Koeman baalt en is trots op Oranje: 'Het is een geweldig toernooi geweest'

door NielsOpdam 171

Bron NOS

Koeman baalt en is trots op Oranje: 'Het is een geweldig toernooi geweest'

door NielsOpdam 171

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Ronald Koeman is trots op het Nederlands elftal en vindt dat Oranje een 'geweldig toernooi' heeft gespeeld, zo vertelt hij in gesprek met de NOS. Nederland verloor woensdagavond met 1-2 van Engeland en loopt de EK-finale daardoor mis. Ondanks de uitschakeling is Koeman trots op zijn spelers. Hij wilde het niet hebben over scheidsrechter Felix Zwayer, die na afloop kritiek kreeg.

'Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Ik vind dat we onszelf niks kunnen verwijten. Ik ben trots op deze groep, op hoe we gewerkt hebben', trapt Koeman het gesprek af. De oefenmeester erkent dat Oranje moeilijke momenten in wedstrijden heeft gekend, maar zag dat zijn ploeg altijd geloof bleef houden. Tegen Engeland zag hij dat het Nederlands elftal steeds beter ging spelen. 'Engeland viel weer een beetje terug in het oude, wat ze dit toernooi gedaan hebben. We hebben niet heel veel kunnen creëren, maar ik had wel het gevoel dat we hem misschien zouden maken. In de verlenging had ik zeker mijn geld op onszelf gezet, maar helaas.'

Volgens Koeman heeft zijn ploeg 'er alles aan gedaan'. De bondscoach is teleurgesteld, omdat het erg dichtbij elkaar lag tegen Engeland. 'Maar ik denk dat iedereen trots mag zijn op dit elftal, dat blijkt ook wel uit de grote getalen supporters die er zijn geweest. Hoe pijnlijk het moment nu is, het is een geweldig toernooi geweest, vind ik', spreekt Koeman. Dat het EK wisselvallig verliep, wil de trainer eigenlijk niet horen. 'Dit is - zonder iemand af te vallen - de selectie. Daar hebben we het maximale uitgehaald. Dat is heel veel geweest en daar moet je de vinger opleggen.'

'Compliment naar onze fans, maar ook een groot compliment naar deze groep'

'Je moet niet de vinger leggen op het feit dat er mindere momenten zijn geweest, of een mindere wedstrijd tegen Oostenrijk. Men mag blij zijn met dit elftal. Alles wat in de andere richting gaat, zal ik het niet mee eens zijn', vervolgt Koeman zijn verhaal bij de NOS. Dat er honderdduizend Nederlanders in Dortmund waren, vindt de oefenmeester mooi. 'Dat is alleen maar gebeurd omdat we geweldige supporters hebben, maar ook omdat ze vertrouwen in dit elftal hebben. Anders gaan er niet 100.000 mensen naar Dortmund toe. Dat is aan de ene kant een compliment naar onze supporters, maar het is ook een groot compliment naar deze groep toe.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax34 +4129

Koeman het is hoogste tijd voor een hele lange golfvakantie of zoiets.

13-07-2024 20:19

Indy2 +15262

"Trots op Oranje. Het is een geweldig toernooi geweest"

Ik schaam me diep voor dit team en het was een afschuwelijk toernooi.

13-07-2024 10:35

Pretletter +304

Wat zou voor jullie de ideale opstelling voor het Nederlands elftal zijn de komende jaren?

12-07-2024 19:38

jerryisthename +32159

Nederland baalt van de misgelopen finale en van Koeman, ondanks de zeer talentvolle selectie die slecht gebruikt werd en een gedeelte helemaal niet.

12-07-2024 19:14

DEELM +11891

Trots qua resultaat, maar geen één wedstrijd gewonnen van een fatsoenlijk voetballand. Polen (fifa 26) en Turkije (fifa 42) met veel moeite verslagen. Een redelijke pot gespeeld tegen Roemenië (fifa 47) en grote delen van de wedstrijd door Oostenrijk (fifa 25) van 't kastje naar de muur gestuurd. Zowaar een punt gepakt tegen Frankrijk (fifa 2) dat zonder hun allesbepalende sterspeler Mbappe speelde. Tot slot een hele matige pot gespeeld tegen Engeland (fifa 5).

