'Ajax-optie Dost moet acht miljoen kosten'

door BvdPloeg 33

'Ajax-optie Dost moet acht miljoen kosten'

door BvdPloeg 33

Laatst geüpdatet

Ajax heeft in de mogelijke strijd om Bas Dost alvast concurrentie gekregen van Sporting Lissabon, zo meldt De Telegraaf. De Portugese club wil de spits graag overnemen van VFL Wolfsburg, maar moet daarvoor wel diep in de buidel tasten.

Dost staat in Duitsland nog één jaar onder contract, maar moet desondanks wel acht miljoen euro opleveren. Hij maakte in 2012 voor zeven miljoen de overstap naar Wolfsburg, waar hij regelmatig in actie kwam en zelfs periodes heel veel scoorde. De 27-jarige spits moet dat nu gaan doen voor Sporting.

Ajax zal de belangstelling met interesse volgen. Dost werd vorige week genoemd op het lijstje spitsen dat in aanmerking komt voor de opvolging van Arek Milik. Op die lijst stond en staat Bertrand Traoré van Chelsea op nummer één en ook Sébastien Haller kwam voorbij. Dost kon in 2011 al naar Ajax, spande een arbitragezaak aan tegen Heerenveen, maar verloor die destijds.

Lees meer over:
Plaats reactie

de-Ajacied +8

Gewoon halen

02-08-2016 11:20

OntlastendeMiddenvelder +1987

8m is niet duur. Zou mooi zijn als hij zou willen komen.

02-08-2016 01:15

4-3-3 +3512

Wordt Dost nog steeds serieus als optie gezien voor Ajax? Terwijl hij zelf duidelijk heeft laten weten dat de Eredivisie voor hem geen optie is.

02-08-2016 00:26

DulceDesde +369

Denkt men werkelijk dat Dost, Gomes of Soriano hier willen komen voetballen die hebben in de grootste competities gespeeld of spelen er nog voor 60 70 80 duizend mensen per week, en stel er is een beker wedstrijd die gespeeld wordt in habbekukkeveen voor een hand vol mensen en zo zijn er meer redenen om niet hier te komen voetballen dit is een competitie die er niet toe doet en waar geen speler van naam wil spelen het is niet anders .

01-08-2016 23:48

Ferd +38491

Waarom wordt dit hier gemeld? Dost heeft meerdere keren aangegeven niet naar Nederland te willen komen dus hij is helemaal geen optie voor Ajax.

01-08-2016 15:21

Zlatan1900 +2

Dost zal de jeugd in de weg gaan lopen. Misschien is hij dit seizoen beter dan Dolberg of Cassierra, maar volgend jaar zullen de rollen hoogstwaarschijnlijk al anders zijn en dan zit je dus met een dure spits, die talenten in de weg staat. Ajax moet alleen een spits aantrekken die aantoonbaar beter is dan de jeugd en dit ook 1/2 jaar blijft. Zo heb je altijd een sterke spits, terwijl de jongere talenten zich op kunnen trekken aan de al wat oudere spits. Zo hebben talenten ook meer de ruimte om zich te ontwikkelen naar mijn mening

01-08-2016 14:22

Barra +5529

Dost is gewoon een prima spits die echt niet zo even uit de basis wordt gespeeld door Dolberg of Cassiera. Als Ajax zijnde moet je toch ook gewoon een ervaren spits erbij hebben en met zijn 27 jaar is Dost geen ouwe rot, maar heeft hij wel op een hoger niveau gespeeld dan onze huidige spelers. En mocht de tijd komen dat hij eruit gespeeld wordt door bv Dolberg dan is hij wel weer te slijten.

01-08-2016 15:07

Zlatan1900 +2

Dat is toch precies wat ik zeg? Ik snap je reactie niet, ik zeg het letterlijk?

