De Toppers verplaatsen concerten niet vanwege mogelijke play-offs Ajax: 'Kan helemaal niet'

door Bart Veenstra 102

Bron De Telegraaf

De Toppers verplaatsen concerten niet vanwege mogelijke play-offs Ajax: 'Kan helemaal niet'

door Bart Veenstra 102

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax moet een ander onderkomen zoeken mocht de Amsterdamse club na het reguliere seizoen nog play-offs om Europees voetbal spelen. Dat schrijft De Telegraaf dinsdagochtend. In de Johan Cruijff ArenA treden eind mei De Toppers op en zij kunnen hun concerten niet zomaar verplaatsen, zo laat de manager van de groep weten.

De kans dat Ajax na dit seizoen play-offs om een ticket voor de tweede voorronde van de Conference League moet spelen, is sinds afgelopen zondag groter geworden. Het gat met nummer vier AZ is opgelopen tot zes punten. De nummers vijf tot en met acht van de Eredivisie spelen na het seizoen play-offs, tenzij Feyenoord de beker wint en in de top-drie eindigt. In dat geval spelen de nummers zes tot en met negen play-offs.

'Schuiven met de concerten gaat niet. De productie is daarvoor veel te groot', vertelt Benno de Leeuw, manager van De Toppers. 'Sterker nog; wij zijn er nu al met tientallen mensen mee bezig. Dat kan helemaal niet.'

De Leeuw is wel benieuwd hoe Ajax de problemen gaat oplossen mocht de club play-offs moeten spelen. De manager zegt een overeenkomst met de ArenA over de huur van het stadion te hebben en zodoende zijn De Toppers geen partij. Sindsdien is er geen contact geweest. 'Ze zullen de hoop nog hebben dat ze bij de eerste vier eindigen. Maar laten we eerlijk zijn: wie had ooit verwacht dat Ajax in deze situatie terecht zou komen? Als Ajax denk je daar denk ik niet aan.'

Ajax vindt het 'te prematuur' iets over play-offs te zeggen

Ajax is door De Telegraaf ook om een reactie gevraagd, maar vindt het 'te prematuur' om iets over de play-offs te zeggen. In de Eredivisie zijn nog elf duels te spelen. De achterstand van Ajax op de nummers drie en vier - FC Twente en AZ - bedraagt respectievelijk elf en zes punten. De voorsprong op de nummers zes, zeven en acht - Go Ahead Eagles, NEC en FC Utrecht - bedraagt respectievelijk twee, drie en vier punten.

Mocht Ajax aan het einde van het seizoen play-offs moeten spelen, zal het dit vermoedelijk niet in de Johan Cruijff ArenA kunnen doen. Mogelijke andere locaties in Amsterdam zijn het Olympisch Stadion of het hoofdveld op Sportpark de Toekomst. In een mogelijk later stadium zal er meer bekend worden over een mogelijke speellocatie van Ajax tijdens de play-offs.

Registreer je bij Bezwaarmaker.nl en maak gratis bezwaar tegen je WOZ-waarde!

Poll: Op welke plaats zie jij Ajax dit seizoen eindigen?
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Lees meer over:
Plaats reactie

Percy.M +617

olympisch stadion zou wel mooi zijn playoffs nostalgie ❌❌❌

29-02-2024 20:01

DEELM +11891

Waarom zouden ze ook? Ze zijn net als Ajax een huurder en hebben met de Arena een contract. Groot gelijk dat ze niet willen verplaatsen omdat Ajax er een zooitje van maakt en daardoor misschien PLAY-OFFS moet spelen.

27-02-2024 22:32

afcaveenendaal +1966

Wat als er 20.000 Ajacieden voor de ingangen staan? Komt er geen ‘topper’ binnen hoor, slecht dat hier niet over nagedacht is. T is ook van de zotte als er play offs gespeeld moeten worden maar op t moment helaas nog realistisch te noemen ook. Zou echt schandalig zijn als we dat in een ander stadion zouden moeten doen. Vernederender kan bijna niet. Weggestuurd worden door de toppers pfff

27-02-2024 20:36

twynestar +28171

stoer, andermans (flauwe) feest verstoren.

