'Na één wedstrijd zei Erik dat het tijd werd dat ik naar huis kwam'

door Melle Goekoop 12

Bron Ajax

'Na één wedstrijd zei Erik dat het tijd werd dat ik naar huis kwam'

door Melle Goekoop 12

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Brian Brobbey is uitermate tevreden met zijn overstap naar Ajax. De aanvaller vertrok afgelopen zomer uit Amsterdam naar RB Leipzig, maar hij keerde deze winter op huurbasis terug in Amsterdam. Brobbey kwam in Duitsland weinig aan spelen toe, hij zag zijn vrienden en familie weinig en mede daarom koos hij voor een terugkeer naar Ajax, geeft hij aan op de clubkanalen.

Voor Brobbey was afgelopen zomer een lastige periode. 'Het was moeilijk als jonge jongen, want je maakt de keuze om weg te gaan. Het was met name erg moeilijk vanwege de negatieve reacties. Uiteindelijk heb ik het moeten oppakken.' De spits ging daar op zijn eigen manier mee om. 'Vrij rustig. Ik ben altijd kalm in mijn hoofd en ik heb mijn broers en mijn familie om op terug te vallen.'

Marc Overmars sprak met Brobbey na zijn vertrek. 'Hij wenste me gewoon succes en zei dat hij me heel snel terug zou gaan zien. Dat is gebeurd, ja', vertelt Brobbey daarover. In Duitsland bleef Brobbey in contact met Overmars en Erik ten Hag. 'Ik had altijd contact met Marc en ook met Erik. Na één wedstrijd zei Erik dat het tijd werd dat ik naar huis kwam. Toen appte Marc mij ook dat hij het ging regelen.'

Rugnummer achttien

In Leipzig kwam Brobbey weinig aan spelen toe, tot ergernis van de aanvaller zelf. 'De trainingen gingen allemaal top, maar de wedstrijden waren minder. Ik heb niet veel wedstrijden gespeeld en dat is jammer. Het is een prima club, een prima team, een geweldige sfeer, dus ik kan niets slechts over de club zeggen.

Bij Ajax is de sfeer anders, geeft Brobbey toe. 'Het voelt als thuiskomen.' Wat hij het meest heeft gemist in Duitsland? 'Het hele leuke team. Ik kan met iedereen overweg.' Dit seizoen wil Brobbey zijn steentje bijdragen en prijzen pakken. Dat gaat hij doen met rugnummer achttien. 'In de E1 had ik ook achttien als rugnummer. Daar heb ik goede herinneringen aan; we hadden toernooitjes en daar werd ik vaak topscorer', aldus de teruggekeerde spits.

Bookmaker: Manchester City lichte favoriet voor CL-eindzege, Ajax staat zevende

Lees meer over:
Plaats reactie

Babangida83 +23881

Nu nog Raiola verlaten, dan geloof ik je pas.

05-01-2022 19:56

Ajacio (de echt +311

Ja, als je puur en alleen blind voor de centjes kiest, heb je geen erg in de dingen die je gaat missen
En dan komt spijt helaas te laat
Je laat de club achter zonder blikken of blozen en zonder transfersom
Je moet je kapot schamen dat je nu zo hypocriet doet dat je blij bent met Ajax
Je bent alleen blij omdat je je weer in de picture kan speleen
En dat kan alleen bij Ajax

05-01-2022 15:24

Pietsnot +15019

Wat een klucht

05-01-2022 12:37

brullie +7031

Brobbey, luister, verlaat Mino a.s.a.p. want hij heeft je helemaal gek gemaakt! Dat zal hi de volgende keer weer doen. Wees wijs en laat dit een les zijn voor de andere spelers die bij hem zitten. Mino zit er alleen voor hemzelf maar niet de spelers....

05-01-2022 11:24

Ozhan +1530

Ik was echt boos op deze gast. Maar als eerlijk is eerlijk, hij is 19, luisterde naar een rat als zaakvoerder. Is nu ondertussen al achter dat die een fout heeft gemaakt. Fouten maken is menselijk. Alleen moet die nu wel bewijzen dan Ajax echt In clubie is en niet weer de mes in de rug steken.

