'Ajax legt zich neer bij vertrek Martínez voor het juiste bod, Argentijn al akkoord met ManU'

door Bart Veenstra 506

Bron The Times, The Telegraph, ESPN, Fabrizio Romano

'Ajax legt zich neer bij vertrek Martínez voor het juiste bod, Argentijn al akkoord met ManU'

door Bart Veenstra 506

Bron The Times, The Telegraph, ESPN, Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Ajax lijkt zich erbij te hebben neergelegd dat Lisandro Martínez onhoudbaar is. Dat meldt The Times woensdagmiddag. Volgens meerdere buitenlandse media, waaronder The Telegraph, ESPN en Fabrizio Romano, staat de Argentijnse verdediger op de drempel van een transfer naar Manchester United. Zelf zou hij al persoonlijk akkoord zijn met de Engelse topclub.

Woensdag spreken de beleidsbepalers van Ajax en Manchester United met elkaar over de transfer van Martínez. Eerder deed Manchester United een bod van 45 miljoen euro vast plus vijf miljoen euro aan bonussen. Dat bod werd door Ajax niet geaccepteerd. Naar verluidt verlangen de Amsterdammers een transfersom van minimaal 55 miljoen euro vast. Volgens The Telegraph brengt Manchester United dan ook een final offer van 55 miljoen euro uit.

Dat Martínez de stap naar de Premier League wil maken, lijkt inmiddels geen geheim meer. De speler heeft bij Ajax aangegeven te willen vertrekken nu hij de kans krijgt om voor een Engelse topclub te spelen. Fabrizio Romano laat woensdagmiddag weten dat Martínez inmiddels persoonlijk akkoord is met Manchester United. Volgens The Times beseft Ajax dat Martínez niet meer tegen te houden is en stemt het in met een vertrek van de Argentijn mits de gevraagde transfersom wordt betaald. Arsenal was eerder ook in de markt voor Martínez, maar de Londenaren lijken te zijn afgehaakt.

Concurrentie van Harry Maguire

Bij Manchester United zal Martínez de strijd aan moeten gaan met Harry Maguire. De Engelse verdediger is vaak het mikpunt van kritiek, maar kreeg deze week complimenten van manager Erik ten Hag. Bovendien liet de oud-trainer van Ajax weten dat Maguire zijn aanvoerder blijft.

Dat Ajax rekening houdt met een vertrekt, blijkt wel uit het gegeven dat de Amsterdamse clubleiding bezig is met de opvolging van de Argentijn. Onder meer de Oekraïner Mykola Matvienko wordt genoemd. De verdediger van Shakhtar Donetsk zou vijftien miljoen euro moeten kosten.

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxfanRuben +223

Selectie 2022/2023
LB: Bergwijn / Daramy / Bandé
SP: Tadic / Brobbey / Rasmussen
RB: Berghuis / Ihattaran
CAM: Klaassen / Ünüvar
LCM: Blind / Taylor / Fitz-Jim
RCM: Alvarez / Kudus
LV: Wijndal / Salah Edinne / Baas
LCV: Bassey / Rensch
RCV: Schuurs / Magallán
RV: Timber / Klaiber / Regeer
K: Pasveer / Stekelenburg / Gorter

14-07-2022 20:26

PasteFiber +647

Met die 50 miljoen die binnen is verwacht ik nog wel wat aankopen van spelers die er direct staan (CV, spits) en een groot talent (opvolger Anthony na WK of volgend jaar)?

Hoop wel dat de uitloop van spelers nu klaar is, hoewel we moeten inzien dat die wel het ideale proces is met een speler. Als talent kopen, paar jaar vruchten van plukken sportief en dan een financiële klapper. Voor dit proces komen zulke spelers ook naar Ajax.

14-07-2022 07:15

Suarez16_ +9431

Volgens Verweij akkoord voor 55 miljoen.

13-07-2022 22:36

Jariiii +22492

Jammer, die haast. Clubliefde is echt zeer weinigen nog gegeven.

13-07-2022 22:25

Ozymandias +159568

Drie goede seizoenen lijkt tegenwoordig het maximale wat we van een speler kunnen verwachten voordat hij per se wil vertrekken (tenzij ze naar Ajax komen om af te bouwen). Dat het Overmars lukte om Ziyech vier seizoenen bij de club te houden was zeer knap.

13-07-2022 22:28

3*stars*3 +23712

Klopt en die gasten dromen als jochie niet van de ED maar vooral Spanje en Engeland.
Jammer voor ons maar ben er al aan gewend geraakt, dat we de ultieme springplank zijn voor de spelers (zelfs jeugdspelers).
Wat wel tegenvalt, is dat hij eind 2021 nog een krabbel had gezet onder een nieuwe verbintenis en iets meer dan een half jaar later, ziet het er weer anders uit.

Ben echt fan van hem en gaat moeilijk worden om hem zo snel te vervangen.
Tenzij Ajax een mooie back-up lijstje heeft en met nog zo’n parel kan komen.

13-07-2022 22:38

BaasBaas +8412

Wat ik zo irritant vind, is dat je niks hoort over Timber. Hij blijft: fijn, maar dan moet hij ook voor een mooi salaris verlengen zodat als hij volgend jaar wel de stap wilt maken we er goed aan kunnen verdienen. Anders krijg je weer 20-25m maximaal zoals voor Gravenberch.

13-07-2022 22:14

Het_Olympisch_Stadion +5631

Goede speler, maar niet onvervangbaar. Blind achterin is net zo goed voor het Ajaxspel. We moeten natuurlijk wel nog een cv hebben om op te leiden en te trainen, de volgende Martinez zeg maar. 50 mln is echt knijterveel geld, dus een goede transfer is het ook. En daarbij een fantastisch voorbeeld voor talenten uit Zuid-Amerika die twijfelen over Ajax.

