Fitz-Jim kreeg harde boodschap te horen bij Excelsior: 'Waren niet tevreden over mijn werkethiek'

door Brent Tomassen 116

Bron ESPN

Fitz-Jim kreeg harde boodschap te horen bij Excelsior: 'Waren niet tevreden over mijn werkethiek'

door Brent Tomassen 116

Bron ESPN

Kian Fitz-Jim vindt dat zijn verhuurperiode aan Excelsior erg waardevol is gebleken. De middenvelder kwam binnen in Kralingen met veel ervaring in de Keuken Kampioen Divisie, maar eenmaal bij Excelsior bleek dit allesbehalve een garantie op speeltijd. Uiteindelijk werd Fitz-Jim na een half jaar teruggehaald door Ajax vanwege een tekort aan middenvelders.

'Ik denk dat je altijd een nog groter doel voor ogen moet hebben dan waar je nu bent. Het is een beetje hetzelfde als wanneer je gaat balanceren op zon balk. Als je je focust op een punt in de verte, dan houd je je balans wat beter, zo is mij verteld', stelt Fitz-Jim tegenover ESPN voor de videoserie Jong Oranje All Access. Ondanks deze redenatie kwam Fitz-Jim toch op de bank terecht bij Excelsior. 'Toen had ik een gesprek en zeiden ze dat ze helemaal niet tevreden waren. Vooral over mijn werkethiek, waar ik bij Ajax eigenlijk nooit tegenaan ben gelopen.'

In eerste instantie begreep Fitz-Jim moeilijk waarom hij geen vaste waarde was in Rotterdam, maar een jaar na zijn verhuurperiode is de boodschap die men hem daar gaf duidelijk aangekomen. 'In het begin was ik ook van: ik kan hier niet zoveel leren. Omdat ik Ajax ben gewend en je gaat van Ajax naar Excelsior. Dat is misschien een beetje gek om te zeggen, maar als ik heel eerlijk ben was dat wel mijn gedachtegang. Zij zeiden: in principe ben je misschien wel de beste middenvelder hier, maar die andere middenvelders laten het in het verdedigende aspect veel meer zien dan jij. Dat is toch iets belangrijker hier.'

Tekst gaat verder onder de foto.

Fitz-Jim kreeg harde boodschap te horen bij Excelsior: 'Waren niet tevreden over mijn werkethiek'
Fitz-Jim kwam tot slechts 395 speelminuten voor Excelsior in de Eredivisie

De denkwijze bij Excelsior bleek heel anders te zijn dan bij Jong Ajax, zo ontdekte de Amsterdammer. 'Het is ergens ook logisch, want bij Jong Ajax gaat het erom hoe mooi voetbal je speelt en iets minder om het resultaat. En daar (bij Excelsior, red.) moet je alle puntjes meepakken.'Fitz-Jim weet inmiddels beter en is dit seizoen een volwaardig selectielid van Ajax 1. 'Ik zag het als een realitycheck. Als je met een insteek gaat van: ik kan van iedereen leren, maakt niet uit waar je komt, dan denk ik dat het voor iedereen heel waardevol kan zijn.'

Reiziger: 'Het is wel iets dat je vaker hoort'

In het item komt ook Jong Oranje-coach Michael Reiziger even aan het woord over Fitz-JIm. Hij herkent de woorden van de Ajacied. 'Het is wel iets dat je vaker hoort: dat spelers gemakkelijk door de jeugd gaan en daardoor eigenlijk te weinig tegenslag kennen. Soms gaat het bij sommigen net te makkelijk, waardoor ze het niet aanleren om alles te doen om te winnen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Myriad +6868

Mooi dat Fitz Jim die boodschap omarmt heeft. In het veld zie je hem altijd volle bak gaan. Op dit moment is hij waardevoller dan Berghuis. Alleen al door zijn verdedigende drive.

27-12-2024 14:53

RSM +3884

Alle middenvelders van ajax zijn niet goed genoeg. Ze missen duel kracht. Er is niemand met een goede afstandschot, geen bal veroveraar. Ajax moet een goede dag hebben of geluk willen ze goed spelen. Spannend worden zal alleen met een middenvelder die technisch en sterk aan de bal is en een goede snelle flankspeler aangezien er gerouleerd wordt.

26-12-2024 23:20

Ajaxsupporter02 +13234

Altijd dat gelul over duelkracht.

