Brobbey over reserverol: 'Natuurlijk is het lastig, ik wil spelen'

door Gino Haverkamp 89

Bron NOS

Brobbey over reserverol: 'Natuurlijk is het lastig, ik wil spelen'

door Gino Haverkamp 89

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Brian Brobbey erkent het lastig te hebben met het op de bank zitten, maar beseft dat de forse concurrentie voorin bij Ajax hem juist beter maakt. Wel is hij duidelijk: als voetballer wil je altijd spelen.

Brobbey begon op de reservebank, maar viel in de rust in. Binnen een ruim kwartier gaf hij al een assist en scoorde hij zelf. 'Ik had niet veel tijd nodig', zegt hij voor de camera's van de NOS. De twintigjarige spits stelt dat de wissels, ook de in de rust ingevallen Davy Klaassen scoorde, de gewenste veranderingen brachten. 'De eerste helft was niet goed en speelden we niets ons spel, maar in de tweede helft hebben we het goed gedaan', zegt Brobbey. 'De wissels brachten veel power binnen het team. We waren ook beter aan de bal en goed (c.q. scherper, red.) voor het doel.'

Brobbey verving aanvoerder Dušan Tadić centraal voorin. De Serviër voldeed niet als spits, maar deed het beter als nummer 10. Vanuit die positie gaf hij ook de assist bij de 1-3 van Brobbey. 'Bij Tadić kan je het altijd verwachten, dus je moet op de juiste plek staan', legt hij uit. Er was even twijfel of Brobbey buitenspel stond, maar dat was niet het geval. Ook gaf de aanvaller de assist bij de gelijkmaker van van Devyne Rensch. Hij wilde de bal zelf meenemen, maar dat lukte niet. 'Maar gelukkig liep Rensch mee.'

Brobbey: 'Concurrentie maakt je ook beter'

De concurrentie voorin is moordend. Alleen al voor de spitspositie heeft trainer Alfred Schreuder drie opties met Tadić, Brobbey en nieuwkomer Lorenzo Lucca. Ook Mohammed Kudus kan eventueel uit de voeten als meest centrale aanvaller. 'Concurrentie maakt je ook beter', weet Brobbey. 'Ik moet hard trainen en dan maakt de trainer de keuzes. Natuurlijk is het lastig, natuurlijk wil ik spelen. Ik moet het laten zien in de wedstrijden en op de trainingen ook.'

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Skajhigh +2258

Ik zou met onze selectie een 3-3-4 proberen. Pasveer op goal. Bassey, Timber en Sanchez achterin. Middenveld met Alvarez, Taylor en #FreeKuku. Voorin Bergwijn Tadic Brobbey en Berghuis.

Anthony lekker verkopen voor 60+

09-08-2022 19:23

Icu +1360

Mensen snapte ook niet dat Schmidt dit zoveel deed met Madueke maar die heeft het zelfde probleem. Extreem explosief en daardoor nagenoeg onmogelijk om 90minuten te maken of langere tijd fit te zijn. Hoop dat ze met Brobbey die omslag kunnen gaan maken. Gelukkig was dit intern bekend en neem aan bij Brobbey zelf ook.

08-08-2022 12:15

Qifesh +24917

We hebben luxe voorin.. dat brobbey maar 60 minuten kan spelen lijkt me voor Schreuder een voordeel

08-08-2022 08:34

mido1988 +4290

Kudus moet niet in de spits, nouja kan wel als nood, maar hoeft niet.
6 Alvarez/Taylor/Klaassen
8berghuis/taylor/Kudus
10Kudus/Klaassen/Berghuis

Ik vind Alvarez nu nog onze beste 6 (en ja dat zegt wat, anderzijds heb je een sterke verdedigende 6 die kan voetballen dan ben je hem ook snel kwijt. Super speciale voetballers vind ik)
Op 8 heeft Berghuis zijn beste wedstrijden gespeeld, Taylor doet het daar ook goed. Kudus kan daar ook, maar wat mij betreft lekker op 10.

