'Mislintat probeert vaste lasten Ajax onder controle te brengen'

door Wessel Kroon 698

Bron Voetbal International

'Mislintat probeert vaste lasten Ajax onder controle te brengen'

door Wessel Kroon 698

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat probeert het uitgavenpatroon van Ajax onder controle te krijgen. Door het mislopen van Champions League-voetbal hebben de Amsterdammers te maken met een enorm begrotingstekort. Om dat tekort weg te werken, draait de directeur voetbalzaken van Ajax aan twee knoppen, zo valt te lezen bij Voetbal International.

Ajax heeft door het mislopen van de Champions League te maken met een begrotingsgat van maar liefst honderd miljoen euro. Met de verkoop van Jurriën Timber en Calvin Bassey heeft Ajax een aanzienlijk deel van dat gat gedicht, maar nog steeds niet alles. Door het ontstane begrotingsgat is het voor Ajax lastig om aankopen te kunnen doen op de transfermarkt.

Een groot probleem is dat de salarissen van de spelers zijn ingericht op deelname aan de Champions League. Om het begrotingsgat verder te dichten, probeert Mislintat de vaste lasten onder controle te brengen. De ontbinding van het contract van Dušan Tadić bespaarde Ajax in dat opzicht al zes miljoen euro aan salarissen. Het is zeer aannemelijk dat de Amsterdammers de komende weken kritisch gaan kijken naar spelers wier plek op de salarislijst niet langer in verhouding staat met hun functie in het team. Een vertrek van Davy Klaassen zou hierdoor bijvoorbeeld een optie kunnen zijn.

Samenhangende salarissen

Naast het 'sleutelen' aan salarissen probeert Mislintat ook op een andere manier de vaste lasten onder controle te brengen, zo vertellen zaakwaarnemers die met Mislintat in gesprek zijn geweest. De Duitser wil bij het sluiten van nieuwe contracten een soort 'beloningsstructuur' implementeren. Dit houdt in dat salarissen samenhangen met het Europese podium waarop Ajax in actie is en dus automatisch meestijgen en dalen. Dat is op dit moment namelijk niet het geval. Daardoor staat Ajax aankomend seizoen met een Champions League-salarishuis voor een flinke financiële uitdaging.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Geer64 +139

Geef die gast enkeltje Duitsland

31-07-2023 19:36

Jan Doedel +4281

Deze man is aan het puinruimen. Daar wordt je niet populair mee zo te lezen.
Maar dan heeft Ajax toch jaren onverantwoord boven zijn stand geleefd. En welke sukkels zijn daar verantwoordelijk voor? Wees maar boos op die figuren in plaats van deze man!

31-07-2023 15:13

debetweter +10061

Ik vraag me af of dit bij de rol van een TD hoort. Goed dat hij zoekt naar stabiliteit van de financiën, maar zijn daar niet andere mensen voor?

31-07-2023 11:44

Vik86 +42397

Ja hoort er ook bij..

31-07-2023 13:20

Ajax4proud +10808

Ajax zonder buffer en vorig seizoen geld kon uitgeven, nu weer met de hand op de knip. Eerst zeggen dat je een heleboel spelers nodig hebt en dat de spelers die verkocht worden ook vervangen worden. Ik zag dit eigenlijk al aankomen. Ajax komt nu in de top 5 terecht. Feyenoord en PSV gaan Ajax op de knieën voorbij..

31-07-2023 11:28

jo1 +4584

Niet op de knieën hoor. Ze staan al 10 punten voor voordat we begonnen zijn

31-07-2023 11:31

BokkieBokstra +11297

Misschien even afwachten

31-07-2023 17:42

Hans Verhagen +14109

Dat dichten van de begroting is niet de rol van Mislintat. Die krijgt geen groen sein van Lenferink en rvc bij eventuele transfers. Het is nu wel heel ongelukkig dat juist nu in een jaar waar volgend seizoen deelname cl veel meer gaat opleveren. Waar zijn de buffers?

31-07-2023 08:03

aschja +20588

Het blijft zeer pijnlijk wat er vorig jaar gebeurd in de verhouding vd Sar, H2, Lenterink en RVC. Hoe zit in godsnaam zo'n budget hebben kunnen krijgen zonder een ervaren TD. Dat had nooit mogen gebeuren. Als Sven dat budget had gehad. Hoe anders had de wereld eruit gezien nu.

31-07-2023 10:41

Ozymandias +159568

Het vreemde is dat De Telegraaf en veel idioten hier Lenderink ervan beschuldigde te zuinig te zijn en nu lijkt het er dus juist op dat Lenderink haar hand niet voldoende op de knip heeft gehouden. Als ze bij De Telegraaf hun zin hadden gekregen zou Ajax vorig seizoen nog eens een tientallen miljoenen extra hebben besteed en had Ajax nu financiele problemen gehad die veel moeilijker zijn op te lossen dan een zomer bezuinigen kan oplossen.

31-07-2023 12:32

Misdielat +1235

Nu een zomer bezuinigen betekent CL deelname mislopen. En dat kost heel wat meer dan bezuinigen kan opleveren.

31-07-2023 12:50

Vik86 +42397

Hoe wil je iets missen als je het niet hebt?

31-07-2023 13:26

Dennisvm +1745

Knap als hij het voor elkaar krijgt om die salarissen variabel te maken. Eigenlijk zouden alle clubs dat min of meer moeten doen. De spelers weten dan gelijk waar ze voor spelen. Minder risico voor de clubs en meer motivatie voor de spelers. Denk alleen dat het grote geld ervoor zorgt dat dit niet gaat gebeuren.

31-07-2023 08:02

Hans Verhagen +14109

Inderdaad prima als hem dit lukt.

31-07-2023 08:04

brullie +7031

Goed idee maar vergeet je niet een elftal neer te zetten? Tot nu toe is het helemaal niks en maak ik mij zorgen....

31-07-2023 06:59

Daneman +1383

De grootste fout tot nu toe is dat de (vraag)prijs te hoog is voor Kudus en Alvarez. Zitten al lang met hun hoofd bij een andere club. Was veel gezonder als deze maand geleden weg waren gegaan.

31-07-2023 05:33

ajax4perez +9526

Vraagprijs is voor beiden conform de markt
Als ze niet weggaan dan heb je wel een betere selectie en zal er uiteraard meegedacht worden als er in de winter een tranfer plaats kan vinden voor hen

31-07-2023 07:47

Ozymandias +159568

"Vraagprijs is voor beiden conform de markt"

Wat volgens de markt conform is zal de prijs zijn die Ajax voor hun kan krijgen. Als clubs maximaal 20 miljoen voor ze een speler over heeft is de marktwaarde van die speler 20 miljoen.

31-07-2023 12:35

Koekie87 +20967

Ajax wil gewoon een bepaald bedrag ontvangen voor beide spelers. Zou juist van wanbeleid spreken als je iedereen maar verkoopt voor een veel lager bedrag omdat ze met hun hoofd al heel ergens anders zit.

31-07-2023 07:52

roodwit007 +14204

Het eigen vermogen steeg van een kleine tweehonderd miljoen naar 273 miljoen euro. De liquide middelen bedragen 41,5 miljoen euro. Ajax verwacht over het gehele boekjaar 2022/2023 een positief nettoresultaat vanwege de transferinkomsten en de inkomsten uit Europees voetbal.Iets zegt mij dat er iets niet klopt, hoe kan je tweehonderd miljoen naar 273 miljoen euro.gaan en dan nog 45 miljoen vrij hebben zonder de laatste transfers !!! dat je een tadic voor een bezuiniging er uit gooid is FOUT er is ook bij arsenal door sven gepoogd te bezuinigen het koste deze club 100 miljoen aan gederfde inkomste spelers ver beneden de prijs weg gedaan en een td gaat er niet eens over een td moet kijken naar de komst van spelers en verkoop van spelers ik ben bang dat het binnen halen van Sven een enorme fout zal blijken want je MOET kampioen worden voor de cl inkomsten

31-07-2023 05:26

Ozymandias +159568

"De liquide middelen bedragen 41,5 miljoen euro."

