Geruchtenmolen: 'Ajax zoekt voor het eerst contact met Xavi'

door Jesse ter Haar 561

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Ajax zoekt voor het eerst contact met Xavi'

door Jesse ter Haar 561

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is inmiddels gesloten, maar transfergeruchten blijven het hele jaar door komen. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zie hier de Geruchtenmolen van vorige week!

Vrijdag 19 april

'Ajax zoekt voor het eerst contact met Xavi'

Ajax heeft voor het eerst contact gezocht met Xavi, zo schrijft Diario SPORT vrijdagmiddag. De oefenmeester zelf legt de focus nog op het restant van het seizoen met FC Barcelona, maar de Amsterdammers zochten alvast contact via tussenpersonen. De Barça-legende heeft al aangegeven na afloop van het huidige seizoen te vertrekken bij de club uit Catalonië en naar verluidt zijn er meerdere clubs die hengelen naar zijn diensten. Ajax is dus één van die geïnteresseerde partijen. Xavi zelf ging nog niet in gesprek met een andere club dan FC Barcelona.

Donderdag 18 april

'Ibrahimovic ziet in Westerveld optie voor AC Milan-jeugd'

Casimir Westerveld kan rekenen op interesse van AC Milan, zo is te lezen in la Repubblica. Zlatan Ibrahimovic is vandaag de dag actief binnen het bestuur van de topclub uit Italië en zou de Head of Development van Ajax graag aan de slag zien gaan met de jeugd van AC Milan. Westerveld vervult al sinds 2006 functies binnen de jeugdopleiding van Ajax en verliet Amsterdam tussen 2012 en 2014 enkel voor een avontuur als technisch adviseur bij Almere City. Daarna keerde hij weer terug op het oude nest, waar hij nu - in 2024 - dus nog altijd actief is. Bij AC Milan zou hij zich kunnen gaan bezighouden met het Onder 23-team.

Woensdag 17 april

'Ajax is geïnteresseerd in Carlos EspÍ'

Volgens de Spaanse journalist Xavi Jorquera is Ajax geïnteresseerd in de achttienjarige Carlos EspÍ. Dat laat de voetbaljournalist weten op X. Espi speelt op dit moment in de jeugd van Levante en scoort daar aan de lopende band. Volgens Jorquera hebben meer grote clubs interesse in de tiener. Zo zou Real Madrid zich al gemeld hebben voor de spits. Naast Ajax en Real Madrid zou ook het Portugese Sporting geïnteresseerd zijn in het talent.

'Hato genoemd als mogelijke opvolger Zinchenko bij Arsenal'

Arsenal houdt Jorrel Hato in de gaten, zo meldt Charles Watts woensdagmiddag. The Gunners zien in Hato de mogelijke opvolger van Oleksandr Zinchenko. De Oekraïense international draait een minder seizoen in Noord-Londen en er wordt gekeken naar mogelijke vervangers. Jorrel Hato zette onlangs nog zijn handtekening onder een verbeterd contract bij Ajax, dit contract loopt tot medio 2028. Het is dus nog maar de vraag hoe realistisch een zomerse overstap is voor het jonge talent.

'FC Porto zet Sánchez uit selectie om verplichte koopoptie te ontlopen'

Ajax-huurling Jorge Sánchez zou uit de selectie van FC Porto zijn gezet. Volgens Mexicaanse media zijn hier twee redenen voor. Trainer Sérgio Conceição zou het sportief niet zien zitten in de Mexicaan en om de verplichte koopoptie te ontlopen zou Sánchez nu niet meer worden opgesteld. Zodoende lijkt het erop dat Sánchez in de zomer eerst terugkeert naar Ajax. Vermoedelijk ziet ook de Amsterdamse club geen toekomst meer in Sánchez, waardoor een definitief vertrek aanstaande lijkt.

Dinsdag 16 april

'Ajax richt pijlen op Cercle Brugge-aanvaller Minda'

Ajax heeft zijn pijlen gericht op Alan Minda, zo brengt El Futbolero Ecuador dinsdag naar buiten. De twintigjarige vleugelaanvaller staat onder contract bij Cercle Brugge en heeft de belangstelling van meerdere clubs gewekt. Naast Ajax zouden immers ook AC Milan, Fulham en VfB Stuttgart lonken naar de diensten van de Ecuadoriaan. Minda kwam pas in de afgelopen zomer over naar Europa. Cercle Brugge betaalde toen twee miljoen euro aan Independiente. Sindsdien maakte hij indruk met acht goals en zeven assists in 32 duels.

