'Potter en zaakwaarnemer bereiden nieuw tegenvoorstel voor om Kroes overstag te laten gaan'

door Bart Veenstra 859

Bron Algemeen Dagblad

'Potter en zaakwaarnemer bereiden nieuw tegenvoorstel voor om Kroes overstag te laten gaan'

door Bart Veenstra 859

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Graham Potter en zijn zaakwaarnemer John Morris bereiden een nieuw tegenvoorstel voor om Ajax-directeur Alex Kroes overstag te laten gaan. Dat meldt het Algemeen Dagblad woensdagochtend. De ochtendkrant komt zodoende met een update in de zoektocht van Ajax naar een nieuwe trainer.

Het Algemeen Dagblad, dat een achtergrondstuk schrijft over de werkwijze van Kroes als technisch directeur, komt in het artikel met een update over de onderhandelingen met Potter. 'Doet-ie ‘t of doet-ie ‘t niet? Nou, de laatste stand van zaken is dat Graham Potter en zijn zaakwaarnemer John Morris een nieuw tegenvoorstel voorbereiden om Alex Kroes overstag te laten gaan. Beide partijen keken aanvankelijk tegen een gigantisch gat tussen vraag en aanbod aan', zo schrijft de krant woensdagochtend.

Te lezen valt dat in de onderhandelingen het gat tussen vraag en aanbod in de afgelopen weken al wel flink gedicht is. Desondanks achten ingewijden de kans nog steeds groter dat Kroes deze maand de voormalig trainer van Brighton & Hove Albion en Chelsea niet dan wél presenteert in de Johan Cruijff ArenA.

Farioli alternatief voor Ajax

De ingewijden zouden dat niet los zien van de gesprekken van Ajax met een minder ervaren, maar wel goedkopere kandidaat: Francesco Farioli. De clubleiding van Ajax raakte in de afgelopen weken steeds meer overtuigd van de nog altijd pas 35-jarige Italiaan. Binnen Ajax bestaan er minder twijfels om een deal te bereiken met de huidig coach van OGC Nice.

Ajax na vertrek Ten Hag zoekende op trainersgebied

Na het vertrek van Erik ten Hag - die liefst vierenhalf jaar trainer van Ajax was - is Ajax zoekende op trainersgebied. De opvolger van Ten Hag, Alfred Schreuder, hield het ongeveer een half seizoen vol. Hij werd daarna opgevolgd door John Heitinga. De interim-trainer maakte het seizoen af, maar vertrok na dat seizoen (2022/23) naar West Ham United.

Vervolgens werd Maurice Steijn aangetrokken. Hij vertrok al na enkele maanden bij Ajax. Daarna werd John van 't Schip aangesteld als interim-trainer. Van hem is bekend dat hij volgend seizoen in ieder geval niet de trainer van Ajax zal zijn. Van 't Schip is nu met Ajax in gesprek over zijn rol in het komende seizoen.

Woensdag spelen Real Madrid en Bayern tegen elkaar voor een plek in de finale van de Champions League! Krijg nu 50 of 100 keer je inzet terug als beide ploegen weten te scoren! Voor nieuwe spelers, 24+. Lees de voorwaarden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Rodsje +14638

Zoals eerder vermeld, het wordt Farioli

09-05-2024 20:43

RichardWitschge8 +5194

Ik zou je toch wel mooi vinden als er straks een totaal andere trainer uit de hoge hoed komt die niemand verwacht had.......mits een topper dan natuurlijk :-)

09-05-2024 20:42

AFCA-1983 +17718

Het wordt geen Potter:

https://x.com/david_ornstein/status/1788636514722722267?s=46&t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

Die geldwolf vond het waarschijnlijk te weinig geld!

09-05-2024 20:28

Henny +1745

Gezien Klerry’s zijn reactie wordt het Farioli. Laten we het hopen.

09-05-2024 20:29

GNBL +89834 moderator

"Dit klopt. Maar Ornie praat namens z’n management, zij zullen altijd zeggen dat ze Ajax hebben afgewezen😉"

09-05-2024 20:33

wijzijndebeste123 +162980

Wat post Klerry precies vriend?

09-05-2024 20:34

Rodsje +14638

Volgens hem was het eerst Potter

09-05-2024 20:42

Henny +1745

Hij reageerde op David Ornstein met: praat Italiaans met me vriend

09-05-2024 21:03

AFCA-1983 +17718

Op basis waarvan?

09-05-2024 22:28

GNBL +89834 moderator

Jammer!

09-05-2024 20:32

Schip +23345

Te groot opbouwproject, te weinig middelen en ... United komt vrij.

09-05-2024 20:35

wilbert.b +3101

Dit is wel weer een onbekende Ajax soap

09-05-2024 20:22

champhead +14301

Psv niet door met Dest. Beta!

09-05-2024 20:14

chriseverhard +3547

Ik las net net stukje op VI
Ook al was hij niet geblesseerd geraakt dan was dest alsnog weg gegaan.
Hij heeft nog 1 jaar contract bij barca daar krijgt hij ruim 5miljoen salaris dat krijgt hij sowieso niet bij psv.
Hij is zeker nog een half jaar uit de running dus volgend jaar kan hij de clubs uitkiezen en flink cashen met tekengeld

09-05-2024 20:32

Arnold.L +2609

Ik ga het hier gewoon zeggen.... Ik heb liever Frank de Boer dan die Potter.

09-05-2024 20:12

Kryptonite +76738

Ja, gerapporteerd.

09-05-2024 20:14

GNBL +89834 moderator

Ik ook.

09-05-2024 20:17

Arnold.L +2609

Ze staan hier al voor de deur en wordt zo afgevoerd..

09-05-2024 20:19

JanBiesbos +28894

Ja echt vloeken in de kerk is dat 😂

09-05-2024 20:31

champhead +14301

Dit is de ergste reactie die ik ooit heb gezien.

09-05-2024 20:15

Ajax1812 +9046

Je wens komt misschien uit.

09-05-2024 20:33

barry1988 +23986

Benieuwd of we deze week nog horen wie de nieuwe trainer wordt.
Persoonlijk hoop ik meer op Farioli.

09-05-2024 20:11

GdlT +1004

Barry, ergens anders op de pagina staat dat Beuker deze week in Osaka is.
Ik verwacht niet dat deze week de trainer voor het komende seizoen gepresenteerd zal worden. Kroese heeft geen teken bevoegdheid.

09-05-2024 20:27

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Lees net een interview met Potter. Een man naar mijn hart.

'He is a control freak who spends all day analysing football matches and working on tactics. When Potter comes home, his wife who is a television chef often has a nice meal ready. A fun fact is that he eats banana pudding every night. Asked about it, Potter says "I can't live without it".'

09-05-2024 20:10

RichardWitschge8 +5194

Ik hou meer van chocola

09-05-2024 20:38

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

HarryPotterObamaSonic10Inu

09-05-2024 20:01

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Uit betrouwbare bronnen kan ik bevestigen dat Potter wel of niet komt.

09-05-2024 19:59

champhead +14301

Duurt. Zo. Lang.

09-05-2024 19:55

Altijdindestraat +39799

Dick Schreuder is dat schelden?

09-05-2024 19:24

Danielson +50056

Nee maar z'n broer wel.

09-05-2024 19:39

Altijdindestraat +39799

Ajax wacht op Ten Hag, die Ajax als een reddingsboei ziet. Potter wacht op Manchester United, en ze omarmen elkaar zodra Ten Hag toch mag blijven, terwijl Farioli plan C is.

