[Update] Pröpper: 'Totaal niet met Ajax bezig'

door Bart Veenstra 33

[Update] Pröpper: 'Totaal niet met Ajax bezig'

door Bart Veenstra 33

Laatst geüpdatet

Waar Daley Blind en Dusan Tadic afgelopen zomer met succes de overstap maakten van de Premier League naar de Ajax, sluit Davy Pröpper een soortgelijke stap zeker niet uit. Dat vertelt de middenvelder van Brighton & Hove Albion in gesprek met De Telegraaf.

'Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet over nagedacht', vertelt Pröpper. 'Het is een mooie club. En als het zo ver is, ga ik erover nadenken. Maar ik ben ook blij waar ik nu zit. We moeten in de Premier League blijven en daar doe ik alles aan.'

Dat Pröpper in het verleden in het shirt van rivaal PSV speelde, speelt voor de rechtspoot geen enkele rol. 'Ik luister overal naar, ja', luidt de korte reactie.

Update - 07.10 uur (22 maart 2019) - Pröpper: 'Totaal niet met Ajax bezig'

Waar menigeen spreekt over een mogelijke transfer van Davy Pröpper naar Ajax, is de middenvelder van Brighton & Hove Albion helemaal niet bezig met een eventuele transfer naar de Amsterdamse club. Dat vertelde hij na afloop van de wedstrijd tussen het Nederlands elftal en Wit-Rusland (4-0). 'Je komt het gelijk overal tegen. Maar nee, ik ben er totaal niet mee bezig. Het is niet aan de orde nu', zegt hij er zelf over in gesprek met Veronica Inside.

Lees meer over:
Plaats reactie

Lagasj +2905

Propper is een goeie speler, maar als hij bij Ajax wil voetballen dan zal hij een stuk feller moeten worden, dan moet er een knop om in de bovenkamer.
De Tadic knop.
Hij komt te vaak net een stapje te laat.
Dat zit in zijn karakter, was vroeger al zo en ik weet niet of hij dat nog kan veranderen.

23-03-2019 01:55

Babangida83 +23930

Met alle respect voor Propper. Maar hij is net niet het niveau dat we na moeten streven. Dit is geen CL kwartfinale niveau. Geef Eiting een jaar de kans, en je komt weer in de buurt van het topniveau dat je nastreeft (want hij heeft nog wel wat ervaring nodig). Die is aan de bal meester en niet leerling, zoals Propper. Want dat is echt wel een verschil met De Jong. Als het middenveld met Schone dan niks wordt, kun je altijd nog Vd Beek op 6 zetten en Lang op 10. Al zijn er nog wel meer opties. Verder acht ik Gravenbergh nu al verder dan Propper, als je toch voor zo'n type gaat.

Eigenlijk van de gekken dat dit soort talenten momenteel weinig speeltijd krijgen. Een veeg teken. (Al is Eiting gewoon geblesseerd, ook zorgelijk overigens, heeft toch geen kruisband gescheurd?).

22-03-2019 20:19

Ozymandias +159568

Ik ben een fan van Eiting maar Pröpper heeft een groter voetballend vermogen dan Eiting. Daarbij is Pröpper een ander type speler met meer aanvallende kwaliteiten dan Eiting. Gravenberch verder dan Pröpper? Ik denk dat het nog wel een jaar of twee/drie zal duren voordat hij dat daadwerkelijk zal zijn.

22-03-2019 21:34

Babangida83 +23930

Je kunt veel over Eiting zeggen, maar hij heeft een van de grootst mogelijke voetballende vermogens. Denk na De Jong onze nummer 2.

Uiteraard is Propper verder dan Gravenbergh wbt ervaring. Maar laat Gravenbergh een half seizoen staan en hij is verder. Kwaliteit compenseert daar routine. Zonde dus om Propper te halen, want na een half jaar heb je een nieuwe as die voor de komende jaren weer echt top is.

22-03-2019 22:36

Multi +33305

Goede speler die ik graag zie komen, was een van de betere spelers in NL elftal toen het zo dramatisch ging.

22-03-2019 14:01

OntlastendeMiddenvelder +1987

Totaal niet mee bezig, dat zal wel -- tot de avond, wanneer hij zijn Ajax-pyjama onder zijn kussen vandaan pakt en aantrekt.

22-03-2019 12:09

Ajax27 +19201

Natuurlijk is er contact. Uitstekende speler en past denk ik perfect in het plaatje van Ajax wat het middenveld nodig heeft bij eventuele vertrekken van sommige spelers en wat financieel haalbaar is. Ik juich dit soort transfer echt wel toe!

