'Raad van Commissarissen blokkeert komst Vlachodimos, komst Grillitsch laat op zich wachten'

door Jesse ter Haar 630

Bron De Telegraaf

'Raad van Commissarissen blokkeert komst Vlachodimos, komst Grillitsch laat op zich wachten'

door Jesse ter Haar 630

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

De Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax heeft de komst van doelman Odysseas Vlachodimos tegengehouden, zo schrijft De Telegraaf. Ajax bereikte een akkoord met de goalie én naderde een deal met Benfica, maar de toezichthouders op het beleid achten de transfer overbodig.

Rond het begin van de avond leek de komst van Vlachodimos nog door te gaan. Ajax en de goalie bereikten een persoonlijk akkoord over een contract dat hem voor vier jaar aan de club zou verbinden. 'En omdat de clubs elkaar tot op enkele honderdduizenden euro’s naderden over de transfersom tussen de 10 en 12 miljoen euro, leek ook de derde transferdeal op deadlinedag een feit. Tot in de late avonduren het gerucht doorklonk dat de rvc ook deze overgang torpedeert', zo valt te lezen.

Het standpunt van de RvC was duidelijk: Vlachodimos is te oud, te duur en vanwege de al aanwezige keepers overbodig. De transfersom die Benfica voor de doelverdediger wenste te ontvangen, lag tussen de tien en twaalf miljoen euro. Er is voldoende vertrouwen in de kwaliteiten van Remko Pasveer, Maarten Stekelenburg en Jay Gorter. Uitgaande transfers zijn donderdag nog mogelijk - Edson Álvarez zet in op een vertrek naar Chelsea - maar inkomende transfers kunnen, gezien het feit dat de transferwindow in Nederland gesloten is, gedurende de donderdag niet meer afgerond worden.

Overigens heeft Ajax nog wel de kans om Florian Grillitsch aan te trekken. Al op woensdagmiddag wist de Amsterdamse club een akkoord te bereiken met de transfervrije middenvelder, die voor één jaar - met een optie voor nog een jaar - kan tekenen. De medische keuring vond plaats, waarna de juristen te veel tijd namen om het woensdag nog af te ronden. Gezien de transfervrije status heeft Ajax nog tijd om de komst van Grillitsch af te ronden, waarna hij ingeschreven moet worden voor de Champions League.

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Hollister +12559

Nu weer 1 jaar plus 1 jaar? Was toch 1 jaar met een optie voor nog 2 jaar?

02-09-2022 13:34

MPAjax +8389

Die gast was niet te oud maargoed pasveer is wat mij betreft zeer stabiel

01-09-2022 22:32

Alvarez352009Ajax +12061

Hahahas Vlachodimos is te oud Hebben ze ooit leren rekenen dan??? Die kreupele dweil van 40 kreeg notabene contract verlenging.

01-09-2022 18:34

Robertini +39044

Hoewel ze in beiden gevallen gelijk hadden, denk ik niet dat het een goede zaak is als de RVC zich teveel met het technisch beleid gaan bemoeien. Het lijkt me dat ze gewoon een budget geven en dan moet het technisch duo het verder doen. Ik vind dit behoorlijk vreemd.

01-09-2022 16:29

brullie +7031

Even een lans breken voor Schreuder....wat stapt hij in een situatie waar je als trainer knallende koppijn van krijgt! En dan moet hij het er maar mee doen. 6 basisspelers kwijt, 2 spelers die weigeren te trainen, echt zo zwaar klote voor hem! Kolere zooi is het aan het worden!

01-09-2022 15:35

Slang +14994

Balen, maar de selectie is meer dan goed genoeg

01-09-2022 15:47

Professor +11126

Misschien moet er gewoon een veel betere interne samenwerking komen tussen H2, directie en rvc. Dan kan je deze problemen gewoon voorkomen. Simpel.

01-09-2022 13:54

DannyAdam2 +3386

Beetje verwachtingsmanagement.

- Overmars is abrupt vertrokken en H2 heeft wat tijd nodig om op 100% te functioneren.
- Nieuwe trainer heeft altijd even tijd nodig.
- Halve basis is vertrokken.

Denk toch een tussenseizoen, met genoeg buskruit om volgende zomer een paar toppers te halen. Daarnaast is al wel een mooie basis gelegd, met 5-jarige contracten voor Wijndal, Bassey, Taylor, Bergwijn, Brobbeast.

01-09-2022 13:33

Opnaarde4eSter +1588

De RvC heeft besloten voor de wedstrijd van komende zaterdag de opstelling zelf maar te maken, zodat er een streep door Schreuder kan.
Te oud, te duur en veelal overbodig.

01-09-2022 13:32

Telamon +9192

Ik ben zowaar een keer voor de bobo's

01-09-2022 13:20

BokkieBokstra +11291

Moet ik inmiddels blij zijn met de RVC? Nu wel, op de rem trappen. Vind echt dat Ajax steeds meer zijn ziel kwijtraakt. Die club die zo voor de eigen jeugd kiest, een jaartje iets minder, dan weer oogsten, dat is echt voorbij. Ajax zoals voorgesteld tijden de revolutie, die is er ook niet. Inmiddels wordt er gekocht, is op het leidinggevend gebied onduidelijk en komt het hap snap over. Overmars wordt gemist.