09-05-2024 19:24

FysioPat020 +25573

Tuchel gaat naar die grafclub.

09-05-2024 19:49

precies +196

Er is maar één trainer die binnen één seizoen het tij kan doen keren, die alle in en outs kent bij Ajax. Die een heldere visie heeft, dag en nacht met het spelletje bezig is, die de in- maar ook de competentie van de selectie goed op waarde kan beoordelen. Alleen je moet het zien......ooit zag een Oosterijker het in een 17 jarig autocoureur zitten, nu inmiddels een legende...

09-05-2024 19:03

ajaxcied4life +26020

Ik hoop en verwacht dat het wel rond gaat komen. Volgens de verhalen heeft hij zichzelf meerdere malen bij Ajax aangeboden. Zoals ik deze man inschat vindt hij een project als bij Ajax momenteel hyper interessant. Hij mag bij een iconische club als Ajax zijn visie implementeren. Na zijn geflopte avontuur bij Chelsea kan ik mij voorstellen dat dit voor hem een prachtige uitdaging is.

09-05-2024 18:34

chriseverhard +3547

Waarom zou hij niet de ambitie hebben om met ajax weer succes te krijgen zoals met ten hag.
Als hij van ajax weer een winnend team weet te maken en dat in 2 of 3 jaar tijd dan is dat voor hem natuurlijk ook weer een springplank.
Hij weet ook wel dat hij meer kans maakt om met ajax kampioen te worden dan met een middenmoter in Engeland of Duitsland

09-05-2024 18:53

ajaxcied4life +26020

Is dit een vraag?

09-05-2024 19:05

chriseverhard +3547

Ik wil er mee zeggen dat veel mensen hier negatief over hem zijn of het niet in hem zien zitten.
Maar hij weet dondersgoed hoe groot ajax is.
Ik zie hem graag komen

09-05-2024 19:33

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25278

Potterverdorie duurt lang

09-05-2024 17:39

jerryisthename +31640

Beter maandag weer even checken hier. 👍🏼😉

09-05-2024 17:41

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25278

Dank voor de tip

09-05-2024 20:04

jerryisthename +31640

Geen probleem, vriend. 👍🏼

10-05-2024 00:12

ProperFootball +14452

Ik zit net met een half oog de CROKY CUP (jaja) finale tussen Union en Antwerp te kijken.

Na gisteren Real vs Bayern, mijn god wat een niveau is dit. Niet om aan te zien. Lijkt wel poulefase Africacup.

Zelfs op dit niveau weet Wijndal geen potten te breken. Ik weet niet wat slechter is, Avila of Wijndal.

09-05-2024 17:24

ProperFootball +14452

En dit is wat de Belgen ervan vinden:

"'Mythische Ávila belangrijker'
Wijndal had bovendien grote schoenen te vullen. Hoewel Ávila bij Ajax geen potten kan breken, was hij zeer geliefd bij de Belgische fans. Volgens Haegeman was Ávila belangrijker voor Royal Antwerp FC dan Wijndal. “Ongetwijfeld. Bij de winterstop was er nog even sprake van dat Antwerp hem zou terughalen en veel fans hoopten daar ook op. In het jaar van 'Den Dubbel' heeft Ávila een bijna mythische status verworven. Hij zal voor altijd herinnerd worden als de linksback van die kampioensploeg, hoewel iedereen schijnt te zijn vergeten dat hij eigenlijk pas na Nieuwjaar in het elftal kwam. Maar de reden daarvoor is eenvoudig: geen speler van de afgelopen jaren straalt meer 'Antwerp-mentaliteit' uit dan Avila. Vlijmscherp in de duels, soms eens over het randje, een publieksspeler, iemand die een beetje gek is in de bovenkamer. Dat zien wij graag op de Bosuil.”"

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1197340/ajax-krijgt-advies-vila-was-belangrijker-dan-wijndal.html

09-05-2024 18:00

Sportvolgert +40132

Komt ook door dat intens trieste stadion. Nul ambiance

09-05-2024 18:39

Aldert Boersma +399

Het komt deze week rond met Potter , werd vorige week op alle sites vermeldt , zie het nog niet gebeuren .

09-05-2024 17:22

Danielson +50056

Het zou rondkomen als De Verlosser zou blijven.

09-05-2024 19:40

Amp +37337

Duurt wel erg lang voor een trainer die wel even met kroes mee zou komen...

Geen idee, maar zou die wellicht een clausule hebben waarin staat dat ie alleen z'n volledige bedrag van chelsea krijgt mits hij binnen een bepaalde periode nog geen club heeft? Zou niet de eerste zijn waarbij dat zo zou zijn.
benieuwd of het feit dat er nog niks bekend is gemaakt, te maken heeft met dat competities nog lopend zijn, ze dus een trainer aan gaan stellen die al ergens werkend is en dus onrust willen voorkomen. Beetje hoe dat vorig jaar is gegaan.

09-05-2024 17:00

Cello +52796 moderator

@Amp

Ik vermoed, dat mede door de problemen de afgelopen weken rondom Alex Kroes (het aandelen verhaal en zijn schorsing), dat daarmee ook de onderhandelingen op een lager pitje zijn gekomen òf zelfs onderbroken zijn geweest. En dat is niet geheel onlogisch, dat dan een Potter wel eerst even aankijkt hoe of dat zou gaan aflopen. Immers, als er geheel iemand anders zou komen dan Kroes, die weer andere ideeën heeft mbt de aan te stellen trainer dan wil je niet op dat moment al trainer zijn.
En wbt het Manchester verhaal??. Ik vraag me af, indien dat serieus zou spelen, in hoe v erre je serieus en vergevorderde onderhandelingen zou gaan voeren met andere clubs?. Alleen al op het financiele vlak is een club als Ajax volkomen kansloos. Een trainer bij de Mancunians kan een veelvoud verdienen in vergelijk met een trainer bij Ajax.....

09-05-2024 17:32

TeringHenkie +28192

Misschien denkt of hoopt hij wel dat MU gaat denken… we moeten snel zijn want anders tekent hij bij Ajax!!

09-05-2024 18:05

nightgoat +30813

*Brekend*

Meneer van Praag heeft een nieuwe tuba.

09-05-2024 15:31

peterVKV +6412

schiet eens op dan

09-05-2024 15:06

TeringHenkie +28192

Off: Mikautadze in de belangstelling van Atletico Madrid !!

09-05-2024 14:16

FysioPat020 +25573

Schei uit Henkie. Tis niet waar hè?

09-05-2024 14:44

TeringHenkie +28192

Ja zag al dat het gepost was eerder. 😉

09-05-2024 14:46

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

BREAKING: Emma Watson gespot in Amsterdam. Zou dit de nieuwe assistent van Potter worden?

09-05-2024 13:47

Redrum +95908

Dan wordt het wel heel serieus nu.

09-05-2024 13:57

Sportvolgert +40132

1+1=2. Kat in het bakkie!

09-05-2024 14:18

Danielson +50056

Emma is nog veel duurder dan Graham.

09-05-2024 19:41

Spelvreugde +4606

Duurt wel lang hè?

09-05-2024 13:46

FysioPat020 +25573

Een vroege uitschakeling van Oranje, Kroatië en Engeland zou de voorbereiding ten goede komen.

09-05-2024 13:09

NeeI +107618

Denk dat we na de zomer misschien wel Kroaatloos zijn.

09-05-2024 13:17

FysioPat020 +25573

Ik hoop van niet.

09-05-2024 13:25

Sportvolgert +40132

Jij hoopt op modric?

