NB: 'Er was een duidelijk verschil tussen Taylor of Álvarez op het middenveld'

door BadembaBarrie 197

Bron Ajax Showtime

NB: 'Er was een duidelijk verschil tussen Taylor of Álvarez op het middenveld'

door BadembaBarrie 197

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax houdt de wedstrijd opnieuw lang spannend, maar verslaat NEC wel met minimaal verschil. Ditmaal met redacteur Gino Haverkamp. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en praat mee!

Stelling: Dusan Tadic speelde tegen NEC zijn slechtste wedstrijd in een Ajax shirt.

‘Of het zijn slechtste ooit is, durf ik niet zeggen, maar het was zeker zijn slechtste wedstrijd van het seizoen. Tadic heeft soms echt iets weg van een one trick pony. Als hij eenmaal op links aan de bal is weet je dat hij maar één ding gaat doen en je merkt toch dat steeds meer tegenstanders daar op ingespeeld zijn. Soms gaat het dan nog goed, omdat hij natuurlijk een ongelooflijk goede voetballer is, maar als het niet meezit heb je in dit soort wedstrijden niet veel aan Tadic aan de bal.

‘Je kunt je dan afvragen of je niet eens dingen moet omzetten door eens een keer de spits-variant weer uit de hoge hoed te toveren. Vandaag lukte er op links namelijk echt helemaal niks. Die penalty was ook echt heel slecht. Ik weet niet wat Tadic daar dacht. De bal ging op zich nog wel aardig de hoek in, maar hij was veel te zacht. Die keeper kan daardoor makkelijk de hoek in en de bal pakken.’

Viel er wat jou betreft nog een Man of the Match aan te wijzen?

‘Brobbey maakt natuurlijk de goal en doet daarmee wel waar hij voor ingevallen is, namelijk zijn lichaam gebruiken, wegdraaien en scoren. In dat opzicht kun je Brobbey dus wel man of the match noemen. Verder vond ik eigenlijk alleen Timber en Taylor goed spelen. Timber heerste echt als een soort Beckenbauer, vooral in de eerste helft. Hij kwam vanaf rechtsback vaak rechtsback mee op en verlegde daarmee het spel heel goed. Je zag anderzijds wel dat Schuurs heel vaak alleen kwam te staan achterin, al had dat denk ik meer te maken met dat de restverdediging niet op orde was.’

Kenneth Taylor mocht voor het eerst in de Eredivisie in de basis starten. Hoe beoordeel je zijn optreden?

‘Ik vond Taylor niet eens héél goed spelen, maar als er één ding is wat er dit seizoen ontbreekt bij Ajax op het middenveld is het wel voetballend vermogen. Zeker als Álvarez en Klaassen daar samen staan. Ik denk dan ook dat je duidelijk het verschil ziet tussen wanneer Taylor op het middenveld staat en wanneer Álvarez daar staat. Met Taylor had je bijna constant dreiging naar voren en het viel me op dat hij vaak het tempo verhoogde. Hij bewoog ook veel, wat belangrijk was ten opzichte van Ajax’ normaal gesproken vrij statische middenveld.

‘In de tweede helft viel hij wat terug, ook omdat hij wat meer op de flank kwam te spelen. Er gingen ook steeds vaker dingen mis bij hem. Er was ook een moment dat hij met Tadic of Haller een één-tweetje probeerde aan te gaan, waarbij die bal nooit aankwam. Het zegt echter wel iets over hoe aanvallend hij denkt. Ik denk dat Ajax zo’n speler heel lang heeft gemist op het middenveld. Het smaakt in dat opzicht ook wel naar meer, dus ik zou zeggen speel volgende week ook met hem.’

NEC zette Ajax opvallend hoog onder druk en hield het achterin opvallend goed dicht. Hoe groot was de rol van die tactiek in het moeizame spel van Ajax?

‘Ik vond eigenlijk niet dat het zo super dicht stond. Ajax heeft dit seizoen ook vaak genoeg gespeeld tegen teams die gewoon met zijn allen op de zestien hingen en ik had vandaag niet het idee alsof Ajax tegen een muur speelde. Het ontbrak bij Ajax vooral aan beweging bij de voorste drie. Het was voorin heel statisch, Haller bewoog niet, Tadic ook niet en Berghuis nog het meest, maar die heeft geen snelheid en was vandaag echt heel slecht. Daardoor heb je sowieso al erg weinig versnellingen en het zorgt ervoor dat het spel voorspelbaar wordt, omdat je weinig opties hebt als aangever.’

Erik ten Hag bracht Brian Brobbey in de rust voor Steven Berghuis. Wat voor verschil maakte dat voor het statische spel voorin?

‘Ik vond het sowieso fijn dat Ten Hag een keer vroeg ingreep. Ik heb vaak genoeg geroepen dat je spelers eerder en vaker moet bestraffen voor een slechte wedstrijd en dat deed Ten Hag vandaag bij Berghuis, want die was echt dramatisch. Het brengen van Brobbey hielp Ajax ook deels van dat statische af, want Brobbey heeft de diepgang die de oorspronkelijke drie aanvallers ontberen. Met zijn sterke lichaam creëert hij bovendien vaak ruimte en hij staat al in die houding om weg te draaien voordat de bal bij hem komt. Met Brobbey erbij in de ploeg krijg je dus extra mogelijkheden en dat maakt je minder voorspelbaar.’

Mohammed Kudus viel in met de winnende assist, verdient hij meer speeltijd?

‘Zeker weten. Ik weet niet of hij een basisplaats moet krijgen, maar ik vond dat Ten Hag Kudus vandaag en eigenlijk regelmatig te laat bracht. Hij geeft dan wel de winnende assist, dus in dat opzicht kun je het een gouden wissel noemen, maar in principe heeft het weinig zin om iemand in de 85e minuut nog te brengen. Iemand zo laat inbrengen doe je met een talent dat je wil laten debuteren. Een Kudus wil je veel liever een keer twintig minuten mee laten doen. Hij is nu van waarde met een assist, maar meestal kan hij in de korte tijd dat hij op het veld staat gewoon niets laten zien.’

Hoe verklaar je dat in deze laatste fase van het seizoen juist de ervaren spelers zo door het ijs zakken?

‘Ik weet het eigenlijk ook niet. Voor de winterstop liep het bij Ajax eigenlijk super goed en vroeg je je tegen een tegenstander als NEC af hoeveel nul het voor Ajax werd. Nu is dat compleet verdwenen en waar dat aan ligt is giswerk. Het is inderdaad wel zo dat de ervaren spelers als Tadic, Blind en Berghuis te vaak niet thuisgeven en je zou dat wel als verklaring aan kunnen wijzen voor Ajax’ slechte spel. Doordat degenen die de kar moeten trekken slecht spelen, wordt de rest van het team daar in meegesleurd.’

Tot slot: Liam van Gelderen maakte zijn debuut voor Ajax, hoe vond je hem spelen?

