'Chelsea licht optie in contract van Ajax-target Hutchinson'

door Jesse ter Haar 112

Bron Fabrizio Romano

'Chelsea licht optie in contract van Ajax-target Hutchinson'

door Jesse ter Haar 112

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Chelsea heeft het contract van Omari Hutchinson met een jaar verlengd, zo schrijft Fabrizio Romano op X. De aanvaller van de club uit Londen staat in de belangstelling van onder meer Ajax en ligt nu nog twee jaar vast in Engeland.

Precies een week geleden kwam het nieuws over de interesse van Ajax in Hutchinson naar buiten. De Amsterdammers zouden met Feyenoord strijden om de handtekening van de rechtsbuiten, die ook op de linkerflank en als aanvallende middenvelder uit de voeten kan.

Daarnaast toonden vanuit de Bundesliga ook clubs VfB Stuttgart en Borussia Mönchengladbach al interesse en volgens Romano zijn ook clubs uit de Premier League geïnteresseerd in de diensten van de rappe voorhoedespeler.

De international van Jamaica heeft de clubs zodoende voor het uitkiezen. Het afgelopen seizoen kwam hij op huurbasis uit voor Ipswich Town, waarmee hij promoveerde van de Championship naar de Premier League. Een langer verblijf bij die club kwam er vooralsnog echter niet van en nu zou Chelsea openstaan om Hutchinson op definitieve basis te laten vertrekken uit Londen.

Nu het contract van Hutchinson met een jaar is verlengd, zullen clubs vermoedelijk wel dieper in de buidel moeten tasten. Allereerst moet er duidelijkheid komen over de plannen van de club en speler. Het lijkt een kwestie van tijd voordat Enzo Maresca door Chelsea wordt aangesteld als de nieuwe hoofdtrainer - de club zit zonder trainer sinds het vertrek van Mauricio Pochettino - en de Italiaan zal worden meegenomen in het besluit over Hutchinson.

Ajax op zoek naar rechtsbuiten

Hoe dan ook zet Ajax naar verluidt in op de komst van een nieuwe rechtsbuiten. Tijdens het afgelopen seizoen speelden Carlos Forbs, Steven Berghuis en Mika Godts afwisselend op die positie, maar een vaste invulling kwam er nooit. Hoewel de financiële mogelijkheden voor Ajax in de zomerse transferperiode niet groots zijn voordat er spelers worden verkocht, zou de club wel zo'n tien miljoen euro klaar hebben liggen voor een 'type Antony'. In hoeverre Hutchinson aan die omschrijving voldoet én of hij haalbaar is voor Ajax, zal technisch directeur Alex Kroes de komende tijd moeten onderzoeken.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

Dusan Tadic +695

Is het niet een idee om Antony een jaar te huren? Kent de club heeft een goede periode gehad en wellicht voor United ook interessant dat hij zich weer in de picture kan spelen. Ik zie een voorhoede met Godts-Brobbey-Antony wel zitten!

30-05-2024 07:14

Sirbluelight +423

denk alleen tegen X salaris betalen en dan wordt het al heel gauw een lastig pakket,
Zou leuk zijn tevens , maar zie het niet gebeuren en daarnaast moeten we gewoon een rechtsbuiten kopen voor de komende seizoen waar we op kunnen bouwen , mijn mening in iedergeval

31-05-2024 19:43

eros +4786

Laat ze eerst Zinhagel maar eens binnenboord houden, en niet naar Feyenoord laten verkassen

29-05-2024 20:26

036AFCA97 +146646

TransferwatchNL, die goeie bronnen heeft, meldde al dat hij enthousiast is over het plan van Ajax. Klerry blijft ook maar reageren op tweets over hem. Ik denk dat de onderhandelingen al best ver zijn.

