'Real Madrid betaalt meer dan afkoopclausule voor Ajax-target Güler'

door Jesse ter Haar 201

Bron Twitter

'Real Madrid betaalt meer dan afkoopclausule voor Ajax-target Güler'

door Jesse ter Haar 201

Bron Twitter

Laatst geüpdatet

Ajax lijkt definitief afgehaakt in de strijd om Arda Güler. Real Madrid heeft zich concreet gemeld voor het Turkse toptalent en heeft zelfs een bod ingediend dat hoger ligt dan de afkoopclausule in het contract van de speler van Fenerbahçe, zo schrijft Fabrizio Romano op Twitter.

Güler leek op weg naar FC Barcelona, maar daar lijkt Real Madrid nu dus een stokje voor te steken. Het totale pakket dat de Madrilenen bieden bedraagt meer dan twintig miljoen euro, terwijl de afkoopclausule vastgesteld staat op 17,5 miljoen. De speler zelf overigens, zou al groen licht hebben gegeven voor een transfer naar Madrid.

De twintig miljoen euro die Real Madrid voor Güler wil betalen bestaat uit een vast bedrag, maar ook uit bonussen en andere clausules. Verder lijkt Fenerbahçe een doorverkoopclausule op te nemen in de deal, waardoor het in de toekomst opnieuw aan het grote talent zou kunnen verdienen.

Zodoende lijkt niet alleen Ajax, maar ook FC Barcelona buitenspel te staan. De geruchten dat de twee clubs uit Spanje mee zouden doen in de race om de handtekening van Güler was al even duidelijk, maar aanvankelijk leek de Amsterdamse club er goed voor te staan. Club en speler zouden 'vergevorderde' gesprekken hebben gevoerd, maar dat heeft uiteindelijk dus tot niets geleid. De linkspoot leek vervolgens te verkassen naar FC Barcelona, maar nu is het Real Madrid dat er met de jongeling vandoor lijkt te gaan.

Ajax uiteindelijk niet geïnteresseerd

Overigens verschenen vanuit De Telegraaf al berichten dat Ajax niet geïnteresseerd zou zijn in Güler. Mike Verweij, Ajax-watcher namens De Telegraaf, reageerde als volgt op de vele berichten over de club en Güler: 'Ik zie het elke dag voorbij komen en elke dag informeer ik of het dan toch klopt. Maar nee, Mislintat wil hem niet.' Sven Mislintat - directeur voetbalzaken van Ajax - zou niet aan de eisen van Güler en zijn familie willen voldoen.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

DieNase +7176

Odegaard 2.0, hij mag blij zijn met minuten indien ze hem niet direct op de verhuur-lijst gooien nadat hij heeft getekend. Jammer van alle moeite die Ajax hierin heeft gestoken.

06-07-2023 15:54

jeffrey_van_der_sluis +30596

Zonde man van Guler, had hem zo graag gezien in een Ajax-shirt...

06-07-2023 15:28

AjaxAmsterdamnn +4198

Zie hem wel minuten pakken op de RV positie bij Real. Ze hebben een geweldig middenveld en kunnen hem laten zwerven op die positie. Dus qua topclub zou hij denk wel de goede keuze maken, want ze bouwen daar echt een toekomstig top team met al die toptalenten in het team.

06-07-2023 10:22

DeBankzitter +2601

Ik vraag me af hoeveel tijd Ajax heeft gestoken in deze Guler. KJH is er een aantal keer geweest, scouts hebben er gezeten. Het feit dat we vaak naast deze toptalenten grijpen is wellicht een teken om anders te gaan scouten en/of onderhandelen.

06-07-2023 09:52

Stamhoofd +11555

Dat is gewoon onderdeel van het scouten. Je bekijkt heel veel spelers, waarvan het bij de meeste spelers niet eens concreet worden. Blijven er nog een paar over waar je echt in geïnteresseerd bent en die moet je dan binnen zien te halen.

