VEB-directeur wil duidelijkheid over financiën Ajax: 'Er is echt wel iets aan de hand'

door Robin Ridder 120

Bron Parool

VEB-directeur wil duidelijkheid over financiën Ajax: 'Er is echt wel iets aan de hand'

door Robin Ridder 120

Bron Parool

Laatst geüpdatet

Gerben Everts, directeur van de Vereniging van Effectenbezitters, zegt dat Ajax met tekst en uitleg moet komen over de financiële situatie van de club. Dat laat hij desgevraagd weten tegenover Het Parool. Volgens Everts is deze kwestie namelijk niet aan bod gekomen tijdens de aandeelhoudersvergadering van dinsdag.

Everts was zelf niet aanwezig bij de bijeenkomst van dinsdag, maar kreeg wel de wind van voren. 'Oprotten met die man', zei Leo van Wijk over de directeur van de VEB. Dit was naar aanleiding van het onderzoek naar voormalig technisch directeur Sven Mislintat. Van Wijk zegt dat Everts zich had laten leiden door 'geilheid' om in de media te verschijnen.

'Er was veel emotie vanachter de bestuurstafel. Of dat nodig en nuttig was, is zeer de vraag. Op deze manier keert de rust niet terug. We zitten er niet om Ajax het leven zuur te maken, maar om op te komen voor de aandeelhouders. We laten ons niet de mond snoeren', aldus Everts.

Van Wijk verlangt excuses van de VEB. Everts ziet niet in waarom hij dit zou moeten doen. 'Onze kritiek is ervaren als een persoonlijke aanval, maar dat was het niet. Er is echt wel iets aan de hand bij Ajax'

Grote uitgaven reden tot zorg bij aandeelhouders

Een van de aandeelhouders van Ajax, Lex Hes, had schriftelijk zeventien kantjes aan vragen ingediend. Daarin uitte hij zijn zorgen over de grote uitgaven van Ajax in twee opeenvolgende transferzomers. Everts zegt dat daar niks mee gedaan is. 'Die vragen zijn onbeantwoord gebleven. De RvC dacht kennelijk dat de aanval de beste verdediging is en heeft de aandeelhouders niet de kans gegeven te informeren naar de huidige financiën. Daar moet alsnog duidelijkheid over komen.'

De VEB-directeur hoop dat de bestuursraad van Ajax dit op korte termijn afdwingt. 'Ik ga ervan uit dat de bestuursraad zijn rug recht en de RvC duidelijk maakt dat transparantie nodig is.'

Krijg 1,78 keer je inzet terug als Bayer Leverkusen in de reguliere speeltijd van de Europa League-finale wint van Atalanta Bergamo. Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Moonlight +2225

Is van Praag nog niet weg met voetveer van Wijk?

25-05-2024 09:52

DTM1970 +1499

Van Wijk is totaal ongeschikt gebleken.
Te emotioneel betrokken en onbeschoft in zijn communicatie.

23-05-2024 08:27

twynestar +28303

'we zitten er om op te komen voor de aandeelhouders'.

Lul niet, voor zo'n fun-aandeel als Ajax komt de VEB normaliter het bed niet uit. Het gaat om de publiciteit en wellicht nog banden met kamp Kroes.

23-05-2024 08:15

KarimB +11514

De term fun aandeel is ook opeens popi geworden. Een aandeel blijft een aandeel

23-05-2024 22:38

twynestar +28303

Het Ajax aandeel wordt al sinds het begin een fun- of emotieaandeel genoemd. Dat is het ook want de redenen om Ajax-aandelen te aan- of verkopen volgen helemaal niet de gebruikelijke mores als bij reguliere aandelen.

Ik denk niet dat de pensioenfondsen gretig in Ajax NV beleggen.

23-05-2024 22:41

KarimB +11514

Je mag het zien en noemen hoe je wilt. Tis en blijft een aandeel waarbij verdiend kan worden. ( snap ik ook wel dat niemand dat doet). Maar zo lang je dit hebt moet je aan regels voldoen. Dat bedoel ik

23-05-2024 22:48

twynestar +28303

Ze moeten zich aan de regels houden. Maar de VEB zit er niet vanuit dat oogpunt, het Ajax aandeel zou niet van belang voor ze zijn als Ajax niet gelijk staat aan vee laandacht.

