VI ziet 'tikkende tijdbom' bij Ajax: 'Onderlinge wantrouwen is in voorbije periode flink toegenomen'

door NielsOpdam 398

Bron Voetbal International

VI ziet 'tikkende tijdbom' bij Ajax: 'Onderlinge wantrouwen is in voorbije periode flink toegenomen'

door NielsOpdam 398

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Het onderlinge wantrouwen binnen Ajax is in de afgelopen periode flink toegenomen, zo schrijft Voetbal International woensdagmiddag. Volgens het medium vaart Sven Mislintat steeds meer zijn eigen koers en zorgt dat voor de nodige spanningen op de werkvloer in de Johan Cruijff ArenA.

Momenteel ligt de focus bij Ajax op de transfermarkt en op dat vlak begeeft de club zich volgens VI tussen 'hoop en vrees'. Een deel van de achterban hoopt dat Mislintat de 'ene na de andere parel' naar Amsterdam heeft gehaald en dat in de komende maanden ook zal blijken. 'Maar het staat haaks op de interne vrees dat Ajax weer honderd miljoen euro heeft gespendeerd aan nieuwe spelers, die, op enkele uitzonderingen na, alleen vanuit het perspectief van Mislintat naar Nederland zijn gehaald.'

In 2022 beleefde Ajax een slechte transferzomer en daarom moest het deze zomer anders. 'Het toezicht moest scherp en goed zijn, en Ajax moest vooral gezamenlijk de juiste keuzes maken. Inmiddels is steeds meer duidelijk dat Mislintat zijn eigen koers vaart', schrijft het medium over de huidige situatie. Voetbal International schrijft dat de toekomst moet uitwijzen of de aankopen van Mislintat goed uitpakken. 'Maar het levert wel de nodige spanningen op de werkvloer op.'

'Dat het momenteel opnieuw heel onrustig is binnen Ajax, wordt door alle geledingen beaamd'

Volgens het medium had een krachtige algemeen directeur dit in de afgelopen periode kunnen 'monitoren en tijdig kunnen optreden' door alle partijen samen te brengen. Er is echter geen algemeen directeur, omdat Ajax nog altijd wacht op Alex Kroes. 'En dus nam de verdeeldheid toe. Door het machtsvacuüm is het onderlinge wantrouwen binnen Ajax in de voorbije periode flink toegenomen. En dat in een periode waarin vrijwel alle bepalende posities in clubleiding opnieuw zijn ingevuld en samenwerking juist een basisgedachte zou moeten vormen. Het tegendeel is dagelijks merkbaar in Amsterdam... Dat het momenteel opnieuw heel onrustig is binnen Ajax, wordt door alle geledingen beaamd', sluit VI af.

Bestel nu iets uit de nieuwe 3rd casual collectie van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Jeremias +1661

Deze man is niet Ajax-waardig. Hij laat mij duidelijk zien dat hij lak heeft een de oude club Ajax. Een club met een eigen historie en eigen gezicht, daar kijkt deze man niet naar om. Hij hoopt aan Amsterdam te kunnen laten zien dat Ajax door hem gered kan worden. Meer niet. Mislintat gaat voor eigen gewin. Let maar op...

Ondertussen....
Er lopen veel nieuwe voetballers rond die niets met mijn club hebben. Geen binding of gevoel. Zij voetballen in Amsterdam dus voor eigen persoonlijk succes.

Deze vent is nu al een aanfluiting.

05-09-2023 20:15

DD +6399

Haha die sven bij avila net. Lijkt erop dat die vent in no time een band opbouwt

31-08-2023 19:55

AlexIbarra +19287

Het onderlinge wantrouwen neemt toe. Tussen wie?
De onrust wordt door alle geledingen beaamd. Wat is een geleding?

Als de directie / bestuur / RvC problemen heeft met Mislintat, zeg dat dan. Als de trainers vinden dat hij maar wat koopt zonder overleg, zeg dat dan. Mislintat vaart een eigen koers en dat is niet goed, maar de nieuwe AD moet een krachtige leider zijn. (Iemand die zijn eigen koers vaart, zeg maar.)

Maak het ff specifieker dan 'tikkende tijdbom', 'machtsvacuüm' 'onderling wantrouwen', 'de nodige spanningen op de werkvloer' en 'tussen hoop en vrees'. Klinkt allemaal erg poëtisch (of juist cliché) maar als je echt iets hebt, kun je ook zonder namen te noemen wel iets duidelijker de vinger op de zere plek leggen.

Dit lijkt meer op: "We moeten nog maar afwachten of het allemaal werkt", alleen dan in een heel paniekerig jasje.

31-08-2023 11:51

Jayq +3366

Je hebt mijn gedachten tijdens het lezen van dit artikel precies verwoord!

Vooral bij deze zin vroeg ik mij af over welke werkvloer ze het nou precies hebben

'Maar het levert wel de nodige spanningen op de werkvloer op.'

De directie/bestuurlijke werkvloer?
De Toekomst/jeugdopleiding?
Het eerste elftal + staff?

31-08-2023 16:29

MM1974 +1448

Ja en ik zie azijn zeikerds bij VI

31-08-2023 11:36

DEELM +11891

Wie zijn de bronnen? Helemaal niks van dit. VI verlaagt zich hiermee tot niveau Telegraaf.