‘Ik vind het altijd leuk om jeugdspelers bij Ajax te zien debuteren. Ik vond dat Van Gelderen het aardig deed, maar niet heel bijzonder. Hij viel in op rechtsback en deed daar over het algemeen wat hij moest doen. Hij kwam mee op en gaf soms ook wel eens een balletje voor. In dat opzicht was hij wel van waarde en veel meer kun je ook niet verwachten van hem. Hij is denk ik geen speler die echt gaat doorbreken bij Ajax 1, maar eerder naar een club als sc Heerenveen gaat, wat ook mooi is.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

willem1958 +8936

Taylor was vaak aanspeelbaar en deed goede dingen maar je ziet aan de automatismen dat het niet helemaal lekker gaat want zeg nou eerlijk; er is geen enkele gevaarlijke kans door ontstaan en wil je winnen dan moeten er wel doelpunten komen.
Berghuis raakte echt geen pepernoot in de eerste helft en misschien had dan Daramy op die plek moeten staan, dan heb je in ieder geval de kans dat hij met z'n snelheid er wel een keer langsgaat.
Klaassen is vaak belangrijk voor de 1-0 maar die raakte ook geen knikker zo ongeveer en Kudus wordt alleen in nood voor 5 minuutjes opgesteld terwijl Kudus meer voetbal in zich heeft dan Klaassen en Haller bij elkaar en er is niemand behalve Timber en Gravenberch die zo kan wegdraaien en daardoor ruimte creëert om gevaar te stichten, die creativiteit heb je nodig.
Kudus wel degene die Brobbey de mogelijkheid geeft om tussen de verdedigers de diepte te pakken en te scoren terwijl we dat de hele wedstrijd nog niet hadden gezien, dat is voetbalgogme van die twee en dat zou je vaker moeten zien.
Ten Hag moet Kudus gewoon 'ns een aantal wedstrijden achter elkaar een helft geven zodat die jongen vertrouwen en ritme kan opdoen.

25-04-2022 12:06

HillbillyCat +338

Ik heb Tadic veel slechtere penalties zien nemen die er wel in gingen. Net zo 'zacht' als afgelopen zaterdag en vrijwel recht door het midden. Alleen omdat de keeper dan een hoek gokt gaat die bal erin en hoor je niemand er over. Deze was echt goed in de hoek. Wat aan de zachte kant ja, maar de keeper pakt de juiste hoek en het was ook gewoon een mooie save. Tadic is met zijn goals en assists maar meer nog door zijn mentaliteit m.i. zo belangrijk voor ons team dat hij ook bij mij telkens als één van de eersten op het formulier zou staan. Maar ook hij 'kan niet altijd 6 gooien'....

25-04-2022 10:43

In Bassey we trust +15361

Penalty was schandalig.. zo'n achterlijk hupje vooraf, van het lijstje af en Haller nu nummer 1!

25-04-2022 12:05

Ajax27 +19263

Allemaal leuk en aardig dat de invallers het beter deden dan 'de oude gare'. Maar net als wat je bij Jong Ajax ziet.... jonge spelers hebben meer ups en downs. Ik denk daarom dan ook dat je als trainer meer aandacht kunt besteden aan hoe je die oude garde weer fris en sprankelend op de rit krijgt, dan bijvoorbeeld de volgende wedstrijd zonder Berghuis, Tadic, Blind en Klaassen te starten.

We hebben allemaal gezien hoe verschrikkelijk goed ze kunnen zijn en hoe belangrijk ze voor de winter waren in de CL. Op dat hoge niveau presteren en blijven presteren, dat kunnen ze. Ze weten hoe ze met die druk om moeten gaan.

Dat hebben ze niet in 1 keer verleerd, dus ipv ze zomaar aan de kant te schuiven zou ik eerder kijken naar wat de oorzaak is en die oorzaak te verhelpen.

25-04-2022 10:00

PytarJohanson +1678

Een aantal spelers heeft er al een lang seizoen op zitten, mentaal en fysiek zullen ze vast niet meer zo zijn als aan het begin van het seizoen.

Daarnaast zijn er een aantal spelers voor wie het resultaat van deze dagen hen minder aangaat dan anderen, aangezien ze er volgend jaar geen baat bij hebben vanwege hun vertrek. Hoe professionele je dan ook bent, je kan niet uit het vaatje tappen waar zij die heel graag kampioen willen worden om volgend jaar CL te spelen, wel uit kunnen tappen.

En uiteindelijk zal de uitschakeling in de CL ook wel een dreun hebben gegeven, omdat het onnodig was. Om dan om te schakelen naar de Eredivisie, is wel pittig.

Ondanks dat houdt Ten Hag wel grotendeels vast aan dezelfde spelers. Zegt dat iets over het vertrouwen dat hij geeft aan bepaalde spelers? Of is risico-avers? Zet hij liever in op spelers in mindere vorm waarvan hij weet wat ze kunnen brengen, dan spelers die fris zijn, veel kunnen brengen, maar waarvan hij niet weet of dat ook gaat lukken? En wat zegt dat over het vertrouwen dat hij aan de wissels? Ook als zij telkens bewijzen er te kunnen staan?

24-04-2022 15:58

Epiret +4473

Ik denk dat Ten Hag dit seizoen veel te weinig gerouleerd heeft, waardoor meerdere spelers te veel wedstrijden gespeeld hebben en nu fysiek en/of psychisch er doorheen zitten. Zie met name Tadic en Blind. Je kunt veel van Roger Schmidt zeggen maar qua wisselbeleid heeft hij dit seizoen beduidend beter gepresteerd dan Ten Hag.

24-04-2022 14:21

Redrum +96371

Ajax is het volledig kwijt en daar zijn waarschijnlijk meerdere oorzaken voor. Het enige dat nu telt is dat die 36e titel binnen wordt gesleept. Dat is echt ongelofelijk belangrijk en daar zijn we gisteren gelukkig weer een stapje dichterbij gekomen. Nog even 4 potjes achter de ploeg gaan staan en daarna mag de bezem er doorheen en kan er gebouwd gaan worden aan een nieuw fris elftal.

24-04-2022 14:04

Altijdindestraat +40443

En hoe ziet zo'n nieuw fris elftal eruit?

24-04-2022 14:50

Soccerskins v2 +43619

Tadic en Blind in de as, snelheid op de flanken en een trainer die de jeugd durft in te passen.

24-04-2022 23:55

Altijdindestraat +40443

Was ook totaal niet negatief bedoeld, Ten Hag zei in een interview paar weken terug dat ze volop bezig zijn met de invulling van het volgend seizoen. Nu hij wegvalt wil niet zeggen dat alles stopt.

25-04-2022 09:24

Ozymandias +159568

Zowel tegen Sparta als NEC hoorde Taylor bij de 2/3 beste Ajacieden. Het lijkt me niet meer dan logisch dat hij tegen PEC Zwolle weer in de basis begint. Hij is samen met Kudus (de paar minuten die Kudus mag spelen van Ten Hag) de enige die momenteel dynamiek aan het middenveld toevoegt.

24-04-2022 13:56

WantAmsterdam +116452

Ik vind het vooral knap dat hij goed speelt in een tenenkrommend slecht ajax. Het is makkelijk om in een goed draaiende ploeg mee te komen, het is heel wat om als 19 jarige een aardig niveau te halen in een ploeg waar geen lijn in zit en bijna iedereen zonder vertrouwen of motivatie speelt.

24-04-2022 14:05

Ajaxbrl +14067

Ik weet het niet met die jongen...

24-04-2022 12:55

Telamon +9192

'Er was een duidelijk verschil tussen Taylor of Álvarez op het middenveld'

Haha, no shit...

Wat was Ajax veel beter en verder geweest, en ook Taylor zelf, als hij vanaf voorbereiding en begin seizoen het vertrouwen had gekregen en in de basis had gestaan in plaats van Alvarez.
Taylor niet alleen een extreem veel betere voetballer, maar zou ook qua type voetbal op en via het middenveld mogelijk hebben gemaakt, en ook het meer vanuit balbezit en rust aan de bal hebben kunnen spelen, en veel meer tempo en combinatiespel, dus ook veel makkelijker onder druk uit voetballen, creëren in de kleinere ruimte, balbezit houden in de kleinere ruimte en veel veelzijdiger aanvallen.

