Schuurs realistisch op eerste dag voorbereiding: 'Moet een keuze gaan maken, misschien elders'

door BadembaBarrie 72

Bron Ajax TV

Schuurs realistisch op eerste dag voorbereiding: 'Moet een keuze gaan maken, misschien elders'

door BadembaBarrie 72

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Perr Schuurs gaat de komende periode serieus nadenken over zijn toekomst als Ajacied. De verdediger wist in zijn vier jaar in Amsterdamse dienst nooit een onomstreden basisspeler te worden en wil op zijn leeftijd juist veel minuten maken. Zodoende is ook een vertrek een optie, zo vertelt hij op de eerste dag van de voorbereiding op het nieuwe seizoen aan Ajax TV.

'Ik hoop op veel speeltijd vooral en dat is een keuze die ik moet gaan maken of ik die hier krijg of misschien elders', aldus de centrumverdediger, die op De Toekomst in Kik Pierie en Lisandro Magallán twee van huurperiodes teruggekeerde positiegenoten tegenkwam. Laatstgenoemde werd door Ajax al driemaal verhuurd sinds zijn komst, maar staat dus wel nog altijd onder contract in Amsterdam. 'Het is een nieuwe uitdaging en alles is weer nieuw, dus ik ben blij hier te zijn', reageert de Argentijn kort bij Ajax TV.

Pierie is iets uitgebreider in zijn reactie, waar bovenal realisme uit spreekt. 'Ik heb afgelopen jaar natuurlijk een lastig jaar gehad, dus ik besef ook wel dat ik niet zomaar van begin af aan zal spelen. Ik wil gewoon elke minuut pakken die ik mee kan pakken en zoveel mogelijk ritme op doen in wedstrijden en dan gaan we zien hoe ver we komen.'

Klaiber: 'Klaar om weer te strijden'

Ook Sean Klaiber meldde zich op De Toekomst. De rechtsback is inmiddels volledig hersteld van de zware knieblessure die hij in de voorbereiding op het afgelopen seizoen opliep en die hem het gehele seizoen kostte. Klaiber is dan ook vastberaden om alles uit het aankomende seizoen te halen. 'Ik heb twee goeie vakanties gehad en ben nu klaar om weer te strijden. Ik hoop op heel veel minuten voor mezelf en natuurlijk dat de club alles wat er te pakken valt, weer pakt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax27 +19086

Klaiber was prima, werd gewoon gehaald als ervaren opvulling, niets verkeerd aan.
Schuurs en Pierie waren gewoon gokjes, ook niets mis mee. Deden het enorm goed in hun jonge carriere bij lagere clubs, Ajax wil dan vroeg toeslaan... ze hebben het geprobeerd, maar komen opp dit moment gewoon tekort.

Wat dan een wijze stap is? Ligt aan de spelers zelf. Maar vertrekken is sowieso het beste, niet weer een jaar vergooien. Of je nu in NL naar een middenmoter gaat, of het probeert in Belgie, Ierland in de top... of in Duitsland/Engeland onderaan of zelfs op het 2e niveau... het is maar net welk avontuur je aan wilt gaan.

24-06-2022 11:07

JJFajax +3547

Schuurs gewoon verlengen en hem verhuren voor 2 jaar naar een Utrecht of Twente. Verkopen kan altijd nog. Niet te vroeg verkopen, zie Botman

24-06-2022 01:16

Ajax4ever86 +3967

Hahahaha Schuurs zal nooit wat worden voor Ajax, net zo min als Botman.

24-06-2022 01:29

JJFajax +3547

Nee Botman is zeker geen Ajax speler maar levert nu wel 40+ miljoen op. Datzelfde traject zie ik ook wel zitten in Schuurs. 2 jaar verhuren en dan goed verkopen

24-06-2022 02:33

Ajax4proud +10807

Schuurs is een goede verdediger echter heeft hij gewoon top verdedigers boven zich. Bij een andere club net als Botman zal hij zeer waarschijnlijk z'n meerwaarde kunnen laten tonen.

23-06-2022 22:46

DeKenner +9276

Schuurs is het helaas nooit geworden bij Ajax. Hij heeft echt wel kwaliteiten, maar verdedigen met veel ruimte in de rug is nou net een kwaliteit die hij ontbeert. Verder is hij ook gewoon veel te lief om bij Ajax te slagen. Voor hem zelf zou het beter zijn om te vertrekken. Vanuit Ajax’ oogpunt ligt dat misschien net wat gecompliceerder, omdat je dan wel erg dun in de verdedigers komt te zitten. Interessant om te volgen hoe dit gaat aflopen.