09-05-2024 14:19

TeringHenkie +28192

Komt er zelfs nog 1 bij 😉

09-05-2024 17:10

Steffenhagen +37727

Ik hoop van wel

09-05-2024 18:47

chriseverhard +3547

Ja voor ajax is het wel een voordeel als Nederlands vroeg word uitgeschakeld.
Want we hebben zoveel internationals bij ajax alleen brobbey

09-05-2024 15:37

FysioPat020 +25573

Die is niet belangrijk volgens jouw??

09-05-2024 15:47

Sportvolgert +40132

Vergeet martha niet.

09-05-2024 15:47

chriseverhard +3547

Ik denk dat brobbey niet veel aan spelen toekomt memfhis zal wel ruim op tijd fit zijn voor het EK.
Sutalo en sosa moeten we toch lozen

09-05-2024 15:51

danny006 +478

gewoon tekenen en gelijk mee laten draaien .. betere voorbereiding.. geen gelul meer met wachtten

09-05-2024 13:02

NoPants +7444

En bij de eerste verliespartij di-rect wijzen naar het veel te hoge salaris en flink aan zn stoelpoten gaan zagen onder leiding van de telegraaf.

09-05-2024 17:02

danny006 +478

nee ,, niet als je nu al begint .. pressie gedurft voetballen erin meppen

09-05-2024 17:36

MarkP +21513

Frank de boer incoming.

09-05-2024 12:08

wijzijndebeste123 +162980

Het doemscenario dat we Potter en Farioli beide mislopen lijkt best realistisch. Potter omdat hij betere opties heeft en Farioli omdat hij CL voorronde haalt met Nice. Nice staat immers slechts op 1 verliespunt van de Nr 4 Lille en de laatste wedstrijd is een onderlinge wedstrijd.

Zou een ramp zijn.

09-05-2024 11:59

JTajax +10717

Ajax heeft natuurlijk op lange termijn wel meer te bieden. En financieel mogelijk ook (al heb ik geen idee van hoe rijk Nice is)

09-05-2024 12:56

ProperFootball +14452

Realistisch scenario, of het echt een ramp is moet blijken want is afhankelijk van het alternatief dat er komt én hoe snel het er komt. Nog anderhalve maand wachten tot er een trainer tekent kan m.i. echt niet, daar gaat je voorbereiding weer.

09-05-2024 12:57

FysioPat020 +25573

Krukje & touwtje scenario maat.

09-05-2024 13:02

barry1988 +23986

Stel dat scenario gebeurt......het alternatief wordt Dick Schreuder......half AS over de zeik en de andere helft aan de defibrillator...........een tijd verder en hij blijkt het goed te doen en wordt kampioen......Het meerendeel van AS: who is Potter or Farioli?! Altijd al gezegd dat Schreuder een goede trainer voor Ajax was😜
En doet die het slecht dan.....is het waarschijnlijk exit Kroes en Schreuder.
Dus absoluut geen druk om de juiste trainer binnen te halen 😜😂

09-05-2024 13:13

Kryptonite +76738

Ja 😜 óf we stellen Dick Schreuder aan 😜 iedereen over de zeik zoals bij Steijn 😜 en hij blijkt ook daadwerkelijk een lichtgewicht te zijn 😜 hebben we nog een seizoen weggegooid 😜😜😜😜😜😜😜

09-05-2024 14:24

wijzijndebeste123 +162980

Tja Schreuder kan goed of slecht uitpakken. Dat geldt ook voor Potter en Farioli. Dus is eigenlijk is de kans op succes met elke trainer gewoon 50/50 ; )

09-05-2024 14:32

chriseverhard +3547

Ik ken schreuder niet ik lees wat positieve verhalen maar thats it.
Als potter niet komt gaan ze denk Ik niet voor farioli puur omdat hij niet zoveel ervaring heeft wat deze groep, ajax nodig heeft.
Maar als ze echt denken dat farioli de potentie heeft om een top trainer te worden dan kun je het proberen maar dan moeten ze niet gaan zeuren als het niet gaat maar dat risico hebben we met potter ook

09-05-2024 15:44

FysioPat020 +25573

Schreuder heeft 2 nadelen.
Op de eerste plaats zn naam en op de tweede plaats zn afkomst. Er is geen enkele garantie bij welke trainer dan ook, maar de waarschijnlijkheid dat het met alweer een koekebakker fout gaat is te groot om het risico aan te gaan. Geen enkele beschikbare nederlandse optie heeft iets bewezen op het niveau waar we naar toe willen. Wél als je tevreden bent met plek 2 t/m 5...Maar WZAWZDB en ik vind dat het de hoogste tijd wordt voor vernieuwing en een frisse, objectieve en niet-vooringenomen blik. 😉

09-05-2024 16:31

NipeB +15786

Het is het lot van een club die zelf alles heeft verziekt. We hebben geen geld meer en een weinig aantrekkelijk verhaal. De meeste trainers met potentie kunnen iets beters krijgen dan Ajax.

09-05-2024 14:54

JesperDeVlo +5410

Het is inmiddels wel duidelijk dat het kamp Potter geen enkele haast heeft in de onderhandelingen met Ajax.
De reden spreekt voor zichzelf, er hebben clubs interesse getoond zoals Man. United en Porto, die Potter interessanter vindt.

Iedereen die denkt dat Ajax in de komende dagen Farioli aansteld is enigzins naïef.

Nice speelt tot 19mei nog 3 wedstrijden met als doel zich te plaatsen voor de CL.
En Farioli heeft nog een contract tot 2025. Nice en Farioli gaan echt niet in deze cruciale fase van het seizoen een overeenkomst met Ajax sluiten.

Bij Ten Hag zal het nog langer duren want die zal zich eerst willen focussen op de FA cup finale op 25 mei.

Conclusie: het is realistischer dat pas eind mei onze nieuwe trainer bekend wordt gemaakt.

09-05-2024 11:52

vandenhaas4 +15028

Ook Beuker heeft eind mei gezegd. Nog een paar weken wachten.

09-05-2024 11:56

Johanist +3499

Uiterlijk eind mei. Dat kan dus ook eerder.

09-05-2024 12:35

ProperFootball +14452

Ik denk het ook, en hoop daarbij heel erg hard dat het niet later wordt dan 'eind mei'.

09-05-2024 12:59

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

BREAKING: Potter is gesignaleerd op het treinstation in Londen. Nog niet duidelijk of hij aan het wachten is op de Eurostar richting Amsterdam of dat hij zich op perron 9 ³/⁴ begeeft.

09-05-2024 11:41

chriseverhard +3547

Die gaat niet met de trein hoor de pakt met z'n miljoenen de privé jet

09-05-2024 15:47

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Hoezo met een privé jet als je je eigen vliegende bezemsteel hebt?

09-05-2024 18:15

Red Devil +3604

Lekker stoppen met die idioot en doorpakken naar die Italiaan.

09-05-2024 11:34

GNBL +89834 moderator

Verder gaat het goed met je?

09-05-2024 13:24

FysioPat020 +25573

Doe normaal man. Ieder heeft het recht om bij onderhandelingen het beste, dus het meest, eruit te slepen.
Idioot comment om hem dan een idioot te noemen!