27-02-2024 21:16

Ferd +38295

en dat vanuit Veenendaal.

28-02-2024 03:16

DEELM +11891

Niveautje hoor. En het is niet het eigen stadion van Ajax. Ajax is net als de toppers gewoon een huurder. Dat is pas triest.

27-02-2024 22:33

kampioenenjood +5043

Het Olympisch Stadion lijkt logisch maar ik vraag me af of dat wel aan als eisen voldoet van de KNVB. We gaan het zien, ondertussen nog genoeg wedstrijden om ons aan te ergeren. Wie weet worden we nog wel 9e en dan was al die paniek voor niets.

27-02-2024 20:11

DEELM +11891

Heeft ook genoeg capaciteit. Kan me niet voorstellen dat er 53k bezoekers op een play-off wedstrijd voor Europees voetbal afkomen.

27-02-2024 22:36

lodeiro +608

Gewoon in t Olympisch stadion gaan spelen. Lekker old school

27-02-2024 18:57

AFCA020! +6083

Dat is ansich geweldig natuurlijk…

Echter snap ik De Toppers niet die de bal bij Ajax leggen. Er is er maar 1 die hier fout zit en dat zijn die klere leijers van de ArenA. Zij weigeren al jaren de aandelen te verkopen, maar erger nog: Ajax heeft een contract voor het hele seizoen. Als dan onverhoopt blijkt dat het seizoen langer duurt, dan is er maar 1 met een probleem en dat is die trut van Tanja Dik.
Ze heeft een dubbele booking en ZIJ moet dit oplossen, niet Ajax en ook niet De Toppers.

Ik vond Henk Markerink al niet veel, maar Tanja Dik is helemaal een verschrikking.

Ik vind het sowieso jammer dat men tegenwoordig meer voor hun quota lijkt te gaan dan voor de beste. Dat zie je bij Ajax zelf natuurlijk ook met Mosman, Schlick en Lenderink oa. Je moet gewoon te allen tijde voor de beste gaan, niet voor een gender of een afkomst.

Wat mij betreft kies je een lesbische moslima met 1 been, dat interesseert me geen fluit, maar wel omdat zij de aller beste is, niet omdat ze allerlei hokjes kan afvinken.
Dat gevoel krijg ik bij Ajax, de ArenA en eigenlijk Amsterdam/Nederland in het algemeen.

27-02-2024 20:17

DEELM +11891

Laat je persoonlijke hetze tegen een medewerker van de Arena lekker achterwegen joh. Wat kan zij doen aan de wanstaltige prestaties van Ajax? Nog nooit heeft zich deze situatie voorgedaan en jij verwacht dat de Arena elke maand mei vrij houdt oid? Zo werkt dat niet natuurlijk. En als je weet hoe evenementenwereld werkt dan weet je ook dat zo'n concert gewoonweg niet te verplaatsen is. Al het licht en geluid staat een week daarna weer ergens anders. Die planningen zijn super strak. Ajax moet gewoon uitwijken of voorkomen.

27-02-2024 22:43

AFCA020! +6083

Het is helemaal geen persoonlijke hetze. Bizar ook dat je concludeert dat ik impliceer dat zij verantwoordelijk is voor Ajax? Snap niet hoe je daar überhaupt bij komt?

Enige wat ik zeg is dat niet Ajax hier een probleem heeft, maar de ArenA. Dit omdat Ajax het stadion contractueel huurt voor het HELE seizoen. Dat ze risico’s neemt kan, maar als je dan een dubbele booking hebt, moet Tanja Dik dit oplossen. Zij is als directrice degene die verantwoordelijk is en dus een van beide partijen schadeloos moet stellen.

Het is noch aan Ajax, noch aan De Toppers om hier wat aan te doen.
Dat het voor Ajax makkelijker zou zijn om te verkassen dan voor een concert is evident, maar ben benieuwd wie er opdraait voor de eventuele kosten. Want de enige die schuldig is hieraan, is de ArenA directie die willens en wetens dit risico genomen heeft.
Dit is ook niet de eerste keer. Ze hebben het ook al eens met Oranje gehad die toen moest uitwijken naar andere stadions en ook al eerder met Ajax, dat ze de mazzel hadden dat ze Europees uitspeelde ipv thuis. Omdat men niet verwachtte dat Ajax Europees zo ver kwam.

