Rasmussen: 'Het plan is om mezelf aan de nieuwe trainer te laten zien en mijn kans te grijpen'

door Jari Perridon 49

Bron Tipsbladet

Rasmussen: 'Het plan is om mezelf aan de nieuwe trainer te laten zien en mijn kans te grijpen'

door Jari Perridon 49

Bron Tipsbladet

Laatst geüpdatet

Christian Kjelder Rasmussen lijkt deze zomer weer terug te keren bij Ajax, zo liet hij doorschemeren op de persconferentie na afloop van het duel tussen FC Nordsjælland en FC Midtjylland (3-3). De jonge aanvaller wordt sinds vorige zomer verhuurd aan FC Nordsjælland. In 32 wedstrijden wist de spits slechts zes keer tot scoren te komen en gaf hij drie assists.

'Het plan is om mezelf aan de nieuwe trainer te laten zien en mijn kans te grijpen tijdens de voorbereiding en de oefenwedstrijden', citeert Tipsbladet de jonge Deen. 'Dat is het plan voor nu', stelt Rasmussen, die aangeeft dat er ook alternatieven zijn voor als het niet lukt bij Ajax. Daar wilde de Deen verder niet op ingaan. 'Ik wil niet in een plan B stappen. Ik begin met plan A en ga er 100 procent voor in plaats van al ergens anders in gedachten te zijn', vervolgt hij.

Rasmussen kreeg tijden de persconferentie ook de vraag of hij er voor open zou staan om bij FC Nordsjælland te blijven. 'Nee, want dat was niet het plan. Het plan was dat ik hier één seizoen zou blijven en daarna terug zou gaan naar Ajax', reageerde de spits.

Rasmussen tevreden over verhuurperiode

Als we kijken naar de cijfers valt de verhuurperiode van Rasmussen misschien wat tegen. De jonge Deen is zelf wel tevreden over zijn periode bij de huidige nummer vier van Denenmarken. 'Als ik kijk naar de afspraken die we hebben gemaakt voordat ik hier kwam, ben ik tevreden. Ik heb veel minuten gekregen in het eerste elftal en ik heb minuten gemaakt in de Europese competitie. Natuurlijk zijn er een aantal ups en downs geweest waar ik mee te maken heb gehad. Sommige dingen waren nieuw voor mij.'

In de overeenkomst tussen FC Nordsjælland en Ajax staat ook een koopoptie. Niets wijst er momenteel op dat die koopoptie gelicht gaat worden door de Denen. Rasmussen maakte in 2019 de overstap naar Ajax. Hij kwam 83 keer in actie voor Jong Ajax, waarin hij zeventien keer scoorde en acht assists leverde. Hij kwam ook drie maal in actie voor de hoofdmacht van de Amsterdammers. De 21-jarige Deen beschikt bij Ajax nog over een contract dat loopt tot medio 2027.

Lees meer over:
Plaats reactie

AmsterdamsTrots +1988

In de nieuwe door Beuker uitgetekende selectie van 24 man met de juiste balans tussen sterren, dieners en groeibriljanten is helaas geen plek voor Rasmussen, die rol is al vergeven aan Rijkhoff. Lullig voor Chris maar hij brengt waarschijnlijk nog een miljoentje of 2 op die we gewoon moeten pakken. Sympathieke jongen maar komt voor nu tekort, wens hem wel alle geluk.

22-05-2024 09:49

Skajhigh +2258

Ik zie hem graag een kans krijgen in de voorbereiding! Zeer verfijnde techniek, dat soort spelers moet je koesteren. Opstellen en de tijd geven, idem voor Rijkhoff!

21-05-2024 23:21

Ferd +38373

techniek ja, maar mentaal is hij een zachtgekookt eitje, zelfs Rensch heeft een betere mentaliteit dan deze jongen.

22-05-2024 04:50

Alexander40 +6104

Zat bij de 3 grootste talenten van zijn lichting vond ik. Mentaal lijkt ie echter te gemakzuchtig. Hoop dat Farioli daar wat aan kan doen dan heb je denk ik nog steeds een goeie aan hem. Wel gebaseerd op zijn periode bij ons.