29-05-2024 09:24

Ajax1998 +3333

Hij heeft gister gezegd dat het niet meer is als interesse op dit moment…

29-05-2024 09:52

Amsterdamnoord +6042

Ik denk dat we allemaal nog een trauma hebben uit de De Boer-jaren waar er heel veel matige talenten van Barcelona en Arsenal werden gehuurd. Maar goede spelers moet je zeker willen huren

29-05-2024 09:15

LOCAmpos +10489

Kan bij meerdere geinteresseerde clubs de CL in.. wordt een lastig verhaal denk ik

29-05-2024 09:11

036AFCA97 +146646

Top, dan kan die nu naar Ajax komen. Jaartje huur en optie tot koop van 20 miljoen.

29-05-2024 08:52

Bapinho +3413

Opzich geen slechte ontwikkeling mits Chelsea hem nu graag wilt verhuren toch? Ik ben het inderdaad ook wel eens hoor met wat ik hieronder lees, als je iemand kan huren die er komend seizoen gelijk staat en waar je wat aan hebt om CL te halen dan vind ik dat dat moet kunnen. Op dit moment ben ik bang dat we gewoon te weinig geld hebben om alles te kopen wat we nodig hebben ( dat is nog wel wat namelijk).

29-05-2024 08:35

PetrusKeizer +10739

Om n lang verhaal kort te maken: hij is nu voor Ajax onbetaalbaar geworden.

29-05-2024 08:31

Siemjo +7885

Hoe zit het met de scouting in Zuid Amerika, daar hoor je niets meer over. Daar zal toch wel een goede rechtsbuiten rondlopen voor een relatief laag bedrag.

29-05-2024 07:21

wijzijndebeste123 +163625

Doen we volgens mij niks meer. De Lang zijn specialiteit is midden-Europa dus dat zal onze focus zijn.

29-05-2024 07:52

AFCA020! +6096

Klopt WZDB.

Grote vriend Sven zag daar niks in en Henk Veldmate is zodoende uitgezwaaid en daardoor afgelopen zomer terug naar Groningen gegaan.

Eeuwig zonde, die man heeft top werk geleverd met oa Nico, Antony, Martinez en Alvarez.
Maar goed, dat is niet het enige wat naar de ratsmodee is geholpen natuurlijk.

Nu kunnen we gelukkig weer vooruit kijken en alles opbouwen 💪🏼💪🏼

29-05-2024 08:04

wijzijndebeste123 +163625

Onzin om dit op Mislintat af te schuiven. Mislintat is al 9 maanden weg. Sindsdien zijn we daar ook niet actief geweest. De Lang focust op Midden-Europa. Zo blijkt ook uit de spelers waar we aan gelinkt worden.

29-05-2024 08:41

mvdk +43930 moderator

Bij een club als Ajax zou de focus wereldwijd moeten zijn. We zouden overal scouts moeten hebben. In iedergeval in Europa/Scandinavië, Zuid-Amerika, Afrika en Japan.

29-05-2024 08:55

brullie +7032

Als hij zelf wilt verlengen, dan wil hij niet naar Ajax. Jammer en door...

29-05-2024 06:50

Andersen de man +1999

Lijkt erop dat Chelsea dit eenzijdig kan doen. Om meer te verdienen

29-05-2024 07:18

Maracana +1963

Eenzijdig een contract verlengen? Lijkt me stug.

29-05-2024 08:29

Mokum2018 +2109

Dat kan als dat is contractueel is vast gelegd 😉

29-05-2024 08:38

rodnet +10269

Gewoon een optie voor extra jaar, vrij normaal.

29-05-2024 17:07

Dapperestrijders +4597

Zag die vd Berg van NAC, loopt drie vier spelers voorbij en scoort. Lijkt me wel wat voor Ajax

29-05-2024 04:30

MoIukker +814

Het is niet dat hij Real Madrid spelers voorbij loopt

29-05-2024 07:53

Mijnclub33x +9856

Voor de Nederlandse competitie prima, toch?