23-05-2024 23:01

Omar +17166

Deze man heeft een PSV of Feyenoord seizoenskaart, smerige onruststoker en graaier

23-05-2024 07:59

RuffRhythim +24837

Die vent was een paar weken geleden al rete irritant bezig in dit verhaal, maar dankzij Van Wijk is deze gast nu op oorlogspad om de onderste steen boven te willen krijgen, top man....🤮

23-05-2024 06:49

niquedegraaff +5289

Die vergadering was ook niet ingelast om daar duidelijkheid over te geven.

22-05-2024 20:51

Dolblij +45046

Everts hoeft nog maar kort te wachten, en dat weet hij. Het boekjaar van Ajax loopt tot 30.06.24. Nog een maandje geduld. Verder waren er halfjaarcijfers per 31.12.2023. Die kan hij alvast pakken. En als hij ballen heeft, haalt hij daar alvast conclusies uit, in plaats van nu maar te lopen schreeuwen. Waar was hij gisteren?

Wat die vent nu loopt te roeptoeteren draagt he-le-maal niets bij.

22-05-2024 20:46

stefanwillem +12112

17 kantjes met vragen? Vroeg ie ook naar het weer of waar het toilet was dan of zo?

22-05-2024 20:13

2bier +154

Ja dat dacht ik ook meteen. Hopelijk had hij lettergrootte 36, dan slaat het nog ergens op.
Dit kan veel efficiënter. Hoe verwacht hij zo snel antwoorden op zoveel vragen...? Of hij wordt als commissaris per uur betaald of moest zichzelf even laten gelden aangezien geen RvC lid zijn baantje nu nog zeker is... Wat een simpele zielen zitten er daar in het RvC zeg. Ze mogen me bellen, dit doe ik 100% veel beter.

22-05-2024 22:25

trodat4030 +96589

Best grappig om te lezen hoeveel mensen het 'gelijk' van iemand afmeten aan hoe aardig ze diegene vinden.. Ja die Gerben is een beetje een vervelend ventje, maar in deze heeft hij gewoon een punt. Helaas weten heel veel mensen niet hoe beursnoteringen werken, welke voorwaarden daarbij horen en dat vinden ze moeilijke materie en dus is het het makkelijkst om te roepen dat 'Gerben zn bek moet houden' en dat we dan overal maar vanaf zijn, maar helaas zit de wereld niet zo in elkaar als een simpel supporter vaak denkt.

22-05-2024 20:06

Aram +17990

Als hij vragen heeft: Naar de AVA komen.

Maar hij kan ook gewoon het financieel jaarverslag lezen. In plaats van via de media zijn aandachtsbehoefte te botvieren over de rug van het kleine fonds Ajax. Er zijn veel grotere bedrijven waar veel meer vragen bij te plaatsen zijn.

Kort samengevat: Kan die Everts eindelijk eens zijn bek houden?

22-05-2024 20:12

B2tob4 +12078

Aram:
Helemaal mee eens! De wijze waarop deze Gerben Evers stampij maakt alsof er miljoenen gefraudeerd is, lijkt bijna op een klucht.

22-05-2024 23:08

OuweDibbes +11855

Eens, gisteren heeft het RVC met Van Praag en Van Wijk de reet gered van Suzanne Lenderink, om het spelletje van een verkeerde interceptie van 15 handtekeningen in plaats van 15 schijven buiten proportioneel op te blazen, maar de messen blijven geslepen en terecht. Je dient openheid van zaken te geven als je supporters en bedrijven laat mee investeren in je bedrijf als NV zijnde.

22-05-2024 20:13

Dolblij +45046

In hoeverre heeft Everts een punt? De groeten van een simpel supporter.

22-05-2024 20:28

Dolblij +45046

Was jij gisteren bij de BAVA?