Ten Hag heeft Ajax wederom klein gehouden met zijn fobie voor talent.

24-04-2022 12:51

linksbinnen +8270

Taylor heeft de wil en het vermogen vooruit te voetballen. Als die jongen ritme krijgt zie ik hem beter worden. Hij was gisteren na ruim een uur op. Niet vreemd. Lang niet alles ging goed maar toonde iig initiatief. Lekker laten staan.

24-04-2022 12:16

Gerard Mol +0

Zet berghuis op nr.10 en niet meer op de buitenkant

24-04-2022 11:59

ajaxcied4life +26118

BRIAN BROBBEY!!!!!

24-04-2022 11:54

AFCACruijff14 +163324

https://www.transfermarkt.nl/steven-berghuis/leistungsdatendetails/spieler/129554/plus/0?saison=2021&verein=&liga=&wettbewerb=&pos=&trainer_id=

Ik heb eens de cijfers van Berghuis van dit seizoen bekeken. Op zich aardig (7 goals en 8 assists in de competitie), maar na de winter nog maar 2 goals en 2 assists. Je ziet wel echt een zwaar dalende lijn bij hem. Wel in de beker nog rendement, maar ook tegen bv Benfica niet. Die jongen heeft het echt wel, maar ik wil wel graag weer eens een goede prestatie van hem zien. Gister was hij dus niet fit, dat zag je dan ook terug want het was zijn slechtste wedstrijd in Ajax shirt.

24-04-2022 11:42

Engeltje +7384

Laat hem weer op het middenveld staan zal een stuk beter zijn

24-04-2022 11:45

AFCACruijff14 +163324

Dat denk ik ook, maar hij prutst ook al maanden op het middenveld aan. Sinds Ajax minder is gaan draaien is Berghuis nog onder dat niveau gaan draaien. Doet nog nauwelijks mee in het spel.

24-04-2022 11:48

Ozymandias +159568

@Engeltje
Inderdaad, toen hij vanaf linkshalf meer onder de bal kwam te spelen (de paar wedstrijden voor de wedstrijd tegen Feyenoord) vond ik hem juist zijn hoogste niveau halen. Ajax had het toen al moeilijk maar Berghuis was een zeldzaam lichtpuntje.

24-04-2022 12:06

ÁlvaroRecoba +13695

En Gravenberchs positie is binnenkort vacant...
Zou jij volgend seizoen met Berghuis, Taylor (6), Kudus beginnen?

24-04-2022 14:04

AFCACruijff14 +163324

Ik heb helemaal niks met Kudus, dus dat middenveld hoef ik sowieso niet :-)

24-04-2022 14:06

Ozymandias +159568

@AlvaroRecoba
Ik denk dat Berghuis en Taylor een aanjager nodig hebben als derde middenvelder en weet niet of Kudus daar geschikt voor is. Ik weet ook niet of Ajax daar een geschikte optie voor heeft of dat die van buitenaf moet komen. Ik zou volgende week graag een middenveld met Taylor, Kudus en Regeer zien.

24-04-2022 18:56

frenkiedejong53 +9792

volgend seizoen Tadic centrumspits, dat kan niet meer op de vleugel. Gorter/Pasveer op doel, Rensch moet nu echt doorbreken anders verkopen. Er moet een linksback met grinta & cojones komen.
Bergwijn en Kostic halen is prioriteit.
Berghuis nooit nooit meer rechtsbuiten. Lekker VOETBALLEND middenveld Taylor/Kudus, Berghuis en Blind op 6 CL evt. Alvarez.

24-04-2022 11:31

Ajax '69 +3868

De ervaren krachten zijn gewoon totaal op(gebruikt). Ook (in mijn ogen te) teleurgesteld na wéér een onnodige zeperd in CL.

Overigens ken ik niemand met zo'n fantastische functionele techniek (en dus scorend vermogen) icm loopvermogen als Davy Klaassen. Ik vind mensen hier op As opvallend negatief over hem. Ben ik het dus totaal niét mee eens. Dat mag hoop ik.

24-04-2022 11:26

Cednificent +491

Functionele techniek? Dat vind ik bij hem dus best tegenvallen.

Het is geen slechte speler, maar voegt alleen wat toe als Ajax goed draait. Anders is het alleen maar hard werken. Bij Ajax moet je echt iets meer kunnen.

24-04-2022 12:43

Ajax '69 +3868

Mr 1-0. Dan kan je dus véél meer.

25-04-2022 00:36

Cednificent +491

Zooo de wedstrijd gisteren was een zware bevalling. We zitten duidelijk aan het einde van een tijdperk wat hopelijk afgesloten gaat worden met een kampioenschap.

Ik snap dat mensen ook graag zeer mooi voetbal willen zien, maar dat zit er dit seizoen niet meer in. Kampioen worden ten koste van alles zou ik zeggen.

De vechtlust en de wil om er voor te gaan vind ik wel een groot winstpunt. Dit heb ik jaren niet gezien op deze manier bij Ajax, maargoed dan moeten we ons afvragen of dat doorslaggevend mag zijn als je zoveel mogelijkheden hebt als selectie zijnde.

Als ik kijk naar de individuele spelers:

Stekelenburg oud en versleten. Toch brengt hij veel meer rust dan Onana en wat een wereldredding eerste helft. Ook na rust wat reddingen.

Timber vrij goed en nam initiatief. Je zag wel als hij doorkwam dat het voorin vrij statisch was en hij de bal niet kwijt kon. Ik zie hem liever in het centrum en van Gelderen dan maar back.

Komen we gelijk bij van Gelderen.Viel niet op maar speelde gewoon taakbewust. In deze fase van het seizoen soms ook gewoon goed. En dan kan Timber in de as staan.

Schuurs, paar goede intercepties maar ook regelmatig onrustig. Mist kwaliteit en vertrouwen.

Tagliafico. Nuttig, maar ook slordig. Vaak zoekende naar veel te moeilijke oplossingen. Voorbeeld na rust is een situatie dat Ajax eindelijk eens wat langer balbezit had rond de 16 van NEC. De bal goed rond ging en hij een onmogelijke steekbal probeerde.

Blind, niet in vorm, traag onzuiver met de passing. Wat ik wel positief vond is dat hij zijn gebaartjes en laconieke non verbaal achterwege liet. Inzet had hij zeker.

Klaassen. Aan de bal echt heel zwak. Bracht voor een ervaren speler veel onrust. Aan de andere kant, ging wel voorop in de strijd en dat kon ik wel waarderen.

Taylor, veel ging goed en sommige dingen gingen fout. Bracht wel dynamiek en voetbal en wil graag meer van hem zien.

Gravenberch, eigenlijk de beste “voetballer” op dit moment. Speelde niet goed, maar had weinig mensen om hem heen om te “voetballen”

Haller/Berghuis/tadic alle 3 zwaar onvoldoende, niet balvast, te risicovol op verkeerde plekken en vooral ook erg statisch.

Brobbey, bracht veel energie na rust en beslissend.

Al met al geen beste pot, maar toch denk ik dat door deze overwinning de weg naar boven weer is ingezet. Andere jongens stonden op (Taylor, Timber) en winst geeft toch een boost.

Volgend seizoen staat er een nieuw team en dan lekker weer gaan bouwen.