29-05-2024 07:56

Chesterson93 +3312

Spelers moeten gewoon gehuurd kunnen worden. Als top 10 clubs in Europa al spelers huren, hoe hoog hebben supporters van Ajax het in de bol dat zij (wij) hun (onze) neus ophalen voor een huurspeler?

Kwaliteit is kwaliteit.

28-05-2024 23:25

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Je zag het in het Ajax dat de finale van de Europa League haalde (Traoré was gehuurd), je ziet het nu bij PSV (Dest en Tillman gehuurd) en je zag het vorig jaar bij Feyenoord (met onder meer Szymanski). Alleen in het halve finale Champions League-seizoen had Ajax bijvoorbeeld geen huurspelers, maar de meeste Ajax-supporters denken steeds dat zo'n seizoen de norm is, terwijl het juist een gigantische uitzondering was op alle vlakken.

29-05-2024 00:46

Chesterson93 +3312

Blij om te zien dat er nog mensen zijn die een gedegen analyse kunnen maken van onze prestaties. 2018/2019 gebeurt niet zomaar. En Dortmund heeft zo’n CL-seizoen met een huurling op een cruciale positie.

PSV wordt kampioen met huurlingen Dest en Tillman, en Feyenoord wordt tweede en wint de beker met Minteh. Spelers waarvan je niet direct wist dat zij de waarde zouden hebben, die zij tentoongesteld hebben. Kijk je iets meer omhoog: Tottenham gaat Werner voor het tweede seizoen op rij huren, Amrabat is gehuurd door United, Maatsen is de vaste linksback van Dortmund als huurling, en de nummers 2 en 3 van Spanje (Barcelona en Girona) hebben meerdere huurspelers.

Ik hoop uiteraard dat aankomend seizoen alles op z’n plek valt, met huurlingen, aankopen, doorgebroken talenten, blessurevrije periodes, ontwikkeling, bestuurlijke rust en een stijgende lijn naar boven, waar Ajax hoort. Zodat het hier ook weer wat rustiger wordt en men zich weer positiever uit!

WZAWZDB.

29-05-2024 04:41

Robertini +39189

Het gaat meer om wie je huurt. Als je iemand huurt die direct een bijdrage kan leveren, prima, maar zijn het meer talenten, dan heb je er weinig aan en ontwikkel je enkel voor een andere club. Hutchinson zou ik bijvoorbeeld niet huren zonder optie tot koop, tegen de tijd dat hij goed genoeg is, is hij alweer weg.

29-05-2024 01:57

AFCA1996L +15863

@Robertini
Je hebt geen garantie of iemand meteen een bijdrage heeft aan een ploeg of het nou een talent is of een meer ervaren speler. Ik zou willen dat Ajax destijds Odegaard voor één jaar had gehuurd, terwijl het nog een broekie was voordat hij bij Heerenveen en Vitesse werd gestald. Eén of twee spelers voor een andere club opleiden kan echt geen kwaad vind ik.

29-05-2024 02:14

NoPants +7489

Waarom dan? Hij was toen niet een enorm toegevoegde waarde voor ons geweest, maar had er misschien voor gezorgd dat een eigen middenvelder minder snel was doorgebroken, of zelfs vertrokken.

29-05-2024 07:43

Robertini +39189

Dan zijn we het fundamenteel hierover oneens. Jongens als bijvoorbeeld Cuenca huren vind ik geen lange termijn beleid.

29-05-2024 09:17

PH2BOT +40264

We moeten juist onze jeugdopleiding weer vol op.orde zien te krijgen. Van huren worden andere clubs alleen maar beter dus in principe juist niet doen. We zullen simpelweg nog 2 seizoenen een flinke stap terug moeten doen. Het is even niet anders.

29-05-2024 02:46

Ajax27 +19132

True, maar je ziet dat wanneer het financieel goed gaat met de club dit minder aantrekkelijk is. Je gooit toch geld weg. Echter, zoals nu, wanneer Ajax in financieel zwaarder water vaart.... is het ineens weer juist erg aantrekkelijk om even te huren.

