Tadic sluit trainersrol bij Ajax in toekomst niet uit: 'Zullen zien hoe het loopt'

door Bart Veenstra 101

Bron Takvim

Tadic sluit trainersrol bij Ajax in toekomst niet uit: 'Zullen zien hoe het loopt'

door Bart Veenstra 101

Bron Takvim

Dusan Tadic sluit niet uit bij Ajax terug te keren in een trainersrol. Dat laat de Servische aanvaller van Fenerbahce weten in een gesprek met het Turkse Takvim. Op dit moment focust Tadic zich nog op het voetballen, al loopt zijn contract in Turkije nog maar tot de zomer van 2025.

In het interview wordt Tadic gevraagd naar zijn ambities in de trainerswereld na zijn loopbaan. 'Ik kreeg bij Ajax een uniek aanbod voor een langdurig contract', zegt hij. 'Misschien ben ik wel de eerste speler in de geschiedenis van Ajax die dat aanbod kreeg. Ik zou nog twee of drie jaar blijven voetballen en daarna kreeg ik een baan als coach aangeboden voor drie jaar.'

'Het ging om een coachfunctie in een jeugdteam of ik kon aan de slag als assistent bij het eerste', vertelt Tadic. 'Het was natuurlijk heel leuk om zo'n aanbod van Ajax te krijgen. Daar ben ik de club dan ook dankbaar voor.'

Tadic denkt nog niet aan stoppen

Voor Tadic ligt het inmiddels wel wat anders. Hij vertrok in de zomer van 2023 bij de Amsterdamse club en speelt nu voor Fenerbahce. Mogelijk gaat hij na dit seizoen nog langer door. 'Ik voel me fysiek nog steeds goed', zegt hij. Wel heeft hij plannen voor de toekomst. 'Ik wil coach worden. Zoals ik al zei, ik heb voor Ajax gespeeld en speel nu voor Fenerbahce. Ik speelde eerder voor Southampton.'

Voor Tadic zijn er dus meerdere opties om ergens het trainersvak in te duiken. 'Het is natuurlijk een optie om bij een van die clubs trainer te worden, maar we zullen zien', aldus de Servische oud-Ajacied, die onlangs nog met Fenerbahce tegen FC Twente speelde en binnenkort meerdere van zijn oud-ploeggenoten treft in het Europa League-treffen met Manchester United.

Ook treft hij zijn oud-trainer Erik ten Hag. Tadic kijkt uit naar de ontmoeting van volgende week. 'Het zal een interessante wedstrijd worden tegen Manchester United. Ik zal de kans krijgen om mezelf te laten zien. Ik denk dat het goed is dat wij thuis spelen, zodat we voor onze fans kunnen spelen. Zij behoren naar mijn mening tot de beste fans ter wereld. We zullen onze fans natuurlijk blij maken in die wedstrijd.'

Lees meer over:
Plaats reactie

MokumsParadijs +2353

'Heel mooi', 'heel uniek', 'heel dankbaar' en toch vertrok onze held bij zijn 'droomclub' toen hem dat beter uitkwam. Blablabla.

18-10-2024 15:43

InDeKolkendeJCA +466

Ik verzin niks maar die ook niet aan aannames. Kijk ff het interview met Tadic terug na Twente onlangs.

18-10-2024 06:47

Ferd +38566

Tadic is qua uitspraken wel een beetje de Dirk Kuijt van Ajax. Beide zeggen precies wat de supporters willen horen. Beide willen ook trainer worden van hun favoriete club. Alleen heeft Tadic (nog?) geen botox in z'n kop

18-10-2024 06:38

MokumsParadijs +2353

Ik snap wat je zegt, maar Dirk Kuijt is wel het dieptepunt.

18-10-2024 15:38

Adrian.V +809

Farioli met Tadic als assistent zou niet misstaan denk ik.

17-10-2024 19:22

Jan Doedel +4306

Als ik m.toen langs de kant zag de spelers aan te moedigen dan moet hij nog wel ff een cursussie volgen haha

17-10-2024 16:50

Mijnclub33x +9981

Koesteren deze gast. Zie hem wel een toptrainer worden.

