NB: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'

door Timo Suur 135

Bron Ajax Showtime

NB: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'

door Timo Suur 135

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax gaat met 2-1 onderuit op bezoek bij NAC Breda. Ditmaal met redacteur Timo Suur. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Stelling: Ajax komt voetballend vermogen te kort op het middenveld.

'Hier ben ik het mee eens. Met Mannsverk, Van den Boomen en Hlynsson is er veel te weinig creativiteit op het middenveld. Vrijwel elke bal werd breed of naar achteren gespeeld en alles ging in een te laag tempo. Met het inbrengen van Taylor en Fitz-Jim kwam er wel iets meer diepgang in Ajax’ spel, maar ook met hen wist Ajax amper grote kansen te creëren.'

Was er voor jou een Ajacied die nog wél zijn niveau haalde?

'Alleen Janse viel mij enigszins positief op, maar liet ook zien dat hij nog niet klaar is voor een vaste basisplek in Ajax 1. Hij wist wel vaak Brobbey, die erg veel balverlies leed, goed in te spelen en dribbelde een paar keer goed het middenveld in, maar daar bleef het ook bij.'

Welke spelers van Ajax vond jij met name tegenvallen?

'Ik was op voorhand verheugd met basisplaatsen voor Brobbey en Traoré, maar zij vielen heel erg tegen. Traoré heb ik heel erg weinig goede acties zien maken en Brobbey leed constant balverlies op het moment dat hij goed werd aangespeeld door Janse of Hato. Er was ook te weinig aansluiting vanuit het middenveld voor Brobbey, zodat hij kon kaatsen op iemand, maar vaak ging het al fout bij de aanname van Brobbey. Ook Godts heeft nauwelijks goede passeeracties gemaakt. Zo leed hij bijvoorbeeld bij de 1-0 erg makkelijk balverlies. De aanval was over het algemeen heel pover.'

Brian Brobbey stond voor het eerst dit seizoen in de basis en mocht 65 minuten meedoen. Hoe deed hij het?

'Er werd, voornamelijk door Janse en Hato, veelvuldig geprobeerd om Brobbey in zijn voeten te spelen, terwijl hij een verdediger in zijn rug had. Brobbey werd op deze manier redelijk in stelling gebracht, maar door slechte aannames werden veel momenten om zeep geholpen door hem. Ook had Brobbey weinig opties om te kaatsen, want er was te weinig aansluiting vanuit het middenveld. Daarnaast vind ik dat Brobbey ook meer diepte in zijn spel moet gaan leggen, want het spel in de richting van Brobbey is heel voorspelbaar op deze manier.'

Bertrand Traoré stond eveneens in de basis, maar ging al eerder naar de kant. Welke indruk maakte hij op jou?

'Een hele slechte indruk. Ik heb Traoré erg weinig goed zien doen. Er kwam wel dreiging van hem, maar zijn acties mislukte constant. Ik was ook redelijk verbaasd door zijn basisplaats, want tegen Panathinaikos oogde hij verre van fit. De slechte invalbeurt tegen Panathinaikos zette hij door tegen NAC Breda.'

Na minder dan een uur greep Francesco Farioli in door drie keer te wisselen. Hoe kijk jij naar dat moment en ging het vervolgens beter?

'Ik was erg tevreden met deze drie wissels, want Van den Boomen, Hlynsson en Traoré behoorden tot de slechtste spelers aan Ajax’ kant. Met Fitz-Jim en Taylor kwam er meer diepgang op het middenveld, terwijl Berghuis zorgde voor meer creativiteit op het veld. Hij eiste veel ballen op en vrijwel al het gevaar moest van hem komen. De wissels zorgden ervoor dat Ajax wel wat gevaarlijker werd, maar ook na deze wijzigingen lag het tempo nog te laag bij Ajax om het NAC echt lastig te maken.'

In hoeverre geloof jij dat de midweekse wedstrijd tegen Panathinaikos meespeelt in de nederlaag tegen NAC Breda?

'Erg weinig, denk ik. Het enige is dat Farioli minder tijd heeft gehad om zich heel erg te verdiepen in het spel van NAC, maar dit mag geen excuus zijn. Bovendien voerde Farioli acht wisselingen toe in zijn basisopstelling, dus op basis van fitheid mag de wedstrijd tegen Panathinaikos geen reden zijn voor het puntenverlies tegen NAC. De spelers, ook de invallers die op het veld stonden tegen NAC, hebben veel gegeven tegen Panathinaikos, maar dit is niet dé reden voor de nederlaag tegen NAC. Dat is gewoon het te lage tempo en het gebrek aan creativiteit op het middenveld.'

Tot slot: Farioli hanteerde voor het duel met NAC Breda opnieuw een roulatiesysteem. Heeft de Ajax-selectie in de breedte genoeg kwaliteit om dat in de toekomst te blijven doen?

'Op dit moment niet. Tegen Heerenveen werd er al een moeizame 1-0 overwinning geboekt met veel wisselingen in de basis en ook tegen NAC Breda werd er een matige wedstrijd op de mat gelegd. Farioli hamert heel erg op de fitheid van de spelers, maar op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal met zoveel wijzigingen in de basisopstelling.'

Jesse ter Haar (X: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

HStorm +3149

Op basis van eerdere seizoenen hebben we kunnen ervaren dat er toch geen vastigheden te vinden waren, zelfs zonder wisselingen. Weer een debunked.

20-08-2024 08:33

vanreenen +10251

Timo Suur van AS slaat de spijker op zijn kop. Maar dat hebben wij zelf oom al geconstateerd.
Wel vind ik leuk dat ik vrijdagmorgen op AS schreef fat ik Gaaei een van de betere spelers aan Ajaxzijde vond tegen Panatinaikos. Dit werd bevestigd door Henk Spaan in de NHD van zaterdagmorgen. Daar kreeg hij van Henk een 9+. Had ik het toch wel aardig ingeschat. En de winnende goal van NAC kan je niet alleen aan hem toeschrijven. Rechtsback is hij en de goal van NAC werd vanaf de linkerkant ingekopt.
Tja, volgens mij val je met zun allen aan en verdedig je met zun allen.

19-08-2024 17:39

Baco123 +6476

Ze moeten zich schamen om van nac te verliezen, nog steeds geen idee waar ik naar heb zitten kijken daar gisteren in breda , voetbal is ook onder faraoli waardeloos.
Tijd dat er versterking gaatkomen waar we echt beter van gaan worden.

19-08-2024 15:56

Musica Merlo +8207

Ik schaam me na de wedstrijd van gisteren om in een Ajax shirt te lopen. Sterker na zo'n ongelofelijk slechte prestatie is het dragen van een Ajax shirt mijn lijf niet waardig

19-08-2024 15:10

The DutchYank +559

Het middenveld is echt om te janken. Niet een speler met een "boss" uitstraling die creatief gevaarlijk is. Nul komma nul rendement, terwijl de helft van de Eredivisieclubs veel betere middenvelders hebben, echt bizar.

