Brobbey eerlijk: 'Ik vond dat ik er veel eerder in had moeten komen'

door NielsOpdam 113

Bron RTL

Brobbey eerlijk: 'Ik vond dat ik er veel eerder in had moeten komen'

door NielsOpdam 113

Bron RTL

Laatst geüpdatet

Brian Brobbey vindt dat hij eerder in de ploeg moest komen tijdens het uitduel met Napoli. Dat vertelt de jonge Ajax-spits na het duel in gesprek met RTL. De Amsterdammers verloren woensdagavond met 4-2 van Napoli.

'Als je kijkt naar de vorige wedstrijd, dan vond ik ons veel beter dan tijdens de andere wedstrijd. Maar Napoli is een goed team', begint Brobbey over het duel in Napels. De Ajax-spits heeft een paar frustrerende weken achter de rug. 'Ik begin natuurlijk op de bank. Het liefst sta ik ook in de basis. Ik vond dat ik er vandaag ook veel eerder in had moeten komen, bij de 2-1.'

Brobbey noemt het moeilijk om vanaf de bank te kijken naar Mohammed Kudus in de spits. 'Kudus deed het de afgelopen tijd heel goed. Als je blijft scoren, dan kun je niks veranderen.' Of het talent de keuze van Alfred Schreuder begrijpt? 'Als een spits blijft scoren...'

'Hij trok me naar beneden, dus een terechte penalty'

Tijdens het uitduel met Napoli forceerde Brobbey een penalty, voorafgaand aan de 3-2. 'We hielden elkaar vast. Hij trok me naar beneden, dus een terechte penalty', blikt de spits kort terug op het moment. Volgens Brobbey moet Ajax na de nederlaag weer vooruit kijken. 'We moeten ons ding blijven doen, sterk blijven als team. Zondag hebben we alweer een wedstrijd.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Red Devil +3604

Daar heeft Brobby helemaal gelijk in en Lucca had er ook ingemogen.

13-10-2022 13:16

Het_Olympisch_Stadion +5631

Ook geen Ajax-spits. Heel sterk (fysiek), maar geen greintje finesse. Geen lepe balletjes, geen stiftjes, geen mooie schuivers, geen effectballen, geen schijnbewegingen, geen tweebenigheid, alleen maar beuken. Leuk voor FC Utrecht.

13-10-2022 11:55

jjlncua33 +403

Wel een echte aanspeelpunt die zijn goaltjes maakt en weet wat buitenspel is. De spelers zelf spelen denk ik ook liever met een Brobbey, omdat hij beter in het spel past.

13-10-2022 12:51

Het_Olympisch_Stadion +5631

Precies. En dat breng je sporadisch in als je in de 70e minuut 0-1 achter staat. Niet als je 50 keer per jaar anderhalf uur technisch voetbal wil spelen. Dan moet er een veel veelzijdiger speler in de spits.

13-10-2022 13:04

jjlncua33 +403

Ik zou liever een jeugdproduct die het team beter laat spelen in de basis zetten dan iemand die überhaupt niet in de spits kan spelen. Of ken jij een betere naam? Want het is best moeilijk om de volgende Zlatan, Van Basten, etc. te vinden. Tadic kan er wel spelen nu ik erover denk.

13-10-2022 13:23

Hebbendiekip +4864

Brobbey laat je linksbuiten, rechtsbuiten, 10 en 8 beter spelen. Daarnaast heeft hij een prima neusje voor de goal. Op het moment dat hij ook nog 2 benig zou zijn, uiterst behendig en technisch vaardig op de vierkante centimeter en een uitstekend schot(met 2benen), zou de beste jongen makkelijk in de absolute top vd wereld spelen(als basisspeler wel te verstaan). Wat jij verwacht van een spits voor Ajax is volkomen onrealistisch, dat terwijl brobbey eigenlijk al redelijk veel heeft.

13-10-2022 14:07

Ozymandias +159568

Ik zou met Grillitsch, Kudus en Taylor op het middenveld en Bergwijn, Brobbey en Conceição in de aanval gaan spelen. Als het tactisch niet goed genoeg is om goed te spelen moet de trainer op z'n minst zo veel mogelijk voetballend vermogen in het elftal zetten om te kunnen teren op individuele kwaliteit.

13-10-2022 11:12

Nick14 +25889

Inderdaad. Met Regeer, Timber en Baas achterin wat mij betreft.

