'Ajax in onderhandeling met Lillestrøm over Skaarud (16)'

door Jesse ter Haar 122

'Ajax in onderhandeling met Lillestrøm over Skaarud (16)'

door Jesse ter Haar 122

Laatst geüpdatet

Ajax is in onderhandeling met Lillestrøm over Daniel Skaarud, zo schrijft TV2 uit Noorwegen. Eerder onderging het zestienjarige talent al een trainingsstage in Amsterdam en daarbij heeft hij dusdanig veel indruk gemaakt dat Ajax hem wil vastleggen.

Aanvankelijk bracht de trainingsstage zowel Ajax als Skaarud nog niets. Na zijn periode in Amsterdam maakte hij de overstap immers niet, maar tekende hij juist een profcontract bij zijn huidige club Lillestrøm. Het zorgt ervoor dat de club uit Noorwegen een transfersom kan vragen in de onderhandelingen met Ajax over de linksbuiten. 'Lillestrøm heeft goede kaarten in handen', zo valt te lezen.

De onderhandelingen zijn concreet en lijken zich al in een vergevorderd stadium te vinden. Volgens de genoemde bron bracht Ajax immers al een bod uit op de aanvaller. Tot een akkoord kwam het echter nog niet en dus zal de recordkampioen van Nederland zijn best moeten doen om een deal uit het vuur te slepen. Toch zou Lillestrøm openstaan voor een verkoop, omdat dit nieuwe financiële middelen voor de club met zich zou meebrengen. Sportief directeur Simon Mesfin wil echter geen commentaar geven.

Het is niet bekend welk bedrag Lillestrøm verlangt voor haar pupil, maar mochten de clubs eruit komen, dan lijkt een transfer een kwestie van tijd. Dat wil zeggen: Skaarud zelf lijkt open te staan voor een overstap naar Ajax. De club uit Amsterdam volgt hem al langer en de speler hoopte dat clubs er vorig seizoen al uit zouden komen, omdat hij de stap zelf graag wil maken.

Skaarud maakte debuut al

Ondanks zijn zestienjarige leeftijd heeft Skaarud al ervaring op het hoogste niveau van Noorwegen. Vorig jaar werd hij de jongste speler van Lillestrøm uit de clubgeschiedenis om te debuteren in het profvoetbal. Zeven dagen na zijn zestiende verjaardag mocht hij toen invallen tegen Rosenborg. In totaal kwam hij vorig seizoen tot vijf duels in de Eliteserien, waarna er dit seizoen enkel minuten in bekerwedstrijden volgden.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Zaterdag nemen Borussia Dortmund en Real Madrid het tegen elkaar op in de finale van de Champions League! Krijg nu 50 of 100 keer je inzet terug als Real Madrid zegeviert! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Profiteer van een 50% profitboost bij het maken van een Bet Builder voor de Champions League-finale! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +10151

Ajax is alleen maar bezig 15 en 16 jarigen te contracteren. Leuk, maar daar wordt je geen kampioen mee. We hebben juist ervaring nodig voor het eerste.

30-05-2024 23:47

Tommyshelby +130422

Aaron Bouwman tekent tot 2027.

30-05-2024 18:42

barry1988 +24096

En Skaarud Liked het op Instagram. Dubbel goed nieuws in aantocht?

https://x.com/_Glennmahh/status/1796220264700608793?t=wraXpMT1aoacPHdHGO6KxA&s=19

30-05-2024 18:44

Betuwe85 +21154

Nou dat zijn de aanwinsten die we nodig hebben # sarcasme

30-05-2024 18:42

twynestar +28755

Dit soort reacties hadden we niet verwacht hier #sarcasme

30-05-2024 20:34

BackInBlack +14661

Mooi.

Nu nog Steur uit de handen van Psv zien te houden

30-05-2024 18:13

Web +178830

Dit doet pijn hè
Ik snap het ook niet, de hele jeugdopleiding door lopen
Cruijff als voorbeeld te zien, en dan naar Eindhoven gaan bah

30-05-2024 18:21

Ricoteb +53178

Vader Steur wil veel geld vangen. Z’n broer Roy speelt bij PSV O19 en die blijkt ook een pittig salaris te vangen. Als Sean ook 3-4 ton gaat verdienen, kan pa lekker met pensioen. Dat soort ouders zouden ze echt moeten opsluiten. Zelfde als wat er met Misehouy gebeurd is.

