Taylor hoopt op omslag bij Ajax: 'Dan verandert de sfeer en gaan sommige dingen weer vanzelf'

door Bart Veenstra 99

Bron Algemeen Dagblad

Taylor hoopt op omslag bij Ajax: 'Dan verandert de sfeer en gaan sommige dingen weer vanzelf'

door Bart Veenstra 99

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Kenneth Taylor baalt enorm van de huidige situatie bij Ajax. De Amsterdamse club is dramatisch aan het seizoen begonnen en dat doet de middenvelder logischerwijs pijn. Ajax staat op dit moment op een zestiende plaats in de Eredivisie, terwijl titelconcurrenten PSV, AZ en Feyenoord ver uit het zicht zijn.

Voor Taylor is 2023 tot nu toe een bijzonder jaar. Nadat hij eind 2022 nog met Oranje op het WK actief was, ging het even later mis in het Nederlands elftal. Hij speelde in maart (2023) een moeilijke wedstrijd tegen Frankrijk en werd sindsdien niet meer geselecteerd voor het grote Oranje. Daarnaast maakte hij met Ajax de slechtste start van een seizoen ooit mee. 'Een snelcursus volwassen worden, ja', zegt hij er zelf over tegenover het Algemeen Dagblad.

Toch wil Taylor, ondanks deze moeilijke periode, de positieve kant van het verhaal bekijken. 'Uiteindelijk leer ik ervan. Net als van die wedstrijd tegen Frankrijk. Dit soort dingen maakt je sterker en beter, al is het op het moment klote. Het is zware bagage, maar ik ben jong en neem het allemaal mee. Ik probeer het positief te zien.'

Taylor hoopt op omslag bij Ajax

De situatie bij Ajax doet, net als bij Devyne Rensch en Jorrel Hato, pijn bij Taylor, zo laat hij blijken in het interview. 'We proberen als team deze slechte reeks echt te doorbreken, maar het is zo frustrerend dat het niet is het gelukt en dan is het soms fijn om er even uit te zijn', doelt Taylor op de interlandperiode met Jong Oranje. 'Net als dat je weer eens wil winnen, in een goede fase terecht wil komen. Want dán pas kun je die omslag maken. Dan verandert de sfeer, gaan sommige dingen weer vanzelf. Dat is echt zo belangrijk. Het is echt bizar dat we nu praten over de degradatiezone.'

Met Jong Oranje speelt Taylor in deze interlandperiode EK-kwalificatiewedstrijden tegen Georgië en Gibraltar. Na de interlandperiode speelt de middenvelder met Ajax in oktober nog uitwedstrijden tegen FC Utrecht, Brighton & Hove Albion en PSV.

Lees meer over:
Plaats reactie

jordy888 +3156

Misschien moet je je grote mond een keer houden en het op het veld laten zien.

Dat hij er niets van kan is tot daar aan toe. Maar het minste wat je kan doen is hard werken en 100% geven. Meneer is te beroerd om achter zijn man aan te lopen en sjokt over het veld.

11-10-2023 11:47

DeKes +3190

Taylor moet zijn mond houden!!!
Meneer denkt en vindt iets….????
Waardeloze figuur!

11-10-2023 10:08

Orangesoul +5979

Ten Hag wou Taylor verhuren of verkopen en Ajax bied m een contract aan tot 2027 en een miljoenensalaris? Wanbeleid! Nu zit je nog 4 jaar met deze opperkneus opgescheept. Het symbool voor afbraakvoetbal op t middenveld. En maar interviews geven alsof hij de leider is van Ajax.

11-10-2023 08:10

brullie +7031

Taylor speelt zo afwisselend dat hij eerder veroordeeld wordt tot lastpak op het middenveld. Mee verdedigen doet hij nauwelijks, ook nu weer tegen AZ. Dan hadden we meer aan Klaassen die verzaakte verdedigend zelden.

11-10-2023 07:04

Simpelishetmoeilijkst +25085

Taylor moet zijn schouders er eens onder zetten, en keihard beginnen te werken, want dat is de enige manier dat je de situatie omdraait. Vanzelf gaat helaas niets in het leven, op sterven na dan.

10-10-2023 15:11

linksbinnen +8057

Dat terugsjokken van Taylor na balverlies...gelijk wisselen als ie dat nog een keer flikt. Zo klaar mee.

10-10-2023 15:54

Simpelishetmoeilijkst +25085

Dat is een goede manier om hem duidelijk te maken, dat hij harder moet werken!