21-05-2024 20:28

JoeBlow +8162

Geweldig mooie speler. Helaas nooit echt waargemaakt wat er volgens mij wel inzit.

21-05-2024 19:51

Multi +33196

Ben toch wel benieuwd wat iemand als een Farioli uit zo'n jongen kan halen. Ramussen heeft in mijn ogen wel altijd het talent, maar kon soms erg nonchalant en afwezig overkomen. Je kon hem 20 minuten niet zien en vervolgens kon hij een geweldige actie hebben. Daarna speelde hij weer 10 minuten onopvallend om vervolgens weer 5 minuten echt goed te spelen. Als hij dat eruit krijgt en echt constant kan gaan spelen in een wedstrijd zie ik hem echt wel stappen maken en een goede voetballer worden.

En datgene is iets waar Farioli wel op hamert. De hele wedstrijd hard werken en concentratie.

21-05-2024 19:08

Chesterson93 +3309

Hij is vrij gedecideerd. Daar houd ik wel van.

21-05-2024 18:18

Lavie +2265

Die hebben we ook nog.

21-05-2024 18:03

komopajax777 +13210

Rasmussen heeft talent maar mentaal komt hij niet sterk over.

21-05-2024 15:54

twynestar +28231

waaruit maak je dat op?

21-05-2024 16:57

Tommyshelby +128516

Kut, ik had hem al op rood staan. Zou hem voor 1M wegdoen.

21-05-2024 15:47

MeisterX +6903

Intrinsiek, denk ik, een potentiële (sub)topper. Kan echt heel goed voetballen. Als hij mentaal maar de helft zo goed was als hij voetbaltechnisch is, was hij nu al een toegevoegde waarde in Ajax 1, in de zin dat hij het zeker niet minder had gedaan dan bijvoorbeeld een Rijkhoff.

21-05-2024 15:29

Slang3 +45786

Heeft goede fysieke eigenschappen, die hem eigenlijk niet interessant maken als aanvaller. Zouden hem eens op het middenveld moeten testen

21-05-2024 15:19

Chesterson93 +3309

Precies, dat is ook waar hij liever staat. Als een 10 bijvoorbeeld.

21-05-2024 18:18

Slang3 +45786

Dacht meer linkshalf zelfs, maar zeker niet als spits in ieder geval. Zonde dat Ajax dat bleef forceren terwijl hij daar helemaal niet het karakter voor had

21-05-2024 18:29

Skajhigh +2258

Juistem, Raffie vibes

21-05-2024 23:25

Mudjie.M +1780

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

21-05-2024 15:03

wijzijndebeste123 +163333

Heb t al vaak gezegd. Rasmussen is qua technisch talent een speler met bizar veel potentie. Maar mentaal gezien is het een slappe zak. Een beetje de meer arrogante versie van Dolberg.

21-05-2024 14:50

Balgevoel +30849

Maar vind je hem een centrumspits? Heb 'm nu vaak genoeg zien spelen en ik zou echt niet weten waar ik 'm zou moeten neerzetten. Voor een spits komt-ie doelpuntenhonger tekort, als rechtsbuiten vind ik 'm weer laks in het druk zetten... Hij kan zeker ballen, maar da's niet altijd genoeg inderdaad.

21-05-2024 16:25

wijzijndebeste123 +163333

Rechtsbuiten. Dat lakse is mentaal. Benieuwd of hij daar stappen in heeft gemaakt.

21-05-2024 16:29

Balgevoel +30849

Ja, ik ook. In de voorbereiding op dit seizoen heb ik me die paar keer dat hij mocht meedoen kapot geërgerd aan de totale desinteresse waarmee hij op het veld leek te staan. Niet afjagen, uit duels blijven, van de bal af in plaats van naar de bal toe, et cetera. "Zet dan Klaassen maar in de spits" heb ik toen zelfs geroepen, haha...

21-05-2024 16:34

Hersenspinsel +7997

In 32 wedstrijden 3 assists en 6 doelpunten in de Deense competitie.
Wat moet je daarvan zeggen?
Is hij goed genoeg als 3e reserve?