22-05-2024 20:38

NipeB +15793

Het enige vreemde is dat de VEB nergens te bekennen was toen algemeen bekend was en de UEFA haar verbazing uitsprak over de 75 miljoen die Overmars aan zaakwaarnemers overmaakte, hoogste na PSG in Europa. Dit blijft tamelijk selectief.

22-05-2024 21:28

Babangida83 +23894

@Trodat, nu weet ik aardig wat van financiën, maar ben ik niet helemaal tot in detail bekend met de beursregels. Het lijkt mij een beetje voorbarig om het nu over grote uitgaven te hebben, als de jaarcijfers bijna gepubliceerd worden. Of laat staan daar op dit moment zo'n groot punt van te maken, als Ajax in de afgelopen 10 jaar alleen maar winst heeft gemaakt en dat afgelopen jaar ook het geval lijkt te zijn.

Evers is mijns inziens niet helemaal op de hoogte dat Transfermarkt niet hele relevante transferprijzen hanteert voor financiële analyses. Ik vind de kritiek op Lenderink ook niet heel valide. Hoewel ik wel wat kritiek kan bedenken.

En als de VEB zo gegaan is met haar leden, dan besteden ze iets minder tijd aan het fun-aandeel Ajax, dat voor die leden waarschijnlijk helemaal niet zo interessant is om financiële redenen. En iets meer tijd aan waar het werkelijk om gaat. Dat riekt naar willekeur.

22-05-2024 22:20

Aram +17990

Kan die Everts eindelijk zijn bek houden?

22-05-2024 20:06

OuweDibbes +11855

Hoezo Lenderink moet toch weg?
Ze had in alle tijden de CHL playoffs moeten veiligstellen, als er dan een TD rond loopt die 2 groot verdieners gratis de deur laat uitlopen, en die koopt in 2 dagen 4 spelers dan ga je toch afvragen is dit wel goed? Gaan we de CHL met dit beleid wel halen? Dan kan je wel schuilen ik koop geen spelers, maar als CFO zijnde je eigen business voor geen meter begrijpt dien je plaats te maken.

22-05-2024 20:23

Babangida83 +23894

Dat is niet aan Lenderink. Maar ik denk wel dat ze van tevoren hadden moeten aangeven welk bedrag te herinvesteren was geweest. Dat doen ze bij Feyenoord bijvoorbeeld wel heel goed en daar houden ze zich ook aan. Ik denk dat je zoiets bedoelt?

22-05-2024 22:25

HendrikAjax +16833

Jij wilt dat onze financieel directeur zich gaat bemoeien met ons technische beleid? Wat een onzin. Ik hoop dat als je ff 2 tellen nadenkt dat je dat dan zelf ook wel begrijpt.

22-05-2024 23:39

Dude125 +1188

Lieve schat ze is financiëel directeur....

23-05-2024 05:52

Pocrap +957

Hoe het met de financiën is nou niet lekker staat in het jaarverslag, twee kredietlijnen.

22-05-2024 19:24

Babangida83 +23894

Die vraag kun je zo uit de jaarrekeningen halen. Dus vind ik een vraag voor de bühne. Misschien heeft Van Wijk dan toch gelijk over dat ze een beetje mediageil zijn?

22-05-2024 19:13

Dolblij +45046

Als ze ook al denken dat er bij Ajax 15 personen hun handtekening zetten onder de koop van een speler dan zijn het armoedige prutsers die er niets van snappen, laat staan dat ze een jaarrekening uit kunnen pluizen. Geen wonder dat LvW, wel gewend aan een hoger niveau, zijn mening niet onder stoelen of banken stak.

22-05-2024 19:19

Babangida83 +23894

Van Wijk ruikt BS en zijn alarm gaat af. Prima reflex. Ze zijn bovendien niet uit op tegenargumenten, maar puur exposure. Dus kun je beter maar dit soort taal gebruiken.

22-05-2024 19:22

Dolblij +45046

Eens 100%

22-05-2024 19:24

TweeBenig2 +16133

Misschien kan de VEB zich met echte AEX fondsen bezighouden in plaats van met het mini fonds Ajax.

22-05-2024 18:56

Dolblij +45046

Dan had hij zelf moeten verschijnen gisteren. Nu bek houden. Ajax moet door. Niemand heeft nog iets aan het getoeter van deze prutser hoogste graads.