31-08-2023 11:08

CruijffiaansNouriaans +4450

Niet alles zal raak zijn, maar dat we een kwaliteitsinjectie nodig hadden was wel duidelijk. Aan de beste speler van de Championship heb je ws wel een goede. Medic als back up voor Sutalo. 2 x goed. Een doelpuntenmaker in Mikautadze. Na een aanpassingsperiode ws wel top. Er wordt geroepen type Suarez. Nou kom maar door met die mentaliteit. Het zijn allemaal geen hele rare aankopen en ik heb het idee dat er achter alles ratio en een plan met de speler is. Het moet in elkaar vallen maar…: wat nu de juiste opstelling is ? En normaal roep ik het niet zo snel, maar ik hoop dat er gaandeweg het seizoen wel wat jeugdspelers doorstromen. Anders worden we een handelshuis ipv een opleidingsinstituut.

31-08-2023 10:25

FrancescosRavioli +15330

Hoewel ik positief ben over zijn aanpak, ben ik wel heel nieuwsgierig of onze selectie goed genoeg is om 1e te worden.

Ter vergelijking met PSV: die speelden gisteren een echt goede wedstrijd onder Bosz. Je ziet aan die ploeg dat ze een goede voorbereiding hebben gehad en patronen erin hebben geslepen. Je kent de spelers daar ook, waardoor het makkelijker inschatten is.

In de CL zullen ze niet doorgaan, maar ik zou op dit moment dus niet weten hoe goed wij als Ajax zijnde daadwerkelijk voor staan. Het kan tegenvallen of een heel mooie verrassing worden. Wat ik tot nu toe zie op beelden van onze aankopen word ik enthousiast van. Maar ook weet je niet hoe Steijn het gaat doen.

Hoewel geduld een schone zaak is, betrap ik mezelf erop dat ik wel meer duidelijkheid zou willen.

31-08-2023 10:02

CruijffiaansNouriaans +4450

Ja ze lopen qua chemie wel wat voor.

31-08-2023 10:26

FrancescosRavioli +15330

De vraag is of het materiaal van ons beter is dan van hen, want ik zou het echt niet weten

31-08-2023 11:30

CruijffiaansNouriaans +4450

Dat ook idd. Komt nog bij dat ze, nu ze cl hebben gehaald, kunnen sangaré (40m) nog een seizoen houden en dat is wel een belangrijk dingetje. Laten we hopen dat alles goed in elkaar valt..

31-08-2023 14:01

AlexIbarra +19287

Ruim winnen van Rangers is de opmaat naar een rampseizoen.

31-08-2023 11:54

nummer14vooraltijd +372

Ik heb vertrouwen al zullen we het moeten zien ik denk eigenlijk zeker te weten dat er minimaal een paar vol treffers tussen zitten en er zullen altijd mis peren tussen zitten maakt niet uit zal altijd zo zijn

31-08-2023 09:31

3sterren +20205

Er wordt verwezen naar VI, Voetbal International, als brenger van deze BS.

Maar ik denk eerder dat dit van een andere VI komt. VI staat ook voor Vandaag Inside, van Johan Derksen c.s.
Die voert namelijk zowat iedere dag een lullige lastercampagne tegen Mislintat op nationale televisie …

31-08-2023 09:10

CruijffiaansNouriaans +4450

Zelf doe je nu met je vermoeden precies hetzelfde he maat.

31-08-2023 10:27

Brooklyn +4147

Koffietafel praat. Heb je bij elk bedrijf. Er zijn veel onzekerheden. Iedereen is nerveus. Volkomen begrijpelijk. Wat ik niet begrijp is dat Kroes er nog niet is. Komt allemaal wat amateuristisch over, zijn komst.

31-08-2023 07:24

Arie Vink +4856

Mocht dat waar zijn, dan aan een ieder die die spanning opvoert: doe normaal, hou je b*k en ga werken. Gezeik binnen de club door geroddel, egotripperij en ander gejank kennen we nu wel en moet afgelopen zijn. Sven zit hier met een doel en dat is Ajax beter maken. Volgend jaar oordelen aub.

31-08-2023 07:22

rommel +256

Media wil graag dat het onrustig is anders hebben ze niks om over te schrijven

31-08-2023 06:02

Bruno04 +15784

Allemaal leuk en aardig maar tussen wie spanningen dan?

Sven en de trainers staf?
Sven en de RvC?
Sven en de directie?

Noem dan namen en afdelingen die het niet eens zijn. Hier kan ik namelijk niks mee.

Ze noemen het bestuurlijke onrust.. dat zou duiden op directie niveau en wellicht RvC.

Overigens in alle filmpjes die ik van Sven zie en de beelden bij de training soms kan hij dan misschien graag alleen werken in het uitzoek werk. Echter komt hij over als een heel benaderbare man die aardig relaxt is en waar je prima een biertje mee kunt drinken en is ff kunt zitten met hem als je ergens mee zit.

Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt. Spanningen zullen er met name zijn op de druk van presteren.

