'Manchester United hakt knoop door: Ten Hag en Engelse topclub naderen akkoord'

door Thijs Zwagerman 287

Bron ESPN

'Manchester United hakt knoop door: Ten Hag en Engelse topclub naderen akkoord'

door Thijs Zwagerman 287

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Erik ten Hag wordt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe trainer van Manchester United, zo meldt ESPN. Ten Hag geldt al lange tijd als de topkandidaat om na dit seizoen de hoofdtrainer van Manchester United te worden en naar verluidt naderen de oefenmeester en de Engelse topclub nu definitief een akkoord.

ESPN meldt dat Ten Hag samen met Mauricio Pochettino van Paris Saint-Germain, Spanje-bondscoach Luis Enrique en Sevilla-trainer Julen Lopetegui op een shortlist stond voor het hoofdtrainerschap van Manchester United. Ook Thomas Tuchel (Chelsea) en Julian Nagelsmann (Bayern München) konden rekenen op belangstelling van Manchester United, maar deze trainers bleken onhaalbaar voor The Red Devils.

Ten Hag, die door Manchester United bij Ajax zal worden weggekocht voor twee miljoen euro, bleek wel haalbaar. De Ajax-trainer en de clubleiding van United hebben inmiddels met elkaar gesproken. Dit heeft de aanstaande aanstelling van Ten Hag bij Manchester United in een stroomversnelling gebracht. Hoewel naar verluidt niet iedereen binnen de Engelse club voorstander is van de komst van Ten Hag, zijn CEO Richard Arnold en medevoorzitter Joel Glazer wel overtuigd. Het duo wil Ten Hag als nieuwe trainer, waardoor de komst van de Ajax-trainer heel dichtbij is.

Lange tijd leek Pochettino de grootste concurrent voor de positie van Manchester United-trainer, maar inmiddels geniet Ten Hag de duidelijke voorkeur bij de leiding van de Engelse club. 'De moeilijkheden die Pochettino dit seizoen bij PSG ondervond, in combinatie met de mogelijke kosten om hem te ontslaan van de resterende twaalf maanden van zijn contract in het Parc des Princes, lieten Manchester United uiteindelijk om zowel voetbal- als financiële redenen kiezen voor Ten Hag', schrijft ESPN.

Potentiële aankopen en technische staf

Volgens ESPN zullen er binnenkort potentiële aankopen aan Ten Hag gepresenteerd worden en krijgt de oefenmeester ook de mogelijkheid om enkele door hem gewenste spelers te halen. Ajacieden Jurriën Timber en Antony werden al in verband gebracht met een overgang naar Manchester United. Daarnaast wordt er gemeld dat Ten Hag zich momenteel aan het oriënteren is op zijn technische staf bij de Engelse club. Steve McClaren en René Meulensteen gelden hiervoor als belangrijkste kandidaten. Beiden werkten in het verleden ook al als assistent-trainer bij Manchester United.

Lees meer over:
Plaats reactie

Babangida83 +24010

Van Timber moet ie afblijven!

09-04-2022 19:26

michaellaudrup +4676

Met zo een begroting en een beetje verstand van voetbal heb je ten Hag niet nodig. Zo n orakel is het ook weer niet.

08-04-2022 01:04

Nr.10 +111832

Er wordt natuurlijk lekker gespeculeerd. Hier onder een lijstje namen die genoemd worden op de site, maar die ZEKER NIET overwogen worden door de directie:

Marcel Keizer
Edgar Davids
Wim Jonk
Jan van Halst
Danny Buijs
Marcelo Bielsa
Ron Jans
Gert-Jan Verbeek
Fredje Grim


Wie het wel wordt is afwachten.

08-04-2022 00:03

fc Barcelona_ke +19260

Ik heb Bosz geanalyseerd. ik denk dat hij op dit moment de beste man die moet Ten Hag als opvolger! Bosz durft de talenten zomaar de leeuwen gooien. Zijn tijd bij Ajax liet hij zich verrassen dat Dolberg als de spits, Sinkgraven als linksback en de ligt als zestienjarig afwisselend basisspeler en bank. bij Dortmund deed hij ook Sancho, Zagadou, Isak/ Wirtz diaby bij Leverkusen als 17/18 jaar oud

ik heb gevoel als Bosz komt, meer speelkansen voor Unuvar, Taylor, Gorter en Regeer

07-04-2022 15:29

Ozymandias +159568

Bosz is geen slechte trainer maar als hij terug komt moet Ajax een technische staf om hem heen vormen die zijn tactische zwakte kan opvangen.

07-04-2022 16:00

fc Barcelona_ke +19260

Kruzen komt
Vd gaag las ik eerder dat ten hag em naar united wilt meenemen.
Bogarde reiziger blijven. Keepertrainer wie bosz weg wilt, is allang vertrokken

07-04-2022 16:55

Ozymandias +159568

Bosz moet zich los maken van zijn vriend Krüzen en beste vriend Maas. Hij heeft mensen om zich heen nodig die tactisch sterker dan hem zijn.

07-04-2022 16:59

Babangida83 +24010

Bosz is juist tactisch heel sterk. Daarnaast gaat tactiek vaak gepaard met visie. En je kunt maar één visie hebben. Anders krijg je een soort van twee kapiteins op een schip als het over tactiek gaat. Dat werkt niet. Het is wel fijn als er iemand is met ongeveer dezelfde visie die hem uit kan dagen. Maar dat zou dan iemand als Keizer zijn ofzo. Of misschien Heitinga. Die ook nog intern een andere functie hebben.

09-04-2022 19:32

Altijdindestraat +40445

Huntelaar & Hamstra zullen een goeie combi vormen, totdat er meer duidelijk is wie er als TD moet worden aangesteld. We moeten Overmars rol ook niet te groot maken, hij handelde ook aan de hand van de hele scoutingsapparaat en jeugdopleiding. Die bestaan allemaal nog hoor. Huntelaar is geen onbekende in de voetbalwereld jong, ambitieus en altijd goed mijn zijn eigen geld omgegaan nooit gekke dingen zien doen. Heb juist enorm veel vertrouwen in de toekomst en zijn super veel talenten die er aan komen en ook aangetrokken. Erik mocht je gaan bedankt voor alles, maar Ajax is niet afhankelijk van één poppetje zijn er genoeg die het ook kunnen invullen.

07-04-2022 14:41

AjaxfanRuben +223

Vervanger Erik ten Hag:

1. Johnny Heitinga
2. Jan van Halst
3. Peter Bosch

07-04-2022 14:21

Altijdindestraat +40445

Leer eerst even je namen uit je hoofd voordat je ze plaatst en dan nog even bij jezelf nachecken of het geen onzin bericht is.

07-04-2022 14:37

MosesD +14730

Bosch wasmachine?

07-04-2022 16:58

Nr.10 +111832

@AjaxfanRuben.
Ja hoor daar is ie weer, heb ik dit lijstje niet ook ergens anders gezien? Jan van Halst.. iedereen die ooit bij ons gevoetbald heeft en nog weleens met zijn kanis op tv komt is blijkbaar geschikt. Misschien Kenneth Perez en Wesley Sneijder als assistenten erbij.

07-04-2022 23:49

michaellaudrup +4676

Liever een Bosch!

08-04-2022 01:01

fc Barcelona_ke +19260

Bosz
Slot
Letsch
Koeman voor halfjaar

07-04-2022 13:45

littbarski +806

Kom op Marc, stuur nog even dat gouden appje naar Edwin.

07-04-2022 13:00

Freddy +11567

Ik heb het gevoeld dat wij allemaal trainers in ons hoofd hebben die niet eens worden overwogen. Waarschijnlijk wordt Heitinga doorgeschoven en is er helemaal niet verder gekeken.

07-04-2022 12:42

Nr.10 +111832

@Freddy. Ajax heeft op een gegeven moment gezegd dat het ideaal is dat je zelf ook staf opleidt in de club. Heitinga en Reiziger doorlopen daar stappen in. Ten Hag zit er al een tijdje, men heeft dus ook wel lang de tijd gehad om een opvolger te prepareren. Ergens zou het dan misschien wat vreemd zijn om nu iemand van buitenaf te halen, tenzij je per se wil dat iemand al als hoofdtrainer een club heeft geleid. Maar dan kan je de trainer ook niet geheel binnen de club zelf opleiden.

07-04-2022 23:51

Ajaxfan31183 +16391

Dan ben ik benieuwd wie de opvolger wordt van ten hag. Als Bosz nog een meerjarige contract heeft bij Lyon en hij wordt daar de laan niet uitgestuurd dan zal hij van t lijstje af kunnen denk ik vw een afkoopsom. Wim Jonk zal t ook niet worden want die lag toen der tijd overhoop met sarretje volgens mij of was dat met overmars. Die slot heeft net z'n contract verlengd en die zal wel uitkijken om naar ons te komen als je zag wat voor bedreigingen berghuis allemaal wel niet over zocht heen kreeg dus Arne zal wel twee keer nadenken.

07-04-2022 11:52

PJS +5005

MU is geen topclub meer. Wordt lastig verhaal voor ETH. Wens hem het beste. ETH was ook voor Ajax een passant. Benieuwd naar opvolger en versterkingen voor komend seizoen. Ben wel bij dat Koeman zich heeft verbonden aan Ned elftal. Kunnen we deze gelukkig vast uitsluiten. Niks met Ned elftal en als helemaal niets met goudvlokje.

07-04-2022 11:40

Juichtoon +32979

Man U lijkt me een moeilijke keuze. Club is toch al een poosje in verval.

07-04-2022 11:23

Ajaxfan31183 +16391

ja dat komt door die Amerikanen met hun transferbeleid. Tis gewoon schrijnend om te zien hoe United steeds meer in het verval raakt.

07-04-2022 12:02

frank1977 +770

Lekker binnenkomen wel voor Ten Hag, als niet iedereen binnen ManU voorstander is maar het er door de directie gewoon doorgedrukt wordt. Dan begin je toch al op achterstand.

07-04-2022 11:19

BokkieBokstra +11372

Veel opvolgers zijn genoemd maar ik vraag me af wie bij Ajax daarover beslist? Overmars weg. Hamstra en Huntelaar? Van der Sar? Raad van bestuur? Of zijn het in dit vacuum de old-boys-network jongens die het bedrijf Ajax runnen?

07-04-2022 09:11

Ans B +20047

Ik denk al die mensen die je noemt, behalve in de laatste regel.
Kan me zelfs nog voorstellen dat TH meedenkt (maar uiteraard niet meebeslist).

07-04-2022 09:41

Schip +23639

Ik neem aan dat de directie een kandidaat aanstelt en dat de RvC dat goedkeurt, formeel of informeel. Zal allemaal in de statuten zijn vastgelegd.

Hoop wel dat Ajax dit moment aangrijpt om ambitie te tonen. Niks pappen en nathouden, maar weer een stap vooruit maken. En dan moet het dus gaan om een trainer die tactisch van wanten weet, aanvallend speelt en met jeugd durft te werken. Denk dat Europese ervaring secundair is. Als je tactisch onderlegd bent, komt dat vanzelf wel.

Zou dan toch over de grens kijken of Duitsland trainerstalenten heeft die op zo'n manier spelen. Spaanse trainers zijn ook tactisch sterk, maar spreken meestal amper Engels. Vind uberhaupt dat beloftevolle trainers goed in kaart moeten worden gebracht, ook voor de opleiding.

07-04-2022 09:43

BokkieBokstra +11372

ah! Heb de organisatie erbij gepakt:

https://www.ajax.nl/club/organisatie/

Niet heel veel voetbal know how, dan te bedenken dat dat ooit de inzet was van de revolutie. Denk toch dat Overmars er niet meer bij een groot verlies is voor het voetbalverstand.

Hoop vooral belangrijk dat er mensen komen die weten wat Ajax inhoudt. Ga daarom het liefst voor iemand die Ajax kent, Keizer genoemd zien worden en mjn favoriet is Reiziger. Kampioen geworden met Jong Ajax, lange ervaring.

Hoop dat op tehnisch gebied het houdt bij Hamstra/Huntelaar. Geef het de kans.

07-04-2022 10:56

Schip +23639

Niet dat ik voor hem pleit, maar ik had verwacht dat Davids een goede trainer zou zijn. Ik herinner me nog een interview van Ferguson, waarin hij zei dat hij ontzettend graag Davids naar United wilde halen. In een gesprek met Davids vuurde Davids de ene na de andere vraag op hem af hoe hij tactisch zou worden gebruikt. Ferguson was echt onder de indruk. Uiteindelijk besloot Davids het niet te doen.

Meestal worden dat soort spelers, die al tijdens hun loopbaan actief op trainersniveau tactisch meedenken goede trainers. De rest van de oud spelers teert een beetje op hun ervaring en naam, niet echt op betrokkenheid naar het tactische spel.

