Tagliafico bevestigt vertrekwens nogmaals: 'Ajax weet dat ik een transfer wil maken'

door BadembaBarrie 85

Bron Cadena SER

Tagliafico bevestigt vertrekwens nogmaals: 'Ajax weet dat ik een transfer wil maken'

door BadembaBarrie 85

Bron Cadena SER

Laatst geüpdatet

Nicolás Tagliafico hoopt deze zomer nog altijd een nieuwe club te vinden. Die wens bevestigt de linksback in gesprek met Cadena SER, geciteerd door VoetbalPrimeur. Tagliafico gaat tevens in op zijn stukgelopen transfer naar FC Barcelona van afgelopen winter.

Wat betreft zijn toekomst is Tagliafico helder. 'Ik lig nog een jaar vast, maar Ajax weet dat ik nog steeds een transfer wil maken', aldus de Argentijns international. Tagliafico hoopt al langer op een stap naar het buitenland, maar het kwam er tot nu toe telkens niet van.

Afgelopen januari was een vertrek van de publiekslieveling dichterbij dan ooit. FC Barcelona was concreet, kwam eruit met Tagliafico, maar wist niet tot een akkoord met Ajax te komen. Tagliafico legt uit wat er gebeurde. 'Barcelona wilde een huurdeal, met een optie tot koop. Ajax vroeg ongeveer vijf miljoen euro. Uiteindelijk is het daarom niet door gegaan.'

'Voor iedereen gunstig'

Kort na afloop van de laatste wedstrijd van het afgelopen seizoen, op bezoek bij Vitesse, ging Tagliafico ook al in op zijn toekomst. Ook destijds stak hij zijn ambitie niet onder stoelen of banken, maar daar voegde hij wel een belangrijke nuance aan toe. 'Ik heb altijd de wens gehad om over te stappen. Maar dat gebeurt alleen als het voor iedereen gunstig is.'

Of Tagliafico zijn gewenste stap naar het buitenland krijgt, is uiteraard ook afhankelijk van of clubs zich bij Ajax voor de linksback zullen melden en zo ja, welke clubs dat zijn. Barça was in de winter nog de belangrijkste gegadigde voor de diensten van de Argentijn, maar wordt nu volop gelinkt aan Chelsea-linksback Marcos Alonso. Zodoende is het de vraag hoe Tagliafico's opties er komende zomer concreet uit zullen zien.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajacied1981 +17412

Ik gun hem een stap maar zie hem graag blijven

03-06-2022 20:13

De3mos +12082

Ik vind barcelona akelig veel weghebben van die coupon hamsteraars in amerika

03-06-2022 15:01

Jan Doedel +4296

Als Barcelona niet eems 5 miljoen wil neerleggen voor jou weet je toch ook dat ze je niet echt willen hebben.
Onze "vrienden" wilden m gratis om dan weer te verkopen in deze zomer. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig haha.

03-06-2022 11:41

Sjakio +2368

Als geen enkele club 5 miljoen wilt betalen voor een Argentijns international, dan sta je niet zo goed in de markt...

03-06-2022 08:43

Web +178830

Spelers met een goede mentaliteit
Maar ik snap er niets van dat hij zo de gun factor heeft bij Ajacieden
Tadic word minder toe gezongen dat Tagliafigo
Leg het mij maar uit

03-06-2022 08:31

RFHK +12873

Helemaal mee eens.

03-06-2022 08:58

Web +178830

En dan zeggen dat Ajax hem een mooie transfer ontnomen heeft
5 miljoen vinden ze daar nog te veel

En waarom gelden er andere regels voor Tagliafigo dan andere Ajax spelers?
5 miljoen moet hij zeker opbrengen toch?
Ik vind eigelijk meer

03-06-2022 08:27

Pietsnot +15019

Ja Tagliafico, we weten het nu wel. Je bent dol op Ajax. Maar je wilt niets liever dan verkocht worden.

Je kunt ook gewoon blijven hè....

03-06-2022 08:11

Kingoffdatoilet +17151

Als er geen grote club komt uit een mooi land dan blijft hij ook wel.

04-06-2022 14:51

ajaxmastery +1439

Zeegelaar halen als concurrent voor Salah Edine.
Heeft veel ervaring opgedaan in Portugal en Italië.

