Rijkhoff heeft goede band met nieuwe staf: 'Ze zijn geïnteresseerd in jou als persoon'

door Timo Suur 96

Bron Ajax.nl

Rijkhoff heeft goede band met nieuwe staf: 'Ze zijn geïnteresseerd in jou als persoon'

door Timo Suur 96

Bron Ajax.nl

Julian Rijkhoff heeft een goed gevoel bij de nieuwe technische staf onder Francesco Farioli bij Ajax, zo vertelt eerstgenoemde in gesprek met Ajax.nl. De 19-jarige spits voelt een goede band met de trainers en is vastberaden om de volgende stap te zetten in zijn ontwikkeling.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

Het trainingskamp op de Wageningse Berg was voor de spelersgroep en technische staf van Ajax een goede mogelijkheid om als team naar elkaar toe te groeien. De jongeling is erg te spreken over de eerste weken onder Farioli. 'De trainers zijn geïnteresseerd in jou als persoon. Ze staan altijd open voor een gesprek. Dat stralen ze althans wel uit. Ze komen ook regelmatig langs als we in de gym zitten of bij de fysio zijn. Ik ben super positief en heb het idee dat ik veel van Farioli kan leren.'

In de winterse transferperiode keerde Rijkhoff terug bij Ajax na een periode in Duitsland bij Borussia Dortmund. 'Het was in januari een aardige switch van het voetballen in de jeugd bij Borussia Dortmund, naar het seniorenvoetbal bij Ajax', vertelt de spits. 'Ik had daarvoor ook nog zo'n vier weken in spanning gezeten of alles rond zou komen tussen Borussia Dortmund en Ajax.'

Rijkhoff heeft naar eigen zeggen een 'leerzame periode' achter de rug in Dortmund. 'Ik ben daar ook volwassen geworden', stelt hij. 'Maar ik denk dat ik absoluut nog stappen kan maken in het beter gebruikmaken van mijn lichaam in de duels. Daar ben ik individueel en met de krachttrainers mee bezig. Ook buiten het veld let ik op mijn voeding, zodat ik qua spieropbouw breder word. Dat zijn van die dingen die niet iedereen ziet. Dat is ook niet erg. Maar daar ben ik wel mee bezig voor mezelf als speler.'

Perspectief van Rijkhoff bij Ajax

In Amsterdam voelde Rijkhoff zich al snel weer op zijn plek. In het eerste halfjaar maakte hij vooral minuten in het beloftenelftal. 'Ik had nooit verwacht dat ik bijna alle wedstrijden die ik kon spelen ook echt zou spelen bij Jong Ajax. Daarnaast zat ik vrijwel standaard bij de selectie van Ajax 1', blikt de jongeling terug. 'Debuteren bij Ajax was mijn jongensdroom. Dat ik dat afgelopen half jaar heb bereikt: daar ben ik dankbaar voor.'

Met Brian Brobbey en Chuba Akpom staan er op dit moment twee spitsen boven Rijkhoff in de pikorde. Is een basisplaats in Ajax 1 een realistisch doel voor de korte termijn? 'Zo kijk ik er niet naar. Ik leer vooral van mijn medespelers. Ook van hen die op mijn positie staan', aldus de spits. 'Ik wil nu vooral aan de trainer laten zien dat hij een beroep op mij kan doen, zodra het nodig is. Kijk, als je goals kan maken, dan kan je dat overal. In de jeugd of seniorenvoetbal. Juist die stap naar seniorenvoetbal was echt even wennen op fysiek gebied. Maar daar ben ik keihard mee bezig.'

Lees meer over:
Plaats reactie

ProfessorX +19827

Gelukkig een jonge die naar zichzelf kijkt en realistisch is plus het geduld

21-07-2024 21:55

Simpelishetmoeilijkst +25536

Dit lijkt wel goed te zitten met Rijkhoff. Hopelijk heeft hij het geduld om op zijn kans te wachten.

