Elia houdt Emanuelson bezig

door Aad van Toor 58

Elia houdt Emanuelson bezig

door Aad van Toor 58

Laatst geüpdatet

Urby Emanuelson kijkt met gemengde gevoelens terug op het seizoen. Hij is tevreden over zijn eigen ontwikkeling, maar voor het vijfde jaar op rij is Ajax geen kampioen geworden. Daarnaast houdt de linkspoot de ontwikkelingen rond Eljero Elia nauwlettend in de gaten. ''Stel dat Ajax Elia koopt. Wat gebeurt er dan met mij? Word ik dan weer middenvelder, of linksback?\", vraagt hij zich af in Het Parool. Emanuelson won dit seizoen de concurrentieslag met aankoop Miralem Sulejmani op de linksbuitenpositie, maar desondanks ondernam Ajax al in de winterstop een poging Elia te kopen. De overgang van de vleugelaanvaller ketste af op het transferbedrag. In de zomer vertrekt hij sowieso uit Enschede, liet Elia onlangs echter optekenen. Ajax is een van de clubs die de Voorburger nog steeds hoog op de verlanglijst heeft staan.

\"Ik weet niet wat de plannen zijn, maar ik wil volgend seizoen niet buiten de basis vallen\", vervolgt Emanuelson. \"Ik ben een speler die overal uit de voeten kan, maar als iedereen fit is, kan ik er ook naast komen. Hoewel ik na dit seizoen nog een contract heb voor twee jaar, denk ik wel eens over dat soort dingen na. Al is het natuurlijk ook belangrijk of er interesse voor me is en zo ja, van welke clubs.''

En dan zijn er ook nog die wisselbeurten. ''Als Ajax deze zomer Elia aantrekt, moet ik kijken wat ik ga doen. In de voorhoede doe ik veel verdedigend werk, maar ik maak het de trainer veel moeilijker als ik daarbij meer doelpunten zou maken. Sulejmani heeft een moeilijk jaar gehad, maar hij heeft wel tien keer gescoord. Ik ben volwassener geworden. Daarin wil ik ook volgend seizoen stappen vooruit maken.''

Lees meer over:
Plaats reactie

DrSnuggles +0

Elia moeten ze niet halen, hij doet het nu leuk bij twente omdat die daar in het team past, maar bij Ajax valt die zo door de boot.

Een leider op het middenveld hebben ze nodig, een Mark van bommel of Stijn Schaars, de rest zit zo wel goed, alleen is het nog geen team.

27-04-2009 18:41

JBAFCA +0

ik ben over dit seizoen zeker niet ontevreden over urby

27-04-2009 18:16

WereldbekerNVT +0

elia ff serius war wil je hem neerzeten als suerez blijt mickey zijn Normale vorm heeft vna heerneveen heeft!!

27-04-2009 17:52

Momokum +0

Emanuelson is een controlerende aanvallende middenvelder met een fantastisch schot.
je moet zon jongen uit eigen jeugd niet weg doen voor elia, je hebt sulejmani ook nog .

en Martina ,maar MvB ziet hem niet zitten(bron Studio Voetbal)

27-04-2009 21:25

Fredschuit1 +1538

Vechten voor je plek en de concurrentie aangaan. De club en de supporters willen kampioen worden en dan gaan we niet naar 1 persoon kijken.

27-04-2009 22:39

Mokum31 +6192

Elia ( denk eigenlijk al niet eens meer dat hij haalbaar is ook al zijn de meningen verdeeld...ik vind hem een prima speler) en Beerens een goeie middenvelder en een linksback.....en heel veeeeeeeel saneren .....maar zie maar eens clubs te vinden die ons willen helpen met onze verkoopplannen...gelukkig lopen Schilder en Leo voor niks weg....niet te slijten,Sno,Kennedy.....Zoef de Haas en Luque die staan vd zomer weer aan te kloppen als er geen aktie komt,Ogararu zal wel een club vinden,Silva wil weg...kortom er moet aktie komen aan verkoop en aankoopbeleid...als je wat wil is het nu de tijd..Waarom? we zijn nl al jaren telaat dus waarom niet gewoon spoedig handelen...ik mis AJAX nieuws

27-04-2009 16:42

davids4life +0

elia lekker daar laten en urby op linksbuiten en mickey moet maar eens zien urby van zijn plek te spelen dat zie ik 1,2 niet gebeuren mickey is onzeker en straalt niets uit hij is nu geen winner

27-04-2009 16:23

rnbplaya1984 +0

Kijk hoe onzeker Urby is. Logisch ook, als je weet dat Ajax opzoek is naar iets nieuws

27-04-2009 16:00

gusanito +5454

Logisch ook als je zo anti constant presteert als Urby.. Van mij mag ie vertrekken, al 3 jaar geleden..