01-09-2022 13:06

Ozymandias +159568

Ik begrijp de ophef niet, het lijkt erop dat de 'checks and balances' die er bij Ajax zijn om bepaalde dingen te voorkomen (zoals dat er te veel geld wordt uitgegeven, er paniek aankopen worden gedaan of de scouts links worden laten liggen in het transferbeleid) hun werk hebben gedaan. Prima toch? Dat is precies wat de RvC van een voetbalclub hoort te doen.

01-09-2022 12:43

conoswa +527

Nee. De RvC van welke organisatie dan ooit kan de Directie ter verantwoording roepen, van repliek dienen en in het ergste geval ontslaan. Zij mogen nooit individuele beslissingen overrulen, zoals Ajax vaak gebeurd. Ze nemen hiermee effectief zelf een Directie rol op zich, en maken van de eigenlijke Directie een managementlaag. Van der Sar, en H2 zijn hiermee compleet voor lul gezet.

Overigens ben ik het wel met de uitkomsten eens. Ocampos huren met een optie tot koop is aanzielijk wenselijker dan 20 mio aftikken, en Vlachodimos is te oud en we barsten al van de keepers. Als op die positie een versterking nodig werd geacht, had je eerder in het window keepers moeten laten vertrekken.

Goede uitkomsten doet echter niks af aan de hoogst twijfelachtige positie van de RvC bij Ajax. Totalitaire regimes kunnen ook goede keuzes maken, maar dat maakt ze nog niet wenselijker boven een democratie.

01-09-2022 13:19

Ozymandias +159568

Natuurlijk mogen ze individuele beslissingen overrulen. Dat is letterlijk een van hun rechten als als RvC van een voetbalclub. Ze moeten die individuele beslissingen namen lijk testen aan het beleid.

01-09-2022 13:21

insectenverdelg +23379

t lijkt me iets dat alleen niet 3x inx24 uur moet voorkomen. Dan is er iets goed mis tussen directie en RvC. Maar het zou nog gekker zijn als de RvC zelf spelers buiten de directie om gaat aanstellen.

01-09-2022 13:23

conoswa +527

Dat is een noemenswaardig verschil met andere (beursgenoteerde) organisaties, waar ik het absoluut niet mee eens ben zoals ik al aangeef. Of ze dat statutair mogen is niet de discussie.

01-09-2022 13:24

Ozymandias +159568

Wie moet dan voor de check and balances zorgen als je die taak weg wil nemen van de RvC?

01-09-2022 13:27

Hollister +12559

@Conoswa
Wat een domme reactie... verdiep je eerst eens wat de taak en bevoegdheid is van een RvC... jij leest teveel de Telegraaf die graaf Van der Sar en onze H2 in het hemd wil zetten en stemming maken zoals meneer Driessen altijd probeert onrust te stoken

02-09-2022 13:36

conoswa +527

Lees jezelf eens in voordat je iemand dom noemt stumper. Google "taken raad van commissarissen," maar je ontbeert het waarschijnlijk aan leesvaardigheid om het resultaat te verwerken.

02-09-2022 13:42

Bensco +7166

Volledig mee eens! En in het geval van de transfer Ocampos bleek het nog in ons voordeel te hebben uitgepakt dat de RVC heeft ingegrepen. We hoeven nu geen dure transfersom te betalen en wellicht zal Sevilla ook een gedeelte van het salaris voor zijn rekening nemen zoals gebruikelijk is bij huren.

01-09-2022 15:00

HStorm +3139

Dit artikel is uit de koker van de Telegraaf. Mocht dat je iets zeggen.

02-09-2022 01:26

Tadic84 +1351

Als ik het goed lees willen ze volgens Gerjan Hamstelaar in de winterstop weer terug komen voor Vlachodimos. Voor wat het waard is….

01-09-2022 12:20

Harrie.S63 +1699

Ik eis dat Ajax mij 3 miljoen geeft anders kom ik niet meer.

01-09-2022 11:53

Nr.10 +110947

Ik eis een miljoen van AS anders zeg ik mijn account op.

01-09-2022 12:41

Cafeoostindie +2734

Je kan moeilijk de rvc de schuld geven, zij maken genoeg geld beschikbaar, meer dan ajax ooit heeft uit kunnen geven.

Als ajax sportief faalt ligt de schuld bij H2, en de druk van suporters.
Voorlopig zie ik geen een logische aankoop, die het oude invult, allemaal slechtere stats, minder verfijnd, mindere teamspelers. Minder goals minder assisten, over de hele linie.

Het spel ziet er stroperig uit, er zit geen diepgang en creativiteit in, maar dat is volkomen verklaarbaar als je eind juli pas je hengeltje uitgooit, en totaal niet hebt verdiept in de kwaliteit wat je had lopen, en wat dat voor spel teweeg bracht, en vervolgens random gaat shoppen filteren op clubnaam en inzet.