21-07-2024 14:29

Web +178830

Jonge speler die nog moet leren om met de weerstand om te gaan
Geduld en hard werken moet hij

De topreactie zegt precies dat dit nog niets zegt

21-07-2024 13:23

Musica Merlo +8228

Vind Rijkhoff vies tegenvallen zowel in jong afgelopen seizoen (ondanks de enkele goede goal) maar vooral in het eerste. En ik weet wel het is nog een jonge speler maar je moet ook wel tenminste iets waarnemen waardoor je zegt er zit toekomstmuziek in. Dat had ik vroeger wel met Brobbey toen hij nog in Jong speelde. Het zal mij verbazen als hij echt grote stappen gaat maken, laten we het hopen.

21-07-2024 12:38

Danielson +50667

Vind hem stukken veelbelovender dan pakweg een Godts.

21-07-2024 13:19

Toramanggg +7345

Godts is van een andere klasse maar dat ga je nog wel zien dit seizoen.

21-07-2024 14:50

ProfessorX +19827

Iets wat jij mist , maar Rijkhoff heeft nog zelfreflectie .

21-07-2024 21:48

Baco123 +7078

Rijkhoff komt er wel in de toekomst
Voor hem zou een jaar kkd nog wel goed zijn voor zijn verdere ontwikkeling

21-07-2024 11:30

3sterren +20205

Uit de vele positieve berichten. die over Farioli via enkele spelers naar buiten komt, valt op te maken dat hij in ieder geval een hele goede coach is waar spelers dat extra stapje voor willen doen.
Dan heb je de wedstrijd al voor de helft in je zak.

Of hij ook een hele goede trainer is die spelers en een team beter kan maken, kunnen we binnenkort beoordelen.

We hebben lang op dit type trainer/coach moeten wachten, te lang voor Ajax begrippen, maar volgens mij staat er dan eindelijk weer eens een echte winnaar voor de groep, die de ontspoorde Ajax-trein weer op de rails gaat krijgen.

Ons aller Ajax gaat dit seizoen al weer meedraaien om het kampioenschap, zelfs met de huidige selectie …

21-07-2024 09:27

WantAmsterdam +116453

“ binnenkort”, als je daarmee een paar maanden bedoelt, dan ja.

21-07-2024 12:31

3sterren +20205

Ik ben helaas meer behept met positivisme dan met geduld ...
; )

21-07-2024 13:35

WantAmsterdam +116453

Dat is duidelijk, maar geduld is juist bij zo een trainer in precies deze fase hard nodig. We moeten op korte duur imo al met kleine successen/progressie tevreden zijn.

21-07-2024 13:56

3sterren +20205

Ik ga er aan werken ...
; )

21-07-2024 14:26

WantAmsterdam +116453

Haha meer kun je sws niet doen :)

21-07-2024 14:44

SpursAjax +6773

Rijkhoff is een geweldige spits met een neusje voor de goal! Maar zoals hij zelf ook al aangeeft komt hij nu fysiek tekort voor het eerste elftal. En dat is ook niet gek voor een jeugdspeler. Hij zal komende tijd flink moeten trainen om explosiever en sterker te worden. Dan verwacht ik dat hij net als in de jeugd weer bizarre statistieken gaat overleggen want scoren doet hij echt heel heel makkelijk! Jaartje Jong Ajax tegen fysieke tegenstanders leren spelen, Daarna hopelijk klaar voor Ajax 1! Is nog super jong heb nog veel vertrouwen in hem!

21-07-2024 07:29

WantAmsterdam +116453

Het is duidelijk meer dan zijn fysiek. In zoveel opzichten nog een jeugdspeler.