10-10-2023 16:54

BarmhartigZuid +388

Hij zal vast zijn best doen,Maar dit is toch een speler voor Heerenveen ? ,Waar zijn de echte Ajax pareltjes gebleven ?,Ik word zelf niet warm van Vos en Van Axel dongen,Hato krijg nog de voordeel van de twijfel,Waar zijn de Eriksen's en Seedorf van deze tijd ?

10-10-2023 13:55

vanreenen +10187

Sorry, excuses, verkeerd gelezen. Ik las Taylor hoopt op ontslag, maar er staat omslag. Ja, daarvan is hij ook onderdeel en door het missen van opgelegde kansen kan omslag tot ontslag i.p.v. opslag leiden en dat wordt behoorlijk lijden.

10-10-2023 13:03

RJB1979 +25484

Kenneth, onthoud deze wijze woorden: "Hope is not a strategy."

10-10-2023 12:34

MrGreen +1715

Begrijpt ie niet

10-10-2023 19:33

Juichtoon +32205

Het gaat nooit vanzelf..je zult er keihard voor moeten werken. Misschien formuleert hij dit onhandig misschien zien we ook hier waarom het maar niet beter wordt.
Ze blijven doen wat ze deden ..

10-10-2023 12:28

Redrum +95838

Ik heb sterk het idee dat ze blijven doen wat ze deden, hopend op betere resultaten. Als er ontwikkeling in het spel zou zitten prima, maar het lijkt alleen maar slechter te worden. Wat ze nu doen werkt dus niet.

10-10-2023 13:40

Simpelishetmoeilijkst +25085

Er wordt niet hard genoeg gewerkt om het tij te keren.

10-10-2023 15:13

Oeroeboeroe +18269

Zo'n omslag gaat niet vanzelf meneer vingertje-voor-de-mond Taylor. Daar moet je knetterhard voor werken en niet, zoals zondag, in wandeltempo teruggaan en hopen dat ze het achterin dichthouden. Kan dit joch alsjeblieft naar FC Emmen ofzo?

10-10-2023 12:21

Chadd +7759

Dat vingertje heeft zoveel met mensen gedaan, lol.

10-10-2023 13:55

Oeroeboeroe +18269

Daar heeft hij zelf toch voor gezorgd?

10-10-2023 14:03

Redrum +95838

Een vinger op de verkeerde plek kan vergaande gevolgen hebben.

10-10-2023 14:16

Oeroeboeroe +18269

Gelukkig heb je het juiste voorzetsel gebruikt :-D

10-10-2023 14:29

Sjaaakie +1129

Chadd, ken je de uitspraak 'je laten kennen'? Taylor doet dat met zijn vingertje, hij laat weten dat hij eigenlijk op een voetstuk wil staan voor wat hij doet. Heel veel supporters weten dat, zelfs al ben je de beste, naast je schoenen lopen je uiteindelijk in de weg gaat zitten. Velen willen Kenneth daarvoor behoeden en hebben dus het beste met hem voor. Maar blijf jij er vooral om lachen.

10-10-2023 15:01

Sjaaakie +1129

Supporters leggen bij Taylor vervolgens de vinger op de zere plek. We zitten in een loop

10-10-2023 15:06

V12 +867

Als je na je opleiding niet ziet dat mensen eerst eens de linies moeten laten aansluiten. Pff wat een belabberde opleiding

10-10-2023 12:13

Juichtoon +32205

Ja that crossed my mind too..

10-10-2023 12:28

Dude125 +1183

Ik zei zondag, toen er weer 1 begon over aankopen uit 'mindere competities' dat de meesten hiervan tot half augustus 2023 echt wel konden voetballen en grotendeels in zeer compact staande teams speelden die echt wel wisten hoe je tegendoelpunten voorkomt. Dan ligt het aan de trainersstaf.

10-10-2023 13:50

Heldhaftig +11419

Het belangrijkste om een goede wedstrijd te kunnen voetballen is in mijn ervaring altijd het hebben van vertrouwen vanuit de coach en medespelers, en daarnaast het hebben van plezier in het spel. Als speler kan je bijna niet lekker voetballen als je weet dat de coach extra op je let, je kan wisselen bij elke fout, en je het gevoel hebt dat je niks meer goed kan doen. Zo'n periode waarin alles kut gaat is in het voetbal gewoon verdomd moeilijk om uit te komen, want je wordt er echt tering zenuwachtig van. Zo'n kantelpunt waar hij het over heeft is echt heel belangrijk, een goede teamprestatie of een mooie individuele actie geeft iemand weer zin om te voetballen. En een mooie periode met goede vibes in en rondom het team werkt dus ook aanstekelijk en is ook moeilijk te doorbreken.