30-05-2024 18:41

ElSandrini +18235

Die klote boeren moeten opflikkeren..... Vieze kut club bah. Nog veel rotter dan Feyenoord.
Echt zon hekel aan alles en iedereen van psv.

30-05-2024 18:59

Web +178830

Dat heb ik dus ook, van vroeger uit al
Ik heb meer met Feijenoord dan PSV

30-05-2024 19:02

Web +178830

@Ricoteb
Ja een zieke wereld is het
Veel geld vangen voor dat je gepresenteerd hebt

30-05-2024 19:04

twynestar +28755

@Ricoteb; nou zeg, een vader die het onderste uit de kan haalt voor zijn kind en hem naar een plek brengt waar hij ongeveer evenveel kans heeft om door te breken in de Eredivisie. Gauw opsluiten zo iemand.

30-05-2024 20:36

KleineReus +6611

"Weer een geldwolf die te vroeg vertrekt. Zullen we over 6 jaar wel weer terugzien bij een excelsiør of heråcles"

30-05-2024 18:11

twynestar +28755

ja andersom hebben we daar veel minder moeite mee he.

30-05-2024 20:37

JohnDylan +23216

Ik schrijf nu al jaren hier op AS dat ik een tegenstander ben van het aantrekken van buitenlandse talenten die niet in eigen land al een vaste basisplaats hebben. In de tussentijd zijn er nog steeds geen buitenlandse talenten via de jeugdopleiding doorgebroken die mij hebben doen twijfelen.

30-05-2024 17:37

Robertini +40035

Over het algemeen ben ik dat zeker met je eens, er zijn misschien uitzonderingen, maar 95% van die gasten breken nooit door.

Vaak zit het mentaal ook niet goed bij spelers die zo vroeg gaan.

30-05-2024 17:59

Web +178830

@JohnDylan

Je kan ze wel vastleggen, maar daar door laten groeien ben ik voor, in een later stadium over laten komen

30-05-2024 18:20

Web +178830

Dan zijn wij het in ieder geval eens
Laat die jonge jongens lekker in eigen omgeving blijven
Pleeggezin moet je tegen kunnen, en vervelen is ook niet goed

30-05-2024 18:49

TooGoodToBeTrue +1943

Is ook logisch hé. Draai het eens om alle jonge talenten die bij ons nog niet zijn doorgebroken die gelijk voor het geld kozen en een grotere competitie. Hoeveel daarvan zijn nu daadwerkelijk doorgebroken en nog een belangrijkere vraag hoeveel daadwerkelijk niet.

Hetzelfde geld voor deze talenten. Bij hun eigen club nog geen basisplaats in een competitie nog slechter dan de eredivisie en in plaats daar strijden voor basis kiezen ze voor de grotere club en het geld en komen ze naar Ajax. Waar ze er snel zat achter komen dat er naast hem nog een berg ander talent rondloopt voor dezelfde positie en er maar 1 kan doorbreken als dat al gebeurd. Dat ontmoedigt ze, daarnaast vreemd land, andere culture, andere taal en je hebt een zeer hoge drempel om hier te kunnen slagen.

30-05-2024 18:31

Ricoteb +53178

Hlynsson heeft ook nog in de jeugd gespeeld toch? Of is die meteen naar Jong gegaan?

30-05-2024 18:43

JohnDylan +23216

Inderdaad, Hlynsson begon in de jeugdopleiding maar ook hij doet mij zeker niet twijfelen. Sterker nog, ik vind Hlynsson juist een goed voorbeeld van het soort talent wat Ajax in eigen land ook kan vinden.

30-05-2024 20:46

Jeugd +24959

Ja je ontkomt er haast niet aan natuurlijk maar verder niet zo boeiend. Er zijn al zoveel van die talenten geweest. Er slaagt toch maar een heel klein percentage.
Tijdje terug Bounida nog eens live bekeken tegen PSV maar dat viel me niet mee hoor.
Totaal niet klaar voor grote mensen voetbal voorlopig en ik vond met name zijn drive zo tegenvallen.
Wat een slap gedoe was dat zeg.

30-05-2024 16:51

Libero +19287

Ik heb hem heel weinig zien spelen, maar in de bekerfinale laatst vond ik hem ijzersterk.

