'De Boer ambieert alleen nog hoofdtrainerschap bij Ajax'

door Jesse ter Haar 173

Bron VoetbalPrimeur

'De Boer ambieert alleen nog hoofdtrainerschap bij Ajax'

door Jesse ter Haar 173

Bron VoetbalPrimeur

Laatst geüpdatet

Frank de Boer zou als hoofdtrainer enkel nog bij Ajax aan de slag willen gaan, zo vertelt zijn tweelingbroer Ronald de Boer aan VoetbalPrimeur. Avonturen bij andere clubs in Nederland of in het buitenland zou hij niet meer zien zitten.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

'Hij zou graag Ajax-coach willen zijn. Ik denk dat het nog zijn enige ambitie is', aldus De Boer in de uitzending van De Oranjekantine. 'In Nederland, maar ik denk überhaupt. Hij heeft nu ook twee kleinkinderen en ik denk dat hij dat van dichtbij wil meemaken. Als je dan weer gaat vertrekken…'

Hij benadrukt het desgevraagd nog maar eens: andere clubs dan Ajax hoeven bij De Boer niet meer aan te kloppen. 'Die ambitie ligt dus eigenlijk alleen maar bij Ajax. Als dat niet gebeurt, geniet hij ook en gaat hij wat anders doen. Een beetje het Engels voetbal analyseren op tv bij Viaplay. Dan krijgt hij ook genoegdoening. Ik geloof dat Ajax de enige optie was.'

Bij Ajax staat er pas sinds kort een nieuwe trainer voor de groep: Francesco Farioli. De Italiaan was samen met Erik ten Hag en Graham Potter in de race om trainer van Ajax te worden en dus was De Boer in de afgelopen maanden nooit een serieuze optie. 'Nu is er geen sprake van geweest', weet zijn broer dan ook te vertellen. 'Toen Heitinga werd gekozen, hebben ze hem wel gevraagd, maar toen wilde hij niet instappen.'

Carrière De Boer

Zijn meest succesvolle jaren uit zijn trainerscarrière beleefde De Boer bij Ajax. Tussen december 2010 en juni 2016 was hij trainer van de club én legde hij de financiële basis voor het (Europese) succes van Ajax in de jaren erna. Tijdens de periode van De Boer immers, lagen de door de club betaalde transferbedragen vele malen lager en had hij te maken met een veel lager salarisplafond.

Na zijn tijd in Amsterdam werkte De Boer nog bij meerdere spraakmakende clubs in het buitenland. Zo stond hij aan het roer bij Inter en Crystal Palace, maar in beide gevallen werd het geen succes. Hij stond veertien wedstrijden voor de groep in Italië, terwijl hij in Londen al na vijf duels de laan uit werd gestuurd. Hierna werkte hij bij Atlanta United, het Nederlands elftal en Al-Jazira. Momenteel is De Boer dus clubloos en analyseert hij namens Viaplay.

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Kans maken op 50 of 100 keer je inzet als Nederland van Oostenrijk wint? Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Robbie en de Kock +11309

En wij zeggen 'enkel' nog nee tegen dat plan.

28-06-2024 15:59

BackInBlack +14661

DAT

NÓÓIT

MEER

26-06-2024 19:57

kelvin_de_jong +1251

Alsjeblieft niet. Het was zoooo saai onder De Boer en dat werd elk jaar erger.

26-06-2024 19:48

aschja +20594

Nog in geen 100jr Frank. Wat een zelfmedelijden heeft die man toch.

26-06-2024 18:00

Psychevore +21187

Dit is wel een creatieve manier om z'n pensioen als hoofdtrainer aan te kondigen.

26-06-2024 17:44

VanOranjeNassau +1319

Frank, voor altijd een held. Als speler en als coach. Vier keer kampioen met zo’n ploeg jeugdspelers. Daardoor weer vermogen opgebouwd 💪🏼💪🏼

26-06-2024 15:51

WeirdAJAX +12454

Ik ook!!!

25-06-2024 19:54

Rodsje +14925

Laten we hopen dat het nooit zo slecht zal gaan met Ajax dat we De Boer als trainer moeten aanstellen

25-06-2024 18:17

ajaxfanmarcel +1469

We moeten meer dankbaar zijn. Niet de mooiste voetbal wel 4x kampioen met een slechte selectie en toen ook een club die in de brand stond. Dat is knap. Had hij beterw middelen geloof ik stellig in dat hij ook beter spel op veld had laten zien.

26-06-2024 15:33

Rodsje +14925

Hebben we gezien in het buitenland en met Nederland. Het is dat de concurrentie schandalig slecht was toen, want het aantal punten wat ie gehaald heeft in zijn kampioenschappen zou hij afgelopen jaren nooit kampioen worden.

26-06-2024 15:40

ajaxfanmarcel +1469

Heel veel nl trainers redden het niet in buitenlandse competities. Kijk maar naar ten Hag. Mag blijven maar is geen schim van de trainer die bij Ajax was.

