Geruchtenmolen: 'Timber en Álvarez staan op het lijstje van Klopp'

door Timo Suur 218

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Timber en Álvarez staan op het lijstje van Klopp'

door Timo Suur 218

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is inmiddels gesloten, maar dat betekent niet dat er geen geruchten meer zijn omtrent mogelijk nieuwe en mogelijk vertrekkende spelers van Ajax. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Woensdag 8 maart

'Timber en Álvarez staan op het lijstje van Klopp'

Jurriën Timber en Edson Álvarez staan op het lijstje van Liverpool-trainer Jürgen Klopp, zo meldt Sky Germany. Liverpool wil zich komende zomer versterken met een centrale verdediger en een middenvelder. De twee spelers van Ajax kunnen rekenen op interesse van Liverpool, maar ze hebben nog meer spelers op het oog. Zo zouden ze ook interesse hebben in onder andere Josko Gvardiol, Jude Bellingham en Youri Tielemans. Zodoende is het maar de vraag of de Engelsen zich bij Ajax gaan melden voor Timber en Álvarez.

Dinsdag 7 maart

'Ajax volgt PAOK-spits Tzimas'

Ajax zou volgens het Griekse medium Sportday interesse hebben in PAOK-spits Stefanos Tzimas. De zeventienjarige aanvaller geldt sinds kort als de jongste doelpuntenmaker ooit van PAOK en zodoende gingen de alarmbellen af bij enkele clubs, waaronder Ajax. Ook Fiorentina en AC Milan zouden de Griekse spits in de gaten houden.

Maandag 6 maart

'Ajax houdt Corinthians-talent Pedrinho in de gaten'

Ajax houdt de situatie van Pedrinho, een zeventienjarige aanvaller van Corinthians, in de gaten, zo schrijft de Braziliaanse tak van Goal. Hij wordt genoemd als één van de meest veelbelovende spelers uit de jeugdopleiding van de club en heeft zijn debuut voor het eerste elftal zelfs al gemaakt. Ajax is niet de enige partij met interesse, want ook clubs als Borussia Dortmund, Brighton & Hove Albion, Newcastle United en PSV houden hem in de gaten. Hij ligt nog tot medio 2025 vast in Brazilië, waarbij er een optie voor nog eens twee jaar is. Zijn gelimiteerde afkoopsom voor Europese clubs bedraagt vijftig miljoen euro.

'Ajax is geïnteresseerd in Adama Bojang'

Ajax heeft interesse getoond in Adama Bojang (18), zo meldt DailyMail. De spits uit Gambia speelt op dit moment met Gambia Onder 20 op de AFCON U20. Hij staat daar op de nominatie om speler van het toernooi te worden. Zijn prestaties hebben ervoor gezorgd dat verschillende clubs, waaronder Ajax, geïnteresseerd zijn in de diensten van de spits. Naast de Amsterdammers hebben ook Tottenham Hotspur, Nottingham Forest en Olympique Marseille interesse in de spits. Bojang was de eerste Gambiaan ooit die een hattrick wist te scoren namens zijn land in een Afrikaans toernooi.

Bestel diverse items, waaronder het derde shirt, in de Ajaxshop nu met liefst 50% korting!

Lees meer over:
Plaats reactie

Copa077 +2761

Samen minimaal 100 miljoen

10-03-2023 16:07

ProfessorX +19827

Toch verwacht ik nog veel van Kaplan die gast kan best veel nieuwe seizoen .

09-03-2023 22:19

vanreenen +10186

Ik mis wat. Die gast kan best veel na 3 seizoenen. Of die gast kan best veel na nieuwe seizoen. Of die gast kan er geen ruk van nieuwe seizoen. Het is wel vaak adacadabra met eigen invulling.

27-03-2023 15:06

ProfessorX +19827

Ja taal kip ja het woordje het jij je zin .

Je hoef ook niet te reageren met je domme filosofie .

27-03-2023 21:45

CruijffLegend +4976

Als jullie Timber met rust laten mag Alvarez voor de speciale prijs van 50 miljoen overgenomen worden.

09-03-2023 16:02

willem1958 +8735

Timber zou ik jammer vinden maar Alvarez voor iets van 50 miljoen zou wel lekker zijn.
Hopelijk trekt Ajax dan wel een voetballende zes aan en blijft Taylor dan als backup want ook hij maakt het niet waar.
En verder nu alvast Kudus een zwaar verbeterd contract aanbieden voor nog een paar jaar erbij, ze moeten hem gewoon op niveau Berghuis en Bergwijn betalen, hij is momenteel zo belangrijk voor het team.

09-03-2023 13:01

DePitbull +2714

Alvarez is een speler die gewoon zijn hele carrière bij Ajax kan blijven. Top gozer

09-03-2023 15:58

CruijffLegend +4976

Ja Alvarez, de meest belangrijke speler van Ajax!

09-03-2023 16:07

Daneman +1383

De kans dat Kudus een verbeterd contract tekent is gelijk aan nul

09-03-2023 16:22

CruijffLegend +4976

Dan lekker aan zijn contract houden nog 2 jaar. Als hij volgend jaar weg wil, dan bijtekenen en valt erover te praten.

10-03-2023 01:25

Eurysaces +29498

De verkoop van Alvarez kijk ik enorm naar uit. Niet omdat het een slechte speler is, maar omdat het in niks een middenvelder voor Ajax is. Het gaat ontzettend veel schelen als deze speler (die te goed is voor de bank) geen optie meer is om op te stellen. Zonder Alvarez kan er weer gewerkt worden aan goed voetbal.