01-09-2022 11:52

thepower1990 +35726

Het bleef me sowieso sinds gistermiddag al te stil rond Grillitsch, daar zullen ze wel weer zo lang mee wachten dat hij niet meer ingeschreven kan worden voor de CL. Ambities om bij de top 16 van Europa te horen maar handelen als een Europa League clubje.

01-09-2022 11:51

De3mos +12082

Wat zijn we trots dat ajax gerunt wordt door oud-voetballers... het zijn gewoon een stel kut advocaten. Ontsla edje en h2 dan ook maar als die er voor spek en bonen zitten. Geef die kut rvc maar een nekschot als ze onze club in een houdgreep blijven houden. Linksom of rechtsom moeten ze vertrekken en ik verwacht komende maanden vol met gekut bij ajax op bestuurlijk gebied zoals we gewend zijn.

01-09-2022 11:50

lexy88 +8816

Dat gezeik op de juristen van Ajax vanuit de Telegraaf komt me ook de neus uit. Hoezo teveel tijd? Ik ben blij dat ze die tijd in de deal met Ocampos hebben gestoken aangezien Grillitsch morgen of overmorgen ook nog kan komen.

Beter buigen de juristen zich daarna over het contract van Alvarez om eens ff een paar maandsalarisjes in te leveren.. kneus

01-09-2022 11:47

Velibor30370 +4132

Lijkt er zowaar op dat Ajax meer en meer bedrijfsmatig gerund wordt en de structuren worden gevolgd zoals het bedoeld is. Ook daarin groeit Ajax dus, lijkt me prima!

01-09-2022 11:46

Cafeoostindie +2734

Dit is gevoelsmatig, omdat een heel elftal ineens moet worden vervangen. Dit is wel een redelijk zeldzame periode waar wij ons in verkeren laten eerlijk zijn

01-09-2022 12:05

Harrie.S63 +1699

Die RVC bepaald gewoon wat Ajax wel en niet nodig heeft van spelers? Het moet niet gekker worden.
Waarom dan een H2 aanstellen. Schreuder zelf is ook een oen, die roept gewoon dat hij genoeg vertrouwen heeft in zijn keepers. Dat hebben we wel gezien, pasveer lang geblesseerd, Stekelenburg was lang geblesseerd keepers van 38 a 39 oud en Gorter faalde aan alle kanten.
Vlachodimos is toch geen 38 of 39 jaar?
Die RVC zijn nu de boel aan verzieken. Die zijn waarschijnlijk ook teruggeroepen naar al die uitgaves.Nu moest het team klaar gemaakt worden met pijnpunten die zichtbaar werden. Een nieuwe keeper (Vlachodimos) verdedigende middenvelder (Grillitsch) en een vervanger voor antony (Ocampos).
En alléén Ocampos komt met de groots mogelijke moeite op huurbasis over.
Grillitsch is ook al onzeker.
Het is een zooitje in Amsterdam. Dan wel dan niet danweer wel danweer toch niet.
Het niet halen van Vlachodimos gaat Ajax echt voelen straks.
Ajax heeft zich in Europa belachelijk gemaakt in de laatste transferperiode.
Nog erger, het heeft ons bestolen van onze beste spelers Antony en Martinez en de beloofde opvolger is niet gekomen met Ziyech. Halen ze een matige speler als Ocampos.

Geen Vlachodimos
Matige vervanger Antony
Onzeker of Grillitsch komt
2 muitende spelers Kudus en Alvarez (gaat ten koste van de sfeer in de groep).
Een RVC die bepaalt welke spelers Ajax nodig heeft???

RVC goed bezig amateurs.

01-09-2022 11:30

Ozymandias +159568

"Geen Vlachodimos"

Mooi, 15 miljoen betalen voor een speler die qua type niet in de speelstijl van Ajax past zou belachelijk zijn.

"Matige vervanger Antony"

Dat komt doordat Hamstra en Schreuder voor Ocampos gingen.

"2 muitende spelers Kudus en Alvarez (gaat ten koste van de sfeer in de groep). "

Wat heeft dat met de RvC te maken? Het ligt voornamelijk aan Schreuder dat Kudus is gaan muiten.

"Een RVC die bepaalt welke spelers Ajax nodig heeft???"

Nee, een RvC die toezicht houdt dat de technische leiding het afgesproken transfer- en selectiebeleid naleeft (een van hun primaire taken als vertegenwoordigers van de club Ajax).

01-09-2022 11:44

Sam2003 +585

Helemaal mee eens! Scouts het komende jaar een extra bonus geven bij het binnenhalen van een toptalent. En vertrouwen hebben in de jeugdopleiding.

01-09-2022 11:51

milan-jantje +2836

Maar een RvC mag toch zeggen is financieel verantwoord toch niet een spelers is te oud en overbodig want daar gaan toch de technische mensen over ?

