Geruchtenmolen: 'Manchester United bereidt bod van honderd miljoen euro op Antony voor'

door Jesse ter Haar 1190

Geruchtenmolen: 'Manchester United bereidt bod van honderd miljoen euro op Antony voor'

door Jesse ter Haar 1190

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is officieel open en dus nemen de geruchten over Ajax toe. Ajacieden worden in verband gebracht met clubs uit het buitenland, vooral interessant talent uit het buitenland weer aan Ajax gelinkt wordt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Vrijdag 19 augustus

'Manchester United bereidt bod van honderd miljoen euro op Antony voor'

Manchester United bereidt een bod van honderd miljoen euro op Antony voor, zo schrijft journalist Santi Aouna op Twitter. Ajax zou een bod van tachtig miljoen euro al hebben afgewezen, maar de Engelsen gaan een nieuwe poging wagen. Het zou gaan om tachtig miljoen vast en twintig miljoen euro aan bonussen. Overigens schrijft hij ook over de beoogde opvolger van Antony. Hakim Ziyech werd al genoemd, maar de naam van Justin Kluivert valt ook.

'Ajax en Everton in verregaande onderhandelingen over Kudus'

Ajax en Everton zouden in verregaande onderhandelingen zijn over Mohammed Kudus, zo schrijft Football Insider vrijdagmiddag. De Ghanees komt in Amsterdam niet in aanmerking voor een basisplek en dus zou een (tijdelijk) vertrek geen ondenkbare optie zijn. Men schrijft dat Everton dicht bij een doorbraak is in de transferonderhandelingen met Ajax.

'Geluiden over terugkeer Ziyech nemen toe'

Op Twitter gaan geluiden rond over een mogelijke terugkeer van Hakim Ziyech bij Ajax. De spelmaker komt bij Chelsea amper aan spelen toe en vanwege het mogelijke vertrek van Antony naar Manchester United komt er wellicht een plekje vrij. Zie hieronder een overzicht van tweets die duiden op een mogelijke terugkeer van Ziyech bij Ajax.

Woensdag 17 augustus

'Scouts van Ajax aanwezig voor Zweedse verdediger'

Er zitten scouts van Ajax op de tribune voor de Zweedse centrale verdediger Isak Hien, dat meldt journalist Anel Avdić van het Zweedse medium Sport Expressen. De rechtercentrale verdediger speelt bij Djurgården, dat uitkomt op het hoogste niveau van Zweden. Volgens de journalist zitten er ook scouts van Hellas Verona en Galatasaray op de tribune tijdens de wedstrijd tegen APOEL Nicosia. Hien maakte een opvallende positiewijziging door, de 23-jarige verdediger fungeerde twee jaar geleden nog als spits.

Dinsdag 16 augustus

'Ünüvar mogelijk naar Trabzonspor'

Naci Ünüvar vertrekt mogelijk naar Trabzonspor. Dat meldt het Turkse medium 61saat dinsdagmiddag. Ajax en Trabzonspor zijn in onderhandeling over de transfer van Ahmetcan Kaplan en naar verluidt is men nu ook in gesprek over een overgang van Ünüvar. Of het om een definitieve transfer of een tijdelijke overgang gaat, wordt niet beschreven. Bij Trabzonspor speelt ook Stefano Denswil, met wie Ünüvar goed bevriend is.

'Ajax en Trabzonspor akkoord over Kaplan'

Ajax en Trabzonspor hebben een akkoord bereikt over de transfer van Ahmetcan Kaplan. Dat meldt het Turkse medium Sporx dinsdagmiddag. Naar verluidt betaalt Ajax 9,5 miljoen euro voor de Turkse verdediger. Daarnaast heeft Trabzonspor een doorverkooppercentage (15 procent) bedongen.

Maandag 15 augustus

'Bandé kan overstap naar Caen maken'

Hassane Bandé kan de overstap naar Caen maken, zo schrijft Foot Mercato maandag. Het contract van de aanvaller uit Burkina Faso loopt medio 2023 af en zodoende wacht de Franse club geduldig af om hem te kunnen verwelkomen. Naast Caen zouden er ook Belgische clubs zijn die op de loer liggen en de situatie van Bandé in de gaten houden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Icu +1360

100+garnacho&elanga

20-08-2022 19:50

AlexIbarra +19215

Hoe zit het nou eigenlijk met de opleidingsvergoeding voor Antony?
Is die voor Brazilianen ook 5% (0,5% per jaar leeftijd 13-22) of geldt dat alleen voor EU-spelers?

Heb het nou 2x snel geprobeerd op te zoeken maar nog niet echt duidelijkheid.

20-08-2022 19:18

Andersen de man +1998

Kluivert:')

20-08-2022 17:00

JantjeBeton +2953

Ik haat het om te moeten zeggen en toegeven, maar ondanks dat ik hem destijds een megadomme geldrat en Judas vond, zou ik dit eigenlijk helemaal niet zo heel gek vinden als oplossing.

Hij houdt het Nederlandse aandeel in het team op peil - onder de vele nieuwe aanwinsten zijn er toch ook best weer veel niet-Nederlanders, en moeten er mijns inziens voor oppassen niet een soort Liverpool of ManCity te worden - en zal in al die jaren in het buitenland toch echt wel wat beter en volwassener zijn geworden. Heeft ook best veel gebankt natuurlijk, maar ten tijde van zijn doorbraak was hij gewoon nog een flink talent uit eigen jeugd.

Hoeft denk ik ook niet al te veel te kosten, aangezien dat Mourinho hem niet nodig lijkt/zegt te hebben voor komend seizoen. En weet ten slotte hoe Ajax speelt, en zal dus niet eerst nog een jaartje bij Jong hoeven "wennen". ;-)

21-08-2022 13:05

Jellie +420

Duurt allemaal erg lang dat derde bod als het al komt.

20-08-2022 16:59

JOHANisGOD +18498

GERUCHT: Luciano Valente (18/🇮🇹) van FC Groningen wordt gevolgd door Ajax

https://t.co/nS9qiLuxOD

20-08-2022 16:17

RijkdeGooier +2875

Zouden de scouts dan geen nieuw Braziliaantje op het oog hebben?? Kan niet zo zijn dat daar niets interessants loopt van circa € 25 mlj.

