FC Kopenhagen-trainer: 'Niets wijst erop dat Ajax de weg voorwaarts is voor jonge Deense spelers'

door Bart Veenstra 191

Bron Bold

FC Kopenhagen-trainer: 'Niets wijst erop dat Ajax de weg voorwaarts is voor jonge Deense spelers'

door Bart Veenstra 191

Bron Bold

Laatst geüpdatet

FC Kopenhagen-trainer Jacob Neestrup heeft Deense talenten afgeraden om nog een transfer naar Ajax te maken. Volgens de oefenmeester kunnen de talenten uit Denemarken beter eerst in eigen land hun doorbraak beleven, alvorens zij de overstap naar het buitenland maken.

FC Kopenhagen is deze week volop in het nieuws vanwege het aantrekken van de pas vijftienjarige middenvelder Mads Jørgensen van FK Silkeborg. Hij maakt in de komende zomer de overstap naar de club uit de Deense hoofdstad. 'Alle clubs in Denemarken zijn verschillend', zegt Neestrup tegenover Bold. 'Ik denk dat we bij FC Kopenhagen hebben laten zien dat we een heel, heel goede omgeving voor talentontwikkeling hebben die aantrekkelijk is voor alle jonge Deense spelers in het hele land.'

Veel Deense talentvolle spelers hebben in de afgelopen jaren ook het buitenland gekozen in hun zoektocht naar een doorbraak. Ajax is de club waar heel veel Denen voor hebben gekozen, al ziet Neestrup dat allesbehalve als een succes. 'Ik kan niet begrijpen dat jonge Deense spelers nog steeds naar een grote club in Amsterdam gaan.'

'Niets wijst erop dat dit de weg voorwaarts is voor jonge Deense spelers', geeft Neestrup zijn mening. 'Ik denk eigenlijk dat er meerdere plekken zijn als het gaat om het veilig naar voren brengen van jonge spelers. Als je de geschiedenis van de afgelopen vijf jaar bekijkt, zijn er betere kansen om in Denemarken te blijven. Het is dus altijd aan de spelers, ouders en het achterland of je denkt dat de opzet in Kopenhagen, Farum, Vestegnen of Herning de juiste is. Of bij een andere talentontwikkelingsclub als Silkeborg.'

Denen bij Ajax

Ajax staat erom bekend om vaak Deense spelers vast te leggen. De een is succesvoller dan de ander. Zo bleek Christian Eriksen, die op jonge leeftijd overkwam vanuit Denemarken, een schot in de roos. Ook Kasper Dolberg, die overkwam van FK Silkeborg, beleefde mooie tijden in Amsterdam. Andere spelers in recente tijden - zoals Victor Jensen, Jeppe Kjær, Eskild Dall en Christian Rasmusen - wisten het juist niet te redden bij Ajax.

Scoor nu jouw items in de final sale in de Ajax Shop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Dirigent +6873

Dit is precies wat wij zeggen over onze Nederlandse talenten... ga niet te vroeg weg!

Hij heeft gelijk.

23-04-2024 09:46

brullie +7036

Tja Jacob, dat had je 3 jaar geleden ook niet gezegd. Daar komt bij kijken dat het niveau van de Scandinaviërs de laatste jaren behoorlijk terug is gelopen.

23-04-2024 06:53

Manov +8581

Kijk maar na de geschiedenis van de Deense spelers bij Ajax, meneer de coach.

23-04-2024 05:38

debetweter +10078

Waarom komt dit statement nu? Omdat het even een keer wat minder gaat? Dit is zo'n moment opname. Ik denk dat over het algemeen ajax en de eredivisie een beter opleiding is. Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

22-04-2024 23:31

w86 +9445

Ik snap wel wat hij zegt. Het is voor de Deense clubs ook beter als hun talenten eerst in eigen land doorbreken. En in onze jeugd zie ik ook liever Nederlandse jongens dan allerlei buitenlanders met hogere salarissen..