Maandag 15 april

Ajax in verband gebracht met Juan Miranda van Real Betis

Ajax wordt door het Spaanse medium El Desmarque in verband gebracht met Juan Miranda, een 24-jarige vleugelverdediger van Real Betis. De Amsterdamse club zou interesse hebben in de verdediger, terwijl ook Real Sociedad, Olympique Marseille en Benfica worden genoemd. Het contract van Miranda loopt na dit seizoen af bij Real Betis. Pas na het seizoen neemt de Spanjaard een beslissing over zijn toekomst.

Lees meer over:
Plaats reactie

AJAX020ADAM +6924

Jesse ter Haar, neem jij elke dag wel je medicatie in? en op tijd?

21-04-2024 03:37

JoshuaSmits +9353

Ik denk niet dat Xavi uiteindelijk onze hoofdtrainer wordt, maar het zou wel ontzettend handig zijn mbt transfers. Spelers die zich nu niet aan Ajax willen branden, zouden met Xavi misschien wél willen komen. Het is en blijft een legende waar veel spelers mee samen zouden willen werken.

20-04-2024 16:58

Broodjeaap020 +6129

Ik vind het toch wel erg raar dat iedereen xavi zo "matig" vind als trainer. Hij traint nu bij barca speelt goed aanvallend voetbal en speelde bijna gvd de havle finale ucl! En als plus punt hij kan een 16 jarige vertrouwen geven om super goed te voetballen. Dus waar slaat het op dat hij dan zo matig is, hij past goed in het plaatje.

20-04-2024 12:33

jerryisthename +31718

Precies....het is echt geen sjappie als trainer.
Kan goed met jonge jongens omgaan, maar ook met vedetten. En zijn ervaring op het veld; wow!

20-04-2024 16:54

JJFajax +3547

Xavi, Frank de boer, Gabri, Dennis Bergkamp zou geweldig zijn met Maarten Stekelenburg als keepers trainer

20-04-2024 10:14

maarten0909 +6364

Prima staf. Alleen Steijn er nog bij, iemand moet de vakanties regelen tijdens de interland periodes

20-04-2024 21:22

SwissAjaxFan +3972

https://www.football-espana.net/2024/04/19/ajax-xavi-hernandez-no-1-managerial-candidate#:~:text=Outgoing%20Barcelona%20head%20coach%20Xavi,strong%20run%20of%20recent%20form.

https://www.fcbarcelonanoticias.com/en/transfers/the-future-of-xavi-increasingly-far-of-the-barca-and-bit-more-near-of-the-ajax_302772_102.html

20-04-2024 09:22

Gooseman +11860

Wellicht eerst investeren in stevige camera beschermers. Of een bokszak ophangen achter de dugout.

20-04-2024 08:27

Hans Verhagen +14114

Gaat echt niet komen. Daarbij is hij niet de verlosser.

20-04-2024 07:32

Sense of.H +5436

Dacht dat 1 April al voorbij was, maar deze bleef blijkbaar hangen.

20-04-2024 07:01

Bobje99 +7052

Lijkt me volstrekt onrealistisch. Echter wel goed dat ze eerst hoog inzetten en niet direct op het niveau Maurice Steijn gaan zoeken. De vraag is echter of dit ambitieus of tijdverspilling is.

20-04-2024 00:16

Arjuna +3732

het genereert iig de nodige aandacht

20-04-2024 00:50

TheSpecialOne +8866

Kan je me alsjeblieft uitleggen waarom Ajax volgens jou te hoog inzet volgens jou? Ik ben oprecht geïnteresseerd in jouw argumenten waarom het niet realistisch om Xavi te benaderen. Het lijkt nu wel alsof hij een soort God is die Ajax als iets totaal onbetekenend ziet. Bedenk wel dat Ajax eigenlijk de grondlegger is geweest voor het huidige Barcelona in de vorm van personen zoals Cruijff en Michels.

20-04-2024 12:39

Bobje99 +7052

Dat is toch niet zo moeilijk? Xavi verdient waarschijnlijk een salaris waar Ajax mogelijk niet aan wil voldoen. Dat is mijn invulling inderdaad, maar niet geheel uit de lucht gegrepen. Belangrijker nog is dat hij in iedere top competitie aan de slag kan bij iedere club met een vacature. Men rept wel steeds over de band tussen Ajax en Barcelona maar wie zegt dat Xavi daar ook maar enig gevoel bij heeft? Daarbij hoef ik je vast niet uit te leggen dat Ajax niet echt interessant is op het moment en het is je vast ook niet ontgaan dat er nogal wat chaos en onduidelijkheid heerst op bestuurlijk vlak.