Traoré oogde in zijn 1ste stint bij Ajax altijd snel, fris, creatief en gevaarlijk en daar is nu ech niks meer van terug te zien. Hij is of bizar slecht uit conditie of hij is gewoon washed up.

En dit zal waarschijnlijk geen populaire opinie zijn, maar wat Brobbey betreft, elke keer weer tandenknarsen als ik hem zie spelen. Slechte controle, slecht technisch vermogen en oogt helemaal niet als een Ajax spits. Bijna nooit in staat een tegenstander 1v1 uit te spelen, slechte afmaker, en altijd maar kaatsen met zn rug naar goal...echt een poor man's Lukaku. Gunde hem wel een tweede kans na Ajax in de rug te steken, maar het is voor mij duidelijk dat Red Bull het vroeg in zag en waren dolblij toen Ajax zomaar met een groot zak geld op de deur klopte. Misschien wel tijd om te verkopen. Zie liever misschien Rijkhoff minuten maken in plaats van Brobbey/Tarore

19-08-2024 14:59

ajax4perez +9554

Fortuna is uitgesteld wegens de kwalificatie EL
Dan heb je nog Utrecht thuis en dan zit je alweer aan de wedstrijd in Rotterdam.

Feyenoord moet uit tegen sparta en dat zie ik ze niet makkelijk winnen.
Resultaat in Rotterdam zal afhangen van transfers in de komende 14 dagen.
Rugani, Weghorst en dan nog een goede middenvelder erbij…..

19-08-2024 14:42

AjaxDUde123hk +595

Janse was niet goed bezig in plaats van snel en vroeg passen ging ie met de bal te vaak de middenveld in om de bal dan aan Hato te geven. Waarom kan ook simpel met de pass nu loop je de gaten dicht waar Godts in kan duiken. of hij slaan ze gewoon over alleen maar direct naar Brobby terwijl niemand die aansluit branco was weer te loch en langzaam. Brughuis moet nu als 10 gaan spelen.

19-08-2024 14:24

Henkje +3492

Jaar verder en we zijn nog niks opgeschoten.

19-08-2024 14:07

vanreenen +10251

Als ik Francesco een gratis advies mag geven, is het deze wel. Probeer Faberski erns een half uur als rechtsbuiten als Traore het weer eens te bont maakt. Lijkt mij niet onder te doen voor Traore.

19-08-2024 13:51

Harrier Du Bois +38885

Serieus ziek van het verlies van een kkd team dat 8ste of iets werd, als we nou een keertje verliezen van een top 5 ploeg, daar kan ik mee leven. Tegen de kleintjes zijn er geen excusen over inzet, rouleren, tactiek etc, dan moet je winnen, ongeacht. Dit was slecht, geen excuses.

19-08-2024 13:27

w86 +9403

De voetbalwereld in een notendop. Ten Hag wisselde nooit of te laat, rouleerde nooit waardoor spelers 12 tm 16 er pas in kwamen als de nood aan de man was en ze dus geen ritme hadden. NIET GOED!

Farioli rouleert volop, houdt alle spelers aangesloten in het begin van de competitie ondanks dat een aantal noet goed genoeg is. Mede door gebrekkige fitheid al wel 20+ spelers gebruikt in 6 officiële wedstrijden. OOK NIET GOED!

Een Mannsverk of Hlynsson die er nu in stonden, hebben toch ook gewoon opgelet de laatste weken? Die weten toch wat ze moeten doen? Het probleem is niet het rouleren, het probleem is niet de breedte van de selectie, het probleem is teveel middelmaat in de selectie. Want ook met je zogenaamd sterkste 11 win je niet met 5-0 van NAC.

19-08-2024 12:42

Aurelius1 +19730

"het probleem is teveel middelmaat in de selectie"

En daarom was het compleet onnodig om Steijn te ontslaan, Schip uit te bonjouren en Farioli aan te stellen. We komen langzamerhand tot waar het altijd om draait: kwaliteit.

19-08-2024 14:40

w86 +9403

Steijn ontslaan was absoluut niet onnodig. De man zat meer op Ibiza dan in Amsterdam en gooide bij het minste of geringste spelers voor de bus.

Schip kan je het nog over hebben, maar wetende dat jij van mening bent dat een trainer geen enkele invloed heeft op het veldspel ga ik mijn antwoord niet langer maken dan dit.

19-08-2024 20:55

MM1974 +1443

Het huidige Ajax blijft 4e 5e worden als ze niet financieel er op vooruit kunnen

19-08-2024 12:35

JanBiesbos +29059

De scouting slaapt al jaren

19-08-2024 12:48

AjaxAddicted +2988

Je kunt toch wel gewoon een paar goede middenvelders scouten? Waarom lukt het Twente en AZ wel? Waar blijft de bluf van Ajax om spelers op te halen? Waarom hebben andere clubs dit wel? Heeft niks met financiën te maken maar met beleid en prioriteiten. Middenveld is al jaren prioriteit. Nu halen we weer een verdediger. Taylor doet al voor zijn 4e jaar mee. Nog steeds onder de maat. Het is gewoon beleidsmatig onbenul

19-08-2024 13:26

Baco123 +6476

Ja dat kan zeker

19-08-2024 15:57

Daniii +246

Het probleem is dat er middenveld gewoon niet bestaat bij ons.
Bijvoorbeeld tegen NAC brengt Taylor de bal helemaal naar Godts, Godts verliest de bal; Taylor uit positie want hij brengt de bal ipv te passen dus het middenveld is weg. Zo gaat het steeds.

Fitz-Jim maakt ook jeugdige fouten, maar voor mijn gevoel zit daar meer muziek in dan bij Taylor. Want buiten dat hij gaten trekt voor de tegenstander gebeurd er niet veel.

19-08-2024 12:28

AjaxAddicted +2988

Eens! En dan laat je Henderson weer op de bank zitten. Berghuis en Henderson zijn op dit moment beste keuze en laat je beiden zitten. Ongelooflijk. Ook die Italiaan faalt…

19-08-2024 13:28

willem1958 +8768

We zagen gisteren weer omdat het kaatsen op Brobbey veelal mislukte door slechte aannames vooral dat ze de bal heen en weer schuiven zoals we de afgelopen twee jaar en al in de nadagen van ten Hag zagen.
Ik dacht dat Farioli wilde dat ze de tegestander lokken zodat er daarna snel de ruimte op het middenveld en voorin gevonden wordt maar we zagen vooral Ajax zich stukliep op NAC omdat het allemaal te langzaam ging en er geen enkele creatieve speler op het middenveld stond tot de wissels.
Roteren oke maar als dat betekent dat je je spelsysteem niet kan uitvoeren dan klopt er iets niet denk ik.
En dan komt Rugani maar we zouden beter meer creatieve spelers kunnen gebruiken die zelf oplossingen bedenken als het niet loopt.