30-05-2024 17:05

Jeugd +24959

Ik vrees dat het een zaalvoetballer gaat worden maar we gaan het zien

30-05-2024 20:30

Janneman16 +449

Zou verboden moeten worden om zulke spelers zo vroeg weg te halen. Minimaal 18 jaar. Wereldwijd!!!

30-05-2024 16:31

JesusZoonVanGod +5943

Er moeten duidelijke regels komen. Maar aan deze mogelijke transfers zie ik geen haken of ogen. Lillestrom ligt bij Oslo, dus in feite ben je zo op en neer gereisd. Als hij een binnenlandse transfer naar Bodo Glimt zou maken, dan zou hij minimaal even ver van huis zijn. Daarnaast is Noorwegen qua cultuur zeer vergelijkbaar met Nederland.

Daarnaast denk ik dat je op je 16e best mee kan beslissen over een hele mooie kans.

30-05-2024 17:36

mvdk +44600 moderator

Dan kunnen we de jeugdopleiding wel opdoeken. Alle jonge spelers worden namelijk overal weggehaald. Is het niet in Nederland, dan in het buitenland.

30-05-2024 17:54

Nr.10 +111766

Okay leuk dit soort talentjes, maar waar blijven de kanonnen?

30-05-2024 16:29

ProfessorX +19827

Uit je bil streek 👈🏽 💩

30-05-2024 17:20

LukaLitmanen +82518

Moderne kinderhandel dit.

Laat een kind van 16 voorlopig in zijn eigen land blijven

30-05-2024 16:06

Ajax27 +19263

Nah niet eens. Genoeg voorbeelden van jongens die op hun 16e hier naar NL zijn gekomen, bij een goed gastouder gezin terecht zijn gekomen, de taal snel machtig zijn geworden en door de verlengde Ajax opleiding sneller daardoor doorstroomde in het betaalde voetbal hier in NL. Lang niet altijd Ajax, maar wel erg regelmatig de Eredivisie wat ze een mooie toekomst bracht.

Anderzijds ook wel weer helemaal mee eens. Opgroeien in je vertrouwde omgeving met je familie en vrienden om je heen is altijd beter voor je ontwikkeling. Pure focus op het voetbal. Als het talent echt zo groot is, dan kan ie gerust op z'n 17e of 18e aansluiten wanneer ie direct klaar is voor Jong Ajax.

Koop 'm van de club, en verhuur 'm meteen weer terug aan diezelfde club zodat ie op z'n 17e of 18e meteen in Jong Ajax kan worden gezet.

30-05-2024 16:23

SpursAjax +6771

Ik ben voorstander van de jeugd versterken! Je moet de beste jeugdopleiding ter wereld zijn! Dus juist investeren in de toekomst! Ook Steur en Zinhagel een goed contract aanbieden! Ajax moet het van de jeugdopleiding hebben wat uiteindelijk miljoenen oplevert! Dus juist op de jeugd moet je nu niet gaan bezuinigen!!!

30-05-2024 15:12

Sportvolgert +41023

Bezuinigen is wat anders dan 16 jarige die nog niks bewezen hebben een half miljoen per jaar te gaan betalen. Hoe ver kan je door slaan. Totale gekte is het.

30-05-2024 15:21

Juichtoon +32937

Ja spelers voetballen niet meer om een scheerapparaat en een cadeaubon. Ajax is een betaald voetbal organisatie...

30-05-2024 15:51

barry1988 +24096

Bij toptalenten is een half miljoen per jaar makkelijk te verantwoorden. Die gasten kunnen je makkelijk voor miljoenen verkopen.

30-05-2024 15:54

Slang3 +46234

Die 16 jarige kan binnen 2 jaar basisspeler zijn in het eerste, dan is het een koopje. Ajax wilt spelers betalen wat ze nu waard zijn, spelers willen wat ze denken waard te kunnen zijn. Uiteindelijk profiteerd Ajax er van met tientallen miljoenen als het goed gaat, en het verlies is een paar ton

30-05-2024 16:03

Sallons@AS +226

16-jarigen verdienen geen half miljoen per jaar bij Ajax. Hoe kom je daar nou bij? Die verdienen niet eens een ton.

