Klaassen gaat in op aanstaande transferzomer Ajax: 'Cruciaal dat de juiste balans wordt gevonden in selectie'

door Jon van Dam 56

Bron Voetbal International

Klaassen gaat in op aanstaande transferzomer Ajax: 'Cruciaal dat de juiste balans wordt gevonden in selectie'

door Jon van Dam 56

Bron Voetbal International

Davy Klaassen heeft er vertrouwen in dat Ajax er weer bovenop gaat komen. Dat laat de oud-Ajacied weten in gesprek met Voetbal International. Daarnaast heeft de speler van Internazionale tijdens het huidige seizoen met lede ogen aangezien hoe de Amsterdammers een historisch slecht seizoen doormaakten.

‘Dat is heel triest en doet pijn', begint de middenvelder, die zijn favoriete club nog altijd op de voet volgt. 'Natuurlijk had ik het volle schema hier bij Inter, maar als ik de kans had, probeerde ik alle wedstrijden wel te kijken. Tja, elke wedstrijd hoop je weer op een overwinning, maar het is een moeizaam seizoen. Met sommige jongens, zoals Steven Berghuis en Remko Pasveer, heb ik ook nog geregeld contact.’

Klaassen is ervan overtuigd dat Ajax snel weer de weg omhoog zal vinden. ‘Het komt altijd goed met Ajax, dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo zijn. Maar als Ajacied wil je dat zoiets zo snel mogelijk gaat gebeuren en dat is moeilijk in te schatten. Ook voor mij, nu ik meer een buitenstaander ben en er niet elke dag meer rondloop. Maar ik ben er wel van overtuigd dat het allemaal ook snel weer kan omdraaien.'

Vervolgens noemt de 31-jarige Klaassen een reden voor de mogelijke wederopbouw van Ajax. 'Bij de mensen die er nu zitten, heb ik ook een beter gevoel. Volgens mij is in de komende transferzomer cruciaal dat er weer een juiste balans wordt gevonden in de selectie. Als je kijkt naar de successen van Ajax, dan kwamen die altijd tot stand doordat er een goede mix was tussen spelers, qua karakters, leeftijden, kwaliteiten, noem maar op. Als dat klopt, dan komt ook vanzelf het goede gevoel weer terug bij iedereen. Het echte gevoel van: Dit is mijn Ajax.’

Licht Internazionale de optie voor nog één extra jaar?

Of Klaassen aankomend seizoen weer het shirt van Internazionale zal dragen, moet nog blijken. ‘Dat zal de komende periode duidelijk worden. Ik tekende destijds bij Inter een contract voor één jaar, met een optie vanuit de club voor nog een jaar. Als de club de optie licht, dan ben ik komend seizoen ook speler van Inter. Binnenkort zullen we wel met elkaar in gesprek gaan en zal dit duidelijk worden. Alles was eerst op de landstitel gericht, daarna kwam de rest wel. Logisch ook, dus ik wacht wel af. In de voetballerij valt moeilijk te zeggen hoe het kan verlopen, dat heb ik vorig jaar in de zomer ook wel weer gemerkt.'

'Maar het is duidelijk dat ik het hier heel goed naar mijn zin heb', gaat Klaassen verder. 'Het leven in Milaan bevalt mijn verloofde, we gaan in juni trouwen, en mij uitstekend. Een ontspannen manier van leven, en we vinden het mooi om ook een andere cultuur te leren kennen. We zijn hier snel gewend, en daarbij hielp het natuurlijk ook mee dat we veel Nederlanders om ons heen hadden. Stefan de Vrij en Denzel Dumfries bij de club, maar ook Tijjani Reijnders van AC Milan, en de jongens van Atalanta zitten hier niet ver vandaan. We spreken geregeld af en dat helpt ook mee dat we ons hier snel thuis hebben gevoeld.’

Lees meer over:
Plaats reactie

Myriad +7031

Grappig, er is in en rond Milan inderdaad een hele Nederlandse enclave aan voetballers.

Echte Ajacied Davy Klaassen, mooie vent.

29-04-2024 09:14

Dapperestrijders +4537

Kom maar naar huis, we hebben jou en Blind gemist.

29-04-2024 02:10

ajax4perez +9526

En van de Beek, Ziyech, Veltman en Tagliafico

29-04-2024 12:21

Dapperestrijders +4537

Zou mooi zijn....

29-04-2024 14:05

Ajax14AMS +25205

Davy mag transfervrij terugkomen mits een normaal salaris. Is 3 klasses beter dan Hlynsson in diezelfde rol, en voegt de nodige ervaring, leiderschap, winnaarsmentaliteit en liefde voor Ajax toe aan de club. We missen dat heel erg.