01-09-2022 13:55

Cafeoostindie +2734

Typisch hysterisch geschreeuw van een fan om spelers, geld is niet belangrijk.
Kopen, kopen, kopen ajax heeft geld zat (helemaal geen besef van financieen)

Doe je dit ook met je huishoud geld?

01-09-2022 11:49

El Pistolero +4932

"Die RVC bepaald gewoon wat Ajax wel en niet nodig heeft van spelers? "

De directie van Ajax heeft 9 nieuwe spelers gehaald en heeft daarvoor 105 miljoen mogen uitgeven. Zijn die gehaald door de RvC? Wat een onzin. De RvC bepaalt helemaal niets maar houdt toezicht op de directie die dat wel doet. En als die directie afspraken niet nakomt of zich niet aan het beleidsplan houdt of teveel financiële risico's neemt, is het de plicht van de RvC om in te grijpen omdat ze daarvoor is aangesteld. Één van de afspraken in dat beleidsplan is dat er geen overbodige spelers worden aangetrokken die niet perse nodig zijn en de ontwikkeling van de eigen talenten kunnen frustreren. Een volstrekt logische keuze omdat het geen enkele zijn heeft om jaarlijks talloze miljoenen in een opleiding te stoppen terwijl die talenten nauwelijks kans krijgen om in te stromen. Dan kun je het opleidingsbudget net zo goed meteen in het afvoerputje stoppen. Ajax heeft drie keepers nodig en heeft die waardoor een vierde getalsmatig overbodig is. Dus is het volstrekt logisch dat de RvC op de rem trapt, al helemaal als ze de directie al 105 miljoen heeft laten uitgeven, het contract van die die keeper afgekocht moet worden terwijl hij geen restwaarde meer heeft en hem een fors salaris betaald zal moeten worden. Door een keeper te halen die nog jaren mee kan, serveer je Gorter feitelijk af. De directie heeft zelf het besluit genomen om het contract van Stekelenburg te verlengen, had men dat niet gedaan was de komst van deze keeper waarschijnlijk geen enkel probleem geweest.

01-09-2022 12:16

Ozymandias +159568

Alternatieve titel: "Raad van Commissarissen doet z'n werk"

01-09-2022 11:29

El Pistolero +4932

"Alternatieve titel: "Raad van Commissarissen doet z'n werk"."

Goede titel, dat is inderdaad wat sommige reaguurders feitelijk doen, de rvc verwijten dat die haar werk doet. Ze zouden eens naar Twente moeten kijken, die club was aan het randje van de afgrond terecht gekomen omdat hun commissarissen hadden nagelaten wat die van ons wel doen: Toezicht houden. Al kan je ook dichter bij huis blijven, als de vorige commissarissen van Ajax beter hun werk hadden gedaan, hadden de vorige bestuurders er nooit in amper 7 jaar tijd de bijna complete beursopbrengsten doorheen kunnen jassen zonder dat dat sportief ook maar iets heeft opgeleverd. Sommige mensen zijn zo hardleers dat die term de lading feitelijk al lang niet meer dekt.

01-09-2022 12:25

fcbalophetdak14 +1336

Vallen over een paar maanden pasveer en steek geblesseerd uit. Moet je de champions league in met gorter en een keeper van jong. Goed bezig rvc....

01-09-2022 11:29

Ozymandias +159568

Over een paar maanden begint het WK alweer en heeft Ajax maanden te tijd om een andere doelman te kopen voordat het seizoen weer begint. Een doelman die wel bij Ajax past qua type en wiens huidige club hem niet weg wil werken zodat ze een betere doelman kunnen kopen.

01-09-2022 11:30

fcbalophetdak14 +1336

Ik vind hem wel een goede keeper. En je had hem voor een relatief goede prijs over kunnen nemen. En kan nog jaren mee. Al had in navas ook wel heel graag zien komen. Komt niet aan spelen toe en vind ik een geweldige keeper

01-09-2022 11:34

Ozymandias +159568

Hij kan niet meevoetballen, dat is een must voor een doelman van Ajax. En bij hoge ballen maakt hij steeds meer fouten. Benfica wilde hem niet voor niets lozen vlak voor het einde van de transfermarkt. Vlachodimos wordt enorm overhypet in Nederland. Hier schijnen ze hem veel beter te vinden dan in Portugal waar ze hem daadwerkelijk vaak zien spelen...

01-09-2022 11:46

Sjonnie +18814

Als het goed is zijn er vandaag nog 2 vraagtekens.
Alvarez, Kudus
(verbeter me maar als dit niet correct is)
Dit is natuurlijk geen eerlijk speelveld zo dat de grote competities nog een extra handelsdag hebben.
Daar is het nodige al over gezegd maar wordt vandaag nog maar eens duidelijk ...
Waarom sluit de KNVB dit gat niet, vraag ik me af??

Oh ja en Grillitsch moet natuurlijk nog afgerond worden ...