Leuk en aardig dat je al die risico’s neemt, maar als het dan wederom fout dreigt te gaan is het aan de ArenA om de gedupeerde te helpen.

Jij wilt toch ook een oplossing als je met je vriend of vriendin gaat trouwen, maar de uitbater heeft ook een strandfeest georganiseerd?

28-02-2024 01:22

Tegenbeterwetenin +173

Je mag toch hopen dat er geen één idioot kaarten koopt voor de play-offs namens Ajax. Laat ze dat maar lekker op veld 3 van de toekomst afwerken tegen Nec of Helmond of wie er dan ook meedoet.

27-02-2024 18:51

Betuwe85 +20411

26 mensen die denken dat wij 3 de worden zijn goed de weg kwijt 11 punten met dit kwakkelende team

27-02-2024 18:33

kampioenenjood +5043

Direct naar een gesloten inrichting lijkt me.

27-02-2024 20:11

joendoen +2876

Het Olympisch stadion. Oude tijden herleven.....

27-02-2024 18:17

Tadic020 +1881

Ja in het olympische stadion

27-02-2024 18:13

Hijosdedioses +6539

Ajax eigen schuld. Door dit dramatische seizoen kom je hier terecht. Begrijpelijk dat toppers niet wijken. En opzich is het wel weer leuk om naar het Olympisch stadion te gaan

27-02-2024 18:01

Ton.B +1644

5de plek halen ze ook niet.
Play offs verliezen ze ook.
Als ze een beetje onder druk staan, denk aan hoe Utrecht gaat spelen, weten ze het niet meer.

27-02-2024 17:41

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Deze selectie verdient niet beter dan een kutwedstrijd in de ConfL playoffs op de Toekomst.

27-02-2024 17:34

Heimwee +6649

Ja alleen toppers spelen in de Arena. Het is toch verschrikkelijk dat een beursgenoteerde professionele voetbalvereniging niet eens baas is in eigen huis. Los dit eerst maar eens op. Je had je geld beter in de Arena kunnen investeren.

27-02-2024 16:33

Cello +52796 moderator

@Heimwee

Dit statement is onzin!. Zelfs als je wel baas in eigen huis bent (dus eigenaar van de JCA) dan nog kan het gebeuren dat onvoorziene omstandigheden, zoals nu dat je mogelijk playoffs moet spelen, in conflict komen met eerder aangegane verplichtingen. Ik bedoel maar, als je wel eigenaar bent van de JCA dan nog steeds probeer je via andere kanalen, zoals het Toppersconcert, inkomsten te genereren. En voor de organisatie van dergelijke evenementen is veel organisatie nodig en worden de contracten (!) al ruim van te voren getekend. En daarmee is het gewoon bindend en zit je er aan vast. Ja dus ook als je zelf eigenaar bent.
En afblazen doe je dan ook niet, want dat gaat zo enorm veel geld kosten (draai je op voor alle gemaakte kosten van de Toppers-concerten) dat bijvoorbeeld het huren van een andere lokatie voor het spelen van 1 mogelijk 2 thuiswedstrijden in de playoffs vele malen voordeliger is. En dat laatste is dus wanneer je onder het contract uit zou kunnen komen, wat nog maar de vraag is of dat wel zo is.

27-02-2024 16:41

leeke +10375

Wat een ophef allemaal,Ajax moet eerst maar eens zien dat ze überhaupt de play offs halen.Dus voorlopig is dit oude nieuws overbodig

27-02-2024 16:32

MarkP +21514

Zelfs de almighty toppers hadden er geen rekening mee gehouden dat Ajax 5e zou staan en zo'n dramatisch seizoen zouden draaien😜

27-02-2024 16:29

Mijnclub33x +9766

De echte Toppers speelden een seizoen lang onder van Gaal, Bosz en ten Hag.

27-02-2024 16:28

Mijnclub33x +9766

Zitten veel grappenmakers bij die denken dat we 3e of 10e worden. Of het zijn geen, of naïeve Ajax supporters.