09-05-2024 16:43

The Future +5487

Als er zoveel onderhandeld moet worden, hoeft het van mij eigenlijk al niet meer. Ik snap best dat het een beetje op en neer gaat qua aanbiedingen, maar een trainer die graag voor onze club had gewerkt had er binnen een week uit geweest. Heb nu het gevoel dat hij het vooral voor het geld doet. Niet voor zijn carrière of de mooie uitdaging, maar echt het geld. Dat lijkt mij niet de juiste insteek en, mocht het een succes worden, direct ook een reden voor hem om snel te vertrekken...

09-05-2024 11:31

linksbinnen +8058

Precies dit. Is clubloos nu en Johnny weet dat ie volgend seizoen geen trainer is....Had al rond moeten en kunnen zijn als de echte wil er is. Die is er kennelijk onvoldoende, doorschakelen dus!

09-05-2024 15:55

Jarisuarez +1535

Ik wens hem succes, met deze selectie kan hij beter gaan zwerkballen 😂

09-05-2024 11:08

Edwin Oud +2327

Waarom spelen jongens als Rensch, in jong oranje wel goed?
De coach Michael Reiziger is het antwoord. Die laat spelers in hun kracht spelen. Dan zie je dat sommige spelers best goed zijn.
Potter gaat ze niet beter maken.

09-05-2024 11:25

GNBL +89834 moderator

Jong Oranje is niet echt een goede graadmeter met tegenstanders als jong Macedonië.

09-05-2024 11:27

Amsteraaij +2221

Maar potjes tegen vitesse volendam en Almere wel?

09-05-2024 14:50

Edwin Oud +2327

Volwndam, RKC zijn gelukkig wel goede graadmeters.

09-05-2024 15:00

GNBL +89834 moderator

Voor het eind van de competitie willen ze een trainer aanstellen, dus volgende week moet het gebeuren. Hoop nog steeds op Potter, maar met Farioli zou ik ook tevreden zijn. Farioli past alleen totaal niet in de profielschets die Beuker maakte, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan toelichten vanuit Ajax mocht het Farioli worden.

09-05-2024 10:53

daslogisch1 +10027

Hoop dat ze het deze week al rond breien eigenlijk. Het heeft nu te lang genoeg geduurd dat om elkaar heen blijven draaien: doorpakken!

09-05-2024 10:56

Harrier Du Bois +38541

Jij vindt het te lang duren, betrokken partijen blijkbaar niet.

09-05-2024 11:02

daslogisch1 +10027

Niet alleen ik natuurlijk……

09-05-2024 12:31

Harrier Du Bois +38541

Eens, Potter of Farioli is helemaal best, tenminste geen de Boer of Jansen.

09-05-2024 11:03

GdlT +1004

GNBL, in welk opzicht past Farioli “totaal niet in de profielschets die Beuker maakte”? Volgens mij sprak Beuker over een “bijvoorkeur ervaren” trainer, uiteraard kan ik het verkeerd begrepen hebben. Ik ben het met je eens dat Farioli niet als “ervaren” op mij overkomt.
Misschien voldoet Farioli op andere vlakken beter dan Potter. Aan onze directie om dat op waarde te schatten.
Al met al hoop ik dat AJAX binnenkort bekend maakt wie het vlaggenschip van onze club gaat trainen.

09-05-2024 11:19

wijzijndebeste123 +162980

Ik denk dat de 1e keuze Potter is maar dat het Farioli gaat worden omdat ze er met Potter niet uitkomen/hij betere opties heeft. Dan zal t verhaal zijn dat Farioli qua leeftijd niet ervaren lijkt maar toch al meerdere jaren hoofdtrainer is o.a. bij een club als Nice in n grote competitie.

09-05-2024 11:24

Edwin Oud +2327

Potter was goed bij Brighton maar zwak bij een grotere club als Chelsea.
Ik hoop niet op Potter .

09-05-2024 11:27

FysioPat020 +25573

Niet de fout maken de PL met de Mickey Mouse competitie te vergelijken..

09-05-2024 11:47

Edwin Oud +2327

Nee dat doe ik niet. Ik analyseer de coach Potter. Niet echt een Ajax coach.

09-05-2024 15:01

Edwin Oud +2327

Gelukkig doet Hendo het fantastisch. (Not)

09-05-2024 15:03

FysioPat020 +25573

Goeiemorgen GNBL !
Ik heb oxxer al een tijdje niet meer gezien. Is alles goed met hem?

09-05-2024 11:37

GNBL +89834 moderator

@FysioPat020

Jazeker! Was gisteren nog actief.

09-05-2024 11:42

FysioPat020 +25573

Ok bedankt. Dan heb ik hem gemist.

09-05-2024 11:45

FysioPat020 +25573

Ik weet niet eens of Farioli überhaupt geïnteresseerd is om naar Ajax te komen. Heb ik iets gemist? Bij Potter heb ik tenminste het gevoel dat hij wel wil, afhankelijk van financiële dingen dan..

09-05-2024 11:53

jerryisthename +31640

Gewoon een redelijke laatste bod deze week zonder gekke dingen; take it or leave it.
No? Cheers, man. Thanks for your time...next! 👉🏼 Farioli afronden en maandag presenteren. 👍🏼

09-05-2024 10:47

Moonlight +2225

Van Bronckhorst word gegarandeerd de nieuwe trainer van Feyenoord.
Bij Ajax F. d.e Boer./Pascal Janssen of Keizer.

09-05-2024 10:27

jerryisthename +31640

Ok, genoteerd. 👍🏼
Thanks!

09-05-2024 10:42

wijzijndebeste123 +162980

Gerapporteerd.

09-05-2024 10:45

FysioPat020 +25573

Morgen maat! Ook een vrije dag in Nederland vandaag?

09-05-2024 10:57

wijzijndebeste123 +162980

Goedemorgen vriend! Ja zeker! Leuke plannen?

09-05-2024 10:58

FysioPat020 +25573

Vaderdag hier vandaag. Onze zoon (25), komt zo op de koffie. We zijn op jonge leeftijd ouders geworden maat 😉 en al 23 jaar getrouwd

09-05-2024 11:05

wijzijndebeste123 +162980

Familieman Pat. Gezellig man!

09-05-2024 11:10

FysioPat020 +25573

Gearresteerd.

09-05-2024 10:55

Ajax2024 +2076

Feyenoord krijgt een buitenlandse trainer. Althans kans is groot.

09-05-2024 15:15

Arnold.L +2609

Denk vandaag weinig updates

09-05-2024 10:13

jerryisthename +31640

Denk de hele week geen updates. 😅

09-05-2024 10:42

ProperFootball +14452

Het heeft lang genoeg geduurd, we hebben duidelijkheid nodig en er moet nu al gewerkt worden aan het nieuwe seizoen. Als, ALS Farioli wil probeer die dan maar. Frisse wind, slechter dan de vorige trainers kan het echt niet worden. Ten Hag sentiment vanwege een goed seizoen 5 jaar geleden hebben we niks aan, het is zelden een goed idee om een trainer terug te laten komen. Ik denk dat ie (gelukkig) ook niet wil, hij wil zijn mandje elders in een grotere competitie vullen waar ze meer betalen.

09-05-2024 10:06

NoPants +7444

“een goed seizoen 5 jaar geleden” ben je serieus?

Kan je mij 1 ploeg in europa opnoemen die met mindere of gelijke middelen net zo goed gepresteerd heeft als het ajax van Ten Hag? Dus 3.5x kampioen, 2 bekers, en europees opgeklommen tot de top 10 van Europa?

Ik zal je helpen, dat is vrijwel uniek. Doen alsof we onder ten hag 1x een leuk seizoen hebben gehad is waanzin. Dat je er europees uit kan vliegen tegen benfica, roma, tottenham, valencia, of atalana is helemaal niet onlogisch. Die hebben minstens net zoveel te besteden als wij.