22-03-2019 10:55

Ajaxbrl +13815

Halen! goede speler!

22-03-2019 09:24

Damgimarson +135

Pröpper was ook een ajax fan in zn jeugd.. maar Labyad zou ik nog niet afschrijven. Ik vind hem een fantastische speler maar tegen PEC Zwolle speelde hij niet super maar dat kunnen we ook over 5 a 6 spelers zeggen. Labyad moet gewoon vertrouwen krijgen zowel van ten hag als van het publiek.

19-03-2019 18:19

Gerard36 +1540

helemaal mee eens

22-03-2019 07:17

gi0vanni +7256

Hij zal heus wel wat kunnen maar hij moet dat ook laten zien. Goede dingen afwisselen met zeer matige is niet goed genoeg. Dus aan hem om dat te verbeteren.

22-03-2019 07:19

Ajaxxxisdebeste +6

Labyad, kon je 6 maanden terug al afschrijven en nu helemaal, brengt weinig tot niks als die de kans krijgt...

22-03-2019 10:25

Ozymandias +159568

Ik zou Pröpper heel graag naar Ajax zien komen. Ik heb het altijd jammer gevonden dat De Boer voor Gudelj koos terwijl Pröpper voor ongeveer hetzelfde bedrag bedrag beschikbaar was. In mijn ogen zou Pröpper een directe kwalitatieve versterking zijn. Dit zou een aankoop zijn die goed in het rijtje met Tadic en Blind past.

19-03-2019 15:41

Ajax#1900 +1

Precies. Zo zonde dat we hem toen niet haalden. Nu kunnen we die fout herstellen.

19-03-2019 16:52

BrandjeXL +81

Pröpper is een type Schöne?

22-03-2019 10:25

Freddy Al +11

Ik zou hem wel een speler voor ons vinden, maar niet de eerste waar ik aan denk als vervanger voor Hakim.
Ik geef Odegaard een kleine voorsprong als vervanger voor Ziyech, Proppertje zou meer de Frenkie rol kunnen invullen.
Hij zou natuurlijk prima passen bij ons en neemt ook ervaring mee uit de PL dat is een groot voordeel.

19-03-2019 15:16

YoungLeur +862

Pröpper vervanger voor Ziyech?

22-03-2019 11:27

GrandMasterFlex +980

Ja compleet andere speler en positie hea bijzonder. Propper als vervanger van Frenkie. Odegaard en/of Doan als vervanger Ziyech.

22-03-2019 18:05

zivkabrimovic +261

Verkopen;
- Ziyech
- Frenkie
- De Ligt
- Veltman
- Labyad
- Lamprou
- Kristensen
- Cassierra
- Siem de Jong

De rest van de jongens proberen te behouden, alles op alles zetten.

Kopen;
- Vertonghen
- Ødegaard
- Vargas - Samen met Bandé rustig brengen.
- Fosu Mensah
- Mæhle
- Pieri - Breedte.
- Wijndal - Breedte.

Verhuren;
- Schuurs
- Sierhuis
- Eiting
- Johnsen

19-03-2019 14:53

Web +178830

Ik zou het toe juichen.
Uitstekende speler, die heel goed bij Ajax past.
Mertens, Verthongen, Fosu- Mensah en Odegaard als talent
Gravenberch minuten laten maken, en misschien Unuvar ook al wel
Eventueel een keeper als Onana vertrekt?
En ze hebben een hele mooie selectie

19-03-2019 13:48

zivkabrimovic +261

En dan? Waar moeten Tadic en Neres staan? En van de Beek? Blind? We kunnen ook te veel willen.

19-03-2019 14:49

Web +178830

Mertens voor Ziyech
Propper voor Frenkie
Verthongen voor De Ligt
Fosu- Mensah rechtsback, Mazraoui naar het middenveld, Schone kan en zal niet meer alles spelen

Je hebt ze hard nodig, wil je kwalitatief niet achteruit hollen

19-03-2019 16:42

zivkabrimovic +261

Blind moet dan dus naar het middenveld, zo ook Mazraoui. Waar is dan ruimte voor alle spelers?
Hoe zie je het hele team dan voor je.

19-03-2019 17:02

zivkabrimovic +261

Zou het liever zo zien;

Dolberg
Tadic Odegaard Neres
Blind vdBeek
Tagliafico Vertonghen Fosu Mensah Mæhle
Onana

Die Mæhle is een jonge deen, echt een hele goede rechtsback. De beste rechtsback uit de Belgische league. Ik vind Mazraoui namelijk onze zwakste plek. Dan kan Mazraoui gaan vechten voor een plek met die Mæhle en met de spelers op het middenveld.