Als je dan de keus hebt tussen een (sub)topper in een Europese competitie, die Europese spelen, waarbij je je kan richten op voetballen. Waarbij financieel het een en ander mogelijk is en je weet waar je aan toe bent als je instapt, of nu bij Ajax aan de slag kan..

Voor sommige gasten is Ajax een unieke kans, voor Xavi niet ben ik bang.

Ben benieuwd waarom jij denkt dat Ajax wel een realistische kans heeft. Ik help het hopen hoor maar ben er gewoon niet echt van overtuigd.

20-04-2024 13:04

DeBaarsjes +3118

Die zal dan ook vaak een rode kaart pakken bij ons dan...

19-04-2024 23:57

LOCAmpos +10476

https://youtu.be/3yR5B8viTWQ?si=jTX0WZr1DkbgUrxk

Hij is taktisch in ieder geval goed onderlegd

19-04-2024 23:06

Dusbaba +15344

Alsjeblieft mensen, dit is weer zo'n naam om punten mee te scoren. Voor de bühne. Dat zogenaamde intelligente verhaal van Beuker slaat dus ook weer nergens op als dit waar is. Op basis van wat zou Xavi in hemelsnaam een goede trainer zijn voor Ajax?

19-04-2024 21:29

Ajaxfan31183 +16391

Schijnbaar op basis van twee jaar Barça en een club ergens in de zandbak ..... Maar dacht iig dat ze een ervaren trainer zochten, die wist wat het is om de grootste prijzen te winnen als trainer....

20-04-2024 07:37

Aegukka +677

Op basis van het feit dat hij jarenlang de beste voetballer ter wereld was op zijn positie, en het redelijk doet bij een van de grootste clubs ter wereld - en zestienjarigen uit de jeugd het vertrouwen geeft. Niet dat ie komt, maar de laatdunkende reacties hier zijn ook een beetje overdreven.

20-04-2024 08:50

TheSpecialOne +8866

Op basis van wat zou Xaxi in hemelsnaam geen goede trainer voor Ajax kunnen zijn. Het valt me op dat veel supporters hier op AS lijden aan een minderwaardigheidscomplex.
Als hij echt naam wil maken, dan grijpt hij deze kans om Ajax weer terug aan de top te brengen zoals Xabi Alonso bij Bayer Leverkussen heeft gedaan.

20-04-2024 12:43

Lekkerhoor +3379

Als Ajax in staat is om Xavi te halen dan zou dat in deze situatie echt een beste prestatie zijn. Hier lees ik allemaal reacties over onvoldoende ervaring. Laten we niet naast onze schoenen gaan lopen. Ajax heeft een hele grote naam maar moet als club heel blij zijn met een trainer als Xavi. De grote trainers als Nagelsman of Klopp komen niet naar Ajax in crisis. Die zijn niet gek hoor. Xavi snapt onze speelstijl en heeft een enorm netwerk. Daarbij doet hij het in Barcelona gewoon best aardig.

19-04-2024 21:23

Dusbaba +15344

Waarom moeten we blij zijn met een trainer als Xavi?

19-04-2024 21:30

Lekkerhoor +3379

Die man weet hoe je aanvallend voetbal moet spelen vanuit zijn carrière en doet het goed als trainer. Of wil je zeggen dat Barcelona alleen zo speelt door de selectie?

19-04-2024 21:32

Dusbaba +15344

Hoe speelt Barca dan?

19-04-2024 21:34

Lekkerhoor +3379

Je hebt geen Ziggo?

19-04-2024 21:35

Dusbaba +15344

Dat vroeg ik niet.

20-04-2024 02:05

jerryisthename +31718

Wat zijn sommige gasten hier toch irritant....halen de bloed onder je nagels vandaan.
Lees anders nog even de laatste zin van zijn eerste comment. 🙄
🚨 Dusbaba 👉🏼 Dustroll

Niet meer op reageren, Lekkerhoor. 👍🏼
Laat die kneuzen maar reageren tot ze een ons wegen.

20-04-2024 06:15

Schip +23381

Het probleem is dat je hiermee dus weer niet voor zekerheid gaat. En Ajax heeft de luxe niet meer om een onbewezen trainer aan te stellen.

19-04-2024 21:17

jerryisthename +31718

Onbewezen? Had gewoon in de halve finale CL kunnen staan als die domme speler geen rood had gepakt. Doet het vrij aardig, lijkt me. Met toch aardig veel jonge spelers bij Barça.