01-08-2016 15:11

Barra +5529

Ik maak op je verhaal op dat je geen voorstander van Dost bent, omdat hij de jeugd in de weg staat en niet aantoonbaar beter is gedurende de komende 1/2 jaar. Ik ben daarentegen wel een voorstander, dus ik begrijp je niet helemaal

01-08-2016 15:18

*Bonsie* +4

Dost vind het wel lekker denk ik om veel in de 16 te zijn van de tegenstander als ajax zijnde..

Ben een grote sterke spits die vind dat wel fijn.. :)

01-08-2016 14:08

4-3-3 +3512

Dost is eigenlijk een spits voor 'pompen of verzuipen' in het laatste kwartiertje voor Bosz' Ajax. Dolberg is nu al beter in het voetballende gedeelte en wat ik van Cassiera heb gezien is hij ook voetballend beter dan Dost. 8 Miljoen voor een pinch-hitter? Ik zie het Overmars niet doen. Maar dit alles ter zijde want Dost wil nog niet terug naar de Eredivisie. Datzelfde denk ik van alle andere grotere namen die in de media genoemd worden. Ben benieuwd waar Overmars mee aan gaat komen.

01-08-2016 14:03

Barra +5529

Dost is meer dan alleen een pinch hitter, want hij kan ook prima meevoetballen over de grond en helemaal door de lucht. Daarnaast is hij zeker niet te beroerd om zijn meters te maken en scoort ook redelijk makkelijk. Je zet hem hier weg als een of andere houten klaas die alleen een beetje kan koppen, maar dan doe je hem echt tekort. Zo is hij voetballend een stuk beter dan bv Luuk de Jong en kijk hoe makkelijk die overeind blijft in de Eredivisie.

01-08-2016 15:11

4-3-3 +3512

Misschien is hij voetballend beter dan ik me kan herinneren, maar ik betwijfel of hij voetballend beter is dan Dolberg. In mijn herinnering creëert Dost voetballend geen kansen, dus heeft hij goede voorzetten nodig. Laten juist die zeldzaam geworden zijn bij Ajax.

02-08-2016 00:42

Suhusu89 +0

Is de transfer van Milik inmiddels rond? ga er vanuit dat ook onze transfers dan in een stroomversnelling komen

01-08-2016 13:52

Hammerzeit +147

Een on-topic reactie voordat deze verwijderd gaat worden: Dost gaat niet komen en er zijn veel betere opties met zo'n portomonnee.

Bony twee jaar huren? Kan hij zich bij een andere club in de kijker spelen aangezien hij dan tegen einde contract bij City aan zit? Speelt amper tot niet bij City - laat ze 'gewoon' een deel van zijn salaris doorbetalen. Is bekend met Bosz en de ED.

01-08-2016 13:47

Barra +5529

En Bony gaat wel komen denk je?? Er zijn zat Premier League clubs die hem wel willen overnemen of huren dus die is ook totaal niet realistisch.

01-08-2016 15:13

pinballmagic +107

A.U.B. geen Dost
Doe dan alleen zijn pyjama maar

01-08-2016 13:33

jollie18 +9894

gomez wil in ieders geval proberen om transfervrij te vertrekken. Wil zijn contract laten ontbinden

01-08-2016 13:13

pietje +0

Dost hoeft van mij niet. Dan kun je beter in een goede grasmat en/of goede terreinknechten investeren. Wat er nu ligt is zoals wel vaker Ajax onwaardig. Zeker tegen technisch mindere tegenstanders heeft Ajax gewoon baat bij een goede mat, heeft ons vorig seizoen misschien wel mede de titel gekost.

01-08-2016 12:17

Milanajax +4

Gomez halen. Afgelopen EK in actie gezien, is goed in de combinatie, koppen, kan ook met links meer dan Milik met zijn rechts en wilt zelf weg uit turkije. Verleiden met CL en dan schiet hij ons zo in de 4de voorronde naar de groepsfase.

01-08-2016 11:51

AJAXZZZ +0

Spelen wij CL ?

01-08-2016 12:10

Knalpot +3614

En zo denken nog wel een stuk of 40 clubs. Boekje dicht welterusten.