21-07-2024 12:31

Talentje020 +20170

Niet iedereen is een Kluivert op zijn 19e, Rijkhoff moet nog veel leren, maar ik heb hem zeker nog niet afgeschreven, het belangrijkste is dat hij veel minuten gaat maken bij Jong Ajax of bij een club in de Eredivisie op huurbasis

20-07-2024 22:50

debetweter +10153

Ik zou wel met 3 spitsen het seizoen in proberen te gaan. Bij verhuur Rijkhof, wie zijn dan onze spitsen? Zie je Bergwijn of Traore dan als spits? Of neem je dan Vink op vanuit Jong?

21-07-2024 07:35

jerryisthename +32159

Ajax is een warmere club geworden met onze Mediterraanse vrienden. 👍🏼
Verder zie ik nog potentie in Rijkhoff, maar komend seizoen zal hij toch nog wel derde spits zijn helaas, want Brobbey is nr. 1 en ik verwacht dat Traoré nr. 2 zal zijn, want ze gaan echt nog wel een goede rechtsbuiten halen en Bertrand kan prima fungeren als 2e spits.
Weghorst zal wel niet komen uiteindelijk, verwacht ik, en Akpom gaat voor een mooie prijs naar de PL.
Mocht Rijkhoff het prima vinden, dan is hij een prima 3e spits, soms 2e bij blessures, maar hij moet nog beter worden. Is nog niet goed genoeg helaas.
Verder een goede jongen met een prima instelling.👍🏼
Hij komt er wel. 100%. Of het nu het seizoen hierna is of via een verhuurperiode bij een Eredivisieclub, waar hij zich wellicht nóg beter kan ontwikkelen in de basis.

20-07-2024 22:01

papflapjes +7297

Hoe weet je zo zeker dat ze nog een goede rechtsbuiten gaan halen?

21-07-2024 01:04

jerryisthename +32159

Heb ik ergens gelezen, weet niet meer waar. Maar dat ze aangaven nog een rechtsbuiten te willen. Banel zullen ze wel niet goed genoeg vinden, wat ook zo is.

Noteer jij altijd alles waar je iets hebt gelezen?! 😂
Ik niet iig.

21-07-2024 10:19

mickey2602 +4804

Volgens mij hebben ze gezegd dat ze met Traoré de gewilde rechtsbuiten binnen hebben en dat ze nog een talent voor die positie uit Zuid Amerika willen halen om te wennen achter Traoré. Dat is iets anders als wat jij schreef.

21-07-2024 12:52

KleineReus +6612

Farioli heeft natuurlijk 'Il principio uomo totale' van Luigi della Gale gelezen.

20-07-2024 20:39

3sterren +20205

En brengt hetgeen hij daarvan geleerd heeft ook in de praktijk.
Als spelers voor je door het vuur willen gaan staat de tegenstander al met 1-0 achter …

21-07-2024 09:32

Zollner +1598

Zowel Ruud van Nistelrooij als Klaas Jan Huntelaar waren bij hun grote doorbraak 22-23 jaar oud en speelden daarvoor bij kleine clubs. Rustig aan met Rijkhof, ik zie hieronder alweer commentaren waarin hij afgeschreven wordt. Laten we daar nu eindelijk eens mee ophouden en rustig een jaar of twee/drie aankijken hoe hij gaat. Soms gaat het door toeval of geluk ineens heel hard, soms duurt het wat langer.

20-07-2024 19:46

RuffRhythim +24837

22, 23 jaar....
Probeer tegenwoordig maar eens jeugdspelers zo lang bij Ajax te houden, das al een sport op zich

20-07-2024 21:06

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Ik ben het er helemaal mee eens. Het enige probleem is dat veel supporters direct spelers als Forbs, Gaaei, Tahirovic en Mannsverk afschrijven, die niet die 1/2/3 jaar willen afwachten. Terwijl iemand als Brobbey ook gewoon een aankoop van 16 miljoen is, maar meer tijd krijgt omdat hij ooit in het verleden in de jeugd heeft gespeeld.