Baas moet nog die laatste stap zetten in JA.
Een echte leider worden.

03-06-2022 03:58

Robertini +39143

Erg jammer, maar wel begrijpelijk. Slecht seizoen gehad, maar wel een prima voetballer. Ik hoop dat hij een mooie club vindt.

03-06-2022 03:49

Henkjanklaas +20617

Werkelijk onbegrijpelijk dat deze tijger met een waanzinnige instelling en mentaliteit steeds geen grote club weet te vinden. Is gewoon een van de betere backs van Europa.

03-06-2022 01:03

Pakschaal020 +2124

Jup, hopen dat ze blind blijven hiervoor;)

03-06-2022 01:31

Spielmacher +10701

Ik zou Fico helemaal nooit verkopen. Geen Wijndal halen, Salah-Eddine en Youri Baas mogen geleidelijk gebracht worden, met Fico de eerste seizoenshelft als basisspeler. Voor Blind andere plek zoeken. Wijndal vind ik zwaar overschat. Van Gaal gebruikt hem ook al niet. Baas en Salah-Eddine verdienen een eerlijke, echte kans. Dat is des Ajax´, niet het aantrekken van de zoveelste te dure dertien-in-een dozijn-speler uit Alkmaar.

02-06-2022 23:05

DePitbull +2718

Iets met gunnen

02-06-2022 23:55

Web +178830

Gunnen is leuk
Maar waarom geld dit dan niet voor andere spelers?

03-06-2022 08:29

12eman +5882

Zou m graag nog even in Amsterdam zien shinen. Klasbak.

02-06-2022 21:51

markk +8900

Nico heeft zijn droomtransfer verdient. Laat hem gaan en gebruik het geld om een nieuw verdedigend talent te halen met een Wijndal of Malacia ervoor.

02-06-2022 20:47

thelordjoshua +10641

Wijndal en Malacia… hou toch is op man… we doen allemaal alsof Ajax een budget heeft van hier tot Tokyo. En ook vergeten we onze eigen jeugd af en toe. Salah Eddine kan het prima invullen voor 0€.

02-06-2022 21:31

markk +8900

Ik zeg niet Wijndal en Malacia, ik zeg Wijndal of Malacia. Als je mee wilt doen in de CL, moet je niet aankomen met spelers die net een seizoen in Keuken Kampioen Divisie gespeeld hebben, ongeacht het talent moeten spelers eerst wennen aan het niveau in de Eredivisie. Wijndal en Malacia zijn prima spelers met genoeg ruimte om zich verder te ontwikkelen al heb ik liever een jong beul uit Zuid Amerika.

02-06-2022 22:52

Henkjanklaas +20617

Malacia is opbouwend niks. Heeft ook al geen goede voorzet. Is leuk in een vrij behoudend elftal maar toch niet bij ajax en het heeft niks te maken met de club waar hij voor speelt. Is gewoon een speler waar nog veel te veel gebreken aan zitten.

03-06-2022 01:05

thelordjoshua +10641

En hoe ging dat met Mazraoui, De Ligt, Timber, Gravenberch etc dan? Na hun jaren KKD ineens basis ging bij hun ook niet zo goed he? Als je durft en vertrouwen geeft bloeien jongens, zo gaat dat ook bij een Salah Eddine, weet niet of je Jong Ajax kijkt maar is al een halfjaar aan t laten zien dat ie dat niveau ontgroeid is, lijkt alsof die in de speeltuin speelt afgelopen halfjaar

03-06-2022 01:33

JaapStam +136791

On; Hlozek is naar Bayer Leverkussen!!!

02-06-2022 20:29

thelordjoshua +10641

Was leuke spits voor Ajax geweest, 13 miljoen is ook niet bepaald veel.

02-06-2022 21:31

Qifesh +24917

Nog een jaartje Ajax en dan transfervrij. Het is hem gegund om ergens een basisplaats te krijgen anders kun je nog beter in Nederland banken.. hier krijg je dan nog wel eens een kans en ben je geliefder dan in Barca.. helaas is Nico geen pure voetballer ala Maxwell bijv.. daar zouden ze meteen voor leggen denk ik...

02-06-2022 20:21

1991 +7787

Zie Nico liever nog zijn laatste jaar in Nederland blijven en dat Ajax zijn opvolger met hem nog een jaartje kan meetrainen..