Dan moet er alleen nog gekozen worden tussen Blind en Bassey.

13-10-2022 13:01

oudzuid2 +7294

zou top zijn! zo'n opstelling was nou echt ingrijpen geweest na Napoli thuis, maar helaas, Schreuder vond het allemaal wel prima

13-10-2022 14:16

Odysseus +14485

Geen Berghuis? Speelt als een van de weinigen best redelijk en levert z’n bijdrage.
Het grappige is dat ik hem zelf ook nooit in mijn basisopstelling zet, ik vraag me altijd af waarom.

14-10-2022 08:10

MarcHogervorst +35303

Kudus gewoon op de bank wat mij betreft hoor, die raakt geen pepernoot meer. Op zijn favoriete positie of niet.

14-10-2022 10:42

Altijdindestraat +40431

In topwedstrijden is er geen plek meer voor Blind achterin, Bassey moet nog veel leren en Berghuis speelde niet eens zo heel slecht, maar brengt nooit het verschil. Als Klaassen niet scoort heb helemaal niks aan hem, dat hij vind dat hij in de basis hoort is ongekende overschatting. Liefst zie ik soort gelijk elftal ontstaan waar ruimte gemaakt wordt voor Brobbey, Conceiçao, Wijndal en of Rensch/Sanchez

TADIC________BROBBEY_____CONCEIÇAO
_____________BERGWIJN
____TAYLOR_____________KUDUS
WIJNDAL__ALVAREZ___TIMBER___SANCHEZ
_____________PASVEER

13-10-2022 10:34

Jaridebeste1 +6730

Sterker nog, je had moeten starten.

13-10-2022 10:25

Altijdindestraat +40431

Als Schreuder zondag niet met Brobbey in de basis begint, moet er ingegrepen worden.

13-10-2022 10:19

KudusDream +12972

Het was vorige week na de 1-6 al tijd om in te grijpen. Zie geen enkele reden om nog langer aan te blijven kloten met Alfred.

13-10-2022 10:30

Erik20 +7441

Schreuder zou er zondag niet eens meer mogen zijn

13-10-2022 11:30

GiiaAfca +9101

Goedzo Brobbey zondag basis. Zeuren in de media betekend basis plek krijgen bij Schreuder

13-10-2022 09:23

LOCAmpos +10511

En anders na een wissel gewoon overdreven in het coachvak gaan staan doen, hoef je er nooit meer uit

13-10-2022 09:48

Steeph +3871

Alsjeblieft, neem die witte zakdoek mee zondag.

13-10-2022 08:56

Multi +33571

Ik snap je Brobbey, ik vind het frappant dat deze beste man überhaupt niet eens de mensen op de juiste plek kan zetten en gewoon eens een goede opstelling maakt.

13-10-2022 08:56

BattieSr +2470

Schreuder blijft gewoon hardnekkig vasthouden aan iets dat hij 'zijn vondst' noemt: Kudus in de spits. Maar als hij al niet begint met Brobbey in de spits, verbaasd het me geen zins dat hij hem niet alsnog snel brengt.

De selectie is kwalitatief minder dan de laatste seizoenen en moet de basis nog groeien, maar als je structureel spelers op de verkeerde plek zet dan wordt het nooit wat. Daarom heel snel op zoek naar een nieuwe trainer!

13-10-2022 08:52

gwn_rj +3057

Zowel bergwijn, kudus en berghuis willen de bal in d'r voeten. 0.0 diepgang. Hoe kan een trainer dat nou in hemelsnaam niet zien?! Gewoon een echte spits op 9.. kudus bank of 10.....

13-10-2022 08:48

RijkdeGooier +2883

Brobbey had gewoon in de basis moeten staan en Kudus op het middenveld

13-10-2022 08:45

Siemjo +7981

Brobey heeft groot gelijk, als je nu al weken lang een middenvelder in de spits zet die niet in staat is een kopduel te winnen of een bal vast te houden of te kaatsen dan gaat er echt iets niet goed. Weken lang zie je al het zelfde en er komt geen verbetering in. Nu achtereen 4 westrijden verloren, 1 gelijk en 1 gewonnen met de hakken over de sloot van een gepromoveerde club uit de KKD. Maar een spits als Brobey blijft hij op de reservebank zetten.