Voor een team dat 7e staat op de fifa ranking vind ik dit alles behalve overtuigend. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het prachtig dat ze zover kwamen, maar puur qua wedstrijdresultaten en spel vond ik het niet overhouden.

Wmb probeert de Knvb Peter Bosz te strikken als bondscoach, want als je de komende jaren met dit materiaal een keer een prijs wilt pakken zul je alles of niets moeten spelen. Met de spelopvatting van Koeman en dit materiaal gaat dat nooit gebeuren.

12-07-2024 16:16

jerryisthename +32159

Koeman heeft de halve finale gehaald en heeft nog een tweejarig contract t/m WK2026.
Bosz gaat PSV denk ik niet verlaten na 1 jaar - heeft aangegeven hierna alleen nog bondscoach te willen zijn om dan te stoppen. Over 2 jaar zou imo perfect zijn om dat te worden na 3 seizoenen PSV.
Denk stiekem dat de KNVB dit ook al met hem heeft besproken. Zou me niet verbazen iig.
Wat zullen we allen blij zijn met de nieuwe aanvallende en sympathieke bondscoach ipv. onze laffe en vaak onsympathieke Koeman met zijn stronteigenwijsheid en vriendjespolitiek (Depay, Simons, Wijnaldum, De Roon).... ver-schrik-ke-lijk...🙄

12-07-2024 18:18

DEELM +11891

Zou top zijn als Bosz over 2 jaar instapt. Is deze generatie op z'n top en kan hij de prijzen pakken. 😉

12-07-2024 22:33

jerryisthename +32159

Precies, alleen zal dat pas na het WK dus, vrees ik...jammer, want met deze gasten kun je met Bosz héél ver komen. 100%

12-07-2024 23:04

DEELM +11891

Of er na 3 uit liggen.

13-07-2024 09:38

jerryisthename +32159

Nee, dat geloof ik niet. Bosz gaat gewoon de besten opstellen.

13-07-2024 13:10

DEELM +11891

Dat denk ik ook wel, maar bij Bosz is het altijd alles of niets, dus je kunt er na de poule zomaar uit liggen. Maar blijf erbij dat je met deze groep alles of niets moet spelen omdat je anders nooit gaat winnen.

13-07-2024 16:42

Rock69 +8411

Ga asjeblieft iets anders doen, Koevoet. Met jou aan het roer betekent het: Stilstand is achteruitgang! Maar iedereen weet ook dat we de toppers van coaches pas in de toekomst hebben. Te weten, Slot, Bosz en Hag. Op zich ook een goed vooruitzicht. Dan de Italiaanse coach van Turkije maar halen. Deze man kan zijn team naar zijn hand zetten.

12-07-2024 14:44

jerryisthename +32159

#koemanout #boszin 👍🏼
Sorry undercover-PSV'ers. 😂

Ver-schrik-ke-lijk dat we nog 2 jaar met deze waardeloze bondscoach opgescheept zitten...tot en met het WK, waar we weer voor lul staan met eigenlijk een selectie met genoeg hele goede spelers, die niet of te weinig gebruikt worden....🙄

12-07-2024 09:44

Dapperestrijders +4742

'He Koerund, je had ook in de finale kunnen staan als je je wissels beter benutte en niet in de 90ste minuut, Depay helemaal niet had opgesteld en Brobbey een kans had gegeven tegen Engeland.

12-07-2024 09:09

3sterren +20205

“Koeman baalt”.

Brobbey begon net lekker in de wedstrijd te komen en zat er goed in, fluit de flapdrol van een scheids voor het eindsignaal.
Aldus Koemens …

12-07-2024 07:54

Aurelius1 +19736

Het is allemaal niet zo moeilijk als bondscoach. Je moet een opstelling maken (kan iedereen), wat wissels doorvoeren (kan iedereen), en verder een aantal trainingen geven waarmee de spelers hun conditie op peil kunnen houden. Maar men maakt het hier veel te groot, alsof het EK zou zijn gewonnen als Koeman andere keuzes had gemaakt. Allemaal onzin, Engeland heeft gewoon meer kwaliteit, dit was het eindstation. Prima.

12-07-2024 06:35

Myriad +7182

Ik kijk altijd Oranje, maar vond het dit toernooi niet om aan te zien.

Zulke goede spelers en dan zo slecht voetballen.