17-10-2024 09:31

De Stift +7093

Absoluut. Maakte Ajax samen met Blind en Overmars weer groot. Doorzag direct de charlatan Mislintat. Wat mij betreft direct terugbrengen naar Ajax zodra het kan. Zelfs als speler zou ik hem graag zien terugkeren. Verwacht dat hij als trainer of (op termijn) directeur geweldig goed kan zijn voor ons. Tadic, Blind, Vertonghen, Siem de Jong zijn allemaal pientere voetballers waarvan ik denk dat ze na hun carrière veel voor de club kunnen betekenen.

17-10-2024 18:09

FdJMdL +4505

wat een legend blijft dit, als ie terug wil komen gelijk doen

17-10-2024 04:17

Apoc9 +1671

Volgens mij wou Tadic ook niet meer trainen toen hij weg wou, terwijl hij zelfs een contract had getekend voor na zijn voetbalcarriere. Van mij hoeft het niet meer.

16-10-2024 22:38

Gouda +2058

Volgens jou...? Laten we eerst maar even de feiten afwachten.

17-10-2024 10:31

TheRiviera +5478

Je merkt dat Tadic gauw een andere kijk heeft gekregen op Ajax. In de periode dat de club successen boekte had hij niet anders dan liefde over de club en zou hij zijn spelers carrière beëindigen hier. Maar sinds dat hij zelf vertrokken is omdat het minder ging met de club merk je dat de toon toch anders is. Zo zie je maar dat echte clubliefde extreem zeldzaam is.

16-10-2024 21:27

InDeKolkendeJCA +466

Hij is weg gegaan omdat er door diverse mensen inclusief Sven ‘Koopmaarwat’. Svennie werkt de ‘lastpost’ Tadic vervolgens weg om zijn gang maar te gaan !!!

16-10-2024 22:04

TheRiviera +5478

Tadic is door niemand weggewerkt. Er is nooit gemeld door Ajax of door Tadic zelf dat hij absoluut verplicht moest vertrekken. De keuze om weg te gaan is nog altijd zelf zijn eigen keuze geweest.

16-10-2024 22:30

InDeKolkendeJCA +466

Gewoon het werken is hem onmogelijk gemaakt en dan blijft er weinig keuze over.!

17-10-2024 21:16

TheRiviera +5478

Waarom argumenten verzinnen? Volgens wie is hem het werken onmogelijk gemaakt? Het zijn geen geluiden die we ooit vanuit Ajax, Tadic of uberhaupt de media hebben gehoord.

18-10-2024 04:23

Ferd +38566

en we hebben de nieuwe Aurelius1 gevonden, iemand die alles zwaar uit z'n verband trekt, er een hele nieuwe theorie bij verzint en dat als waarheid verkoopt.

18-10-2024 06:34

The Future +5590

Totaal niet mee eens. Tadic verdiende het om op handen gedragen te worden. Ja, zijn spel en prestaties werden minder (logisch na enkele jaren van extreem hoge piek, niet vol te houden), maar zijn prestaties waren nog steeds extreem goed net als zijn mentaliteit en inbreng in het team. Tadic was onvervangbaar, de leider (die we nodig hadden) en logischerwijs sloeg hij alarm bij de TD dat er wat moest gebeuren bij Ajax na dat eerste klote jaar.

Als je dan Mislintat tegenover je hebt, die geen enkele vorm van tegenspraak gewend is en 100% in zijn eigen visie gelooft... Tsja, dan heb je als Tadic zijnde door dat het niks wordt en als Mislintat zijnde door dat je van zo'n invloedrijk figuur beter snel afscheid kan nemen....

En dan krijg je dat een geworden clubman vertrekt op een manier waarop hij toch iets anders naar Ajax gaat kijken, maar hij sloeg juist in het belang van Ajax toen met zijn vuist op tafel. Hij zag wat er gebeurde en nodig was, maar niemand wilde luisteren.

16-10-2024 22:15

TheRiviera +5478

Dan heb je alsnog een zwakke mentaliteit naar mijn mening. Als Tadic het zo te doen had met Ajax dan moet je juist de ballen tonen om de team waarvan je zogezegd houd trouw te blijven en te blijven leiden op het veld.

Tadic heeft altijd een grote bek gehad dus het lijkt me enorm onwaarschijnlijk dat hij zichzelf weg zou laten pesten door Mislintat. Er is ook nooit vanuit Ajax of Tadic naar buiten gekomen dat hij absoluut moest vertrekken. De keuze lag altijd bij hem en ik vond het zwak dat hij zo makkelijk vertrok maar een financieel aantrekkelijk aanbod bij Fenerbache kan veel veranderen zo te zien.