21-05-2024 14:46

ck69 +13062

Met die statistieken kun je net zo goed Pasveer als 3e keeper/spits meenemen

21-05-2024 15:05

Hersenspinsel +7997

Pasveer is ook 3e keeper.
Ik vraag me wel af waarom kunnen onze scouts en jeugdtrainers met het best wel forse beschikbare budget geen betere spelers aanleveren.
Waar gaat het fout?

21-05-2024 15:27

ck69 +13062

Weet ik, maar er staat /spits

21-05-2024 17:51

JohnDylan +21842

Hij kan best aardig voetballen maar is lang niet goed genoeg om zijn totale gebrek aan inzet op te vangen.

21-05-2024 14:43

Elayais +5066

Een speler met heel potentie volgens mij. Als deze jongen die laatste stap weet te maken, meer rendement uit zijn acties halen, dan kan het een hele goede worden.

Maar lijkt een beetje tegen hetzelfde als Fischer, Andersen en Dolberg aan te lopen. Net die laatste stap om dat talent ook op het hoogste niveau te etaleren op een consistente basis ontbreekt.

Nou is hij nog steeds pas 21. Ik weet dat het beeld is ontstaan (ook bij jeugdspelers zelf) dat als je 19 bent en nog niet in de basis staat je er niks van kunt (of de club niet eerlijk naar jou toe is). Maar iedereen ontwikkelt in zijn eigen tempo en 21 is nog steeds heel erg jong.

21-05-2024 14:18

Bravoure +2250

Hij mag de veters van Dolberg en Fischer nog niet strikken

21-05-2024 14:50

Belnaarhuis +4944

Duimpje omhoog voor jou voor het missen van zijn punt

21-05-2024 15:20

DeKenner +9279

Ik kan Rasmussen als een momentenspeler die nog niet zo goed beseft wat het leven als profvoetballer inhoudt. Wellicht heeft hij dat dit seizoen in Denemarken geleerd. Maar als je daar al niet zoveel indruk maakt, dan verwacht ik er eigenlijk bar weinig van. Voor Jong Ajax moet je hem niet meer gaan gebruiken. Met een contract tot 2027 zou Ajax ervoor kunnen kiezen om hem nog een jaartje te verhuren. Misschien is er een mooie club in Nederland die hem speelminuten kan bieden.

21-05-2024 13:59

Nr.10 +110990

Niet goed genoeg, helaas.

21-05-2024 13:56

xstaniox +15059

Mooie uitspraken van hem.
Is toch wel een fijne speler om naar te kijken, alleen mentaal is het niet altijd even goed.

Maar als hij dat kan verbeteren zie ik hem graag terugkeren bij Ajax

21-05-2024 13:54

Moooo +3962

Mooi dat hij wat ervaring opgedaan heeft op een iets hoger niveau als de eerste divisie in Nederland.
Het is nooit een slechte speler geweest, hij is fysiek goed in orde, (sterke jongen)

Als Ajax eenmaal goed draait dan scoort hij zijn goals ook wel, beheerst de basis als spits.

Als Ajax een Akpom verkoopt voor 15/20 miljoen dan heb je aan Rasmussen en Rijkhoff een goede 2de keus spits.

De één is 21 dan ander nog 19 jaar, kunnen ze mooi onderling elkaar beter maken.
Rijkhoff is technisch veel beter en is een geslepen spits.
Verwacht dat hij altijd boven Ramussen wordt verkozen, maar onderlinge strijd is altijd goed.

Ajax moet meer strijd krijgen onderling, op linksbuiten is deze strijd er gewoon met van Axel van Dongen, Kalokoh, Godts die bij een vertrek alle 3 op linksbuiten willen spelen.
Axel van Dongen was altijd het super talent en Kalokoh was niet veel minder, neem het maar op tegen Godts die zich geweldig heeft ontwikkeld..

21-05-2024 13:38

Kryptonite +76738

In de categorie "oh ja, die hebben we ook nog". Hopelijk leveren dit soort spelers ook een miljoentje of 2 op. Alles is mooi meegenomen.

21-05-2024 13:33

AFCA-pride +17342

Is te hopen ja. Voor 3mio binnengehaald maar eigenlijk niet echt doorgebroken.

21-05-2024 13:34

Jayq +3346

"Als we kijken naar de cijfers valt de verhuurperiode van Rasmussen misschien wat tegen."