28-12-2024 14:40

RSM +3884

Jazeker je voetbalt tegen een tegenstander en geen lucht.

29-12-2024 13:32

Ajaxsupporter02 +13234

Je moet de tegenstander te slim af zijn met handelingssnelheid.

29-12-2024 14:34

RSM +3884

Dat is waar maar dat gaat altijd gepaard met snelheid en fysiek van je medespelers.

30-12-2024 10:39

Ajaxsupporter02 +13234

Als je medespelers goed gepositioneerd staan, dus vrij staan, en je hebt een snelle denker/snel handelende speler aan de bal dan kan je tegenstanders weg spelen. Fysiek is niet onbelangrijk, maar echt niet nummer 1 factor. Meer een aspect die daar ook in kan helpen. Een combinatie is het beste.

30-12-2024 11:30

vandenhaas4 +14940

"bij Jong Ajax gaat het erom hoe mooi voetbal je speelt en iets minder om het resultaat"

Als spelers dit al zeggen dan heb je dus niets aan Jong Ajax. Jong Ajax moet de brug tussen jeugd en eerste zijn, en alles moet gericht zijn op team en resultaat. Spelers moeten nu dus bij Excelsior leren wat profvoetbal betekent, omdat het bij Jong Ajax allemaal vrijblijvend is.

26-12-2024 08:35

1Zlatan +4857

Heb al vaker lange betogen gehouden waarom, maar dit is dus alles wat er mis is met de jeugdopleiding en de huidige invulling van Jong Ajax:

“De denkwijze bij Excelsior bleek heel anders te zijn dan bij Jong Ajax, zo ontdekte de Amsterdammer. 'Het is ergens ook logisch, want bij Jong Ajax gaat het erom hoe mooi voetbal je speelt en iets minder om het resultaat. En daar (bij Excelsior, red.) moet je alle puntjes meepakken“

25-12-2024 20:07

JoeBlow +8060

Onvoldoende weerstand in de jeugd en daardoor een moeilijke doorstroom naar Ajax 1 is al decennia een probleem. Dat was de voornaamste reden om Jong Ajax in de KKD te laten spelen.

Maar als je dan van FJ hoort "want bij Jong Ajax gaat het erom hoe mooi voetbal je speelt en iets minder om het resultaat", dan zit die mentaliteit dus nog steeds in de Ajax jeugdopleiding.

25-12-2024 16:41

Spuit11 +1229

Dus als 1 speler van de honderd het zeggen, moet alles op de schop??

27-12-2024 05:58

Professor +10954

Daarom is verandering van de jeugdopleiding één van de grote prioriteiten voor Ajax.

25-12-2024 13:11

JoeBlow +8060

Dit is echt al een onderwerp sinds de "patatgeneratie" van Leo Beenhakker - en waarschijnlijk al van ver daar voor.

25-12-2024 16:44

YugoVik +32587

Fitz jim is niks bijzonders.. Speelt 1 wedstrijd goed en dan 5 wedstrijden matig.. Hij word in de toekomst toch geen echte basis materiaal..

25-12-2024 12:50

Danielson +48943

Was dat voor aanvang seizoen met je eens maar inmiddels niet meer.

25-12-2024 14:04

Ajaxsupporter02 +13234

Dat is wat je hoopt. Wel even goed formuleren.

25-12-2024 14:30

YugoVik +32587

Nee hoor.. Ik zie het mijn ogen...ik vind hem geen bijzondere speler..ieder zijn mening..

25-12-2024 17:08

Ferd +37926

en daar is YugoVik weer met zijn dagelijkse afzeikpost. Wat heb jij tegen Fitz Jim? Het is persoonlijk, dat moet wel.

26-12-2024 09:00

YugoVik +32587

Nee hoor ik reageer op reacties

26-12-2024 10:50

Ferd +37926

nee, jij reageert altijd negatief als het om Fitz Jim gaat.

27-12-2024 07:13

HW4 +360

Volgens de terminologie van Beuker dus een "zoo tiger".

Af en toe zie je nog wel gemakzucht terug in zijn spel, maar ben allang blij met hem als middenvelder die voetballende oplossingen ziet.

25-12-2024 10:44

Quark +428

Hij is nog jong en aan het groeien. Het feit dat hij de feedback snapt en eraan werkt is al prima. Ik zie hem ook gretiger worden met nog af en toe een dipje. Ik heb er wel vertrouwen in dat dit wel weg gaat op termijn.