Kan Henderson wat mij betreft ook weer wegwezen. Waardeloze speler die veel te veel verdient, voegt alleen wat leiderschap toe. Dan liever de goedkopere ras-Ajacied Klaassen! Niks mis mee voor erbij.

29-04-2024 01:12

Web +178830

Klaassen waardeer ik enorm, maar daar moet je niet meer aan beginnen
Al denk ik nog wel eens, hij had zeker nog wedstrijden over de streep kunnen trekken dit seizoen met inval beurten

28-04-2024 21:08

Ajax14AMS +25205

Is toch 100x beter dan Hlynsson? Ik zou hem halen mits een normaal salaris (rond de 2 miljoen).

We missen leiderschap, ervaring, maar bovenal: clubliefde en mensen die weten wat het inhoudt om voor Ajax te spelen en dat kunnen overbrengen.

Ik zeg; Haal Klaassen en probeer zsm van Henderson af te komen. 6 miljoen salaris voor een speler die zo matig is en uberhaupt al weinig speelt door blessureleed!

Liever Klaassen, en ik ben de allerlaatste persoon die Klaassen fan is.

29-04-2024 01:55

Dapperestrijders +4537

Het zegt alles over de achterlijkheid van de RvC die de aankoop van Henderson goedkeurde. RvC weg er mee en ontbinden.

29-04-2024 02:14

Dapperestrijders +4537

En trutje Ellende-rink ook.

29-04-2024 02:16

Ajax14AMS +25205

Zij moet beoordelen of het financieel verantwoord is, niet of het een goede speler is.

Het feit dat we nu aan spelers van het niveau Sandler moeten denken, financieel gezien, is echter genoeg reden om haar eruit te gooien.

29-04-2024 11:53

Ajax14AMS +25205

RvC moet echt op de schop. Zoveel rare dingen toegestaan...

29-04-2024 11:54

Apoc9 +1663

Klaassen is echt passé. Iedereen lijkt de laatste maanden van vorig seizoen vergeten te zijn, maar dat was echt slecht. Nooit begrepen dat een club als Inter hem heeft aangetrokken.

28-04-2024 19:43

Dapperestrijders +4537

Ik wel, zij zien de kwaliteiten wel. Of ben je blij met wat er nu bij ons op het middenveld loopt, daar steekt Klaassen nog altijd ver bovenuit

29-04-2024 14:11

Tommyshelby +128441

Twee backs, twee buitenspelers, een 10 en misschien nog een 8 als de ruimte er is.

28-04-2024 19:05

GVR +3626

Davy zie ik graag na zijn actieve carrière terug. Goede jongen en echte Ajacied, maar op het veld heeft hij niet mijn voorkeur. Daley is vrees ik een jaar te laat en op zijn plek als LCV hebben we Hato en Kaplan. Voor linksback denk ik dat hij het niet meer trekt.

Tadic zou ik nog wel een jaar in de Huntelaar rol willen zien. Gewoon omdat hij bij Ajax hoort te zijn en nu ook weer in Turkije laat zien van grote waarde te zijn. Een echte aanvoerder, liever Tadic dan Bergwijn in de team. Donny en Nico zou ik ook nog binnenhalen. Gewoon om die topsportmentaliteit terug te krijgen.

Voor eenieder geldt dat het alleen kan als ze voor minder salaris willen komen. Gewoon met flinke bonussen als er CL wordt gehaald.

28-04-2024 13:52

Turbo +41809

Het enige belangrijke is dat we stevig doorselecteren en er meerdere technisch gepolijste, wendbare, press-bestendige spelers bij gaan komen. In elke linie op z'n minst één. Ervaring is niet nodig om voor een Eredivisie titel te spelen. Spelers die compatible zijn met de speelwijze en die anderen kunnen faciliteren wel. We hoeven de CL volgend jaar niet te winnen. We moeten onze eigen manier van spelen weer uit kunnen voeren. De resultaten zijn uiteindelijk een logisch gevolg daarvan.

28-04-2024 12:19

JoshuaSmits +9333

Exact. Even klaar met alleen maar kijken naar fysiek en loopvermogen. Januzaj en Puig lijken mij wel goede aankopen wat dat betreft. Puig wilt terug naar Europa, Januzaj is slechts invaller in Spanje, dus ik denk dat ze ook wel haalbaar zijn, met een goed verhaal.

28-04-2024 12:54

FysioPat020 +25603

" even klaar met kijken naar fysiek en loopvermogen "

Dan heb jij de afgelopen 2 jaar en met name dit jaar zitten slapen. Juist op deze vlakken ging het al sinds Schreuder helemaal mis en juist hier moeten de stelschroeven aangezet worden.
Als je niet kunt lopen houdt het op met voetballen.

