'Ajax wil twee buitenspelers: een die er direct staat en een voor de toekomst'

door Bart Veenstra 387

Bron Voetbal International

'Ajax wil twee buitenspelers: een die er direct staat en een voor de toekomst'

door Bart Veenstra 387

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt in de komende winterse transferperiode twee buitenspelers aan te trekken, zo meldt Voetbal International-verslaggever Tim van Duijn via X. De club zou daarbij mikken op een speler die er direct staat, terwijl er ook een speler voor de toekomst moet komen.

Op dit moment zit Ajax dun in zijn buitenspelers. Op linksbuiten is Mika Godts de enige échte optie. Bij afwezigheid van de Belg moet trainer Francesco Farioli terugvallen op een spits (Chuba Akpom) of op middenvelders (Kenneth Taylor of Kian Fitz-Jim) voor die positie. Zodoende is het geen geheim dat Ajax graag een extra linksbuiten aan zijn selectie wil toevoegen.

Op rechtsbuiten kan Farioli beschikken over Bertrand Traoré, terwijl ook Steven Berghuis nog vanaf die positie kan spelen. In de eerste seizoenshelft koos Farioli er ook voor om op de flanken te spelen met spelers als Christian Rasmussen, Jaydon Banel en Anton Gaaei. Zij zijn mogelijk te licht bevonden en zodoende wil Ajax werk maken van nieuwe aanvallers.

'Karlsson aangeboden bij Ajax'

Maandag kwam vanuit Italië het nieuws naar buiten dat Ajax interesse zou hebben in voormalig AZ-aanvaller Jesper Karlsson, die nu bij Bologna onder contract staat. De Zweed speelt echter nauwelijks en zou dan ook mogen vertrekken. Volgens Van Duijn is hij aangeboden bij Ajax en heeft men in Amsterdam ook gesproken over de buitenspeler, maar is het nog niet bekend of Ajax ook echt werk gaat maken van zijn komst.

Tekst gaat verder onder de foto.

jesper karlsson bologna
Karlsson zou zijn aangeboden bij Ajax.

Dat dit nieuws nu naar buiten komt, zou ook mogelijk te maken kunnen hebben met het feit dat Karlsson een nieuwe zaakwaarnemer heeft. Wel is het zo dat Karlsson 'goedkoop' is en zodoende zou hij wel een realistische optie voor Ajax kunnen zijn.

De voormalig AZ-speler is echter niet de enige optie voor Ajax, zo weet Van Duijn. 'Ze hebben er wel meer', schrijft hij. 'Ze willen eigenlijk twee buitenspelers (een die er direct staat en een voor de toekomst), maar dat is afhankelijk van wat er weggaat.'

Kroes geeft mogelijkheden van Ajax aan

Technisch directeur Alex Kroes gaf vorige week in een interview met Het Parool nog aan dat 'er iets mogelijk is'. 'Maar dat hangt ook af van uitgaande transfers', zei de beleidsbepaler. In de zomer ging Ajax nog voor de komst van Kamaldeen Sulemana, maar de komst van de Ghanees ketste af. 'Sulemana staat nog op een lijstje met buitenspelers, maar anderen staan daar hoger op.'

'Sulemana heeft de afgelopen maanden nauwelijks gespeeld bij Southampton. Hij zat er al op een dood spoor', legt Kroes vervolgens uit. 'Het is moeilijk te zeggen of hij bij Ajax ook niet had gespeeld. Francesco Farioli is duidelijk een trainer die spelers beter maakt. Misschien was dat bij Sulemana ook gebeurd als de transfer was doorgegaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10370

Schiet niet erop, hè? We lezen deze boodschap nu al 6 weken, maar of het nog doorgaat na de blessure van Moro, geen idee. Ik hoor het wel wanneer hetcontract getekend wordt. Een club met een eigen vermogen van € 226M moet niet zo moeilijk doen naar buiten toe. Ik ben meer benieuwd naar de fitheid van Sutalo nu we een nieuwe hersteltrainer hebben.

09-01-2025 15:28

Siemjo +7982

Zal wel weer op de laatste dag van de transfer periode worden. Om vervolgens te laat in te schrijven. Hoe neem je je supporters in de maling.

05-01-2025 15:36

edbe +190

Ajax roept hele tijd maar doen daarna niks, PSV en Feyenoord handelt en hebben een speler

02-01-2025 10:53

Cafeoostindie +2781

alles wat eindigd op Son, is Sonde van het geld.

beetje klaar met dat half-garnituur uit scandinavië.

31-12-2024 12:38

eros +4846

Zou overigens toch lekker zijn als Benitez, Ledezma, Boscagli, Dams, Junior, Perisic en de Jong deze zomer gratis de deur uitlopen,…

31-12-2024 11:50

fluwelenlinker +12038

Ik zie ze liever verlengen met een veel te hoog salaris. Ze gaan Psv in de toekomst sportief niet verder brengen en wegen ondertussen op de salarishuishouding.

31-12-2024 13:16

eros +4846

Probeer Nusa te huren met optie tot koop. Wordt bestempeld als flop maar was bij Club echt een geweldenaar.

31-12-2024 11:34

JohnSnow +3004

Je gaat mij niet vertellen dat FCU zich gaat versterken met Haller, en er bij ons niets bij komt…

31-12-2024 10:53

Cruijffthebest +13505

Ben bang van wel.

31-12-2024 15:45

Artemio +32477

Met 1 buitenspeler voor de toekomst heb je al in huis namelijk Faberski. Dat zou overbodig zijn. Haal een adequate back up voor Godts en laat het daar bij.
Probeer ook wat middenvelders te verpatsen. Daar ligt het grootste probleem.

31-12-2024 09:51

marrene +168

Kroes is een waardeloze TD. Het grootste probleem is de opbouw van achteruit. Niemand van de verdedigers is daartoe in staat. Nu zie je vaak dat Henderson zich laat zakken en de opbouw verzorgt. Maar ook Henderson is daar niet geschikt voor. Die heeft andere kwaliteiten. Daar moet iemand voor gehaald worden. Eriksen zou ideaal zijn mits financieel haalbaar. Door de veel te trage stroperige opbouw is het voor de aanvallers veel moeilijker.
Karlsson an sich zou wel een versterking zijn. Maar alleen hij en een jong talent is bij lange na niet genoeg. Kroes moet ook eindelijk eens zorgen dat huidige spelers in de markt gezet worden zodat we van overtollige spelers afkomen. Tahirovic, vd Boomen, Hlynsson, Rasmussen, Berghuis, Akpom en Klaassen om er een paar te noemen. Allemaal spelers die niks toevoegen en in januari of uiterlijk augustus moeten vertrekken.
Ook moet er een AJAX waardige eerste keeper komen. Het is een gotspe dat Pasveer eerste keeper is.
Kroes bakt er helemaal niks van.