31-08-2023 03:39

3sterren +20205

Sfan heeft de koffiedame vol op de bek gezoend, als dank voor een lekker stuk appeltaart en nu is de terreinmeester jaloers, want die kreeg alleen een koekje van eigen deeg, toen hij er wat van zei.

No big deal van maken …

31-08-2023 09:01

Robertini +39415

Tot nu toe ben ik in ieder geval niet onder de indruk. Ik heb m'n twijfels bij de meerderheid van de transfers en van de trainerstaf vind ik alleen Maduro goed genoeg, ondanks dat Steijn wel echt sympathiek overkomt. Ik hoop dat het goed afloopt, maar ik heb er niet veel vertrouwen in.

Josip Sutalo €20.50m - Dit lijkt me een hele goede.
Georges Mikautadze €16.00m - Heel veel geld voor een jongen met vooral ervaring in de Ligue 2 en Belgie degradatiezone, maar nog jong en wel goed begonnen. Lijkt niet duidelijk voor welke positie hij gekomen is, maar speelde bij Metz vooral spits.
Carlos Forbs €14.00m - Linksbuiten die voor rechts gehaald is, daarnaast nul ervaring hoogste niveau.
Gastón Ávila €12.50m - een half seizoen ervaring en nooit een profgoal gemaakt.
Chuba Akpom €12.30m - 1 seizoen goed op 10, maar in de interviews noemen ze hem een spits, daarvoor al zes seizoenen matig.
Benjamin Tahirovic €7.50m - Dit lijkt me echt een goed talent.
Anton Gaaei €4.50m - geen idee, maar iig niet duur.
Diant Ramaj €4.00m - nul ervaring, ik zou liever Setford de kans geven als derde keeper.
Jakov Medic €3.00m - Prima als reserve, Aertsen wordt het niet.
Branco van den Boomen gratis - ik heb erg veel vertrouwen in hem, maar vond het jammer dat hij alweer moest banken tegen Ludogorets, hij speelde tegen Excelsior matig, maar creeerde erg veel tegen Heracles.

Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt, maar enkel Sutalo, Medic, Branco en Tahirovic snap ik 100%, aan de andere transfers zit allemaal een staartje.

31-08-2023 01:23

B2tob4 +12084

NW23@: Svenlovers alles goedpraten

Dit soort teksten krijg je als krantjes en voetbalblaadjes elkaar gaan napraten, en goedgelovige hier deze onzin ook gaan nablaten. Weerwoord geven op deze onzin heeft weinig zin, als je nu al na 2 wedstrijden en een maand Ajax volgen, in deze krantenhetze gaat meelopen. Denk wat je wilt “fan” NW23, ieder mens heeft recht op zijn mening, maar teksten bezigen als Svenlovers zegt genoeg om dit soort onzin te negeren.!

30-08-2023 23:18

Jarikoning +7261

Data Duitser, op zich mooie bijnaam. Oktober mag je m beoordelen als je evt een straatlengte achterop staat.

30-08-2023 23:13

Bruno04 +15784

Oktober is ook nogal vroeg hij moest ook eerst centen hebben om dingen te regelen. Selectie is nu pas compleet.

Tot de kerst heb je in ieder geval nodig om de aankopen is rustig te evalueren. Of ze moeten allemaal geen kut raken. Dan heb je het snel gezien.

31-08-2023 03:41

Ferd +38552

of als je evt een straatlengte voor staat. Waarom altijd de negatieve insteek, probeer eens positief te zijn, dat maakt het leven een stuk leuker.

31-08-2023 03:47

NipeB +15807

We hebben de selectie laat rond en dat leidt tot puntverlies. Ajax heeft een tussenjaar en moet bij de eerste 2 eindigen. Dat is een realistische doelstelling en dan moet je of Feyenoord of PSV achter je laten. Ik verwacht dat Ajax pas in de tweede seizoenshelft echt op stoom komt omdat je tijd nodig hebt om aan elkaar te wennen en spel patronen in te slijpen. De staf heeft ook tijd nodig om een ideale opstelling te bedenken. In oktober reken je dus niemand af als je een normale fan bent. Dat doe je in mei. Staan we dan bij de eerste 2, dan was het een prima jaar.

31-08-2023 06:56

Babangida83 +23930

Ah, blijkbaar deed Sar toch nog wel wat dan...

30-08-2023 22:44

YRGI +32950

Zorgen dat al die zeikerige Ajacieden de club steunden?

30-08-2023 23:19

NW23 +5058

Het is grappig hoe de Sven lovers alles goedpraten en alle kritieken maar klakkeloos wegschrijven. Als de TG iets schrijft dan moet.je het niet serieus nemen en kun je beter VI geloven. Nu staat het in VI en is het ook maar gewoon lariekoek, want het past niet in het positieve beeld.

Sven geeft heel veel geld uit aan een vreemdenlingenlegioen. Laten we hopen dat die gasten kunnen ballen. Een zekerheid is het echter niet. Dingen die wel vast staan is dat hij heel veel geld uit geeft aan spelers die weinig bewezen hebben, een vreemdenlingenlegioen vormt met weinig Ajax DNA en dat de kansen voor jeugdspelers ook niet bepaald toenemen.