09-05-2024 10:18

ProperFootball +14452

Ja ik ben serieus. Het bekende goede seizoen was echt een goed seizoen mede dankzij enkele snel doorbrekende talenten. Daarna werd het gestaag minder. Ook in Europa, met onnodige uitschakeling tegen vaak niet al te geweldige ploegen. Ja we werden de jaren erna kampioen, maar dat is niet zo'n hele grote kunst, zeker niet als de tot dan toe enige serieuze concurrent PSV matig presteert. We hebben een paar seizoenen later ook nog 2 leuke wedstrijden gespeeld tegen Dortmund, maar toen was het spel in de eredivisie al niet meer om aan te zien. Veel gebrei en een punt met Klaassen achter Haller, met vaak armoedig voetbal.

Ik zal je verder ook helpen, het is niet uniek. Andere clubs deden het ook. Ajax deed het ook in het verleden, met overigens destijds beter voetbal. Maar een kinderhand is snel gevuld, dat snap ik wel. De mensen die spelers als Cruijff en van Basten niet hebben zien voetballen vinden bijvoorbeeld ook dat Tadic de absolute, once in a lifetime Ajax oppergod is. Dat mag natuurlijk. Ik denk er anders over.

Mijn mening is dat ten Hag het vooral in het begin goed gedaan heeft bij Ajax, maar gaandeweg werd het voetbal minder en minder. Dat is ook niet per se heel gek, je bent als trainer nu eenmaal erg afhankelijk van je spelersmateriaal en hun vorm. En die kunnen niet de hele tijd pieken en/of worden verkocht. Dus ten Hag is ook niet alles te verwijten. Maar hij kreeg het het laatste seizoen(en) net zo min meer goed aan de praat als ie het nu al een hele tijd bij MU niet aan de praat krijgt.

Ik ga niet mee in de verafgoding van ten Hag.

09-05-2024 10:24

NoPants +7444

“Ik zal je verder ook helpen, het is niet uniek. Andere clubs deden het ook.”

Wie dan? Welke andere ploeg heeft ooit zoiets gedaan 5 jaar lang? Welke andere ploeg stond er in de top 10 van europa? Snap je de ironie als je in je voorbeeld terug moet naar 1973?

Tuurlijk werd het minder als je de ligt, frenkie, ziyech, mazraoui, schone, donnie, haller, neres, etc etc etc verkoopt ieder jaar.

Ik aanbid ten hag helemaal niet, hoop dat hij (nog) niet terug komt. Veeeeel liever farioli of potter, omdat we door moeten. Maar stellen dat hij 1 leuk seizoen had terwijl het letterlijk uniek is wat we onder hem hebben gepresteerd slaat nergens op.

Eerste ploeg buiten de top 5 competities die in de halve finale Cl stond. Eerste ploeg buiten de top 3 competities die alle poule wedstrijden wint. Eerste ploeg buiten de top 5 competities in de top 10 van europa. 3.5x kampioen. 2 bekers. Record inkomsten aan transfers.

09-05-2024 10:55

ProperFootball +14452

5 jaar lang wat precies? Er was 1 zeer succesvol CL seizoen, 1x uitschakeling 1/8e finale, 3x uitschakeling in de groepsfase. We werden ook niet 5 jaar achtereen kampioen in onze bescheiden competitie (de Boer werd het zoals bekend 4x achter elkaar, met meestal kutvoetbal). Over de dennenappel heb ik het maar niet eens.

Dus ik ben om te beginnen al op zoek naar wat wij volgens jou 5 jaar lang precies voor magisch hebben gepresteerd. Verder werden die spelers niet elk jaar allemaal verkocht maar elk jaar enkele, met ook enkele nieuwe versterkingen, dus dat is geen argument om het logisch te maken dat het 'minder werd'. Er zat gewoon geen vooruitgang meer in, al heel snel. Binnen 2 seizoenen vind ik heel snel.

Wat is er dus precies zo 'uniek'. Het gaat me juist om dit soort woorden die een soort waas van grootsheid aan prestaties geven. Tja, wat de Boer heeft gepresteerd kun je ook 'uniek' noemen. Van Gaal uiteraard met het winnen (!) van de CL en écht dominant voetbal. Ook al 'uniek'. Wat dacht je van de Europacups met Cruijff en Swart. Wat Steijn gepresteerd heeft is overigens ook uniek, maar dan op een andere manier. Uniek, uniek en nog eens uniek. UNIEK! Het is allemaal zo uniek dat het bijna gewoon begint te worden.

Dus wat wil je er nou mee zeggen, met dat uniek? dat het helemaal geweldig was onder ten Hag? Ik vind van niet. Wat goed, memorabel was heb ik direct in mijn eerste reactie benoemd, daar doe ik ook niets aan af en heb ik van genoten. De rest was grotendeels niet memorabel, knullig (wisselbeleid) en regelmatig zelfs beroerd. Ook dat is niet uniek trouwens, dat deden vele coaches hem al na, waaronder de genoemde De Boer. Geeft verder niet, maar ik heb gewoon een hekel aan het in retrospectief (steeds) groter maken van ten Hag (maar ook Overmars, Tadic, etc).

09-05-2024 11:01

ratje +3505

Wat zeg je eigenlijk allemaal? Ten Hag eindigde ook 4x bovenaan. Dat er 1 jaar niet als titel geteld wordt doet daar niets aan af.

Verder zeg je dat Ten Hag alleen maar goed was door de spelers. Om vervolgens Tadic af te vallen en te vergelijken met de 2 beste spelers die Ajax ooit heeft gehad.

Je verhaal is onconsistent, incorrect en daarmee onnodig zuur.

'Verafgoding', je woordkeuze zegt het al: de enige reden van je negativiteit is omdat je recalcitrant bent.

09-05-2024 11:12

NoPants +7444

Oke ik zie dat ik het heel simpel moet stellen.

Welke ploeg buiten de top 5 competitie heeft er ooit in de top 10 van europa gestaan? (Dat gaat over de punten die je in 5 jaar haalt, dus 1 goed seizoen is daar niet voldoende voor. Dus eigenlijk is de vraag, wie heeft er ooit meer punten gehaald dan ten hag’s ajax in 5 jaar?)

Welke ploegen hebben er allemaal een keer alle poulefase wedstrijden gewonnen?

Welke ploegen buiten de top 4 competities hebben er allemaal in de CL halve finale gestaan?

Welke ploegen hebben er allemaal in 4 jaar voor meer dan 300m verkocht, en zijn toen toch kampioen geworden?

Je kan het proberen down te playen omdat je gefrustreerd bent dat het voetbal minder werd onder ten hag, maar als je er gewoon neutraal naar kijkt zijn het uitzonderlijke prestaties onder hem.

Ook het focussen op waar je eindigd heeft weinig zin. Je kan geluk hebben met de loting en ver komen. Tegen roma, benfica, tottenham, valencia, atalanta, etc. Kan ajax verliezen. Is geen schande aan.

09-05-2024 11:21

ProperFootball +14452

@ratje Nee hoor, je vult veel teveel in wat ik waarom vind.

Ik heb genoten van het bekende CL seizoen van ten Hag waarin we o.a. Real versloegen. Toen genoot ik ook van veel eredivisiewedstrijden. Ik heb ook genoten van de wedstrijden tegen Dortmund een paar seizoenen later.