06-07-2023 11:47

Ajax14AMS +25205

Real Madrid vind ik gewoon een mooie club, Barcelona daarentegen is echt vreselijk geworden. Misplaatste arrogantie daar.

Hoop dat hij naar Real gaat. Vinicius Endrick Rodrygo voorhoede met Guler op 10.... Genieten.

05-07-2023 21:58

AJAX4EVER62 +1396

Natuurlijk is het altijd beter om bij Real te banken dan reele speeltijd krijgen bij Ajax. Achtetaf niet janken dan geldwolf.

05-07-2023 21:41

Dolblij +45820

Durf te wedden dat Secret Sven allang klaar was met dat poeha van Gülers entourage.

05-07-2023 17:34

Ewald +6778

Ajax was niet geïnteresseerd maar wel 100 topics over hem. Gaat lekker lol

05-07-2023 17:04

TheSpecialOne +8993

Ik begrijp nooit zo goed waarom de supporters altijd heel graag willen dat de beste spelers worden verkocht omdat ze toch niet te houden zouden zijn. En vervolgens gaan klagen als Ajax veel minder presteert.

Money always talks. Als je wil meedoen in de Champions League moet je nou eenmaal een competitief team hebben. Je kan dan beter proberen om desbetreffende speler binnen te houden door zijn salaris dusdanig te verhogen dat hij verleidt wordt om te blijven. Ook het vooruitzicht van een competitief team voor de Champions League kan de speler definitief over de streep trekken. Je kan in de tussentijd alvast op zoek naar een ''goedkope'' waardige vervanger mocht de speler op den duur toch vertrekken.
Op deze manier stel je de Champions League miljoenen veilig en voorkom je ook paniekaankopen(kapitaalvernietiging) die achteraf helemaal niet bij Ajax blijken te passen.

05-07-2023 16:37

debetweter +10153

Het sleutelwoord is competitief. De spelers die echt goed genoeg zijn om ver te komen in de champions league kunnen we hier niet houden doordat de eredivisie niet sterk genoeg is. Als topsporter wil je op het hoogste niveau voetballen, ook is het prettig als je er een goede boterham mee kan verdienen. Daarom is de Engelse competitie zo sterk, en dat is ook het probleem in SA. Waar ze wel veel betalen maar geen Champions League kunnen spelen.

Goedkope waardige spelers zijn er ook niet. Want die willen spelen.

05-07-2023 18:08

TheSpecialOne +8993

Het gast gewoon om geld. Al die topvoetballers die nu allemaal naar Saoedi-Arabië trekken doen het echt niet om die topcompetitie daar. Of denk jij soms van wel?

05-07-2023 18:14

debetweter +10153

Nee, die gaan voor het geld. Maar SA probeert een competitie te kopen, maar dat gaat ze niet lukken want die kunnen geen Champions league kunnen spelen. Daar zijn de Europese competitie als front te sterk voor.

05-07-2023 18:56

Gonzalez75 +5906

Ochja, zie ødegard zijn geschiedenis. Deze speler zal wel hetzelfde pad gaan bewandelen.

05-07-2023 16:35

Babangida83 +24004

Güler is volgens mij geen Ajax-target. Maar het is komkommertijd, zo te merken.

05-07-2023 15:19

MPAjax +8478

Wil het woord niet gebruiken maar de UEFA is die ziekte aan het worden. Bedoel het is nog erger dan corruptie dat ze failliete bedrijven accepteren geld uit te geven dat ze niet hebben. Witwas praktijken als je het mij vraagt.

05-07-2023 14:54

ArthurG +1616

Is er een reden om meer te betalen dan een afkoop clausule? Ik snap het in ieder geval niet zo goed.

05-07-2023 13:57

Pantheon +938

Lijkt erop dat RM in eerste instantie dus niet de 17.5 betaald, maar bijv. 15M en 5M bonussen. Officieel is daarmee niet voldaan aan de afkoopckausule. Door, met bonussen, meer te bieden migen ze toch met Guler om tafel.

05-07-2023 17:14

DieNase +7176

Omdat papa Guler een inhalige geldwolf is.