01-09-2022 11:24

Web +178830

Als vd Sar vind dat hij goed gehandeld heeft, zullen wij het waarschijnlijk snel weten
Want dan accepteer je dit niet
Hij heeft denk ik? Ook niet veel
Nodig om de biezen te pakken
Ik denk echt dat hij zijn maatje Overmars erg mist

01-09-2022 11:24

036AFCA97 +146646

Als de RvC niet ziet dat we een doelman nodig hebben zijn ze volledig achterlijk man.

Leuk hoor, Pasveer, maar het is een gok. Je had redelijk goedkoop een goede keeper voor de lange termijn kunnen halen.

Ik voel gewoon dat het iets te maken heeft met Oranje. Dubbele belangen. Het komt ze gewoon beter uit als we 3 Nederlandse keepers hebben.

01-09-2022 11:17

Web +178830

Of dat ze denken
Is dit wel de keeper?
Staat hij wel op de scouting lijst?
En waarom de laatste dag?

Wij weten het gewoon niet

01-09-2022 11:19

Web +178830

Alvarez heeft bij mij afgedaan als dit waar is?
Hij heeft bij Ajax de kans gekregen om een goede voetballer te worden, veel in geïnvesteerd
Dan ga je niet op de laatste dag dwarsliggen om als een kleuter je zin te krijgen
Valt mij vies tegen van hem

En dat er dan mensen zijn die überhaupt durven te denken omdat het Alvarez is dat ik dit normaal vind
Ik kijk hiet NERGENS meer van op
Jammer vind ik het wel

01-09-2022 11:16

Cafeoostindie +2734

Dit heb je gewoon als je buitenlanders haalt, en ineens 7 oud teamgenoten de club verlaten, dat voelt gewoon kut bij veel spelers, die willen dan ook weg.

Het gebeurd in het bedrijfsleven ook op de werkvloer, als een groot aantal gerespecteerde collega's vertrekken, dan krijg je een balansverstoring, gemopper ik ga ook weg.

01-09-2022 12:09

Web +178830

Als Ajax accepteert dat zowel Alvarez en Kudus weg blijven van de trainer
Ben je geen knip waard
Beide zouden bij mij op de tribune belanden
Gezag is totaal weg

Ajax PAS OP

01-09-2022 11:04

PietjePrecisie +1982

Lijkt me niet Schreuder dat deze spelers op de bank laat plaatsnemen. Dan volgt er een gesprek en sluiten ze weer aan.

01-09-2022 11:12

Web +178830

Zijn gezag raakt hij daar wel mee kwijt
Moet hij echt mee oppassen
Anders word het een zwaar jaar voor hem

01-09-2022 11:21

Breuk +25046

Dit weekend allebei niet bij de selectie

01-09-2022 11:30

Frank410 +605

We weten al maanden dat we een extra Champions League waardige keeper nodig hebben. En wanneer gaan we er echt mee aan de slag.... op de aller laatste transferdag. H2 hebben genoeg leerpunten voor de komende transferwindow

01-09-2022 10:59

Harrie.S63 +1699

H2 is dat niet schuld die waren al rond met Vlachodimos. De RVC wéér hielden dat tegen omdat zij, ja echt waar dat zij vinden dat Ajax géén extra keeper nodig heeft.
Dan verkoop je Gorter toch of doet Stekelenburg van de hand.

01-09-2022 11:43

Superieur +880

Nou sinds dat Schreuder bij Ajax trainer is geworden, loopt de hele club leeg en dit komt echt door de Trainer.

Dit verhaal heeft ook afgespeeld bij Hoffenheim en Club Brugge waar sterktehouders allemaal wegrende.

Nu Alvarez een belangrijke speler die weg wilt en even niet komt trainen.

Schreuder en RVC lik my balls 🤡🖕 Grappenmakers.

01-09-2022 10:59

ST +23060

Sorry maar ik geloof er niks van dat dit met Schreuder te maken heeft. Die gasten kunnen soms wel tot 10 keer zoveel meer verdienen in de PL. Dat lijkt me eerder een reden om te vertrekken.

01-09-2022 11:05

Web +178830

Dit is het gevaar van het succes

01-09-2022 11:09

YRGI +32921

Volgend jaar hebben we alsnog een eerste keeper nodig. Dus hij was weldegelijk nodig. De RvC hoort zich niet met het technische beleid te bemoeien. Oprotten met die gasten.

01-09-2022 10:56

Web +178830

Andere keeper niet deze

01-09-2022 11:08

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25297

Alvarez laten gaan samen met Kudus

01-09-2022 10:55

goajaxgo +14114

Nee, gewoon keihard afstraffen.

01-09-2022 10:58

Harrie.S63 +1699

Verkoop ze dan beide maar voor 90 miljoen maar dan moet Grillitsch wel komen.
En dan in de winter een top keeper halen

01-09-2022 11:46

ProfessorX +19827

Het schiet mij weer ineens binnen , maar die Hendriks moest vd Sar toch ondersteunen was de geweldige verbindingsman ?

Begin een soort deja vu te krijgen .
Aan de ene kant doen ze iets goed aan de andere kant bemoeien ze zich met het technische beleid .ene kant snap ik de RvC wel maar wijzen naar vd Sar terwijl kut Hendriks er rondloopt .