Maar ook Davids lijkt het niet van de grond te krijgen. Over Reiziger hoor ik wisselende inschattingen. Maar wie weet. Keizer had ik het in 2018 gegund. Die moet eerst maar een Europese club naar zijn hand laten spelen.

Jonk zou ik ook graag terugzien, maar liever in een opleidingsfunctie.

07-04-2022 11:16

Velibor30370 +4160

@Schip, vind je niet dat Keizer een beter (Europees) palmares heeft dan TH ten tijde van diens komst?

Overigens schijnt Davids best aardige trainer te zijn maar heb begrepen dat daar niet z’n volle focus ligt. Dat kan gebrek aan trainers succes verklaren.

07-04-2022 11:28

Schip +23639

Dat laatste ligt een stuk genuanceerder en moet je te zeer in het verleden blijven hangen vind ik. Hij geloofde in Van Gaal, die ongeëvenaarde verdiensten heeft als trainer van Ajax. Die heeft zonder grote aankopen en hoge salarissen de wereld veroverd met prachtig voetbal, beste dat ik Ajax ooit heb zien spelen. Moeilijk om Davids kwalijk te nemen dat hij vertrouwen in vG behoudt en een rol voor hem zag. Wel eens dat het een grote fout zou zijn geweest. Van Gaal is een trainer en geen beleidsmaker.

Davids was een fantastische jeugdtrainer toen hij clinics gaf aan Amsterdamse jeugd. Die mensen moet je aan je binden, omdat er nog steeds talentvolle jeugd onderdoor glipt.

Maar niemand noemt hem als hoofdtrainer. Dat lees je toch?

07-04-2022 12:29

Schip +23639

@Velibor: Wat bedoel je? Bij Ajax was het een catastrofe, maar wel eentje die verklaarbaar was door de enorme psychische tik en shock waarin de selectie verkeerde - inclusief Keizer zelf. Bij Sporting weet ik niet precies hoe hij Europees heeft gepresteerd? Dan in de zandbak, waar je geen conclusies uit kunt trekken.

Ik vind sympathie of schuldgevoel geen grond om hem in aanmerking te nemen als trainer. Hij had destijds het seizoen moeten afmaken. Zou zijn inhaalrace - die hij had ingezet en TH vakkundig de nek om draaide - zijn geslaagd, dan had hij het seizoen erna met de recordaankopen erbij de kans moeten krijgen op Europese revanche. That ship has sailed.

07-04-2022 12:35

BokkieBokstra +11372

@schip Ben ook van de Davids fanclub maar wat je schrijft, Davids is overal en nergens. Dan weer daar dan weer hier zou mooi zijn als hij een functie bij Ajax zou hebben al kan ik het me amper voorstellen na zijn eerdere ervaringen.

Jonk, daarvoor zou de weg vrij zijn, maar dan wel zonder zijn entourage graag.

Vond Reiziger bij Jong Ajax toen goed, dat is een prestatie, kent Ajax, hij is verbaal sterk, slimme vent volgens mij. Weet niet of hij hoofdtrainer ambities heeft.

Blijft de vraag open, wie gaat dat nou besluiten als ik de RvC en directie zie dan heeft een hoog old boys netwerk gehalte.

Wie de trainer ook wordt, een trainer moet de tijd krijgen.

07-04-2022 12:59

Velibor30370 +4160

@schip, wat ik bedoel is dat Keizer op dit moment aanzienlijk meer (Europese) ervaring als hoofdtrainer heeft dan TH bij z’n aanstelling. Ik reageer dus vooral op je criterium “die moet eerst maar eens een Europese club naar z’n hand laten spelen”. Dat is wmb geen criterium om trainer van Ajax te zijn, de meest succesvolle Ajax trainers hadden geen dergelijk verleden.

Overigens is Keizer redelijk succesvol geweest bij Sporting door (onder lastige politieke omstandigheden) 2 prijzen te winnen na enkele jaren zonder prijs. Had daarbij wel de beschikking over een behoorlijk fantastische Bruno Fernandez overigens. In EL toen in 2e ronde op nippertje geëlimineerd door Villareal, na een niet hele lastige groep te hebben overleefd met 4 x winst, 1 x verlies (Arsenal 0-1) en 1 x gelijk.

Eens, sympathie is ook geen grond om hem in aanmerking te nemen, is meer een add-on. Het gaat me meer om de kwaliteiten die ik m toedicht en waarvan ik denk dat dat uitstekend bij Ajax past. Daarom zou ik m mn graag terugzien. Denk overigens dat hij, als ie überhaupt gevraagd zou worden, niet snel terugkeert. Heb van een relatie in VAE begrepen dat hij daar niet alleen gewaardeerd wordt maar ook rijkelijk beloond.

07-04-2022 13:17

Schip +23639

Ja, met vrijwel het meeste eens. Davids moet als trainer aan de slag, liefst in de jeugd. Er zijn er weinig die zo de verbinding kunnen leggen met lastige jongens. Hij heeft als ultieme lastpak alsnog de knop omgezet onder Van der Lem en Van Gaal. Beter voorbeeld heb je niet.

Reiziger speelde aanvankelijk dacht ik goed voetbal. Misschien zit er ook een zakelijke kant aan zijn benadering. Maar als je groep vol voetbal zit, kan dat een prima resultaat hebben. Is het voldoende ambitieus? Weet ik niet. Ik zou hem nog een periode als assistent aanhouden en een buitenlandse trainer aanstellen.

Jonk heeft Ajax DNA. Die moet terug.

07-04-2022 13:18

Velibor30370 +4160

@Bokkie, Reiziger heeft die ambities zeker en Ajax is daarvan ook op de hoogte. Lijkt dus de meest logische keuze indien TH vertrekt.

edit: schijnt wel privé vlekje te hebben tav zijn ex. Gezien alle toestanden vd laatste tijd zou dat een reden voor Ajax kunnen zijn hem juist niet op t schild te hijsen

07-04-2022 13:22

Schip +23639

Mjah, vind echt dat er strengere eisen moeten gelden voor een Ajax trainer. Sporting is een hele lastige club. Heeft prijzen gewonnen, maar is snel weggestuurd onder meer wegens niet attractief genoeg. Weet niet of dat een onzin reden was. Op zich zou ik dat een redelijke prestatie nog vinden (twee keer beker).

Zandbak vind ik niets voorstellen. CV voor Ajax was niet bijzonder. Jong Ajax prima, maar kijk even naar zijn materiaal...Nouri, Donny, Frenkie, Neres etc.

Zou liever een trainer hebben die al zijn teams heel herkenbaar (positief) heeft laten spelen en is opgevallen door de teamprestaties. Ja, iedereen wil zo'n trainer, maar Ajax moet die lat wel hoog houden.

07-04-2022 14:15

Velibor30370 +4160

Weet niet welke strengere eisen je dan in gedachten hebt. En voldeed een LvG of TH, om er maar s 2 te noemen dan wel aan die eisen? Je criterium in laatste alinea ben ik t zeer mee eens en da’s juist zoals Keizer er bij mij opstaat.

Dat de zandbak niet zoveel voorstelt ben ik wel eens maar zegt niet zoveel over evt prestaties elders. Xavi lijkt t met slechts z’n zandbak ervaring vooralsnog ook niet zo gek te doen bij Barca, zowel Liga als EL.

Kortom, garanties zijn r niet daarom lijkt een Reiziger me ook de logische keuze. Ik ben t oneens met mensen die zeggen dat Jong afgrijselijk speelde onder hem. Dat was na een heel mooi jaar dus viel snel tegen. Ik vond juist dat ie best een duidelijk positieve spelopvatting had waarbij hij op zijn manier t beschikbare materiaal gebruikte. Toen t erom ging heeft ie ook zeer realistisch gespeeld maar altijd met lef wmb, en ik had de indruk dat ie heel dwingend de groeps dynamiek beïnvloede. Vond dat hij en Bogarde echt stempel op dat kampioensteam hebben gedrukt. Nu paar jaar met TH meegelopen dus ja, waarom zou Ajax m de kans niet geven?

07-04-2022 14:48

Schip +23639

Van Gaal liet zijn teams naar zijn hand spelen, net als een Pep bij de opleiding bij Barca. Je ziet de spelprincipes terug en de verbetering als zo'n trainer aan het roer staat. Gek genoeg zag je dat ook bij de jeugdteams van Frank. En toen hij net begon bij het eerste zag je een bizar verbeterd spel: positiespel, driehoekjes, vleugelspel, passing over de grond, 5 seconden regel. De inschuivende 4 kwam geleidelijker, omdat Jantje dat niet gewend was onder Jol en niet helemaal begreep.

Echt goede trainers herken je aan het spel van het team. Zie Adriaanse. Die kon metamorfoses realiseren: FC den Haag werd een frisse aanvalsmachine, Willem II speelde enorm aanvallend zelfs in de CL, AZ werd er een topploeg in wording mee en haalde bijna de Uefa cup finale etc. Ook bij Ten Cate zag je een typische 4-3-3 bij Sparta, Vitesse en daarna Ajax.

Ik mis dat bij TH en bij Keizer heb ik dat te weinig op competitief niveau gezien. Speelde Sporting zo? Als hij bijv. bij een club als Frankfurt zo twee seizoenen had gespeeld, weet je genoeg. Bosz idem: AGOVV, Heracles, Vitesse.

Van Gaal was verder zo sterk in zijn denkwijze en speelwijze, dat zo iemand door kan stromen. Bij Reiziger? Echt geen idee. Jonk weer wel, maar die komt ook in de eerste divisie niet bovendrijven.

Weet het niet hoor, zou nogmaals voor de buitenlandse trainer gaan en wat dieper in de buidel tasten. Reiziger mag het nog eens laten zien als assistent, of moet zijn vleugels uitslaan en het bij een andere club afdwingen.

07-04-2022 14:57

Velibor30370 +4160

Begrijp wat je bedoelt met herkenbare hand, ik vond Bert Jacobs ook zo’n trainer, Fred Grim is r ook zo eentje vind ik.

Van voor z’n Ajax tijd kan ik zelf niet beoordelen maar toen hij kwam heb ik begrepen dat juist zijn herkenbare speelstijl Ajax voor Keizer heeft doen kiezen (alhoewel inmiddels lijkt dat “Ajax” vooral Bergkamp was). Z’n jaar bij Jong liet dat ook zien, maar idd met uitzonderlijk getalenteerde groep. Maar dan moet je natuurlijk nog wel met al dat talent een team kunnen vormen. Bij Ajax en Sporting is de tijd echt tekort geweest denk ik om dat naar z’n hand te zetten. Bij Ajax leek dat net te komen toen ie weg moest. Bij Sporting kun je zeggen dat ie op dat vlak gefaald heeft want daar heeft ie t juist na de voorbereiding op nieuw seizoen niet zo goed gedaan.

Op dat vlak ben ik ook geen fan van TH, vind t daarin geen Ajax trainer. Heeft t heel goed gedaan maar kan mij als Ajacied niet altijd bekoren.

Kortom, het is gewoon moeilijk. En als je dan aan buitenlander denkt dan zou ik buiten Guardiola en Bielsa er geen weten die ook een beetje Ajax DNA heeft. En die hebben bewezen ook veel aankopen nodig te hebben, ik vind juist dat Ajax daar weer wat meer vanaf zou moeten. De gok met een buitenlander of buitenstaander is wmb net zo groot als met bijv. een Reiziger of Heitinga. In deze fase zou ik t logisch vinden als Ajax dan voor Reiziger gaat

07-04-2022 15:19

Ozymandias +159568

"Heeft prijzen gewonnen, maar is snel weggestuurd onder meer wegens niet attractief genoeg."

Dat was een zwak excuus wat ze gebruikten omdat ze Amorim wilde aantrekken en bang waren dat als ze zouden wachten Benfica of FC Porto hun voor zou zijn.

07-04-2022 16:03

Schip +23639

Ja, klonk al als een gelegenheids argument. Zeker bij een Portugese club.

07-04-2022 16:12

Oxxer +165765 moderator

@BokkieBokstra

Mee eens zie Reiziger graag een kans krijgen, heeft op clubniveau in de absolute top en als international op het WK 98 gespeeld. Hij heeft vergelijkbare trainers ervaring als LvG toen die het overnam van Beenhakker.

07-04-2022 16:13

Nr.10 +111832

@achip. Davids heeft enkele jaren geleden nog geprobeerd het zaakje over te nemen bij Ajax met die Ten Have en co. Bovendien spoort hij niet helemaal, is op een gegeven moment bij een Engelse derde of vierdeklasser neergestreken (naam vergeten), waar hij speler/trainer/clubeigenaar/directeur/God was. Die kan je geen serieuze functie geven.