19-03-2019 17:06

Wesl +0

Onana; Mazraoui, Vertonghen, Magallan, Tagliafico; Blind, vdBeek, Odegaard; Tadic, Dolberg, Neres

19-03-2019 12:40

zivkabrimovic +261

Vertonghen en Magallan omdraaien, maar dan heb je inderdaad een prima opstelling. Wel ben ik bang dat Onana ook weg gaat.

19-03-2019 13:47

NielsKster +0

Dit zou echt een perfecte aankoop zijn voor op de 6 positie. Gelijk halen!!! En Jantje ook!

19-03-2019 12:38

AjaxCitizen +2163

Vond hem altijd wel goed. Houdt zich ook prima staande in de PL. Lijkt me een goede aankoop die zo te horen ook best de overstap wil maken. Waarschijnlijk had hij voorheen ook eerder bij ons gespeeld dan bij die kut boeren, als Vitesse niet zo dwars zou liggen.

19-03-2019 11:13

RayJordaan +6850

Heerlijke speler, kom maar deze kant op!

19-03-2019 11:12

ajaxx123 +1946

Denk dat Vertonghen wel een terugkeer ziet zitten. Vol daarop inzetten. Aanvoerdersband gelijk geven en een salaris ala Tadic/Blind.

Een vervanger voor Ziyech is lastig, wie zou hem kunnen opvolgen?

19-03-2019 11:10

MrAFCA +292

Labyad natuurlijk! Nee grapje!
Odegaard misschien en anders misschien een tropische verassing uit Argentinië of Brazilië.
Kan natuurlijk ook met Neres en Tadic op de flanken en middelveld met Donny, Blind (aankoop), Propper of Sinkgraven bijv.

19-03-2019 12:25

pizzapunt +0

Tenzij Blind naar met middenveld verhuist zie ik dan liever de Roon komen. De stofzuiger die we op dit moment hard missen. Dubbeldeal met Hateboer, Mazraoui naar het middenveld. Vincent Janssen kan je proberen op te halen, altijd nog maar 24 jaar en in vorm gewoon een potentieel topscorer. Daarbij geen verwende jongetjes maar gewoon harde werkers.

Varela
Hateboer - Magallan - Blind - Tagliafico
De Roon
Mazraoui van de Beek
Neres Janssen/Origi Tadic

19-03-2019 10:47

BrandjeXL +81

Doe dit maar niet.

19-03-2019 13:14

godlike +3810

Vol inzetten op Mertens of Suárez, verder Vertonghen of Alderweireld halen. Brand ben je te laat mee maar wellicht Schulz. Ook zou ik inzetten op Hallen of Tah. Bundesliga loopt wel wat leuks rond. Oja.. en Cilessen natuurlijk als vervanger van Onana als die vertrekt.

19-03-2019 08:59

NotForSale +2238

Driesje ‘kampioenswedstrijd’ Mertens, haha dat meen je toch niet

19-03-2019 09:17

gi0vanni +7256

Die was mooi, als ik thuis ben ff die link van een legendarisch filmpje daar over plaatsen. Die blijft goud. :d

19-03-2019 10:44

gi0vanni +7256

Wat een namen, die komen dus niet, tenzij Ajax met een wel heel grote zak geld komt. En pas als Cillessen nergens anders naar toe kan komt hij en vorig jaar was er al genoeg belangstelling voor hem. En dit is dus de speler waar je het meest kans op hebt. Suarez is natuurlijk nooit haalbaar. De meeste zullen op z'n vroegst op 34 jarige leeftijd terug willen komen.

19-03-2019 10:49

godlike +3810

Snap ik, maar proberen mag toch ;). Je weet het nooit. Ajax heeft zichzelf weer in de kijker gespeeld in Europa. Dit is het moment dat grote namen het in ieder geval in overweging nemen..

19-03-2019 11:53

ajax4ever01 +13

Zou best een mooie optie zijn als Ziyech vertrekt

19-03-2019 08:06

Stone020island +8

Totaal ander soort speler. Wel een goeie speler overigens.

19-03-2019 08:24

lm +6

Deze speler hebben we der bij nodig maar we hebben ook een type ziych ophalen

19-03-2019 08:38

ajax4ever01 +13

Ik zeg ook niet dat hij precies zoals Ziyech speelt maar meer dat hij voor Ajax een aanwinst zou zijn.