20-08-2022 14:20

ProfessorX +19827

Die mogen niet zomaar overkomen .

20-08-2022 14:25

Maikel +6862

25 miljoen voor een keeper zou beter zijn.

20-08-2022 17:14

1991 +7787

Geen vertrouwen in Chico?

20-08-2022 17:15

Flipper33 +6826

Giovanni zaten ze toen achteraan is in potentie beter als Antony maar liep een ernstige blessure op ! Aan de enkel daarna niks meer over gehoord maar is volgens mij alweer hersteld van de blessure.. geloof dat Newcastle United nu achter hem aanzit.

21-08-2022 09:21

Brooklyn +4132

Off. Stil rondom Mo. Goed teken!

20-08-2022 11:39

PartyPat +1458

Dat krijg je als je het weekend is

20-08-2022 11:54

Zuiderling +2215

Inderdaad...als ze hem kwijt wilden was hij nu toch al wel weg geweest..

20-08-2022 18:04

Zuiderling +2215

Ik bedoelde te zeggen dat er van Ajaxzijde uit een statement was gekomen dat ze van verdere samenwerking met Ihattaren af zien en de optie tot koop niet te lichten. De paar maanden huur zullen ze dan wel voor lief nemen en betalen.

21-08-2022 08:29

Flipper33 +6826

Vind Mo in potentie beter dan Ziyech hoop dat ze Mo weer kunnen motiveren en een kans geven !

21-08-2022 09:22

Jellie +420

De Engelse tabloids staan weer vol met verhalen dat Antony aan het staken is:) altijd lachwekkend. Enige leuke aan the Sun was pagina 3, maar ook dat is al een tijdje verleden tijd.

20-08-2022 10:38

Oxxer +163797 moderator

Help mij even op weg wat was er met pagina 3 in the Sun? 😉

20-08-2022 14:25

Maikel +6862

Samantha Fox oxxer.
Die ken jij niet 😂😉

20-08-2022 17:15

Oxxer +163797 moderator

Nee nooit van gehoord, wie is dat?😳

20-08-2022 17:18

JantjeBeton +2953

@Maikel:

Dat klinkt enigszins als de "artiestennaam" voor een vrouw van lichte zeden, maar wellicht kun je dat tegenwoordig niet meer zeggen (want vrouwonvriendelijk)... :-P

21-08-2022 13:13

Noahdepoah2021 +4843

Die honderd miljoen is peanuts voor Manu. Ze hebben 350 miljoen fans wereldwijd. Als 1% een nieuw shirt koopt met Antony erop dan is het geld weer terug verdiend. Dat is ook waarom Ronaldo niet weg mag. Levert teveel geld op.

20-08-2022 10:25

BackInBlack +14441

Opbrengst shirt verkoop is niet volledig voor de club maar met name voor het sportmerk zelf

20-08-2022 10:39

Tadic84 +1351

Denk niet dat de fans van ManU zelf nog zitten te wachten op het kopen van een shirt van Ronaldo. Dus die inkomsten zal wel meevallen😉.

20-08-2022 10:44

Ibrahimofiets +1060

Zie deze theorie nog steeds vaak genoemd worden dat spelers makkelijk terugverdiend worden door shirtopbrengsten. Klopt niks van. Dan zouden er veel meer torerenhoge transfers zijn als nu het geval is.

Voor de liefhebber die van feiten houdt over shirtjesverkoop nog onderstaand artikel:
https://www.businessinsider.nl/tijd-om-een-hardnekkige-mythe-uit-de-voetbalwereld-door-te-prikken-656706/

20-08-2022 12:15

Tabbink +1535

Als je dan leest dat Adidas 750.000.000 pond betaald voor een sponsorcontract krijg je dat indirect voor de shirtjes. Man United krijgt jaarlijks 95.000.000 euro overgemaakt van Adidas. Dat bedrag is omgerekend ruim 800.000 shirtjes. Het is maar net hoe je het bekijkt. Linksom of rechtsom leveren de shirtje veel geld op.

20-08-2022 12:30

MPAjax +8374

Dan zou het zelfde zijn als de hoge transfer prijzen van basketballers en baseballers in amerika

20-08-2022 20:38

Ibrahimofiets +1060

Het klopt dat United 95 miljoen per seizoen van Adidas ontvangt. Dit maakt nog niet dat dit seizoen Casemiro, Martinez en Antony zichzelf terugverdienen door shirtjesverkoop.

Wanneer je elke zomer niet meer dan 95 miljoen uitgeeft zou je het tegen elkaar af kunnen strepen inderdaad.

21-08-2022 08:37

WillyBrokamp +11117

350 miljoen fans van FC Bagger

20-08-2022 16:10

AlexIbarra +19215

Waarschijnlijk veel mensen in de 3e wereld zonder tv of internet.. ;)

20-08-2022 19:05

MPAjax +8374

Die fans zijn allemaal nog van de tijd toen beckham er speelde waarschijnlijk 😂

20-08-2022 20:39

godlike +3806

Als de bonusregeling is dat Manchester bij de laatste 6 eindigt doen, anders niet.

20-08-2022 10:18

Steffenhagen +37732

Ben ik nou de enige die de Ziyech optie niet de meest logische vind? De snelheid en de diepte van Antony zijn enorm belangrijke wapens . Ziyech zal dat heel anders gaan invullen .

20-08-2022 10:12

Berghuis +14292

Bergwijn heeft die diepte wel dus dat zal niet z'n probleem worden. Wel zou het inderdaad fijn zijn als je 2 van zulke spelers hebt.

20-08-2022 10:18

ROBtje +625

Brobbey heeft diepte en snelheid.
Zyech steekt ze beide weg ala promes maar dan met meer kwaliteit

20-08-2022 11:49

Dennisthebeast +3556

Snelheid en diepte betekent nog niet altijd rendement. Iets wat Hakim Ziyech beduidend meer had toen hij het Ajax shirt droeg!

