Geruchtenmolen: 'FC Barcelona zet Baldé in tijdens onderhandelingen over Tagliafico'

door Jesse ter Haar 422

Bron AS

Geruchtenmolen: 'FC Barcelona zet Baldé in tijdens onderhandelingen over Tagliafico'

door Jesse ter Haar 422

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is weer geopend en dat betekent dat de geruchten omtrent Ajax flink toenemen. Ajacieden worden in verband gebracht met clubs uit het buitenland, terwijl vooral talent uit het buitenland weer aan Ajax gelinkt wordt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zondag 23 januari

'FC Barcelona zet Baldé in tijdens onderhandelingen over Tagliafico'

FC Barcelona is bereid Ajax een speler op huurbasis aan te bieden als ruilmiddel in de onderhandelingen over Nicolás Tagliafico. Het betreft Alejandro Balde, die in Spanje eveneens de positie van linksachter invult, zo onthult Mundo Deportivo. Ajax zou de optie overwegen en er niet per definitie onwelwillend tegenover staan. De Argentijn zou tijdens de laatste week van de transferperiode graag nog de overstap naar La Liga maken.

Vrijdag 21 januari

'Ajax op jacht naar transfermarkttreffer, Depay in het vizier'

Een zeer opvallend gerucht vrijdagmiddag, want volgens TuttoMercatoWeb werkt Ajax aan een huurtransfer van Memphis Depay. 'Een idee dat de komende dagen vorm zou kunnen krijgen. Het is een suggestie waar de Ajax-transfermannen al dagen mee bezig zijn. Het idee is Memphis Depay. De Barcelona-spits is in de kamers van de Nederlandse club een sterke naam... Ajax op jacht naar transfermarkttreffer, Depay in het vizier...'

Donderdag 20 januari

'Ajax en Napoli steggelen over verplichte optie tot koop voor Tagliafico'

Ajax en Napoli blijven in onderhandeling over een eventuele transfer van Nicolás Tagliafico, zo schrijft La Gazzetta dello Sport. De nummer drie van de Serie A wil de back op huurbasis overnemen, maar wil dat doen zónder verplichte optie tot koop. Men wil een optie tot koop in de deal laten opnemen, maar deze niet verplichten. Ajax aan de andere kant, wil zeker zijn iets over te houden aan de tot medio 2023 vastgelegde Argentijn. Zodoende zetten de Amsterdammers in op een verplichting tot koop na de huurperiode.

Woensdag 19 januari

'AC Milan heeft Schuurs op de korrel, Ajax kan bod verwachten'

Perr Schuurs staat in de belangstelling van AC Milan. De Italiaanse club is, mede vanwege de blessure van Simon Kjaer, op zoek naar een centrale verdediger en Schuurs staat op het lijstje. Dat meldt onder meer TuttoMercatoWeb. Geschreven wordt dat beide clubs al met elkaar gesproken hebben en dat AC Milan mogelijk in januari nog een bod uitbrengt. Volgens Italiaanse media zou Ajax vijftien miljoen euro verlangen voor Schuurs. De verdediger staat nog tot medio 2025 bij Ajax onder contract.

Dinsdag 18 januari

'Salariseisen Bergwijn vormen struikelblok in transfer'

Ajax en Tottenham Hotspur zijn nog altijd met elkaar in gesprek over een transfer van Steven Bergwijn. Dat meldt Fabrizio Romano dinsdagmiddag in de Here We Go-podcast. De Italiaanse journalist laat bovendien weten dat de salariseisen van Bergwijn vooralsnog wel een struikelblok vormen in de onderhandelingen. Bovendien zou Tottenham Hotspur 25 miljoen euro verlangen voor de aanvaller, terwijl Ajax met achttien miljoen euro tot nu toe zijn hoogste bod deed.

'Ajax hoopt Pools talent Faberski naar Amsterdam te halen'

Ajax hoopt het Poolse talent Jan Faberski naar Amsterdam te halen. Dat meldt het Poolse medium Mecyzki. Faberski is op dit moment vijftien jaar en speelt in de jeugdopleiding van Jagiellonia Białystok. Ajax zou de middenvelder al sinds 2016 in de gaten houden. Na het seizoen, als Faberski zestien jaar oud is, zou de Pool de overstap naar Ajax kunnen maken. Opvallend genoeg werd Faberski in het verleden al eens gespot op Sportpark de Toekomst.