26-06-2024 18:55

Rodsje +14925

Ten Hag deed eerste seizoen gewoon prima en is al 2 seizoenen nu trainer van een moeilijke club. De Boer redde niet eens 6 wedstrijden, ten Hag is 10x beter dan de Boer

27-06-2024 07:22

afcas +3833

Eigenlijk zegt dit al genoeg. Hoe wil je hoofdcoach bij ajax worden terwijl je jarenlang geen baan als hoofdcoach hebt gehad? Echte trainers hebben misschien hier en daar een jaartje sabbatical, maar je moet gewoon met je vak bezig blijven wil je beter worden en scherp blijven. Frank denkt met zijn ervaring bij ajax wel genoeg in zijn mars te hebben, maar is nooit door ontwikkeld omdat hij niet die drive heeft die een echte coach nodig heeft.

25-06-2024 17:20

Gonzalez75 +5902

Nou, hopelijk blijft dat een droom. We hebben diverse landstitels met hem.als coach behaald, alleen was het qua spel vaak niet om aan te zien.

25-06-2024 17:11

Sambavleugels +18787

Voor zij die Frank terug willen: in hoeverre boeit amusement jullie?

25-06-2024 16:55

Aurelius1 +19736

Goede technische spelers = amusement.

27-06-2024 07:38

Eurysaces +29583

Ik denk dat Frank ontzettend blij mag zijn als er überhaupt een club uit het linkerrijtje van de eredivisie interesse zou tonen. Je gaat wel een samenwerking aan met een trainer met angst voor de helft van de tegenstander..

25-06-2024 15:25

Jan Doedel +4327

Frank bedankt voor alles maar altublieft nooit meer trainer van Ajax worden.

Het voetbal onder Frank de Boer deed in de laatste periode echt pijn aan de ogen.
Ik schaamde me ervoor,.

25-06-2024 14:33

trodat4030 +97465

Denk dat áls Frank nog aan de slag zou willen bij Ajax hij zich moeten richten op bijv HJO of mettertijd opvolger van Danny Blind als technische man in de RVC of iets in die richting. Denk dat dergelijke functies realistischer zijn dan hoofdtrainer.

25-06-2024 12:12

tmvde +2903

Dus hij wil graag ergens assistent worden? 😂

25-06-2024 12:03

TheSpecialOne +8985

Overmars heeft de financiële basis gelegd voor het latere sportieve en financiële succes. En niemand anders!
Frank de Boer heeft toen superveel geluk gehad met de andere topclubs die financieel op apegapen lagen. Het voetbal was niet om aan te zien en met de puntenaantallen waarmee Ajax toen steeds kampioen werd, zou Ajax nooit kampioen zijn geworden als Feynoord en PSV competitief waren geweest.

25-06-2024 11:06

Berghuis +14458

Fijn dat iemand het tenminste ziet en begrijpt.. Ajax werd gewoon kampioen van de armoede des tijds en was de beste van de slechten. Wat was dat een magere tijd zeg, pffff.

25-06-2024 11:19

BokkieBokstra +11372

Voordat de Boer aangesteld werd haalde Ajax volgens mij helemaal niets. Die derde ster bleef Ajax achtervolgen tot Frank de Boer. Je moet het wel doen, en ik denk dat de Boer weet wat er gevraagd wordt. Nu is AJax een dertien in het dozijn club die zijn verleden verkwanseld heeft. Heb wel hoop op Kroes cs.

25-06-2024 11:24

Sluk +2593

Achteraf gezien had Frank best na Schreuder of na Heitinga in kunnen stappen. Hij had er in ieder geval een minder grote zooi van gemaakt dan Steijn.

25-06-2024 10:45

Maracana +1980

Dat laatste is sowieso waar.

25-06-2024 11:00

Babangida83 +24004

Daar neem je ook een voorbeeld. Neemt niet weg dat De Boer ook gewoon een grote gok is. Steijn was echter de grotere gok. Of eigenlijk was het niet eens een gok. Dat was gewoon oerdom.

25-06-2024 13:24

DeMeer1976 +3095

Frank de Boer had natuurlijk een veel betere keuze geweest dan Farioli. ⚽️⚽️⚽️.

Nu maar hopen dat iedereen me om mijn oren kan slaan met deze opmerking de komende jaren 😃

25-06-2024 10:32

BokkieBokstra +11372

Zo denk ik er ook over maar hoop dat Farioli het goed gaat doen, misschien ook wel goed zo een keuze.

25-06-2024 10:45

GNBL +90608 moderator

Dat jij er zo over denkt, verbaast ons niet, Bokkie. Klaassen hadden ze ook gewoon terug moeten halen, toch?

25-06-2024 11:02

BokkieBokstra +11372

Klaassen hadden ze nooit weg moeten doen!

25-06-2024 11:14

DeMeer1976 +3095

Weer eens met Bokkie Bokstra 😃

25-06-2024 15:51

FysioPat020 +26520

'WAS natuurlijk een veel betere keuze geweest dan Farioli '....

Glazen bol - gelul. Wat in hemelsnaam heeft FdB dan bereikt nadat hij bij Ajax wegging? Niks. Overal gefaald, slechtste trainer ooit in de PL, succesvol geweest bij Ajax in een tijd waar er helemaal geen concurrentie was.
Maar iemand al bij voorbaat afzagen alleen om het feit dat hij jong en onervaren is en geen Nederlands paspoort heeft is belachelijk.