28-04-2024 12:59

JoshuaSmits +9333

Bassey, Sanchez, Alvarez, Bergwijn, Henderson, Klaassen, Brobbey( waar ik wel fan van ben ) etc zijn allemaal gehaald om hun power, loopvermogen en "grinta". Doe mij maar technisch begaafde, creatieve voetballers die de bal snel rond kunnen laten gaan. Dan hoef je ook niet veel te lopen.

28-04-2024 13:06

Turbo +41809

@fysiopat
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Waar jij op doelt is conditie. Dat heeft niks met fysiek als eigenschap te maken.

Het huidige Ajax loopt over van spelers met veel fysiek en weinig finesse of wendbaarheid en van spelers die graag lopen ipv de bal hebben. Met name Mislintat heeft volledig op saaie, fysiek grote of puur snelle spelers gescout en heeft het voetballend vermogen en intelligentie volledig links laten liggen.

28-04-2024 14:33

Web +178830

Klopt precies war je zegt
Echt ook alle spelers zelfs

28-04-2024 22:13

Dapperestrijders +4537

Als er iemand lui is, is het Berghuis wel. Die doet 89 minuten geen flikker.

29-04-2024 02:19

Eurysaces +29499

Met 300 minuten in een heel seizoen in Italië, en het gegeven dat hij Ajax geen enkel voetbal bracht, zou het een verschrikkelijke aankoop zijn.
Kan me niet voorstellen dat Kroes dit soort fouten zou maken. Als assistent zou het een betere optie zijn, het is wel een jongen met de juiste mentaliteit.

28-04-2024 11:52

Capocapo +12001

Mentaliteit, loop vermogend, scoort veel en makkelijk. Ben geen grote fan van hem, maar we hadden hem heel goed kunnen gebruiken dit jaar.

28-04-2024 13:14

mido1988 +4290

Klaassen die een rol op de bank accepteert wil ik altijd wel, net dat Daley als regelmatig bankzitter (al zou hij nu gewoon basis zijn) prima zijn! Maar punt is deze mannen willen - en terecht! - ook spelen en daarvoor is het te laat.

28-04-2024 21:00

Capocapo +12001

Klaassen zat al zat op de bank. Nooit horen klagen toch?

29-04-2024 07:40

VichoWazig +3442

Er wordt steeds gepraat over balans in de zin van leeftijd. Ik hoop echter ook dat ze zoeken naar balans qua kwaliteiten. We hebben nu amper aanvallers met diepgang (alleen Forbs en Hlynsson een beetje), die zorgen voor beweging zonder bal. We hebben geen creativiteit op Berghuis en Branco na.

28-04-2024 11:49

KingOfTheMatch +6998

Deef is sinds z'n nieuwe kapsel in ieder geval stukken meer in balans dan onze selectie.

28-04-2024 11:46

AjaxDeBesteClub +18786

Klaassen is een wereldgozer. Ook wel enigszins opvallend dat hij alleen Berghuis en Pasveer noemt als spelers waar hij nog contact mee heeft.

Bergwijn, Brobbey, Taylor en Rensch hebben van dit elftal de meeste wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Ze zouden dus belangrijk moeten zijn in en buiten het veld. Ik heb het idee dat ze daar absoluut (nog) net aan toe zijn. Zolang die apathische kwa jongens de hart van ons elftal vormen, hoeven niet bang te zijn dat we ooit nog een prijs gaan winnen.

28-04-2024 11:23

NeeI +107637

Andere generatie, ander intelligentieniveau, andere interesses. Maar ik snap je punt.

28-04-2024 11:28

AjaxDeBesteClub +18786

Het zijn wel aardige/goede voetballers, maar geen leiders. Ze komen redelijk laks en ongeïnteresseerd over. Het zijn denk geen jongens die het goede voorbeeld geven, of zorgen dat een groep dichter naar elkaar toe groeit.

28-04-2024 11:51

TeringHenkie +28261

"maar geen leiders."

Het is verdomme onze aanvoerder !!!

28-04-2024 13:22

AjaxDeBesteClub +18786

Steijn wilde hem meer verantwoordelijkheidsgevoel geven dmv die aanvoerdersband. Dat is in elk geval mislukt.

28-04-2024 22:57

Hijosdedioses +6558

Ja “de juiste balans” is zeker belangrijk. Teveel jeugd en te weinig ervaren jongens. Ik begrijp ook niet dat bepaalde mensen maar blijven hameren op de jeugd de kans geven. Want je ziet tegen fey al wat er gebeurt met een te jong team tegen een ouder team. Natuurlijk ontbraken de ervaren jongens die je wel had als Berghuis en Henderson. Dus ik zie ook graag meer spelers komen vanaf 24 of 25 jaar.