'Ook FC Barcelona aast op Tagliafico'

Niet alleen Olympique Marseille en Napoli azen op Nicolás Tagliafico. In Argentinië schrijft TyC Sports dat ook FC Barcelona achter de linksback van Ajax aanzit. Het medium schrijft dat Ajax op dit moment zeven miljoen euro voor Tagliafico verlangt. Ook Chelsea, dat naarstig op zoek is naar nieuwe vleugelverdedigers, zou interesse hebben in de Argentijn van Ajax.

Maandag 17 januari

'Hull City wil Danilo Pereira overnemen van Ajax'

Hull City is naarstig op zoek naar doelpunten en in die zoektocht zou de Engelse club zijn uitgekomen bij Danilo Pereira, zo meldt Hull Live. Eerder al werd vanuit Turkije duidelijk dat Hull City interesse heeft in de aanvaller. De Braziliaanse spits komt bij Ajax nauwelijks in de plannen voor en met de tijdelijke komst van Brian Brobbey lijkt de kans op speeltijd niet te stijgen. Hull City, dat moeizaam tot scoren komt in het Championship, heeft interesse in Danilo. De spits beschikt over een aflopend contract bij Ajax en zou deze maand mogen vertrekken.

Eerder al werd vanuit Turkije gemeld dat Hull City Danilo wil overnemen. Hull City staat op het punt om overgenomen te worden de Turkse mediamagnaat Acun Ilicali. Zodra die overname voltooid is, zou Hull City in actie kunnen komen.

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxwestland09 +29232

Sorry maar was niet echt onder de indruk van die Balde niet aan beginnen haal dan wittek van Vitesse op

24-01-2022 22:18

TD-Ajacied +3731

Ja dag. Tegenvoorstel:
Als zij nou Frenkie aan ons verhuren met optie tot koop dan mogen zij Labyad huren met optie tot koop

24-01-2022 22:17

BackInBlack +14705

We hebben geen linksachter nodig

Salah Eddine komt eraan en we hebben Rensch en Baas

24-01-2022 22:15

aschja +20594

Barcelona kan de katseviool krijgen. Laporta en zn wanbeleid. Je kan Nico kopen of niet. Of ruilen tegen Frenkie. Anders ga maar lekker op je failliete blaren zitten.

24-01-2022 22:03

ÁlvaroRecoba +13695

Hoe goed is Baldé? Heeft iemand een idee?

24-01-2022 21:53

Rockpotje +9685

Of je legt gewoon 8m neer met 2m aan bonussen en dan zoeken we zelf wel uit welke linksback we halen.

24-01-2022 21:49

Adam24 +39463

"Anders lenen we even jouw speler en dan leiden jullie even een speler voor ons op."

24-01-2022 21:43

Altijdindestraat +40447

Balde verhuren is alleen voor de belangen Barca.

24-01-2022 21:42

afca1985 +21622

Ze hebben daar nog steeds een beetje last van grootheidswaanzin

24-01-2022 21:34

chino +1172

Als Ten Hag iets vaker zou roteren, dan had dit niet nodig geweest. 1 blessure of schorsing achterin en je zit al klem.

24-01-2022 21:31

Siemjo +7982

Laat Barcelona er nu eerst maar eens voor zorgen dat ze financieel draagkrachtig zijn voor ze zich op de transfermarkt begeven. Huur opties zit Ajax niet te wachten en hier een speler van Barcelona in betrekken die daar totaal niet aan de bak komt is not done. We hebben het over een internationaal van Argentinië en over een jonkie van Barcelona. Daar gaat Ajax op achteruit. 7 miljoen is toch niet teveel gevraagd. Bij Ajax zijn ze er al lang achter dat Barcelona een smerig spel speelt en over een jaar na de huur periode de speler gratis binnen wil halen

24-01-2022 21:31

Pingelaar +13346

" Daarnaast zou het Ajax op tijdelijke basis de diensten van Alejandro Balde willen bieden. "

Dus Barca wilt Balde enkel verhuren. En dan nog als ruilmiddel gebruiken ook, de krenten. Ik zie niet in waarom Ajax dit zou willen.

24-01-2022 21:28

Jaridebeste1 +6730

Die grafclub kan ook 60 miljoen aftikken voor die Torres dus gewoon dokken met die hap. Een verplichte optie tot koop dus. En verder, wij hebben onze eigen jeugdspelers. Dus ze hoeven die Balde niet in te zetten om de prijs te drukken.

24-01-2022 21:26

Indy073 +8967

Het is heel simpel. 7,5 miljoen, geen cent minder. Deadline is 26 januari. Kom je dan nog niet met een zak geld naar amsterdam komt er elke dag 2 miljoen bij, en anders mag je in de zomer terugkomen. Desnoods neem je een extra lening maar wij gaan geen schooiers onderhouden, we onderhouden al de halve eredivisie.