07-04-2022 23:57

Nr.10 +111832

@velibor, wat heeft Keizer dan voor Europees palmares? Geen Europees voetbal met Ajax, de enige keer in 30 jaar. En mislukt bij Sporting Portugal. Onbegrijpelijk dat mensen denken dat Keizer überhaupt overwogen zou worden.

07-04-2022 23:59

Velibor30370 +4160

@nr10, ik reageerde op schip z’n criterium “die moet eerst maar eens een Europese club naar z’n hand laten spelen”. Als dat een criterium is, heeft Keizer momenteel meer op z’n palmares dan TH bij z’n komst toendertijd.

Dat jij het niet doorkomen vd Europese qualifiers onder Keizer los ziet van het verschrikkelijke incident met Nouri vind ik dan weer onbegrijpelijk. Als je een trainer die binnen 10 maanden 2 prijzen pakt bij een lastige (jarenlange prijsloze) club en vervolgens wegens politieke keuzes wordt ontslagen mislukt vindt, ben ik erg benieuwd wat je van de veelgenoemde Bosz vindt als mogelijke kandidaat?

Ik denk overigens niet dat Keizer overwogen wordt, dat zeg ik nergens. Hij zou mijn nr 1 kandidaat zijn maar ik denk niet dat Ajax zich iets van mijn voorkeur aantrekt en gewoon voor de logische keuze (Reiziger) gaat.

08-04-2022 06:42

Schip +23639

Neuh, hij heeft niets overgenomen noch geprobeerd. Hij heeft de technische leiding in handen willen geven van Van Gaal. Heb ik net al uitgelegd. Een grote fout, zeker. Maar beter dan het geprut van vdBoog en consorten. Dat onder Van Gaal de verkeerde weg is ingeslagen met jeugdtrainers als De Regt en zijn selectiecriteria is een feit. Wel grappig dat ik daar zoveel mensen zoveel jaar na dato over hoor. Ik was zelf een van de eersten die erover postte op AS en mensen als Heli, De Meer etc.. Waar was de rest toen zou ik zeggen.

Het zou een enorme blunder zijn geweest om Van Gaal met zijn TIPS systeem weer terug aan het roer te krijgen. Hoewel hij denk ik wel respectvol zou omgaan met mensen als Jonk. Maar je krijgt wel een tegenstelling van filosofieën qua opleiding, hoewel van Gaal dat zelf niet zo zag. Misschien wel deel van het probleem.

Maar hoewel een blunder, geen kwader trouw. En zo wordt het wel gepresenteerd. Davids mag in Van Gaal geloven, heeft hij alle reden voor.

Ik pleit ook niet voor een beleidsfunctie. Bijzonder dat zelfs als ik mijn stukje zo inleid en keer op keer herhaal, dat mensen dat er met de haren bijtrekken.

Davids moet je bij de organisatie halen. Die man heeft meer verdiensten dan welke internettert dan ook. Niet alleen als speler, maar ook als iemand die clinics verzorgt. Ajax is multi culti. Deze jongens, al hebben ze issues - dat is menselijk overigens - horen bij Ajax. Je moet die issues niet gebruiken om ze uit te sluiten, die moet je bespreekbaar maken en die gasten accepteren. Dat is Ajax. Voor mij dan.Niemand is perfect, borst vooruit.

08-04-2022 08:31

Velibor30370 +4160

Zeer eens met je laatste 4 zinnen Schip👍
Valt mij overigens ook op dat een behoorlijk aantal reageerders moeite heeft met begrijpend lezen😉

08-04-2022 09:23

fluwelenlinker +12038

Daarom is Reiziger de beste optie. Zorgt voor continuïteit en kan laten zien dat Ajax naast spelers ook trainers kan opleiden. Reiziger heeft het hele traject doorlopen via Jong Ajax en als assistent van Ten Hag bij Ajax 1. Wat wil je nog meer? Ik zou het doen.

07-04-2022 15:00

b.hulshof +3826

Mazraoui, Tagliafico,Gravenberch,Labayad Onana, Overmars weg. en ten Hag. Geen contract o.a Timber wordt er momenteel verlengd. Gelukkig is van de SAR en co druk bezig met de ene naar de andere versterking voor komend seizoen.

07-04-2022 09:11

KingOfTheMatch +7088

Mochten we ooit tegen MU komen te staan in Europa, weten we in ieder geval hoe voor te bereiden en geen verassende wissels te verwachten

07-04-2022 08:40

Tuurajax +2555

Beste nieuws in maanden. De vlag gaat hier uit!

07-04-2022 08:22

Stamhoofd +11555

Want je bent voor PSV?

07-04-2022 09:36

Luck76 +2963

Gaat lekker zo: Mazraoui, Gravenberch, Onana en ten Hag gaan allemaal weg deze zomer. Ik ben benieuwd hoe gemotiveerd deze groep is om de titel nog binnen te halen

07-04-2022 07:33

brullie +7063

Oh oh is dat nou wel verstandig? Ja voor die enkeling hier wel maar wil deze zelfde personen volgende keer weer horen als alles anders gaat, en dat kan alleen maar minder worden. Daarbij komt kijken dat er een leegloop dreigt als ten Hag weg gaat. Hij bindt een spelersgroep en dat valt helemaal weg. Ik ben bang voor een vreselijke terugval na zijn vertrek en vanaf 0 weer beginnen. 3 tussenjaren voorzie ik.

07-04-2022 06:54

Jariiii +22486

Drie maar liefst, toe maar. Ik begrijp niet veel van zulk pessimisme. Ten eerste in Ten Hag echt niet onvervangbaar, en laten we eerlijk zijn: hij is een goede trainer maar wel met een aantal blinde vlekken, met name qua opstellings- en wisselbeleid, en wat betreft is vers bloed helemaal niet zo verkeerd. Verder wordt het vertrek van spelers bij Ajax altijd wel weer opgevangen. Het zou kunnen dat volgend seizoen een soort tussenseizoen wordt, maar dat hoeft helemaal niet als Berghuis, Tadic, Antony en Brobbey blijven en er een of twee goede versterkingen kunnen komen.

07-04-2022 08:31

RN +14719

https://www.voetbal4u.com/2022/04/05/lisandro-martinez-dient-transferverzoek-in-bij-ajax/

Zou het?

07-04-2022 06:22

1991 +7787

+50 miljoen!

07-04-2022 07:34

AlexLitmanen10 +14486

Wat is dit nou voor schimmige bron joh 😇

07-04-2022 08:40

Cruijffthebest +13506

Waardeloos, want ga als nieuwe trainer maar even presteren wat TH heeft gedaan in zijn jaren bij Ajax.
Opvolger? Wie het ook wordt, hij zal heel erg aan de bak moeten, ook wat betreft spelers houden en aankopen doen!

07-04-2022 04:44

Mijnclub33x +10159

Er zijn maar twee Nederlandse trainers geschikt om ten Hag op te volgen, Slot of Peter Bosz

07-04-2022 03:39

Bowie +2384

Daarom is het ook goed om over de grenzen te kijken. In iedere top competitie zie je trainers vanuit het buitenland en in Nederland alleen bij PSV en Vitesse (uit mijn hoofd), maar zeker de jaren ervoor bar weinig buitenlandse trainers.

Iemand opperde hier gisteren Bielsa, lijkt me een hele interessante optie!

07-04-2022 06:53

brullie +7063

@Bowie
Maar wat hebben die trainers allebei gebracht wat een Nederlandse trainer niet zou kunnen?

07-04-2022 07:16

Bowie +2384

Niet veel, ik haalde ze meer aan als 'het komt bijna nooit voor en deze twee zijn meer uitzonderingen die de regel bevestigen'

07-04-2022 07:57

Mijnclub33x +10159

En nu cashen, want MU is alleen in geld geïnteresseerd. Kopen maar raak, hebben meer dan 40 selectiespelers die niet aan spelen toekomen en in Engeland zijn alle Nederlandse trainers voortijdig ontslagen. Denk dat een Duitse club beter was geweest.

07-04-2022 03:20

brullie +7063

@Mijnclub33x
Caschen? dat kan helemaal niet. Ten Hag heeft een limit van 2Mi afkoopsom bedongen bij zijn laatste contractverlenging. Meer krijgt Ajax niet.

07-04-2022 08:02

Cello +53065 moderator

ESPN meldt... Tsjah. Tegelijkertijd duiken er zelfs ook nog andere namen op dan die van Pochettino en TH. Meest frappante vind ik dat men al over mogelijke aankopen die men zou willen doen aan TH gaat presenteren. Tuurlijk, echter kan ik me daar alleen wat bij voorstellen, wanneer TH daadwerkelijk accoord gaat met een dienstverband bij Man U. Voor die tijd niet.
Daarnaast wist TH zelf te melden in een van de laatste interviews, dat hij volop bezig is met de invulling van zijn selectie voor komend seizoen bij Ajax. Dat zou dan lariekoek zijn, als ie al met zijn hoofd bij Man U zou zitten....en dat akkoord (met ManU) dichtbij zou zijn.

Maar dat gezegd hebbend, gun ik het zeker EtH wel. Mooie kans en waardering voor wat ie de afgelopen seizoenen heeft neergezet bij Ajax. Velen op AS (in tegenstelling tot supporters in het stadion doorgaans) reageren blij en opgewekt.... sja, nu misschien nog wel, maar niemand weet wie het gaat overnemen. Kan best zijn dat veel van de blije ajacieden tegen de tijd dat de nieuwe staf van Ajax bekend wordt lichtelijk in hun wiek geschoten kunnen zijn.

En dan hebben we het nog niet eens over de mogelijkheid, dat een groot deel van de selectie zou kunnen vertrekken. Tuurlijk hebben we mooie talenten óók in JA lopen en tuurlijk zullen er heus wel mooie talenten van buitenaf komen. Kwa kwantiteit zal het aantal vertrekkende spelers heus wel opgevuld gaan worden, maar kwa kwaliteit zie ik toch wel dat we eerst wat stapjes terug zullen zetten. Lijkt me onvermijdelijk, al helemaal met een nieuwe staf straks.
Dan moet ik eerst nog maar eens zien of we wel Europees zullen overwinteren, laat staan dat we 'wel effe' kampioenskandidaat nummero uno zijn.
Ik hoop dat ik het heel erg mis heb, maar het einde van dit tijdperk kan wel eens betekenen, dat we sportief een paar stapjes terug (moeten) gaan zetten.

Velen van de nu blij verheugden zullen zich nog wel eens kwa kritiek achter hun oor gaan krabben en vermoedelijk nog wel eens terugdenken aan die periode van 2018 tot en met 2022....

Oh ja...wbt opvolging.... ik zou dan gaan voor Reiziger samen met Bogarde en dan een misschien ervarener iemand er nog bij als assistent. Uiteindelijk zou dit ook precies volgens de interne plannen zijn bij Ajax, waar men ook wbt trainers intern wil opleiden en doorschuiven, net zoals met spelers het geval is. En in dit geval, wanneer men de lijn ingezet onder EtH wil vervolgen, ook een logische keuze daar beide trainers de laatste 3 jaar nauw verbonden waren aan Ajax-1 en medeverantwoordelijk waren voor het gevoerde beleid technisch en tactisch. Liggen zover bekend ook goed bij de huidige selectie. Dus het zou me absoluut niet verbazen als ze dat bij Ajax zo gaan doen.

07-04-2022 01:07

Velibor30370 +4160

Eens met meerendeel van je verhaal. Het mooie van nieuwkomers in de selectie of basis is juist dat de vooraf ingeschatte kwaliteit niets betekend. Hoe vaak zijn we bij Ajax al niet verrast of juist teleurgesteld geweest? Met wat r nu (ogenschijnlijk) vertrekt en erbij komt is de kans groot op stapje terug, maar er is ook een reële kans dat het plots nog leuker wordt dan afgelopen seizoenen.
Alles bij elkaar denk ik dat Ajax er zo goed voor staat dat ze (met beetje handig beleid) gewoon een zonnige toekomst tegemoet gaan, ongeacht wie er in de zomer vertrekt

07-04-2022 01:24

xxxxopeenrij +1836

wat ben jij lang van stof zeg😀 t is maarAjax

07-04-2022 07:33

Delgado +0

Slot gespot bij de Arena..

07-04-2022 01:00

Gewoon Gijs +18537

Kees van Wonderen

07-04-2022 00:48

wladimir +3059

Ten Hag kan bij Ajax 4 miljoen per jaar verdienen. Hoeveel in Manchester? Hoe groot is de kans dat hij een jaar in Manchester werkt?

07-04-2022 00:47

Velibor30370 +4160

Waar haal je die 4mio vandaan?

07-04-2022 00:48

Sjaakvaak +26610

Dat tweede maakt precies niets uit. Als een trainer een contract weet te tekenen voor 5 miljoen per jaar voor 3 jaar; dan heeft hij dus een contractwaarde van 15 miljoen. Wil je de trainer ontslaan, dan moet je vrijwel altijd zijn contract afkopen (of hij moet heel coulant willen zijn).