21-07-2024 00:02

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Die tweedeling, waar jonge jeugdspelers als Rensch, Taylor, Brobbey, Godts en Vos zo'n beetje ongelimiteerd kansen krijgen en spelers van dezelfde leeftijd die gekocht worden na 3 wedstrijden direct afgeschreven worden, daar ben ik zoooo klaar mee

21-07-2024 00:05

WantAmsterdam +116453

Ja maar Mensen denken alleen aan Van Basten, Kanu en Kluivert, die al met 18 topspelers waren…

21-07-2024 12:34

Zollner +1598

Kluivert is wat dat betreft natuurlijk een leuk voorbeeld van hoe het opeens hard kan gaan. Als Ronaldo toen voor ajax en niet voor psv had gekozen zou de carrière van Kluivert er anders uit hebben gezien.

21-07-2024 21:44

Dolblij +45842

Dortmund heeft hem niet voor niets laten gaan. Te licht bevonden, in meerderlij opzicht.

20-07-2024 19:11

ShiekTakTiek +6022

Dortmund heeft met Moukoko, Adeyemi en Brunner 3 talentvolle spelers voor de spitspositie. Rijkhoff ook nog teveel van het goede plus hij had zelf al aangegeven weg te willen bij weinig speelminuten of geen perspectief.

20-07-2024 22:23

Oxxer +165787 moderator

Adeyemi speelt linker winger bij BVB, ongeschikt centraal voorin.

20-07-2024 22:31

NipeB +15856

Moukoko, Haller, Füllkrug, Brunner en Guirassy zelfs.

20-07-2024 22:42

AFCAsince1989 +3

Haller mag weg en Füllkrug wil weg

20-07-2024 22:53

3sterren +20205

@Dolblij
Dortmund staat dan ook niet bekend als zijnde een geduldige opleidingsinstituut, bovendien was het jeugdige talent destijds nog maar pas 16 jaar …

21-07-2024 09:34

papflapjes +7297

Al die positiviteit, ik moet er een beetje aan wennen. Is de gifbeker nu echt leeg?

20-07-2024 18:44

insectenverdelg +23629

Maar alles wat gezegd wordt zoals interesse en er is een plan etc. T is te bizar voor woorden. Wat is er wel gebeurd de afgelopen 2 jaar.

20-07-2024 19:20

gi0vanni +7383

Als de spelers de juiste instelling en taktiek hebben dan is dat al heel mooi. De balans op de posities is nog niet goed. Maar er moet een team gebouwd worden want het huidige team is nog niet goed genoeg. Dat is niet erg maar in de komende jaren proberen de overbodige spelers te verkopen en kwaliteit toe te voegen. Talenten die goed genoeg zijn zijn welkom maar niet te veel. Enkele aankopen zijn nog steeds welkom. Een mix tussen talent en enkele ervaren/draagende spelers is gewenst.

20-07-2024 19:31

Rockpotje +9685

Rijkhoff is er nog niet klaar voor. Maar dat is niet erg. 19 jaar is jong voor een spits. Ik vind hem verder wel redelijk compleet en kan met genoeg geduld een interessante spits voor ons worden. Jaartje Jong Ajax en hopen op een kans als die zich voor doet.

20-07-2024 18:36

AjaxHoorn +32989

Rijkhoff heeft zeker talent. Ik had hem iets verder geacht maar wordt fysiek weggeblazen. Heeft nog wel een jaar plus een mogelijk jaar verhuur nodig.

20-07-2024 18:34

JaapStam +137939

Rijkhoff vind ik persoonlijk niks. Komt fysiek tekort, niet erg doelgericht en waarom zou Borussia Dortmund hem hebben laten gaan? Juist, omdat hij daar te kort kwam in Dortmund.

20-07-2024 18:30

AjaxHoorn +32989

Niet doelgericht?

20-07-2024 18:34

ajaciedje90 +61128

Nee hij is niet doelgericht scoort gedurende zijn loopbaan maar 7x per 10 wedstrijden. Dan ben je niet doelgericht HAHA. wat een onzin lees ik hier toch weer allemaal.

