Ocampos ging van aankoop naar huurling: 'Gebrek aan professionaliteit in die zin al gek'

door Bart Veenstra 71

Bron Relevo

Ocampos ging van aankoop naar huurling: 'Gebrek aan professionaliteit in die zin al gek'

door Bart Veenstra 71

Bron Relevo

Laatst geüpdatet

Lucas Ocampos ziet dat het leven hem weer toelacht. De Argentijn, die eerder dit seizoen nog op huurbasis voor Ajax speelde, speelt woensdagavond met Sevilla FC de finale van de Europa League tegen AS Roma. Eerder dit seizoen had hij het in Amsterdamse dienst nog moeilijk, zo vertelt hij in een interview met Relevo.

Ocampos heeft deze jaargang gemerkt dat het snel kan gaan in het voetbal. 'Als je erover nadenkt: drie maanden geleden trainde ik alleen en zat ik in een jeugdkleedkamer. Er waren dagen dat ik niet kon trainen omdat noch de fysio's noch de fysiektrainers kwamen opdagen om met mij trainen. En nu sta ik aan de vooravond van de finale van de Europa League met Sevilla, de club waar ik van houd en waar ik mij thuis voel. Het gaat razendsnel en je hebt geen tijd om aan iets anders te denken. Ik kijk vooruit. Wat gebeurd is, is gebeurd en het is een ervaring geweest.'

Leuk voor Ocampos was zijn tijd bij Ajax dus allerminst. Hij voelde zich niet goed behandeld, zo vertelt hij. 'Ik heb nooit om een speciale behandeling gevraagd. Ik wilde alleen een beetje respect voor de speler die ik ben. Ze kunnen duizend dingen over mij zeggen, maar ik ben altijd een goede professional geweest. Ik heb nooit gezeurd en had ook met niemand ruzie. Tot de laatste dag probeerde ik een goede prof te zijn.'

'Gebrek aan die professionaliteit bij Ajax was in die zin al gek'

Ocampos wil zich focussen op de aanstaande finale, maar hij blikt desgevraagd toch nog een keer terug op zijn mislukte periode bij Ajax. Waar hij op het vliegtuig naar Amsterdam stapte met het idee dat hij een aankoop zou zijn, bleek dat bij de landing te gaan om een huurtransfer. 'Ik ging van hier (Sevilla, red.) naar een serieuze, historische club. Ajax is dat, dat is de waarheid. Het gebrek aan professionaliteit was in die zin al gek. Ik kon niet meer terug, want Sevilla had al een andere speler (Adnan Januzaj, red.) gehaald. Mijn positie was ingenomen en mijn salaris was voor een andere speler. Voor Sevilla was het ook lastig. Ik heb persoonlijke dingen opzij gezet voor het welzijn van anderen en daar heb ik geen spijt van, want toen ik terug moest, was Monchi (technisch directeur Sevilla, red.) de eerste die mij in die zin steunde. In november, toen ik hem sprak, wist ik dat hij erop terug zou komen. Hij gaf me zijn woord en ik ben hem dankbaar.'

Een eerlijke kans heeft Ocampos in zijn ogen nooit gehad bij Ajax, zo vertelt hij tot slot. 'Ik heb het gevoel dat ik geen kansen heb gehad. Ik speelde negentig minuten in zes maanden. Vertel me welke speler iets bewijst in negentig minuten. En het is ook niet zo dat ik een hele wedstrijd speelde: de ene keer tien minuten, dan weer zes... Ik ben geen vijfminutenspeler, dat is de realiteit. Voor mij is het vrij onbegrijpelijk.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

JantjeBeton +2979

Ik schrik hier echt van! Wauw, wat een wanbeleid, zowel op financieel en sportief als op menselijk gebied!!! Heel erg slechte PR dit, t.a.v. toekomstige mogelijke (Argentijnse) transfers naar Ajax, waarbij de speler die in de belangstelling staat wellicht eerst even met Ocampos zal willen bellen om naar zijn mening te vragen... :-S

30-05-2023 11:31

Thymo10 +360

Ajax heeft fysieke trainers??! Ik ben bang dat ze niet alleen bij Ocampos vaak afwezig waren.

