier". Hilarisch!!

23-12-2023 22:16

MokumsParadijs +2259

Ja echt hilarisch als je club belachelijk maken. Lachen man.

24-12-2023 09:59

PH2BOT +40145

Zelfspot heet zoiets.....ook wel zelfteinigend vermogen genoemd. Prima toch?

24-12-2023 14:23

AFCACruijff14 +161043

Heb nog liever dat ze deze winter al beginnen met de verkoop van spelers die niet voldoen of echt niks kunnen. Haal 1 of 2 nieuwe namen en dan zien we wel. Van de zomer dan echt de markt op.

23-12-2023 21:36

tmvde +2820

Probleem is dat dat alleen kan met spelers die niet nog voor hun oude club gespeeld hebben dit seizoen.

23-12-2023 23:04

jerryisthename +31718

Bergwijn, Wijndal, Berghuis, Taylor en Tahirovic kun je prima verkopen aan bijv. Duitse of Engelse clubs. 👍🏼
Wijndal misschien aan Antwerp en Bergwijn zelfs aan de Saudi's.

24-12-2023 06:12

JanBiesbos +29032

Volgens mij moeten(nog) verkocht worden:
Wijndal
Sanchez
Pasveer
Gorter
Avila
Mikautadze
Conceicao
Salah edine

Haal taglifico op die speelt degradatie en huur er nog een.

23-12-2023 20:48

tmvde +2820

Pasveer gaat einde seizoen gewoon stoppen, verwacht ik.

23-12-2023 23:06

Ron6 +3507

Eriksen en Madueke, een goede zes en een back. Huren of kopen, maakt me voor nu niet uit. Alles op alles om plek 3 te halen.

23-12-2023 20:48

tmvde +2820

Welke plek?

23-12-2023 23:05

jerryisthename +31718

3. Het is geen rocket science.

24-12-2023 06:13

Ron6 +3507

Precies..... !

24-12-2023 09:57

JanBiesbos +29032

Gewoon huren net als psv de salarissen van tadic en klaassen waren al begroot voor dit jaar dus dat moet geen probleem zijn

23-12-2023 20:33

Aram +17874

Even los van alle emotie lijkt het me dat Ajax het beste nu kan doorgaan met de spelers die er zijn. Winteraankopen helpen zelden.

In de zomer kijken wat je fatsoenlijk kunt verkopen. Maar nooit teveel want dan krijg je -weer- het probleem dat je 10 nieuwe spelers moet inpassen. 6 spelers kopen, 6 verkopen. Je houdt dan misschien wat spelers die niet zo goed zijn. Dat is dan maar even zo.

De zomer erna weer 6 aankopen en 6 verkopen.

En weet: sommige spelers worden echt nog wel goed. Gaaei bv. Die kun je beter gewoon houden, ook als je hem eigenlijk niet goed genoeg vindt. Wordt ie nuttig en/of beter te verkopen.

23-12-2023 19:28

Nr.10 +110996

Je moet erop rekenen dat zomer 2025 (dus de tweede zomer waar jij het over hebt), ook de spelers die nu in de basis staan vertrekken naar een topcompetitie. Denk bijvoorbeeld aan Hato, Brobbey, Taylor, Rensch… de kans dat die jongens na de zomer 2025 nog bij Ajax spelen is normaal gesproken extreem klein.
Daarom is het ook nooit een optie om te wachten of te ‘bouwen’ bij Ajax, zoals sommige mensen hier zeggen.
Je moet juist het komende halfjaar gebruiken om te ‘bouwen’ voor volgend seizoen, omdat er komende zomer weinig spelers zijn die een toptransfer maken en niet te houden zijn (iedereen is in de afgelopen twee zomers al weggegaan). Dwz, je kan de goeie houden voor volgend jaar.
Daarom is nu twee hele goede spelers halen, het beste wat je kan doen. Ook al kost dat wat geld. Dan kan je aan een geraamte bouwen voor volgend seizoen. Zonder versterkingen wordt dat een lastig verhaal.

23-12-2023 19:38

jerryisthename +31718

Juist. 👍🏼

24-12-2023 06:16

Aram +17874

Goed punt.
Maar ik denk dat je wel -moet- bouwen.
Tien voltreffers aankopen in de zomer gaat niet lukken.
En winteraankopen - het gaat zelden goed.