25-12-2024 11:49

Craain +4895

"werkethiek"… verbazingwekkend dat Excelsior het al inziet terwijl Steijn, Schreuder, Maduro, Heitinga, van het Schip hier totaal niet hebben aangwerkt. Dat werkethiek ontbrak al jaren bij Ajax tot de komst van Farioli. Dat Excelsior dat wel inziet en bij grote club Ajax niet...dat roep ik al jaren....

25-12-2024 10:39

Ajax27 +18958

Ik zou zeggen, ga solliciteren.

25-12-2024 11:06

Craain +4895

Ik ga me niet solliciteren. Ik ben wel te bereiken via hier.

Ik vind het gewoon zo amateuristisch van Ajax. Ze moeten wel altijd qua ontwikkeling in de toekomst met de tijd mee en niet altijd kijken naar het verleden. Het gaat simpelweg om de kwaliteit. Dit is leidend voor de toekomst.

25-12-2024 15:40

Ajax27 +18958

Als je een sollicitatiebrief schrijft zoals je hier typt, dan gaat het hem inderdaad niet worden.

26-12-2024 00:08

JoshuaSmits +9045

Het zal niet snel gebeuren onder Farioli vrees ik, maar ik zou hem graag eens op zes willen zien. Daar speelde hij in de jeugd zijn beste wedstrijden. Hij versnelt het spel enorm, kan makkelijker wegdraaien onder druk en is ondanks zijn kleine fysiek sterk in de duels door zijn felheid en anticiperend vermogen.

25-12-2024 10:11

trodat4030 +95492

Nee, hij is een opdribbelende 8 in een punt naar voren systeem, hij heeft een echte 6 in zn rug nodig, zó speelde hij het best. Op zn Frenkie's zeg maar.

25-12-2024 10:29

Geeser +334

Eens! Opbouwende 8, die ook meer naar voren kan als je de wedstrijd erom vraagt, zou Taylor en Fitz graag samen op 6/8 zien met de punt naar voren tegen "mindere" tegenstanders...

25-12-2024 12:28

Jeugd +24449

We moeten FJ zeker nog niet afschrijven, er zit nl. wel ontwikkeling in maar als FJ half zo goed was als enkele hardnekkige FJ aanhangers hier al jaren beweren🤣 dan was hij al veel verder geweest dan hij nu is.
Ook nu zul je zien dat hetzelfde hardnekkige kliekje iedereen die iets van FJ vind gaan aanvallen. Het leuke is dat ze dan altijd met de meest belachelijke argumenten komen die alle feiten tegenspreken. Zelfs als FJ zelf aangeeft bij Excelsior "nieuwe levels te hebben geopend" of aangeeft dat het fysiek niet goed genoeg was" dan nog komen ze met honderdduizend redenen waarom FJ dat juist wel allemaal beheerst en oh ja, alle trainers die hem niet al jaren basis hebben gezet zien het allemaal verkeerd. Als Klaassen een bal over 10 meter verkeerd speelt kan die er helemaal niks van, doet FJ hetzelfde dan legt hij risico in zijn spel. Hilarisch.
FJ moet nog heel veel leren, wordt nog te vaak, te makkelijk weggezet, is nog vaak te slordig, zal meer impact moeten maken op het spel in aanvallende zin. Heeft tijd nodig.
Nou kom maar door mensen 🤣🤣

25-12-2024 09:48

Ajax27 +18958

Frenkie stond tot z'n 20e in Jong Ajax. 1,5 jaar later stond ie bij Barcelona als topaankoop. Het kan soms snel gaan.

Baas is na een verhuur ineens basisspeler op een andere positie, Blind was in het verleden na een verhuur ineens wel goed genoeg.

Sommige komen erg snel, anderen wat langzamer met tussenstapjes. Ik zag een paar jaar geleden een FJ die totaal nog niet klaar was voor het grote mannenvoetbal. En nu een paar jaar later zie ik een FJ d8e fysiek gegroeid is en mentaal. Het is een echte voetballer, intelligent, maakt makkelijk de goeie voetballende keuzes. Hij werkt ook erg hard, je ziet m op allerlei plekken op het veld continu weer aanspeelbaar zijn en z'n verdedigende arbeid leveren. Z'n eerste seizoen Ajax 1 en ik verwacht dat ie vaker en vaker in de basis zal staan.