13-07-2022 21:56

1991 +7787

Martinez 60 miljoen, Antony 90 miljoen, wellicht nog Alvarez voor 25/30 miljoen verkopen. Kan je nog leuke inkopen doen :)

13-07-2022 21:52

AINIESTA +45880

Niemand betaald 90 miljoen voor Antony.

13-07-2022 22:31

Ajax1inVuurenVlam +1233

Jammer maar goed lijkt mij wel dat dit betekent dat Timber en Antony blijven. Dan is er nu nog anderhalve maand voor een spits en CV. Volgens mij staan we er nog niet zo slecht voor.

13-07-2022 21:50

JariJari +15377

Wtf, lekker onderhandeld weer. Gvd

13-07-2022 21:50

JantjeBeton +3010

Wat zeg jij?? De beste man is 3 jaar geleden gehaald voor 7 mil en kan/gaat nu voor 55 mil (inclusief bonussen??) verkocht worden! Hoe vaak zal je dat nog kunnen gaan vangen voor hem de komende jaren? Het is simpelweg een te groot bedrijfsrisico om deze deal nu te laten lopen: hij kan een zware knie- of enkelblessure oplopen, een enorme vormdip krijgen, heeft een steeds kortere reseterende contractlooptijd (mits opnieuw verlengd), hij kan zwaar gedemotiveerd raken (en nieuwe toekomstige Zuid-Amerikaanse Ajaxspelers met hem, die wellicht deze kant op wilde komen), ...

Tja, mijns inziens erg onverantwoord indien je hem toch zou houden, hoe goed en belangrijk hij als speler ook is!

Of bedoel je dit positief?😜

14-07-2022 10:55

JariJari +15377

Al hadden we hem transfervrij gehaald. Hij is simpelweg nu meer waard.

Goed gehaald door Marc, terrible verkocht door H2.

14-07-2022 16:11

HarryHarHar +3019

Worden voor al de miljoenen die nu binnen komen door de verkoop van onze dragende spelers nu ook weer spelers gekocht van het zelfde niveau? of moeten we het met wat goedkope afdankertjes doen en wat jeugd spelers terwijl de miljoenen in de zakken van de aandeelhouders verdwijnen?..

13-07-2022 21:37

Dubbelvla +8563

ajax heeft net Bergwijn en Wijndal gekocht; definieer goedkope afdankertjes?

13-07-2022 22:13

DeMeervanweleer +7590

Aandeelhouders zijn ongeveer het synoniem voor het kwaad in de wereld

13-07-2022 22:33

JantjeBeton +3010

Okee man... #ashesofevil #satan #hetzijnmaarkutkapitalisten #okdoei

14-07-2022 23:48

DeMeervanweleer +7590

Nee, geen ashesofevil en of andere hekjes. Gewoon ongeremde hebberigheid, die het systeem en de aarde zodanig uitputten dat het tot onomkeerbare catastrofes leidt, man.

15-07-2022 08:20

Ferd +38683

aangezien Ajax amper dividend uitkeert is je opmerking over de aandeelhouders echt volslagen debiel

14-07-2022 04:29

b.hulshof +3827

De zuid Amerikanen ben je al een kwart van het seizoen kwijt door interlands. Hopelijk halen we een goede vervanger en komt er snel een spits bij. Verder zou ik ook Wijnaldum er wel bij willen hebben.

13-07-2022 21:24

3*stars*3 +23712

Wijnaldum voor wat?

13-07-2022 22:42

Ferd +38683

Wijnaldum? Ben je dronken van alle wijn?

14-07-2022 04:27

Henkje Netherlands +10400

Slappe hap dit
Ajax trekt de keutel weer in en laat nog een belangrijk speler gaan. Ook een lekker signaal naar andere jongens die weg willen.
Nu Anthony ook nog weg en het gaat weer lekker.

13-07-2022 20:55

frenkiedejong53 +9792

Gaat niet meer veranderen Ozy 😅
Henkje...

13-07-2022 21:05

jo1 +4584

Net of je een speler tegen zijn zin kan houden. Dat is het lot van Ajax , in Europa zijn we qua centen maar een clubje

13-07-2022 21:10

Babangida83 +24019

Dan heb je weinig budget en ga je 55 miljoen uitgeven aan een bankspeler, haha. Voor Ajax prima. Wat mij betreft een hele goede speler, maar we moeten ook weer niet doen alsof hij onmisbaar is. Timber schat ik nog wel een tikkeltje beter in, bijvoorbeeld. Die is ook sneller, voetballend beter, beter in de buitenspelval, is coachend beter en heeft meer lengte. Martinez heeft dan weer een betere crosspass.

13-07-2022 20:49

Tinus +10474

Timber heeft duidelijk meer snelheid en een betere dribbel. Of hij al beter coached en voetballend veel beter is weet ik niet hoor. Martinez heeft behalve een goeie crosspass en goed schot ook van achteruit een hele goede pass op diepgaande spelers. Die heb ik Timber nog nooit zien geven.
Verder wel met je eens. Voor 55 miljoen niet te houden en vervangbaar en ik hou ook liever Timber.

13-07-2022 21:21

XRaY +19038

Heb mezelf er ook bij neergelegd. Morgen doe ik zeer waarschijnlijk hetzelfde na zo een warme dag.

13-07-2022 20:08

losjes020 +240

Licha baas, bedankt voor de mooie jaren. We gaan je power en voetballend vermogen missen achterin, altijd voorop in de strijd!!

13-07-2022 20:01

Rofboy20 +71

Ik gun het Martinez van harte, maar het is wel ontzettend balen. Fantastische linksbenige centrale verdediger en die zijn zeldzaam.
Nu zat ik te denken, is Koopmeiners terughalen geen optie? Zou die rol prima kunnen vervullen en speelt toch geen Europees voetbal met Atalanta. Neem aan dat het voor hem vast ook wel een aantrekkelijke en sportieve optie zou zijn.