13-10-2022 08:45

MarcHogervorst +35303

En als hij een kopduel zou winnen, staat hij vaak nog buitenspel heh.

14-10-2022 10:45

Henkjanklaas +20686

Weet je wat we zetten een middenvelder zonder diepte nml Kudus in de spits en zetten de spits die met heel veel voeten in de aarde en een flinke bom duiten is teruggehaald gewoon op de bank tot zover de gedachtengang van Schreuder.

13-10-2022 08:41

AjaxIsBeast +5975

Alfred Schreuder heeft zo’n hekel aan wisselen, het schijnt dat hij al zijn melktanden nog heeft.

13-10-2022 08:36

FissaDeGekste +3441

Eindelijk een glimlach op mijn gezicht

13-10-2022 09:20

tdecler +3331

Hij had na de 2-0 al moeten wisselen, of nog beter, met de juiste 11 moeten beginnen. Brobbey hoort gewoon altijd te spelen. En Klaassen en Alvarez samen werkt gewoon niet.

13-10-2022 08:24

Cruijffthebest +13505

Hij heeft gelijk, Kudus is een goede speler, maar geen echte spits.
Dit Ajax speelt gewoon beter met Brobbey in de spits, dus dan wellicht Kudus vanaf het middenveld, toch?

13-10-2022 08:22

MarcHogervorst +35303

Kudus gewoon op de bank wat mij betreft hoor, na een paar goede partijen speelt die als een krant.

14-10-2022 10:40

Newbee34 +6750

Kudus spits ook nog weleens rechtsbuiten gespeeld. Berghuis wisselt ook regelmatig van positie. Tadic rechtsbuiten of op 10. Bassey gisteren zelfs rechtsback maar ook lcv en linksback. Bergwijn tegen Volendam op 10.

Hij is compleet de weg kwijt. Laat spelers gewoon op hun vertrouwde plek spelen, dus Brobbey gewoon spits en Kudus op 10. Probeer niet spelers als Tadic en Klaassen in te passen door andere spelers op andere plekken te zetten.

13-10-2022 08:20

FissaDeGekste +3441

Bassey rechtsback en Baas dan linksback zetten ... ik zakte echt door de bank heen zo'n beetje

13-10-2022 08:37

PeterLarsson +13355

Inderdaad ik wist niet wat ik zag. Waarom die Youri Regeer nog meegenomen wordt is mij ook volkomen onduidelijk. Maarten Stekelenburg wordt nog eerder rechtsback gezet dan Regeer.

13-10-2022 08:40

AFCA-Driebergen +22429

Wij ook Brobbey

13-10-2022 08:14

Turbo +42330

Wen er maar aan.

Aankomend weekend lekker weer met Alvarez en Klaassen tegen Excelsior. Kudus of Brobbey spits. De ander banken. Berghuis ipv Taylor, want eigen jeugd is als eerste de lul natuurlijk.

13-10-2022 08:12

MV3 +2669

Dat vind ik ook. En dan staat ie erin en wordt hij niet gezocht.

13-10-2022 08:06

Maikel +6862

Precies Brian

13-10-2022 08:03

Ajax27 +19263

Dit is ook weer een nieuwe trend...

Waar je voorheen bijna nooit zag dat spelers een trainer afvallen op zijn keuzes wordt er in vele praatprogramma's keer op keer herhaald dat spelers zich moeten uitspreken. Ze moeten zich laten horen anders blijven ze maar op de bank zitten. "Kijk maar naar voorbeelden van.... die spreken zich uit en voila, ze spelen".

En wat krijg je nu, jonge talenten als Brobbey gaan op tv vertellen wat ze vinden. Mooi voor ons als kijker maar dit moet natuurlijk achter de schermen gebeuren. Het gezag van Schreuder wordt op deze manier keer op keer op keer ondermijnt en zijn geloofwaardigheid wordt met de minuut kleiner.

13-10-2022 08:03

Amp +38305

Heeft ie zelf aan meegewerkt door muiterij te belonen en te verdedigen

13-10-2022 08:14

Ajax27 +19263

idd, mee eens.

13-10-2022 11:30

Sjaak Polak +1837

Nog 3 interviews geven en je staat vanzelf basis

13-10-2022 08:01

Ajacied1981 +17412

Als je niets verwacht kan het alleen maar meevallen dacht je zeker?