07-04-2022 00:54

Msc +14160

Th tekent echt geen 5 jaar… verwacht eerder 2 jaar…a 7 per jaar ofzo

07-04-2022 09:08

Ferd +38681

de kans is heel groot. De laatste 3 trainers hebben allemaal minimaal 2 jaar aan het roer gestaan. Van Gaal, Mourinho en Solksjaer zaten er minimaal 2 jaar.

07-04-2022 05:08

Ans B +20047

Best grappig om te lezen hoe verschillend er wordt gedacht over wie de nieuwe trainer moet worden (mijn favoriet: Keizer, en zeker geen Bosz).
Helaas heeft nog niemand die Keizer een slechte keuze vind dit onderbouwd, dus ik tast in het duister over het waarom.

Maar ik zie ook namen voorbij komen die voor mij dan totaal niet Im Frage komen: VdBrom vind ik een lichtgewicht, en een Lapschwanz (en veel te driftig), Jans een goede subtopper, maar ook niet meer dan dat. Ik twijfel zeer of hij wel kan omgaan met vedetten (het is en blijft voor mij een schoolmeester). Dan denk ik nog eerder aan hoe-heet-hij-ook-alweer?-van Emmen. Maar die heeft nog niet eens een subtopper getraind, dus dat zou een geblinddoekte keuze zijn.

Voor mij Keizer dus als grote favoriet. Met Reiziger kan ik ook heel goed leven en anders een goede buitenlander. Heitinga is op termijn een belofte, maar zie ik liever eerst meters maken.
Tot slot denk ik wel eens aan een rol voor Pepijn Lijnders, een hele slimme, selfmade trainer, maar de vraag is of hij voldoende persoonlijkheid heeft. Bovendien ben ik geen fan van Vollgass Fussball en weet ik te weinig van zijn eigen visie. Hij intrigeert me wel en zou graag zien dat hij weer eens hoofdtrainer wordt. Dan kun je hem beter beoordelen. Ontslagen bij NEC zegt iets maar niet alles.

07-04-2022 00:45

wladimir +3059

Welke trainers hebben het de afgelopen 10 jaar goed gedaan in de Eredivisie, naast Frank de Boer, Gio van Bronckhorst, Jaap Stam, Marc van Bommel, Peter Bosz, Philip Cocu en Ruud van Nistelrooij.

07-04-2022 00:55

Ans B +20047

Ik kijk naar veel meer dan naar wie het goed doen. Ik kijk naar voetbalvisie, speelwijze, peoplemanagement, tactische kracht.
Een trainer die het goed doet in de subtop is voor mij niet automatisch geschikt voor de top, net als een goede jeugdtrainer of assistent niet automatisch geschikt is als hoofdtrainer en vice versa.

Voor mij moeten de trainer van Ajax en de bondscoach exceptioneel goed zijn, omdat er zóveel meer komt kijken dan bij een een subtopper: de druk van altijd moeten winnen, de speelstijl, de media die overal op duikt, vedettes waarmee je te maken krijgt, de clubdynamiek, CL-voetbal enz.

Ikzelf hou het meest van trainers die analytisch en creatief heel goed zijn, die spelers beter kunnen maken of op z'n minst het beste uit hen kan halen, en die een goed team kunnen smeden (niet noodzakelijkerwijs de beste spelers opstellen).
Daarom ben ik ook een fan van TH, die voldoet volledig aan dit plaatje: alles is doordacht, alles heeft een reden.

Nederland heeft m.i. heel weinig trainerstalent in vergelijking met landen als Portugal, Spanje en Duitsland. Er onderscheiden zich nauwelijks trainers omdat wij alleen de KNVB-cursussen hebben en die beginnen ze nu pas te vernieuwen.
TH is volledig selfmade, al denkend als een trainer toen hij nog naar school ging. Dat soort vakidioten heb je nodig om uitzonderlijk te zijn. Die hebben we niet of nauwelijks. Ultee kan ik als enige bedenken, naast Slot. Allebei ook selfmade.
En vroeger Cruyff en Van Gaal uiteraard. En wellicht Michels - al wordt daar ook vaak van gezegd dat hij alles aan Cruyff te danken had. Kan ik niet beoordelen, ik was nog te jong toen.

07-04-2022 01:09

Mijnclub33x +10159

Grapje zeker, allemaal gemiddelde doorsnee trainers. Peter Bosz heeft wel de finale gehaald in de Europa League met Ajax dus past goed in filosofie

07-04-2022 03:32

AlexLitmanen10 +14486

Stam? Van Bommel? Goed gedaan?
Ruud van N is nog niet eens begonnen?

07-04-2022 08:44

Velibor30370 +4160

Ik tast met je mee. Ben ook oprecht benieuwd naar steekhoudende argumenten tegen Keizer.

vd Brom zal toch echt nooit voor iemand een optie zijn neem ik aan? Jans vind ik wel interessante gedachte, nooit in me opgekomen maar kan me er iets bij voorstellen.

Reiziger is mi gewoon de meest logische keuze vanuit oogpunt Ajax. Neem ook aan dat er met hem zeker gesproken is. Vraag is alleen wie nu de beslissende stem heeft, waar die voorheen bij Overmars lag.

Worden paar interessante weken op alle gebied😄

07-04-2022 00:58

Ans B +20047

Ja superinteressant!
Leuk om over te lezen en leuk om over te schrijven.

07-04-2022 01:20

Velibor30370 +4160

Jazeker leuk! Houdt ons vd straat en r is genoeg gaande bij Ajax.
Ben hier sinds kort en moet zeggen vind t wel bijzonder hoe ongenuanceerd geschreven tekst soms overkomt. T is toch makkelijker slap ouwehoeren over Ajax in de kroeg dan zoiets als dit😄

07-04-2022 01:39

Sjaakvaak +26610

Helaas heeft nog niemand die Keizer als favoriet bestempeld dit goed onderbouwd, dus ik tast nog in het duister over het waarom.

Overigens eens met absoluut geen Brom. En Jans is inderdaad een topgozer maar waarschijnlijk ongeschikt.

07-04-2022 01:00

Velibor30370 +4160

Keizer heeft Ajax DNA, heeft een positieve, attractieve spelopvatting naar de mogelijkheden van z’n materiaal, heeft inmiddels ook prijzen gewonnen en bovendien heeft ie bij mij de gunfactor omdat ie mi op oneigenlijke wijze is ontslagen. Ik denk dat hij uiteindelijk kampioen was geworden als ie had gebleven en ook Tagliafico erbij had gekregen. We zullen t nooit weten maar ik zou m graag een tweede keer willen zien

En ik was onder de indruk van z’n werk omtrent de Nouri ellende

07-04-2022 01:03

Ans B +20047

Ik heb het eerder wel onderbouwd: vanwege zijn aantrekkelijke speelstijl en met inmiddels meer bagage.
Verder sluit ik me geheel aan bij Velibor30370. Je kunt hem eigenlijk helemaal niet beoordelen op dat ontslag omdat het geen normaal jaar was na dat ingrijpende Nouri-ongeval.

07-04-2022 01:17

AlexLitmanen10 +14486

En hij raakte iedere wedstrijd na een vroege achterstand in paniek modus en ging 4-4-2 spelen met Hunter en Dolberg.

Maximaal als assistent, die kan de druk niet aan

07-04-2022 08:46

AlexLitmanen10 +14486

Keizer kwam in een moeilijke periode bij Ajax. Maar maakte er daarna een potje van

Vd Brom gaat naar Qatar

Pepijn Lijnders ging af bij NEC.

Waarom geen Bosz?

07-04-2022 08:43

Velibor30370 +4160

Geestig, bij mij leeft juist dat Keizer er juist geen potje van maakte toen hij eruit geknikkerd werd. Wmb had ie t toen inmiddels aardig op de rit. Keizer heeft zich ook echt ontwikkeld voor zover ik kan beoordelen. Dat beeld heb ik van Bosz niet. Buiten dat ik t een onintegere mooiprater vind zie ik m ook daarom niet graag terug als trainer.

07-04-2022 10:15

WantAmsterdam +116453

Keizer kreeg net na een moeilijk begin aardig op de rit. Zijn potentie als trainer heb je bij jong kunnen zien. Geweldig materiaal, ja, maar ooh wat was het voetbal goed, definitie van Ajax voetbal. Geweldig positiespel, complete dominantie, ook zonder bal/verdedigend stabil met een goeie omschakeling na balverlies.

Waarom wel Bosz? Heeft helemaal geen stappen gezet na Ajax, werd na Ajax bij zijn volgende twee clubs snel ontslagen (zeer snel bij Dortmund, redelijke snel bij Leverkusen), heeft het nu moeilijk met Lyon en heeft bij Ajax ook niet geweldig gepresteerd.

07-04-2022 19:21

AlexLitmanen10 +14486

Helder, ik kan je wel volgen

Toch denk ik niet dat Keizer terug zal komen. Hij heeft het bij sporting wel aardig gedaan maar dat was het wel verder

Bosz heeft het bij Ajax 1 prima gedaan. Europese finale en vlak achter Feyenoord tweede. (Had veel met Europa te maken)

Ik wil Bosz graag een tweede kans geven. Weet zeker dat hij met dit team ook kampioen kan worden weer.

07-04-2022 21:03

Velibor30370 +4160

@alexlitmanen, kun je aangeven waarom je Bosz graag een tweede kans geeft?

Ik vind t zeker geen slechte trainer maar heb nog op m’n netvlies staan op welk wijze toen de EL finale werd bereikt, de titel mi werd weggegeven (verlies tegen PSV mn) en vooral hoe hij is vertrokken. Zo geweldig was de man bij Ajax niet in mijn ogen. Maar hij wordt zeer vaak genoemd hier, zo ook door jou. Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom hij jouw kandidaat zou zijn?

08-04-2022 07:03

AlexLitmanen10 +14486

+Intelligente, rustige aardige man.
+Aanvallend verzorgd voetbal
+Altijd 3 spitsen
+Schone op zes, gudelj en Bazoer weg
+ eigen jeugd: de Ligt, Dolberg o.a
+Succesvol met Europese finale
+Geen titel omdat we met 120min in de benen uit naar Eindhoven moesten

Het lijkt me nu de beste optie ( na Ten Hag natuurlijk) maar er zullen wel opties genoeg zijn. Ik zie alleen behalve Ron Jans geen Opties in Nederland en ik zie het liefst een Nederlander

08-04-2022 10:29

Ans B +20047

Dat Ajax zo vermoeid was tegen PSV zag ik lang tevoren aankomen. Die signalen waren er al eerder, maar desondanks rouleerde Bosz niet. Ik herinner me nog goed dat ik me daar wéken tevoren al zorgen om maakte.

Schöne op zes was eerder een verdienste van Schöne zelf. Hij stapte naar voren en zei dat hij daar kon spelen.
Bovendien had Riedewald weliswaar, net als de hele ploeg gefaald op die plek tegen Rostov m.n., maar dat was vooral omdat de ploeg nog niet was gewend aan het systeem en heel angstig, onzeker speelde. Met als gevolg dat de verdedigers terugliepen en het middenveld druk zetten en er enorme gaten ontstonden.
Daarvóór echter had ik Ridewald werkelijk fantástisch zien voetballen op zes. Hij was echt een revelatie op die plek voor mij.
Ik heb het eeuwig zonde gevonden dat hij daarna nooit meer een kans heeft gekregen en uiteindelijk wegkwijnde bij Ajax.

Ik vond en vind het systeem van Bosz als het draait ontzettend spectaculair, maar hij heeft weinig variatie in het spel als de ruimtes klein zijn en dan oogt alles juist stroperig. Zijn resultaten en voor wat ik gezien/gelezen heb over het spel zelf sindsdien, geven mij weinig hoop dat hij veel veranderd is.

Daarnaast vind ik hem bijna té rechtlijnig. Ook spelers als Bazoer en El Ghazi (dus naast Riedewald) heeft hij nooit meer aan het voetballen gekregen, hij werkt uitsluitend goed samen met zijn eigen mensen (Krüzen en Maas) en tactisch lijkt hij geen antwoorden te hebben op ploegen die Ajax het voetballen erg moeilijk maken.

Als het Bosz wordt zal ik hem absoluut steunen, maar echt vertrouwen in hem heb ik helaas niet (meer). Dan zie ik liever Keizer, Reiziger of Heitinga (met goede, ervaren assistenten - misschien Pepijn Lijnders b.v.).