19-03-2019 11:14

Simon1 +2959

Mijn oma gaat ook nadenken over een transfer naar Ajax. Helaas is ze wel voor Feyenoord, dus ligt het gevoelig... >_>

Middelmaat...

19-03-2019 07:05

Simon1 +2959

Gelukkig niet. Kindermishandeling stopt nooit vanzelf.

19-03-2019 11:14

Gajes +321

Propper zou niet verkeerd zijn, zou een stabiele factor zijn binnen het team. Hoop zelf ook op Babel, die kan zowel als spits of als linksbuiten prima uit de voeten. Heb het vertrouwen in Dolberg helaas verloren. Overigens zou ik Tete ook wel graag terug zien komen, aanvallend is hij ok en verdedigend supersterk.

19-03-2019 06:41

Jornnn +5

Tadic en blind staken met kop en schouders boven de eredivisie uit toen ze weg gingen. Propper was gewoon goed.

19-03-2019 06:13

Aad82 +1688

Goede speler hoor! Meer dan welkom wat mij betreft.

19-03-2019 04:10

hakkietjakkie +80

Hoef Propper niet hoor! Mag daar blijven! Haal Vertonghen maar ;-)

19-03-2019 01:54

Mokum31 +6132

Wat hebben die 2 met elkaar te maken qua halen?

19-03-2019 07:41

Ajaxxxisdebeste +6

Goede speler, maar Ajax moet streven naar de xxx-factor, dat is waar Ajax bekend om staat toekomstige wereldtoppers in huis opleiden of goed scouten

19-03-2019 00:37

Ajax#1900 +1

We staan in de kwartfinale CL door Tadic. Dat is geen wereldtopper maar dat kan ook niet. Zonder ervaren spelers ben je compleet kansloos in Europa. Propper is meer dan welkom wat mij betreft. Had naar Ajax moeten komen toen fdb zo nodig Gudelj wilde halen.

19-03-2019 01:04

ETM +3

De optredens van Tadic in de CL als valse 9 zijn van wereldklasse. Tadic is meer een enorme toegvoegde waarde vanwege zn kwaliteiten dan vanwege zn ervaring. Dat laatste is wel een grote bonus.
Sowieso schaal ik Tadic een klasse hoger in dan Propper. Bij de komst van Tadic dach ik wow! Bij eventueel Propper denk ik ja logisch.

Propper is wel een goede voetballer en zal zeker in de eredivisie een goede speler zijn. Heeft een goede techniek, redelijk inzicht en scorend vermogen. Maar ik heb eerlijk gezegd liever dat ze een hele talentvolle middenvelder vinden of nog een trede hoger. Schone, Tadic, Blind, Huntelaar zullen blijven. Een goede hoeveelheid ervaren krachten.

19-03-2019 02:25

Eastwood +0

Je zult toch echt op zoek moeten naar vervangers voor Schöne en Huntelaar. Daar zit niet veel rek meer in.

19-03-2019 06:29

ETM +3

Geen rek, wel meerwaarde imo

19-03-2019 07:03

Ajaxxxisdebeste +6

Tadic heeft die xxx-factor

19-03-2019 09:10

Ajax#1900 +1

Hij is te traag voor de top. Propper is minder spectaculair maar het is ook een cm/cdm dus dat lijkt mij logisch. Brighton en Southampton zijn vergelijkbare clubs, dus dat zegt genoeg denk ik.

19-03-2019 09:56

Kibbahimovic +0

Echt ga toch een eind fietsen man.. wedden dat hij na dit seizoen alsnog naar een topclub kan? Hij is niet de snelste maar zeker snel genoeg en erg sterk aan de bal.. er zijn zat spelers die langzamer zijn en toch bij een topclub voetballen

19-03-2019 10:48

RayJordaan +6850

Je vergeet ff dat Dusan geen 22 meer is he, toppertje voor ons maar zal niet veel beter meer worden.

19-03-2019 11:16

zuidzuid +0

Je zag hoe zwak de bank was afgelopen zondag. Als hij op de plek van Schone komt kan die naar de bank.

Of zelfs naast schone met vd beek ervoor.

19-03-2019 11:31

Kibbahimovic +0

Hoeft van mij niet veel beter te worden.. als hij zo blijf dan blijf ik tevreden hoor.. die gozer brengt creativiteit, passie, vechtlust, goals, assists met zich mee.. wat wil je nog meer van hem?? Mag hij ook niet meer ouder worden?