27-04-2009 16:46

joeridw +0

Ik vind hem goed spelen dit jaar. Het is toch doodzonde om deze ajacied die al heel lang bij het eerste zit te verkopen en dan op Elia te gaan gokken.

27-04-2009 17:09

nwanko +0

Ik hoop niet dat Elia komt want daar zal Twente natuurlijk de hoofdprijs voor vragen. Ik zie liever een Beerens komen en zelfs die rechtsbuiten van NEC, Saidi is wel iemand om in de gaten te houden. Verder ben ik ook wel gecharmeerd van Paulo Henrique die ik graag als stand-in voor Cvita zou willen zien. Maargoed, dat is mijn mening :)

27-04-2009 15:37

Cello +52981 moderator

Wat nodig is bij Ajax is een mentaliteitsverandering. En die verandering begint niet zoals misschien weer velen zullen roepen bij de trainer/coach, maar bij elke individuele speler zelf. Dat is iets wat diep van binnen bij jezelf moet ontstaan. Daar hoef je Van Basten niet op aan te spreken, want die had dat zelf als speler ook al en lijkt me dus vanzelfsprekend dat hij dat aspect als coach ook bezit, de mentaliteit om tot het uiterste te gaan tot het gaatje. De honger naar de bal, de wil om koste wat kost te scoren (Suarez heeft dat wel, die haalt alles uit de kast incl. alle truukjes). En dat niet slechts 1 helft lang, maar vanaf het begin af aan en dan zo lang mogelijk. VB was daarin ook het toonbeeld vroeger, 5-0 bij rust was bij lange na niet genoeg, dan werd er de tweede helft nog effe gas gegeen en was het eindresultaat nog een paar doelpunten meer. Iedere wedstrijd weer, winnen was niet goed genoeg, moest met mooi voetbal en een vernedering voor tegenstander, wat gelijk een sig

27-04-2009 15:21

Pannekoek020 +0

Suarez is ook de persoon die het meest geknuffeld word door MVB, wat dat betreft had Borst wel gelijk in met zijn woorden als "Marco je bent een koelkast". Als je van een team een team wil maken, zul je je als trainer ook tot die groep moeten voegen en niet als een soort van "dictator" alleen maar opdrachten geven, roepen en schreeuwen. Dat is bijvoorbeeld een ding dat V.Gaal, Hiddink, Ten Cate etc wel doen. Hun persoonlijkheid met de spelers is heel direct.

27-04-2009 15:27

Cello +52981 moderator

Ik weet niet hoeveel trainingen jij gevolgd hebt, maar die van Van Gaal, Ten Cate, maar zelfs ook van Co Adriaanse, die zijn laten we zeggen VEEL luidruchtiger dan die van Van Basten. En de commentaren van Marco zou ene koelkast zijn, die hoor je eigenlijk alleen van personen als Borst en Derksen. Desgevraagd aan spelers of zij dezelfde mening zijn toegedaan wordt dat ontkennend beantwoord. Het enige commentaar wat je wel eens hoorde, vooral in het begin was, dat ze misschien wat meer 1-op-1 individueel contact wilde hebben. Meer als destijds het geval was. Maar om daaruit op te maken dat ie een koelkast is...dat vind ik te ver gaan en nergens op slaan.

27-04-2009 15:38

Pannekoek020 +0

V.G, HTC en CA zijn ook veel luidruchtiger, maar spelers werden ook door TenCate bijvoorbeeld vaak vertroeteld en ze kregen veel complimenten voor het geen wat er goed ging. En dat mis ik nu juist bij MVB.

Ik denk overigens niet dat spelers gaan vertellen dat hun trainer dit of dat te weinig doet, met het gevaar dat ze ernaast staan. Vaak als spelers weggaan, hoor je meer verhalen.

27-04-2009 15:43

Jowen +1

heeft mickey er al 10 in liggen? dat zou je niet zeggen...

27-04-2009 15:11

rosumohan +1

Kom maar want volgend seizoen moet Ajax de finale halen van de UEFA cup.

27-04-2009 14:25

Tommie +0

k snap niet wat ze met elia willen...
goed voor de winterstop speelde hij hardstikke goed enzo maar hij heeft mij na de winterstop geen een keer meer kunnen overtuigen dat hij ook maar iets kan betekenen voor ajax

27-04-2009 14:07

AjaxLJ +0

Dan heb jij FC Twente - Heerenveen cker niet gezien, poeh wat kan die kerel voetballen!

