Rondom Ajax: Spaan hoopt op rol als pinchhitter voor Weghorst

door Ajax Showtime 280

Bron AS

Rondom Ajax: Spaan hoopt op rol als pinchhitter voor Weghorst

door Ajax Showtime 280

Bron AS

Laatst geüpdatet

Tussen al het belangrijke nieuws en reacties rondom Ajax kun je in de loop van de week best het een en ander missen. Geen zorgen, want Ajax Showtime houdt je op de hoogte van de laatste kleine nieuwtjes en gebeurtenissen.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Spaan hoopt op rol als pinchhitter voor Weghorst

Henk Spaan is niet onder de indruk van het spel van Wout Weghorst tijdens Go Ahead Eagles - Ajax. De columnist is in zijn verhaal voor Het Parool eveneens kritisch op Ajax' videoanalist Osman Kul, Ahmetcan Kaplan en Jorrel Hato, maar vooral Weghorst viel Spaan negatief op. Hij hoopt de international dan ook niet te vaak in de basis van Ajax te zien. 'Wat Weghorst betreft: hij begon met twee slechte aannames, kopte in de 35ste minuut een bal naar Go Ahead en kon in de 38ste een harde pass van Fitz-Jim niet controleren. Basisplaats is geprobeerd, nu weer pinchhitteren graag.'

Maxwell, Reiziger en Stekelenburg versterken Ajax Legends tegen Real Madrid

Ajax heeft vrijdagavond drie nieuwe namen bekendgemaakt die het met de Ajax Legends opnemen tegen Real Madrid Legends. Maxwell, Michael Reiziger en Maarten Stekelenburg zullen tijdens het 125-jarig jubileum van Ajax in actie komen voor de Amsterdammers. De galawedstrijd wordt op zondag 17 november gespeeld in de Johan Cruijff ArenA. De aftrap vindt plaats om 15.30 uur.

Weghorst meest gekozen naam op Ajax-shirts

Supporters van Ajax laten hun shirt het vaakst bedrukken met de naam van Wout Weghorst, zo maakt de Amsterdamse club bekend via de officiële website. De recent gekomen Oranje-international, die met rugnummer 25 speelt, is dus meteen razend populair onder de supporters. De top 5 wordt gecomplementeerd door Brian Brobbey, Jorrel Hato, Jordan Henderson en Bertrand Traoré. De onlangs teruggekeerde Davy Klaassen is de snelste stijger, zo valt er te lezen.

Klaassen lacht om Man of the Match-award bij rentree

Davy Klaassen mocht tijdens de 5-0 overwinning van Ajax op Fortuna Sittard aan zijn derde termijn als Ajacied beginnen. De middenvelder viel in minuut 59 in en werd met open armen ontvangen door het publiek. Aan het einde van de wedstrijd werd via de stadionspeaker bekendgemaakt dat het kind van de club tot Man of the Match verkozen werd. Klaassen was erg tevreden over de wedstrijd, maar dit vond hij iets te veel van het goede. ‘Dat laatste is misschien een beetje overdreven, maar de rest van de avond is heel mooi’, vertelt de Ajacied tegenover NOS.

Klaassen kan op jacht naar Eredivisie-record van Blind

Davy Klaassen kan tijdens zijn derde termijn bij Ajax op jacht naar een Eredivisie-record van Ajax dat in handen is van Daley Blind, zo zocht OptaJohan uit. Alleen laatstgenoemde speelde immers meer Eredivisie-wedstrijden (226) dan Klaassen (221), die dinsdag zijn handtekening zette onder een contract tot medio 2025. Weet de middenvelder dit seizoen tot zes duels in Ajax 1 te komen, dan neemt hij het record dus al over van Blind.