01-08-2016 13:18

noppenkoning +41263

niet een spits waar ik graag naar kijk, maar trapt/kopt er zeker 20-25 in bij Ajax in NL competitie

01-08-2016 11:34

pizzapunt +0

Mensen hier zijn helemaal doorgeslagen na de loze geruchten rondom Gomez en Balotelli. Hoewel ik een grote naam toejuich lijken ze mij niet de types die voor het plezier bij Ajax gaan voetballen. Als Ajax dost binnenhaalt trapt hij er makkelijk genoeg in om kampioen te worden. Zolang we Haller maar in Utrecht laten.

01-08-2016 11:27

komopajax777 +13235

Dost is 27 jaar en wil helemaal niet naar Nederland vanwege de competitie en het salaris en dat is logisch.Bovendien heeft hij een naar gevoel overgehouden van de mislukte Ajax-transfer van jaren geleden.Zo zie je maar weer dat Ajax het destijds veel beter had moeten afhandelen,vooral veel menselijker.

01-08-2016 10:30

Theo jan +3

Klopt. Hij heeft gezegd niet naar ajax te gaan.

01-08-2016 10:32

wladimir +3059

Toen was Frank de Boer coach. Nu hij weg is verandert de situatie wellicht.

01-08-2016 10:33

wladimir +3059

Zie nou in dat Frank veel te veel macht naar zich had toegetrokken. Frank was allesbepalend op het aan- en verkoopbeleid. Mede daardoor zijn Denswil en Moisander transfervrij vertrokken en zijn Viergever en Sinkgraven tegen de wil van Jonk aangetrokken. Zimmlin louter een ideetje van Frank.

01-08-2016 13:34

Beer +1652

Man man, al die namen die voorbij komen. Laat het even een jaartje rusten. Koop een kei van een spelverdeler, en een linksachter. Neem een jaar de tijd voor een spits. Bosz krijgt ze echt wel aan het voetballen. En mocht Traore toevallig voorbij komen, OK.
Met deze selectie, ben je echt niet minder dan PSV.

01-08-2016 09:55

Ajax#1900 +1

Wat een onzin. Je kunt het niet een jaartje laten rusten. Ik ieder jaar moet je prijzen winnen.

01-08-2016 10:06

AFCA37 +12

Aub aub, geen Dost hoor!!!!!! Is ook een gevalletje net niet...

01-08-2016 09:53

jollie18 +9894

maak je geen zorgen als het goed is wil Dost helemaal niet naar Ajax.

01-08-2016 09:57

jollie18 +9894

maak je geen zorgen als het goed is wil Dost helemaal niet naar Ajax.

01-08-2016 09:57

koreem +806

We hebben een ervaren spits nodig voor 1 of misschien 2 jaar. Geen Dost, die staat Cassierra en Dolberg in de weg. Is er nu echt geen transfervrije ervaren spits ergens op te halen? 1 mil salaris + 2 mil tekengeld voor 1 jaar.

01-08-2016 09:48

Bensco +7170

Geen absurd bedrag ofzo, vraag me alleen af of die er 20+ in gaat gooien

01-08-2016 09:34

milano1 +0

heb zon raar gevoel dat het van persie gaat worden.volg het verder niet maar mis goeie vriendjes met bosz

01-08-2016 09:31

ajax4ever01 +13

Berghuis naar Feyenoord.. die worden ook sterker. En wij blijven maar stilstaan.

01-08-2016 09:30

AjaxCitizen +2163

Heeft bijna een heel seizoen op de bank gezeten. Dus moet zeker de tijd nemen in vorm te raken. Maar vergeleken met wat ze al op de flanken hadden rondlopen, is het sowieso al een vooruitgang. Al is dat niet zo moeilijk. Die Elia, Bilal en Toornstra bakten er niets van.

01-08-2016 09:41

Prethoofd123 +0

Als ik me ergens geen zorgen om maak is het dat Feyenoord te sterk wordt. Ze hebben een matig tot redelijke aanval met Elia, Jorgensen en Berghuis, maar het middenveld is ver onder het niveau van Ajax. En de verdediging is het ergst!