27-04-2009 14:24

aJaxppy +0

gewoon links op het middenveld...vertonghen er achter en vermaelen centraal achterin... hoe moeilijk is het!!

27-04-2009 13:50

AfcaWes +1

"In de voorhoede doe ik veel verdedigend werk"

Laat me niet lachen Urby. Het enige wat jij verdedigt is gras en lucht!

27-04-2009 13:14

djahninyo +0

hahaha ja idd, de meest waardeloze ongeispireerde ajax speler ooit, hij kan heus wel voetballen, maar van alles net te weinig om een topper te zijn

27-04-2009 13:16

kampioen0809 +1

beetje onzin mannen.
Urby is wel degelijk een goeie speler.

27-04-2009 13:25

AfcaWes +1

Klopt, alleen laat hij dit maar in 1 van de 10 wedstrijden zien. De rest is dramatisch

27-04-2009 13:27

AFCA19 +0

HA! dramatisch, weet niet naar welke urby jij loopt te kijken maar die gast is zo belangrijk voor dit elftal, kijk maar goed naar zijn spel voordat je zegt dat urby dramatisch is.

27-04-2009 13:59

Cello +52981 moderator

Euhmmmm....belangrijk voor Ajax?. Samen met Maarten Stekelenburg staat hij nu het langst onder contract, echter hoe vaak heeft Urby ons aller Ajax op sleeptouw genomen in moeilijke wedstrijden?????. Heel juist, nooit!. Dus dat belangrijke is eigenlijk niet zo belangrijk. En zelfs als hij de ploeg niet op sleeptouw kan nemen, hoe vaak is hij beslissend geweest om de wedstrijd te winnen?. Juist, ook nooit!. Maar staat wel voor bijna 1 miljoen per jaar te ballen in ons wit-rood-wit.

27-04-2009 14:51

Pannekoek020 +0

Wie heeft ons aller Ajax dit jaar dan wel op sleeptouw genomen? Niemand. Helemaal niemand. Ajax is toe aan kerels met body en lengte. Fysiek zijn we gewoon veeel te matig.

Oleguer balt de laatste wedstrijden beter, maar gisteren was het weer een regelrecht drama. Een van met zulke ervaring mag dat niet gebeuren.

27-04-2009 14:54

Cello +52981 moderator

Dat er niemand is die het team op sleeptouw neemt is ook juist mijn punt.

En wbt Oleguer gisteren. Ach ja, vooropgesteld dat de pass van Schaars op Lens perfect was, kon je ook zien dat er een misverstand was. Oleguer rekende op Vermeer en in die fractie van een seconde waarin hij treuzelde en zich realiseerde dat die (Vermeer) niet kwam, had Lens een onoverbrugbare voorsprong genomen. Daarbij gesteld, dat Lens het ook formidabel afrondde, want hoe vaak gaat zo een bal niet huizen hoog over òf ver voorlangs?. In dat geval hadden we het er nooit meer over gehad. Maar in dit geval paste alles precies, de perfect afgemete diepe bal en het perfecte schot van Lens. En verder, had Suarez zijn panenka-penal wel gescoord en/of waren de kansen op paal en lat erin gegaan, dan was de goal van Lens afgedaan als een bedrijfsongevalletje, dat kan gebeuren. Zo dicht ligt het bij elkaar.

27-04-2009 15:03

Pannekoek020 +0

Urby is een van de meest constante mensen dit jaar bij Ajax. Hij voetbalt niet iedere wedstrijd uitstekend. Maar ik zie liever URby dan Elia voor 10 mil. Bovendien moet nog maar blijken of hij het wel bij Ajax maakt, aangezien ik niet onder de indruk ben de afgelopen 10 wedstrijden van Elia. We dachten van Kennedy ook dat hij DE man werd..

27-04-2009 14:51

Cello +52981 moderator

Het feit alleen al dat we steeds een goede speler als Urby moeten opstellen ipv een echte topper kan wel eens juist het punt zijn waarom we al 5 jaar geen kampioen kunnen worden. Begrijp me goed, het ligt niet alleen aan Urby, maar aan het kaliber spelers als Urby, wel goed, maar nooit top. Indirect kan ook dat wel eens de verklaring zijn voor het moeten missen van veel prijzen.

27-04-2009 14:54

Pannekoek020 +0

Klopt, ik trek helaas een conclusie dat we op dit moment gewoon heel veel middelmatige voetballers hebben en geen toppers meer. Onze spelers zijn momenteel niet beter dan pak weg spelers van AZ of PSV.

Triest maar waar...zoals gisteren al aangehaald werd in studiovoetbal...Er komt bijna niets meer aan eigen jeugd door. Daar heeft Ajax het altijd van moeten hebben en op dit moment is dat er gewoon niet.