24-04-2022 11:18

Dennis129 +11899

Geen paniek jongens. Dit jaar nog even uitzitten, want volgend jaar wordt alles beter. Koning Overmars heeft een geweldige selectie samengesteld. Mazraoui gaat weg, maar met Klaiber die terugkomt van een blessure vangen we dat makkelijk op. Mochten Timber en Martinez inderdaad naar een grote club vertrekken niet gevreesd, de vervangers hebben we al in huis, want Pierie en Magallan komen terug van verhuur en zullen deze 2 moeiteloos vervangen. Dan gaan we vanuit een stabiele verdediging gewoon weer wekelijks de 0 houden net als begin van dit seizoen. Opbouwend ook geweldige voetballers, waardoor het echte Ajax spel weer terug gaat komen.

24-04-2022 11:02

frenkiedejong53 +9792

lekker ironisch 😅😅👏👏

24-04-2022 11:25

Telamon +9192

@Dennis

Slechter opbouwend dan de laatste 3 jaar kan het niet worden, want er werd alleen maar via de flanken opgebouwd, wat haaks staat op het echte Ajaxspel. Enorm eenzijdig. Daarom is Ajax ook zo extreem makkelijk te ontregelen, als de tegenstander dat wil.

Met Ten Hag weg kan je eindelijk weer tot Ajaxspel komen, als je de juiste trainer aanstelt. En voor het middenveld, die het meest de opbouw bepaalt, meer dan de CV's, kan je juist een opbouwend sterk middenveld neerzetten, met spelers als Taylor, Kudus (in vorm), Fitz-Jim, Ihattaren, Berghuis, etc.

De 0 houden interesseert mij helemaal niks, dat is ook geen Ajax-mentaliteit, dat is een angsthazenmentaliteit. Meer scoren dan de tegenstander, dus ook nooit of nauwelijks concessies doen aan je aanvallende kracht.

Voor veel posities zijn geen aankopen nodig, want paar toptalenten die het een en ander kunnen invullen. Dan kan je prima voor de verdediging eventueel wat topaankopen doen. Daar wat meer ervaring hebben is ook het fijnst, die kunnen aansturen van achteruit.

24-04-2022 13:01

Betuwe85 +21309

Net nog even de samenvatting gezien maar mijn god zeg wat een kansen geef je weg

24-04-2022 10:52

7172AFCA7395 +10419

Tot dusver heb ik Taylor nog niet op iets bijzonders kunnen betrappen.
Maar ik hoor nu ook veel positieve dingen over hem. Zal nu beter op
hem gaan focussen. Misschien heb ik iets gemist. Timber is voor mij
de revelatie van het seizoen, maar zagen we wel een beetje aankomen.

24-04-2022 10:13

Biss +10904

Hij biedt zich constant aan/zorgt dat hij aanspeelbaar is. Is creatief, durft risico’s te nemen, kan kort combineren, zorgt voor tempo (naar voren) in balbezit, duikt op in de 16 meter en staat verdedigend ook redelijk zijn mannetje.

Groot deel van wedstrijd de enige Ajacied die veel energie uitstraalde en liet zien kampioen te willen worden. Wat mij betreft ook MOTM.

24-04-2022 10:35

BlueDuke +4496

Draaide ook makkelijk weg bij een tegenstander en is sneller dan ik dacht dat hij was. Moet wel aan zijn passing werken en zijn inhoud. passing denk ik dat dat ook ligt aan afstemming maar dat is het niet alleen. Inhoud kost gewoon tijd.

24-04-2022 10:52

Cednificent +491

Ik vind dat hij het verdienstelijk deed. De risico’s die hij nam deed hij ook op plekken waar het kon. Leek ook niet onder hoogspanning te staan.

24-04-2022 11:19

Bruno04 +15863

Zeker! Bovendien was hij na een uur gewoon op. Die slechte bal over 5 meter naar tadic was gewoon pure vermoeidheid. Die jongen heeft gewoon minuten nodig en ritme. En dan word hij met de wedstrijd beter.

24-04-2022 12:51

Telamon +9192

Passing is juist een van zijn sterke kanten.
Was moe aan het eind van de wedstrijd.

En is daarbij totaal niet ingespeeld met en in het team natuurlijk, maar normaliter vrijwel nooit balverlies door foutieve passing. Passing ook normaliter strak en op de juiste voet.

Viel me op dat veel van zijn medespelers combinaties met hem verprutsten, Tadic ook.

24-04-2022 13:03

4xEC1 +7761

Wat ik ook heel belangrijk vind van Timber is dat hij bijna altijd bij het eerste contact de tegenstander, die dan vrij dichtbij staat, meteen op het verkeerde been zet met een 'simpele' lichaamsbeweging, zoals Frenkie de Jong, en speelt hij zichzelf meteen onder de druk uit. Schuurs bijvoorbeeld, heeft dit totaal niet, die wacht vaak af totdat hij onder druk staat en een balletje breed moet geven door zijn getreuzel.
Hopelijk blijft Timber bij Ajax, zie maar eens een vervanger te vinden die positioneel zo goed is en zo slim.

24-04-2022 13:12

Babangida83 +24010

Precies dit. Als Frenkie een bal naar iemand passt, dan heeft die andere extra tijd, omdat Frenkie verkapt passt. Taylor, Nous, Gravenberch & Blind doen dat ook, net zoals Timber. Dat geeft anderen meer tijd. Wordt onderschat. Niet geheel toevallig dat ze allemaal uit de Ajax opleiding komen.

24-04-2022 19:34

VoorOnzePloeg +5141

Tadic - Brobbey/Haller - Ihattaren
Taylor - Kudus - Gravenberch
Tagliafico - Martinez - Timber - Mazraoui
Gorter
Geef de jeugd maar weer eens de kans.

24-04-2022 10:13

Ferd +38681

erg statische aanval

24-04-2022 11:09

Bruno04 +15863

Snelheid aan de buitenkant hebben we nodig.

24-04-2022 12:51

De Stift +7111

Ten Hag maakt te weinig gebruik van de jeugd. Hij verwijst altijd naar spelers als Timber, Mazraoui, Gravenberch en Brobbey. Terecht, want dat zijn jeugdspelers, die onder TH kansen krijgen en beter worden. Alleen de jeugd van Ajax zorgt ook voor breedte. Toen het eerder dit seizoen goed liep, hadden die jongens vaker moeten spelen. Dat geldt voor Taylor, Unuvar, Regeer en nog een paar anderen.

24-04-2022 10:09

BlueDuke +4496

Heb erg het idee dat Ten Hag wou oogsten dit jaar en dan ga je ook minder risico nemen. Dat zie je wel vaker met trainers als ze lang zitten. Dat vond ik zo geweldig aan Fergenson. Die had schijt aan safe. Grote bek of slechte vorm en hij donderde je gewoon eruit. Soms te snel (zie stam) of onterecht, maar je wist wel, alles geven of je kan oprotten.

24-04-2022 10:55

Telamon +9192

Dit is al drie jaar het geval he, Ten Hag wil altijd oogsten, voor hemzelf, denkt alleen aan de korte termijn, en gelooft daarbij dus niet te kunnen ogen met talent, maar met zoveel mogelijk ervaring, ook al heeft deze minder kwaliteit.

Is duidelijk van de vastigheid, zekerheid en 'betrouwbaarheid'.