09-03-2023 09:11

ElSandrini +18077

Teveel kapitaalvernietiging voor op de bank.... Daarom kun je hem niet passeren nu... Maar voetballend brengt hij veel te weinig en dat is hard nodig op deze positie... Dat breken doet Bassey maar als cv

14-03-2023 19:43

Babangida83 +23809

Als Alvarez op het lijstje van Klopp staat, dan kun je merken dat de technische leiding boven hem niet meer functioneert en dat hij zelf bepaalt.

09-03-2023 09:01

Murdoink +2058

Klopp is anders idolaat van types als James Milner en Fabinho

09-03-2023 17:15

Heldhaftig +11419

Ik heb nú al zin in volgend seizoen.

Nee maar even eerlijk het gaat nog wel even duren voordat we weer zo goed zijn als de vorige 4 seizoenen.

09-03-2023 08:06

BackInBlack +14431

Toch opvallend dat Davy Klaassen nóóit op de lijstjes van de Europese topclubs voorkomt.

En dat terwijl veel AS gastjes nog steeds denken dat Dave zo ontzettend goed is

08-03-2023 21:09

Goldenlastra +1725

Tadic en Berghuis staan ook niet op die lijstjes. Zegt niet alles. Denk dat Klaassen bij veel teams ook niet zou passen. Timber past denk ik ook niet in veel andere soort teams, maar is nog heel jong. Wout Weghorst was zonder Ten Hag ook nooit bij MU gekomen. Klaassen doet zoveel voor het team en cijfert zich weg voor anderen. In ons team heeft alleen Tadic dat ook.

09-03-2023 09:34

BackInBlack +14431

Sure buddy..........

09-03-2023 11:13

CruijffLegend +4976

Klaassen, de man met onzichtbare kwaliteiten! 'Cijfert zich weg'

09-03-2023 16:08

BackInBlack +14431

Meest overschatte speler van de laatste jaren
Bizar

09-03-2023 19:53

Rob.C +8400

"Klopp op lijstje Ajax"

08-03-2023 20:34

Altijdindestraat +39752

Timber wil weg het grote geld lonkt meer dan verstandige opbouw van een carriere. Alvarez tijd is rijp voor een move, cashen Klaas!

08-03-2023 17:16

Aurelius1 +19680

Timber speelt al - wat is het? - 3.5 jaar in de basis bij Ajax. Heeft zich goed ontwikkeld. Eerste seizoenshelft een dip, waar ie uit lijkt te krabbelen. Logisch dat ie na dit seizoen verder kijkt.

08-03-2023 20:29

Babangida83 +23809

2.5 jaar, volgens mij.

09-03-2023 09:02

Libero +19034

Klopt, 2,5 jaar.

09-03-2023 12:22

mokum007 +6516

Timber is nog niet klaar voor de grote werk, dus nog een seizoen bij tekenen,, en Álvarez mag een strikje om

08-03-2023 17:06

Okocha078 +13648

Veltman tranfervrij , gewoon een ervaren verdediger die het prima doet in de PL(als hij wilt)Alvarez, Timber,Kudus, Bassey voor goed geld verkopen en bied Wijndal maar aan aan een Atalanta ofzo, Salah-Edinne zit veel meer voetbal in (Hato erachter)Klaassen, Brobbey(Ten hag?) Rensch, Daramy en Sanchez ook laten gaan. Leuke aankopen: Andre, echte Ajax middevelder, Medina, type Martinez, , Giay toptalent rechtsback, type Nico.Kluivertje kan je voor weinig ophalen en kan prima op rechts met zijn snelheid en diepgang. Ziyech ook altijd proberen mocht het haalbaar zijn

08-03-2023 15:48

Rodsje +14629

Je speelt te veel fifa. Wat een absolute onzin verkondig jij zeg

08-03-2023 15:54

Okocha078 +13648

Is niet wat ik verwacht, maar zou hopen. Vind jij niet dat Rensch te soft is, Brobbey lui en tegenvallend is. De 1e 3 gaan sowieso denk ik en Bassey leuke gast, maar past niet bij ons. Of geniet je van de mooie hoogstandjes van deef, Sanchez, Daramy en Wijndal.

08-03-2023 16:22

VluggeJaapie +2044

Daramy is verhuurd en ik denk dat hij het niet veel slechter zou doen wat op dit moment Bergwijn doet...

08-03-2023 17:54

Okocha078 +13648

Die jonge is in de kleine ruimte niet goed genoeg en voor Bergwijn krijgen we nu nog niet eens de helft, beter vertouwen geven. Hij kan echt wel veel beter. Volgend jaar hebben we hopelijk Godts en VAD achter Bergwijn.

08-03-2023 18:44

Babangida83 +23809

Al die spelers die jij noemt, heb je die zien spelen en goed geanalyseerd?

09-03-2023 09:02

jaripettersson +9425

Doorselecteren. En neem eens tussenjaar als ajax. Of gaan we weer voor 100 miljoen aankopen proberen met hangen en wurgen de eredivisie te winnen.

08-03-2023 15:42

wendoo9 +8101

Mee eens, het zal even pijn doen maar gaat wel zijn vruchten afwerpen. We moeten van dat sentimenten gedoe af en nu hard ingrijpen. Terug naar honger ipv verzadiging wat ik nu het idee heb.

08-03-2023 16:19

Libero +19034

Me dunkt dat we een aardig tussenjaar beleven. Maar erg geanticipeerd op volgend seizoen is er ook weer niet. En John gaat puur voor resultaat, laat jongens die je nu veel moet laten spelen om er volgend seizoen te staan 5 of 10 minuten invallen, zet geen zoden aan de dijk.

08-03-2023 18:01

jaripettersson +9425

@libero Er is niet voor een tussenjaar gekozen maar door dit wanbeleid krijg je er toch een. Geld weggegooid, en weer opnieuw beginnen. Dat is geen tussenjaar maar een verloren jaar.