De situatie van Ajax op het veld had ook minder erg geweest als Tadic was gebleven want ongeacht dat het elftal minder speelde bracht Tadic altijd doelpunten en assists. Dus iedereen mag hem wel op handen en voeten dragen en destijds deed ik dat ook maar als je zo grote mond hebt op het veld en zo vaak de liefde aan Ajax verklaart moet je ook niet wegrennen zodra het wat minder gaat.

16-10-2024 22:35

JordyAjacied +19301

Klopt, komt ook nooit naar de club om even gedag te zeggen of om een wedstrijd te kijken, zo loopt Timber nog is de toekomst op, zitten Gravenberch en Haller wel is in het stadion, hij kan gewoon heel goed acteren, voor de rest was het natuurlijk een uitstekende speler die lijdend was in de successen die we hadden, maar Ajax is niet zijn grote liefde.

17-10-2024 09:19

Robertini +39549

Ik vraag me af of spelers niet geïrriteerd raken als hij ze traint, maar goed, misschien wordt hij iets rustiger als hij trainer is.

16-10-2024 21:20

Dusan020 +586

Als zoiets puur is, en zo is hij, irriteert dat niet zo snel denk ik.

16-10-2024 21:49

Robertini +39549

Vraag dat maar aan Lang.

17-10-2024 00:38

Ferd +38566

Lang die ook bij Brugge problemen had, en laatst een akkefietje had met Bosz na een wissel. Zou het probleem dan bij Lang liggen of bij Tadic?

18-10-2024 06:35

Robertini +39549

Waar twee ruzie hebben, hebben vaak twee schuld. Lang is zeker geen makkelijke jongen natuurlijk.

18-10-2024 10:21

Bjorn +12626

Je zou hem toch zonder enige twijfel deze winter of komende zomer terughalen voor 1,5 of 1 jaar? Hadden we nóóit moeten laten gaan.

16-10-2024 21:05

TheRiviera +5478

Ajax heeft Tadic ook niet laten gaan. Hij heeft zichzelf sterk gemaakt voor een vertrek. Niemand binnen Ajax heeft hem verplicht om te vertrekken maar op het moment dat het wat minder ging en hij een aanbieding van Fenerbahce kreeg was hij vertrokken.

Daarnaast gaat Tadic niet terug willen komen. Hij is vertrokken voor een reden en die reden is nog steeds van toepassing.

16-10-2024 21:24

Vincent.d +4219

Is ook al door iemand anders gezegd. Maar heeft nog totaal geen afscheid gehad bij ons. Kan de supportersvereniging of f-side niet iets op poten zetten. Zo zonde dit allemaal!!!

16-10-2024 20:59

Jariiii +22184

Er lijkt toch iets geknapt te zijn bij hem. De Ajax-liefde lijkt iets bekoeld. Ook deels aan hemzelf te wijten, maar toch ddodzonde. Laten we hopen dat hij terug weer ooit terug wil keren bij onze mooie club.

16-10-2024 19:49

MelleAfca +14328

Het was natuurlijk ook altijd wel enigzins aangezet.

16-10-2024 20:19

Jariiii +22184

Nou, dat weet ik niet. HIj had (en heeft, hoop ik) wel echt iets speciaals met Ajax.

16-10-2024 21:30

Ajax '69 +3855

Hij verdiende bij Ajax naar verluid een enorm salaris, op een niveau dat Ajax de komende jaren waarschijnlijk niet meer zal aantikken. Ik ben bang dat de 'clubliefde' bij profvoetballers voor een groot deel wordt bepaald door de mate van vergoeding.

16-10-2024 22:38

debetweter +10106

https://getfootballnewsbene.com/sosa-and-tadic-open-to-ajax-returns/?utm_source=livescore&utm_medium=referral&utm_campaign=foryou&utm_content=cmp-true

Sosa... haha

16-10-2024 19:12

Ismael Urzaiz +2165

Ik vraag me af of Tadic de interpersoonlijke vaardigheden heeft om hoofdtrainer te zijn. Lijkt me iemand die uitstekend als rolmodel kan fungeren maar je moet ook processen kunnen begeleiden. En verschillende persoonlijkheden managen. Ik lees hieronder dat van Gaal ook een groot ego heeft maar hij is communicatief van een totaal andere orde dan Tadic.