10 Kudus hoort n.a.v. de voorbereiding hier als eerste te staan. Hij scoort 4 goals komt in de 16 met een kopgoal. Lijkt me prima! Ik heb Berghuis op 10 niet vaak super zien spelen. Klaassen scoort er wel, maar verder niet erg aanwezig.
Op basis van de voorbereiding hoort Kudus nu daar te staan. punt punt punt.

Tegelijkertijd ben ik ook wel eerlijk als je Tadic/Bergwijn op 10 wilt dan vind ik het elftal niet geweldig in balans om met en een Tadic en een Kudus en bijv. een Taylor te spelen. Teveel een Fifa middenveld.

Ik vind uberhaupt de balans bij Ajax niet goed. Blind is de beste opbouwer van Ajax probleem is hij heeft geen snelheid en niet kopsterk. Had ajax een verdediger als de Ligt naast hem dan was er balans. Nu moet je Blind op lb gaan zetten of passeren.
Tadic is je MVP, maar op zijn favoriete positie staat Bergwijn.
Keeper is stabiel, maar 39.
Middenveld is 1 grote puzzel en dus nog niet in balans.

Echt heel benieuwd of Schreuder hier 1 geheel van kan maken.

07-08-2022 19:21

Flipper33 +6826

Concurrentie ? Met wie alleen Lucca de rest zijn geen spitsen ! Zou gewoon starten met Brobbey en die na 60 min wisselen voor Lucca anders hebben we die jongen ook maar voor de katse … gehaald

07-08-2022 19:07

ST +23068

Bergwijn - Brobbeast - Antony
———————- Tadic ——————
—- Taylor —————— Kudus —-
Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez
—————- Pasveer(tig) —————-

07-08-2022 18:01

UwSchipper +5591

Mee eens.

08-08-2022 07:30

LouisVonGoal +2910

#FREEKUDUS!

07-08-2022 16:43

Strandvliet09 +136

Tadic moet gewoon op 10 spelen, en als dat niet werkt moet hij maar laten zien dat hij beter dan bergwijn op links is anders gewoon banken.

07-08-2022 16:42

Venta +148

Blijkt dat hij aanstuurt op een transfervrij vertrek komende winter, vanwege zijn reserve rol.

07-08-2022 16:10

The DutchYank +559

Brobbey moet voorlopig lekker z’n bek houwe en mag God dankbaar zijn dat ie überhaupt terug bij Ajax is. Laat maar zien wat je kan pik, en bewijs dat je een basis plaats waardig bent. Voordat ie een mes in de rug van z’n cluppie stak en een lege zak achter liet, was ie ook geen basis speler, kon het niet waarmaken bij RedBull en gaat al na één wedstrijd al weer zeiken dat ie in de basis moet?! Wat een Mafkut!

07-08-2022 15:53

ST +23068

Vermoeiend dit soort comments

07-08-2022 17:58

AlexIbarra +19238

"Ik vind het prima om op de bank te zitten, ben toch niet fit genoeg voor 90 min. maar ik krijg wel gewoon betaald. Verder doordeweeks een beetje dollen op de training."

Had hij dat moeten zeggen? Elke speler zegt toch dat hij liever speelt?

08-08-2022 01:44

Qifesh +24917

Nooit goed.. en meteen ingaan op de kop..

08-08-2022 08:41

Talentje020 +19880

Hij moet eerst wat fitter worden, dan is hij gewoon onze vaste nr 9, Tadic kan ook vanaf de 10 goed spelen, dat liep prima de 2e helft gisteren, Berghuis speelt echt onder zijn kunnen, die mag wel ff op de bank plaatsnemen

07-08-2022 15:05

gi0vanni +7124

Uitstekend idee, laat Kudus maar spelen die is weer op niveau.

07-08-2022 15:19

OwenStevenDalberg +27486

Stop aub met het geschuif om Tadic en Blind maar op te kunnen stellen. Laat ze maar bewijzen dat ze op hun EIGEN positie de beste zijn. Nu stel je ze op ten koste van spelers die beter zijn op de posities waarop zij worden opgesteld. Je verzwakt Ajax hier alleen maar mee.