27-02-2024 16:22

Mijnclub33x +9766

Lekker ouderwets weer in het Olympisch Stadion. Bewaar er goede herinneringen aan. Paar noodtribunes erbij, kunnen er zo toch nog 35.000 supporters in.

Maar laten we gewoon hopen dat we ons rechtstreeks plaatsen.

27-02-2024 16:19

Jayq +3337

Play-offs om Europees voetbal worden over 1 wedstrijd gespeeld i.p.v. heen- en terugwedstrijd.

Halve finales zijn op donderdag 23 mei
Finale is op zondag 26 mei

Wie of wat bepaald wie er thuis mag spelen?
Of worden de wedstrijden misschien wel op neutraal terrein gespeeld?

Daar is nog niets over bekend gemaakt volgens mij.

Dus ja, het is vrij prematuur om hier over te speculeren en dus terecht dat Ajax daar niet aan mee doet.

27-02-2024 16:12

Mijnclub33x +9766

Zover ik weet speel je een wedstrijd per ronde, dat zou dus ook twee uitwedstrijden kunnen zijn i.v.m. de Toppers

27-02-2024 16:25

Jayq +3337

Dat is wat ik bedoel

Als je de halve finale tegen (bijvoorbeeld) NEC speelt. Kun je die ook gewoon in Nijmegen spelen. Zelfs als je eigenlijk thuis zou mogen spelen.

Voor de finale geldt natuurlijk hetzelfde.

27-02-2024 16:30

JoeBlow +8142

Gewoon een statement maken en de Kuip huren en op z’n kop zetten.

27-02-2024 14:57

Artemio +31611

Olympisch stadion❤️

27-02-2024 14:17

Ajax The Best +16413

Okay de Toppers roepen dit nu wel heel vaak. Die zullen dan wel uitwijken als het zover komt.

27-02-2024 14:10

Mijnclub33x +9766

Logistiek gezien gaat dat niet gebeuren

27-02-2024 16:26

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25279

Lekker in het Olympisch

27-02-2024 14:05

FelixGassenlicht +8934

Toch nog toppers in de Arena

27-02-2024 13:39

GarciaDeLaTorre +22815

Deze discussie doet er niet toe, ze doen namelijk keihard hun best om buiten de top 8 te eindigen.

27-02-2024 13:37

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Ze kunnen wel in mijn achtertuin terecht. Past beter bij het huidige niveau.

27-02-2024 13:16

Kuningast +5079

Als we ons druk moeten maken om play offs voor voorronde conference league.. laat ons dan maar 10e worden.

Dit zooitje verdient geen europees voetbal

27-02-2024 13:15

ouweman +4926

Ik heb toch echt liever Europees voetbal met een half nieuw elftal.

27-02-2024 13:57

Kingoffdatoilet +17091

Ach ja. Dit team heeft niks te zoeken in Europa.

27-02-2024 13:14

ouweman +4926

Volgend jaar is de helft vervangen.

27-02-2024 13:58

Heimwee +6649

zal niet genoeg zijn

27-02-2024 16:35

Kingoffdatoilet +17091

Klassieke valkuil. 3 a 4 spelers is genoeg. De rest trekt zich daar aan op.

27-02-2024 23:02

FinidiKanu +1683

Weer gezellig naar het Olympisch Stadion❌❌❌

27-02-2024 13:12

YRGI +32890

Dan wordt het tijd om die graftombe voor altijd te verlaten en zelf een stadion uit de grond te pompen. Even kijken wat de Arena dan te zeggen heeft.

27-02-2024 13:07

RuffRhythim +24837

Ja ff kijken wat de gemeente Amsterdam (eigenaar van de grond) daarover gaat zeggen en even kijken welk terrein je daarvoor eventjes kan gebruiken of onteigenen, denk je nou echt dat dat allemaal zo makkelijk gaat?

27-02-2024 13:14

YRGI +32890

Nee. Was ook maar een grapje. Maar we mogen weleens gaan denken over een ander stadion.

27-02-2024 13:37

GarciaDeLaTorre +22815

Hoezo dat?

