Seedorf sluit toekomstige terugkeer bij Ajax niet uit: 'Dat zou best weleens kunnen'

door Jesse ter Haar 188

Bron AT5

Seedorf sluit toekomstige terugkeer bij Ajax niet uit: 'Dat zou best weleens kunnen'

door Jesse ter Haar 188

Bron AT5

Laatst geüpdatet

Clarence Seedorf sluit niet uit dat hij, in welke functie dan ook, in de toekomst nog aan de slag gaat bij Ajax, zo vertelt hij AT5. Voorlopig is het echter niet ter sprake en hoopt hij dat men er binnen de club in slaagt om rust te creëren.

Echt veel volgt hij Ajax niet, maar de belangrijke zaken krijgt Seedorf ook vandaag de dag nog wel mee. 'Algemene informatie, wedstrijden, zeker. Ik ben opgegroeid bij Ajax, dus alles wat er gebeurt bij de club, volg je. Je hoopt altijd dat dingen gewoon goed kunnen gaan voor de club, maar net zoals in het leven, heb je soms te maken met mindere momenten. Juist op die momenten gaat het erom om samen te blijven, rustig te blijven en dingen goed op te lossen.'

In de toekomst zou Seedorf mogelijk zijn eigen rol kunnen spelen in nieuw succes voor Ajax. Vooralsnog zijn de oud-speler en de club niet in gesprek, maar hij sluit een toekomstig dienstverband dus niet uit. 'Dat zou best weleens kunnen. We weten niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Maar voorlopig is daar geen sprake van. Alles kan gebeuren in het leven, zeg ik altijd.'

'Iedereen kan altijd bellen, maar dat is even niet relevant', geeft hij vervolgens desgevraagd aan. 'Ik denk dat Ajax genoeg te doen heeft, om even te focussen op wat er gedaan moet worden. Ik hoop dat de club heel snel weer rust kan vinden. Dat zou goed voor de club en het Nederlands voetbal zijn.'

Hoop voor Ajax

Hoop dat Ajax er weer bovenop kan komen, heeft de voormalig topspeler zeker. 'Hele grote clubs, zoals Manchester United, AC Milan en Chelsea, zitten nu ook niet zo lekker. Er zijn zo veel grote clubs die weleens door een mindere periode gaan. Wanneer je in een mindere periode zit, is het belangrijk dat je samen blijft en dingen probeert goed op te lossen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ellende +324

Zou in mijn optiek een prima technisch directeur zijn voor Ajax..

Sterke mening, niet bang om niet populaire besluiten te maken. Ajax hart. Groot netwerk. Als collega misschien te eigenwijs, als baas prima.

Komt rustig over naar buiten.

05-04-2024 18:08

Mijnclub33x +9783

Waar is Seedorf na zijn voetbal carrière geslaagd? Nergens. Een bobo zonder club. Lotingen verrichten bij de CL en lindjes doorknippen. Maar voetballen kon hij zeker.

05-04-2024 08:26

VOETBALisOORLOG +1780

Seedorf in de rol van Overmars toentertijd, maar zonder dick pics dan...

05-04-2024 06:27

seerseker +846

Je liet Ajax anders heel rap in de steek, destijds, om naar het grote Sampdoria te gaan. Laat me niet lachen.

05-04-2024 00:21

JariLitmanen87 +7934

Een grotere narcist dan Clarence ga je niet vinden, die overstijgt Louis denk ik.

04-04-2024 20:50

KingOfTheMatch +6998

Als je naar het succesteam van 1995 kijkt, blijft het opvallend dat Van der Sar, F. De Boer, Blind, Overmars allemaal een kans hebben gekregen iets bij te dragen aan Ajax op het hoogste niveau... en Reiziger, Seedorf, Davids, Kluivert geen kans op het hoogste niveau gegund wordt.

Blijf het vreemd vinden.

04-04-2024 17:15

FrancescosRavioli +15153

Kan van Kinsbergen gewoon niet terug worden gehaald? Ik zie het probleem niet.

Deed het top.

04-04-2024 14:57

Cruijffthebest +13336

Ja, of wellicht Tscheu La Ling. Veel ervaring als directeur van een profclub en een die hard fan van de visie van Johan Cruijff!!!
Ook een Ajacied, dus........waarom niet?

04-04-2024 18:52

FrancescosRavioli +15153

Kinsbergen heeft zich al bij Ajax bewezen. Daar zou toch m'n voorkeur naar uit gaan

05-04-2024 15:14

Dirk +7005

Als je echt wil helpen Seedorf is het nu de moment...alles staat in brand ...
Elke emmer water kunnen we gebruiken ..

04-04-2024 14:08

Juan62 +46168

Met die emmer water beschermd hij alleen zichzelf dus schiet de club er niets mee op.
Sterker nog dan ben je nog slechter af, omdat er nog meer dan te blussen valt

04-04-2024 14:28

debetweter +10061

Nou ik denk wel dat alle ajax met zogenaamde clubliefde en ajax verleden wel eens mogen kappen met lullen en de koppen bij elkaar mogen steken. Dan maar samen ten onder of weegt de het verleden sterk genoeg om erboven te komen. Het is wachten op de volgende afgang.