20-07-2024 19:17

gi0vanni +7383

Ik denk dat hij het in de jeugd aardig heeft gedaan maar nog geen topspits is in Ajax 1. Waarschijnlijk moet hij wel potentie hebben anders had Ajax hem niet gehaald. Als 3e spits moet hij wel meekunnen.
Gewoon hard werken en ervaring opdoen. Het zou mooi zijn als hij binnen nu en 2 seizoenen stappen kan maken. Zodat hij aan speeltijd kan komen.

20-07-2024 19:38

AjaxHoorn +32989

Technisch is Rijkhoff in orde. Afmakend ook. Ik noemde hem in de jeugd een technische Huntelaar. Dat hij nu nog omver geblazen wordt is een kwestie van trainen. Met 5-7kg spiermassa erbij zou hij hopelijk duels ook kunnen winnen al zal het nooit een beest worden.

21-07-2024 08:46

NipeB +15856

Die scoorde ongelooflijk veel in Dortmund. Dit schrijft alleen iemand die hem nooit heeft gevolgd. Is ontzettend doelgericht. Brobbey deed er ook lang over om door te breken. Rijkhoff komt er wel. De doelpunten komen ook weer.

20-07-2024 21:55

AFCAsince1989 +3

Precies. 57 duels 52 goals en nog genoeg in de youth league 24 wedstrijden 13 goals

20-07-2024 22:57

AFCAMM +11422

Ik kan het me best voorstellen. Farioli is jong en begrijpt de spelers goed, weet wat ze nodig hebben en hoe hij met ze moet praten. Met een trainer van 50-60 heb je toch al gauw een generatiekloof.
Toen Van Gaal trainer van ‘t eerste werd was ‘ie ook 39 of 40.

20-07-2024 18:23

Lullo +6159

Rijkhoff had nooit weg moeten gaan. Vind hem er niet beter op geworden. Ik hoop dat het er alsnog uit gaat komen..

20-07-2024 17:45

NipeB +15856

Overmars kende hem niet eens. Is door gebrek aan aandacht vertrokken. Heeft genoeg geleerd in Dortmund waar ze ook goed opleiden. Welke spits van 19 is wel indrukwekkend dan?

20-07-2024 21:57

Oxxer +165787 moderator

Op 15 jarige leeftijd was Endrick indrukwekkend😉. Rijkhoff is eigenlijk nog een o19 speler die veel spiermassa moet kweken om bij het grote mannenvoetbal door te breken. Hij lijkt leergierig, wie weet gaat hij de stap maken.

20-07-2024 22:08

Lullo +6159

Het gaat niet over indrukwekkend. Ik vind dat hij gewoon hier had moeten blijven, hij was sowieso nog niet rijp genoeg. Nog steeds niet, dus onnodig.

20-07-2024 22:21

NipeB +15856

Dus je moet hier blijven, ook als je geen contract krijgt van een TD die je niet kent. Hou toch op. Op dat moment was Rijkhoff grootste spitsentalent van Ajax en de TD had geen idee wie hij was. Hij is in Dortmund verder gerijpt en deed het heel erg goed tot de U23. Nu JA is prima want hij valt af en toe al in bij Ajax. Bij Dortmund had hij geen kans gekregen. Andere clubs leiden ook prima op. Daar is Ajax echt niet zo uniek in.

20-07-2024 22:35

Lullo +6159

Dat is jouw invulling. Ajax wilde gewoon met hem door.

20-07-2024 22:39

NipeB +15856

Het is ook jouw invulling dat Ajax door wilde. Dat was pas zo toen hij al bijna had getekend. Daarvoor hadden ze geen idee. Toch beetje anders dan je voorspiegelt.

21-07-2024 00:15

Breuk +25572

‘Ze zijn geïnteresseerd in jou als persoon ‘
Blijkbaar was Schip dan toch niet zo’n sociale trainer ?

20-07-2024 17:20

AjaxHoorn +32989

Toen was Rijkhoff er niet

20-07-2024 18:24

Breuk +25572

Rijkhoff is toch in de winterstop gekomen .