29-05-2023 22:21

Babangida83 +23894

Eén van de gekste transfers ooit. Laten we het er op houden dat het directieteam en de RvC nog niet goed op elkaar ingespeeld waren.

29-05-2023 21:55

Simpelishetmoeilijkst +25195

Die jongen kan echt wel voetbalken, en degenen, die die jongen dit hebben aangedaan bij Ajax mogen zich schuldig voelen voor wanbeleid.

29-05-2023 19:24

ElFlaco +3649

Kromme tenen als ik dit lees. En ik geloof hem 100%. En mensen die reageren met niet goed genoeg voor ons etc : als ie goed genoeg is voor Sevilla is ie zeker goed genoeg voor ons. Aanrader: kijk aanstaande woensdag maar naar de finale vd EL.
Wat er dit seizoen gebeurd is daar zal over een paar jaar zeker een boek over geschreven gaan worden. Had nooit maar dan ook nooit mogen gebeuren en was denk ik ook niet gebeurd als Johan nog onder ons was geweest.

29-05-2023 19:23

vandenhaas4 +15080

Ocampos heeft gelijk. Ajax stond (niet voor de laatste keer dit seizoen) voor lul.

29-05-2023 19:09

karlhof +4703

Raakte geen bal goed.

29-05-2023 18:26

Henkjanklaas +20619

Domme voetballer bij ons. Had niet de kwaliteit zo simpel is dat.

29-05-2023 18:08

El Pacino +3609

Hoe weet jij dat? Hij heeft nooit de kans gekregen.

29-05-2023 18:14

Henkjanklaas +20619

Bij deze speler zag je dit al na een half uurtje. Als je decennia al zeer intensief het voetbal hebt gevolgd en zelf behoorlijk hoog heb gespeeld dan zie je dat snel.

29-05-2023 19:39

stefanwillem +12112

Dan heb je hem de afgelopen jaren bij Sevilla niet zien spelen. En ik heb ook vrij hoog gespeeld overigens.

29-05-2023 20:11

Henkjanklaas +20619

Bij Ajax was t in ieder geval niks in de kleine ruimte . Sevilla speelt meer reactie voetbal zoals PSV bijv. ook doet. Wij noemden dat vroeger op straat ‘ balletjes afwachters ‘

29-05-2023 20:45

AFCA-Driebergen +22196

Past bij dit seizoen. Helaas totaal niet positief voor ons dit. Spelers horen met een positief gevoel hier te vertrekken. Zeker die buitenlandse spelers die een positief woordje moeten kunnen doen voor de volgende buitenlandse spelers. In Nederland weten de meeste het wel en heb je meerdere waar je het van kunt horen.

29-05-2023 17:59

JantjeBeton +2979

Precies dit, dacht hetzelfde - enorm slechte PR voor ons in de toekomst, kan nog weleens als een boemerang komen terugvliegen! :-S

30-05-2023 11:24

RJB1979 +25662

Ik geloof dit soort natrappen eigenlijk nooit maar voor deze situatie maak ik na dit seizoen graag een uitzondering.

29-05-2023 17:45

Ajacied33 +36706

Eigenlijk trapt ie niet na. Zegt alleen hoe het gegaan is, en het wordt hem gevraagd. Vind het nog best netjes

29-05-2023 18:13

Ajaxhartt +10712

Dit kan er ook nog wel bij....

29-05-2023 17:44

nightgoat +30952

Typisch Edje & co.

29-05-2023 17:36

Mudjie.M +1782

Tegen de schenen schoppen ,doen de Argentijnen dus heel graag

29-05-2023 17:35

El Pacino +3609

Hij wordt ernaar gevraagd.

29-05-2023 18:15

DrFootball +15141

Deze jongen heeft je een vermogen gekost en je doet helemaal niets om het fit te krijgen en houden. Daar mag de technische leiding toch ook nog wel even voor op de vingers getikt worden... oh wacht ... die hadden we niet.