04-04-2024 18:46

Starring +4674

Clarence Seedorf met een belangrijke rol binnen Ajax, daar teken ik voor. Een succesvolle oud-voetballer met een groot internationale netwerk, is intelligent en welbespraakt, spreekt zijn talen, goed uithangbord en heeft voldoende voetbalknowhow.

Eventueel een rol in de directie of RvC zou ik van harte toejuichen.

P.S.
Menno van Geelen AD willen maken is van hetzelfde orde als Brobbey naar linksbuiten willen omturen.

04-04-2024 13:30

Mocrodammerr +22970

Seedorf wat mij betreft meteen bellen. We hebben een icoon nodig in de directie. Hij is zakelijk sterk, heeft verstand van et spelletje. Connecties van hier tot Brazilië. BELLEN!

04-04-2024 13:29

Juan62 +46168

En overal mislukt cq ontslagen na zijn spelersloopbaan.

En zeer belangrijk; Volgens eigen zeggen was het nooit zijn schuld, altijd de schuld vd ander.
Miste hij een strafschop was het de schuld vd trainer, die had hem eerder of later, moeten laten nemen

Heeft genoeg kansen gehad.
Hij wil Ajax alleen gebruiken om zijn eigen blazoen op te poetsen,
wat geheid mislukt, en wij zijn dan nog verder van huis.

Hij heeft 2 clubs in bezit, laat hij die eerst op de kaart zetten

04-04-2024 13:46

tdecler +3302

Als trainer overal ontslagen ja. Misschien past een functie in de directie hem beter?

04-04-2024 18:06

Mocrodammerr +22970

Trainerschap moet je nooit vergelijken met directie.

En waar staat dat hij Ajax wilt gebruiken voor zijn blazoen? Typische reactie gefundeerd op haat.

04-04-2024 20:04

Michiel Kapteijns +5372

Ja met je eens @Juan62. Van Basten wordt hier als slechtste trainer ooit weggezet, die daarom geen kritische mening hebben, terwijl Seedorf het nog veel slechter deed maar vaak als kandidaat-trainer wordt geopperd. Van Basten keek na mislukt te zijn bij Ajax in elk geval in de spiegel, is allerlei cursussen gaan volgen en voelde zich niet te groot voor Heerenveen -waar hij na De Haan en Verbeek de best presterende trainer was. Seedorf had na zijn mislukte avontuur als trainer van Milan gewoon een stapje terug moeten doen. Gewoon in Nederland bij de jeugd beginnen, of als assistent. In plaats daarvan werd ie trainer in China, dacht vervolgens Deportivo van degradatie af te houden en was daarna een blauwe maandag bondscoach van Kameroen. En in plaats van cursussen volgen of vlieguren maken op het trainingsveld vindt meneer lezingen geven bij Harvard en Oxford veel belangrijker. Ik heb de mening van @Web hoog zitten, maar in deze verschillen we van mening. Ja, Genee is een irritante bloedzuiger, maar vond de manier van reageren van Seedorf echt tenenkrommend.

04-04-2024 20:39

Babangida83 +23827

Ik vind dat het iemand moet zijn, die én verstand van voetbal heeft en van de administratie. Beide zeer belangrijk onderdeel van de functie. Seedorf is volgens mij de enige die dag heeft. De vraag voor bij hem is alleen of hij de persoonlijkheid heeft om Ajax te kunnen leiden met al die verschillende stroming. Is hij empatisch en geduldig genoeg om niet net zo als Kroes als een olifant door de porseleinkast te rennen en/of alles op zijn manier te willen doen. Want dan is het ook snel met Seedorf gebeurd. Daar zit mijn angst bij Seedorf.

04-04-2024 13:24

Dirk +7005

Kan je Seedorf toch op de toekomst goed gebruiken

04-04-2024 14:09

AjaxNWH90 +1854

Geweldige voetballer maar hele rare manier van communiceren.

04-04-2024 13:15

Ans B +19809

Haha, zoals gewoonlijk verschillen de meningen over Seedorf.
Als persoonlijkheid op het voetbalveld vond ik hem ontzettend eigenzinnig, m.i. mede waardoor zijn kwaliteiten nooit tot hun recht kwamen in Oranje - met als dieptepunt die strafschop tegen Turkije. Ik denk dat heel Nederland hem toen uitkotste.

Vertaald naar een leidende functie bij Ajax (AD, TD, trainer, nog meer functies?) wil je als fan natuurlijk nooit meer iets dergelijks meemaken. De vraag voor mij is daarom vooral in welke mate hij zich ontwikkeld heeft als mens. Ik heb geen idee.
Ik denk wel dat hij kwaliteiten heeft die Ajax kan gebruiken, maar het gaat er om of die kwaliteiten nu wél tot hun recht (kunnen) komen. Is hij nog steeds te eigenzinnig en volgt hij vooral zijn eigen weg - en zit hij daarmee zichzelf én Ajax in de weg - of heeft hij voldoende geleerd van ervaringen als in Turkije (en zijn hele carrière bij Oranje)?

In dat laatste geval zie ik hem graag komen, al zou ik zo 1-2-3 niet weten welke functie hem zou passen. Dan zou ik meer moeten weten over zijn visie en hoe hij te werk gaat daarmee.
Ajax kan zijn eigenzinnigheid, mits in goede banen geleid, best gebruiken. Sowieso heeft hij leiderschapskwaliteiten, is hij welbespraakt, intelligent, een man die gezag afdwingt, gezien zijn status deuren kan openen en zelf ook een groot netwerk heeft.
Misschien is hij wel geschikt om naast Menno Geelen als AD te staan. Qua idee, en als dat kan (o.a. afhankelijk dus van de ontwikkeling van Seedorf en hoe hij denkt en werkt) zou dat een nieuw gouden duo kunnen zijn.