20-07-2024 18:50

AjaxHoorn +32989

Toen was Steijn al weg.

20-07-2024 18:54

Breuk +25572

Het gaat niet over Steijn he.

20-07-2024 19:18

eenAjaxfan +20426

Jongens, dit is zo voorspelbaar,he...
Die jongen krijgt een vraag, geeft eerlijk antwoord en met dat antwoord wordt de vorige staf nog even nagetrapt.
Is dat echt nodig...?

20-07-2024 18:39

Breuk +25572

Tis maar een vraag

20-07-2024 18:51

Nr.10 +111834

Komt fysiek nog wel duidelijk tekort. Zal vooral in Jong spelen komend seizoen.

20-07-2024 17:10

FysioPat020 +26588

Dat was ook de reden dat BVB hem geen stenen in de weg legde. De U23 van Dortmund ( vergelijkbaar met JA) speelt in de 3e BL en daar wordt heel fysiek voetbal gespeeld. Daarvoor werd hij te licht bevonden en teruggezet naar de U19

20-07-2024 17:22

wijzijndebeste123 +166878

Idd. Jongen wordt schromelijk overschat. Dortmund geeft talenten volop de kans en zagen t niet in hem zitten. Ik vind hem tot nu toe ook tegenvallen. In de KKD verliest hij bijna elk duel. Moet echt enorme stappen gaan maken.

20-07-2024 17:50

Mitchjo +6249

Eens. Hoe zie jij de spitspositie van Ajax komend seizoen?

20-07-2024 17:52

wijzijndebeste123 +166878

Brobbey plus aankoop (zie zelf Matias Arezo graag komen)

Akpom verkopen
Rijkhoff in Jong Ajax

20-07-2024 17:54

Oxxer +165787 moderator

@FysioPat

Bij BVB zijn zij niet gek, hebben Rijkhoff goed ingeschat, nog niet klaar voor hoogste niveau, iets anders hoe gaat Paris Brunner nu, laatste wat ik weet was zijn schorsing door BVB.

20-07-2024 18:08

eenAjaxfan +20426

@FysioPat, Daar is op zijn leeftijd toch niets mis mee??
Niet ieder talent wordt op zijn 16e Europees kampioen, he...

20-07-2024 18:41

FysioPat020 +26588

Is idd ook niks mis mee. Ik oordeel alleen vanuit het BVB oogpunt dat zij eerder iets verwacht hadden van hem.

20-07-2024 19:19

NipeB +15856

Onzin. Moukoko speelt daar ook en startte afgelopen seizoen maar 4x. Kreeg wat invalbeurten. BVB koopt vooral talenten en verkoopt ze door. Met Haller, Füllkrug en Guirassy krijg je als jong talent helemaal geen kans. Ipv U23 kan je dan beter invallen in Ajax 1 en vaste spits van JA zijn. Hij heeft voor zijn loopbaan gekozen. Als Overmars niet alles alleen had gedaan en jeugd niet had verwaarloosd was hij ook nooit vertrokken.

20-07-2024 22:01

FysioPat020 +26588

@oxxer
Brunner wil continu bij de profs meetrainen ipv af en toe. Hij heeft een aanbieding om 40.000 per maand te verdienen voor zover ik weet..

20-07-2024 22:02

FysioPat020 +26588

Rijkhoff heeft niet het talent van Guirassy of Moukoko man. Laatsgenoemde heeft al heel vroeg bewezen goed genoeg voor Dortmund te kunnen zijn.

20-07-2024 22:09

Oxxer +165787 moderator

@FysioPat

Als jij de “Reageer op deze reactie optie” niet gebruikt krijg ik geen alert van jouw antwoord, beter om dat te gebruiken ipv @oxxer. In een lange thread zou ik beide doen.

Addition: heb Brunner op 2 eindtoernooien gezien, hij zit in een veel hoger segment dan Rijkhoff.