24-01-2022 21:23

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25524

Gun Nico dit avontuur. Krijgt geen kans meer ondanks dat altijd positief.

24-01-2022 21:14

AFCACruijff14 +163329

Why de fuck zouden wij een Barca talent een tijd huren en voor hen opleiden? Opzouten.

Nico kopen en anders wegwezen. Maar nogmaals, al eerder gezegd: Overmars moet hem behouden tot de zomer.

24-01-2022 21:14

jollie18 +10003

Kent iemand die Balde is dat iets?

24-01-2022 21:12

Ozymandias +159568

Waarom zou Ajax een jonge linksback huren terwijl ze Salah-Eddine, Rensch, Baas en Aning in huis hebben? Als Ajax nou ook een optie tot koop zou krijgen kan ik die beter begrijpen (als Baldé een uitzonderlijk groot talent is).

24-01-2022 21:11

Hollister +12628

jammer voor Nico, maar Overmars moet zijn poot stijf houden... Verhuur met verplichte koopoptie of verkoop.... anders jammer dan... dat kutbarca wil dus straks rustig weer Nico en Nous gratis oppikken... triest clubje

24-01-2022 11:18

Altijdindestraat +40447

Poot stijf houden Ajax, denk om eigen belang

24-01-2022 08:40

Robertini +40147

Een huurspeler tegenover een koopspeler, juist... We drukken de transfersom en laten jullie een speler voor ons opleiden.

24-01-2022 08:36

Ferd +38681

Dus een linksback naar Amsterdam sturen en dan een linksback van Amsterdam naar Barcelona halen. Hou dan je eigen linksback maar.

Tagliafico mogen ze hebben, maar daar moeten keiharde centen tegenover staan

24-01-2022 07:17

Opperhoofd +12772

Denk dat Barca eerst dingen wil testen voordat ze het kopen, met de laatste aankopen frenkie en Dest hebben ze ook 100 miljoen aan ons gegeven……. Zijn nu een stuk minder waard.

24-01-2022 07:10

vandenhaas4 +15164

De arrogantie om dan met een speler op de proppen te komen die ze zelf dus niet goed genoeg vinden. Misschien moet Marc ze even uitleggen dat de verhoudingen inmiddels anders liggen dan in de tijd van Cuenca en Oleguer. Laten we voorstellen om ze Baas een half jaartje te laten huren ofzo.

23-01-2022 23:25

JariJari +15376

Dit.

Frenkie als onderpand dan kun je Nico lenen.

24-01-2022 00:40

AlexIbarra +19354

Frenkie als onderpand dan kunnen ze Baas huren. ;)

24-01-2022 01:02

Ozymandias +159568

Als Ajax per se een linksback wil aantrekken als Tagliafico vertrekt en het transferbudget gezien de interesse in Bergwijn maximaal zo'n 18 miljoen is zou ik vol op Sergio Gómez van Anderlecht inzetten. Hij speelt fantastisch bij Anderlecht als wingback maar hij is opgeleid als '10' op linkshalf (hij werd ooit als een enorm talent gezien maar had het mentaal zwaar toen hij als jeugdspelers ervoor koos om Barca voor Dortmund te verlaten). Hij is nog steeds pas 21 en inmiddels weer helemaal opgebloeid. Ik denk dat hij qua type nog beter tot zijn recht zal komen in een rol van inverted wingback (zoals Mazraoui maar dan op links) waarbij hij regelmatig op zijn oude positie in de linkerhalf-space in het laatste 1/3 van het veld zou komen. Zijn voorzetten (vanaf de flanken) zijn namelijk niet zo goed maar zijn lobjes (vanuit de half-spaces) zijn fantastisch.

23-01-2022 22:36

vandenhaas4 +15164

Ik heb zijn naam ook al eens in de geruchtenmolen langs zien komen, dus wie weet krijg je je zin.

23-01-2022 23:21

Harold +10593

Ex PSV’er Hendrix op huurbasis naar Feyenoord lees ik net op Espn

23-01-2022 21:42

Stefansuarez +19110

🤣volop ambities daar

23-01-2022 22:07

aschja +20594

Ik dacht eindelijk af te zijn van die ik-heb-schaamhaar-op-mn-hoofd-gozer. Top 5 ergernissen in de Eredivisie paar jaar terug.