04-01-2022 22:08

036AFCA97 +146646

Eens. Als je zelf niet zo slim bent en nog erg jong en iemand als Raiola, waar Brobbey waarschijnlijk met respect naar kijkt, zegt dat je naar Leipzig moet gaan is dat natuurlijk al moeilijk. Datzelfde Leipzig waarvan de hoofdtrainer én technisch directeur een mooi plan voor Brian hadden terwijl Ajax zei dat ie in Jong ging spelen. Daardoor snap ik best dat het een nog moeilijkere keuze werd.

Veel mensen doen nu ook alsof Brobbey nu onbetrouwbaar is en snel weer wegloopt als die de kans krijgt, maar ik denk juist dat die wel 3x nadenkt voordat die ergens anders tekent (mocht die blijven natuurlijk).

04-01-2022 22:33

Pietsnot +15019

Hoeveel zou Rioolrat in zijn zak gestoken hebben denken jullie?
Een normale boerenlul in Nederland met een modaal inkomen van 35.000 bruto verdient in zijn werkzame leven zo'n anderhalf miljoen.

Elke ochtend vroeg op, hard werken, je beste jaren slijt je er aan.
Denk dat rioolrat met deze flitstransacties meer aan Brobbey heeft verdiend, dan een simpele burger in zijn hele leven kan verdienen.

Wat is eerlijk, wat is rechtvaardig, wat is immoreel?

05-01-2022 12:40

TheRiviera +5476

Dat is helaas niet iets wat hij zelf in de hand heeft waardoor dit een nutteloze transfer blijft. Hij heeft zichzelf absoluut niet bewezen maar ze halen hem wel als vervanger van Haller voor een paar wedstrijden en daarna zal hij toch op de bank plaats nemen en het moeten doen met een invalbeurten.

Het komende halfjaar zal kan twee uitkomsten hebben en beide zullen negatief uitpakken voor Ajax. Hij kan volledig door de mand vallen het komende halfjaar waardoor hij gewoon terug gaat naar Leipzig. Of hij kan een stormachtige ontwikkeling doormaken maar omdat er geen optie tot koop bij zit gaat hij ook terug naar Leipzig en op dat moment kan de club een zeer hoog bedrag voor hem eisen.

05-01-2022 02:51

AFCAMM +11341

Ik vond het vooral jammer. Boos ben ik nooit geweest. Iedereen maakt fouten, zoals je zelf ook zegt, maar los daarvan blijft het ook gewoon ieder’s eigen keuze. Hij heeft niks vreselijks gedaan. Heeft de club niet verneukt en bedonderd. Het is geen Onana, zeg maar.

05-01-2022 12:29

Skajhigh +2267

Hij heeft de club weldegelijk verneukt en bedonderd, of ben je some vergeten dat hij anderhalf jaar lang heeft geroepen dat het wel goedkomt en dat hij ging bijtekenen, om vervolgens lachend uit zn contract en uit de deur te lopen?

05-01-2022 12:54

Sjaakvaak +26583

Ja leuk maar over een half jaar is hij dus weer weg.

05-01-2022 21:52

ajaxwestland09 +28948

Je zag dat hij heimwee had terug bij zijn vrienden en teamgenoten. Hopelijk komen Leipzig en Ajax eruit misschien contract ontbinden. Hij maakte een verkeerde keuze en misschien breken met rioolrat en een nieuwe zaakwaarnemer

04-01-2022 20:13

Robeerke +1219

"Ajax is een kille club" wordt weleens gezegd.

Ik mag hopen dat deze jongen beseft hoe dom hij is geweest en in wat voor bizarre bochten Ajax zich heeft gewrongen om hem terug te halen.

Maar als ik laatst nog dat verhaal van Daishawn Redan lees vervliegt de hoop.

04-01-2022 20:04

thajax +7423

Wat stond er in dat verhaal van Redan?