22-05-2024 18:43

Rob1976 +9472

Kappen met modder gooien, klaar nu. Farioli is de start van een mooi nieuw boek en alle andere shit uit het vorige boek mag nu in de kluis achter slot en grendel.

22-05-2024 18:38

tijssenajax +13937

Laten we maar van de beurs gaan, dan hebben we ook geen last meer van dit soort mannetjes.

22-05-2024 18:31

Redrum +96080

Deze gore rat verdient echt een hele flinke draai om zijn oren.

22-05-2024 18:28

RepoocElad +9880

Ik wil duidelijkheid over wanneer Gerben Everts eindelijk eens niet meer van zich laat horen. Onruststoker dat ie is.

22-05-2024 18:28

Koningtoto +60284

Kleuters met een stropdas.

22-05-2024 18:17

Intec2.0 +12414

Er komt ook een hoop binnen. Jaarlijks worden er zwarte cijfers gemeld in het jaaroverzicht snap dus de bezorgdheid niet helemaal of er wordt valsheid in geschriften gedaan wat ik me niet kan voorstellen

22-05-2024 18:12

Torcida +5655

Gerben Everts is pas tevreden als hij zich met de opstelling en het transferbeleid mag bemoeien. Een supporter die het VEB-pluche misbruikt in plaats van gewoon op AS te klagen. Oprotten met die man.

22-05-2024 18:08

VichoWazig +3452

Waarom moet dit via de media meneer Everts? Als je zo’n stoere vent bent, pak dan de telefoon en bel van Praag lekker op.

Verder was deze buitengewone AVA ingepland om in te gaan op een aantal onderwerpen. Die financiën was daar niet 1 van. Tot slot gaat Ajax natuurlijk niet op een event waar de media bij is volledige inzage geven in de financiële positie.

Wederom dom geklets en aandachtstrekkerij van een man die niet snapt hoe die zijn functie moet uitoefenen. Opkomen voor aandeelhouders is niet gelijk aan droef roeptoeteren in de media.

22-05-2024 17:46

JariLitmanen87 +7934

Wie zegt dat dit al niet tienduizend keer is gebeurd, maar van Praag met zijn egoistische zelfbeeld weigert verantwoording af te leggen?

22-05-2024 19:59

VichoWazig +3452

Everts inmiddels een beetje kennende zou die het dan niet nalaten ook in zn krantjes nog een sneer te maken naar van Praag, omdat die hem negeert. Ik denk dus dat hij het nog niet heeft gedaan. Daarnaast lijkt die man me een beetje een angstige worm, die lekker vanaf een afstand roept.

22-05-2024 20:01

GotnohairWedontcare +972

Ik heb uiteraard geen functie bij Ajax, maar wil dit toch even kwijt: oprotten met die man!

22-05-2024 17:43

Suavimani +11963

In het jaarverslag vind je de gewenste transparantie. Er is helemaal niets raars aan de hand. Dat continue gestookt mag onderhand wel eens ophouden.

22-05-2024 17:41

Veli +1991

Transparantie!

22-05-2024 17:36

komopajax777 +13229

Evers doet gewoon zijn werk en Ajax hoort ook transparant te zijn over de financiën.
Dat je 40 miljoen moet lenen voor de dekking van salarissen van personeel e.d. is
een rode vlag.Twee jaar lang bestuurlijke chaos en amateurisme en je valt simpel
van de berg waar je op zat.Het is in ieder geval goed om te horen dat een Mikautadze
meer lijkt op te leveren dan wat hij kostte.En ik denk dat meerdere miskopen minimaal
de inleg gaan opleveren.Dus met die 115 miljoen van afgelopen seizoen komt het wel
goed.Vergeet niet dat op Bassey ook quite gespeeld is.Als de PL zich meldt is die 115
miljoen zo terugverdiend.Een Ramaj die niet gescout is levert al minimaal een derde op
Maar die moet nog een tijdje blijven voor de wederopstanding van het nieuwe Ajax!

