Ünüvar: 'Of ik gehoopt had op meer kansen? Ja, ik had gehoopt op meer kansen'

door Bart Veenstra 114

Bron NOS

Ünüvar: 'Of ik gehoopt had op meer kansen? Ja, ik had gehoopt op meer kansen'

door Bart Veenstra 114

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Naci Ünüvar (20) had gehoopt op meer kansen bij Ajax. Dat laat hij weten in een interview met de NOS. Ünüvar wordt het komende seizoen door Ajax verhuurd aan FC Twente, terwijl hij vorig seizoen al op huurbasis speelde bij het Turkse Trabzonspor.

In januari 2020 debuteerde Ünüvar voor Ajax 1 in het bekerduel met SV Spakenburg. Vanaf de strafschopstip was hij in dat duel direct trefzeker tijdens de met 7-0 gewonnen wedstrijd. Dat hij ruim drie jaar later bij FC Twente zou spelen, had de verslaggever van dienst niet verwacht. 'Nee, zo kijk ik er niet naar', zegt Ünüvar er zelf over. 'Ik heb toen mijn debuut gemaakt en dat was één wedstrijd. Ik speelde toen in Jong en was toen beslissend. Vooral twee seizoenen gelden haalde ik hele goede cijfers. Ik heb toen de kans niet gekregen en dan ga je verder kijken. Nu kwam FC Twente en ik ben superblij en trots dat ik hier mag staan.'

Ünüvar geldt al jaren als een van de grootste talenten bij Ajax, maar een doorbraak in het eerste elftal van de Amsterdamse club bleef vooralsnog uit. 'Elk traject voor een spelers is natuurlijk anders. Sommige spelers, zoals De Ligt, zijn er op hun zestiende al klaar voor. Andere spelers pas wat later. Bij mij is dit traject top. Ik moet me hier laten zien. Dit is een prachtige club op een prachtig podium. Het is aan mij om te laten zien wat ik kan, dan gaan we het zien.'

De vraag vanuit de NOS is vervolgens of Ünüvar wel het idee heeft dat hij een eerlijke kans bij Ajax heeft gehad. 'Ik heb mijn cijfers laten zien en ik heb heel goed gespeeld in Jong Ajax. De rest laat ik. Of ik gehoopt had op meer kansen? Ja, ik had gehoopt op meer kansen. Het mocht niet zo zijn en daarom ben ik nu heel blij en trots dat ik hier mag staan.'

Plannen Oosting met Ünüvar

Trainer Joseph Oosting is blij met de komst van Ünüvar bij FC Twente. De oefenmeester legt zijn plannen uit. 'Hij is een creatieve speler, een buitenspeler die sterk in de één-tegen-één is. Ik verwacht dat hij de tegenstander - als wij op de helft van de tegenstander spelen - pijn kan doen in zijn één-tegen-één-acties. Hij is een jaar verhuurd geweest in Turkije en dat werd - inderdaad - niet zijn jaar. Wij hopen dat we het (een goed seizoen, red.) hem hier wel kunnen geven.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Jeremias +1661

Ik had hem graag een kans willen geven bij Ajax. Heb nl. veel goede dingen van hem gezien in het veld. Wie weet ontwikkelt hij goed en snel.

06-07-2023 01:16

Mokum87 +2435

Snap zijn reactie wel. Zijn fysiek blijft wel een lastig verhaal maar als je het een divisie lager zo goed doet dan verdien je een kans (met invalbeurten). Hopelijk doet hij het goed bij Twente en wie weet seizoen erop bij Ajax. Is hem gegund.

05-07-2023 15:17

DannyAdam2 +3386

Ik denk dat we wat eerder grote talenten uit Jong Ajax bij een eredivisieclub moeten stallen.

04-07-2023 20:22

DannyAdam2 +3386

Had natuurlijk vorig jaar al bij Twente moeten spelen. Om dit jaar voor zijn kans te gaan.

Maar ja het is zo gelopen, succes daar!

04-07-2023 20:21

KudusDream +12972

Had ze ook zeker verdiend. Als we er nou een topper hadden lopen, maar wij hebben 2 jaar naar Deef op 10 zitten gluren

04-07-2023 19:36

AFCACruijff14 +161009

Beginnen dit soort sneue berichten nooit te vervelen?

04-07-2023 19:52

RSAB +1144

De waarheid verveelt nooit

05-07-2023 12:40

KudusDream +12972

Wat is er precies sneu aan?

04-07-2023 23:38

BokkieBokstra +11297

Het eeuwige gezeik over Klaassen met dat sneue 'Deef'. Rot een end op.