13-10-2022 07:59

AlmightyAjax +5887

Nee, je had gewoon in de basis moeten staan en Kudus op het middenveld.

13-10-2022 07:57

Adam24 +39437

Schreuder heeft echt een onnodig probleem gecreëerd in de spits. Met Brobbey en Lucca en eventueel Tadic heb je drie spelers die beter op die positie uit de voeten kunnen dan Kudus. Kudus vindt zichzelf ook helemaal geen spits. Laat Kudus concurreren met Taylor voor de half positie (wat ik Kudus' beste positie vind) en met Berghuis en Klaassen (voor de tien positie), waarvan Berghuis al naar de rechtsbuiten lijkt te zijn verplaatst.

13-10-2022 07:54

Ajax27 +19263

Eens. Het liep gewoon prima met Brobbey in de spits. En dan ga je tegen de zwakste tegenstander in de poule (Rangers) waarvan je sowieso met 3-4 doelpunten verschil wint ineens Kudus in de spits zetten en denk je dat je een gouden ei hebt gelegd.

Als ie Brobbey daar had neergezet had ie er ook wellicht 2 gescoord en hadden we nu wellicht nog steeds gepraat over een goed lopend Ajax wat bovenaan in de competitie stond en tegen Napoli 2 lastige potten had gespeeld tegen een goede tegenstander waar ze thuis met 2-2 een punt haalde en uit met 3-2 hadden verloren na een heftige goede wedstrijd.

Maar nu ziet de wereld er anders uit, en kan Schreuder iedere week vrezen voor z'n baan. Zondag een nieuwe finale voor Schreuder... Excelsior!

13-10-2022 08:07

Rymesyt +8201

Rangers was nou net de wedstrijd waar ik Kudus in de spits een goed uit te leggen zet vond. Die statische verdedigers hebben veel moeite met een spits die constant gaat zwerven. Maar daarna denkt Schreuder idd dat hij een geniale zet heeft gevonden en zet hij Kudus overal in de spits neer. Dat is zo ontzettend zonde. Ik vind Kudus een geniale voetballer, maar in de spits loopt hij veel te vaak buitenspel. Bovendien hebben we zo'n matige opbouw dat we constant lange ballen spelen en dan heb je ook weinig aan Kudus in de spits. Die jongen is in alles een ideale 10, en dat je dan eerder Klaassen op 10 zet dan Kudus is mij echt een raadsel.

13-10-2022 08:15

Ajax27 +19263

Nee juist niet. Het was een aanname dat Brobbey in de spits tegen statische verdedigers een probleem zou worden. Het liep in die weken ervoor prima bij Ajax.

Vergis je niet, ik ben fan van de speler Kudus. Wat hierboven al wordt verteld, op de 8 of 10 positie had ie met Kudus kunnen experimenteren... maar voorin had ie het moeten laten staan.

Nu heb je onnodig veel onrust gebracht door Kudus in de spits te zetten.

13-10-2022 11:30

Krullen +8078

In minuut 1 inderdaad

13-10-2022 07:53

paulis +10342

Geweldige gozer en potentiële topspits, die door Schreuder compleet kapot gemaakt wordt.

13-10-2022 07:51

Adam24 +39437

Het was toch zo raar dat hij tegen Rangers niet mocht starten? Alsof we met Brobbey ook niet van de Rangers hadden gewonnen?

13-10-2022 07:55

Geleseizoenskaart +280

Ondanks dat ik absoluut klaar ben met Schreuder, is Brobbey wel de laatste die kritiek mag geven.
De keren dat hij 90 minuten mocht starten bakte hij er ook niets van en in Leipzig zijn ze ook niet helemaal onnozel natuurlijk, Brobbey is geen Huntelaar.

Maar wat nou als Schreuder ontslagen wordt, wat willen we dan? Ik lees continue: Bosz! Bosz! Maar ik ben helemaal geen fan van kamikaze Bosz.

13-10-2022 07:45

Adam24 +39437

Ik vond Brobbey het seizoen anders zeer aardig beginnen. Het mooie vond ik juist dat hij, ondanks dat hij niet altijd scoorde, wel altijd goed speelde en aanspeelbaar was (ongeveer het omgekeerde van Haller).