En Eriksen is ook alweer 15 jaar geleden ofzo. Daarna zijn we steeds meer buitenlanders op zeer jonge leeftijd gaan halen. Maar heel Europa vist in die vijver in de hoop een parel te vinden. Het is niet meer 1 toptalent, maar meer 1 schot met hagel. Moet je niet willen over de rug van zoveel jonge jongens..

22-04-2024 22:58

Robertini +39415

Het faalpercentage van Denen bij Ajax is gewoon erg hoog, lieve jongens, maar missen vaak wat extra's.

22-04-2024 22:52

Suavimani +12000

Ze zijn lang niet allemaal geslaagd, maar ook zeker niet volledig mislukt. Sommigen zijn nog naar een leuke Europese club gegaan. Anderen vonden de weg terug naar Denemarken. En meestal kwamen ze dan bij FC Kopenhagen terecht. Ik snap dus wel dat er bij die club een negatieve teneur over Ajax heerst.

Aan de andere kant zouden ze ons dankbaar moeten zijn, dat zij als vangnet kunnen fungeren voor de spelers die het niet helemaal redden. Zonder Ajax hadden die spelers doorgaans nooit voor Kopenhagen gespeeld.

22-04-2024 21:47

Copa077 +2761

Goed zo ajax moet weer in zuid en midden Amerika gaan scouten!

22-04-2024 20:41

JantjeBeton +2999

"Een grote club in Amsterdam"... Bedoelt hij AFC, De Dijk, Zeeburgia, ... ??? ;-)

Ben 't overigens wel geheel met hem eens hoor, daar niet van!

22-04-2024 18:57

Tommyshelby +129211

Hij heeft gewoon gelijk. En de Denen die wel doorgebroken waren, waren ook gewoon geen interessante spelers.
Gaaei en Kristensen… ongeschikt. Daramy, ongeschikt. Even kappen met die Denen voorlopig.
Jelert mag nog wel komen.

22-04-2024 18:50

Mijnclub33x +9927

Ja, laat ze maar AZ of Heerenveen gaan, daar gaan de meeste Denen naar toe en ook IJslanders. En Perez is een import Deen met Spaanse ouders.

22-04-2024 22:19

Mijnclub33x +9927

O ja, en natuurlijk ook Zweden en Noren.

22-04-2024 22:20

Mijnclub33x +9927

We kunnen beter Japanners halen, die zijn meestal spectaculair, doen het goed en de supporters sluiten ze snel in hun armen.

22-04-2024 22:22

Knalpot +3618

Dat zullen ook wel golfbewegingen zijn, maar goed bij ons moeten we er ook eens vanaf dat we alles wat 17/18 of 19 is en net met hun kop boven het maisveld uitsteken basisplaatsen geven. In carnavalland is iedereen op Bakayoko na zo'n beetje 22 jaar of ouder en mag Babadi af en toe minuutjes maken. In de havens is elke basisspeler op Minteh na 22 jaar of ouder en mogen af en toe Milambo en Sauer wat minuutjes maken. Als we die kern wat ouder hebben en meer in balans dan kan een 'echt' getalenteerde deen ook wel weer meehobbelen bij ons.

22-04-2024 18:28

Harrier Du Bois +38908

Hij heeft zeker een punt en ik sta daar ook achter, talenten renderen beter in eigen land. En als je al voor een buitenlandse speler gaat, dan de uitzonderlijke talenten, ook al kan je nooit met zekerheid plannen.

22-04-2024 18:02

Aram +18080

Je kunt dit ook zo vertalen: “Ajax vangt buitenlandse talenten steeds slechter op. Kijk maar wat ze met Gaaei hebben gedaan. Ik zou daar niet naartoe gaan!”

22-04-2024 17:50

Stefansuarez +19059

Ajax heeft nog steeds veel aanzien in het buitenland

22-04-2024 17:40

Ajaxtrouw +6356

Klopt zo’n Gaaie heeft hier niets te zoeken. Maar ik neem aan dat het diamanten oog ons nu van hem verlost en dat hij naar Dortmund vertrekt.