31-12-2024 09:21

driehoekjes +3704

Verstrek even een lening aan ajax, zodat een champions league elftal gekocht kan worden

31-12-2024 09:39

eros +4846

Blij dat jij Football Manager speelt

31-12-2024 11:36

Adt +1656

Wat mij betreft is Faberski op rechts de back up voor Traore en Bounida op links voor Godts. Wel onder voorwaarde dat Bounida bijtekent voor de transferwindow. Tekent hij niet bij dan ook per direct verkopen en een nieuwe linksbuiten halen. Daarnaast een rechtsback halen als vervanger voor Rensch, aangezien die toch niet bijtekent.

31-12-2024 08:16

fluwelenlinker +12038

Ik heb de hoop ook dat Bounida bijtekent. Net zoals ik de hoop heb dat Amourricho eindelijk fit wordt. Ijdele hoop wellicht maar zolang de kans er is...
Maar ik zie Bounida, Faberski en Amourricho pas opties voor volgend seizoen. Godts is de absolute nummer 1 op linksbuiten en dat is voor Bounida en/of Amourricho makkelijker om te accepteren dan een aankoop. Zij gaan al blij zijn dat ze regelmatig hun minuten kunnen meepikken volgend seizoen.
Daarom ben ik voor nu voorstander van het huren van bijvoorbeeld een Karlsson. Op die manier kan je zien hoe het zich ontwikkelt met die talenten richting komend seizoen.

31-12-2024 08:53

Adt +1656

Prima plan!

31-12-2024 18:24

Dennizzz +320

Karlsson zou niet mijn directe voorkeur hebben, maar alles beter dan Akpom, Gaaei of Rasmussen als buitenspelers. Als ik afgelopen maanden een opstelling zag met dit soort buitenspelers dan had ik toch net even wat minder zin in de wedstrijd. Persoonlijk zou ik Edvardsen graag zien komen als hij een beetje betaalbaar is. Levert goede prestaties, technisch goed, kent de eredivisie en is een speler met drive.

31-12-2024 07:37

Odysseus +14485

Same here

31-12-2024 08:34

Cosey2 +7239

Karlsson kent ook de eredivisie goed en ligt voor het oprapen, de andere opties zal wel weer eindeloos over gesoebat moeten worden.

31-12-2024 08:44

karlhof +4728

Het heeft weinig zin om spelers van het tweede garnituur te halen. In deze periode betaal je de hoofdprijs voor middelmatige spelers. Ik wens Kroes veel succes maar denk dat Karlsson geen aanwinst is.Type hardloper die af en toe een doelpuntje maakt, maar op beslissende momenten faalt. Het is beter om met de huidige selectie verder te gaan. Berghuis kan zich niet meer verschuilen achter een blessure en met Faberski heb je een speler die tegen mindere tegenstanders basis spelers kan ontlasten. Ook Banel verdient een tweede kans.

31-12-2024 06:34

HertogH +15939

Karlsson een type 'hardloper', maar Banel verdient een tweede kans?

31-12-2024 07:02

Rodsje +14975

Jij moet toch je even jezelf afvragen over je voetbalkennis

31-12-2024 07:04

Blava2 +163

Ik ben het wel eens met Karlhof. De basis techniek van Banel is bovengemiddeld. Het is wachten op het moment dat hij sterk genoeg is om zich in de eredivisie staande te houden. De laatste twee seizoenen moeten als verloren worden beschouwd door allerlei factoren. Banel moet zich wel bewijzen via JA. Alleen dan verdient hij een nieuwe kans.

Bounida moet eerst basis speler van JA worden en komt in fysiek opzicht nog tekort voor de eredivisie. Ook Faberski moet nog sterker worden.

31-12-2024 08:34

driehoekjes +3704

Voor de leeuwen gooien die jonkies! Hoeft niet perse via JA

31-12-2024 09:03

Ron6 +3540

Wellicht dat Bounida en Faberksi nu fysiek nog wat tekort komen om veel te spelen in de eredivisie, maar volgens mij niet om regelmatig een minuut of 15 mee te pakken.

31-12-2024 09:07

Rodsje +14975

Banel is een schande voor Ajax dat hij uberhaupt heeft mogen spelen in het eerste. Zelden zo een nutteloze voetbal talent gezien

31-12-2024 10:30

Yeshyeshyall +11022

Ik vind Banel ook niet zo heel slecht. Misschien uiteindelijk niet goed genoeg voor Ajax maar het is een vrij sterke en technisch voldoende en volgens mij vrij effectieve spits

31-12-2024 11:27

Rodsje +14975

Hahaha banel is geen spits maar een buitenspeler zegt genoeg over jullie mening over Banel

31-12-2024 12:48

PH2BOT +40642

Miguel Rodriquez van Celta de Vigo staat daar nog tot 2028 onder contract en is door Fc Utrecht voor dit seizoen gehuurd ....met een optie tot koop voor.....1.5 M.( !!) ....dat is een spotkoopje voor zo'n goede speler.

Gaat helaas allemaal voorbij aan onze 'Doornroosje ' Ajax scouts...net zoals Caithline. En Alex maar blijven lullen over koopjes en buitenkansjes......maar ze zien ze nog niet eens wanneer ze in de JCA tegen ons spelen.

Met Caithline en Rodriquez had je de 2 buitenposities spotgoedkoop kunnen invullen. ...maar ja..JC zei het al vaak genoeg: " Je gaat het pas zien als je ' t doorhebt'...en onze TD heeft het nog steeds niet door.

31-12-2024 04:03

Rodsje +14975

Die Rodriguez heeft pas 2 wedstrijden ofzo goed gespeeld. De utrecht supporters zijn niet heel enthousiast over hem

31-12-2024 07:05

fluwelenlinker +12038

Misschien wel maar Hato had meer dan zijn handen vol aan hem. Dat zegt toch wel iets.

31-12-2024 07:09

debetweter +10153

Iemand speelt 1 goede wedstrijd tegen ajax/hato en is opeens een koopje voor 15min?

31-12-2024 07:18

Vincent.d +4237

Debetweter volgens mij zegt hij 1,5 miljoen en niet 15 miljoen

31-12-2024 07:56

Ferd +38681

Tja, Antony had zijn handen vol aan Wijndal. Wijndal speelde, net als Rodriguez, 2 wedstrijden per seizoen goed: beide tegen Ajax

31-12-2024 08:56

Odysseus +14485

Helemaal eens, net als Hadj Moussa….. heel spijtig.

31-12-2024 08:38

Dapperestrijders +4743

Al eens aan Neres gedacht? Zeker voor op rechts.

31-12-2024 01:33

Ferd +38681

Zonder geld kan je geen dure spelers halen

31-12-2024 03:46

Odysseus +14485

Ze schijnen zelfs aan Salah te hebben gedacht, maar ja….

31-12-2024 08:39

Ferd +38681

Te oud!