Kwaliteit en ervaring huren die elders op de bank zitten kan enorm goed werken. We hebben genoeg spelers die waarde vertegenwoordigen dus we kunnen evengoed financieel stappen maken. Je haalt gemotiveerde spelers die hier zichzelf willen laten zien om bij hun grote club weer een kans te krijgen of zich in de picture te spelen van een andere club.

Maar goed, we hebben meer dan genoeg spelers gehuurd de afgelopen jaren. Alleen zijn die bij ons op de een of andere manier niet snel een succes. Kijk maar eens naar de afgelopen jaren: Ocampos, Lucca, Brobbey, Ihattaren, Idrissi, Babel, Varela, Krul, Sanogo, Milik, Zimling, Bojan, Cuenca.

Alleen Brobbey en Milik waren een succes. De andere 11 hebben we gewoon weinig/niets aan gehad. Wat dat betreft doet PSV het vaak beter met gehuurde spelers.

29-05-2024 12:18

jerryisthename +31759

Precies. Als je geen geschikte speler kunt vinden even, het ons vooruit helpt komend seizoen met een topspeler in wording, doen!
Soms kun je zelfs nog een interessante optie tot koop bedingen.

29-05-2024 12:25

BillSplate +9695

Ah joh. Met deze Omari mis je niks joh. Het is niet dat we even Atiba Hutchinson konden halen ofzo.

28-05-2024 23:12

Kryptonite +76742

Aannemende dat we aankomend seizoen nog altijd aan het opbouwen zijn, heb ik er totaal geen moeite mee om een speler of 2 te huren. Als die gehuurde spelers ons aan een plaats in de top 3 kunnen helpen en we het seizoen erop weer CL spelen en CL gelden incasseren, dan is dat net alsof we voor hen een transfersom hebben ontvangen.

Koop twee grote talenten voor op 10 en rechtsbuiten, die mogelijk nog ff een jaartje moeten rijpen in Jong en in de loop van het seizoen als stand in kunnen fungeren, en huur 2 ervaren kanonnen voor die posities.

28-05-2024 23:10

PuntNaarAchterSVP +5259

Lekker een ervaren kanon huren, goed idee zeg. wie had je in gedachten?

29-05-2024 00:56

Kryptonite +76742

Om heel eerlijk te zijn, zie ik het nog altijd erg zitten in Spertsyan. Het is echt een powerhouse en past precies in het spelletje dat Farioli graag speelt. Wat mij betreft heeft de UEFA/FIFA zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt door wel sancties op te leggen aan Rusland en Russische clubs en niet aan Israel en Israëlische clubs, maar goed ik wil geen politieke discussie beginnen. Het enige wat ik zeg is dat Spertsyan nog altijd een buitenkansje is en dat we schijt moeten hebben aan hypocriete moraalridders.

29-05-2024 01:14

PuntNaarAchterSVP +5259

Bij een ervaren kanon dacht ik zelf nog niet gelijk aan een 23-jarige middenvelder uit de Russische competitie. Waarom zou Krasnodar hem verhuren?

29-05-2024 01:40

Kryptonite +76742

Sorry, was de kluts even kwijt. Spertsyan uiteraard kopen. Verder maakt het niet uit waar hij speelt, het is gewoon een goede speler en voor ons - zeker gelet op onze huidige toestand - een kanon.

Qua huur dacht ik aan Zaniolo, Elmas, Kang-In Lee, Arda Güler, Nico Paz of Thomas Lemar. Niet allemaal even ervaren I guess, maar wel kanonnen.

29-05-2024 01:58

PH2BOT +40264

...en noem eens één serieuze reden waarom die Spertsyan nu nog naar Ajax zou willen komen?

29-05-2024 02:51

Dude125 +1188

Omdat we het zo graag willen? Kan genoeg zijn in deze dagen van populisme waarbij de realiteit er niet toe doet?