04-01-2022 23:22

Ajacied1981 +17412

Ach en nu komen te mooie verhalen weer, alsof we oude jongens krentenbrood gaan spelen. Ajax zijn thuis en alles is. Schiet je er 10 in dan wil je weer weg. en komen er weer verhalen over het buitenland
Je hebt 10 mooie contract voorstellen naast je neergelegd en mijn club te kakken gezet snotneus. Rot op met je gelul

04-01-2022 19:58

Brooklyn +4142

Het is dat we een spits nodig hebben, maar er zal echt wel het een en ander uitgelegd moeten worden. Marc zal als ex-speler wat meer meedenken met spelers dan ons misschien lief is, maar er zijn grenzen. Marc is duidelijk niet on-top. Komt de stabiliteit niet ten goede.

Ondertussen lacht Leipzig zich een slag in de ronde met Brobbey straks volop in de etalage. Ajax de clown van Europa. Of Marc verrast ons straks en geeft Leipzig een koekje van eigen deeg. Brobbey die zich na de zomer depressief ziek meld vanwege de bestemming: een wederzien met Oost Duitsland.

04-01-2022 19:15

Simpelishetmoeilijkst +25191

Heel misschien begrijp Brian de negatieve reacties nu.

04-01-2022 18:57

036AFCA97 +146646

Altijd als je hier Alvarez of Haller bekritiseerd wordt hier gezegd “gelukkig zien Ten Hag en Overmars het anders.”

Als die twee zoveel in Brobbey zien, moet er toch wel wat zijn? Ik persoonlijk ben fan van Brobbey en hoop dat die slaagt bij ons en dat die blijft.

04-01-2022 18:45

Sterretje73 +5233

exact. Ik vond zijn debuut veelbelovend maar 1 mindere wedstrijd en de "kenners" maakten hem gelijk af. Zijn transfer zat mij ook goed dwars maar goed kunnen voetballen staat natuurlijk niet gelijk aan goed zijn in keuzes maken e.d. Hij zal hier heus wel iets van geleerd hebben dus laat het maar zien Brian. Snot voor je ogen en knallen...

04-01-2022 18:49

AjaxDaniel +14523

Ach ja, Ten Hag zag het ook zitten in Labyad en Klaiber en was ook voorstander van de komst van Veerman.

De beste man heeft ongetwijfeld veel meer voetbalkennis dan ik en hij zal vast iets zien wat wij niet zien, maar dat soort keuzes kan ik niet begrijpen.

04-01-2022 18:51

Nick14 +25889

Begreep jij dan niet dat hij in Marin de opvolger van Frenkie zag?

04-01-2022 20:25

Mike1 +5342

Iedereen die hem nu veroordeelt vraag ik "hoe verstandige keuzes maakten jullie op je 18e?"

04-01-2022 18:38

cl=5! +5373

Ik naaide mn buurmeisje zonder condoom. Gelukkig niet zwanger want al was ze echt lekker, ik was pas 18.

04-01-2022 18:46

Nick14 +25889

En je buurmeisje?

04-01-2022 20:25

Ferd +38462

en toen werd je wakker?

05-01-2022 03:10

wijzijndebeste123 +163603

die wedstrijd waar hij naar refereert is waarschijnlijk toen hij id 43e minuut gewisseld werd terwijl hij geen blessure had.

04-01-2022 18:34

AFCACruijff14 +161338

Ik heb zelden zo'n domme, beïnvloedbare speler gezien. Ik zag het interview met hem vandaag, die jongen kan net zelfstandig poepen. Hij was gelukkig bij Ajax en is dat nu weer, why the fuck had je dan niet gewoon je contract verlengd van de zomer? Nu kost het ons een fortuin en hij zit vast aan een club waar hij de komende jaren niet wil zijn in Duitsland. Zo zonde allemaal. Perfect voorbeeld van iemand die goede begeleiding had moeten hebben ipv een zaakwaarnemer met eurotekens in de ogen.