27-04-2009 14:57

Cello +52981 moderator

Nou dat laatste is niet waar. Uit eigen jeugd: Vermeer, Alderweireld, Vermaelen, Anita, Vertonghen, vdWiel, Emanuelson om er maar een paar te noemen. Wat me wel opvalt is dat het lijkt alsof juist die spelers, die bijna alles aan de club te danken hebben, totaal niet meer tot het gaatje wensen te gaan, tot de bodem fotewel door het vuur voor je club. Je weet wel, net dat beetje extra dat misschien verlangd wordt om een wedstrijd te winnen of te doen kantelen...geen 'dood of de gladiolen' mentaliteit, geen 'over mijn lijk' mentaliteit. Geen 'not in my house' mentaliteit als we thuis spelen. Geen 'effe de beuk erin gooien' mentaliteit. Bij de minst geringste tegenslag lijken onze jongetjes zich al gewonen te geven en de strijdbijl te begraven.

27-04-2009 15:10

Pannekoek020 +0

Vermeer valt ook niets aan te rekenen. Gisteren kun je twijfelen of hij niet eerder uit had moeten komen, maar Oleguer mag natuurlijk Lens nooit laten lopen. En de rest, t spijt me om te zeggen maar ECHTE toppers zijn het niet. Het zijn leuke spelers voor deze competitie. V.d. Wiel is nog jong en kan nog veel leren, maar noodgedwongen laat je deze jongen iedere wedstrijd voetballen omdat je anders haast geen keuze hebt op die positie. Maar echte toppers zoals vroeger Seedorf, Rijkaar, Kluivert, de Boertjes, Davids etc.. die zijn er momenteel gewoon niet

27-04-2009 15:16

Cello +52981 moderator

Nee nee nee....ik zeg ook niet dat het stuk voor stuk toppertjes zijn, maar daar hadden we het niet over. Jij stelde dat er weinig of niets doorstroomde uit de jeugd....

En ja de groep die ontstont tussen 1992 en 1995 was ook een exceptioneel talentvolle groep. De vergelijking is eigenlijk niet reëel, omdat je dat op die manier misschien eens in de tientallen jaren meemaakt. En daarmee doe je ook de huidige generatie onrecht aan. Dat was ook nog eens een ander tijdperk, waarin Ajax kon schitteren tegen Europese topclubs met veelal oude garde aan sterren die hun top beleefden eind jaren 80 begin jaren 90 en dus op hun retour. Dus alles klopte perfect in die jaren. Ajax klopte het grote Milan met veelal dezelfde oude sterren die in 1989-1990 en 94 de cup won. Real werd in Bernabeu in 1996 gedeclasseerd door Kluivert&co en kregen een staande ovatie na 90 minuten. De huidige sitautie is totaal anders

27-04-2009 15:31

Pannekoek020 +0

Nja wat ik daarmee bedoelde te zeggen..Als voorheen spelers weggingen, verkocht werden of wat dan ook, kon je met je eigen jeugd altijd die posities aanvullen met gelijkwaardige spelers. Er stond dus gelijk een opvolger klaar. Wat je op de dag van vandaag ziet, is dat Ajax noodgedwongen aankopen moet doen om het verlies van goede spelers op te vangen. Om maar een een voorbeeld te nemen. KJH is weg en je bent noodgedwongen om een aankoop te doen. Dat zelfde zou gelden wanneer bijv. Suarez wegvalt. We hebben niet echt iemand in onze selectie die die plek zonder problemen zou kunnen aanvullen.

En op dit moment bedoelde ik ermee te zeggen zijn de spelers die uit onze eigen jeugd komen, van veel minder kwaliteit dan de jongens die weggaan.

Jongens als V.d. Wiel, Anita etc.. zou je eigenlijk rustig moeten brengen. En niet iedere wedstrijden ervan verlangen dat ze optimaal presteren als de week daarvoor.

27-04-2009 15:39

Sparcky +0

Hij is de ideale 12de man. Gewoon houden bij Ajax. Hij zal ivm blessures en schorsingen nog altijd veel aan voetballen komen, ook al zal hij misschien 2de keus worden op een bepaalde positie. Alleen bij een ontzettend hoog bedrag laten gaan.

27-04-2009 12:54

RobertoStrife +2

Ik vind hem op elke positie net niet, dus als we een goed bod krijgen, mag hij van mij weg.

27-04-2009 12:39

Maniche +0

ja precies, maar wat het lastig maakt is dat hij die bal geweldig aan de voet heeft, hij kan aan de bal veel...maar als hij moet werken ziet hij er vaak uit als een pupilletje

27-04-2009 12:41

AFCAmokumpride +0

URBY IS EEN TOPPER!