05-07-2023 12:36

KudusDream +12972

Sorry dat ik liever jong talent zie. Excuses.

05-07-2023 13:26

BokkieBokstra +11297

En ik bied mijn excuses aan, lijkt nergens naar. Ben ook voor jonge talenten maar tegen het eewige gepik op Klaassen maar ook eerder Blind of Tadic.

05-07-2023 13:28

DrFootball +15141

Sterk in de 1 op 1... ??? Zouden ze bij Twente wel begrijpen dat hij een briljante passer is, maar dat hij juist niet uitblinkt in de 1 op 1?

04-07-2023 19:19

ElSandrini +18092

Inderdaad.... In mijn ogen veel meer een speler voor in de as. Een soort spelverdeler maar in niks een sterke buitenspeler

05-07-2023 19:19

KleineReus +6431

Vond hem in de wedstrijden van de KKD die ik heb kunnen volgen niet altijd even overtuigend. Althans, niet van het predikaat 'toptalent'. Twente lijkt me een mooie club voor de volgende (tussen)stap. Eentje die hopelijk alsnog tot Ajax 1 leidt.

04-07-2023 19:00

DeMeer1976 +3095

Kansen dwing je af daar hoop je niet op!

04-07-2023 17:39

debetweter +10061

Zo slecht heeft hij niet gedaan.

04-07-2023 18:13

thelordjoshua +10641

ben benieuwd naar Naci en Regeer bij twente, net zoals Baas en Sontje bij NEC. Leuk

04-07-2023 17:09

HendrikAjax +16830

Heb ik ook. Maakt het toch weer net wat leuker om de Eredivisie te volgen.

04-07-2023 17:26

thelordjoshua +10641

Mee eens. Regeer, Sontje en Naci blijven toch leuke spelers

04-07-2023 20:35

Luie +1207

Spelers als Naci moeten we eigenlijk aan Kopenhagen verhuren net als Daramy. Dat is wel goede competitie net tussen de Kkd en de eredivisie kwa niveau en fysiek.

04-07-2023 17:02

Johan14Cruijff +568

Wat een onzin, gewoon in Nederland verhuren, voor de speler het beste en het Nederlandse voetbal ook.

05-07-2023 09:24

DeKenner +9279

Unuvar had de pech dat Ten Hag in zijn laatste jaar vooral nog naar de korte termijn keek. Die wilde gewoon afsluiten met een kampioenschap, en daarvoor gebruikte hij de spelers die het steeds voor hem hadden gedaan (al mocht Regeer aan het einde van dat seizoen nog wel geregeld opdraven). Als Ten Hag nog een jaar langer was gebleven dat had hij Unuvar, zo denk ik althans, wel vaker minuten gegeven. Op dat moment verdiende hij dat namelijk zeker! Voor nu is Twente een mooie stap voor hem. Ik hoop dat we weer de Unuvar gaan zien zoals hij in de jeugd was.

04-07-2023 16:44

Web +178830

Ik ben het met je eens
Ten Hag zijn laatste jaar was er eigenlijk een te veel, de titel ontglipte hem bijna zelfs
En ging behoudend op resultaat spelen
Dan is er geen ruimte voor Unuvar

04-07-2023 17:06

Tommyshelby +128514

Hij mag dit zeggen. En hij is niet de enige.

04-07-2023 16:42

Web +178830

Hij is geen buitenspeler, hij is een creatieve nummer 10.
Maar de meeste trainers durven dit niet aan ivm balverlies.

04-07-2023 16:25

Ajax14AMS +25205

In het hedendaagse voetbal is het geen nummer 10. Kan simpelweg niet op topniveau.

04-07-2023 16:40

PimDeKlager +4381

Hebben we er weer eentje met ‘kan simpelweg niet’, het kan wel wanneer je het goed uitwerkt.

Ik vind Unuvar gewoon niet goed genoeg om te compenseren voor z’n postuur.

04-07-2023 16:58

Ajax14AMS +25205

Voetbal is veel te fysiek geworden om Unuvar op 10 te gaan zetten. Hij kan het fysiek als buitenspeler al niet/nauwelijks aan.

Er is een reden dat GEEN ENKELE coach hem op 10 gebruikt heeft. Dat kan gewoon echt niet meer tegenwoordig.

04-07-2023 17:47

Biss +9981

Eriksen dan?

05-07-2023 03:01

Ajax14AMS +25205

Unuvar is 1,68 en Eriksen is 1,81.

Ik kan nog wel meer verschillen in hun fysiek noemen waarom Eriksen geschikter is dan Unuvar als '10' in het hedendaagse voetbal, maar dat doet ik je niet aan.