02-06-2022 20:45

arufred +9790

Precies en dan mag hij volgend jaar gratis weg.

02-06-2022 20:54

1991 +7787

Ajax heeft 4 miljoen voor Nico betaald, dus prima..

03-06-2022 01:51

ajaxmastery +1439

Dat is ook de enige reden die ik kan bedenken, waarom ze hem niet willen. Het is geen Maxwell.

03-06-2022 04:01

Ajax4proud +10821

Nicolás Tagliafico mijn held. Één van de betere linksback tot nu toe voor Ajax. Als je kijkt wat we voor koekenbakkers we op linksback in het verleden hebben gehad. Geen één speler is feilloos, zo had Tadic ook een periode een dal moment.

Hij wilt zelf weg en dat is hem ook van harte gegund!

02-06-2022 20:11

frenkiedejong53 +9792

Als EtH hem niet zo had laten vallen na die rode kaart tegen PSV voor de JC Schaal, zou hij misschien willen blijven. Word toch moeilijk voor hem. Is niet meer heel jong... Spanje of Italie, middenmoter zou goed bij hem passen. Gun hem het allerbeste.
Voorbeeldige speler, cojones, grinta, mentaliteitsmonster.

02-06-2022 20:20

Melvin Melvin +496

Haal Wijndal, Bergwijn en Wijnaldum dan proosten op een nieuw kampioenschap?

Tagliafico verdient een basisplaats en blind vind ik alleen in de eredivisie een toegevoegde waarde door zijn makkelijke spel, trap.
Internationaal vind ik Blind minder een stevige kracht zowel in Oranje als bij Champions League wedstrijden.
Altijd een risico als Ajax slecht speelt en weinig de bal heeft dan is Blind ook minder betrouwbaar

02-06-2022 20:11

arufred +9790

Wijnaldum?

02-06-2022 20:56

Ajax The Best +16487

Dan worden we allemaal dronken van al die wijn

02-06-2022 21:19

thelordjoshua +10641

Ik geloof dat jij al hele dag ligt te proosten… Wijndal Bergwijn en Wijnaldum? Gaat t wel goed met je vriend. Uit jouw spaarpot? Wijnaldum is ver onder niveau op t moment voor Ajax, moet je ook nog is minimaal 15 voor betalen. Bergwijn zit bank 90% en zal dat hier ook grootendeels doen aangezien Tadic op links staat en Wijndal is een zwaar overschatte speler waar we Salah Eddine in de jeugd hebben die een identieke Mazraoui kan worden maar dan op LB. Proost jongen!

02-06-2022 21:35

Henkjanklaas +20617

Wijnaldum. Altijd al een overschatte speler gevonden. Bergwijn prima voorin en snelheid en diepte kunnen we best gebruiken.

03-06-2022 01:07

Gonzalez75 +5870

Ik vind Bergwijn een overschatte voetballer.

03-06-2022 05:54

Kingoffdatoilet +17151

Internationaal is Blind eigenlijk standaard op zijn best. Hij laat zich altijd zien met belangrijke passes en assists. Dat mensen hem ongeschikt vinden voor de topwedstrijden is bizar.

Kijk andere spelers moeten zijn gebrek aan snelheid opvangen. Daar krijg je dan een speler voor terug die enorm belangrijk is voor het voetbal en ook veel kansen creëert, helemaal voor een verdediger. Ik zelf zou hem op cvm positioneren.

Waarom mensen zoveel spelers willen halen snap ik ook niet. Ajax is op zijn best met 1 á 2 gerichte aankopen en 4 á 5 verkopen. Voor komend seizoen dan.

Als aankopen zou ik een aanvaller en een keeper halen. Ik zou Schuurs, Tagliafico, Alvarez, Haller, Klaassen en Gravenberch verkopen. Schuurs, Tagliafico en Klaassen mogen van mij ook wel blijven maar zij kunnen worden vervangen door jeugd. Alvarez, Haller en Gravenberch kunnen beter vervangen worden. Dat komt Ajax alleen maar ten goede. Bij voorkeur ook door wat Ajax al heeft en eigen jeugd.