22-04-2024 17:27

Juan62 +46243

Heeft ons 2 miljoen gekost, wie weet kan hij je nog verrassen

22-04-2024 17:30

BillSplate +9705

Ik meen iets van 4,5 miljoen dus toch wel wat meer dan 2 miljoen.

22-04-2024 22:42

SundayOliseh +2054

Haha wat heeft Kopenhagen ooit gewonnen dan? Maar goed op dit moment heeft hij misschien wel een punt, pijnlijk.

22-04-2024 17:16

Ajaxadam1 +31670

Dat is zijn punt toch helemaal niet?

22-04-2024 19:15

SundayOliseh +2054

Nee niet echt, maar ik bedoel eigenlijk dat Ajax wel een stap vooruit is qua naam die de club heeft over heel de wereld en historie. Wat deze meneer wel vergeet is dat het nog steeds meer deuren opent als je bij Ajax hebt gespeeld dan bij Kopenhagen. Nog wel.

22-04-2024 21:03

Sportvolgert +40630

Groot gelijk. Gewoon mee stoppen. Ook.voor zulke jonge jongens. Laat die in de eigen omgeving opbloeien en zich ontwikkelen. Praktijk laat ook wel zien dat het veel te weinig rendement heeft, daarnaast vind ik er dus ook ethisch wel wat van.

22-04-2024 17:14

JanTa +15855

Als je trainers als Tamahata de laan uitstuurt voor iemand met een tablet onder zijn arm begrijp ik deze man wel.

22-04-2024 17:09

Julisme +283

De beste man heeft groot gelijk want wanneer 'n speler het goed doet als bv in de spits dan moet hij bij Ajax ra of zoiets worden en dat allemaal zodat de desbetreffende coach op dat moment kan laten zien dat hij en alleen hij het goed heeft gezien.
Helaas is ondertussen die speler dan allang mislukt.

22-04-2024 17:08

Omar +17182

Het is een markt die Ajax goed kent dus ze zullen er wel blijven zoeken, niet perse verkeerd de volgende Eriksen, Ibrahimovic of Haaland kan er zo maar rondlopen.

Probleem met bijv. Zuid-Amerikaanse markt is dat er enorm veel clubs daar aan het vissen zijn, clubs als Real halen spelers voordat ze 18 zijn voor tientallen miljoenen daar weg. Bovendien moet je tegenwoordig daar onderhandelen met de club, zaakwaarnemers en 3 neven die allemaal een financieel belang hebben

22-04-2024 16:42

Daneman +1387

heb je wel gelijk in. ajax kan voor noord europesen een prima bestemming zijn. Maar nu zit ajax in negatieve spiraal. laagste punt denk ik. Vanaf nu zal het wel weer langzaam beter gaan. Over een paar jaar komen noord europesen weer graag bij ajax voetballen

22-04-2024 16:57

BokkieBokstra +11323

Dat was al eerder een verhaal, ooit was dat zo maar de afgelopen jaren is er meer gekozen voor aankopen. Heeft hier of in de krant al eerder wat over gestaan dat van de buitenlandse jonge talenten er nog weinig doorbraken

22-04-2024 16:09

WijZijnAjaxAmsterdam +11631

Zelden breek er eentje door niet meer in die vijver vissen. Zuid Amerikaanse en Japanse talenten moet je gaan scouten.

22-04-2024 16:07

AjaxHoorn +32989

Hij heeft wel gelijk. Maar als we gaan kijken naar het percentage van Nederlandse jongens die het haalt is dat uiteindelijk ook vrij laag.

Ik vind ook dat de begeleiding vele malen beter kan. Er is bij Ajax in de jeugd behoorlijke groepjesvorming en daar hoor je buiten of je doet het niet. Sowieso worden buitenlandse talenten flink getest.