20-07-2024 22:21

FysioPat020 +26588

Bedankt maat. Maar waar vind ik die optie?...

20-07-2024 22:30

Oxxer +165787 moderator

Die optie bestaat al jaren, 😂De pijl naar links, rechts van likes. Stop nou eens met wifi aftappen van de buren.

20-07-2024 22:37

FysioPat020 +26588

😅😅
Ik meen dit serieus man. Welke pijl links en rechts?

20-07-2024 22:39

Ajax '69 +3868

Deze pijl............................................................................ ^

21-07-2024 12:20

trodat4030 +97499

In de winterstop wilden velen Akpom verkopen 'want we hebben nu Rijkhoff'! Maar zoals ik verwachtte was hij nog lang niet zo ver dat hij wel even meteen als 2e spits kon fungeren. De stap van Dortmund o19 naar Ajax 1 was echt nog veel te groot, velen hebben dat echt onderschat. Hij heeft ook nu nog echt baat bij een situatie als afgelopen half jaar, veel minuten in de KKD en zodra de stand het toelaat bij 1 kwartiertjes meepakken (wel graag blijven voetballen en aanvallen, aan alleen een beetje meehobbelen heeft hij niet zoveel, je moet hem als team helpen om al zijn vaardigheden dan te ontwikkelen op ED niveau). En zodra Brobbey niet kan starten geef ik vooralsnog de voorkeur aan Bertje als 1e vervanger (uitgaande van een vertrek van Akpom deze zomer). Deze knaap moet je vooral laten wennen op t moment, volgend seizoen kan je dan kijken of hij wel ver genoeg is als 1e backup of zelfs basisspeler, maar voor nu is de situatie als afgelopen 6 maanden volgens mij gewoon het best voor hem. En als hij plots gedurende het seizoen toch reuzenstappen blijkt te zetten, is dat alleen maar een mooie bonus, maar ik zou nog nergens op rekenen. Uiteindelijk komt hij er wel, maar niet zo snel als velen hadden verwacht.

20-07-2024 17:01

wijzijndebeste123 +166878

Eens. Moet gewoon veel minuten maken in seniorenvoetbal in de KKD. Als 2e spits voor Ajax 1 komt hij vooralsnog tekort.

20-07-2024 17:03

Oxxer +165787 moderator

@wijzijndebeste123

Ben jij er weer, was lekker rustig zonder jou 😉

20-07-2024 17:34

TeringHenkie +28842

Bloed kruipt waar het niet gaan kan🩸

20-07-2024 17:40

wijzijndebeste123 +166878

Haha Oxxer! Ik kon mn maten hier niet missen. En ik val niet te temmen. Is 39 jaar lang tot in den treurnis geprobeerd.

20-07-2024 17:49

Mitchjo +6249

Het hoeft niet altijd rustig te zijn toch wijzijndebeste123?;)

20-07-2024 17:53

AjaxHoorn +32989

Bannetje denk ik😂

20-07-2024 18:27

DeKenner +9406

Bertje is gewoon de eerste/enige rechtsbuiten. Het lijkt me dat Ajax Akpom behoudt óf een vervanger haalt (Weghorst?) om de toch wel blessuregevoelige Brobbey te vervangen wanneer nodig.

20-07-2024 17:21

trodat4030 +97499

Hm, we hebben best opties met een Berghuis (Farioli heeft hem nog niet afgeschreven voor die positie als je zijn interview bekijkt) die je in een andere stijl vanaf rechts kan laten spelen, dan kan een KFJ zijn creatieve rol op het middenveld vervullen en ze zijn daarnaast ook op zoek naar een Hot Prospect achter Bertje. Het hangt dan ook mogelijk van diens niveau af, Neres speelde in zijn eerste half jaar ook al meer ED dan JL (8 om 4 om precies te zijn), terwijl dat juist zijn half jaar was om te wennen, om nog maar te zwijgen van Antony die gewoon direct basisspeler werd. Zij waren ook als Hot Prospects binnengekomen, maar bleken ook veel sneller bruikbaar in 1 dan gedacht. Het is mogelijk(!) dat een nieuwe HP dat ook kan, al moet dat nog blijken.