Ajax opent 125-jarig jubileum met benefietwedstrijd tegen Real Madrid

Ajax gaat het 125-jarig jubileum openen met een duel tussen de Ajax Legends en Real Madrid Legends, zo meldt Ajax.nl. Deze galawedstrijd wordt op zondag 17 november om 15.30 uur afgewerkt in de Johan Cruijff ArenA en zal live te zien zijn op Ziggo Sport. De selectie van de Ajax Legends zal onder leiding staan van Louis van Gaal. Onder meer Danny Blind, Edwin van der Sar, Siem de Jong, Frank en Ronald de Boer, Aron Winter, Sjaak Swart, Jari Litmanen, Wesley Sneijder, Cristian Chivu en Kiki Musampa behoren tot de selectie. Bij Real Madrid zullen onder anderen Iker Casillas, Christian Karembeu en Raúl Bravo op het veld staan.

Ajax belegt dinsdagmiddag persconferentie met Farioli

Ajax belegt dinsdagmiddag een persconferentie met Francesco Farioli, zo is te lezen op Ajax.nl. De Italiaanse oefenmeester schuift om 14.00 uur aan om de vragen van de aanwezige pers te beantwoorden. De persconferentie staat in het teken van het treffen van Ajax met Fortuna Sittard van woensdagavond.

Het betreft het eerste duel voor de Amsterdammers sinds Ajax - Jagiellonia Bialystok en zelfs de eerste Eredivisie-wedstrijd sinds NAC Breda - Ajax op 18 augustus. 'Het persmoment in de Johan Cruijff ArenA begint om 14:00 uur en is live te volgen via Ajax.nl, op de Ajax App en via ons YouTube-kanaal', schrijft men bij Ajax.

Ajax kent scheidsrechters voor komende twee duels

Ajax kent de scheidsrechters voor de komende twee wedstrijden in de Eredivisie. Eerder maakte de KNVB al bekend dat Martin van den Kerkhof de leiding zou krijgen over Ajax - Fortuna Sittard op woensdag, maar nu is ook de leidsman voor Go Ahead Eagles - Ajax bekend. Op zaterdagavond moet scheidsrechter Marc Nagtegaal de wedstrijd in goede banen leiden. In Deventer trappen beide Eredivisie-ploegen om 20.00 uur af.

Van den Kerkhof aangesteld als leidsman bij Ajax - Fortuna Sittard

Martin van den Kerkhof is aangesteld als de scheidsrechter voor het duel tussen Ajax en Fortuna Sittard, zo valt te lezen op Ajax.nl. De wedstrijd begint woensdagavond om 20.00 uur in de Johan Cruijff ArenA. Van den Kerkhof zal geassisteerd worden door Stefan de Groot en Franca Overtoom. Sander van der Eijk zal als VAR fungeren vanuit Zeist.

Lees meer over:
Plaats reactie

Sunny +9412

Je hebt aan Akpom gewoon meer.
Heeft absoluut scorend vermogen, legt ook veel energie op de mat maar is de betere kopper en ook sneller.
Weghorst is dan ook een onbegrijpelijke aankoop maar goed, dat schijnt de laatste jaren wel vaker te gebeuren

24-09-2024 10:47

JoeBlow +7747

Opeens weet je het: ik ga een Ajax shirt met de naam Weghorst kopen.

Dan ben je als Ajacied toch ook redelijk van het padje.

23-09-2024 20:13

SillySilooy +88

Kroes zei dat ze Weghorst toch besloten te halen voordat Akpom weg was, vanwege zijn topsport-mentaliteit. Die heeft ie zeker. Maar hij heeft volgens mij nog nooit een voortrekkersrol gehad en was zelden met zijn teamgenoten bezig. Vaker in de clinch.

Na Fortuna zag je al dat er net een lachje vanaf kon. We winnen 5-0, Klaassen terug, feestelijke middag en het lukt hem niet blij te zijn voor het team, want geen goal. Ik moet nog zien of hij de jongelingen op sleeptouw weet te nemen. Hij zal zeker zijn goals maken en is in ieder geval al goed voor de shirtverkoop.