20-08-2022 14:48

MPAjax +8374

Ziyech is meer een nummer 10

20-08-2022 20:39

Ferd +38310

nee, je bent niet de enige. Ziyech heeft ook 0 restwaarde en is geen echte rechtsbuiten. Of je zou hem moeten zien als opvolger van Tadic als ervaren leider van het team, dan zit er wel enige logica in maar dan moet ook de transfersom navenant zijn.

22-08-2022 06:59

Diana KLaverweide +1761

Antony is geen 100 miljoen waard. 80 ook niet. Veel te wisselvallig. Verkopen en door

20-08-2022 08:48

Ajax-Amsterdam +4190

Talent en de potentie speelt ook een grote rol in de waarde van een speler. Als hij een constante niveau weet te halen, wat moet lukken dit seizoen bij Ajax, dan is hij zeker wel minimaal die 80 mil waard. Als we elk talent verkopen die (nog) wisselvallig is krijg je een groter onbalans in het elftal. Want je zal weer nieuwe talenten of aankopen moeten halen en inpassen in het team. Dat kost tijd want ze moeten wennen en etc. Visuele cirkel.

20-08-2022 11:00

Brooklyn +4132

Én leeftijd! Ofwel, je schrijft er niet zoveel op af, als hij (redelijk) slaagt.

20-08-2022 11:38

AlexIbarra +19215

Je laatste zin is zo lekker simpel..

Niks verkopen en door, we gaan 2 maanden lang elke fucking Euro eruit persen.
Normaal moeten we twee aardige spelers verkopen (of 1 goede) om 20 miljoen te verdienen. Nu kunnen we 20 miljoen extra verdienen door lekker te babbelen.

Bij United zitten ze billen te knijpen tot Liverpool a.s. maandag, er Moet iets gebeuren om de fans tevreden te houden.
Wij moeten niks.

20-08-2022 19:10

BxM +4079

Proberen om 85-90M vast te maken en dan 10-15M bonus, dan moeten we wel en dan Ziyech terughalen. Die kan echt nog wel 3-4 jaar op topniveau meedraaien en is een held. Plus, als het om een leen met koopoptie gaat is het helemaal ideaal.

Ik hoop wel dat de leegloop nu stopt want ook al zijn nieuwe namen altijd leuk, als Kudus, Alvarez ook nog weggaan wordt het echt veel opnieuw bouwen. Beetje een FIFA22 transferwindow zo.. dat werkt anders in het echte voetbal. Dit wordt een uitdaging voor Schreuder.

20-08-2022 08:40

ouweman +4929

Ik hoop dat Antony blijft, maar 100 miljoen en dan Ziyech terug zou top zijn.
Alvarez behouden, Kudus gaat niemand missen want die speelde toch nooit.

20-08-2022 11:43

AFCAMM +11335

80+20 niet doen. 90+10 zou al beter zijn. 100 vast nog beter. Maar niet als Kluivert daarvoor terugkomt. Moet er niet aan denken.
Heb niets tegen hem, maar lijkt me totaal niet wat we nodig hebben.

20-08-2022 08:24

Edward.v +23

De oude club van Anthony heeft een doorverkoop percentage van 20% bedongen. Bij 100 miljoen dus 20 miljoen inleveren.

20-08-2022 08:13

afca1985 +21161

20% van de winst is het meestal

20-08-2022 08:17

stefanwillem +11979

Nee deze deal was 20% van de volledige transfer dacht ik.

20-08-2022 08:31

PartyPat +1458

Klopt niet. Het is over de winst.

20-08-2022 09:24

Ferd +38310

klopt niet. Het is over het hele bedrag, 20% van de rechten

22-08-2022 07:00

Cruijffthebest +13318

Nee Man. U, het is 100 miljoen vast exlusief 20 miljoen aan bonussen of ga anders lekker Gakpo ophalen!!!

20-08-2022 08:04

Leo8604 +2025

Schrijven de mensen die amper een 20 euro biljet in hun zak hebben. weet je wel hoeveel 100 miljoen Euro is ? Het is jammer dat Antony vertrekt maar 100 miljoen mag en kan je als Ajax zijnde niet weigeren.

20-08-2022 08:21

xerr +2506

Daarnaast is 100M bijna de volledige transfer uitgaven die we deze zomer hebben afgetikt. Dit is een niet te weigeren bedrag. En een nieuw record voor Ajax en eredivisie.

20-08-2022 10:01

Dapperestrijders81 +2101

Interview met antony in de telegraaf geeft me moed dat hij niet gaat muiten.

20-08-2022 07:45

Dapperestrijders81 +2101

Om met de deur in huis te vallen: kun je de fans geruststellen en zeggen dat je na 1 september ook nog het Ajax-shirt draagt?
Antony: „Nee, om heel eerlijk te zijn kan ik dat niet. Wat ik wel kan zeggen, is dat ik met mijn familie, zaakwaarnemers en Ajax tot de juiste beslissing wil komen, die goed is voor iedereen. Uiteindelijk bepaalt God mijn toekomst.”

Laat ik het anders vragen: baal je als je na het sluiten van de transfermarkt nog in Amsterdam speelt?
„Nee, nee, nee! Ik ben heel gelukkig bij Ajax, heb een contract tot de zomer van 2025 en zal elke seconde alles geven voor deze prachtige club. Het shirt draag ik met trots en vanaf dag één voel ik me thuis. Als we met zijn allen beslissen dat ik hier blijf, dan weet ik dat dit het beste voor mij en de club is. Het is niet zo dat ik weg moét.”

20-08-2022 07:46

OuweDibbes +11721

Inderdaad vond het niet echt een muitend interview. Ik denk ook dat ie blijft..

20-08-2022 07:56

valentino88 +2512

Maar er wordt niet aan hem gevraagd of het spelen van CL een rol speelt?

Hij heeft zelf toch ook wel ambities. Na het wk komen er echt wel betere clubs lijkt mij…

20-08-2022 08:21

AjaxHoorn +32989

Mocht je Antony verkopen en ook Kudus verkopen, zou ik Klaassen nog van de hand doen.

Ik zou dan Leon Bailey proberen over te nemen. Dat is echt een geweldige buitenspeler met snelheid en een actie. Is door een blessure niet lekker uit de verf gekomen bij Aston Villa. Maar heeft ook weinig rendement behaald terwijl hij bij Leverkusen echt heel goed was.

