Luckassen: 'Kon niet voorspellen dat hij zo snel trainer van Ajax zou worden, maar ik zag het talent'

door Jari Perridon 116

Bron Algemeen Dagblad

Luckassen: 'Kon niet voorspellen dat hij zo snel trainer van Ajax zou worden, maar ik zag het talent'

door Jari Perridon 116

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Derrick Luckassen, de broer van Brian Brobbey, is lovend over de beoogd Ajax-coach Francesco Farioli. Ajax wil de komst van de Italiaanse coach zo snel mogelijk wereldkundig maken. Farioli maakte zijn eerste stappen als hoofdcoach bij Fatih Karagümrük in Turkije. In die periode was Luckassen actief voor de Turkse club.

Luckassen speelde in Turkije nog samen met de Marokkaanse verdediger Mehdi Benatia, die zijn carrière afsloot bij Fatih Karagümrük. Luckassen kan zich de lovende woorden in Benatia zijn afscheidsspeech voor Farioli nog goed herinneren. 'Ik heb veel trainers meegemaakt, maar jij snapt het spelletje', zei hij tegen Farioli. 'Blijf naar hem luisteren, want dit kan wel eens een grote worden', was het advies van Benatia aan zijn medespelers, vertelt Luckassen tegenover het Algemeen Dagblad.

'Het was niet dat ik toen kon voorspellen dat hij drie jaar later al de trainer van Ajax kon worden, maar ik zag het talent, omdat hij na trainingen nog vele uren bezig was met beter worden en zijn tactiek tot in detail perfectioneren', stelt de oud-speler van onder andere AZ en PSV. En dat is nou precies waar ze bij Ajax naar op zoek zijn. Iemand die geobsedeerd is met voetbal en een heldere visie uitdraagt. In de gesprekken die de Ajax-directie voerde met de Italiaan, zagen ze het vooruitstrevende dat Erik ten Hag ook heeft.

Farioli wist al snel de grote spelers voor zich te winnen

Velen vragen zich af of een 35-jarige trainer zonder grote naam überhaupt aan het roer moet staan bij zo'n grote club als Ajax. Farioli noemde in Turkije zelf 'de kleedkamer' als het enige verschil. 'Grote spelers genieten het vertrouwen sneller en meer als trainer. Zonder grote spelerscarrière moet een trainer de kleedkamer eerst nog zien te veroveren.'

Luckassen merkte dat het Farioli snel lukte om de kleedkamer voor zich te winnen. Niet alleen Benatia, maar ook voormalig Argentijns international Lucas Biglia en afgegleden Turks talent Emre Mor waren snel overtuigd van de Italiaan zijn kunnen. 'Zij zagen dat hij er verstand van had. Dan neem je dingen sneller aan', stelt Luckassen.

De verdediger was zelf ook al snel overtuigd door Farioli, die hij sprak in zijn laatste gesprekken met de club voor zijn overgang naar de Turkse club. 'De mensen uit het bestuur waren vol lof over 'm. Geweldige trainer, zeiden ze. Francesco zat er ook. Hij begon met me over voetbal te praten. Ik dacht: interessant, maar wist ook dat het later nog alle kanten op kon.'

Luckassen raakte steeds meer overtuigd van Farioli door de manier waarop hij op het trainingsveld de patronen in de ploeg probeerde te slijpen. Dat kwam ook omdat hij de centrale verdedigers nadrukkelijk betrok in het opbouwen. 'Hij liet ons met korte passes vanaf de keeper al opbouwen. En hij verplichtte ons om risico's te nemen. Hij wilde altijd voetballen.'

Samenwerking met De Zerbi

Als tactiekblogger had Farioli dat ook al. Dat bloggen deed hij nadat hij zijn studie afrondde en keeperstrainer werd bij een kleine Italiaanse club. Roberto de Zerbi raakte onder de indruk van zijn kennis en nam Farioli als keeperstrainer mee naar Benevento en Sassuolo. Dat Farioli samen heeft gewerkt met De Zerbi was Luckassen ontgaan. 'Ik keek laatst naar Brighton tegen City. Toen zag ik dus precies dezelfde, gedurfde opbouw als Farioli ons aanleerde. Die is riskant, want balverlies is snel een tegengoal, maar hoe vaker het lukt, hoe mooier het wordt.'