22-05-2024 17:22

Ajaxsoul +3349

"Dat je 40 miljoen moet lenen voor de dekking van salarissen van personeel e.d. is
een rode vlag".

Aperte onzin. Ajax heeft de afgelopen jaren voor honderden miljoenen aan uitgaande transfers gerealiseerd en die worden allemaal in termijnen betaald. Daardoor heeft Ajax nog een bedrag van 100 tot 200 miljoen aan openstaande vorderingen uitstaan. Ajax heeft de inkomende transfers allemaal netjes in 1 termijn afgetikt en daardoor heeft de club nu cashflow problemen. Had de club die inkomende transfers ook in termijnen betaald, had men die cashflow problemen niet gehad maar met een flinke schuld gezeten. Die cashflow problemen vormen geen onoverkomelijk probleem omdat Ajax een aandelenportefeuille heeft van 25 miljoen die te gelde gemaakt kann worden. Ook zou Ajax geld kunnen genereren door (een deel van) die openstaande vorderingen aan een bank te verkopen (factoring). Tot slot heeft Ajax 60 miljoen gereserveerd voor de realisatie van de Nieuwe Toekomst en wordt er gekeken of een hypotheek kan worden afgesloten op het project. Dan wordt die 60 miljoen vrij besteedbaar en zijn alle cashflow problemen in 1 keer opgelost.

Er is derhalve geen enkele rode vlag maar een tijdelijk probleem dat door die kredietlijn in ieder geval voor komend seizoen is afgedekt. Het grote probleem van Ajax is de begroting die zwaar verliesgevend is. Daarom gaan er bezuinigingen worden doorgevoerd en de uitgaven worden terug gebracht. Voornamelijk op de uit de klauw gegierde salarissen en de torenhoge afschrijvingskosten. Als Ajax de spelers voor wie de hoogste transfersom is betaald weet te verkopen, gaat die afschrijvingspost vanzelf omlaag. En er kan fors op de salarissen worden bespaard door de plaatsen van een aantal van die te verkopen spelers te laten innemen door talenten uit de opleiding.

Deze hansworst van het VEB is alleen maar uit op aandacht en probeert zich belangrijker te maken dan hij in werkelijkheid is. Van Wijk heeft echter volstrekt duidelijk gemaakt dat men deze clown bij Ajax op geen enkele wijze meer serieus neemt. De VEB is een hobbyclubje voor kleine hobby aandeelhouders zonder zelfs maar de geringste bevoegdheid. Als hij er niet meer in komt bij Ajax gaat deze aandachtsjunk vanzelf weer terug in zijn hok.

22-05-2024 18:52

Babangida83 +23894

Olé. Iemand die weet waar hij het over heeft.

De VEB is een mooi voorbeeld van dat je wel eens 80% van je aandacht aan die 20% van je stakeholders kwijt bent. En dan is de VEB nog kleiner dan die 20%. Volkomen disproportioneel.

22-05-2024 19:19

AFCAWormerveer +4448

Dank voor je uitleg Ajaxsoul, iemand die het duidelijk uitlegt en goed verwoord. En niet die kinderachtige berichtjes van Driekeerachterelkaar en GVR.

22-05-2024 19:54

Moonlight +2225

Weet je wat aan de hand is ? Van Praag en van wijk houden jaarlijks hun hand op voor 50.000 euro.

22-05-2024 17:16

WantAmsterdam +116101

Dat is zakgeld voor hun.

22-05-2024 17:16

GVR +3626

Volkomen terecht. Moet je voor niks al die stront over je heen krijgen én hoofdelijk aansprakelijk zijn bij een emotie bedrijf? Grote flauwekul natuurlijk

22-05-2024 18:57

Moonlight +2225

Die stront halen ze zelf over zich heen

23-05-2024 13:09

Breuk +25133

Lees gewoon het jaarverslag .

22-05-2024 17:11

Drukwerk1968 +7111

Structureel wordt er minimaal 50 miljoen op transfers verdiend.

22-05-2024 17:08

BlueDuke +4473

Waar was deze gast toen onder Overmars er veel geod werd uitgegeven? Captain hindsight...

