Rensch trots: 'Een eer om gevraagd te worden als ambassadeur van de Ajax Foundation'

door Jari Perridon 61

Bron Ajax.nl

Rensch trots: 'Een eer om gevraagd te worden als ambassadeur van de Ajax Foundation'

door Jari Perridon 61

Bron Ajax.nl

Devyne Rensch was maandagmiddag te gast bij de Challenge van de Ajax Foundation, zo valt te lezen op Ajax.nl. De 21-jarige verdediger is seizoenambassadeur van de Ajax Foundation. Op deze maandagmiddag kwam de verdediger een kijkje nemen de bij Challenge en trainde hij ook nog even mee.

'Het is een eer om gevraagd te worden als ambassadeur van de Ajax Foundation', vertelt Rensch. 'Daar heb ik direct "ja" op gezegd. Ik vind het prachtig om jongeren te helpen zich verder te ontwikkelen en te motiveren om iets moois te maken van hun toekomst. Ik ben enorm trots dat ik een steentje bij mag dragen.'

Insteek van de Challenge

De Challenge is een les- en beweegprogramma van negen weken gebaseerd op de waarden van Ajax. Jongeren van het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) worden tijdens het programma aangemoedigd om het maximale uit zichzelf te halen en hun talenten te ontwikkelen. De Ajax Foundation probeert zo het gedrag en toekomstperspectief van de jongeren te beïnvloeden.

'Toen ik het veld op kwam, zag ik direct glimmende gezichten', begint Rensch na afloop van de training. 'Niet elk persoon is hetzelfde. De ene zal anders op je reageren dan de ander, of moet je anders benaderen. Maar het zijn allemaal goede en lieve jongens. Ik ben blij dat ik hen mag helpen', vervolgt hij.

Aanwezigheid van Rensch heeft impact

Jeugdcoach Atilla Yildirim geeft aan wat voor een effect de komst van Rensch heeft op de aanwezige jongeren. 'Het is fantastisch voor deze jongeren om samen met een speler van Ajax 1 op het veld te staan. Ons doel met de Challenge is om jongeren te inspireren om een mooie toekomst op te bouwen en talent te ontwikkelen. We willen dat ze eventueel negatief gedrag omzetten in een positieve houding', aldus Yildrim, die merkte dat de jongeren naar Rensch opkeken. 'Ze stelden ook mooie vragen aan hem, waarop hij dito antwoorden gaf. Allemaal vanuit zijn eigen kennis en ervaring. Ze zien ook direct of Devyne een "echt" persoon is: geeft hij eerlijke antwoorden of praat hij er maar omheen?'

Het idee van de Ajax Foundation lijkt te werken. De jongeren doen actief mee en lijken lol te hebben in de training met Yildrim en Rensch. Als prof heeft Rensch ook een voorbeeldfunctie voor de jeugd. 'Ik weet dat ik een bekend gezicht heb als Ajax 1-speler. Veel jongeren kennen mij. Daarom is het fijn om iets terug te kunnen doen voor de maatschappij en jongeren te kunnen helpen in hun ontwikkeling. Toen ik zo oud was als deze jongeren zocht ik ook naar mensen om naar op te kijken. Nu heb ik zelf zo’n voorbeeldfunctie.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax14AMS +25205

Dit seizoen behoort hij tot een van onze beste spelers.

Veelzeggend over ons niveau misschien, maar Rensch heeft zichzelf ook zeker wel verbeterd tov vorig jaar. Mensen willen dat niet zien maar dat is zeker waar.

Een betere centrale verdediger dan Sutalo in ieder geval.

23-03-2024 04:35

Ajaxfan31183 +16391

Dan ben je 1 van de weinige die dat ziet en sutalo is een vele malen betere betere verdediger dan Rensch , het is jammer dat sutalo vanavond niet mee doet met Kroatië anders had je eventjes kunnen kijken waar hij weldegelijk toe in staat is wat er helaas bij Ajax er niet uitkomt

23-03-2024 11:15

Steffenhagen +38287

Sutalo kan er geen kloten van ; rensch trouwens ook niet

23-03-2024 11:17

Ajax14AMS +25205

Sutalo is echt een kansloze verdediger, Rensch is dit seizoen 100% beter dan hem.