25-06-2024 13:26

DeMeer1976 +3095

Ik zaag niemand af. Ik vind Frank de Boer alleen een veel betere keuze. Ik kijk niet wat Frank ergens anders gepresteerd heeft. Ik kijk naar wat hij bij Ajax gepresteerd heeft. Dat is vrij veel met zeer minimale middelen. Hij heeft fundering (o.a. financieel) neergelegd om later door te pakken met betere aankopen ter aanvulling van wat er uit jeugd kwam.
En hij presteerde op het moment dat de hele club overhoop lag. Een beetje zelfde als nu.
Je kan hooguit zeggen dat Frank geen goede antenne heeft voor bij welke club hij trainer moet zijn.
Want Inter, Crystal Palace en Atlanta zijn geen goede match voor hem en zijn voetbalvisie. Dus daar houd ik me niet mee bezig.
Maar goed Ajax heeft anders gekozen en Farioli heeft mijn volledige steun hoor. Alleen ben ik wel eerlijk gezegd bezorgd. Ik heb niet zoveel met die ‘afgedwongen’ kader discipline, feit dat Nice nauwelijks scoorde en dat hij van voetballers houdt die vooralsnog in Nederland niet veel gepresteerd heeft, Rosario, en die duidelijk geen Ajax profiel heeft, Weghorst.
En dat terwijl we al twee goede spitsen hebben. De spitspositie is het probleem niet nu.
En verder hoor ik weinig reuring op spelersmarkt en Ajax heeft haast.
De laatste paar jaren dat we echt goed waren hadden we de zaken vrij snel op orde in transferseizoen.

25-06-2024 16:02

afcas +3833

Je weet dat kroes over de transfers gaat en niet farioli?

25-06-2024 17:17

DeMeer1976 +3095

Als dat zo is dan is Ajax nog verder afgezakt dan ik dacht.
Ajax is vooral succesvol geweest toen de trainer op zijn minst net zoveel inspraak had als de TD.
Beter is het zelfs als trainer en TD dezelfde persoon is: grootste Europese successen onder Michels, Cruijff en Van Gaal.
Enige uitzondering Bosz en Ten Hag, die hadden Overmars. Maar de twee trainers hadden op zijn minst net zoveel inspraak!

25-06-2024 17:38

Aurelius1 +19736

Van Gaal deed het vooral met eigen jeugd, cruijff ook. Toen ie zelf aankopen ging doen, zoals bij United, mislukte het faliekant. Zelfde geldt voor ten hag. Trainers moeten ver van het aankoopbeleid weg blijven.

27-06-2024 07:49

CruijffVanBastenBergkamp +1

Held van de club!
Maar een optie als trainer van Ajax 1 lijkt mij niet reëel als je ziet hoe Farioli en Ten Hag het doen en deden. Een totaal ander pad dan hoe Frank het bewandelde

25-06-2024 10:15

ProfessorX +19827

Toch zie ik in hem een soort cult bewaker ,maar geen hoofdtrainer zeker na Farioli en erna Dave Vos niet .

Ajax is de goede weg ingegaan om vanuit Ajax zelf opgeleide trainers mee te nemen jong en vernieuwend , wat wel heel belangrijk is de assistenten zie het team rond Farioli dat zeer nauw samen werkt daar moet Ajax nog sprongen in maken .

25-06-2024 10:08

BokkieBokstra +11372

Als Ajax straks 7de staat, uitgeschakeld in de beker, voorrondes niet gehaald in de Europa cup dan zie ik de Boer weer terugkomen. Geef Ajax zijn gezicht terug.

25-06-2024 10:24

ProfessorX +19827

dit hoop ik nooit meer mee te maken hahahha

heb het nu al 3 x meegemaakt

25-06-2024 10:26

Kryptonite +77077

Als Ajax straks 7de staat, uitgeschakeld in de beker, voorrondes niet gehaald in de Europa cup dan zie ik de Boer weer terugkomen. Dan kan hij ons het laatstse zetje richting degradatie en uiteindelijk faillissement geven. Dan kunnen we de club opnieuw oprichten en opbouwen en o.a. het oude logo weer nieuw leven inblazen. Geef Ajax zijn gezicht terug!

25-06-2024 10:56

BokkieBokstra +11372

goh, na afgelopen jaar ben ik niet echt optimistisch al hoop ik dat het goed gaat. Denk dat de verwachtingen niet te hoog moeten zijn. Zie Ajax nog niet moeedoen om de titel, eerste drie zou een prestatie zijn

25-06-2024 11:16

BackInBlack +14661

Schei uit man mafkees

26-06-2024 19:58

Lekkerhoor +3385

De gedachten van de Boer snap ik wel maar in de praktijk zal dat lastiger zijn. Frank wil niet instappen in een periode waar het minder gaat met Ajax. Als club kan je alleen niet aankomen met een analist van Viaplay als trainer wanneer het goed gaat. De man heeft veel voor ons betekend maar daar zal het waarschijnlijk bij blijven. Zijn ambities lijken niet te liggen elders binnen de club.

25-06-2024 09:40

GNBL +90608 moderator

Lucky Ajax?

25-06-2024 09:33

De Stift +7108

Frank is een held. Ajax zou iets moeten doen om hem te binden. Ik vind een rol in de jeugdopleiding perfect voor hem of bijvoorbeeld specialistentrainer voor de verdedigers en vrije trappen.