22-05-2024 17:07

papflapjes +7098

die ging niet over de 100 miljoen zonder CL inkomsten

22-05-2024 17:08

WantAmsterdam +116101

Maar wel naar een salarishuis dat een veelvoud was van onze CL inkomsten.

22-05-2024 17:10

rood-wit-hart +2278

Maar die gaf wel 34 miljoen uit aan commissies voor zaakwaarnemers in één seizoen en liet het salarishuis exploderen, waardoor je in een seizoen zonder CL niet veel hoeft uit te geven om alsnog een financiële tik te krijgen.

22-05-2024 17:22

Babangida83 +23894

Dit is precies hetgeen er écht aan de hand is. Dat had hij destijds aan de kaak moeten stellen. Niet nu degenen die het op proberen te lossen er mee lastig vallen op een moment die helemaal niet handig is.

22-05-2024 22:36

WantAmsterdam +116101

Blijkbaar is het niet interessant voor aandeelhouders dat we een hele Feyenoord begroting/ons jaarlijks salarishuis aan zaakwaarnemers hebben betaald.
Ik persoonlijk zou het als aandeelhouder zeer belangrijk vinden om daar uitleg over te krijgen, maar ja, ik ben dan ook niet baas van de VEB…

22-05-2024 17:09

Breuk +25133

Als Lex Hes vragen mag stellen mag jij, en ik, het als aandeelhouder het ook.

22-05-2024 17:14

BokkieBokstra +11312

Precies, je zit op de beurs of niet. Dan krijg je met dit soort figuren te maken

22-05-2024 17:51

Rob.C +8408

Ging er maar iemand de financiën in Eindhoven controleren...

22-05-2024 17:05

WantAmsterdam +116101

Tja, geen joint-stock bedrijf, minder transparantie, je hoort en ziet het pas als het helemaal fout gaat. Dat moeten wij absoluut niet willen.

22-05-2024 17:07

SwissAjaxFan +3972

HERE WE GO

https://x.com/fabrizioromano/status/1793294630638755963?s=61&t=Q-361y9usjrc0GEk-3xbnw

22-05-2024 17:01

YugoVik +33116

Yesss, lets goooo.. Forza farioli!

22-05-2024 17:03

Rob.C +8408

Heeft Romano dat echt van VI overgenomen?

22-05-2024 17:03

FlyingDutchMan +17314

Lijkt er wel op haha, normaal checkt hij toch ook eigen bronnen!?!

22-05-2024 17:05

Rob.C +8408

Dat geeft te denken hè....😉

22-05-2024 17:08

FlyingDutchMan +17314

Betere nieuws dan dat gezwets in die bestuurskamer!

22-05-2024 17:05

SwissAjaxFan +3972

Daarom heb ik dit ook online gezet🤩🤩🤩

22-05-2024 17:24

AFCAjaxMidNineties +12726

"We zitten er niet om Ajax het leven zuur te maken, maar om op te komen voor de aandeelhouders. We laten ons niet de mond snoeren', aldus Everts".

Ik word echt boos van dit soort teksten. Ik wil de voetbalclub Ajax terug!!!!!

22-05-2024 16:57

Slang3 +45856

we? ik dacht dat hij alleen was, is er dan niemand die hem even tegenhoud

22-05-2024 16:59

papflapjes +7098

Ik denk dat de fans en aandeelhouders uiteindelijk dezelfde belangen hebben. Aandeelhouders vragen hier niet om een dividend ofzo.

22-05-2024 17:07

WantAmsterdam +116101

Precies, niemand koopt een Ajax aandeel vanwege de uitzicht op vet winst, het zijn puur emotionele reden, en daarbij zijn 70% van de aandelen in het bezit van Ajax zelf.
Deze vent praat uit eigen interesse.

22-05-2024 17:14

Broodjebal44 +5727

Ik ben de hele RVC, bestuursraad en VEB helemaal zat. Helaas kunnen we er niet snel vanaf.

22-05-2024 16:54

MosesD +14651

Daar kom je niet vanaf

22-05-2024 16:58

Babangida83 +23894

Van die eerste twee kom je ook niet af als je van de beurs gaat, helaas.