En genoeg mensen zien dat Rensch consistenter en beter is geworden. Zeker in de rol van centrale verdediger.

23-03-2024 14:55

Schip +23639

Ik denk dat Rensch nog de ontwikkeling kan doormaken naar de belofte die hij in de jeugd leek. De eerste reeks onder Van 't Schip heeft me daarvan overtuigd. Hij moet op die plek centraal blijven staan in plaats van Sutalo. Laat hem dat leergeld maar betalen. Veltman maakte ook (veel) fouten centraal, maar je moet spelen om te ontwikkelen. Als het in dit seizoen niet kan, in welke dan in godsnaam wel.

22-03-2024 18:56

Kuningast +5091

Rensch kan een goede speler zijn in een goed draaiend team. Dat zag je in een periode onder Ten Hag. Maar hij is niet iemand die de boel op sleeptouw zal nemen.

22-03-2024 17:59

Ajaxfan31183 +16391

Nou totaal oneens , Rensch heeft idd bij zijn debuut seizoen het goed gedaan en daarna 2 of 3 jaa onder ten Hag dat niveau niet meer aangetikt terwijl dat toen ( op het laatste half jaar van ten Hag na) een goed draaiend elftal keer op keer was

23-03-2024 11:17

Tommyshelby +130591

Vind het een sympathiek ventje, jammer van dat duffe en slaperige gedoe op het veld.

Ik hoor ook niks over contractverlenging, in 2025 loopt ie af. Denk dat Ajax hem gaat verkopen in de zomer.

22-03-2024 17:01

Aram +18296

Devyne is een positieve jongen. Ik denk dat hij dit goed kan en goed doet.

Ik denk ook dat zijn toekomst niet bij Ajax moet liggen. Om wat voor reden dan ook, het komt er niet uit en hij wordt niet beter. Hij heeft een hoog salaris en zijn contract loopt in 2025 af. Ik zou hem dus om bedrijfstechnische redenen bovenaan zetten op de verkooplijst.

En echt een heel sympathieke jongen.

22-03-2024 14:05

champhead +14550

Verkopen

22-03-2024 13:04

Dolblij +45842

Als het hem maar niet afleidt van zijn hoofdtaak, waarmee hij zo af en toe moeite genoeg heeft.

22-03-2024 12:48

Mankemenno +1159

Misschien kan Devyne hier zijn full-time baan van maken!

22-03-2024 12:20

Sunny +9600

Rensch mist dat onverzettelijke en de over-mijn-lijk mentaliteit die je hem zou toewensen.
Daartegenover heeft hij wel een prima techniek en fysiek en kan en durft hij in te dribbelen.

Kortom kan hij wel degelijk goed voetballen (daar begint tenslotte alles mee) en is meer geduld betrachten niet zo vreemd gezien zijn nog altijd piepjonge leeftijd. Zet daar het gegeven bij dat het team al 2 jaar überslecht functioneert waar jonge spelers normaal gesproken baat hebben bij ervaren sterkhouders maar die er niet zijn.

Ik ben van mening dat we met Rensch als RCV beter af zijn dan met een Sutalo of Medic.
Hetzelfde is overigens van toepassing op Gooijer als RB.
En nee, ik ben geen DNA-pijper maar kijk puur naar de mogelijkheden van een speler

22-03-2024 12:03

chriseverhard +3646

Hij staat al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling word niet beter en zal dat waarschijnlijk ook niet worden

22-03-2024 16:14

Sunny +9600

Hij wordt al 2 jaar gebruikt als rb maar is opgeleid als RVC.
Mogelijk heeft het daar iets mee te maken maar voor mij staat wel vast dat hij wel de potentie heeft om bij ons te slagen i.t.t. bijv. en Forbs

22-03-2024 17:21

Biss +10914

Zegt genoeg over jou als ‘supporter’ als je zelfs dit artikel aan pakt om Rensch af te zeiken.
Jongen van de club, beetje respect is niet teveel gevraagd toch?