01-09-2022 10:55

Ajax1114 +19393

Helemaal eens , ik zou die Hendriks zou graag tegenhouden. Het wordt een ramp met deze man, ik durf daar 10.000 om te verwedden.

01-09-2022 10:59

Harrie.S63 +1699

Vd sar en H2 doen het te goed blijkbaar

01-09-2022 11:47

Eurysaces +29499

Volgens mij is Hendriks nog helemaal niet binnen..

01-09-2022 13:35

ProfessorX +19827

Die loopt er al rond hoor

01-09-2022 21:13

Ajax1114 +19393

Ok het argument dat we al drie keepers hebben begrijp ik maar te oud en te duur dan gaat het gevaarlijk worden de RVC. De RVC gaat nu dus een keeper over 1 kam scheren met een voetballer en dat zegt alles dat ze er totaal geen kijk op hebben. en ik zou ze het liefste eruit flikkeren die hele RVC. Al is het maar vanwege het aantrekken van die vreselijke Maurits Hendriks. 0 ervaring op personeelsgebeid, 0 ervaring op voetbalgebied maar meneer mag onze club verder slopen.

01-09-2022 10:55

Ozymandias +159568

Ik ben blij dat de RvC een stokje heeft gestoken voor de komst van een hele dure doelman die qua type haaks staat op hetgeen wat Ajax nodig heeft. Sterker nog, ik vind het feit dat ze hem voor 15 miljoen wilden kopen een reden om tegen de permanente aanstelling van Hamstra en Huntelaar te zijn.

01-09-2022 10:59

Ballieman +3233

Maar vind je het niet onverantwoord dat je met 1 goede keeper de cl ingaat, als pasveer geblesseerd raakt hebben we in de cl wel een probleem.

01-09-2022 11:06

Web +178830

Ik snap het ook

01-09-2022 11:07

Ozymandias +159568

Ik vind het meer onverantwoord om een doelman voor 15 miljoen te kopen die totaal niet bij Ajax past.

01-09-2022 11:07

Ajax1114 +19393

Je hebt op zich wel gelijk maar ik vind het gevaarlijk worden in het geval van de keeper dat zij technisch gezien nu H2 en Van der Sar gaan overrulen waarbij het argument dat we al drie keepers wel terecht is maar dat hij te oud is, we hebben het hier over een bekende keeper, natuurlijk nergens op slaat. Als hij zou mislukken bij Ajax krijg je bij verkoop echt nog wel steeds die 12 M.

01-09-2022 11:20

Harrie.S63 +1699

Ik vind het totaal onverantwoord als jij bedragen noemt die niet kloppen want het gaat om een bedrag tussen de 10 en 12 miljoen. Ook is deze keeper veel jonger dan de onze van 38 of 39 jaar

01-09-2022 11:50

Ozymandias +159568

"die niet kloppen want het gaat om een bedrag tussen de 10 en 12 miljoen."

Dat was tijdens de onderhandelingen, toen het rond was werd er gesproken over 12 miljoen vast plus 3 miljoen aan bonussen.

"Ook is deze keeper veel jonger dan de onze van 38 of 39 jaar"

Die twee waren dan ook transfervrij... Daarbij past Pasveer veel beter bij de speelstijl van Ajax.

01-09-2022 11:52

DieNase +7162

Onze Oostenrijker tekent gelukkig deze ochtend

01-09-2022 10:54

Ozymandias +159568

De enige van het deadline day trio die ik graag naar Ajax zag komen!

01-09-2022 10:55

Web +178830

Goede speler vind ik ook

01-09-2022 10:57

Ozymandias +159568

Ik denk dat Grillitsch op termijn een versterking is ten opzichte van Álvarez. Met name qua voetballend vermogen is hij van een totaal ander kaliber (een opbouwer met zelfs flair in zijn kappen en draaien). Hij lijkt alleen qua persoonlijkheid niet de makkelijkste te zijn maar Schreuder heeft een seizoen met hem gewerkt dus zat dat goed kunnen inschatten.

01-09-2022 11:39

Ajax1114 +19393

Hoe lang nog revalideren deze speler ?

01-09-2022 10:55

trodat4030 +96403

Dat is bij Ajax nooit te voorspellen… 😏

01-09-2022 12:58

RvhC74 +5371

Alvarez en Kudus willen beiden weg en spelers gaan muiten,

Sinds Schreuder er is, is er wel duidelijk wat veranderd.

People manager toch, nou totaal niet blijkbaar

Wordt zwaar seizoen zo

01-09-2022 10:52

goajaxgo +14114

Boeren lachen in hun vuistje omdat Ajax, zoals altijd, zelf alles aan het verkloten is. Doodziek word ik ervan.