😉

31-12-2024 08:57

Dapperestrijders +4743

Ook al over houdbaarheids datum. Niet doen.

01-01-2025 09:53

De Stift +7111

Karlsson zou voor linksbuiten een prima concurrent zijn voor Godts. Bij AZ vond ik het een aardige speler, zonder dat het wereldtop is. Met Godts hebben we een potentiële wereldtopper, dus die moet zoveel mogelijk spelen, maar ook concurrentie hebben en een alternatief.

31-12-2024 01:32

PH2BOT +40642

Karlsson speelt niet eens....bij ' topclub' Bologna.
Hoezo is 'ie dan wèl goed genoeg voor Ajax 1 ...omdat Kroes hem nog kent vanuit zijn AZ tijd?

31-12-2024 04:09

Craain +5013

Als je hem voor maximaal 6 miljoen euro kunt halen= doen. Ruim meer dan 6 miljoen= niet doen.

31-12-2024 07:33

marrene +168

Speelt bij Fiorentina.

31-12-2024 09:24

Breuk +25558

Gisteravond bij Bologna op de bank.

31-12-2024 10:32

ElSandrini +18250

Jorrel Hato denkt Liverpool voor 35 miljoen over te kunnen nemen..... Bekijk het man, kut PL clubs.

85 miljoen

30-12-2024 23:39

123 +710

Dan heeft Jorrel al op jonge leeftijd veel bij mekaar gevoetbald als ie Liverpool denkt over te nemen

31-12-2024 00:15

ajaxamsterdamajax +665

Baller is het

31-12-2024 01:01

Dapperestrijders +4743

Dan moet Hato rijker zijn dan Ronaldo🤣

31-12-2024 01:24

jimmyafca +159

😂Dacht dat het aan mij lag maar ik ben gelukkig niet de enige die het zo las

31-12-2024 02:45

ElSandrini +18250

Hahahhaha verkeerde volgorde ... Stom opgeschreven.

31-12-2024 20:25

wijzijndebeste123 +166757

Hopelijk doet Hato het. Als nieuwe Liverpool eigenaar kan Jorrel dan Salah, Gravenberch, Diaz, Van Dijk, Trent en Jota onze kant op sturen.

————-Pasveer
———Sutalo Van Dijk
Trent Gravenberch Hato
———Fitz-Jim Taylor
Salah——-Jota———Diaz

Kom op Jorrel. Laat je klauwen eens wapperen.

31-12-2024 01:24

Dapperestrijders +4743

En tot Slot?

01-01-2025 09:55

Ferd +38681

35 miljoen voor Liverpool? Dat is een koopje. Ik vind het een kutclub, maar als ik 35 miljoen zou hebben had ik wel interesse gehad. Alleen de grond onder het stadion is al meer waard

31-12-2024 03:47

Francesco +6023

Ik lees net op VI:

"Real Betis houdt de situatie van Antony in de gaten bij Manchester United, zo meldt het Spaanse Deportes. De club uit Sevilla zou wel een 'enorm complexe financiële situatie' te wachten staan, maar wanneer Betis en United het salaris zouden kunnen delen, is de huur van de Braziliaan wellicht mogelijk klinkt het."

@Ik vind persoonlijk dat Ajax hier zich mee moet bemoeien en een deal moet maken met antony en United voor 5 maanden. Het kan niet anders dat Ajax dan sowieso 2e wordt met hem, dat Antony weer samba't en dat United weer blij wordt want dan kunnen ze nog wat geld voor hem krijgen.

30-12-2024 23:02

Dapperestrijders +4743

Ik denk dat we niet meer dezelfde Antony met de drive van toen gaan terugzien, hij is niet voor niets al heel lang reserve. Niet doen dus.

31-12-2024 01:28

jimmyafca +159

Bij ajax is ie weer 1 van de betere en bij United is ie niets in de groep daarom denk ik dat hij juist wel de oude wordt maar is toch niet haalbaar financieel denk ik

31-12-2024 02:52

Craain +5013

Bij Ajax had hij geen sterke rendement... Niet vergeten! Kijk dus niet alleen naar zijn 'show'.

31-12-2024 07:36

Craain +5013

Geen Anthony!

31-12-2024 07:35

marrene +168

Antony naar AJAX voor een half jaar, kan hij zich in de kijker spelen. Is bij ons veel gemakkelijker dan in Spanje. Met hem, Eriksen en een goede linksbuiten heb je een selectie die in de EL voor de winst kan gaan. Goed voor AJAX, Antony en Man.U.

31-12-2024 09:27

Dapperestrijders +4743

Mo halen als zich blijft door ontwikkelen en nog 8 kg er af.

01-01-2025 09:57

pietvanvliet +4479

Mja. We haalden Stevie ook terug als 'een buiten die er direct staat'.

Haal nou maar gewoon een goeie die je een beetje normaal kunt inpassen en vraag je af waarom we 'een buiten voor de toekomst' moeten. Wat is dat dan weer voor gekkigheid?

30-12-2024 23:00

SiegiEd14 +2328

Nu staan op de buiten postie Godts, Traore en de geblesseerde Berghuis. Als deze niet spelen, dan worden Akpom, Banel, Rasmussen, Gaaie, Taylor, Fitz Jim af en toe opgesteld als buitenspelers,. Dan heb ik echt persoonlijk liever een Karlsson daar staan!

30-12-2024 23:29

ajaxamsterdamajax +665

Eredivisie alternatief?

31-12-2024 01:03

Ajacied voor t leven +99

Edvardsen van Go Ahead, is linksbuiten en heeft dit seizoen al 8 doelpunten en 2 assists

31-12-2024 01:25

pietvanvliet +4479

Spijker op z'n kop Ed. Het verschil tussen 'heb je liever' of 'dat is de beste die er gehaald kan worden'. Daar gaat het om.

31-12-2024 18:22

Dapperestrijders +4743

De ene Steve was een luie donder, de andere steeds geblesseerd

01-01-2025 09:59

Knalpot +3666

Karlsson zou een prima keus zijn om tot de zomerstop te overleven, kan wat minuten van Godts overnemen als die gespaard moet worden en tegen de kleintjes zou je hem zelf wel op Taylor zn plekje kunnen zetten als die wat rust nodig heeft. Hij heeft misschien weinig wedstrijdritme maar ik schat zo in dat ie hier al blij is als ie wekelijks 15 tot 30 minuten kan maken. Kent de competitie in ieder geval en is wel een speler die wedstrijden voor je kan beslissen.

30-12-2024 22:40

Spelverdeler +4664

Bologna 80% balbezit met een man minder op het veld. Die spelen toch aardig leuk voetbal.

30-12-2024 22:13

MaxPower +2720

Wat ook nog positief is aan Karlsson is zijn 26-jarige leeftijd. Binnen deze leeftijds categorie heeft ajax zowat niemand. Het is een volwassen speler met nog heel wat jaren voor de boeg.