Totaal onvergelijkbaar gewoon.

05-07-2023 03:07

Alexander40 +6104

Komt niet door balverlies maar vanwege gebrek aan snelheid en dynamiek.

05-07-2023 12:16

Robertini +39100

Ik ook eerlijk gezegd, zou vorig seizoen op 10 niet hebben misstaan. Hoop dat hij bij Twente de sterren vd hemel speelt en alsnog doorbreekt.

04-07-2023 16:16

Artemio +31831

Wanneer je uitblinkt bij jong Ajax verdien je in ieder geval een kans bij Ajax 1. Het zelfde geldt voor Regeer. 1,5 jaar geleden waren zij de uitblinkers bij Jong Ajax. Daarna nooit echt een kans gekregen. Daar heeft Ajax toch echt de plank mis geslagen.

04-07-2023 15:59

Web +178830

Dat zal blijken in de toekomst
Wij zien ze niet in partijvormen trainen , daar kun je al snel zien of ze mee kunnen komen
Bij Ten Hag was de concurrentie ook wel erg groot

04-07-2023 16:27

Artemio +31831

Regeer maakte volgens ten Hag een kans op doorbreken bij Ajax alleen als rechtsback. Dat Sanchez dan gehaald werd vorige zomer is toch wel een farce.

Schreuder en co. hadden secuurder kunnen omgaan met de selectie samenstelling, maar uit de acties bleken dat iedereen in paniek was met het vertrek van veel basisspelers en zij wilde daarvoor alleen maar aankopen.

04-07-2023 18:53

Bramble1988 +9251

Je kan het ook omdraaien; ze hebben de kans gehad maar bleken (nog) niet goed genoeg. Iedere trainer stelt de beste speler op, ongeacht leeftijd

04-07-2023 16:51

Artemio +31831

Schreuder en co waren in paniek en wilde alleen maar aankopen. Overigens was Schreuder geen enkele wedstrijd aanwezig geweest van Jong Ajax op de Toekomst.

04-07-2023 18:51

nuff-said +1644

Als je goed genoeg bent kom je er toch echt van zelf

04-07-2023 18:25

Mocrodammerr +22973

Geweldige techniek en overzicht, 10x beter dan Taylor.

04-07-2023 15:58

Web +178830

Taylor heeft jou iets misdaan, kan niet anders

04-07-2023 16:28

Mocrodammerr +22973

Hij heeft ons allen iets misdaan. Ik spreek namens de Ajax community.

04-07-2023 16:30

Bramble1988 +9251

Laat mij er ff buiten met je “community”

04-07-2023 16:51

Web +178830

Hij was bij Jong Oranje met afstand de beste
En speelde heel behoorlijk ja
En namens wie spreek je?

04-07-2023 17:04

Noxin +15474

Eigenlijk een jaar van z'n carriere verspild. Kon vorig jaar al vlieguren maken in de Eredivisie bij Twente, maar wees dit af en ging naar Trabzon.

04-07-2023 15:51

WantAmsterdam +116038

Had Ünüvar een kans gekregen dan was die hier ook met de grond gelijk gemaakt, net als Taylor. Niet dat Naci geen kans had verdient, daar niet van.

04-07-2023 15:35

TeringHenkie +28263

Is Ünüvar daar met de fiets heengegaan, of is dat geen fiets op die foto?

04-07-2023 15:16

Ajaxadam1 +31667

Sorry Naci, bolle criminele Mo kreeg na een blauwe maandag in Jong Ajax de kans in de bekerfinale boven jou.

Oneerlijker kan haast niet.

04-07-2023 15:11

Slang3 +45786

dat sloeg echt helemaal nergens op idd

04-07-2023 15:42

BakkalBijter +11624

Die bolle Mo maakte meer indruk in 5 potjes dan Unuvar dat hele seizoen, kan ik me nog vaag herinneren in ieder geval. Als hij niet zo’n pannekoek was geweest hadden we nu een nieuwe Ziyech gehad.

04-07-2023 16:21

KingJames23 +11428

Unuvar heeft toen een goed seizoen gedraaid in Jong Ajax.

04-07-2023 20:22

Barra +5529

Het is allemaal wat te vrijblijvend bij hem. Mist vooralsnog echt het heilige vuur om wekelijks beslissend te zijn.

04-07-2023 14:59

Slang3 +45786

wat was hij bij Jong Ajax dan

04-07-2023 15:07

AjaxHoorn +32989

Die mening deel ik totaal niet. Hij zat soms totaal niet in de wedstrijd maar was nog wel belangrijk.