Luckassen sprak ook met Brobbey over de eventuele komst van de Italiaanse trainer. Luckassen vindt het in ieder geval een originele keuze. 'Ik heb ook tegen mijn broertje gezegd dat ik hem écht een goede trainer vind. Hoe Brian reageerde? "We gaan het zien".'

Speelstijl Farioli

Bij OGC Nice probeert Farioli dit ook. Het lokken van de tegenstander om er vervolgens snel uit te komen middels korte passes of juist door direct en lang te spelen. 'De stijl van Farioli is uniek in Frankrijk. Je ziet bij Nice misschien wel het meest de hand van de trainer terug: dat uitlokken en vooral ook de passie waarmee wordt gevoetbald', zegt Antoine Maumon, Nice-volger voor L'Équipe. 'Toen Farioli begon, stelde hij te willen aanvallen. Het is nu niet zo dat we shows krijgen. Ik denk dat hij ook speelt naar de kwaliteiten van zijn ploeg', vervolgt Maumon.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCAMM +11335

Het is voor mij een grote onbekende, dus ik kan alleen afgaan op wat ik van anderen lees. En dan lees ik dat hij héél goed is in het inslijpen van automatismes, dat hij zijn team als een geheel laat werken, dat hij graag aanvalt.. maar ook het heel lage aantal doelpunten. Maar goed, dat zal voor een groot deel wel aan de spelers liggen. Ik vind het best spannend, maar als iedereen die hem kent vol lof is, dan zal daar toch een reden voor zijn.

14-05-2024 14:44

Chesterson93 +3307

Het wordt wel duidelijk: veel mensen op AS hebben voornamelijk een halflege glas voor de neus. Mooi om die “optimisme” te zien. Gelieve diezelfde energie te houden als Farioli komt en het goed doet. En dan niet ineens blij doen en de indruk wekken dat er altijd geloof was, alsjeblieft.

14-05-2024 13:56

komopajax777 +13125

Zeer interessante en boeiende keus.Leuk dat het een jonge trainer is met moderne ideeën.Met een goede uitgebalanceerde selectie kan hij Ajax komend seizoen weer laten swingen!Mooi ook als hij de Italiaanse Latijnse passie weet over te brengen naar de spelers toe.Grinta is wat we nodig hebben komende seizoen.

14-05-2024 13:10

daslogisch1 +10017

Dat doet Brobbey misschien ook wel besluiten om nog lekker een jaartje bij ons te blijven als zijn broer dat zegt.

14-05-2024 13:10

HJC +7935

Klinkt aardig maar met Sutalo, Sosa, Rensch, van de Boomen, Tahirovic , Berghuis, Forbes, kom je niet ver als je naar de kwaliteiten van je ploeg moet spelen

14-05-2024 13:09

YugoVik +32955

Onzin..ze hebben allemaal kwaliteiten en zijn onder steijn en van 't schip er niet uit gekomen..

14-05-2024 13:16

OwenStevenDalberg +27437

Van't Schip en Steijn hebben er nooit een team van kunnen maken. Verre van dat zelfs. Als iemand er een team van kan maken, dan gaat het automatisch al stukken beter.

14-05-2024 15:53

WantAmsterdam +115907

Stel je voor, je wilt van achteruit opbouwen, en je hebt iemand als Luckassen achterin (met alle respect). Uiteraard kun je dan niet perfect totaalvoetbal spelen.
Verder opvallend, alle oud spelers en volgers die tot woord komen zijn uitermate positief en alle verhalen zijn consistent met elkaar:
Echte voetbalfreak, snapt het spelletje, wil aanvallend spelen…
Zegt niet alles maar toch wel veel.

14-05-2024 12:45

Nr.10 +110893

Ik neem dat wel met een korreltje zout hoor. Je hebt nooit negatieve verhalen over trainers op zo'n moment. Ook over Steijn waren er een hoop positieve verhalen van oud-spelers van Sparta en VVV.
Als jij eigenlijk denkt dat hij geen goede trainer was, of niets bijzonders, en een nieuwsmedium vraagt je om iets over hem te zeggen, dan zeg je misschien ook: 'nee bedankt, vraag maar aan iemand anders'. Of je zegt misschien iets wat net wat aardiger is. Wie gaat er z'n oud-trainer in de pers afbranden? Dat is dan ook niet nodig.