08-03-2023 18:50

Libero +19034

Hoe je het ook noemt, wat een enorm kutjaar. Ik kan best tegen tegenvallende resultaten, maar niet als die het gevolg zijn van zoveel besluiteloosheid. Reken er ook maar niet op dat het volgende seizoen bewust wordt gekozen om de tijd te nemen om te bouwen aan een gebalanceerde selectie. Leuk hoor, die belofte van Sar dat er binnenkort uitsluitsel komt over een TD, maar die had al afgelopen winterstop actief moeten zijn en al lang en breed bezig met de selectie van volgend seizoen. Of het wordt toch H2, mét bevoegdheden en dat had dan ook al véél eerder gekund. Om te janken.

09-03-2023 09:05

jaripettersson +9425

We zijn het helemaal eens

09-03-2023 12:08

ProfessorX +19827

Moet dan ook wel aanwezig zijn en niet iemand ophalen om dat het moet een TD .

Ze hadden Schreuder voor de winter eruit moeten gooien had je de tijd om te bouwen met Heitinga voor het laatste jaar en die TD waren ze mee bezig .

Het is geen AH waar je even wat kan kopen laat Stefaan of ze wel willen 😜

09-03-2023 22:17

MichelAngelo66 +22131

Alles en iedereen is te koop. Als ze maar teveel betalen. Alvarez voor 50m+, Timber voor ietsje meer. De kunst zit hem in de juiste aankopen, de goeie opleiding en durfen te voetballen.

Echter zolang klunsje Vd Sar denkt TD te kunnen spelen (omdat het wel leuk is) en er vooral troela’s in de RvC zitten zal het met de aankopen niet veel beter gaan. De opleiding heb ik momenteel sowieso geen erg hoge pet van op.

08-03-2023 15:40

Aldinho_nl +1061

Kluisje Van der Sar? Man man, wat gaan sommige hier slecht om met onze helden.

09-03-2023 18:54

MichelAngelo66 +22131

Geen kluisje, maar een klunsje. Tja, Edwin was een geweldige keeper, maar dat maakt hem geen held en zeker geen goede directeur. Ik heb hem vaak verdedigd, maar met zijn flaters, zijn meeloop gedrag vind ik hem inmiddels een echte kluns. Het gaat slecht met Ajax en hij doet alsof er niks aan de hand is.

09-03-2023 22:36

Henkjanklaas +20585

ik bid vaak de laatste tijd: dat een nieuwe TD komende zomer een paar kanjers in huis haalt die allemaal CL waardig zijn, zie het juiste beleid bij Benfica nu. zij zoeken ongeveer in dezelfde pot als Ajax maar komen nu met aanmerkelijk betere spelers dan Ajax afgelopen zomer heeft aangekocht. Nog steeds geen TD trouwens noch 2 ontbrekende technische mensen in de RvC.
wat een waardeloos beleid en Sar zit er ook nog steeds. mijn hart huilt nog steeds.
S--20 verwoordt het hieronder prima. wanneer gata de afvaardiging van onze supportersvereniging eens flink op de deur kloppen van de directiekamer van onze club ?
Als de interesse uit UK klopt voor Alvarez, Timber, en Kudus kun je weliswaar weer zo'n 200 miljoen voor deze drie bijschrijven maar wat koop je er voor letterlijk en figuurlijk gezien...

08-03-2023 15:24

S_020 +4104

Staat zo goed als vast dat Kudus, Timber en Álvarez komende zomer gaan vertrekken en nog geen vervangers. Degene die vervangers moet halen is nog niet eens binnengehaald. Zorgelijk, terwijl juist volgend seizoen een goed team moet staan om de gestegen CL-premies binnen te halen. Daar mikken andere ED-teams (ook) op.

08-03-2023 14:28

***1900*** +4396

Laat 'm maar lekker ergens anders aan Kloppen

08-03-2023 13:23

Jake the Snake +17311

Het vertrek van Alvarez moet denk ik gezien worden als een kans. Goede speler, zeker in verdedigend opzicht, maar voor het Ajax-spel (welke trainer heb je straks?) heb je meer voetbal nodig. Wel heb je na zijn vertrek hardnekkig spelers met kopkracht nodig.

Voor de vervanger van Timber zouden voetballende kwaliteiten en kopkracht prio moet zijn ter aanvulling van Bassey die beide eigenschappen niet heeft.

Verder zal ook Kudus vertrekken. Een goede aanvallende middenvelder en een goede rechtsbuiten zijn daardoor ook noodzakelijk, eigenlijk nu met Kudus al. Wellicht dat een Ziyech (volgens van der Sar zochten ze de nieuwe Blind/Tadic) dat voor een deel kan opvangen. Dan heb je eindelijk ook weer een speler die een vrije trap kan nemen.

08-03-2023 12:51

nelkboyzz +670

Andre voor Alvarez halen en dan vos naast Andre als dubbele 6

08-03-2023 12:58

Vik86 +42397

Hezze van huracan voor alvarez..en Fabricio Diaz ook halen en naast Hezze zetten..Dan heb je een zuid Amerikaanse blok met voetbal en intensiteit op het middenveld..

08-03-2023 13:04

DeKenner +9258

Ziyech zou ik idd ook terughalen.
Alleen Bassey geen (verdedigende) kopkracht is mij nog niet echt opgevallen. Nou heb ik er ook niet speciaal op gelet, maar de indruk die ik van hem heb is dat hij puur verdedigend zowel over de grond als door de lucht zijn mannetje wel staat.
Veltman is eerder ook al genoemd als kandidaat om terug te halen. Misschien geen hoogvlieger, maar wel iemand met een stabiele ondergrens en die als mentor kan dienen voor de vele verdedigende talenten die eraan zitten te komen. Die is in ieder geval comfortabel aan de bal en trekt zijn mond wel open.