04-01-2022 18:00

Ozymandias +159568

"why the fuck had je dan niet gewoon je contract verlengd van de zomer?"

Het verschil tussen een salaris van één miljoen euro per seizoen en een salaris van drie miljoen euro per seizoen. De echte domheid komt van Ajax die hem eerst laat vertrekken om vervolgens pas aan zijn salariseisen te willen voldoen (edit: zoals ik hieronder al aangeef niet direct maar indirect via een huursom). In de ogen van Overmars is een aankoop (huur) duidelijk een hoger salaris waard dan een eigen jeugd speler van hetzelfde kaliber, zelfs als die aankoop (huur) letterlijk precies dezelfde speler is.

04-01-2022 18:06

AFCACruijff14 +161338

Alsof jij weet wat Ajax heeft geboden.

En schijnbaar boeit dat geld hem toch minder dan gedacht, want hij is met hangende pootjes alweer terug. Kortom, totaal niet over nagedacht.

04-01-2022 18:07

Ozymandias +159568

Tja, Ajax zal Brobbey qua salaris niets hebben geboden. Ze zullen met Leipzig hebben onderhandeld hoeveel ze aan huursom betalen maar denk je nou echt dat Leipzig hem naar Ajax had laten gaan als Ajax niet een huursom zou betalen die op z'n minst gelijk staat aan het salaris wat Leipzig dit komende halve seizoen aan Brobbey moet betalen?

"En schijnbaar boeit dat geld hem toch minder dan gedacht, want hij is met hangende pootjes alweer terug."

Zo werken huurtransfers meestal niet. Meestal betaalt de huurende club geen salaris aan de speler maar een huursom aan de verhurende club.

04-01-2022 18:09

Rockpotje +9557

Misschien hebben Brobbey en Raiola wel besloten een gedeelte van het salaris in te leveren om de deal te kunnen sluiten. De volledige details komen we nooit te weten. Overigens werd in dezelfde podcast ook gezegd dat het salaris dat Leipzig hem betaalt niet zo groot is als in andere media wordt beweerd.

04-01-2022 20:42

ajax4ver +210

Veel te genuanceerd hoe jij denkt Rockpotje.
Ik mis het zwart witte..
als supporter heb je op basis van je gevoel toch al snel een compleet beeld van hoe dat gaat met salaris/onderhandelingen/transfers?!

Op z’n minst is het heel fijn om een stellige mening te hebben.
Snap je dat niet? 😉😝

04-01-2022 23:41

Ferd +38462

Ajax bood Brobbey een heel hoog salaris, dat hebben Brobbey en Fortes Rodriguez (de assistent van Mino) beiden in de media gebracht.

Volgens de verhalen krijgt Brobbey in zijn eerste 2 seizoenen ook hetzelfde als wat hij bij Ajax zou krijgen maar loopt het in de seizoenen daarna hard op bij RBL

05-01-2022 03:16

Godenzoon24 +15292

Nou die betalen geen 3 mlj voor hem hoor wijsneus. Dus Ajax is niet bijgedraaid maar hij!

05-01-2022 11:00

Godenzoon24 +15292

Leipzig betaald nu 3 mlj en gebruikt hem amper. Al betaald Ajax maar 1 mlj het is voor Leipzig dan zelf win win. Hun speler wordt beter en fit en het scheelt toch 1 mlj

05-01-2022 11:04

Cello +52937 moderator

@AFCACruijff14

Precies dit. Vooral dat laatste deel van je post.....het is gebrek aan een goede begeleiding van die jongen, waarbij de euro leidend is geweest en verder weinig of nergens naar is gekeken. In ieder geval niet goed genoeg.

04-01-2022 18:06

afca85meer4ever +2955

Dit is toch om te janken. Het signaal dat we als club afgeven aan een geldwolf is dat we je ook nog uit de brand helpen als het sportief niet wordt wat je had gehoopt. Dat biedt perspectief voor alle bij teken weigeraars.