Dit heb je uit halfjaarcijfers, wat totaal nutteloos is aangezien voor voetbalclubs de meeste inkomsten in de eerste helft komen terwijl de meeste uitgaven in de tweede helft zijn. De liquide middelen in de halfjaarcijfers geven dus een totaal vertekend beeld.

31-07-2023 12:38

Mokum87 +2435

Mensen moeten beseffen dat we een nieuw project zijn ingeslagen. Afgelopen jaar was dramatisch en die schade moet gecorrigeerd worden. Terug naar de basis en stap voor stap moeten we weer vooruit.

31-07-2023 01:34

JanBiesbos +29030

Jij moet elftal formeren sls TD koop maar en ga maar rekenen met die 70 milj

31-07-2023 01:33

Hans.D88 +3780

Heb je het artikel gelezen? Er staat toch echt begrotingstekort van 100 miljoen.

31-07-2023 04:47

Heldhaftig +11443

Wat men hier niet lijkt te begrijpen is dat hoge uitgaven niet gelijk leiden tot goede resultaten. Zelfs al knal je 200 miljoen over de toonbank deze zomer, dan houdt dat nog niet in dat wij kampioen worden. Destijds werden de salarissen en uitgaven opgeschroefd omdat er ook een solide basis aanwezig was in het team, dat is nu totaal niet het geval. Aan dit team kan je nog 5 toppers toevoegen, en het is nogsteeds niet zeker dat ze een CL-plek gaan bemachtigen.

31-07-2023 01:31

Steffenhagen +37811

Wat een rare kop : mislintat is natuurlijk niet de cfo en al helemaal niet bezig met dat soort zaken . Mislintat wil gewoon een goed transferbudget en daar moet hij heel lang op wachten

31-07-2023 01:16

twynestar +28228

mislintat is wel bezig met dit soort zaken want hij kan iedere euro maar 1 keer uitgeven zowel nu als in toekomstige periodes

31-07-2023 07:59

Bergkampinho32 +560

Vind het jammer om te lezen dat sommige mensen Overmars nu een trap na geven, terwijl hij eerst ongeveer heilig verklaard was.

Overmars is in de eerste jaren zuinig geweest, niet voor niks had hij toen de bijnaam : Marc Netto.

Er is een buffer opgebouwd en na het rampseizoen 17/18 zijn Overmars en van der Sar geheel terecht tot de conclusie gekomen dat er directe kwaliteit, leiderschap en ervaring moest worden toegevoegd om stappen vooruit te kunnen zetten.
Kwaliteit kost uiteraard geld, en dat betekende dat het salarisplafond werd losgelaten en spelers veel meer konden verdienen.

Dit heeft ons geen windeieren gelegd en een paar geweldige seizoenen opgeleverd ook met grote dank aan Ten Hag.

Overmars bleef keurig binnen de lijnen en wist echt wel hoe ver te gaan op financieel gebied.

Heb de indruk dat vorig jaar de remmen los zijn gegooid. Overmars had het bedrag voor bijvoorbeeld Bergwijn niet betaald denk ik, in de winterstop ervoor trok hij ook de stekker eruit, omdat het totale financiële plaatje te hoog uitviel.

Conclusie : van der Sar, Hamstra en Huntelaar zijn in paniek geraakt na het vertrek van enkele sleutelspelers en hebben teveel uitgegeven aan de verkeerde spelers, met als resultaat geen CL en hoge afschrijvingen van aankopen.

Het vertrek van Overmars is een ramp op vele vlakken geweest, die tot op de dag van vandaag nog doorwerkt.

Hij heeft natuurlijk zelf een grote fout gemaakt, maar hij had beter even op non-actief gesteld kunnen worden, en daarna weer in genade aangenomen moeten worden. Dat had Ajax veel ellende bespaard

31-07-2023 01:04

rotynl +300

Kunnen we de parkeerplaats dan niet verkopen.

31-07-2023 00:37

twynestar +28228

nee wij zijn al net zo hard gesubsidieerd toen het stadion gebouwd werd en de meer uitgekocht

31-07-2023 08:00

Ozymandias +159568

Terwijl Driessen keer op keer Lenderink aanviel omdat ze de hand op de knip hield lijkt het erop dat ze Overmars en daarna het trio Vd Sar, Hamstra en Huntelaar een te grote financiele vrijheid heeft gegeven.

31-07-2023 00:22

Danielson +50248

Met name in de salarissfeer zou ik denken maar dat was bewust beleid. En op zich kon dat ook wel mits met mate.
Punt is dat er na Tadic en Blind veel te veel spelers ook zo'n hoog salaris hebben gekregen die dat niet waard zijn.
Zoals Klaassen, Berghuis, Bergwijn, Brobbey en waarschijnlijk ook Rulli

31-07-2023 00:37

Vik86 +42397

Conceicao 2,7 miljoen euro per jaar.. Gaat nergens over..

31-07-2023 12:25

Danielson +50248

Is dat zo? Inderdaad absurd.

31-07-2023 12:53

Steffenhagen +37811

In de kern van de zaak gaat het om het beleid van de RVC . Zij stellen de financiële kaders vast waarbinnen de directie mag opereren

31-07-2023 01:17

Misdielat +1235

Dus omdat Lenderik eerst een te grote financiele vrijheid geeft, en nu een te kleine, doet ze het over het algeheel genomen goed?

31-07-2023 12:56

Bruno04 +15735

Kunnen allemaal wel overmars etc prijzen maar dat je selectie niet deels een prestatie contract heeft vind ik gewoon weg dom.

31-07-2023 00:18

Ozymandias +159568

Inderdaad, bij een club met de begroting van Ajax zou het salaris van elke speler van het eerste gebonden moeten zijn aan op welk Europees niveau ze dat seizoen actief zijn. Champions League inkomsten vormen namelijk een veel te groot gedeelte van de inkomsten van Ajax. Ik dacht eigenlijk dat Ajax die al lang deed omdat het absurd is om niet te doen.

31-07-2023 00:24

niquedegraaff +5289

En dit is precies de reden waarom Ajax naar de klote ging aan het begin van deze eeuw. Teveel ambitieloze polder, (zelfbenoemde) realisten. Steeds meer jasjes uitdoen waardoor dromen en wil vernietigen.

Eén jaar geen CL en kijk de angst staat bij de mensen die de club juist terug moeten leiden zo hoog, dat ze verlamd raken en geen risico's meer durven te nemen.

Bereid je maar voor op een heel diep dal met risicoloos realisme waarna bijna het faillissement volgt (immers, Law of attraction). Pas wanneer Ajax WEER bijna failliet raakt zal er weer meer risico genomen moeten worden om het spiraal te doorbreken.

Dit proces kan wel 10 jaar duren

31-07-2023 00:18

Qifesh +24917

Het risico verleggen naar meer jeugdcontracten lijkt me verstandig om de uitloop van topspelers te voorkomen. Vooral als dat hetzelfde kost als een Klaassen oid

31-07-2023 01:44

Bruno04 +15735

Prima. Goed management. Is ook ff nodig.