06-07-2023 15:55

036AFCA97 +146682

Jammer, maar hij bleek dus echt onhaalbaar met deze concurrentie. Liever dat hij naar Real gaat dan dat we worden afgetroefd door een Sevilla ofzo.

05-07-2023 13:45

DonAdam +2360

Alle demagogische praatjes, die je altijd in de comments leest als een speler naar een topclub gaat, ten spijt, is de waarheid dat Ajax nu eenmaal niet kan concurreren met clubs die een omzet van ruim 700 miljoen euro draaien. Ajax moet dan altijd afhaken en dat is helemaal niet erg.

Overigens was Mislintat al eerder afgehaakt, omdat de entourage rondom Güler wilde meeprofiteren, en dat zag hij niet zitten.

05-07-2023 13:42

MarcelvTol1971 +15562

Nou klaar, streep erdoor Guler is geen Ajax nieuws meer.
En doooooorrrr

05-07-2023 13:18

Redrum +96371

We kunnen gewoon niet concurreren met zulke kerngezonde clubs, die door decennia lang financieel verantwoord beleid op de positie staan waar ze nu staan.

05-07-2023 13:02

JaapStam +137939

+1!!! 😂👍!!!

05-07-2023 13:04

DonAdam +2360

Wij Nederlanders zijn altijd het braafste jongetje van de klas, onze voetbalclubs worden fan-tas-tisch gerund!:

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ajax-rekent-op-20-miljoen-verlies.html
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1138951/rampjaar-doet-zich-voelen-ajax-
begint-op-honderd-miljoen-euro-in-de-min.html
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1004750/feyenoord-staat-financieel-aan-de-rand-van-de-afgrond-velen-weten-dat-niet.html
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/831232/psv-krijgt-48-miljoen-van-gemeente-voor-stadion-en-herdgang
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/fc-twente-in-beroep-failliet-of-doorstart-in-tweede-divisie~a33f4312/
https://www.nu.nl/voetbal/2142743/az-in-financieel-zwaar-weer.html

05-07-2023 16:02

MelleAfca +14348

Bizar hoe normaal we het tegenwoordig eigenlijk lijken te vinden in hoeverre clubs als Real al die talenten maar blijven opkopen. Gaat het voetbal echt kapot aan.

05-07-2023 12:38

RSM +3923

Klopt ze worden daar niet goed opgeleid maar moeten een paar stappen overslaan en er meteen staan. De kans is groter dat ze gaan banken dan spelen maar ze hebben wel een goed gevulde portemonnee.

05-07-2023 13:00

Slang3 +46259

top talenten gaan altijd naar top clubs

05-07-2023 14:40

AjaxBigStars +995

Zullen nog wel paar spelers aanwaaien vandaag

05-07-2023 12:34

ProperFootball +14763

Klaar dus, en doorrr...

05-07-2023 12:25

Nr.10 +111831

@AS.
Kap eens met dat 'Ajax-target' voor spelers waar wij nooit serieus achteraan zijn gegaan (bij artikelen over Reijnders, Güler nu in de titels), maar die alleen in slechte roddelpers aan ons gelinkt zijn.
Als vast bezoeker van AS vind ik dat jullie uitstekend werk doen, maar dit vind ik irritant en kinderachtig. Het is hier toch geen Voetbalzone?

05-07-2023 12:24

Dubbelvla +8549

Hoeveel zin heeft het nog op meer te betalen dan de minimale afkoopsom en een doorverkooppercentage toe te voegen? Het is toch niet zo dat Barca en Ajax "buitenspel worden gezet", puur omdat Real meer biedt? Als je voldoet aan de minimale afkoopsom kan je 'm toch gewoon ophalen, mits je er uit komt met de speler en zaakwaarnemer (en vader, i guess) zelf?

Misschien werkt dat alleen zo in Football Manager, maar lijkt me dat al dat extra geld weggegooid is.