22-05-2024 22:39

Slang3 +45856

Kunnen we Gerben Everts niet in de doofpot gooien, Mislintat, Steijn erbij. Niks meer over die mensen wil ik weten

22-05-2024 16:52

Myriad +7070

euh, nee. De vragen van Everts zijn goed en nog niet beantwoord.

22-05-2024 18:46

afca1985 +21279

Houdt het dan nooit op??

22-05-2024 16:52

Odin2710 +2067

Everts out!

22-05-2024 16:51

Tommyshelby +128784

Een ding weet ik zeker, er gaat een bepaald bedrag richting Nice nu ;)

22-05-2024 16:50

YugoVik +33116

Vind everts dat wel goed?

22-05-2024 16:59

PuntNaarAchterSVP +5259

"Op deze manier keert de rust niet terug"- aldus de onruststoker die geconfronteerd wordt met zijn hijgerigheid in de krant te verschijnen (maar die Ajax schijnbaar niet belangrijk genoeg vind om zelf op de BAVA te komen)

22-05-2024 16:44

Doc +1325

https://www.vi.nl/nieuws/farioli-hard-op-weg-naar-ajax

22-05-2024 16:43

JanBiesbos +29045

🇮🇹Francesco Farioli wordt de nieuwe trainer van Ajax.

Zo meer op
@VI_nl

22-05-2024 16:43

YugoVik +33116

Wow lekker.. Ben er blij mee

22-05-2024 16:48

WantAmsterdam +116101

Serieuz?
Dan kan mijn week niet meer stuk.

22-05-2024 17:02

AjaxDeBesteClub +18786

2 dingen begrijp ik niet. Wat heeft de VEB überhaupt met Ajax te maken? En het is toch de taak van een financieel of technisch directeur om met duidelijk te komen over de financiële situatie? Dit lijkt weer verdacht veel op stemmingmakerij vanuit het Kroes kamp.

22-05-2024 16:43

InDeKolkendeJCA +449

En wat heeft dat dan weer met Kroes te maken?

22-05-2024 16:49

Broodjebal44 +5727

Zolang ze Kroes maar negatief kunnen benoemen. Die man zit er net en heeft al alles fout gedaan ..

22-05-2024 16:54

AjaxDeBesteClub +18786

Omdat deze hetze tegen de RvC is begonnen sinds dat ze Kroes op non actief hebben gezet. Helaas is het niet gestopt toen Kroes weer terug kwam. Het lijkt er sterk op dat er nogsteeds allerlei machtsspelletjes gespeeld worden om Van Praag en Van Wijk weg te krijgen.

22-05-2024 16:58

WantAmsterdam +116101

Heeft to nu toe inderdaad niet veel juist gedaan, maar het is vooral dat hij de schijn erg tegen heeft dat heeft die 100% aan zich zelf te danken. Verder zie ik hier op AS vooral mensen die blind achter Kroes aan lopen dan criticasters.
Dat gezegd, ik denk ook niet dat dit met Kroes te maken heeft, deze vent heeft vooral zijn eigen interesses.

22-05-2024 17:04

MosesD +14651

De TD heeft natuurlijk niets met financiën te maken. Stemmingmakerij vanuit Kroes kamp? Vertel!

22-05-2024 17:00

AjaxDeBesteClub +18786

De TD moet de financiële situatie wel weten en moet er ook mee dealen. Waarom zou een RvC lid meer met de financieen te maken hebben?

En dat heb ik toevallig net hierboven uitgelegd.

22-05-2024 17:02

MosesD +14651

De TD doet ook de financiële onderhandelingen niet. Gaat puur over het technische deel. De RvC heeft voor meerdere terreinen specialisten. Zo is Danny Blind nu weer de technische commissaris, die dus over voetbalinhoudelijke zaken gaat.

22-05-2024 17:35

Babangida83 +23894

@MosesD, De TD doet volgens mij gewoon de onderhandelingen met de ander TD. Uiteraard krijgt hij een financieel kader van de FD mee. Dus in wezen is het teamwork. Maar de dealmaker is de TD. Als is het vaak een team van meer mensen, afhankelijk van de importantie/impact van de deal.