20-04-2024 06:23

Arjuna +3732

Geruchtenmolen: Ajax zoekt ruzie met Simeone

19-04-2024 21:04

Suavimani +11916

Het is een mooie naam hoor. Maar meer dan een rookgordijn voor de echte gegadigden zal het niet zijn. Xavi komt als trainer in principe ook pas net kijken. Heeft bovendien geen Pep-achtige indruk gemaakt. Zijn staat van dienst past dus niet bij het profiel dat door Beuker geschetst is. Leuk gerucht, goed voor de clicks. Maar het waarheidsgehalte zal bijzonder laag zijn.

19-04-2024 21:01

Edwin Oud +2327

Xavi heeft geen Iniesta, Xavi en Messi. Onvergelijkbaar. Doet het prima. Was als speler ook tactisch sterk. Maar of dit waar is vraag ik mij af.

19-04-2024 22:01

twynestar +28236

Ik zie het niet gebeuren. Maar net zo belangrijk: dat is helemaal geen goede ervaren coach langs de lijn!

Dat zou een ervaren topspeler zijn die na kort werken in de zandbak nu de relatief dikke selectie van Barcelona niets meer of minder doet dan verwacht, ook al ging het vorig jaar goed.

Xavi aanstellen voor de grote renovatie bij Ajax is net zo betrouwbaar als een Van Nistelrooy,
Stam, Sneijder of welke andere wereldspeler dan ook die amper een seizoen of 2 achter de oren heeft.

19-04-2024 20:33

Hersenspinsel +7997

Kan dit over Xavi niet bij hoofdnieuws.
Dan kunnen ze later de update berichtjes er bij zetten ;)

19-04-2024 20:12

vandenhaas4 +15056

Liever niet deze mafkees langs de lijn

19-04-2024 20:02

GDSR +2849

Wel cl winst ervaring dat zoeken ze toch.

19-04-2024 19:56

Slang3 +45793

di Matteo

19-04-2024 20:07

barry1988 +24000

Als ze hem echt willen dan zal ik van Gaal inzetten om hem over te halen.
Mocht Xavi niet willen dan hoop ik dat ze voor een andere protege van van Gaal gaan..... Demichelis.

https://www.transfermarkt.nl/xavi/profil/trainer/59876
Xavi alweer 5 jaar trainer.

https://www.transfermarkt.nl/martin-demichelis/profil/trainer/70585
En Demichelis alweer 7 jaar ervaring.

Afhankelijk wat je als ervaren ziet kunnen beide heren in het plaatje passen.

19-04-2024 19:55

FysioPat020 +25605

Demichelis ? Die kon het helemaal niet vinden met Louietje bij Bayern.

19-04-2024 20:10

Oxxer +163876 moderator

Demichelis zit goed bij Riever, zijn volgende club wordt er 1 uit de top 5 competitie.

19-04-2024 20:12

Suk Hyun-Jun +6279

Was wel benieuwd naar jouw mening over Demichelis, doet het inderdaad prima bij de Millonarios. Ik betwijfel alleen wel of het zo zeker is dat hij vanuit Argentinië meteen de overstap maakt naar een top 5 competitie. Gallardo kreeg schijnbaar ook niet de aanbiedingen uit Europa waar hij op had gehoopt en ging toen maar naar Saudi-Arabië, terwijl hij al veel meer met River had bereikt dan Demichelis.

Dan zou je denken dat er misschien theoretisch gezien toch een mogelijkheid bestaat dat één van die twee hoofdtrainer kan worden van Ajax, toch? Als een soort springplank naar de grotere competities, net als Zuid-Amerikaanse spelers die naar Ajax komen.

19-04-2024 22:19

Oxxer +163876 moderator

Nee absoluut niet, Gallardo heeft veel gewonnen bij Riever alleen relatief weinig verdiend, keuze voor SA is financieel, paar jaar daar en zijn achter-achter-kleinkinderen hoeven nooit meer te werken.

Ajax als springplank wordt minder interessant, sinds Neres / Antony gaan spelers rechtstreeks via de Brightons naar de PL. Daarna maken zij een transfer naar een grote club binnen de PL. Desondanks zie ik medio en laat 20ers die een aanwinst kunnen, blijkbaar blijven die onder de radar.

19-04-2024 22:41

Suavimani +11916

Alweer vijf jaar? Dan ben je net droog achter je oren. Als ik een profielschets van een ervaren trainer hoor, dan denk ik niet aan een veertiger met 5 jaar ervaring.

19-04-2024 21:02

barry1988 +24000

Ik was meer verbaasd dat hij alweer zo lang trainer is. Ik dacht dat hij veel korter trainer was.