27-04-2009 12:36

LuckyLuk +0

ik denk dat hij beter op het middenveld uit de voeten kan.. maar voor wie zou ik zo gauw niet weten..

27-04-2009 12:34

MauritsAFCA2 +0

Emanuelson is te licht voor Ajax.
Zo kom je nooit bij de top.

27-04-2009 12:01

OohwwJohnny +0

Echt dramatisch die gast gisteren !

27-04-2009 11:55

STHBOY +0

En Blind verhuren, die was ik vergeten.

27-04-2009 11:49

jollie18 +9973

Az moet gewoon zijn sportieve kant laten zien en gewoon winnen in enschede

27-04-2009 11:48

STHBOY +0

Ik pleit al jaren voor een drastische opruiming. Gentenaar, Schilder, Leonardo en Slijngard vertrekken sowieso, goede zaak. Daarnaast moet Ajax ook af zien te komen van Lindgren, Bakircioglu, Ogararu/Silva, Rommedahl, Sno en Martina. Daarnaast moet Ajax veel jonge jongens aan subtoppers verhuren: De Jong, Donald, Sarpong en wellicht ook wel Van der Heijden, aangezien hij een moordende concurrentie voor zich heeft.

27-04-2009 11:47

jollie18 +9973

Ajax moet ervaren krachten gaan kopen dan pas kunnen we volgend seizoen kampioen worden.

27-04-2009 11:44

Litmanen1983 +1

Dat worden dan weer matige voetballers...

Heb liever dat ze investeren in talent & proberen de groep bij elkaar te houden (met uitzondering van jongens die het niet hebben zoals: Sno, Kennedy, Rommeldaal enz.)

27-04-2009 11:56

foshoquz +0

Laat Urby zich druk gaan maken om die tweede plek, is een stuk belangrijker.

27-04-2009 11:44

hupajaxhupajax +0

Trainingsschema AZ


Maandag 27 april

Training (10:30 uur)



Dinsdag 28 april

Vrij



Woensdag 29 april

Training (10:30 uur)



Donderdag 30 april

Vrij



Vrijdag 1 mei

Training (10:30 uur)



Zaterdag 2 mei

Training (14:30 uur)



Zondag 3 mei

FC Twente - AZ (14:30 uur)

Eredivisie

Er staat nergens ..... BESLOTEN TRAINING!!!!
Vorige week moest AZ 2 dagen BESLOTEN trainen.
Speciaal voor Ajax wedstrijd zondag 26 april.
Waarom regelt AZ geen besloten training voor speciaal FC Twente?
Het lijkt er wel op dat AZ FC twente helpt?

27-04-2009 11:35

eyongenoh2 +0

wij moeten gewoon zorgen dat we zowiezo van sparta winnen dan staan we nog steeds 1 of 2 punte achter op twente en de laatste dag spelen we tegen twente ,, en dan wil ik ook alles zien van ajax!!! :D

27-04-2009 11:36

foshoquz +0

Zou toch wel lekker zijn als we in de laatste wedstrijd genoeg hebben aan een gelijkspel, hopelijk kan AZ minimaal gelijkspelen bij Twente.

27-04-2009 11:44

strikwerdaAjax +0

als emanuelson vertrekt moet ajax Pranjic halen. Verhuur Anita en verkoop Lindgren en koop dan Engelaar weer.

27-04-2009 11:22

Dennizzz +316

Misschien is het tijd om te gaan. Hij brengt echt te weinig. Vooral zijn corners zijn schandalig slecht.

27-04-2009 11:13

Jeroen +0

ach het mannetje is bang voor zijn plekkie. Gauw renne naar shefield wednesday, of blackburn of feyenoord. Kan je daar laten zien hoe goed je kan rennen.

27-04-2009 11:11

urby1707 +0

elia > Emanuelson

27-04-2009 11:03

Mokum31 +6192

Het einde nadert......ben benieuwd wie we gaan halen....saneren en halen....maar ja wie wil de spelers hebben die Ajax wil saneren ? wie zitten er te wachten op bijv Sno Kennedy etc etc

27-04-2009 10:54

gusanito +5454

Die raak je wel kwijt hoor.. Maak je maar niet druk, zoals Ajax zich verkeek op Sno, zo'n doen meer clubs dat.. Veel clubs in het buitenland denken dat elke speler van Ajax een kwalitatief goede speler is..

27-04-2009 11:06

scout +0

Dat zie je ook met Gijon en Colin hahah

27-04-2009 11:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.