01-08-2016 10:13

Mikee +6403

Heb je gisteren niets meegekregen? Feyenoord staat idd niet stil, ze rennen doelloos rondjes als een trippende kudde geiten. Logisch dat ze sterker worden, met dat zwakke team wat ze nu hebben. Ben ik absoluut niet bang voor, kansloze ploeg.

01-08-2016 10:21

Toekomst1900 +2

Ajax, wakker worden! Zondag staat de eerste competitiewedstrijd op het programma. We moeten dan toch een nieuwe spits hebben!? Younes is continue niet fit. Casseria en Dolberg is echt te licht. Kom op man! Hengel Gomez binnen. 3 miljoen salaris moet geen probleem zijn en niemand binnen Ajax selectie die daar op tegen zal zijn!

01-08-2016 09:28

Dwergje48 +4

Geruchten als dit laten juist zien dat ze druk bezig zijn..

01-08-2016 09:30

Olle +35

Alsjeblieft geen Dost........is een feijenooit spits!

01-08-2016 09:25

Dwergje48 +4

Onderbouw je mening nou eens! Wordt echt moe van mensen zoals jij.

01-08-2016 09:31

Olle +35

Ajax heeft een spits nodig die er al staat.......geen counter spits! Die Dost heeft helemaal geen techniek, is geen aanspeelpunt en kan alleen maar in de ruimte spelen. Niet zoals bij Ajax in een overvol strafschopgebied. Bovendien komt ie gewoon tekort.........vandaar dat het ook een feijenooit spits is!

01-08-2016 14:49

SNTR +0

Ik zou nog geen 8 ton uitgeven voor deze voetballer die nog slomer en minder technisch is dan sigthorsson. Kan alleen goed koppen, maar daar had je meer aan met Frank zijn speelwijze met ballen diep gooien en vrijwel volledig op voorzetten spelen

01-08-2016 09:16

RusselWestbrook +21

Koop dan niemand als je enige opties Dost en Huntelaar zijn

01-08-2016 09:09

TikkieTerugJaap +2

Kost hetzelfde als Haller dus. Wie zouden jullie halen als je moest kiezen?

01-08-2016 09:08

gebruikersnaam +0

Iemand met cjamions league ervaring, interlands en die bewezen heeft ook in een grotere competitie te kunnen scoren vs iemand die het leuk doet in de eredivisie. Dat zou dan de afweging zijn en aangezien ze evenveel kosten zou ik voor de 1e (dus dost) gaan

01-08-2016 09:13

SNTR +0

Iemand met CL ervaring en iemand met interlands. Nou nou.. Wat gaat zijn ervaring met die paar invalbeurtjes ons brengen? Dost en Haller zijn technisch veel te zwak en gaan ons niet verder helpen. Ik heb zelfs liever een gepolijst talent als Dolberg in de spits dan. Na jaren sigthorsson kan ik echt geen Bas Dost zien..

De beste optie blijft wat mij betreft nog steeds soriano. Ik word gek van dat ophemelen van alles wat PSV doet, maar als je ziet dat de jong daar 10 miljoen in 4 jaar krijgt, waarom is overmars Soriano dan niet op zijn fiets aan het halen?

01-08-2016 09:38

Meconium +0

Dost is veel verder dan Haller, dus Dost.

01-08-2016 09:13

RuffRhythim +24837

Ik zou het doen.

Goeie balans voor de spitspositie, een meer ervaren spits aangevuld met twee jonge talenten die uiteraard hun speelminuten gaan krijgen en wellicht meer.

01-08-2016 09:08

RusselWestbrook +21

Bas Dost, help.