31-07-2023 00:14

niquedegraaff +5289

Nee. Dit leidt naar betonvoetbal en op den duur neerwaardse spiraal. Lege plekken in het stadion, geen hoog Europees voetbal, minder sponsors, minder kaartverkoop.. Van erger naar eerder, bijna faillissement. Immers "je investeert niet!".

Lage inzet = lage prijzen.

Het geld is er gewoon. Waar andere topclubs dan durven, en gewoon verder gaan en in de top blijven, heb je het polderrealisme bij Ajax dat om de 15 jaar toeslaat en de club volledig laat instorten.

The law of attraction

31-07-2023 00:20

Qifesh +24917

Vloek op de overvloed

31-07-2023 01:45

twynestar +28228

law of stupid

31-07-2023 08:01

Bruno04 +15735

Haha wat lul jij nou weer. Het gaat om prestatie contracten. Dus een deel vast en een deel bonus als doelstellingen worden gehaald. De rest van je hele post slaat dus nergens op.

31-07-2023 14:38

niquedegraaff +5289

Dat komt omdat je het niet begrijpt. Het gaat gewoon om de gehele puinhoop bij Ajax. Niet alleen maar om prestatie-contracten. Er is geen lef, geen durf, geen bluf. Geen ambitie. Men praat elkaar de put in: niemand wil komen.

Zo verantwoord is dat beleid van middelmaat kopen en dan bungelen in de EL helemaal niet. Want op termijn ga je steeds verder jasjes uit doen. Lekker polderen, en 'realisme'. Kort samengevat: Frank de Boer voetbal. Net genoeg om kampioen te worden, maar in Europa compleet weggevaagd worden, op alle niveaus. Dat is het nieuwe streven van jullie 'realisten' hier.

01-08-2023 17:06

Heldhaftig +11443

Goedzo, nog meer investeren om maar die CL te willen spelen binnen één seizoen is een enorme gok.

31-07-2023 00:09

niquedegraaff +5289

Die gok moet je wagen want tweemaal CL missen is nog veel gevaarlijker. Dit beleid hebben we 20 jaar geleden zien ontstaan waarna we in groot verval raakte. Er werd immers niet meer geïnvesteerd.

Dit is angstbeleid en gaan je never nooit terug brengen naar de CL. Er moet juist nu groots geïnvesteerd worden om weer aan te sluiten.

Mis je volgend jaar weer CL omdat je selectie weer matig was, dan is het excuus volgend jaar dat "Ajax geen CL jas meer kan dragen" en dus structureel steeds verder afglijdt! Er wordt immers geen risico genomen!

Toen overmars in dienst kwam werd er weer meer en meer risico genomen. Ambitie nam toe en daar hoorden risico's en investeringen bij. We hebben het resultaat gezien.

31-07-2023 00:22

Ozymandias +159568

Twee maal de Champions League missen is heel goed op te vangen zolang het transferbeleid goed is en er spelers worden gekocht die met Ajax naar een Champions League niveau mee kunnen groeien. Als Ajax twee maal de Champions League mist terwijl ze blijven uitgeven alsof ze wel de inkomsten van de Champions League krijgen komt Ajax in de financiele problemen.

31-07-2023 00:26

niquedegraaff +5289

Daarom moet Ajax nu investeren in CL Niveau spelers en geen Europa league niveau spelers.

31-07-2023 00:38

Heldhaftig +11443

Risico nemen doe je in de casino, niet bij een bedrijf met een langer termijn visie.

31-07-2023 01:24

RepoocElad +9880

Nique ziet graag dat Lenderink alles op rood zet, en draaien maar met dat wiel. Kan goed uitpakken of niet. Tis maar wat je goed beleid noemt ;)

31-07-2023 06:34

twynestar +28228

in de crisis van 2008 had je veel types als Nique die het dan stoer over anticyclisch investeren hadden. 2 jaar later failliet

31-07-2023 08:02

MichelAngelo66 +22222

Het principe van beloningen bij behalen van kampioenschap en CL is volgens mij een prima systeem. Is al eerder geopperd door iemand.

Geeft meteen een beetje peper bij sommigen hopelijk. Wellicht niet voor iedere speler aantrekkelijk, maar het is dan maar zo.

30-07-2023 23:49

Artemio +31831

Die werkvakantie in Noordwijk of Zandvoort paar weken geleden heeft niet echt geholpen.

30-07-2023 23:48

Ajax1114 +19393

Nou maar nu staan wel alle horloges tenminste gelijk. Is ook belangrijk.

31-07-2023 00:56

Danielson +50248

Is Mislintat echt een TD of speelt hij dat hij er een is? Zoals Schreuder een trainer acteerde.

30-07-2023 23:44

Koekie87 +20967

Was v.d. Sat echt een AD of speelt hij of hij er een was.

30-07-2023 23:45

Danielson +50248

Ook een gerechtvaardigde vraag.

30-07-2023 23:46

Ajax1114 +19393

Een begrotingstekort van 100 M door mislopen van CL dan heb je kamikaze beleid gevoerd . Je ziet het vaker als mensen te ruim in het geld zitten gaan ze ook meer uitgeven. De beleidsbepalers en ook Overmars nog in zijn tijd gaven het veel te makkelijk uit.

30-07-2023 23:41

niquedegraaff +5289

Het begon ook met de durf om meer geld uit te geven. We worden een keer niet beloond en meteen staan de polder pessimisten weer op uit hun graf. Ajax zou nooit meer overwinteren in de CL werd 15 jaar geleden nog geroepen.

Je moet na een paar miskopen niet meteen angstbeleleid gaan voeren want dan is het helemaal snel gedaan. Je koopt dan een teringzooi middelmaat spelers die Ajax nooit terug zal brengen naar de CL.

31-07-2023 00:31

staaf6 +145

Dat gat is alleen te dichten door inkomsten vanuit deelname in de CL. En daar heb je goede spelers voor nodig. Dus gewoon die portemonnee trekken!

30-07-2023 23:40

Koekie87 +20967

Dus nog een keer kamikaze beleid voeren en als het aankomend seizoen weer misgaat zijn we nog verder van huis. Nee dan liever gezond beleid voeren waardoor je ook uiteindelijk meer vet op de botten hebt als voetbalclub zijnde.

30-07-2023 23:44

niquedegraaff +5289

Jij hebt kennelijk de periode 2005-2011 niet meegemaakt. Want die gitzwarte periode was het gevolg van exact dat domme, angstige beleid: geen ambitie, enkel bang om dood te gaan.

31-07-2023 00:33

Koekie87 +20967

Hahaha in die periode was Marco van Basten ook nog een jaar trainer van Ajax en die heeft uitgerekend ontzettend veel geld mogen spenderen ook weer aan allerlei middelmaat waardoor Ajax na zijn periode bijna op sterven na dood was. Dus kan me die periode nog heel goed heugen. Waarschijnlijk jij niet meer omdat ik je niet hoor over de tijd dat Marco van Basten trainer was bij Ajax en niks te gek was qua aankopen. Daarom kon bijvoorbeeld een Frank de Boer bijna geen grote transfers doen omdat Ajax geen cent te makken had. Alles in een keer uitgeven is pas dom en zeer onverstandig. Maargoed lekker op korte termijn denken en alles er in een keer doorheen jassen en achteraf natuurlijk met zijn allen janken dat we terug gaan naar de tijd zoals onder Frank de Boer dat we daadwerkelijk elk dubbeltje moesten omdraaien.

31-07-2023 00:57

staaf6 +145

Het hoeft toch geen kamikaze beleid te zijn, volgens mij hebben die kakkies afgelopen jaar aangetoond dat je ook met beperkte middelen een goede selectie neer kan zetten!