24-04-2022 13:06

BlueDuke +4496

Ben ik niet helemaal mee eens. Je hebt juist vastigheden nodig als je talenten wil inpassen. Als je allemaal talenten opstel wordt het team er niet beter van. Maar dit jaar sloeg de balans te veel naar ervaring. Ik denk dat Tadic volgend jaar bv heel belangrijk kan zijn, maar dan met Brobbey naast zich of ander talentvolle spits en een nieuwe jongere links back. Zij brengen de energie en loopvermogen en Tadic de rust en controle. Moet hij wel beter gaan spelen dan laatste weken, maar dat kan hij zeker nog wel.

24-04-2022 13:18

Zwaan1975 +3640

Glas halfvol…

We spelen slecht en niet des Ajax. Maar op karakter en vechtlust hebben we de laatste wedstrijden gewonnen. Dat is iets wat ik vroeger weinig zag bij Ajax.
Dus nog ff doorknokken de titel pakken en op naar een nieuwe seizoen met veel beter voetbal dan dat we nu zien.

24-04-2022 09:57

cantharel +3528

Vond van Gelderen niet slecht spelen en heeft volgens mij wel potentie voor Ajax1.

24-04-2022 09:29

Schip +23639

Ik ga er vanuit dat Regeer de eerste optie is daar. Maar die speelde de laatste wedstrijden ook niet bij Jong. Weet iemand wat hij precies heeft?

24-04-2022 09:49

thajax +7423

Misschien omdat hij terugkeert van een blessure?
Ik had Regeer ook in gedachten als opvolger van Mazraoui

24-04-2022 09:52

Nr.10 +111832

@schip, volgens mij is hij een tijdje geblesseerd geweest en komt hij net terug.

24-04-2022 09:55

Schip +23639

Ah ok, thx. Regeer zou echt uit moeten groeien naar een waardevolle kracht. Intelligente speler, spelversnellend, sober maar functionele techniek, prima in- en overzicht, positioneel sterk.

24-04-2022 09:58

Prutser +2933

De keren dat ik hem in Jong heb zien spelen, gaven mij zeker niet het idee dat hij potentie heeft voor 1. Wellicht subtop eredivisie.

24-04-2022 10:37

Ferd +38681

volg Jong Ajax wat beter, dan weet je dat Van Gelderen niet goed genoeg is voor Ajax 1

24-04-2022 11:10

Erik.J +1

Ik zou starten met Regeer dat is een uitstekende voetballer. Berghuis speelde verschrikkelijk slecht maar dat is misschien ook logisch als je totaal niet fit bent. Zet dan een van de Mo's op die positie. Er viel ten Hag wel wat te verwijten.

24-04-2022 09:01

Snellejapie +11401

Ik snap niet wat er met Berghuis aan de hand is. Hij begon geweldig maar is enorm afgezakt. Had meer van hem verwacht eerlijk gezegd.

24-04-2022 08:52

DeWijsneus +25818

Dat is dan je ervaren kracht... Vind het echt belachelijk wat onze routiniers al weken laten zien. Haller, Tadic, Blind, Berghuis en Klaassen zijn gewoon echt bizar ondermaats. Nu scoren Haller, Klaassen en Tadic nog waardoor ze nog wel iets bijdragen. Maar Berghuis lijkt het helemaal kwijt te zijn. Lijkt bijna alsof de Rotterdamse vrienden weer aan de deur hebben gestaan.

24-04-2022 08:57

Babangida83 +24010

Hij was geblesseerd aan zijn knie. Heeft vrijdag ook niet getraind. Hij was er ook uitgehaald in de rust omdat hij niet verder kon, niet omdat hij slecht speelde. (Aldus Ten hag)

Daarnaast denk ik dat het seizoen voor hem 10 wedstrijden te lang duurt. Voor hem is het natuurlijk het eerste seizoen CL in zijn leven, wat een hele andere intensiteit met zich meebrengt. Ik had een terugslag ook wel verwacht.

24-04-2022 09:33

WantAmsterdam +116452

Heeft bij Feyenoord al CL gespeeld.

24-04-2022 12:47

Babangida83 +24010

@ik denk dat mijn punt duidelijk is, of niet? Feitelijk heb je natuurlijk gelijk. Maar flink irrelevant. Het gaat om de intensiteit die hij doorgaans gewend is vs dit jaar.

24-04-2022 13:46

Jeugd +24962

Ik snap het wel. Berghuis is zo'n speler die in topvorm tegen de absolute top aan zit. Als hij niet in topvorm is maar gewoon in vorm of erger zoals nu niet in vorm dan is het meteen zeer matig.
Als Berghuis stabiel was en 90%van de tijd in beste doen dan had zijn carrière er ook anders uitgezien.
Mislukt in Engeland en voor Ajax Feijenoord je hoogste lat op die leeftijd. Ik denk dat je teveel verwacht van Berghuis.

24-04-2022 09:51

Oxxer +165764 moderator

Hij is een speler die leuk meedoet als het elftal draait, zegt veel over het kwaliteitsverschil tussen huidige ploeg als die in goede doen is en zijn oude ploeg.

24-04-2022 09:57

Nr.10 +111832

Nou ik vind het ook tegenvallen. De eerste seizoenshelft was hij vaak goed, maar de laatste maanden is het wel héél erg slecht, en zijn cijfers zijn ook bij lange na niet zo goed als bij Feyenoord, het is ongeveer de helft van wat hij daar qua goals/assist haalde. Snap wel dat bij ons niet alles op hem afgestemd is, maar ja, hij speelt nu wel de hele wedstrijd op de helft van de tegenstander en hij komt wel in de positie, ook gisteren weer. Hij schiet ook niet als hij een keer kan, dan gaat hij twijfelen en duurt het te lang. Ongelooflijk hoor, want hij was jarenlang een van de beste aanvallers van onze competitie. Ik denk dat hij er volgend jaar wel weer staat.

24-04-2022 09:59

Maxwell_5 +6979

Maar Berghuis heeft ook vóór zijn goede periode bij Ajax rechtsbuiten gestaan en niet geweldig gespeeld. Blijkbaar past de tactiek van ten Hag niet bij Berghuis als hij daar staat gepositioneerd. Berghuis speelde heel goed vanaf de 10 en zelfs een paar keer vanaf de 8 positie.

24-04-2022 11:35

DeWijsneus +25818

Kan iemand, wellicht de jeugdkenners, mij vertellen waarom we niemand met diepgang op de flanken kunnen inbrengen? Is er echt niemand?!

24-04-2022 07:45

MichelAngelo66 +22337

Volgens mij kan je Daramy gewoon brengen. Heeft diepgang toch? Voor dik geld gekocht.

24-04-2022 09:53

Nr.10 +111832

Axel Dongen was wel onderweg, die viel bijvoorbeeld ook in tegen Utrecht in januari, en was daarna aardig in die bekerwedstrijd. Maar toen is hij geblesseerd geraakt.

24-04-2022 10:00

WillyBrokamp +11117

Het komt dus ook - zoals Ozy in een ander topic al aangaf - dat onze sterkhouders veel te veel wedstrijden spelen. Die gasten zijn gewoon op. ETH heeft veel te weinig gerouleerd en daar plukken we nu de zure vruchten van. Alvarez had klachten toch ? Anders was Taylor niet gestart, ik bedoel maar....

24-04-2022 07:26

ElSandrini +18250

in mijn ogen komt het door teveel non voetballers in een team.... Haller, Klaassen, Alvarez in een team is veel te weinig techniek om goed positiespel te kunnen spelen met verrassing en versnelling in het spel.