19-08-2024 12:03

ricky10 +5894

Je hebt om te beginnen een speler nodig op het middenveld die serieus goed kan ballen en het tempo bepaald linies overslaat en ervaring heeft. Je hebt nu gewoon teveel middenvelders van hetzelfde niveau die ook nog eens niet het vermogen hebben om het spel naar hun hand te zetten.

19-08-2024 11:34

Sulejmani15 +872

Setford, Pasveer, Ramaj

Aankoop? Sutalo Rugani Hato
Rensch Rugani Kaplan Baas
Bouwman Hato
Janse

Henderson
Vos/Manssverk

Aankoop? Taylor
Berghuis Hlynsson
Fitz jim


Aankoop? Brobbey Bergwijn
Berghuis Traore Akpom Godts
Faberski Rijkhoff Forbs


Dan is dit een beetje wat je hebt. Dat ziet toch iedereen dat je op het middenveld zwaar ondermaats bent? En al tijden lang geen fatsoenlijke backs.

19-08-2024 11:27

Lazell +16989

Het is vooral heel voorspelbaar. De loopjes in de half spaces worden altijd gedaan door de half spelers (heel af en toe een back). De loopjes op de flanken altijd door de vleugelspelers. En de backs komen altijd in het middenveld. Daar kan een tegenstander eenvoudig op anticiperen, zoals NAC dat goed heeft gedaan. Die hebben de aanvallende veldbezetting (2-3-5) gewoon gespiegeld door een 5-3-2 te spelen.

Bergwijn bracht niet zo veel, maar hij ging als flankspeler af en toe nog achter de spits staan, of zelfs rechts van de spits. Dan loop je vrij omdat het onvoorspelbaar is en je NAC voor keuzes stelt, die back gaat niet helemaal meelopen en zo krijg je overtallen in de as. Zulke dynamiek zie ik veel liever. Laat Godts maar eens lekker naar binnen komen en Taylor op de flank. Laat Gaaei/Rensch/Hato maar eens een keer aan de buitenkant overlappen, ipv alleen te mogen underlappen.

19-08-2024 11:24

Sulejmani15 +872

Ik vraag me af waar de aankopen blijven. Ieder jaar heb je toch transferbudget hoeveel dat ook mag zijn? Wij hebben nul euro uitgegeven en toch het volgende binnengehaald,

Mikautadze +- 13mil
Conceicao 10 mil
Setford 1mil
Sanchez 3mil
Rulli 4mil
Sosa verhuur
Medic verhuur

Is toch rond de 30 miljoen en misschien vergeet ik nog wat.
Dan komen wij aan met ee Traore die al jaren niks presteert.

Waar blijft een rechtsback, rechtsbuiten en een nummer 10?
Als je een beetje investeerd in dit elftal word je echt wel 3e.
En het hoeft allemaal niet duur te zijn dan maar kwaliteit toevoegen door wat te huren maar op deze manier doorgaan is geen optie

19-08-2024 11:15

Odin2710 +2091

De voorbereiding, de Europese wedstrijden en 2 competitiewedstrijden, totaal geen overtuiging, totaal Ajax-onwaardig, gewoon lachwekkend. Nee we zijn echt vooruitgegaan t.o.v. vorig seizoen.

19-08-2024 10:59

OpaHooligan +3879

Eigenlijk zie ik dan weer met die wisselende opstelling van Farioli, al meer vastigheden, dan met de basisopstelling van van 't Schip die minder wisselde.

19-08-2024 10:51

AjaxAddicted +2988

Onzin. Van t Schip zou deze wedstrijd gewonnen hebben. Het is wederom tactisch falen. Geen middenveld, veel verdedigers en nog bij de eerste de beste doelpogjng, direct een doelpunt. Wat een ellendig voetbal…

19-08-2024 13:30

Wobbo +11344

We zitten nog steeds met de nasleep dat Ajax woke is gegaan en niet meer de mentaliteit heeft gehad als club in het geheel om overal de beste mensen neer te zetten. Onder het mega slappe soepstengel beleid van Slappe Flap Sar heeft hij zich laten overlopen en is heel de club volgelopen met allerhande figuren die er totaal niets te zoeken hebben waaronder 3 vrouwen wat natuurlijk helemaal een lachertje is. Hoe breng je een bedrijf naar de afgrond waar de doelgroep voor 99% uit mannen bestaat? Simpel, gewoon een stel gender quota vrouwen aannemen en lekker verder gaan met die mentaliteit dat je in de wereld van de topsport niet de beste hoeft te zijn.

Door dit slappe weekdieren beleid zijn er een hele reeks echte Ajacieden de club uitgejaagd en is er allerhande tuig zoals die 3 gender quota wijven, Hendriks, Van Halst binnengehaald met als ultieme uitspatting de Duitse criminele oplichter Mislintat. Die heeft vervolgens zonder enig toezicht (aangezien ze bij Ajax mensen aannemen op basis van oa hun geslacht of andere idiote redenen) de een na de andere miskoop binnen mogen halen die of gewoon totaal niet goed genoeg voor Ajax zijn of totaal niet bij het Ajax spel passen. Heeft er veels te veel voor betaald en ze kregen bijna allemaal 5 jarige contracten voor een mega salaris. En Mislintat die loopt gewoon nog steeds vrij rond.

Als Ajax wel gewoon een goed beleid had gevoerd en slappe soepstengels als Van der Sar die stelselmatig beroerd bewezen beleid heeft gevoerd de club uit had geschopt en ze geen vrouwen hadden aangenomen die sowieso nooit de beste kunnen zijn voor de top posities binnen Ajax dan had er ook nooit iemand gedacht dat het een goed idee zou zijn om die idioot als een Hendriks binnen te halen, het enorme lichtgewicht dat Van Halst heet en niemand had het ooit in zijn hoofd gehaald om een volstrekt onbekende Duitser in de vorm van Mislintat te halen. En als Mislintat voor wat voor reden dan ook toch was aangesteld en de directie en RvC had vol gezeten met mensen die wel voldoende kennis hebben over voetbal dan hadden al die miskopen NOOIT gekomen!

Kroes heeft al een hele tijd aangegeven dat er pas gekocht kan worden als er wat verkocht is. Dit ligt niet aan Kroes maar aan Mislintat en de totaal incapabele directie en RvC. Nog steeds! We hebben nu ook de pech dat we opgezadeld zitten met een transferperiode die heel laat op gang komt door het EK en omdat we natuurlijk abominabel slechte spelers hebben die je haast aan de straatstenen niet kwijt kan. Dus ik verwijt Kroes niets. Dit is nog steeds het hele geval van dat je goed moet onthouden wat er de laatste jaren bij Ajax is gebeurd en het als een les moet zijn om nooit te zwijken voor van die extreem linkse feministische ideologieen dat je ineens persé vrouwen moet aannemen voor een bedrijfstak waar hoofdzakelijk mannen naar kijken. Het slappe soepstengel beleid van Slappe Flap die niet achter Overmars is blijven staan in die periode als de schijterd dat ie is.