29-05-2024 03:15

Chesterson93 +3312

Heb jij een ervaren kanon in gedachte?

29-05-2024 04:44

Kryptonite +76742

Omdat hij nog altijd speelt bij het nietige Krasnodar en er bij ons dus waarschijnlijk financieel en zeker voetballend op vooruit gaat? Hij zal heus wel meerdere opties hebben, maar dat had Farioli ook en die is ook gekomen vanwege onze reputatie en omdat hij gelooft in het project. Waarom zou je Spertsyan niet ook over kunnen halen? Het is ook weer geen KdB.

29-05-2024 08:01

Robertini +39189

Ervaren kanonnen worden helaas meestal niet verhuurd.

29-05-2024 01:58

Kryptonite +76742

Idd, dat wordt nog een lastige opgave. We hebben én kwaliteit én ervaring nodig en dat voor een dubbeltje.. Ik benijd Kroes en co niet.

29-05-2024 02:00

Been +12474

Mooie handel dit voor die clubs.

28-05-2024 23:06

Babangida83 +23887

Als 10 miljoen t budget is voor een nieuwe rechtsbuiten, dan kun je het beter in je zak steken. Een beetje respectabel talent gaat voor meer weg. Net zoals Antony destijds.

28-05-2024 22:52

Chesterson93 +3312

Wat heeft “respectabel” te maken met het talent? Het bedrag moet niet uitmaken.

28-05-2024 23:20

Babangida83 +23887

Ik bedoel met 'respectabel", een respectabel niveau (aan talent). Voor 10 miljoen koop je middelmaat. Je budget limiteert je in kwaliteit. Dus óf je koopt jonger in, dat vraagt meer geduld. Iemand die er pas over 1 á 2 jaar staat. Óf simpelweg minder kwaliteit. Dan kun je beter niet kopen.

29-05-2024 09:43

Hersenspinsel +8014

Wat is er gebeurt met die Venozolaan die hier op ASShowtime wel 10 keer als een zekerheidje werd gepresenteerd?
Vroeger gingen we voor jonge spelers die met een halve voet al bij het nationale elftal zaten, nu gaat iedere toptalent naar Engeland of de zandbak en richten wij ons op spelers uit de Championship.
Toch ons dan nog maar meer gaan richten op spelers als Godts en Faberski?

28-05-2024 22:49

wijzijndebeste123 +163625

Mislintat wilde Martinez hebben. Toen Mislintat ontslagen werd heeft Ajax niks meer laten horen. Afgelopen winter is Martinez naar de MLS gegaan.

28-05-2024 22:51

Hersenspinsel +8014

De belangstelling van Ajax voor Martinez was er al lang voor Mislintat.
Als Mislintat Martinez wilde was hij nu Ajaccied.

29-05-2024 08:26

Chesterson93 +3312

Met die laatste twee spelers kan je weer spelen om de vijfde plaats.

28-05-2024 23:21

wijzijndebeste123 +163625

Hutchinson schijnt naar Stuttgart te gaan.

Hoe heette die kerel van Arsenal wiens contract afloopt? Duberry ofzoiets? Is minder ver in zijn ontwikkeling maar vond ik op basis van de beelden ook zeer interessant.

28-05-2024 22:46

Chesterson93 +3312

Amario Cozier-Duberry. Talentvol en prima om binnen te halen. Ik zou een huurling (als toevoeging) ook niet erg vinden, voor de concurrentie.

28-05-2024 23:25

barry1988 +24011

Liever zelf een rechtsbuiten kopen dan opleiden voor Chelsea. Haal Osorio van Midtjylland of een talent uit Zuid Amerika. Ook is Driouech een interessante speler al is dat een linksbuiten en dan kan Godts eventueel op rechtsbuiten.

28-05-2024 22:45

Toni21 +3533

Driouech leuk voor de diepte maar absoluut geen Ajax waardig basis-materiaal. Daarnaast ga je Godts misbruiken door niet op zijn natuurlijke positie te zetten. Geen win-win situatie, meer een verlies-verlies situatie, wat dan wel weer in lijn is met het beleid van vorig jaar.