14-05-2024 13:01

Nr.10 +110893

PS verder ben ik best enthousiast over Farioli hoor

14-05-2024 13:02

WantAmsterdam +115907

Wie heeft dan over Steijn gezegd dat het een echte voetbalfreak is, makkelijk de kleedkamer wint een heel veel potentie heeft?
Het is niet alleen dat ze positief zijn, maar ook waarom/waarover ze positief zijn. Dat zijn heel andere verhalen dan met Steijn.

14-05-2024 13:07

Nr.10 +110893

Klopt inderdaad, bij Steijn was het verhaal meer dat hij een goede piepelmanager was.

14-05-2024 13:18

WantAmsterdam +115907

Precies, dan weet je eigenlijk dat dat een zwaktebod is (en uiteindelijk bleek die juist een dramatische peoplemanager te zijn).

14-05-2024 13:43

BillSplate +9677

Valt ook wel mee toch dat Steijn een goede people manager was? Volgens mij meer dat hij inzet wilde zien, duidelijk kon communiceren en dat je een biertje met hem kon drinken.

14-05-2024 15:33

MPAjax +8358

en feestje kon houden op Ibiza

14-05-2024 16:57

Saudara +7058

Ik ken hem niet goed genoeg als trainer, kan goed uitpakken omdat hij lekker eigenzinnig is en wel een duidelijke visie weet over te brengen. Maar ook dat lees ik uit de verhalen. Ik laat me graag verrassen. Mijn steun krijgt hij op voorhand.

14-05-2024 12:33

Slang3 +45677

enthousiaste reactie Brobbey

14-05-2024 12:15

willem1958 +8735

Bovenstaande klinkt positief net als Stengs die met 'm had gewerkt.
Laten we hopen dat het nu weer 'ns een keertje raak is en er ook een goede transferzomer plaatsvindt zodat we komend seizoen weer goede resultaten gaan zien en hopelijk een beetje leuk voetbal.
Dat hij oa de Zerbi en Cruyff als inspiratiebronnen heeft geeft me wel een goed gevoel in ieder geval.

14-05-2024 12:11

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

'Toen Farioli begon, stelde hij te willen aanvallen. Het is nu niet zo dat we shows krijgen. Ik denk dat hij ook speelt naar de kwaliteiten van zijn ploeg', vervolgt Maumon.'

Dit klinkt al een stuk beter. Als hij op deze manier het meeste uit Nice haalt maakt hij de juiste keuze.

14-05-2024 11:13

Nr.10 +110893

Ja, ik wil een fanatieke gek die de hele dag op de club is. Een radicale, geobsedeerde maniak, die z'n familie één keer per jaar ziet met kerst, en dan tegen z'n arme vrouw en kinderen de hele avond alleen maar doorzaagt over de manier waarop hij druk wil zetten.

14-05-2024 11:12

Chesterson93 +3307

Dat vind ik voor het voetbal fantastisch, maar voor de trainer en de mens verschrikkelijk.

14-05-2024 13:51

Nr.10 +110893

Laat hem maar een paar jaar afzien zodat Ajax de prijzen pakt. Daarna kan hij door naar een PL club en daar lekker ontspannen en zijn assistenten het werk laten doen.

14-05-2024 14:36

Chesterson93 +3307

Daar zou ik het vak niet voor in gaan. Moet je lijden in de kleinere competities en ontspannen in de grote.

15-05-2024 22:44

Nr.10 +110893

We gaan jou ook niet als trainer nemen.

15-05-2024 23:44

Danielson +50036

Trainingsduur en -intensiteit moeten ook flink worden opgeschroefd.

14-05-2024 10:57

Myriad +7014

Farioli speelt graag met een laag blok. Past dat wel bij Ajax?

van Nistelrooy probeerde hetzelfde bij PSV en ging genadeloos de bietenbrug op.

14-05-2024 10:50

Danielson +50036

Van Nistelrooy was een top spits en dus een tob trainer.

14-05-2024 10:54

Chesterson93 +3307

Is dit dus alleen gebonden aan top spitsen?

14-05-2024 13:51

Danielson +50036

Dat niet, geldt ook voor mindere spitsen.
Uitzondering: Rinus Michels.