Dat er van de '4' landstitels 1x niet als titel geldt doet er (helaas) wel aan af, het was namelijk geen volledige competitie en dus zonder titel... sorry. Daar kan ten Hag ook verder niks aan doen, maar hij is 3x kampioen geworden. Qua resultaat prima! Echt prima... maar niet "UNIEK"!

Ik zeg ook niet dat ten Hag 'alleen maar' goed was door de spelers. Ik zeg dat goede spelers enorm veel invloed hebben op de (vermeende) 'prestaties' van de trainer. Dat geldt niet alleen voor ten Hag maar ook voor alle andere trainers. Dat maakt het 'trainertje beoordelen' ook zo lastig. Je kan hem eigenlijk alleen afrekenen op resultaten, en misschien zijn media babbeltje voor/na de wedstrijd. Terwijl je een speler ook nog kan afrekenen (positief/negatief) op zijn veldspel, bijvoorbeeld.

Ik val Tadic niet af, hij is de prima ex-Ajacied die hij is, ik geef alleen aan dat de horizon van mensen verschilt en gebruik Tadic daar als voorbeeld van, die volgens sommige mensen dan de opper-Ajacied is. En in die zin UNIEK. Waarbij ik dan weer moet vragen wat ze bedoelen met UNIEK, omdat ik ook spelers als Cruijff en van Basten gezien heb, die ik dus beter en memorabeler vond dan Tadic.

Dus wat betekent dat UNIEK wat ten Hag heeft gepresteerd nou precies? Uniek als, enig in zijn soort? Dat is zeker waar. Dat is elke trainer, elke speler: uniek. Maar uniek als, het meest geweldige, unieke dat nooit is voorgekomen en ook niet meer gaat voorkomen? Nee.

Het hele punt is dus waarschijnlijk, ik ben gewoon zuiniger met het woord UNIEK, of hang er in ieder geval een andere betekenis aan

(Als er iemand is die aanspraak zou mogen maken op het woord uniek bij Ajax is er eigenlijk maar 1 persoon die bij mij opkomt, en dat is Cruijff. Zonder daarmee anderen tekort te willen doen.)

09-05-2024 11:26

ProperFootball +14452

@NoPants Je manier van meten is een beetje flauw vind ik, want met Portugal bedoel je dan de '5e competitie' die behoudens de drie grote clubs geen reet voorstelt, net als in NL dus. De eredivisie is gewoon vergelijkbaar met de Portugese Liga. Dus door Portugal net mee te pakken als 'grote competitie' lijkt het opeens uniek, terwijl de realiteit is dat er jarenlang vergelijkbare Portugese clubs met vergelijkbare budgetten als Ajax in de top 10 hebben gestaan. Clubs waaraan Ajax zich kon meten, en wat ze uiteindelijk ook hebben gedaan onder ten Hag. Prima, maar niet uniek.

Verder ga je zo cherrypicken op bepaalde feiten dat ik er weinig mee kan, over andere clubs die de CL bevolkt hebben de afgelopen decennia zijn ook fraaie staatjes te maken over CL punten, prestaties in poulefase, bereiken kwartfinales (ik noem maar een dwarsstraat), miljoenentransfers etc als je maar de juiste feiten eruit pikt. Natuurlijk bij een grootheid als Real, maar van een meer met Ajax vergelijkbare club als Porto kunnen we vast ook een mooi verhaal maken.

Verder helemaal eens met het laatste, het focussen op waar je eindigt is niet zaligmakend. Dus daarom ga ik ook niet mee in de statistieken-euforie. Prestaties zeggen lang niet alles over hoe er gevoetbald werd. Maar dat gaat wel 2 kanten op. Dus we kunnen niet alleen met resultaten aankomen of statistieken combineren die ons goed uitkomen, maar moeten ook de slechte resultaten meenemen en de mindere statistieken die eruit komen als we die op een andere manier combineren (bijv, heel flauw, het aantal 'europese finaleplaatsen' onder 5 jaar ten Hag is niet om over naar huis te schrijven, you get the point).

Punt is denk ik dat zowel jij als ik ons moeten realiseren dat we het voetbal (de kwaliteit ervan en de resultaten) uit het verleden door onze eigen, gekleurde, bril bekijken. Je kan discussieren tot je een ons weegt maar dat gaat niet veranderen. Waar ik van genoten heb onder ten Hag heb ik al aangegeven, dat gaat niet veranderen. Waar ik niet van genoten heb ook niet. :-)

09-05-2024 12:03

NoPants +7444

“ Je manier van meten is een beetje flauw vind ik, want met Portugal bedoel je dan de 5e competitie die behoudens de drie grote clubs geen reet voorstelt, net als in NL dus. Dus door Portugal net mee te pakken als 'grote competitie' lijkt het opeens uniek, terwijl de realiteit is dat er jarenlang vergelijkbare Portugese clubs met vergelijkbare budgetten als Ajax in de top 10 hebben gestaan.”

Ik reken Frankrijk als 5e competitie. Niet portugal. Ik hoor graag van je welk jaar er een portugese club in de top 10 stond. En stel dat er een portugese club er in heeft gestaan sinds het porto van Mourinho, maakt dat de prestatie van ajax minder bijzonder als er in 20 jaar 1 andere club hetzelfde gepresteerd heeft?

Overigens is het geen cherrypicken, ik pak letterlijk de termijn die de UEFA aanhoudt om prestaties bij te houden, en zie dat ajax naar de beschikbare middelen een unieke prestatie geleverd heeft. Daarnaast noem ik een aantal specifieke prestaties die daar nog bij kwamen.

Je hoeft niet altijd van ten hag te hebben genoten, dat zeg ik niet. Maar jouw bericht waar ik op reageerde was “behoudens een goed seizoen 5 jaar geleden was het niet bijzonder”. Dat klopt niet, en ik heb je een aantal redenen gegeven waarom dat niet klopt.

09-05-2024 12:09

ProperFootball +14452

Ah duidelijk, Frankrijk als 5e competitie. En de 6e competitie telt dan niet mee? Want ik denk dat we hier miscommunicatie hebben, ik ging uit van al die top 10 plaatsen van Portugese clubs. Me even beperkend tot de afgelopen 10 jaar:

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2019.html
Porto 10e

https://kassiesa.net/uefa/data/method4/trank2017.html
Benfica 9e

https://kassiesa.net/uefa/data/method4/trank2016.html
Benfica 6e

https://kassiesa.net/uefa/data/method4/trank2015.html
Benfica 6e, Porto 8e.

https://kassiesa.net/uefa/data/method4/trank2014.html
Benfica 5e, Porto 10e

Dat zijn de prestaties waaraan Ajax zich m.i. mag spiegelen. M.i. is wat Ajax, puur getalsmatig op basis van de uitslagen bekeken dan, in de CL / EL gepresteerd heeft dus zeker goed, maar niet uniek!

Met je laatste alinea ben ik het zeker eens, maar zo zei ik het ook niet helemaal, ik zei: "Ten Hag sentiment vanwege een goed seizoen 5 jaar geleden hebben we niks aan"

Waarmee ik vooral bedoelde dat Ten Hag met zijn team 5 jaar geleden een superprestatie geleverd heeft waaraan ie grotendeels (maar niet uitsluitend) zijn status te danken heeft. Maar dat a) ik dat alweer lang geleden vind, b) ik het voetbal uitgezonderd het eerste 1,5 seizoen en een paar Europese uitschieters niet zaligmakend vond, c) hij MU ook al tijden niet op de rit krijgt.