Ik denk dat Jans echt ongeschikt is voor de top. Hij laat zijn elftallen altijd verzorgd voetballen, maar blinkt nergens in uit. Hij heeft nog nooit onder de druk hoeven werken die er bij Ajax is, heeft nooit met vedetten gewerkt (Tadic bij Groningen was nog erg jong) en ik vraag mij af of zijn karakter (ik herinner me hem bij diepteinterviews als schoolmeesterachtig) daar wel bij past. Hij zal het vast niet echt slecht doen, want hij is wel een vakman, maar dat is Advocaat ook. Om TH op te volgen is m.i. wel iets meer nodig. Ajax is in alle geledingen enorm gegroeid sinds Bosz hier kwam: een trainer moet zich nu echt kunnen onderscheiden om zich te kunnen meten met anderen op het CL-podium.

De trainers die ik noem zijn in elk geval gewend in de Ajax-stijl te spelen en hebben een duidelijke Ajax-visie. Bij hen heb ik tenminste de hoop dat zij zich daarbinnen kunnen ontwikkelen - ondersteund door excellente, ervaren assistenten. Rutten zou ideaal zijn geweest bij Ajax bijvoorbeeld. Haal desnoods Morten Olsen als assistent binnen. Om maar even aan te geven hoe ik denk.
Ik sta ook absoluut niet onwelwillend tegenover een buitenlander met een goed, passend track record. Alles beter dan iemand als Jans (met alle respect).

08-04-2022 11:32

Velibor30370 +4160

Begrijp je punten maar ben t enkel op punt 1, 6 en 7 niet met je eens en dat zijn de minpuntjes waarom ik m niet als beste, maar vooral niet als integere, kandidaat zie.

- intelligente mooiprater die rondom de wedstrijd tegen Legia al bij enkele Europese clubs als evt beschikbaar bekend stond
- was erg mooie, maar ietwat geromantiseerde en ook gelukkige campagne met een onsuccesvolle finale. Geen prijs, slecht spel, geen coaching
- één vd strategische en tactische missers van dat seizoen. Er waren voldoende alternatieven voor die opstelling, hebben in de staf ook de revue gepasseerd maar Bosz met, terecht, de beslissende hand heeft hiervoor gekozen. Daags na dit ontluisterend verlies is er, niet tov de spelers, maar achter gesloten deuren door de staf stevig gesproken over deze misser. Na dit gesprek is bij de directie melding gemaakt (overigens terecht mi) van verstoorde werkrelatie met assistenten.

Begrijp me niet verkeerd, vind het geen slechte trainer en na de laatste 2 seizoenen FdB was zijn spelopvatting een verademing maar zoals ik de wedstrijden heb gezien dat seizoen was t iets minder geweldig dan de meeste Ajacieden zich herinneren. Na z’n vertrek bij Ajax lijkt het erop dat hij zich ook niet doorontwikkeld heeft als trainer/coach. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat hij dit Ajax verder kan brengen dan bijv. een Reiziger.

Met je eens dat een Nederlander de voorkeur geniet, benieuwd of dat gebeurd en wie t dan wordt!

08-04-2022 11:50

Steffenhagen +38279

Oké we zijn het eens dat Ajax pas op de plaats maakt . Maar redenering is dat we dat kunnen opvangen omdat psv verder achteruit gaat dan wij ? Dat is een gelegenheidsargument waarvan nu nog niks bewezen is . Maar los van psv gaat Ajax een stap terug doen op Europees niveau . Het gaat niet om de individuele waarde van Onana of Tagliafico nu , maar om hun bijdrage aan het Ajax succes in de afgelopen jaren. De hele selectie gaat erop achteruit . Dat overbrug je niet in een keer . Ajax zal een aantal jaren nodig hebben . Dat is geen doemdenken , maar een kwestie van voooral accepteren

07-04-2022 00:43

Velibor30370 +4160

Exact, gewoon accepteren dat je wel CL groepsfase speelt maar wellicht iets minder kans hebt op overwintering. Dat laatste is de afgelopen jaren ook geen zekerheidje geweest overigens. Wel gerichte (Tadic, Blind) maar geen gekke (Bergwijn?) aankopen en nog meer focus op het unieke van Ajax uitbouwen (speelstijl, jeugd) brengt op termijn ook weer CL successen, ben ik van overtuigd.

07-04-2022 00:53

Ozymandias +159568

Als Ajax goed wil presteren in Europa moeten ze regelmatig een stap terug doen om talenten de kans te kunnen geven die een/twee seizoenen laten goed genoeg zijn om Ajax weet tijdelijk aan te laten sluiten bij de top van Europa. Dat is de enige manier waarmee Ajax af en toen incidenteel zich tussen de top van Europa kan mengen.

Zolang Ajax maar een betere spelersgroep dan de Nederlandse concurrentie behoud om het Champions League voetbal mee binnen te slepen. Er is geen enkele reden om te gelogen van PSV wel maar Ajax niet hun beste spelers weet te behouden.

“Het gaat niet om de individuele waarde van Onana of Tagliafico nu , maar om hun bijdrage aan het Ajax succes in de afgelopen jaren.”

Onana heeft de afgelopen 1.5 jaar alleen maar een negatieve invloed op het succes van Ajax.

07-04-2022 07:24

Velibor30370 +4160

@ozymandias, t is niet te geloven hoe vaak ik je mening deel, bijna niet leuk meer😄
Ben nieuwsgierig hoe jij denkt over mn mening tav de mi enorme uitdagingen/kansen op de korte- en middellange termijn voor Ajax op gebied vd organisatie. Ik denk nl dat ze een enorme kans hebben om zichzelf enorm te versterken en de voetbalwereld een beetje te doen draaien. Ik probeer het bondig neer te pennen:

Mi de uitgangspunten:
- Ajax is een entertainment bedrijf dat op diverse manieren haar product wereldwijd verkoopt aan klanten die zich sterk tot zeer sterk verbonden voelen met het merk
- inkomsten bestaan uit min of meer vaste inkomsten (bijv. seizoenskaarten, partnerships, media, merchandise) en variabele (bijv. losse kaartverkoop, CL, transfers)
- in de uitgaven zijn de loonkosten vd voetbaltak grootste component (>55%) waarvan ca. 83% vast en 17% variabel
- een positief financieel resultaat is nu sterk afhankelijk van de variabele inkomsten. Daardoor veel nadruk op CL plaatsing en uitgaande transfers

Mijn mening is nu kampioen = op de korte termijn minder financiële druk. Dat comfort zou Ajax kunnen gebruiken aan de organisatie kant om te re-shufflen en nog meer het internationale groeipotentieel aan te spreken door bijv. Geelen te promoveren tot CEO/COO en hem op te laten volgen door bijv. een Aubrey Levy of Katie Bynum. Tevens het salarishuis aanpassen met uiteindelijk grotere vaste dan variabele component.
Aan de voetbalkant nog meer de nadruk leggen op de doorontwikkeling vd unieke, attractieve speelstijl en talentontwikkeling. (mede daarom m’n voorkeur voor een Keizer of Reiziger)

Hiermee wordt Ajax veel minder afhankelijk vd variabele inkomsten waardoor ze financieel eigenlijk nooit meer in een wak terecht kunnen komen.

Ook creëert Ajax zo een situatie tav spelers waarbij Ajax zelf wat meer macht naar zich toe trekt ipv dat deze meer en meer in handen vd spelers (en hun zaakwaarnemers) ligt.
Bovendien wordt de merkwaarde van Ajax dan veel meer aan visie, stijl, beleving, etc gekoppeld ipv aan resultaat. Daarmee vergroten ze de “merkentrouw”.

Anyway, nog steeds lang verhaal waar ik wel in geloof ik omdat Ajax mi één vd weinige clubs in de wereld is die dit zou kunnen doen als ze nu kampioen worden. Bij clubs als Real of MU is de verhouding loonkosten - vaste inkomsten al zo scheef dat die dat eigenlijk niet kunnen corrigeren zonder enorm in te boeten op hun binnenlandse concurrentiepositie. Ajax kan dat nu wel en ik hoop dat ze meer die kant opgaan ipv de andere kant omdat het (wmb schijn)doel is te overwinteren in de CL.

Hoop dat mn gedachten beetje duidelijk zijn. Waardeer t als je jouw gedachten hier eens over zou willen laten gaan.

07-04-2022 09:58

Ozymandias +159568

Ik ben het eigenlijk overal mee eens (ik kan alleen geen inschatting maken wie een goede opvolgers van Geelen zou zijn). Toen Overmars opstapte hoopte ik eerst dat Vd Sar een rol als director of football operations op zich zou nemen en Geelen zou promoveren tot director of business operations. Jammer genoeg heeft Vd Sar inmiddels meerdere keren gezegd dat hij daar geen interesse in heeft. Ik hoop dat hij daar nog op terug komt en als hij slim is dan doet hij dit ook. Hij wil namelijk in de toekomst weer voor United werken maar die zullen hem nooit inhuren als CEO. Hij heeft wel een goede kans om als director of football te worden aangetrokken als hij bij Ajax aantoont goed in die rol te functioneren.

Ik denk dat Vd Sar als directeur voetbalzaken een goede voorzitter zou zijn van een technisch hart met Hamstra (jeugdzaken), Huntelaar (transferzaken), de opvolger van Ten Hag (coaching) en Ouaali (jeugd coaching).

07-04-2022 17:25

Velibor30370 +4160

Zijn we het weer eens, ik hoop ook dat vd Sar meer operationele zaken bij Geelen neerlegt. Of hij dan dir. voetbalzaken of een meer ceremoniële rol als CEO gaat vervullen is me dan om t even. Kan me wel voorstellen dat de rol die je beschrijft hem beter ligt. Zeker als ie op termijn naar MU wil zou het eigenlijk een mooie andere positie voor m zijn. Ik vind ook niet dat ie weg moet omdat ie gefaald heeft ofzo. Ik denk alleen dat het bedrijf Ajax met Geelen op dit moment een betere man voor die positie heeft. Dat vond ik al voor de Overmars affaire en de gang van zaken heeft dat voor mij alleen maar bevestigd.

De mogelijke opvolgers die ik noem worden in de US erkent als autoriteiten in het domein van sportmarketing, esports, media, gaming en betting. In dat domein en ook in de US ligt mi enorm potentieel, vandaar dat één van die twee mij uitermate geschikt lijkt. Voor de uitstraling van Ajax lijkt me een autoriteit op dat gebied me ook niet verkeerd. Geloof dat beiden ook in het netwerk van Geelen zitten.

We zullen t wel zien de komende tijd wat t wordt, never a dull moment iig😄. Dank voor je reactie!

07-04-2022 21:18

Steffenhagen +38279

Even serieus : ten Hag en overmars weg , Gravenberch, mazraoui, Onana en Nico ook weg tegen lage opbrengsten . En dan denken dat we met Regeer , Taylor en Kudus op het gemak kampioen gaan worden ??. Dat is nou de arrogantie die Ajax ook vaak nekt . Het gaat een hell of a job worden om een kwalitatieve technische directie en selectie samen te stellen. En als we reeel zijn dan weten we allemaal dat Ajax een stap terug gaat doen

06-04-2022 23:58

Ozymandias +159568

Pasveer; Regeer, Timber, Blind/Martínez, Kudus; Ihattaren, Blind/Martínez, Berghuis; Antony, Tadić en Daramy in de basis met onder andere Gorter, Schuurs, Rensch, Klaassen, Taylor, Hansen en Brobbey (ik verwacht dat hij wordt gekocht) op de bank.

Welke spelersgroep kan PSV kan samenstellen na het vertrek van Götze, Sangaré en Gakpo wat beter is dan die spelersgroep? Welke spelersgroep kan Feyenoord samenstellen wat beter is dan die spelersgroep? Ajax zal nog steeds over veel meer individuele kwaliteit beschikken dan Feyenoord en PSV.

Ik begrijp sowieso niet waarom je denkt dat het vertrek van Tagliafico en Onana een grote invloed zal hebben. Beide speelde nauwelijks een rol bij Ajax en de rol die Onana sinds de blessure van Pasveer speelt is alleen maar negatief.

07-04-2022 00:01

wladimir +3059

Ajax is kampioen en blijft kampioen. Hoe gaan we het doen in de Champions League zonder Ten Hag, Onana, Mazraoui, Tagliafico en Gravenberch? Gaat toch nooit lukken?

07-04-2022 00:26

Ozymandias +159568

Onana heeft geen enkele invloed gehad op het Champions League succes van Ajax in de eerste seizoenshelft. Tagliafico heeft alleen tegen Besiktas een rol van betekenis gespeeld. Gravenberch vervangen kan gemakkelijk met Berghuis, Kudus, Ihattaren, Taylor, etc.. Mazraoui vervangen kan redelijk met Regeer, die zich al jaren fantastisch ontwikkelt en nu in één adem moet worden genoemd met de grootste talenten die er momenteel bij Ajax rondlopen.

Ik denk dat een Champions League waardige spelersgroep zou hebben met Pasveer; Regeer, Timber, Blind/Martínez, Kudus; Ihattaren, Blind/Martínez, Berghuis; Antony, Tadić en Daramy in de basis met onder andere Gorter, Schuurs, Rensch, Klaassen, Taylor, Hansen en Brobbey (ik verwacht dat hij wordt gekocht) op de bank.