En Brobbey is gewoon weer speler van Ajax. Dus waarom mag hij geen basisplaats eisen? Ajax heeft hem terug gekocht en dat was niet verplicht. Daar kan hij niks aan doen.

07-08-2022 13:44

Ajaxbrl +13690

Wordt fit en je bent 100% spits #1 , Tadic wordt wel weer ergens anders heen geschoven (stel je voor dat hij moet banken!).

07-08-2022 13:39

In Bassey we trust +15361

Jij bent wel de laatste die over basisplaatsen mag zeiken... Gewoon scoren en je ding doen !

07-08-2022 13:37

thepower1990 +35726

Gewoon scoren doet ie toch of niet soms? En of jij nou degene bent die over anderen moet zeggen dat ze niet moeten zeiken....

07-08-2022 13:38

In Bassey we trust +15361

Ik mag alles.

07-08-2022 17:20

Ferd +38364

Antony39 EIST dat Brobbey scoort

08-08-2022 07:54

Ajaxbrl +13690

Hij MOET in de basis als hij fit is, Tadic is geen spits...

07-08-2022 13:41

thelordjoshua +10641

heb je onze vriend weer

07-08-2022 17:07

ajaciedpp +1597

Stoppen met die achterhaalde variant met Tadic in de spits, dit werkt voor geen meter, We hebben nu 2 echte spitsen dus altijd Brobbey daar neer zetten en/of Lucca zo mogelijk. Verder onbegrijpelijk dat Kudus geen basis plek heeft, en het gedrag van Klaassen om ten koste van alles dat doelpunt van Taylor ten onrechte op zijn naam te krijgen!!!

07-08-2022 13:35

Adam24 +39069

Je kan hem beter laten invallen. Hij kan maximaal een uur spelen.

07-08-2022 13:27

Jariiii +21848

Nederig zijn en je basisplek afdwingen, Brian. Meer advies heb ik niet voor je - ja, dat je de voorgeschiedenis heel goed in het achterhoofd houdt.

07-08-2022 13:22

EricAjax1 +7478

Wat een geweldig stukje journalistiek! Een wisselspeler die het niet leuk vindt om op de bank te zitten?? Baanbrekend interview. Ben benieuwd welke wisselspeler volgende week zo’n openbaring doet.

07-08-2022 13:20

Lazell +16983

De hype is om af te geven op koppers, maar je krijgt zo veel meer variatie in je spel als je 1 of 2 spelers hebt waarop je een hoge voorzet kan geven. Je zag in de eerste helft hoe makkelijk we te verdedigen waren. Gewoon 10 man in de 16, uitstappen zodat ze ook niet van randje 16 kunnen schieten en Ajax is tandenloos. Nu moeten ze overal rekening mee houden.

Brobbey moet alleen aarom al altijd spelen.

07-08-2022 13:19

Bc te P +22130

Trend voor komend seizoen :

na elke wedstrijd worden de wisselspelers gevraagd wat ze er van vonden dat ze niet in de basis mochten starten.

07-08-2022 12:54

Dolblij +44984

Wedstrijdfit worden en blijven scoren. Dan komt het vanzelf goed.

07-08-2022 12:49

Libero +19070

Had je moeten zorgen dat je topfit was, Brob. Toch wel het minste wat je had kunnen doen toen Ajax bergen bewoog en diep in de buidel tastte om je te halen was zorgen dat je volledig wedstrijdfit zou zijn. Ook van Leipzig is het schandalig. Volkomen misbruik maken van de situatie dat Ajax duidelijk het vizier vol op hem had en dan die jongen afgezonderd laten trainen en aan zijn lot overlaten. En ja, Brob houdt nou eenmaal niet van duurtraining...
Maar goed, wel blij met wat hij in die korte tijd op het veld laat zien; zie hem echter ook niet als meer dan een pinchhitter. Meerdere hele wedstrijden op rij gaat denk ik niet vaak voorkomen.