31-07-2023 15:38

4EVERAJAX +8371

Probeer ook eens vaste inkomsten te regelen (CL deelname afdwingen)

30-07-2023 23:24

Keizer11 +925

Ik denk dat Mistlintat, de scout die een TD acteert, het gevoel heeft dat hij een vijfjarenplan aan het invoeren is. Maar hij vergeet als hij straks drie uit drie heeft dat de hel losbreekt.
Mistlintat, Hendriks en die mevrouw Lenderink. Wie heeft dit trio binnengehaald bij Ajax?

30-07-2023 23:10

Koekie87 +20967

Wie heeft v.d. Sar eigenlijk in het verleden aangesteld en wie was eigenlijk diegene die Huntelaar en Hamstra vorig jaar als een soort veredelde technisch directeuren allerlei aankopen lieten doen maar voor de rest geen tekenbevoegdheid hadden. Daarnaast hoe is het überhaupt mogelijk dat er vorig jaar voor meer dan honderd miljoen aan middelmaat is binnengehaald.

30-07-2023 23:20

Bruno04 +15735

Wat lul je nou man. Jij wil brand met brand blussen. Je zult iets verder moeten kijken als 1 seizoen dit jaar om dat organisatorisch te fixen. Alleen iq loze emotionele supporters gaan zometeen weer janken.

Je moet wel beseffen waar we nu weer staan en dat we dat moeten fixen. Dus verwacht vooral geen 18/19 seizoen.

31-07-2023 00:17

Tim.S +3922

Hoeveel zal die Branco verdienen?

30-07-2023 23:05

Koekie87 +20967

7 ton heb ik ergens gelezen.

30-07-2023 23:07

Danielson +50248

Per maand?

30-07-2023 23:55

Pingelaar +13229

Besef dat Mbappe 1000x zoveel kon verdienen dan Branco... gekkenwerk

31-07-2023 00:43

jeffrey_van_der_sluis +30363

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Mislintat krijgt van 99% van de AS bezoekers nog de wind van voren, maar ik denk dat we er op de langere termijn gezonder uitkomen!

Sven moet puinruimen!

30-07-2023 22:59

Koekie87 +20967

Dat is allemaal gebasseerd op sentiment en onderbuikgevoelens. Als ik de reacties hier zo lees willen sommige namelijk weer dat Ajax flink de portomonee gaat trekken. Denk dat echt niet gaat gebeuren en is maar goed ook want dan ben je straks nog verder van huis. De mensen die verantwoordelijk zijn hiervoor zijn zijn voorgangers.

30-07-2023 23:09

jeffrey_van_der_sluis +30363

Klopt, vertrouwen houden in Mislintat.

30-07-2023 23:26

Koekie87 +20967

Tja als er op die positie iemand had gezeten met een Ajax verleden dan was de kans groot geweest dat de reacties heel anders waren geweest. Dan had een groot gedeelte deze persoon volkomen gelijk gegeven.

30-07-2023 23:30

Ajax1114 +19393

Niet dus want nu zijn in twee jaar straks opeens PSV en Feyenoord je voorbij. Die gaan de 70 M uit de CL pot pakken volgend jaar.

30-07-2023 23:43

Koekie87 +20967

Goh dat zal allemaal wel reuze meevallen hoor, ik maak me niet zo druk om Feyenoord en PSV. Omdat PSV lang heeft gehaald bijvoorbeeld. Ben benieuwd hoelang die jongen zich weet te gedragen en niet voor problemen gaat zorgen binnen hun selectie.

30-07-2023 23:48

MarcoCruijff +1142

Er is hoog spel gespeeld met ‘onbetaalbare’ salarissen. Dit allemaal ook nog onder Sar en Overmars. Fijn als je champions league haalt maar dodelijk nu. Ik heb helaas weinig vertrouwen in deze TD. Kent Ajax helemaal niet. Opnieuw beginnen met talenten en misschien een paar aankopen lijkt het plan. Pijnlijk beleid! Je was enorm rijk en alles er doorheen geknald.

30-07-2023 22:45

en88ajaxfan +2125

Doe niet zo negatief man. Geef Mislintat de kans

30-07-2023 22:56

Koekie87 +20967

Ach ja en de mensen die Ajax wel kennen hebben Ajax in het ravijn gestort. Wel opvallend dat dit onder Marco van Basten ook het geval was. Dat je goed hebt kunnen voetballen betekend nog niet dat je ook verstand hebt van zaken doen of een voetbalorganisatie leiden want daar is het misgegaan. Mensen aangesteld op basis van hun verleden als voetballer maar niemand heeft zich uiteindelijk de vraag gesteld of ze ook daadwerkelijk geschikt waren voor die functie. v.d. Sar bleek namelijk wel een hele slechte crisismanager en Overmars heeft het goed gedaan maar nu komt toch wel een keerzijde naar buiten over hem dat hij afspraken maakte met spelers en zaakwaarnemers waar voor de rest helemaal niks bekend was bij Ajax of dat ergens wat op papier stond.

30-07-2023 23:02

AjaxHoorn +32989

Bergwijn, Berghuis, Klaassen en Brobbey zijn gewoon nog een dikke 15 miljoen per jaar die zij verdienen. Het is echt ongelooflijk dat Brobbey ca 3 miljoen pakt. Klaassen zit er nog boven. Berghuis en Bergwijn boven de 4 miljoen.

Nu vind ik het echt niet erg dat goede spelers 3 plus krijgen. Maar het zijn nou ook nog de jongens die geen reet laten zien.

Ik ben niet zo tegen Brobbey als velen hier, omdat ik zijn waarde zeker zie. Maar die gozer had echt voor veel minder hier moeten spelen.

30-07-2023 22:44

Koekie87 +20967

Tja zo een salaris maakt ze gewoon hartstikke lui, hoeven er in principe namelijk niks voor te doen. Daarnaast zit het ook met de mentaliteit niet goed bij een aantal jongens als ik de verhalen van Steijn moet geloven. Dat ze kunnen voetballen dat geloof ik wel maar volgens mij kunnen een aantal jongens zeer slecht tegen zaken als kritiek en noem het allemaal maar op.

30-07-2023 23:04

jo1 +4584

Wat verdien jij Sven. Werk je voor de Balkenede norm of?

30-07-2023 22:43

AjaxHoorn +32989

Domme vraag. Die bestaan dus wel.

30-07-2023 22:45

jo1 +4584

Svennie niet hoor

30-07-2023 22:48

Koekie87 +20967

Sven zal een stuk minder verdienen in ieder geval dan die volgevreten vedettes bij ons die maar wat lopen aan te kloten.

30-07-2023 23:06

jo1 +4584

Ja die werkt voor een appel en een eigen terecht want hij presteert niet. Wanprestatie ten top. Ten eerste haalt hij een trainer die nog nooit wat gepresteerd heeft. Daarna naait hij deze trainer nog eens door hem een selectie te geven die totaal niet in balans is. Maar hup hup Sven is onze held

30-07-2023 23:09

Koekie87 +20967

Maar wat heeft Sven dan verkeerd gedaan tot nu toe. Vertel eens. Daarnaast wat kan hij doen aan het wanbeleid van zijn voorgangers. Alles van afgelopen seizoen is te danken aan zowel Overmars, v.d. Sar, Huntelaar en Hamstra. Daarnaast zeg ik niet dat hij voor een appel en een ei werkt maar die man verdient echt geen miljoenen zoals onze volgevreten vedettes. Zijn voorganger Overmars haalde ten Hag die ook nog nooit wat gepresteerd had en Ohja onze grote vriend v.d. Sar haalde het grootste fiasco van de afgelopen tien jaar binnen Schreuder. Als we het dan toch gaan hebben over dat soort zaken. Daarnaast doe je voor de rest allerlei aannames en neem je waarschijnlijk alles klakkeloos over vanuit de Telegraaf over welke spelers Ajax wel allemaal intresse in heeft. Vanuit Ajax hoor ik helemaal niks en die neem ik toch een stuk serieuzer dan een krant die is gebaseerd op zaken zoals sensatie en noem het allemaal maar op.