27-02-2024 13:41

Mokum31 +6102

Je kan ook beter naar de toppers

27-02-2024 13:07

AjaxAdvocaat +12677

Denk dat ik zelfs dan nog liever naar een wedstrijd in het Philips stadion ga met een Veerman shirt aan

27-02-2024 13:12

TontoKarnaggel +42370

Niet in je eigen stadion kunnen spelen omdat Gerard Joling met een struisvogelveer in zijn reet daar een debiel dansje staat te doen.

We verdienen het ook gewoon....

27-02-2024 13:03

Been +12422

Kunnen we niet met Gordon & Joling in de spits spelen en Froger kort daarachter op 10?

27-02-2024 13:03

RuffRhythim +24837

Kort daarachter op Gordon en Joling dus?

Zullen ze vast niet erg vinden....🤪

27-02-2024 13:05

AFCACruijff14 +160774

Je kan Gordon en Joling beter centraal achterin zetten, zijn prima mandekkers.

27-02-2024 13:15

AjaxBigStars +995

Gewoon 1 wedstrijd op neutraal terrein....

27-02-2024 13:00

VakE +289

Dusseldorf net als seizoen 91/92 Top Tijd!

27-02-2024 12:59

TontoKarnaggel +42370

Jaaaaaaahhhh!!!!

27-02-2024 12:59

Rolo +13590

Kijken wie er nu vastgebonden staat aan de hekken voor het stadion.

27-02-2024 13:24

Capocapo +12001

Arena kopen maakt 0,0 verschil. Ook dan moet er geld verdient worden en ook dan zal die dus verhuurd worden.

27-02-2024 12:51

Nr.10 +110893

Het stadion nou eindelijk eens kopen, is alleen al de moeite waard zodat je dat kan zorgen dat die achterlijke malloten hun herrie ergens anders kunnen gaan maken.

27-02-2024 12:40

Capocapo +12001

Jij denkt dat Ajax de arena niet zou verhuren??

27-02-2024 12:50

Nr.10 +110893

Je kan wel concerten doen, maar niet met die toondove dwazen.

27-02-2024 12:51

Capocapo +12001

Ze betalen huur, ze verkopen een paar keer een volle arena, waarom zou Ajax dat weigeren?

27-02-2024 12:52

Nr.10 +110893

Gast... ik zit gewoon te fantaseren vanuit mijn eigen afkeer van die vreselijke herrie, je bent een beetje te serieus aan het reageren op mij.

27-02-2024 12:57

Turbo +41741

Past wel bij ons seizoen. Op een veldje op de Toekomst voor 300 man een play off tegen Go Ahead Eagles spelen om plaatsing voor de 2e fucking voorronde van de Conference League. En dan verliezen.

27-02-2024 12:35

sebastiaan1900 +5268

Feyenoord is in staat om bewust te verliezen.

27-02-2024 12:30

Rst +5242

Dat denk ik niet. Is hun enige kans op een prijs die seizoen.

27-02-2024 12:35

ouweman +4926

Juist. Geloof me, die hebben ookeen kutseizoen. Roemloos de CL uitgeflikkerd, EL eruit tegen alweer Roma, een km achterstand op psv, wéér geen prolongatie van de titel, geen JC schaal.Blijft over? De schlemielenbeker.

27-02-2024 14:03

sebastiaan1900 +5268

Juist. Vrienden van mij zijn Feyenoordfan en zij spreken idd. van een teleurstellend seizoen. Dat heeft alles te maken met de verwachtingen. Ze hadden goede hoop in de CL door te gaan en dichter bij plek 1 te zitten.

27-02-2024 17:47

AFCACruijff14 +160774

Toppers hebben groot gelijk, deal is deal.

Maar het komt wel goed. Feyenoord wint vermoedelijk de beker en bespaard ons nog meer schaamte.

27-02-2024 12:27

Rolo +13590

Mits je de 5de plaats in handen houdt. Wat al lastig genoeg gaat worden denk ik.

27-02-2024 13:25

Ajax4glory +3254

Is het Olympisch stadion geen optie?

27-02-2024 12:26

ouweman +4926

tuurlijk, prima toch

27-02-2024 12:27

RuffRhythim +24837

Voor de supporters uiteraard wel een optie, maar je kan er nu al de klok op gelijk zetten dat de driehoek daar anders over gaat denken...