23-01-2022 22:17

DaNaRWaL +4368

Nu een volle coupe, heeft ie toch nog wat overgehouden aan zijn avontuur in Rusland

23-01-2022 22:35

Bc te P +22130

We willen geld zien farcelona

23-01-2022 21:11

Yeshyeshyall +11025

Als Nico eindelijk weg kan moet je hem
laten gaan. Trouwe dienst al jarenlang, zit op de bank

23-01-2022 21:10

Soccerskins v2 +43624

Barca die aanklopt voor de tweede linksback van Ajax. Dat is nog wel eens anders geweest.

23-01-2022 21:01

vandenhaas4 +15164

Ja, ze klopten anderhalf jaar geleden nog aan voor de tweede rechtsback. Andere koek.

23-01-2022 23:22

Heldhaftig +11503

Ik zou het zeker doen, Barca is helemaal gek geworden als ze van hem af willen. Heeft wat wel van Davies van Bayern.

23-01-2022 20:57

Berghuis +14473

Je bent een 12e basis speler kwijt in deze. Maar deze jongen staat wel bekend als een groot talent. Alleen als het een definitieve overgang betreft zou ik er aan meewerken, anders gewoon knaken.

23-01-2022 20:32

KleineReus +6612

Benieuwd welk pressiemiddel de zaakwaarnemer van Tagliafico heeft ingezet. Hier wordt Ajax niets wijzer van.

23-01-2022 20:26

komopajax777 +13375

Aan zo'n ruil heb je helemaal niets.Je bent een topper kwijt en vangt er geen geld voor en krijgt er een onervaren jongeling voor terug.Gabri was de enige speler van Barca waar Ajax nog plezier aan heeft gehad.Voor de rest kwam er weinig goeds deze kant op.

23-01-2022 20:24

DaNaRWaL +4368

Ik vond Oleguer wel een topper hoor, een echte activist bleek ook later hahahaha 🤪

23-01-2022 22:37

AFCA020! +6145

Onana. Gaat op een smerige manier weg, maar was wel degelijk een goede speler die deze kant opkwam vanuit Barcelona ;-)

24-01-2022 02:35

Jeugd +24962

Balde, yeah right.
Nico gewoon kopen als je interesse hebt en anders wegwezen. Niks huren en al helemaal niet iemand die zich al lang bewezen heeft tegen iemand die nog niks bewezen heeft. Waarom zou Ajax dit willen?

23-01-2022 20:21

ÁlvaroRecoba +13695

Als die Grote Kale Roerganger van ons Nico gewoon af en toe erin zet, want waarom zou je dat níet doen, dan was er nu helemaal niets aan de hand. Wat is er in hemelsnaam gebeurd? Van publiekslieveling en iemand die altijd alles gaf tot persona non grata bij de hoofdcoach. Zelfs de nietszeggende potjes vertrouwt hij hem niet meer toe, op Maassluis na.

23-01-2022 20:14

Jeugd +24962

Onzin, Tagliafico kijkt al 2 seizoenen over de grens. Het is (mede door Corona) niet gelukt. Verder heeft Ajax een prachtige reeks neergezet in de CL en heeft Martinez zich definitief in de ploeg geknokt.
Je kunt dat niet simpelweg oplossen met inval beurtjes. Nico heeft de wens om een stap te maken.

23-01-2022 20:19

ÁlvaroRecoba +13695

In tachtig procent van de wedstrijden is Ajax beter af met Blind op zes en Nico linksback, Álvarez blijft problematisch aan de bal, zeker als je tegen ingravende rechterrijtjeclubs moet spelen. Dat hij op zijn leeftijd verder wil kijken, in Zuid-Europa, begrijp ik best, en hij heeft ook een minder seizoen gespeeld, maar niettemin: hij had nog min of meer basisspeler kunnen zijn en dan was er wellicht niets aan de hand geweest (welke grote club had hem dan sowieso gehaald?).

23-01-2022 20:22

aschja +20594

I call bullshit. De meters en het vuile dat Alvarez maakt kan Blind never nooit niet opbrengen.

23-01-2022 22:20

ST +23098

Precies dit

23-01-2022 23:21

ÁlvaroRecoba +13695

In balbezit... Alsof je thuis tegen RKC en Go Ahead die meters nodig hebt, die spelen 5-4-1 en moet je met passing en actie kapot spelen. In de CL heeft Álvarez defensief een duidelijke meerwaarde (al blijft het dan met regelmaat stokken, áán de bal).

24-01-2022 00:24

Ajax1114 +19393

Het aanbieden van Balde is gewoon een regelrechte belediging naar Ajax toe. Als ik Ajax was, stopte ik meteen met praten met die kutclub. Ajax slaat door in het altijd maar mee willen denken met spelers. Nu moeten we al akkoord gaan met het verhuren van topspelers omdat ze anders boos zijn. Nou dan is hij maar boos.