28-05-2024 22:48

behangdelul +32621

Feyenoord zal hem wel een jaartje huren dan.

28-05-2024 22:38

NoPants +7489

Men lijkt hier erg enthousiast over hutchinson, maar waar is dat op gebaseerd? Ik ken die jongen niet dus weet het niet, maar zijn stats zijn niet geweldig en chelsea wilt van m af. Zijn er geen betere alternatieven dan hij?

28-05-2024 22:23

BarryJanssen +14119

Mbappe of Vinicius wellicht?

28-05-2024 22:28

NoPants +7489

Of antony huren, of wittaker, of cerny. Alsof hutchinson de enige optie is..

29-05-2024 07:39

Chesterson93 +3312

Scout hem anders nog even iets meer. Ik hoop dat je dan een nog mooiere analyse kan geven over deze jongen.

28-05-2024 23:26

NoPants +7489

Verkapte manier of te zeggen dat je zelf geen flauw idee hebt en met de meute mee lult. Fantastisch.

29-05-2024 07:40

KVF +995

Mohammed Belloumi is ook een mooie optie.

28-05-2024 22:22

MarkAFCA +1161

Sayid Halloumi is ook een heerlijke speler.

28-05-2024 22:24

KleineReus +6454

Wel nog wat grillig.

28-05-2024 22:32

Wouter.H +11156

Laat maar

28-05-2024 22:22

SpursAjax +6682

Wie zien jullie graag komen voor de rechtsbuiten positie? Morgan Whittaker, Cerny en Facundo Torres lijken me goede betaalbare opties. Verder blijft het dood en doodzonde dat Conceicao vertrokken is!!

28-05-2024 22:14

KVF +995

Whittaker loop ik al een tijdje te lobbyen hier! Geweldig rendement en type Gakpo.

28-05-2024 22:19

gi0vanni +7174

Conceicao was redelijk snel met een versnelling in huis. Hij was goed aan de bal en had een passeer actie. Maar het overzicht, voorgeven en de afwerking was ondermaats.

28-05-2024 22:24

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Precies. WAS ondermaats. Vrij logisch van een destijds 19-jarig talentje uit het buitenland. Dit seizoen gewoon betrokken bij 16 doelpunten van FC Porto in alle competities, met voorzetten met zijn linker die aan Ziyech doen denken. Soms moeten spelers, ook van ons als Ajax-publiek, bij potentie wel even de tijd krijgen in plaats van na 512 minuten Eredivisie waarin hij al drie assists gaf afgeschreven te worden. Ook de statistieken van Godts zijn bijvoorbeeld nog minder dan die van Conceicao vorig jaar, maar die noemen we een parel, ruwe diamant en geven hem wel de tijd. Gelukkig lijken we er dus van te hebben geleerd.

29-05-2024 13:44

gi0vanni +7174

Bij een grote club is het meestal de bedoeling dat je een sterke selectie heb waarin je talent de kans kan geven zonder dat er veel met de resultaten gebeurt. Maar bij Ajax zijn ze doorgeslagen en nu zit je met te veel spelers die misschien met de tijd kunnen slagen maar de resultaten zijn dramatisch. Er geen balans. De grap is dat Neres op tijd werd gekocht en de tijd kreeg. Maar dat Neres ook de gene was die ze te vroeg verkochten waardoor de selectie onderbezet was en de spierblessure van Antony inluiden. De kunst van op momenten dat het goed gaat tijdig vervanging aankopen en inpassen ging bij veel grote clubs mis in de loop der jaren maar clubs blijven die fout maken. O.a. Real Madrid, Barcelona, Bayern München en Manchester United waren clubs die een top selectie hadden maar terug vielen. Bij Real Madrid waar ik niet blij van wordt omdat ze ondanks schulden gewoon door kunnen gaan hebben ze de afgelopen jaren het wat beter opgepakt door voor het vertrek van Modric en Kroos als jonge vervanging te kopen. Maar zulke clubs mogen van mij uit het voetbal. Barcelona, Manchester City, PSG, Chelsea dat soort clubs verpest het voetbal.