23-09-2024 16:47

Simpelishetmoeilijkst +24547

Je mag me uitlachen; ik vind dat Hrnk Spaan groot gelijk heeft. Weghorst is niveau invaller. Zet Akpom of Brobbey in de basis.

23-09-2024 12:38

barry1988 +23352

Meer dan een pinchhitter heb je in mijn ogen ook niets aan Weghorst. Hij staat daar als een lantaarnpaal te wachten als prime Pipo Inzaghi. Alleen is Weghorst bij lange na niet zo goed.

23-09-2024 07:32

ck69 +12777

Prime Inzaghi had afgelopen zaterdag ook geen goal meegepikt met die ballen die er gegeven worden hoor

23-09-2024 07:57

KarimB +9619

Die laatste "kans"van Brobbey had pipo er met zijn dijbeen wss ingefrommeld

23-09-2024 12:13

ck69 +12777

Dat sowieso. Maar als je Inzaghi ipv Weghorst had gezet die eerste 70 min had je ook geen goal gemaakt.

23-09-2024 13:19

barry1988 +23352

De aanvoer was inderdaad knude. Ook snap ik niet dat er niet meer voorzetten of afstandschoten waren, zeker in de eerste 70 minuten.

23-09-2024 15:53

Amp +35991

Ja maar de trainer was heel erg tevreden over hem...

22-09-2024 20:48

YugoVik +31518

Akpom past veel beter bij het spel van farioli dan weggie weghorst..

22-09-2024 20:21

Standby +9211

Ik zie Weghorst zich niet schikken in een rol als breekijzer. En eigenlijk denk ik dat Farioli het nog wel met hem gaat proberen als basisspeler, al hoop ik van niet.

22-09-2024 20:04

Aram +16672

Ik ben ook bang dat Farioli de druk vanuit Kroes, de T en bepaalde supporters niet kan weerstaan en die Weghorst dan maar weer laat starten. En als ie dan weer onzichtbaar is en een intikker maakt zal he de T horen over hoe geweldig zijn Mentaliteit is, en dat het geen intikker was maar een technisch volmaakte stift.

22-09-2024 22:19

Medoz +4288

Hoop ik ook! Daarbij aangetekend dat pinch hitter een term uit het honkbal is...

22-09-2024 19:47

Aram +16672

Eens met Spaan.
Hopelijk was het experiment met Weghorst in de basis, eenmalig. Alle beweging die er tegen Fortuna was, was in 1 klap weg.

22-09-2024 19:42

KarimB +9619

Kwam niet omdat FJ en Taylor echt schrikbarend waren?>

23-09-2024 12:21

Aram +16672

Ik denk dat het begint met beweging in de spits. Dan gaan Fitz en Taylor ook beter spelen. Krijgen dan meer ruimte en meer afsprelmogelijkheden.

23-09-2024 13:44

KarimB +9619

FJ en Taylor zijn echt 5 niveaus te licht voor Ajax.

23-09-2024 14:39

Aram +16672

We gaan het zien. Ik denk dat ze met Brobbey of Akpom een stuk beter spelen. En met buitenspelers erbij nog beter.

23-09-2024 16:51

Fredschuit1 +1461

Waar is Overmars bij the legends?

22-09-2024 01:31

Ajax23071973 +443

Er kwam iets kleins tussen…

22-09-2024 19:17

Gwoon_Paul +190

Misschien wil Zlatan Ibrahimovic ook nog wel een potje voetballen.

21-09-2024 19:54

eros +4637

Ricardo van Rhijn hoort hier toch totaal niet bij? In wat is hij een legend?

21-09-2024 00:54

mvdk +41946 moderator

Zijn begin was wel goed. De eerste 2 jaar ofzo.

21-09-2024 09:44

Ajax23071973 +443

Dus als je een bal rechtdoor kunt schieten ben je al een legend

22-09-2024 19:19

EdwinvanderSar +3983

Puur en alleen door zijn vrije trap tegen Feyenoord mag hij wat mij betreft al een legend zijn.