Je kunt altijd verliezen, maar dan iig met goed voetbal en een speelwijze. Dit was alleen maar tactisch gegoochel dat de spelers ook niet snapten.

11-07-2024 23:24

AFCAMM +11411

Koeman is echt een waardeloze bondscoach. En misschien ligt dat niet alleen aan hem en is het ook de wisselwerking met de spelers, maar het is de hele tijd niets meer dan los zand geweest. Hij straalt echt geen flikker uit en geeft dat mee aan z’n spelers.

Wel fijn dat Brobbey etc. nu een deel van de voorbereiding hebben gemist voor deze volgevreten nietsnut die nooit van plan was ze een kans te geven en dat van tevoren ook al wist.

11-07-2024 23:11

Simpelishetmoeilijkst +25519

Als Koeman echt goed was, zou hij nu ontslag nemen. Hoe kan je trots zijn na van Oostenrijk te hebben verloren, en tegen dit zwakke Engeland zo belabberd te presteren, omdat je geen behoorlijke opstelling weet te maken .

11-07-2024 23:06

3sterren +20205

”Het is een geweldig toernooi geweest”.
Ik heb vooral genoten van de invalbeurt van Brobbey aldus een opgetogen Koemens ...

11-07-2024 21:22

Dolblij +45830

45 seconden of zo?

11-07-2024 21:44

3sterren +20205

Maximaal …

12-07-2024 07:57

arigold +7905

De reden waarom je al ruim 10 jaar niets meer hebt gewonnen. Je moet alleen genoegen nemen met de winst, zeker op een eindtoernooi.

11-07-2024 20:04

Hebbendiekip +4865

Je kan er natuurlijk altijd uitvliegen, dat is toernooi voetbal, zeker over 1 wedstrijd. Maar de mentaliteit dat een halve finale bereiken al een geweldig toernooi is, is natuurlijk gewoon waanzin.

12-07-2024 00:49

arigold +7905

Precies! Het indekken begint al voordat de bal gerold heeft.

12-07-2024 19:44

maxwellstyle10 +4774

Het is natuurlijk een beroerd toernooi geweest.. Je hebt 1 redelijke wedstrijd gespeeld, tegen Roemenië en verder was het helemaal niks. Je hebt pure mazzel dat je 3e eindigt in de poule, waardoor je aan de rechterkant eindigt en de 'makkelijke' landen hebt.. Koeman heeft het hele ek gekke keuzes gemaakt, de eerste 2 wedstrijden brengt ie Wijnaldum nog.. Hij houdt het hele ek vast aan Depay die niks presteert en Xavi die niks presteert (nee, ook die goal gisteren helpt niet).. Hij bracht Zirkzee nooit, Brobbey nooit, Frimpong 1x op het laatst..

Koeman heeft het hele ek verkracht voor NL, nou had ik al helemaal geen zin in dit ek, vanwege ook andere redenen, maar toch.. Dit EK was zo slecht, we laten ons allemaal het zand in de ogen strooien door 'de vechtlust', maar dat is gewoon gestoord. HStorm zegt het goed; waarom er reservespelers meegegaan zijn.. geen idee HStorm.. geen idee..

11-07-2024 19:46

Nr.10 +111831

Koeman kan zichzelf wel op de borst kloppen, maar het was natuurlijk helemaal niks. Je gaat er eigenlijk bij de eerste fatsoenlijke tegenstander uit. De enige enigszins overtuigende overwinning is tegen Roemenië, die kunnen er niks van. Je wint met kunst en vliegwerk ternauwernood van Polen en Turkije, ook niet bepaald voetbalgiganten, je verliest zelfs van Oostenrijk in de poulefase en eindigt nota bene niet eens bij de eerste twee in de poule. Je hebt gewoon heel veel mazzel met de loting, anders was je ook nooit zover gekomen. Qua voetbal was het echt niet om aan te zien en je hebt op niemand indruk gemaakt als NL elftal.
Weg met die Koeman.

11-07-2024 18:30

HStorm +3184

Waarom er reservespelers meegingen was een raadsel dit EK. Laffe dassen uit Zeist gaan die te grote wattestaaf lekker laten zitten omdat we eindelijk iets van 'een resultaat' hebben bereikt vermoed ik zo.