04-04-2024 13:08

Aram +17854

Samen met Kinsbergen AD.

04-04-2024 17:39

Ans B +19809

Ik ken Kinsbergen alleen van naam, maar las hier ergens dat Van Praag en Kinsbergen niet matchen, dus dat de kans klein is dat hij überhaupt in aanmerking komt.

Hoe dan ook ben ik overigens wel blij met de standvastigheid van van Geelen: dat hij best AD wil zijn maar alleen met een voetbalgrootheid naast zich. Dat heeft hij vanaf het begin gezegd. Ik heb ook liever een directeur met een echte voetbalvisie. Ik ben heel lang tevreden geweest met vdSar als AD, maar achteraf heb ik die echte voetbalvisie - iemand die echt nadenkt over voetbal in alle geledingen en precies weet wat de club nodig heeft - zeer gemist. Ik had weliswaar twijfels over Kroes (vanwege zijn boude uitspraken ten tijde van het boekpresentatie), maar ik had wel het idee dat hij een scherpe visie had.

04-04-2024 18:37

WeirdAJAX +12114

Waarom niet? Heeft overal in de wereld een aktief netwerk. Eenkast vol met van die grote bekers. Een MBA. Een mening. Goed stel hersens en mentale onafhankelijkheid. En rust, laat zich de kop niet gek maken. Hoe hij is in de samenwerking, geen idee. Waarom hem niet benaderen voor een belangrijke plek in de organisatie? Of woont hij nog in het buitenland?

04-04-2024 12:37

TeringHenkie +28261

Overal in elke functie in het voetbal (buiten het voetballen )is hij overal mislukt en ontslagen!

Dit soort lichtgewichten hebben we bij Ajax echt niet nodig en Ajax moet hem ook helemaal niet nodig hebben. Laat hem lekker naar Madrid gaan!

04-04-2024 12:55

WeirdAJAX +12114

Ja zijn trainerscarriere was geen succes. Daarom ook niet direct op een eindverantwoordelijke plek zetten. Maar zo'n man kan goud zijn voor ons. En dan kunnen we mooi beoordelen of hij over de goede eigenschappen beschikt.
Sentiment over Real enzo ben ik niet in geïnteresseerd. Hij heeft daar langer gevoetbald als prof dan bij ons.
Het gaat nu om het belang van AJAX. En daar kan hij potentieel meerwaarde hebben.

04-04-2024 13:46

TeringHenkie +28261

"Het gaat nu om het belang van AJAX. En daar kan hij potentieel meerwaarde hebben."

Hij heeft niets met Ajax. Hij volgt Ajax bijna niet dus waarom moeten we hem hebben? Binnen een week heeft hij ruzie met iedereen door zijn arrogante houding!

04-04-2024 13:53

Babangida83 +23827

Het enige wat hem eigenlijk in de weg kan zitten, is zijn persoonlijkheid. Heeft hij genoeg empathie, om samen te kunnen werken met de RvC en de werknemers van het bedrijf? Ik ben daar niet zo zeker van. Daar ligt eigenlijk mijn enige twijfel bij Seedorf. Voor de rest de beste kandidaat, denk ik. Maar zijn persoonlijkheid is wel een voorwaarde.

04-04-2024 13:11

WeirdAJAX +12114

Ja dat is voor mij ook de vraag.

04-04-2024 13:43

TeringHenkie +28261

Galbak eerste klas. Binnen een week heeft hij ruzie met iedereen bij Ajax, want hij denkt de waarheid in pacht te hebben.

Ook op geen enkele manier een echte Ajacied, vorige week was oud Liverpool-oud Ajax en daar had hij ook geen trek in want hij deed liever met oud Real Madrid mee.

v Basten had het wel goed gezien, Seedorf hield zich totaal niet aan de afspraken in het veld omdat hij vond dat hij een vrije rol moest hebben omdat hij bij Real Madrid voetbalde!

Daarbij volgt hij Ajax ook niet meer zo, dus op geen enkele manier een Ajacied!

Vreselijke grote arrogante lul vind ik hem!

04-04-2024 12:19

JJFajax +3547

Echt veel volg ik Ajax niet.
Ben opgegroeid bij Ajax, na zijn doorbraak wist hij niet hoe snel hij Ajax moest verlaten.
Verkoos laats Real Madrid all stars boven Liverpool-Ajax.
Dus in mijn ogen totaal geen Ajax hart, dus lekker wegblijven

04-04-2024 12:12

alwaysinmyheart +1145

Ik heb dat gevoel ook. Je bent me voor met die gedachte te posten.

04-04-2024 12:15

Danielson +50198

Clarence heeft enkel een Clarence hart.

04-04-2024 12:20

Altijdindestraat +39849

Begin er niet aan. Het voelt totaal niet alsof hij betrouwbaar is om de komende jaren op te bouwen. Zodra er elders meer geld te verdienen valt, is hij weg. Ik denk dat we dringend een crisismanager als algemeen directeur nodig hebben. Kinsbergen lijkt mij momenteel de beste kandidaat voor die rol, misschien zelfs voor de lange termijn.