05-07-2023 12:17

Lazell +17018

Je hebt gelijk en zelfs in FM heeft extra bieden geen zin. Ga er dan ook vanuit dat het onzin is, of dat Real extra betaalt aan een zaakwaarnemer, familie, speler zelf of persoon die hem over de streep trekt voor Real.

05-07-2023 12:24

Bueno +630

Ben ff benieuwd naar de meningen hier; stel dat Guler dus naar Real gaat maar Ajax kan hem voor 1 of 2 jaar huren, zouden jullie dat toejuichen? En waarom wel/niet?

05-07-2023 11:52

Nr.10 +111831

Huren = nee

05-07-2023 12:25

Rymesyt +8201

Nee, ik ben er principieel op tegen om talenten op te leiden voor andere clubs. Huren zonder koopoptie moet je niet doen, en dat zei ik ook toen we bijv. Brobbey huurden.

05-07-2023 15:41

RepoocElad +9980

Tja, als dit soort clubs echt doorpakken dan moet Ajax wel afhaken. Ze zullen de familie en zaakwaarnemer vast meer bieden dan Ajax kan. Kun je nog met een leuk plan komen, maar deze jongen gaat ben ik bang gewoon meteen naar de top

05-07-2023 11:35

Dirigent +6904

Dat transferbedrag is natuurlijk niets voor grote clubs 17,5 miljoen...

Maar ik denk dat er achter de schermen zakken met geld worden geboden aan de speler zelf of aan de familie!

05-07-2023 11:28

Babangida83 +24004

Die Guler heeft wel een goede zaakwaarnemer. Er zijn al een maand lang allemaal clubs om hem aan het vechten. Je zou denken, in een week is zo'n transfer wel gepiept. Dus dan zijn er 3 weken lang enkel maar geruchten geweest.

05-07-2023 11:26

Sies +4537

Meteen kijken voor een huuroptie?

05-07-2023 10:58

Oxxer +165749 moderator

Stagehuis Ajax voor grote clubs?

05-07-2023 11:15

Ans B +20045

Dat ligt er aan. Ten eerste aan de context bij Ajax zelf (b.v. als je zelf een groot talent in huis hebt die nog net niet rijp genoeg is voor een basisplek), en ten tweede hoe je dat uitonderhandelt op financieel en conditioneel gebied.

In mijn ogen gaat het vooral om een samenhangend beleid qua transfers, doorstroom eigen jeugd, huren, verhuren - inclusief heldere criteria wanneer je wat doet (en waarom).

05-07-2023 11:21

Oxxer +165749 moderator

Niet mee eens, voor de positie van Güler kan Ajax Conceição serieus speeltijd geven, met goed scouten een speler kopen of een jeugdspeler erbij halen. Mensen krijgen een harde plasser van Güler, de illusie is voorbij, geen aandacht aan schenken en weet zeker dat Mislintat zoiets niet gaat doen.

05-07-2023 11:26

Ans B +20045

Ik ben blij als Mislintat geen interesse heeft als een vader en/of zaakwaarnemer buitensporig willen verdienen aan een speler. Om welke speler het ook gaat.
Natuurlijk kun je dat terugverdienen als de speler brengt wat je daarvan o.b.v. zijn talent verwacht, maar wat mij betreft zijn er wel degelijk grenzen aan wat je bereid bent te doen. Ook als signaal naar toekomstige spelers/makelaars. Want iedereen hoort die verhalen over vader/makelaar - of ze nou waar zijn of niet.

Mij stuiten dat soort geldwolven ontzettend tegen de borst, vooral als het je eigen vader is. Er bestaat ook nog zoiets als nederigheid en - om bij onze nieuwe trainer te blijven - normaal doen.
Ik ben er kortom niet echt rouwig om (er gemakshalve maar van uitgaande dat die verhalen kloppen)..

Ik heb vooralsnog veel vertrouwen in Mislintat en wacht tot en met de volgende zomer-transferwindow voor een definitief oordeel over zijn kunnen, omdat ik ervan uitga dat deze transfer window niet ideaal is voor Ajax: geen CL, veel onzekerheden, veel noodzaak tot doorselecteren, grotere talenten nog net iets te onrijp (het winter-window tel ik niet mee).