13-07-2022 19:31

maarten0909 +6470

Ik vind het onbegrijpelijk dat het in het voetbal is toegestaan om al met de club te praten, voordat de clubs er zelf uit zijn. Tegenwoordig heb je als club echt geen moer meer te vertellen.

13-07-2022 19:25

BillSplate +9760

Dat mag jij toch ook? Jij mag nu ook met tig andere werkgevers praten. Dat mogen zij ook. Heb het liever ook anders, maar het staat ze vrij om te doen en laten wat ze willen.

13-07-2022 20:17

maarten0909 +6470

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Martinez heeft met z'n volle verstand een contract getekend voor bepaalde tijd. Zit toch wat verschil in.

13-07-2022 20:42

Dubbelvla +8563

@maarten, waar denk je dat die 55 miljoen voor is?

13-07-2022 22:16

Slang +14994

Kijk anders even hoe die Frenkie saga verloopt, dat soort situaties wil jij? Krijg je een club die de speler gaat forceren om een transfer te maken

13-07-2022 20:19

maarten0909 +6470

Als Frenkie niet wilt hoeft hij niet toch.

13-07-2022 20:44

JariJari +15377

Dat is niet toegestaan als je nog meer dan 6 maanden contract hebt.

Wordt alleen niet strak op gehandhaafd. Ook omdat dat moeilijk is.

Met toestemming van Ajax mag alles trouwens.

13-07-2022 21:52

rondewaart +1858

Ajax laat zich weer beetnemen, stelletje amateurs. De speler in kwestie heeft immers met zijn volle verstand een contract tot 1 juli 2025 getekend en durf te wedden dat ze ook niet vastgehouden hebben aan de vraagprijs. Wie volgt

13-07-2022 19:25

Ajaxtrouw +6370

Beetje naïef deze reactie. Zo werkt het toch niet

13-07-2022 20:54

frenkiedejong53 +9792

Dream on....

13-07-2022 21:09

ajaxcied4life +26119

Kapitein Nitwit

13-07-2022 21:13

ÁlvaroRecoba +13695

Niettemin, als het dan tóch doorgaat: waarom nu niet eindelijk eens een speler retour verlangen, van United? Bij Juve, Barça, Chelsea, Bayern en eerder al United hebben we dat de laatste jaren nagelaten, terwijl het de perfecte onderhandelingspositie is om iemand binnen te halen die anders moeilijker of níet haalbaar is. Hoewel ik veel vertrouwen in Gorter heb en anders nog wel even in Pasveer: Henderson, bijvoorbeeld. 'Nee, niet bereid hem te laten gaan? Waarom zouden wij Martínez dan aan jullie verkopen, in hemelsnaam? Zo werkt het niet.' Dat kun je makkelijk zeggen, alleen moet de speler dan zelf wel in de eredivisie willen spelen, maar dat is altijd de uitdaging -- in deze gevallen is het alleen maar iets minder moeilijk. Of... een Dalot, om maar iemand te noemen, als we nog een rechtsback willen (met de ook Portugees sprekende Antony op de rechterflank). Sancho zul je nooit of te nimmer kunnen wisselen, je komt hoe dan ook in een ietwat gehavende categorie terecht, maar voor Ajax kan er best een erg bruikbare speler tussen zitten.

13-07-2022 19:17

ÁlvaroRecoba +13695

Doodzonde, maar goed. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Ajax het hoe dan ook doet om z'n goede aanwervingspositie voor de grote Latijns-Amerikaanse talenten te behouden, want anders is het niet te verklaren: Martínez is absoluut niet het type dat werk zou weigeren, zou gaan muiten, en met het WK op komst wordt hij niet minder waard, maar zou hij minstens tot de winterstop nog van immense waarde in de Champions League kunnen zijn, zouden we PSV ruim proberen voor te blijven. Maar kennelijk is het een voorwaarde dat je relatief makkelijk (al is 55 miljoen natuurlijk niet niks) weg kunt komen, na een goed seizoen of twee. In principe is mijn gevoel: fuck die grote clubs, en de speler heeft nu eenmaal een contract getekend, dus houd hem gewoon -- Ajax eerst. Wij kunnen de winst dáárvan zien (als in: nog een heel of half seizoen Martínez in de Arena), maar kunnen niet daadwerkelijk inschatten wat ermee verloren gaat: deals die níet doorgaan, vanuit Brazilië, Argentinië, Colombia, omdat Ajax dan niet langer de meest ideale springplank lijkt te zijn. En die jongens hebben haast (als zelfs "echte" clubjongens al zo vlug weggaan, kun je nagaan). Dus inmiddels ben ik eigenlijk wel zover dat ik de clubleiding er domweg maar mee vertrouw, en dat de onzichtbare optelsom hopelijk alsnog positief uitpakt, al treuren wij om weer een verlies.

13-07-2022 19:13

MosesD +14732

Een speler zoals Sanchez die na één seizoen vertrekt, zonder prijzen, dat moet je niet willen. Martinez heeft hier 3 jaar gespeeld, 3x Kampioen, 1x de dubbel en ook nog eens zn contract verlengd. Hier profiteert Ajax van, alsook Martinez. Prima!

13-07-2022 19:46

ÁlvaroRecoba +13695

Is absoluut en verschil en ik neem het hém ook totaal niet kwalijk, maar ik dacht wel een tendens bij de clubleiding op te merken -- een iets te inschikkelijke, op het oog.

13-07-2022 19:48

MosesD +14732

Als een club als Manu met dergelijke bedragen komt, ben je gewoon kansloos. Bovendien kan Ajax het geld na corona goed gebruiken.

13-07-2022 19:51

MankeNeliss +9814

Haller 35M
Gravenberch 24,5M
Martinez 55M
Totaal 114,5M binnen

Bergwijn 31M
Wijndal 10M
Totaal 41M uit

73,5M aan de haak daargaat nog wat vanaf aan belasting ed. Maar je kan wat doen. Ben benieuwd welke kanonnen er nog komen.