08-03-2023 14:02

Rock69 +8398

Ik hou helemaal niet van geruchten. Maar deze twee jongens gaan op zeker met Kudus vertrekken naar het buitenland. En dan heb je een goede coach nodig die een elftal kan vormen en kneden tot een goed dynamisch geheel. Anders gaat Ajax afhaken in hun poging aan te klampen bij de Europese top of wel binnen de top 20. Want we kunnen geen tweede keus coach gebruiken. Het moet echt een goede veeleisende coach zijn die de klappen kent van de zweep

08-03-2023 12:43

Vik86 +42397

110 miljoen zou mooie prijs voor beide in totaal..mja ben benieuwd wat het gaat brengen in de zomer qua verkopen en aankopen..

08-03-2023 12:34

Rock69 +8398

Eerst een goede gevestigde coach

08-03-2023 12:44

Vik86 +42397

En een td..

08-03-2023 12:46

Soccerskins v2 +43192

https://twitter.com/samiyenhabernl/status/1632779090796085257?s=46&t=cJv3GdqL21coN-7PrApHMQ

Zou wat zijn als Ajax Ward als TD kan aanstellen en hij Firmino binnen weet te halen.

08-03-2023 12:17

Vik86 +42397

Firmino zou een aanwinst zijn...mja onhaalbaar denk ik..

08-03-2023 12:32

nelkboyzz +670

Dat zou heel ziek zijn ajax heeft denk ik 2 oudere ervaren spelers nodig zoals met Tadic en blind destijds, firmino zou ook zo een aankoop moeten worden.

08-03-2023 13:00

Bruno04 +15716

Ik heb 2 jaar geleden al een keer gezegd dat firminio in mijn ogen de ideale Ajax spits is. Buiten haalbaarheid ging het toen over welke spits gewoon echt goed bij Ajax zou passen en in mijn ogen is dat echt firminio.

08-03-2023 13:25

Soccerskins v2 +43192

Daar ben ik het helemaal mee eens. Firmino lijkt me de perfecte spits voor het spel wat Ajax hoort te spelen.

08-03-2023 13:46

DeKenner +9258

Klinkt leuk idd, maar die man is ook al 32. Dat zal dan (na Bergwijn afgelopen zomer) de volgende concurrent worden voor Tadic. Tadic speelt in principe altijd en heeft nu de Firmino rol.. ik vraag me af of je daar dan de prioriteit zou moeten leggen..

08-03-2023 14:06

NeeI +107608

Dit zou nu echt echt een speler van de buitencategorie zijn voor Ajax. Eigenlijk de ideale Ajax-spits. Echter vermoed ik een broodje aap. Althans, de Braziliaan kan vast nog ergens in de (sub)top van Italië, Spanje of Engeland terecht.

08-03-2023 14:24

Soccerskins v2 +43192

Hij schijnt wel CL te willen spelen. Maar alsnog gaat hij ook daar genoeg opties voor hebben en hij heeft momenteel een salaris van 10 miljoen per jaar. Hij moet echt bij Ajax willen spelen en bereid zijn veel in te leveren.

08-03-2023 14:35

NeeI +107608

10M per jaar is veel. Te veel. Anderzijds zat hij wel jaren in de absolute top en moet hij nu een stapje terug doen. Dus wellicht valt er wel een mouw aan te passen.

Maar dan nog wat te doen met Tadic en Brobbs?

08-03-2023 14:41

Soccerskins v2 +43192

Tadic wordt 35 en Brobbey laat zien niet klaar te zijn om een heel seizoen te spelen. Ik verwacht niet dat beide heren volop kunnen leveren en zie ze voor volgend jaar allebei als rotatiespelers.

08-03-2023 16:20

tdecler +3302

Brobbey is volgens mij vrijwel hele seizoen fit gebleven toch? Hij is alleen wissel omdat Tadic in de spits staat, en die doet het daar goed en haal je er gewoon niet uit. Dus we weten helemaal niet of Brobbey dat wel of niet kan.

09-03-2023 08:59

Soccerskins v2 +43192

Brobbey heeft dit seizoen 1x de 90 minuten vol kunnen maken. Hij gaat dat volgend jaar geen 40x doen.

09-03-2023 10:05

AlexLitmanen10 +14359

Volgens de geruchten gaat firminho naar Real Madrid

09-03-2023 22:45

Moooo +3950

Gvardiol en Jude Bellingham of beide van Ajax zit wel een groot verschil..

Top top tegen een snelle voetballende centrale verdediger die iets te klein is en een houthakker.

Voor 1 koop je er 2 bij Ajax.

08-03-2023 11:42

Lazell +16973

Wil Timber wel eens op 6 zien. Zo ontzettend wendbaar, comfortabel aan de bal, kiest (bijna) altijd de juiste kleur en alles vooruit. Verdedigend gewoon goed, die positie compenseert zijn gebrek aan lengte en duelkracht tegen fysiek sterke spitsen.

08-03-2023 12:22

Artemio +31580

Timber lijkt mij ook een ideale 6.

09-03-2023 07:18

Moooo +3950

Dat kan zijn broer doet het niet zo heel erg goed bij Feyenoord, in de jeugd waren ze vrijwel identiek aan elkaar.

Als 6 moet je ook goed kunnen passen en een lange bal hebben, iets wat Timber niet kan is passen.
Zelfs zonder een Bassey (pure mandekker) kon Ajax niet opbouwen, 2x een 6 en nog niet op kunnen bouwen, de backs kunnen het ook niet overigens.