Ik zie met de komst van Bertje dus geen absolute noodzaak meer om een vervanger van Akpom te halen als die vertrekt. En sws geen Weghorst, dat vind ik een erg beperkte speler die veelal afhankelijk is van de andere 10 om tot kansen te komen, zelden creeert hij iets voor zichzelf en dat is met Akpom al zo, maar met Weghorst nog veel meer. Met Bertje heb je een onberekenbare speler die een bal kan vasthouden, maar ook uit het niets iets kan creeeren. Dat zie ik veel liever in een spits dan zo'n afhankelijke oorlogsmaker die ook nog eens qua karakter niet zomaar genoegen neemt met een plek op de bank. Ik vrees dat je dan vroeg of laat gemor gaat krijgen in de selectie, hij is ook wel zo'n sfeerbepalend figuur, net als Berghuis dat kan zijn. Maar Berghuis is wel een type speler die je goed in de basis kan gebruiken, dat maakt wel een verschil. En stel jezelf eens voor, Ajax die start met een Weghorst in de basis, ik moet er niet aan denken..

20-07-2024 18:02

DeKenner +9406

Ik heb ook niets tegen Bertje een keer in de spits, maar om van hem de tweede keus in de spits te maken gaat me toch wat ver. In de afgelopen vier seizoenen heeft hij daar in totaal 298 minuten gespeeld (ik heb het opgezocht) en hij lijkt toch echt het seizoen in te gaan als eerste optie als rechtsbuiten (zelfs al komt er nog een talent voor die positie, want ik denk dat we een niveautje lager moeten shoppen dan Neres en Antony).

Verder wil je met een tweede spits ook iets kunnen forceren. En met alle respect voor Bertje, maar die zie ik niet als een stormram het verschil maken als we doelpunten nodig hebben, zoals Akpom dat wel kon (en Weghorst ook). Met de ambitie om voor drie prijzen mee te doen heb je gewoon twee goede spitsen nodig. Of dat nou Akpom, Weghorst of iemand anders is, het lijkt me dat Ajax dit zelf ook inziet.

20-07-2024 19:42

MarkP +21856

Heeft geen naruurlijke torinstinct a la huntelaar, heeft niks met leeftijd te maken. Mist teveel opgelegde kansen. Laat in de kkd spelen en kijk of hij gegroeid is na een jaartje, anders verhuren aan twente ofzo.

20-07-2024 16:54

AjaxMadrileen +792

Rijkhoff is juist een jongen met een natuurlijke torinstinct… Ik weet niet of je hem in de jeugd hebt gevolgd, maar dan zou je dit niet zeggen in elk geval.

20-07-2024 17:03

Breuk +25572

Dat zegt natuurlijk niks dat hij de jeugd zoveel scoorde. Er zijn er zoveel die de stap naar het 'echte' voetbal niet kunnen maken. Ik hoop natuurlijk wel dat het hem lukt.

20-07-2024 19:37

Rob1976 +9643

Hoe gaat het eigenlijk met Klaas Jan Huntelaar? Dat is de ideale spitsen mentor.

20-07-2024 16:16

noppenkoning +41678

Ja daar zat ik ook aan te denken, beetje zelfde loopje en motoriek, zou mooi zijn als hij elke week paar uurtjes met hem prive kan trainen.

20-07-2024 16:26

ajaciedje90 +61128

Goede spits met nog een hoop te leren. Lekker dat dat in de KKD kan want het zijn voornamelijk fysieke kwaliteiten die beter moeten.

Hoe hij donderdag op t middenveld ineens bij zijn tegenstander wegdraaide en weg was dat toont wel aan dat z'n technische vaardigheden in orde zijn.

20-07-2024 15:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.