29-05-2023 17:23

Andronixos.c +8146

Schandig!
Je haalt deze jongen met moeite en zo behandel hem??
Ik schaam voor mijn club

29-05-2023 17:08

Ajacied33 +36706

Jongen kan er niet zoveel van, dat baseer ik niet op die tientallen minuten in ons shirt. Het is niet dat we Ocampos nooit hebben zien voetballen voor hij naar Ajax kwam. Maar lijkt me een sympathieke gast en Ajax heeft hem schandalig behandeld. Zo'n grote club, en dan zo amateuristisch omgaan met een speler. Je schaamt je rot gewoon

29-05-2023 17:08

Simpelishetmoeilijkst +25195

Heb je hem wel eens zien spelen bij Sevilla? Is zeker geen prutser, kreeg alleen geen eerlijke kans bij Ajax.

29-05-2023 19:26

RijkdeGooier +2875

Alles wat Ajax dit seizoen betekent is in de afgang met Ocampos samengevat. Aankopen als Bassey, Sanchez en Wijndal maakt het kwartet compleet.

29-05-2023 17:02

afct +8946

Het is echt te bizar voor woorden en dat dit aan goodwill en geld gekost heeft is ongelooflijk. Het lijkt bijna alsof het niet waar kan zijn.

29-05-2023 16:54

MarkP +21671

Schandalig behandeld door vd sar, en schreuder. Misschien niet een speler voor ajax maar heeft geen schijn v kans gehad. Alle lievelingetjes v schreuder stonden steevast in de basis terwijl ze telkens door het ijs zakten.

29-05-2023 16:46

Babangida83 +23894

Jij noemt die namen, maar wie weet waren het Harmstra, Lenderink en Meijaard.

29-05-2023 21:57

MarkP +21671

Deze mensen bepalen de opstelling toch niet?

29-05-2023 22:12

Manov +8581

Hoeveel minuten heeft hij bij Sevilla gespeeld toen hij terug ging? Juist.

29-05-2023 16:41

Delaney +14764

Wat is dit nou weer voor een vreemde opmerking?
Dat staat toch helemaal los van hoe hij als oud vuil is behandeld door Ajax destijds.

29-05-2023 16:54

Manov +8581

Omdat hij hier ook niet speelde, dus iedereen die op de bank zit wordt als oud vuil behandeld?

29-05-2023 20:15

Delaney +14764

Het gaat er niet om dat hij op de bank zit of heeft gezeten, maar de manier waarop hij is aangetrokken en hoe ze verder met hem zijn omgegaan door geen duidelijkheid te geven etc.

29-05-2023 20:38

stefanwillem +12112

Staat nu gewoon in de basis.

29-05-2023 20:12

AINIESTA +44615

En Huntelaar zit er gewoon nog in z'n Ajax pak. Die wilde zelfs 20 miljoen betalen voor Ocampos. Een schande. En nog heeft ie een prominente functie. Wtf

29-05-2023 16:35

Dolblij +45046

Ene grote vergissing die huurperiode, schandalig door Ajax gemanaged.

29-05-2023 16:35

Koningtoto +60284

Het hele seizoen opgesomd in een zin. De kop van dit artikel.

29-05-2023 16:31

Dirk +7014

Ocampos heeft nooit een ernstige kans gekregen. Als ik die jongen de laatste weken zie spelen is er GEEN EEN AJACIED die het niveau haalt van Ocampos. Succes gast ,dat heb je in Amsterdam nooit gekregen

29-05-2023 16:26

31xAjax +7911

Kijk, bij een professioneel geleide club als Ajax wordt er bij het doorselekteren begonnen bij de MVP van de vorige 4 seizoenen. (Bergwijn voor Tadic) Vervolgens moet er voor Tadic een plekje worden gevonden. Och doe maar rechtsbuiten. Dat hij daar wedstrijden lang vol-le-dig faalde terwijl er 4 betere opties waren op rechtsbuiten (Ocampos-Conceicao maar ook Berghuis-Kudus) doet verder niet ter zake. Achtereenvolgens Ten Hag, Schreuder en Heitinga schoven liever 3 of 4 spelers naar een andere plek dan 1 op 1 te wisselen. Daarom hebben spelers als Ocampos nooit kunnen laten zien wat ze in huis hebben.....