01-09-2022 10:52

Ajax1114 +19393

En komt weer door bestuurders. Is een rode lijn in de geschiedenis van Ajax , altijd periodes geweest waarin bestuurders teveel macht naar zich toetrokken waardoor we als club nooit structureel aan de top hebben gestaan. De huidige RVC gaat een groot gevaar vormen voor Ajax. De allergrootste fout die zij maken is de aanstelling van Maurits Hendriks, ik ben daar nog steeds woest om.

01-09-2022 10:58

Bramble1988 +9251

Haha, er is geen Boer die om Ajax lacht. Totaal geen aanleiding toe!

01-09-2022 10:59

Sam2003 +585

Troll alert

01-09-2022 11:39

Stoffel +18543

Muiten is het nieuwe trainen

01-09-2022 10:51

VoorOnzePloeg +5132

Tijd om weer AJACIEDEN binnen te halen!!

01-09-2022 10:51

goajaxgo +14114

Edson traint niet mee vandaag.

01-09-2022 10:51

lexy88 +8816

Wtf nu Alvarez weer niet op de training. ROT OP MAN! Dit moeten gewoon hoge boetes worden voor werkweigering. Wat een kutinstelling heb je dan zeg

01-09-2022 10:50

Lars.v +3039

Doen we toch iets niet goed heren. De spelers van PSV blijven trouw en bij ons willen ze persé weg als er een club als chelsea komt. Erg zorgelijk.. nu hebben we een probleem

01-09-2022 10:50

Nr.10 +110947

Schijnbaar heeft Ajax nooit gekeken naar een permanente transfer van Ziyech, maar zijn ze steeds alleen met huur bij hem aangekomen.
Onbegrijpelijk.
Dat moet je toch regelen? Chelsea wil van hem af, hij wil komen. Okay hij verdient veel. Maar je verkoopt net Antony voor een fucking record van 100 miljoen. Geef hem een dikke tekenbonus om dat verschil in salaris een beetje te overbruggen.
Je hebt net de mooiste CL loting ooit, en er staat een aardige selectie, dan is het toch tijd om te shinen?

01-09-2022 10:49

Mokum2018 +2103

De rvc denkt niet met je mee....

01-09-2022 10:49

rafaelvandekaart +1755

Dit zal wel niet de meest populair reactie zijn maar ik vind het gewoon goed beleid van de RvC.

Ocampos: vraagprijs 23 miljoen voor iemand van 28 waar ze per se vanaf wilden. Doordat de RvC ervoor is gaan liggen hebben we hem nu op huurbasis met optie to koop, best mogelijke scenario.

Vlachodimos: Zal vast een prima keeper zijn maar waarom moet dit nog op de laatste dag? Dit getuigt van roekeloos beleid aangezien we al sinds Januari wisten dat Onana zou vertrekken en we 2 oudjes en een onervaren keeper hebben. Als RvC is het daarom zeer verstandig hier voor te gaan liggen.

Deadline Day is voor buitenkansjes (extraatjes) zoals bv Ziyech voor een laag bedrag/salaris aantrekken, Ocampos op huurbasis en Grillitsch transfervrij (en Neymar naar Chelsea??). De laatste dag moet niet gebruikt worden om je team nog op essentiele posities te moeten versterken.

Bovendien vind ik het niet raar dat de RvC goed meekijkt met het beleid van Hamstelaar aangezien deze gasten net pas zijn begonnen. Hamstelaar heeft het tot nu toe (op papier) erg goed gedaan. Hopen dat Alvarez blijft en dan is dit de groep waar we mee gaan knallen!

01-09-2022 10:49

Cafeoostindie +2734

Ik kan mij hier helemaal bij aansluiten

01-09-2022 10:49

Web +178830

Eens hoor 👍

01-09-2022 10:51

JordanAFCA +22481

“Vlachodimos te oud”

We zitten met twee bijna veertigers en een grabbelton…

01-09-2022 10:46

Ozymandias +159568

Die beide transfervrij binnenkwamen en niet in totaal 15 miljoen zouden kosten.

01-09-2022 10:47

JordanAFCA +22481

Magallan voor 9M.

Klaiber en Labyad voor circa 10M.

Maar een basisspeler en sterkhouder van Benfica die in een goeie competitie zit voor 10M kan weer niet…

01-09-2022 10:49

Ozymandias +159568

Wat hebben die transfers (onder een andere directie en RvC) in godsnaam met deze transfer te maken? Die basisspeler en sterkhouder wil Benfica niet voor niets weghebben... Die hebben wel genoeg gehad van zijn gebrek aan opbouwend vermogen en zijn blunders.

01-09-2022 10:50

JordanAFCA +22481

RvC waaronder Danny Blind hebben de transfer tegengehouden op een één of andere manier. Waarom laten ze H2 dan onderhandelen met Benfica als ze het toch niet willen? Vlachodimos had nog een eenjarig contract en wilde graag een volgende stap maken. Voetbal kan je makkelijker aanleren dan keepen.

01-09-2022 10:52

Cafeoostindie +2734

Denk dat er verdeeldheid is in de RVC.