19-04-2024 21:05

Edwin Oud +2327

Aan een zeventiger met 30 jaar ervaring.

19-04-2024 22:02

Intec2.0 +12407

Xavi je zou het bijna geloven

19-04-2024 19:53

WinstonBoga +1969

Onzin, Beuker heeft aangegeven een ervaren coach te willen dat is Xavi niet.

19-04-2024 19:48

Hersenspinsel +7997

Hij heeft al van zijn fouten op niveau kunnen leren.

19-04-2024 20:27

Hebbendiekip +4748

Zag er van de week weer uit als iemand die zijn emoties prima onder controle heeft

19-04-2024 19:47

VluggeJaapie +2044

Alsss eventueel Xavi komt... zal Jordi ook komen als TD, wat ik toe zal juichen.

Assistenten;
Vos.
Maduro.
Bogarde???
.

19-04-2024 19:34

Rob.C +8408

Jordy komt echt niet.
Mag niet met de bal in de kamer

19-04-2024 19:52

VluggeJaapie +2044

Xabi ook niet.

19-04-2024 21:01

PictureMeRollin +884

Conte of lopetegui aub

19-04-2024 19:30

Suk Hyun-Jun +6279

Conte? Die staat als voetbaltrainer haaks op waar Ajax voor staat.

Je zou denken dat hij met zijn Zuid-Europese temperament de spelers dan in ieder geval wel kan motiveren, maar daar had hij bij de Spurs ook schijnbaar veel moeite mee. Schoot in zijn laatste persconferentie uit zijn slof en ging helemaal los over de mentaliteit van de spelers en de directe van de club, terwijl hij toch ook hoofdverantwoordelijke is voor de prestaties van de spelers.

19-04-2024 22:23

1818 +1039

Mourinho aub

19-04-2024 19:11

JorgeDeLasTresPintas +1584

Hou op hoor. Die man staat zover van alles waar je als Ajax voor zou moeten willen staan. Hij pakt wel prijzen hier en daar, maar verder: hell no!

19-04-2024 19:17

1818 +1039

Hij is de apprentice, de Anakin Skywalker van Louis van Gaal he. Ik snap de bedenkingen maar ik zou wel eens een absolute winnaar aan het roer willen zien iemand die er voor zorgt dat spelers over lijken gaan.

19-04-2024 19:24

Intec2.0 +12407

Jij bent geen echte Ajax fan. Mourinho staat letterlijk haaks op het voetbal wat wij Ajax graag zien spelen.

19-04-2024 19:49

Jarl1989 +4356

Nooit. Liever laatste dan die dwaas bij de club Ajax.

19-04-2024 19:45

Broodjeaap020 +6129

Haha tuurlijk. En ik ben brobbey, als dit gebeurt dan is er echt iets speciaals aan de hand

19-04-2024 19:07

Reyden +1393

Nee, jij bent bergwijn.

19-04-2024 20:13

RonaldMcDonald +5072

Volgens RonaldMcDonald Sport heeft Ajax voor het eerst contact gezocht met Aad de Mos. Jullie mogen hierover een artikel schrijven, graag wel met bronvermelding.

19-04-2024 19:04

ijzerchef +3135

Ajax kijkt heel erg naar de compositie van de staf. Xavi met een tactiek freak zoals Vos zou wel eens kunnen werken.

19-04-2024 19:02

Sies +4481

Trekt waarschijnlijk wel weer spelers aan Xavi als trainer...Ik ben sceptisch is natuurlijk nog geen gelauterde ervaren trainer..
Maar ja wie dan? Potter? Knutselen?We gaan het zien...

19-04-2024 18:48

mvdk +43776 moderator

Ik vraag me alleen af of hij wel zou willen... Misschien met een enorm salaris, maar dan verwacht hij waarschijnlijk ook een miljoen of 100 transferbudget. Die komt niet zomaar... Zou mooi zijn natuurlijk.

Een onrealistische naam die ik graag bij Ajax zou zien is Klopp. Die lijkt charme in Ajax te zien.

19-04-2024 18:59

Sies +4481

Ja Klopp... dromen mag 😉

19-04-2024 19:06

ach ja +5798

Kloppt niet

19-04-2024 19:28

afca1985 +21246

Is een beginneling dus Next.........