Waar z'n plafond zit? Geen idee, maar dat ie nu al enorm waardevol is voor Ajax, dat is een feit.

25-12-2024 11:15

Jeugd +24449

Dit seizoen maakt hij wel progressie. Je ziet inderdaad dat hij langzaam begint te begrijpen wat profvoetbal betekent. Enorm waardevol vind ik persoonlijk wat te sterk uitgedrukt. Ik vind het nog steeds veel te matig.
Frenkie had eerder gekund maar die had ook meer concurrentie dan nu. Bij Frenkie was het overduidelijk dat hij een hele goede zou worden.
Ik ben het met je eens dat je nooit een talent te vroeg moet afschrijven omdat sommigen nu eenmaal later zijn.
Net zoals je niet heel vroeg kunt stellen dat bijvoorbeeld een Bounida het wel even gaat redden. Net zo goed als een Ünuvar nog veel beter was dan Bounida op deze leeftijd maar het gewoon niet geworden is. Tenminste profvoetbal gehaald prima maar man wat was dat ventje uitzondering goed tussen 14 en 17 jaar

25-12-2024 11:23

Ajax27 +18958

Als je alleen al kijkt wat een verschil het is tussen FJ en iemand als Klaassen op diezelfde positie laatst tegen Sparta, dan zegt dat echt wel iets.

Als hij de bal krijgt op het middenveld weet je gewoon dat de vervolgactie goed is. Hij leest het spel zo goed, is zo comfortabel aan de bal en kan de goede pass die nodig is geven.

26-12-2024 00:06

Dolblij +43857

Interessante ontboezeming. Hopelijk maakt Beuker hier snel een einde aan.

25-12-2024 09:06

Rockanje23 +36553

Het geeft wel aan hoe er binnen de veelgeroemde opleiding van Ajax gedacht wordt aan wat er nodig is om de top te halen. Hard trainen en er alles voor doen en laten is blijkbaar niet nodig. Als je zelfs bij Excelsior op je nummer gezet wordt omdat je niet genoeg je best doet als talentvolle Ajacied is wel schrijnend. En dodelijk voor Ajax als opleidingsinstituut. Ook Sontje Hansen schrok vorig jaar toen bleek dat hij bij NEC veel harder moest trainen als bij Ajax

25-12-2024 07:13

VichoWazig +3373

Inderdaad! Het een ontslaat het elftal niet van het ander. Het is niet of winnen, of mooi voetbal spelen. Je MOET als Ajacied altijd willen winnen en je moet daarnaast ook nog mooi voetbal willen spelen en in mijn ogen ook in die volgorde.

25-12-2024 08:51

Robertini +38245

Mooi dat hij ervan geleerd heeft ipv koppig zijn en het negeren. Ik hoop vooral dat hij zich blijft ontwikkelen.

25-12-2024 02:03

marceldenb +2174

Frenkie vibes. Beetje laatbloeier in de laatste stapoen. Maar nog die laatste paar stappen en het kan een hele goeie speler worden. Laat dat nu bij vlagen al zien.

25-12-2024 00:40

Opnaarde4eSter +1573

Over Frenkie gesproken: overbodig geworden bij Barcelona. Iets voor ons om terug te halen?????

25-12-2024 10:09

Jorehn +804

Ik zou eerder gokken als stand-in voor Rodri bij Man City. Daar zou ie denk ik prima passen

25-12-2024 10:32

marceldenb +2174

Die salarissen gaan we even niet meer betalen denk ik.
Ik zie hem wel naar Bayern of City gaan.

25-12-2024 11:48

Ferd +37926

ja, want een speler op zijn leeftijd die elders 10+ miljoen per jaar kan verdienen heeft serieus oren naar Ajax en een salaris van max 2 miljoen.....

26-12-2024 09:02

Tommyshelby +126322

Ben blij dat Farioli hem de kans heeft gegeven, in tegenstelling tot de vorige 4 KNVB trainers.

Vind Fitz nog steeds een beetje timide spelen, hij kwam tegen PSV en Maccabi langzaam uit z’n schulp en begon dingen op te eisen, maar hij is daarna weer wat zakelijker gaan spelen. Waarschijnlijk door de wisseldraaimolen van Farioli.