24-12-2023 09:28

Nr.10 +110996

Als je niet schiet kan je ook niet scoren.
Nu twee goede spelers, aan het elftal werken voor volgend seizoen en vol voor 3e plek gaan, en dan in de zomer zoveel mogelijk doorselecteren en nog een stuk of 4-5 versterkingen halen.

24-12-2023 09:55

Lekkerhoor +3379

Ajax heeft geen tijd. Elke wedstrijd die ze spelen met dit zooitje ongeregeld is karakter moord op je merk. Na dit seizoen neemt niemand ajax meer serieus. Je moet nu laten zien dat je een grote club bent. Je moet nu laten zien dat je nog altijd de grootste van Nederland bent.

23-12-2023 23:49

AFCAjaxMidNineties +12694

We zullen het voorlopig moeten hebben van het huren van spelers. Het is niet anders. Als het goede zijn, prima. Goedkope optie om je te versterken.

Ik heb overigens ook zo'n voorgevoel dat er een financiële injectie gaat komen binnenkort. Zo gaat dat eigenlijk altijd bij clubs in een dergelijke situatie. Misschien een rijke sjeik, misschien een groep investeerders, misschien een nieuwe sponsor voor de ArenA. Net wat. Er gaat wat komen, voor de zomer nog, let maar op.

23-12-2023 19:25

TontoKarnaggel +42451

Ik zou dit hele bestuur, scoutingsapperaat, technische staf en weet ik veel wat er allemaal nog meer voor incompetente charlatans er bij Ajax rondlopen, nog geen 25 euro mee durven geven om een krat bier voor me te halen, laat staan miljoenen om een selectie te versterken. Eerst die kantoren leegvegen en capabele mensen aanstellen, daarna kijken we verder, dit seizoen is toch al naar zijn mallemoer....

23-12-2023 19:18

afct +8937

Ajax moet nu vooral de rust bewaren. Eventueel een buitenkans aankoop of verkoop. Verder vooral contracten verlengen van belangrijke jeugd.
Zoek een goede technisch directeur. Daarna samen met Kroes een goede trainer zoeken. Langzaam gaan bouwen naar volgend seizoen en succesvolle jaren.
Nu paniek is funest

23-12-2023 19:09

GNBL +89877 moderator

Ajax was toch bezig met een krediet? Je hebt zoveel eigen vermogen dat je daar prima op kunt teren voor 1 à 2 seizoenen. Je moet er alles aan doen om in ieder geval 3e te worden, zodat je nog aanspraak maakt op CL geld.

23-12-2023 19:07

jo1 +4584

Precies

23-12-2023 19:10

Bensco +7166

Dat klopt maar het zal wel een dure gok zijn voor Ajax. Je moet allereerst 2 peperdure spelers gaan halen, immers de meeste winter transfers zijn doorgaans vrij prijzig. En zelfs al heb je die gehaald dan biedt dat nog geen garantie op succes.

Ten tweede sta je feitelijk gewoon 9 punten achter op de nr 3 met nog maar 16 wedstrijden te gaan. Je moet dus hopen op een misstap van zowel de nr 3 als 4 en ze verslaan in een directe confrontatie om de 3e plek te bewerkstelligen. En dat met een doelsaldo van 10 a 15 goals verschil. Met andere woorden, Ajax heeft echt een flinke uitdaging om nog 3e te worden.

En dan heb je de 3e plek. Dan moet je je nog door de voorrondes heen boksen en dat alles in een niet kampioenen status.

Ik vraag me af of het halen van 2 spelers dit allemaal kan bewerkstelligen.

23-12-2023 20:42

fc Barcelona_ke +19239

Juist. Vorig jaar had mike verweij ook gezegd dat ajax gaat vol 4 a 5 versterkingen, maar Rulli kwam alleen.

Bij meerdere spelers verkopen zie ik wel 1 a 2 spelers binnen. Vooral nr 6 en dreigende rechtsbuiten..

23-12-2023 18:56

4bier +31367

Nu al zin in de kerstpost van Bergwijn, Taylor, Rensch e.d. op hun socials. Vanaf verre zonnige oorden, liggend op hun strandbedjes.

23-12-2023 18:44

Epiret +4378

Volgens mij gaan de kosten voor de baten uit. Nu investeren, ook al is er eigenlijk geen financiële ruimte, en dan oogsten in de vorm van een ticket voor Europees voetbal. Net zoals PSV dat gedaan heeft.
Als er nu niets wordt ondernomen door de hand op de knip te houden worden toekomstige inkomsten onzeker, zo niet onmogelijk….