Dan kun je Ziyech halen ter vervanging voor Kudus en Klaassen.

Keepertje erbij. Misschien Moriba voor Alvarez.

20-08-2022 07:34

Dennis129 +11877

Klaassen wil helemaal niet weg. En van interesse in hem is ook helemaal niets bekend. Het is geen football manager.

20-08-2022 07:58

NeeI +107618

Kijken hoe gelukkig Klaassen nog blijft als je m zo behandelt als Kudus.

Unuvar en Fitz-Jim doorschuiven.

20-08-2022 09:52

barry1988 +23986

Dat is denk ik ook de reden dat Kudus weg mag om ruimte voor Ünüvar en Fitz-Jim te maken.

20-08-2022 11:32

Multi +33137

Denk je eindelijk eens aan het begin van het seizoen dat bijna iedere positie goed dubbel bezet is en je flink wat kwaliteiten rond hebt lopen, vrij ruim voor het sluiten van de TL. Krijg je dit gedoe 1,5 week voor de markt sluit. Het kan ook nooit is op tijd allemaal geregeld zijn, klote clubs met hun belachelijk kapitaal.

20-08-2022 07:24

AjaxHoorn +32989

Antony heeft overigens gezegd dat het geen probleem is als Ajax beslist dat hij blijft.

20-08-2022 07:45

Multi +33137

Ik hoop het, deze aanval is zo heerlijk dynamisch en onvoorspelbaar het zou toch heerlijk zijn als we daar een jaar van kunnen genieten.

20-08-2022 07:55

arufred +9700

Hoe kan dit nou? Ten Hag had 145 m te besteden maar heeft dat inmiddels al uitgegeven aan o.a. Martinez en Casimero.

20-08-2022 05:10

BungTahamata +1960

Ik denk dat de Glazers een beetje druk voelen en ze de geldkraan hebben opengezet.

20-08-2022 09:24

JOHANisGOD +18498

20/21
Ziyech
23 wedstrijden gespeeld.

Hoe vaak als invaller?


Hoe goed is Ziyech nog?
Heeft iemand daar kijk op?

20-08-2022 02:47

1991 +7787

'Manchester United are going for a Double-Dutch raid for highly rated PSV forward Cody Gakpo & Ajax’s Antony for a combined fee of €95M+ 🚨🚨🚨'

20-08-2022 02:21

Psychevore +21186

Dan willen ze Gakpo gratis hebben ofzo?

20-08-2022 03:42

Dolberg25 +8857

A combined fee? Hoe willen ze dat nou weer doen? Sturen ze dan 2000 kilo coke naar Amsterdam er bij?

20-08-2022 04:45

arufred +9700

Antony alleen is al 100M

20-08-2022 05:12

Allesreiniger +3361

Dat gaat hem sowieso niet worden voor die prijs

20-08-2022 08:04

Allesreiniger +3361

Desnoods, waar moet ik mijn veto inleveren?! 😎
Maar serieus, 95m voor Cody en Antony. Antony gaat zeker niet voor minder dan 90m (als hij al gaat) en dan zou PSV Cody laten gaan voor 5m?! Nah, ik gok dat mijn veto niet nodig is.

20-08-2022 10:49

Ibuprobrimovic +4598

Off: ene Sinclair Bischop gaat naar ESPN en komt van.. je raad het al. Rijnmond. Weer zo'n commentator waar je je weer dood aan gaat ergeren en door een feyenoordbril kijkt

20-08-2022 02:01

Carrerdecasp +8167

Haha dat is niet ok, dit is gewoon een fan. Amateurs daar!

20-08-2022 06:49

3*stars*3 +23352

100mil is niet te weigeren.
Eerlijk is eerlijk, 80 weigeren was al een risico maar United is totaal de weg kwijt en Erik idem.
Hoe de fuck kan jouw back up optie nou Gakpo zijn?…

Maar das andere discussie en ik zie het nog rondkomen tussen Ajax en United.
Jammer voor de fans maar zo gaat het nou eenmaal.

20-08-2022 01:40

Cello +52796 moderator

@3*stars*3

Heb je dat van Atletico Madrid de afgelopen 4-5 dagen meegekregen?. eerst weigeren ze een bod van 130mio op Felix, waarna op 3 andere spelers elk ook 40mio werd geboden en wederom verkochten ze een 'nee'. Die zeggen gewoon binnen een paar dagen 'nee' tegen 250mio euro......

20-08-2022 01:44

3*stars*3 +23352

Klopt, ook gelezen.
Het is natuurlijk ook een spelletje van bluf.
Ajax blijft een grote club maar uit een klein land.
Je kan nee zeggen maar Huntelaar en Hamstra krijgen ook te maken met RVC en weet ik wat nog meer.
Zou mij gewoon niet verbazen, als Antony vertrekt.

Al hoop ik van niet en dat hij nog minimaal 1 seizoen blijft.

20-08-2022 02:38

Voetballover +3083

100 miljoen direct cashen

20-08-2022 01:28

fc Barcelona_ke +19239

100 miljoen?? ik zou gewoon akkoord bereikt. we zijn geen Real Madrid, die kan makkelijk de bod geweigerd.
ZIyech moet idd als een vervanger gekomen. extra buitenspeler zou zeker geen luxe voor ons. Kluivert is idd optie, hij kan andere kant ook spelen... maar ik zou hem toch liever niet gekomen hoe hij arrogant was toen hij bij ons weg ging.
ik zou liever Abdessamad Ezzalzouli van Barcelona halen...

verder moet zeker extra een middenvelder, die meer defensief kan spelen als Kudus inderdaad tijdelijk vertrek kiest.
Grillitsch, van de Beek, Schouten of Koopmeiners moeten komen.

20-08-2022 01:07

1991 +7787

Kudus moet gewoon volgend seizoen terug komen, een jaartje trainen in de Premier League doet hem goed, en zou vaker gebruik van gemaakt moeten worden door Ajax..