04-04-2024 12:02

stopperspil +11156

Prima voor de internationale uitstraling maar net als Kroes een eigenwijze niet-samenwerker lijkt mij

04-04-2024 11:57

Juan62 +46168

In geen enkele manier een echte Ajacied, al kon wel goed voetballen
Maar ook
Een enorme onrust stoker, heeft Davids nog genaaid bij het Nederlands elftal met zijn geblah, Davids moest weg, Seedorf bleef maar had solidair moeten zijn want hij had die BS in Davids zijn oor gefluisterd

Heeft met de Kabel bij Ajax en het Nederlands elftal een hoop onrust gecreëerd
En alles lag/ligt volgens hem aan racisme


Is als trainer overal mislukt /ontslagen
Milan ontslagen
Shenzhen ontslagen
Deportive La Coruna ontslagen
Bondscoach Kameroen -ontslagen

Hij heeft toch twee clubs in eigen bezit ? Laat hij daar aan het werk gaan en ons met rust laten

04-04-2024 11:56

Babangida83 +23827

Ik vind ontslagen worden als trainer, geen reden om hem dan niet aan te nemen. Er zijn maar weinig trainers die niet ontslagen worden. Hired to be fired.

Het gaat mij veel meer om de manier waarop. En bij Milan deed hij het bijvoorbeeld qua resultaten erg goed. De vraag is meer: waarom zijn ze niet met hem doorgegaan toen? Was het politiek of misschien toch zijn persoonlijkheid?

04-04-2024 13:18

Juan62 +46168

Hij is overal ontslagen waar als trainer werkte

Met Milan werd hij 8ste

Spelers kotste hem uit omdat hij dacht alles beter te weten.

Tuurlijk kan je ontslagen worden als trainer, maar als je overal waar je werkt ontslagen wordt zegt dat genoeg

04-04-2024 13:50

Babangida83 +23827

Volgens mij werd hij 3de over de periode dat hij trainer was. Dus gebaseerd op de stand onder zijn periode. De wedstrijden die daarvoor gespeeld werden uitgesloten. Dat was in die periode meer dan prima.

Maar ja, als je spelers je uitkotsen, dan houdt het op. Ook bij Ajax. Sneijder heeft ook zo'n persoonlijkheid die je niet in de directie kunt hebben. Dan ligt alles ongenuanceerd binnen no-time buiten.

04-04-2024 14:08

daslogisch1 +10077

Bedankt voor de waarschuwing maar ik wil deze demagoog en uber deuger met zijn belerende vingertje niet bij de club!

04-04-2024 11:49

AjaxPositivo +6954

Het wordt wel weer eens tijd voor mensen in directie, trainersstaf en jeugdopleiding waarvoor deuren in het Europese topvoetbal open gaan.
Met eerder Bergkamp, Overmars, Vd Sar enz zette elke club ter wereld de koffie klaar als zij iets gedaan wilden krijgen. En talenten en topspelers kun je ook enthousiast maken als champions league-winnaars het in je zien zitten.

Of dat Seedorf moet zijn... Of Sneijder, Davids, Van der Vaart, Kluivert, Litmanen, Bergkamp, Jonk, Jordi Cruijff, De Boertjes, Stam, geen idee.. Of Chivu, Maxwell, Zlatan... Evt zelfs Rijkaard of Van Basten (al zijn ze niet zo happig). En later ook Eriksen, Blind, Tadic, Vertonghen, Alderweireld, Vermaelen. Ze zijn niet allemaal geschikt voor elke functie natuurlijk. Maar we kunnen wel wat oud-topspelers bij Ajax gebruiken. Al is het maar als chef lege dozen.

Siem de Jong en Ricardo van Rhijn zijn vast slimme jongens en echte Ajacieden, dus die moet je ook hebben. Maar iets meer internationale alure kan ook geen kwaad.

Daarom moeten we de Hunter overigens ook koesteren.

04-04-2024 11:30

MosesD +14643

Voor iemand van Ajax gaan sowieso de deuren open. De club is groter dan de individuen. Reken maar dat iemand als Menno Geelen veel ontzag inboezemt. Veel hangt ook af van iemands presentatie. Van der Sar bijvoorbeeld blonk daar niet in uit.

04-04-2024 12:09

AjaxPositivo +6954

Het is toch anders. Bij Van der Sar gingen in Europa alle deuren open. Met name in Manchester natuurlijk. En keepers als Onana verafgoden hem. Een van de beste keepers ter wereld ooit...
En Overmars hoefde zich bij Arsenal en Barca ook niet voor te stellen. En als hij en Bergkamp even een handje kwamen geven aan een potentiële nieuwe speler, dan was die meteen verkocht.
Geelen staat er vast goed op door z'n werk van de afgelopen jaren, dat is waar. Maar dat is wel wat anders dan de idolen die Bergkamp enz waren. Ook Siem de Jong of Demy de Zeeuw kunnen die sterrenstatus niet bereiken...
Kwaliteit gaat natuurlijk voor in de directie. Maar hoe gaaf is het als je topvoetballers in de organisatie hebt.