30-07-2023 23:17

jo1 +4584

Welk wanbeleid? De meeste spelers zijn allemaal voor het dubbele of meer dan hun aankoopbedrag verkocht. De gasten die topverdieners waren zijn allemaal weg. Je hebt er misschien nog 3 en die heb je nodig anders zak je helemaal ver weg. Iedereen lult maar wat raak. Eindejaar cijfers zijn nog nooit zo goed geweest. Er lopen hier teveel schaapjes die dat gelul allemaal accepteren van Sven

30-07-2023 23:20

Koekie87 +20967

Ach ja als we het over schaapjes hebben dan ben jij er al helemaal een die blindelings in de verhaaltjes van Verweij en de Telegraaf gelooft. Maar vertel mij eens wat heeft Sven tot nu toe verkeerd gedaan. Veel is toch echt te danken aan zijn voorgangers. Daarnaast maakt het voor Ajax ook nog gewoon uit of ze Champions League spelen of zoals aankomend jaar in de Europa League of in het ergste geval in de Conference League en dan heb ik het met name over spelers waar ze eventueel intresse in hebben en wat voor salaris je ze kan bieden. Een topspeler komt namelijk echt niet naar Ajax als ze Europa League spelen of moeten we zo een speler dan maar gewoon een topsalaris gaan geven wat is gebasseerd op Champions League voetbal.

30-07-2023 23:27

jo1 +4584

Je speelt geen cl prima toch. Kosten ervoor maak je dan ook niet. Geen winstpremies, stadionhuur, hotels, vliegtuikosten etc. Het is zo n dom gelul met de CL inkomsten want daar staan gewoon kosten tegenover die je nu niet hebt. In dit team is al zoveel gesneden dat het geeneens een cl team meer is . De enige die nog een cl salaris hebben zijn Bergwijn , Berghuis en Klaassen. De rest verdient goed maar echt niet super hoor. Salarishuis stond eind december op 51 miljoen. In die 51 miljoen zaten Tadic 6 miljoen , Timber en Blind nog. Ik lees geen telegraaf ik gebruik mijn gezond verstand

30-07-2023 23:36

Koekie87 +20967

Ik gebruik ook mijn gezond verstand en Ajax is gebaat bij een gezond financieel beleid en niet bij een beleid zoals afgelopen seizoen. Dat kan Ajax zich namelijk gewoon niet permitteren. Daarnaast kan je liever een team hebben wat bestaat uit gretige spelers die een stuk goedkoper zijn dan op jongens zoals Bergwijn zoals iemand hier al terecht riep als een zak hooi speelt maar wel elk seizoen een gigantisch salaris opstrijkt.

30-07-2023 23:41

jo1 +4584

200 miljoen verkocht en voor 100 miljoen gekocht. Het wanbeleid valt reuze mee. De grootste miskoop is voor hetzelfde geld verkocht als gehaald (Bassey)

30-07-2023 23:45

Koekie87 +20967

Het is wel wanbeleid aangezien je met zo een dure selectie nog geen eens kampioen weet te worden en uiteindelijk tevreden mag zijn met een derde plaats. Is je om kapot voor te schamen. Zoals Cruijff weleens heeft gezegd dat hij een zak geld nog nooit een doelpunt heeft zien maken dan was dat spreekwoord van hem afgelopen seizoen wel heel duidelijk merkbaar. Daarnaast is het gigantisch risicovol om maar ongelimiteerd geld over de balk te smijten alsof het helemaal niks is en achteraf natuurlijk weer massaal janken dat we nog meer middelmaat hebben binnen gehaald voor veel te veel geld.

31-07-2023 00:00

jo1 +4584

Wat moesten ze anders na die leegloop vorig jaar? Jeugd is nog slechter dan de aankopen waren. Ten Hag verliet het schip met als 5 a 6 sterkhouders. Ga dan maar weer een team maken. Steijn gaat de tijd ook niet krijgen rn die heeft heel weinig kwaliteit meer over en kom aub niet met de jeugd want die bungelt gewoon in de middenmoot in de kkd

31-07-2023 07:38

Flipper33 +6826

Klaassen wegdoen en Bergwijn

30-07-2023 22:41

TheRiviera +5476

Dit bevestigd min of meer al wat ik verwachte. Iedereen loopt te janken om aankopen maar het is gewoon lastig om deze te halen. De club is heel wanhopig voor geld waardoor ze snel Bassey hebben verkocht en Tadic makkelijk hebben laten gaan. Maar tegelijkertijd zijn en mogelijk kunnen er geen vervangers komen. Ik verwacht een lastig seizoen zonder serieuze aankopen.

30-07-2023 22:25

ajax4ever001 +18409

Huren dan? Laat anders maar een sjeik komen(sacasme)

30-07-2023 22:33

Flipper33 +6826

Zou niet eens zo gek wezen haha poen zat dan

30-07-2023 22:42

Opperhoofd +12565

Ff serieus, zonder vervangers mag je niet verwachten dat we meespelen om de titel.

30-07-2023 22:42

Tim.S +3922

Nee met een verdediging van 17 en 18 jaar red je het niet

30-07-2023 22:50

TheRiviera +5476

En toch heeft Ajax het zelf er naar gemaakt. Met het vertrek van Bassey zit de club nu heel erg dun met opties zonder dat ze vervangers hebben en mogelijk niet eens kunnen halen.

31-07-2023 00:55

PuurGeluk +4810

Komt die beloningsstructuur vaker voor bij clubs? En is dit iets van deze tijd of gebeurd dit al langer? Heb er zelf nooit van gehoord.

30-07-2023 22:24

ajax4ever001 +18409

Ok dan gaat dit een zeer Waar voetbalseizoen worden pfff

30-07-2023 22:15

Hunkelaars +3365

Mislintat heeft 100% gelijk, verwende vedettes zonder prestaties .
En maar pochen met horloges, auto's en wie de meeste ta toes heeft.
Hier weer zo'n voorbeeldmannetje;
De Rolls-Royce van Hakim Ziyech is zondag in Amsterdam rond 18.30 uur in botsing gekomen met een Volkswagen Polo. Bij het ongeluk raakte niemand gewond, al is een van de automobilisten wel aangehouden door de politie.

Na het ongeluk reed een van de auto's, de Rolls-Royce van Ziyech, over een fietsenrek met geparkeerde fietsen heen.. Het ongeluk heeft dan ook voor 'veel schade' gezorgd, meldt AT5. De botsing vond plaats op de Willem Schoutenstraat in De Baarsjes in Amsterdam.

Een politiewoordvoerder laat enkel weten dat de politie gaat uitzoeken wat er is gebeurd en dat een van de automobilisten is aangehouden. Ondertussen zijn agenten en werknemers van een bergingsbedrijf zijn druk bezig met het opruimen van de schade; de kruising is nog afgezet en de Rolls Royce is al meegenomen door het bergingsbedrijf.

De auto van Ziyech betreft een Rolls-Royce Cullinan Mansory met een nieuwprijs van zo'n zes ton.
De mocro maffia tiert welig.
"Een van de automobilisten is aangehouden."