30-12-2024 22:07

daslogisch1 +10199

Karlsson heeft geen wedstrijdritme dus niet direct inzetbaar en zal dus eerst opgetrained moeten worden en bij Jong een paar wedstrijden mee moeten spelen. Die tijd hebben we niet, dus ik denk niet dat hij gaat komen.

30-12-2024 21:58

Ajaxsupporter02 +14533

Je weet dat hij niet in Jong kan spelen??

30-12-2024 21:59

daslogisch1 +10199

Dan wordt het een nog groter probleem.

30-12-2024 22:00

ajaxamsterdamajax +665

Traore was dat ook, faroulioli weet er wel raad mee.

31-12-2024 01:05

Been +12585

Nee die speelt de sterren van de hemel wou je zeggen?

31-12-2024 05:13

Ajaxsupporter02 +14533

Traoré doet het prima Been.

31-12-2024 10:59

Dapperestrijders +4743

Weet ik niet, hij heeft natuurlijk wel altijd meegetraind en is niet geblesseerd. Denk dat Farioli hem wel op tijd kan klaarstomen.

31-12-2024 01:32

fluwelenlinker +12038

Karlsson huren met eventuele koopoptie zou ik wel snappen. Godts is de absolute nummer 1 op linksbuiten. Karlsson zal hoe dan ook regelmatig spelen in het roulatiesysteem van Farioli en zou in de Eredivisie toch zijn waarde moeten kunnen hebben.
Verder hoop ik dat Kroes snel Tahirovic en VD Boomen kan verkopen en Hlynsson verhuren. Daarvoor in de plaats zou ik graag Eriksen zien komen en met een fitte Mannsverk is het middenveld dan redelijk op orde.
Bij een redelijk bod zou ik Akpom ook laten gaan en daarvoor een talentvolle creatieve middenvelder/buitenspeler halen.
En ondertussen hoop ik nog steeds dat Amourricho terug fit wordt voor volgend seizoen en Bounida verlengt.

30-12-2024 21:57

ElSandrini +18250

Van al je wensen denk ik dat Tahirovic en Vd Boomen slijten nog het meest onmogelijk is.

30-12-2024 23:08

DeKenner +9406

Tahirovic gaat wel lukken, die zal inmiddels zelf ook wel eieren voor zijn geld willen kiezen. VdBoomen wordt een lastiger verhaal.

31-12-2024 01:18

Dapperestrijders +4743

Nou, het probleem is dat er zeker wel een half dozijn Mislintat aankopen zijn die niet te slijten zijn. Simpelweg omdat ze bij Ajax te veel verdienen en niet voor minder willen gaan.

31-12-2024 06:00

Professor +11259

En dan in de zomer periode het middenveld grondig renoveren dat is ook echt hard nodig.

30-12-2024 21:49

PH2BOT +40642

Directe plaatsing CL is absoluut belangrijkste doelstelling voor 2e seizoenshelft. Zonder onze 4 sterkhouders Godts, Traoré, Weghorst en Henderson gaat dat never nooit lukken en je mag niet verwachten dat zij alle nog resterende wedstrijden mee zullen kunnen doen...laat staan voluit. Er zal dus dit window direct inzetbare kwaliteit bij moeten want op de bank hebben we geen aan die 4 gelijkwaardige spelers.

En je moet Faberski meer bij het 1e elftal gaan betrekken omdat hij i.g.v. nood altijd wel 20min voluit zal kunnen spelen en zo het verschil maken. Faberski zal daardoor bovendien sneller zijn talent tot ontplooiing kunnen brengen.

30-12-2024 21:39

Ajaxsupporter02 +14533

Sterkhouder Weghorst?

Niet eens Taylor noemen is echt lachwekkend.

30-12-2024 21:56

donkerblauw +2894

En Pasveer

30-12-2024 22:41

Dubbelvla +8555

Ik ben gestopt met lezen bij Sterkhouder Weghorst.

31-12-2024 00:34

Ferd +38681

Ik bij PH2BOT.

31-12-2024 03:50

DankzijCruijff +48731

Denk vooral dat we kansloos zijn zonder sterkhouder Gaaei, sterkhouder Wijndal en sterkhouder Tahirovic. Of wat te denken van sterkhouder Branco?

31-12-2024 01:16

Ajacied voor t leven +99

Avila ook hoor

31-12-2024 01:29

Rockpotje +9678

Karlsson zag je van mijlen ver aankomen en is ook gewoon prima. We hebben een goede onderhandelingspositie als hij zelfs aangeboden wordt. Lenen tot de zomer met een verplichte koop bij plaatsing CL zou financieel makkelijk te doen moeten zijn. Dan heb je tenminste je extra buitenspeler voor de klassieker en de belangrijke EL-potten. Dan kan je tijdens januari nog blijven zoeken naar dat echte nieuwe toptalent waar je waarde mee gaat creëren.

30-12-2024 21:37

MaxPower +2720

Mee eens behalve over de verplichte koop, een optie tot koop lijkt me hoe dan ook wenselijk. Na dit seizoen komen waarschijnlijk Forbs en Unuvar weer terug. Forbs kan prima als backup achter Godts fungeren. Of Unuvar nog een kans krijgt valt te betwijfelen maar het punt is dat je met een overvloed aan spelers zit. Als Karlsson straks een tegenvaller blijkt te zijn wil je niet ook met hem opgescheept zitten.

30-12-2024 21:56

Rockpotje +9678

Een optie is beter. Maar dit is voor Bologna veel aantrekkelijker. Ik zou zelf nooit aan het begin van de transferperiode akkoord gaan met huur met een optie.

30-12-2024 22:46

Been +12585

Jezus, Forbs, ik was hem al vergeten. Die 15 miljoen kun je afschrijven, of alleen nog hopen dat er een Championship club gek genoeg is om 10 miljoen te betalen.

31-12-2024 05:16

Okocha078 +14286

Karlsson en Casadei huren en je bent klaar voor de 2e seizoenshelft. Mannsverk komt er ook weer aan dus hopelijk zien we geen VDBoomen meer op 6. Mannsverk is ook geen wonderspeler, maar iig een veel betere 6 dan Branco.Graag af en toe Faberski en Alders bij de selectie halen.

30-12-2024 21:28

PH2BOT +40642

...en waarom denk je dat Karlsson nauwelijks speelt? Omdat Bologna zo'n Europese topploeg is?..of misschien omdat hij niet zo goed (meer) is?

30-12-2024 21:31

Okocha078 +14286

Hij is in anderhalf jaar echt het voetballen niet verleerd. Huur met koopoptie zou gewoon prima zijn.
Heeft het al bewezen in de eredivisie imo

30-12-2024 21:38

NoPants +7536

Traore speelde ook amper en werd flink in twijfel getrokken, blijkt heel bruikbaar voor ons.