22-04-2024 16:06

DankzijCruijff +48716

Volkomen gelijk.

22-04-2024 16:05

AFCA1996L +15925

Ik heb het eerlijk gezegd ook wel een beetje gehad met die slappe kutjes uit Scandinavië. Dus eens met de man

22-04-2024 15:51

Henk de Vries +11133

Heel logisch verhaal, precies hetzelfde als wat we hier roepen als jeugdspelers naar het buitenland vertrekken en 9 van de 10 keer mislukken.

Eens met deze man!

22-04-2024 15:31

Ajaxhartt +10730

Reputatie komt te voet, en gaat te paard (of zoiets).

22-04-2024 15:30

Jezweetzelluf +725

Gewoon Eriksen vast leggen, dan komen ze graag allemaal op de fiets naar Amsterdam!

22-04-2024 15:11

Balgevoel +30890

Zou vanuit nostalgisch opzicht fantastisch zijn, maar hoe vaker ik hem de laatste tijd aan het werk zie, hoe meer ik twijfel of hij het allemaal nog kan belopen. Tuurlijk, de Eredivisie en de Premier League lijken wel twee verschillende sporten, maar hij oogt zó uitgeblust...

22-04-2024 15:16

Opperhoofd +12615

Dat krijg je als het een paar jaar slecht gaat, dan gaan dit soort gasten dit soort teksten roepen.

22-04-2024 14:51

Balgevoel +30890

Hij heeft toch gewoon gelijk? De enige die daadwerkelijk is doorgebroken en een topniveau heeft aangetikt, is Eriksen. Of het nou ging over Robert Muric, Viktor Fischer of Vaclav Cerny: heel jong aangetrokken buitenlanders redden het toch heel vaak gewoon niet bij Ajax? Die komen hier in alle anonimiteit meehobbelen in de jeugd, ver van haard en huis, hebben heel jong al een behoorlijk bedrag te besteden en leven dus behoorlijk buiten de 'normale wereld'. Wat mij betreft nemen we als beleid op dat de minimumleeftijd om spelers te halen verschuift naar 16. Maar goed, ik zie gewoon graag dat Ajax op een soort van moreel vlak ook een voorbeeld stelt, dat speelt bij mij een grote rol.

22-04-2024 14:56

godlike +3810

FC Kopenhagen doet het weer eens redelijk en men krijgt direct praatjes. Ajax komt er met goed beleid weer bovenop. De nieuwe toekomst als fundament en de talenten komen weer door, ook de Deense.

22-04-2024 14:47

Noxin +15552

Hij zegt niets anders dan wat we hier ook zeggen. Eerst vlammen in eigen competitie, daarna pas vertrekken.

22-04-2024 16:43

Aspers Art +2772

In Denemarken maken ze, net als hier, watjes !

22-04-2024 14:46

Ajax1114 +19393

Hij heeft volkomen gelijk. Wat heb je te zoeken bij een subtop club uit Nederland.

22-04-2024 14:44

ElSandrini +18190

Hij praat toch niet over Feyenoord of psv ? Dat zijn subtoppers ja.... Ajax is en blijft Ajax.

22-04-2024 15:43

WijZijnAjaxAmsterdam +11631

Nep ben jij zeg

22-04-2024 16:08

Noxin +15552

Daar hebben we die anti-Ajax gast ook weer.

22-04-2024 16:43

mokum410 +3292

rot lekker op met deze gast joh

22-04-2024 14:36

1337manen +121

Hij heeft het alleen over Denen. Kan Ajax mooi Bardghji kopen.

22-04-2024 14:25

Ewald +6727

Waarom is dit de hoofdnieuws van onze site? Boeit het ons wat hij vindt?