Een Fitz die het niveau van z’n Jong Ajax tijd haalt is een absoluut genot om naar te kijken. Na de winter hopelijk meer speelminuten in de Eredivisie ipv Klaassen, we hebben hem hard nodig daar.

24-12-2024 22:31

WijZijnAjaxAmsterdam +11561

Ben nog steeds niet zo onder de indruk van Fitz.

24-12-2024 22:22

Sjaakie +5736

Heb het vanaf dag één in deze jongen zien zitten. Hij maakt zoals verwacht een prima ontwikkeling door. Als je goed in elkaar zit kan je zelfs leren van de momenten waarop je niet speelt. Zo'n realitycheck zou ook wel iets zijn voor Rensch, al vraag ik me af of bij hem het kwartje wel zal vallen.

24-12-2024 22:22

ajaxfan83 +3115

Alleen heeft meneer nog te vaak kortsluiting in zn hoofd zodra hij moet nadenken, dan weet hij het niet meer. Dat moet eruit bij hem

24-12-2024 21:23

DankzijCruijff +48436

Dom gelul.

24-12-2024 23:12

burwatti +13919

Precies, heeft een speelstijl waar risico in zit heeft weinig met kortsluiting te maken maar met het altijd zoeken naar een technische oplossing

24-12-2024 23:15

DankzijCruijff +48436

Mooi dat je het nog ff goed uitlegt. Ik kan het bij dergelijk dom en kortzichtig commentaar nauwelijks meer opbrengen.

24-12-2024 23:16

burwatti +13919

Haha kan ik mij voorstellen

24-12-2024 23:16

WantAmsterdam +114603

Van mij mag ie zelfs nog meer risico in zijn spel leggen. Het is me vaak nog te plichtmatig/timide gezien zijn kwaliteiten en potentie.
Benieuwd welke “kortsluitingen” hij bedoelt. Al zal je geen zinnig antwoord krijgen vrees ik.

24-12-2024 23:18

Vincent.d +4096

Altijd jammer van leden die een sterke mening geven. Maar daarna niet meer uitleggen wat ze bedoelen. Dan bedoel ik op ajaxfan 83

25-12-2024 00:47

ajaxfan83 +3115

Nee niets geen dom gelul, let je überhaupt wel eens op hem dat hij heel vaak van die momenten heeft dat hij niet eens weet wat hij aan het doen is , dat zag je tegen Sparta ook weer, hij heeft de bal en je ziet hem kijken of hij nu moet passen of dat hij zelf moet schieten, en hup bal weg. Daar doel ik op met die kortsluiting, maar ja hij mag niet voor niets weg zodra er een goed bod op tafel komt

25-12-2024 06:37

RayJordaan +6730

Mee eens hoor ;)

25-12-2024 09:28

DankzijCruijff +48436

Ajaxfan83 - alleen al die laatste zin van je; naast een notoire domoor dus ook een leugenaar🤡

25-12-2024 09:42

ajaxfan83 +3115

Horen wie het zegt , misschien heb ik wel iets meer inzage dan dat jij denkt joh

25-12-2024 10:42

Ajaxsupporter02 +13234

Dit moet toch wel familie van Vik zijn?

25-12-2024 10:58

YugoVik +32587

Fitz jim is een matige speler die vaak niet weet wat ie doet.. Als wij op spelers zoals moeten gaan bouwen dan ziet het er somber uit voor ons.

Fitz jim verliest vaak zijn duels en heeft dom bal verlies.. Het is een matige middenvelder..

25-12-2024 12:52

Ajaxsupporter02 +13234

😂😂😂

25-12-2024 14:30

DankzijCruijff +48436

🤣🤣🤣

25-12-2024 15:15

afct +8775

Fitz is al voordat hij de bal heeft klaar met nadenken. Een echte ras voetballer. De spelers om hem heen moeten leren nadenken en voetballen

25-12-2024 01:07

ajaxfan83 +3115

Ja dat is een goede grap......

25-12-2024 06:42

YugoVik +32587

Hahahaha kom op zeg..

25-12-2024 12:52

Ferd +37926

je hebt het nu over Ajaxfan83?

26-12-2024 09:02

ajaxfan83 +3115

Want.........