16-10-2024 18:54

4Ever14 +6634

Ik denk het niet, dat hij Schreuder (doet niks anders dan spelers pijpen) een goede trainer vind, zegt voor mij al genoeg.
Hij zou echter perfect zijn als assistent trainer.

16-10-2024 19:24

debetweter +10106

Misschien heb je gelijk. Misschien niet. Tadic kan prima proberen om trainer te worden. Van Gaal is ook begonnen als speler/trainer van AZ 2 om vervolgens pas vijf jaar later hoofdtrainer van Ajax 1 te worden. De rest is geschiedenis.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

16-10-2024 20:08

Dennisjez +1113

Ik vind Tadic een absolute baas en een topspeler voor ons geweest. Maar ik hoop wel dat we geleerd hebben van afgelopen jaren en niet zomaar een oud speler die belangrijk voor ons geweest is op de trainersrol gaan zetten. Een goede speler is niet perse een goede trainer. Als die de kwaliteiten beschikt: ja zeer graag!

16-10-2024 18:49

AFCACruijff14 +162218

Ik mis deze held enorm bij Ajax. Zijn fanatisme, zijn goals, zijn assists, zijn passie.

Hoop dat hij ooit weer bij Ajax wat gaat doen. Zal wel niet meer als speler, maar dan als trainer.

16-10-2024 18:36

Patajax +2383

Kom maar direct terug

16-10-2024 18:31

remco.p +1158

Welkom tijger!

16-10-2024 18:15

letsvencook +13070

Alleen als je in januari terug deze kant op komt ;) zou wat zijn tadic en antony op de flanken…

16-10-2024 17:38

WeirdAJAX +12306

Dusan beeing Dusan. Zegt precies wat de fans willen horen. En houdt tav ons een beste slag om de arm.

16-10-2024 17:22

AFCACruijff14 +162218

Wat een bullshit.

16-10-2024 18:36

WeirdAJAX +12306

Zet je roze bril eens af en lees of luister nog eens wat interviews zou ik zeggen.

17-10-2024 00:30

SwissAjaxFan +3972

Pak schaal met Dusan😂🤩😂🤩

16-10-2024 16:57

myway25 +2451

Laat hem maar eerst gewoon ervaring op doen.

16-10-2024 16:40

Bruno04 +15799

Nog steeds niet het afscheid gehad wat hij wel verdiend.

16-10-2024 16:29

Jeratino +780

Echt he. Heb het gevoel dat dit de laatste lange tijd echt slecht (of niet) geregeld wordt. Zo jammer. Zeker voor legends als Tadic.

16-10-2024 16:42

DD +6412

Fantastische vent voor in je selectie. Maar als coach/trainer moet je ook situationeel leiderschap kunnen tonen. Of hij dat heeft betwijfel ik. Lijkt mij juist een persoon met 1 stand.

16-10-2024 16:10

debetweter +10106

Kan. Maar dan moet hij wel van de winter de overstap maken.

16-10-2024 16:05

Tommyshelby +129577

Ik mis hem nog steeds. Klasbak.

Zie overigens geen goede trainer in hem. En aanvallers worden ook zelden goede trainers.

16-10-2024 16:00

Boegroe +5875

Proberen kan altijd maar ik zou ook denken aan een scout rol in Servië. Er lopen wel wat talenten daar en daar zou je met de naam Tadic gebruik van kunnen maken als Ajax zijnde.

16-10-2024 15:58

Ans B +19945

Met alle respect voor Tadic, zijn drive en spelerscarrière, maar kan hij over zichzelf heen kijken als trainer? Hij heeft een groot ego en dat kan m.i. een succesvolle trainerscarriére in de weg staan - althans als hij beoogt hoofdtrainer te worden, en dat verwacht ik wel voor iemand die zo ambitieus is.

Ikzelf zou in elk geval niet graag onder hem trainen, omdat ik als handbalster al onder een trainer heb gespeeld met een groot ego. Dat ging een tijdlang goed, maar uiteindelijk is hij weggestuurd, puur en alleen omdat hij niet naar de spelersgroep kon luisteren bij zelfs maar milde klachten (te gekwetst dát wij klachten hadden). Dat was niet leuk om mee te maken - niet voor ons, niet voor hem.