07-08-2022 12:43

OuweDibbes +11827

Ik was vanaf begin zwaar tegenstander om Brobbey terug te kopen. Hij heeft Ajax besodemieterd, maar jeetje wat een klasse spits gaat hij worden. Je mist hem vanaf minuut 1. Ook Brobbey gaat net als Taylor mee met het Nederlands elftal dit jaar op het WK.

07-08-2022 12:41

3*stars*3 +23370

Stond er hetzelfde in.
Maar zag aan andere kant ook z’n inbreng vorig seizoen en hij had zeker z’n aandeel in een halfjaar.
Daarnaast is het moeilijk om een spits te vinden die er gelijk kan staan.
Brobbey is dan de juiste man.
Ookal is het momenteel als invaller.

Overigens merk je weer dat het Ajax seizoen is begonnen.
Gister stond ook zo’n schimmel antwoorden bij Klaassen uit te lokken over z’n reserve beurt en daarna Brobbey.
Hoort erbij maar soms moeten deze gasten gewoon dom spelen en niet geven waar die bloedzuigers naar op zoek zijn.
Alleen uit op sensatie.

07-08-2022 12:48

OuweDibbes +11827

Achterin is de selectie niet helemaal op orde, andere kant schuurs maar houden en we kunnen wat jeugd spelers inpassen. Alleen hebben we lengte nodig, uit armoede moest Schreuder Magallan brengen om op Yilmaz te zetten. Oke Alverez is er niet bij, maar toch iets meer lengte.

07-08-2022 13:23

Libero +19070

Die schimmel ging ook maar door over de 4 minuten blessuretijd. Dat gaan we hem zéker niet zien doen wanneer weinig blessuretijd in het nadeel van Ajax zou zijn.
Ik heb ook weer niemand bij ESPN gehoord die maar enigszins ontstemd of zelfs maar verbaasd was over geen rood voor Seuntjens. Ik zag dat 1e incident vandaag nog eens terug en je kunt er wmb geen geldige uitleg voor geven dat dat geen rood opleverde. Perez zei nog 'eeerste gele kaart vd wedstrijd' Bedoelde natuurlijk 1e zware overtreding. Daar heb ik hem vaker iets heel anders over horen zeggen, nl dat dat helemaal niets uitmaakt, rood is rood (of geel is geel). Ja, Seuntjens kwam wel mooi weg na de snelle overtreding na die kaart (100% geel met een rood randje) en daar bleef het bij, de volgende keren dat hij overtredingen maakte werden niet eens benoemd.
Sorry 4 rant, Libero out. ;)

07-08-2022 13:37

Brakkenelis +3528

Een klasse spits die nog steeds niet volledige wedstrijden kan spelen en bij het minste geringste geblesseerd raakt.

07-08-2022 13:40

Oxxer +163874 moderator

Als Schreuder gaat rouleren komen veel spelers aan min, voor de usual suspects van de media is de concurrentie voorin een potentieel ding om mee te stoken.

07-08-2022 12:37

De Stift +7043

Vanaf nu starten met Brobbey. Tadic erachter. Nu een uur spelen Brobbey eraf voor Lucca of Kudus. Langzaam Brobbey op trainen naar 90 minuten.

07-08-2022 12:29

thepower1990 +35726

Als het kon had ik je meer dan 1 like gegeven, 100% mee eens. Laten we hopen dat Alfredo het ook door begint te krijgen.

07-08-2022 12:42

12eman +5882

Nou. Poeier gewoon iedere pot een val tegen de touwen. Dan komt het wel goed. Sta je vanzelf basis.

07-08-2022 12:29

Steffenhagen +37811

Ik heb voor de window al gezegd dat de belangrijkste aankoop Brobbey zou worden . Met hem komt Ajax aan het voetballen . Als Bergwijn en Antony nou ook beseffen dat hij de man wordt om wie het draait in de voorhoede dan zijn goals een garantie .