25-06-2024 08:28

Pizzapunt20 +10064

De boer zou gewoon goed passen bij AZ. ik gun AZ alleen de Boer niet. Frank is een held.

25-06-2024 08:15

Simpelishetmoeilijkst +25487

Zie Frank nooit meer terugkomen als hoofdtrainer bij Ajax, maar hij blijft een icoon van de club voor altijd, denken en hoop ik. Heeft erg veel betekend voor Ajax.

25-06-2024 08:09

Sportvolgert +41023

Dat kunnen we elkaar ee hand geven, ik ook wil alleen nog als hoofdtrainer werken bij ajax!

25-06-2024 07:16

HertogH +15938

Onder leiding van Kroes/Beuker gaat dit nooit gebeuren. Ik zou Frank een mooie functie in de jeugdopleiding aanbieden, kan hij z'n tv-werk er mooi naast blijven doen, luizenleventje.

25-06-2024 07:15

debetweter +10151

Ok.... alleen als hoofdtrainer bij ajax? Dat lijkt mij op korte termijn onwaarschijnlijk. Zeker als hij niet op een andere manier ervaringen op gaat doen. Als assistent kan ik hem nog wel overwegen.

25-06-2024 06:12

Dapperestrijders +4740

He Frank,je kan altijd nog analist worden. Veel mislukte trainers zijn dat inmiddels ook zoals Mario Been, Verbeek, Maaskant, Gullit, Basten, Kraay Jr.

25-06-2024 04:40

Bjornisajaxcied +585

Is die al bij via play haha.. denk niet dat die voor espn wil gaan doen...

25-06-2024 07:17

401Middenweg401 +6083

Vier keer je club kampioen gemaakt en hem dan op een hoop vegen met Mario Been. Het zal je stijl maar zijn....

25-06-2024 08:45

Dapperestrijders +4740

En zes keer ontslagen bij andere clubs inclusief Nederlands elftal.

25-06-2024 09:04

401Middenweg401 +6083

Dat doet helemaal niets aan mijn punt af dat je hem dan niet in zo'n rijtje zou moeten zetten.

25-06-2024 09:22

Dapperestrijders +4740

Hoe zeggen ze dat in de financiële wereld: 'successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst' Geldt natuurlijk niet alleen voor Frank de Boer

25-06-2024 09:40

401Middenweg401 +6083

Van harte met je eens. Alleen iemand die je club 4 keer kampioen maakt ben je in principe dankbaar en zet je niet in een rijtje paupers uit Rotterdam die nog nooit wat gewonnen hebben. Dat is gewoon niet chique.

25-06-2024 09:46

Kerel +1475

Middenweg 401.

Rotterdammers wegzetten als paupers is wel chique ?

25-06-2024 14:18

401Middenweg401 +6083

Dat gaat over Rotterdam.

25-06-2024 15:41

FdJMdL +4505

10% van Nederland heeft last van slapeloosheid, de Boer aanstellen bij Ajax kan zomaar een medicijn blijken voor deze groep

25-06-2024 01:29

Dapperestrijders +4740

Ik denk dat ik jou doktersadvies niet ga opvolgen.

25-06-2024 04:41

Babangida83 +24004

haha, lekker droog.

25-06-2024 09:36

Eurysaces +29583

Het is bizar hoe weinig respect en waardering Frank dan heeft voor Ajax. Hoe kan hij de club dit aan doen? Hij hoort bij de trainers die het slechtste voetbal ooit speelde met Ajax.

Met een beetje respect, had hij gezegd dat hij opnieuw ging beginnen met zijn carrière met een stage bij Guardiola. Om op die manier te leren hoe je een team aanvallend laat spelen. Om het daarna te proberen bij een KKD clubje. Als het dan lukt indruk te maken is hij nog maar 1 stap verwijderd van een nieuwe kans bij Ajax. Tot die tijd heeft betonnen Frank niks te zoeken bij het eerste.

25-06-2024 01:07

Bijlmerboy93 +2521

Godsamme man. Onze captain was Boilessen en onze spits Sigtorson. Jij denkt dat die tiki taka kunnen spelen?

25-06-2024 01:26

Ferd +38681

De Boer maakte Boilessen aanvoerder en wilde Sigthorson perse hebben terwijl anderen bij Ajax (en buiten Ajax) grote twijfels hadden

25-06-2024 05:58

leeke +10411

Dat waren ook spelers die toen haalbaar waren,financieel was het niet echt geweldig bij Ajax. Wat Frank heeft gepresteerd, daar heeft Ten Hag en Overmars van geprofiteerd.

25-06-2024 06:37

BakkalBijter +11752

Hij haalde de puntenaantallen waar we nu 4 keer op rij 3e mee zouden worden in plaats van kampioen. Iedereen doet alsof hij geweldig heeft gepresteerd, maar dat was helemaal niet zo. Zeker als je bedenkt dat het voetbal niet om aan te gluren was.