27-02-2024 14:03

Andronixos.c +8126

Het zit maar niet mee deze jaargang.......

27-02-2024 12:25

Aram +17827

De Toppers - dat is toch dat zangclubje van Gijp?

27-02-2024 12:24

ouweman +4926

En logisch dat ze dit niet verplaatsen. Afspraak = afspraak, pech voor Ajax. Die gasten verkopen al 20 jaar meerdere malen per jaar lachend het stadion vol, en de deal is met de Arena, niet met Ajax. Of denk je dat de Stones of Beyonce met dr dikke ass dit wel zouden doen?

Olympisch, gezellig! Lekker in het zonnetje zitten, niks mis mee.

Maarreuh.....die kakkerlakken winnen toch de beker met 4 thuiswedstrijden op rij. Zul je zien, gaan ze de uitsupporters ook nog verbieden met de finale. 5e plek is dan prima.

27-02-2024 12:21

Rst +5242

Dan maar zorgen dat we tenminste 5e worden.

27-02-2024 12:18

trodat4030 +96403

Cancelen we de toppers gewoon, toch baggermuziek dus niemand mist er iets aan. Laat Geer lekker meejodelen op F ter compensatie, zij regelen wel een megafoon ;-)

27-02-2024 12:06

DamskoStrijderss +9598

Geef die playoff ticket lekker aan de nummer 10 als we 6e zijn en Feyenoord wint die beker niet

27-02-2024 12:06

BokkieBokstra +11291

Hopen dat Feyenoord de beker wint en het Ajax lukt 5de te worden. Anders in het Olympisch of op de Toekomst.

27-02-2024 12:04

KarimB +11190

Wat zijn de opties. Even gemakshalve mee genomen dat denk ik geen burgermeester op Ajax zit te wachten...

Meest reeel lijkt mij gelredome?

27-02-2024 12:04

ouweman +4926

Olympisch, gezellig ouderwets. Niks mis mee.

27-02-2024 12:23

KarimB +11190

Zou by far t vetste zijn. Alleen weet ik niet of t een optie is qua faciliteiten

27-02-2024 12:36

ouweman +4926

Daar worden nou natuurlijk ook meerdere malen per jaar evenementen gegeven. Festivals, concerten, marathon etc. (25.000 tickets voor de Amsterdamse zomer, 25.000 voor Amsterdams Verbond en altijd uitverkocht). Voetbal duurt bij elkaar een uurtje of 4, een festival 3 dagen.
Dat moet simpeler zijn, stoelen vullen voor 90 minuten of 3 dagen lang rondzwervend lam volk wat de gehele dag en avond kan komen.

27-02-2024 12:42

KarimB +11190

Denk dat je iets te makkelijk denkt. In alleen aantallen.

Supporters is iets heel anders dan festival publiek. Dit vraag veel meer politie capaciteit. Ook zal er een strakker calamiteiten planr moeten zijn. Je hebt ook uit publiek. Is er nog een uit vak? Dan heb je ook nog alles qua televisie etc.

Het zal vast lukken hoor. Maar zit liever met 26000 in een ander stadion dan met 7000 in t Olympisch

27-02-2024 12:46

ouweman +4926

Tja. Festivals duren langer met totaal ander (vervelender) publiek. Wij komen, en zijn na een paar uurtjes weer opgerot, en vreten en zuipen 100 x minder op. TV is uiteraard totaal geen probleem.
Ah ja, we zullen het zien.

27-02-2024 12:48

RuffRhythim +24837

Vervelender publiek op een festival?
Er zijn minder incidenten op festivals dan op een gemiddelde zaterdagavond op het Leidseplein, of rond een voetbalwedstrijd van een paar uur waar mogelijk rivaliserende groepen elkaar gaan ontmoeten.

27-02-2024 14:06

ouweman +4926

Ligt eraan welk festival. Maar de Amsterdamse Zomer daar vond ik lamlazarus tyfuspubliek.
Bij Ajax gebeurt normaal toch ook helemaal niks meer, die tijd is op een paar incidenten na, verleden tijd.

27-02-2024 16:58

barry1988 +23986

Misschien dat dit wel als motivatie werkt voor de spelers....

27-02-2024 12:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.