07-08-2022 12:28

036AFCA97 +146646

Als Brobbey een topconditie had was die nu al 30 miljoen waard. Zo zonde man. Hoop dat die dat kan ontwikkelen.

07-08-2022 12:26

Eurysaces +29505

Als Brobbey met dit fysiek een topconditie had, was hij een soort eenhoorn waar elke Europese topclub achteraan zou zitten. Ben heel benieuwd hoe sterk Brobbey blijft met het opbouwen van zijn duurvermogen.

07-08-2022 13:32

MV3 +2668

Echte spits. Gewoon starten en kijken hoelang hij volhoudt. Eruit halen kan altijd!

07-08-2022 12:26

joendoen +2876

Schreuder heeft een groot probleem en dat is de "kleedkamer" we hebben teveel spelers op dezelfde posities. In mijn ogen is deze selectie totaal niet in balans. En er lopen teveel spelers rond die geen genoegen (terecht of onterecht) gaan nemen met een reserverol. Ik hoop uiteraard niet maar ik denk dat dit heel moeilijk te managen is.

07-08-2022 12:25

Steffenhagen +37811

Eens, er is teveel naar posities gekeken en te weinig naar het elftal . Deze selectie ontbeert defensieve kwaliteit en zelfs in ernstige mate . Timber en Alvarez zijn de enigen tot nu toe . Misschien ook bassey . Onze Mexicaan voegt hopelijk iets toe maar over all is het gewoon te weinig . Wie kan er bij ons een kopduel winnen ?

07-08-2022 12:31

Ajax4proud +10808

Voor de fans die aangeven waarom Brobbey nog geen 90 minuten kan spelen. Hij is fysiek sterk echter zijn conditie wat eigenlijk een no go is, is niet bestemd voor 90 minuten. Maar goed dat Ajax een extra spits heeft gehaald. We gaan het zien wat dit gaat opleveren het gehele seizoen door.

07-08-2022 12:22

RJB1979 +25548

Kan iemand me uitleggen waarom een topsporter van begin 20 niet gewoon standaard 90 minuten kan spelen?

07-08-2022 12:10

Soccerskins v2 +43259

Kijk wat die jongen allemaal aan spieren meeneemt.

07-08-2022 12:15

nightgoat +30893

Heb je Haller gezien, die maakte met zijn spiermassa zonder problemen en met succes 90 minuten vol.

07-08-2022 12:24

Chancellor +2026

Brobbey heeft een sprinters body , kan zo bij ons in de 100-200m sprint groep.
Vind Haller meer het lichaam hebben dat bij een duursporter hoort.

07-08-2022 12:55

Georginho14 +1294

Doseren doseren is the Key

07-08-2022 13:11

Ferd +38364

je hebt duursporters en je hebt explosieve sporters. Voetbal is een duursport, Brobbey is extreem explosief. Voor zulke spelers is 90 minuten echt hard. Je laat een sprinter ook geen marathon lopen.

08-08-2022 07:57

Jariking +5445

Brobbey moet spelen idd. Enige spits eigenlijk. Luca lijkt mij geen basis materiaal. Tadic of links of 10. Dat gebrei met hem is klaar nu.

07-08-2022 12:09

XRaY +18970

Zie de vele zure berichten nog voor me. Veel te duur, belachelijk om hem terug te halen, laat hem maar lekker weg rotten in Leipzig. Etc etc.

1 wedstrijd onderweg en Brobbey bewijst gelijk wéér zijn waarde...

07-08-2022 12:04

Rasmussen +25823

Tegen Fortuna Sittard

07-08-2022 12:08

XRaY +18970

Dat jij bij dat kamp hoort is geen verrassing. Rasmussen de huis optimist.

07-08-2022 12:12

AiasMaximus +6025

Ik zou mijn naam veranderen in rasoptimist als ik jou was.