07-04-2022 00:30

AFCA1961 +3302

Van jou verhaal krijg ik weer even een goed gevoel Ozymandias........mijn dank is groot want we zijn toch wel geneigd om het e.e.a. somber in te zien natuurlijk.
Transfervrije gasten die vertrekken, Gravenberch die toch minder gaat opleveren dan we hadden verwacht en geen Overmars meer. Maar wel verlost van gasten als Onana, Labyad,Danillo en hopelijk ook Klaiber

07-04-2022 00:31

Velibor30370 +4160

…en dr is toch geen club die daar iets aan kan doen….CL is toch ook altijd beetje mazzel hebben met de loting en vorm vd dag? Gewoon na de zomer lekker aan de slag zonder de namen die je noemt en dan is r zomaar kans dat t best goed komt in beetje aardig poultje. Geen paniek 😄

07-04-2022 00:34

rickyboy1444 +598

Grootste gedeelte mee eens, maar moeten we niet lekker Kudus op het middenveld gaan zetten? Ik zie in het koppel Kudus-Taylor qua type spelers het opvolgende duo van Frenkie-Lasse (let wel: TYPE, niet per se kwaliteit nu). Kudus met zijn rushes naar voren, het makkelijk wegdraaien, het altijd nodig hebben van een tegenstander wat ruimte zou moeten creeren ergens anders. Taylor is dan je verbindingsspeler die voetballend over de grond er uit zou moeten komen. Enige vraagteken is de verdedigende discipline aangezien Frenkie een heel grote ruimte kon verdedigen. Op 10 heb je dan Berghuis en Ihattaren (hopelijk) als opties.

Het gat wat dan ontstaat op linksback ga je roulerend opvullen met Blind, Salah-Eddine/Baas? Al verwacht ik dat Ajax toch bereid is ver te gaan voor Wijndal.

07-04-2022 08:42

Velibor30370 +4160

Ik begrijp wel dat je dat ziet in dat koppeltje, zou zomaar op z’n plek kunnen vallen idd. Vanwege z’n goede ontwikkeling zie ik zelfs een Llansana ipv Taylor als mogelijkheid als er wat meer verdedigende discipline gevraagd wordt. Alhoewel zowel Kudus als Taylor dat ook zouden moeten kunnen brengen.
Ben erg voorstander van LB opvullen met SE/Baas en hen de tijd geven. Ook voldoende back-up met Blind, Rensch en evt Martinez. Wijndal is lekker spelertje maar wmb niet de juiste prijs/kwaliteit verhouding. Hoop dat ze daar vanaf blijven

07-04-2022 10:47

Velibor30370 +4160

Op t gemak kampioen worden gebeurd nu ook niet dus waarom denken dat dat met stapje terug wel kan? Stapje terug betekend nog steeds strijden om kampioenschap in seizoen dat het niet “dodelijk” is qua CL plaatsing als je per ongeluk 2e wordt. Nu kampioen worden is misschien wel de ideale situatie creëren om stapje terug te doen waarna je er weer twee vooruit gaat

07-04-2022 00:06

Ozymandias +159568

Dit is ook het ideale moment voor een stap terug omdat PSV zeer waarschijnlijk een nog grotere stap terug zal zetten en net als Ajax ook van hoofdtrainer zal wisselen.

07-04-2022 00:15

Velibor30370 +4160

Zeker, maar CL is dan wel belangrijk dus kampioenschap nu een must. Als dat gebeurd zie ik eigenlijk niet zoveel zorgen mbt voetbalgedeelte en nwe trainer Vind t eigenlijk spannender voor de lange termijn wat r in de organisatie gaat gebeuren. Zoals iemand anders sprak over het dak repareren, ligt daar mi een grotere uitdaging.

07-04-2022 00:19

AlexLitmanen10 +14486

Een nieuwe trainer wordt vaak niet meteen kampioen. Laten we Feyenoord ook niet vergeten al weten die het ieder jaar weer wonderbaarlijk te verprutsen 😊

07-04-2022 08:48

Velibor30370 +4160

Eens, maar een langzittende trainer met kampioenschappen op z’n naam wordt ook niet altijd weer kampioen. Kortom, garanties in t voetbal zijn r niet. Alhoewel je punt mbt Feyenoord dat bijna wel is😄

07-04-2022 10:02

markk +8934

Pasveer, Rensch, Timber, Schuurs, Alvarez, Taylor, Klaassen, Martinez, Blind, Kudus, Ihattaren, Berghuis, Antony, Tadic, Haller, Brobbey, Daramy, Unuvar, Regeer, Hansen, Fitz-Jim, Rasmussen. Mocht Antony/Timber/Haller vertrekken dan vang je daar ook de hoofdprijs voor dus daar zullen vast weer versterkingen voor in de plek komen. Nee ik maak mij totaal geen zorgen. Ik denk dat PSV er volgend seizoen ook niet sterker op wordt.

07-04-2022 00:08

Ajax1114 +19393

100 procent mee eens, we moeten dit jaar al alle zeilen bij zetten om kampioen te worden. Geen technisch directeur en een grote chaos en directie en RVC maar lekker blijven wachten met aanstelling van technisch directeur. Heb het idee dat ze het helemaal niet weten bij Ajax.

07-04-2022 00:54

Bc te P +22130

Even relativeren. Het is nog geen zekerheid dat ten hag weg gaat hè. Zou mij niets verbazen als hij gewoon blijft.

06-04-2022 23:48

wladimir +3059

Nee man. Hij gaat weg. Prima vervangbaar. Net als Overmars.

06-04-2022 23:56

fluwelenlinker +12038

Ajax is een opleidingsclub voor spelers en beweerde onlangs dat het dit ook voor trainers wil zijn. Als ze dus woord houden dan is nu het moment daar om de daad bij het woord te voegen: ze moeten Reiziger de kans geven.
Is in feite de enige realistische optie op dit moment als je het bij een Nederlandse trainer wilt houden.
En alstublieft niet zoals Psv beginnen en er ervaren assistenten of adviseurs bij betrekken. Daar straalt geen vertrouwen uit. Geef het volste vertrouwen aan Reiziger en laat hem zelf zijn assistenten kiezen.
Hij heeft het bij Jong Ajax laten zien en Ten Hag heeft hem bij Ajax 1 klaargestoomd. Als hij er nu niet klaar voor is dan is hij het nooit.
De risicofactor is alleszins veel kleiner dan iemand van buitenaf aanstellen.
En daarnaast is het de hoogste prioriteit om Timber en Martinez te behouden voor volgend seizoen. Dat is de stabiele basis om op verder te bouwen.

06-04-2022 23:31

Ozymandias +159568

"En alstublieft niet zoals Psv beginnen en er ervaren assistenten of adviseurs bij betrekken. Daar straalt geen vertrouwen uit. Geef het volste vertrouwen aan Reiziger en laat hem zelf zijn assistenten kiezen."

Ik vind het nogal kort om te stellen dat het ondersteunen van een onveraren trainer met ervaren assistenten een blijk van een gebrek aan vertrouwen is. Bij elke hoofdtrainer kijk je welke ondersteuning hij nodig heeft, dat is de rol van de asisstenten.

06-04-2022 23:33

fluwelenlinker +12038

Dat klopt maar zoals het bij Psv is gegaan, vind ik echt zwak. Ik zou er nooit mee akkoord zijn gegaan als ik Ruud was. Eerst wilde hij niet maar ze vonden hem zó goed dat hij het moest worden. Maar tegelijkertijd hebben ze blijkbaar toch hun twijfels want Fred en Guus moeten hem helpen. Daar straalt geen onvoorwaardelijk vertrouwen uit.
Maar Reiziger staat natuurlijk ook wel veel verder dan Van Nistelrooy in zijn ontwikkeling. Geef hem maar het vertrouwen. Hij is er klaar voor. Wellicht dat Ten Hag dat zelf ook aanvoelt en daarom geneigd is te vertrekken omdat hij weet dat Reiziger het goed zal doen.

06-04-2022 23:39

wladimir +3059

Ajax en Jong Ajax
Ron Jans / Gert Jan Verbeek
Michael Reiziger
John Heitinga
Winston Bogarde
Richard Witschge
Daley Blind (op het veld)
Dusan Tadic (op het veld)

AD Hans Nijland
TD Klaas Jan Huntelaar

06-04-2022 23:50

AFCACruijff14 +163325

Gertjan Verbeek? Die gaat eerst de hele ArenA verbouwen. Misschien kan hij eens die derde ring erop timmeren.

06-04-2022 23:53

wladimir +3059

Reiziger en Bogarde niet voor de leeuwen gooien nu. Ook Heitinga niet. Voor ten Hag moet een extern iemand worden gezocht. In mijn optiek juist iemand met veel ervaring. We spelen Champions League!

Reiziger is kampioen geworden met Jong Ajax. Hij is de ideale vervanger van de vervanger van ten Hag als hij faalt.

06-04-2022 23:56

Ans B +20047

Ik interpreteer dat volledig anders dan jij.
Niet als 'geen onvoorwaardelijk vertrouwen' dus, maar als 'de beste hulp die we je kunnen bieden'. PSV wil Van Nistelrooy juist héél erg graag.
Rutten is ervaren, kundig maar ook heel goed in staat om op de achtergrond te blijven. Ik denk dat vNistelrooy heel blij is met Rutten als assistent.

Het is ook helemaal geen schande (vind ik) om zo'n kanjer van een assistent toegeschoven te krijgen als beginnend trainer, integendeel. Vooral verstandig.

06-04-2022 23:56

AFCACruijff14 +163325

Rutten is een geweldige veldtrainer. Die had ik bij Ajax ook niet erg gevonden als assistent.

06-04-2022 23:59

fluwelenlinker +12038

Ten Hag had ook geen CL ervaring. Reiziger heeft meer CL ervaring dan Ten Hag toen die bij Ajax kwam. Ik zou het wel aandurven.

07-04-2022 00:15

Ans B +20047

Ik vind Reiziger zeker geen verkeerde keuze, maar zelf ga ik liever voor Keizer. En liever een goede buitenlandse trainer dan de terugkeer van Bosz. Ik heb te weinig vertrouwen in hem. Mede o.b.v. zijn resultaten ná Ajax. Enorm dankbaar voor dat mooie seizoen, maar ik zie het hem niet opnieuw doen zonder dat het weer heel erg meezit.

07-04-2022 00:22

wladimir +3059

Visie en 'on hands' mentaliteit. Niet succesvol bij Almere City FC, maar gedijt vast beter in de hoofdstad.

07-04-2022 00:30

Velibor30370 +4160

We spelen vooral eredivisie in NL. En als je t daar goed doet speel je CL groepsfase waar je door plaatsing t meeste verdiend. Ik kan me voorstellen dat je dus vooral een vervanger voor TH haalt die om kampioenschap NL kan spelen, niet perse een ervaren CL coach.
Gezien t spelersmateriaal kan dat heel goed een wat minder ervaren coach zijn die vervolgens bij Ajax ervaring opdoet en succes haalt.

07-04-2022 01:47

appiehappie +3121

Eric gaat zijn ondergang tegemoet. Ik lees namen als Grim, Keizer, Slot. Slot komt niet en Grim en Keizer ongeschikt. Peter Bosz zou een geschikte kandidaat zijn. Handen af van Anthony en Timber.
Eric het gaat je goed naar de thans en voorlopige 2e club in Manchester. Die lopen daar nog steeds met hun neus in de wolken te teren op de behaalde successen in het verleden. Maarrrr die zijn geen garantie voor de toekomst. Veel plezier daar.

06-04-2022 23:25

AjaxDaniel +14616

Alsjeblieft geen Bosz. Hij laat een ploeg bij tijd en wijle geweldig voetballen, maar is veel te naïef. Is nu 2x op rij ontslagen en Lyon draait nou ook niet bepaald geweldig.

Bosz zou het nog voor elkaar krijgen om de titel te verspelen.

06-04-2022 23:26

Stamhoofd +11555

Grim als Assistent zou ik wel toejuichen

06-04-2022 23:44

Snellejapie +11401

Timber, Antony, Gravenberch en Mazraoui weg....dan doe je wel een enorme jas uit. Tijd om Overmars terug te halen bij die Belgen.

06-04-2022 23:23

Ozymandias +159568

Wat zijn veel fans van Ajax toch fatalistisch. Het is nog helemaal niet duidelijk of Antony en Timber deze zomer zullen vertrekken. Gravenberch was dit seizoen geen moment een dragende speler en kan makkelijk worden vervangen met de spelers die Ajax al in huis heeft (Berghuis, Kudus, Ihattaren, Taylor, etc.). Zelfs Mazraoui kan redelijk worden vervangen met de doorstroom van Regeer.