13-07-2022 19:07

frenkiedejong53 +9792

Een echte kanon gaat niet komen. Grote namen komen niet naar de ED.

13-07-2022 19:11

Oxxer +165790 moderator

Begrijp niet waarom Ajax fans blijven vragen om kanonnen. Ajax maakt topspelers die na een paar jaar verkocht worden met dikke winst. Was zo, is zo, blijft zo, tegenwoordig shopt Ajax in een hoger segment, het businessmodel blijft hetzelfde.

13-07-2022 19:21

frenkiedejong53 +9792

Tadic was geen kanon hoor..!
Jij praat over een tijdperk waar 💰 een veel kleinere rol speelde. Die tijden zijn voorbij.

13-07-2022 19:22

Oxxer +165790 moderator

Vergelijking van niks.

Al die spelers die jij opnoemt hebben/ hadden een band met Ajax.

Zie jij vergelijkbare kwaliteit ergens rondlopen die naar Ajax willen komen?

13-07-2022 19:30

MosesD +14732

Nu heb je het over een periode van 40 jaar. Dat zijn dus uitzonderingen.

13-07-2022 19:47

Eurysaces +29586

Toch jammer dat Huntelaar en Hamstra die 60 er niet uit hebben gekregen bij een wanhopige club met geld.

Ik ben heel benieuwd wat ze terug gaan halen, tot nu toe maken ze weinig indruk die 2.

13-07-2022 19:04

AFCA-B93 +5488

En als ze 60 hadden gevangen had je zeker weer liever 65 gezien en ze daarop afgerekend?

13-07-2022 19:10

Eurysaces +29586

65 heb ik nooit als minimale vraagprijs voorbij zien komen, dan was ik positief verrast geweest.

Afrekenen doen we op het eind van de transfermarkt, ze moeten nog flink aan de bak om dat tot een positief eind te brengen.

13-07-2022 19:23

BillSplate +9760

Wie weet was de vraagprijs wel €55 mln. Niet alles geloven in de media.

13-07-2022 20:20

vanreenen +10370

Spelen voor een Engelse topclub? City, Liverpool en Chelsea zijn topclubs. Arsenal, Tottenham Hutspot en Utd behoren bij de subtoppers in U.K.

13-07-2022 19:04

frans_van_leeuwen +0

Klein denken, klein geld

13-07-2022 18:54

Cruijffthebest +13507

Krijg toch een hekel aan die TH, gek he?

13-07-2022 18:41

JOHANisGOD +18498

Stel je niet aan man.

Zo gaat dat in de voetbalwereld.

Ajax loopt financieel gigantisch binnen.
Mooi toch na de coronaperiode.

13-07-2022 18:48

Stefansuarez +19110

Leuk en aardig maar kapitaal moet op het veld staan

13-07-2022 18:54

Adammer +2860

En om kapitaal op het veld te hebben staan, zal je op z’n minst kapitaal vergaard moeten hebben…

13-07-2022 18:55

Eurysaces +29586

Met Martinez stond er kapitaal op het veld, nu staat het op de bank.

13-07-2022 19:00

MankeNeliss +9814

Zonder EtH had je nooit 55M voor Martinez gekregen.

13-07-2022 18:59

NeeI +108441

Nog even en we moeten Ten Hag dankbaar zijn dat we Martinez verkopen.

Laten we even normaal doen aub. Die verkoopt zichzelf wel, hoor.

13-07-2022 19:28

vanreenen +10370

Frankie komt niet naar die subtopper van TH en Anthony ook niet. Tenzij ze alsnog het bedrag overmaken dat Arnold Mu....(uit Volendam??) die 85M euro overmaken. 80M vast voor Anthony en 5M makkelijk te halen bonussen voor Martinez.
Ben benieuwd of TH ook nog Bijlow of Cillessen aantrekt.
Er gaat een gerucht dat hij ook nog Labyad en Klaiber wil hebben. NO-WAY.
Wat houdt een gentlement-agreement eigenlijk in in U.K.? TH kan dat niet weten want hij is geen gentleman, maar een omhoog gevallen boerenpummel.

13-07-2022 19:11

Stefansuarez +19110

Goede vervangers voor martinez

Vol potentie om door te groeien

* Illya Zabarnyi ( dynamo kiev)

* oumar solet ( rb salzburg)

* Mohamed Simakan – (rb leipzig)

13-07-2022 18:31

Slang +14994

het is niet heel logisch om een linkspoot te vervangen door een rechtspoot

13-07-2022 20:21

mvdk +44644 moderator

Halen:

Mbamba van Club Brugge (17 jarig talent)

Ilya Zabarnyi van Dinamo Kiev (19 jarig talent)

Dodo (23 jaar) last minute bij Sjachtar. Als je snel bent kaap hem je voor de neus van Fiorentina weg. Gehele naam: Domilson Cordeiro dos Santos

Schuurs verkopen.

Dan heb je Blind, Timber, Zabarnyi, Rensch en Mbamba voor cv. Mbamba kan veel minuten maken bij Jong en invallen in 1 tot hij er klaar voor is.

13-07-2022 18:25

Patrick78 +53192

Dodo is van Fiorentina.

13-07-2022 18:26

mvdk +44644 moderator

Nog niet officieel volgens mij.

13-07-2022 18:27

Patrick78 +53192

Ja nog niet officieel maar Dodo ondergaat maandag ( 18 juli ) medische keuring bij Fiorentina.

13-07-2022 18:31

mvdk +44644 moderator

Dan hebben ze nog 5 dagen. Als je hem haalt maak je Antony ook blij. Fiorentina heeft een deal voor 14,5 miljoen plus 3,5 bonussen. Dat kunnen wij best evenaren.