30-05-2024 16:05

PuntNaarAchterSVP +5514

Bounida zou 600.000 verdienen, Van Axel Dongen zelfs bijna een miljoen..

https://salarysport.com/nl/football/eredivisie/afc-ajax/

30-05-2024 16:15

Slang3 +46234

Een miljoen is dat inclusief ziekenhuis kosten

30-05-2024 16:47

Sportvolgert +41023

Lees nou eens eerst wat

30-05-2024 16:51

Sallons@AS +226

Zinhagel lijkt naar Feyenoord te vertrekken.

30-05-2024 16:03

Slang3 +46234

Ajax zou eens meer middenvelders en verdedigers moeten halen uit het buitenland. De NLe jeugd slaagt vaker op die posities dan voorin of op goal, dat kan niet puur talent zijn wat ontbreekt. Ook bepaalde mate van training van uit Ajax dat die spelers niet goed genoeg maakt

30-05-2024 14:59

Tommyshelby +130422

Ajax en PSV zijn concreet in de markt voor RSC Anderlecht-talent Jayden Onia Seke (15), zo meldt Het Nieuwsblad. Ook LOSC Lille is nadrukkelijk geïnteresseerd in de diensten van de jonge vleugelaanvaller en ook de Belgische club hoopt nog op een langer verblijf van het talent.

30-05-2024 14:40

DrFootball +15219

Die speelde goed met Anderlecht op de Future Cup. Beste man bij hen.

30-05-2024 15:53

ProfessorX +19827

Ik ben in Tsjechië nu en was bij de Eden Arena geweest , Bohemian en Sparta Praag gelijk ook jeugd wezen kijken maar daar lopen wel wat Galasekjes , Cerny’s Panenka rond best interessant

30-05-2024 17:28

Patrick020 +22550

Prima, dit soort jeugd moet je blijven halen.

30-05-2024 14:30

NipeB +15852

Ze slagen nagenoeg nooit. Ik zou het echt alleen doen als het echt een buitencategorie talent is. Geen idee of deze speler dat is. De overgang op jonge leeftijd, druk omdat je al in een ander land bent, maken de afbreukrisico’s heel groot. Ik geloof hier niet zo in. Beter de beste NL talenten proberen te scouten.

30-05-2024 14:32

WantAmsterdam +116337

Deze speler heeft wel al gedebuteerd in het eerste, dus misschien meer geval Godts, speler die zich via Jong naar het eerste moet spelen.

30-05-2024 14:39

NipeB +15852

Dat had Jeppe Kjaer ook al gedaan. Werd niks. Maar goed, kan deze speler niet inschatten.

30-05-2024 15:14

MosesD +14730

Dat was de Deense Messi volgens sommigen. Moet je kijken waar die nu staat. Triest.

30-05-2024 15:26

DrFootball +15219

Jeppe was echt gruwelijk goed in de jeugd in Denemarken. Heeft het helaas nooit gehaald bij Ajax. Zo zonde.

30-05-2024 15:52

DankzijCruijff +48731

Het is wel echt bizar hoe weinig van dit soort transfers de afgelopen tien jaar zijn geslaagd bij ons. Met zo’n Faberski, die veelal wordt geroemd, vind ik het ook echt nog afwachten. Laat leuke dingen zien aan de bal, maar vind hem nog veel te weinig dominant. Kan ook wedstrijden totaal onzichtbaar zijn.

30-05-2024 14:26

Harrier Du Bois +39140

Precies, het is altijd maar de vraag hoe talentvolle jeugdspelers de stap überhaupt kunnen maken naar Ajax 1, er zijn talloze voorbeelden waar wondertalenten gewoon wegvielen als het richting volwassenheid ging/gaat. Nu met geld strooien om ze maar te hebben, tja.. smijt pas met extra geld wanneer er wat bewezen is denk ik dan.

30-05-2024 14:29

B2tob4 +12089

Wanneer “het bewijs” er is, zijn de grote clubs uit de zandbak er als de kippen bij om zo’n talent in te lijven!

30-05-2024 14:39

Rockanje23 +37212

De voetbalwereld is een jungle. Eten of gegeten worden. Zullen ze in Noorwegen net zo overspannen reageren op zijn vertrek als hier gebeurd wanneer er een jeugdspeler weggaat ?

30-05-2024 14:22

Magic24 +588

Hele dag kinderen halen
Haal eens versterkingen voor Ajax 1!!!