23-12-2023 18:35

Cruijffthebest +13351

Ajax heeft geld zat, ook al blijven veel mensen beweren dat dat niet zo is.
Er is een gigantisch eigen vermogen en dit seizoen voor 115 miljoen gekocht en voor 160 miljoen verkocht en salarissen naar beneden aangepast.
Ajax heeft in elke linie een kwaliteitsimpuls nodig en als het seizoen is afgelopen zal er verder kwaliteit bij moeten komen om weer top te gaan worden en niet NU alleen een 6, dat is echt veel te weinig!!!!

23-12-2023 18:30

Capocapo +12001

Ajax gaat voor de.tweede keer de CL missen. Daarnaast zijn de spelers die er nu staan, veel minder waard dan dat de hebben gekost. Het had eigen vermogen is dus (veel) kleiner geworden t.o.v. het eigen vermogen. Plus voor een veel langere termijn, door de nieuwe contracten.

Daarnaast is eigen vermogen geen zal geld die op de plank ligt.

23-12-2023 18:35

Bjorn2321 +2065

Als je 20 miljoen investeert is er nog kans 3e te worden. Daar moet je alles voor doen

23-12-2023 18:41

Capocapo +12001

En als dat niet lukt? 20 miljoen verder, plus een salaris van 4 of 5 miljoen?

23-12-2023 19:57

PaulEast +7865

Ajax schrijft dikke rode cijfers en de club ligt in puin. Er komt niets door uit de jeugd en de aankopen zijn geen succes. De nieuwe leiding toont vooralsnog geen daadkracht het zal nog wel een tijdje duren.

23-12-2023 18:29

Indy2 +15254

Ajax heeft geen geld om spelers te kopen, volgens VI. Even een paar feiten:

PSV heeft een eigen vermogen van 31 miljoen. Dat is minder dan Ajax ontving voor (bijvoorbeeld) Kudus. Sterker nog, het eigen vermogen van Ajax is nu ... (hou je vast) ... 236,6 miljoen.

Nu zijn er altijd mensen die beweren dat eigen vermogen iets raars is dat (om de 1 of andere reden) niet aangesproken kan worden, maar dat is natuurlijk flauwekul. Laat het duidelijk zijn dat Ajax in principe geld heeft om spelers te kopen.

23-12-2023 18:23

PaulEast +7865

Eigenvermogen is geen cash. 🤡

23-12-2023 18:27

Indy2 +15254

Behalve het eigen vermogen van PSV 🤡

23-12-2023 18:31

Capocapo +12001

Hoe denk je dat eigen vermogen uit te geven dan? En vergeet ook niet het gemis van de CL, ook komend seizoen, en de torenhoge afschrijvingen die nog bijna 5 jaar doorlopen.

23-12-2023 18:36

Rockanje23 +37016

Ach, we worden al bijna twee jaar constant teleurgesteld door Ajax dus dan er nog wel een half jaar bij.
Consequentie van het besluit om nu, bijna, niks te doen is dat we de tweede seizoenshelft dus eigenlijk niet eens meer naar Ajax hoeven kijken. Leuk ook voor de seizoenskaarthouders, die lekker kunnen gaan genieten hoe we in thuiswedstrijden geslacht gaan worden door psv, Twente etc.
En de ambitie om op z'n minst nog te proberen derde te worden kan dus ook de kast in. Wat een slecht beleid, wat een slechte club.

23-12-2023 17:02

Robertini +39105

In principe hebben we er maar twee nodig, een rechtsbuiten en een 10. Daarmee win je van 15de vd 17 eredivisie clubs. Gaan we op dezelfde voet verder en halen we een 6 zonder voetbal, dan zie ik het somber in.

23-12-2023 16:54

Capocapo +12001

Plus een linksback, rechtsback, 6 en rechtsvoor ;)

23-12-2023 18:37

Robertini +39105

Rechtsbuiten zei ik al, de rest zijn niet nodig om derde te kunnen worden.

23-12-2023 22:35

Capocapo +12001

Ben bang van niet, krijgen nog zoveel doelpunten tegen

24-12-2023 07:35

Robertini +39105

Dat wordt ook minder als we beter onder druk uit kunnen voetballen.