23-01-2022 20:12

j0rnnn +5111

Balde is een prima talent. Kan zomaar een sensatie worden in de eredivisie.

23-01-2022 20:21

El Pacino +3609

Balde gaat echt niet meer spelen dan Nico.

23-01-2022 23:35

89Topo +3764

En dit een regelrechte verklaring dat je het maar weinig volgt. Is gewoon een enorm talent. Alleen zonder koopoptie huren van zo’n jonge speler slaat nergens op. Als je hem voor miljoentje of 10 mag overnemen na het seizoen heb je er een die beter is dan Wijndal

23-01-2022 21:03

Mokum31 +6228

Wat heb je daar nou aan.
Volgens mij moeten ze nog wennen aan de gedachte dat wij CL spelen en zij niet…. De liflafjes mogen ze houden.
Misschien wel groot talent maar hij zal er moeten staan
Gewoon harde pegels

23-01-2022 20:09

Nr.10 +111834

Daar worden we toch niet sterker van, wat moeten we nou met zo’n jeugdspeler? We hebben zelf een aantal talentjes op linksback toch? Ik zie liever dat Nico nog een halfjaar blijft, geef die vent gewoon wat vaker een wedstrijd.

23-01-2022 20:09

barry1988 +24104

Alleen bij een definitieve transfer en een vijf jarig contract kun je het overwegen.

23-01-2022 20:07

Eurysaces +29586

Is natuurlijk leuk dat hij een stuk meer gaat verdienen, maar eigenlijk zou ik toch ver weg blijven van dat zinkende schip op plek 7 in de Primera Division. Is natuurlijk echt een schandalige schijtclub met dat schaamteloos blijven lenen.

23-01-2022 19:56

Nr.10 +111834

Je speelt nergens meer voor dit seizoen daar. Constante frustratie en druk, want ondertussen blijft iedereen topprestaties verwachten, want het is ‘Barcelona’. Bovendien heeft hij daar ook geen basisplaats want ze hebben Jordi Alba ook nog.

23-01-2022 20:10

Slappe +4548

Ik hou van Nico. Weg met die balde!

23-01-2022 19:55

Msc +14160

Je hebt niks aan zo’n jong ventje meer ervaring is nodig want het is geen uitzonderlijk talent

23-01-2022 19:48

Eurysaces +29586

Waarom op huurbasis? Dan heb ik liever gewoon Tagliafico tot het eind van het seizoen. Ajax dreigt met Brobbey, Balde en Ihattaren echt de verkeerde kant op te slaan met het ontwikkelen van andermans talent.

23-01-2022 19:45

Nr.10 +111834

Vraag me ook af wat de bedoeling is van dat huren zonder kopen. Prima als je huurt met koopoptie, om financiële redenen, maar waarom geen koopoptie op Brobbey? Dat snap ik echt niet. Hij is nu alweer 5 miljoen meer waard dan een 1,5 week geleden, laat staan als hij straks een keer een goal maakt in de CL.

23-01-2022 20:11

THE36CHAMBERSWU +1548

Huren? Krijgen zou je bedoelen.

23-01-2022 19:45

Manov +8581

ruilen met Frenkie

23-01-2022 19:44

KleineReus +6612

Schijnt een hele goede onderhandelaar te zijn, die Balde.

23-01-2022 19:44

ÁlvaroRecoba +13695

Het is dat Ihattaren al komt en Kudus er ook nog is, anders was Riqui Puig leuk geweest.

23-01-2022 19:43

Lories +374

Nu wil Barca ineens een speler ruilen of wat dan ook.
Regelmatig vroeg Ajax spelers van Barca maar bijna niemand wilde.
Denk dat Mous ook naar Barca gaat.
Wat is dat toch met Barca, je weet dat je komende jaren geen prijs zal pakken

23-01-2022 19:42

Adam24 +39463

Maar als hun eigen linksback zo goed is, waarom wil Barcelona dan onze linksback huren?

23-01-2022 19:41

ÁlvaroRecoba +13695

En waarom wil Nico daar wel op de bank zitten? (Ja, grotere club en hoger salaris, maar als je -- terecht -- chagrijnig wordt van niet-spelen, is het niet handig, toch, als Alba nog niet heeft afgedaan?)

23-01-2022 19:43

Ajaxadam1 +31680

Balde groot talent. Maar waarom zou je hem huren als ke met Rensch, ASE en Baas 3 talentvolle linksbacks uit de jeugd hebt?

23-01-2022 19:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.