Aan verkopen kan Ajax dan makkelijk 60 tot 80 miljoen verdienen. Dan is het halen van een Cillessen en Bergwijn zoals de geruchten de ronde doen best mogelijk en is er genoeg plaats voor de doorstroming van eigen jeugd. Eventueel zou je nog een middenvelder kunnen halen als Klaassen, Alvarez en Gravenberch allemaal vertrekken. Al zou ik het wel met de huidige selectie, de eerder genoemde aankopen en wat jeugd aandurven.

Oh, ik heb spelers als Magallan niet meegerekend. Dat is puur opvulling en kan zonder probleem weg.

04-06-2022 15:03

Melvin Melvin +496

Haller scoort zijn doelpunten wel..
Hebben momenteel geen Brobbey en geen Danilo meer.
Alleen een Tadic voor in de punt..

Ik denk dat Ajax er helemaal niet goed aan doet om Haller voor een appel en een Ei te verkopen.
Mits er een 18/19 jarige toptalent klaar staat en daarachter een Tadic, Kudus of andere 9,5.

Ik hou wel van spitsen als een Huntelaar die trainde puur op het maken van doelpunten 100x links schieten bij een voorzet en de 2de keeper op goal bij de training.
100x rechts bij een voorzet en dat eindeloos herhalen tot het een routine word.
Looplijnen.

Ik denk serieus dat een Huntelaar een Haller nog wel het één en ander bij kan leren.
Zet deze gasten qua snelheid, lengte en kracht tegenover elkaar en Haller wint met 3-0.
Alleen Haller is niet zo koelbloedig, kent de looplijnen van een Huntelaar niet.
Qua talent zal Huntelaar niet zo'n carrière kunnen hebben, maar als je zo makkelijk scoort en ook op late leeftijd gewoon je ervaring inzet en nog de één naar de ander scoort.
Respect!
Haller zal nog veel kunnen leren denk ik, hij heeft alles om een wereldspits te worden nu nog afronden.

05-06-2022 10:08

Kingoffdatoilet +17151

Huntelaar vind ik een geweldenaar. Haller is een simpele prutser.

Haller heeft geen killerinstinct voor de goal. Huntelaar had dit wel. Ik denk dat een Huntelaar in dit Ajax nog steeds meer scoort dan Haller.

Kortom ik ben het helemaal met je eens dat Huntelaar Haller erg veel bij zou kunnen brengen. Dat heeft hij bij Traore ook gedaan en die werd ook daadwerkelijk beter.

Het is dus niet persé het type maar puur het gebrek aan kwaliteit. Haller zou ik zelf ook niet voor minder dan 30 verkopen.

05-06-2022 11:00

Jeugd +24716

Als een club als Barca geen 5 miljoen voor je wil aftikken dan weet je toch genoeg?
Ga lekker naar je droomland Italië voor een paar jaartjes Nico. Het is je gegund.

02-06-2022 20:09

IRBaboon +6852

Geweldige speler voor de Italiaanse subtop. Maar zou ook prima functioneren bij Milan of Inter.

02-06-2022 20:59

Nr.10 +111034

Het is hem gegund.
Ik zie wel veel potentieel in Wijndal, die kan je zo ophalen als vervanger, en is ook een speler die nog kan groeien en in waarde kan toenemen.
Moet wel zeggen dat ik niet veel heb gezien van Baas of Salaheddine, en dat ik ook niet weet wat Schreuder van plan is met Blind. Afhankelijk van wat Schreuder wat dat betreft wil kan je zeggen 1) ik ga voor Blind als vaste linksback en hou Baas en Salaheddine erachter die dan kunnen concurreren om speeltijd, of 2) ik wil ook andere opties dan Blind vaker gebruiken, bijvoorbeeld omdat je Blind ergens anders wil zetten of een ander type wil daar, en dan haal je Wijndal.
Voor beide opties heb ik wel begrip. Het moet in elk geval wel duidelijk zijn dat Wijndal veel en veel meer zou brengen volgend seizoen dan Baas en Salaheddine, dus als je Wijndal laat lopen, doe je dat vooral met het oog op het ideaal dat je eigen jeugd kansen wil geven, niet omdat je denkt dat je daarmee de succeskansen van het elftal maximaliseert. Qua pure kwaliteit ga je er sowieso op vooruit als je Wijndal neemt.