04-04-2024 12:24

MosesD +14643

Natuurlijk zullen bij mensen de monden opengaan als een wereldvoetballer binnenkomt. Maar die 'eerbied' verdwijnt als sneeuw voor de zon als de man nauwelijks iets verstandigs kan zeggen, laat staan kan onderhandelen of dingen voor elkaar wil krijgen. Dan worden andere talenten aangesproken en helaas blinken de meeste (ex)voetballers daar niet in uit. Ik denk dat een Kroes of een Geelen meer voor elkaar zou krijgen dan een van der Sar om maar een voorbeeld te noemen.

04-04-2024 12:34

Babangida83 +23827

@Moses, Mensen vinden andere mensen leuk op basis van emotie. En dus reputatie. Menno Geelen is weinig bekend in het buitenland. Spreekt een voetballertje die bij Ajax wil komen voetballen ook nul aan. Even afgezien van de kwaliteiten van Menno, dat heeft hij niet en gaat hij ook nooit hebben.

En dan zijn we in Nederland nog wel tamelijk rationeel, vergeleken met andere landen.

04-04-2024 13:20

MosesD +14643

Natuurlijk speelt zoiets mee. Maar als er onderhandelt moet worden gaat het om de kwaliteiten en het verhaal van iemand op dat moment. Dan schakelt men al snel over van emotie naar ratio. De naam Ajax die doet het 'm vooral. Dat ondervond bijvoorbeeld ook Leo Beenhakker als TD die de ene na de andere parel binnenhaalde.

04-04-2024 13:40

Kuningaz +5313

Kan hij niet AD worden met Kinsbergen ernaast om hem in te werken? Het lijkt soms dat het een moeilijk persoon kan zijn, maar is wel een krachtige persoonlijkheid en weet wat Ajax is. Daarbij heeft hij een enorme uitstraling en is een goed uithangbord in heel Europa.

04-04-2024 11:22

myway25 +2441

Zet deze man in het bestuur of geef hem genoeg macht om mee te beslissen. Een onafhankelijk tegen geluid met veel wijsheid en visie. Hij komt misschien pedant over, maar liever hij en kluivert dan die grijze oude mannen die er niks van bakken.

04-04-2024 11:21

alwaysinmyheart +1145

Er moet natuurlijk wel wat onder de haardos zitten. Of die nu grijs of zwart is.

04-04-2024 12:12

CruijffiaansNouriaans +4436

Slimste en beste Nederlandse voetballer sinds tijden. Misschien de combi slim en goed wel de beste. Geef die gast de kroon en laat hem zijn gang gaan hier.

04-04-2024 11:20

Duggoutdennis +6302

Ja omdat hij bij Monza bewees dat hij daar geschikt voor is!

04-04-2024 11:53

CruijffiaansNouriaans +4436

Ander verhaal. Zaken doen in Italië. Probeer het eens zou ik zeggen, praten we dan verder.

04-04-2024 19:13

Duggoutdennis +6302

Dan is hij dus helemaal zonder ervaring, hebben we niks aan dan...

05-04-2024 07:51

B2tob4 +12078

Ajax is in 2023 een opleidingstraject begonnen met jongens als Siem de Jong, Daniël de Ridder, Ricardo van Rhijn en ook Ajax ambassadeur Kelly Zeeman. Dit soort gasten hebben aangetoond een echte binding met Ajax te hebben, en willen met hun opleiding ook in de toekomst echt iets gaan doen voor de club. Heb daar meer vertrouwen in dan sommige ex grote spelers die met "leuke zinsnedes" menen dat een bestuurlijke functie bij Ajax vanzelfsprekend iets voor hun zou moeten zijn...!

04-04-2024 11:01

AFCACruijff14 +161006

Kelly is niet echt een jongen :p

04-04-2024 11:04

B2tob4 +12078

Je hebt gelijk, maar het ging om het gegeven dat ex-Ajacieden bereidt zijn eerst in een traject via Ajax te stappen, voordat ze in de media gaan roepen een functie bij Ajax te ambiëren

04-04-2024 12:43

Dusbaba +15337

Helemaal off-topic, ik weet het, maar ik probeer sinds gisteren te achterhalen waarom Van Praag en Kinsbergen kennelijk niet door 1 deur kunnen. Ik kan er niets over vinden. Hebben volgens mij ook nooit samen gewerkt bij Ajax. Iemand hier?

Ik kom wel het volgende tegen. Hier op AS nota bene en daarin kan ik Kinsbergen helemaal volgen. Ik vind hem een zeer interessante optie.
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/parool-waarom-werd-kinsbergen-niet-verlengd

04-04-2024 10:53

Okocha078 +13684

Zullen we Huntelaar nog terug gaan zien bij Ajax? Hij en de Lang samen als TD zou ook een optie kunnen zijn.

04-04-2024 10:51

LOCAmpos +10450

Vanuit een burnout rechtstreeks in rol als TD in de meest onrustige periode vd laatste jaren lijkt me niet ideaal..

04-04-2024 10:59

stopperspil +11156

Spitsentrainer..