01-08-2016 09:07

dave41 +1

wat ik niet begrijp is dat ajax met B garnituur gaat komen. Cassiera zien spelen in de arena en in de voorbereiding, zeer matig, Dolberg komt er wel alleen niet een heel seizoen op dit moment.
Berghuis was een goede aankoop geweest op links, snel , behendig en een goede voorzet. Nee ajax gaat weer met iets komen net als Sanogo,. Younes valt weg en je hebt niemand echt op links.....

01-08-2016 09:03

gebruikersnaam +0

berghuis is een rechtsbuiten en zowel cerny muric en zelfs el ghazi kunnen prima vanaf links komen

01-08-2016 09:09

trodat4030 +96810

Heb jij Muric al eens vanaf links zien spelen dan? Bij mijn weten heeft ie bij Ajax daar nog nooit gestaan namelijk. Niet in de A1, niet in Jong en niet in het 1e.. Zou het wel eens willen zien overigens..

01-08-2016 09:39

AFCAsphere +9

"Cassierra zien spelen"

1 wedstrijd was dat, kerel. Was niet eens op de positie waar hij bij Deportivo Cali speelde.

01-08-2016 10:34

preme +2

Als je Huntelaar echt niet kunt verleiden en hij wil meteen doen. Geen wereldspits maar goed genoeg voor Ajax. Veel beter gaat je denk ik niet lukken.

01-08-2016 08:52

gebruikersnaam +0

Gewoon Huntelaar proberen te halen, qua leeftijd ook prima voor een overbruggingperiode voor Dolberg en Cassiera, brengt een stuk ervaring mee en is een leiderstype

01-08-2016 08:48

Jaimy26 +1

Afdingen tot 7 en je hebt een goede spits voor een mooie prijs ;)

01-08-2016 08:31

Gooseman +11884

Ik vind dit persoonlijk de beste optie als spits. Europese ervaring, wil zich in de kijker blijven spelen voor Oranje, goeie leeftijd, spreekt de juiste taal, sterk aan de bal, kopsterk.....

Als de voorzetten van de zijkanten worden verbeterd is dit een garantie voor 20+ doelpunten.

01-08-2016 08:31

gebruikersnaam +0

Er is alleen 1 nadeel en dat is dat hij heeft aangegeven niet terug naar nederland te gaan

01-08-2016 08:40

de-Ajacied +8

8 miljoen is een goede prijs

01-08-2016 08:20

Magic1963 +443

Siem de Jong, Luc Castaignos, Mario Gomez, Miroslav Klose, Jelle Vossen, Bojan Krkic, Ryan Babel.
Zo maar een aantal andere opies. Haalbaar? Misschien. Geschikt. Ja. Ervaring? Ja. Doelgericht? Ja.

Om niet over Robin van Persie, Mario Balotelli en Marko Arnautovic te beginnen

01-08-2016 08:16

Hillie99 +0

Luc? Kom op dit is toch geen realitisch lijstje mag ik hopen anders vergeet je Bjorn Vlemincx en alfonso alves nog

01-08-2016 08:19

AFCAwooz +124

Arnautovic? Dream on.

01-08-2016 08:34

Jornnn +5

Ambitie is weer ver te zoeken. Al deze spelers missen niveau.

01-08-2016 08:42

Meconium +0

Dat lijstje slaat echt nergens op, Siem en Ryan zijn natuurlijk echte Ajax-helden maar hebben de laatste twee seizoenen niets gepresteerd! Ze zijn alleen maar minder geworden sinds ze weg gegaan zijn bij Ajax. Castaignos?? Heb je die destijds wel zien spelen in de eredivisie?? Wat een matige speler zeg! Gomez en Klose zouden goede opties zijn, maar zijn niet erg realistisch.

01-08-2016 09:12

AjaxCitizen +2163

8 miljoen voor een 1-jarig contract?
Gaat Overmars nooit doen.

01-08-2016 08:10

ambtenaar +23

prima spits, probeer er 6 miljoen van te maken.

01-08-2016 07:58

Qwibuss98 +19

Zie voor dat geld liever Gomez komen.