Gelukkig is op het WK de Roon weer beschikbaar want die hebben we node gemist zie ik Koeman nog zeggen. Tegen die tijd is Memphis gelukkig ook weer fit (ongeacht vorm etc.).

Een grote shit clown show. Dit is echt geen professioneel topsport in mijn ogen op deze manier. Daar gelden volgens mij de omgekeerde regels?

11-07-2024 16:16

JS16 +3002

Knettergek die kakkerlak. Tevreden met niets.

11-07-2024 15:59

Jeffrey.W72 +462

Geen enkele zelfreflectie na een dramatisch slecht wissel beleid en kansloze opstellingen. Zo te horen gaat hij niet opstappen en zitten we nog 2 jaar met die lul.

11-07-2024 15:37

Ajax1inmyheart +767

Volgens mij probeert hij zichzelf en de Nederlandse bevolking te overtuigen dat hij een geweldige prestatie heeft geleverd. Hij en de wannabe vedetes die we nu hebben hebben gewoon zwaar gefaald in mijn opinie.

11-07-2024 13:36

afca1985 +21620

Trots, en "we hebben een geweldig toernooi gespeeld"🤣🤣🤣 Typische Ronnie uitspraak.

Zo'n trainer gun je de lampies of kakkies toch

11-07-2024 12:39

Godenzoon24 +15406

Geweldig toernooi ga weg. Triest als veste nr 3 door moeten en ontzettende mazzel met de loting. Geen wedstrijd overtuigend gespeeld. Maar ja iemand moet toch zijn dramatische optreden als coach wat ophemelen. Dan doet deze laffe coach dat zelf wel. Stop ermee en neem walging in Memphis en van Dijk mee. Bosz als bondscoach en dan vol goede moet en met spel waar we trots op kunnen zijn de toekomst in!

11-07-2024 12:37

GNBL +90748 moderator

Met horten en stoten in de halve finale komen terwijl je met afstand de makkelijkste route hebt. Vervolgens de hele wedstrijd met poep in de broek spelen tegen Engeland. Nee dan is het geen geweldig toernooi geweest.

11-07-2024 12:35

Balgevoel +31475

Neem dan nu eindelijk eens een voorbeeld aan Spanje en ga aan een elftal bouwen of stap op en laat een échte vakidioot dat doen (dat hoeft van mij niet eens een grote naam te zijn). Met andere keuzes valt er op de langere termijn veel meer uit deze lichting te halen. Moet je alleen wel de ballen hebben om vergane glorie te passeren. We hebben alleen nog geen 'echte' rechtsbuiten en een aantal jongens moet rijpen, maar voor de rest zijn de ingrediënten aanwezig, lijkt me. Met het spelersmateriaal dat er is (natuurlijk, pech met blessures hebben kan altijd, zie ook weer Spanje), moet goed voetbal ook een vereiste zijn, naast resultaat.

11-07-2024 12:26

Heldhaftig +11503

Kan iedereen niet voor één keer zn smoel houden? We hebben prima voetbal gespeeld, halve finale gehaald en op het randje er uit gegooid. Als we nu in de finale stonden was iedereen uitzinnig maar door één moment in de laatste minuut is het de andere kant op gegaan. Elke wedstrijd heeft iedereen die er de ballen verstand van heeft weer de grootste bek. Nu weer terug naar clubvoetbal aub want ik kan alle domme opmerkingen van buurman Henk en tante Hennie helemaal zat.

11-07-2024 12:25

Godenzoon24 +15406

Haha scorebord journalistiek. Het spel was dramatisch en je hebt enorm geluk gehad als beste nr 3 en de loting. Laffe trieste keuzes van Koeman vasthoudend aan vergane glorie. Maar fijn dat jij genoten hebt kenner!

11-07-2024 12:39

ck69 +13221

Realisme vs optimisme

11-07-2024 12:42

Simpelishetmoeilijkst +25519

Heldhaftig, blijf maar geloven dat dit Oranje van wereldklasse is. Volgend toernooi speelt Depay met een rollator. Vernieuwend voetbal van Koeman!

11-07-2024 23:10

Hijosdedioses +6743

Probeert het allemaal goed te praten. Wij zijn echt niet achterlijk hoor!