28-04-2024 10:33

MosesD +14637

De komende maanden zijn zeker cruciaal. Wordt het nationaal aanhaken of afhaken.

28-04-2024 10:20

Bonno1978 +6457

Geniet lekker daar Davy! Rasajacied ben je. Bedankt dat je je liefde voor onze club altijd uitspreekt. Zelfs na uitfluitmomenten en ellende richting jou op o.a. deze site. 💪

28-04-2024 10:17

gebakkenperen +3097

De man was gewoon een van de grote spelers van Ajax. Door velen zwaar ondergewaardeerd en beschimpt. Supergaaf om te lezen dat het goed met hem gaat.

28-04-2024 10:03

FysioPat020 +25603

Inderdaad, " was"

28-04-2024 10:10

Ferd +38316

het zegt genoeg dat Klaassen een grote speler was. Dat is toch in schril contrast met grote spelers uit het verleden zoals Rijkaard, Davids, Bergkamp, of nog verder terug,

28-04-2024 10:14

Oxxer +163834 moderator

Iemand had een Ford Shelby Mustang GTO 500 en rijd nu een oude opoefiets met kapotte ketting.

28-04-2024 11:18

ratje +3505

Dat we in 95 het beste team ooit hadden en in de jaren 70 de grootste speler/visionair, betekent niet dat dit de standaard kan zijn voor een club in de Eredivisie.

28-04-2024 11:44

Ferd +38316

een speler van niveau Klaassen moet niet de grote speler zijn, maar een ondersteunende speler zijn voor een grote speler. Zo niet, dan weet je dat je als club diep gezonken bent. Dat doet voor de rest niets af aan Klaassen en zijn oprechte clubliefde.

29-04-2024 06:34

Oxxer +163834 moderator

Zijn privé leven zal misschien goed gaan, sportief is het dat zeker niet of bankzitten valt daar tegenwoordig onder. Ik val Klaassen niet af, vind Davy een topgozer.

28-04-2024 10:46

Capocapo +12001

Kan wel de serie a, inclusief kampioenschap afvinken, mooie ervaring

28-04-2024 13:16

ajaciedje90 +59729

Ben heel benieuwd of Inter de optie gaat lichten. Hij heeft 158 minuten gespeeld dit seizoen namelijk. Ik kan het mij bijna niet voorstellen maar goed, wie kan het beleid van Italiaanse clubs nou daadwerkelijk doorgronden haha.

28-04-2024 09:52

afct +8921

Als je het als club kunt betalen is davy altijd goed als aanvulling op de selectie zeker als je een pech seizoen hebt met blessures.

28-04-2024 10:00

ajaciedje90 +59729

En je hebt genoeg spelers nodig voor op de training 11 vs 11 te kunnen spelen.

28-04-2024 10:01

Sjjsudj.J +1803

In een 26 koppige selectie en het komt aan op je laatste 2 reserves zet ik liever Pasveer op 10 dan Deef

28-04-2024 10:01

afct +8921

Gaat pasveer naar inter ?

28-04-2024 10:06

401Middenweg401 +5977

Nee, Pasveer gaat niet naar Inter. Maar Sjjsus deed een wanhopige poging om grappig te zijn en tegelijk Davy af te zeiken. Je weet wel, wat hier de afgelopen jaren mode was.

28-04-2024 12:53

Oxxer +163834 moderator

“ wie kan het beleid van Italiaanse clubs nou daadwerkelijk doorgronden haha”

Ik ken minimaal 1 user die in Bella Italia woont, wbt Klaassen, kans lijkt mij vrij klein dat zij verlengen, speelt hij mee is zijn spelaandeel nog minder dan bij Ajax. Loopt er vaak voor spek en bonen tussen, alleen maar rennen zonder balcontacten.

28-04-2024 10:04

wijzijndebeste123 +163105

Woon jij in Italie?

28-04-2024 10:15

Oxxer +163834 moderator

Omdat ik Internazionale een warm hart toedraag? 😂

Nee ik ben het niet, ik spreek regelmatig met hem over Internazionale, degene zal het zelf zeggen, vind het niet gepast dat te brengen.

28-04-2024 10:19

FysioPat020 +25603

Een hele goeie morgen vriend!

28-04-2024 10:41

DankzijCruijff +48659

Hij bedoelt natuurlijk Patrick. Die komt er zelf overigens regelmatig publiekelijk met trots voor uit hier, dus het zal geen probleem moeten zijn om dat te melden.

28-04-2024 10:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.