21-09-2024 11:00

Gwoon_Paul +190

Dit dacht ik ook inderdaad. Heerlijke onverdiende 0-1 overwinning in de Kuip.

21-09-2024 19:55

Bruno04 +15436

Het valt vaak ook niet mee om het hele team te vullen. Nu voor 125 jarig bestaan tegen real vast wel maar Ajax legends spelen wel vaker een potje

21-09-2024 13:41

AFCAMM +11248

Ik denk dat elke oud-speler in aanmerking komt. Lindenbergh zou ook niet één van de namen zijn waaraan ik denk bij het woord.

21-09-2024 14:40

mvdk +41946 moderator

Gaat nog best een behoorlijk elftal worden zo. Ik mis nog wel Rijkaard, Kluivert, Bergkamp, Seedorf en Davids. Misschien dat zelfs Van Basten 5 minuten mee kan pikken. Zlatan / Suarez zou ook vet zijn. Vind het nog steeds jammer dat Suarez of Zlatan niet bij Ajax afsloot. 1 van de 2 in het team van 18/19... poeh.

20-09-2024 22:36

Ajax23071973 +443

Kijk..dit zijn Legends!

22-09-2024 19:20

Prometheus +699

Sjaak Swart “staff”? Spelen moet ‘ie!

20-09-2024 22:17

insectenverdelg +22399

En iedereen hier maa zzeuren dat Kroes geen toppers weet ts halen!

20-09-2024 21:32

Tommyshelby +121916

Kan Maxwell niet iets voor Ajax doen? Ambassadeur in Brazilië worden ofzo. Zou graag een van m'n favoriete Ajacieden weer bij de club willen zien.

20-09-2024 20:46

Enoh25 +1766

Gouden gozer ook volgens mij. Deed lang wat bij PSG op kantoor geloof ik.

20-09-2024 20:57

Enoh25 +1766

Ach waarom niet, vond ik ook wel mooi. Bogarde op de bank. Denk alleen niet dat dat echt matcht met onze nieuwe trainer haha.

22-09-2024 19:39

Ajax030 +145

Maxwell was de ultieme Ajax back. Sierlijk, technisch, zeer aanvallend en knap

20-09-2024 20:44

Bassey +7933

Wat hoop ik op machlas , wat was ik een fan van die man.

20-09-2024 20:34

AFCAMM +11248

Ik ben vooral benieuwd naar Dani bij de legends. Die is waarschijnlijk nog net zo sierlijk als toen. Echt een rasvoetballer.

20-09-2024 20:31

EdwinvanderSar +3983

Ik weet niet in hoeverre je met 30 kilo extra aan je lijf nog sierlijk kan zijn. De bal lekker raken zal hij nog wel kunnen.

21-09-2024 11:01

Ajaxpyama +1480

Zlatan, Laudrup & Laudrup, Gronkjaer, Oliseh, Kanu, van Basten, Rijkaard, en natuurlijk Overmars

20-09-2024 20:19

papflapjes +6615

Nu is de vraag wederom: hoe gaat het met Huntelaar?

20-09-2024 19:49

Enoh25 +1766

Klaas... Zie hem graag weer terug op het arena terras

20-09-2024 20:58

marceldenb +2003

Ieder jaar gewoon Litmanen

20-09-2024 19:12

Ricoteb +53098

Dit is toch niet heel vreemd. Weghorst is sowieso cult. Bij Oranje is ie mateloos populair, waardoor veel jonge kinderen hem achterop nemen. En sowieso, zijn er nou echt “helden” die je snel achterop zou nemen in deze selectie?

20-09-2024 18:57

AINIESTA +40086

Tsja werd zelfs al toegezongen. Het zegt alles over de staat van de club dat zulke houthakkers zo'n welkom krijgen.

20-09-2024 18:42

Jariebombarie +725

PVV en BBB zijn ook grote partijen in Nederland. Verbaast me allemaal niks meer.

20-09-2024 18:29

BarryJanssen +13107

Evenals PVDA/GL..