13-07-2022 18:33

Patrick78 +53192

Tuurlijk zou lekker zijn! Dodo is echt een prima rechtsback

13-07-2022 18:34

mvdk +44644 moderator

Ik vraag me ook oprecht af of er binnen Ajax aan gedacht is. Ze spelen binnenkort een oefenpartij tegen ze en hebben al enkele deals (Neres, Traore) met ze afgesloten. Ze kennen elkaar dus al als handelspartners. Ook een cv van Sjachtar staat in belangstelling van Ajax (volgens geruchten). Matvienko volgens mij.

13-07-2022 18:36

De3mos +12082

Ik denk dat ze rensch een eerlijke kans willen geven, en regeer. Als onze vriendelijke kale vriend hem vorig seizoen wat vaker de kans had gegeven dan hadden ze er nu al naar kunnen handelen..

13-07-2022 18:59

markk +8935

Normaal gezien zou ik blij zijn met een transfer van €55 miljoen maar ik heb niet het vertrouwen dat Ajax rekening heeft gehouden met het vertrek van Martinez en dat baart mij zorgen. Als Ajax moet je standaard er vanuit gaan dat de sterkhouders tegen het einde van het seizoen vertrekken en 2 of 3 opvolgers scouten zodat als er interesse komt, je gelijk kan schakelen en een mogelijk nog groter talent kan halen. Ik hoop eigenlijk op een nieuwe getalenteerde verdediger uit Zuid Amerika. Ajax heeft gewoon chronisch last van onderschatting en het is goed om een paar Latino's met pit in de selectie te hebben die de jongens scherp houden en het goede voorbeeld geven.

13-07-2022 18:24

Noam +4138

Wat een nare man die Ten Hag. Ben je blij eindelijk van hem af te zijn, blijft hij je achtervolgen.

13-07-2022 18:05

Patrick78 +53192

Drie keer kampioen van Nederland met Ajax, twee KNVB beker en last but not least halve finale CL…Wat een nare man die Ten Hag hé?

13-07-2022 18:23

Noam +4138

Aan zijn stand verplicht met zo’n selectie. Iedere randdebiel was het gelukt.

14-07-2022 08:00

Jutter1 +4331

Feit is dat Ajax een groot probleem heeft als Martinez onverhoopt verkocht mocht gaan worden. Dat is vooral verdedigend te veel van het goede, zie het vertrek van Mazraoui die al in een eerder stadium transfervrij vertrok, en die ook al heel moeilijk te vervangen zal zijn. En men bij Ajax vervolgens de talrijke keren uitgesproken ambities, zeker Europees gezien, wel in de ijskast kan zetten. We gaan het zien, maar ik hou m'n hart vast!

13-07-2022 17:55

Cello +53067 moderator

De titel had ook kunnen zijn: Manchester United gaat op de knieën en betaalt wat Ajax verlangt voor Martinez.

Maar voorlopig zijn en blijven het geruchten. Waarbij ik me nog steeds blijf afvragen dat iedereen het maar okay vindt, dat spelers al en akkoord hebben mbt contracten bij nieuwe clubs nòg vóór dat de clubs een akkoord hebben.

Nu zie je het bij Martinez geopperd worden, maar eerder bijv. ook bij de transfer van Bergwijn, die al wekenlang persoonlijk akkoord was met een contract bij Ajax.

Het was toch altijd zo, dat een aanstaande club pas met de speler mocht onderhandelen als de clubs tot een akkoord waren gekomen?. Met de uitzondering, waarbij een speler in het laatste halve jaar voor einde contract zou zitten.

Maar goed, misschien is het slechts een papieren regel en gebeurde dit in het verleden ook al, maar wordt er tegenwoordig meer aandacht aan besteed.

13-07-2022 17:47

Slang +14994

die titel kunnen we dan hergebruiken over een paar weken en vervangen voor Leipzig en Brobbey

13-07-2022 17:52

Mauro34 +12884

Ik vraag mij dit dus echt al maanden af. In mijn optiek was het ook altijd zo dat eerst de clubs eruit moesten komen voordat de speler met een club kom gaan praten. Wat geheel logisch is, want anders worden er spelers helemaal gek gemaakt voor er überhaupt een deal is. Blijkbaar zijn die tijden veranderd.

13-07-2022 18:05

Ajaxafc1986 +1007

@FTS95 Dan zou Renchs ook een goede optie zijn met Blind als back-up wat je al eerder aangaf.

13-07-2022 17:45

ajax4ever001 +18774

En weer een boel grinta weg.. zonde dit gaat Ajax nog opbreken als men niet als de donder in Zuid-Amerika gaat rondkijken. Moet er niet aan denken dat we weer spelers als Boilessen 2.0 krijgen die mentaal zwak zijn

13-07-2022 17:43

rodnet +10351

Een gevoelig verlies qua mentaliteit maar een fantastisch bedrag voor een verdediger. Snel versterking zoeken. Met Blind/Wijndal aan de linkerkant lijkt het me veel te mager. Rensch is een optie links centraal maar heeft me vorig jaar op elke positie waarop hij speelde nog niet overtuigd. En de kans is natuurlijk aanwezig dat hij rechtsback wordt.

13-07-2022 17:35

MankeNeliss +9814

Met 55M kan je iets doen. Het grote nadeel is dat je weer automatismen mist.

13-07-2022 17:35

fc Barcelona_ke +19260

waar is de bevestiging over Timber zijn contract gaat verlengen?

13-07-2022 17:08

InOvermarswetrust +3003

Over 2 weken

13-07-2022 17:10

BRAMHOUTEN +3813

Toch denk ik dat de combi schuurs timber of timber blind prima kan in de Nederlandse competitie.

13-07-2022 17:07

wijzijndebeste123 +166931

wij staan top15 vd wereld obv club coëfficiënt. dus goed genoeg voor de eredivisie is niet goed genoeg voor ons. of je moet weer een doorsnee europa league club willen worden.