01-08-2016 07:54

insectenverdelg +23454

Ben ik met je eens. Alleen Dost heeft een langer leven / meer restwaarde. Aan de andere kant denk ik dat Dolberg er echt 1 kan worden.

01-08-2016 07:55

Jan Doedel +4302

Is dit nou serieus? Of is Dost straks gewoon 1 van de namen waar ze zgn mee bezig zijn geweest? Toen hij van Heerenveen naar Ajax wou had ik mn twijfels maar ik heb me vergist. Het is gewoon een hele goeie spits. Dus zou mooi zijn als dit geen onzin is.

01-08-2016 07:43

SoAFCA +0

Enige serieuze is dat 8 miljoen betaald moet worden en Sporting Lissabon daarover geïnformeerd is. Er staat nergens belangstelling of dat Ajax concreet is.

01-08-2016 07:52

oudzuid2 +7292

geen Ajax spits

01-08-2016 07:41

Ajaxtrouw +6355

De arrogantie ten top. Wij mogen op onze knietjes dankbaar zijn als iemand van zijn niveau überhaupt nog naar ons toe willen. En neem van mij aan ze komen echt alleen pas naar ons als niemand in een beetje competitie ze wil hebben. Het is de trieste waarheid.

01-08-2016 07:50

SoAFCA +0

Noem maar een Ajax spits dan? Dat is een term die in het leven is geroepen om interessante te doen.

Heracles wilt ook wel een echte Heracles nummer 10:
20 doelpunten
Steekpasses
Vrije trappen specialist
25 assist
Altijd aanspeelbaar

01-08-2016 07:55

insectenverdelg +23454

Iets wat fijn zou zijn is als de spits met de rug naar t doel een balletje kan vasthouden l. als kapstok kan fungeren.

01-08-2016 07:56

SoAFCA +0

Oké maar is dat dan de Ajax spits?

01-08-2016 08:02

Hillie99 +0

Ikea kapstokken genoeg, kapstok voor onze scorende ahum middenvelders...

01-08-2016 08:20

Ajaxamersfoort +138

dost haha. geef dan maar dolberg z'n wedstrijdjes

01-08-2016 07:36

Ajacied33 +36719

Ja, want Dolberg heeft al 3 jaar ervaring opgedaan in een van de sterkste competities ter wereld he

01-08-2016 07:37

SoAFCA +0

Ervaring is iets dat je ook moet gebruiken. Danny Hoesen heeft ook CL gespeeld. Betekend niet dat hij daarmee ervarener is dan iemand zonder. Het gaat erom wat je ermee doet niet wat je hebt ervaren.

01-08-2016 07:56

Ajaxtrouw +6355

Gaat gewoon in basis gewoon om talent

01-08-2016 08:00

Pinpanter +3

Dolberg is nog te jong om al helemaal de Ajax-spits te zijn, met meer dan 40 wedstrijden, nog afgezien van Europees. Om over blessures nog maar niet te praten. Omdat Zivko nog altijd niet op niveau is is er helaas versterking nodig, denk ik.

02-08-2016 11:57

Raikkonen94 +641

Denk niet dat hij naar NL komt als hij elders veel meer kan verdienen. Maar met de miljoenen die door Milik vrijkomen zou je 8 miljoen gelijk voor hem moeten neerleggen als hij veel zou willen inleveren.

01-08-2016 07:32

Ajacied33 +36719

Eigenlijk vind ik Dost niet eens verkeerd. Kan balletje bij zich houden, middenveld sluit zich aan, bal naar de flanken en voortrekken bij de 1e paal waar Dost inmiddels staat en ramt/kopt m erin
Zie het al helemaal voor me. Hij is ook redelijk snel

01-08-2016 07:29

Suarez16_ +9205

En niet te vergeten dat lulletje rozewaters als van beek of van peppen allang niet meer op zijn niveau liggen naar 3 jaar Duitsland.

01-08-2016 07:30

Suarez16_ +9205

Doen. Schiet er hier 25 in. Is beter dan de jong en NIET mislukt in het buitenland.

01-08-2016 07:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.