20-09-2024 20:58

twynestar +26623

lol er moet altijd een geïrriteerde boomer reageren als je iets over zijn partijen zegt

21-09-2024 13:12

BarryJanssen +13107

Alle 3 de genoemde partijen zijn niet een partij waarop ik gestemd heb.

21-09-2024 13:38

Lullo +5851

Er was een actie dat je je shirt gratis kon laten bedrukken met Weghorst erop. Plaatst het in perspectief.

20-09-2024 18:08

Tommyshelby +121916

Weghorst is pure cult. En best een goede spits. Die gratis bedrukking hielp ook wel mee.

20-09-2024 18:08

Aspers73 +3032

Ajacieden blij omdat Klaassen en Weghorst komen, PSV omdat een 35 jarige Perisic komt.....we vallen wel ver terug als Eredivise zijnde.

20-09-2024 18:00

HendrikAjax +16600

Dat zou je niet zeggen als je de champions league zag afgelopen week

20-09-2024 19:20

trodat4030 +94021

Veel supporters met (galgen)humor dus XD

20-09-2024 17:56

YugoVik +31518

Ongelooflijk dat mensen een shirt kopen met weghorst achter op..

20-09-2024 17:33

AFCACruijff14 +156102

Ongelofelijk dat mensen graag altijd over anderen willen oordelen.

Weghorst was bij elke club populair. En bij Oranje. Dus het is vrij logisch.

20-09-2024 17:43

Patrick020 +21245

Ik denk dat hij in de spelersgroep van oranje niet zo goed ligt, alleen willen juichen. Alle aandacht opeisen en zie die tikjes van de gebroeders timber laatst.

Ik zou veel eerder een shirt kopen van godts, echte ajax voetballers. Geen houthakkers.

20-09-2024 17:55

AFCACruijff14 +156102

Ik had het over de fans.

20-09-2024 18:02

Patrick020 +21245

Ja, ok. Je hebt gelijk

20-09-2024 18:05

Aram +16672

Maar jij hebt ook gelijk! Ik snap niet dat je fan kan zijn van een zo oncollegiale speler.

20-09-2024 18:23

Standby +9211

Ik vind dit wel opvallend. Hij is totaal geen Ajax voetballer, maar blijkbaar wel enorm populair. Voorheen zou zo'n speler eerder bij Feyenoord geliefd zou zijn.

20-09-2024 17:31

YugoVik +31518

Tijden veranderen

20-09-2024 17:32

Standby +9211

Klopt, maar als je mij 5 jaar geleden had verteld dat Weghorst een geliefde Ajax speler zou worden dan had ik je voor gek verklaard. Dit had ik dus niet verwacht, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

20-09-2024 17:33

AFCACruijff14 +156102

Weghorst doet me toch aardig aan Huntelaar denken. Echte goaltjesdief, harde werker, aanjager maar geen technische stylist. Volgens mij was Huntelaar ook een van onze populairste spitsen.

20-09-2024 17:45

Standby +9211

Huntelaar was een specialist, die kon niet alleen goed afmaken, maar was ook zonder bal enorm slim. Weghorst is dat totaal niet, als hij een geweldige afmaker was dan had je mij niet gehoord hoor. Om een extreme voorbeeld te noemen, Haaland zou ik ook bij Ajax willen zien, ondanks dat het geen technisch wonder is.

Weghorst is een speler die zo'n beetje alles op mentaliteit doet. In andere woorden, een typische speler die bij Feyenoord erg populair zou zijn.

20-09-2024 18:33

Juan62 +44549

Weghorst heeft nog geen doelpunt voor Ajax gemaakt,
om hem nu al met Huntelaar te vergelijken...

20-09-2024 18:41

JohnDylan +16053

Ik merk dat ik steeds minder thuis hoor tussen de moderne Ajax fans. Ajax is een koopclub geworden en de moderne fans van Ajax passen daar goed bij. Jammer, het klassieke Ajax was een speciale club. Het moderne Ajax heeft niets dat het speciaal maakt (behalve de historie van de club).