19-04-2024 18:47

Vierklau +483

Is geen ervaren manager. Dus onzin

19-04-2024 18:45

Slang3 +45793

wat is jouw beschrijving van ervaren dan? Want iemand die meerdere jaren in een top competitie om de titel gestreden heeft en CL ervaring heeft lijkt me ervaren. En dan komt er nog zijn achtergrond als speler bij als bonus

Of het een goede trainer is lijkt me een betere vraag

19-04-2024 19:00

Vierklau +483

Tuurlijk. Ervaring is niet alleen in leeftijd of lengte loopbaan te meten.
Maar ik doel meer op de woorden van Beuker. Wat hij verstaat onder ervaren blijft invullen voor een buitenstaander.
Maar ik verwacht als ik dat lees een trainer van 50/60 aangevuld met talentvolle coaches als Vos en bijv een jongen uit de 94/95 lichting voor de CL ervaring.

19-04-2024 20:03

Bramble1988 +9251

Jezus wat een afgang, dit hebben we toch niet nodig? Een lichtgewicht op managersgebied, geen ervaring en dus ongeschikt voor de situatie waarin we nu zitten..

19-04-2024 18:44

tdecler +3308

Xabi Alonso had nu ook niet zoveel ervaring toen hij naar leverkusen ging, dus zegt dat alles?

19-04-2024 19:05

Bramble1988 +9251

Als je dit na het vertrek van ten Hag had gedaan, prima! Maar het gaat al jaren bagger, er wordt gezegd dat ze voor ervaring gaan en dan de naam Xavi voorbij zien komen….

19-04-2024 19:39

tdecler +3308

Kan mij ook niet voorstellen dat ze voor hem gaan. Maar ervaring zegt ook niet alles.

19-04-2024 19:58

Bramble1988 +9251

Dat ben ik met je eens👍🏻

19-04-2024 20:09

Jeugd +24671

Als Xavi naar Ajax komt dan zou ik maar 1 ding doen en dat is hem direct opstellen in de basis👍

19-04-2024 18:43

Maracana +1961

😂😂😂

19-04-2024 19:26

Artemio +31855

Xavi is matig.

19-04-2024 18:36

BackInBlack +14465

Hij kan de druk bij Barcelona niet aan dus dan maar Ajax.....???

19-04-2024 18:36

Kryptonite +76738

Dat gaat hij nooit doen. De stap terug is ten eerste veel te groot. En ten tweede is ook het afbreukrisico veel te groot. En of wij het moeten willen vraag ik me ook af. Die jongen is natuurlijk een grote Cruijff adept, maar ik zie Barca niet bepaald Cruijffiaans spelen.

19-04-2024 18:30

Tommyshelby +128541

Diario is een matige bron, vind Xavi verder ook niet zo'n geweldenaar. Er lopen betere Spaanse trainers rond.

Die gozer van Bournemouth had ik bijvoorbeeld graag gezien hier. Speelt best leuk voetbal daar.

19-04-2024 18:29

Broodjeaap020 +6129

Toch wel raar dat iedereen xavi zo n matige trainer vind.

19-04-2024 22:40

Jarikoning +7201

Als.die zn vervelende broer maar thuis laat

19-04-2024 18:28

AjaxDeBesteClub +18786

Waanzinnige naam, maar niet aan beginnen. Er is teveel risico dat het niet gaat lopen.

19-04-2024 18:28

leeke +10391

Onzin,dat is met iedere trainer zo

19-04-2024 18:28

AjaxDeBesteClub +18786

Dat verschilt wel per persoon. Xavi heeft zich als trainer nog niet echt bewezen. Daarnaast is Nederland voor Spanjaarden een cultuurshock. Hij spreekt de taal niet en het is ook een beetje een dooie. Dat moet allemaal maar net goed vallen.

19-04-2024 18:30

leeke +10391

Een nederlander kan ook een dooie zijn.of neem calimero Slot,als het een beetje tegenzit.Gabri was ook een Spanjaard toch...en zolang een trainer Engels spreekt is het toch prima,want nederlands verstaan ze ook niet allemaal

19-04-2024 18:57

Mocrodammerr +22981

Gaat niet gebeuren. Ik zie hem eerder terugkeren naar het Midden Oosten dan dat ie naar jaxi komt.

19-04-2024 18:19

Dolblij +45011

Al zou het een prachtig experiment zijn, ik kan het me niet voorstellen dat Xabi dit doet.

19-04-2024 18:19

myway25 +2442

Met Xavi zijn er veel mogelijkheden met diverse spelers!

19-04-2024 18:17

AFCAHoorn +22633

Ik geloof er helemaal niets van.