22-03-2024 11:42

EdwinvanderSar +4413

Hopelijk is hij een betere ambassadeur van deze foundation dan hij van Ajax is op het veld.

22-03-2024 11:33

Jutter1 +4328

Dat stukje op zich is niets mis mee.natuurlijk Het gaat mij echter veel meer om zijn voetbal capaciteiten omdat Ajax mij aan het hart gaat, en die zijn zwaar ondermaats. Dan verwacht je toch wat betere spelers dan deze Rensch, die mag toch niet maatgevend zijn voor het Ajax van de komende jaren, A.u.b. niet hoop ik toch! Het begint er desalniettemin momenteel ernstig op te lijken in een seizoen dat de geschiedenis ingaat als het zowat meest beroerde elftal in de toch rijke historie van de club! Dat baart mij grote zorgen en niet een goed geschreven artikel, hoe goed bedoeld ook.

22-03-2024 10:42

wijzijndebeste123 +166878

Rensch komt op mij altijd zeer sympathiek over. Een rustige, down-to-earth jongen. Dit ambassadeurschap sluit daar naadloos bij aan.

Ik vind Rensch voetballend gezien al 3 jaar lang een enorme twijfelaar. Motorisch en technisch een hele mooi verdediger. Maar mentaal schort er zoveel aan. Hij is zo vaak dromerig, ongeconcentreerd en zelfs ronduit dommig. Dit is niks beter geworden in de laatste 3 seizoenen.

22-03-2024 10:24

LukaLitmanen +82622

Slaapkop Rensch keijgt in zijn 4e(!) seizoen de kans om zich te laten zien en ondertussen worden aankopen Gaaei en Sanchez na 10 wedstrijden al bij het grofvuil gezet.

Want AjaxDNA en anti aankopen sentiment.

Het meten met twee maten DAT maakt mij zo geïrriteerd en boos.

Het is misselijkmakend, echt

22-03-2024 10:57

Ajaxsupporter02 +14557

Want potentie en kwaliteit. Puur dat. Dat hij duidelijke verbeterpunten heeft is ook zo. Bespaar je de moeite en wees kalm. Het is allemaal niet zo gek. Je wil dit alleen zelf geloven.

Gaaei en Sanchez hebben wel wat meer gespeeld dan 10 wedstrijden en vooral genoeg om te concluderen dat ze totaal niet bij het Ajax spelletje passen.

22-03-2024 10:59

LukaLitmanen +82622

Sanchez had betere stats dan Sanchez vorig seizoen

22-03-2024 11:00

ck69 +13221

Hij heeft daarin gewoon gelijk. We zijn Rensch inmiddels al 60 wedstrijden aan het beoordelen op z'n spel en daarvan heeft hij er een handvol goed gespeeld en de overige pakweg 55 kun je zien dat hij nooit een echte (het niveau waar we naartoe willen dan, bij het huidige team sluit hij perfect aan) Ajax 1 speler zal worden.

22-03-2024 11:20

Capocapo +12001

Wat een onzin. Op Mazraoui na, was er al die tijd geen betere.

22-03-2024 11:25

LukaLitmanen +82622

60wed?

Hij heeft inmiddels al 110wed voor Ajax gespeeld

22-03-2024 11:35

Ajaxsupporter02 +14557

ck69, of je hem nou wel of niet goed genoeg vindt: voor Ajax is het een betere speler dan Gaaei en Sanchez.

22-03-2024 11:39

Ajaxsupporter02 +14557

Betere stats zeg je, maar zijn spel was echt veel matiger. Had een paar assists en goals tegen laagvliegers en als het niveau iets omhoog ging dan kreeg hij het direct moeilijk. Rechtsbacks staan er ook echt puur voor hun rendement?

22-03-2024 11:40

Biss +10914

@Luka
Misschien niet teveel dood staren op stats, maar gewoon kijken naar het voetbal.