04-07-2023 15:10

LOCAmpos +10474

Kenneth Unuvar

04-07-2023 14:55

AFCAMM +11335

Mag hij dat zeggen? Ja, dat mag hij zeggen.

04-07-2023 14:53

EricAjax1 +7478

Laat het nou maar eens zien dan

04-07-2023 14:41

PeterLarsson +13253

Alles of niks seizoen voor Naci, Wederom amper minuten maken bij Twente of anoniem meehobbelen dan ook niet goed genoeg voor Ajax 1.

04-07-2023 14:34

DonAdam +2360

Hij speelde in de zwakke Turkse competitie niet eens. Hij zou hand in eigen boesem mogen steken en het bij zijn ontwikkeling moeten zoeken, want hij heeft alles om een topper te worden.

Dit seizoen wordt het seizoen van de waarheid, hij mag het laten zien. Maar goed, gezien dit interview vrees is het ergste. Blijkbaar lag het aan de kansen en niet aan zijn arbeidsethos om nog harder te werken om zijn zwakke punten te verbeter.

Laten we heel eerlijk zijn, ondanks het vereiste hoge niveau, krijgt de jeugd nog steeds alle kans. Brobbey, Hato(Baas voor hem), Taylor(voor hem Gravenberch), Rensch, Conceicao.

PS: de KKD is geen Eredivisie, laat staan CL.

04-07-2023 14:27

AjaxHoorn +32989

Dit zegt echt niks. In Turkije is het een fysieke competitie waar jeugd echt nauwelijks kansen krijgt. Helemaal gehuurde jeugd niet.

04-07-2023 15:11

TeringHenkie +28263

In Nederland ook niet hoor. ASE speelde bij Twente bijna niet, omdat Smal eigen speler is en ook verder in ontwikkeling.

En bij Twente speelt de zoon van onze trainer op de aanvallende middenveld positie en die doet het daar goed. Ik moet het allemaal nog zien.

04-07-2023 17:10

Dary Brint +188

Unuvar kan natuurlijk goed voetballen, maar kwam tot op heden fysiek te kort waardoor het vooral bij goede momenten bleef. Als hij 90 minuten kon knallen had hij allang meer kansen gehad. Zou best alsnog kunnen slagen als hij daarin verbetert.

04-07-2023 14:24

Babangida83 +23842

Hij kwam 4-jaar geleden al fysiek tekort toen hij de wedstrijd in Barcelona besliste met 2 doelpunten in het voordeel van Ajax O19.

04-07-2023 14:58

Lazell +16983

Dat was jeugdvoetbal..... Niet te vergelijken. Unuvar heeft heel veel moeite gehad om aan te haken bij de KKD en heeft daar jaren over gedaan. Dan is het toch niet zo gek om te denken dat hij fysiek niet zomaar eventjes meekan bij Ajax of in de CL?

04-07-2023 15:44

leeke +10391

Ligt eraan welke positie je hem laat spelen.denk ipv Tadic dat hij dan geen fysieke problemen zal hebben,als middenvelder miss wel.Maar is dat dan niet het probleem van Ajax dat hij Nu nog steeds fysiek tekort komt,Ajax heeft toch al jaren de tijd om daar aan te werken met hem.Maar fysiek moet dan niet tenkoste van zijn spel gaan

04-07-2023 16:15

Kerel +1475

Eigen opleiding speler waar je jaren naar uitkijkt. Wanneer maakt hij zijn debuut. Net als Mootje. Ook zo naar uitgekeken en van genoten van het debuut.
A.u.b. Laat Unuvar niet verloren gaan. Kijk er nog steeds naar uit.

04-07-2023 14:15

HallelujahAmsterdam +10638

Ik verwacht en hoop dat Unuvar nu vooral met z'n voeten zal spreken bij Twente.

Een mooie club , subtop , groot talent , verzorgd voetbal , het heeft alle ingrediënten voor Unuvar om te slagen daar. Dat zal hij vooral moeten laten zien.
Is goed ook dat hij de voorbereiding in die ploeg meteen meemaakt ; het is duidelijk voor nu , en kan voor een betere focus zorgen.
Hopelijk zien we snel weer wat magie van Unuvar.

04-07-2023 14:13

Amsterdamsetrots +4531

Lekker verdiept in je nieuwe aankoop als je Naci een buitenspeler vindt. In alles een nummer 10 in mijn ogen.

04-07-2023 14:13

Slang3 +45786

Ze hebben Vlap en Steijn als 10en, dan is Unuvar niet het type 10 dat ze daar willen

04-07-2023 15:08

godlike +3806

Keihard werken Naci, kansen dwing je af.