30-12-2024 22:09

donkerblauw +2894

Klopt. FJ speelde ook nauwelijks bij Excelsior. Of Pasveer, Baas, Rugani, Weghorst, Klaasen bij Inter

30-12-2024 22:43

Ajacied voor t leven +99

Het voetbal van daar kan hem ook niet liggen toch, bij AZ was hij zeker niet slecht! Ik vond hem toch wel authentiek in z’n spel en dat maakt t soms op een leuke manier onvoorspelbaar

31-12-2024 01:37

Patrick78 +53147

Ondertussen:

Bologna - Verona. Karlsson weer op de bank

Een ding is zeker. Italiano is geen fan van hem….

30-12-2024 20:49

PH2BOT +40642

...dus waarom Farioli dan wèl?!

30-12-2024 21:14

Patrick78 +53147

En wie is Fariola?

30-12-2024 21:22

PH2BOT +40642

Ravioli

30-12-2024 21:32

Patrick78 +53147

Je bent een troll

30-12-2024 21:35

ijzerchef +3180

Wie speelt er op zijn plek. Wellicht is het echt een geweldenaar?

30-12-2024 21:41

Patrick78 +53147

Dominguez op rechts en Odgaard op links

30-12-2024 21:43

Spelverdeler +4664

Korte invalbeurt zal er vandaag ook niet meer inzitten aangezien ze met 10 man staan.

30-12-2024 22:07

Waldo1988 +737

Dit is precies hetzelfde verhaal als in de zomer, ik moet het nog maar zien

30-12-2024 20:46

Artemio +32477

Mochten er 2 buitenspelers komen wat betekent dit voor de positie van Berghuis? En eventueel Klaassen?

30-12-2024 20:45

NouridolbergNeres34 +1939

Ik hoop einde verhaal voor Berghuis en Klaassen zou ik ook niet verlengen. Grondige renovatie nodig in de zomer.

30-12-2024 22:51

Spelverdeler +4664

Eriksen plots weer in de basis bij United.

30-12-2024 20:32

fluwelenlinker +12038

Had ik graag zien komen. Als je Tahirovic en VD Boomen zou kunnen verkopen en eventueel Hlynsson verhuren en je krijgt er Eriksen voor in de plaats. Zou ik meteen voor tekenen.

30-12-2024 21:52

BillSplate +9757

Die Amorim weet ook niet meer wat hij moet doen. Doet het nog slechter dan Ten Hag dit seizoen en dat zegt wat, want Ten Hag had echt een slecht seizoen.

30-12-2024 22:13

Spelverdeler +4664

Eriksen zal volgende wedstrijd wel weer op de bank zitten. Amorim probeert van alles uit en weinig pakt goed uit.

30-12-2024 22:14

BillSplate +9757

Dat denk ik ook zeker en vraag me af hoe serieus hij genomen wordt.

30-12-2024 22:54

AFCAMM +11411

Ik had graag Conceição nog gehad nu. Maar ja..

30-12-2024 20:24

Odysseus +14485

Ik graag Frenkie, maar ja….

30-12-2024 22:06

donkerblauw +2894

Of Haller maar ja

30-12-2024 22:45

Ajaxsupporter02 +14533

Voor de mensen die Karlsson met Idrissi vergelijken: Karlsson was echt veel beter bij AZ dan Idrissi was.

30-12-2024 20:19

ShiekTakTiek +6022

Karlsson was veel completer inderdaad. Alleen de laatste jaren niks laten zien ook.

30-12-2024 20:34

j0rnnn +5111

Soms is iets geen match. Karlsson bij AZ was fantastisch en als hij ook maar half zo goed in vorm komt als toen, zorgt hij er sowieso voor dat Brobbey en Weghorst heel veel goals gaan maken.

30-12-2024 20:46

PH2BOT +40642

Als Brobbey dit seizoen al net zoveel goals zou hebben gemaakt als er aan ballen in Abcoude zijn geland dan stond hij nu eenzaam bovenaan de topsvorerslijst van de kleredivisie.

30-12-2024 21:17

Jozef14 +544

En toch maakte Brobbey er vorig rampseizoen 18.

30-12-2024 22:04

ajax4ever001 +18773

Misschien moet Ajax eens bij Andy van de Meijde polsen of hij een terugkeer ziet zitten ;)

30-12-2024 20:16

mvdk +44638 moderator

We kunnen zeuren over Kroes, maar hij moet shoppen met een lege portemonnee. Dat is dankzij 3 echte Ajacieden en 2 van buiten.

Mislintat
Van der Sar
Hamstra
Huntelaar

En de hoofdrolspeler: Overmars. Hij heeft alles wat hij zelf opbouwde in laten storten.

30-12-2024 20:13

YugoVik +33427

Kroes is ook een amateur

30-12-2024 21:18

mvdk +44638 moderator

Dat moet nog blijken.

30-12-2024 22:42

Woutert.v +192

Dat is waar. Maar wat mvdm zegt klopt toch gewoon?

Kroes heeft wellicht gefaald in de zomerperiode bij een aantal zaken (huurconstructies, transferdoel niet halen, Sulemana formulier), maar ik zou niet fraag in zijn schoenen staan.
Ik denk dat we straks aan het eind van de winterperiode weer collectief boos zijn. Maar denk je in (hou even die transferwaarden tabel in je achterhoofd): Tahirovic (was 8m?) wil geen club hebben, Avila heeft 10 mio gekost ofzo en staat op 1.3 mio... Hlynsson... ook 4mio ofzo? Geen club wil die spelers hebben.
Dan te bedenken dat je met Wijndal, Vd Boomen, Berghuis en wellicht nog een aantal Mislintat floppen je een dik salarishuis omlaag hebt te brengen ("ja maar, prestatiecontract blabla" - geen enkele speler van Mislintat is het bedrag waard wat ze hebben laten zien, plus ook Overmars heeft fouten gemaakt).

Onderaan de streep staat onze macho Kroes met een bankrekening in het rood, spelers die niet spelen die wel heel veel geld representeren (en dat ze niet spelen is terecht), en een jengelende achterban die het hem allemaal kwalijk nemen.

31-12-2024 10:27

PH2BOT +40642

Kroes had niet moeten roeptoeteren dat de aankopen van Mislintat er als eerste uit zouden gaan....en daarna ineens wèl een veel te hoog prijskaartje rond hun nek hangen....tja...dat trekt nu eenmaal nooit potentiële kopers. En dan nu Berghuis gaan verlengen? Dat is 100% geld door de plee jassen....en straks de prijzen van de sz kaarten ook weer omhoog zeker net als dit seizoen?

Gezien het gebodene op het veld mogen die prijzen flink omlaag......dus niet alleen spelerssalarissen o.b.v. sportieve resultaten maar ook de toegangsprijzen voor de fans.