Het is weldegelijk een probleem dat Sven een carte blanche heeft. Ja, er is een mogelijkheid dat het goed uitpakt want ik weet ook niet hoe goed deze spelers precies zijn, maar dit doet niets af aan de eerder genoemde negatieve signalen.

Prestaties zullen snel moeten komen, anders zal de kritiek niet mals zijn. Dat krijg je wel als je uit alle windstreken 15 spelers haalt op eigen houtje en geen rekening houdt met de kansen voor jeugdspelers en het Ajax DNA binnen het team.

30-08-2023 22:08

Appels34 +1613

Hoe weet jij dat Sven een carte blanche heeft?
Welke spelers hebben weinig Ajax DNA en welke veel? Was dat vorig seizoen beter dan?

Ik denk dat we de afgelopen twee jaar uberhaupt weinig Ajax DNA hebben gezien. HEt kan mijn inziens alleen maar beter worden voor wat betreft het Ajax DNA. Of denk jij dat die jeugdspelers die stuk voor stuk hebben laten zien in het recente verleden vooral zo snel mogelijk pleiten te willen maken naar het buitenland, zoveel Ajax DNA hebben?

Ik maak me op dit moment niet zozeer zorgen om het aan- en verkoopbeleid van die Duitser, als wel om het niveau van Ajax DNA in de jeugdopleiding. Sven en Steijn hun eerste afreken moment is in de winterstop. Ik vind het heel moeilijk om nu al te zeggen dat ze er geen klote van kunnen. Maar, daarbij moet ik wel aantekenen dat ik deze zomer even helemaal weg was en ik onze club niet zo heel nauwgezet heb gevolgd.

30-08-2023 22:18

Yassin.K +5

"Dingen die wel vast staan is dat hij heel veel geld uit geeft aan spelers die weinig bewezen hebben" Mikautadze, Akpom & Forbs afgelopen seizoen samen 75 goals. Topscorers van de Ligue 2, Championship & Premier League 2. Sutalo, international van Kroatië, de #6 op de FIFA-ranking. Ik vind dat "weinig bewezen" toch wel aardig meevallen. Wat betreft Avila kan ik het me nog wel voorstellen, alle overige aankopen zijn ruim onder de 10 miljoen €.

30-08-2023 23:03

YRGI +32950

Mislintat is TD. Hij moet toch spelers halen? Eerst was het niet goed dat hij bijna niets haalde, nu is het weer te veel. Altijd gezeik.

30-08-2023 23:20

DMDTagz +3282

Yep, het is fashionable om op Ajax te zeiken.

31-08-2023 05:13

3sterren +20205

“Vreemdelingenlegioen” wat een lariekoek.

Ooit waren o.a. Vasović, Litmanen, Finidi, Kanu en Chivu, een paar vreemdelingen zonder het zogenaamde Ajax dna.
Jari werd in eerste instantie zelfs compleet genegeerd door Van Gaal.

Nu noemen wij deze voetballers uit verschillende windstreken helden, echte Ajacieden en/of iconen.

Zou het niet fantastisch mooi zijn als we na drie kampioenschappen op rij én een CL finale, kunnen concluderen, dat Mislintat Ajax een legioen nieuwe Ajax iconen heeft ‘geschonken’.

En als bonus op de koop toe een uitpuilende schatkist …

31-08-2023 09:42

ijzerchef +3152

Zou Freek Jansen niet heel serieus nemen. Die was in het begin al tegen Sven en ook met dezelfde drogredenen als Driesen en Verweij.

30-08-2023 22:05

YRGI +32950

Buitenlander, geen Ajax DNA. Dat werk.

30-08-2023 23:21

ijzerchef +3152

Ik ben wel jaloers dat Feyenoord iemand als Martijn Krabbendam als watcher heeft. Hij is natuurlijk een fan, maar wel degelijk kritisch en is in staat zaken van verschillende kanten te bekijken. Hij was bij ESPN ook de enigste die het opnam voor Maurice Steijn die daar bij voorbaat helemaal afgebrand werd (geen Ajax DNA, kleine clubtrainer).

31-08-2023 14:32

YRGI +32950

Ik vind kritische berichtgeving prima. Maar het moet niet doorslaan in een hetze zoals bij de Telegraaf bijna standaard is tegenwoordig. En er moet goede onderbouwing zijn. Dat zie ik ook niet vaak.

31-08-2023 14:49

3sterren +20205

Vergeet de Ajax Azijnzeikerd nummer 1 van VI Vandaag Inside niet; Johan Derksen. Die is de grootste aanjager op nationale televisie, van het misnoegen over Mislintat …

31-08-2023 09:40

Hebbendiekip +4793

Dit lijkt me echt een broodje aap verhaal, alles wat Mislintat tot nu toe doet heeft hij vooraf gecommuniceerd en was dus al lang en breed bekend. Ik mag hopen dat de rest van de club ook gezien heeft dat er flink gebezemd moest worden door de selectie.

Wantrouwen zou er alleen kunnen zijn omdat Mislintat in een andere vijver dan men gewend js. Daarom haal je de beste man toch ook? Wat een stemmingmakerij zeg, balle blaadje.