02-06-2022 19:44

Jeugd +24716

Ik zie veel potentie in Sallah Eddine. Wijndal gaat hem naar mijn mening in de weg lopen.
Wijndal mist bovendien de kwaliteit om de hoofdprijs voor te betalen en dat gaat AZ wel vragen.

02-06-2022 20:06

Nr.10 +111034

Nou ja, ‘in de weg lopen’, hij gaat natuurlijk gewoon voetballen. Als je voor Salaheddine wil gaan, dan snap ik dat op zich wel, maar je gaat dan wel voor een speler die op dit moment nog een stuk minder is, en waarvan het gewoon de vraag is of hij het niveau gaat halen waar Wijndal nu al op zit. Ik zeg niet dat hij dat niet gaat halen, maar je kan ook niet met zekerheid zeggen dat hij het wel doet. Je laat dan Wijndal dus lopen, in de hoop dat een speler die op dit moment minder is, zich goed ontwikkeld, omdat dit een speler is die al enkele jaren in de eigen jeugdopleiding heeft gespeeld. Qua leeftijd maakt het verder niet eens zoveel uit, want Wijndal is maar twee jaar ouder dan Salaheddine. Die ontwikkeling gaat sowieso ook tijd kosten, dus je maakt wel een offer, namelijk dat je een betere speler laat gaan. Op zich snap ik dat wel, nogmaals, omdat je het doet vanuit het ideaal dat je spelers uit je eigen jeugdopleiding door wil laten breken, maar je moet je er wel bewust van zijn dat je dat offer maakt, en niet doen alsof Wijndal een koekenbakker is die op Jong Ajax niveau zit.

Verder kost hij niet de hoofdprijs, want hij is voor 10-12 miljoen op te halen. Dat is goedkoop voor een 22-jarig NL international met veel groeipotentie, die al aanvoerder was bij AZ en maar liefst 10 assists heeft gegeven afgelopen seizoen.

02-06-2022 20:37

Jarisuarez +1537

Hij heeft groot gelijk en gun het hem van harte. Blijft legendarisch rood Müller tegen Bayern "kan gebeuren" hahaha.

02-06-2022 18:46

Eurysaces +29516

Wat een pauperclub is het toch, geen 5 miljoen willen betalen.. Ik gun Nico een topclub, maar Barca is wel echt de paria onder de topclubs, erg jammer dat ze toch de CL hebben gehaald dit seizoen.

02-06-2022 18:39

Artemio +31910

Napoli of Juventus zullen wel goede alternatieven zijn.

02-06-2022 18:34

Patrick78 +51826

Mathias Olivera van Getafe is de nieuwe linksback van Napoli.

02-06-2022 19:30

Artemio +31910

Dat wist ik nog niet. Bedankt voor de info👍🏽

02-06-2022 22:32

Gonzo +4778

Nico speelt al in het buitenland.
Een pauperclub die 5M teveel vindt moet je niet heen willen. Dan ben je handelswaar.

02-06-2022 18:28

NeeI +107689

Dat Barcelona niet bereid was om 5M op tafel te leggen, zegt genoeg. Die wilden gewoon even een extra selectiespeler voor een aantal maanden.

02-06-2022 18:23

mickey2602 +4754

Een huurdeal is in mijn ogen handig als je een speler niet zo goed kent en hem niet zoveel hebt zien spelen. Nico is al ruim 4 jaar te bewonderen bij Ajax,zowel in binnenland als buitenland. Dan vind ik het onzinnig om hem te huren aangezien ze weten hoe hij speelt. Hierin geef ik Ajax gelijk. En wat AFCAMM ook zegt,voor 5 miljoen(voor een club als Barca te vergelijken met voor ons 10 euro)moet je nieteens zo'n discussie willen hebben.

02-06-2022 18:20

Rasmussen +25823

Het is hem gegund. Gisteren weer zien spelen. Echte gladiator.

02-06-2022 18:20

Bc te P +22130

Wel heel benieuwd of Mike verweij met deze primeur komt vandaag :P

02-06-2022 18:19

AFCAMM +11337

Als het stukliep op 5 miljoen euro, dan wilden ze hem kennelijk toch niet héél graag. Hoopten vast dat hij zelf moeilijk zou gaan doen of zo.