30-12-2024 21:22

mvdk +44638 moderator

Eens dat zijn uitspraken niet handig zijn. Net als dat aandelengedoe. Maar als Overmars niet zo dom was geweest hadden we dit niet allemaal mee hoeven maken. Een simpele dickpick heeft onze hele club afgebroken, want na Overmars kon niemand er nog iets van maken. Eigenlijk bestond Ajax tot die tijd uit Overmars en Geelen. De rest liep erbij.

30-12-2024 22:45

Francesco +6023

mvdk@

Eens over Kroes.
Hij is TD van een club die jarenlang dikke transfers maakte en inmiddels heeft hij de speelruimte financieel als een club als Twente/AZ lijkt het. Zeer lastig.

Betreft Overmars, lastig om daar eens of oneens of ...op te zeggen.
Wie weet de waarheid? Overmars heeft zonde gedaan en door zonde te doen is er vloek op hem en de club gekomen met alle gevolgen van dien. Maar hij is niet verantwoordelijk voor het instorten van zijn werk of de club, dat gaat te ver in mijn ogen.

30-12-2024 22:19

mvdk +44638 moderator

Natuurlijk is Overmars daar verantwoordelijk voor. Als je op de hoogste stoel zit ben je overal verantwoordelijk voor. Helemaal bij een club als Ajax is 1 storm genoeg om de boel te laten escaleren. Hij heeft zichzelf destijds misschien een beetje ontsterfelijk gevoeld en niet over de gevolgen nagedacht. Het was het begin van alle ellende. Letterlijk, want voor de desbetreffen januari waarin alles naar buiten kwam hadden we nog 18 uit 6 in de groepsfase CL. Na die gebeurtenis was iedereen van slag af.

30-12-2024 22:48

Ferd +38681

We kunnen zeuren over kroes, en dat is volledig terecht.

Hij komt met ‘bord op schoot’ namen, nul creativiteit. Hij kon niemand verkopen, alleen maar verhuren. En hij verkoopt een linksbuiten terwijl hij met een geblesseerde vervanger komt waarbij hij het papierwerk verneukt.

31-12-2024 03:54

NeeI +108433

Oude wijn in nieuwe zakken dit. Komkommertijd.

Ik mis de echte scoops.

Tevens jammer en oerdom dat we niet voor een creatieve middenvelder gaan, want Klaassen en Berghuis. En erger nog, die twee gaan nog verlengen ook.

30-12-2024 19:53

Amsterdamnoord +6208

Ik weet dat het een onpopulaire mening is hier maar als Kroes erin slaagt Karlsson te huren, een talent te halen voor op de flanken en creatieve middenvelder huurt of koopt ben ik heel tevreden over deze transferperiode. En al helemaal als hij spelers als Tahirovic en Akpom nog weet te verkopen

30-12-2024 19:31

InDeKolkendeJCA +478

Om te verkopen (voor een reële prijs) zullen er eerst kopers moeten zijn.. En verhuren is simpelweg plan B..

30-12-2024 19:49

Amsterdamnoord +6208

In de huidige staat van Ajax is huren een meer dan prima optie. Dat hebben psv en fey de afgelopen jaren wel bewezen. Als we daarmee CL halen zijn we aankomende zomer weer aantrekkelijker voor een beter categorie spelers

30-12-2024 19:52

Odysseus +14485

Ok, dat mag. En bij idd een impopulaire mening. En dat mag ook .

30-12-2024 22:09

mvdk +44638 moderator

Wel 17 likes. Dus blijkbaar zijn er meerdere die er zo over denken.

31-12-2024 02:20

Odysseus +14485

‘Bij mij’ had er in mijn reactie moeten staan. Een impopulaire mening bij mij.

31-12-2024 07:23

Woutert.v +192

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zou dan bovendien nog een schepje er bovenop willen doen: dan heeft Kroes het zelfs uitstekend gedaan.

Als je +-15 miljoen kan vangen voor Tahirovic en Akpom... dat zou fenomenaal zijn.

31-12-2024 10:29

JariJari +15369

Karlssen zal toch inderdaad heel betaalbaar zijn? Voor 11M gekocht van AZ, voor 1M bruto op de loonlijst in Bologna en niet geslaagd. Zelfs huren voor zijn hele salaris is niet heel duur en een leuke 5M optie erbij voor optionaliteit (als hij het geweldig doet "verlies" je de extra gecreëerde transferwaarde niet).

30-12-2024 19:21

afct +9037

Ik heb bij die jongen een beetje een wijndal gevoel. Beetje een slappe gozer. Maargoed ik laat mij graag positief verrassen. En daarbij we hebben een links buiten nodig het kan een goede optie zijn.

30-12-2024 19:46

JariJari +15369

Dat kan inderdaad prima, daarom ook huren.

30-12-2024 21:36

Miskopabal +2952

Als we dan toch met weinig middelen een overbodige linksbuiten willen halen, kunnen we net zo goed Forbs terughalen toch?

30-12-2024 19:04

Sportvolgert +41170

Overbodig? Broodnodig bedoel je waarschijnlijk. Forbs hoef je niet terug te halen want die kan er geen kut van.

30-12-2024 20:08

Hersenspinsel +8380

Als hij broodnodig is zal Bologna hem niet laten gaan.

30-12-2024 20:44

j0rnnn +5111

Tadic was ook niet nodig bij zijn club toen Ajax hem haalde.

30-12-2024 20:48

Ferd +38681

Dit is de meest realistische optie. Forbs speelt amper, staat toch al op de loonlijst. Voor beide clubs een oplossing

31-12-2024 05:40

Bollenkemper +716

Ik zou persoonlijk gaan voor Dave van den Bergh, Andres Oper en Sekou Cisse

30-12-2024 18:46

AFCACruijff14 +163324

Sissy, aldus Jan Boskamp 😂

30-12-2024 18:57

Lunsdale +6450

En natuurlijk Pa-Modou Kah voor meer stabiliteit achterin.

30-12-2024 19:26

Ferd +38681

En Blaise Nkufo als stormram

31-12-2024 05:42

wijzijndebeste123 +166757

Ik zie liever Jatto Ceesay of Yassine Abdellaoui.

30-12-2024 19:30

HansBrobbey +1044

Ali Elkattabi en Mariano Bombardo schijnen ook nog beschikbaar te zijn.

30-12-2024 20:09

Artemio +32477

Bombarda*

30-12-2024 21:37

Woutert.v +192

Matteo Cassiera en Hassane Bandé voor de zoomers...

31-12-2024 10:31

AFCA1996L +16074

Waarom niet Karlsson én een creatieve middenvelder? We hebben anders toch genoeg opties op de flanken met Godts/Karlsson en Traore/Berghuis? Halilović wordt hier meerdere malen geopperd, als hij niet al te duur is zou ik die gok gewoon nemen. We hebben een sterke bank nodig.