13-10-2022 07:55

Betuwe85 +21301

Eindelijk trek iemand zijn mond open ipv politieke gelul

13-10-2022 07:42

Web +178830

Die hulptrainers zijn ook loopjongens
Anders zouden ze dit niet meer pikken
Er zijn grenzen bereikt

13-10-2022 07:43

Betuwe85 +21301

Eigen gewin eerst ik dan de rest wat dat betreft zijn de reacties een mooi afspiegeling van onze maatschappij

13-10-2022 08:22

Web +178830

Ik denk oprecht dat een persoon in Nederland vind dat Brobbey niet in de spits hoort te spelen

13-10-2022 07:39

Manov +8581

Met Brobbey in de basis voetbalt Bergwijn ook beter, maar volgens meneer betweter niet

13-10-2022 07:33

Web +178830

En heb je een aanspeel punt. Dat heb je met Kudus totaal niet
Tadic zwerft in het verleden ook, maar daar kon je altijd een bal aan kwijt

13-10-2022 07:42

RadheAjax2021 +18027

1 van de weinige die tenminste wat durft te zeggen dan dat politiek correcte geneuzel. Bij de 2-1 had Schreuder moeten wisselen. Maar weer nadat de 3-1 viel zag je pas dat hij ging ingrijpen. Schreuder zijn dagen zijn geteld bij Ajax. Als je in 6 wedstrijden 17 tegendoelpunten krijgt, je pakt ook precies in 6 wedstrijden 4 punten dan kun je wel spreken van een enorme crisis. Als de directie schreuder laat zitten zijn ze knettergek.

13-10-2022 07:11

Duke3D +3682

Enige juiste conclusie! Ballen tonen nu! Pleistertje er in 1 ruk af trekken en doooorrrrrr

13-10-2022 07:25

Ajaxadam1 +31678

Kan zo zijn, maar vind dat openlijk zeuren heel irritant.

13-10-2022 06:58

UwSchipper +5704

Ik vind het zeker geen zeuren.
Ik vind het een statement maken en dat zouden meer spelers moeten doen.

13-10-2022 07:31

Ajaxadam1 +31678

Doen ze maar intern.

13-10-2022 07:35

brullie +7063

Mee eens. Taylor opnieuw matig en Klaassen laat zien dat hij in dit soort wedstrijden meer brengt. Starten Kudus? Hij is geen spits hoe kan je dat nou doen?

13-10-2022 06:54

MNJ7 +8748

Bosz incoming!

13-10-2022 06:50

Snellejapie +11401

Blij dat je weer terug bent Brobbey?

Niemand snapt wat van Schreudertje....zelfs Schreudertje snapt het zelf niet.

13-10-2022 06:49

Noahdepoah2021 +4890

Ja Bryan, dat vonden wij in het uitvak ook. 2200 man sterk en niemand begreep er wat van. Het is een schande wat deze trainer aan het doen is. Is iedereen dan zo gek? Blind kan niet meer en Brobbey hoort gewoon in de spits. Draak van een wedstrijd gespeeld en onze trainer vond het wel meevallen.

13-10-2022 06:29

Duke3D +3682

Enig wat me een glimlach gaf, was jullie te horen!! Trots!

13-10-2022 07:26

barry1988 +24100

Brobbey gewoon laten starten je kunt dan veel beter doorvoetballen want in tegenstelling tot Kudus wint hij wel duels en houdt ballen vast.
Ook scholletje junior graag een vaste plek op de bank geven tot die met pensioen gaat.

13-10-2022 06:10

Ajax '69 +3868

Het was weer niet best. En daarom moet ik weer denken aan dat Dick Sintenie in Branie een imo. interessante voorzet gaf over dat de spelersgroep van Ajax (60% van Oranje) zich nu (helaas) goed leent voor 1-5-3-2. Kan je jammer vinden maar het lijkt er wel op dat Schreuder zo kan profiteren van het werk van Van Gaal bij Oranje. Dit gaat echt helemaal fout nu. Zelf weet hij het niet op te lossen. Op dit moment loopt 1-4-3-3 niet, hoe hij ook rouleert. Het moet anders met spelers in hun kracht. Kudus is géén spits maar een middenvelder, bijvoorbeeld een 10, Brobbey is een prima spits. Wijndal IS een neo-oranjespeler en linksback etc.