19-04-2024 18:16

leeke +10391

Nou ja ,je weet het nooit he.miss dat V Gaal ook een goed woordje kan doen

19-04-2024 18:29

ajaciedje90 +59828

Aangezien Iniesta nog een contract heeft tot 30/6/24 en wellicht eindelijk gaat stoppen met voetballen zou het wel een goed staf zijn. Xavi (Hoofdtrainer), Iniesta (Assistent), Vos (Assistent) en dan nog Wesley Sneijder (Clown)

19-04-2024 18:10

robbertvd +2407

En Ruud Hesp

19-04-2024 18:15

036AFCA97 +146646

Ik heb liever een ervaren trainer zoals Potter, maar Xavi zou ik liever zien komen dan Pascal Jansen ofzo.

19-04-2024 18:03

Picasso +6603

Ik zie Pascal Jansen wel zitten als Hoofd Jeugdopleiding

19-04-2024 18:07

emieltjuhh +17818

Heeft die bij psv gedaan

19-04-2024 18:12

Picasso +6603

Juist. Ik denk dat die rol hem beter ligt

19-04-2024 18:17

letsvencook +13054

Denk niet dat de keuze voor xavi verstandig is.

Voelt zich niet gewaardeerd in barcelona en wil daarom weg, als hij hier niet meteen alle 3 zijn eerste wedstrijden wint met 3 doelpunten verschil gaat er ook heel veel gezeik komen. Dan zie ik hem voor de kerst alweer zelf opstappen. Overigens ook niet de “ervaren manager” waarover gesproken werd.

19-04-2024 18:02

mvdk +43776 moderator

Hopelijk kunnen we komend seizoen veel spelers slijten en daar betere spelers voor terugkrijgen zodat we weer een bredere kern krijgen. Nu heb je geloof ik 33 selectiespelers inc Sanchez waarvan een groot deel niks toevoegt. Misschien moeten we terug naar 25 tot 28 selectiespelers en zorgen dat alle posities weer dubbel bezet zijn met spelers die iets toevoegen of de potentie hebben om echt te groeien.

Verkopen: Medic, Forbs, Sosa, Sutalo, Rulli, Martha, Banel, Berghuis, Akpom, Tahirovic, Pasveer pensioen, Avila (na blessure), Sanchez, Hendersen (te hoog salaris). Hier krijg je toch weer 70/75 miljoen voor en het scheelt veel salaris. Misschien kun je er nog wel een paar van de hand doen...

Halen:

Een rechtsback. Het liefst een ervaren speler. Misschien zelfs Veltman?

Rvc: Debast, Sandler

Linkback: Miranda en ???

Cvm / 6. M Keita, speelt op huurbasis voor Antwerp. Mijn favoriet is De La Cruz, maar die zal wel onhaalbaar zijn.

Droomaanwinst is Almada maar die zie ik niet snel komen... Is een bonus.

Rechtsbuiten: Luciano Rodríguez, 20 jarige speler met potentie uit Uruguay. Heeft er al 3 in liggen in de eerste 7 potten van het seizoen.

En dan het liefst nog een extra rechtsbuiten.

Het zijn op Almada na nog geen toppers, maar die toppers gaan ook niet komen nu geen CL speelt, dus dan gewoon voor potentie gaan.

______________Ramaj
Veltman__Debast___Hato__Miranda
_____________________m. Keita
_____De La Cruz(waarschijnlijk onhaalbaar)
________________Almada(Waarschijnlijk onhaalbaar)
Rodríguez____Brobbey____Bergwijn

Wellicht niet allemaal haalbaar maarja je kunt altijd proberen. Zoals Johan zei: Je moet schieten, anders kun je niet scoren.

18-04-2024 21:12

AjaxHoorn +32989

Veltman komt never nooit terug op dit moment. Debast komt gigantisch tekort en kan niet met ruimte in zijn rug spelen. De rest begin ik niet eens aan 😉. Kun je beter met Rodriguez bv komen. Almada is echt totaal onhaalbaar.

19-04-2024 18:00

DankzijCruijff +48673

Debast is ook zo’n typische hype-naam die vaak wordt gedropt, terwijl hij precies zoals je zegt totaal niet geschikt is voor ons spel. Mensen die al afgeven op Sutalo zullen nog verdrietiger worden van Debast in een Ajax-shirt. Betekent overigens niet dat hij geen goede of zelfs topverdediger kan worden. Voorbeelden te over, maar niet voor Ajax.

19-04-2024 18:02

AjaxHoorn +32989

100 procent.

19-04-2024 19:43

Soccerskins v2 +43262

Fan van De La Cruz. Kan Ajax goed gebruiken.

19-04-2024 18:03

MosesD +14644

Bergwijn, Wijndal, Rasmussen, Baas, Unuvar, Chico ook slijten. Nog ns 40 erbij. Henderson zou ik behouden. Een creatieve 10, 2 backs en 2 buitenspelers. Klaar.