26-12-2024 12:17

Ferd +37926

je opmerking is kortsluiting, je hebt er duidelijk niet over nagedacht

27-12-2024 07:11

ajaxfan83 +3115

Oh ja is dat zo, kijk je wel überhaupt eens naar hem, of probeer je nu interessant te doen

27-12-2024 09:39

Ferd +37926

ik kijk wel, ik probeer niet interessant te doen door rare dingen te verzinnen en het dan over kortsluiting te gaan hebben. Dat laat ik wel aan jou over.

27-12-2024 09:40

ajaxfan83 +3115

Rare dingen te verzinnen?? Dus je kijkt niet , leg mij maar eens uit dan hoe jiij dat noemt hoe hij het iedere keer voor elkaar krijgt als hij de bal heeft en dat hij niet weet of hij nu moet passen of moet schieten en daarna de bal kwijt is , of noem jij dan gewoon "ongelukkig" . Want dat gebeurt vaker dan dat hij een goede wedstrijd speelt, want je kan op 1 hand tellen hoeveel goede wedstrijden hij gespeeld heeft

27-12-2024 09:47

Ferd +37926

rare dingen verzinnen ja. Ik kijk wel, jij kijkt niet of met je ogen dicht.

27-12-2024 09:49

ajaxfan83 +3115

Dus die andere 90% procent van de Ajax supporters kijken dan ook niet👍👍 je kan wel zien welke poster boven je bed hangt

27-12-2024 10:01

Ferd +37926

zoals ik gisteren al schreef, 90% van de AS'ers herkent talent en potentie nog niet eens als ze er door in de kont geneukt worden. Goed dat jij nu met precies hetzelfde percentage aankomt en aangeeft dat je bij die 90% hoort.

En posters boven mn bed? Dat is echt van heel lang geleden en geloof me, dat waren geen posters van mannen. Bij jou blijkbaar wel, want dat is waar je aan denkt. Ik oordeel niet hoor, ieder z'n voorkeur. Ik zal voor jou speciaal een keer een regenboogarmband om doen okay?

27-12-2024 10:13

ajaxfan83 +3115

🤣🤣🤣🤣🤣 je heb totaal geen benul wat je loopt te ouwehoeren en ja talent zie iedereen, een faberski , bounida , steur , Janse , die hebben talent, daar komt een Fitz Jim zekers niet in de buurt van .

27-12-2024 12:03

Ferd +37926

Je bewijst weer bij de 90% die talent niet herkent.

27-12-2024 12:07

ajaxfan83 +3115

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 jij moet komiek worden, want komisch ben je al

27-12-2024 12:11

danny006 +477

had google nodig voor het woord : werkethiek

24-12-2024 19:57

Ferd +37926

serieus? Zelfs Sneijder weet wat het woord inhoudt, je zegt nu dus eigenlijk dat je dommer bent dan Sneijder.

26-12-2024 09:04

Clubliefde34 +5978

En was nu met kop en shouders daar de beste middenvelder geweest.

24-12-2024 19:48

trodat4030 +95492

Ik vind hem vooral gegroeid in het drukzetten bij balbezit tegenstander, ik snap wel wat ze bedoelen. In de jeugd was dat toch minder, maar natuurlijk ook veel minder vaak een issue omdat het minder gevraagd wordt bij dominantere teams. Dit Ajax is gewoon minder dominant dan je eigenlijk graag ziet en dan wordt er op dat vlak logischerwijs meer gevraagd. Denk dat hij zonder deze les nu ook niet in het 1e had gespeeld. Eigenlijk kun je stellen dat deze les precies op het juiste moment is gekomen.

24-12-2024 19:30

Dapperestrijders +4285

Ja Fitz, van luilekkerland naar een werkkamp🥵🤢

24-12-2024 19:29

Standby +9608

Ik vraag mij af of het werkethiek of fitheid is. Bij Ajax lijkt fitheid toch al een tijdje een dingetje te zijn. Als je niet geheel fit bent, dan kun je ook een beetje lui lijken. Terwijl dat dus helemaal niet het geval is.

24-12-2024 19:27

WantAmsterdam +114603

Bij Fitz leek me fitheid nooit een dingetje.

24-12-2024 19:56

Standby +9608

@WantAmsterdam

De reden waarom ik dit zeg is dat er in het eerste elftal over het algemeen niet goed werd getraind het afgelopen jaar (wat door o.a. Henderson werd bevestigd). Wat weer invloed heeft gehad op de fitheid van de spelers. Onder Schreuder denk ik dat dit ook al speelde.