14-05-2024 13:56

Berghuis +14280

Ik blijf het een gok vinden. Maar goed, het is voor een club als Ajax niet mogelijk om een internationale top trainer te halen. Die gaan standaard naar de grootste 5 a 6 clubs. Daaronder worden de trainers ook al gauw sub-top tot middelmaat. Ajax kan dus alleen een toptrainer halen als ze nog in hun talenten positie zitten, zoals Ten Hag zat. Dan is de gok of zo zich staande houden ja of nee, lukt dat, ga je er gewoon jaren plezier van hebben denk ik. Lukt dat niet, dan word de chaos wel ineens heel erg groot bij Ajax. Een chaos die al heel groot is.

14-05-2024 10:43

Babangida83 +23809

Wel een mooie balans tussen het zijn van een toptalent (en dus haalbaar voor Ajax) en het hebben van ervaring. Al til ik aan zijn ervaring iets minder, omdat hij nergens 2 jaar achter elkaar heeft gewerkt. Wat gebeurt er namelijk als tegenstanders de tactiek van Farioli doorkrijgen? Hoe gaat hij daar mee om? Dat wordt interessant om te zien.

14-05-2024 10:15

Kryptonite +76738

"Dat kwam ook omdat hij de centrale verdedigers nadrukkelijk betrok in het opbouwen. 'Hij liet ons met korte passes vanaf de keeper al opbouwen. En hij verplichtte ons om risico's te nemen. Hij wilde altijd voetballen.'"

Mijn Ajax hart leeft weer op. Wat zou het heeeerlijk als dit hem ook lukt bij ons.

14-05-2024 10:14

Rolo +13590

Dat kwam ook omdat hij de centrale verdedigers nadrukkelijk betrok in het opbouwen. --> Dit moet een speler als Kaplan toch als muziek in de oren klinken. Dit past precies in zijn straatje.

14-05-2024 09:33

chriseverhard +3544

Broeder van een andere moeder of vader, bryan luckassen.

14-05-2024 09:28

Koscar +5384

Heel mooi hoor, maar bij de start van Schreuder en Steijn kregen we ook een rits aan interviews van spelers/oud-collega's die lyrisch waren.

14-05-2024 09:15

Dubbelvla +8389

Ja, precies—ik laat me niet meer lekker maken. Zie het volgend seizoen wel.

14-05-2024 09:40

sucre +15096

Daar heb je helaas wel een punt Koscar... maar ik heb hier toch echt een veel beter gevoel bij. Een vakidioot, die niet bij een interlandonderbreking even naar Ibiza (of Sicilië) gaat denk ik ;-)

14-05-2024 10:28

Balgevoel +30817

Verhaal daarbij was wel anders.

Van Schreuder wisten we: overleeftrainer, heeft bij Brugge de titel binnengesleept met voetbal dat ze zelfs in België afschuwelijk vonden en alleen maar geconsolideerd. Twente was onder zijn leiding ook niet om aan te gluren en z'n grootste resultaten boekte hij als assistent. Het was eigenlijk te mooi om waar te zijn, het voetbal dat Ajax de eerste potjes onder zijn leiding speelde. 'On-Schreuders', heb ik wel eens gehoord.

Steijn bij VVV, ADO en Sparta: altijd voetbal gespeeld met een vroege lange bal. Bij Sparta had hij een paar slimme ervaren jongens die wat corrigeerden, maar al tijdens de eerste oefenpotjes zag je dat er geen enkele intentie was om ook maar iets te proberen dat op Ajax-voetbal leek. Middenveld overslaan, lange ballen op eerst Kudus en Brobbey en toen had je het wel gehad met de technische bagage van onze eilandliefhebber.

In dat opzicht heeft Farioli nu al toch echt wel een ander 'track record'. Verder wel eens hoor, laten we het rustig afwachten. Zelfs met een trainer met de juiste visie kan het misgaan. Maar ik ben blij dat we lijken te sturen op visie en innovatie, ook met de aanstelling van Ten Rouwelaar.

14-05-2024 11:37

Slang3 +45677

die verhalen ging wel meer richting het persoonlijke dan bij Farioli tot nu toe. Bij Steijn en Schreuder was het vooral een fijne man, die met iedereen goed kon omgaan etc.

14-05-2024 12:17

JTajax +10717

Heb toch liever een kutjanus die resultaten boekt

14-05-2024 13:33

JanTa +15809

Ik kan mij nog herinneren dat er grote verbazing was met het aantrekken van Bosz en die verbazing werd nog groter toen ETH werd aangetrokken, de rest is geschiedenis. Ik zeg niet meteen dat Ajax een gouden greep heeft gedaan met de komst van Farioli maar ben zeker niet negatief, het past wel bij de club.