19-04-2024 18:06

YugoVik +33105

Come on debast en Sandler...debast kan niet eens koppen en Sandler is goed als aanvulling meer niet

19-04-2024 18:09

GdlT +1004

MVDK, zoals de situatie nu is ben ik het met je eens dat toppers niet snel naar AJAX zullen komen.
Maar stel, echt stel, dat AJAX Xavi weet te strikken als coach….. Wie weet wie er dan wel zijn over te halen om naar Amsterdam te komen?

19-04-2024 18:31

BogusOperandi +323

Om lekker conferentiecentrum cup te spelen? Ik denk dat ze staan te trappelen, de Haalands van deze wereld.

19-04-2024 20:18

GdlT +1004

Bogus, nu heb ik het idee dat nog Xavi nog eventuele toppers staan te trappelen om naar AJAX te komen. Dat is precies wat ik heb geschreven, lees het nog een keer ipv over de Haalands van deze wereld in combinatie met “conferentiecentrum cup” te beginnen.
Wel denk ik dat, in het onwaarschijnlijke geval AJAX Xavi weet te strikken, er meer spelers interesse zouden kunnen hebben om naar Amsterdam te komen. Xavi voor de groep is aantrekkelijker voor een speler dan Steijn, Schip, Jansen etc.

19-04-2024 21:29

Sunny +9547

Niet omdat Meijer het zegt maar dit kunnen we zelf toch ook al maanden zien. Brobbey kan het beamen.
En hey, laten we nou niet erg dik in goed functionerende RCV's zitten die er direct staat.

"NEC-trainer Rogier Meijer is vol lof over zijn pupil Philippe Sandler. In aanloop naar de bekerfinale tegen Feyenoord doet de oefenmeester een boekje open over de invloed die de verdediger heeft op de Nijmeegse selectie.

"Philippe is ontzettend belangrijk voor het elftal", zegt Meijer tegenover Voetbal International. "In alle facetten is hij een rustpunt voor het team. Aan de bal is hij heel kalm en in het verdedigen is Philippe ook iemand die spelsituaties leest en ernaar kan handelen. Je kan het verschil zien als hij er wel of niet is. Je merkt ook dat andere spelers beter voetballen als Philippe erbij is. Dat is het grootste compliment voor hem, al denk ik niet dat hij dat nodig heeft."

Meijer werkt twee seizoenen samen met Sandler, die in de zomer van 2022 transfervrij overkwam van Feyenoord. De verdediger vocht gedurende zijn carrière vaak tegen blessureleed. Meijer ziet dat daar verandering in is gekomen. "Philippe kan drie wedstrijden in een week spelen, zonder te klagen of mokken. Ik denk ook dat hij veel meer vertrouwen heeft gekregen in zijn eigen lichaam. Die ontwikkeling is geweldig. Niet alleen voor hem, maar ook voor ons."

De kwaliteiten van de verdediger lijken inmiddels bekend, maar toch blijft Sandler zelfs zijn trainer verbazen. "Elke dag. Dat meen ik echt. Ik zie hem nog steeds dingen doen die ik niet eerder heb gezien. Ik sta ook nog steeds achter mijn uitspraak dat Philippe van Champions League-niveau is. Ik zei dat eerder dit seizoen, toen hij pas net weer fit was. Nu zeg ik dat nog steeds. Hij is een van de beste centrale verdedigers van Nederland, mits hij de fitheid behoudt die hij nu heeft."

Zijn verleden bij Manchester City bewijst volgens Meijer zijn kwaliteiten. "Ik keek onlangs naar Real Madrid tegen Manchester City. Toen dacht ik ook: Philippe heeft niet voor niets meegetraind met City. Ze zetten je er echt niet bij omdat je zo'n leuke jongen bent. Nee, dan heb je kwaliteit. Dat zie ik nu ook iedere dag. Natuurlijk verbaas ik me er weleens over, maar ik geniet er nog meer van. De oplossingen die hij vindt tijdens een positiespel, dat is next level."

18-04-2024 18:10

mvdk +43776 moderator

Die jongen kunnen we er prima bij hebben. Als je Sandler en Debast haalt en Sutalo verkoopt maak je een stap vooruit. Dan heb je weer 2 rvc's die met elkaar kunnen concurreren en kan Hato met Kaplan concurreren. Dat is alleen maar goed voor hun ontwikkeling. We moeten weer terug naar de tijd dat we op elke positie 2 prima spelers hebben.

18-04-2024 18:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.