23-06-2022 22:24

NouridolbergNeres34 +1889

Word wel erg krap achter Timber & Martinez als Schuurs vertrekt. Ik begrijp wel dat Schuurs meer wil spelen en gun hem zeker een club met meer speeltijd. We hebben nog 3 volwaardige cv’s dan met blind erbij. Wijndal links waarschijnlijk dan voor tagliafico en rechts rensch, regeer en klaiber. Moet dus zeker nog een cv bijkomen.

23-06-2022 22:19

Ajaciedbrad +8824

Schuurs moet nu minuten maken, vind AZ wel iets voor hem, ruilen met wijndal

23-06-2022 22:15

BillSplate +9679

Moeten ze nog geld toeleggen. Gaan ze nooit doen.

23-06-2022 22:16

Web +178830

Schuurs snap ik heel goed
Die wil spelen nu
Maar ik vind het wel een goede reserve
Dezelfde kwaliteit op de bank als Timber kan en werkt niet
En hij heeft wel progressie gemaakt

Hij staat vaak vast met dekken, dat komt omdat hij niet goed op de voorvoeten staat. Dan ben je niet wendbaar. Dat hadden ze in de jeugd al mee bezig moeten zijn, en dat is nog steeds aan te leren

Niet altijd terecht op hem af te schrijven
Zie maar eens een betere te krijgen mocht Timber vertrekken

23-06-2022 20:45

Ajax4proud +10807

Ik ben het niet vaak eens, maar de laatste zin is zeker waar!

23-06-2022 22:44

DaNaRWaL +4288

Beetje hetzelfde als Wöber en Veltman, waren goede stand-ins maar meer ook niet.

23-06-2022 23:19

DaNaRWaL +4288

En toch was hij altijd meer een stand-in, behalve zijn laatste jaar. In dat je moest hij wel opgesteld worden bij gebrek aan beter, we weten allemaal hoe dat ging 😉.

246 wedstrijden voor Ajax, hoeveel waren daarvan de volle 90 minuten?
*Edit: heb gecheckt en hij heeft inderdaad bijna alle wedstrijden 90 minuten gespeeld. Je hebt gelijk en je kunt hem inderdaad onmogelijk een stand-in noemen.

Begrijp me niet verkeerd: Veltman is een echte Ajacied en wat mij betreft had hij zeker een aandeel in meerdere kampioenschappen maar zeker Europees kwam hij echt te kort. Ik vond hem eigenlijk alleen heel sterk invallen vlak na zijn knieblessure in die CL wedstrijd.
Onder De Boer was hij een vaste waarde, maar zeker vanaf 2016-2017 werd het duidelijk dat hij tekort kwam voor het niveau. In die zin kun je hem vergelijken met Schuurs; die had voor 2016 ook niet misstaan in het elftal van Ajax maar de ambities liggen nu flink hoger.

24-06-2022 07:54

DaNaRWaL +4288

Gelukkig mag jij ook vinden wat je wilt, ik respecteer je mening maar ben het niet eens met je:

In mijn optiek stond Veltman er vaak bij gebrek aan beter of om oorlog te voeren tegen irritante tegenstanders.

Onbetwiste basisspeler bij Brighton dat vaak rechterrijtje in de PL staat en wekelijks niet echt potten kan breken, ja daar kun je blij van worden maar geeft dus zijn niveau prima weer in mijn beleving.

Hij speelde vaak bij het Oranje dat elke keer weer kansloos op z'n smoel ging tussen 2014 en 2018. Nederlands elftal wordt toch al jaren niet meer serieus genomen door menig weldenkend mens?

Schuurs had die kans jaren geleden ook gehad, nu niet meer en daar moeten we toch allemaal blij mee zijn? Als er nu een Veltman bij de selectie zou komen dan was hij ook bankzitter geweest, of vind je hem daadwerkelijk bijna van het niveau Timber/ Martinez???

24-06-2022 10:18

DaNaRWaL +4288

Veltman is altijd de keuze geweest bij gebrek aan beter, dat was bij Ajax zo en bij Oranje zo. Dan kun je wel interlands en wedstrijden voor Ajax optellen maar dat aantal heeft hij alleen maar gehaald door het (gebrek aan top-) niveau op dat moment van de selectie van beide elftallen.

Ik zeg nergens dat hij niet goed is, ik zeg enkel dat het niveau van Ajax nu te hoog ligt voor zulke voetballers om ze een basisplaats en de tijd te geven.