05-07-2023 10:50

Balgevoel +31456

Mijn gevoel is vooral ingegeven door hoop, maar ik 'denk' (hoop, dus) dat het straks ineens heel hard gaat met de verkopen van Álvarez, Kudus, Timber én Bassey en dat Sven meesterlijk schakelt en we, als de internationals instromen, straks een complete selectie hebben staan. Nu hopen (hehe) dat dit de uitzondering is op de regel dat hoop meestal uitgestelde teleurstelling is... ;-)

05-07-2023 10:54

Ans B +20045

Ik denk ook dat hij allang weet welke spelers hij wil halen, inclusief schaduwlijstjes.
Feitelijk is dat niet eens hoop bij mij, ik denk dat hij zo werkt. Dat kan ook bijna niet anders als je veel met data werkt.
Dan heb je, met de juiste algoritmes en zoekopdracht, zó een lijst te pakken met voor jou geschikte spelers - met extra filters op transferwaarde, leeftijd enz.
Dan vooral video's kijken, vooral als je ze nog niet (goed) kent.

Vermoedelijk is Timber de eerste transfer die rond gaat komen en dan gaat hij als de wiedeweerga een contract sluiten met .... ik denk die CV van Stuttgart Mavropanos. Omdat hij die al kent en zelf naar Stuttgart heeft gehaald. Mits Stuttgart niet dwars gaat liggen. Ik ken hem overigens niet zelf, maar heb zijn naam wel vaak zien noemen hier, dus kennelijk heeft hij de Ajax-kwaliteiten.

05-07-2023 11:06

Babangida83 +24004

Mislintat moet eerste even ruimte in het salarishuis creëren voordat hij zijn volgende aankoop kan presenteren.

05-07-2023 11:28

Ans B +20045

Heb je het tegen mij, een vrouw?☺
Ik weet dat ik als vrouw een uitzondering ben, maar ja ik ben het toch echt...

Helaas is het vaak lastig te zien op wie er wordt gereageerd, dus misschien vergis ik me...

05-07-2023 11:42

Sense of.H +5484

Grote talenten in het verleden zijn hem al voorgegaan als hun Vader of moeder als zaakwaarnemer zoals, Messi, Neymar etc

05-07-2023 10:59

Ans B +20045

Rabiot niet te vergeten...
Gelukkig zijn er ook ouders die realistischer zijn als ze die rol op zich nemen. Het soort waar ik het over heb moet je naar mijn idee ver van jouw club houden. Komt - naast evt. goed voetbal - alleen maar ellende van, zowel financieel als qua onrust, verdeeldheid e.d.
Zulke mensen hebben ook nooit genoeg: als één vinger geeft, vragen ze daarna naar je hele hand.

05-07-2023 11:11

Lazell +17018

Denk idd dat we volgend seizoen pas echt Mislintat in volle glorie zien. Die nieuwe hoofdscout (Kelvin de Lang) begint ook pas 4 augustus, dat is te laat om nu al een stempel te drukken. Mislintat zelf heeft een ook een vrij korte aanloop gehad, heeft nog niet de tijd gehad het technisch orgaan in te richten en een aanloopperiode te laten meemaken. Dat terwijl we nu moeten presteren. Ik kan er nog steeds gefrustreerd van worden als ik eraan denk dat de RvC en vd Sar dit dik anderhalf jaar hebben laten aanmodderen.

05-07-2023 12:29

Ans B +20045

Ja, die Kelvin de Lange lijkt me ook een hele goede. Blij mee!
Zou later ook zo maar kunnen doorgroeien naar een functie als TD of technisch manager (Huntelaars huidige functie). Ik hoop dat Ajax uiteindelijk ook uitkomt bij een goede Hoofd Opleiding, en AD. Ik hoop op mensen met een hoog denkniveau, flexibiliteit en sociaal vermogen. Teamplayers bij voorkeur, want Mislintat is - zo schat ik in - best eigenwijs en eigenzinnig - wat op zich prima is, maar we hebben een geschiedenis bij Ajax met te veel eigenwijze, koppige mensen bij elkaar. Dan is het goed als je mensen erbij hebt die zich kunnen weren, maar ook goed zijn in samenwerken en omgaan met meningsverschillen.