22-04-2024 13:58

Delaney +14784

Dat is het ook niet, daarom staat het bij "Bijzaken & Geruchten". 😉

22-04-2024 14:30

Ewald +6727

Staat boven aan op mijn pagina 😉

22-04-2024 15:01

Delaney +14784

Klopt, maar dat gebeurt wel vaker met nieuwe of populaire artikels.
Ook sommige artikels die het minder goed doen (qua views en reacties) worden bovenin neergezet. 😉

22-04-2024 16:14

Balgevoel +30890

Ja, het is best iets waar we zelf ook eens over mogen gaan nadenken. Het rendement van heel jong aangetrokken spelers is niet erg indrukwekkend en ik denk zelfs dat je gerust kunt stellen dat ook de financiële kant ervan niet in balans is. Gewoon niet meer doen, jongens van vijftien halen. Haal ze dan met anderhalf jaar competitie-ervaring als ze negentien zijn, of zo.

22-04-2024 16:11

Juan62 +46243

Dan pleit ik voor 17

22-04-2024 17:32

Balgevoel +30890

Haha, we komen op 18 uit gemiddeld, Juan ;-)

22-04-2024 17:38

Juan62 +46243

Dan is er consensus, 18 zal het worden;)

22-04-2024 18:58

Juan62 +46243

was alles maar zo makkelijk

22-04-2024 18:58

Balgevoel +30890

Hahaha, dit ging inderdaad opvallend soepel 😂😂😂

22-04-2024 19:01

seerseker +878

Ik kan me zijn frustratie goed voorstellen. De PL etc. doet hetzelfde met Ajax.

22-04-2024 13:57

komopajax777 +13276

Dat roept deze man ook uit eigenbelang.Heel veel Denen hebben het wel gered bij Ajax.Voor Ajax is het nu zaak om de organisatie op orde te brengen en de jeugd
top op te leiden volgens de hoogste standaard.De scouting zal de spelers ook veel beter moeten doorlichten op karakter en persoonlijkheid.Zo'n Jensen is het prototype van een slappe speler.

22-04-2024 13:36

Noxin +15552

"Heel veel" is subjectief. Voor mijn gevoel is Ajax ook een soort Deense enclave, maar er zijn er maar weinig jonge Denen die het echt gered hebben.

Lerby, Arnesen, Olsen, Molby, Eriksen. Dan houdt het wel op. Schone kwam op latere leeftijd en bivakkeerde al 10 jaar in Nederland. Hetzelfde geldt voor Perez.

Gronkjaer, Fischer, Petersen, Dolberg, Boilesen en Andersen waren ook jong toen ze naar Ajax kwamen en speelden zelfs nog best wat wedstrijden in het eerste, maar uiteindelijk zijn ze allemaal met stille trom vertrokken.

Verder waren het toch vooral slechte huwelijken, door verschillende omstandigheden. Gasten als Bay, Krohn-Deli hebben het gewoon nooit gered. Tobiasen kampte met veel blessureleed.

Jensen, Poulsen en de broers Laudrup kwamen hun carriere afsluiten bij Ajax. En zelfs die ervarenheid is geen garantie voor succes, zie een Niki Zimling en Jan Sorensen.

22-04-2024 17:01

Juan62 +46243

Waar zijn Sten Ziegler Dan Pedersen en Johnnie Hansen in je betoog gebleven ?
Petersen is geen oud Ajaxvoetballer

22-04-2024 19:15

Henkjanklaas +20646

Als je in een vijver gaat vissen waar een Deen normaliter 3 miljoen kost oid los van het feit dat de Duitser Mislintat veel te veel betaalt voor dit soort spelers, is nooit 100% raak. Trouwens van welk land ze ook komen. Door de complete chaos bij ons wordt het nog lastiger echt goede spelers aan te trekken uit t buitenland. Die gaan liever naar een stabiele omgeving zeker als ze nog zo jong zijn.