Enige wat ik Farioli verwijt is dat ie niet aan de slag gaat met Vos. Ik vond dat je kon zien vorig seizoen als je Vos zag spelen dat je iemand zag met alles wat je nodig hebt voor de top als ruwe diamant maar dat die nog geslepen moet worden. Ik zie er meer in dan al die andere middelmatige voetballers als Hlynsson, Taylor, Mannsverk, Van den Boomen, Fitz-Jim. Je bent als trainer nog steeds een passant en ik vond dat van hogeraf ingegrepen moet worden en eisen dat Vos er gewoon bij blijft of iig niet verkocht wordt dan maar verhuurd. Dat Brobbey, Bergwijn, Traore in zo'n slechte staat bevinden dat neem ik ze vooral zelf kwalijk en niet Farioli. En verder heeft Farioli ook te maken met internationals die later terug kwamen van vakantie door het EK enzo.

Kroes en Farioli hebben mij nog niet overtuigd maar ik vind ook niet dat ze daar al genoeg de tijd voor hebben gehad dus ik zie het allemaal wel hoe het ervoor staat in Oktober.

19-08-2024 10:48

Lazell +16989

Wat een ontiegelijk populistisch gezeik in je eerste stuk. Is intellectueel ook ontzettend lui om woke en vrouwen de schuld te geven van de enorme terugval... Jammer man, want je laatste zin is dan wel weer genuanceerd en realistisch.

19-08-2024 11:29

DanieldaCruz +1002

Je hebt ze er nog..😊

19-08-2024 12:21

Wobbo +11344

Kijk ik kan er ook niets aan doen dat een groot deel van de bevolking geindoctrineerd is met al dat woke diversity and inclusion bullshit. Feit is dat ze bij Ajax niet de beste kandidaten aannemen. Vrouwen kunnen nooit de beste kandidaat zijn voor de posities binnen Ajax waar het om het beleid gaat van Ajax aangezien vrouwen gewoon geen interesse hebben in voetbal. Heb het al vaker gezegd hier maar ik ken zo'n beetje 150 vrouwen om me heen (zussen, hun vriendinnen, mijn vriendinnen, tantes, omas, buurvrouwen, bandleden etc etc) en niemand interesseert voetbal. Ja ze kijken misschien Oranje mee of als Ajax ofzo ver reikt dat ze dan een Europees avondje meegluren maar dat is het dan wel. Voor- en na-beschouwingen kijken ze niet. Mij kan je niet wijsmaken dat in dat piepkleine groepje vrouwen wat zich daadwerkelijk wel interesseert voor het voetbal wereldje en alles eromheen dat dat ook kandidaten zijn die uberhaupt voorkomen in het top 10 lijstje van beste kandidaten. Dat is gewoon absolute onzin. Wat mij betreft common sense.

Dus als er daadwerkelijk vrouwen in de Ajax organisatie worden neergezet dan moet je dat zien als de kanarie in de koolmijn dat er iets heel erg fout zit in het beleid wat er wordt gevoerd. Want dan blijkt dat er geen topsport mentaliteit meer heerst binnen de club. En dat is dodelijk in een wereld waar juist ALLES draait om beter te zijn dan je concurrentie. Ik snap gewoon niet dat niet iedereen dit snapt? Ze slaan expres honderden betere mannelijke kandidaten over om maar persé vrouwen aan te stellen door dat linkse feministen gezeik.

Maar die 3 vrouwen in de organisatie is maar 1 groot teken dat het compleet mis zit in de organisatie. De andere tekenen zijn de grootste slappeling ooit Flappie van der Slappie die er op de achtergrond een enorme puinhoop van heeft gemaakt en zich totaal niet als cultuurbewaker heeft gedragen. Allemaal goed functionerende Ajacieden eruit wieberen zoals Bogarde, Vanenburg, Tahamata en ik zal er nog wel een paar vergeten. Niet achter Overmars staan omdat Slappe Flap bang is voor dat woke feministische gekrijs van een paar hysterische tuinbroeken op Twitter. Het aannemen van Van Halst, het lichtgewicht der lichtgewichten. Een of andere Olympier/Hockeyer Hendriks die er 1 grote puinzooi van heeft gemaakt en er totaal niets te zoeken heeft. Al dat tuig wat er niet te zoeken heeft en nul kennis heeft moet een extern headhuntersbureau inschakelen om vervolgens met de Duitse oplichter Mislintat aan te komen. Die mag volledig zijn gang gaan omdat de club met 3 vrouwen, Hendriks, Van Halst en Slappe Flap alleen maar figuren heeft zitten die er totaal niets te zoeken hebben en helemaal geen tegenwicht kunnen bieden omdat ze of geen reet verstand van voetbal hebben of complete lichtgewichten zijn.

Dit is er gebeurd. Van der Sar, Hendriks, Van Halst, Mislintat zijn gewoon mannen hoor dus daar ben ik ook kritisch op. Maar als je vrouwen gaat aanstellen dan weet je gelijk al dat iemand zijn werk niet goed doet want een vrouw kan NOOIT EN TE NIMMER de beste kandidaat zijn voor de top posities binnen een topclub als Ajax omdat iedereen ook wel weet als ze eventjes hun brein gebruiken dat er per positie tientallen betere mannelijke kandidaten te vinden zijn.

Ik beweer hier niet dat vrouwen niets kunnen. Ze hebben alleen totaal niets te zoeken binnen een topvoetbalclub als Ajax. Maar ja zie de reacties op mijn stukje er zijn in Nederland zoveel figuren geindoctrineerd met die GroenLinks/D66 onzin. Het is een groot probleem in Nederland. Allemaal van dit zitplassers die juichen als iemand zegt " het is nu tijd voor een vrouw!"... Waarom zou het nu tijd zijn voor een vrouw?? Je bent een topclub, je moet de beste kandidaten aanstellen. Vrouwen interesseren zich niet voor voetbal zoals mannen dat doen. De kans dat een vrouw de beste kandidaat is tegenover mannelijke kandidaten dat is verwaarloosbaar naar 0%.

19-08-2024 13:11

Lazell +16989

Ik zit altijd ergens in het midden. Soms iets meer naar links, soms iets meer naar rechts. Dat is mijn aard, mijn politieke voorkeur, de manier hoe ik mijn werk doe en de manier waarop ik mensen bekijk. Dingen zijn zelden tot nooit zwart-wit namelijk, alleen met hele zware, ontolereerbare zaken Alleen dan zijn uitspraken als "dit is goed/slecht, geen mogelijkheid tot discussie" gerechtvaardigd.