Hierom vind ik het ook zo fucking irritant dat we als supporters, aangestoken door de media, de onrust altijd nog een tandje bijzetten. Ik snap dat mensen ongerust zijn maar de supporters hebben bijgedragen aan deze onrust, door in het eerste seizoen dat we minder spelen alles maar als crisis bestempelen en beginnen te fluiten.

10-10-2023 11:43

freak31 +5676

Na elke wanvertoning dit soort teksten over omslag en dat dingen vanzelf beter gaan. Nee dat gaat niet vanzelf, daar zijn harde beslissingen voor nodig en dat is Steijn Out, first things first!

10-10-2023 11:11

Orangesoul +5979

Taylor heeft zn kansen gehad en wordt tijd dat ie gaat banken of nog beter van de hand doen. Totaal geen progressie en ontwikkeling. Sjokt over t veld, speelt verstoppertje en staat t liefst balletjes op te wachten in de spits naast zn vriend Brobbey. Taylor is ook de reden dat het middenveld slecht loopt en geen aansluiting heeft en er grote gaten tussen de linies ontstaan doordat hij niet box to box kan spelen. Dan willen ze Taylor nog op de belangrijkste positie nummer 10 posteren daar waar je een creatieve duizendpoot moet zijn. Taylor heeft niet eens het denkvermogen om achter zn man aan te rennen laat staan om te acteren als Michael Laudrup of Jari Litmanen. Snel dumpen deze halve worst en spelers die wel beschikken over kwaliteiten op zn positie daar neerzetten.

10-10-2023 10:36

RuffRhythim +24837

Ja misschien moeten die gasten eens dagenlang bij mekaar in een bunker gaan zitten en de hele fukking tijd dat ze daar zitten met elkaar gaan praten met tolken en een psycholoog dr bij want dit ding is allang niet alleen meer een sportieve zaak maar ook veel meer een mentale zaak.

10-10-2023 10:32

Vik86 +42397

Taylor mag wel eens met overtuiging achter zijn man aanrennen..

10-10-2023 10:23

cantharel +3516

Het competitie programma werkt natuurlijk niet mee met alle zware wedstrijden bij de eerste 8 maar niks gaat vanzelf beter zoals ji zegt Taylor.

10-10-2023 10:05

GAjax31 +15976

Zaten wel wat zware wedstrijden tussen, maar ook Heracles, Excelsior en Fortuna.. met als resultaat 5 punten.

10-10-2023 10:28

GAjax31 +15976

Ah sorry, die was vriendschappelijk inderdaad. Heb het aangepast, thnx.

10-10-2023 12:44

cantharel +3516

Ben het niet met je eens. AZ, Twente, Feyenoord zijn natuurlijk wel zware wedstrijden achter elkaar en nu PSV over 2 weken terwijl de rest van de top nog niet tegen elkaar hebben gespeeld. Komt bij de volkomen ten onrechte uitgestelde wedstrijd tegen Volendam dus je kan niet zeggen dat Ajax gelukkig is geweest in dit opzicht.

10-10-2023 18:10

Juichtoon +32205

Zeker waar, daar waarschuw ik al een jaar of 10 voor. Een evenwicht speelschema.

10-10-2023 12:31

ProfessorX +19827

Andere trainer lost dit op !

10-10-2023 09:52

B2tob4 +12075

Het gaat hier niet om een OMSLAG, maar om een ONTSLAG...! Steijn heeft bewezen de zaak bij Ajax niet op de rails te krijgen, dus wat is logischer dan de alsmaar falende coach er buiten te zetten.

10-10-2023 09:50

Rockanje23 +36927

Dat Tadic voorafgaand aan zijn eerste training van het seizoen al om een gesprek met Mislintat vroeg en meteen daarna gedag zei tegen iedereen had al een teken aan de wand moeten zijn. Maar zowel binnen als buiten Ajax is Tadic afgeschilderd als een soort verrader. Compleet belachelijk en het geeft hoe het aan kennis van zaken en inzicht ontbreekt. Opnieuw zowel binnen als buiten Ajax.
Overigens heeft de nieuwe club van Tadic dit seizoen tot nu toe 16 wedstrijden gespeeld en alle 16 gewonnen las ik gisteren. Dat is different koek. Die man is een garantie voor succes.

10-10-2023 09:37

ProfessorX +19827

Heb je ook gezien met wat voor team hij meespeelt !

10-10-2023 09:53

Rockanje23 +36927

Ja, een team waarvan ik iedere speler graag zou ruilen tegen onze spelers !