29-05-2023 16:23

Slang3 +45857

Moet er niet aan denken dat hij hier nog voor 4 jaar vast zou liggen

29-05-2023 16:23

stefanwillem +12112

Puur wanbeleid en de belichaming van complete chaos binnen Ajax. Ocampos past misschien niet helemaal bij ajax maar zo lopen er nog 4/5 rond. Dat Ocampos nu wederom een onbetwiste basisspeler is bij Sevilla en opgeroepen word voor het nationale team is vrij duidelijk bewijs dat hij gewoon heel goed kan voetballen.

29-05-2023 16:18

Tommyshelby +128785

Zit gewoon weer bij de nationale ploeg hé.

Het is totaal geen Ajax speler, meer een rommelaar, soort Suarez met veel minder scorend vermogen.
Maar hij kan wel ballen.

Vanaf dag 1 totaal geen respect gehad, heel slecht vd club.

29-05-2023 16:02

nlvcmn +5808

In 18/19 hadden we Ajax spelers. Nu hebben we met Deef, Brobbey, Bergwijn en Bassey allemaal kick and rush voetballers. Valt moeilijk te verkopen dat zij wel geregeld minuten maakten en Ocampos niet. Ik denk het overigens wel te weten, Tadic mocht natuurlijk niet zijn plek kwijtraken. Kudus en Brobbey hebben hier in de eerste seizoenshelft immers ook last van gehad.

29-05-2023 16:31

delphiero +902

Ocampus is nou ook niet het schoolvoorbeeld van een typische Ajax-speler.. Denkt dat die perfect op rechtsback had gekund, brengt precies de power en de trap die Rensch niet heeft.

29-05-2023 16:38

YRGI +32928

Diep triest hoe er soms met spelers wordt omgegaan door Ajax.

29-05-2023 16:01

Mokum31 +6128

Schande!! Meer kun je niet zeggen hierover

29-05-2023 15:55

Champy95 +1511

Dit is zo beetje van alle tijden. Voetbalwereld in NL is gewoon onprofessioneel.
Het is sws al raar dat Tadic met zijn gymtime zo overbelicht wordt. Hoort dit niet gewoon de standaard te zijn voor prof atleten?

Begeleiding op voetbalvlak is ook zo pover. Je pompt zoveel geld in je grootste investering zonder deze goed te soigneren.

29-05-2023 15:54

Wouter.H +11156

Wat er met Ocampos is gebeurd is al genoeg om een heleboel mensen in bestuurd te laten gaan. Dit is zo ontzettend beschamend.

29-05-2023 15:48

DonAdam +2360

Driewerf houzee voor de RvC!

Die mannen hebben een fiasco van 36-40 miljoen voorkomen. En dan zeurt de vereniging Ajax over een vergoeding van enkele tienduizenden per jaar, omdat het een erebaan zou moeten zijn, voor mensen die uiteindelijk zo bekwaam moeten zijn dat ze niet alleen onverantwoorde aankopen tegen moeten houden, maar indien nodig ook de directie weg zouden moeten kunnen sturen.

Dat Ocampos met modder spuit zal wel. Zijn falen ligt natuurlijk nooit aan zijn kwaliteiten. Dat het een chaos is bij Ajax en dat Ajax anderhalf jaar lang een stuurloos schip was, na het vertrek van Dickpic Marc, wisten wij al. Ik hoop dat Mislintat de man is die de organisatie in de voetbaltak van Ajax weer op de rails krijgt.

29-05-2023 15:45

YRGI +32928

Ocampos doet het nu prima bij een club die in de finale EL staat. Kan dus weldegelijk vooral met Ajax te maken hebben. Of het was gewoon een mismatch zoals Bassey.

29-05-2023 16:02

DonAdam +2360

Nee, Ocampos is net niets. De zou bij elke subtopper in Europa niet spelen.

30-05-2023 02:34

FelixGassenlicht +8954

Met modder spuit? Gewoon realiteit. Een grote tyfuszooi. Kan je er wel van alles bijhalen , gênant.