25-06-2024 08:04

Babangida83 +24004

@Leeke, ik hoor dat argument vaak. Maar met elk budget kun je keuzes maken. Keuze Van der Hoorn vs Van Dijk. De rest is geschiedenis. Voor Younes had hij ook Sisto kunnen halen. Gudelj had je helemaal niet hoeven halen, maar dat konden we niet uit zijn hoofd krijgen. Als Bosz Schone op cvm kan zetten, dan kan De Boer dat ook. Bailey ging niet door. Lobotka is gewoon afgeserveerd. Voor iemand die zo'n grote vinger in de pap heeft in het transferbeleid, neemt hij er barweinig verantwoordelijkheid voor. Ook met een laag budget kun je veel leukere spelers kopen met een slim aankoopbeleid. Een paar slechte keuzes ok. Maar hier gaat het om een hele serie van slechte keuzes, met Gudelj als meest invloedrijke vanwege zijn positie. Namelijk waar het voetbal begint koos De Boer voor een breker. En daarna ontevreden zijn dat er bijna geen verticale passes waren. Tja, dat is een gevolg van je keuze Gudelj op te stellen en niet Schone op die positie.

25-06-2024 09:42

Babangida83 +24004

@Bakkalbijter/Suarez, Dat is ook een veel gehoord argument. Maar de spelersbudgetten gingen pas omhoog bij Bosz, die daar van kon profiteren door bijvoorbeeld Ziyech te halen voor 10 miljoen. Destijds een hoog bedrag. Het niveau wat De Boer aan kon kopen, dat werkte ook lagere puntenaantallen in de hand. Alsnog werd hij er wél kampioen mee. Ik denk dat een andere trainer er meer uit had kunnen halen (bijvoorbeeld Bosz). Maar dat is altijd heel lastig te vergelijken.

25-06-2024 09:44

Kryptonite +77077

En bij Inter? En bij Oranje? En bij Atalanta? Aub zeg. Zelfs een GAE, Sparta en RKC kunnen mooi verzorgd voetbal spelen. Het begint al bij de opstelling (Sigthorsson op rechtsbuiten, Schone in de spits) en de intentie. Frank de Boer is een slechte trainer die met alle geluk van de wereld zo vaak kampioen is geworden met zo weinig punten. Kampioen van de armoede past hem dan ook as a glove.

25-06-2024 11:00

TheSpecialOne +8985

Volgens mij wordt het grote geld verdiend in de Champions League en niet door kampioen te worden. Frank de Boer presteerde met Ajax erbarmelijk in Europa.
Toen Overmars ten tonele verscheen kwam de focus te liggen op kwaliteit van de spelers en niet op het ideale schoonzonengehalte van spelers. Iedereen schijnt ook de belangrijke rol te vergeten die Menno Geelen heeft gespeeld in het binnenhalen van grote sponsors. Dit was de echte opmaat van Ajax naar sportief en financieel succes. De kampioenschappen waren goed voor de uitstraling naar buiten toe, maar meer ook niet.

25-06-2024 11:24

TheSpecialOne +8985

Amen. Ajax is een club waar aanvallend voetbal in het DNA zit en dan heb je niets aan een trainer die alleen maar verdedigend denkt en daar ook naar handelt.

25-06-2024 11:28

Bijlmerboy93 +2521

Zonder budget heb je niks te willen...

25-06-2024 13:45

Bijlmerboy93 +2521

Keuze Van der Hoorn vs Van Dijk. Laastgenoemde heeft echt elke topclub zich op verkeken.

27-06-2024 15:39

Aurelius1 +19736

Lol, alsof je met een team met Sigtorsson en Ozbiliz tiki taka kunt spelen. Schei nou toch uit met die Guardiola, die het beste elftal allertijden had bij Barca en bij City 3 miljard mocht uitgeven.

25-06-2024 06:34

BakkalBijter +11752

De hele top van de Premier League mag 3 miljard uitgeven en de enige reden dat je het het beste team aller tijden noemt is omdat ze jarenlang alles wonnen en iedereen van de mat speelden. Jij denkt dat dat ook was gelujt met Frank de Boer voor die groep? Hilarisch zou dat zijn

25-06-2024 08:10

Aurelius1 +19736

"en de enige reden dat je het het beste team aller tijden noemt is omdat ze jarenlang alles wonnen en iedereen van de mat speelden."

Hou nou toch op met deze onzin elke keer man.

Henry (top 10 beste spitsen ooit)
Zlatan (top 10 beste spitsen ooit)
Ronaldinho (top 5 beste spelers ooit)
Messi (beste speler ooit)
Xavi (top 5 beste middenvelders ooit)
Iniesta (top 10 beste middenvelders ooit)
Busquets (top 20 beste verdedigende middenvelders ooit)
Abidal (top 20 beste linksback ooit)
Puyol (top 10 beste centrale verdedigers ooit)
Piqué (top 30 beste centrale verdedigers ooit)
Alves (top 3 beste rechtsback ooit)

Guardiola had gewoon tetris op de bank kunnen spelen en dit team had iedereen van de mat geveegd. 100%.

25-06-2024 08:32

Dapperestrijders +4740

Hoe luidt dat gezegde ook weer: "velen zijn geroepenen, maar weinigen uitverkoren"

26-06-2024 12:41

Robertini +40036

Mooi verhaal, maar ik hoop dat dit nooit gebeurt.

25-06-2024 00:55

behangdelul +32951

Als je denkt dat Ajax dit jaar dramatisch ging, check even de selectie van 13/14 waar de Boer mee moest werken: https://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/2014/2/

brrrrr the horror

25-06-2024 00:53

Ferd +38681

Een aantal spelers kwam rechtstreeks van het verlanglijstje van De Boer. Hij was deels de oorzaak van de horror.