Als je tegen sterke tegenstanders speelt, zoals Napoli, die hoog druk zetten, waar Ajax nu kennelijk niet mee om kan gaan, dan is 1-5-3-2 interessant. Omdat onze spelers beter op hun plek staan en dan bijvoorbeeld niet de verkeerde mensen verdedigend in de 1-1 komen, zoals Blind nu vaak gebeurt. Opbouw is ook belabberd.

Sintenie opperde ook spelen met wingbacks, zoals Blind maar dan nu maar even met Wijndal op links maar op rechts... met Ocampos. Eerlijk gezegd vind ik dat héél interessant. De man heeft grinta, snelheid, een voorzet als counter-rechtsbuiten, dus misschien prima competenties hiervoor....

Een voorbeeld, iets als:

.........................Brobbey..........
........Bergwijn..........................

.................. Kudus...................
......Taylor....................Berghuis.....

Wijndal.......................................Ocampos
......... Grillitsch ......Timber.....Rensch.....

...................Pasveer...........

Ik vind het zeker het proberen waard. Kudus op 10 eventueel inwisselen voor Tadic. Grillitsch, Sanchez kan ik nog niet beoordelen maar wat ik zie van Grillitsch bevalt me wel. Sanchez. Mwah. Conceição bevalt me zeker ook. Goed ventje, beweeglijk, techniek prima, heeft lef. Er gebeurt tenminste wat.

In 4-3-3 zou ik kiezen voor:

......................Brobbey..........
.....Bergwijn....................Conceição...

................... Kudus...................
......Taylor....................Berghuis.....

Wijndal.................................Rensch.....
......... Grillitsch ......Timber.......

...................Pasveer...........

13-10-2022 02:30

MarcelvTol1971 +15561

Dit snijdt hout maar ik vrees dat Schreuder Blind en Tadic altijd zal laten staan, dus dit gaat gewoon niet gebeuren. ten Hag kon eigenwijs zijn maar die haalt het niet bij Schreuder.
Zondag gaat nog wel denk tegen Excelsior maar de week erop is RKC uit.
Ik voorspel dat dat de laatste wedstrijd onder Schreuder is......

13-10-2022 06:28

AFCACBS1900 +2499

Het is geen goed teken voor Schreuder dat zijn spelers hem ook totaal niet in bescherming nemen. Nog even geduld jongens, het kan niet lang meer duren voordat ie weg is.

13-10-2022 01:09

insectenverdelg +23608

je had zelfs moeten starten, met Kudus achter je. Maar blijkbaar is dat voor Alfred Jodokus schreuder een no go.

13-10-2022 01:00

Soccerskins v2 +43618

Weer zo eentje. En dat na zo’n bizar slechte pot van hem tegen Go Ahead waarin hij de kans kreeg en helemaal niks heeft afgedwongen.

Ik zie Brobbey graag in de basis omdat ik weet wat hij kan, maar hij heeft het ook niet bepaald afgedwongen de laatste tijd.

13-10-2022 00:59

Artemio +32454

Heeft Kudus het dan wel afgedwongen? Je ziet gewoon dat hij het niet zo leuk vindt om als spits te spelen. Kudus staat namelijk vaak buitenspel.

13-10-2022 06:37

OwenStevenDalberg +27727

In die paar minuten die hij kreeg afgelopen weken liet hij meer zien dan Kudus.

13-10-2022 06:40

wijzijndebeste123 +166677

in tegenstelling tot schreuder blind klaassen die uit eigen belang ons proberen wijs te maken dat t veel beter ging ondanks n wederom beschamend verlies, worden we id italiaanse pers terecht afgemaakt.

13-10-2022 00:44

KingOfTheMatch +7088

Die drie hebben echt een zelfreflectie van niks

13-10-2022 07:30

Ajaxbrl +14059

Iedereen ziet het behalve 1 megakneus

13-10-2022 00:43

Stamhoofd +11555

Kudus is geen spits. Alleen hebben we de pech dat die toevallig gelijk scoorde, toen dacht Alfred een gouden vondst te hebben gedaan.

13-10-2022 00:42

FlyingDutchMan +17318

Komend weekend Fitz-Jim rechtsback!

13-10-2022 01:33

Tommyshelby +130534

Schreuder wilde zo weinig mogelijk weerstand bij het maken van zijn keuzes.

Inmiddels is hij de controle totaal kwijt. Uiteindelijk komt alles weer in balans.

13-10-2022 00:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.