Het zou mij niet verbazen als dit ook invloed heeft gehad op de fitheid van FJ. Maar als je zegt dat fitheid van FJ geen dingetje is dan geloof ik je wel.

25-12-2024 22:09

WantAmsterdam +114603

Fitz werd in augustus verhuurt aan Excelsior. Lijkt me sterk dat dat invloed op hem had. Hij leek in augustus nog fit.

25-12-2024 23:29

Moooo +3908

Werk ethiek bij balverlies en een gevaarlijke counter tegen krijgen, dan was Fitz-Jim nooit degene die aan de rem trok zoals een Alvarez goed kon.

Nu zie je Fitz-Jim gewoon mee verdedigen bij balverlies en hij pakt ook regelmatig een kaart.

Een Mark van Bommel is voor mij altijd een pleuris ventje geweest, hij knokte altijd voor elke bal, je hebt hem er liever bij dan dat hij tegen je speelt..

Zo'n drive dat hebben veel Ajacieden niet en dat komt ook wel uit dit stukje.

Fitz-Jim was meer een artiest, strooien met mooie ballen, beetje toveren, maar werken dat deed hij niet echt.

Zijn body is ook veranderd.
Als er één speler is die nog hele mooie stappen kan zetten is een Fitz-Jim het wel. Nu nog vaak afwezig beter tegen de kleinere ploegen, bij balbezit sterk, bij balverlies is het nog onvoldoende, meer Davids wil je zien, een terriër.

Ook zijn afronding en trap is nog niet goed genoeg, maar hij heeft veel WEL mee.

24-12-2024 20:11

MarcelvTol1971 +15030

Er moet een beetje meer body bij maar voetballend is ie erg sterk, denkt meestal aanvallend, heeft een schot.
Ik zie hem graag spelen.
Hele wedstrijden is nog teveel, maar ook dat komt goed.

24-12-2024 18:45

WantAmsterdam +114603

Daarom is Excelsior ook zo slechte en kleine kut club. Als er een ding niet mis zit met Kian is het zijn werkethiek. Dat was nooit het probleem bij hem. Dat is gewoon een kut smoesje om hem geen minuten te geven.
Wel vreselijk dat een club als Excelsior geregeld in de ED speelt.

24-12-2024 17:56

Betuwe85 +19920

Zijn huidige werk ethos is goed. Maar wij zijn e rniet bij op trainingen etc

24-12-2024 18:06

WantAmsterdam +114603

Zijn werk ethos was altijd prima. Althans, als je op het veld altijd keihard werkt, waarom zou dat op de training anders zijn?
Zoals hij zelf zegt, bij Ajax was daar nooit sprake van. Dus ligt het wel degelijk aan Excelsior.

24-12-2024 18:10

KleineReus +6287

Gelukkig ging Fitz-Jim een stuk constructiever met de kritiek om.

24-12-2024 22:50

WantAmsterdam +114603

Natuurlijk kan ie niet publiekelijk zeggen dat Excelsior en absolute schijt club is en dat hij schandelijk is behandelt. Het is wel de waarheid en hij zal dat ook gedacht hebben. Daarom benadrukt hij ook dat dat bij Ajax nooit een issue was.

24-12-2024 22:54

KleineReus +6287

In jou heeft hij hier gelukkig een goede gedachtenvertolker. Weet ik bij wie ik moet zijn als ik me afvraag wat Fitz Jim nu weer denkt en voelt.

25-12-2024 04:50

WantAmsterdam +114603

Yallah dan.

25-12-2024 05:01

BokkieBokstra +11242

Als ik het goed lees dan zegt fitz jim dat excelsior gelijk had. Vind het wel een leuke club vaak grappige voetballers en ze doen het met minimale middelen goed.

25-12-2024 09:21

WantAmsterdam +114603

Zegt Fitz Jim niet.

25-12-2024 14:11

Bryan95 +718

Hahah wauw, jij bent echt van het padje.

Niet alleen op basis van deze comment ook je andere berichten hieronder

26-12-2024 16:02

WantAmsterdam +114603

Nee joh, jij bent super inhoudelijk.

26-12-2024 16:04

Bryan95 +718

🤣🤣🤣🤡🤡

27-12-2024 00:13

WantAmsterdam +114603

Proves my point.