22-04-2024 13:26

chriseverhard +3559

Een voetballen boeit het niet of het bestuur goed is.
Ajax is en blijft nog steeds groots in Europa veel clubs hebben een dip.
Manchester juventus napoli Barcelona enz enz maar blijven grote clubs

22-04-2024 14:00

thelordjoshua +10641

Heeft ook gelijk, gaan vaak ook heel vroeg vanaf een jaar of 15-16. Deens, Turks, Engels whatever de fuck maakt niet uit, dat is veel te jong om jouw omgeving te laten voor een zak centen met een carrière. Denen zijn dan vaak wat aantrekkelijk kwa speelstijl voor Ajax; technisch en inzichtelijk. Vanaf 18 mag je pas uit Zuid-Amerika halen, moeten ze overal toepassen vind ik, laat ze lekker kind zijn. Tegenwoordig nog ergere druk en verwachtingen dan vroeger.
Ik zie nu die Abdilgaard in de jeugd, kan je nu al zeggen dat t niks wordt, loopt nu al vast in z'n spel. Jeppe Kjaer was ook groots talent, ook verre van gehaald. Ramussen zit ook veel talent en potentie in, alleen loopt dan vervolgens ook vast. Beetje zonde, bijna karaktermoord op bepaalde manier.
Moet eerlijk zeggen, kunnen die jongens zelf niks aan doen, als je 15-16 bent snap ik de verleiding en ambitie, is alleen nog veels te vroeg in een mens z'n ontwikkeling zo'n stap te nemen.

22-04-2024 13:25

komopajax777 +13276

Je kunt niet goed voorspellen os een speler het wel of niet gaat redden.Van tevoren kun je wel randvoorwaarden afvinken.

22-04-2024 13:35

thelordjoshua +10641

Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je een gevoels/mentale ontwikkeling doorbreekt van een pikkie van 16. Er zijn er weinig die zoveel kracht hebben vanuit hunzelf die dat aankunnen. Ook al hebben ze het talent van de wereld, omgeving tast je aan.
Dan moet je even los van het zakelijke of rationele denken en om het persoon geven en bepaalde begeleiding bieden. Het is geen object die je even koopt en het zal wel goed komen. Stop je er goede begeleiding in, krijg je er veel voor terug. Is het achteraf een miskoop, is het je eigen fout geweest. Als iemand bepaald talent heeft op z'n 14e/15e kan ie dat met gemak doorontwikkelen tot latere leeftijd, wat is de reden dat zo'n ontwikkeling stopt denk je?

22-04-2024 13:39

debarbaar +8250

In mijn belevingswereld is Ajax het nieuwe Feyenoord. Nul komma nul topsport klimaat. Een directie een rvc waarin onkundige haantjes zitten die niet berekend zijn op hun functie. Zo'n van der Sar met zeer beperkte capaciteiten (een mavo en een lullig cursusje op de neppe Cruijff universiteit) heeft zich jarenlang geleend voor het verrichten van hand-en-spandiensten voor Meijaard. Met meer geluk dan wijsheid en met Overmars hield hij zich staande en dat straalde op deze non-valeur af. Alles wat Sar aanraakte ging stuk. Hij heeft de ArenA een achtergestelde lening verstrekt zonder ook maar 1% te krijgen van de horeca opbrengsten, hij heeft het dossier Nouri verkloot, dacht dat hij zelf wel TD kon spelen, verklote de opvolging van Overmars, liet Hendriks zijn goddelijke gang gaan, hield Lenderink niet in het gareel. Benoemde geen nieuwe mensen in de jeugdopleiding, etc. En nu moeten we horen van een NEC-speler dat ze bij Ajax iedereen maar laten eten wat ze willen, geen regime hebben voor de gym en zo voort. Ik kan het alleen maar eens zijn met deze man. Iemand moet de trap van bovenaf schoonvegen. Eigenlijk zouden alleen Danny blind en Menno Geelen op hun positie mogen blijven zitten. De rest is bovenkomen drijven vanwege gebrek aan gewicht.