02-06-2022 18:16

HallelujahAmsterdam +10641

Wat Barcelona wilt , wat AJAX wilt.
Zo afgeknapt op die club. Ik gun Tagliafico het allerbeste. Publiekslieveling , 1 van m'n favoriete ajacieden geworden. Barcelona is een puinhoop. De vraag is of ie bij Barcelona wel aan spelen toe zou komen.
Altijd toch raar gevonden dat er weinig interesse was. Tuurlijk , corona en clubs met hun financiën. Maar Tagliafico zou niet misstaan bij elke club in Europa.
Je vraagt je toch af wat hij gaat doen als niemand zich meldt.

02-06-2022 18:13

mickey2602 +4754

Dan blijft hij en is hij volgend jaar transfervrij. Van mij mag dat ook,hij heeft ons 4 miljoen gekost(en uiteraard salaris) maar hij heeft er ons wel heel veel voor terug gegeven.

02-06-2022 18:22

HallelujahAmsterdam +10641

Helemaal mee eens. Je wint er alleen maar mee als ie blijft. En wat ie in verhouding in z'n bijdrage heeft opgebracht , zou een top scenario zijn.

02-06-2022 19:12

Tommyshelby +128592

Verdient ie ook. Elke echte Ajacied heeft het buitenland gezien tegenwoordig. Nico mag altijd terugkeren in welke functie dan ook. Hij heeft zich uitstekend in de kijker gespeeld gisteren.

02-06-2022 18:10

Bc te P +22130

Nee nee Nico, Ten Hag is nu weg, nu word je wel met respect behandeld en speel je elke wedstrijd

Teken gewoon bij jongen :)

02-06-2022 18:07

AFCAjax +17839

Schreuder is ten Hag 2.0 vrees ik.

02-06-2022 18:09

Oxxer +163880 moderator

Wees realistisch waarom zou een speler die al jaren een vertrekwens heeft blijven. Alleen dankzij een manager die niet kan leveren zit hij nog bij Ajax. Spelers kijken anders tegen Ajax aan dan spelers.

02-06-2022 18:14

Bc te P +22130

Weet ik toch ;)

Bizar dat er niet meer clubs voor zo n geweldige back zich gemeld hebben (naar wij weten, vermoeden)

02-06-2022 18:18

Oxxer +163880 moderator

Ouwe stoker.

02-06-2022 20:58

Gonzalez75 +5870

Ik gun het hem, zeker wat betreft afgelopen seizoen hoe met hem is omgegaan.

02-06-2022 18:05

JaapStam +136791

#StayNicoooo!!!

02-06-2022 17:49

Oxxer +163880 moderator

Ricardo Schliepper is geen goede manager voor Nico, hij heeft al 2 jaar een vertrekwens en komt niet weg.

02-06-2022 17:48

Jojo.14 +3658

Nico heeft inmiddels een nieuwe zaakwaarnemer. Misschien dat die wat teweeg brengt.

02-06-2022 18:12

Oxxer +163880 moderator

Wie is volgens jou zijn nieuwe zaakwaarnemer?

02-06-2022 19:25

Jojo.14 +3658

Inderdaad, hij zat eerst ProSports (agentschap van Schlieper)

02-06-2022 20:11

Oxxer +163880 moderator

Klein nietszeggend kantoortje😉

Verstandige keus, Schliepper heeft gefaald.

02-06-2022 21:00

Tommyshelby +128592

Zelfs het inschakelen van de T als spreekbuis heeft niet geholpen.

02-06-2022 18:27

Oxxer +163880 moderator

Help mij even wat bedoel jij met T?

02-06-2022 18:36

Tommyshelby +128592

Een krantje.

02-06-2022 19:08

Nick14 +25889

Zo jammer dat hij nooit meer de vorm van 18/19 heeft hervonden.

Werd erna toch teveel een ongeleid projectiel met minder rust aan de bal en meer rare tackles.

02-06-2022 17:47

Slang +14994

Wie heeft er wel de vorm van 18/19 teruggevonden? Dat was gewoon een flow waarin alles lukte, kan je niet als norm nemen

02-06-2022 18:47

Nick14 +25889

Bij Tagliafico was het verval veel groter dan bij de rest.

02-06-2022 19:41

ajaxcied4life +26045

Volgens mij moet je dit nogmaals aan jouw zaakwaarnemer melden Nico.

02-06-2022 17:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.