07-08-2022 12:18

profoff +8356

Die 3 punten zijn evenveel waard als 3 tegen twente

07-08-2022 12:19

AFCACruijff14 +161009

Tsja, als je zijn klasse niet wil zien is dat vooral jouw probleen, Rasmussen, Ik heb zelden een speler gezien die met zo weinig speeltijd zoveel rendement had. Dankzij Brobbey werden we vorig jaar kampioen.

07-08-2022 12:20

NeeI +107652

Brobbey levert vooralsnog altijd.

07-08-2022 12:22

3*stars*3 +23370

Deze Rasmussen heeft echt issues.
Van s’ochtends vroeg tot savonds laat de ene na de andere zure reacties, waar zelfs Driessen zich aan zou ergeren.
Had gister al gevraagd aan hem of hij misschien in een dipje zit ofzo maar hij zit op de camping…Zegt hij dan…

07-08-2022 12:50

Ferd +38364

Oprasmustimist

08-08-2022 07:57

Ferd +38364

hij zit op de camping, dat verklaar veel. Zet mij op zo'n camping en ik ga ook zuur reageren ;)

08-08-2022 07:58

Juan62 +46168

Wat is dit nou?
Eerder word al aangegeven dat hij de volle 90 minuten niet meekan. hooguit 60
Dan is alleen de vraag of je wilt starten, of in de 2de helft gewisseld wil worden

07-08-2022 12:03

Rasmussen +25823

Deze jongen doet wel vaker uitspraken waar niets van klopt.

07-08-2022 12:08

Ferd +38364

familie van je?

08-08-2022 07:58

12eman +5882

Dan beter in de 2e helft. Tegenstander vermoeid en dan komt hij nog beter tot z'n recht.

07-08-2022 12:29

ST +23068

Brobbey schijnt een extreem explosieve sporter te zijn ipv een duursporter zoals de meeste voetballers zijn. Hierdoor legt hij enorm veel energie in zijn spel. Daarom is hij ook zo goed als invaller, omdat je gelijk een hoop power merkt (en goals). De keerzijde is dat hij sneller geblesseerd raakt en sneller moe is.

Ze zijn bij Ajax met een begeleid programma bezig om van hem meer een duursporter te maken. Bij Ajax kunnen ze op de bank met een iPad zien wat het energielevel per speler is in de wedstrijd (d.m.v. hartslagmeters die in verbinding staan met een app etc.). Heel vergelijkbaar met hoe je dat bijvoorbeeld in Fifa kunt zien. Bij Brobbey zien ze dat deze altijd al heel snel op raakt. Daarom laten ze hem bijna nooit een hele wedstrijd staan. Dat zijn ze nu met aparte trainingen aan het opbouwen.

Sinds hij bij het eerste zat kwam er echter altijd wat tussen. Corona, Haller, blessures, Leipzig, halve voorbereiding bij Ajax, etc. Ze moesten dus steeds opnieuw beginnen. Ik denk dat hij binnen 1,5 maand pas 90 minuten kan maken, maar dat Schreuder dat i.v.m. het roulatiesysteem uiteindelijk niet vaak gaat doen. Wel denk ik dat hij binnenkort start en dan na 60 min. zal worden afgelost.

07-08-2022 12:01

Masz +3731

Van mij mag hij de explosieve voetballer blijven. Je schrijft Ussain Bolt ook niet in voor de marathon, enne we hebben ook nog Lucca, Kudus en misschien soms zelfs Tadić voor de spits.
Ben benieuwd hoe Lucca het bij ons doet.

07-08-2022 12:07

Puntertje +1611

Kijk, dit vind ik een duidelijk verhaal. Blijft voor mij wel staan dat ik het toch heel bijzonder vind voor een jonge gozer die zijn hele leven gevoetbald heeft. Hoop dat hij die stap kan maken, anders ben ik bang dat er niet zo een grote carrière voor hem in zit.
1 keer een blessure en dan heeft hij direct een probleem vermoed ik.
Zou echt zonde zijn voor zo een groot talent.
We gaan het zien.