24-12-2023 11:17

Capocapo +12001

Denk je? Lange bal van de tegenstander en iedereen, behalve Hato, maakt de groots mogelijke fouten. Als we een speler zouden halen, dan graag een ervaren verdediger

24-12-2023 12:29

MarcelvTol1971 +15309

@Robertini : het grootste probleem zit vooral achterin.
Dat is gatenkaas met Sutalo.
Topprioriteit : Een goede CV die de boel aanstuurd en scherp houdt. Sutalo heeft het al druk genoeg met een bal aannemen en het vervolg naar iemand met hetzelfde shirt.
Als het achterin staat kan er in de linies daarvoor pas echt gevoetbald worden. Men is nu te bang voor balverlies.

24-12-2023 12:02

Robertini +39105

Denk echt dat je dat compleet verkeerd om hebt.

24-12-2023 22:29

MarcelvTol1971 +15309

En dat mag he

25-12-2023 09:05

ouweman +4929

Goed verhaal, VI.

23-12-2023 16:49

Juichtoon +32400

Er wordt totaal verkeerd gedacht. Er zijn genoeg voor Ajax goede spelers te halen die helemaal niet veel hoeven te kosten. Zie de selectie van Fnoord en PSV...
Spelers als Ramalho, Boscagli, Schouten, Sangare, Trauner, Hancko of Gimenez kostten helemaal niet veel. Alleen vergt dat creativiteit en kennis om deze te vinden. Het kan prima alleen heb je in de scouting en staf de juiste mensen nodig. Zitten die er niet haal je met 211 miljoen geen enkele versterking.

23-12-2023 16:24

mvm18781 +599

Wat mij betreft moeten we het de komende twee transferperiodes even "veilig" spelen. Maximaal een paar gerichte aankopen om de gaten te vullen in de selectie. Het liefst jongens met ervaring in de Eredivisie of een Nederlandse nationaliteit om de kans op aanpassingsproblemen te minimaliseren.

Als we dan straks na de zomer weer een gebalanceerde selectie hebben kunnen we weer teruggaan naar een wat creatiever transferbeleid. Maar eerst maar weer rust in de tent proberen te creëren.

23-12-2023 16:39

Juichtoon +32400

Even veilig. De tijd loopt. Gewoon goede spelers halen. Nu 2 a 3 van de zomer nog een paar en je kunt weer meedoen.
Maar ms bedoelen we wel hetzelfde. Maar je kunt je nu al versterken. Ook in topsport is stilstand achteruitgang.

23-12-2023 16:41

Slang3 +45793

er is niks veilig aan ex eredivisie/NL spelers

23-12-2023 17:12

Bassey +8195

Ramalho🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂🤣🤣😂🤣😂🤣🤣😂🤣😂🤣😂😅😅😅😅

23-12-2023 16:43

Juichtoon +32400

Ramalho zou voor dit Ajax een enorme versterking zijn. Staat al jaren in de basis van psv. Staat nu een miljoen punten voor op Ajax. De club die van een amateurclub een officiële wedstrijd verliest met een begroting die 320 x zo hoog is. En jij lacht hem uit ..heb je drugs gebruikt?

23-12-2023 16:51

PuntNaarAchterSVP +5247

'Heb je drugs gebruikt?' aldus de persoon die denkt dat Ramalho een versterking voor Ajax zou zijn. Voor Boscagli en Sangare duurde het ook wel een paar seizoenen voordat die op het juiste niveau kwamen. De andere namen die je noemt kan ik me zonder drugs nog wel in vinden..

23-12-2023 17:11

Ron403 +6470

Dit wilde ik ook typen haha, ongehoord dat die genoemd wordt als versterking.

23-12-2023 17:21

Roels +1504

Het treurige is, op dit moment klopt het het ook nog.

23-12-2023 17:50

Juichtoon +32400

@Puntnaarachtersvp
Ramalho speelt al 3 seizoenen op rij in de basis van Psv, echt vanaf seizoen 1..en jij denkt dat Ajax die nu niet kan gebruiken? Dan is nog steeds niet bij geland hoe zwak Ajax is ..
Daarbij is reageren op een naam in mijn rijtje totaal bezijden mijn punt. Dat is dat je met weinig middelen je ook kunt versterken...en dan over een naam in dat rijtje gaan ouwehoeren...man man ..
Maar goed dat ging over Bassey, de poster.

23-12-2023 18:51

AFCAjaxMidNineties +12694

Schei uit. Ramalho kan er echt geen reet van. Leuk voor Vitesse of Heerenveen!