04-01-2022 17:51

Cello +52937 moderator

@afca85meer4ever

Eens met wat je zegt hoor.
Maar tegelijkertijd kan het ook als voorbeeld dienen om voorzichtiger je keuzes te maken en dat je dus al binnen een half jaar tijd niets liever dan terug wil keren.
Dus het verhaal "Brobbey" kan je ook op een andere manier uitleggen dat je dus juist niet te vroeg moet willen verkassen.
Maar ja....het geld hè?. Zal bij de meesten een te grote aantrekkingskracht blijven....

04-01-2022 18:11

hakimziyech +18246

Ik denk dat ie weer heel belangrijk gaat zijn. En dat hoop ik natuurlijk ook. Ben vooral benieuwd hoe een (half)volle Arena gaat reageren op hem. Zal vast verdeeldheid zijn, wat ik ook totaal niet erg vind. Maar een leeg stadion is voor hem misschien wel beter.. haha. Begin maar meteen met die Utrechters pijn doen. Hopelijk heeft ie die Timber alvast gewaarschuwd.

04-01-2022 17:50

FelixGassenlicht +8954

Fantastisch talent. Lukaku in spe.

04-01-2022 17:32

thajax +7423

Dit appje zal wel gestuurd zijn na die ene wedstrijd waar hij voor rust er al uit werd gehaald. Foutje van de Leipzig-trainer die vanuit quarantaine probeerde te wisselen.

Geniale timing! Goed gedaan Ten Hag en Overmars. Met zulke berichtjes zijn ook bijv Tadic, Blind, Klaassen, Pasveer, enz gehaald.
Overmars zei eerder in een interview dat hij ook zulk contact onderhield met 'enkele jongens van Tottenham'. Dat zullen Eriksen, Alderweireld en Vertonghen geweest zijn. Helaas zijn die laatste twee niet terug gekomen (al zouden ze inmiddels ook geen versterking zijn). Maar voetballers die ook naar andere topteams kunnen een warm gevoel geven bij Ajax door af en toe wat berichtjes te sturen, is megaslim.

04-01-2022 17:26

afca85meer4ever +2955

Was Marc ook maar zo geniaal met verlengen. Dan hadden we dit gezeik niet gehad en lopen Mazra en Ryan niet gratis de deur uit.

04-01-2022 17:58

AFCACruijff14 +161338

Heb jij enig idee hoe veel spelers Overmars al heeft laten verlengen de afgelopen 10 jaar? Ook spelers als Onana en Mazraoui hebben onder hem al eens bijgetekend.

Je kan alles bieden en ze zoveel perspectief geven maar als iemand weg wil voor meer centen dan normaal is of naar een andere competitie wil dan stop je ze niet. Zeker niet als ze van Raiola zijn.

Je zou eens wat meer respect voor je TD moeten hebben.

04-01-2022 18:03

afca85meer4ever +2955

Dan had hij ze op tijd moeten verkopen en in ieder geval niet gratis de deur moeten laten lopen door zich aan het lijntje te laten houden met mooie verhalen over verlengen.

04-01-2022 18:09

WillyBrokamp +11117

Brobbey is een prima gast met een hoge aaibaarheidsfactor. Ik zeg: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ik vraag me alleen af hoe het verder moet. Stel dat hij de pannen van het dak speelt en wil blijven ? Dan gaat RB straks de hoofdprijs vragen...Bizar scenario

04-01-2022 17:13

Jelephi +12306

En exact vanwege dat laatste slaat deze transfer helemaal nergens op.