04-04-2024 11:05

Ajaxfan31183 +16391

Nou ben benieuwd hoe vaak die klote amsterdammer die een hekel heeft aan ajax daar bij rondo gaat roepen dat Seedorf niets gehoord heeft

04-04-2024 10:46

AFCACruijff14 +161006

Weet je wie een echte Ajacied is? Jari Litmanen. Iemand die na zijn loopbaan hier nog eens terugkeerde als speler, maar ook toen hij gestopt was ieder jaar op de koffie bleef komen, altijd bereid was dingen te openen of bij boekpresentaties te zijn. Die graag kwam en komt voetballen met de Ajax Legends. Iemand die Ajax altijd op de voet volgt, ook al woont hij in Estland. Maar een meneer die ongeveer onder de rook van Amsterdam heeft gewoond laat blijken dat hij Ajax niet zo volgt, om daarna wel te babbelen over een baantje hier.

04-04-2024 10:42

Web +178830

Zeker, een groot voorbeeld?
Misschien wel het grootste voorbeeld?
Maar wel enorm gecharmeerd van van Gaal, en dan kan de sympathie zo overslaan,
Van Gaal staat er bij velen niet goed op

04-04-2024 10:45

Duggoutdennis +6302

Seedorf toch ook niet en die wil jij wel een functie geven?

Wacht overigens nog op een antwoord na je eerdere opmerking dat Marco nog nooit met Seedorf heeft gewerkt..

04-04-2024 11:09

Henkjanklaas +20606

Ik kijk altijd wat iemand doet en veel minder wat iemand zegt.
Het track record van mensen als Seedorf en ook Kluivert als trainer is niet bepaald indrukwekkend. Daarnaast is Seedorf niet een man die rust brengt in een organisatie. Het tegenovergestelde. De man heeft als voetballer heel veel bereikt en gewonnen maar in het Nederlands elftal vond ik hem er echter nooit uitspringen. Hij maakte het daar zelden waar.

04-04-2024 10:41

Duke3D +3617

Denk dat we op dit moment juist iemand nodig hebben die de heilige huisjes omver schopt. Enkel dan kan Ajax weer Ajax worden. Remember september 2010. En ja, het zal een langdurig proces zijn, maar ik zal er iedere wedstrijd gewoon zijn voor onze club.

04-04-2024 11:32

Henkjanklaas +20606

Wel als hij Johan Cruijff heet maar niet Seedorf…

04-04-2024 17:42

Sterspeler93 +275

Ik hoor veel mensen hier over persoonlijkheid, uitstraling etc. Dat is allemaal leuk maar wat heeft die de afgelopen jaren gedaan ? We hebben op dit moment vakmensen nodig die ook actief zijn. Niet mensen die iets willen doen omdat het hun wel leuk lijkt.

04-04-2024 10:31

sucre +15104

Alhoewel ik hem een onwijze wijsneus vind, denk ik wel dat hij een goed uithangbord voor Ajax kan zijn en uiteindelijk een mogelijke AD. In ieder geval welbespraakter dan Vd Sar en weet lastige zaken te ontwijken in interviews ;-). Ik zie hem nog zo zitten na de winst in 95 naast Rijkaard met Rijkaard zijn hand op zijn dij, nostalgisch ik weet het. Onder goede begeleiding mee laten lopen met Kinsbergen en kijken of hij het uithangbord kan worden voor zaken zoals G14 etc. Je hebt Gullit ook gelijk aan je kant ;-). TD moet in handen van iemand anders komen.

04-04-2024 10:31

Web +178830

Precies, dat moment met Rijkaard zit in je geheugen

04-04-2024 10:42

Miskopabal +2893

Iedereen praat over Clarence alsof ze vroeger met hem geknikkerd hebben. Ik ken de man niet persoonlijk maar hij heeft wel een status en uitstraling waar je u tegen zegt.

04-04-2024 10:29

Duggoutdennis +6302

En een trackrecord als trainer/bestuurder na zijn spelers carrière waar je alles behalve u tegen zegt...

Misschien wil hij nog wat potje meedoen op het middenveld maar behalve als stagiaire of onder de hoede van een ervaren bestuurder zie ik op het moment geen reden om een belangrijke positie te geven...

04-04-2024 10:59

Boegroe +5849

Geen Ajax DNA, net als Reiziger, Davids en Bogarde.
De Boertjes, vd Sar, Heitinga, Huntelaar hebben die wel.

04-04-2024 10:22

Ajaxfan31183 +16391

Bedoel jij nou echt dat Seedorf geen ajax-dna heeft oftewel volgens jou niets met ajax heeft

04-04-2024 10:42

Balgevoel +30825

Haha, kom op man... Davids en Reiziger geen Ajax-DNA? Bogarde kwam inderdaad van Sparta en Seedorf was alweer héél snel vertrokken bij Ajax, maar die anderen? Bij Davids spuit het Ajax-DNA uit z'n oren, in ieder geval bij de voetballer die hij was. Ik ken weinig spelers met zoveel 'Ajax-DNA' als Davids had...

04-04-2024 10:47

1818 +1039

Over Reiziger ik zou hem dus graag terugzien sls hoofdtrainer met Bogarde.