Maar die cijfers moet ik dus wel zelf gaan opzoeken?

21-05-2024 13:31

Kryptonite +76738

Nee, staat helemaal bovenaan. 6 goals en 3 assists.

21-05-2024 13:33

Jayq +3346

Ja, die had ik gezien, zijn wel heel weinig cijfers om er conclusies als 'valt misschien wat tegen' aan te verbinden.

Hoeveel van 32 wedstrijden stond hij in de basis? Hoe vaak was hij invaller? Hoeveel minuten gemiddeld per wedstrijd? etc.

En dan nog in verhouding tot cijfers van Nordsjaelland. Hoeveel kansen werden er gecreeerd? Hoeveel goals hebben ze gemaakt? Wat was het aandeel van Rasmussen voor de prestaties van Nordsjaelland? etc.

21-05-2024 13:46

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Van alle verhuurde spelers de enige die terug wil. Lekker dan.

21-05-2024 13:11

PeterLarsson +13253

Als FC Nordsjælland de koopoptie niet licht zal hij wel of niet met goede moed in 1e instantie moeten terugkeren naar Amsterdam

21-05-2024 13:32

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Gaat het niet redden helaas. Experiment als spits is mislukt en mist wat explosiviteit op de flank. Eens in de tijd schiet hij wel een schitterende goal binnen. Hopelijk komt er een mooie club voor hem langs.

21-05-2024 13:09

Pingelaar +13229

Nog altijd pas 21 jaar. Heeft Europees minuten gemaakt en dus ook nieuwe ervaringen opgedaan tijdens zijn verhuurperiode, zoals hij zelf al aangeeft. En dat hij zich graag wilt laten zien bij Ajax, is altijd goed.

We gaan het zien, ik hoop dat hij aankomend seizoen zijn belofte inlost. Goed voor hem, en goed voor Ajax natuurlijk.

Heb hem niet gevolgd, dus heb verder geen idee hoe hij heeft gespeeld daar.

21-05-2024 13:08

Broodjebal44 +5727

Als de nummer 4 uit Denemarken de koopoptie niet wilt activeren moet je als Ajax zijnde je conclusies trekken.

21-05-2024 13:29

Duggoutdennis +6304

Of misschien heeft hij hen wel aangegeven terug naar Ajax te willen? Dus waarom zou je dan als club dat doen?

21-05-2024 13:31

Broodjebal44 +5727

Omdat je als club niet voor niets zo’n koopclaussule laat vastleggen. Als hij of heel belangrijk zou zijn of winst zou opleveren bij een eventuele doorverkoop zou de club hem vastleggen. Daarom nemen ze die clausule op.

Niet zo moeilijk toch?

21-05-2024 14:09

Lazell +16983

Je moet altijd je eigen conclusies trekken en niet je spelersbeleid baseren op de keuzes van anderen.

21-05-2024 15:59

Broodjebal44 +5727

Laten we dan maar naar de harde cijfers kijken. Weinig goals en assists, essentieel voor een spits. Nogmaals, niet aan beginnen dus!

21-05-2024 16:37

AjaxPositivo +6954

Zucht, waar is de zelfkennis
Als je niet bijzonder uitblinkt bij Norsjaeland, waarom denk je dan even lekker voor je kans te gaan bij Ajax? Ik gun iedereen z'n kans hoor, maar ik denk dat Rasmussen a la Andersen en Kristensen wat te licht is bevonden. Misschien kan hij nog eens naar Denemarken of anders verhuurd worden aan Heerenveen/Groningen oid?

21-05-2024 13:08

Jake the Snake +17337

Wat moet hij dan zeggen? Hij staat bij Ajax onder contract.

21-05-2024 13:17

AjaxPositivo +6954

Even zien wat Ajax wil. En ik heb een mooie tijd gehad bij Nordsjaeland. Ik hoop in ieder geval ergens te voetballen waar ik veel kan spelen.

Ipv Nordsjaeland nee, dat was niet het plan (gemaakt met Mislintat). En ik ga kijken of de nieuwe trainer ook vindt dat ik net niet goed genoeg ben voor Ajax 1.

21-05-2024 13:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.