04-07-2023 14:11

FissaDeGekste +3371

Waarom mocht hij de voorbereiding eigenlijk niet meedraaien onder Steijn om te laten zien wat hij kan? Onbegrijpelijk.

04-07-2023 14:05

HallelujahAmsterdam +10638

Ik denk omdat het voor Unuvar zo duidelijker is.
Denk met name dat vanuit de technische staf , samen met Unuvar de beslissing op meer mogelijkheid om te spelen , de keuze is gemaakt.
Hij is uitgeleend , dus hij kan het nu vanaf de voorbereiding nu daar laten zien.
Wat dat betreft is het jammer , dat Ron Jans daar nu weg is. Denk dat hij wel goed raad had geweten met Naçi

04-07-2023 14:10

AjaxHoorn +32989

Bergwijn, Tadic, Godts voor hem. Dan heb je ook nog Daramy. Denk dat get daarom is.

04-07-2023 14:11

AjaxHoorn +32989

Het enige wat ik Unuvar "kwalijk" neem is dat hij de keuze heeft gemaakt om naar Trabzonspor te gaan. Zonde man.

04-07-2023 14:02

Slang3 +45786

Zal vast met invloed van de Turkse bond zijn geweest, geen toeval dat hij juist in die tijd voor Turkije kiest

04-07-2023 14:03

Libero +19070

Zelfde verhaal met Simons en PSV.

04-07-2023 14:38

Slang3 +45786

Die ging toch nooit voor Suriname kiezen

04-07-2023 14:40

AFCA-pride +17342

Had vorig jaar inderdaad een eredivisie club moeten kiezen. Jaar weggegooid. Dit jaar maar knallen dan!

04-07-2023 14:28

De Stift +7043

Spelers als Unuvar moet Ajax meer koesteren. Dat zijn technische talenten waar je een team omheen kan boetseren. Unuvar moet het hebben van zijn slimme pasjes en acties op de helft van de tegenstander. In mijn ogen echt een 10. Hij had al lang op 20 wedstrijden in Ajax 1 moeten zitten. Nu kregen spelers als Klaassen, Grillitsch, Ocampos, Labyad etc te vaak de voorkeur.

Afgelopen seizoen toonde maar eens te meer: als we geen Europese topspelers kunnen kopen, moeten we investeren in ze opleiden. En ik was 100 keer liever afgelopen seizoen derde geworden met Unuvar, Fitz-Jim en Hato in de basis dan de oude lullen die er nu in stonden. Cruijff zei het al: ik ga liever ten onder met mijn eigen visie, dan met die van een ander. En dat laatste is afgelopen jaar gebeurd.

04-07-2023 14:00

EricAjax1 +7478

Unuvar komt fysiek nog veel te kort om 50 wedstrijden per jaar te spelen. Laat hem eerst maar meer inhoud gaan kweken door alles bij een subtopper te spelen. Deze jongen kan echt niet in Ajax 1 mee op dit moment

04-07-2023 14:43

vandenhaas4 +15053

Was je ook liever 6de geworden? Misschien wel, maar zou je liever kampioen worden met de spelers die er vorig seizoen stonden, of 3e met Fitz Jim en Unuvar in de basis?

04-07-2023 15:53

4bier +31367

Eeuwig talent.

04-07-2023 13:42

AjaxHoorn +32989

Je praat, zoals altijd, onzin.

04-07-2023 13:58

Libero +19070

20 jaar... nét.

04-07-2023 14:40

GAjax31 +16055

Ik heb het gevoel dat jeugdspelers die het goed doen in Jong Ajax minder snel de kans krijgen in Ajax 1, zie bijvoorbeeld Unuvar of Fitz-Jim.

En als ze toch eenmaal basisspeler zijn in Ajax 1, ze juist zelden gewisseld worden ondanks dat ze langere tijd matig spelen, zie bijvoorbeeld Taylor of Rensch.

Ik zou liever zien dat jeugdspelers wat meer de kans krijgen door ze wat vaker 30 min voor tijd te laten invallen als de stand dat toelaat. Steeds die 5-10 minuten die bijvoorbeeld Conceição vorig jaar kreeg heb je vrij weinig aan.

04-07-2023 13:32

C14 +22326

Natuurlijk, het is toch ronduit schandalig dat bij een opleidingsclub als Ajax talenten gewoon 0,0 kansen en speelminuten in Ajax 1 krijgen om door te ontwikkelen?