13-07-2022 17:12

niels1992 +848

De Nederlandse competitie is niet de maat waar gemeten mee moet worden. Met Oleguer, Ozbiliz en Sana werd Ajax ook kampioen, maar internationaal hadden we niks te zoeken.

13-07-2022 17:12

Oxxer +165790 moderator

Waaraan heeft Schuurs te danken dat jij denkt dat hij in de Eredivisie kan? De beste man laat al jaren zien Ajax 1 niet aan te kunnen. De 1e Europese wedstrijd of topper in de Eredivisie die er aankomt valt hij door de mand.

13-07-2022 17:20

Noam +4138

Schuurs en Timber zijn beiden RV

13-07-2022 18:07

Mike1 +5392

De titel zou ook kunnen luiden "Manchester United legt zich neer bij de eisen van Ajax". Het is maar hoe je naar het glas kijkt; half-leeg of half-vol.

13-07-2022 17:01

thajax +7423

Jouw tekst klinkt goed!

13-07-2022 17:03

Mike1 +5392

Thanks!!

13-07-2022 17:30

Ajaxafc1986 +1007

@FTS95 Renchs is rechts en lijkt mij niet geschikt voor Lcv. Blind wel maar je moet wel een back-up hebben

13-07-2022 16:53

FTS95 +16165

Rensch heeft altijd LCV gespeeld ..pas in 1 ging hij rechtsback spelen

13-07-2022 17:03

JOHANisGOD +18498

🚨#Ajax en #MUFC hebben naar verluidt een principeakkoord bereikt over Lisandro Martinez.

Het gaat om een vast bedrag van 55 miljoen euro dat oploopt tot 60 met bonussen. Enige punt van discussie is nu de betalingsstructuur (termijnen). https://t.co/2CmXMYil2Z

13-07-2022 16:49

Jake the Snake +17420

Weeg jij ook de betrouwbaarheid af van de berichten die je post, of post je alles dat nieuw is en dat je op Twitter tegenkomt? Serieuze vraag.

13-07-2022 16:51

JaapStam +137981

Waar je druk om kan maken zeg!!!

13-07-2022 16:55

JOHANisGOD +18498

"Weeg jij ook de betrouwbaarheid af van de berichten die je post?"

Nee, absoluut niet!!!

13-07-2022 16:58

1991 +7787

Jammer, maar een mooi bedrag.

13-07-2022 16:55

Rob.C +8418

Dank voor alle linkjes, dat vind ik echt...
En of het betrouwbare info is, dat maakt mij niet uit.
Goed bezig 👍🏻👍🏻👍🏻

13-07-2022 17:02

Kingoffdatoilet +17303

Nou dat is eigenlijk hetzelfde nieuws wat al weken rond gaat alleen nu lijkt ünited akkoord te gaan met wat Ajax wil.

13-07-2022 16:45

Udenaar +5981

Mocht Nico blijven zou ik hem wel eens als lcv willen zien.

13-07-2022 16:44

kella +1042

Hoe is nico op de rb positie ?

13-07-2022 16:54

Udenaar +5981

Wat zijn we weer grappig en stoer. Als je niks nuttigs hebt toe te voegen aan de discussie over Martinez zijn vervanger zeg dan niks.

Overigens heeft Nico aan het eind van het seizoen ook even centraal gespeeld en dat beviel me best goed. Hij is snel en brengt dezelfde grinta als Martinez.

13-07-2022 17:27

Amsterdamsetrots +4545

Vind persoonlijk zijn passing niet super. Verdedigend lijkt het me een topper op lcv maar opbouwend zeker niet.

13-07-2022 17:38

Ozymandias +159568

Het lijkt erop dat Ajax meer voor Martínez zal krijgen dan Napoli voor Koulibaly en City voor 'home grown' (wat zo'n speler veel meer waard maakt voor Engelse clubs) Aké. Hamstra en Huntelaar lijken het absoluut maximale uit deze transfer te halen.

13-07-2022 16:39

VoorAltijdNummer14 +25481

Dat is wel een eye-opener zeg.

13-07-2022 16:41

Kingoffdatoilet +17303

Ajax pakt de laatste jaren steeds betere transfersommen trouwens. Gaat prima.

13-07-2022 16:46

kella +1042

Nee sinds h2 pas hahahhahaha

13-07-2022 16:55

thajax +7423

Haller had nog wat hoger gemogen. Em Gravenberch ook

13-07-2022 17:05

De3mos +12082

Je zou maar een duo koulibaly - martinez hebben staan.... dan was man u ineens van heel veel problemen verlost geweest. Maar nee ze willen antony achter sancho...

13-07-2022 16:49

sebastiaan1900 +5396

https://www.transfermarkt.com/kalidou-koulibaly/profil/spieler/93128
Contract Koulibaly loopt nog 1 jaar.

13-07-2022 16:52

Kingoffdatoilet +17303

Optie voor Ajax dus

13-07-2022 17:00

Odysseus +14485

Eens. Is een uitstekende deal als we 55 krijgen. Ik hoop overigens niet dat we een deel daarvan gaan herinvesteren in Matvienko. Op basis van alles wat ik heb kunnen vinden lijkt me Rensch in elk opzicht een betere keus. Ik zou ofwel willen investerennin een goede rechtsback (als Rensch voor LCV gaat, wat ik hoop) ofwel een LCV (als Rensch voor rechtsback gaat). Verder hoop ik nog steeds op een spits (Zirkzee ipv Brobbey en mogelijk een transfervrije ervaren spits als daar ruimte voor is. Tadic verwacht/hoop ik op 10 te zien).

13-07-2022 16:55

thajax +7423

Rensch heeft het in 1 niet echt laten zien centraal.... en op rechts is z'n laatste opvallende wedstrijd ook al even geleden.