22-03-2024 11:59

ck69 +13221

Ja, maar Gaaei en Sanchez lozen we ook gelijk. Rensch blijven we tot in den treurnis opstellen in de hoop dat hij beter wordt.

22-03-2024 13:06

Craain +5013

Omdat hij Ajax-DNA heeft moet hij echt spelen.

22-03-2024 13:42

Ajaxsupporter02 +14557

ck69, omdat Rensch nog altijd veel potentie heeft. Net 21 jaar, ben ervan overtuigd dat het er nog uit gaat komen. Dan is het een goede speler voor Ajax begrippen.

22-03-2024 13:43

Turbo +42358

@Luka
Sanchez had absoluut geen betere stats dan Rensch. Pure misinformatie.

Rensch vs Sanchez 2022/23
G/A 4 vs 5
Keypasses 0,5 vs 0,5
Intercepties 1,4 vs 1,1
Balveroveringen final third 0,3 vs 0,2
Voorbij gedribbeld 0,4 vs 1,0
Geslaagde voorzetten 0,3 vs 0,3
Duels gewonnen 62% vs 51%
Luchtduels gewonnen 59% vs 55%
Passnauwkeurigheid 87% vs 73%

22-03-2024 13:53

LukaLitmanen +82622

@Turbo,

Gewoon waar:

Sanchez: 5 G/A in 17 competitiewedstrijden
Rensch: 4 G/A in 26 competitiewedstrijden

Behoorlijk verschil.

Qua stats bedoelde ik G/A vooral.

Misschien wat vaag opgesteld.

22-03-2024 14:09

Ajaxsupporter02 +14557

Oké, maar vind jij dat puur het belangrijkste voor een rechtsback dan? Er zijn nog zoveel andere belangrijke aspecten.

22-03-2024 14:40

WantAmsterdam +116453

Als je op Sofascore kijkt, had Rensch laatst seizoen in de Eredivisie in de relevante categorieën vooral duidelijk betere stats.
Ben geen fan van Rensch op RB maar Sanchez was echt wel slechter.

22-03-2024 17:30

Kuningast +5091

Die 2 die jij noemt zijn houthakkers. Rensch heeft meer techniek in zijn kleine teen dan die 2

22-03-2024 18:01

WantAmsterdam +116453

Beetje het zelfde probleem als Taylor, goeie voetballer, maar erg zwakke mentaliteit, nonchalant en een laag voetbal IQ.
Ik zou hem vooral als verdedigende middenvelder gebruiken, is in niks een back, gewoon een as speler, maar als CV gewoon ook niet betrouwbaar genoeg.

22-03-2024 17:33

Robertini +40150

Leuk artikel, en mooi van Rensch dat hij dit doet.

22-03-2024 10:17

AjaxDeBesteClub +18786

Rensch vind ik één van de sympathiekste Ajax spelers van de laatste jaren. En ik vind ook dat veel mensen wel heel hard zijn op hem als voetballer.

Rensch heeft als één van de weinige spelers gezegd dat hij lang bij Ajax wil blijven en iets voor de club wilt betekenen. Als ik dan zie wat de reacties daar op zijn, dan verdienen we het als supporters ook niet dat er spelers zijn met clubliefde.

22-03-2024 10:14

daslogisch1 +10199

Op basis van wat? Echt lachwekkend.

22-03-2024 10:13

Jutter1 +4328

Rensch kan er niet veel van. Staat mede symbool voor het ontluisterende nivo van Ajax dit seizoen, is dus wat dat betreft bepaald niet de enige! Gaat hem nooit worden, een vertrek naar een laagvlieger in de ED of KKD lijkt voor hem de enige optie. Over de grens zal gezien zijn miserabele nivo erg weinig animo zijn om hem te halen. Maar wie weet is er toch nog de één of andere club die met hem in zee wil gaan, maar het zou mij verbazen!