Heel leuk bouwen via de jeugd , maar wij zijn Ajax de grootste club van NL
Haal spelers met aanzien voor het WEER te laat is

30-05-2024 14:18

Spelvreugde +4659

Mislintat haalde heel snel heel veel spelers.

30-05-2024 14:25

WantAmsterdam +116337

De meeste spelers kwamen pas in augustus. Moesten eerste verkopen.

30-05-2024 14:43

Magic24 +588

Zijn veel transfervrije spelers oa Pépé van Arsenal
Speelde in Turkije laatste jaar
Leuke speler kan op alle posities voor in uit de voeten

En zo zijn er nog wel meer
Na het ek is alles het dubbele waard

30-05-2024 20:11

OuweReus +592

Deze speler moet uiteindelijk ook Ajax 1 halen over een paar jaar. Dit is beleid voor de lange termijn. Je kan niet alleen maar spelers halen die er direct staan, maar je moet ook al nadenken over hun opvolgers. Dat is wat er nu gebeurt.

30-05-2024 15:23

Magic24 +588

Laten we eerst een goede basis bouwen voor we verder kunnen bouwen
De basis is het 1e team die brengt het meeste geld binnen

Jeugd vind je overal
In ‘95 waren allemaal straat voetballers

30-05-2024 20:13

ProfessorX +19827

De jeugd heeft de toekomst !

30-05-2024 17:30

eenAjaxfan +20422

Dit klinkt als een bericht van een zaakwaarnemer die zijn speler even in de markt wil zetten door Ajax als geïnteresseerde club te noemen.....

30-05-2024 14:12

AFCA22 +2514

Neehoor dit speelde vorig jaar ook al.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ajax-dichtbij-aantrekken-van-noorse-aanvaller-15

30-05-2024 14:24

Joris.S +382

Moeten ze niet eerst versterking voor ajax 1 halen

30-05-2024 14:03

StevenAFCA +3106

Transfermarkt is nog niet eens open man.

30-05-2024 14:12

mickey2602 +4800

@StevenAFCA,er zijn ook nog transfervrije spelers,die kan je nu al halen.

30-05-2024 15:53

JvdB7 +1034

Wie dan?

30-05-2024 18:32

Hersenspinsel +8365

Die jongen speelt al op het hoogste niveau in Noorwegen.
Dat betekent dat hij binnen 2 jaar al zou moeten kunnen aansluiten.

30-05-2024 14:17

nuff-said +1653

Noorwegen is nou niet bepaald hoog niveau

30-05-2024 15:27

mickey2602 +4800

Ajax momenteel ook niet

30-05-2024 15:53

Hersenspinsel +8365

Noorwegen is een stuk noordelijker dan Nederland, ook is Noorwegen doorgaans ver boven zeeniveau.
On topic.
Ik heb het over binnen 2 jaar aansluiten. Hij kan eerst in de 1e divisie laten zien wat hij kan.

30-05-2024 15:58

Adam24 +39409

Ik zou me bij Ajax vooral eens afvragen waarom buitenlandse talenten zo vaak mislukken voordat je weer miljoenen gaat investeren. Er gaat iets mis bij de begeleiding en de manier waarop ze door de rest van het team worden opgevangen. Wel blij dat ze bij Ajax eindelijk eens een keer een rechtsbuiten willen contracteren.

30-05-2024 13:59

Sportvolgert +41023

Je moet daar gewoon mee stoppen inderdaad. Het waarom is logisch. Het zijn kinderen die je in een compleet andere omgeving stopt, ander taal, geen familie in de buurt enz. Dat heeft zo'n enorme impact lijkt me. Gewoon niet aan beginnen.