Eens met jou over Matvienko (we moeten hoger mikken) en spitsen (talentvol+ervaren)

13-07-2022 17:07

Odysseus +14485

Volgens mij heeft Rensch maar een keer de kans als LCV gekregen in een periode dat hij nauwelijks kansen kreeg (na een heel goed debuutjaar) Daar zou ik hem niet op willen afrekenen. Overigens zou ik Avila wel graag naar ons toe komen.

13-07-2022 17:11

fc Barcelona_ke +19260

Ajax zoekt een vervanger, die per direct kan staan in Eredivisie zowel CL.
Avila heeft in Argentinië geen basisspeler en heeft heel weinig ervaring!
dus kan je de naam al wegstrepen net als mijn gewenste naam Valentino Goméz van Velez Sarsfield!

13-07-2022 17:16

Babangida83 +24019

Maar dit is precies wat we willen. In zo'n positie komen, dat je niet hoeft te verkopen en dan de hoofdprijs kunnen vragen. Ondertussen heb je met Rensch en Blind een prima alternatief in handen. Eigenlijk geldt dat voor Antony ook, omdat je Ihattaren daarachter hebt.

13-07-2022 16:55

BRAMHOUTEN +3813

Dat hebben ze prima gedaan. Ik moet zeggen dat die 2 mij wel bevallen

13-07-2022 17:01

thajax +7423

En zonder Ten Hag zou je zo'n bedrag waarschijnlijk niet krijgen.
Goed onderhandeld H2! Nu een waardige vervanger

13-07-2022 17:04

BackInBlack +14705

Good point

13-07-2022 19:01

Jelluhafca +3503

Prima deal voor Ajax (55+) en nu doorschakelen.
Goede vervangers? Zagadou transfervrij/Medina van Lens of betere opties? De beste man uit Oekraïne zou ik niet aan beginnen.

Dan vind ik nog steeds drie plekken onderbezet:
Spits, 3 weg en nog geen vervanger(s), wordt vast hard aan gewerkt
Keeper, 2 weg en 2 oude op leeftijd zijnde keepers en blijkbaar vindt Ajax het risico waard..niet doen en haal aub 1 goede keeper;
Rechtsback, 1 weg en overige (Klaiber & Rensch)
niet geschikt

13-07-2022 16:32

Drummer4ever +1372

Van eerst we verkopen hem niet, naar 60 miljoen verlangen en dan nu ineens maar 55 miljoen verlangen... Kom op zeg, waarom verkopen? Zijn contract in oktober nog opengebroken, verlengt en opgewaardeerd.

13-07-2022 16:32

Ajax1969 +4171

Dat heet handel. Uiteindelijk is Ajax een commercieel bedrijf. De vraagprijs is vrijwel altijd hoger dan er uiteindelijk betaald wordt.

13-07-2022 16:39

Web +178830

Daarom kun je nu zoveel vragen
Stel eens voor dat het contract niet was verlengd

13-07-2022 16:45

Drummer4ever +1372

@Web: Dan had ie nog steeds aantal jaren een contract, dus dan was het niets anders geweest....

14-07-2022 11:05

kella +1042

Omdat hij weg wilt

13-07-2022 16:56

Drummer4ever +1372

@Kella: had ie dan eerder aan moeten denken en niet 1 jaar extra geld opstrijken door contract open te breken en dan ineens wegwillen. Gewoon niet verkopen en volgend jaar pas verkopen, of pas verkopen als je goed vervanger hebt. We hebben hem gewoon nodig...

14-07-2022 11:07

kella +1042

Ja ik snap je... in de ideale wereld zou dat gebeuren. Nu levert hij 50 mil plus op !!! En hopelijk dat dit een seizoen word van de revelaties mbt de jeugdige en reeds afgeschreven spelers. Bijvoorbeeld Rench, Gorter, Schuurs, Ihataren, Bande, kudus en daramy dat die allemaal hun waarde op t veld en op papier zullen gaan verdubbelen op ze minst

14-07-2022 15:03

Drummer4ever +1372

@Kella: Daar kun je toch niet op gokken? Dan ben je verder van huis, niet ver in CL is minder inkomsten, geen kampioenschap is schandalig en ook minder inkomsten. Als je volgend jaar geen CL voetbal hebt dan ook minder inkomsten.

Met hem meer kans om meer geld binnen te harken in Europa dan zonder hem en meer kans om kampioenschap te winnen. Ik zou dus zeggen zorg dat er eerst een vervanger klaar staat die klaar ervoor is en dan verkopen.

15-07-2022 08:30

rich67 +6696

….mooie deal zou dit zijn. Scouten, oppikken, aantal jaren plezier van gehad en nu met dikke winst doorverkopen.

13-07-2022 16:27

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25524

Voor de aandeelhouder prima niet voor de supporters

13-07-2022 16:28

rich67 +6696

Dit soort spelers blijven niet want we zijn nu éénmaal geen Real, PSG, Bayern etc…..

13-07-2022 16:35

mokum007 +6530

Precies, Ajax legt bij zich neer omdat Martínez al een akkoord met MU, en als dat zo gaat dan kan AJAX zeggen 60mln plus 5mln aan bonus en geen gelul anders blijft hij tot zijn contract afgelopen. Klaar.

13-07-2022 16:37

Torman +1998

Dat vind ik onzin, Ajax heeft de afgelopen jaren bewezen keer op keer transfers op te kunnen vangen. Dit werd ook gezegd na ons succesjaar in de cl

13-07-2022 16:42

NoPants +7536

Nee de supporters hebben er inderdaad niks aan dat ajax al jaren een solide financieel beleid voert en daardoor spelers van 20-30 miljoen kan kopen en salarissen van 5 miljoen kan betalen. Dat is echt puur voor de aandeelhouders!

13-07-2022 17:05

kella +1042

Zo hoort t ook

13-07-2022 16:56

pat_socialmedia +412

Vooropgesteld, Lisandro is 1 van onze beste spelers.
Maar als het Ajax lukt 55+ miljoen te krijgen is dat gewoon een top deal van H2.
Ik vind het erg veel geld voor een relatief korte centrale verdediger.
Het verbaasd me omdat er in de PL vooral met grote lange spitsen wordt gespeeld.