25-06-2024 06:00

Adt +1654

Schei toch uit met die onzin joh! Er was toch gewoon niks te besteden en hij werd toch 4 keer kampioen en net geen 5 keer! Daarbij stond de club in brand door de fluwelen revolutie en waren de eerste seizoenen vele aantrekkelijke wedstrijden te zien. Ik teken er nu voor als Farioli met veel meer beschikbaar budget dezelfde start maakt als De Boer destijds

25-06-2024 06:59

Ferd +38681

Schei toch uit met deze onzin joh! Er was weinig te besteden maar het geld dat werd besteed (gemiddeld 10 miljoen euro per seizoen, vergelijkbaar met 50 miljoen nu) maar van dat geld werden spelers als Sinkgraven, Duarte, Gudelj, Van der Hoorn en Sigthorsson gehaald. De laatste 4 waren directe verzoeken van De Boer aan overmars.

En vergeet niet dat hij in het begin spelers als Eriksen, Vertonghen, Jansen en Alderweirld tot z’n beschikking had, en later Milik die hij vaak alleen maar als invaller gebruikte. Het was ook zijn keuze om Anita als back te gebruiken terwijl iedereen riep dat hij op 6 moest. Toen dat uit pure noodzaak gebeurde ging het gelijk draaien.

Ja, de Boer heeft titels gehaald, hij heeft de financiële basis gelegd, daar ben ik hem dankbaar voor. Maar de successen waren meer het falen van de concurrentie dan de kwaliteit van De Boer. Kijk maar naar het lage aantal punten van de kampioen in die jaren. Zijn beton tactiek werkt gewoon niet en levert zaaddodend voetbal op. Als hij geen achtergrond als Ajax speler had gehad dan was hij net zo hard afgezaagd als Steijn en Schreuder, alleen had De Boer mazzel dat Feyenoord en PSV nog beroerder waren dan het Ajax van De Boer.

25-06-2024 07:32

behangdelul +32951

Ehhh mbt de discussie rond Anita, dat was andersom. Anita was een linksback en de Boer heeft zijn beste zet ooit gedaan: hem op 6 zetten. Vanaf dat moment ging Ajax weer draaien. Anita was echt zwaar ondergewaardeerd wat die bracht op 6.

25-06-2024 08:27

Ferd +38681

Ehhh even beter lezen kerel. Heel de wereld zag en zei dat Anita op 6 moest, De Boer deed het pas uit noodzaak en niet eerder.

25-06-2024 12:26

behangdelul +32951

Sure, wat jij er van wil maken.

25-06-2024 13:25

XXX +361

En waarom wilde de Boer dan Theo Janssen halen en hem per se op zes zetten? Omdat hij goed de waarde van Anita op zes kon inschatten? Elk seizoen weer begon hij met onlogische opstellingen, totdat door blessures gedwongen de puzzel weer in elkaar viel. Sigthorsen doordrukken waardoor Siem op tien moest spelen was zo'n andere actie van de Boer waarmee hij twee posities verzwakte

25-06-2024 16:39

Aurelius1 +19736

Er is een overaanbod van trainers. Iedereen die stopt met voetballen wil trainer worden om in de schijnwerpers te blijven, de validatie op te strijken en van een inkomen verzekerd te blijven.

De Boer had het geluk dat ie trainer was in een periode dat de concurrentie ook een zeer matig elftal had.

Na vijf keer achter ontslagen te zijn geweest zou je nooit meer aan de bak mogen komen als hoofdcoach, gewoon in het kader van rechtvaardigheid niet (want het maakt uiteindelijk niet uit wie er als trainer wordt aangenomen).

25-06-2024 00:50

401Middenweg401 +6083

De concurrentie had in die tijd bijvoorbeeld wel de beschikking over Guardado, Wijnaldum, Depay, Jank de Jong. Dus dat viel wel mee qua matig. En dan vergeten we Jetro "kom rennen dan" Willems nog.

25-06-2024 08:53

Aurelius1 +19736

Ja, en meer dan dat was het ook niet. Ajax had in 11/12 de beschikking over:

Cillesen
Vertonghen
Aldeweireld
Blind
Van der wiel
Veltman
Enoh
Eriksen
Klaassen

Ondanks een vrij matig elftal gewoon het beste elftal van Nederland op dat moment.

In 12/13:

Cillesen
Aldeweireld
Moisander
Blind
Van der wiel
Veltman
Enoh
Schöne
Eriksen
Janssen
Klaassen

Er is geen wonderprestatie geleverd door de boer. Na 34 wedstrijden staat sowieso altijd het elftal met de beste spelers bovenaan.

25-06-2024 09:03

401Middenweg401 +6083

Ik haalde de PSV-ers aan uit 2014.
Wij hadden toen (de tranen springen in mijn ogen): Cillesen, Leeuwenburgh, Boer; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, vd Hoorn, Riedewald, Tete, Viergever; Sinkgraven, Klaassen, Andersen, Serero, Bazoer, Zimling; Fischer, Sigthorsson, Kishna, Muric, Milik, Shone, El Ghazi, Zivkovic.