Ik had trouwens nog willen reageren op jouw verhaal in onze vorige discussie, maar kwam daar niet aan toe o.a. omdat ik een paar dagen de stad uit was.
Het was een interessante insteek waar denk ik veel waarheid in zit.

05-07-2023 14:12

Lazell +17018

Kelvin de Lang staat er goed op. Jonge vent, verfrissende insteek. Goed CV, mogelijkheid om door te groeien. Zeer benieuwd naar inderdaad.

Een beetje eigenzinnigheid is goed imo. Dat betekent dat je een bepaalde denkwijze hebt en daar niet zomaar vanaf stapt. Dat zie je altijd bij succesvolle mensen terug (ook vaak bij falende mensen, trouwens). Wat mij enorm aanspreekt, is dat hij zegt korte lijntjes te willen hebben met de technisch manager, jeugdopleiding, scouting, data afdeling. Verder geeft hij aan dat hij een 360 graden view heeft. Dit zegt mij dat hij van alle invalshoeken (technisch, tactisch, fysiek, mentaliteit) kijkt en veel kennisbronnen aanspreekt. Hoewel eigenzinnig, lijkt hij me bij uitstek een persoon die luistert naar zijn omgeving.

Conceptueel lijkt die werkwijze een beetje op het Technisch Hart, maar dan mét verantwoordelijkheids- en bevoegdheidsscheiding. De manier van denken is goed, maar alles valt of staat bij de kwaliteit van de uitvoering.

05-07-2023 14:38

Balgevoel +31456

Dit soort talenten kun je alleen halen als je geld hebt liggen. Die wilde best wel naar Ajax komen, daar twijfel ik geen seconde aan, maar je zal om en nabij net zoveel moeten betalen als de absolute top, wil je kans maken. En aangezien wij een zomer boven onze stand geleefd hebben, ligt dat geld er nu gewoon even niet. Met Real maakt hij, in mijn ogen, geen hele gekke keuze, ben heel benieuwd. Verstandig dat hij voor La Liga kiest en niet voor de Premier League of Italië.

05-07-2023 10:20

3sterren +20205

Als twee clubs vechten om een talent, dan is het de derde club waarnaartoe hij rent ...

05-07-2023 10:16

GAjax31 +16434

Als hij echt zo'n wereldtalent is zoals ik hier meermaals heb gelezen, dan is Real toch een begrijpelijke keuze? Vinicius en Rodrygo gingen op dezelfde leeftijd naar Real en zijn ook uitgegroeit tot basisspelers.

05-07-2023 10:06

Zollner +1598

De voetbalwereld is dood- en doodziek.

05-07-2023 09:45

Slang3 +46259

vroeger gingen top talenten niet naar de beste clubs?

05-07-2023 10:42

Web +178830

Niet altijd
Bij Ajax kwamen, Lerby, Arnesen, Molby, Jesper Olsen, Eriksen enz

05-07-2023 11:03

Slang3 +46259

ik zal niet doen alsof ik de meeste namen daarvan gezien heb, maar dat waren toch geen wereld top talenten

05-07-2023 11:15

Web +178830

Daar ben je ook kansloos mee
Lerby en Arnesen waren geweldige spelers op het middenveld bij Ajax
En voor een Jesper Olsen ging je naar het stadion
Eriksen nog steeds aan de top

05-07-2023 12:31

Slang3 +46259

dat is mijn punt dan toch, Eriksen ook geen wereldtop. Misschien het dichtste bij van de namen

05-07-2023 13:59

MPAjax +8478

Nee die leiden ze zelf op en werden niet verkocht maar speelde tot de senioren

05-07-2023 14:58

Redrum +96371

De club Fenerbahce krijgt geen cent meer dan die 17,5 miljoen lijkt me. Er zal alleen ook een vergelijkbaar bedrag op tafel moeten komen voor zijn vader, voor al dat harde werk dat hij heeft moeten leveren om zijn zoon bij een nieuwe club te krijgen. Een club als Madrid doet daar niet moeilijk over en dus gaat hij daar naartoe. Een dik salaris doen ze ook niet moeilijk over natuurlijk. Voor speeltijd moet je alleen niet naar Madrid, maar goed, daar is het vader ook niet om te doen denk ik.