Ze willen allemaal maar al te graag, maar er word zo af en toe ook naar de bankrekening gekeken. Het zou mij ook de stuipen op het lijf jagen. Er zit gewoon geen goede balans in de uitgave, en er zullen vast mensen zijn met een voetbalintelligentie die twijfelen aan de aankopen. Niet geheel onterecht als je ziet wat voor spelers er voor veel te hoge bedragen worden gehaald.

De combinatie en onervarenheid van rvc en H2 is niet gewend aan deze situatie.
Hebben zij ooit al eens in de situatie gezeten dat er 7 sterspelers ajax verlaten?
En dat je met het vermogen opgebouwd door overmars ineens moet aanbreken, onder druk van fans?
Die angst speelt echt wel mee.

Het succes van dit aankoop beleid hangt af van het succes in nederland en cl.
Ik geef het je te doen, die verantwoordelijkheid om heel ajax draaiende te houden, en dat zijn niet alleen de kosten van spelers, maar ook mensen op kantoor en andere bijkomende kosten.

01-09-2022 11:06

Ricoteb +53174

De enige reden die ik kan bedenken voor de RVC is om te zeggen dat er geen duidelijk scoutingsrapport van zowel Vlachodimos als Ocampos lag. En dat ze daarom het gevoel hebben dat het paniekaankopen waren, vooral omdat je voor die posities al veel spelers hebt lopen. En dan hebben Hamstra en Huntelaar nog niet de reputatie van Overmars om het er dan toch doorheen te drukken.

01-09-2022 10:45

Web +178830

Dat denk ik dus ook

01-09-2022 10:47

JJFajax +3547

Vind het vrij normaal dat de RVC ook hier is voor gaan liggen. Een week of 2 geleden is er besloten dat Gorter niet verhuurt mag worden en op de laatste dag willen ze een keeper halen terwijl het te kort dag is voor Gorter nog te verhuren.

Daarbij, als ze geen vertrouwen hebben in Gorter hadden ze dit veel eerder bespreekbaar moeten maken en hem moeten verkopen. Gebeurd niet

Blijkbaar hebben ze dus wel vertrouwen in Gorter en dan ga je geen doelman kopen met een fors salaris. Die uiteindelijk misschien op de bank kan terecht komen.

01-09-2022 10:45

kampioenenjood +5043

Ik vind het helemaal prima als de RvC transfers blokkeert omdat bepaalde processen niet gevolgd zijn. Mochten scoutingrapporten onderbreken dan is het uitstekend werk om een transfer to stoppen. Wat ik wel kwalijk vind in dit bericht is "Er is voldoende vertrouwen in de kwaliteiten van Remko Pasveer, Maarten Stekelenburg en Jay Gorter", want dat is helemaal niet de taak en expertise van de RvC. Wellicht had je Stekelenburg niet moeten verlengen, of een verhuur van Gorter voorbereiden bij het aantrekken van een andere keeper. Het komt allemaal erg amateuristisch over.

01-09-2022 10:44

Rust +1188

De RvC heeft tweemaal prima gehandeld. Waarom op de laatste dag een keeper proberen te contracteren terwijl iedereen op AS hier al een jaar lang om vraagt? De RvC kijkt alleen naar de feiten en niet of een speler goed genoeg is. Je hebt al drie/vier keepers waarom nog een. Ook bij Ocampos prima ingegrepen. Ik zie verstandig beleid. Eerst nadenken en dan eventueel in de winter verder handelen.

01-09-2022 10:44

wijsneus +5246

Omdat er eerst geld moest binnenkomen(verkoop Antony). Dat het op de laatste dag gebeurt moet helemaal niks uitmaken dat gebeurt zo vaak in de voetballerij.

01-09-2022 10:45

Cafeoostindie +2734

Je moet het nooit af laten hangen van last minute millions.

Stel een budget in, je doet het er maar mee, scout beter, onderhandel, koop goedkoop in, koop sleutels.
Volgende transfer periode kijken we verder.

Ik weet zeker dat als ajax scouting beter haar werk had gedaan, en eerder had geanticipeerd, zij voor 60 mil een veel beter elfral hadden kunnen neerzetten.

01-09-2022 11:14

wijsneus +5246

Totdat er meer spelers blijken te vertrekken dan in eerste instantie was verwacht. Dan zul
je toch eerst voor die posities weer een vervanger moeten halen. Je doet nu net of het allemaal zo makkelijk is een speler scouten en die dan goedkoop halen. Je kan gerust een budget instellen, maar als er dan ipv 4 ineens 6 basisspelers vertrekken dan moet je dat budget bijstellen.

01-09-2022 11:17

Web +178830

Wij kunnen van alles gissen

Neel heeft gelijk dat hij zegt
Ze gingen toch ook niet voor Klaiber, Klaassen en Labyad liggen
Stonden ook echt niet op de scouting lijst
Heeft hij gelijk in
Misschien zit daar het pijnpunt wel?
Nooit meer doen

Ajax moet een lijst hebben met keepers die in het profiel passen
Dit is al maanden bekend
Waarom de laatste dag?
Werkelijk onbegrijpelijk

01-09-2022 10:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.