11-07-2024 12:14

DamskoStrijderss +9817

Lafbek pur sang. Waanzinnig slechte wissels kan niks omzetten en van aanvallend voetbal heeft hij ook nog nooit gehoord. Blij als deze laffe trainer zijn laatste wedstrijd voor ons land gecoached heeft. Met deze selectie valt er zo ontzettend veel meer uit te halen dan telkens die paling rammer te brengen en emo wout. Schande.

11-07-2024 11:48

Turbo +42331

Met een fatsoenlijke trainer had je de finale gehaald. Zelden zo'n gunstige loting gehad. Plus de tegenvallende toplanden. Echt schrijnend wat een negatieve impact waardeloze trainers als Koeman, Deschamps en Southgate hebben op landen met volop goede spelers.

11-07-2024 11:13

rodnet +10347

Een geweldig toernooi? Matig reactievoetbal, verdedigend geknoei en een spits waar geen enkele dreiging van uitging. En dan nog gigantische mazzel met de zeer matige derde plaats in de poule. Nee, het was niet veel bijzonders, eigenlijk niet beter dan het bijzonder povere voetbal in Qatar.

11-07-2024 11:04

Louis.K +2145

Hahahaha geweldig
Flap drol . Heelveel geluk

11-07-2024 11:01

Altijdindestraat +40431

De enige die een geweldig toernooi heeft gespeeld, is Spanje. Wij hebben, net als de Engelsen, geluk gehad met de loting, maar verder spelen we, net als zij, slecht voetbal. Een goed toernooi speel je alleen als je fantastisch voetbal laat zien of als je aan het eind met de beker staat.

11-07-2024 10:54

7172AFCA7395 +10418

Spanje is idd de beste ploeg van dit toernooi.

11-07-2024 11:59

Simpelishetmoeilijkst +25519

Ja, Spanje speelt voetbal, dat we willen zien. Die hebben goed van Michels en Johan geleerd, Koeman niet.

11-07-2024 23:15

GAjax31 +16443

De manier waarop je wordt uitgeschakeld is zuur, maar het is zeker geen geweldig toernooi geweest. Gewoon oke. Gunstige loting en veelal behoudend voetbal. Alleen de wedstrijd tegen Roemenië was goed, maar dat is dan ook een matige tegenstander.

11-07-2024 10:40

Aspers Art +2772

Als de Ajax school geen toppers meer opleid, zit je met zo een Nederlands elftal.

11-07-2024 10:37

Godenzoon24 +15406

Nee hoor. Frenkie en Koopmeiners erbij en een trainer met ballen en je hebt een heel degelijk team.

11-07-2024 12:41

Simpelishetmoeilijkst +25519

Waar zijn aanvallers van de categorie, Cruijff, Van Basten of Bergkamp?

11-07-2024 23:16

Godenzoon24 +15406

Die hebben we niet. Maar heel behoorlijk elftal met wat lef!

11-07-2024 23:51

henkie58 +2063

Dus niet!

11-07-2024 10:21

Red Devil +3604

Koeman moet eens goed in de spiegel kijken want door zijn domme en late wissels verlies je de wedstrijd.
Brobby ,Frimpon en v d Ven hadden basis moeten zijn ipv die Memphis en Simons.
Ake had er dan ook naast gestaan helaas.
Ook hadden ze die Saka veel harder moeten aanpakken maar die mocht doen wat hij wilde.

11-07-2024 10:16

Godenzoon24 +15406

Ake op plek van Van Dijk. Sjokte ook effe op t gemakkie terug bij 1-2 in laatste minuut!

11-07-2024 12:42

altijdlastig +1122

Voor Spanje ja

11-07-2024 10:10

PepMokum +468

Geweldig toernooi? Je hebt van 3 teams gewonnen die tussen de 25e en 47e van de wereld staan en van elk beetje tegenstander van kaliber verlies je of speelt gelijk (Frankrijk Nederland leek een soort gelegenheidsremise waar ze beiden tevreden mee waren). Door geluk in schema kom je in halve finale, maar finale had dit team ook niet verdiend.

11-07-2024 10:00

Danielson +50662

Danielson baalt en is niet trots op Koeman.

11-07-2024 09:47

Arie Vink +4873

Leuk omdat je tegen de verwachting in ver bent gekomen. Maar man, het was niet best. Elke keer Memphis opstellen, Wijnaldum inbrengen...Ronald Koeman is gewoon geen goede bondscoach. Met die derde plaats in de groepsfase had het al klaar kunnen zijn en dat zegt eigenlijk genoeg.