29-05-2023 16:16

Slang3 +45857

inderdaad, dan maar 2 boze Ocampos interviews in plaats van 20M+20M door de wc spoelen

29-05-2023 16:25

Flaco +19583

Heel pijnlijk dit, en respect voor de manier waarop Ocampos hiermee is omgegaan en nog steeds omgaat. Nog steeds geen moddergooien.

29-05-2023 15:37

Ajaxadam1 +31667

Schandalig. Enorme slechte reclame voor de club. En ik geloof m ook gewoon op zn woord.

29-05-2023 15:36

Eurysaces +29522

Toonbeeld van het falen van de club

29-05-2023 15:35

twynestar +28303

Schandalig, zouden excuses heen moeten. Van het getouwtrek tot het gebrek aan kansen dat hij kreeg. Want dat hij geen 20 miljoen waard was zag iedereen, maar of hij het toen het eenmaal slecht ging minder had gedaan dan de jongens die nu op de 3 voorste plekken mochten spelen...

29-05-2023 15:31

GAjax31 +16078

Ik ben nog steeds benieuwd wie met het idee kwam om Ocampos te halen. Deze hele transfer is op zo'n amateuristische manier gegaan en heeft zoveel geld gekost.

29-05-2023 15:31

ST +23068

H2. Hij is niet gescout en nauwelijks opgesteld door Schreuder. Dan kan het alleen H2 nog zijn.

29-05-2023 15:31

GAjax31 +16078

Mja Schreuder stelde Grillitsch ook niet op toen ie fit was en die kwam overduidelijk vanuit hem. H2 is aannemelijk inderdaad, maar ben gewoon benieuwd hoe het daadwerkelijk is gegaan. Is namelijk in mijn ogen namelijk zo'n schandalige transfer geweest, en niet zozeer omdat Ocampos niet bij Ajax past (dat kan nou eenmaal gebeuren) maar gewoon alles erom heen.

29-05-2023 15:34

Ozymandias +159568

Schreuder heeft toch door laten schemeren dat Ocampos op zijn verzoek kwam omdat Schreuder hem kende van de wedstrijden die hij als assistent bij Barca tegen Sevilla speelde?

29-05-2023 15:37

Nr.10 +111041

Kan mij ook zoiets herinneren ja.

29-05-2023 15:40

GAjax31 +16078

Ik heb dat niet mee gekregen, maar zou best kunnen hoor. Ik vind die hele transferperiode afgelopen zomer zo bizar, met Ocampos als dieptepunt en het lijkt mij heel sterk dat alleen Hamstra daar voor verantwoordelijk was.

29-05-2023 15:42

ST +23068

Ok, wel apart dat ie hem dan nooit de kans gaf. Ben benieuwd waarom.

29-05-2023 16:34

ST +23068

Hoofdverantwoordelijk: Edwin van der Sar. Chief Elektrischmountainbiken Officer.

29-05-2023 15:31

goajaxgo +14125

Allen dit al is reden voor oneervol ontslag van alle betrokkenen.

29-05-2023 15:14

twynestar +28303

Sir yes sir!

29-05-2023 15:32

3*stars*3 +23423

En dan te bedenken dat RVC dit keer wel puik werk afleverde want anders had hij een contract voor 3 á 4 jaar getekend…

Dat was al startschot van een rollercoaster seizoen.
En dan moeten ze nog heel blij zijn met die voorronde EL ticket.

29-05-2023 15:12

wijzijndebeste123 +163632

Werkelijk beschamend. Echt ontzettend slechte reclame voor onze club.

29-05-2023 15:11

ajaciedje90 +59924

Schandalige behandeling. Hoe kan je nou iemand aantrekken en gewoon naar je club laten komen in een jeugdkleedkamer zetten en niet laten meetrainen? Wtf is dat voor behandeling? Ocampos kan je toch gewoon laten meetrainen. Als Klaassen mee mag doen terwijl Ocampos met een 3 dubbele handicap nog beter is dan kan Ocampos zeker mee.

29-05-2023 15:10

Danielson +50314

Die transfer was van begin tot eind een beschamende kwestie.
Voor Ajax wel te verstaan.

29-05-2023 15:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.