05-07-2023 09:40

Breuk +25548

Wat zou jij doen?

05-07-2023 13:20

jeffrey_van_der_sluis +30596

Zonde, maar was te verwachten

05-07-2023 09:29

Web +178830

Ajax is kansloos bij grote clubs
Daarom ben ik ook niet teleurgesteld
Je wist dat het onmogelijk was

Jaren geleden was er nog een groep speler die aan ontwikkelen dachten, nu staat het geld op de eerste plaats

Zie maar dat dat type spelers kan huren?
Real weet ook dat dit voor de ontwikkeling beter is
Maar dat willen ze niet meer
Ik heb liever een goed voetballend team met twee geniale gehuurde spelers, dan middelmaat kopen

Altijd kijken naar de markt. Wat is er mogelijk mee

05-07-2023 09:16

Patrick67 +9624

Typisch voorbeeld van een jonge talentvolle speler die gevangen zit in familiestructuren. In Turkije leven meerdere families ervan wat deze jongen gaat verdienen.
Hij is gewoon een melkkoe. Eruit persen wat erin zit.
Een carrière doordacht opbouwen en kijken waar ik bij een goeie club buiten m'n geboorteland veel minuten ga kunnen maken voor evengoed veel geld??
Nee.
Naar een Club verkassen waar ik op de bank verpieter en na 1 seizoen uitgeleend ga worden.
Die jongen zou misschien een heel andere weg kiezen als z'n vader niet zo'n geldgierige idioot was.

05-07-2023 09:00

Lazell +17018

Bij Real ben je de laatste jaren als toptalent nou niet slecht af. Die hebben een doordachte visie. Ze halen een toptalent jong, laten hem een jaartje meetrainen en aan het niveau van Modric/Kroos/Benzema wennen. Daarna krijgen ze invalbeurtjes en krijgen ze de kansen zich op te werken naar een basisplek. Zo is dat al met Vinicius gebeurd en Camavinga, Tchouameni en Rodrygo zitten echt op de deur te rammen nu.

05-07-2023 12:34

Patrick67 +9624

Deze jongen is geen Braziliaans toptalent hè.

05-07-2023 12:36

Lazell +17018

Camavinga en Tchouameni ook niet. Wat is je punt?

05-07-2023 12:39

Patrick67 +9624

Mijn punt is dat die 2 franse toptalenten zijn.
Geen ander land ter wereld buiten Brazilië heeft dit.
Wil jij nu beweren dat er veel turkse toptalenten zijn???

05-07-2023 12:43

Lazell +17018

Ik snap niet welke afslag jij hebt genomen na mijn bericht, maar mijn bewering is dat Guler als toptalent niet per definitie slecht af zou zijn bij Real Madrid. Jij begint uit het niets over nationaliteit.

05-07-2023 12:46

Psychevore +21187

Patrick, kerel, what the fuck?

05-07-2023 14:01

Concrete +3252

Daar gaan we niet vervelend over doen

05-07-2023 08:58

michaellaudrup +4669

Dan maar in Madrid op de bank zitten.

05-07-2023 08:56

sebastiaan1900 +5395

Domme Guler. Alsof je bij RM zoveel gaat spelen.

05-07-2023 08:50

Redrum +96371

Die wordt denk ik gegijzeld door zijn vader, die vooral het beste met zichzelf voor heeft als de geruchten waar blijken te zijn.

05-07-2023 09:52

Slang3 +46259

dat dacht je ook bij Vinicius en Rodrygo?