04-01-2022 17:14

Wouter.H +11156

Ik denk dat marc en erik er zo in staan: los van het verleden heb je op dit moment een speler die goed in de groep valt, vorig jaar belangrijke doelpunten heeft gemaakt en bepaalde kwaliteiten heeft die we met name aan het einde van wedstrijden erg goed kunnen gebruiken. Op het moment dat wij hem in de zomer voor 10 miljoen moeten kopen is dat alsnog een betere situatie dan een speler uit brazilie waarvan niet duidelijk is hoe hij in de groep valt en hoe hij aardt en of hij zn draai wel weet te vinden, voor een bedrag wat vaak een stuk hoger zal liggen.
Of je hem eerder hebt opgeleid en dat hij daarna gratis is weggelopen doet er dan niet echt toe. Als hij dit keer de keuze krijgt te vertrekken als hij nog 1.5 jaar over heeft van zn contract en we er nog wat aan kunnen verdienen, en anders bijtekenen of echt nul minuten maken en een verbod om ergens anders te spelen/conditie op peil te houden, kunnen we bij een succesvolle periode die 10 miljoen bwvs wel weer terugverdienen in sportieve successen plus transfersom.

04-01-2022 17:26

Rikkie66 +22812

Mooi allemaal, maar nu presteren. Je hebt een schuld in te lossen 😉

04-01-2022 17:11

Jeyson.R +1772

welke schuld ?

je heb je opleiding vast ook op een school gehaald. ben jij nu daar werkzaam? eigen ik gaat overal voor.

hij moet de goaltjes maken als die er staat. meer niet...

04-01-2022 17:14

Rondo64 +3380

Je kan de school toch ook niet bepaald vergelijken met een club die vrijwillig geld in je stopt, waar een groot aandeel van de inkomsten worden bepaald door wat mensen als jij voor ze opleveren. Een school daarentegen heeft slechts een inkomstenbron (voor zover ik weet), de overheid.

04-01-2022 17:19

JariJari +15215

NL betaald een groot deel van je scholing. Vervolgens betaal je via de belasting dat terug. Sommigen dubbel en dwars, anderen nauwelijks.

04-01-2022 18:01

Rikkie66 +22812

Morele schuld!

05-01-2022 08:46

Jeyson.R +1772

hij zegt toch dat die contact heeft met Marc en Erik.
nadat brobbey zelf aan geef (ik wil naar huis). zei marc ik ga het regelen.

ajax heeft de speler niet benaderd. heeft gereageerd op de signalen van de speler.

fifa kan weinig aan doen denk ik. Ajax heeft toch netjes gemeld bij leipzig.

iedereen die zegt dat die jongen dom overkom. hij is nog jong. met de media moet je gewoon veel nadenken voordat je iets zegt. je heb van die mensen die het enorm uit context trekken voor aandacht.

dan kan je in je hoofd twijfelen hoe je het wilt zeggen.
dan kan je idd dom overkomen.

bij 9 van de 10 die hier deze opmerking maken. zal het oud zeer zijn.

04-01-2022 17:08

Erik20 +7365

Mooi verhaal hoor, maar als Brobbey daar een basisspeler was geworden had hij geen seconde meer aan Ajax gedacht.

04-01-2022 17:08

Oxxer +163915 moderator

Brobbey kan beter een spreekverbod krijgen, niet snugger wat hij nu zegt.

04-01-2022 17:05

thajax +7423

Ik vond het wel een spontaan en positief interview. Geen grootspraak of iemand afvallen. Hij is gewoon blij dat hij weer met z'n vrienden speelt.

04-01-2022 17:17

Oxxer +163915 moderator

No mang , deze jongen zegt dat Overmars en ETH na 1 wedstrijd zaten te texten. Wat snap jij hier niet aan?

04-01-2022 17:20

thajax +7423

Na één bepaalde wedstrijd. Zo versta ik het... En ik denk dat het na de wedstrijd is waar hij basis stond, maar voor de rust werd gewisseld.
En het is gewoon handig geweest van Overmars en Ten Hag. En totaal niet verkeerd/verboden/whatever.
Heerlijk om te horen hoe zoiets ging. Net als de Ajax-pen die Davy kreeg. Mag dat ook niet van jullie?

04-01-2022 17:28

Oxxer +163915 moderator

Jij hebt het nog steeds niet door, lees eens de andere reacties in dit topic waarom het niet handig is wat Brobbey zegt in het interview.