Agenten en werknemers van een bergingsbedrijf zijn druk bezig met het opruimen van de schade. De kruising is nog afgezet en de Rolls Royce is al meegenomen door het bergingsbedrijf.

30-07-2023 21:57

DTM1970 +1499

Hoe kan je een begrotingstekort hebben van 100miljoen. Het budget van vorig jaar inclusief CL was 160miljoen. CL mislopen is 40miljoen aan inkomsten, dus ik snap er niets van. Zou betekenen dat je dit jaar 60miljoen moet afschrijven op aangekochte spelers. Dat kan helemaal niet en daartegenover staan een positief eigen vermogen van 150miljoen en alleen dit jaar weer 62,5 miljoen aan verkopen die nog niet is meegenomen.
Wordt echt tijd voor tekst en uitleg van de Ajax Directie over de financiële status want dit is onbegrijpelijk.

30-07-2023 21:55

Alexander40 +6104

Ajax begint op min 60 mio, ieder jaar, door afschrijvingen. Nu is dat echter min 100 mio doordat er geen CL inkomsten zijn. Duidelijk? Hoezo kan je niet dit jaar 60 mio op spelers moeten afschrijven? Alleen op Bergwijn schrijf je al bijna 7 mio af. Bovendien, als je een speler verkoopt moet je het geheel wat nog in de boeken staat aan afschrijving op die speler afboeken. Dus stel Bassey stond nog op de balans voor 17 mio. Wordt verkocht voor 22 mio. Dan heb je meteen 17 mio afschrijvingskosten ipv de gedeeltelijke afschrijving over de contractsduur van ongeveer 5 miljoen. Andersom bij een koop werkt het echter kwa kosten wel goed voor de kopende club. Stel je koopt een speler voor 20 mio dan zijn de kosten nul euro. Hij komt namelijk voor 20 mio op de balans. Dus even simpel gezegd is de boeking: debet Sutalo 20 mio aan credit bank 20 mio. Dus 20 mio minder op de bank maar nul kosten. Dit staat natuurlijk wel los van kosten die je maakt voor de transfer, met name makelaarskosten

30-07-2023 22:05

w86 +9383

Ajax houdt in de begroting rekening met CL inkomsten (minimum 40 miljoen) en verkoop van spelers. Dat is samen dan blijkbaar 100 miljoen wat je dan dus wel moet binnenhalen. Die eerste 40 is niet gelukt, verkopen met Timber en Bassey ondertussen wel.

Door hier standaard van uit te gaan, konden jarenlang de hoge salarissen betaald worden. Maar het zorgt er ook voor dat van de 200 miljoen verkopen van vorig jaar er eerst 60 miljoen in de salarispot moest. Daarnaast 100 miljoen uitgegeven en daarnaast nog zaakwaarnemers en doorverkooppercentages betaald. Grote kans dus dat er op de transfermarkt vorig jaar niks is over gebleven.

30-07-2023 22:11

Ajax27 +19086

Ik denk dat er heel plat wordt gekeken naar +/- 50 miljoen aan CL inkomsten en +/- 50 miljoen aan salariskosten wat die 100 miljoen maakt.

Zo hadden ze het er de afgelopen jaren ook over dat er in principe ieder jaar rond de 40-50 miljoen verkocht moet worden... ik denk dat ze daarmee 1 op 1 doelen op het salarishuis van Ajax dat met die 50 miljoen gedekt wordt.

Feit is gewoon dat we een aantal jaren boven onze stand hebben geleefd na de successen van 2018-2019. We dachten wel even jaarlijks toppers te kunnen binnenhalen en andere toppers te kunnen behouden door belachelijk hoge salarissen te bieden.

Daar betalen we nu blijkbaar de prijs voor. Want blijkbaar kunnen we dus nog niet eens 1 seizoen zonder CL voetballen zonder direct niet in staat te zijn om iets te kopen.

Leuke successen... maar blijkbaar dus gewoon ontzettend slecht beleid.

30-07-2023 22:14

Ajacied1981 +17412

Al dat geklaag over de vorige bestuurders... Natuurlijk zijn er fouten gemaakt maar wat weten jullie er feitelijk nou van? En waarom zijn deze mensen dan wel goed???

Lekker makkelijk weer

Alsof er geen successen werden geboekt en een prachtige som geld daar voor binnen kwam buiten alle uitstraling naar buiten

Kansloze natrappers hier ook altijd.

30-07-2023 21:49

Vik86 +42397

Ten koste van wat kwamen de successen?

30-07-2023 21:53

ajaciedje90 +59819

Misschien nu paar magere jaren maar ik zou mijn herinneringen die ik heb gemaakt met al die prachtige wedstrijden en de liefde voor die spelers en dat team het zo weer over doen hoor.

30-07-2023 21:55

Vik86 +42397

Voor die paar goede wedstrijden?

30-07-2023 21:56

Ajacied1981 +17412

@ajaciedje90, je ziet hier weer een roeper: Die Vik komt slechts met 2 ultrakorte zinnen. Geen inhoud, geen feiten, geen nuance, geen achtergrondkennis, niets....alleen maar roepen Lekker makkelijk roepen en trappen en destijds wel polonaise meelopen

30-07-2023 21:58

Vik86 +42397

Oh nee.. Ik vond ajax vaak onder ten hag niet om aan te zien..mensen zijn vergeten hoe veel slechte wedstrijden er zijn gespeeld onder ten hag..

30-07-2023 21:58

debarbaar +8219

Mislintat en Steijn bevinden zich in een lastige situatie door de erfenis van de vorige directie en Raad van Commissarissen (RvC). Tot 40% van de transfersommen blijkt te zijn achtergebleven vanwege afspraken tussen de vorige sportdirecteur en spelers en zaakwaarnemers. De contracten misten prestatieclausules en er werd roekeloos met geld omgegaan onder leiding van Lenderink. Zo kreeg Blind anderhalf jaar salaris mee, terwijl een half jaar voldoende was, wat resulteerde in extra kosten. Ocampos ontving een vertrekpremie van 10 miljoen, Schreuder en zijn assistenten kregen drie jaarsalarissen, en Heitinga ontving ook een onnodige uitkering. Daarnaast werden aanzienlijke bedragen betaald voor Tadic, Klaassen, Berghuis en Bergwijn. De situatie is niet te wijten aan Mislintat, maar eerder aan Lenderink en Eringa

30-07-2023 21:47

hetgroteajax +659

Geld uitgeven kan iedereen hé

30-07-2023 21:50

DarkChild +3451

Met je individuele salarissen zit je wel wat aan de hoge kant, maar het klopt wel dat er met name bij contractontbindingen hele gekke, financieel enorm in het nadeel van Ajax zijnde, beslissingen zijn genomen. Want inderdaad, zo lijken veel mensen de situatie met bijvoorbeeld Daley Blind te zijn vergeten (waar Van der Sar puur voor zijn trainer koos en niet voor het belang van Ajax)
En zo kun je nog wel even doorgaan...

Ook wel aardig om de scheefgroei wat meer te accentueren, onze Portugese vleugelflitser verdient ook al (dik) boven de 2 miljoen. Zo kom je wel aan de salariskosten van dik 109 miljoen euro (cijfer :2022), wat het dubbele is van PSV.

30-07-2023 21:52

barry1988 +24000

Wat is de bron hiervan?

30-07-2023 21:56

TPajaxfan +595

Is die Eringa niet ook pas sinds een paar maanden werkzaam bij Ajax? Dan ligt de situatie die je noemt niet bepaald aan hem.