Blind is lamlendig (wat is er met hem ?) en Tadic moet op 10 komen te spelen... met zijn balvastheid zou dat een verademing zijn om vanuit deze positie mensen weg te steken.

ik denk dat de tactiek niet loopt omdat Ten Hag hiervoor de verkeerde spelers gebruikt.

24-04-2022 08:14

MichelAngelo66 +22337

Ik denk dat het beide is. Vermoeidheid mentaal en fysiek en de verkeerde poppetjes gebruiken. Gaat ook hand in hand. Dat is de technische staf aan te rekenen.

24-04-2022 09:56

Nr.10 +111832

De laatste twee wedstrijden speelden we een keer zonder Haller en een zonder Alvarez. Het spel was gewoon even belabberd als anders. Er is niet veel voor nodig om te zien dat er sprake is van een totale vormcrisis, en niet zozeer van een verkeerde tactiek oid. De tactiek is namelijk hetzelfde als in de eerste seizoenshelft en in januari en begin februari, toen wij af en toe fantastisch voetbal speelden. Je ziet ook aan de slordigheden en het zeer matige individuele niveau dat er sprake is van een collectieve vormcrisis. Ik bedoel, je kan wel gaan praten over waar op het veld Tadic of Berghuis of Blind moet staan, maar als simpele passjes gewoon niet goed gaan, en je ballen van je voet laat springen, dan is dat allemaal van secundair belang.

24-04-2022 10:04

Ajax '69 +3868

Precies. De ervaren krachten zijn gewoon totaal op(gebruikt). Ook teleurgesteld na wéér een onnodige zeperd in CL.

Overigens ken ik niemand met zo'n fantastische functionele techniek (en dus scorend vermogen) icm loopvermogen als Davy Klaassen. Ik vind mensen hier op As opvallend negatief over hem. Ben ik het dus totaal niét mee eens. Dat mag hoop ik.

24-04-2022 11:25

DeWijsneus +25818

We zouden met Ten Hag een trainer hebben die meerdere speelstijlen zou hanteren. Ik zie vooral een zeer bange trainer die angstvallig vasthoud aan het gene wat hij kent. Beetje F. de Boer syndroom in de laatste seizoenen. En Ten Hag heeft natuurlijk allang afscheid genomen van Ajax en hoeft geen rekening te houden met volgend jaar. Daarom lekker doorgaan met zijn lievelingetjes. Begin van het seizoen had iedereen het over de luxe van zo'n bank als Ajax. Dan moet je wel wisselen en je spelers ritme laten opdoen. Nu zijn die ouwe lullen uit de basis opgebrand en je wissels volledig uit vorm. Waardeloos seizoen, bah.

24-04-2022 07:15

Babangida83 +24010

Dat was vorig jaar ook al het geval.

24-04-2022 10:00

De Stift +7111

Het spel is ongelooflijk traag en statisch geworden. Snelheid, acties, diepgang en de heerlijke combinaties zijn helemaal weg. Het is vechtvoetbal geworden. Toch ligt het kampioenschap voor het grijpen. Dus als fans kunnen en moeten we maar een ding doen: de ploeg steunen. Meer dan ooit hebben ze nodig!

24-04-2022 01:02

DePitbull +2718

zo irritant dat Daramy gewoon geen kans krijgt

24-04-2022 00:47

ST +23098

Ben afgeknapt op de oude garde dit seizoen. Laat Berghuis, Tadic, Blind en Klaassen maar even banken.

Daramy - Brobbey - Ihattaren
Taylor - Kudus - Gravenbergh
Nico - Martinez - Timber (c) - Regeer
————— Stekelenburg ————

24-04-2022 00:31

Odysseus +14485

Ik snap het en dit elftal zou het beter doen dan het huidige denk ik. Toch zou ik iets minder rigoureus te werk gaan, omdat:
- Tadic nog steeds onze MVP en onze aanvoerder is. En op zich nog steeds z’n stinkende best doet.
- Brobbey het niet veel beter doet dan Haller. Ik zou het van de wedstrijd/tegenstander laten afhangen.

Ik zou zeker Berghuis en Klaassen vervangen door Daramy/Hansen en Kudus/Unuvar (onbegrijpelijk dat hij nog geen speelminuten heeft gekregen, is bij uitstek iemand die kan creëren. Ik zou het aandurven, maar TH niet) en Taylor. Overigens zou Berghuis op 10/8 het beter doen met Taylor op het middenveld denk ik.

24-04-2022 07:39

gusanito +5463

Mee eens. Vooral Blind en Tadic zijn echt de belichaming van de lamlendige uitstraling van de ploeg. Waar is de honger gasten?

24-04-2022 09:35

Vranzie +1457

Eens. Vergeet ook niet dat blind en tadic ook nog eens een koppel moeten vormen. De twee langzaamste spelers en welke uit vorm zijn op dit moment. Gedoemd om te mislukken in deze fase.

24-04-2022 11:35

RayJordaan +6912

Helemaal mee eens

24-04-2022 12:23

davy14 +1701

Ik vind het enorm droevig te constateren dat de enige spelers die een mannetje voorbij kunnen spelen twee middenvelders zijn(Gravenberch en Taylor) en nota bene een verdediger(Timber), naast dat het slechts nog talenten zijn. In de aanval kan echt NIEMAND voorbij zijn man komen. Het aanvalsspel is daardoor naast voorspelbaar en saai, dus gewoon beneden alle niveau's. Maar goed, we moeten het doen met de huidige spelers... Ik hoop volgend jaar weer aanvallers te kunnen zien die gewoon een mannetje voorbij kunnen spelen. Wat is het toch droevig laatste maanden.

24-04-2022 00:22

BakkalBijter +11754

Antony kan dat natuurlijk ook en Brobbey ook op zijn eigen manier.

24-04-2022 12:38

Dit is mijn club +10479

Wanneer je (op wat voor manier dan ook) de thuiswedstrijden tegen Pec en Heerenveen over de streep trekt is het klaar. Die zaadclub uit Eindhoven wint echt niet de laatste 4 wedstrijden.

24-04-2022 00:06

ajaxcied4life +26118

Gravenberch op 6 gaf vandaag gaf maar weer eens aan dat hij nog lang niet rijp is voor een vertrek. Hij kan best wel wat als hij geconcentreerd is en zijn best doet maar van die aspecten in zijn spel is vaak geen sprake. Tsja, dan kom je toch tot de conclusie dat hij en zijn omgeving zichzelf overschatten. Als je ziet hoe balvast en intelligent Jamal Musiela speelt, dan is Ryan echt heel ver verwijderd van dat niveau.

23-04-2022 23:43

Soccerskins v2 +43619

Gravenberch op 6 maak ik me niet zo druk om aangezien hij zeer waarschijnlijk toch gaat vertrekken. Ik ben vooral benieuwd wie er volgend seizoen op die positie komt te staan. Het is erg duidelijk dat Alvarez niet de voetballende kwaliteiten hiervoor heeft.

24-04-2022 00:09

WantAmsterdam +116452

Wat vind je van timber of Martinez? En dan een CV halen die heerst in de lucht, dat is wel een beetje ons pijnpunt gebleken.

24-04-2022 00:12

Soccerskins v2 +43619

Dat zou zeker een optie zijn. Timber en Martinez hebben volgens mij allebei de kwaliteiten om op 6 te spelen. Alleen vind maar eens een kopsterke CV die met veel ruimte in zijn rug kan spelen èn goed kan opbouwen. Daar zijn er niet al te veel van.