20-09-2024 17:03

AFCACruijff14 +156102

Gaat je dit nou om de populariteit van Weghorst?

20-09-2024 17:30

JohnDylan +16053

Nee, verre van alleen de populariteit van Weghorst maar het feit dat dit soort voetballers (zoals ook Klaassen) nu onder de meerderheid van de Ajax fanbase populairder zijn dan spelers met creativiteit en flair is wel een van de redenen. Er zijn vele andere redenen waaronder de houding van fans tegenover de eigen jeugd, zoals het gebrek aan geduld dat de fanbase tegenwoordig met talenten heeft, en de obsessie met aankopen. De moderne Ajax fan doet mij enorm denken aan de Feyenoord fan van de 20e eeuw.

20-09-2024 17:33

AFCACruijff14 +156102

Het heeft dus niks met koopclub te maken, maar het feit dat jij anders over voetbal denkt dan andere mensen. Onze laatste topperiode 18-22 was ook een mix van creativiteit, flair, duelkracht en mannelijkheid.

Vorig seizoen zag je een Ajax dat niet alles gaf en dat slaat over op de fans. Jongens als Henderson, Klaassen en Weghorst verzaken niet. Je moet er geen 11 van hebben maar wel een paar. Volgens mij zien we ook nog steeds Berghuis graag spelen. Er loopt gewoon teveel middelmaat bij Ajax, inclusief creatieve jongens die volgens een groepje hier heel goed zijn maar wat in de praktijk best mee valt.

20-09-2024 17:36

JohnDylan +16053

Zoals ik zei zijn er vele redenen waarom ik mij niet thuis voel onder de moderne Ajax fans. Waaronder het feit dat het koopclub fans zijn, het soort voetbal waar ze van houden en de houding tegenover de eigen jeugd.

Fitz-Jim heeft een veel grotere inzet tijdens wedstrijden (meters, sprints, duels, touches, intercepties, etc.) dan Klaassen maar veel van die fans zeiken op Fitz-Jim en prijzen Klaassen.

20-09-2024 17:37

AFCACruijff14 +156102

Dat kan, je kan vervreemden van een club. Kan me er alleen niet zo in vinden. Zal een reden hebben dat men de Toekomst 2.0 aan het bouwen is. Jeugd was niet goed genoeg opgeleid en dat is de reden dat fans er ook niet altijd op zaten te wachten meer. Maar ben je wel goed genoeg zoals Hato dan heb je volgens mij nog steeds veel fans, waaronder mij. We komen net uit een waanzinnig goede periode gevolgd door 2 kutjaren waar veel op houding, beleving en professionaliteit mis ging. Niet zo gek dat men graag spelers ziet die met trots dit shirt dragen en alles geven.

20-09-2024 17:40

JohnDylan +16053

Het is me eerder overkomen, mijn grootvader kwam uit Chelsea en heeft mij als Chelsea fan opgegroeid. Toen Abramovich de club overnam en de cultuur geheel veranderde merkte ik dat de fans net zo snel mee veranderden. Ik kon mij ook niet meer in die club herkennen en heb het daarom toen ook de rug toegekeerd. Ik hou nog steeds enorm van het Chelsea van de vorige eeuw maar voor mij staat dat geheel los van het huidige Chelsea waar ik van walg.

Ajax is een Chelsea 2.0 aan het worden. Qua jeugdbeleid is dat het zelfs al.