Niet meer en niet minder. Hoewel ik snap dat die zin gechargeerd over kan komen. (Maar toch denk ik dat ten Hage met name zijn status te danken heeft aan dat ene seizoen, en dan vooral de wedstrijden tegen Madrid. Jij niet?) Vervolgens kwamen we in een discussie over de prestaties van ten Hag en wat voor waardeoordeel je daaraan moet hangen, waar het me uiteindelijk helemaal niet om ging.

Verder, de kwalificatie 'bijzonder' kan ik volgen, en vind ik echt van een andere orde dan 'uniek'. Maar dat is denk ik een semantische discussie.

Ik ga het nog 1x zo duidelijk mogelijk zeggen en dan is het voor mij basta: ik vind ten Hag goed gepresteerd heeft waarvan 1 seizoen uitzonderlijk, qua resultaat en ook het voetbal. Daarna was het wisselend zowel qua resultaten als qua voetbal. Het laatste pakweg anderhalf jaar voetballend m.i. helaas niet veel meer behoudens enkele uitschieters waarvan die in Europa me nog het meeste bijstaan.

09-05-2024 12:45

NoPants +7444

Oke ik geef toe, ik dacht dat porto max 11e gestaan had. Maar omdat er in europa dus 2 ploegen zijn die een betere prestatie hebben geleverd in 10 jaar tijd, maakt dat van ten hags ajax niet minder bijzonder. Er zijn nog 50 ploegen te vinden met vergelijkbare middelen die nooit bereikt hebben wat dat ajax bereikt heeft. Net als dat de andere twee prestaties die ik benoemde nog nooit door vergelijkbare ploegen behaald zijn. Dus nee, het is niet ‘behoudens een sterk seizoen 5 jaar geleden’. Als je naar het gemiddelde kijkt van de 5 jaar ten hag bij ajax, is dat overall een bijzondere prestatie.

09-05-2024 13:14

ProperFootball +14452

Eens. Het is een bijzonder goede prestatie, maar niet uniek in de zin van "dit is nooit voorgekomen en gaat niet meer voorkomen" zoals je kan zien aan vele de Portugese top 10 plaatsen het afgelopen decennium.

Wil er toch nog even op terugkomen bij statistieken ligt het er heel erg aan hoe je ze eruit pakt en belicht. Dat kan door het positieve eruit te pikken (ik noemde dat cherry picking). Maar ook door het negatieve. In 5 jaar worden er bijvoorbeeld 15 Europese finales gespeeld door 30 ploegen. Je kan vervolgens zeggen dat 'het voor een Europese top 10 ploeg wel erg mager is om in 5 jaar nul, zero, geen van de 30 finaleplekken te behalen'. Dat klinkt inderdaad vrij matig, maar het maakt de prestatie van een keer halve finale (en vooruit, een keer achtste finale) er natuurlijk niet minder om. Punt is, we zijn er sterk in om statistieken zo te gebruiken dat ze onze eigen gekleurde bril ondersteunen. :)

09-05-2024 13:28

AFCACruijff14 +160753

Dom gelul.

Ten Hag is 4 jaar ongeslagen gebleven in uitduels in de CL, op 1 potje in Liverpool na met een enorme blunder van Onana. Halve finale CL, achtste finale CL na 18/18 punten. Kwartfinale EL. En dan vergeten we nog even hoe keihard hij is genaaid uit bij Chelsea, anders was hij 3x doorgegaan in de CL. Hij heeft echt meer dan genoeg gepresteerd in die 4 jaar in Europa. En nationaal kaapte hij elke titel weg.

Dus stop met TH bashen als je met dit soort nonsens komt.

09-05-2024 11:06

ProperFootball +14452

Joh, vertel mij wat, ik herinner mij al die wedstrijden nog precies. Ik bash niemand. Ik mag toch vinden dat ten Hag een memorabel CL seizoen gehad heeft tegen o.a. Real en een stel hele goede wedstrijden tegen Dortmund? En dat verder de resultaten niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk, laat staan UNIEK waren? En, aanvullend, dat de Europese potten ook in de seizoenen na HET CL seizoen regelmatig aardig waren om naar te kijken hoewel de RESULTATEN helaas vaak wat achterbleven (3x uitschakeling groepsfase CL) maar dat het voetbal in de competitie gestaag minder werd?

Kom op zeg. Jij mag iets anders vinden, maar omdat je het oneens bent met hoe ik die seizoenen heb ervaren de woorden dom gelul, bashen en nonsens in de mond te nemen, dat vind ik pas kinderachtig.

Ik wens niemand te bashen, noch op een voetstuk te plaatsen. Ten Hag heeft een aantal goede resultaten / prestaties bij Ajax gehad, waarvan ik nu al tig keer benoemd heb dat ik genoten heb van zijn 2018/2019 seizoen. Maar ik hoef niet mee te gaan in het tot mythische hoogtes verheffen van zijn status of prestaties. En ik zit ook niet per se te wachten op zijn terugkeer. Zie jij het anders? Prima, so be it. Agree to disagree.

09-05-2024 11:41

Schip +23345

Zit Pottertje tijd te rekken totdat TH's plekje vrijkomt of zo?

09-05-2024 09:42

Orangesoul +5979

Zou t ook wel weten.. Potter naar Man United en ten Hag naar Bayern. Tuchel de Hamster naar Ajax! Mooie deal! Hamsterweken!

09-05-2024 09:48

Schip +23345

Bleehhh....Tuchel. Gelukkig kunnen we die man niet betalen.

09-05-2024 09:59

ProperFootball +14452

Alsjeblieft niet zeg, wat een eng figuur. Dan nog liever ten Hag. Die wisselt ook kut maar gedraagt zich niet zo afschuwelijk als die flapdrol uit Beieren. Dat die het zo ver geschopt heeft is me nog steeds een raadsel. Hij is volgens mij een van diegenen die wel varen bij het feit dat de prestaties van een elftal en dat van een trainer zeer moeilijk 1 op 1 aan elkaar te koppelen zijn. Als je dan een vlotte babbel hebt en boerenslimheid kan je een end komen.

09-05-2024 10:03

jerryisthename +31640

Tuchel?! Ajb niet zeg. 😂
Wat een mega-irritante engerd is dat, joh.
Bovendien niet goed genoeg voor Ajax. 😉

09-05-2024 10:45

Ajaxfan31183 +16391

Nee want United is in gesprek met tuchel

09-05-2024 10:48

AFCAMSTERDAM +2900

Schijnt dat het om de laatste details gaat. Ajax wil Potter een auto geven van de club en Potter wil een nimbus 2000. Dat soort kleine details

09-05-2024 09:09

mtrules +619

Daarmee kan hij dan spelers gaan shoppen in het derde daluniversum

09-05-2024 11:21

JantjeBeton +2953

Jezus, wat een gezever dit weer zeg, pffff.! Snap goed dat niemand momenteel echt zit te springen om bij Ajax aan de slag te gaan, maar toch...

09-05-2024 08:50

ouweman +4926

Donderdag 10.00 uur AD : verschil te groot, no deal
14.00 uur Telegraaf : besprekingen gaan goed, deal bijna rond
18.00 uur Mike Verweij : Potter in Arena voor laatste puntjes
22.00 uur VI : deal ketst af, Ajax schakelt door

Vrijdag 10.00 AD : Potter in Arena voor laatste puntjes
14.00 uur Telegraaf : verschil te groot, no deal
18.00 uur Mike Verweij : deal ketst af, Ajax schakelt door
22.00 uur VI : besprekingen gaan goed, deal bijna rond

Ze weten geen reet, dus wacht nou maar gewoon af.
Of Ajax het nu besluit of over 3 weken, dat maakt toch niks uit. Het seizoen is nog bezig hé....