Een andere optie die me interessant lijkt is om Llansana terug op 6 te zetten. Hij maakt dit seizoen indruk als cv bij Jong Ajax maar heeft in de jeugd vaker op het middenveld gespeeld.

24-04-2022 00:17

WantAmsterdam +116452

Sepp van de Berg (credits naar Ozymandias) past redelijk in dat profiel. Ook een speler met enorme potentie en een Nederlander.
Llansana is ook een optie maar ik zie bij hem meer potentie als CV.

24-04-2022 00:22

Odysseus +14485

Klinkt goed, maar hebben we Sepp de laatste tijd zien spelen? Ik heb geen idee hoe hij het doet nl, zeker niet als basisspeler voor een aantal wedstrijden. Maar het idee spreekt me aan, is interessant.

24-04-2022 07:31

Babangida83 +24010

Taylor is daar voor opgeleid en een echte leider en daarnaast ook tactisch erg sterk. Geef hem 10 wedstrijden en hij zal het team vormen. Regeer is ook erg goed op die positie. Tactisch nóg sterker. Maar kan ook op rechtsback, dus bij afwezigheid Taylor kun je hem of Fitz Jim daar zonder problemen neerzetten.

24-04-2022 10:03

WantAmsterdam +116452

Taylor is helemaal niet als 6 opgeleid, hij speelde veel meer als 8 in de jeugd. Is een verdedigende half vooral. Ik zou hem niet op 6 zetten op dit moment, hij is verdedigend nog niet stabiel genoeg, ik zou hem op half zetten met Gravenberch op 6.

24-04-2022 12:54

Babangida83 +24010

Hij heeft vaak hoger op t veld gespeeld om technischer te worden en beter in de kleine ruimte. Thats it.

24-04-2022 13:43

Ajax95Duivendrecht +24269

Volgende week tegen een in vorm verkerend PEC wordt zeer belangrijk! Die wedstrijd moeten we echt gewoon winnen.

Win je die, dan is de week daarop Feyenoord-PSV. Die zie ik die gasten uit Eindhoven eerlijk gezegd niet winnen. Als dat gebeurt, dan ben je er zo goed als, zelfs ongeacht wat je zelf tegen AZ doet. Win je dan zelf ook nog van AZ, dan ben je officieus kampioen.

23-04-2022 23:42

Artemio +32477

Ik heb niet de illusie dat Ajax nog beter gaat voetballen dan het nu doet.
Ik vind het kwalijk en zorgelijk dat Ajax met trage spelmakers speelt op de flanken bij afwezigheid van Antony. Daar zit totaal geen verassing in.
Het is een team in crisis. Het is al te lang geleden dat Ajax een wedstrijd winnend afsloot met meer dan 1 doelpunt verschil.

23-04-2022 23:30

Steffenhagen +38279

Ten Hag of andere de Ajax leiding moet ingrijpen . Wat blind , Tadic berghuis en Haller lieten zien was schandalig . Dit is een belediging voor alle talenten die zich op de bank zitten te verbijten .dit geeft scheve gezichten in de selectie . Het zijn de vedetten die Ajax in de steek laten . Die moeten eruit gesneden worden en vervangen door anderen

23-04-2022 23:26

In Bassey we trust +15361

Volgende wedstrijd Mo voor Berghuis erin... Als Martinez weer fit is, Blind eruit.. dat kan gewoon niet meer.. en die heeft ook totaal geen zelfreflectie.. alsof het allemaal wel prima is. Wel heel leuk dat er weer een talent de kans kreeg met van Gelderen.. en die jongen, moest natuurlijk ook totaal onverwachts spelen... gewoon prima gedaan.. Schuurs miste je niks aan...die was ook weer zo gigantisch slecht...

23-04-2022 23:22

WantAmsterdam +116452

We hebben 3 Mo’s en alle drie kunnen in theorie op de plek van berghuis spelen.

23-04-2022 23:48

In Bassey we trust +15361

En ze zouden het alle 3 niet minder doen.

24-04-2022 10:18

Petterson +25319

Rake analyse. Vooral wat betreft het gebrek aan zelfreflectie bij Blind. Neem aan dat je Mo Kudus bedoelt?

24-04-2022 00:35

In Bassey we trust +15361

Ik doelde deze keer op Mo Ihataren.. zou hem wel willen zien vanaf het begin..

24-04-2022 10:19

PetrusKeizer +10739

En meneer Haverkamp serveert ff tussen neus en lippen door Liam van Gelderen af. Die is nu op Funda aan t zoeken naar n appartementje in Heerenveen.

23-04-2022 23:05

Ginoajax1 +2938

En maar lachen die Blind. Zou hij niet beseffen dat hij als een krant loopt te voetballen. Totaal geen zelfreflectie.

23-04-2022 22:41

Ginoajax1 +2938

Mazraoui heeft er geen zin meer in. Schandalig gedrag. Zogenaamd geblesseerd. Ik geloof er geen reet van.

23-04-2022 22:35

WantAmsterdam +116452

Hij mist altijd een paar wedstrijden per seizoen, de laatste 3 seizoen was hij nauwelijks fit.

23-04-2022 23:13

DankzijCruijff +48731

Bergwijn - Tadic - Antony
Kudus - Ihattaren - Taylor
Wijndal - Licha - Timber - Rensch/Regeer
Gorter

Pasveer/Stekelenburg, Berghuis, Blind, Klaassen, Brobbey en Daramy op de bank. (Klaassen en/of Blind het liefst verkopen). De rest van de bank aanvullen met talenten die heel dicht tegen het eerste aan zitten, zoals Unuvar, Fitz-Jim, Salah-Eddine, Rensch/Regeer, Rasmussen, Delgado.

Bovenstaande is gebaseerd op het feit dat Gravenberch, Mazraoui en Onana sowieso weg gaan. Verder verwacht ik dat Nico wordt verkocht en HOOP ik dat Alvarez en Haller voor nette bedragen kunnen worden verpatst om deze zomer ook nog wat te kunnen cashen.

23-04-2022 22:35

Vin +448

Taylor is creatief maar nog lang niet effectief...
Volste vertrouwen dat Kudus een top speler wordt volgend jaar..
Tadic speelt al een tijdje niet goed maar je moet hem altijd laten staan...
Van Gelderen oogt juist goed .. groot sterk snel en technisch
Brobbey heeft Haller al gepasseerd en Ihatarren gaat Berghuis passeren op "10"

23-04-2022 22:22

gi0vanni +7382

Tadic moet je altijd laten staan behalve als het niet lukt tegen. Zet er dan maar wat snelheid in want Berghuis, Haller en Tadic is wel erg traag.

23-04-2022 23:24

Stamhoofd +11555

Dan kun je denk ik beter Tadic op 10 zetten en Daramy op links.

24-04-2022 00:16

Babangida83 +24010

Zet je Taylor op zijn natuurlijke plek, cvm. Kudus op de plek van Gravenberch en Ihattaren op rcm of rechtsbuiten als Antony weggaat. Brobbey hebben we eigenlijk wel nodig als spits voor de diepte. Dus voor Haller lekker cashen met zn 10 doelpunten in 6 groepswedstrijden.

24-04-2022 10:14

WantAmsterdam +116452

Taylor is verdedigend lang niet goed genoeg om vaste 6 te zijn. Als ik hem opstel zou ik hem als half laten spelen.

24-04-2022 12:56

Babangida83 +24010

@want, dat ben ik niet met je eens. Dat is ook maar een kreet.