30-12-2024 18:41

Ferd +38681

Zolang Rasmussen nog minuten maakt hebben we niet genoeg opties op rechts

31-12-2024 05:42

AFCA-pride +17576

Wellicht wil Ajax die Rodriquez van Utrecht. Was namelijk een club uit de eredivisie met serieuze interesse en die club stond hoger dan Utrecht, dus of Ajax of psv (lozano weg).

30-12-2024 18:41

Jan Doedel +4328

Karlsson die bij AZ top was en veel goedkoper dan Sulemana die al heel lang wegkwijnt in Engeland en toucheert waarschijnlijk een dik PL salaris. Niet zo'n moeilijke keus lijkt mij.
Maat Godts is veelbelovend en als 1 van die 2 komt waar moet Godts dan spelen?

Gebruik liever het geld wat je hebt voor creativiteit op het middenveld want daar ontbreekt het echt aan. Mooie creatieve middenvelder hebben we echt nodig.
Wat er loopt doet z'n stinkende best maar creativiteit zit er niet echt in helaas.

30-12-2024 18:36

tijssenajax +14284

Vind persoonlijk alleen Fitz-Jim en Berghuis creatieve middenvelders. Berghuis is voor mij wel klaar. Komt niet meer mee in de teamarbeid. Taylor is een prima middenvelder maar toch meer een loper.

Dus Karlsson zou mij prima lijken en is ook echt nodig extra op links. Daarnaast creatieve middenvelder dan maar huren. Scouting van Ajax is helaas overleden.

Als je tenminste plek 2 wilt halen.

Op rechtsbuiten heb je ook een probleem. Traore is prima, maar wel wisselvallig en 90 min lijkt ook een probleem. Ik dacht eerst Berghuis als backup, maar daar heb ik nu sterke twjjfels over. Dus als Traore geblesseerd raakt sta je daar weer te kijken.

30-12-2024 18:54

Muddy +2444

Met het rouleren van Farioli is het geen overbodige luxe om er nog een goeie linksbuiten bij te hebben. Ik vond die Karlsson erg dreigend bij AZ in de paar potjes die ik heb gezien. Geen idee op welk niveau ie nu zit.

30-12-2024 19:05

j0rnnn +5111

Hij is 26, dus zijn prime komt er aan. Lijkt mij sterk dat hij niet nog een hoger niveau kan halen dan tijdens zijn AZ tijd.

30-12-2024 20:50

Joke +6791

Karlsson is een leuke speler voor AZ, waar het team om
Hem draaide en hij de grote meneer was.

Speelt nu al 1,5 jaar niet tot nauwelijks bij Bologna. Is gewoon niet zo heel erg goed. Europees met Az was hij ook altijd mwehhh

30-12-2024 18:22

NoPants +7536

Traore speelde ook amper voor hij terugkwam en blijkt uiterst bruikbaar.

30-12-2024 21:09

Veli +1994

Haal Tresor! Buitenspeler en creatieve middenvelder! Daarnaast misschien ook Karlsson. Verkoop twee van onze drie spitsen. En gebruik Traore ook als spits!

30-12-2024 18:19

GiiaAfca +9101

Traore is op dit moment de beste spits die je hebt, denk dat het met hem beter draait op 9 maar dan heb je wel een goeie buitenspeler nodig

30-12-2024 18:34

NouridolbergNeres34 +1939

8 goals totaal Eredivisie & EL meer dan Brobbey in ieder geval. Maar heb Traore het liefste op de flank.

30-12-2024 23:00

afct +9037

Ik heb vertrouwen in Alex Kroes. En samen met onze trainer moet het goed komen.

30-12-2024 18:02

Ferd +38681

Waar is dat vertrouwen op gebaseerd?

31-12-2024 05:43

afct +9037

Er is rust. Er is realisme. Tot nu toe doen de aankopen en de trainer het vrij goed. En ze benoemen in mijn ogen de juiste positie waar we spelers nodig hebben.
Het enige en dat is niet geheel aan kroes. zijn de verkopen die vallen tot nu enorm tegen.

31-12-2024 08:39

Ferd +38681

Er is rust, behalve als Kroes zijn mond open doet.

De aankopen doen het vrij goed, maar Kroes was er wel persoonlijk verantwoordelijk voor dat we van 3 naar slechts 1 linksbuiten gingen.

En dat je de trainer noemt, dat mag je aan Beuker danken die Farioli al kon. Kroes wilde namelijk een ervaren trainer, Van Gaal was #1 op z’n lijstje, Potter 2 en Ten Hag 3 (overigens allemaal niveautje bord op schoot, net als de aankopen waarvan Klaassen kwam aanwaaien want die stond niet op het lijstje)

Kortom: er is 0,0 reden om vertrouwen te hebben in Kroes. Al hoop ik, in het belang van Ajax, dat die praatjesmaker de komende weken zoveel doet dat ik mijn mening moet herzien. En dat doe ik met alle liefde als Kroes met een paar geweldige creatieve konijnen uit de hoge hoed komt, maar ik vrees dat we van mr.bord op schoot weinig kunnen verwachten

31-12-2024 08:55

afct +9037

Wij zijn niet bij de processen. Je kunt alleen niet kroes de schuld geven van slechte dingen en een ander van de geslaagde veranderingen.
Dat forbs en Bergwijn gingen heeft ons financieel enorm geholpen en we missen ze als kiespijn.

Trainer is mede door Kroes aangesteld anders was hij niet gekomen.

Als de berichten van nu kloppen willen ze de buitenspeler positie gaan versterken.

Ikzelf verwacht/ hoop nog op een buitenkans als creatieve middenvelder.

31-12-2024 09:39

Ferd +38681

De trainer kwam 100% uit de koker van Beuker. Kroes wilde zelfs wachten op Ten Hag, en doordat hij zo liep te treuzelen moest er plots met spoed een trainer komen en dus werd het de suggestie van Beuker.

Ze willen nu een buitenspeler, dat is 6 maanden te laat en heeft ons punten gekost tegen Twente en Utrecht.

Met Kroes als TD verwacht ik geen buitenkansjes, hooguit een 'bord op schoot' naam zoals al zijn aankopen of gewenste aankopen (Van Gaal, Ten Hag, Weghorst, Traore, Klaassen, Sulemana, Tresor en nu Karlsson) bord op schoot namen zijn

31-12-2024 14:52

Johnnie +387

Karlsson 1,5 jaar huren met optie tot koop toch altijd doen mits de prijs < 5 mil. is. Faberski vaker bij de selectie halen en je flanken zijn dubbel bezet. Liever een talent voor de 10 erbij.

30-12-2024 17:58

Ferd +38681

1.5 jaar? Dan zit je volgend jaar met 3 linksbuitens. Lijkt me niet handig

31-12-2024 05:44

Johnnie +387

Begin van het seizoen hadden we op papier ook 3. Karlsson kan ook op andere positie.