07-08-2022 12:07

Eurysaces +29505

@puntertje, hij heeft inderdaad zijn hele leven gevoetbald, maar ze zijn nog niet zo lang bezig met een maatwerk programma voor zijn duurvermogen. In de jeugd was het vaak al zo dat hij bijvoorbeeld aan Taylor liet weten dat hij even niet aangespeeld moest worden, dan was hij aan het bijkomen van een sprint. Je hebt best kans dat hij zijn hele carrière hier problemen mee zal hebben. Vooral ook omdat hij explosiviteit verliest met duurtraining.

07-08-2022 13:21

RJB1979 +25548

Dank. Dit beantwoord mijn vraag.

07-08-2022 12:11

Aurora +4549

@ST
Is dit jouw visie of idee? Of weet je dit uit betrouwbare bron?

07-08-2022 12:22

ST +23068

Gehoord van iemand die voor Ajax werkt. Ik zie hem een keer in de zoveel weken wel even en spreek hem wekelijks op Whatsapp. Is een goede gast.

07-08-2022 12:24

Aurora +4549

Cool. Dan hou ik jou voortaan wat beter in de gaten.

07-08-2022 13:46

ST +23068

Ok man 👍

07-08-2022 18:04

Eurysaces +29505

Die 90 minuten zijn binnen 1,5 maand in principe niet te halen dmv training. De omzetting van explosief naar lange duur is een langdurig traject. Je ziet overigens goed dat er veel veranderd is, Brobbey heeft duidelijk minder spiermassa, wat voor de 1 negatief is, maar voor Brobbey waarschijnlijk betkened dat hij minder energie zal verbranden bij een sprint en wellicht al meer lange(re) duur vezels heeft ontwikkeld. Je ziet overigens ook dat hij iets trager is geworden, maar nog steeds snel vergeleken met de rest.

Voor Brobbey is de weg naar 90 minuten voornamelijk een energiekeuze tijdens de wedstrijd. Laat je Brobbey meeverdedigen, dan zal hij die sprint de diepte in minder vaak kunnen maken, laat je Brobbey de bal afjagen, mist hij misschien de explosiviteit om de bal goed af te schermen. Het zou jaren kunnen duren voordat Brobbey net zo vaak de sprintjes kan trekken als zijn concurrenten, maar je moet je ook afvragen tegen welke kosten. Hij zal er niet sterker en sneller van worden.

Ik denk dat het voor hem, en vooral Ajax, beter is om te beginnen met Brobbey. Op die manier kan hij in de rust nog wat herstellen. Veel energiesystemen zijn dan opgeladen, alleen het melkzuur zal dan nog aanwezig zijn. In de Champions League zou ik hem juist het laatste half uur laten spelen, dan heeft hij een nog grotere voorsprong op de vermoeide spelers en kan zijn bijdrage nog groter zijn.

07-08-2022 13:17

JariJari +15182

Met van iemand een duursporter maken moet je altijd uitkijken. Als hij z'n explosiviteit kwijtraakt wordt hij ineens een hele matige spits.

07-08-2022 15:09

Moooo +3962

Dit zeg ik jaren, je kopieert wel mijn tekst die ik eerder postte. :)

07-08-2022 17:31

WinstonBoga +1969

Brobbey Spits Tadic 10!

07-08-2022 12:00

NeeI +107652

"Ik moet het laten zien in de wedstrijden en op de trainingen ook."

Ik denk dat er niemand in de wereld het méér laat zien bij invalbeurten dan Brobbey. Wat een ongelooflijke stats kan hij weerleggen.

07-08-2022 11:57

Ozymandias +159568

Tot nu toe was Brobbey in het eerste van Ajax (in totaal 929 minuten) elke 52 minuten direct bij een doelpunt betrokken door zelf te scoren of de assist te geven. Door het gezeik rondom zijn vertrek en terugkeer en de vragen rondom zijn fitheid wordt er volgens mij veel te weinig aandacht verleend aan het feit dat hij met een uitzonderlijk productieve doorbraak bezig is.

07-08-2022 12:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.