Maar de FD gaat natuurlijk over de Financiën. Niet de TD.

22-05-2024 22:44

MarcelS16 +1694

Ik was heel blij dat het voetbal seizoen was afgelopen. Eindelijk rust vanuit de media ( AD - TELEGRAF) die ons ajax keer op keer slachtofferde. Nu gaan we de zomerstop in. En nu krijgen we dit geouwehoer weer pffffffff Jezus wanneer houd het eens op en kunnen weer lachend de straat op. Wordt zo ook weer een lange trieste tijd. Jammer weer!

22-05-2024 16:43

MosesD +14651

Nou, ik zou eerlijk gezegd als supporter en aandeelhouder weleens meer willen weten hoeveel Ajax bijvoorbeeld te besteden heeft deze zomer.

22-05-2024 17:01

YugoVik +33116

Wat wil deze man?.. Qua transfers en commerciële inkomsten hebben we alleen maar winst gemaakt.. Zal hij de bron zijn van de parool die zei dat ajax 50 miljoen verlies gaat draaien?

Nu mikautadze in de belangstelling staat van clubs, zal dat ook gebeuren met bergwijn en akpom.. Daarvan zal je al een groot gedeelte terug krijgen..

We krijgen daarbij nog veel geld van clubs, we hebben zelf qua transfers niks open staan omdat al bedragen meteen betaald zijn..

De liquiditeits problemen van Ajax zullen wel voortkomen uit het feit dat we alle aankopen direct betaald hebben, aan de andere kant krijgen we nog rond de 200m.. Dus er is geen probleem.. De grootste clubs lenen voor honderden miljoenen..

22-05-2024 16:42

AFCA1980 +0

Het gaat financieel inderdaad super met onze club. Geen reden tot zorg. Clown ...

22-05-2024 17:06

Danielson +50314

Zoals zovelen zoekt meneer Everts over de rug van Ajax publiciteit voor zijn zieltogende Vereniging.

22-05-2024 16:42

4keeroprij +576

Sorry maar wat heeft deze gast in hemelsnaam te maken met de financiën van Ajax. Volgens mij brengt Ajax toch elk halfjaar een financieel verslag uit zoals wordt verwacht voor een beursgenoteerd bedrijf. Deze sukkel heeft de afgelopen maanden echt alleen maar lopen stoken, snap echt niet dat de media hem op blijft zoeken

22-05-2024 16:40

Robertini +39190

Aan de ene kant heb ik het idee dat dit een enorm mediageile zak is, die over de rug van Ajax wil scoren.

Aan de andere kant zou dit wel interessant zijn, want volgens de jaarverslagen hebben we 10 jaar lang enorme winst, dus waarom denken zoveel mensen in de media nu dat Ajax het financieel moeilijk heeft?

22-05-2024 16:38

Danielson +50314

Omdat ze geen jaarstukken kunnen lezen en meehuilen met de Telegraaf wolven in het bos.

22-05-2024 16:40

EuforischeRealist +15538

Weet iemand tot op welke hoogte Ajax verplicht is die info te verstrekken aan de aandeelhouders? Zijn de financiële cijfers uit de jaarverslagen afdoende of moet men meer specifiek met cijfers/uitleg komen?

Ik vind deze man behoorlijk hoog van de toren blazen zonder dat hij een duidelijk mandaat heeft imo. Ondanks dat Ajax beursgenoteerd is kan ik me namelijk moeilijk indenken dat er over iedere euro verantwoording en openheid moet worden gegeven.

22-05-2024 16:35

JanBiesbos +29045

Hij is baas van een vereniging niks meer oh nee voorzitter

22-05-2024 16:36

Babangida83 +23894

De voorzitter heet Steven ten Have. Gerben is de directeur.

22-05-2024 22:49

JanBiesbos +29045

Kneus… evers naast uitgaven stonden nog grotere inkomsten leest alleen die kut TG zeker

22-05-2024 16:34

AFCAHoorn +22669

Je kan zoveel willen.

22-05-2024 16:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.