22-04-2024 13:21

Betuwe85 +20687

Idioot eigenlijk he . Maar qwa voeding en gym beleid das toch een trainer die zich daar mee bemoeid

22-04-2024 13:24

thelordjoshua +10641

Opleiding zegt tegenwoordig niks meer, degenen met het echte academische komen niet eens meer de Universiteit op tegenwoordig, is t al een te grote versimpelde fastfoodketen voor. Dat je vanuit die criteria en referentie denkt, zit je zelf ook al fout.
Los van wat je van van der Sar kan vinden is die manier van denken deel zijn van het probleem, van der Sar heeft bepaalde krachten. Anders heeft t ook niet goed kunnen lopen, het gaat nooit om individuen, maar een organisatie/totaliteit.

22-04-2024 13:30

DEELM +11891

Ik begrijp wel wat hij zegt, maar het is dan gek om juist Ajax (Nederland) te noemen om niet naartoe te gaan. Als ze dan naar buitenland willen kunnen ze het beste wel naar Nederland gaan daar het niet te ver weg is, de cultuur redelijk op elkaar lijkt en de Deense en Nederlandse voetbalopvatting overeen komen. Ook is de NL competitie niet te groot waardoor talenten vaak een kans krijgen. Mochten ze niet bij Ajax slagen dan kunnen ze in principe vaak bij een andere NL club terecht. Wanneer talenten dus uit Denemarken vertrekken dan zou ik het juist stimuleren om naar Nederland te gaan en niet naar Engeland oid.

22-04-2024 13:11

NipeB +15807

Ik snap het wel dat Ajax wordt genoemd. Talenten uit Denemarken gingen vaak naar Ajax maar breken meestal niet meer door. Rasmussen terug in eigen land, Kjaer naar Bodo Glimt. Gaaei wekelijks met de grond gelijk gemaakt door de NL media. Dat is echt wel doorgekomen in het buitenland. Voor buitenlandse talenten is Ajax geen plek meer om door te breken omdat je minder kansen krijgt dan eigen jeugd en je heel snel wordt afgekraakt door je trainer en supporters. Ajax heeft forse reputatieschade opgelopen, ook in deze groep: buitenlands talent. Is kennelijk de bedoeling want alles moet NL zijn, maar ik vind het niet slim.

22-04-2024 13:16

DEELM +11891

Maar op basis van de laatste jaren is het wel een kip/ei verhaal. Is de opleiding van Ajax heel slecht geworden of waren de talenten intrinsiek niet goed genoeg. Ik denk voornamelijk het 2e en vanuit dat oogpunt vind ik het niet helemaal correct dat hij zo over Ajax spreekt. Als ze namelijk naar een ander Europees land waren vertrokken had ze nu bij Fc Bal op 't dak gespeeld.

22-04-2024 13:45

NipeB +15807

Ik vind het wel correct. Spelers die naar Ajax gaan vanuit Denemarken breken niet meer door en zijn beter af in eigen land en dan naar goede clubs. Ajax zorgt sowieso niet goed voor aankopen en de klap van dit seizoen gaat nog jaren doorwerken. Dus je zult het vooral van je opleiding en NL spelers moeten hebben. Ik ben weinig onder de indruk van de opleiding de laatste jaren.

22-04-2024 13:58

microfoonannabool +5849

Alle Denen terug naar Zweden!

22-04-2024 13:11

Adam24 +39144

Ik roep het hier al vaker maar Ajax moet echt kritisch kijken naar de opvang van buitenlandse talenten in de jeugd/jong teams. Het is zeer opvallend hoe vaak deze grote talenten geen indruk weten te maken. Vaak maken ze ook een ongelukkige indruk alsof ze niet worden opgenomen in de groep. Dit moet echt beter kunnen.

22-04-2024 13:08

Tecmessa +1753

Tsja, logisch dat ie dit roept, wij zeggen exact hetzelfde over Nederlandse talenten die te jong naar Engeland/Duitsland etc. gaan.