14-05-2024 09:07

Popper +596

Bosz werd in het begin zelfs uitgefloten, omdat het een Feyenoorder zou zijn geweest.

14-05-2024 09:44

Danielson +50036

Zou zijn? Hij was het echt hoor...

14-05-2024 10:55

Popper +596

Moraal van mijn post is uiteraard dat het nogal kan verkeren in het leven.

14-05-2024 12:33

Jeugd +24562

Ten Hag had Frenkie, de Ligt, Tadic, Ziyech etc.
Ten Hag met de huidige selectie was weggehoond geweest. Dat ten Hag geen wonderen verricht is nu wel duidelijk in Engeland.

14-05-2024 10:13

JanTa +15809

Ga lekker een sport zoeken dat meer meer bij je past. 😊

14-05-2024 11:10

Jeugd +24562

Suggesties?

14-05-2024 11:22

Eurysaces +29498

Vergeet de invloed van Blind ook niet, die bepaalde hoogst persoonlijk de opbouw van achteruit. Ten Hag had inderdaad een gespreid bedje. Zijn begin en einde bij Ajax, zonder de beste spelers, waren niet des Ajax. Bij United lijkt het ook in de verste verte niet op het Ajax van 2019 met de jongens die het spel voor hem maakte. Bij United is de teleurstelling dan ook groot.

Ten Hag moet niet meer terug komen, dat gaat veel tere zieltjes breken hier. Het zal nooit meer zo goed worden als met Blind, Frenkie, Tadic, de Ligt, Ziyech, Onana..

14-05-2024 13:31

Jeugd +24562

Precies

14-05-2024 13:40

Bergkam +4653

Begin heel voorzichtig enthousiast te worden. Een opbouwende trainer hebben we hard nodig. Anders wordt het weer een keuze uit 13 in een dozijn. Het is een gok, maar dat blijft het bij iedere nieuwe trainer.

14-05-2024 09:01

noppenkoning +41086

https://www.telegraaf.nl/sport/346662909/akkoord-op-hoofdlijnen-tussen-francesco-farioli-en-ajax

14-05-2024 08:57

Tommyshelby +128344

Geweldig!

14-05-2024 09:08

noppenkoning +41086

Als je 24/7 met je vak bezig bent versla je al een hoop concurrenten, in elk vakgebied of baan. Goed teken in ieder geval dat hij een workaholic is.

14-05-2024 08:56

P.Russo +6284

Het lijkt me in ieder geval geen type die elke mogelijkheid aangrijpt om naar Ibiza te vliegen ;-)

14-05-2024 10:35

Sies +4467

"Toen zag ik dus precies dezelfde, gedurfde opbouw als Farioli ons aanleerde. Die is riskant, want balverlies is snel een tegen goal." Hmmm deze zin doet me na het afgelopen seizoen wel de ogen rollen

14-05-2024 08:50

GAjax31 +15976

Leuk die persoonlijke ervaringen, maar een 35 jarige keeperstrainer uit Frankrijk kan natuurlijk nooit wat zijn.

14-05-2024 08:50

Amoaxeldongenn +3584

Ben wel echt heel benieuwd wie er nog als extra assistent bij gaat komen. Farioli, Cavalletto, Vos en?

14-05-2024 08:44

JTajax +10717

Wie is Cavalletto, en belangrijker nog, wat kan hij/voegt hij toe?

14-05-2024 13:35

AFCACruijff14 +160717

Kijk, dit soort inzichten vind ik hoopgevend. Iemand die met hem heeft gewerkt en inhoudelijke punten aan kan stippen.

14-05-2024 08:35

noppenkoning +41086

Stengs was ook positief, ook onder hem gewerkt.

14-05-2024 09:09

w86 +9323

Maar Van Basten heeft nog nooit van hem gehoord dus het kan niet wat zijn. Bovendien heeft hij eerder als keeperstrainer gewerkt dus zo moeten we hem beoordelen, aldus Derksen...