19-03-2019 12:01

Ajax#1900 +1

Haha. Tadic kan in geen honderd jaar mee in de basis van een topclub. Hij kan op meerdere posities en is daarom een leuke speler voor in de breedte voor die clubs. Hij heeft 4 seizoenen in de pl gespeeld en heeft de stap naar City of Chelsea niet gemaakt en dat is echt geen toeval.

19-03-2019 14:06

Kibbahimovic +0

Bedoel je met xxx-factor spelers spelers als Alexis Texas, Jessica Jaymes, Sohpie Dee, etc.??

19-03-2019 07:19

Ajaxxxisdebeste +6

Dat is een andere xxx-factor ;-)

19-03-2019 18:00

Lane 8 +2

Zou echt een fantastische speler zijn..

19-03-2019 00:31

Ajax418 +1

Volgend jaar dan maar Pröpper , Fosu-Mensah , Stengs en Kluivertje halen? Haal je toch 4 potentiële internationals binnen

19-03-2019 00:21

Ajax114 +1706

Kijk, dit is wel een goede speler voor Ajax. Maar kom alsjeblieft niet aanzetten met Pierie en Scherpen. Dat is weer geld verspelen. Haal dan die Vlap van Heerenveen erbij, stukken beter dan Pierie.

19-03-2019 00:13

lm +6

Ik hoop het ook niet dat zijn geen spelers voor Ajax ja om jong Ajax mee op te vullen

19-03-2019 00:17

wzawzdb91 +32

Altijd doen. Top speler!

Even doemscenario voor deze zomer, maar dan ook gelijk mijn droomscenario:

Out:
1) Frenkie
2) De Ligt
3) Ziyech
4) Tagliafico
5) Onana
6) (Labyad - komt tekort)
7) (Kristensen - idem)

In:
1) Cillessen
2) Vertonghen
3) Propper
4) Pavon
5) Fosu-Mensah
6) Stengs
7) Odegaard

19-03-2019 00:09

Ajaxxxisdebeste +6

We kunnen ze ook allemaal behouden minus De Jong scheelt weer zoeken naar opvolgers

19-03-2019 00:34

Kibbahimovic +0

Behoort het vertrek van Labyad en Kristenssen tot jouw doemscenario ? :p

19-03-2019 07:22

Kibbahimovic +0

Behoort het vertrek van Labyad en Kristenssen tot jouw doemscenario ?? :p

19-03-2019 07:24

gi0vanni +7256

Nummer 2 en 5 halen gaat bijna niet maar als je genoeg geld bied is er altijd een klein kansje. De anderen zijn haalbaar maar of spelers als Stengs iets toevoegen? Denk dat Babel meer garantie op succes levert.

19-03-2019 10:35

020bornraised +1262

Goede speler

18-03-2019 23:58

Barra +5529

Hele goede speler die bij Brighton en in de premier league moeiteloos overeind blijft door zijn voetballende kwaliteiten

18-03-2019 23:51

WantAmsterdam +116147

Voor Ajax een super speler, zeg halen, maakt je ploeg gelijk beter imo, zoals hieronder gezegd, heeft fysiek een techniek.

18-03-2019 23:46

mercurius3 +0

Maar is erg traag.

18-03-2019 23:59

BrandjeXL +81

Met Lasse vergeleken is hij Usain Bolt

19-03-2019 00:32

WantAmsterdam +116147

Haha, erg is overdreven, niet iedereen is zo snel en wendbaar als Frenkie

19-03-2019 21:44

jollie18 +9895

Idd gelijk halen! Geweldige speler voor Ajax

18-03-2019 23:45

lm +6

Gelijk doen hebben we zekers nodig en kunnen we gelijk pisvee te Kijk zetten want ze hebben heel vaak geprobeerd om hem te halen

18-03-2019 23:42

lm +6

Ja weet je ook dat ze hem gehuurd hadden maar ze wilden hem kopen dat is ze niet gelukt dus snap je kritiek niet ?

19-03-2019 00:19

lm +6

O klopt ik zit net van ginkel sorry je hebt gelijk

19-03-2019 00:21

lm +6

Ik zat met van ginkel in de war sorry je hebt gelijk

19-03-2019 00:22

Adios +0

Zou een enorme aanwinst zijn! Koppelt loopvermogen en fysieke kracht aan een fantastische techniek! Voetballen in balbezit en in de champions league is veel meer iets voor hem, kan hij over 2 jaar de stap naar de europese subtop maken!

18-03-2019 23:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.