10-10-2023 10:07

ProfessorX +19827

Dus daarom rendeer hij daar .

Hij heeft ook een goede coach in tegen stelling bij Ajax .

10-10-2023 10:17

BokkieBokstra +11289

Het grootste probleem bij de AJax is de aanhang

10-10-2023 10:48

Rockanje23 +36927

Ja natuurlijk, want de aanhang laat gaten vallen op het middenveld, dekt niet scherp genoeg, laat mensen uit hun rug lopen, mist kansen en duikt onder voorzetten door ?

10-10-2023 11:31

BokkieBokstra +11289

Maar wel veel goede mensen weggejaagd

10-10-2023 13:43

Heldhaftig +11419

Dit is de harde waarheid. De cultuur die bij Ajax heerst onder de supporters is echt giftig. Ik begrijp de hoge verwachtingen maar vorig seizoen dat moord en brand schreeuwen na een paar slechte wedstrijden heeft ons mede gebracht waar we nu zijn. Elke andere aanhang zou beseffen dat een vierde jaar op een rij kampioen worden niet altijd haalbaar is, maar nee, wij zijn Ajax, wij zijn de beste. En als het even niet zo goed gaat dan moet ALLES en IEDEREEN KAPOT en dan zitten we in een CRISIS!! En nu zitten we daadwerkelijk in een crisis.

10-10-2023 14:24

DEELM +11891

Wat hij zegt is allemaal logisch en niet gek natuurlijk, maar het is allemaal doordrenkt van een gebrek aan vertrouwen. Ze zeggen dat ze wel willen, maar ze zijn mentaal zo geknakt dat ze hun beste beentje gewoon niet meer voor kunnen zetten. Bij de 1-0 hobbelt Taylor er gewoon achteraan waardoor er nul druk ontstaat. Ook Medic die gewoon letterlijk niks doet en hoopt op een wonder. Bergwijn die een rare gele kaart pakt en Hato die super gefrustreerd is na super knullig balverlies van Mikautadze zijn ook voorbeelden van deze wanhoop. Je kunt denk ik wel 30 van zulke momenten vinden als je de wedstrijd terug kijkt. Het is gewoon een zielloos en stuurloos schip en dat terwijl er toch echt schippers aan wal staan toe te kijken. En volgens het spreekwoord zouden dat de beste moeten zijn, maar bij Ajax helaas niet.

10-10-2023 09:17

NipeB +15784

Avila net zo wanhopig na een goede dieptepass waar Taylor niet 1 stap voor wilde lopen om de bal ook aan te nemen. Er zijn geen excuses. 8 spelers tegen AZ hebben de Ajax opleiding achter de rug. Ik zie geen driehoekjes, geen techniek, geen voetballend vermogen, helemaal niks bij die spelers, we staan terecht op plek 16 met eigen spelers, want de nieuwe spelers zijn al op de brandstapel gegooid voordat ze de kans kregen, ook door staf en medespelers. Die lachen zich toch kapot dat de eigen spelers niet eens kunnen voordoen hoe Ajax eigenlijk speelt omdat ze daar te slecht voor zijn? Daar zijn de zaakwaarnemers alweer op pad gestuurd. Sutalo vertrekt dus, Sosa en Medic erbij. Ik zie ze eigenlijk allemaal wel gaan deze winter of uiterlijk zomer. Misschien Forbs nog 1 jaar. Dan blijf je zitten met volkomen talentloze Ajacieden en Jong Ajax waar ook niks bij zit dat het eerste verder helpt. Buitenlanders kijken na deze schaamteloze xenofobe haatcampagne bij media, staf en supporters wel uit voordat ze nog naar Ajax willen. Want daar moet je al geboren zijn bij de club want anders mag je er niet spelen of werken. Imago van Ajax in 1 zomer totaal weggegooid naar een conservatieve arrogante club die in alles alleen maar terugkijkt en eigen volk eerst brult ipv te zien hoe voetbal anno 2023 eigenlijk werkt.

10-10-2023 09:58

DEELM +11891

Je kunt er ook anders naar kijken. Hoe slecht zijn de aankopen wel niet dat ze deze "echte" Ajacieden niet uit de basis kunnen spelen? Dan moet je ook eens jezelf goed aankijken in de spiegel en afvragen waar je mee bezig bent.

Die Mislintat heeft gewoon een hoop bagger gekocht en ze veel teveel salaris gegeven. Er wordt gekoketteerd dat hij de salarissen omlaag heeft gebracht, maar ondertussen verdienen Sutalo, vd Boomen, Sosa, Akpom en Mikautadze respectievelijk, 2,5mln, 2,35mln, 1,96mln, 1,66mln en 1,06mln (bron: capology.com) en heeft hij in totaal min 56mln betaald voor dit zooitje. Wtf!