20-08-2022 01:22

AjaxHoorn +32989

Ik zou niet blij worden van Koopmeiners of Van de Beek. Ik gun Donny alles maar het is niet het type middenvelder die ik nu graag zie. Grillitsch ken ik niet, maar Moriba zou misschien wel wat moois zijn.

Ik wil trouwens dat Antony lekker blijft.

20-08-2022 07:14

ArthurG +1616

Dit kun je toch nauwelijks afslaan? 100 miljoen krijg je nooit ofte nimmer meer voor Antony. Als je Ziyech terughaalt ga je er niet eens zoveel op achteruit (wel in potentie natuurlijk, Antony kan het uiteindelijk verder schoppen dan Ziyech). Maar volgende zomer ben je Antony sowieso kwijt, dan kun je wellicht beter nu cashen als je een goede vervanger kunt halen. Kun je ook nog het een of ander investeren in nieuwe spelers en/of contracten verlegenen.

20-08-2022 00:49

1991 +7787

Conceicao ;)
O wacht, daar is natuurlijk 'maar' 5 miljoen voor betaald.. en niet de +-25 miljoen die afgelopen winter is geboden door Ajax, dus is het vooral een speler voor Jong..

20-08-2022 01:01

Pingelaar +13223

Dus jij denkt werkelijk echt dat Conceicao nu al potten gaat breken in de CL?

De potentie is daar, dat is wel duidelijk, maar het verschil in niveau en spelintelligentie met Antony is veel te groot.

Ajax kan nu zeker niet gaan verzaken in Europa en de eredivisie. Het is een must om kampioen te worden en daarmee CL veilig te stellen voor volgend seizoen.

Ziyech is in mijn ogen een waardige vervanger.

20-08-2022 03:35

1991 +7787

Deze man is ook 3 jaar jonger, maar al gevorderdere met hoe Antony bij Ajax kwam 2 jaar geleden ;)

20-08-2022 05:47

ProfessorX +19827

Heb jij onlangs positiespel van de open training gezien ?

Conceição was juist super intelligent en verdeelde makkelijk in hoog druk en tempo

20-08-2022 14:36

1991 +7787

Ik zeg hierboven niks negatiefs over Chico..

20-08-2022 17:03

wendoo9 +8108

Ik hoop dat Liverpool United zo een afstraffing zal geven en helemaal tot het bot vernederen.

20-08-2022 00:38

Henkje Netherlands +10195

Ja als die kale gek niet op past dan haalt ie september niet eens. Het al die zogenaamde “processen” kom je in NL nog wel, maar in het buitenland flikkeren ze je er gewoon uit.

20-08-2022 00:43

Cello +52796 moderator

Oh Liverpool zal idd wel winnen, maaarrrr afstraffen (?)... Liverpool overtuigde de eerste 2 duels ook niet hè?. Twee keer gelijk daar waar ze normaal gewoon overheen zouden moeten walsen. Dus ook 4 verliespunten al, 2 boven manU.
Maar we kunnen wel verwachten dat ze ManU zullen verslaan.

20-08-2022 01:17

roodwit007 +14202

uitverkoop aldi een gakpro met korting geen garantie bleuband zegels tellen ook

20-08-2022 00:33

Gewoon Gijs +18319

one hundred and eigthy!

20-08-2022 00:29

DeHeerVanDeMeer +25164

Als iemand hier in juni had gezegd dat we deze zomer 205 miljoen netto/ 245 miljoen bruto zouden verdienen aan transfers dan had ik diegene compleet voor gek versleten...

20-08-2022 00:27

VluggeJaapie +2044

Hahha... tja, wat een geld he maar wat onze Johan zou zeggen,. Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken!!! Maar goed Ziyech wellicht terug of Kluivert maar ik weet het niet met die Kluivert, ik zou kijken of die Marquinhos of Juan op te pikken zijn van Sao paulo!¡!

20-08-2022 07:12

DeHeerVanDeMeer +25164

Met dit geld kunnen we een goede speler terug halen en houden we nog 50 miljoen over, kunnen we een slecht jaar zonder CL overleven.
Kluivert is 2 stappen terug, er moet wel een gelijke speler terug gehaald worden.
Vertrouw erop dat men niet gek is en er allang een lijstje klaar ligt!

20-08-2022 09:39

WZAWZDB14 +4620

One hundred million dollars🧏

20-08-2022 00:25

Eurysaces +29499

De tering, verliezen we onze beste aanvaller en beste middenvelder en dan komen we uit bij Justin Kluivert als vervanger.

Voelt een beetje alsof H2 en Schreuder van een prachtige LSD trip over zijn gegaan op een overdosis GHB.

20-08-2022 00:22

ian_r_ros +1346

Beste middenvelder🤣

20-08-2022 00:23

Eurysaces +29499

Zonder twijfel, gaan we met veel pijn naar kijken in de PL.

20-08-2022 00:25

Hakim22 +7429

@ian wie is er beter dan?

20-08-2022 02:52

Simpelishetmoeilijkst +25096

Kliuivertje mag terugkomen, maar zonder een salaris het eerste seizoen.

20-08-2022 02:15

AjaxHoorn +32989

Of jij zit in een LSD trip. Kluivert is helemaal geen optie.

20-08-2022 07:16

Ajax14AMS +25205

Hoop wel dat, stel dat Antony blijft, we alsnog voor Ziyech gaan. Wil hem niet laten zitten daar en hij is een van de weinige (wie had dat gedacht) met genoeg clubliefde om terug te komen wanneer hij nog van waarde kan zijn. Zou het heel jammer vinden als die liefde beschadigd zou raken door dat we hem aan het lijntje houden en uiteindelijk alsnog niks ermee doen. Hij is ook iemand die dat persoonlijk zou nemen denk ik. Heb alleen geen idee waar hij dan kan spelen hahahah

20-08-2022 00:19

Cello +52796 moderator

@Ajax14AMS

Ziyech heeft ook weinig smaken om uit te kiezen. Als het verhaal Ajax niet gaat gebeuren zal ie. of ie het leuk vind of niet, gewoon bij Chelsea blijven. Op dit moment is er geen enkele interesse, iig die concreet is. Milan is ook afgehaakt.