11-07-2024 09:47

DoorVriendschapVerenigdAjax +3199

Gun die Koeman zijn pensioen. Beetje vergelijkbaar met Biden. Het is echt gênant geworden, dus voor iedereen het beste als ze lekker met een drankje in de hand in een tropisch paradijs van hun welverdiende pensioen gaan genieten.

11-07-2024 09:27

DoorVriendschapVerenigdAjax +3199

Geldt voor mijzelf overigens ook, alleen denkt de Nederlandse staat daar helaas nog anders over.

11-07-2024 09:28

Robertini +40081

Leuk toernooi, maar wel met een enorm slechte bondscoach.

Simons was eindelijk belangrijk, wat doet hij? Hij haalt hem van 10 af...
Memphis was al het hele toernooi waardeloos, maar hij heeft een blessure nodig om hem uit de spits te halen.
Frimpong speelt een prima voorbereiding, speelt nauwelijks.
Malen is in de basis slecht, maar als invaller goed, dus zet hij hem in de basis.
Ake is veel beter in het centrum, maar speelt het hele toernooi op links, waardoor we met een rechtsbenig centrum spelen.
In plaats van gewoon een spits voor Memphis inzetten, gooit hij het hele team om voor Veerman, vijf minuten later zet hij alsnog een spits in.

Veel vage beslissingen en een extreem slecht wisselbeleid. We zijn ondanks Koeman zo ver gekomen. Aan de andere kant van het schema lagen we er allang uit.

11-07-2024 09:25

Magic1963 +491

ik ben het helemaal met je eens Robertini. Waarom weghorst brengen als Brobbey of Zirkzee veel beter hadden gepast. Verbruggen, Frimpong, De Vrij, Ake, van de Ven, Schouten, Frenkie, Reijnders, bergwijn, Brobbey, gakpo was veel logischer geweest. dan kun je Simons nog op de plek van Frenkie zetten.

11-07-2024 09:29

7172AFCA7395 +10418

Brobbey voor Depay had ik ook logischer gevonden.

11-07-2024 12:08

Bensco +7183

Mooi dom dit. Je trof gisteren een tegenstander die rijp was voor de slachtbank. Southgate ligt in eigen land onder vuur voor het slechte voetbal wat hij en zijn team hebben laten zien dit EK. en uitgerekend gisteren spelen ze gewoon een prima wedstrijd. Het toont ook wel het tactisch onvermogen aan van Koeman. Als je met deze selectie tot zo’n matige opstelling kan komen is bijzonder slecht. Koeman had deze plek sowieso niet verdient maar een halve finale plek EK verbloemt wat voor wan prestatie hij eigenlijk heeft geleverd.

11-07-2024 09:24

RuffRhythim +24837

Haha lul die je bent.
Wat je hebt gewonnen was winst tegen landjes die veel lager op de ranglijst staan dan NL. Dat is voor mij van geen enkele waarde.
Daarnaast heb je ook nog eens verlóren van een landje wat lager op de ranglijst staat dan NL!!! Dan ben je voor mij gewoon sowieso al een debiel.

Tegen de eerste tegenstander van enige importantie ga je gelijk nat.
Dat is trouwens niet alleen iets van Koeman. NL wint zelden of nooit in een EK/WK knock out fase van landen die de titels behalen, of finales spelen. Het is ook niet voor niks dat dat soort landen meestal met de titels aan de haal gaan.

11-07-2024 09:20

Bensco +7183

Klopt, zo’n halve finale plek verbloemt eigenlijk wat voor wanprestatie hij heeft geleverd. Hij had nooit in de halve finale mogen staan. En je weet dat Engeland ook gewoon vernederd gaat worden door Spanje in de finale omdat Engeland gewoon een ruk elftal is

11-07-2024 09:26

RuffRhythim +24837

Je had vooraf gister een goede kans gehad tegen die Engelsen, maar Koeman heeft dat gewoon volledig verneukt met zn achterlijke basisopstelling en dito wissels....alweer...