Ik zeg niet dat het een wereldprestatie was, maar je kan mensen ook tekort doen.

25-06-2024 09:10

Aurelius1 +19736

Cillesen
Veltman
Moisander
Tete
Viergever
Klaassen
Milik
Schöne

Versus de beste spelers van psv:

Zoet
Arias
schaars
Park
Wijnaldum
Depay
Ruiz
Narsingh

Het is ongeveer gelijkwaardig, kop of munt.

25-06-2024 09:15

401Middenweg401 +6083

Als het met "ongeveer gelijkwaardig" vier keer onze kant opvalt, dan heeft Frons het (ondanks dat het er toch niet toe doet wie de trainer is, schijnt) toch niet onaardig gedaan.

25-06-2024 09:20

Aurelius1 +19736

Je kunt dat niet zomaar toedichten aan de trainer. Kan ook statistisch goed vallen, of zelfs dat het elftal ondanks de boer deze resultaten neerzette.

25-06-2024 09:32

401Middenweg401 +6083

Dat kan ik wel, net zoals jij al maandenlang kan doorwauwelen over de wel of niet aanwezige effecten van een trainer op het puntenaantal op basis van beperkt en dubieus "onderzoek".

25-06-2024 09:39

Aurelius1 +19736

Je kunt niet bewijzen dat vier keer achter elkaar kampioen dóór de Boer komt, dat is een feit. Sterker nog, de empirische gegevens geven aan dat het níet door de Boer kan komen. Maar laten we dat even opzij zetten en specifiek deze case pakken, dan nog kun je niet zomaar stellen dat het dóór de Boer komt, om bovenstaande redenen. Ik volg graag de logica der zaken.

25-06-2024 09:50

401Middenweg401 +6083

Ik ga hier niet aan beginnen, Aurelius. Ik kan me in allerlei bochten gaan wringen, jij reageert alleen met knipplakken van wat oude posts en gaat verder niet in op alle keren dat die theorieen van je al weerlegd zijn of, althans, tegengesproken worden. Sorry.

25-06-2024 10:19

Aurelius1 +19736

Het is pure logica. Je kunt die prestatie gewoon niet met zekerheid toedichten aan De Boer. Je zit vast in iets wat niet logisch is en dan ga je zoals altijd wild verbaal om je heen zwaaien.

25-06-2024 10:29

Suavimani +12130

Sommigen zijn kort van geheugen blijkbaar. In zijn jaren zat ik in het stadion. Het was echt niet best. Je kunt het materiaal de schuld blijven geven, doet hij zelf ook. Maar de realiteit is dat hij geen beste trainer is. Net als al die andere ex-internationals die de verkorte KNVB cursus hebben gedaan.

Feit blijft dat echte vakidioten als Bosz, Ten Hag en Slot vele malen betere trainers zijn. Hebben hun carrière geleidelijk opgebouwd en laten hun ploegen attractief voetbal spelen. Als had je De Boer de selectie van 18/19 gegeven, dan nog was hij er vroeg uit gegaan in Europa. Internationaal viel hij altijd door de mand, net als bij zijn buitenlandse avonturen.

Nee, De Boer als trainer van Ajax 1 hoef ik echt niet meer. Been there, seen that. Maar wellicht dat hij Jong Ajax nog eens onder zijn hoede wil nemen. Lekker met die jonge gasten aan de slag.

25-06-2024 00:47

Aurelius1 +19736

Bosz is drie keer achter elkaar ontslagen. Ten Hag bakt er niets van bij United. Slot heeft alles te bewijzen.

26-06-2024 20:43

Dirigent +6904

Maak hem na Farioli coach van Ajax 1 voor het leven!

25-06-2024 00:27

Robertini +40036

Alsjeblieft niet zeg

25-06-2024 00:57

WZAWZDB14 +4620

Laat hem de jeugd trainen

24-06-2024 23:59

Spelverdeler +4663

Of eventueel als assistent.

25-06-2024 03:22

Ferd +38681

Laat hem alle verdedigers van de bovenbouw maar onder handen nemen.

25-06-2024 06:01

AJAX020ADAM +7000

Als voetballer en coach bij Ajax een topper, bij andere clubs een eersteklas prutser.

24-06-2024 23:58

Jarikoning +7479

Mooi man zulke mensen. Alleen voor Ajax anders niet. Waardeer dat wel. De 4 titels moeten wel altijd in perspectief gezien worden. Maar het maakte de feesten niet minder mooi.

24-06-2024 23:57

AjaxSoCal +2049

We hadden toen al 7 jaar geen titel gewonnen. Was gewoon een hele goede prestatie van FdB, vooral als je naar het spelersmateriaal kijkt wat hij tot zijn beschikking had.
Die 4 titels waren de basis voor de successen in de jaren daarna.

25-06-2024 00:25

Aurelius1 +19736

De concurrentie had ook een zeer matig elftal. Je moet altijd kijken naar wat de kwaliteit van de concurrentie is. In dat licht bezien viel de prestatie reuzemee.

25-06-2024 00:46

Eurysaces +29583

Beste selectie van Nederland waar Frank mee mocht werken. Op het veld was dat nooit zichtbaar, hoogtepunt van de jaren onder Frank, waren de sporadische momenten dat de bal op de helft van de tegenstander meer dan 3 keer rond ging.