10-10-2023 13:35

NipeB +15784

Ja draai het lekker om. Er stonden 8 Ajacieden aan de aftrap tegen AZ. Die kunnen er helemaal niks van. De aankopen krijgen helemaal geen kans. Steijn stelt vooral onze eigen bagger op. In Jong Ajax is het nauwelijks beter. De salarissen zijn wel degelijk omlaag gegaan. De spelers die vertrokken verdienden een veelvoud en wat denk je dat onze aanvoerder verdient? Of faalhaas Brobbey? Hou toch op. De aankopen zijn nodig omdat Ajax alles dat iets kon liever verkoopt want dan heb je een mooie transferbalans ipv goede spelers op het veld. Wat nu het shirt van Ajax draagt en dan na jaren van opleiding zo speelt, krijg je aan de straatstenen niet kwijt. De aankopen kunnen wel naar clubs. Je ziet dat Sutalo ook alweer weggaat, want dat zal wel kloppen. Met hem de andere aankopen. Wie wil er nog naar Ajax de komende jaren? Niemand uit een ander land hoor, want dan word je helemaal afgemaakt, terwijl eigen rommel wordt beschermd. Het echte probleem zit in Ajax zelf. Als 8 vd 11 zo’n wanvertoning op de mat leggen weet je dat je een heel groot probleem hebt. Als de aankopen zo weg zijn en er niks komt omdat ze echt geen interesse hebben in degradatievoetbal, mag de woke Ajax DNA gemeenschap hier heerlijk genieten van een dubbele degradatie: Ajax uit de eredivisie en Jong Ajax uit de KKD. Een unicum. Niet de eerste eens goede club die het allemaal weg smijt. HSV, Schalke, Leicester. Straks Ajax. Gelukkig wel alleen met eigen godenzonen dan in de KKD.

10-10-2023 13:45

Tobber +457

Ik vraag me af, waarom moest Regeer weg en waarom is Fitz Jim verhuurd?
Zulke spelers, zou het huidige AJAX toch prima kunnen gebruiken?
Misschien zijn jullie het niet met mij eens, maar ik had Bassey er nog een jaartje bijgehouden.

10-10-2023 15:17

driehoekjes +3327

Gewoon behoudender spelen, beetje on-ajax, maar is nu niet anders met huidige selectie en gebrek aan vertrouwen.
Druk zetten pas vanaf de middenlijn. 8-en in positie blijven, 9 die middenveld inzakt zodat tien positie tijdelijk bezet wordt (geen tien opstellen aub met dit elftal), snelle mensen voorin lanceren. Dan staat het al vele malen compacter.

10-10-2023 09:17

cantharel +3516

Voorin is een groot probleem want deze gasten die geen man kunnen uitspelen zullen geen doelpunten maken.Wie zou dat moeten doen ? Forbs is ook het licht niet met zijn domme acties dwars door de tegenstander te willen lopen.Ben jaloers hoe de andere teams wel door een verdediging kunnen combineren en mensen vrijspelen.

10-10-2023 10:12

LukaLitmanen +81882

Jammer dat hij zo extreem wisselvallig is.

Was zondag echt dramatisch, zakte volledig door het ijs

Al hielpen Bergwijn, Brobbey en Mikautadze ook niet mee

10-10-2023 09:14

MSwertz92 +322

Taylor speelt al 3 jaar in het eerste en heeft 1 goede wedstrijd tegen den bosch gespeelt. Jij noemt hem wisselvallig ik noem hem niet goed genoeg.

10-10-2023 09:26

derdehelft +1184

Ik word zó moe van de uitspraak 'dan gaat het vanzelf beter', komt bijna ieder interview terug. Niets gaat vanzelf! Je zult de ommekeer zelf af moeten dwingen. Hard in de spiegel kijken en kei hard werken.

10-10-2023 09:02

RuffRhythim +24837

Precies dit ook ja!

Lekker blijven denken "het komt allemaal wel goed"...alsof dat zomaar eventjes vanzelf gaat.

En dan zit je ineens op wedstrijd nr25 in de competitie en sta je nog steeds waar je nu staat.

En dan komt er niks meer goed hoor....

10-10-2023 10:28

Sampaoli +39122

Hij is nog ontzettend jong, dus laten we vooral geduld hebben. Middenvelders als Reijnders, Veerman, Schouten etc. zijn ook op latere leeftijd pas verdedigend betrouwbaar en stabiel geworden. Echter is geduld een two-way-street, want ook Taylor moet niet gaan piepen of dreigen met vertrek als hij op de bank terecht komt.