Ik ben er wel voorstander van om dit soort gasten in de ED meer tijd te geven om zich meer in het team in te spelen zodat ze in kunnen vallen in belangrijke wedstrijden zonder al teveel moeite. Dat vond ik wel een nadeel van EtH, die ging zo lang door met de basis 11 tot de koek op was en er blessures kwamen.

24-06-2022 13:26

DaNaRWaL +4288

Ach joh, we zijn het in deze gewoon niet met elkaar eens. Over 1 ding zijn we het iig wel eens: Jari is een held! 😉

Fijn weekend maat! 👍🏻

24-06-2022 18:04

ajaxwestland09 +28932

Pierie en schuurs kunnen zich bewijzen maar eigenlijk van beide afscheid nemen

23-06-2022 20:41

fc Barcelona_ke +19239

Pierie traint vandaag mee, heb gevoel dat hij zomaar kan als stand in voor Martinez of zelfs een basisplek te pakken!

23-06-2022 22:06

DeKenner +9276

Doe ff normaal.

23-06-2022 22:19

BillSplate +9679

Zo wat heb jij met dit weer gedronken? Sangria over de datum. Uiteindelijk zal ik niet ontkennen dat Pierie strand in kan worden van Martinez. Zou mijn erg verbazen, maar goed ik sluit het niet uit. Maar basisspeler? Mag hopen dat je sarcastisch was.

23-06-2022 22:20

gusanito +5439

Het is voor beide partijen goed als Schuurs vertrekt. Te goed om op de bank te zitten en ook qua leeftijd hoort hij gewoon te spelen bij een leuke ploeg.

23-06-2022 20:23

De Stift +7041

Klaiber mag normaal gesproken weg. Maar als we geen rechtsback erbij halen, dan kan je hem erbij houden. Een ervaren rot om de jonkies Rensch en Regeer scherp te houden. Voor Schuurs is een goed moment om te gaan. Hij is een prima speler voor de eredivisie. Bij een AZ, Feyenoord of Vitesse misstaat hij absoluut niet. Pierie kan je gratis wegdoen, met doorverkooppercentage. En die Argentijn ook verkopen. Net als zo’n Bande helaas een miskoop.

23-06-2022 19:17

AFCACruijff14 +160980

Ik zou Klaiber houden. Prima backup, zeikt ook nooit en voldoet best redelijk.

23-06-2022 19:41

Nr.10 +110947

Precies. Je wint er ook niet veel bij door hem te verkopen, want hij brengt niet veel op. Twee jonkies op rechtsback waarvan je moet zien wat die gaan leveren over een heel seizoen, heerlijk om de Sjaan er bij te houden.

23-06-2022 19:46

BillSplate +9679

Eens. Kan ook nog eens linksback als de nood hoog is en brengt altijd volle bak energie en inzet. Liever een halfjaar bij de selectie houden. Heb je iig een brede selectie tijdens de groepsfase. Daarna kijken wat zijn toegevoegde waarde is en wat hij kan opleveren. Dat zal nu niet veel zijn, maar normaal zou je minimaal breakeven moeten spelen.

23-06-2022 22:22

PJS +4991

Let's hope so. Weg met de middelmaat

23-06-2022 18:58

DeHeerVanDeMeer +25164

Schuurs gun ik wel een mooie club en veel speeltijd, wel moeten we dan een goede centrum verdediger gaan aantrekken die er meteen staat om alvast een vertrek van Timber en Martinez voor te zijn.
Blijft Schuurs dan zou ik hem wel eens op de plek van Alvarez zien, Perr is verdedigend geen kei maar heeft aanvallend inzicht, een prima steekpass en een prima afstandschot op de goal, imo een betere plek voor hem dan in het centrum achterin.

23-06-2022 18:53

V12 +867

Op het middenveld komt hij helemaal tijd en rust aan de bal te kort. Het is geen slechte verdediger. Lekker houden en bij bedragen van 15 miljoen plus misschien wegdoen.

23-06-2022 19:05

JaapStam +136640

Schuurs moet je laten gaan!!!

23-06-2022 18:38

De3mos +12082

Zou hem erbij houden. Timber heeft best kans op rechtsback te komen ( bijvoorbeeld omdat de talenten geblesseerd/uit vorm raken) en dan heb je met perr een prima optie achter de hand. Als ze een groot talent kunnen vinden die achter timber op de bank wil zitten dan kun je denken aan een verkoop.