04-04-2024 10:50

Balgevoel +30825

Zeker geen slechte optie! Hebben iemand nodig die van de reanimatie van Ajax z'n levenswerk gaat maken en Reiziger lijkt me wel iemand die dat wil/zou kunnen. Of hij net zo 'maniakaal' met voetbal bezig is als een Van Gaal, Slot, Bosz of Ten Hag weet ik niet, maar bij Dave Vos heb ik die indruk wél. Laten we sowieso gaan voor een trainer met een duidelijke visie, die daaraan vasthoudt, ook als het even moeilijk wordt en die ook echt het vertrouwen heeft binnen de club. Ook Van Gaal begon slecht... Met Schreuder, Heitinga, Steijn, Maduro én Van 't Schip hebben we nu een reeks coaches aan het roer gehad waarvan je niet kan stellen: die hebben een rotsvast geloof in een bepaalde aanpak. Het waren allemaal een beetje kameleons, qua voetbalvisie. Ik geloof er heilig in dat we zo iemand nu meer dan ooit nodig hebben.

04-04-2024 10:57

Duggoutdennis +6302

Heitinga heeft ook indo-bloed, wil je hem dan alsnog in het rijtje erboven zetten om je punt te maken?

04-04-2024 11:00

LOCAmpos +10450

Nee niemand die reageert ziet wat hij bedoeld? De racismekaart..

04-04-2024 11:01

DEELM +11891

Ik denk ook dat dit niet het moment is voor Seedorf. Die is veel te koppig en aangezien Kroes het slechts 3 weken heeft volgehouden ben ik bang dat een Seedorf in deze slangenkuil niet veel langer het hoofd boven water houdt.

Ajax heeft behoefte aan doorgewinterde man die kan laveren, weet wanneer hij een battle een keer aan zich voorbij moet laten gaan, urgente zaken oplost zonder het einddoel uit 't oog te verliezen.

04-04-2024 10:22

Dusbaba +15337

Wat doet hij eigenlijk momenteel?

04-04-2024 10:21

sucre +15104

RVC bij KNVB

04-04-2024 10:24

Gewoon Gijs +18338

Kijk even naar zijn CV

04-04-2024 10:18

AFCACruijff14 +161006

Is dat bij hem thuis zo'n bijzondere ketel dan?

04-04-2024 10:24

Rodsje +14678

Kijk er gaat wel een wereld open met Seedorf in je directie, maar dat is dan ook het enige. Ik zou eerder Kluivert nemen, die nog wat ervaring heeft in het bestuur. Voor de rest vind ik Seedorf intelligent maar komt ook heel naar over op mensen.

04-04-2024 10:15

WantAmsterdam +116036

Als trainer was het tot nu toe niks. Ik zie nu ook niet waarom hij in een andere functie in de directie van waarde zou zijn. Techniektrainer zou een mooie optie zijn, maar dat gaat Clarence niet doen denk ik. Anders voetbalcommissaris, dat is ie bij de KNVB ook. Al betwijfel ik of dat ook enigszins met zijn kwaliteiten te maken heeft en enkel met zijn naam.
Voor de rest zie in hem geen meerwaarde.

04-04-2024 10:12

SiegiEd14 +2230

Velen vinden hem eigenwijs, maar eigenwijze mensen brengen veranderingen en Ajax gaat nu naar de klote door meelopers die geen kennis van zaken hebben en die het puur om de positie bij Ajax gaat! Nogmaals was het niet slim van Kroes, maar rijk gaat hij nooit van die aandelen worden en is het gewoon een hetze die tegen hem gevoerd word!

04-04-2024 10:08

TooGoodToBeTrue +1910

Seedorf nooit aan beginnen. Geweldige voetballer, maar net als zovele niks gepresteerd daarna.

Qua trainer:
1. Trainer AC milan 16 januari 2014 ontslagen op 9 juni 2014.
2. Trainer Shenzhen Xiangxue juli 2016 ontslagen in december 2016.
3. Trainer deportivo La Coruna 5 februari 2018 degredatie en ontslag.
4. Trainer Kameroen met Patrick Kluivert jaar naderhand ontslagen.

Qua zakelijk:
- Schimmige sponsorcontracten constructie in de moto3 waar Clarence zijn eigen motorraceteam had.
- Genoemd in de Panama papers.
- Kocht in 2011 de italiaanse club AC Monza Brianza 1912 samen met 2 partners. Het idee was een modelclub te worden waar jonge spelers kansen zouden krijgen, een nieuw stadion etc. dat is nooit gebeurd, wel Familie leden in de selectie genomen en een jaar later weer verkocht hij zijn aandelen weer.

Het enige goede zakelijk wat ik zie is zijn Champion for Children stichting waarin hij veel goede doelen steunt.

Dus ik zie geen kwalificaties waardoor hij geschikt zou zijn voor welke functie dan ook.

04-04-2024 10:04

Harrier Du Bois +38678

Dankje, wilde dit ook typen, iig zijn voetbal ervaring na het daadwerkelijke voetballen. Legendarische voetballers maken nog geen goede coaches of bestuurders. En dat Monza was echt schimmig, laten we vooral wegblijven van zulke mogelijke praktijken.

04-04-2024 10:08

AFCACruijff14 +161006

Hulde, TooGood. Los van zijn irritante persoonlijkheid (dat is een mening) zijn dit gewoon feiten. Er is geen enkele reden Seedorf binnen te halen, behalve dat zijn naam eventueel deuren kan openen. Maar ik gok dat Seedorf alleen wil tekenen als Algemeen Directeur of trainer en niet een ambassadeur zou willen zijn.