13-07-2022 16:23

De3mos +12082

Haaland tegen martinez ging hardstikke goed. En dat is nu wel de beste spits uit de premier league.

13-07-2022 16:24

Patrick78 +53192

Ja maar Ajax was beter dan Dortmund en nu City is beter dan United. 90 minuten tegen Haaland en De Bruyne met Malacia, Varane, Martinez en Dalot……good luck!

13-07-2022 16:32

sebastiaan1900 +5396

Haaland had z'n dag niet. Als ik het goed onthouden heb, had hij drie kansen. Toch?

13-07-2022 16:32

De3mos +12082

Als ze toch slechter zijn is er weinig te verliezen he 😂 bovendien zullen ze al vrij snel tevreden zijn als je maguire en phil jones in je geheugen hebt

13-07-2022 16:34

sebastiaan1900 +5396

Ja. Die wordt van alle kanten voorbij gelopen.

13-07-2022 16:53

Schip +23639

Die deal zat erin. Prima bedrag, zo eerlijk moet je zijn en Martinez heeft nooit moeilijk gedaan en altijd geleverd. Een transfer naar een topcompetitie - de topcompetitie - kun je hem niet kwalijk nemen.

Enige jammere is dat Ajax de opvolger dus nog moet aantrekken. Dan blijf je achter de muziek aanlopen, terwijl de kracht van het transferbeleid in een aantal gevallen is geweest dat deze spelers al waren aangetrokken om klaargestoomd te worden.

Leerproces voor Hunter. Denk dat hij volgend jaar al veel klappen van de zweep heeft gehad die een goeie TD moet krijgen om zijn vak goed te beheersen.

13-07-2022 16:20

Ozymandias +159568

"terwijl de kracht van het transferbeleid in een aantal gevallen is geweest dat deze spelers al waren aangetrokken om klaargestoomd te worden."

Toen had Ajax daar het geld nog voor, nu moeten ze eerst verkopen voordat ze kunnen kopen.

13-07-2022 16:22

FTS95 +16165

Ajax heeft Rensch en Blind voor die positie. Volgens mij nergens voor nodig om direct de markt op te gaan voor een LCV..

13-07-2022 16:32

Kingoffdatoilet +17303

Rensch is nog wel wat minder hoor

13-07-2022 16:49

Schip +23639

Rensch wordt naar ik begrijp in aanmerking genomen voor de rechtsback positie. Lijkt me ook een prima plek om ervaring op te doen en vandaan uit door te groeien naar een centrale positie.

Blind komt tekort gezien afgelopen seizoen. Hij heeft meerdere kansen gehad op die plek en het contrast met het doordekken van martinez, de scherpte in duels en positionering en het meelopen met diepgaande tegenstanders was echt schrijnend.

Blind centraal op het middenveld komt beter tot zijn recht. De sublieme passing van achteruit missen we trouwens ook al meer dan een seizoen.

13-07-2022 16:55

Schip +23639

Ajax heeft dat geld nog steeds, alleen het risico is groter omdat je geld uit het verleden aanspreekt en de inkomsten dalende zijn. Uiteindelijk denk ik dat je er financieel beter mee uit bent. Je zult uiteindelijk toch vervangers moeten halen en vaak duurder, omdat je tot het laatste moment wacht. Dan weet de verkopende club dat je geen opties hebt. En zelf hebben ze dat waarschijnlijk ook niet, zodat ze meer willen hebben.

13-07-2022 16:57

Oxxer +165790 moderator

Zoveel mogelijk cash pakken en zsm een nieuwe sloop kogel halen uit Zuid Amerika, Veldmate heeft er vast een paar in zijn boekje opgeschreven, tegen het financieel geweld uit de PL is Ajax kansloos.

13-07-2022 16:18

Kingoffdatoilet +17303

Ik krijg altijd kriebels als mensen sloopkogels willen halen. Doe mij dan toch maar een voetballende verdediger die ook fel is. Dat zijn vaak niet eens de sloopkogels.

13-07-2022 16:50

Oxxer +165790 moderator

Dan denken jij en ik verschillend over sloop kogels, een goed voetballende verdediger die als het moet keihard ingrijpt en niet zich inhoudt bij een duel om de bal.

13-07-2022 17:16

Kingoffdatoilet +17303

Sloopkogels zijn in mijn ogen lompe schoppers die geen bal kunnen raken. Beetje zoals onze andere lisandro

13-07-2022 17:39

Oxxer +165790 moderator

Wat ik vermoedde verschillende definities.

13-07-2022 17:42

TontoKarnaggel +42634

Fuk, mijn favoriete speler. Gelukkig heb ik al lang geleden door schade en schande geleerd geen spelersnamen meer op je nieuwe tenue te laten drukken.

13-07-2022 16:17

De3mos +12082

Ik had het als 6/7 jarig jongetje ook toen davids uiteindelijk niet mee mocht naar het ek, toen had ik een oranje shirt met zijn naam. Gelukkig was ik jong en lag ik er geen seconde van wakker, blijft me favoriete speler.

13-07-2022 16:21

Qifesh +24917

wel een statement, op die leeftijd al..

13-07-2022 16:29

De3mos +12082

Ik snap je niet helemaal? Mij is het ontgaan waarom hij niet mee mocht. Was te jong

13-07-2022 16:34

Ajax1969 +4171

Davids is toch weggestuurd vanwege een opmerking over een coach die zijn hoofd in een hol stak...

13-07-2022 16:43

De3mos +12082

Ah vandaar! Was ik niet van op de hoogte dankje

13-07-2022 16:47

DeWijsneus +25818

Wie had je dan de laatste keer?

13-07-2022 17:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.