Het is te hopen dat jongens als Rensch, Taylor en Salah-Eddine nog een stap kunnen maken. Het zijn goede spelers, maar geen uitzonderlijke talenten. Rotatiespelers at best, op dit moment. Dan is het frustrerend dat twee van deze jongens onbetwiste basisspelers lijken te zijn. Tekenend voor het niveau van de selectie.

10-10-2023 09:01

4EVERAJAX +8363

Ik zou die Taylor ook eens proberen op linksachter, zeker op de training en zeggen dat hij zich daarop moet gaan richten.

10-10-2023 08:56

Marco88 +538

Zoals mijn opa altijd zei. Hopen doe je op de wc.

Dus hier zal je echt alles op Alles voor moeten zetten en met alleen hard werken kom je er niet. Ook al zal dat voor sommige spelers Bergwijn, Taylor en Rensch al veel schelen. Ik zou inderdaad gewoon meer stabiliteit inbouwen met wingbacks en een centraal blok met 3 achterin. Waarbij je Hato centraal houd zodat die ook in kan dribbelen.

10-10-2023 08:53

afca1985 +21150

En afca1985 hoopt juist op ontslag voor een bepaald iemand, 'en dan verandert de sfeer en gaan sommige dingen weer vanzelf'

10-10-2023 08:52

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25275

Afgelopen zondag minimaal 4x gezien dat Taylor werd aangespeeld en dat hij niet naar de bal toeging terwijl hij kon zien dat AZ spelers dan voor hem konden komen. Dus zelfs 1 van de makkelijkste spel vormen bezit hij niet. Dat is toch dramatisch dat je dan in Ajax 1 speelt. Het was niet de eerste keer dat dit mij opviel.

10-10-2023 08:49

fanvooraltijd +6785

Taylor loopt de kantjes er af maar Bergwijn en Brobbey zijn net zo erg . En laat het nu net zo zijn dat je van die spelers iets mag verwachten ! De nest blijvers . Bergwijn aanvoerder maken is een grote fout van Steijn !

10-10-2023 08:47

Oxxer +163788 moderator

Vanwege het gedoe met Leipzig is Brobbey niet populair onder een groep fans dat Brobbey net zo hard de kantjes er vanaf loopt is niet waar. Het enige wat hem te verwijten valt is het missen van kansen, Brobbey is net als Hendriks een makkelijk slachtoffer.

10-10-2023 08:56

BaasBaas +8301

Met Taylor gaat Ajax nooit maar dan ook nooit goed worden. Is gewoon ver onder het niveau.
Zou echt opteren voor een centrum met Sutalo, Hato, Avila met daarbij Gaaei en Sosa als wingbacks.
Dan op het middenveld Vos + Tahirovic met Berghuis ervoor.
Veel meer balans waarbij je dan speelt met twee spitsen: Brobbey + Forbs.
Bergwijn voegt 0,0 toe namelijk. Die 32m is even niet belangrijk.
We gaan op deze manier geen eens Europees voetbal halen.

10-10-2023 08:40

NoPants +7436

Helemaal mee eens. Ajax heeft nu geen 433 selectie. En ik denk dat 3412/352/532 hoe je het ook noemen wilt met Gaaei en Sosa op de flanken niet perse verdedigender is dan 433.

10-10-2023 08:55

Okocha078 +13648

Ik zou hem uit de basis halen en met 2 6en gaan spelen: Salah-Edinne en Vos, met Berghuis ervoor.
Salah-Edinne bied zich veel beter aan en kan beter opbouwen als Taylor. Vorige wedstrijd was hij bij JA erg goed in deze rol. Taylor moet maar ff banken en vooral niet het idee hebben dat hij vaste basisspeler is met deze mentaliteit,

10-10-2023 08:38

ElSandrini +18077

Berghuis eruit voor Misehouy.... Berghuis schittert tegenwoordig ook door niet op te vallen

11-10-2023 00:24

Siemjo +7838

Ga eerst zelf eens het goede voorbeeld geven, door niet een afwachtende houding aannemen op het middenveld tot de bal naar je toe komt er dan niets meedoen. Als er één is met een gebrek aan instelling is hij het wel. Bij een tegen aanval op een sukkel drafje terug lopen en verzuimen in je verdedigende taken. Wordt tijd voor een plaatsje op de tribune. Hoef je je geen zorgen te maken dat je moe wordt.