Timber komt het best tot zijn recht als centrale verdediger die ver van de 16 speelt (Ajax) zijn snelheid, en in dribbel is uitstekend. fysiek staat hij er ook.
Alleen het smetje is dat hij koppend niet sterk is (mede door zijn lengte) Ajax zal naast een Bassey een echte opbouwer moeten hebben, Grillitisch?
Type F.de Boer..

09-03-2023 14:52

Lazell +16973

Timber is passend niet meer of minder dan Frenkie. Timber is goed in de kleine ruimte, raakt niet onder de indruk als hij onder druk wordt gezet en blijft rustig. Daarnaast is het nu de keuze tussen een vrij goede opbouwer (Taylor) of een goede verdediger (Alvarez). Timber kan beide, waardoor je aan het voetballen komt. Natuurlijk wil je dat een 6 kan passen als Kimmich, maargoed. Zo veel zijn dat er niet.

10-03-2023 11:39

Slang3 +45677

Zou pas nieuws zijn als het niet was

08-03-2023 11:40

Mijnclub33x +9761

Vind ze nou niet bepaald Liverpool waardige spelers maar op de reservebank heb je altijd een basisplaats

08-03-2023 11:40

Vik86 +42397

Dachten mensen van gakbo ook..en zie wat ie nu doet..

08-03-2023 12:33

AlexLitmanen10 +14359

Die bakt er niks van op 1 wedstrijd na

09-03-2023 22:47

tdecler +3302

Zal ik als Liverpool zijnde eerder voor Kudus gaan als ze dan toch hier willen shoppen. Maar liever dat er voor Kudus nog ff een jaartje niemand komt.

09-03-2023 09:01

Redlum +1698

Die moeten ook een stap gaan maken, dat is natuurlijk verloop bij ons.

08-03-2023 11:31

Matts +2124

Zeker waar, maar ik vind Timber echt wel een stuk minder dan vorig seizoen. Hoop dat hij nog een seizoen blijft zodat hij als een "grote meneer" bij een topclub binnenkomt. Moet hij alleen nog wel even zijn contract verlengen, zodat we er ook nog flink wat geld voor vangen ;)

08-03-2023 13:48

barry1988 +23986

Als ze genoeg willen betalen prima.
Voor Timber zou het alleen wel verstandiger zijn te verlengen en nog minimaal 1 jaar langer bij Ajax te blijven. Dit seizoen toont aan dat die nog niet klaar is voor een stap hogerop.
Wat Alvarez betreft flink cashen en een vervanger halen.

08-03-2023 10:31

mokum007 +6516

Precies D

08-03-2023 11:20

Hans Verhagen +14018

Ik zou wel iemand halen met dezelfde mentaliteit, want hij is gedurig de enige met gif in z'n donder.

08-03-2023 11:55

Ajax1812 +9046

Andre Trindade

08-03-2023 12:43

nelkboyzz +670

andre halen voor Alvarez kost 20mil maar 2x zo goed als Alvarez.

08-03-2023 13:02

Andronixos.c +8122

150 miljoen en wij vinden het goed.
En nu wel goede vervangers AUB!!!!

08-03-2023 10:19

Juichtoon +32205

Dat begint met een plan. Kudus, Timber en Alvarez verkopen lijkt me een voorbeeld van geen plan hebben maar je verstoppen achter de kracht van de markt. Zo komen we nooit op CL niveau.

08-03-2023 11:15

TeringHenkie +28172

Wat wil je dan..die gasten vastbinden? Die gasten willen zelf graag de volgende stap maken en Ajax moet het al jaren hebben van de verkoop van hun spelers.

08-03-2023 11:23

Lazell +16973

Vooral Kudus én Timber is pijnlijk. Dan lever je ontzettend veel kwaliteit in die je niet kunt opvangen. Denk dat Timber niet te houden is, maar Kudus nog wel een seizoen wil vlammen als je hem echt kan overtuigen.

Alvarez is een gewaardeerde speler, maar ook eentje die je met een probleem opzadelt waardoor je moet kiezen tussen voetbal en zekerheid. Die kun je vervangen door een meer allround speler en dan kun je er nog op vooruit gaan ook. Het is zo belangrijk wat onze TD deze zomer gaat doen met de selectie. Hij kan een stabiele basis zetten voor de komende jaren, of ons heel ver terugwerpen. Maargoed dat die belangrijke positie goed gevuld is..............

08-03-2023 12:26

Vik86 +42397

Ligt eraan wat je er voor terug haalt..als je een goede td hebt die goede versterkingen haalt die het team meteen versterken dan moet het niet zo veel uitmaken..

08-03-2023 12:36

nelkboyzz +670

Timber kan je wel opvangen kudus ook hoor blijkbaar is ajax bezig met firmino als Ward td wordt kan het wel is gaan gebeuren.

08-03-2023 13:03

Andronixos.c +8122

We weten al dat we deze spelers volgend jaar kwijt zijn. Dat is de pech wat we hebben. Je moet door met selecteren!

08-03-2023 14:32

Juichtoon +32205

@Vik86
Maar ja de afgelopen jaren leren dat als je in 1 seizoen 2-3 CL waardige spelers kunt halen je spekkoper bent. Dus ik weet niet of jij kan rekenen:-;, maar dan is de selectie ook volgend seizoen CL onwaardig omdat je zeker 7 spelers van dit niveau nodig hebt. Daarom zul je ook goed moeten kijken of je bv Kudus toch kunt behouden.

08-03-2023 17:48

AlexLitmanen10 +14359

€150 miljoen? Nou dat gaat het niet worden

Alvarez: €30m
Timber: €45m
Kudus: €60m zoiets?

09-03-2023 22:48

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25275

Beter dan dat ze naar MU gaan ETH heeft ons nu wel genoeg beroofd

08-03-2023 10:17

GNBL +89812 moderator

Wat maakt het nou uit naar welke club ze gaan? Verkopen aan de hoogste bieder lijkt mij.