23-06-2022 18:20

koenos1 +7908

En toch denk ik dat Schuurs nog best gewild is

23-06-2022 18:16

ouweman +4929

Tja. Zowel Schuurs als (zeker) Klaiber prima jongens voor op de bank of basis tegen de kleinere tegenstanders. En dat soort jongens heb je nog steeds nodig als de rest moet uitrusten na de CL.
Klaiber stond wel altijd gewoon klaar als het moest. Een brede selectie heb je toch echt nodig (moet je wel een trainer hebben die zijn basis regelmatig rust geeft 😑...)

Nadeel is dat ze onder een vergrootglas liggen : één foutje en iedereen gaat gillen.
Timber mág foutjes maken, Martinez ook.

Moeilijk : verpatsen levert weinig op, en 17 jarigen lossen het niet op.
Voor Schuurs krijg je zeker geen 10 miljoen.

23-06-2022 17:59

Erik20 +7365

Probleem is dat Schuurs afgelopen seizoen elke wedstrijd wel een foutje maakte met een tegendoelpunt of grote kans voor de tegenstander tot gevolg... dat kan gewoon niet als je denkt basisspeler te kunnen worden bij Ajax. Het komt nog te vaak voor bij hem, al denk ik dat hij best een laatbloeier zou kunnen zijn. (Maar daar kan je bij Ajax niet op wachten)

23-06-2022 18:15

ouweman +4929

Daarom gewoon geen basis (ja, tegen Venlo) maar lekker banken als enigszins betrouwbare derde keuze op meerdere posities.
Heb zo een gevoel dat als je weer met een te kleine bank de competitie in gaat, je straks weer de lul bent. Vorig jaar genoeg spelers, alleen te weinig gebruik van gemaakt.

Van mij mag ie blijven, zit voorlopig niet in de weg.

23-06-2022 18:27

Erik20 +7365

Eens, voor de bank prima. Maar zelf denkt hij dus klaar te zijn voor de basis, en daar is hij (op dit moment) gewoon niet goed genoeg voor.

23-06-2022 23:31

Jojo.14 +3658

Klaiber is absoluut geen prima speler voor op de bank. Geen breedte aankopen voor jeugd.

23-06-2022 18:32

Godenzoon24 +15268

Schuurs kan echt wel een miljoen of 15 opleveren. Overmars zou t zeker voor elkaar krijgen. Wober ging zelfs voor 9,5 weg.

23-06-2022 18:36

willem1958 +8740

Hij hoeft niet weg want het is een prima back up maar logisch dat hij veel wil spelen.
Met zijn fysiek en uitstekend schot denk ik dat hij bij een subtopper in het buitenland het best op z'n plek is of bijv bij een middenmoter in de PL.

23-06-2022 17:57

Ricoteb +53174

Zou denk ik mooi zijn dat je hem voor 10-15 miljoen kan verkopen. Ik denk dat hij als basisspeler altijd een net niet verdediger blijft. Dan een jonge centrale verdediger die dit seizoen als back up kan dienen, en het dan volgend seizoen kan overnemen van Timber/Martinez.

23-06-2022 17:52

CruijffiaansNouriaans +4425

Tegen Liverpool deed ie t een keer helemaal lekker m.n. duels tegen Mané. Maar vind em soms gewoon veel te afwachtend. Moet agressie tonen. Grinta. Verder qua fysiek, snelheid, passing wel veel goede dingen gezien. Maar misschien is het een vertrouwensdingetje, waardoor hij te laat ingrijpt of dat ie t fysiek net niet heeft om er bovenop te zitten, waardoor hij vaak afwacht. Toch een beetje een Mike van der Hoorn gevoel bij hem.

23-06-2022 17:50

Heldhaftig +11443

Je zegt het precies goed. Is een lange, sterke jongen en dat zou hij wel eens wat beter in zijn voordeel mogen gebruiken.

23-06-2022 17:54

Edwin Oud +2327

Mooie anaiyse @CruijffiaansNouriaans.

23-06-2022 20:38

Nr.10 +110947

Ik zou het goed begrijpen als we Schuurs verkopen, denk dat hij zo 15 miljoen kan opbrengen, en dan een Zuid Amerikaanse cv erbij halen. Voor 10-15 miljoen kan je vast een mooie verdediger kopen daar. Dan anticipeer je meteen op het vertrek van Timber en/of Martinez, want dat wordt volgende zomer wel onvermijdelijk.

23-06-2022 17:36

MosesD +14637

Nu Llansana is verkocht zullen ze Schuurs er wel graag bijhouden, denk ik zo.

23-06-2022 17:35

HendrikAjax +16830

Dat lijkt me ook

23-06-2022 17:36

Yaeron +6379

Te vroeg voor Aertssen?