23-12-2023 19:32

Bassey +8195

Sutalo is echt veeeeeeeel beter.

24-12-2023 07:21

Robertini +39105

Een paar van deze namen... Ramalho als voorbeeld noemen? Die kan er niks van.

23-12-2023 16:55

Juichtoon +32400

Her gaat toch om het idee van creatiever scouten niet om het wegen van mijn namen . Man man...en dan speelt Ramalho bij Psv gewoon elk seizoen meer dan 20 duels in de basis. Dit seizoen ook al weer 16 en ze hebben veeeel meer punten dan Ajax. En daar is jouw koekenpan Ramalho onderdeel van. Ik denk dat jij je even moet bezinnen en even in de werkelijkheid moet landen. Ramalho had in zn eentje heel Hercules nog tegengehouden..
Ramalho verliest in geen 100 jaar van Hercules. Maar ja echt geen versterking voor Ajax hoor ..
Ik houd over Ramalho op.
We kunnen en moeten veel creatiever scouten ..

23-12-2023 19:01

Robertini +39105

Afgezien van je voorbeelden, ben ik met je eens dat het beter zal moeten. Of we dat ook kunnen, weet ik niet.

Onze scouting is van enorm amateuristisch niveau, met een oude vent die met de helft vd scouting niet eens wilde praten, maar toch mochten we hem niet ontslaan.

23-12-2023 22:40

Juichtoon +32400

Spot on .

23-12-2023 22:43

Roels +1504

Dat is inderdaad het hele probleem, Hancko kostte 6/7 miljoen. Wij halen Bassey en Satulo voor 20+. Scouten moet weer creatiever. Dan kan er nog steeds een miskoop tussen zitten. Maar dan doen ze minder pijn. En de upside is hoger. Timber gaat voor 40, als zijn vervanger 20 kost kan je daar als club niet veel aan verdienen. Wat nu juist het businessmodel is van Ajax .

23-12-2023 17:49

Dolblij +45012

Nou is Bonucci geen 6, maar voor bijv. Union Berlin waar hij nu onder contract staat wel een gelukstreffer. Ze konden hem transfervrij ophalen en een bonk aan ervaring toevoegen aan hun verdediging. Je zou Ajax hetzelfde geluk wensen bij het zoeken naar een 6 die niet te duur is maar wel de ervaring meebrengt. Al die geluiden over Eriksen of Hojbjerg zijn niet realistisch want te duur of vanuit familiaire invalshoek een showstopper.

23-12-2023 16:20

Slang3 +45793

Bonucci speelt niet eens de helft van alle wedstrijden en Union vecht tegen degradatie, hoe is dat nou een gemiste kans? Betalen klauwen aan salaris voor een speler die niet op niveau is

23-12-2023 17:13

Ricoteb +53174

Gelukkig maar. Het is een heel slecht idee om weer een blik nieuwe spelers open te trekken, die weer aanpassingstijd etc nodig gaan hebben. En waarvan er ook nog wel een paar gaan mislukken. Want een deel van de aankopen mislukt altijd, is niet te voorkomen. Creëer wat budget, Bergwijn en Rulli kan je makkelijk verkopen zonder er veel van te lijden. Dan nog bijvoorbeeld Avila slijten in SA of Argentinië en Mikautadze verhuren aan Metz, en je hebt genoeg ruimte om een buitenspeler met rendement en ervaren 6 te kopen/huren. Dan kom je de rest van het seizoen wel door en kan je in het voorjaar uitgebreid analyseren, met een nieuwe trainer die ook weer anders naar de spelers gaat kijken.

23-12-2023 16:10

DrFootball +15141

Je cash cow op dit moment is Bergwijn. Hij vertegenwoordigt nog een behoorlijke waarde. Daarbij heeft hij een hoog salaris en is hij met 6.25 mio goed voor 15% van de afschrijvingen op de transfers. Ook komt het er bij Ajax totaal niet uit. Hij zou een keuze moeten maken voor een club waar ze meer in de omschakeling spelen. Hij heeft geen idee wat te doen als een tegenstander de bus parkeert.

23-12-2023 15:55

Juichtoon +32400

Cash cow? Je hebt creativiteit en kennis nodig. De topspelers kan Ajax toch niet kopen. Was getekend JC.

23-12-2023 16:30

Turbo +41879

Blessing in disguise. Het laatste wat Ajax nu nodig heeft is nòg meer aankopen met een pure korte termijn blik.
En als het spelers als De Roon betreft is Ajax zelfs beter af helemaal niks te kopen.