Verder ben ik het niet met hem eens, de Nederlandse competitie is een stuk beter dan de Deense en staat internationaal ook hoger aangeschreven. Terwijl je als talent hier in NL nog wel relatief snel de kans krijgt (itt de topcompetities).

22-04-2024 13:05

Myriad +7093

Hangt heel erg van het talent en de fase van zijn ontwikkeling af.

22-04-2024 13:02

BackInBlack +14532

Onze internationale naam en faam te grabbel gegooid door het slappe beleid van slappe leider Sar

22-04-2024 12:53

DEELM +11891

Dus jij legt de schuld bij Van de Sar? De man die Anthony voor 95mln aan MU wist te slijten.

22-04-2024 13:12

BackInBlack +14532

Ja.
Ow jaa joh?

Schei uit man.
Sar zijn "succes" stond of viel met de aanwezigheid van Overmars. Niets meer en minder

22-04-2024 13:21

DEELM +11891

Die was toen al lang weg

22-04-2024 13:45

BackInBlack +14532

Zegt niets over de organisatie die hij achter liet.
Bende

22-04-2024 14:39

Juan62 +46243

Klopt Overmars heeft er een bende van gemaakt

22-04-2024 16:49

BackInBlack +14532

Óók.

Maar Sar was verantwoordelijk voor de totale organisatie.

22-04-2024 18:28

HStorm +3161

Dus de spelers uit Denemarken zijn te licht voor een overstap op jonge leeftijd. Check!
In Nederland overigens niet anders en ook bij Ajax niet. Ze willen te graag maar kunnen eigenlijk te weinig voor de absolute top of zelfs een stap omhoog op jonge leeftijd.

22-04-2024 12:52

Babangida83 +23930

Dat is een beetje een rare conclusie. Delgado uit Zuid-Amerika heeft het ook niet gered. Het kan ook aan de begeleiding liggen bij Ajax, zoals je overal hoort. Of gewoon aan de kwaliteit van de opleiding. Of misschien komen ze wel op te lage leeftijd, wanneer je nog te weinig kunt zeggen van hun potentie?

22-04-2024 13:05

HStorm +3161

Volgens mij is dit een patroon wat je over de wereld terug kan zien en niet alleen bij Ajax. Spelers vertrekken te jong en redden het nooit (behalve de absolute toppers met de juiste instelling). Hebben alle voetbalopleidingen dan onvoldoende kwaliteiten en begeleiding?

22-04-2024 13:26

Juan62 +46243

Baba

Je noemt de kwaliteit van de speler niet, waar het ook aan kan liggen

De begeiding van spelers wordt door spelers die het wel redden juist bewierrookt

één klaagzang van een speler die het bij ons niet heeft gered is natuurlijk niet leidend.

22-04-2024 16:53

Altijdindestraat +40178

Als je goed genoeg bent dat kom je altijd bovendrijven, Ajax stelt echt wel de voorwaarden om te slagen het is dan voor de speler om daarmee aan de haal te gaan.

22-04-2024 12:51

Babangida83 +23930

Dat is een veelgehoord excuus om vooral geen tijd in die talenten te hoeven steken.

22-04-2024 13:06

Juan62 +46243

Ik heb dat excuus (vooral geen tijd in talenten willen steken) werkelijk nergens gehoord
vooral omdat het nergens op slaat, zelfs zeer dom overkomt

22-04-2024 16:55

Lazell +16989

Vind dat een gevaarlijke uitspraak. Er is voor Ajax een wereld te winnen om buitenlanders te laten aarden. Vraag het maar aan Haller, Alvarez en Mikautadze. Bijna alle grote bedrijven die teren op talentvolle buitenlanders (zoals ASML) helpen hun expats te integreren door te helpen met settlen, huis kopen, regelgeving, etc.

22-04-2024 13:27

BackInBlack +14532

Sar heeft een zooitje achtergelaten

22-04-2024 12:45

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25406

De spijker op zijn kop

22-04-2024 12:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.