16-10-2024 15:44

debetweter +10106

Een ego is niet perse een probleem. Van Gaal heeft het grootste ego van allemaal.

16-10-2024 16:06

Ans B +19945

Dat is waar, maar hij heeft - mede dankzij een vakinhoudelijke kennis/expertise - ook kwaliteiten (o.a. didactisch) die hij meeneemt. Bovendien heb ik Van Gaal nooit in conflict gezien met spelers, en speelde zijn grote ego vooral op richting media; zijn grote ego ligt meer op het gebied van zijn zucht naar erkenning.
Bij Tadic ligt het m.i. anders en zie ik eerder elementen als trots, eergevoel en krenking als je daar aan komt.
In potentie vind ik dat minder geschikte kenmerken voor een trainer.

Maar goede opmerking hoor, want ik had het ook niet scherp genoeg geformuleerd.
Mensen als Van Gaal en Mourinho hebben inderdaad ook een groot ego.
Bij Tadic ben ik er vooraf niet gerust op; ik zou bij hem ook het scenario van Sneijder kunnen verwachten: denken dat je alles wel kunt. Het zal hem niet ontbreken aan voetbalkennis, maar kan hij een team managen? Haalt hij het beste uit een team, en uit individuele spelers? Dat zit er bij mij wel achter qua aanvullende gedachten - mede beïnvloed door of als onderdeel van dat grote ego.

16-10-2024 18:41

TheSpecialOne +8933

Heeft hij zijn trainersdiploma dan al afgerond soms?

16-10-2024 15:34

mvdk +44164 moderator

Contract ontbinden en hier komen 😉

16-10-2024 15:11

Foetbol +58

Fantastische voetballer die altijd voorop ging in de strijd, mis hem als voetballer, maar of het een goede hoofdtrainer zal zijn vraag ik me af. Zie hem wel als een nieuwe versie van de legendarische ‘Bobby Haarms’ zie hem dat wel doen, inclusief ‘het bankje’.

16-10-2024 15:10

AjaxNWH90 +1864

Drilsergeant Dusan.

16-10-2024 15:01

JaapStam +137516

Dusan Tadic zou een uitstekende trainer voor de toekomst zijn. Hij heeft de discipline en vastberadenheid om elke speler, die misschien te slap is, op scherp te zetten. Die mentaliteit kan hij zeker overbrengen op het team.

16-10-2024 14:43

jaripettersson +9521

Veel aannames.

16-10-2024 18:08

JaapStam +137516

Gefeliciteerd, je hebt wederom niets inhoudelijks bijgedragen aan de discussie. Blijkbaar kost het je weinig moeite om in te loggen en slechts een nietszeggende reactie te plaatsen. Als je echt een punt wil maken, kom dan met argumenten in plaats van loze opmerkingen.

16-10-2024 20:56

Piet Henk Kippenhof +2723

Vul jij ''mijn eigen comments liken op Ajaxshowtime'' ook in op je CV?

17-10-2024 14:28

maxwellstyle10 +4745

Meneer Pettersson (ook al schrijf je die naam niet zo, maar ach detail ;) heeft een punt. Meneer Stam; je geeft aan dat hij een uitstekende trainer zou zijn.. Op basis van wat baseer je dat? Je geeft aan dat hij discipline en vastberadenheid heeft.. Op basis van wat? Als ik moet afgaan op verleden jaar toen hij, toen het moeilijk werd, wegging vind ik juist dat hij die discipline mist. Ja, veld discipline, maar een goede speler is nog geen goede coach. Je kan een bepaalde mentaliteit overbrengen, schreeuwen tot je een ons weegt, maar coachen is een totaal ander vak dan spelen. Ik ben het zelden eens geweest met de analyses van Co Adriaanse, maar hij had gelijk toen hij zei; een goed paard is nog geen goeie ruiter.

Je noemt dat hij niks inhoudelijks toevoegt, maar op basis van jouw argumenten zou ik Tadic niet aantrekken. Zeker niet op vastberadenheid en discipline..

17-10-2024 15:47

willem1958 +8819

Voor het aanleren van de juiste mentaliteit, fitheid en leiderschapskwaliteiten kan hij een uitstekende inspirator zijn.
Wie weet zien we 'm over enkele jaren weer terug om bij de junioren de juiste instelling bij te brengen en dan zal hij didactisch wel het een en ander moeten aanleren maar met een goede cursus zou hij misschien later een goede trainer voor het grote werk kunnen zijn.