Ajax heeft helemaal geen beleid, geen visie, leiden ook heel anders op dan Ajax 1 speelt en leidt ook heel ander type spelers op dan Ajax 1 opstelt.

Het is allemaal korte termijnbeleid rond Ajax 1.

04-07-2023 13:41

GAjax31 +16055

Helemaal mee eens. Het stoort mij enorm dat Ajax zo'n korte termijnbeleid heeft inderdaad. Ten Hag in zijn laatste jaar, Schreuder en Heitinga dachten te veel aan de resultaten en niet aan de toekomst (vind ik).

Conceição werd bijvoorbeeld gehaald met het idee van een jaar ontwikkelen achter Antony en dan aankomend seizoen er klaar voor zijn in de basis. Maar omdat hij steeds zo weinig minuten mocht invallen, kun je nu eigenlijk onmogelijk weten of hij daar klaar voor is. Nu zal Ajax ongetwijfeld weer een nieuwe rechtsbuiten erbij halen, wat op zich begrijpelijk is, maar er zit op deze manier helemaal geen idee achter.

04-07-2023 13:44

WouterB +915

Hoop dat dat het sarcasme is

04-07-2023 13:44

C14 +22326

Hoop voor je dat je dat niet meent.

04-07-2023 13:48

C14 +22326

@GAjax

Precies, ook een gevolg van gebrek aan een breed clubbeleid en visie, van een machtige TD en machtige trainers, die passanten zijn.

Een trainer van Ajax zou ook 'gescout' moeten worden op graag jeugd inpassen, en sowieso van geëist moeten worden je toptalenten door te ontwikkelen in Ajax 1. Daar is altijd zat tijd en ruimte voor. Waarom altijd wedstrijden waarin je met 2/3-0 voorstaat vrijwel altijd uitspelen met hetzelfde elftal of meer ervaren wissels laat in de wedstrijd en niet eens alle wisselmogelijkheden gebruiken. Gooi gewoon steeds een half uur of een tweede helft een talent erin.

Alsof dat talent zo slecht is dat de kans véél groter wordt dat de tegenstander nog terugkomt van die 2/3-0. Dan heb je wel extreem weinig vertrouwen in je jeugd.

04-07-2023 13:52

AlexIbarra +19238

Wat is dit nou voor een stompzinnige en aantoonbaar onjuiste jankopmerking? Heb je aandacht nodig?

Als talenten 'gewoon 0,0 kansen en speelminuten in Ajax 1 krijgen', waarom zie ik de laatste jaren dan o.a. Brobbey, Gravenberch, Timber, Taylor, Rensch en Hato regelmatig in Ajax 1 spelen?

Ieder mag van mij zijn mening hebben maar 'talenten krijgen 0,0 kansen bij Ajax' is geen mening, dat is simpelweg gelul.
'Ik vind dat talenten méér kansen moeten krijgen in Ajax 1', dat is een mening.

04-07-2023 15:57

C14 +22326

@Alex

Zo vaak al aangegeven dat die talenten die jij noemt, pas speeltijd kregen nádat de zoveelste miskoop gedaan was.

Marin < Gravenberch
Schuurs, Magallan, Alvarez als CV < Timber
Hele seizoen op de bank, uiteindelijk meerdere blessures < Taylor
Wijndal en Bassey < Hato
Rensch is altijd een beetje opvulling geweest, misbruikt op rechtsback ook
omdat ze daar verder ook niemand hadden. Zelfs Sanchez gehaald. Sanchez faalde weer, Rensch dan maar weer.

Nóóit krijgen talenten zomaar serieuze speeltijd gedurende het seizoen met als doel het doorontwikkelen van dat talent, dus vanuit een plan langzaam naar een basisplek of reserveplek in Ajax 1 toewerken, door de talenten te laten wennen aan de de druk en het niveau, en zo door te groeien. De meesten hier vinden dat maar normaal, Ten Hag die altijd types als Klaiber en Labyad in de tweede helft inbracht om anderen rust te gunnen, en nooit eens jeugd. Dus investeren in oudere middelmaat in plaats van je eigen jeugd. Valt me op dat de meeste Ajaxfans eigenlijk helemaal niks met Ajax hebben, niet op een dieper niveau.

Dat gebeurt niet. Dat is een feit. Talenten worden er, als er al één doorkomt, puur uit nood er plotseling ingegooid, omdat ze niemand anders meer hebben. De aangekochte ervaring blijkt dan niet goed genoeg, meestal zwaar ondermaats, en dan maar een talent erin gooien. Nooit wordt dat vertrouwen ook vanaf begin seizoen gewoon gegeven, en wordt die aankoop niet gedaan.