14-05-2024 09:20

Popper +596

Bovendien had Van Basten zelf al bakken ervaring als trainer en dat heeft ook fantastisch uitgepakt... o wacht

14-05-2024 09:45

Aram +17807

En Brian luistert naar die goeie broers van hem. Dit is de juiste trainer!

14-05-2024 08:34

FlyingDutchMan +17310

Zijn nichtje vindt die Italiaan ook opwindend!

14-05-2024 08:35

Aeneas +1173

Ik kende Farioli nog niet voordat hij met ons in verband gebracht werd. Gezien de verhalen vertrouw ik erop dat Farioli de persoonlijkheid en de motivatie heeft die wij zoeken, maar ik ik ben toch erg bang voor dat uitlokvoetbal dat hij Nice laat spelen. Dit staat een beetje in contrast met wat Luckassen hier zegt over de speelstijl in Turkije, dus daar haal ik nog een beetje hoop uit. Ik wil absoluut niet dat wij straks PSV-voetbal spelen terwijl ze in Eindhoven het spelletje spelen volgens onze filosofie...

14-05-2024 08:31

FlyingDutchMan +17310

Misschien switch voorstellen tussen PB & onze nieuwe Italiaanse aanwinst, plus 1x per maand pizza avond in Eindhoven op kosten van onze RVC..

14-05-2024 08:34

AlexLitmanen10 +14359

Ik word hier wel blij van, dit soort verhalen.
Net als Stengs die hem vergelijkt met Slot. Benieuwd!

14-05-2024 08:23

GdlT +1004

Luckassen hoeft niet snel een uitnodiging te verwachten bij een van de voetbal praatprogramma’s. Iemand die, uit ervaring, positief over een AJAX target praat is “not done”.

14-05-2024 08:17

musicradio +3893

die vele praatprogramma's op tv zijn bijna allemaal anti ajax espn,nos prut is het

14-05-2024 08:38

Praagout +1251

Dus niet meer kijken.

14-05-2024 11:33

Schip +23334

Ik heb niets met deze speelwijze eerlijk gezegd. Ik ben totaal klaar met dat 'uitlokken'. Onder Frank, waar ik meestal met veel respect over spreek, werden we knettergek van dat spel achterin. En nu wordt dat over alle linies gespeeld?

Ik wil een trainer die zijn team er vol op laat klappen. Nu onder Schip gebeurt er amper wat, Steijn probeerde het even in de voorbereiding, maar kreeg niets voor elkaar in het team. Slot speelt heel extreem hoge druk, Bosz idem.

Dat je meerdere tactische varianten beheerst is leuk, maar ik hoef geen georganiseerd Ajax dat zo speelt. Kan thuis ook niet. Dus waarom dan deze trainer? Enige dat ik kan verzinnen, is dat het een vakidioot is die tactisch onderlegd is en bezeten van het spel. Dat miste aan de trainers die zijn aangesteld denk ik.

Maar als zelfs in Italië tal van coaches tegenwoordig agressief en met hoge druk spelen, lukt het ons niet zo'n coach te strikken?

Als Kroes voor Farioli gaat, krijgt hij zonder meer het voordeel van de twijfel, maar bij Ajax past maar 1 speelwijze - zeker bij een kwalitatief mindere groep - en dat is vol druk. Zo is Feyenoord met een kwalitatief mindere groep ook boven komen drijven.

14-05-2024 08:15

LichaTheButcher +3769

Hoeveel zin hebben we in het nieuwe seizoen met een grote renovatie en Farioli aan het roer, ben zo benieuwd! Met als voorgerecht het EK. Laat de zomer maar beginnen

14-05-2024 08:14

JaapStam +136463

Farioli en Mikautadze weer terughalen, en sowieso Bergwijn, Brobbey en Taylor verkopen, ga je als club weer erop vooruit!!! En dan een team opbouwen rondom de spits Mikautadze, dat hij goed bediend gaat worden om doelpunten te kunnen maken!!!

Dit is een trainer die heel attractief aanvallend voetbal speelt en altijd van achteruit wilt opbouwen!!! Ken hem nog van zijn tijd in Turkije, en daar kreeg hij de kritiek dat hij dit ook tegen de grote ploegen deed en daarom ook soms met 4,5 verschil verloor!!! Vond ‘m op dat kritiekpuntje na wel echt een goede trainer en nu weer bij OGC Nice!!!