04-01-2022 17:38

thajax +7423

Ja ik zie dat jij en anderen schrikken van wat Brobbey zegt. Ik niet.
Ten Hag mag gewoon een berichtje sturen en Overmars gaat dan met Leipzig praten

04-01-2022 17:47

Ozymandias +159568

@theajax
"Na één bepaalde wedstrijd."

Oh ja, inderdaad zo zal hij het bedoelen.

04-01-2022 17:55

Oxxer +163915 moderator

Waaruit maak jij op dat anderen en ik schrikken?

De situatie waarin Brobbey nu in zit was op dat moment anders. Hij zat net bij Leipzig, zij hadden een punt kunnen maken dat een nieuwe speler vlak na het begin van het seizoen deze communicatie voert met mensen van zijn oude club. Dat jij het niet bijzonder vind is niet relevant.

04-01-2022 17:56

036AFCA97 +146646

@ozymandias

Is dit nou sarcasme?
Ik denk namelijk echt dat die het zo bedoelde. Een bepaalde wedstrijd en niet wedstrijd nummer 1.

04-01-2022 22:43

thajax +7423

Ja dat vraag ik me ook af.

05-01-2022 09:37

thajax +7423

@oxxer
Ik denk eind november ipv (begin seizoen) in augustus al. Maar goed, we verschillen van mening en interpreteren zijn interview blijkbaar anders.

05-01-2022 09:38

Jelephi +12306

Het kan aan mij liggen hoor maar die jongen heeft zo'n ultra dom voorkomen.

04-01-2022 16:56

UwSchipper +5593

Post u even een fotootje van uzelf?

04-01-2022 17:00

Ajacied33 +36706

Wat boeit dat nou? Er zijn mensen die slim overkomen maar dat niet zijn en vice versa ook zo. Neem een mens zoals ie is. En neem Brobbey als voetballer hoe hij is. Wie zijn wij om hem te veroordelen? Ik ben blij met zijn terugkeer, is een Ajacied en daarmee klaar

04-01-2022 17:06

hakimziyech +18246

Wat maakt dat nou uit man. Hij is op het veld razendslim en is verdedigers te snel af. Dat vind ik belangrijker dan als een diplomaat voor de camera staan. Sierhuis was een intelligente gozer, en een hele matige voetballer. Wil je dat dan?

04-01-2022 17:51

Ozymandias +159568

Dat is geen handige uitspraak en misschien zelfs strafbaar aangezien clubs geen contact met spelers mogen opnemen over een mogelijke transfer achter de rug van zijn club om (tenzij zijn contract binnen zes maanden afloopt). Wat Ten Hag doet flirt met de grens van wat volgens FIFA regels strafbaar is en als het volgens de letter op the law niet strafbaar is dan is het op z'n minst wel tegen de spirit of the law.

04-01-2022 16:39

Stamhoofd +11533

Die regel van de FIFA is behoorlijk achterhaald. Zaakwaarnemers en clubs polsen continu de interesse van/voor spelers bij elkaar. Wil niet zeggen dat ze gelijk een contract onder de neus krijgen, maar ze weten al lang wat de opties zijn voor die 6 maanden

04-01-2022 16:50

Ozymandias +159568

Dat is in mijn ogen heel wat anders dan directe contact met de speler opnemen. Zoals ik al schreef dit flirt met de grens van wat toelaatbaar is en mogelijk is het er over heen gegaan maar het is zeker over de grens van de spirit van de regel gegaan en dat moet Ajax niet doen.

04-01-2022 16:56

Kijker +3384

Zoals ik het begrijp, heeft Ten Hag persoonlijk contact gehad. Uit de zin "Marc appte dat hij het ging regelen" maak ik op dat het eerste zakelijke contact tussen clubs e/o zaakwaarnemers is geweest.

04-01-2022 17:14

thajax +7423

Precies!

04-01-2022 17:18

Ozymandias +159568

Brobbey: "Na één wedstrijd zei Erik dat het tijd werd dat ik naar huis kwam." Dat is contact over de intentie van Ajax om hem terug te halen.