30-05-2024 14:02

Amp +38184

Zowel begeleiding als jeugdscouting zouden onder de loep mogen. Zijn natuurlijk genoeg nederlandse talenten die hier ook niet slagen. De factor "weg uit de directe omgeving" valt bij een groot deel dan al weg.
Vraag me af of die buitenlandse talenten die zijn gescout afgelopen (pakweg 15) jaren daadwerkelijk zo goed waren om behoorlijke bedragen aan te besteden. We hebben toen bv die Karlsson, pasqcuali en Bay (?) onder andere in de jeugd gehad, en meer recenter jensen en kjaer. In mijn "supporter"-ogen waren dat niet per se spelers waarvan ik zou zeggen: ja die móét je echt uit t buitenland halen op basis van wat ze laten zien en kunnen. Dat categorie Eriksen, Fisscher, Andersen, Alderweireld, Vertonghen (om maar wat voorbeelden te noemen) werden gehaald snapte ik wel direct. Ondanks dat twee daarvan het niet redden, lieten die wel snel zien dat zij wat konden. Geen idee of er wat mogelijk is en in welke vorm, maar misschien dat er ook (meer) aandacht komt voor het mentale tijdens de scoutingsfase en inderdaad dan doortrekken naar de begeleiding in de breedte (zowel "op de club" als daarbuiten).

30-05-2024 14:16

Libero +19287

Rasmussen dan, €3M en had bijna twee seizoenen in Jong nodig om zijn eerste goal te maken, ging allemaal ten koste van andere (eigen) jeugdspelers die geen miljoenen hadden gekost. En zo nog wel meer die miljoenen kostten en niks toe bleken te voegen, Kuhn bv.

30-05-2024 15:01

stopperspil +11264

Talent van 16 jaar: best wel oud

30-05-2024 13:53

GNBL +90608 moderator

Als eigen talenten niet tegen normale bedragen willen bijtekenen dan moet je ze uit het buitenland halen. De begeleiding moet dan wel echt top zijn, helemaal met gasten van deze leeftijd.

30-05-2024 13:36

C14 +22524

Reken er maar op dat spelers die aangetrokken worden (veel) meer salaris krijgen dan Steur en Zinhagel, om ze over te halen. Net als wanneer je een goede speler van 21 die aardig in de markt ligt aantrekt, die verdient dan meteen veel meer dan Taylor bijvoorbeeld.

Het is logisch want je moet ze overhalen, maar uiteindelijk wel heel scheef.

Ik ben voor minder tot geen talenten uit het buitenland halen, minder aankopen voor Ajax 1 doen en eigen talent meer bieden.

Bij Skaarud, die ongetwijfeld meteen meer salaris aangeboden zou krijgen dan Misehouy, kan je ook zeggen graag of niet. Maar omdat men hem moet zien binnen te hengelen, hoeft dat ineens niet meer zo.

Dan kan je net zo goed Misehouy dat hogere salaris bieden, en geen transfersom, ben je goedkoper uit, en weet je al zeker dat je een talent hebt dat Ajax 1 gaat halen.

30-05-2024 14:46

OuweDibbes +12068

Prima doorgaan met het aanvullen van talent.. Ook dat is de afgelopen jaren mager geweest.

30-05-2024 13:31

wijzijndebeste123 +166578

De nieuwe Mink Peeters?

30-05-2024 13:31

Yaeron +6382

Nee jeppe kjaer.

30-05-2024 13:41

3*stars*3 +23703

Damn, was die gozer vergeten.
Dacht jaren geleden, dat dit hem wel zou gaan worden.
Talent spatte ervan af, toen hij in Denemarken speelde.
Maar na Eriksen, is er gewoon geen 1 Deen meer geslaagd.
Had hoop gevestigd op
Lucas Andersen, Dolberg en later deze gozer.
Alleen Dolberg had 1 top seizoen en dat was het…

30-05-2024 14:12

Ajaxfan16 +27559

Is er al een reactie, met de vraag waarom we hier wel geld voor hebben?

30-05-2024 13:27

Myriad +7179

Goede techniek in de kleine ruimte.

30-05-2024 13:26

fluwelenlinker +12033

Ajax zou vol moeten gaan voor Jaydon Onia Seke van Anderlecht (2009). Is al eens op gesprek geweest paar weken voor de Future Cup. Enorm talent.
Speelde ook mee met Anderlecht op de Future Cup en liet daar zien een erg groot talent te zijn.

30-05-2024 13:21

PaulusH +3185

Nog te jong om naar buitenland te vertrekken.

30-05-2024 13:25

fluwelenlinker +12033

In principe wel maar het is zo'n heerlijk spelertje :-)
Van Anderlecht naar Amsterdam is niet zo'n hele grote stap.