14-05-2024 08:14

SiegiEd14 +2213

Brobbey nog f seizoen(tje) houden en die overige 2 Idd van de hand doen. Als het even minder gaat, dan zijn Bergwijn en Taylor totaal geen personen om het team te dragen. Ze doen het mss de laatste wedstrijden redelijk, maar het zijn totaal geen dragende spelers. Dus grotendeels eens met de Terror Jaap.

14-05-2024 08:31

Calvani +464

Nee joh, dat zijn je beste spelers en echte Ajacieden. We moeten juist van de B-garnituur af

14-05-2024 08:57

chriseverhard +3544

Monaco wil mikautadze evt ruil met boadu

14-05-2024 09:31

Harrier Du Bois +38540

Brobbey en Taylor moet je behouden natuurlijk, zelfs in dit klote seizoen hebben ze meer laten zien dan anderen, kan alleen maar beter worden onder een goede coach.

14-05-2024 11:16

stopperspil +11145

Hm, riskant opbouwen dat doet Ajax al.. maar hij lijkt mij expressief en energiek en dat waren Steijn, Maduro en Schip niet

14-05-2024 08:11

FlyingDutchMan +17310

Onbewust door onze verdedigers @ riskant opbouwen 🤣

14-05-2024 08:38

Toni21 +3527

Zou vandaag de dag zijn dat Farioli eindelijk aangekondigd gaat worden???

14-05-2024 08:11

afca1985 +21150

Maar Marco en Derksen kennen hem niet dus kan nooit wat zijn, direct ongeschikt🤣🤣🤣

14-05-2024 08:11

twynestar +28128

wat, speelde Biglia 3 jaar geleden nog profvoetbal?

14-05-2024 08:08

Tommyshelby +128344

2 jaar zelfs

14-05-2024 08:10

Sjoerd.T +787

Spelers hebben tegenwoordig een coach nodig die alles tot in de puntjes uitlegt. Lijkt mij voor de huidige selectie een goeie keus. Ben benieuwd!

14-05-2024 08:05

Tommyshelby +128344

Nee, dit kan niet waar zijn. Doe maar liever Alex Pastoor of John vd Brom.

Groet,

Geert-Jan Jakobs

14-05-2024 08:01

Francisco81 +4280

Ja ongelooflijk 😂

14-05-2024 10:23

ProfessorX +19827

Mijn steun heeft hij 100%

14-05-2024 08:01

kingisreal +695

Ik lees net dat Gallardo weggaat uit Saudi-arabie. Zou hij een goede plan B zijn?

14-05-2024 08:01

DeWijsneus +25633

Spreekt schijnbaar geen ene meter Engels. Zou wel interessant kunnen zijn.

Misschien wat voor Wes, vertaler spelen.

14-05-2024 08:10

kingisreal +695

Aha dat wist ik niet, heb zijn naam vorig jaar wel eens voorbij zien komen, vandaar dat het me opviel.

14-05-2024 08:42

Tommyshelby +128344

In gesprek met Milan

14-05-2024 08:18

paulis +10214

"Hoe Brian reageerde? "We gaan het zien".'"

Je hoort het hem zeggen :D

14-05-2024 08:01

Francisco81 +4280

Ja gewoon beeld bij ook 😂.

14-05-2024 10:23

LichaTheButcher +3769

Het is echt absurd als je zo’n trainers talent kan binnen halen als Ajax zijnde maar journalistiek Nederland weet er weer een negatieve draai aan te geven. Enfin, gelukkig zijn er genoeg mensen ook hier die er verstand van hebben. Farioli vs Bosz gaat smullen worden.

14-05-2024 08:00

TicoNagliafico +1242

Typisch Nederlands idd

14-05-2024 08:02

ProfessorX +19827

1 voordeel .

Ik kom voor zo een Farioli spel naar de JC Arena niet voor welk ander journalist .

14-05-2024 08:03

Redrum +95838

Abort mission! I repeat, abort mission! Marco, die het Franse voetbal niet volgt, kent hem niet.

14-05-2024 07:58

VichoWazig +3437

Maakt allemaal niets uit, Wesley, Marco, de TG en de hele xenofobe media kliek sabelen hem neer nog voordat de inkt op zijn contract droog is.