31-12-2024 10:57

Ferd +38681

"kan ook", tja, Pasveer kan ook in de spits, maar of dat nou zo'n succes gaat worden .....

31-12-2024 14:50

HsvHoek +2856

Ja leuk allemaal maar ben benieuwd wat er echt gehaald gaat worden, Kroes gaat dit niet voor elkaar krijgen is mijn vermoeden.
Afgelopen zomer reeds alles al verpest dus ik heb daar 0,0 vertrouwen in.

30-12-2024 17:55

Amsterdam Loyals +2030

Hahaha, elke aankoop is geslaagd pannenkoek

30-12-2024 17:57

HsvHoek +2856

Degene die hij gehaald heeft doen het inderdaad redelijk, naar hij heeft er mede voor gezorgd dat de selectie nog iets meer uit balans is dan vorig seizoen.
Dat we het nu beter doen komt door Farioli en niet door Kroes.

30-12-2024 22:35

Ferd +38681

En zitten we zonder linksbuiten omdat hij er twee liet gaan zonder een nieuwe te halen.

31-12-2024 05:45

Amsterdam Loyals +2030

Hahaha dat kwam door voorgangers. Je bent niet zo simpel dat je dit niet ziet toch?

31-12-2024 12:07

AFCACruijff14 +163324

Haha elke aankoop van Kroes doet het goed. Dat er meer spelers nodig zijn kan je hem niet verwijten. Shoppen met een lege portemonnee en met een bijna onverkoopbare groep c spelers is dankzij Kroes zijn voorgangers.

30-12-2024 18:58

Ferd +38681

2 linksbuitens laten gaan zonder opvolgers te halen, selectie zwaar in onbalans, bord op schoot scouting. Jij wilt zeggen dat Kroes het goed doet?

31-12-2024 05:49

C14 +22544

Als je echt weinig te besteden hebt, dan acht ik de genoemde spelers, Karlsson en Halilovic, geen gekke opties. Zeker niet als je Karlsson zou huren.

Karlsson staat er (vrijwel) meteen, is een speelwijze gewend die raakvlakken heeft met die van Ajax (AZ), komt makkelijk naar binnen, combineert, goed schot, en technisch en lichtvoetig.
Kan eventueel ook op rechtsbuiten en ik denk dat hij ook wel op de 8 uit de voeten kan, wat nogal een pré is in deze situatie; zonder Fitz-Jim of Taylor, laat staan zonder beide, heb je echt een verschrikkelijk middenveld.

Halilovic is in veel wel een echte Ajaxspeler; bravoure, 'gogme', creatief, technisch, handig, vlot, inzicht. Dat is wel waar het nogal aan ontbreekt bij Ajax. En je moet je hem voorstellen tussen betere spelers en in een dominantere ploeg dan Fortuna, waar hij al geregeld leuke dingen laat zien.
Het is in ieder geval een speler die leuk is om naar te kijken. Nadeel aan hem kan zijn mogelijk wat weinig loopvermogen op de 8, maar je wil ook niet gaan spelen met een echte 10. Hoewel iemand als Fitz-Jim als één van de dubbele 6, de meer vooruit geschovene, het best tot zijn recht zou komen. Wellicht kan Halilovic op termijn zelfs als 6 bij de punt naar achter, a la Schöne. Al gaat dat onder Farioli nooit gebeuren.

Het zouden niet mijn keuzes zijn als Ajax genoeg te besteden had, maar je wil voor de komende seizoenshelft wat zekerheid en je hebt weinig te besteden. Je weet wat je kan verwachten van die twee, waarbij Halilovic nog zou gaan verrassen denk ik. Voor hem na al dat zwerven en verdoen van zijn talent een echte kans om zich alsnog te profileren, met ook betere spelers om hem heen, en een team dat ergens om speelt, en ook Halilovic CL voetbal kan gaan spelen. Hij kent Nederland, de Eredivisie, Nederlands voetbal, verleden bij Barcelona, deels opgeleid in Ajaxspel.

In het geval van Karlsson met name zou je voor een huurconstructie kunnen gaan, eventueel met koopoptie. Maar wat mij betreft liever een beter toptalent volgend seizoen achter basisspeler Godts.
In het geval van Halilovic not so much; die is basisspeler bij Fortuna.

Als je die twee zou halen onder die voorwaarden, je haalt Faberski er meer en meer bij, dan heb je ineens zoveel meer opties en zoveel meer voetballend en creatief vermogen. Al heb je dan nog te weinig van dat voor op het middenveld, als je een beetje wil kunnen rouleren, maar dat is niet anders.

Je kan nu nog wel even snel rondscouten en een toptalent uit Zuid-Amerika halen, maar staat ie er meteen? Vast niet. En een gevestigde naam halen? Veelal te duur nu als je kwaliteit wil.
Denk dat Karlsson wat dat betreft nog een redelijk prijs/kwaliteitverhouding kent.

Komende zomer gewoon doorselecteren, en als je je slechtst bezette posities en slechtste spelers (Van den Boomen, Tahirovic, Akpom, Weghorst, Henderson (niet slecht maar niet juiste skillset), etc.) vervangt door vele malen betere, heb je ineens een heel sterke selectie. En dan kan iemand als Halilovic daar in ook geen kwaad. Voor hetzelfde geldt komt hij helemaal tot bloei en wordt het een vaste basisspeler, en anders heb je een goede backup die wat kan forceren in de kleine ruimte.

Nu focussen op twee buitenspelers en geen enkele creatieve middenvelder is echter kansloos. Met Karlsson, Godts, Traoré, Berghuis en Faberski zit je gezien de situatie gewoon goed. Dan kan je beter je middenveld daarna versterken, een linie die nog veel belangrijker is, dan nóg een buitenspeler halen. Je hebt weinig geld, wacht ook maar tot je daar meer van hebt zodat je een betere extra buitenspeler kan halen.

30-12-2024 17:51

Amsterdamnoord +6208

Mee eens maar Berghuis is geen buitenspeler imo

30-12-2024 19:34

C14 +22544

Ook eens, maar in deze situatie oké. Traoré basis, Faberski die daarachter klaargestoomd moet worden, en in de tussentijd kan je nog eens terugvallen op Berghuis, die je dan een beetje a la Ziyech moet laten spelen, wat hij ook wel doet, dus terugkappen en bal voorgeven.

Zelf geen fan van veelvuldig voorzetten, maar voor nu kan het een wapen zijn, zeker met Weghorst er dan bij.

Berghuis op het middenveld is het al helemaal niet, helaas. Te apathisch, te traag handelend, te weinig drive.

30-12-2024 20:23

KingJames23 +11497

Berghuis is ook geen middenvelder want hij weet totaal niet wat hij moet doen als hij erin staat. Hij sjokt de hele wedstrijd rond zonder druk te zetten en mee te verdedigen.

30-12-2024 21:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.