30-08-2023 21:54

Appels34 +1613

Welke journalist schreef nou dat we de sleutel van de club aan Lemic hadden gegeven?

Hoe dank ook, ook deze journalisten schrijven maar wat poep. "In alle geledingen wordt beaamd..." Wat is dit voor goedkope pulp? Welke geledingen? Welke onrust? De enigen die kritiek uiten, zijn journalisten zonder man en paard te noemen en Wesley Snidda. Allemaal vrijblijvende poepslierten die de media ingeslingerd worden. Wat een niveau man man man

30-08-2023 21:51

Ajax27 +19202

Weer een hoop blabla... veel aannames en verder weinig daar.

Het is Mislintats verantwoordelijkheid om de selectie gereed te maken. Dat hoeft ie niet met de halve club te doen, dat doet hij. Net zoals Overmars dat daarvoor alleen deed. Uiteraard in overleg met de zittende coach om te kijken wat zijn wensen zijn en in samenspraak met de club om te kijken naar de visie.

Uiteindelijk kan de RVC iedere mogelijke aankoop tegenhouden als ze vinden dat Mislintat niet de juiste beslissingen maakt, dus ook zij keuren de koers gewoon goed.

Een hoop gezwam dus omdat er weinig lekt. Het is allemaal gissen... mijn gegis? Sutalo wordt een hit, wordt de leider achterin die iedereen neerzet en de spelers om zich heen beter maakt. Daardoor kan er sneller gevoetbald worden. Tahirovic wordt ook een hit. Vd Boomen wordt de nieuwe Schone die jaarlijks moet bewijzen dat ie goed genoeg is maar daarna vast in de basis staat. Brobbey gaat z'n plek verliezen aan Mikautadze die topscorer wordt, 2 seizoenen blijft en dan voor 60-80 miljoen vertrekt. We worden kampioen omdat PSV zoals zo vaak in de 2e helft van het seizoen verzaakt en in de EL gaan we geweldig shinen.

Jup, beetje positiviteit zo aan het begin van het seizoen mag wel.

30-08-2023 21:32

PH2BOT +40356

Wie de naam is van de schrijver wordt niet genoemd...AS heeft het over ' het medium vindt dat....". Echt zo'n nietszeggend stukje abstracte tekst waar werkelijk niemand chocola van kan maken.

30-08-2023 21:21

Stino +840

Freek Janssen en Tim van Duijn. Maar schrijver vind ik een groot woord voor degene die dit prul geproduceerd heeft.

30-08-2023 21:55

MarcelvTol1971 +15383

Steijn heeft het prima uitgelegd, hij de opstelling en Sven zorgt voor een sterke selectie.
Staf heeft wat namen opgegooid maar die bleken niet altijd haalbaar, en dat begrijpen ze.
VI en Telegraaf willen wel heel erg graag dat het fout gaat bij Ajax.

30-08-2023 21:20

GdlT +1004

“Door het machtsvacuüm is het onderlinge wantrouwen binnen Ajax in de voorbije periode flink toegenomen.“

Geen idee of dit klopt, ik heb geen insight info. Maar niet zo heel lang geleden heeft Sven veel beleidsbepalers van AJAX bijeen geroepen om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Volgens de artikelen in dagbladen zou er besproken zijn waar AJAX voor staat.
Deze bijeenkomst was bij uitstek de gelegenheid om zorgen te uiten. Is dat toen wel of niet gebeurt?
Het is voor mij lastig voor te stellen dat Sven een bijeenkomst met beleidsbepalers organiseert om vervolgens alleen zijn eigen koers te varen en daarmee onrust op de werkvloer creëert.

30-08-2023 21:18

EeuwigeBankzitter +1537

VI heeft net zoals de Televaag geen bronnen meer binnen Ajax. Of het is de koffiejuffrouw die wat onrustig is.

30-08-2023 20:54

3sterren +20205

In kalm stilstaand water is de kans op botulisme groter en dat is slecht voor de gezondheid.
Doe mij maar een stromend beekje, of liever nog een woeste waterval vol met lekkere zalm, die tegen de stroom in zwemmen ...

30-08-2023 20:48

Heinzz87 +428

Haha gast! wat een top comment! :)

30-08-2023 20:53

AjaxPassion +3899

Vorig jaar was het ook hosanna voor en na omtrent 'het topduo H2' omdat ze met miljoenen smeten voor bijv. 'EL-finalist' Bassey etc.

Nu heerst dezelfde stemming omtrent 'Sven', maar er zijn maar weinig spelers gekomen waar ik echt warm van word moet ik zeggen. Hopelijk kan Steijn er iets mee (lees: CL kwalificatie), maar ik ben er bang voor.

30-08-2023 20:46

Ajax27 +19202

Bassey verloor de EL finale. CL kwalificatie? We spelen EL kwalificatie waar de meeste aankopen nog niet mee mogen doen.

Dit jaar in de eredivisie minimaal 2e worden, dat betekent direct groepsfase CL.

30-08-2023 21:21

AjaxPassion +3899

Klopt idd, hij was finalist.

Ik doel dan ook op het behalen van CL voetbal voor volgend seizoen.