30-07-2023 22:18

AlexIbarra +19238

Het lijkt me onzin om nu te proberen spelers over te halen om naar Ajax te komen met de boodschap: "Dit jaar kunnen we je maar 2 miljoen betalen maar ALS we dan volgend jaar de CL bereiken krijg je 3,5 mln."

Wat nog wel redelijk klinkt, is als je jarenlang vaste klant in de CL bent en bijv. Antony haalt, je 4 miljoen biedt maar een 'solidariteitsbijdrage' van 25% zult inhouden 'in het zeer uitzonderlijke geval dat we een keer geen CL halen'.
Misschien dat hij tegen die tijd dan eerder weg wil maar die opbrengst kunnen we op zo'n moment waarschijnlijk ook goed gebruiken.

Op dit moment zijn we echter geen sexy club zonder CL voetbal, en is het toch al lastig om spelers te overtuigen van onze prachtige ED.
Als je bij de serieuzere targets dan ook nog aan moet kloppen met een laag salaris 'dat misschien in de toekomst hoger kan worden', lacht volgens mij echt elke zaakwaarnemer je uit.
Haller ging geloof ik van 6,5 mln per jaar naar 5 toen hij van West Ham kwam, heel schappelijk van hem. Vraag je mensen echter om hun inkomen te halveren dan houdt het gauw op lijkt me, bonus of niet.

Mochten we op dit moment überhaupt CL-waardige spelers kunnen halen, dan zou ik ze goed betalen. Het zullen er niet veel zijn en soms mogen we ook wel eens voor 2 dubbeltjes op de eerste rang zitten.
In 2015-'19 waren titels en CL zeldzaam, dus kon je wel een keer een flinke bonus aanbieden als dat werd gehaald.

Nu is CL de norm, althans dat lijkt me nog steeds de bedoeling.
Dan moet je als een vd gezondste clubs van Europa zelf het risico van je hoge begroting dragen, en het niet afwentelen op je (geen) spelers.

30-07-2023 21:28

twynestar +28228

Het blijkt dus dat dit risico dit jaar al bijna niet te dragen is. Dat komt door de beloningen van die spelers. Dat is dus niet afwentelen maar corrigeren wat er onder overmars scheef is gegroeid. We hebben op te grote voet geleefd.

30-07-2023 21:39

Vik86 +42397

Heel veel Europese clubs hanteren een belonings structuur..

30-07-2023 21:40

HertogH +15836

Van der Sar 15 maart jongstleden in Voetbal International:

Wat als Ajax de Champions League misloopt?
De vraag die bij veel supporters heerst op dit moment is of Ajax zijn beleid moet aanpassen als Ajax zich niet weet te plaatsen voor de Champions League voor het komende seizoen. 'We zijn een van de gezondste clubs van Europa. Daar heeft iedereen de laatste tien jaar aan bijgedragen. Frank de Boer is ermee begonnen, door vier keer de Champions League te halen op een Europa League-begroting. Vier jaar geleden zijn we overgestapt op een Champions League-begroting. De salarissen zijn enorm omhoog gegaan, maar we hebben wel steeds Champions League gehaald en spelers op een goed niveau verkocht. Financieel zijn we daardoor nog altijd enorm weerbaar. Ondanks de coronacrisis, die een forse impact heeft gehad.’

Een écht antwoord op de vraag volgt pas als Van der Sar de vraag krijgt of hij op de rem trapt als Ajax volgend seizoen in de Europa League of Conference League speelt. Het antwoord luidt: 'Nee'.

Op z'n minst merkwaardig te noemen.

30-07-2023 21:19

DarkChild +3451

Wat moest ie anders zeggen? Hij is er als AD de hele tijd bij geweest en sinds het vertrek van Overmars zelfs formeel verantwoordelijk voor het technische beleid. Het lijkt vooral een gokje dat de meeste supporters de jaarcijfers niet zullen lezen. Of ze het niet zou boeien zolang het goed bleef gaan...

30-07-2023 21:33

Cello +52905 moderator

@DarkChild

Vooral dat laatste denk ik als het om de achterban gaat. En verder werd de vraag aan de verkeerde persoon gesteld mbt 'op de rem trappen'. Normaal is dat de taak van de financieel directeur en op dit moment lijkt het er verdomd veel op, dat Lenderink er vol op is gaan staan èn dat zij dus de voorwaarden stelt, financieel gezien, hoeveel ruimte er is om te herinvesteren en hoeveel salaris er beschikbaar is binnen het salarishuis. En bij dat laatste is, denk ik, beduidend minder voor handen dan alle salarissen van uitgaande spelers bij elkaar geteld. Waarom?. Een deel van het vrijgekomen salaris wordt niet opnieuw uitgegeven om zo het salarishuis te laten inkrimpen.....

30-07-2023 22:01

jo1 +4584

Ben je bezopen Ofzo. Het is een voetbalclub

30-07-2023 22:53

Stefansuarez +19013

Huur de afvallers van de grote clubs.

Kijk naar transfervrije buitenkansjes

Kamada

Maitland Niles

Mina

Zomaar wat namen.

Probeer een mazraoui of gravenberch te huren.

Alles om bij die 1e 2 te komen dit seizoen.

30-07-2023 21:17

eenAjaxfan +20305

Het is maar zeer de vraag of dat soort spelers naar Ajax willen komen.
Het zijn geen supporters zoals wij, he... Zij kijken iets anders naar Ajax.
Zeker in de huidige situatie. Is kut, maar is effe niet anders.

30-07-2023 21:23

johanisajax +8825

Ajax moet gewoon minstens 4x in de 5 jaar kampioen worden en anders 2e en CL plaatsing alsnog afdwingen. Zo moeilijk is het niet.

30-07-2023 21:12

johanisajax +8825

Stukje Klaassen wel mee eens trouwens.

30-07-2023 21:12

B2tob4 +12078

Het negativisme krijgt hier bij tallozen de overhand. Ajax presteert niet, de binnengehaalde TD deugt niet.. enz! Denk dat op deze wijze iedereen elkaar in een neerwaartse spiraal zit te praten, en de schrijvende sportpers daar gretig op inhaakt. Door de successen van de afgelopen jaren merkte je immers steeds vaker dat juist van Ajax winnen de uitdaging was, juist negatief over Ajax berichten de toonzetting bij de media was en werd! Juist in zo’n fase waarin Ajax nu terecht komt, is het goed het negativisme niet de overhand te laten krijgen, hoe moeilijk dat ook is. Dat negatieve gevoel wekt alleen nog meer reacties op bij de tallozen die Ajax al jaren graag sportief onderuit zien gaan. Afstand van dat negatieve nemen is wellicht lastig, maar momenteel de enigste remedie om deze lastige periode niet nog verder af te glijden. Eind augustus hopelijk duidelijkheid, toch..!

30-07-2023 20:39

patrick37 +1746

Opdonderen met die Mislintat.
Totaal niet geschikt, en neem zijn griezel vriend hendriks ook mee.
Deze 2 miskleunen maken Ajax kapot

30-07-2023 20:50

YRGI +32921

Lekker vanuit de onderbuik. Je stemt zeker ook op Thierry.

30-07-2023 20:55

Koekie87 +20967

Hahaha daar hebben we Patrick weer die blindelings figuren zoals Verweij, Driessen en Kraantje Pappie volgt, beseft zich voor de rest ook totaal niet dat dit probleem zich heeft veroorzaakt onder de voorgangers van Mislintat die gewoon wanbeleid hebben gevoerd en waardoor Ajax nu met de gebakken peren zit. Uhm en nee Ajax zit niet in de situatie dat we een geldboom hebben waar ongelimiteerd geld vandaan kan worden gehaald al wilde ze afgelopen seizoen wel doen voorkomen alsof dat wel zo was. Ohja en zo een seizoen en dan heb ik het met name over de financiële huishouding kan Ajax zich niet nog een keer permitteren, tenzij je terug wil naar de jaren onder Martin Jol toen Ajax ook op sterven na dood was omdat zijn voorganger ene Marco van Basten er ook een grote teringzooi van gemaakt had.