Naar mijn mening zit jij veel te veel op het hele zwarte of het hele witte gebied. Als ik je stelling even iets minder zwart-wit maak en zeg dat vrouwen minder vaak geschikt zijn voor voetbalfuncties dan mannen, dan ben ik het roerend met je eens vanwege de redenen die jij aandraagt. Quota in welke vorm dan ook ben ik fel op tegen (etniciteit, geslacht, seksuele voorkeur), dus als er een persoon bij Ajax binnen is gekomen obv positieve discriminatie, zou dat inderdaad een groot afbreuk zijn aan de wil om te presteren. Maar jij maakt er een soort omgekeerd quotum van, namelijk dat een voetbalorganisatie 100% mannen moet hebben. Vrouwen KUNNEN geschikt zijn, mits ze aan de gestelde kwaliteitscriteria voldoen.

Waarom zou een een niksnut als Wesley Sneijder meer potentie als coach hebben dan bijv. Lieke Martens na haar carriere? Of waarom is Sarina Wiegman een slechtere coach dan Andries Jonker? Ik geloof daar niet zo in. Daarnaast zijn er veel functies binnen Ajax die eigenlijk weinig te maken hebben met voetbal. Zelfs de overgrote meerderheid, zoals financiën, commercie en zo'n 90% of meer van het kantoorpersoneel. Meer dan de helft van de RvC hoort ook puur beleidsmatige kennis te hebben en niet voetbalinhoudelijk, waarvoor vrouwen (zo goed als even) geschikt voor zijn als mannen. De financieel directeur en commercieel directeur horen affiniteit met voetbal te hebben, maar meer ook niet en mogen wat mij betreft zeker vrouwen zijn. Maar weer: zo lang ze maar aan de gewenste kwaliteitscriteria voldoen.

Ook woke, D66 en GroenLinks kunnen goede aspecten hebben. Alleen sluit jij de goede dingen bij voorbaat uit. Woke is kut. D66 is kut en inclusie is kut. Dat vind ik jammer, want je laat geen ruimte voor discussie of om iets wijzer te worden van andere meningen die niet per se stroken met jouw zienswijze.

19-08-2024 14:20

Wobbo +11344

Ik geloof gewoon nooit dat een vrouw de beste kandidaat kan zijn voor een topclub als Ajax. Puur omdat ik weet dat het voetbal wereldje vrouwen geen ene reet interesseert. Dat is volgens mij gewoon algemene kennis. Dus als ik ineens zie dat er 3 vrouwen in de directie en RvC zitten dan gaan er bij alarmbellen rinkelen dat er iets helemaal scheef zit in het beleid wat er wordt gevoerd bij Ajax. En dat zie je terug de laatste paar seizoenen. Alles wat Cruijff wilde dat er juist niet zou gebeuren dat is gebeurd. Ik ben ervan overtuigd dat die 3 vrouwen er alleen maar zitten door modern geneuzel en dat er expres mannelijke kandidaten zijn overgeslagen om persé vrouwen aan te stellen. En als je die mentaliteit hebt dan gaan er nog veel meer dingen mis. Zie het binnenloodsen van Hendriks, Van Halst en uiteindelijk Mislintat. Ik bedoel hier nergens dat alle vrouwen weer achter het aanrecht moeten maar geforceerd vrouwen aannemen op positities waar je uit een pool kan kiezen met geschikte mannelijke kandidaten met affiniteit voor voetbal en Ajax in het bijzonder ja daar help je niemand mee. Die mentaliteit heeft de club genekt de laatste jaren.

Het hele woke gebeuren is wat mij betreft een gezwel in de maatschappij wat nergens op slaat. Het slaat te ver door. Als er genoeg cultuur bewakers op de club zijn geweest had het nooit tot zover gekomen. Ik beweer ook nergens dat elke mannelijke kandidaat automatisch een betere is dan een vrouwelijke maar als je het over Ajax hebt is zeker weten voor elke positie waar het over het beleid gaat van Ajax de beste kandidaat een man. Daar blijf ik bij en dat is ook de simpele logische waarheid.

19-08-2024 15:39

DanieldaCruz +1002

Nooit wrijven in een vlek

19-08-2024 15:54

Lazell +16989

Je negeert mijn hele bericht en gaat gewoon verder met je verhaal. Discussies zijn om wijzer te worden, maar jij bent te zwart-wit om maar enigszins mee te gaan in mijn verhaal. Of er uberhaupt op te reageren, want je negeert mijn reactie en mijn vragen volledig. Volgens mij heb je hem nieteens volledig gelezen...

"Dus als ik ineens zie dat er 3 vrouwen in de directie en RvC zitten dan gaan er bij alarmbellen rinkelen dat er iets helemaal scheef zit in het beleid wat er wordt gevoerd bij Ajax."

Ik stel dat er in de RvC meer niet-voetbalkennis nodig is dan voetbalkennis. Daar zitten 2 vrouwen in. 1 met een hele stevige financiële/accounting achtergrond en 1 met een hele stevige media achtergrond. Je wil daar bij uitstek niet iemand hebben zitten die veel voetbalverstand heeft. Dat moeten slimme, hoog opgeleide en succesvolle mensen uit het bedrijfsleven zijn die hun sporen al lang en breed hebben verdient in die sector. Er zit 0 meerwaarde in het hebben van voetbalverstand wanneer je de financiële cijfers controleert. Sterker nog, dat werkt belangenverstrengeling in de hand. Financiële mensen moeten zich vooral bezig houden met financiën. Zodra die zich gaan bemoeien met voetbalinhoud is het eind helemaal zoek. Uit onderzoeken blijkt dat vrouwen intelligenter en hoger opgeleid zijn, dus op niet-voetbalinhoudelijke vlakken kom je nou eenmaal met regelmaat uit bij een vrouw.

" Ik beweer ook nergens dat elke mannelijke kandidaat automatisch een betere is dan een vrouwelijke maar als je het over Ajax hebt is zeker weten voor elke positie waar het over het beleid gaat van Ajax de beste kandidaat een man. Daar blijf ik bij en dat is ook de simpele logische waarheid." Simpel is het zeker, de waarheid zeker niet. Er zijn genoeg vrouwelijke topkandidaten die kennis hebben die Ajax verder kan helpen.

Het woke gebeuren is geen gezwel. Het woke gebeuren zorgt ervoor dat groepen die gediscrimineerd worden beter behandeld worden. Schiet het te ver door? Zeker weten. Is alles wat woke is kut? Zeer zeker niet. Zoals ik net ook al zei (maar je waarschijnlijk negeert of nieteens leest): je bent te zwart-wit.

19-08-2024 16:54

DanieldaCruz +1002

Hahaha, jij kijkt teveel Andrew Tate filmpjes…
En weet weinig van topsport bestuur, bedrijfsleven en business.

19-08-2024 12:20

Lazell +16989

Lol... Mensen die een pedofiele vrouwenhandelaar als voorbeeld nemen en zich dan afvragen wat er mis is met de rest van de wereld.