14-05-2024 07:56

wijzijndebeste123 +162878

Alle spelers die onder Farioli gewerkt hebben zijn zeer lovend. Stengs, Luckassen en ook Benatia terwijl die notabene onder Guardiola gewerkt heeft.
Maar de mensen die nog nooit van m gehoord hebben weten dat Farioli n waardeloze trainer is. 🤡🤣

14-05-2024 07:54

NipeB +15784

Dat moet je wel serieus nemen helaas want die krachten zitten vooral ook binnen onze club. Ik vrees dat iemand als Farioli geen schijn van kans krijgt.

14-05-2024 08:01

TheSpecialOne +8775

Daarom moeten mensen als Sjaak Swart en Van Praag ook niet meer onbeperkt toegang hebben tot de burelen van Ajax. Ze veroorzaken met hun ''gif'' veel ellende binnen Ajax.

14-05-2024 08:12

GdlT +1004

Nipe, ik ben het met jou eens over de krachten die binnen onze club zitten.
Wel lees ik dat Farioli de kleedkamer naar zijn hand weet te zetten, dat geeft mij een optimistisch gevoel.
Maar dat er mensen in de media en ook binnen onze club, hem proberen af te branden zal ongetwijfeld zo zijn.

14-05-2024 08:13

NipeB +15784

Ik denk dat Van Praag daar niet bij hoort eerlijk gezegd, dat is een bestuurder, die hoor je eigenlijk nooit over het voetbaltechnische deel. Swart wel. Die loopt altijd daar rond, werkt voor een zaakwaarnemer ook.

14-05-2024 08:28

slumpf +4539

De Telegraaf zal het bij de eerste tegenslag ook al snel hebben over 'die Italiaan'.

14-05-2024 10:56

WantAmsterdam +115907

Swart ja, Van Praag?
Niet dat ik me het niet kan voorstellen, maar is er enig bewijs dat hij tegen de komst van Farioli/buitenlander is?
Is de boeman hier terwijl nergens is bevestigd dat hij diegene is die innovatie tegenhoud.

14-05-2024 12:47

Godenzoon24 +15265

Bij Ten Hag ook. En nou is dat de Messias volgens die dorpsidioten!

14-05-2024 13:25

NipeB +15784

Nee ik geloof ook niet dat Van Praag daar iets van vind. Is meer de anti Van Praag brigade die dat er van maakt.

14-05-2024 13:45

FransHoek +8957

Inderdaad, ik ben voor het eerst in jaren weer enthousiast. Wat een verschil toen ik de namen Schreuder en Steijn hoorde. En Derksen die hem nu al denigrerend een keeperstrainer noemt vind ik echt heel triest. Ik hoop dat Kroes zijn visie blijft volgen en niet luistert naar de zogenaamde experts op tv.

14-05-2024 08:07

MosesD +14637

Als o.a. een van Basten twijfels heeft, dan weet je bijna zeker dat het een schot in de roos is. Ik hoorde dat de pannenkoek zelfs even Aad de Mos opperde bij Rondo? Haha, die man is echt The Champ onder de analisten.....

14-05-2024 08:11

Delaney +14663

Wat de boer niet kent, dat eet hij niet. 😉
Ik ken hem zelf ook amper tot helemaal niet, maar daarom laat ik mijn mening ook in het midden wat betreft het eventuele aanstellen van deze oefenmeester.
Maar de verhalen die ik heb gelezen stemmen mij in ieder geval redelijk positief.

14-05-2024 08:13

LukaLitmanen +81882

Wat de boer niet kent, vreet men niet.

14-05-2024 09:26

DankzijCruijff +48639

Zoals je weet ben ik zeer hyped om de komst van Farioli, maar even advocaat van de duivel wat betreft dit specifieke punt: hoorden we spelers die onder Steijn hadden gespeeld niet ook met loftuitingen toen/voordat hij bij ons begon?

14-05-2024 11:51

wijzijndebeste123 +162878

Ze waren positief over Steijn maar niet zozeer over zijn voetbalvisie of tactisch vermogen. Ze zeiden juist dat hij t heel simpel hield.

14-05-2024 11:59

DankzijCruijff +48639

Kijk, dat is waar ook ;-)

14-05-2024 12:08

WantAmsterdam +115907

Inderdaad, de verhalen waren positief maar zeer gematigd. Kan me niet herinneren dat iemand hem als voetbalfreak beschreef, of dat iemand heeft gezegd dat het een potentiële topper is/veel potentie heeft.

14-05-2024 12:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.