20-08-2022 00:30

Cello +52796 moderator

Het blijft toch apart. De situatie dat een flink aantal supporters al wil toegeven aan, op het ruggetje gaan, bij een bod van 80 mio en de heren Huntelaar en Hamstra niet.

Er waren tijden dat dat geheel omgekeerd was. Dat juist supporters niet tevreden waren met een transfersom èn liever de speler behielden, want kapitaal staat op het veld toch?.

Nu lijken we meer om het geld te geven. Eigenlijk bizar!.

20-08-2022 00:18

MrIvez +3493

Denk dat het te maken heeft met dat mensen 80m+ een zeer goed bod vinden voor Antony. Het is een zeer goede voetballer, maar geeft ajax ook gelijk het kapitaal om op de huidige voet door te blijven gaan voor komende jaren.

20-08-2022 00:21

Cello +52796 moderator

@MrIvez

Voor mn gevoel is het een jaar te vroeg. Als we nu in 2023 zaten had ik er wel in mee kunnen gaan met je. Maar nu, wanneer Antony vertrekt heb ik er voor komend seizoen geen goed gevoel over al helemaal niet als ik me bedenk dat over ruim 2 weken de CL alweer begint....
Ik denk dat dit, zoals het nu dreigt te gaan, geen goed jaar wordt. Gewoon veel en veel te veel basisspelers die vertrekken.

20-08-2022 00:26

MrIvez +3493

Hmm snap je gedachtegang, echter vind ik Ajax stukken beter ogen dan laatste 3 maanden vorig seizoen (qua doelgerichtheid, voornamelijk dankzij bergwijn) denk dat Martinez moeilijker op te vangen is dan Antony gedurende het seizoen aangezien dat echt vertrouwen en bouwen is. Laten we hopen dat ze hoge ogen gooien in de CL

20-08-2022 00:31

AjaxHoorn +32989

Eens. Je moet niet al je basis spelers kwijt raken voor de continuïteit. Als Ziyech terug komt heb je iig wel een speler die je spel kent etc.

20-08-2022 07:17

DankzijCruijff +48641

Dat eeuwige verongelijkte over het feit dat er supporters zijn die iets geven om de financien; het is allemaal niet zo ingewikkeld, hoor. Als je een supporter bent die iets verder kijkt dan alleen het huidige seizoen en het seizoen daarna, dan begrijp je dat in het hedendaagse voetbal de financien ook ontzettend belangrijk zijn. Zeker gezien het business model waarin we sinds een aantal jaar een redelijk radicale switch hebben gemaakt. Dan kun je wel de romanticus uit blijven hangen en doen alsof je als "liefhebber" niets moet geven om alles wat met geld te maken heeft, maar dan besef je volgens mij niet helemaal welke industrie (ja, voetbal is een sport maar zeker ook een industrie) en welke club binnen die industrie je aan het volgen bent.

20-08-2022 00:23

Cello +52796 moderator

@DankzijCruijff

Daar zou je volledig een punt hebben, met dit verschil, dat we vandaag 20 augustus (los van Kudus' overgang) reeds een transferoverschot hebben (na alle aan- en verkopen) tussen 40 en 50mio. Een dikke plus dus.
En dat is mijn uitgangspunt. Dan is de nood om te verkopen er niet!. En heeft Ajax allang voldaan aan het businessmodel. En ja...op een dergelijk moment kan je, zoals jij het dan noemt de romanticus uithangen, de liefhebber zijn....

20-08-2022 00:38

DankzijCruijff +48641

Dat kan ik tot op zekere hoogte volgen, maar ik denk dat ongeacht de huidige balans het voor een club zoals Ajax, actief in de Eredivisie, totaal onverantwoord is om biedingen van 100m af te slaan. Zoals je zelf zegt staat het kapitaal voor een groot deel op het veld, maar die filosofie kun je alleen in stand houden als je ook een model hanteert waarbij je inderdaad op de juiste momenten maximaal casht op dat kapitaal.

20-08-2022 00:56

Cello +52796 moderator

@DankzijCruijff

Als de 100 mio van vandaag het volgende jaar 0 zou zijn dan heb je gelijk. Punt is dat dat normaal niet gaat gebeuren. Een bod van 100 mio euro kan je namelijk ook niet verliezen, daar je het nooit gehad hebt. We weten dat Antony 22-23mio heeft gekost (als ik het goed heb). Er is destijds wel meer betaald aan Sao Paulo, maar dat had te maken met de rechten van Neres, die Ajax volledig in handen wilde hebben.

Om dus maar terug te keren op het businessmodel dan gaat het erom om uiteindelijk winst te maken.... en zou Antony zakken kwa prijs, laten we zeggen naar 70 mio ipv de huidige 100 mio die men zou willen bieden dan nog maak je ruime winst en voldoe je volledig aan je businessmodel.

20-08-2022 01:08

DankzijCruijff +48641

Ik denk dat we anders denken over risico's. Ik zie een andere club niet zomaar 70m neerkwakken voor Antony wanneer hij minder gaat presteren. United is een club in een totale crisis en die weten van wanhoop niet meer wat ze wel of niet moeten doen. Vergeet het "Neres-scenario"; wat als hij voor het WK geblesseerd raakt? Ik noem maar wat. Voor ons is 100m (of laten we in dit geval zeggen bruto rond de 80m, na afstaan van %) zo achterlijk veel geld. Daar kun je veel mee opvangen, ook voor de transferbalans voor het huidige seizoen. Ook voor het opbouwen van een buffer waardoor het financieel opeens geen ramp hoeft te zijn om twee jaar op rij niet de poulefase van de CL te overleven, etc. (Los van dat dat sportief gezien jammer blijft.)

20-08-2022 01:12

Hunkelaars +3365

Het risico is wel dat we straks met een ontevreden Antony zitten die wel weg wil?
PSV is straks weer 60 miljoen rijker, vergeet dat niet als MU doorschakelt, en dit aanbod voor Antony krijgen we nooit meer.
Laat het geen Neres story worden, waar we ooit 43 miljoen voor konden krijgen.