Men gaat voor 'zekerheid', betrouwbaarheid en spelers die er zogenaamd snel staan.

Dat heeft Overmars en later Van der Sar ook toegegeven, dat ze het niveau van dat successeizoen wilden vasthouden en zo veel gekocht hebben.

En dat terwijl het successeizoen met 5 talenten in de basis was.

Dus denk eerst eens na en lees eens goed wat ik zoal schrijf, voordat je met termen als jankopmering en stompzinnigheid aan komt zetten.

04-07-2023 16:25

Flaco +19583

Met 16 goals en 12 assits in Jong had Naci ook meer kansen verdiend.

04-07-2023 13:30

C14 +22326

En twee uitstekende voorbereidingen.

En Ten Hag maar roepen dat talenten kansen moeten verdienen. Dan ben je echt een lul. Zeg dan gewoon eerlijk dat je niet graag met jeugd werkt.

04-07-2023 13:42

AjaxHoorn +32989

Helemaal eens. Zelfs bij 5-0 bracht hij liever Labyad en Klaiber.

04-07-2023 13:50

C14 +22326

@Ajaxhoorn

Precies

04-07-2023 14:24

C14 +22326

@Jari

Het gaat om óók minuten maken in Ajax 1, voor Naci en andere talenten om een idee te krijgen van het niveau waar ze heen moeten, te wennen aan de druk, aan het niveau, een prikkel. En ook om te zien waar ze nou werkelijk staan.

Volgens Ten Hag was Taylor er het vorige seizoen niet klaar voor, zat het hele seizoen op de bank. Totdat hij na meerdere blessuregevallen er eindelijk in mocht en Ajax in een paar wedstrijden alsnog naar het kampioenschap speelde.

Ten Hag die hem daarna doodleuk zei: 'je was er tóch wel klaar voor'. Haha nooit eens gewoon gecheckt gedurende het seizoen, altijd maar allang gewonnen wedstrijden uitspelen met de vaste waarden, alsof een talent een half uur voor tijd bij een 2/3-0 voorsprong het nog kan verpesten in zijn eentje. Dan heb je wel extreem weinig vertrouwen in je jeugd.

04-07-2023 14:29

Slang3 +45786

Ten Hag dacht in zijn laatste jaar maar aan 1 ding en dat was Ten Hag

04-07-2023 14:09

3sterren +20205

En stiekem al een poosje aan 10Hag …

05-07-2023 18:11

trodat4030 +96403

Het leest een beetje of hij een doorbraak bij Ajax uit zn hoofd heeft gezet, maar misschien ligt dat aan mij. Vind het zonde dat hij niet eens echt voor zn kans gaat in de voorbereiding, maar misschien moest hij snel beslissen omdat Twente anders zou doorschakelen. Ben ook wel benieuwd wat men binnen de club tegen hem heeft verteld dan.

04-07-2023 13:30

caspervans +5345

Ik denk dat Ajax hem ziet als linksbuiten. En daar hebben we verschillende spelers lopen. En dat Ajax dus liever heeft dat hij zich eerst weer gaat laten zien op een hoger niveau. Daarbij zie ik in Godts meer een buitenspelen waar Ajax wat aan heeft dan Naci. Dat neemt niet weg dat hij echt wel kwaliteiten en talent heeft, maar ik ben heel benieuwd op wat voor positie en in wat voor rol dat eruit gaat komen.

04-07-2023 13:38

C14 +22326

@casper

Zo kansloos zijn ze wel bij Ajax, met hun 10-en steevast als buitenspelers misbruiken.

Naci kan alleen links als je een linksback hebt met veel loopvermogen en er steeds overheen komt, en Naci meer als tweede 10 speelt, dus flink naar binnen staand.

04-07-2023 13:44

caspervans +5345

Ja, dat blijft een dingetje inderdaad. Al denk ik dat Naci er wat kwaliteiten voor heeft, maar inderdaad, hij zou wel een back nodig hebben die eroverheen kan.

Al lijkt Oosting hem ook als linksbuiten te zien, dus wordt wel zeer interessant om te zien dit komende seizoen. Sowieso leuk om naar Twente en NEC te kijken dit seizoen, genoeg Ajax spelers te zien weer.

04-07-2023 13:48

C14 +22326

@trodat

Hij heeft al twee voorbereidingen uitgeblonken en een topseizoen in Jong. Als je dan afgelopen seizoen nog steeds geen enkele kans krijgt, dan snap ik het heel goed.