27-12-2024 00:19

Bryan95 +718

Hahaha, lees je reacties nou maar eens terug. Je doet alleen maar aannames en baseert daar je mening op. Je lijkt wel Valentijn Driessen.

Goed dat je ook ff wilt laten merken dat je een klein beetje engels kan.

En zit je non stop op AS ofzo dat je zo snel reageert.

Zoek een leven 🤣

27-12-2024 00:24

WantAmsterdam +114603

Nederlands is niet mijn eerste, maar mijn derde taak. Daarom gebruik ik Engels af en toe.
Je zou concreet kunnen zeggen waar je niet mee eens bent en we konden een discussie over hebben. Maar alles wat jij doet zijn vage aanvallen. Heeft niemand iets aan.

27-12-2024 00:30

Bryan95 +718

'Dat is gewoon een kut smoesje om hem geen minuten te geven.'

Slaat helemaal nergens op, waarom zou een club een speler huren en vervolgens zoeken naar smoesjes om hem niet op te stellen.

'Natuurlijk kan ie niet publiekelijk zeggen dat Excelsior en absolute schijt club is en dat hij schandelijk is behandelt. Het is wel de waarheid en hij zal dat ook gedacht hebben. Daarom benadrukt hij ook dat dat bij Ajax nooit een issue was.'

Je gaat hier ff bepalen wat Fitz-Jim gedacht zal hebben hahaha.

Het is wel behoorlijk duidelijk dat je Fitz-Jim fan bent. Wat niet erg is overigens.
Ik vind het ook een goede speler, maar jouw comments slaan echt helemaal nergens op. (Die van mij overigens ook niet) haha

27-12-2024 00:39

WantAmsterdam +114603

Clubs leggen mormaal de lat voor gehuurde spelers duidelijk hoger omdat ze aan gehuurde spelers op de lange termijn/financieel niks hebben. Uiteraard zeggen ze dan niet tegen een speler “je bent gehuurd van een andere club, we hebben op de lange termijn niks aan jou daarom moet gewoon constant goed spelen”. Maar komen ze met zulke dingen.

Ik bepaal niet wat Fitz heeft gedacht. Het is mijn inschatting omdat Fitz er zelf duidelijk over verbaast was en duidelijk maakte dat dat bij Ajax nooit een issue was, en het gewoon ook onzin is. Ik zie Fitz sinds 4 jaar spelen. Altijd een van de spelers die het hardst werkt op het veld.

27-12-2024 01:00

linksbinnen +7936

Blij dat FitzJim het nu oppakt. Dat ie kan voetballen wisten we al. Kan doorgroeien naar een hele complete middenvelder.

24-12-2024 17:31

Aldek +5080

Nog steeds niet…. Wordt opzij gezet als een klein kind… pff

24-12-2024 17:08

Koningtoto +58794

Jij bent af.

24-12-2024 17:09

KarimB +10310

Waarom af? Hij heeft sommige wedstrijden duidelijk laten zien over t gif te bezitten die we nodig hebben. Maar hij valt toch wel erg vaak terug in slap het duels in gaan.

24-12-2024 17:48

WantAmsterdam +114603

Alleen omdat ie niet al zijn duels wint elke wedstrijd in zijn eerste echte seizoen op het hoogste niveau als 21 jarige betekent dat niet dat ie een slechte werkethiek heeft. Hij gaat elke wedstrijd heel veel duels aan en vaak wint die daar een goed deel van. Getuigd toch wel dat hard werken niet het probleem is.

24-12-2024 18:35

Laudrup10 +16819

De eerste die druk zet en de eerste die is omschakelt…

24-12-2024 17:27

Ajaxsupporter02 +13234

Focus je maar weer op een duel die hij verliest.. Dat terwijl hij er ook genoeg wint.

Al het positieve telt niet voor jou blijkbaar.

24-12-2024 17:29

WantAmsterdam +114603

Dat wordt Wout ook.

24-12-2024 17:57

NuchtereAjacied +1935

jij ziet wat je wilt zien. Je sluit je ogen voor wat je niet wilt zien.
Ga solliciteren bij elk medium. Jij maakt zeker kans.

24-12-2024 19:56

stopperspil +11031

Ajacieden hadden bij het Nederlands elftal de slechtste conditie

24-12-2024 17:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.