Sowieso verdedigend beter dan Lasse Schone die daar ook gewoon prima speelde. Dus dat is voor nu genoeg. En ja, hij kan verdedigend nog beter worden, maar daarom moet hij spelen. En organisatie neer zetten valt bij mij ook onder verdedigend sterk.

24-04-2022 13:51

afcsjonnie426 +3995

flink de bezem erdoor.
Dan maar een jaar niks al twijfel ik of we dan ook niet gewoon kampioen worden.
Dit zooitje diva's loopt duidelijk naast de voetbalschoenen,en gaan ook niet meer het niveau halen.
Laat maar gretige jonge gassies ballen we kunnen er bijna niet op achteruit gaan.

23-04-2022 22:06

Ginoajax1 +2938

Waarom wordt Blind nog steeds opgesteld. Als Martinez fit is mag hij wat mij betreft op de bank. Hij is echt heel slecht Traag, slap en vooral ongeinteresseerd.

23-04-2022 21:51

BaasBaas +8412

Echt zo'n onzin dat je verschilt noemt Taylor en Alvarez. Totaal andere spelers en tot voor kort werd Alvarez nog bewierookt. Taylor is een spelmaker en Alvarez een verdedigende middenvelder, slot op de deur. Vergelijk hem dan met Klaassen, die speelt dramatisch voegt niks toe en kan voor geen meter verdedigen. Zie graag eens Gravenberch, Taylor en Alvarez op middenveld. Of Gravenberch, Kudus en Alvarez. Lijkt me goede balans.

23-04-2022 21:43

Baggio020 +2589

Klaassen mag volgend seizoen lekker de waterflesjes bijvullen. Heb je niets aan.

23-04-2022 21:45

BaasBaas +8412

Ja, je moet echt een aantal spelers zien te lozen. De jongen (echte Ajacied) verdiend gewoon 3m per jaar, dat is hij dus nooit waard hé. Gewoon proberen te verkopen aan Duitse club ofzo voor 10m.

23-04-2022 21:47

Vin +448

behalve cruciale doelpunten op belangrijke momenten.... ; -)

23-04-2022 22:24

Rommy5 +1195

Klopt hij heeft scorend vermogen, maaar als hij niet scoort dan speelt Ajax met 10 man want hij komt in alles tekort.

24-04-2022 09:41

BaasBaas +8412

@Vin, idd wat Rommy5 ook zegt. Ja hij staat er, maar dat is ook om dat hij voor de rest NIKS doet. Hij loopt Haller ook vreselijk in de weg. Wist je nog dat Berghuis op 10 ging en Klaassen uit de basis omdat hij geblesseerd was en Haller direct veel beter speelde in al die CL goals maakte? Dat kan je niet los van elkaar zien. Daarna is Klaassen er nooit meer in gekomen, tot Antony geblesseerd raakte.

24-04-2022 12:54

Piet Henk Kippenhof +2731

Alvarez had nooit bewierookt moeten worden

24-04-2022 08:30

Babangida83 +24010

Taylor is gewoon een cvm eigenlijk. Dus concurrent van Alvarez. Hij kan wel zowel verdedigen als aanvallen.

24-04-2022 10:16

WantAmsterdam +116452

Hij is gewoon een verdedigende 8. Vind hem op 6 veel minder, zeker op dit moment. Laat vaak zijn mannetje lopen en doet sws nog te weinig in verdedigend opzicht.

24-04-2022 12:58

Babangida83 +24010

Laat vaak zijn mannetje lopen is echt onzin. Dat heet over laten nemen. Je zou eens moeten kijken naar Frenkie, hoe vaak die zijn man laat lopen. Dat heet vertrouwen op je organisatie en afspraken maken in het veld. En dat is zijn kracht.

24-04-2022 13:53

Rikkie66 +22910

van Gelderen prima, Taylor heel matig..(waarom geen Kudus?) Tadic was ronduit slecht!

23-04-2022 21:43

Slang +14994

Val Gelderen prima? Elke aanname stuitte minmaal 2 meter van zijn voet af

23-04-2022 21:44

Ozymandias +159568

Ik vond Taylor juist een van de weinig goed spelende Ajacieden.

23-04-2022 21:56

Panna +5064

Omdat.....

24-04-2022 00:02

Ozymandias +159568

... hij altijd aanspeelbaar was, hij veelvuldig de oplossing vooruit zocht en vond, hij veel duels aanging en won, hij veel dynamiek aan het spel toevoegde (met name in de eerste helft), hij meerdere keren een directe tegenstander uitspeelde en zo een man meer situatie creërde of het team onder druk uit liet voetballen en verder de bal het werk liet doen.

24-04-2022 00:04

Ajaxadam1 +31678

Taylor is een verademing tov Alvarez, maar of die nou echt goed genoeg is voor de CL betwijfel ik, maar kan zomaar wel het geval zijn. Er zijn te weinig spelers die het niveau echt omhoog brengen zoals Frenkie deed, en Tadic en Blind heel lang deden.

23-04-2022 21:39

WantAmsterdam +116452

Ziyech vanaf 2018 ook.

Aan de bal is Taylor al CL waardig imo, maar zonder bal nog lang niet.

24-04-2022 00:24

Babangida83 +24010

Frenkie ook niet gelijk zijn eerste seizoen. Die moest ook groeien. En Keizer moest ontslagen worden, omdat het allemaal nog wat wisselvallig was. In 2019 viel alles samen en waren De Ligt en Frenkie rijper. Zo moet je dat mijns inziens ook zien met Taylor. Kan onmogelijk gelijk topniveau zijn. Maar hij kan het wél worden. Antony (aankoop) was vorig jaar ook nog geen topniveau. Ajax kan niet even een Kante kopen ofzo. Iemand die er gelijk staat en dat topniveau heeft. We zullen het van groeibriljantjes moeten hebben. En dat is Alvarez duidelijk niet. Waardeloze investering.

24-04-2022 10:21

WantAmsterdam +116452

Frenkie was al veel verder dan Taylor nu is. Besides, Frenkie speelde een hele seizoen Eredivisie voordat hij in de CL debuteerde.

24-04-2022 13:00

Babangida83 +24010

@Want, Frenkie was inderdaad beter dan Taylor, dat denk ik ook. Maar Frenkie is ook wel echt absolute wereldtop, abnormaal goed.

Jij bent bang om Taylor te laten debuteren in de CL op het middenveld. Hij gaat nog geen Frenkie zijn, maar die tijd zullen we hem moeten geven. Het alternatief is nog een jaartje Alvarez, die sowieso slechter is nu al.

24-04-2022 13:55

Qifesh +24917

Kudus in de 85e minuut idd.. joepie!! Ik zou er echt recalcitrant van worden.. ik zag Ihattaren ook nog kijken van "gaat niet gebeuren hé.." ten hag is ook wel echt een houding aan het prepareren voor man utd.. die interviewers daar zullen je wel effe anders aanpakken hé Erik

23-04-2022 21:32

PH2BOT +40642

De zwaktes van Ten Hag komen genadeloos aan de oppervlakte wanneer het niet uit zichzelf draait. Voorbeelden te over inmiddels: Tottenham, Valencia, Atalanta , Getafe, AS Roma, Benfica. Een club als Villareal heeft inmiddels meer de Europese ambities van Ajax weten waar te maken dan Ajax zèlf: aansluiten bij de Europese top. Vorig seizoen winnaar EL en nu halve finales CL. En dat met in Europa niet al te bekende spelers ....Hebben ze daar nu ècht zoveel meer financiële middelen dan bij ons ?

23-04-2022 21:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.