16-10-2024 14:39

JorgeDeLasTresPintas +1588

Qua winnaarsmentaliteit, inzet en discipline: top! Als hij z'n mindere trekjes maar niet overbrengt op de jeugd. Aan rollebollende, zeurende en zuigende jeugdspelers hebben we niets.

16-10-2024 15:42

P.Russo +6366

Wat zou het prachtig zijn als Tadic terug komt bij Ajax. Wat een speler was en is het zeg. Zelfs in zijn laatste seizoen gewoon nog de MVP. Als er twee spelers zijn die ik nog heel graag terug wil zien bij Ajax (in welke functie dan ook) dan zijn het Tadic en Tagliafico wel.

16-10-2024 14:35

Juan62 +46334

een goed paard - ruiters - etc

16-10-2024 14:42

leeuw58 +1938

Een goede leraar is ook niet altijd een goede trainer, Co.

16-10-2024 15:04

P.Russo +6366

Ik gaf daarom ook aan ''in welke functie dan ook''. Wat mij betreft hoeven ze niet direct hoofdtrainer te worden maar jeugdtrainer, assistent, een managementfunctie, ambassadeurschap. Ik zie ze graag terug keren. Het zijn jongens met de juiste mindset, instelling, hebben jaren voor Ajax gespeeld, worden door menig Ajacied als held gezien en zijn beide aanvoerder (geweest) in hun carrière.

16-10-2024 15:31

Juan62 +46334

Met de opmerking '' in welke functie dan ook''' zeg je toch eigenlijk dat je hem persé terug wil hebben, en maakt niet uit waar.

Dat lijkt me geen slim idee

16-10-2024 17:41

P.Russo +6366

Dat klopt, het maakt mij ook niet uit waar binnen de club dan ook. Ze zullen op welke manier dan ook hun waarde hebben voor de club, daar ben ik van overtuigd. De opmerking van goed paard - ruiters werd ooit door Co Adriaanse gebruikt om aan te geven dat een goede speler nog geen goede trainer is. Vandaar dat ik dacht dat je uit mijn woorden haalde dat ik ze als trainer zie, wat niet per se zo is.

Een traject zoals Daniel de Ridder, Ricardo van Rhijn en Siem de Jong volgen en Huntelaar bijvoorbeeld heeft gedaan zou ik mooi vinden zodat zij kunnen ontdekken wat ze willen doen na hun carrière. Ze hebben veel voor de club gedaan en alleen daarom al zou ik het mooi vinden om ze terug te zien.

16-10-2024 18:12

Juan62 +46334

Volkomen mee eens dan.

16-10-2024 19:31

TeringHenkie +28563

Beunhazen zijn het!!

17-10-2024 09:32

Ajax_026 +3076

Blind en Schone zouden toch ook perfect techniek trainers zijn

16-10-2024 17:10

P.Russo +6366

Absoluut, dat zijn volgens mij ook wel spelers die het spelletje lezen op een tactische manier.

16-10-2024 17:33

ajax4ever001 +18615

Kom in de winter maar terug, dan eerst even pak schaal volgend seizoen en dan lekker binnen Ajax iets gaan doen

16-10-2024 14:28

noppenkoning +41449

Pak Schaal mentaliteit bijbrengen aan al onze jeugdspelers zou het allermooist zijn.

16-10-2024 14:01

Baco123 +6705

Pak schaal Tadic is natuurlijk altijd welkom in welke functie dan ook in Amsterdam

16-10-2024 13:57

Altijdindestraat +40228

Tadic moet eerst ervaring opdoen als jeugdtrainer en zich stap voor stap omhoog werken voordat hij de rol van hoofdcoach op zich kan nemen.

16-10-2024 14:18

Baco123 +6705

In welke functie dan ook, dus jeugd beginnen is dan ook prima

16-10-2024 14:22

Oxxer +164598 moderator

Prime Tadic had een uitzonderlijke ongeëvenaarde drive en fitheid die moeilijk te overtreffen is voor nieuwe generaties, benieuwd of trainer Dusan Tadic daarmee om weet te gaan. Zal niet de 1e ex topspeler zijn die het niet kan overbrengen en of zich stoort aan het slappe.