08-03-2023 10:43

TeringHenkie +28172

Ja natuurlijk, sentimenten tellen niet.

08-03-2023 11:23

EuforischeRealist +15503

Heb Klopp hoog zitten maar Alvarez vergelijken met Bellingham en Tielemans is wel apart hoor!

08-03-2023 10:15

Knalpot +3606

Kloppt die laatste twee zijn echt van die net nietjes.

08-03-2023 10:59

Ricoteb +53174

Je zou maar Fabinho hebben, voor Bellingham gaan, en als dat niet lukt bij Alvarez terecht komen.

08-03-2023 10:13

Lazell +16973

Denk dat Timber een ideale 6 is, ook voor Liverpool. Heeft ontzettend veel conditie, is fel, allround, hoge handelingssnelheid, rustig en confortabel aan de bal, speelt alles vooruit, dribbelt op de jusite momenten in, verdedigend prima.

08-03-2023 12:31

Ricoteb +53174

Ook voor Liverpool? Hij heeft daar bij Ajax nog niet eens gespeeld, dus hoe weet je dat ie dat voor Liverpool zou kunnen? En verder betwijfel ik het wel een beetje. Met de bal aan de voet is hij sterk, maar qua passing is het nou geen megatalent, terwijl veel clubs daar juist een spelverdeler. Ook is hij nog regelmatig positioneel niet scherp genoeg, en dat is juist het allerbelangrijkste op 6.

08-03-2023 13:08

Lazell +16973

Dat kan ik niet weten, maar dat denk ik.

Frenkie is ook geen passwonder of spelverdeler. Wat Timber goed kan, is de tegenstander uitdagen door de bal aan de voet te hebben en voor keuzes te zetten. Stap ik uit of laat ik hem indribbelen. Kan ook heel goed wegdraaien en is behendig genoeg om iemand uit te kappen, dus als iemand verkeerd uitstapt is hij gezien en kan hij de volgende tegenstander voor dezelfde keuze zetten. Zoiets breekt linies open. Hij komt niet voor niets regelmatig na een combinatie en/of met de bal aan de voet in de 16 van de tegenstander.

Positioneel vind ik hem in en rond de 16 ook niet ijzersterk. Denk dat hij juist nog sterker wordt als er iemand achter hem staat die de gaten kan vullen als hij uitstapt. Met "ook voor Liverpool" bedoel ik dat zij meer omschakelvoetbal spelen dan Ajax en, mits in vorm, ook met een hogere intensiteit spelen. Dat kan Timber fysiek aan.

08-03-2023 16:15

AlexLitmanen10 +14359

Frenkie is geen pass wonder of spelverdeler? Ok…

Timber kan over al spelen trouwens. Op rechtsachter kan hij de absolute top halen. Centraal zullen ze hem in Engeland te klein vinden denk ik

09-03-2023 22:52

Hans Verhagen +14018

Timber geloof ik niet..Is echt een dingetje dat hij niet kopsterk is in de eigen zestien.

08-03-2023 09:27

LOCAmpos +10373

roepen ze 2x dat hij te klein is om hem vervolgens een topper te vinden

08-03-2023 09:43

Lunsdale +6270

Verschil met Martinez is dat Martinez wel kan timen en verdedigen. Timber verliest praktisch elk (lucht)duel. En dat in de Eredivisie...

08-03-2023 11:35

MosesD +14632

Vanaf 100 mio natuurlijk doen. Maar dan niet als een malle het geld weer gaan uitgeven. Dat mag komende zomer wat kieskeuriger.

08-03-2023 09:24

Kijker +3372

Dan moet Klopp maar trainer van Ajax worden.

08-03-2023 08:30

Ajaxadam1 +31667

Gvardiol en Bellingham of Timber en Alvarez. Ik zou het wel weten hoor.

08-03-2023 08:15

pookie020 +3894

70 mio Timber en 40 Alvarez --> Gvardiol 120 mio en Bellingham 150 mio. Daar zit de crux.. Niet dat Liverpool t geld niet heeft, maar toch..
Puur kijkend naar kwaliteit is t niet zo moeilijk indd..

08-03-2023 08:48

mvdk +43602 moderator

Dus wij verkopen Timber en Alvarez en gebruiken het geld om Gvardiol binnen te halen?😉

08-03-2023 11:55

Vik86 +42397

Tja ..wij zijn goed in downgraden van spelers..

08-03-2023 12:37

Flipper33 +6826

Zie liever dat ze die Braziliaan
Giovanni halen is nu weer fit

07-03-2023 21:18

DrFootball +15141

Spelers scouten is goed, maar nu eerst het RvC lid technische zaken en de TD aanstellen. Dat zou prio 1 moeten zijn.

07-03-2023 21:02

Nr.10 +110893

Zoiets moet je natuurlijk even goed de tijd voor nemen.

08-03-2023 09:20

LOCAmpos +10373

Vind ruim een jaar toch wel een behoorlijke tijd inmiddels

08-03-2023 09:44

Nr.10 +110893

Mwah. Is een belangrijke beslissing, moet je niet overhaasten. Een halfjaartje bijkomen van de schrik van het vertrek van Overmars. Dan tijdelijke vervangers eerst even aanstellen, zodat je op de korte termijn in elk geval door kan. Vervolgens wel eerst jaartje nemen om tijdelijke vervangers ook te evalueren. Dan halfjaartje om kandidaten lange termijn goed in kaart te brengen. Even op vakantie. Gesprekken voeren met kandidaten. Vervolgens laatste halfjaartje om de knoop door te hakken. En dan even kijken wanneer kandidaat ook beschikbaar is hè. Kan zijn dat die niet direct kan beginnen.
Zie je, zo heb je het zomaar over 3-4 jaar.