05-07-2023 10:43

sebastiaan1900 +5395

Ja, en daarin vergist. https://en.wikipedia.org/wiki/Vin%C3%ADcius_J%C3%BAnior

05-07-2023 11:49

PJS +5005

Als Ajax geen interesse heeft in Guler stop dan eens met deze berichten. Liever geen bericht dan.

05-07-2023 08:49

KleineReus +6612

Waarom zou je meer betalen dan een afkoopclause? Hoe kan een club een doorverkoopclausule uitonderhandelen, wanneer het afkoopbedrag betaald worden? Bestaat die clausule uberhaupt wel? Of is het een variant die net zo betrouwbaar is als de gemiddelde Turkse aannemer in flatgebouwen

05-07-2023 08:45

Sentinel +9100

Zoals gewoonlijk zal ook wel een deel onder de tafel worden betaald.

05-07-2023 08:34

sebastiaan1900 +5395

Precies. Zeker na pa Guler.

05-07-2023 08:49

Rolo +13843

Mooi, case closed. Klaar met Güler ondertussen.

05-07-2023 08:21

AlexLitmanen10 +14486

Kunnen we Guler niet een jaartje huren van Real dan?

05-07-2023 08:09

ajax4perez +9622

Net zoals we wilde met Ødegaard, dat ging ook niet

05-07-2023 08:16

Web +178830

Heel graag ja
Ajax moet daar op in gaan zetten
Maar ik denk dat ze dit te weing doen?

05-07-2023 09:18

AlexLitmanen10 +14486

Ik ben niet echt een grote voorstander van huren zonder optie.

Maar Feyenoord is er gewoon kampioen mee geworden.

Vooral als we echt wat minder te besteden hebben

05-07-2023 10:08

Lazell +17018

Ben best wel een voorstander van 1 of 2 huurspelers in je selectie. Op het middenveld en in de verdediging heb je een handvol spelers die nog niet genoeg zijn voor 40-50 wedstrijden, maar wel enorm op de deur rammen (Hato, Vos, Fitz-Jim, in iets mindere mate Kaplan, Rensch en Taylor). Een nieuwe aankoop zal ze lager in de pikorde zetten. Een huurspeler staat er direct, maar passeer je ook zonder na te denken, is volgend seizoen weg en kost een fractie van de prijs.

05-07-2023 12:38

Patrick67 +9624

Hij gaat de volgende Emre Mor worden, die ook dacht de nieuwe Messi te zijn en bij Dortmund helemaal door de mand viel.
Screen maar.

05-07-2023 08:06

Jake the Snake +17394

Blij dat dit niet door is gegaan. Als je ziet dat wij nu al bij de Aldi aan het shoppen zijn als Ajax zijnde, kunnen we ons dit soort jonge spelers die nog veel te bewijzen hebben niet veroorloven voor dit dergelijke bedragen en commissies. Hoop wel op twee spreekwoordelijke kanonnen die er direct staan als Timber en Alvarez vertrokken zijn.

05-07-2023 07:46

Psychevore +21187

Dit lijkt me echt complete bullshit. Er is werkelijk waar geen enkele zinnige reden te bedenken om meer te betalen dan de ontsnappingsclausule, tenzij je graag geld door de plee spoelt.

05-07-2023 07:45

Rock69 +8411

Zolang je niets van Mislintat hoort, kun je alle voorbijkomende spelers, waar Ajax zgn mee bezig is of interesse in heeft, als onzin beschouwen. Mislintat heeft tot dusverre nog geen speler verkocht uit de selectie en heeft er twee middenvelders bij gehaald. Maar eerlijk gezegd verwacht ik persoonlijk dat Bassey en Timber deze week vertrekken.

05-07-2023 07:33

4bier +31367

Wel zielig voor Lucca, die moet nu zijn vijfjarig contract bij Ajax gewoon uitdienen.

05-07-2023 07:26

VanOranjeNassau +1321

Veel plezier op de tribune daar in Madrid!

05-07-2023 07:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.