De basis van de succes lag bij de concurrentie en daarna Peter Bosz.

25-06-2024 01:13

musicradio +3893

weg met die bosz te zeuren

25-06-2024 07:34

Jarikoning +7479

3e ster was prachtig. 15 mei op zn verjaardag. 73 punten, ook gedeeltelijk door Jol. Jaren erna ook in de 70. Dan moet je ook kunnen toegeven dat de concurrenten niet best waren. In zn laatste jaar wel in de 80 maar ging het compleet mis de laatste speeldag

25-06-2024 07:52

NW23 +5082

Denk ook dat er verder geen club op hem zit te wachten. Ik denk dat het ook het beste is dat De Boer aan Ajax verbonden blijft als RVC lid, of iets van een technische commissie. Hoofdtrainer zie ik niet meer gebeuren, of hooguit in een interim situatie zoals Schip afgelopen seizoen.

Alleen dat laatste zou natuurlijk betekenen dat het niet heel best gaat met Ajax, dus laten we hopen dat het niet zover komt. Desondanks zie ik hem wel als een geschikte coach voor die situatie.

24-06-2024 23:52

BokkieBokstra +11372

Lees wel nee maar ik denk dat de boer ideaal is om het ajax gevoel terug te krijgen en de lat hoog te leggen.

24-06-2024 23:51

Siemons +379

Wat mij betreft krijgt ie nog een keer de kans.. maar dan met een volle portemonnee. Laten we dan maar eens zien hoe lang mensen het dan nog over tikkie breed tikkie terug hebben.

24-06-2024 23:50

Ferd +38681

Heel lang. Want het gaat in zijn geval niet om geld maar om keuzes. Schone mocht nooit op het middenveld, daar koos De Boer voor harde werkers zonder creativiteit. Je kunt Bellingham kopen, maar als je dan Klaassen op blijft stellen schiet je niets op met zo’n dure transfer

25-06-2024 06:04

Rembrandt +402

"De eerste keer dat de trainer en ik spraken, gaf hij aan dat hij mij als echte middenvelder ziet en niet meer als links- of rechtsbuiten. Hij dacht aan de nummer tien-positie, maar in dat gesprek zei ik dat ik onder Frank de Boer ook weleens als controlerende middenvelder speelde. Hij had op die manier nog niet naar me gekeken, maar zou het in gedachten houden. Dat was maanden voor mijn basisdebuut, maar uiteindelijk kwam ik er op die plek toch in, aldus Schöne."

25-06-2024 06:47

Ferd +38681

‘Wel eens’ is key in deze zin. 2 keer in 4 jaar tijd, in een oefenwedstrijd

25-06-2024 07:29

Rembrandt +402

Schone heeft meerdere wedstrijden op zes gespeeld in 2012/13. Zelfs thuis tegen het Heracles van Peter. Siggy in de spits. Middenveld Siem, Eriksen en Schone.

Uitgeroepen tot speler van de week bij VI na die wedstrijd.

"Regelmatig posteert trainer Frank de Boer hem op de positie van verdedigende middenvelder, vooral tegen opponenten die zich terugtrekken op eigen helft. Daarmee voegt De Boer extra beweging en voetballend vermogen aan zijn middenlinie toe."

https://web.archive.org/web/20130411075249/http://www.vi.nl/Speler-van-de-week-1/238988/Lasse-Schone-veelzijdige-Deen-buffelt-passt-en-scoort.htm

25-06-2024 11:30

Koekie87 +21030

Heeft in die tien jaar als trainer na zijn vertrek bij Ajax helemaal niks van progressie of groei laten zien en is eigenlijk overal na een paar maanden alweer ontslagen, zegt ook wel iets dat er al een poosje geen serieuze clubs zijn die ook maar enigszins intresse hebben in een trainer zoals Frank de Boer.

24-06-2024 23:47

Ajax1inmyheart +767

Met heel veel respect maar nee.

24-06-2024 23:44

Dolblij +45767

Nee. Nee. Nee.

24-06-2024 23:41

3sterren +20205

Si, si, si e si ; )

Nog 1x een reeks van 4x kampioen op rij, alleen dan wel met herkenbaar Ajax-voetbal, zoals dat werd gespeeld toen hijzelf nog actief was als speler …

25-06-2024 09:36

Dolblij +45767

Dat momentum gaat niet meer komen. Na Ajax als trainer overal gesjast. No no no.

25-06-2024 11:28

3sterren +20205

Vedremo cosa ci porterà il futuro. È davvero un tipico allenatore dell'Ajax …

25-06-2024 21:10

BokkieBokstra +11372

Toptrainer bij Ajax. Ik denk dat de terugkomst van Frank de Boer heel dichtbij is

24-06-2024 23:38

JanBiesbos +29417

Opsjaken!!

24-06-2024 23:34

Spielmacher +10861

Laat hem maar wat in de jeugd gaan doen, minder stress en daar lijkt hij best geschikt voor. Als hoofdtrainer hoef ik hem en zijn droog-cement-met-meel-in-je-bek-voetbal niet meer te zien.

24-06-2024 23:26

DeWijsneus +25813

Heeft hij toevallig van het spelletje 'Football Manager' gehoord?

24-06-2024 23:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.