22-03-2024 10:11

Robertini +40150

Dus? Heeft toch niet zoveel te maken met dit artikel? Lees het anders eerst even voordat je blind op de naam reageert.

22-03-2024 10:16

Ajaxsupporter02 +14557

Jij snapt er echt geen ene klote van. Laagvlieger ED of KKD zegt hij..

22-03-2024 11:02

ck69 +13221

Laagvlieger ED is niets voor hem inderdaad, want dan moet hij juist veel verdedigen en dat is 1 van zijn zwakke punten.

22-03-2024 11:22

Sampaoli +39423

In before Rensch compleet wordt afgezaagd door simpele zielen, ondanks prachtig onderwerp van dit artikel.

Edit: Oh nee, toch al te laat zo te lezen.

22-03-2024 09:47

Web +178830

Eens hoor, ik heb daar ook moeite mee

22-03-2024 10:13

LukaLitmanen +82622

Zou je dat ook zeggen als aankoop Gaaei werd afgezaagd?

22-03-2024 10:59

Capocapo +12001

Ja. Hele sympathieke gozer, maar we mogen toch zeggen dat Gaaei er echt geen kut van kan?

22-03-2024 11:26

Web +178830

Gaaie lijkt mij een hele aardige jongen met een goede mentaliteit
Maar kan alleen niet zo goed voetballen

22-03-2024 15:30

RadheAjax2021 +18028

Dit vind ik wel een mooi initiatief van Rensch. Voetballen kan hij niet. Maar hier kan ik alleen maar respect voor hebben.

22-03-2024 09:34

MarcelS16 +1707

Kan hij dat niet fulltime gaan doen?

22-03-2024 09:09

FlyingDutchMan +17318

Goede doelen altijd nice!

22-03-2024 09:06

NIO +3143

Rensch doet me af en toe denken aan Schuurs.

22-03-2024 08:58

Robertini +40150

Schuurs deed het voor z'n blessure wel lekker bij Torino. Zou nu een stuk beter voor ons zijn dan Sutalo.

22-03-2024 10:19

Craain +5013

Nee, Schuurs kan er wel wat van maar niet voor Ajax wel in een elftal waar er niet echt gevoetbald wordt zoals middenmotor in Italië.

Bij Rensch zouden overal bij topclubs en subtoppers niet slagen. Rensch is van categorie Emmanuelson en Riedewald. Meer een speler voor 12e man.

22-03-2024 13:45

NIO +3143

Riedewald en Rensch zijn niks bijzonders maar Urby heeft toch wel hele goede wedstrijden gespeeld en mooie doelpunten gemaakt hoor..was denk ik na Suarez vaak onze beste speler...

22-03-2024 15:47

Craain +5013

Klopt maar Emmanuelson maakte meer fouten dan wat hij goeds heeft gedaan. Voor niets heb ik hem als speler 'puntengever' genoemd. Hij pakt de punten voor de tegenstander. Na een enorme balverlies van Emmanuelson scoort de tegenstander meestal wel. Voetballen kan Urby zonder twijfel maar zo betrouwbaar aan de bal, neen. Foute passes of dribbel of stond verkeerd.

De bovengenoemde 3 spelers die ik heb genoemd zijn tactisch erg zwak, onbetrouwbaar voor het elftal qua fouten, leeft niet als profvoetballer maar als voetballer.

22-03-2024 18:22

Juan62 +46858

Leuk en goed van hem dat hij dit doet.

Ik hoop echt dat mensen dit stukje niet zien als reden om hem weer helemaal los over hem te gaan, maar het positieve hiervan zien.

22-03-2024 08:56

Web +178830

@Juan
Hou daar maar rekening mee

22-03-2024 10:14

Web +178830

Rensch maakt toch geen stappen meer, waarop ik nog wel had gehoopt
Dat krijg je er schijnbaar toch niet uit?
Maar je kan er geen compleet team verkopen
Benieuwd hoe het er uit ziet het nieuwe seizoen?

22-03-2024 08:50

Craain +5013

Hij moést echt spelen, Ajax-DNA he.

22-03-2024 13:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.