20-08-2022 00:25

Ajax14AMS +25205

Nee het is niet het geld. Het is het idee van Ziyech weer terug, EN geld. Dat is anders ;)

20-08-2022 00:31

Cello +52796 moderator

@Ajax14AMS

Ja. Ik geloof niet zo zeer in het Ziyech verhaal. Ben bang dat het hele verwachtingspatroon als basis heeft de Ziyech van tussen 2016-20. En los van een paar kleine vlaagjes hebben we die Ziyech bij Chelsea nooit meer gezien. Schijnbaar veel andere clubs ook niet getuige de concrete belangstelling (die is namelijk 0 en 1 club als Ajax Antony verkoopt). Ik denk dat het hoge verwachtingspatroon (de oude Ziyech) dus mogelijk een teleurstelling zal gaan inleiden.

20-08-2022 00:46

VluggeJaapie +2044

Marquinhos of Juan van Sao Paulo... eventueel polsen als vervanger van Antony, kluivert weet ik niet en Ziyech heeft pers issues en moet nog uit de kast komen... heeft daar moeite mee plus het is niet de Ziyech toen hij nog voor Ajax speelde, is minder geworden helaas maar als je voor 15 mil. Hem terug kan halen en je heb net Antony voor 100 mil. Exlc. Bonussen en doorverkoop % verkocht, zou ik het wel doen!

20-08-2022 07:25

Ajax14AMS +25205

Ziyech uit de kast komen waar heb jij het over, heb je met hem gezoend dan? Anders vreemde opmerking om dat te suggereren op basis van niks.

20-08-2022 10:23

Ajax14AMS +25205

Hij heeft ook niet echt de kans gehad om dat te laten zien. Zie Bergwijn.

20-08-2022 10:23

afcsja +2451

Haha hoe moeten de kakkies zich voelen, verkopen hun topspeler voor 4 miljoen en wij voor 100 miljoen.

Al klopt die verhouding wel een beetje als je naar de laatste 25 jaar klassiekers kijkt 😂

20-08-2022 00:06

AFCACruijff14 +160831

Om trouwens even een transfer van 100 miljoen in perspectief te zetten:

1 Neymar FC Barcelona Paris Saint Germain 222,0 2017
2 Kylian Mbappé AS Monaco Paris Saint-Germain 180,0 2018
3 Philippe Coutinho Liverpool FC Barcelona 145,0 2018
4 Ousmane Dembélé Borussia Dortmund FC Barcelona 138,0 2017
5 João Félix Benfica Atletico Madrid 126,0 2019
6 Antoine Griezmann Atletico Madrid FC Barcelona 120,0 2019
7 Jack Grealish Aston Villa Manchester City 117,5 2021
8 Cristiano Ronaldo Real Madrid Juventus 117,0 2018
9 Romelu Lukaku Internazionale Chelsea 115,0 2021
10 Eden Hazard Chelsea Real Madrid 115,0 2019
11 Paul Pogba Juventus Manchester United 105,0 2016
12 Gareth Bale Tottenham Real Madrid 101 2013
13 Cristiano Ronaldo Manchester United Real Madrid 94,0 2009

Antony zou dus met 100 miljoen de nr 13 duurste transfer aller tijden worden en zelfs Ronaldo (in 2009) voorbij gaan...

20-08-2022 00:03

Cello +52796 moderator

@AFCACruijff14

Uhuh......maar de ene C.Ronaldo gaat ie voorbij, maar de andere C.Ronaldo, die naar Juve vertrok weer niet... Ronnie staat er gewoon 2x in hè?.

20-08-2022 00:08

AFCACruijff14 +160831

Dat klopt, maar hij verslaat dus wel de Ronaldo in de prime jaren van 2009. Verder ook niet boeiend. Het is een bevestiging dat een 100 miljoen transfer echt uniek is. Nooit gedacht dat we meer konden krijgen dan wat we voor Frenkie en de Ligt kregen.

20-08-2022 00:11

Pingelaar +13223

Waar Jack Grealish nog meer heeft opgebracht dan beide transfers van C. Ronaldo.

Dan vind ik Antony beter dan Grealish ...

20-08-2022 00:13

Cello +52796 moderator

@AFCACruijff14

Ik zou bijna zeggen 'breek me de bek niet open'. Los van hoe of ze nu presteren heb ik altijd het gevoel gehad, dat juist bij die 2 er meer in had gezeten. Maar ja.... het zijn geen aanvallers hè?. En doorgaans zijn die toch het duurste...

20-08-2022 00:22

AFCACruijff14 +160831

Serieus? Ik vond dat echt 2x de absolute hoofdprijs. Net als Antony nu. Enige jammere bij hem is dat 20 procent naar Brazilië gaat. Dus Ajax moet wel die 100 eisen, want dan hou je er ook maar 80 over.

20-08-2022 00:24

1991 +7787

Dan spreken we over 2009..

20-08-2022 00:13

Jarl1989 +4345

En dan Barcelona 3 in de top 6. En allemaal geflopt. Wat een kansloze club is dat met hun spelers beleid.

20-08-2022 07:43

Petterson +24833

Hier zitten toch een aantal transfers tussen waar vermoedelijk andere belangen in het spel waren dan pure voetbal/commerciële waarde van een speler. Dan denk ik vooral aan de ingaande transfers bij PSG waar het puur ging om de prestige van de sjeik. En de ingaande transfers bij Barcelona waar achter de schermen denk ik een aantal mensen met invloed op het Barcelona beleid zelf zeer rijk zijn geworden.

20-08-2022 09:06

wendoo9 +8108

Verkoop alles maar Kudus, Alvarez, Antony, en Timber. Ajax is sinds jaren geen voetbalclub meer maar een bedrijf waar alles om geld draait en niets anders. Het is een schande dat je nog op 20 Augustus ook Kudus laat vertrekken. Kan met mijn verstand niet bij. Triest dat er hier nog zoveel pleiten dat je Antony nu moet verkopen bij een goed bod. Dat moet je niet willen als echte voetbal liefhebber. Ajax heeft ook nog Timber dat volgend seizoen ook veel geld gaat opbrengen. Ajax blijft kopen en weet niet eens of die spelers bij Ajax überhaupt van waarde zullen zijn. Je wordt steeds maar zwakker en zwakker om mee te gaan doen in de CL. Durf een keer nee te zeggen na zoveel spelers die al zijn vertrokken. De laatste parel en publieklieveling ga je bijna zeker ook van de hand doen, wat ook volgend seizoen kan. Men denkt niet aan de supporters, nee maar alleen aan seizoenkaarten verkopen, geld genereren, en bonussen voor de top binnen Ajax. Anders zou ik het niet weten. Als je nee had verkocht aan alles zou Ajax een leuke groep gehad, maar nu hou ik mijn hart vast.