30-08-2023 21:28

Ajax27 +19202

Dus idd min 2e worden. Door de stand waar we staan gaat volgend seizoen de nummer 2 direct naar groepsfase CL.

31-08-2023 08:55

YRGI +32950

Die stemming was er toen ook bij de kranten, want Schreuder lekte hier en daar.

30-08-2023 23:25

BakkalBijter +11670

We hebben wel spelers gehaald die beter in het Ajax profiel passen. Sutalo en Avila hebben een goede techniek en passing(heb ik gehoord). Zelfde geldt voor Tahirovic. Mikautadze schijnt ook goed te zijn in de kleine ruimte. Vd Boomen hebben we gezien dat het in ieder geval een redelijk goede aankoop ie(gratis). Alleen Forbs en Akpom zijn dure aankopen waar ik mn twijfels over heb aangezien ze in eerste instantie bij een ander type spel lijken te passen.

30-08-2023 23:50

RuffRhythim +24837

O? Heeft de VI een dealtje met De Telegraaf gemaakt?

30-08-2023 20:44

Ajaxtrouw +6356

Hou toch eens op met dat zeiken over die media. Het lijkt er wel of winnen van de Telegraaf en VI belangrijker is dan presteren op het veld.

01-09-2023 09:48

RuffRhythim +24837

Hoe jij aan zo'n debiel denkbeeld komt is jouw zaak, maak het niet de mijne, dankuwel...

01-09-2023 09:56

Ajaxtrouw +6356

Dit was een concrete reactie op iemands post, misschien even goed lezen

01-09-2023 10:37

RuffRhythim +24837

Misschien moet jij je dan even wat beter duidelijk maken. Jij reageert onder een post van mij, dus reageer ik daar weer op, zo werkt het systeem.

01-09-2023 10:51

NeeI +107820

Als de aankopen niet blijken te renderen, ontploft de boel op korte termijn en kunnen we weer van vooraf aan beginnen. Dat gaat het hele machtsspelletjes opnieuw beginnen.

30-08-2023 20:39

Sense of.H +5460

Heb de artikel weer terug gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat het een beetje van beide kanten is, ze hebben beetje gelijk qua toezicht van een AD en Sven heeft inderdaad optimaal gebruik daarvan gemaakt en vrij spel gehad qua aankopen en verkopen, maar dat is ook zijn Job en er gaat natuurlijk altijd een overleg en toestemming van de RVC aan vooraf, dus dan heb je weer een ander verhaal.

30-08-2023 20:30

Drukwerk1968 +7111

Hij heeft helemaal geen vrij spel gehad. Waar haal je dat nu weer vandaan

30-08-2023 20:42

vanzanten +1928

Het is hier echt niet verboden om gebruik te maken van interpunctie hoor! Ik heb voorbeelden daarvan gezien waardoor je een woordenbrij van 10 regels ineens in een aantal leesbare zinnen zag veranderen!

30-08-2023 20:46

Sense of.H +5460

Wat een Onzin verhaal, eerst was het AJAX heeft nog geen vervanger voor Timber nog niet genoeg spelers en nu is het weer van te veel spelers gehaald, shei toch uit man er zijn 15 spelers vertrokken en 10 voor terug gehaald, de balans is prima, VI meld er ook even bij voor Hoeveel ajax heeft ingekocht en voor hoeveel verkocht en maak dan een berekening hoeveel ajax er aan overhoud en hoe machtig en rijker ajax er niet van is geworden.

30-08-2023 20:24

HallelujahAmsterdam +10641

Die bom gaat alleen maar af , als die aankopen niet renderen.

En dan niet alleen op de werkvloer daar.
Ondanks dat zo'n TD ook de clubcultuur moet bewaken , en in dit geval ook de doorstroom , zal zo'n TD juist een sterke visie moet hebben in mijn ogen om die spelers binnen te halen.
En hopelijk zijn die ogen inderdaad van diamant.

Overmars was net zo eigengereid en kwam van een kleinere club. Die legde aan niemand verantwoordelijkheid af (bleek). Hoefde ook niet , omdat hij vooral successen had , waar de onsuccesvolle bij verbleekten.
Mislintat moet die tijd krijgen om te laten zien wat hij waard is.

30-08-2023 20:24

JohnnyHeitinga3 +8015

Wel gek dat een directeur voetbalzaken zijn eigen koers vaart. Ongekend. Nog nooit eerder vertoond. Dit kan alleen in Amsterdam.

30-08-2023 20:16

Antonny +640

Dat kopje koffie ook, op elke foto. Net Markie!!

30-08-2023 21:45

3*stars*3 +23467

Dit zijn nou stukjes waar Valentijn en Mike, vrolijk van worden.

Hoop natuurlijk altijd dat Ajax het top doet.
Maar zou helemaal heerlijk zijn voor Sven, als
hij Ajax binnen 1 jaar weer naar de top gaat leiden.

Stukje is trouwens geschreven door Freek en die v Duijn.
Bagger werk om met zo’n sensatiestuk te komen, terwijl window nog open is…

30-08-2023 20:15

Antonny +640

Van Duijn?? Niet echt!? Klepperdeklep!!

30-08-2023 21:46

cantharel +3526

Freek Jansen die ex Ajax watcher en huidig pisvee watcher , het lulletje lampekatoen van alle journalisten.