06-04-2022 23:25

AFCACruijff14 +163325

Op AS lijken mensen te genieten van doemdenken ja. Snap er niks van. Geld en status zat om komend seizoen gewoon weer top te zijn. De as met Timber, Martinez, Blind, Antony, Berghuis en Tadic zie ik gewoon blijven.

06-04-2022 23:37

Henkjanklaas +20686

Inderdaad veel te veel in de put praters hier. Voor velen werd ten hag hier regelmatig afgebrand en nu is het ineens Leiden in last. Mocht hij gaan dan zal er heus wel weer een fijne trainer komen. Wel te hopen dat het spelniveau van het eerste elftal heel snel verbetert want we moeten natuurlijk wel kampioen worden.

06-04-2022 23:45

Snellejapie +11401

Wat zijn sommige fans van Ajax toch onrealistisch. Tegen beter weten in hopen dat het allemaal wel mee zal vallen....je moet het maar kunnen. Feit is gewoon dat de uittocht gaat beginnen en dat Ajax het best bewaakt had kunnen worden door Overmars. Nu krijg ik nergens het gevoel dat Ajax - zes wedstrijden voor het einde van de competitie - al bezig is met de selectie voor het nieuwe seizoen.

07-04-2022 08:19

Ricoteb +53178

Tuurlijk zal Ajax komend seizoen een terugval hebben. Nieuwe trainer, sommige spelers weg, Blind en Tadic die een dagje ouder worden. Maar we moeten niet doen alsof Overmars en Ten Hag de enige capabele mensen in de voetbalindustrie zijn, net als dat Nous en Gravenberch de belangrijkste spelers zijn. Met doorstroming krijg je altijd een kleine terugval, maar dat betekent niet dat je er op de lange termijn slechter van wordt. Sinds Suarez vertrok heeft geen Ajax-speler meer 30 goals in de Eredivisie gemaakt, toch zijn we als club veel verder dan toen.

07-04-2022 08:29

Snellejapie +11401

@Ricoteb Dat ben ik wel met je eens. Blind is eigenlijk over zijn top heen maar je merkt wel hoe Ajax van jongens als hij (en Tadic) afhankelijk is. Dus ook al vertrekken er vijf of zes, je moet ook aan de vervanging van die twee gaan denken.

Overigens denk ik niet dat Ajax het niet zal kunnen opvangen. Maar met het vertrek van ETH, Marc Overmars, Nous, Gravenberch en Timber - even aannemende dat deze spelers ook vertrekken, wat niet onrealistisch is - neem je wel afscheid van heel veel ervaring. En dat is niet zo makkelijk op te vangen.

07-04-2022 08:34

AlexLitmanen10 +14486

Ik ben het tegenovergestelde van een doem-denker maar Gravenberch was vooral in de grote wedstrijden een gangmaker.

Die gaan we echt missen en ik denk dat Timber een goed vervanger kan zijn, ook al hebben we natuurlijk ook Taylor en Kudus

Rechtsback zie ik niet zitten met alleen Rensch en Regeer. Daar moeten we extern naar kijken denk ik

07-04-2022 08:56

wladimir +3059

Gravenberch zal waarschijnlijk naar Bayern gaan. Ten Hag bij United kan de prijs wellicht nog iets opkrikken. If not dan zegt dat iets over Gravenberch. Sowieso prima vervangbaar. Mazraoui is weg. Helaas transfervrij. Hij is wel door Veltman, Dest en Rensch uit de basis gespeeld ooit. Youri Regeer zal hem vast prima vervangen.

Jurriën Timber wil vast bijtekenen om met zijn broertje Quinten in Ajax 1 te spelen. Edson Alvarez is niet beter. Deze zomer of na het WK kunnen we hem met winst verpatsen.

Antony en Haller liggen nog lang vast. Die kunnen we deze zomer of na het WK voor de hoofdprijs verkopen. Het hoeft echter niet.

We moeten blij zijn dat Overmars weg is. Het wordt tijd om van der Sar naar United te duwen. Neem Alvarez, Gravenberch, Antony en Haller lekker mee. Eventueel Blind en Tadic. Nieuwe tijden. Fucking spannend!

06-04-2022 23:37

Krullen +8078

Straks zullen we met weemoed aan hem terugdenken. Overmars én ten Hag kwijt in een seizoen. Ik hou m'n hart vast.

06-04-2022 23:22

Ajacied33 +37058

TH gaan we heeel erg missen. Mensen onderschatten dat nog weleens

06-04-2022 23:26

Karakkou +19

Is het apart dat ik tadic als een hele goede vervanger zie ? Of iig als assistent..

06-04-2022 23:19

AjaxDaniel +14616

Die gaat nog minstens 1 seizoen door

06-04-2022 23:20

Karakkou +19

Zou die het niet willen als ala edgar davids toen dr tijd in Engeland speler/coach dat zou mooi zijn

06-04-2022 23:23

AFCACruijff14 +163325

Je meent het ook echt allemaal he? Ajax is geen hobbyclub.

06-04-2022 23:38

AjaxDaniel +14616

Zou toch wel een drama zijn om Timber en Antony kwijt te raken. Dan doe je echt een flinke jas uit, zeker bij het verlies van Timber. Een vervanger die meteen hetzelfde niveau haalt is niet zo snel te vinden, en al helemaal niet haalbaar.

06-04-2022 23:19

Karakkou +19

Timber is inderdaad van een ongekend niveau.. die moet je willen behouden. Hetzelfde
Denk ik van martinez..

06-04-2022 23:22

wladimir +3059

Zo fijn dat Koeman Oranje gaat doen. John Heitinga is een uitstekende trainer voor Jong Ajax. Klaas Jan Huntelaar is een boer. Hij heeft goed samengewerkt met Gert Jan Verbeek. Vrij zeker dat hij ook met Ron Jans zal klikken.

EtH heeft twee keer overwinterd in de Champions League. De trainer voor hem die het één keer lukte in een vrij korte tijd was Danny Blind. Hij is wat mij betreft een optie na het WK wanneer één van de voornoemde twee opties niet blijkt te werken.

John Hetinga en Hedwiges Maduro hebben charisma, maar moeten ervaring opdoen. Frank de Boer is de reden dat we pas sinds een paar jaar meedoen in de Champions League.

06-04-2022 23:19

ferrari2009 +2419

Nu denken die andere clubs yes, nu hebben we kans op de titel 😂

06-04-2022 23:15

Jeugd +24962

Ik stel voor dat we doorpakken op Pieter de Jongh.
Het zwakke punt van ten Hag is toch media optredens en dat is met Pieter de Jongh wel opgelost.

06-04-2022 23:08

Joko +5063

City wint de cl toch niet, misschien guardiola proberen.
Anders Bosz. verder zou ik het niet weten.

06-04-2022 23:08

Jeratino +780

Ik denk dat je meer kans maakt bij Pep als hij juist wel de CL wint. Pff, dromen mag!

06-04-2022 23:26

Buitenspel +1521

Heeft salaris van 25 mio Euro.

06-04-2022 23:50

IedePeter +41

noem me maar gek, maar ik denk dat dit zomaar eens goed kan werken:
Fred Grim
als opvolger van Ten Hag

06-04-2022 23:07

Ajacied1995 +10789

Dramatisch bij WII maar goed genoeg voor ajax?😂

06-04-2022 23:10

Sjakio +2398

sterren gaan niet luisteren naar Eric....

06-04-2022 23:06

Ozymandias +159568

Ik verwacht dat Ajax voor een Nederlandse trainer zal gaan omdat ze een Nederlandse uitstraling nastreven. Binnen die parameters zou ik kiezen voor:

1. Keizer met Vd Gaag, Heitinga, Reiziger en Van 't Schip;
2. Reiziger met Vd Gaag, Grim, Heitinga en Van 't Schip;
3. Bosz met Vd Gaag, Heitinga, Reiziger en Van 't Schip;
4. Heitinga met Vd Gaag, Grim, Reiziger en Van 't Schip.

06-04-2022 23:03

Gewoon Gijs +18537

1 Hou op met Keizer.
2. We moeten gewoon voor Arne Slot gaan

06-04-2022 23:05

Ozymandias +159568

1. Nee!
2. Die komt sowieso niet omdat hij anders een status als clubhopper krijgt door de manier waarop hij AZ heeft verlaten (met een groot deel van de inboedel). Ook zal Feyenoord hem niet naar Ajax laten gaan voor een transfersom van een hoogte die Ajax daadwerkelijk aan een trainer kan besteden. Dan zou Slot dus vervelend moeten doen en dat zal hij (gezien zijn vertrek bij AZ) zeker niet doen.

06-04-2022 23:06

Ajacied33 +37058

Hou toch op met je Slot. Keizer is een Ajax man en heeft topclubs onder zijn hoede gehad. Simeone Slot heeft die ervaring niet van een topclub

06-04-2022 23:25

Oxxer +165765 moderator

Allebei nee.

07-04-2022 00:15

Gewoon Gijs +18537

Wat heeft Keizer bij die topclubs gepresteerd? Bij mijn weten helemaal niks

07-04-2022 00:46

Sjaakvaak +26610

Hahaha topclubS? Aleen Sporting en daar is hij binnen een jaar de deur uitgestuurd.

Of vindt je Al-Jazira ook een topclub?

07-04-2022 00:57

Ozymandias +159568

Bij Sporting won Keizer beide Portugese bekers en werd hij derde in de competitie. Net als bij Ajax werd Keizer bij Sporting de dupe van een directeur die zocht naar een excuus om hem te onstlaan omdat hij zijn eigen trainer aan wilde stellen (wat Rúben Amorim werd).

Al-Jazira is geen topclub maar hij heeft ze wel (voor de derde keer in hun historie) kampioen gemaakt. Iemand als Bosz lukt het nergens om een prijs te winnen (ook in Israel niet) dus zo makkelijk is dat heus niet.

07-04-2022 01:04

AlexLitmanen10 +14486

Nou vooruit dan maar.

Doe maar Bosz/ Jans met Keizer als assistent en waarom ook niet zet Jonk er maar bij 😉

07-04-2022 09:01

Ans B +20047

Ik ben zo benieuwd welke kwaliteiten jij die trainers (behalve Keizer, die ken ik zelf goed genoeg) toedicht. Vanuit mijn altijd actieve informatiebehoefte.
Jouw mening over Heitinga ken ik, maar niet die over Reiziger, vdGaag, Grim (ik vermoed zijn spelopvatting?) en Van 't Schip (ook de spelopvatting vermoed ik).
Ik merk dat ik het vaak eens ben met jouw visie of er in elk geval een heel eind in mee kan gaan, dus ik ben benieuwd.

06-04-2022 23:09

Ozymandias +159568

Vd Gaag schijnt (dit is mij door Ouaali verteld) een heel hoog voetbal IQ te hebben. Ze hebben hem aangetrokken op basis van dat voetbal IQ terwijl hij nauwelijks enige ervaring met het Ajax spel had omdat ze ervan uitgingen dat hij het Ajax spel snel zijn eigen zou maken (wat hem gezien zijn promotie naar het eerste waarschijnlijk goed is gelukt). Het zou me niet verbazen als Vd Gaag ooit hoofdtrainer van Ajax wordt wanneer hij als assistent veel ervaring heeft opgedaan in het Ajax spel.

Heitinga zou ik erbij zetten zodat hij de doorstroom van talenten naar het eerste (waarvan ik volgend seizoen veel verwacht) zo klein mogelijk kan maken. Hij schijnt heel goed in de omgang met talenten te zijn waardoor ze gemakkelijk van hem leren. Grim en Van 't Schip inderdaad voor hun spelopvatting maar ook voor hun ervaring.

Reiziger heeft bij Jong Ajax een hele goede indruk op mij gemaakt. In het kampioensjaar had hij voornamelijk de leiding over middelmaat (spelers als Matusiwa, Zeefuik, Bergsma, Doekhi, etc. hoorden bij de dragende spelers van dat team). Toch wist hij er tactisch een heel sterk team van te maken (relatief aan het feit dat het een beloftenteam is) én wist hij ze door een titelrace te leiden, waar volgens mij veel kwaliteit als peoplemanager voor nodig is.

06-04-2022 23:19

Ans B +20047

Dank voor je uitleg. Informatief weer en inhoudelijk kan ik me er in vinden qua eigen indrukken (niet heel veel overigens).
Van Heitinga verwacht ik in de toekomst ook nog wel het een en ander. Ik heb hem, voordat hij Jong ging trainen enkele keren als analyticus gehoord en daarin verraste hij me (al praatte hij wel heel saai). Als speler vond ik hem niet erg aansprekend dus dat viel me toen echt op.
Zou mooi zijn als hij zich goed blijft ontwikkelen en in de iets verder liggende toekomst als hoofdtrainer bij Ajax aan de slag kan gaan.