Paar Mislintat aankopen lozen, kijken of je nog wat dure jongens als Rulli en Bergwijn kan verkopen met minimaal verlies. Dán eventueel kijken of je 1, maximaal 2, gerichte versterkingen kan doen. Technisch begaafde, lichtvoetige spelers die bij de speelstijl passen. Leeftijd maakt niet uit.

23-12-2023 15:27

DrFootball +15141

Het zou wel fijn zijn als bij die gerichte aankopen een Lerby, Chivu of Tadic achtige leidersfiguur zit. Daar is echt een gebrek aan.

23-12-2023 15:56

Ajax1inVuurenVlam +1233

Met logica moet je heel ver kunnen komen in de eredivisie. Met een goede linksback en middenvelder kom je een heel eind.

Feit is gewoon dat er slecht gescout wordt sinds er geld voor handen is.

23-12-2023 15:24

Ajaxbrl +13691

Ajax moet zich eens meer op transfervrije spelers gaan richten (buitenkansen). Op die manier heeft bijv. Barca ook leuke spelers binnengehaald, nou wil ik ons niet vergelijken met Barca en de aantrekkingskracht zal minder zijn, maar niet geschoten is altijd mis..

23-12-2023 15:18

Knalpot +3606

Veelal spelers zonder restwaarde die waarschijnlijk ook nog karrevrachten aan loon kosten. Lijkt me niet echt de oplossing voor Ajax. Proberen kan altijd maar doorgaans vinden dat soort spelers die transfervrije status prima om er een zo hoog mogelijk loon uit te persen bij hun volgende club.

23-12-2023 15:45

Ajaxbrl +13691

Is waar, maar als dat net even een type Tadic is, ga je er wel op vooruit.

23-12-2023 16:54

Juichtoon +32400

Buitenkansen deze zomer waren bv Stengs, Schouten, Lang, Blind en Dest. Allemaal laten lopen...had je alle 5 kunnen hebben voor 40 mln en 2 huursommen..

23-12-2023 16:31

Ajaxbrl +13691

Hou maar op….

23-12-2023 16:55

Betuwe85 +20547

Ik denk ik ver acht wij vermoeden ! Top stuk

23-12-2023 15:17

Ajaxbrl +13691

Mike Verweij?

23-12-2023 15:19

Ajaxbrl +13691

Nou dan kunnen we net zo goed een slot op de Arena gooien tot Juli.

23-12-2023 15:13

thepower1990 +35726

Kudus slacht Ten Hag, man wat mis ik zo'n speler in het huidige Ajax

23-12-2023 15:08

RobinhoV410 +568

Manchester United doet aan Ajax denken. Peperdure selectie, maar kwalitatief is het brandhout. Daarentegen heerlijk om te zien hoe goed Alvarez en Kudus zich manifesteren.

23-12-2023 15:15

Omar +17166

Deze winter ga je vrij weinig kunnen bijsturen, immers er zijn weinig financiele middelen en alle net gekochte spelers hebben al bij 2 clubs gespeeld en kunnen dus niet voor een andere club spelen dit jaar dus gaan niet vertrekken in de winter. Het is te hopen dat de belangrijke spelers in de selectie (Hato, Brobbey, Berghuis) heel blijven en dat Twente/AZ in elkaar storten dan kun je nog 3 worden. W.b.t. tranfers daarom beter om te kijken naar de lange termijn.

Stap 1. Ontsla RvC leden van Oevelen, Mosman en Schlik. Hebben de afgelopen 2 jaar lopen slapen met als gevolg mogelijk fraudeleuze transfers en 200 miljoen door het putje aan 2 dozijn miskopen. Voeg een extra (jonge) voetbalcommisaris toe met het oog op lange termijn, continuiteit, etc (van praag en van wijk zijn niet meer de jongsten).
Stap 2. Ontsla Maurice Hendriks. Deze man predikt topsportcultuur, maar ik heb nog nooit zo weinig topsportcultuur gezien als de afgelopen 2 jaar met als totaal dieptepunt een uitglijder tegen een studententeam en een assistenttrainer die een interview geeft alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Ajax verliest van een amateurploeg
Stap 3. Verleng alle talentvolle jeugdspelers zsm, Hato/Brobbey zijn je enige potentiele (wereld)toppers maar met Misehouy, Vos, van Axel Dongen, Godts, etc. komen er misschien nog meer aan. Deze jeugdspelers zijn minimaal gelijk aan dure aankopen zoals Tahirovic en Forbs maar staan voor 0 op de balans.
Stap 4. Ga terug naar een technisch hart achtige structuur, dus geen buitenstaander die solo de selectie samenstelt maar meerdere bestuurders/trainers (hoofd jeugd opleiding, TD, evt. trainer) die kritisch kijken naar welke posities goed bezet zijn en welke posities er moeten worden versterkt dmv aankopen. Investeer dan liever gewoon in 3 a 4 toppers ipv 12 vraagtekens.