10-10-2023 08:37

Qifesh +24917

Ik vind wel dat er op links meer gebeurt dan op rechts qua opbouw

10-10-2023 08:37

10Sneijder10 +3009

Ja zoals bijvoorbeeld arbeid leveren en met je man meelopen. Droeftoeter.
Ergens dit jaar heeft hij in een interview aangegeven dat hij altijd expres een paar meter voor zijn directe tegenstander loopt. Totaal geen gevoel voor positiebepaling dus.

10-10-2023 08:29

gi0vanni +7109

Er staat omslag maar ik dacht ff dat het ontslag was. 😂

10-10-2023 08:22

profoff +8339

Dan loop je vanzelf met je man mee

10-10-2023 08:18

Andronixos.c +8123

Steijn kiest bijna alleen maar Nederlanders, in plaats van de besten. Ik ben ook Nederlander, maar ik zou bv. Ramaj altijd laten keepen, Gorter als 2de keeper en Setford als 3de keeper reserves laten zijn. Het contract van Pasveer als keeper (bijna 40, VEEL TE OUD) had nooit verlengd moeten worden, wel kan hij keeperstrainer worden. Eventueel zou Ajax doelman Brolin (AIK Solna, Zweden, vlak bij Stockholm) kunnen contracteren, dan: 1e en 2e keepers Brolin en Ramaj: 3e en 4e keepers Gorter en Setford.

10-10-2023 08:15

julianmkm +200

Ik ben het volledig met je eens, echter heb je ook Rulli nog die rond de winterstop weer fit zou zijn.

10-10-2023 08:49

Andronixos.c +8123

Die had maar 6weken nodig en is nu compleet verdwenen

10-10-2023 08:56

Slang3 +45677

Zit die Haagse terrorist er nou nog steeds

10-10-2023 08:15

Hersenspinsel +7981

Wij hebben rust nodig in de tent.
Geen slangen.

10-10-2023 08:24

Qifesh +24917

errorist, wir haben es nicht gewüst

10-10-2023 08:28

Andronixos.c +8123

Dat gaat pas komen als Steijn weg is.
Hij speelt zoals hij met Ado speelde.

En nog steeds wachten wij op het verlossende woord van Louis

10-10-2023 08:06

Udenaar +5863

Als Taylor zelf eens wat harder ging lopen voor zijn geld komt er misschien een omslag. Die vele ruimte die AZ op het middenveld kreeg kwam grotendeels omdat hij alsmaar voorin bleef hangen

10-10-2023 08:05

insectenverdelg +23362

Ik las even dat taylor hoopte op ontslag bij Ajax....... Misschien iets met wens, vader en gedachte.


Maar dit is precies het probleem het is steeds hopen dat het goes komt. Alleen er moet iets veranderen om het goed te lrijgwn.

10-10-2023 07:57

Qifesh +24917

Spellingscheckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
Goedemorgen

10-10-2023 08:32

BokkieBokstra +11289

Taylor speelde prima de laatste jong oranje interlands maar bij ajax was het weer niet ok. Iedereen zakt weg in de poel van ellende. Die mislintant heeft er een bende van gemaakt

10-10-2023 07:49

Redrum +95838

Ja want Sven leidde ook de trainingen en bepaalde de opstellingen?

10-10-2023 07:50

BokkieBokstra +11289

Geef je het te doen op het laatste moment zoveel spelers binnenkrijgen waar je niet weet wat je aan hebt en die veel geld hebben gekost. Spelers die talen niet spreken moeten wennen. Worden ze begeleid? Wat moet Steijn doen allemaal spelers uit jong opstellen?En het kapitaal links laten liggen. De verantwoordelijkheid ligt bij mislintat. En de mensen die dit hebben laten gaan.

Het gehak op Steijn is goedkoop. Misschien moet de Ajax aanhang ook naar zichzelf kijken.

Ja, we krijgen een fraai lesje in nederigheid.

10-10-2023 08:01

Hersenspinsel +7981

Het probleem is dat Ajax elk jaar weer minumaal 40 miljoen moet verdienen aan transfers.

Ajax verkoopt het hart van de club, zijn sterren. Dit jaar is Ajax zonder ster achtergebleven.en moet het weer nieuwe sterren gaan brengen.

Ja die sterren staan er nu nog niet maar ik denk dat zowel Sven en Ajax op de toekomst een selectie heeft neergezet met voldoende groeiparels.

Het oude Ajax staat er niet meer, iedereen is weg, sterren en middelmaat, daarom duurt de opbouw zo lang.