04-04-2024 10:26

Oxxer +163839 moderator

@TooGoodToBeTrue

''Seedorf nooit aan beginnen. Geweldige voetballer, maar net als zovele niks gepresteerd daarna''

Ik zou op het net nog eens kijken naar zijn business adventures tijdens en na zijn actieve loopbaan.

04-04-2024 10:31

Mattie +890

Meest onderschatte speler ooit. Qua boegbeeld zou het geweldig zijn als hij komt. Als trainer werkte het volgens mij niet zo voor hem, maar zou hij op bestuurlijk vlak sterk kunnen staan?

04-04-2024 10:00

Mung +1360

Seedorf is een welbespraakte gentleman. Intelligent en integer. De meest succesvolle Nederlandse voetballer ooit. Met deze man aan boord gaan alle deuren overal open. Ik haat het om te zeggen, maar ik heb genoeg van alle oude witte mannen in blauwe pakken, die het hier wel even komen regelen. Ik zou oprecht trots zijn als we deze man een plek aan tafel kunnen geven.

04-04-2024 09:58

LukaLitmanen +81962

Topper Seedorf.

Met 3 verschillende clubs Champions League gewonnen

04-04-2024 09:52

Aram +17854

Seedorf is een Ajax-legende en bovendien een sterke, oprechte en intelligente man. Natuurlijk moeten we hem erbij hebben.

04-04-2024 09:43

Web +178830

Als AS het gemiddelde is wat men bij Ajax van Clarens vind
Moet hij nergens instappen, want hij staat al 0-3 achter
Ver weg blijven bij het slangenkuil Ajax

men heeft liever personen zoals van de Sar die wel bespraakt zijn maar de klasse niet heeft
Eigelijk had Kinsbergen dit al aan moeten geven, dan was van de Sar nog steeds een Ajax icoon geweest, nu als een kleuter uitgefloten
En had hij ook niet ( waarschijnlijk) gezondheid problemen gekregen

Rijkaard wil ik wel eens horen over Clarence
Het zou maar zo kunnen dat hij denkt
Marco van Basten wat doe je nu?
Jij doet mee aan Clarence een negatief stempel te geven

Rijkaard is ook zeer verstandig, die blijft lekker in de luwte als een icoon net als Litmanen

Mensen kennis ontbreekt er veel te vaak aan

04-04-2024 09:36

Rodsje +14678

Sar was alles behalve welbespraakt

04-04-2024 10:10

Web +178830

Hen je gelijk in, maar hij had de gun factor wel toch
Dat had ik moeten zeggen

04-04-2024 10:39

jokers +1172

Bij mij niet beide Seedorf en Sar hebben bij mij iets afstandelijkst, uit de hoogte.

Maar zal ik eens een discussie opgang brenen ;)

Kluivert Bogarde Seedorf Davids Reiziger allen niet bij Ajax aan het werk van wege van de Sar, de Boer Blind.

Iets met 95 oud zeer, een kabel, daar heeft wat afgespeeld en is nooit meer goed gekomen.

04-04-2024 10:47

SiegiEd14 +2230

Helaas moet ik je gelijk geven en is dit de tendens in de gehele maatschappij tegenwoordig. Mensen met een visie en een eigen mening worden overal geweigerd! Je moet het achter je ellebogen hebben wil je iets bereiken in het bedrijfsleven en dit is de reden dat ik ruim 35 jaar zelfstandig ben!

04-04-2024 10:11

WantAmsterdam +116036

Waarom zou Clarence de klasse wel hebben? Als trainer nergens een success en wat hij als bestuurder probeerde pakte ook niet goed uit.

04-04-2024 10:15

Web +178830

Ik zeg nergens in wat voor rol, misschien wel in de spelers begeleiding
En misschien word het ook niet wat

04-04-2024 10:40

Rolo +13602

Als we alle mensen op basis van AS af moeten serveren, dan doek de club maar op.

04-04-2024 10:33

Geus +4748

Clarence Seedorf, je haat hem of je houdt van hem volgens mij. Ik zit wel in dat laatste kamp. Maar wil hij terugkomen bij Ajax dan mag hij wel iets gemotiveerder overkomen. Volgt Ajax niet zo… Tsja, laat dan maar.

04-04-2024 09:35

Mattie +890

Dus jíj zit in Kamp Seedorf? :D

04-04-2024 10:02

Altijdindestraat +39849

Echt veel volgt hij Ajax niet... toen was ik klaar

04-04-2024 09:27

Geus +4748

Ja precies…

04-04-2024 09:31

Web +178830

Bij Genee heeft hij wel gezegd dat Ajax altijd weer terug komt, en er altijd goede jeugd rondloopt

04-04-2024 09:51

Aram +17854

Dat is denk ik juist een voordeel.

Seedorf is een intenationaal georiënteerde man. Dat kunnen we goed gebruiken. Bij wie komt de BBC uit als het over het Nederlandse voetbal gaat? Deze man opent deuren en kijkt verder dan zijn neus lang is. Daar ontbreekt het bij Ajax nogal aan.

Bovendien zit hij niet in 1 van de bestaande kampen en ik denk dat hij sterk genoeg is om daar ook buiten te blijven.

04-04-2024 10:19

nightgoat +30887

Wanneer het over Clarence Seedorf gaat bekruipt mij de neiging om bijna alles en iedereen goed te vinden zolang het maar niet over Clarence Seedorf gaat.

04-04-2024 09:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.