04-01-2022 17:19

Ozymandias +159568

Brobbey: "Na één wedstrijd zei Erik dat het tijd werd dat ik naar huis kwam." Na de eerste wedstrijd dus tenzij de schrijver "een" in plaats van "één" bedoelde.

04-01-2022 17:31

Ozymandias +159568

Ja zoals ik hierboven al reageerde op iemand anders denk ik inderdaad dat je gelijk hebt en hij het zo bedoelde.

04-01-2022 17:58

thajax +7423

Onzin. Trainer mag gerust zo'n subtiel appje sturen.

04-01-2022 17:18

Kaatje +4798

Ik mag aannemen dat Ajax weet wat wel en niet mag of toelaatbaar is. Of de contacten zo intensief zijn geweest als Brobbey aangeeft is nog maar de vraag. Bij Brobbey speelde m.i. meer het principe 'de wens is de vader van de gedachte'.
Al bij al, er is gecommuniceerd en gecontracteerd.

04-01-2022 17:19

Ozymandias +159568

"Of de contacten zo intensief zijn geweest als Brobbey aangeeft is nog maar de vraag."

Het hoeven geen intensieve contacten te zijn om tegen de regels te zijn. Ik denk dat dit geen duidelijke zaak zou zijn omdat het tegenlijkertijd gaat om de oud-trainer van Brobbey (die een persoonlijke relatie met Brobbey kan claimen) en Ten Hag verder geen directe zaken bespreekt die een transfer kan faciliteren maar het flirt wel met de grens van wat toegelaten wordt.

04-01-2022 17:22

Chrismokum020 +16404

Laat je voeten maar spreken kerel, als je beslissend bent tegen Utrecht en Psv sluiten veel supporters je vast weer in de armen

04-01-2022 16:39

Rasmussen +25823

'In de E1 had ik ook achttien als rugnummer. Daar heb ik goede herinningen aan'

Kan iemand dit checken? Waarschijnlijk speelde hij met 91 ofzo

04-01-2022 16:38

behangdelul +32615

haha ik dacht ook al: herinneringen?

04-01-2022 16:45

Jelephi +12306

In de F1 in ieder geval met nummer 9. https://www.youtube.com/watch?v=DbRQqHrg4Pw

04-01-2022 16:59

AFCAjax +17839

wat ik me eigenlijk afvraag.. die onana heeft op illegale wijze een deal beklonken achter de rug van Ajax om.. maar met Brobbey hebben zowel Overmars als ten Hag continu contact gehouden en gesproken over een terugkeer.. mag dat wel? mag je alleen niet over een salaris gaan praten of wat?

04-01-2022 16:38

Rasmussen +25823

Hij heeft een contract bij Leipzig. Tot en met juni 2025.

04-01-2022 16:39

AFCAjax +17839

daarom...

04-01-2022 16:40

MankeNeliss +9814

Dat zal lekker worden, van wie mag je geen contact hebben? Het is geen Noord Korea.

04-01-2022 16:40

AFCAjax +17839

ik vraag alleen wat dat inhoud.. je mag geen deals sluiten achter de rug van de club om.. wat houd dat in.. want klaarblijkelijk mogen Marc en Eric hem wel lekker praten voor een terugkeer.

04-01-2022 16:42

MankeNeliss +9814

Precies daar kan je niets van zeggen. Een contract sluiten of onderhandelen is een ander verhaal.

04-01-2022 16:44

AFCAjax +17839

Dus wat onana gedaan zou hebben in juli ofzo al een mondeling akkoord bereiken met inter daar is niks mis mee zolang er geen handtekeningen worden gezet tot januari (nu)

04-01-2022 16:46

thajax +7423

Inderdaad en laten we even niet zo azijnpissen guys. Erik heeft dat gewoon goed gedaan! Een appje, precies op het juiste moment. Dat kan genoeg zijn

04-01-2022 17:19

Rasmussen +25823

'Het was met name erg moeilijk vanwege de negatieve reacties. Uiteindelijk heb ik het moeten oppakken.'

Haha externe de schuld geven

04-01-2022 16:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.