20-09-2024 17:45

AFCACruijff14 +156102

Chelsea is een aardig voorbeeld ja, maar daar is de club wel echt volledig veranderd van een sympathieke wat gekakte volksclub naar een miljardenimperium vol Russen en korte termijnbeleid. Idem met City, maar zonder het bekakte. Maar Ajax is volgens mij niet erg veranderd, maar er is wel een paar jaar nu wanbeleid gevoerd. Maar de focus ligt weer meer op jeugd wat ook fijn is, maar er moeten wel betere spelers door gaan breken. Los van tijd verandert het voetbal ook gewoon. In 71 en zelfs 95 kon je bijna volledig teren op puur voetbal maar tegenwoordig is elke speler een topatleet en zijn andere types ook populair. Denk eerder dat je probleem ligt in de veranderende voetballerij waar geld veel bepalender is dan 25 jaar terug. Maar dat kan jij beter dan ik beoordelen, als Ajax niet meer als je club voelt kan niemand dat veranderen ben ik bang. Denk zelf dat de komende jaren wel weer mooi gaan worden.

20-09-2024 17:50

vanreenen +9975

Als Fitz-Jim genoeg speelminuten krijgt, zal menigeen verbaasd zijn om zijn prestaties. Vooraf werd hier op AS door velen gesteld dat Ajax met Fitz-Jim geen kampioen gaat worden. Ik durf te stellen dat Ajax zonder Fitz-Jim ook geen kampioen of 2e wordt. Afgelopen woensdagavond bleek hij toen hij, gewisseld werd, de speler te zijn die de meeste km's had afgelegd. Trouwens ik vind hem steeds beter worden. Zeer tot mijn verbazing en vreugde vindt Henk Spaan dit ook.
Dus niet zo maar wat gewauwel om niks.

20-09-2024 19:24

Aspers73 +3032

Helemaal gelijk JohnDylan. Begin me er ook aan te storen dat een stadion ontploft van vreugde omdat Klaassen en Weghorst erin komen. In de jaren 80 en 90 (vanaf toen volgde ik Ajax bewust) was dit onmogelijk. Toen leidden we zelf voetballers op die echt 50x beter zijn dan wta we nu opleiden. Maarja....iedereen onder de 35 heeft nooit het échte Ajax zien voetballen. Kunnen hun niks aan doen....maar zo is het wel.

20-09-2024 18:04

Torcida +5091

Er is door Oranje een hype rond Weghorst ontstaan. Nu zal elke zichzelf respecterende Ajax-supporter helemaal niets te maken willen hebben met het Oranje sinds Van Basten, maar er zijn tegenwoordig helaas maar weinig zichzelf respecterende Ajax-supporters. En dus is Weghorst de naam die het meest op Ajax-shirtjes gedrukt wordt.

Wie weet maakt hij het waar. En Ajax verdient een leuke zakcent mee, dus laat de kudde maar gaan.

20-09-2024 22:06

Koningtoto +57511

Dan ga je je toch afvragen of mensen hier die zo gruwelijk lopen te stampvoeten dat hij er is, überhaupt wel Ajacied zijn. Blijkbaar de populairste speler. valt me bij Klaassen ook altijd op. Hele stadion zingt m toe en hier blijft een bepaalde groep op m haten. Niet geheel toevallig de zelfde groep users.

20-09-2024 16:41

LukaLitmanen +79743

Zijn gewoon cult voetballers.

Heeft weinig met kwaliteit te maken

20-09-2024 16:50

AFCACruijff14 +156102

Je moet AS niet als bepalend zien. Hier zit een groepje dat werkelijk nooit iets goed vind gaan. Schijnbaar vinden we het normaal om zo te doen, zelfs een crewlid laat zich de hele dag gaan vreemd genoeg.

Bij de meeste fans zijn Klaassen en Weghorst gewoon nuttige aankopen, zonder dat je kan zeggen dat het de nieuwe Litmanen of Van Basten zal zijn.

20-09-2024 17:32

brullie +6952

Het was natuurlijk overdreven, Taylor was vele malen beter in 90 minuten. Keihard gewerkt en effectief.

20-09-2024 06:49

Simpelishetmoeilijkst +24547

Het is toch wel mooi dat men waardering uitspreekt door Davy MOTM te maken. Dat doet hem ongetwijfeld veel goed.

20-09-2024 00:31

Controleur +465

Waarom halen ze het standbeeld van Cruijff niet weg en plaatsen ze er een van Klaassen?
Het wereldwonder die gisteren neerdaalde in de Arena.