08-03-2023 10:26

milan-jantje +2834

Moïse Kean gewoon proberen die zit bij Juventus en mag waarschijnlijk nu weg door die domme rode kaart van dit afgelopen weekend.

07-03-2023 20:37

Ajaxadam1 +31667

Laten we nog een probleemkind binnenhalen. We zijn net verlost van de vorige.

08-03-2023 08:15

BillSplate +9676

Ajax en Griekse spitsen is tot nu toe niet een vruchtbare samenwerking gebleken.

07-03-2023 19:07

Moooo +3950

Bij Utrecht, Vitesse en AZ wel

07-03-2023 23:32

Oxxer +163780 moderator

Nikos Lachgas.

08-03-2023 09:29

kakhoofd3 +4171

Ik vond Pavlidis wel interessant. Felle speler en kan uit het niets prachtig scoren. Weet niet of hij consistent is, volg hem te weinig daarvoor.

08-03-2023 11:03

tdecler +3302

Met 38 goals in 74 wedstrijden heeft Nikos Machlas het toch niet slecht gedaan.

09-03-2023 09:13

BillSplate +9676

Heeft ie ook niet, maar het was geen Ajax spits net als Sonck. Begon in een team dat echt verrot was en niet draaide. Hij maakte niet voldoende het verschil om z'n prijskaartje te verantwoorden.

09-03-2023 22:55

tdecler +3302

Nee, was voetballend niet best. Maar voor een spits telt vooral scoren en als hij dan minder kan voetballen, moeten we soms ook een beetje op de koop toenemen. Sonck was wel een paar klasse minder en werd, als ik mij goed herinner, ook een beetje misbruikt op rechtsbuiten.

Vergeet overigens ook nooit meer die schwalbe van Machlas tegen Feyenoord in de laatste minuten, waardoor het nog 1-1 werd.

10-03-2023 08:31

BillSplate +9676

Haha of die handsbal goal.

10-03-2023 20:31

tdecler +3302

Ohw die kan ik mij niet herinneren eigenlijk

12-03-2023 11:35

Ajax27 +19054

"Ajax houdt ... in de gaten"
Ja AS, goed verhaal. Ik vind dit altijd van die nutteloze berichten. Een scout heeft misschien 50-100 spelers op zijn lijst staan. Er zijn tig scouts over de wereld die voor Ajax scouten. Dat gaat om honderden spelers die in de gaten worden gehouden. Maar nee laten we er eentje uitpikken en hier neerzetten... clickbait.

07-03-2023 13:43

Matts +2124

"De transfermarkt is inmiddels gesloten, maar dat betekent niet dat er geen geruchten meer zijn omtrent mogelijk nieuwe en mogelijk vertrekkende spelers van Ajax. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!"

07-03-2023 15:10

HendrikAjax +16830

Wat een zure reactie. Deze rubriek bestaat omdat een hoop mensen het leuk vinden om transfer geruchten die verband hebben met Ajax te lezen. Als jij dat niet interessant vindt is dat prima maar lees de rubriek dan gewoon niet.

07-03-2023 18:27

Noxin +15456

Dit zijn allemaal nieuwsberichten uit het buitenland waarin Ajax wordt genoemd. Op zich leuk om het te lezen. Maar weet je, en misschien wist je dit niet, maar je hoeft niet perse een artikel aan te klikken als je het niet wilt lezen.

08-03-2023 03:17

stopperspil +11145

Giakoumakis was te goedkoop

07-03-2023 13:37

Oxxer +163780 moderator

Vind jij Giakoumakis goed genoeg voor Ajax?

07-03-2023 17:00

stopperspil +11145

Ook Griek ;) Voor 2,5 miljoen kon je daar geen buil aan vallen, was ook in Schotland succesvol en daar met winst verkocht. Thans hebben wij geen echte centrumspits/afmaker en Brobbey was beduidend duurder, geld zegt niet alles.

07-03-2023 17:54

Oxxer +163780 moderator

Hij was helemaal niet succesvol bij Celtic , zat vaker op de bank dan in de basis, Japanners zijn 1e keus voorin, Celtic heeft er net €1,5M aan verdiend. Die keren dat ik Celtic zag en hij meedeed, was hij heel matig, typisch een one season wonder in de Eredivisie die in het buitenland geen pepernoot raakt.

07-03-2023 20:22

LukaLitmanen +81882

Zoals Afonso Alves?

08-03-2023 10:46

stopperspil +11145

Eens, scoorde bij Celtic “slechts” 1 op 2 maar refereerde aan de nationaliteit van het gescoute talent in het artikel en dat wat duur is niet altijd goed is en dat denken ze bij Ajax vaak. Brobbey ZeroSeason goed vooralsnog en bij 18 miljoen loop je meer risico dan bij 2,5 miljoen

08-03-2023 11:10

Oxxer +163780 moderator

Mede dankzij beslissende goals van Brobbey in tradioneel moeilijke uitwedstrijden werd Ajax afgelopen seizoen kampioen waardoor het € miljoenen aan CL startgeld kon binnenharken. Ik ben het niet eens met de kritiek die hij vaak krijgt, niet ieder mens is hetzelfde. Wbt Giakoumakis bij Celtic, 1 op 2 zegt weinig, een goede spits schiet er daar 30-40 per seizoen in, zoveel kansen krjgt die ploeg in de matige Schotse competitie, Celtic is al jaren alleenheerser, Ranger komt er niet aan te pas.

08-03-2023 11:48

Bruno04 +15716

Doe mij firminio maar.. helaas zal dat er niet inzitten.