04-07-2023 13:43

AjaxHoorn +32989

Zelfde met FJ en Regeer. Middelmaat voor ze, uitblinken maar 0 kansen. Uiteindelijk moest Regeer maar back spelen en FJ kan het helemaal bekijken.

Wat de mening over Rensch hier ook is. Rensch was een toptalent op CV. Speelt vervolgens 2 jaar nauwelijks en is ineens CV. Mocht niet in JA spelen omdat TH hem heel graag op de bank had zitten. Bracht liever elke keer Schuurs als CV. Uiteindelijk moet die dan maar als back opdraven en is nu de gebeten hond terwijl heel Ajax heel slecht is. We weten natuurlijk niet hoe het met hem vergaan was als CV maar het stoort mij enorm. Unuvar toptalent op 10. Redelijk talent op linksbuiten. Het is gewoon zonde.

04-07-2023 13:57

nightgoat +30893

Mag Ünüvar zeggen dat hij dat gehoopt op meer kansen ?
Ja, Ünüvar mag zeggen dat hij had gehoopt op meer kansen.

04-07-2023 13:30

NeeI +107652

En terecht. Op welke positie dan ook.

Als je in Jong, als 18 jarig ventje, verantwoordelijk bent voor 16 goals en 13 assist in één seizoen tijd, en vervolgens geen enkele kans in 1 krijgt, dan heb je recht van klagen. Zeker met zijn kwaliteitenpakket in t achterhoofd.

04-07-2023 13:30

Babangida83 +23842

Oosting kent hem als linksbuiten en als iemand die goed in de 1vs1 is. Volgens mij moet ie nog bijgepraat worden.

Verder jammer inderdaad dat Naci geen kans in Ajax 1 heeft gehad. Niet meer minuten bij Ten Hag, niks bij Schreuder. Je grootste talent in de opleiding....

04-07-2023 13:17

Duggoutdennis +6304

Sjaaa wel makkelijk om het alleen op de trainers af te schuiven... Bij Trapzonspor heeft hij natuurlijk ook weinig laten zien (jaja, andere competitie etc..). Talent, techniek en ambitie genoeg maar ik denk dat hij fysiek nog wel stappen moet maken...

Laten we hopen dat hij deze kan zetten bij Twente en dan volgend jaar zijn belofte in kan lossen bij ons... Zou niet de eerste speler zijn die enorm sterk terugkomt!

04-07-2023 13:30

C14 +22326

@Duggout

Ajax is een opleidingsclub en staat bekend om talent ontwikkelen en de kans geven. Althans, dat stond het, is al jaren niet meer het geval, wordt alleen nog maar gekocht.

Ajax zou ieder toptalent met een kans van slagen in Ajax 1, ook als reserve, gedurende het seizoen serieuze speelminuten moeten geven om door te ontwikkelen en te wennen aan de druk en niveau. Gebeurt niet.

04-07-2023 13:46

Duggoutdennis +6304

Sjaaa als je op een hoger niveau wil spelen wat tot de leegkoop na 21-22 gebeurde kan je niet teren op alleen talenten.. Dat wil al jaren niet meer, die tijden zijn geweest helaas! Dat er vervolgens meer dan dramatisch is ingekocht moge duidelijk zijn maar doet daar niets aan af!

Het is toch belangrijker dat Unuvar complete wedstrijden gaat spelen dan telkens 30-45 minuten? Daarmee creeër je inhoud, dat idee zit ook achter de verhuur en nu weer...

04-07-2023 13:49

Babangida83 +23842

In het buitenland geven ze broekies sowieso pas een kans als ze wat ouder zijn. In Nederland hebben we een heel andere cultuur. En Ajax helemaal. Dat kun je niet vergelijken.

04-07-2023 14:59

Duggoutdennis +6304

Hoe oud is Guler en in welke competitie speelt hij?

04-07-2023 15:14

EuforischeRealist +15524

Ik vind de titel wat vervelender klinken dan dat Unuvar het in werkelijkheid lijkt te bedoelen. Hopelijk kan hij komend seizoen bij Twente laten zien wat zijn mogelijkheden zijn bij een meer dan degelijke ploeg in de eredivisie, moet nog wel zien waar ze uitkomen met alle verschuivingen die daar nu plaatsvinden in de selectie en staf.

Ik vrees alleen wel dat ze hem daar alleen als buitenspeler gaan gebruiken als ik die trainer zo hoor. Ben benieuwd of hij daar echt beter van wordt.

04-07-2023 13:13

Jake the Snake +17336

Wat is er mis met de titel: Ünüvar had op meer kansen bij Ajax gehoopt 😂

04-07-2023 13:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.