19-09-2024 23:04

Danielson +44937

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha.

19-09-2024 21:59

Professor +10751

Klaassen motm het was een lolletje maar hou niet van deze lolletjes.
Gewoon de echte motm kiezen Taylor!

19-09-2024 19:51

Maracana +1931

Een beetje humor in deze zieke wereld moet kunnen, toch!?

20-09-2024 10:17

Koningtoto +57511

Weer een redelijk onbekende scheidsrechter. Beter. Die fluiten vaak onpartijdig.

19-09-2024 17:25

Koningtoto +57511

Is gewoon sentiment. Hier moet je dus niet zwaar aan tillen haha.

19-09-2024 17:25

Web +178830

Dat is ook niet te snappen
Taylor was met afstand de beste speler
Vroeger deed Overmars dit man van de wedstrijd
Wie nu eigelijk?

19-09-2024 14:27

josajacied +3389

De Ajax app pusht elke wedstrijd 'stem voor de man of the match' dus ik denk het publiek.

19-09-2024 17:14

keykey +25

Hahaha, Taylor en Traoré waren beter, op ovatie heb je wél gewonnen.

19-09-2024 11:19

Juan62 +44549

Voor mij had Taylor Man of the match mogen zijn.
Speelde een goede pot voetbal

19-09-2024 09:46

MPAjax +8100

Klaassen terug en hup kampioenen!!!

18-09-2024 21:58

Berghuis +13889

Ik heb liever dat hij op t bankie blijft..

18-09-2024 12:18

Web +178830

Misschien denk je er in de rust anders over

18-09-2024 13:27

Petterson +22677

OT: Toto Schillaci RIP

18-09-2024 12:13

Oxxer +160705 moderator

Toto è morto, ha giocato un fantastico Mondiale 90

18-09-2024 14:40

afct +8501

Daley wat een heerlijke voetballer zwaar onderschat altijd.

18-09-2024 07:29

gi0vanni +6862

Niemand onderschat de voetballende kwaliteiten van Blind die zijn prima maar velen overschatten zijn verdedigende kwaliteiten en inzet. Die waren hier niet goed. Terecht op het bankje na een dramatische wedstrijd en hij wou gelijk gratis vertrekken.

19-09-2024 11:09

afct +8501

Ik heb het over zijn gehele Ajax tijd die jongen kreeg altijd neer kritiek of eerder dan een ander.

19-09-2024 12:06

gi0vanni +6862

Toen hij hier kwam kreeg hij terecht kritiek. We leven dan wel in een woke tijdperk maar goed is goed en slecht is slecht, zo simpel is het.

Dus het ging niet goed maar de verhuurperiode bij Groningen ging wel goed. Toen hij terugkwam ging het goed met een prima periode op lb en als cvm.
Dat ging zo goed dat hij een transfer naar ManU verdiende.

In het kwalitatief goede team uit de periode 18/19 ging het ook goed. Het ging pas echt goed mis toen hij een centraal duo met Schuurs vormden. Gelukkig konden Martinez en Timber dat fixen in de 2e seizoenshelft.

Op lb ging het beter maar ongeveer anderhalf seizoen voor zijn vertrek bij Ajax zaten er steeds vaker wedstrijden tussen die NIET goed waren.

Na een dramatische wedstrijd belanden hij op de bank en toen wou hij gelijk weg. Dus heeft hij de club transfersvrij verlaten. Dus in de spiegel kijken en inzet tonen was er niet bij.

Aan de bal was Blind bijna altijd een van de beste maar in zijn laatste periode speelde je bij balverlies met hem erbij gewoon regelmatig met een man minder.

19-09-2024 18:22

Simpelishetmoeilijkst +24547

Mooier hadden ze het niet kunnen bedenken, om voor het jubileum met onze klassieke topclub te spelen tegen die andere klassieke club uit Madrid! Denk dat dat heel erg leuk wordt.

18-09-2024 00:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.