19-08-2024 12:28

Wobbo +11344

Ik vind dat een enorme blaaskaak dus ik kijk daar niet naar. Alsof iemand zoals ik niet zijn eigen mening kan vormen met gewoon een beetje nadenken haha. Als Ajax gewoon probeert op alle posities de beste kandidaten te zetten dan is er niets aan de hand. Maar je dat doen ze niet en daarom zitten "we" in de huidige toestand. En dat komt niet alleen door die vrouwen nee maar de alarmbellen zouden wel moeten gaan rinkelen als vrouwen beslissingen mogen gaan nemen binnen een topvoetbalclub als Ajax. Dan zit er iets helemaal mis. En dat is wel gebleken.

19-08-2024 13:16

Lazell +16989

@Wobbo: je moet mensen gewoon op hun prestatie beoordelen en nergens anders op. Een incompetente man is een slechte medewerker, net als een incompetente vrouw. Dan moet je niet vrouwen weren, maar incompetente mensen.

19-08-2024 14:31

JanBiesbos +29059

Vieze competitie vervalsing, vrijdag stonden ze nog op het veld publiek te bedanken en persco te geven. Hoeveel bedrust en slaap zouden de spekers gehad hebben? ja idd dus alleen zaterdag normale bedrust. En dan sta je zondag tegen 16 spelers met (inc wissels) frisse benen van 7 dagen die dat ook weten en dan 300% volle bak gaan met alleen in de weg lopen. En morgen al weer in vliegtuig.

19-08-2024 10:48

Matts +2133

Tja, het is inderdaad het lekkerst als je iedere week met een vaste basiself kunt spelen. Maar dat zal hij ook echt wel gaan doen zodra iedereen fit is, neem ik aan.

19-08-2024 10:40

AjaxMiddelburg +2944

De pot nog eens in samenvatting gezien. Zoals iedereen al constateert het middenveld is erbarmelijk. Is het middenveld stabiel dan zal alles makkelijker gaan. Maar man man als je FJ ziet invallen, de non-verbale communicatie van Brobbey, Godts zijn acties, tja Taylor, Bertje zijn fitheid… enz. Je kan discussiëren over het rouleren maar wie je ook opstelt van deze selectie, je moet van NAC kunnen winnen. Geen idee wat de invloed van Brobbey en Taylor in de selectie zijn maar ik zou deze 2 heren verhuren. De mentaliteit die zij op dit moment laten zien past niet in het proces waar Farioli mee bezig is. Dit geldt natuurlijk ook voor Bergwijn. Zeker hij. (Gewezen) Aanvoerder en grootverdiener. Wegwezen. Kroes aub op zoek naar creativiteit!!!

19-08-2024 10:35

JanBiesbos +29059

Lijkt wel of onze scouts er zitten om de club kapot te maken alleen maar middenvelders die niks toevoegen aan Ajax

19-08-2024 10:35

Sniperbooya +1128

Het valt of staat met kwaliteit. Dat was vorig seizoen zo, en dus is dat zeker dit seizoen wederom het geval... Vooral het middenveld heeft een voetballende kwaliteitsinjectie nodig..

Over injecties gesproken, daarnaast kan Traore wel wat peper in zijn reet gebruiken.. Hoe hij gisteren over het veld bewoog was ronduit schandalig. Leek wel alsof alles rondom hem heen op 2x snelheid afgespeeld werd. Zoooo traaaaaaaaggggggg

19-08-2024 10:31

mokum007 +6522

Je kan rouleren maar niet het hele elftal, en automatisme krijgt je als je wk in en wk uit met elkaar speeld

19-08-2024 10:27

Ajacider +4918

Het helpt ook niet mee dat je "sterspelers" pas bij de selectie aansluiten als de competitie al is begonnen.

19-08-2024 10:22

JanBiesbos +29059

Schuld van koeman die had ze niet mee moeten nemen

19-08-2024 10:35

ruudanita +331

Niet om het een of ander maar ook met de mensen op de bank moeten ze van NAC winnen . Het is een mentaliteits probleem. Onderschatting .

19-08-2024 10:10

Panna +5042

Was het maar onderschatting!

19-08-2024 10:22

JanBiesbos +29059

Of juist teveel ontspanning

19-08-2024 10:36

Torcida +5683

De wedstrijd tegen Pana was vooral mentaal heel zwaar, denk ik. Lijkt me moeilijk om amper 3 dagen later weer helemaal scherp te zijn.

19-08-2024 10:48

Lazell +16989

Dat geloof ik niet. Het was een slecht tactisch plan en een slechte uitvoering. Klopte gewoon van geen kant. Heb eigenlijk geen spelers zien verzaken qua arbeid.

19-08-2024 12:30

stopperspil +11176

Ach rouleren maakt jammergenoeg niet zoveel uit, zgn basis en bank zijn gelijkwaardig dus niet top, moet gewoon kwaliteit bij qua techniek, creativiteit en dynamiek anders wordt Ajax helaas weer 5de

19-08-2024 09:55

DeWijsneus +25724

Die middenvelders zouden bij geen Ajax van de afgelopen 30 jaar in de basis staat. Geen 1.

Dat is je hele probleem.

Ouderwets trechtervoetbal gisteren weer. Lekker wandelen met de bal aan de voet. Beetje kijken naar worstelen met Brobbey.

Het was gewoon dramatisch. Ben ook oprecht blij dat ik 1 september niet kan kijken. Ik kan het ook niet opnemen en door het tijdsverschil en verplichtingen weet ik de uitslag ook pas na een flinke dag later.

Kroes, doe effe je best en ga wat regelen man. Dit is bagger.

19-08-2024 09:49

RvhC74 +5371

Onbegrijpelijk dat Vos wordt verkocht

19-08-2024 09:49

JanBiesbos +29059

Schuld van koeman had BB niet mee moeten nemen

19-08-2024 09:48

analist2399 +695

Beetje vreemd dat de beste middenvelder ''Misehouy'' geen gelijkwaardig contract werd aangeboden als een Hlynson. Het is nou juist het type middenvelder die dit ajax mist. Om zo'n soort gelijke speler te halen gaat ajax enorm veel geld kosten. Veel meer dan de contract eisen van Misehouy.

Het huidige middenveld is zo ajax onwaardig. Hiermee ga je nooit het Cruijffiaanse voetbal kunnen gaan spelen. Ook missen we een technisch behendige spits die het spel moeiteloos kan versnellen.

19-08-2024 09:48

Joris.S +378

Natuurlijk moet hij een vast elftal gaan neerzetten an anders wordt het weer een fiasco van een seizoen

19-08-2024 09:46

Thomas15 +438

Ik heb even de teleurstelling laten verwerken. Maar na gisteren zijn wel paar dingen duidelijker geworden.

Die 2 goals tegen dat kan je overkomen, 1e goal was goed uitgespeeld en verkeerd ingestapt door Anton. 2e goal domme overtreding op een gevaarlijke positie, speler van nac stond nog met ze rug naar de goal. Had prima op kunnen staan en het duel aangegaan.