30-08-2023 22:49

WantAmsterdam +116147

Eigen koers? Je bedoelt dat Sven zijn werk doet en samen met de scouting spelers haalt?
Pfff.
Als je het rustig wil hebben dan kun je lekker naar de provincie gaan. In Mokum zal het nooit rustig zijn, en das maar goed ook.

30-08-2023 19:57

henkie58 +2053

Allemaal speculaties. Bij Ajax is het altijd onrustig! Of het nu goed gaat if slecht! Dat gezeik altijd!

30-08-2023 19:57

AlexLitmanen10 +14415

Uitgaven gaan richting de €100miljoen

Ik vind het ook allemaal spannend, sutalo en Mikautadze zijn toppers. Daar heb ik geen enkele twijfel over

De rest moet ik nog allemaal zien. Wel allemaal jonge spelers met veel restwaarde. Het geld moet op het veld staan, dat zit wel snor

Ter vergelijking: psv wilde niet meer huren om eigen vermogen te creëren. Nu zijn er vooral wat oudere spelers gekomen en huurspelers ( wel met dure opties tot koop)

30-08-2023 19:52

ajaciedparkiet +402

We zijn ook echt het debiele lachertje van Nederland, verwacht er niet veel van. Ja dat we weer uitgelachen gaan worden en dan zulke geldsmijterij binnen no time hebben we ook de gemeente nodig

30-08-2023 19:41

Juan62 +46243

Troll cq zielig mannetje alert!

30-08-2023 19:44

DeMeervanweleer +7572

Patatbuik en een micropenis.

30-08-2023 20:19

MarcHogervorst +35302

Zit je op de verkeerde site? Gemeentegeld uitgeven, dat is Eindhoven!

30-08-2023 19:47

Sense of.H +5460

Heb je een glaasje teveel of wa

30-08-2023 20:26

Ajaxtrouw +6356

Ik heb ook heel veel kritiek op mijn clubbie nu maar dat is echt gelul van jou. Dan snap je er geen hout van en roep je maar wat….

01-09-2023 09:45

gerard +317

Niet zeuren. Vele spelers uit het verleden kenden we ook niet. Vertrouwen hebben. En velen bleken parels te zijn.

30-08-2023 19:39

DonAdam +2360

Het klinkt misschien heel hard, maar de talenten die van de Toekomst komen zijn de afgelopen seizoenen minder goed dan gehoopt; dat kan liggen aan mismanagement van de vorige hoofd opleidingen of door een natuurlijke golfbeweging; na jaren voorspoed met de allergrootste toptalenten is er nu een karigere periode. Desalniettemin staan er nog steeds veel eigen kweek op het veld, Ajax is verre van een vreemdenlegioen. Feyenoord en PSV hebben veel meer 'vreemdelingen'.

Het belangrijkste is dat de talenten zichzelf in de selectie knokken en hun klasse laten zien, en niet hun zaakwaarnemer rare tweets de wereld in laten sturen want er is geen trainer in de wereld die talenten opstelt op basis van tweets. Die jochies moeten wat minder praten/posten op SM, wat minder 'boos' zijn en wat meer hun benen laten spreken.

Bovendien moet Ajax weer top 2 spelen, om zo CL veilig te stellen, want dat CL geld is een must gezien de grootte van de begroting

30-08-2023 19:34

Geus +4769

Wat een chaos… Lijkt AS wel. 🥴

30-08-2023 19:31

Ajax95Duivendrecht +24139

Het interesseert mij niet of alles in goed overleg en goede harmonie intern eraan toe gaat. Het moet gaan over of er uiteindelijk kwalitatief goed beleid wordt gevoerd, waarbij goede transfers worden gedaan, er uiteindelijk een goed Ajax-team staat etc. En of daar één man voor verantwoordelijk is of een aantal personen, is voor mij totaal onbelangrijk.

Mijn indruk van Mislintat is dat hij methodisch te werk gaat. Hij lijkt mij goed te kijken naar wat Ajax qua spelers nodig heeft en lijkt, in tegenstelling tot zijn voorganger TD's, geen onverantwoorde financiële risico's op transfergebied te nemen. Ook wordt de scouting van Ajax weer serieus genomen. Door zijn scoutingsverleden neemt hij graag de regie zelf in handen en houdt hij de luiken zoveel mogelijk gesloten naar de buitenwereld, wat ik ook wel prettig vindt. Waar ik nog wel een beetje aan twijfel, is of Mislintat niet te veel kijkt naar alleskunners, in plaats van spelers met echt specialistische eigenschappen die nodig zijn op een bepaalde positie. Daarbij mis ik ook nog wel een beetje het grotere plaatje bij Mislintat, dus een echte spelvisie die door de hele club wordt uitgerold en waarbij de jeugdopleiding ook een prominente plek in dit geheel krijgt. Iets wat ik al veel langer bij Ajax mis overigens.

Het is aan Mislintat om zijn positieve punten optimaal benutten en de twijfelpunten weg te nemen de komende periode. Daarom ben ik wel benieuwd naar hoe Ajax zich als club in het komende jaar gaat ontwikkelen.