Maurice gaat het voor elkaar krijgen als hij de tijd krijgt, ik voel dat gewoon.
Anders gaat dat ook een andere trainer lukken.
Wzawzdb

10-10-2023 08:12

Qifesh +24917

De man heeft teveel gunfactor gehad dat was een deel vh probleem ook. Dacht dat ie genoeg krediet had om met domme experimentjes weg te komen. Maduro en bakkati mogen het zichzelf ook aanrekenen.

10-10-2023 08:37

insectenverdelg +23362

echt de helft valn alle problemen zijn ipgelost als er minder ruimte tussen de linies zit. Tijd om de tegenstander pas op eigen helft op te vangen ( of de verdedigong 30 meter hoger te laten staan, maar vind niet dat t team daar aan toe is)

10-10-2023 07:59

ReconditeNL +6480

Precies. Is niet voor niks dat bijna alle tegenstanders schrikken van hoeveel ruimte ze krijgen bij ons zoals bijv Mijnans en Clasie zeiden in interviews . Dat heeft echt helemaal niks te maken met de kwaliteit van de spelers, maar alles met tactiek en hoe je het neerzet als coach.

10-10-2023 08:03

insectenverdelg +23362

mwt zon veel ruimte ip het middenveld is het onmogelijk voor middenvelders om goed te spelen.

10-10-2023 08:54

Kryptonite +76738

Ja, het is Mislintat's schuld dat Taylor als een pussy speelt. Volgens mij heeft hij ook geblokkeerd dat we teruggaan naar het oude logo. Verder kunnen we ook niet uitsluiten dat hij mede verantwoordelijk is voor de toeslagenaffaire.

Op de brandstapel!

10-10-2023 08:02

Kryptonite +76738

Het zal niet vanzelf beter gaan, Kenneth. Dit is niet een kwestie van "als we hard blijven werken, dan..". Er moet drastisch iets veranderen. EinSteijn moet zijn fouten inzien en ineens wel een tactiek kunnen bedenken, de jongens kunnen trainen op hoe ze moeten staan en logische opstellingen en wissels kunnen bedenken (dus o.a. níet ter vervanging van Amo Mikautadze op links waar hij nooit speelt terwijl hij maar liefst 3 andere linksbuitens naast Amo heeft). Daarenboven heeft hij de kleedkamer duidelijk verloren. De nieuwe jongens vertrouwen hem niet meer omdat hij ze gejudast heeft en de ervaren spelers binnen het team, die wél goede trainers hebben meegemaakt, die weten dat hij het probleem is.

Ik acht de kans groter dat Trump Kim Jong Un in een pak blijkt te zijn dan dat Steijn ineens het licht ziet en nog voor een ommekeer zorgt.

10-10-2023 07:41

Hersenspinsel +7981

"Amo Mikautadze op links waar hij nooit speelt"
Heb je ooit een video op YouTube gezien van Amo? Al zijn doelpunten en acties komen vanaf links.

Hij is helaas net als Ocampos verleden jaar meer een speler voor een 2 mans aanval, maar hij is nog jong genoeg om te kunnen leren.

10-10-2023 08:21

Kryptonite +76738

Video van Arno? Ik neem aan dat je Mikautadze bedoelt.

Hij is ook wel links te vinden, maar hij zwerft gewoon rond. Dat al zijn doelpunten en acties vanaf links komen is zeker niet waar, zie (en dan niet alleen de eerste 2 minuten): https://youtu.be/pJQQ1W2H1pA?si=LYGVqJl2maHJlcz- Hij komt vanaf links, rechts, midden, 10, laat zich verder inzakken. Het is zeker geen klassieke linksbuiten.

PS. Waar is deze speler gebleven?! Deze dribbels en acties kan je toch niet helemaal verleerd zijn?? Het was echt het grootste talent in de Ligue 2; hij speelde die competitie helemaal aan gort en hij trok de lijn verder gedurende zijn eerste drie wedstrijden in de Ligue 1. Hij bakt er nu helemaal niets van, en dan niet alleen tegen AZ en Twente maar ook tegen Fortuna. Ik snap er echt helemaal niets van.

10-10-2023 08:33

Hersenspinsel +7981

Ik heb Amo zijn naam aangepast dank.

10-10-2023 09:01

YC11 +1095

Taylor out. Met afstand het grootste probleem bij Ajax.
En als Steijn dat niet ziet kan ie er achteraan.

10-10-2023 07:40

Mv9494 +16609

bla bla bla, altijd dezelfde teksten.

10-10-2023 07:38

4bier +31367

Taylor doet aan zaklopen

10-10-2023 07:38

Harold +10568

Steijn out

10-10-2023 07:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.