Afijn voor de rest stonder het achterin prima, grootste probleem is de creativiteit op het middenveld. Mag echt hopen dat daar wat voor komt want met wat we nu hebben gaan we gewoon te weinig goals maken.

Ideale 11 in mijn ogen op dit moment:

Ramaj
Sergi Sutalo Rugani Hato
Henderson Taylor
Eriksen
Berghuis Weghorst Godts

Ja, Brobbey op de bank. Vind hem gewoon niet gevaarlijk genoeg op dit moment en speelt hetzelfde spelletje de hele tijd. Met Weghorst kan je ook hoge ballen geven want die kan tenminste koppen. Denk dat die bal gewoon eerder de 16 in kan ipv 10 meter voor 16 lopen worstelen met de laatste man

Denk dat dit een goede mix is van ervaring en talent. Weet dat Taylor ook niet in beste doen is maar met een Eriksen en Hendo naast zich moet hij zich toch wel omhoog weten te spelen. Taylor kan je ook wisselen met FJ. Moeten elkaar scherp houden.

19-08-2024 09:37

Lazell +16989

Die eerste goal ging zo veel aan verkeerd. Eigenlijk al bij het balverlies. Ten eerste moet Godts nooit een individuele actie aangaan als er zo veel ruimte in zijn rug ligt. Ten tweede mag er nooit zo veel ruimte in zijn rug liggen, zowel Hato als Taylor zijn in geen velden of wegen te bekennen. Mannsverk staat ook te ver van de situatie om rugdekking te verlenen. NAC bespeelt die ruimte slim, maar je geeft de bal en de ruimte wel heel eenvoudig weg.

En dat zet de rest weer in werking. Na de 2e pass wijkt de speler met de bal op onze rechterflank uit naar de zijlijn. Sutalo volgt en gooit daarmee het hele centrum open waar een lopende speler in kan komen. Niet zijn eerste keer dat hij een fout maakt met te enthousiast uitstappen. En zo kom je met 3 passes van de ene 16 naar de andere. Echt heel amateuristisch.

19-08-2024 11:37

Thomas15 +438

Klopt, gaan veel dingen fout bij dat tegendoelpunt.

Elke wedstrijd geef je wel kansen weg en dat gebeurd. Maar je creeert te weinig. Je kan deze pot ook met 2-4 winnen

19-08-2024 11:59

Lazell +16989

Klopt wel. Ik heb meer moeite met de hoeveelheid fouten en de eenvoud waarmee NAC scoort, dan dat NAC kansen krijgt en scoort. Als de veldbezetting niet goed is moet Godts compenseren door het simpel te houden. Als Godts balverlies lijdt, moet de restverdediging ervoor zorgen dat het opgevangen wordt. Als er ruimte ligt om te counteren voor de tegenstander, moet je het centrum gesloten houden en moeten andere spelers als de wiedeweerga helpen om weer druk op de bal te krijgen. Sommige fouten kunnen gebeuren, maar dit is echt onacceptabel. Hopelijk trekken ze hier lering uit.

En inderdaad. Tegen dit NAC moet je zeker 8, 9, 10 grote kansen creëren. Dat wijt ik dan meer aan fitheid van spelers, kwaliteit van selectie en starre keuzes van de trainer (zoals vd Boomen als lopende 8).

19-08-2024 12:16

Thomas15 +438

Ja ben ik met je eens. Denk dat hij daarom ook vaak voor Forbs kiest omdat Forbs toch veiliger speelt. Godts lijkt op dit moment top op het moment dat de rechtsback al 60 min erop heeft zitten.

Ja middenveld heeft echt een kwaliteitsimpuls nodig.

19-08-2024 13:18

Henkjanklaas +20637

Al deze artikelen en commentaren van zogenaamde analisten blijven steeds dezelfde zo lang we niet in staat zijn de spelersgroep drastisch te verbeteren. Iedereen met interesse voor Ajax weet al lang wat dit betekent. Zo snel mogelijk spelers van de hand doen en nieuwe halen, desnoods huren als er geen geld is. Met deze selectie wordt het nooit wat hoewel onze Italiaan het alleen nog maar erger maakt met zijn wisselbeleid. Ik doe er voorlopig in ieder geval het zwijgen toe totdat er fundamenteel echt iets verbeterd. Ik wens jullie een fijne nazomer.

19-08-2024 09:14

dp92 +11257

En hoeveel vastigheden gaan we hebben als de halve selectie weer geblesseerd is half november?

19-08-2024 09:10

Johan1 +2932

Die Farioli is een beetje te veel in zichzelf en zijn zogenaamde visie gaan geloven, kan de realiteit blijkbaar niet zien…..we hebben gewoon punten nodig en die haal je niet door iedere keer 8 spelers te wisselen die nog minder zijn dan de basiself. Die vd Boomen, Hlynson, FJ, Gaaei, Medic, Mansverk, Bergwijn, Rensch, Forbs gewoon verkopen, want die komen gewoon kwaliteit of mentaliteit tekort om Ajax vooruit te helpen. Kroes is met veel bombarie gekoemen, maar laat vooralsnog niet zien waarom. Nog 11 dagen om een beetje hoop te krijgen op een beter jaar, maar ik heb weinig vertrouwen in Kroes en Farioli. Ik ben bang dat ze enorm overschat worden. Er komt weer een baggerjaar aan.

19-08-2024 09:10

Lazell +16989

Ben er ook niet blij mee, maar je loopt eigenlijk gewoon achter de feiten aan. Farioli heeft te maken met een hele zware erfenis. Je complete voorhoede begint niet fit door vorig seizoen. Brobbey die vorig seizoen met een ontstoken knie speelde en nauwelijks kon trainen vanwege fitheidsproblemen. Bergwijn die lang geblesseerd was en op het EK weer. Berghuis ook lang geblesseerd, zijn slepende rugblessure en daardoor ook niet fit aan het seizoen begon. Godts met een blessure. Traore die niet fit aankomt. Die spelers zijn gewoon niet belastbaar, mede omdat ze vorig jaar nooit een optimale opbouw hebben gehad en enorm blessuregevoelig waren omdat ze met kleine blessures wel volle bak moesten geven. Die fout moet je niet weer maken.

Naast de achterstand qua fitheid, is er een enorm kwaliteitsgebrek. Baas en Janse doen het verdienstelijk, maar dat is in principe een enorm teken van armoede. Een keeper die tegen de 41 aanloopt. Rasmussen die in de basis mocht beginnen. Forbs, Akpom, Taylor en Fitz-Jim... Ik geef het je te doen hoor. Dit Ajax heeft dit seizoen gewoon nodig om weer een beetje normaal te worden. Brandhout lozen, een geraamte bouwen, talenten laten rijpen en de fitheid van de spelers weer op niveau krijgen. Dan begin je volgend seizoen de voorbereiding met een fitte(re) selectie en goede spelers.

19-08-2024 11:45

Gonzalez75 +5875

Inderdaad, als je niet met een vast elftal gaat starten dan komen de automatismen er ook niet. Los van het feit of spelers 90 minuten kunnen spelen in de fase van het seizoen.