30-07-2023 22:57

Balou +1830

Nee het is precies andersom. De schrijvende pers ( o.a. Valentijn.D , Mike.V en Kraantje lek) plaatst allemaal negatieve stukjes en daar wordt door velen “ probleemloos” op ingegaan wat bijzonder jammer is , want ik weet zeker dat niemand bij Ajax op nog zo’n seizoen als het vorige zit te wachten.

30-07-2023 21:07

The Future +5566

Niemand zal erop zitten wachten, maar vooralsnog doen ze er totaal niks aan om het te voorkomen...

30-07-2023 21:19

eenAjaxfan +20305

Er komt (nog) niets over naar buiten, dat is net effe wat anders...

30-07-2023 21:25

Nr.10 +110990

‘Dit houdt in dat salarissen samenhangen met het Europese podium waarop Ajax in actie is en dus automatisch meestijgen en dalen.’

Als je spelers zover krijgt om dit te accepteren, ik bedoel hetzelfde kaliber spelers als wat we afgelopen jaren hadden, dan is dit misschien niet zo’n gek idee.

30-07-2023 20:38

TheSpecialOne +8849

Een laag basissalaris en bonussen bij goede prestaties. Maar dan moeten wel de voorwaarden geschapen worden om deze bonussen te kunnen verdienen! Zijn Lenderink, Hendriks, Steijn en Mislintat voor zichzelf ook met deze constructie akkoord gegaan? Lead by example Ajax!
Ajax wordt echt de risee van de voetbalwereld zeg.

30-07-2023 21:10

TheSpecialOne +8849

Bron: Quote
Het salaris van directeur Edwin van der Sar
Het bruto basissalaris van Van der Sar bij Ajax was €417.000, met bonussen viel de loonsom hoger uit. Zo is er een bonus op basis van doelstellingen (€130.000) en een bonus op basis van sportieve prestaties (€350.000). Voor elk heel seizoen dat hij werkzaam is bij Ajax krijgt Van der Sar een loyaliteitsbonus van €250.000. Afgelopen weekend speelde Ajax de laatste wedstrijd van het seizoen, daarmee zit het voetbaljaar erop en heeft 'Sar' bij zijn exit toch nog recht op deze bonus.

Het salaris van 'Sar' door de jaren heen: €1.198.000 (2021/2022), €808.000 (20/21) en €646.000 (19/20), €1.165.000 (18/19) en €480.000 (17/18).

30-07-2023 23:41

Lekkerhoor +3379

Helemaal geen gek idee natuurlijk. Je bent alleen niet de enige voetbalclub in de wereld. Helaas zijn er andere met grotere competities en broekzakken. Ik ben benieuwd hoe lastig het gaat zijn om met deze voorwaarden je transfertargets te overtuigen.

30-07-2023 21:23

Lekkerhoor +3379

Het ironische is dat Ajax weer succes had in Europa en op de kaart werd gezet. Op de achtergrond werd de club met de nodige risico's financieel uitgekleed. Dit ondanks de vele inkomsten van premies en transfers. En we hebben allemaal feest gevierd terwijl dit gebeurde. Tjah wij kennen de cijfers niet. Daar is de Ajax top voor. En de media (analisten) maar roepen dat Ajax zo rijk was. Tot zover hun kijk hierop.

30-07-2023 20:33

Sti Jn +3101

Vorig jaar is gewoon een rampjaar geweest. De opbouw onder Overmars en TH weinig mis mee. Sar is veel aan te rekenen: het toezicht op overmars en de overdracht en ook het gestuntel vorig jaar.

Beste voorbeeld is wel Bergwijn, die was voor overmars eigenlijk altijd te duur. Toen Overmars weg was moest het opeens, terwijl Bergwijn véél verder van z’n topvorm was dan onder Overmars. Bergwijn is gewoon niet meer gescout.

Ajax kan geen tientallen miljoenen uitgeven aan spelers als Bergwijn, Ocampos of Bassey (ook niet als handelswaar).

30-07-2023 21:33

Vik86 +42397

Overmars en TH is heel veel aan te rekenen

30-07-2023 21:41

Sti Jn +3101

Zeg t maar: Overmars had ze z’n zaken op bepaalde manier niet op orde, maar met de prestaties die hij leverde had er gewoon toezicht gehouden moeten worden. Je hebt gewoon apps die archiveren wat je doet, dus dat kan best.

Overmars levert ook in België gewoon weer.

30-07-2023 22:03

Ajax1969 +4162

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.hln.be/belgisch-voetbal/antwerp-gaat-akkoord-met-grotendeels-voorwaardelijke-uefa-boete-van-twee-miljoen-euro-voor-niet-naleven-financial-fair-play~a419da74/&ved=2ahUKEwiU-OeI8riAAxWKNewKHXuvCdYQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw2wVKGgmDTEfqeRYBiwNfMv
Ook daar acteert men weer op het randje.

31-07-2023 13:58

Sti Jn +3101

Van dat soort maatregelen is nooit sprake geweest bij Ajax.

Ajax heeft gewoon alleen maar prut gekocht vorig jaar. Wat betreft Onana en ook misschien Gravenberch en Mazraoui gewoon naïef geweest: bank als je niet bijtekent!

31-07-2023 14:01

Harm Norder +25

Als we nu niets investeren zitten we volgend jaar met exact hetzelfde probleem, maar dan door het missen van de conference league

30-07-2023 20:30

ajaxwestland09 +28932

Met dank aan:
Zaakwaarnemer tadic
Sar
Schreudert
Heitinga
Overmars
....

30-07-2023 20:19

AFCAjax +17839

hou Tadic erbuiten..
*zaakwaarnemer schreuder.

30-07-2023 20:33

YRGI +32921

Is ook de zaakwaarnemer van Tadic.

30-07-2023 20:56

AFCAjax +17839

ja, maar hij acteerde als de zaakwaarnemer van schreuder. als hij de zaakwaarnemer van schreuder niet was geweest had hij waarschijnlijk geen rol gespeeld.

30-07-2023 20:58

bremovic +2198

Toch maar proberen ward te halen en mislintat te lozen

30-07-2023 20:07

Patrick67 +9624

Misschien kunnen we jou lozen.

30-07-2023 20:14

Sportvolgert +40272

Tja misinlat moet proberen deze puinzooi recht te breien. Niet te benijden die man. Hopelijk komt het goed de komende weken.

30-07-2023 20:25

patrick37 +1746

Niet te benijden?
Mislintat is totaal niet geschikt.
Dus geen medelijden, maar oprotten met die Mislintat

30-07-2023 20:52

Sportvolgert +40272

Lekker makkelijk roepen van de zijkant. Wacht nou even de transferperiode af zou ik zeggen.

30-07-2023 20:54

slumpf +4562

Schizofreen, P37?

30-07-2023 21:17

Patrick67 +9624

Jij bent totaal ongeschikt en ik vind het zwaar klote dat sommigen hier mij en jou door elkaar halen.
Ga in godsnaam een andere naam kiezen.

30-07-2023 21:43

YRGI +32921

Ward zou ook moeten werken met wat de middelen die hij krijgt. Dus dat wordt kennelijk gewoon heel moeilijk, wie er ook TD is.

30-07-2023 20:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.