23-12-2023 15:01

ajax4ever001 +18415

Mikautadze is de 1e die bij Ajax vertrekt, terug naar Metz

23-12-2023 14:51

Sies +4481

Bergwijn, Berghuis, Mikautatze,Rulli,Rensch, Taylor,Avila,ASE, verkopen

23-12-2023 14:41

Marcw1972 +16550

Berghuis zou ik toch houden. Die kan nog wat creëren in elk geval.

23-12-2023 15:30

Sies +4481

Nou juist Berghuis ..ik weet het niet...hij brengt een bepaalde negatieve vibe mee..ik kan het niet beschrijven...als hij in goede doen is ka je hem er goed bij hebben , maar als het hem niet zint een echte dwarsligger.. irriterend ventje..

23-12-2023 17:29

Bjorn2321 +2065

Bergwijn ok, maar Berghuis en Taylor?
Daar kun je deze winter geen vervanging voor halen die beter is.

23-12-2023 18:48

Ajaxfan31183 +16391

Nou enkeltje terug naar metz,en hopelijk met een verplichte optie tot koop, al zullen ze daar zeggen dat hun niet zo achterlijk zijn om een veelste hoog transfer bedrag neer te leggen zoals wat wij gedaan hebben voor volgens mij 10 van de 12 spelers

23-12-2023 14:31

Web +178830

Wij kijken hier toch niet van op
Ajax heeft de laatste 2 jaar misschien wel 20 spelers gekocht, en welke zijn een aanwinst?
Vrachten geld over de balk gegooid
Als de nummers één en twee op je lijst niet haalbaar zijn kom je bij de derde of vierde keus uit, en dan weet je al dat het niets word

Ik ben blij dat ze weer creatief moeten denken
Geld heeft ze lui gemaakt het kon niet op

23-12-2023 14:30

Indy2 +15254

Er is voor veel en veel meer geld ***verkocht***. Waarom blijft dat buiten beschouwing?

23-12-2023 14:33

DarkChild +3451

Omdat dat wel meevalt. Ajax heeft nog een behoorlijk eigen vermogen tov ander bvo's, maar daar tegenover staan stevige kosten en drastisch geslonken inkomsten. En let op: eigen vermogen is geen potje met geld dat je direct kan uitgeven aan wat je maar wilt.

Het vet op de botten is al met al wel weg. Kan je allemaal terugvinden in het jaarverslag. En overigens ook in de jaarverslagen hiervoor, waar het risico van dit beleid zich al jarenlang aftekende.

23-12-2023 14:44

Indy2 +15254

Krijgen we dat geklets weer.
AD 29-9-2023:
"Ajax heeft afgelopen seizoen ondanks tegenvallende sportieve resultaten 39 miljoen euro nettowinst gemaakt. Dat blijkt uit de jaarcijfers die de beursgenoteerde club heeft vrijgegeven. De club zag het eigen vermogen groeien naar 236,6 miljoen euro."

Ter vergelijking: het eigen vermogen van PSV is 31 miljoen.

23-12-2023 14:53

DarkChild +3451

Altijd leuk als je moet uitleggen wat Eigen vermogen is. Nou goed, daar gebruik je google maar voor, mocht je verder behoefte hebben aan wat meer daadwerkelijk inzicht in onze financiele situatie anders dan een losse kreet?

Heel goed en ook prettig leesbaar account:

https://twitter.com/j_berden/with_replies

(En nee ik ben het niet zelf :D)

23-12-2023 14:58

Breuk +25076

Dus geen 300 miljoen

23-12-2023 15:06

fluwelenlinker +11682

Ik heb alle respect voor Van 't Schip maar Ajax werkt zichzelf weeral in nesten door nog steeds geen definitieve keuze te maken voor een nieuwe technische staf. Je kan nu niet gaan investeren in spelers die een nieuwe coach misschien weer niet nodig heeft.
Het is doodzonde dat Louis het niet meer kan want die had met al die jonge spelers wel iets kunnen opbouwen waardoor je misschien niet zo genoodzaakt was om ervaren spelers te gaan kopen.