07-03-2023 13:30

Slang3 +45677

zulke spelers kunnen gaan dan eerder terug naar Brazilië waar ze nog 2x het salaris van hier krijgen

07-03-2023 13:44

Oxxer +163780 moderator

Nope, Firminho tekende een 5 jarig contract bij Liverpool voor totaal iets meer dan £50M, de salarissen in de Braziliaanse competitie zijn niet superhoog. Gabigol is de best betaalde speler in de Serie A, hij verdiend iets meer dan €3M misschien dat hiij bijverdiend met sponsorcontracten. Als Firminho echt nog wil scheppen kan hij beter niet naar zijn geboorteland gaan.

07-03-2023 17:18

ST +23060

Ik zou geen jeugd (onder 18) meer kopen uit het buitenland. In plaats van 5 tieners uit Scandinavië en Zuid-Amerika zou ik ons liever 4 eigen jeugdspelers doorontwikkelen en de kans geven en voor dat geld 1 kanon binnen halen die er meteen staat. Het aantal buitenlandse tieners dat voor relatief weinig geld (maar bij elkaar opgeteld heel veel geld) een succes is geworden is op 1 hand te tellen over de laatste 10 jaar.

07-03-2023 13:14

arufred +9681

Juist. Waarom zit je niet in de RVC. Eindelijk iemand die logisch nadenkt.

07-03-2023 13:36

wolterx +6310

En toch heeft buitenlandse spelers in 16-18 categorie halen ondanks missers alsnog kleine 70 miljoen opgeleverd met enkele spelers die waarde in kampioenschappen hebben gehad (vanaf 2012/2013 seizoen verkopen) Neem hierin Lassina Traore die met 18 kwam trouwens mee aangezien die door Ajax naar Ajax CT gehaald is om met 18 hier te spelen. De score van 16-18 jaar met NL talent is met dank aan Frenkie de Jong goed maar daar is in aantallen misschien nog wel groter probleem. Maar dat is gevolg van een window van 2 levensjaren pakken en aankopen eruit uitlichten. Kan mij voorstellen dat aankopen tussen hoop andere leeftijden ook twijfelachtige uitkomsten gaat bieden.

07-03-2023 15:21

AFCA22 +2439

Ajax zou eerder moeten proberen om Rijkhoff terug te halen van Dortmund met een aflopend contract.

07-03-2023 13:01

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Dat contract loopt al een tijdje niet meer af.

07-03-2023 13:02

Freddy +11353

Hoevaak dat nog terug moet komen

07-03-2023 13:04

AFCA22 +2439

Oh ik zie dat ik alweer een maand achterloop inderdaad! Haha
Sonde

07-03-2023 14:34

Catenaccio +2752

Mannetje was ongeduldig… lekker laten verschrompelen daar

07-03-2023 13:06

Rolo +13590

Ajax volgt een 17 jarige spits omdat Brobbey nog niet aan kan haken... Dan ga je deze 17 jarige spits in ieder geval niet voor de basis halen. Dat is er geen die je het hele seizoen in de punt wil hebben staan met zijn 17 jaar. Die zijn nog niet constant genoeg, daar win je de oorlog niet mee.

Mooi om dit soort spelers te halen en laten rijpen (mits je ze zelf niet in huis hebt). Maar voor het echte werk moet je een spits halen die er meteen staat en er zomaar 20 in jast.

07-03-2023 12:53

Catenaccio +2752

Onbetaalbaar voor Ajax. Net veel te veel betaald voor Brobbey

07-03-2023 13:05

Rolo +13590

Kwestie van fatsoenlijk scouten. Niks onbetaalbaar.

07-03-2023 13:32

Catenaccio +2752

Waar blijft de TD? Waarom is de rvc nog niet compleet ?
Vd Sar ga aub gewoon weg. Liefst door de achterdeur

07-03-2023 12:45

freak31 +5676

Die komt pas als die Eringa begonnen is. Hopelijk is hij al ingelezen en kan hij gelijk doorpakken.

07-03-2023 13:33

kakhoofd3 +4171

Pepi lijkt me ook wel een goede optie, vind dat wel een speler voor Ajax. Snel en technisch. Wel helaas voor 25mil gegaan naar Duitsland kort geleden dus zal wel wat kosten.

07-03-2023 12:42

Intec2.0 +12395

Stel nou eerst is een technisch directeur aan. Kijk naar de selectie en beslis wat er nodig is aan kwaliteit. Elke linie kan wel iets gebruiken

07-03-2023 12:32

vanreenen +10186

Als alles waar zou kunnen zijn, heeft Ajax nog 20 extra scouts nodig om al die spelers die her en der genoemd worden in de gaten te houden.
Dat red je niet meer met de 90 scouts die nu al wereldwijd voor Ajax werken. Ik zeg ook maar wat, maar dat doen de media ook.

07-03-2023 12:27

JaapStam +136461

Afgelopen weekend zat hij als reserve op de bank bij de wedstrijd; PAOK - Ionikos (6-0)!!! Als invaller maakte hij de 6-0 in de 91e minuut voor PAOK!!!

https://www.youtube.com/watch?v=oxMCZ8x8vH0&ab_channel=PAOKFamily1926

07-03-2023 12:09

Dazoo +3058

Dank, Ome Jaap, inclusief Griekse reclame op de joetjoep. Lekker exotisch.

07-03-2023 12:39

fcbalophetdak14 +1326

Kopt hem goed binnen. Nu al meer goeie dingen gezien dan van de toren van pisa in meer dan een half jaar. Ik heb het idee dat die lucca met de week slechter word bij jong ajax.

07-03-2023 14:16

Patrick78 +51479

‘Ajax volgt PAOK-spits Tzimas'.

En Psv?

07-03-2023 12:02

marceldenb +2295

PSV volgt Ajax

07-03-2023 16:18

Patrick78 +51479

Ahahahaha precies!

07-03-2023 18:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.