09-05-2024 08:35

ProperFootball +14452

Eens met dat ze geen reet weten maar niet mee eens dat we nog wel even weken kunnen wachten. We kunnen nu geen onzekerheid meer gebruiken en eind van het seizoen plaatsnemen in de trainerscarroussel die dan gaat draaien is geen goed idee, vervolgens zie je de een na de ander aan je neus voorbij gaan omdat aantrekkelijke namen als het puntje bij het paaltje komt wel betere opties hebben dan trainer worden van een club die MISSCHIEN Europa League gaat spelen. Voor dat je het weet hebben we dan eind juni pas een trainer, die moet zijn koffer nog uitpakken als de voorbereiding op het nieuwe seizoen al begonnen is.

09-05-2024 10:19

Erwin2004 +928

Mij maakt het niet uit of Potter komt of iemand anders. Als deze maar in het profiel past waar Ajax naar zoekt en dus (waarschijnlijk) de club de weg omhoog in kan laten slaan.

09-05-2024 07:16

DeWijsneus +25638

Ik hoop dat we inmiddels capabelere mensen hebben die een bepaald profiel kunnen vaststellen.

Wie ooit bepaalde dat Schreuder en Steijn slimme keuzes waren voor Ajax.... Wauw.

Verder sta ik er precies zo in als jou: ik vertrouw er maar op dat het goed komt, wie het dan ook mogen zijn.

09-05-2024 07:31

Erwin2004 +928

Schreuder had natuurlijk zijn samenwerking als “tactisch brein” gehad bij Ajax, denk dat men dacht dat hij het kon.

09-05-2024 09:12

Mijnclub33x +9765

Nieuwe trainer zal pas instappen als hij weet of Ajax wel of geen Europees speelt volgend seizoen. Dus ga er maar van uit dat het eind mei, misschien pas juni wordt eer die beslissing valt.

09-05-2024 06:59

Sportvolgert +40132

Kan dus ook zondag al zijn, ajax winnen en nec niet tegen feyenoord winnen.

09-05-2024 07:52

Mijnclub33x +9765

Dan heb je nog Utrecht op 3 punten.

09-05-2024 08:05

Sportvolgert +40132

Ziu dan jn theorie nog kunnen, maar zondag zelf winnen en nec niet zou genoeg moeten zijn.

09-05-2024 08:40

Mijnclub33x +9765

Potter kan kiezen uit wel zes clubs. Waarom zou hij dan voor Ajax kiezen dat volgend seizoen misschien Europees voetbal misloopt. Potter wil zich ook internationaal in de kijker spelen.

09-05-2024 06:54

Mijnclub33x +9765

En bij Feyenoord is de naam Potter ook gevallen, die spelen CL.

09-05-2024 07:02

Mijnclub33x +9765

Dus zegt mijn gevoel, laten we realistisch zijn dat Potter het niet gaat worden.

09-05-2024 07:03

Mijnclub33x +9765

Doorschakelen op 't Hag. Zou ik vrede mee hebben.

09-05-2024 07:05

DeWijsneus +25638

't Hag... Is dat de AliExpress versie van Ten Hag?

09-05-2024 07:46

ratje +3505

Feyenoord, kom op... denk je nu echt dat Feyenoord aantrekkingskracht heeft die grote namen trekt?

09-05-2024 10:12

Erwin2004 +928

Jij kent Potter?

09-05-2024 07:17

Mijnclub33x +9765

Nee, maar daar kun je alles over lezen in de verschillende media.

09-05-2024 07:31

Mijnclub33x +9765

En toveren kan hij ook niet

09-05-2024 08:26

Erwin2004 +928

De media…. De positivo als het gaat om Ajax.

09-05-2024 09:12

TeringHenkie +28192

TH al helemaal niet. S’werelds duurste selectie en hij heeft er echt helemaal geen ene klote van gemaakt.

Slechtste trainer ooit bij MU.

09-05-2024 10:03

ratje +3505

Daarvoor moet je juist bij Ajax zijn, zelfs nu. Vanaf Ajax ga je gewoon (weer) naar een topclub als je behoorlijk presteert.

09-05-2024 10:12

VOETBALisOORLOG +1751

Het is onderhand al Donderdag, is er al een nieuwe trainer?

09-05-2024 05:12

TeringHenkie +28192

Ja die is aan het dauwtrappen naar Amsterdam .

09-05-2024 10:04

VOETBALisOORLOG +1751

Nou, hopelijk heeft die de wind mee

09-05-2024 10:11

AFCAjax_1988 +3731

Ancelotti al gesignaleerd bij de ArenA?

09-05-2024 00:44

VOETBALisOORLOG +1751

Ja, ik plaatse ook al een sarcastische opmerking, het duurt allemaal te lang.

09-05-2024 05:14

Mijnclub33x +9765

Morinho wel😇

09-05-2024 06:56

sapp +642

Wanneer krijg ik te lezen waarom Ajax in Graham Potter een goede kandidaat ziet voor deze vacature?

09-05-2024 00:14

FlyingDutchMan +17310

Das une goeie maat van Hendo jonguh

09-05-2024 02:54

Henkjanklaas +20595

Welke zekerheid bereik je als Potter haalt of die trainer van Nice ?

09-05-2024 00:10

Bobje99 +7031

Zekerheid heb je nooit, toch?

09-05-2024 00:14

Mijnclub33x +9765

Nee, zelfs niet dat Joost Klein het songfestival wint.👐👱

09-05-2024 07:10

Henkjanklaas +20595

Hadden we een Bosz of Slot genomen dan zag de wereld er toch anders uit.

09-05-2024 08:09

BarryJanssen +14082

Wie biedt er volgens jou wel zekerheid dan?

09-05-2024 00:20

AjaxDeBesteClub +18786

Oosting. Die is 3e geworden met een mindere ploeg. Kroes verwachte toch niet dat Ajax mee gaat doen om het kampioenschap. Dus dan kan je Oosting zonder risico vastleggen voor een miljoenetje per jaar. Die wordt minimaal 3e met Ajax.

09-05-2024 00:26

Kryptonite +76738

Haha wat is dat voor redenering? Dus omdat Oosting 3e is geworden met Twente is het een zekerheid dat hij volgend jaar met Ajax ook 3e zal worden? Kom op man.

09-05-2024 01:03

Ferd +38295

Steijn werd 6de met een Sparta selectie die net goed genoeg was voor het rechterrijtje. Prestaties bij andere clubs zeggen niets

Schreuder werd kampioen met Brugge

09-05-2024 02:28

FlyingDutchMan +17310

Toen paste zijn hoofd nog door het douane poortje

09-05-2024 02:55

Henkjanklaas +20595

Trainers als bosz en Slot maar daar is het nu te laat voor.
In ieder geval trainers met de Cruijff denkwijze. Die zoeken we.

09-05-2024 08:10

Mijnclub33x +9765

Heeft net bijgetekend bij Twente

09-05-2024 08:28

AjaxDeBesteClub +18786

Dat is heel logisch. Wat zou er dan niet kloppen aan de redenering? Waarom zou Oosting lager eindigen met betere spelers en mindere concurrenten?

Als prestaties bij andere clubs niks zeggen dan kunnen we met zo goed Bassie en Adriaan daar neerzetten. Dat scheelt ons weer 5 miljoen voor een zogenaamde topcoach.

09-05-2024 10:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.