29-05-2024 14:23

Tommyshelby +128768

Belloumi, Guitane, Osorio

28-05-2024 22:31

Okocha078 +13782

Guitane is echt een heerlijke dribbelaar he. Mooie leeftijd ook. Ken je Zaydou Youssef?Speelt ook in Portugal, mocht Hendo weggaan zie ik die ook graag komen.

29-05-2024 05:42

Toni21 +3533

Morgan Whittaker en Facundo Torres eens, Cerny niet goed genoeg. Dario Osorio ook een mooie betaalbare en haalbare optie. Graag zie ik Yaser Asprilla komen, maar die is waarschijnlijk niet betaalbaar (20M+) alsmede haalbaar.

28-05-2024 22:38

AlexLitmanen10 +14370

Cerny is dus wel goed genoeg.

Dat heeft hij hier al laten zien. Alleen de fitheid was een probleem.
Vorig seizoen (niet afgelopen seizoen) was hij de beste rechtsbuiten. Die is overigens wel haalbaar voor minder dan €10 miljoen

28-05-2024 23:25

Toni21 +3533

Agree to disagree. Dat je het, met alle respect, bij een provincieclub leuk doet betekend niet dat dit automatisch een geslaagd huwelijk bij Ajax betekend. Kan ook geen potten breken bij Wolfsburg.

28-05-2024 23:53

PuntNaarAchterSVP +5259

Cerny dit seizoen in de Bundesliga: 231 minuten per doelpunt
Berghuis dit seizoen in de Eredivisie: 289 minuten per doelpunt

29-05-2024 01:03

Robertini +39189

Machlas scoorde ook bij de vleet bij Vitesse, maar niks voor Ajax. Goed doen bij een subtopper is geen garantie voor de druk bij een topper. Ik denk dat Cerny een prima breedte-aankoop is, maar als basisspeler gaat hij tegenvallen.

29-05-2024 02:03

Chesterson93 +3312

Vraagje: ik volg Whittaker ook al een tijd. Maar zie jij hem als rechtsbuiten bij Ajax? En dan bedoel ik zoals je een rechtsbuiten bij Ajax wilt zien. Want zijn kwaliteit zie ik wel. Maar ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd van zijn spel op rechts bij Ajax.

28-05-2024 23:28

SpursAjax +6682

Ja ik zie in Whittaker zeker een speler voor Ajax! Is voor zijn lengte een hele sierlijke doelgerichte buitenspeler! Sterk in de 1 op 1 en heeft een heerlijke traptechniek!

29-05-2024 05:56

afca1985 +21279

Dat wordt een No Go dus. Next

28-05-2024 22:12

hendo +4769

Nou alex kroes, doe wat je doen moet en haal hem binnen!

28-05-2024 22:10

JohnDylan +22016

Ik hoop dat Ajax een rechtsbuiten koopt voor Jong Ajax maar zich verder richt op spelers van 23-28 jaar oud. Ajax heeft voldoende talent in huis. Wat Ajax nodig heeft zijn stabiele basisspelers met leiderschapskwaliteiten waar de talenten zich aan op kunnen trekken.

28-05-2024 22:07

gi0vanni +7174

Ze zeggen dat de centjes beperkt zijn. Dus ervaring met kwaliteit kan een lastig verhaal worden.

28-05-2024 22:25

JvdB7 +998

Dit was ook te mooi om waar te zijn.

28-05-2024 22:07

daslogisch1 +10185

Welcome bij de mooiste club van Nederland Omari!

28-05-2024 21:58

Cohiba +2217

Alsof hij op dit moment voor Ajax zou kiezen. Gaat niet gebeuren.