30-08-2023 19:27

Raydo +1520

Prima analyse. Voor lange-termijnplannen en visie heeft hij nog niet echt gelegenheid gehad, het is een kwestie van puin ruimen en adequate oplossingen zoeken om het vertrek van dragende spelers als Tadic, Alvarez, Timber, en Kudus op te vangen.

30-08-2023 20:08

TheSpecialOne +8908

De reden dat Mislintat voornamelijk jonge spelers aantrekt is volgens mij omdat hij deze spelers nog kan kneden in zijn ''eigen'' spelvisie. De Ajax filosofie wordt zo buitenspel gezet.

30-08-2023 20:40

Aeter +6632

Ach is het weer tijd om te stoken? Mooi ga ik een nieuwe VI op de haard gooien.

30-08-2023 19:26

Duke3D +3636

Over wedstrijd of 15 gaan we het kunnen beoordelen en de stand op de ranglijst gaat leidend zijn

30-08-2023 19:25

Berghuis +14365

En wat als je dan 5e staat? Gaan we dan erkennen dat het slecht beleid was? Ik ben geen fan van Mislintat, ik ga niet nu roepen dat het bij voorbaat super slecht is. Maar het ziet er ook niet positief uit.

30-08-2023 20:12

Wobbo +11369

Ik vertrouw of wantrouw Mislintat nog niet. Alles moet nog blijken komende wedstrijden.

30-08-2023 19:20

FUNKADEL!C +4491

Ik vind ook dat de talenten wel wat meer prio mogen krijgen, helemaal mee eens. Maar er zijn nu precies evenveel spelers vertrokken als er zijn gehaald. Het aan- en verkoopbeleid staat wat dat betreft perfect in balans. Zie: https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/alletransfers/verein/610

Bovendien is Sven 'on a mission' om meer waarde te creëren met de selectie. Daarvoor moet je investeren en als daar geld voor is dan ben je dom om dat niet te doen. Geld op de bank wordt niet meer waard, spelers kunnen wel meer waard worden als je de juiste eruit pikt (Diamantenauge). Dus met andere woorden: het kapitaal moet op het veld staan.

Kijk over drie jaar maar eens voor welke bedragen deze jongens allemaal weg zijn gegaan of nog gaan. De helft zal mislukken en waarschijnlijk hetzelfde of iets minder opbrengen dan er nu voor betaald is (zie Bassey, Daramy, Sanchez etc.). De andere helft ga je (dikke) winst op maken, dit is tegenwoordig gewoon dé manier om een club rijker te maken en te laten groeien. Vooral in Nederland met onze relatief lage TV- en sponsorgelden ten opzichte van de grotere competities.

En zonder risico kan je nooit veel winst maken, dat is nou eenmaal hoe het in elkaar steekt. Ik denk trouwens dat wanneer hij meer tijd heeft, dat ie bijvoorbeeld ook met hele goedkope pareltjes uit Japan gaat komen en nog genoeg andere (tropische) verrassingen voor ons in petto heeft. Laat die man gewoon zijn werk doen en trek je niks aan van die jankerds die zich nu overgeslagen voelen.

30-08-2023 19:15

Antonny +640

Goed gebruik van data helpt om het risico te beperken. Spreiding van risico’s helpt ook: geen speler van 30 miljoen “die er gegarandeerd direct staat” maar wat meer spelers met groeipotentieel. Svinna weet wat hij doet. Geen garanties, maar ja…

30-08-2023 21:53

FUNKADEL!C +4491

Idd dat is gewoon de slimste manier, bovendien zijn dat nog gretige spelers en ze nemen genoegen met minder salaris.

30-08-2023 22:00

Ibracadabra +99

Of de aankopen slagen zal moeten blijken. Dat er een miskoop tussen zit zal ook echt wel maar ik heb er wel vertrouwen in. Vergeet ook niet dat hij ook goed geld heeft gevangen met de verkoop van spelers.

30-08-2023 19:13

Stamhoofd +11548

Er zal ongetwijfeld een miskoop tussen zitten. Maar over het algemeen doet Sven goede zaken en zet een sterk team neer waar je op kan bouwen.

30-08-2023 19:10

Musica Merlo +8207

Je kunt "onrustig" als negatief ervaren zoals V.I. suggereert maar ook als positief. Positief in de zin dat menigeen meeleeft en zich zorgen maakt of het zo wel goed gaat. En daar is niets mis mee zolang maar men met elkaar blijft praten. V.I, gaat hier mee met het boulevard krantje. Tikkende tijdbom, wat een gelul. Alleen omdat men niet verwacht had dat AZ zo moeilijk ging doen en men daardoor een jaar moet wachten op de benoeming van de nieuwe algemeen directeur. Jan van Halst zou dat tijdelijk kunnen opvullen. Denk wel dat het bij Ajax al vele jaren zo is dat er teveel bemoeizuchtige mensen rond het bestuur en de RVC zijn en dat een ieder zijn mening wel wil laten horen en eist dat hij of zij wel gehoord wil worden. Dat zal nu niet anders zijn. Dus in feite is er niets nieuws behalve dat er geen algemeen voorzitter is op dit moment.

30-08-2023 19:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.