20-08-2022 00:03

1991 +7787

Bergwijn-Brobbey-Antony
Tadic-Kudus
Taylor/Alvarez

Is natuurlijk ook een sprookje waarvan we alleen konden dromen 5 jaar geleden..

20-08-2022 00:06

MrIvez +3493

Bergwijn is echt beter dan Antony vind ik, veel effectiever. Ja voor Antony kom je naar het stadion, maar als je hem inruilt voor Ziyech +50m erbij waardoor je evt ook nog nieuwe keeper kan halen (hopelijk) dan zou je, je kansen imo juist vergroten

20-08-2022 00:27

ajax4ever001 +18363

Ajax maakt deze verkoopactie alleen nog goed door Ziyech terug te halen.

19-08-2022 23:56

1991 +7787

Hebben we een ziek spectrum aan profielen in de aanval, met op rechts Ziyech en Conceicao als een soort van opkomende Antony 'light/junior'

20-08-2022 00:04

AFCACruijff14 +160831

20 miljoen aan bonus? Waarom zou Ajax dat in hemelsnaam doen? 90+10, anders oprotten.

19-08-2022 23:56

AFCAjax +17839

Als die bonussen inhouden dat als hij minimaal 1 minuut speeltijd voor man u maakt dan zou dat wel voordelig zijn. want volgens mij hoef je over die bonussen niet dat doorverkoop percentage te betalen of wel?

19-08-2022 23:58

AFCACruijff14 +160831

Da's een goed punt, geen idee.

Maar Man Utd is zo wisselvallig en zwak dat je geen bonussen over geweldige prestaties van die gasten moet krijgen, want dat is link.

Ben nu wel zover dat ik denk, maak het voor 100 maar rond.

20-08-2022 00:00

Dusbaba +15322

Reuze benieuwd wat die bonussen dan zijn die het verschil tussen 80 en 100 miljoen moeten overbruggen.

19-08-2022 23:53

Luke.v +63

geen genoegen nemen met kluivertje alleen maar met hakim the dreamm

19-08-2022 23:50

Bc te P +22130

Kluivert is al ontkracht door @hamstelaar.

19-08-2022 23:52

Pingelaar +13223

Het zou geniaal zijn als H2 nu het laatste bod weer weigert en weer een tegenbod doet: 130 miljoen incl. bonussen.

19-08-2022 23:50

jo1 +4584

100 miljoen is genoeg
Gaat in Engeland niet gelijk knallen en zit met zijn hoofd niet meer bij Ajax

19-08-2022 23:52

deeftherave +1048

30 miljoen minder omdat hij met z'n hoofd er niet bij is? 🤣🤣🤣 snap dat je niet zo zwart wit bedoelt, maar het is iig in mijn ogen nooit genoeg. Dat bepaalt de markt, niet het hoofd van een broodvoetballer met onze club als springplank.

20-08-2022 00:00

PasteFiber +647

Gewoon laten gaan, the WIZARD terug. Helemaal goed.

19-08-2022 23:45

JariJari +15050

Nee 100M niet 80+20. 100M onvoorwaardelijk.

19-08-2022 23:45

Bc te P +22130

-
@FabrizioRomano
: "Antony wants to join Manchester United. He is pushing for this move and this is why he was not training today. Antony told Ajax that he wants the proposal to be discussed, Ajax said no to the €80M bid."

19-08-2022 23:45

Pingelaar +13223

Dus Ajax heeft officieel het bod geweigerd?

19-08-2022 23:51

RichardWitschge8 +5194

‘Een bod voorbereiden’ vind ik altijd zo’n raar iets. Moeten ze dan eerst langs de pinautomaat of wat doen ze dan precies als ze een bod voorbereiden 🙄

19-08-2022 23:41

MankeNeliss +9814

Bank garanties regelen. Gaat om enorme bedragen in termijnen.

19-08-2022 23:43

Ajax27 +19086

Ja, dus jij zou gewoon even 20 miljoen op een blaadje schrijven en voila. 20 miljoen is gewoon een bak aan geld en als jij dat soort constructies juridisch nier goed op papier zet kan het voor zowel Ajax als United erg verkeerd uitpakken. Dus ja, wel logisch dat er even werk is hoe die bonus precies wordt verdeeld.

20-08-2022 00:05

VluggeJaapie +2044

Overleggen met de geldschieters maar ze zijn in Paniek! En de 145 mil die ETH kon besteden is al inmiddels gedaan, dus ik begrijp het ook niet zo.

20-08-2022 07:46

DeHeerVanDeMeer +25164

Beetje zuinig hoor 100 miljoen, helemaal crazy

19-08-2022 23:41

champhead +14301

Ben ik gek of zie ik het gewoon niet in Gakpo? Dat is toch op zijn top middenmoot premier league?

19-08-2022 23:41

Hakim22 +7429

Wat een onzin om niet te kunnen toegeven dat onze concurrent ook een weergaloze speler heeft, hij en antony ontlopen elkaar echt niet zoveel

20-08-2022 02:57

VluggeJaapie +2044

Olympisch Kampioen, CL ervaring, 2x kampioen van Nedeland geworden en Braziliaans International, denk jij dat Gakpo in de basis zou staan of überhaupt geselecteerd zou worden voor de Braziliaanse 11tal?

20-08-2022 07:50

champhead +14301

Heeft niks met toegeven te maken? Ik kan ook toegeven dat Veerman bij ons de beste middenvelder zou zijn. Het heeft gwwoon te maken dat ik Gakpo echt een ongelofelijk overhypede speler vind.

20-08-2022 10:36

godofajax1900 +4171

Wel ziyech geen Kluivert vieze rat

19-08-2022 23:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.