VdGaag vond ik een hele goede trainer bij Excelsior, maar bij NAC ging het echt mis. Maar geen idee waar dat aan lag (ik volgde NAC destijds nauwelijks). Maar dat hoge voetbal IQ daar kijk ik niet echt van op. Ik las destijds een interview met hem en daarin zei hij hele zinnige dingen. Hij maakte als speler al een hele goede indruk op mij en ik heb het erg jammer gevonden dat hij zo uit beeld verdween in Portugal. Vandaar dat ik zeer geïnteresseerd was toen hij weer tergkwam in Nederland en het direct goed deed.
Wat me wel bij hem opvalt is dat hij bijna nooit lacht (ik kan me zelfs niet één keer herinneren). Misschien onbelangrijk, maar toch... ik vind dit soort details zelf altijd belangrijk/interessant, al kan ik het bij gebrek aan verdere info niet duiden.

06-04-2022 23:46

wladimir +3059

Van der Gaag ken ik van PSV en is ontslagen bij KKD ploegen. Dat zegt niet, maar pleit niet per se voor hem. Geen argument om zwaardere gewichten als Ron Jans, Gert Jan Verbeek of John van de Brom zomaar af te wijzen.

Reiziger werd kampioen met talenten als Zeefuik (winstgevend verkocht door Groningen), Doekhi is aanvoerder van Vitesse die Europees overwinterde, Matisuwa was een belangrijke speler van Groningen die ook vorig seizoen linkerrijtje eindigde. Dani de Wit (AZ) speelde volgens mij ook in dat team.

Jong Ajax zou ieder jaar kampioen moeten worden in de KKD!

07-04-2022 00:09

Ozymandias +159568

"Van der Gaag ken ik van PSV en is ontslagen bij KKD ploegen. Dat zegt niet, maar pleit niet per se voor hem."

Bijna alle hoofdtrainers worden vele keren ontslagen in hun loopbaan. Trouwens is Vd Gaag alleen door Marítimo (zijn eerste baan als trainer) en NAC ontslagen. Geen van die clubs speelde in de Eerste Divisie.

"Geen argument om zwaardere gewichten als Ron Jans, Gert Jan Verbeek of John van de Brom zomaar af te wijzen."

Jouw definitie van zwaargewicht staat blijkbaar haaks op die van mij.

"Reiziger werd kampioen met talenten als Zeefuik (winstgevend verkocht door Groningen), Doekhi is aanvoerder van Vitesse die Europees overwinterde, Matisuwa was een belangrijke speler van Groningen die ook vorig seizoen linkerrijtje eindigde. Dani de Wit (AZ) speelde volgens mij ook in dat team."

Dus? Dat was een matig Jong Ajax in vergelijking met bijvoorbeeld het Jong Ajax van het seizoen daarvoor met Nouri, Vd Beek, De Jong, Cerny, Eiting, etc..

"Jong Ajax zou ieder jaar kampioen moeten worden in de KKD!"

Dat is totaal onrealistisch.

07-04-2022 00:13

Soccerskins v2 +43621

Zou je geen ervaren assistent naast Reiziger zetten?

Edit: Zie net dat je Grim erbij hebt staan. Lijkt me een prima optie. Heitinga heeft het fantastisch gedaan bij elk team die hij onder zijn hoede heeft gehad en dit lijkt me een mooi moment om de stap naar het eerste te maken. Zou je Bogarde laten gaan?

06-04-2022 23:14

Ozymandias +159568

"Zou je Bogarde laten gaan?"

Nee, zeker niet! Ik zou hem trainer van Jong Ajax of de o18 maken. Ik wil hem graag een keer zelf de leiding zien nemen over een team.

06-04-2022 23:22

AFCACruijff14 +163325

Keizer noemen is echt belachelijk. Naast het feit dat vd Sar hem nota bene heeft ontslagen. Reiziger noemen is ook onzin. Laat hem gewoon lekker assistent blijven. Bosz, Slot, Heitinga zijn de enige serieuze Nederlandse kandidaten.

06-04-2022 23:40

Ozymandias +159568

Vd Sar hield toen eerst zijn ontslag tegen maar heeft uiteindelijk zijn oren naar Overmars (die hem niet eens wilde aanstellen en vanaf het begin al weg wilde hebben) laten hangen.

Waarom zou Heitinga wel een optie zijn maar Reiziger die bij Jong Ajax minstens net zo'n goede indruk heeft gemaakt en daarna drie seizoenen ervaring heeft opgedaan als assistent bij het eerste niet?

Slot is geen kandidaat. Die zal Feyenoord echt niet na één seizoen verlaten voor Ajax nadat zijn vertrek bij AZ al een kras op zijn imago heeft gemaakt. Feyenoord zal hem ook heus niet naar Ajax laten gaan voor een marktconforme transferprijs.

06-04-2022 23:42

AFCACruijff14 +163325

Heitinga is al jaren hoofdtrainer van ploegen, Reiziger niet. Heeft die gozer ooit duidelijk gemaakt uberhaupt hoofdtrainer te willen worden?

06-04-2022 23:51

Ozymandias +159568

Heitinga was trainer van de o18 en nu een seizoen Jong Ajax. Reiziger heeft twee seizoenen ervaring als trainer van Jong Ajax (waarin hij een kampioenschap behaalde), heeft drie seizoenen ervaring als assistent bij het eerste van Ajax (en twee seizoenen als assistent bij het eerste van Sparta) en één wedstrijd ervaring als hoofdtrainer van Ajax. ;-)

"Heeft die gozer ooit duidelijk gemaakt uberhaupt hoofdtrainer te willen worden?"

Ja, al toen hij assistent van Alex Pastoor bij Sparta was.

06-04-2022 23:54

Velibor30370 +4160

Kun je ook uitleggen waarom Keizer noemen echt belachelijk is?
Bosz en Slot zijn beetje zelfde laken een pak, wmb. Mooi praters die vooralsnog niks gewonnen hebben en ook niet echt vd lange adem lijken te zijn. Zie niet in waarom je 1 van die de voorkeur zou geven boven Reiziger? Mij lijkt t eigenlijk steeds duidelijker te worden dat Reiziger de meest logische optie is.(hoewel ik graag Keizer terug zou zien komen)

06-04-2022 23:54

wladimir +3059

Michael Reiziger kan John Heitinga beter voor laten als trainer (strategisch gezien). John Heitinga kan beter GAE pakken of is Groningen ook nog vrij?

07-04-2022 00:12

WantAmsterdam +116453

3. Kan je vergeten, Bosz neemt geen andere Assistenten, althans, heeft hij tot nu toe niet.
Grim? Oprechte vraag, in welke functie precies? Vond hem als jeugdtrainer niet overtuigend, maar misschien zag ik het fout.

07-04-2022 00:07

Ozymandias +159568

Dat zou goed kunnen, dan zou ik direct overschakelen op 4. Bosz met Maas en Krüzen lijkt mij niets.

De speelstijl en tactiek van Grim bij RKC Waalwijk maakte indruk op mij. Sowieso heeft hij altijd een echt Ajax spel nagestreeft en ik wil een critical mass van trainers in de technische staf met een track record van nastreven van het Ajax spel.

07-04-2022 00:09

WantAmsterdam +116453

Helder.
Volg RKC helemaal niet, maar moet zeggen dat het als jeugdtrainer niet echt ten voren kwam bij hem, dat Ajax spel. Er was volgens mij ook veel kritiek op hem hier op AS. Maar goed, is jaren geleden en misschien zag ik zijn intenties gewoonweg niet. Als assistent kan hij ook niet heel veel fout doen.

07-04-2022 00:16

MelleAfca +14348

Alle vier mooie opties! Mijn volgorde zou dan 3-1-4-2 zijn. Vanwaar overigens de keuze om Bogarde te laten vallen?

07-04-2022 01:33

Gewoon Gijs +18537

Nu doorpakken en Schmidt benaderen

06-04-2022 23:02

Joko +5063

of bommeltje, kuyt, fd boer cocu.

06-04-2022 23:09

AFCACruijff14 +163325

Kuijt, van Bommel en Ola Toivonen lijkt me een prachtige technische staf. En dan John Guidetti als scout in Zweden.

06-04-2022 23:41

Ans B +20047

Kan me nu al verheugen op de spanningen in het nieuwe seizoen.
Normaal gesproken vooral als het om nieuwe spelers gaat (aankopen, jeugd) of hoe een jonge speler zich verder ontwikkelt; dit keer dus ook een nieuwe trainer (ik ga ervan uit dat TH inderdaad vertrekt).
Behalve qua visie en aanpak ook wat betreft spelersvoorkeuren: waar zet hij Blind neer, blijft Klaassen 12e man, gaat Taylor spelen? Enz. enz.
Hoop dat Berghuis in elk geval op het middenveld blijft. Liefst op links.

06-04-2022 23:02

Sambavleugels +18793

Leuk voor 'm. Heeft overwegend goed gepresteerd en lijkt ook een prima vent die loyaal is. Wel blijft het teleurstellend dat ie Europees nooit een antwoord vond op gesloten verdedigingen. Hopelijk gaan we volgend jaar weer voetballen door de as.

06-04-2022 22:57

Ajaxisart +18810

Waarom kan dit niet een paar weken later? De focus moet bij Ajax liggen. Wij moeten kampioen worden. Ten Hag kan zich beter bezighouden met het matige spel van zijn ploeg.

06-04-2022 22:44

Mauro34 +12882

Ten Hag heeft dit zelf niet naar buiten gebracht toch.

06-04-2022 22:46

Sjaakie +5836

Tijd voor een grote schoonmaak, op alle niveaus.
Van der Sar hoeft wat mij betreft daarbij niet persé gespaard te blijven. Ik hoop wel dat Ten Hag nog in staat is om de dubbel te pakken.

06-04-2022 22:38

AFCACruijff14 +163325

Tijd voor een grote schoonmaak? Dat zeg je na 5 jaar waardeloze seizoenen vol ellende en droefenis. Dat zeg je niet na 5 van de beste jaren uit de clubhistorie. Sar gewoon houden en als Overmars zijn piel niet uit de broek had gehaald had hij ook nog jaren hier gewerkt. En bij Ten Hag is het dat hij weg kan dankzij goede prestaties.

06-04-2022 22:43

Freddy +11567

5 beste jaren uit de club historie? Volgens mij heb jij een aantal jaren gemist

06-04-2022 22:52

AFCACruijff14 +163325

''van de''

Maar jij hebt die woorden denk ik dan gemist.

06-04-2022 22:52

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25523

Freddy AFCA is 15 jaar oud hij bedoeld de jaren dat hij op deze aardkloot rond huppelt.

06-04-2022 22:55

Sjaakie +5836

Er had meer ingezeten AFCACruijff14, maar Ten Hag is geen wereldtop. Ik denk dan ook dat hij het niet lang volhoudt in Manchester. Maar dat is niet onze zorg.

06-04-2022 23:08

Joko +5063

Vond het maar matig allemaal. 1 corona mazzel seizoen, 1 redelijk seizoen, maar belachelijke ec uitschakelingen. Heeeeeeeeeel veel slechte potjes.
en dit seizoen moet je nog maar afwachten of ze de titel binnen harken.
Want harken is het de laatste weken.

06-04-2022 23:11

WantAmsterdam +116453

AFCA is volgens mij zeker geen tiener. En het waren de beste jaren, zeker deze eeuw zeg maar. 19/20 iets minder, 18/19 absoluut een van de beste jaren in de geschiedenis, 20/21 zeer goed met dubbel en kwartfinale EL. 21/22 historische groepsfase en mogelijk weer de dubbel.

07-04-2022 00:12

Ozymandias +159568

De fundering van Ajax is nou juist solide. Alleen in een paar kamers moeten het tapijt eruit en de muren opnieuw worden geverfd en om dat te betalen moet er een schilderij worden verkocht (ik ben vast komen zitten in een analogy).

06-04-2022 22:46

Sjaakie +5836

De fundatie is goed Ozymandias, maar er moet ook wel een nieuw dak op.

06-04-2022 23:05

Velibor30370 +4160

En dat moet je juist vervangen als de zon schijnt. Kampioen worden en de tijd lijkt rijp

06-04-2022 23:57

Eurysaces +29586

Aller belangrijkste wat Ajax nu moet doen is verlengen met Timber, die moet veilig gesteld worden met de zak geld die ten Hag straks krijgt.

Een nieuwe trainer die met deze jongen mag werken, samen met spelers als Martinez, Blind, Kudus, Berghuis, Antony en Tadic heeft het kampioenschap eigenlijk al zo goed als binnen. Ik maak me weinig zorgen over de nieuwe trainer, zo lang het Frank de Boer maar niet wordt.

06-04-2022 22:36

fluwelenlinker +12038

Timber en Martinez aan boord houden is topprioriteit! Dat is je basis van achteruit om verder op te bouwen.

06-04-2022 23:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.