28-05-2024 21:44

debetweter +10062

Wat kan je verliezen bij Ajax op dit moment. Kan toch eigenlijk alleen maar beter?

28-05-2024 22:03

Cohiba +2217

Ja maar als Stuttgart (CL) en diverse premier league clubs interesse hebben, denk ik dat we niet bovenaan zijn lijstje staan.

28-05-2024 22:12

deeftherave +1048

Precies daarom is Ajax toch niet aantrekkelijk? Club in het slop. Kennelijk voor sommigen lastig te begrijpen, maar als je het niet zo goed doet, je heb je minder aantrekkingskracht. Speel je om kampioenschap en in CL, heb je meer aantrekkingskracht.

28-05-2024 22:15

debetweter +10062

Maar bij ons gaat het op Kroes Control.

Bij Ajax heeft hij wel meer speelkans? Laten we hopen dat ze met een goed verhaal komen naar spelers die we nodig hebben.

28-05-2024 22:23

debarbaar +8245

Ik geloof helemaal niets van dit soort onzin, De man is pas 20 jaar, terwijl er behoefte is aan wat oudere spelers en naar verluidt wilde Chelsea al 20 miljoen hebben en dat was voor de contractverlenging. Ik zou eerst maar eens van Forbs en een hand anderen proberen af te komen.

28-05-2024 21:42

FysioPat020 +25688

'..... licht optie voor....' en '..... kiest liever voor....dan voor Ajax' zullen we de komende maanden nog vaker voorbij zien komen.
De aantrekkingskracht heeft flink ingeboet de afgelopen 2 jaar en zal een heel gelukkig handje nodig hebben qua transferbeleid en de hopelijk positieve invloed van onze nieuwe trainer.

28-05-2024 21:35

debarbaar +8245

Chelsea had de optie, niet de speler.

28-05-2024 21:43

FysioPat020 +25688

Heb ik ook niet gezegd..

28-05-2024 22:02

Tommyshelby +128768

Kans op verhuur wordt nu wat groter.

28-05-2024 21:34

debetweter +10062

Laat je niet gek maken Tommy!

28-05-2024 21:35

Tommyshelby +128768

Ik denk dat ie naar Stuttgart gaat. Maar wie weet :)

28-05-2024 21:36

debetweter +10062

Doe mij maar huren met optie tot koop en dan kijken of we Barghji kunnen strikken.

28-05-2024 22:02

KVF +995

Man gaat sowieso 20 miljoen plus kosten…

28-05-2024 21:34

DesmondHume +1552

Huren is prima.

28-05-2024 21:32

Ricoteb +53174

Voor Ajax is dit juist goed nieuws. Ajax kan hem nu niet kopen, die jongen moet 20-25 miljoen kosten. Ajax wil huren met optie tot koop. Heeft een contract tot 2025, gaat Chelsea hem niet verhuren, dus kan Ajax hem niet halen. Met een contract tot 2026 is een verhuur met optie tot koop wel een mogelijkheid. Sowieso heeft Chelsea al genoeg opties op zijn positie, en anders zullen ze er wel een grotere naam kopen.

28-05-2024 21:26

GNBL +89918 moderator

Pfff dacht even dat we hem al binnen hadden.

28-05-2024 21:25

afca1985 +21279

Op naar de volgende dan

28-05-2024 21:23

Slang3 +45850

Niks mis mee om te huren in onze situatie. Dest, Tilman en Minteh zijn ook uitblinkers gebleken

28-05-2024 21:20

Breuk +25133

En door

28-05-2024 21:20

Le-kiam +180

Hopelijk gaat ajax kijken naar flamingo…🙏🏻

28-05-2024 21:18

Ricoteb +53174

Gaat niet gebeuren. Ajax moet eerst verkopen en zijn plek heeft totaal geen prioriteit.

28-05-2024 21:27

Sti Jn +3101

Is in onderhandeling met psv.

28-05-2024 21:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.