16-10-2024 13:52

EdwinvanderSar +4383

Als speler nam hij zijn ploeggenoten daarin al mee, dat vergroot de kans dat hij het als trainer ook weet over te brengen.

Een speler als Keisuke Honda bijvoorbeeld leefde ook enorm voor zijn sport en verzorging van zijn lichaam. Maar hij nam zijn ploeggenoten hier niet in mee zoals een Tadic.

16-10-2024 13:57

Oxxer +164598 moderator

'' Als speler nam hij zijn ploeggenoten daarin al mee, dat vergroot de kans dat hij het als trainer ook weet over te brengen ''

Niet mee eens, actieve speler en trainer zijn 2 totaal verschillende dingen, ''de class van '88 '' is daar het bewijs van.

16-10-2024 13:59

EdwinvanderSar +4383

Ik dacht dat we het puur hadden over het overbrengen van drive. Ik zie in Tadic wel een motivator. Of hij tactisch etc. ook een goede trainer zal zijn, valt nog te bezien.

16-10-2024 14:36

Oxxer +164598 moderator

Nope, niet drive, mijn reactie is bedoeld om in te haken of hij een geschikte trainer gaat zijn. Ex topspelers Diego Simeone, Ancelotti, Pep, Marcelo Gallardo, Simone Inzaghi hebben de transitie naar toptrainer wel kunnen maken. Tegenwoordig moet een trainer veel meer doen dan alleen een opstelling maken, geen toeval dat veel ex topspelers mislukken.

16-10-2024 15:08

Stoffel +18570

Ik zie persoonlijk eerder een assistent/veldtrainer in hem dan een toekomstig hoofdtrainer.

16-10-2024 13:35

Turbo +42057

Jammer hoe het na het Overmars-debacle is gelopen bij Ajax. Tadic had nog gewoon bij ons kunnen spelen. Zou dan nu waarschijnlijk roteren met Godts en Brobbey op 9 en 11. Was echt vanaf dag 1 een schot in de roos.

Wel veel te emotioneel om hoofdtrainer bij een grote club te worden imo. Buiten z'n eventuele tactische capaciteiten.

16-10-2024 13:35

wijzijndebeste123 +164777

Tadic is een grootheid en speelde een cruciale rol in onze tijdelijke terugkeer in de Europese (sub)top.
Mijn inschatting is echter dat Tadic geen goede hoofdtrainer zal zijn terwijl ik denk dat de trotse Tadic uiteindelijk wel die ambitie heeft. Hij lijkt mij namelijk niet t scherpste mes in de lade en daarom tactisch geen hoogvlieger. Leiderschapskwaliteiten en een winnaarsmentaliteit is tegenwoordig niet genoeg om een goede hoofdtrainer te zijn.

16-10-2024 13:30

Oeroeboeroe +18432

Maar tegen de prima ballerinas zeggen, dat ze eens niet met de matties moeten gamen, maar wat langer op het veld moeten staan en je een slag in de rondte moet werken om de top te bereiken, is natuurlijk niet verkeerd en dat kan hij als geen ander. Eens, ik denk dat hij te veel "Diego Simeone"- achtig is, wat tegen je kan werken.

16-10-2024 14:29

Dave +5900

Kom maar terug Dusan❌️❌️❌️ je bent welkom

16-10-2024 13:20

daslogisch1 +10199

Als we dat nog steeds willen, moeten we ons daar hard voor maken dat hij terug komt al dan niet als trainer. Ga gesprekken aan en zie wat je voor elkaar kunt betekenen. Wat mij betreft in ieder geval, staat die afspraak nog steeds.

16-10-2024 13:19

Ajax412 +1326

Beste Ajaccied van deze eeuw.

16-10-2024 13:16

Baco123 +6705

Ja dat ben ik met je eens

16-10-2024 14:03

TeringHenkie +28563

Huhuh en Deef dan?

17-10-2024 09:34

Cesc88 +6202

Mis hem nog elke dag.

16-10-2024 13:11

Koningtoto +60596

Ik ook wel op zich, maar vooral voor de wedstrijd. Als ie nog ff ging afwerken alleen. Tadic on fire. Kreeg iedere keer kippenvel van die momenten.

16-10-2024 13:19

Baco123 +6705

Je bent niet de enige😉

16-10-2024 13:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.