23-06-2022 17:45

HendrikAjax +16830

Helaas wel

24-06-2022 09:29

036AFCA97 +146646

Lekker doorselecteren en investeren in nieuwe talenten.

Schuurs, Klaiber, Pierie en Magallan gaan nooit goed genoeg worden voor Ajax. En misschien vang je voor ze alle 4 samen nog wel een miljoen of 20.

23-06-2022 17:33

Nr.10 +110947

Dat is wel royaal, 20 miljoen. Ik denk dat we Malle Jan en Pierie al jaren proberen te slijten, maar we komen niet verder dan een verhuur.

23-06-2022 19:48

Janneman16 +447

Ik denk echt dat perr het zou kunnen doen.
Maar dan niet hij wel een aantal wedstrijden achtereen kunnen voetballen zodat hij echt in het ritme kan komen.
en hij heeft een geweldige trap in z'n benen.

23-06-2022 17:33

Intec2.0 +12399

Deze jongen komt gewoon net te kort. Rond de 10M moet mogelijk zijn.

23-06-2022 17:32

Oboema +1655

Perr direct afscheid nemen.

23-06-2022 17:32

BillSplate +9679

I see what you did there. Nice.

23-06-2022 22:24

NeeI +107626

Van Timber-Mazraoui naar Schuurs-Klaiber. Je moet er toch niet aan denken, zeg.

23-06-2022 17:30

Juan62 +46160

Allemaal naar Marc en Mark doorverkopen
Een soort Ajax light, dat is voldoende om de Eerste klasse A titel te veroveren

23-06-2022 17:30

Sjakio +2366

Ik weet niet hoe we het zonder Perr moeten doen, maar laten we het proberen....

23-06-2022 17:28

Antafca +521

Was perr helemaal vergeten

23-06-2022 17:25

Bc te P +22130

Gun Per een mooie transfer. Er is vast wel een club die hem kan gebruiken voor een goed bedrag. Wel voor n paar miljoen natuurlijk hè, geld moet rollen

Wat zou hij waard zijn trouwens?

23-06-2022 17:24

Nr.10 +110947

Ik denk dat een Engelse middenmoter best 15 miljoen voor hem kan neerleggen.

23-06-2022 19:49

Tommyshelby +128441

Laat hem gaan, hij heeft een behoorlijke marktwaarde. CL campagne op zijn naam, vaak top bij Jong Oranje en bij Fortuna al op veel lijstjes beland. Sympathieke gozer, maar geen geweldige verdediger.

23-06-2022 17:21

MichelBoerebach +29111

Ik heb het altijd een beetje een Nick Viergever 2.0 gevonden. Een 'net niet-verdediger'. Ik gun hem overigens het allerbeste. Lijkt me een heel vriendelijke gast.

23-06-2022 17:26

Tommyshelby +128441

Ja ik ook, hou er niet van om hem te beledigen, hij verdient het beste. Heeft ook zijn contract gewoon verlengd en nooit gezeurd, wel een gouden gozer om in je selectie te hebben. En ik denk dat hij nog wel eens kan verrassen in het buitenland. Als ik Lille was... meteen bellen

23-06-2022 17:29

MichelBoerebach +29111

Mag van mij ook best blijven, maar kan me voorstellen dat ie het wel gezien heeft.

23-06-2022 17:30

VoorAltijdNummer14 +25322

Kiki Pierie, geinige typo wel!

23-06-2022 17:21

12eman +5878

Klaiber vond ik juist niet tegenvallend in zijn invalbeurten. Hij kent z'n plek en dat siert m. Zeurt niet en doet wat hij moet doen.

23-06-2022 17:19

Oxxer +163823 moderator

Spelen tegen rechterrijtje is geen graadmeter. tegen de sterke tegenstander was duidelijk te zien dat Ajax te hoog gegrepen is.

23-06-2022 17:29

12eman +5878

Tja. Je zou ook het positieve uit een post kunnen halen. Maar fijn dat je er direct weer op wil duiken.

23-06-2022 17:32

Oxxer +163823 moderator

Op een voetbalforum worden er afwijkende meningen geventileerd. Of wil jij graag lezen hoe geweldig Klaiber was en dat hij rijp is voor een stap naar de PL?

23-06-2022 17:47

Johnnie Ten Eijkelder +127

Alledrie mogen vertrekken

23-06-2022 17:18

Harold +10572

Van alle 3 afscheid nemen

23-06-2022 17:13

Simpelishetmoeilijkst +25108

Klaiber weet wel wat hij moet zeggen. Nu nog hopen dat Ten Hag hem ophaalt.

23-06-2022 17:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.