11-07-2024 09:31

Bensco +7183

Ja het is knap dat je met deze selectie tot zo’n waardeloze opstelling kan komen. Zegt veel over Koeman

11-07-2024 12:16

sirfugy +540

Dat laatste wat je zegt, is helemaal correct. Nederland is "blij en trots" dat ze de halve finale halen en spreken dat tijdens het toernooi nog aan de lopende band uit. De toplanden zijn daar helemaal niet mee bezig. Alleen de winst telt. Of je nu in de kwartfinale of halve finale uitgeschakeld wordt, of de finale verliest, in alle gevallen ben je de verliezer. Denk je nu echt dat Mbappé of Griezman trots zijn dat ze de halve finale hebben gehaald? Of dat Kane gisteren trots op Engeland was geweest als ze door ons waren uitgeschakeld? Of dat Carvajal trots en blij is dat Spanje de finale heeft gehaald als ze die verliezen van Engeland?

Als je het al eens wilt benoemen dat je trots bent dat je de halve finale hebt behaald, of dat je Spanje het snot voor ogen hebt gespeeld etc., doe dat dan na het toernooi, maar tijdens het toernooi moet je daar helemaal niet mee bezig zijn, afgezien van wedstrijdnabesprekingen.

11-07-2024 12:02

behangdelul +32958

Het was een verschrikkelijk kuttoernooi met een dramatische bondscoach. Als van Gaal deze selectie en voortgang had gehad hadden we op 100% in de finale gestaan.
Een voordeel: het is nu tijd voor Ajax!!

11-07-2024 09:02

MichelAngelo66 +22335

Schei uit met van Gaal. Onzin stelling. Van Gaal was op een eindtoernooi ook om te huilen. In 2014 (want daar begin iedereen over) hadden ze ook alle mazzel van de wereld.

11-07-2024 11:05

Farao +31

Met meer GELUK dan wijsheid is ORANJE (er zit geen lijn/idee in hun spel) tot halve finale gekomen,en hun topscorer Gakpo kan tegen goede tegenstanders geen potten breken,laat dat duidelijk zijn.

11-07-2024 08:29

Kampioensoverwinning +1776

Een ontzettend matige prestatie van Koeman en Oranje. Hoop dat we binnen 5 jaar Peter Bosz als bondscoach zien. Straks zijn spelers als Frenkie en de Ligt ook op de top van hun kunnen. Kan Bosz daarmee mooi oogsten, maar dan wel met een positieve, aanvallende spelopvatting.

11-07-2024 08:25

Dolblij +45830

Geweldig toernooi? Het was een vreselijk en verschrikkelijk toernooi. Halve finale met slecht voetbal en zwakke opponenten.

11-07-2024 08:21

musicradio +3893

tegen de turken al geluk gehad met die eigen goal

11-07-2024 08:19

FysioPat020 +26562

Koeman is een waardeloze trainer. Zeker, het gemis van de belangrijkste speler Frenkie was in alle wedstrijden duidelijk zichtbaar. Maar toch herbergt deze selectie meer voetbal dan wat hij eruit gehaald heeft.
Het stoïsch, stijfkoppige vasthouden aan van Dijk, Depay, De Vrij, Wijnaldum, Veerman heeft voornamelijk wedstrijden voortgebracht waar ik met het schaamrood op de kaken naar heb zitten te kijken.
Doorselecteren en uitmesten Koeman!

Spelers als De Ligt, Brobbey, Van de Ven, Frimpong, Zirkzee, Maatsen, Hartman en Gravenberch moeten NU ingepast worden waarmee je herkenbaar en attractief voetbal kunt spelen en niet weer voor de hele wereld voor lul staat.
Maar de KNVB en ook Koeman vinden dat ze puik werk hebben afgeleverd waardoor we ook tijdens het WK met deze onbenul opgescheept zullen zitten. En deze keer komt geen trein voorbij.....

11-07-2024 08:17

musicradio +3893

ene corrupte bende daar in zeist

11-07-2024 08:20

Magic1963 +491

Je vergeet Hato, taylor en Brobbey, beste vriend

11-07-2024 09:30

FysioPat020 +26562

Hato heeft nog helemaal niks te zoeken in Oranje net als Taylor.
En Brobbey staat er toch.

11-07-2024 09:32

ck69 +13221

Hato moet komende 2 jaar flink doorpakken, zou het zomaar kunnen halen. Taylor niet goed genoeg voor Ajax, dus gaat dat ook niet worden voor NL. Brobbey noemde hij al

11-07-2024 10:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.