23-12-2023 14:22

Web +178830

In januari is het toch lastig om de nieuwe trainer al aan te geven
Dat gebeurt toch bijna nooit

23-12-2023 14:31

fluwelenlinker +11682

Klopt. Daarom dat ik vind dat Ajax maar op de blaren moet zitten en geen gekke aankopen moet doen tot er duidelijkheid is over een nieuwe technische staf.

23-12-2023 17:12

RadheAjax2021 +17874

Ik zie het meer gebeuren dat er een aantal verhuurd gaan worden. Ik verwacht pas in de zomer dat er een hoop definitief zullen vertrekken. Los van de aankopen van Mislintat, hoop ik dat er een goede bod komt op Bergwijn en zelfs berghuis. Zij hebben hun beste tijd gehad, als je voor beide 40 miljoen euro kan vangen zou ik het doen.

23-12-2023 14:13

Web +178830

Toch blijft er helemaal niets over zonder die twee
Sinds Bergwijn niet meer speelt ( hoe zwak ook ) is het alleen maar minder geworden
Bergwijn houd op een of andere manier altijd dreiging

23-12-2023 14:16

fluwelenlinker +11682

Klopt. Voor dit Ajax zijn zowel Bergwijn als Berghuis te belangrijk. Dat hebben we de voorbije wedstrijden wel gezien. Mensen die denken dat we wel zonder die 2 kunnen, zullen nog meer teleurgesteld worden.

23-12-2023 14:23

Sanderajaxforlive +1515

Helemaal eens met deze reactie over bergwijn. Mensen denken dat Godts en AMO 2 klasse beter zijn. Zelfde geld voor Berghuis in mijn ogen. Die 2 spelers heb je juist nodig ook al spelen ze soms mindere wedstrijden. Ze zijn beter dan het alternatief.

23-12-2023 14:50

IndoorNinja +1856

Het zijn uiteindelijk beiden geen stabiele factoren waardoor "het team dragen" een hels karwei wordt.

23-12-2023 14:52

Rho1980 +1487

Vooralsnog allemaal aannames, we gaan het zien. Mag hopen dat Louie & co zich ook kapot geschrokken zijn afgelopen tijd.
Bovendien worden we al heel 2023 teleurgesteld door ons Aller dus dit kan er dan ook wel bij.

23-12-2023 14:11

JesusZoonVanGod +5820

We hebben het geluk dat er binnen de club nog grote talenten rondlopen, die op den duur de oorlogskas weer gaan vullen. Met Godts, Gooijer, Kaplan, Hlysson, Vos, Ramaj bijvoorbeeld heb je spelers die komend seizoen wat kunnen gaan betekenen in het eerste elftal. Ramaj laat nu bijvoorbeeld al regelmatig zijn klasse zien. Bouw met die jongens en een aantal gerichte aankopen een elftal, en je bent al een stuk verder dan nu.

De aankopen van deze zomer hebben absoluut nog wel restwaarde, al zal dat niet het aankoopbedrag zijn. Er zijn genoeg aanknopingspunten om de weg naar boven weer te vinden.

Aangezien het seizoen toch al zo goed als voorbij is, zou ik de eigen kweek vlieguren laten maken waar dat kan.

23-12-2023 14:08

peterVKV +6441

3-2-4-1 is de verandering

----------------------Ramaaj------------------
--------Rensch-------Sutalo--------Hato-----
-----------------Vos----------Branco----------
-----Berghuis-Hlynsson-Taylor-Bergwijn-----
----------------------Brobbey------------------

met veel positie wisselingen tussen Berghuis/Hlynsson op rechts en Bergwijn/Taylor op links. Met een beetje geluk spelen Misehouy en Godts zich ook nog in de basis.

23-12-2023 14:08

Web +178830

Zwart van VI heeft ook gemeld dat ze verkeerd gebruikt zijn
Daar zal hij ook op terugkomen zijn inmiddels

23-12-2023 14:08

VoorAltijdNummer14 +25322

Wat bedoel je precies met 'verkeerd gebruikt zijn'? Bedoel je iets van verkeerd gequote?

23-12-2023 14:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.