19-08-2024 09:07

JanBiesbos +29059

Dat kunnen ze dus niet en dat kan je dus niet los zien vd 90 min en dus krijg je overal van dit soort gelul

19-08-2024 10:41

Gonzalez75 +5875

Als ze eens met verstand leerden voetballen, dan hadden we dit soort discussies minder. De helft van het elftal rent als een kip zonder kop onnodig energie te verspillen. Zie al voor de grap hoe het jagen vanuit het middenveld en de aanval verloopt. Doet niet iedereen mee, dan heeft het geen zin.

19-08-2024 17:11

RuudKroket +903

Te weinig aanvallende kwaliteit is het enige euvel dat snel verholpen moet worden. Met de fitheid, defensie en trainersstaf zit het wel goed. Uit de jeugd komt er qua aanvallend talent al heel lang zeer weinig. Dus? Er moet gekocht worden. Geen geld? Onzin. Leen maar wat. Doen alle andere clubs in de wereld elk jaar. Wat doet die Alex Kroes eigenlijk precies? Dat was toch zo een listige dealmaker?

19-08-2024 09:04

Chalana1984 +4532

Brobbey staat inderdaad bijna altijd met de rug naar de goal en biedt zich niet of nauwelijks in de diepte aan. Is véél te voorspelbaar. Zo gaat hij de top nooit halen.

19-08-2024 09:04

debarbaar +8250

Al die betweters. Misschien had iemand bij de knvb moeten bedenken dat het niet zo goed is om te spelen binnen 48 uur na een wedstrijd die 2,5 uur duurde terwijl mensen dinsdag al weer het vliegtuig in moeten

19-08-2024 09:01

JanBiesbos +29059

Nou dat dus competitie vervalsing

19-08-2024 10:41

Louis.K +2117

fits jim wat slecht

19-08-2024 08:52

WZAWZDB33 +797

Van den Boomen zsm verkopen t.e.a.b. ben helemaal klaar met Zeevrachtschepen op ons middenveld. Vanaf januari Henderson laten gaan die is nu nog nodig door zijn ervaring op het middenveld maar in mindere mate het zelfde verhaal.

19-08-2024 08:32

Lazell +16989

Ik neig hier ook wel een beetje naar starheid van Farioli. Die MOET zijn systeem spelen met een lopende halven en brede buitenspelers. En dan start je gewoon met vd Boomen.

Er zijn maar 3 middenvelders in onze selectie die in de tactiek van Farioli passen. Dat zijn Taylor, Hlynsson en Mannsverk. Henderson, Tahirovic en Vos zijn geen pure 6. Berghuis en vd Boomen zijn geen lopende halfspelers en Fitz-Jim is niet iemand die veel in de 16 moet komen. Deze type spelers schreeuwen om een andere invulling van het middenveld.

19-08-2024 11:51

Merrick +6754

Er mogen dan veel tegenstanders van Weghorst zijn, maar die zal het aanzienlijk beter doen dan Brobbey die niet eens in staat is om een penalty binnen te schieten.

19-08-2024 08:31

GAjax31 +16127

Laten we niet vergeten dat Brobbey vorig seizoen een van de weinige lichtpuntjes was. In zijn huidige vorm heb je er weinig aan, maar hij heeft al bewezen dat hij goed genoeg is. Had vorig jaar ook 18 goals en 10 assists in de Eredivisie. Is ook nog maar 22 jaar. Het is hopen dat Farioli hem snel fit krijgt.

19-08-2024 08:47

Devid87 +3534

Ben ik niet helemaal met je eens, hij begon vorig seizoen ook heel slecht met het missen van opgelegde kansen. Hij heeft het gaandeweg het seizoen iets opgepakt inderdaad. Maar komop zeg, die jongen moet er inmiddels een keer gewoon staan!

19-08-2024 09:02

GAjax31 +16127

18 goals en 10 assists noem je iets opgepakt? Dat is toch gewoon goed, zeker in een selectie die verder niet over heel veel kwaliteit beschikt.

19-08-2024 09:04

Lazell +16989

Ben je vergeten hoe dramatisch het seizoen begon voor Brobbey? Mistte ontzettend veel kansen. Dat scoren heeft hij weer opgepakt, als hij het hele seizoen dezelfde scoringsdrift had gehad, was hij met gemak op 25 doelpunten uitgekomen. Dat is toch de definitie van iets oppakken?

19-08-2024 11:55

GAjax31 +16127

Nee, dat ben ik niet vergeten. Maar 'iets opgepakt' suggereert alsof het een kleine verbetering was.

19-08-2024 12:21

Louis.K +2117

ga weg net als rugani heb je niks aan

19-08-2024 08:53

LichaTheButcher +3869

Het is echt ongelooflijk te noemen hoe het nu gaat binnen Ajax. Enfin dat je geen geld hebt door meerdere fouten tot daar aantoe maar ben dan zo creatief genoeg om binnen budget te scouten. Er loopt in Balkan/Afrika/Zuid-Amerika/Japan genoeg rond voor een bepaald budget mits je een goede scouting en TD zou hebben. Nee hoor, wij MOETEN wachten dat er spelers weggaan die ruimte maken voor spelers met ervaring (overrated) die ook superduur zijn in alles. De wereld op zijn kop. Op deze manier gaan we nooit aanhaken maar definitief jaren afhaken.

19-08-2024 08:29

Louis.K +2117

een man beslist weer wat er komt, voor het derde jaar . Scouten heeft geen zin. worden toch genegeerd. daarom is velmate vertrokken . ze leren niks , weer een rampjaar.

19-08-2024 08:56

Runnerlex +1733

De kater is groot kan ik je zeggen😢

19-08-2024 08:27

7172AFCA7395 +10311

Ook met deze basis-elf moet je simpel van NAC winnen.Vstigheden of niet.En daarbij: Brobbey en Bergwijn hebben in de vakantie niet veel uitgevoerd denk ik en je haalt een speler op rechts die 7 jaar nauwelijks heeft gespeeld. Wat verwacht je dan ?

19-08-2024 08:20

Siemjo +7892

Wat moet je dan? Brobby, Bergwijn Berghuis en Traore zijn niet in staat om een hele wedstrijd te spelen. Als ze een halve wedstrijd spelen laten ze niets zien De vervangers Akpon en Forbes zijn KK divisie niveau. Gots haalde zijn niveau niet. Op het middenveld mogen v.d. Bomen en Mansverk niet voor niets vertrekken, Taylor is weer op het zelfde niveau als begin vorig seizoen. Gaaei zakte ook weer door de ondergrens. Maar het beleid is nog steeds knudde. Geen geld maar we gaan een verdediger huren terwijl de problemen op het middenveld en aanval liggen. Alles wordt gedaan in een wandeltempo van uit achteruit. Totale besluiteloosheid op het veld en het beleid

19-08-2024 08:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.