30-05-2024 13:29

JohnDylan +23216

Niet alleen in principe maar ook volgens de FIFA/UEFA regels. Tenzij ouders om niet-voetbal gerelateerde redenen naar het buitenland verhuizen mag een EU jeugdspeler pas op 16 jarige leeftijd een internationale transfer binnen de EU maken.

Dat is waarom het zo dom is dat Ajax tot nu toe geen gebruik maakt van de optie om de eigen jeugd op 15 jarige leeftijd al vast te leggen.

30-05-2024 13:37

Amoaxeldongenn +3612

Dat zou een geweldig vervanging voor Zinhagel zijn

30-05-2024 13:33

fluwelenlinker +12033

Zeer zeker!

30-05-2024 13:34

Tommyshelby +130422

Ajax en PSV zijn concreet in de markt voor RSC Anderlecht-talent Jayden Onia Seke (15), zo meldt Het Nieuwsblad. Ook LOSC Lille is nadrukkelijk geïnteresseerd in de diensten van de jonge vleugelaanvaller en ook de Belgische club hoopt nog op een langer verblijf van het talent.

Handel met voorkennis? 😉

30-05-2024 14:33

fluwelenlinker +12033

Zo zou je het kunnen stellen

30-05-2024 20:19

Tommyshelby +130422

En deze jongen krijgt meer knaken dan pakweg Steur of Acheampong?

30-05-2024 13:21

Broodjebal44 +5727

Waar staat dat?

30-05-2024 13:31

Tommyshelby +130422

Het is een vraag.

30-05-2024 13:31

Broodjebal44 +5727

Het is meer een aanname, je snapt het wel.

30-05-2024 16:05

fluwelenlinker +12033

Misschien heeft Beuker opgevangen dat deze jongen wél graag voor Ajax wil spelen 😉

30-05-2024 13:33

Tommyshelby +130422

Zolang het niet voor scheefgroei zorgt vind ik het best.

30-05-2024 13:35

C14 +22524

Daar kan je zeker van uitgaan. Spelers van buitenaf moeten gelokt worden, net als bij het eerste, waar aankopen, ook al slechter dan de doorgebroken talenten, miljoenen meer verdienen.

30-05-2024 14:50

036AFCA97 +146682

Hopelijk vissen we een keer de nieuwe Haaland of Odegaard uit Scandinavie en niet de nieuwe Jensen of Rasmussen.

Hoop overigens ook dat we snel nieuws krijgen over inkomende transfers. En dan geen Sandler, Cerny, Donny of De Roon aub.

30-05-2024 13:17

Ajax4proud +10962

Een Mbappé zal ook wel leuk zijn, dan is Ajax voorlopig uit de zorgen in de aanval.

30-05-2024 14:17

Ajax Mario +1627

Zou zeker leuk zijn, kunnen we eindelijk 4-5-1 gaan spelen 🙈😂

30-05-2024 19:49

Toni21 +3539

Eindelijk, nog een Scandinaviër! Precies wat we nodig hebben!

30-05-2024 13:15

Hersenspinsel +8365

Vroeger waren dat niet de slechtste, maar tijden veranderen, Laudrup wou al niet meer naar ons.

30-05-2024 14:21

Breuk +25523

Voor Steur is geen geld?

30-05-2024 13:15

behangdelul +32951

Geld genoeg, maar wat heeft Steur al bewezen dat hij de koopsom van deze gast zou moeten ontvangen?

30-05-2024 13:16

Breuk +25523

Wat heeft Skaarud bewezen dan dat hij een transfersom waard is . Al weet ik de hoogte niet. Debuteren bij Lillestrom zegt mij niets. Mislintat vibes.

30-05-2024 13:48

C14 +22524

En een hoger salaris dan Steur hoogstwaarschijnlijk

30-05-2024 14:51

Rymesyt +8190

Het gaat niet om of het geld er wel of niet is, het gaat er om dat Ajax onder Kroes heeft uigesproken voor talenten maar tot een bepaald bedrag willen gaan en spelers ook echt voor Ajax moeten willen spelen. Of dat een goed of een slecht idee is weet ik niet, maar het past in ieder geval wel bij het plan van de Cruijf revolutie.

EDIT: De quote van Kroes:
We schetsen de sportieve stappen en de financiële kaders, die we wel weer wat gaan normaliseren. Spelers die het alleen om het geld te doen is: stop maar. Ze moeten graag voor Ajax willen spelen en beseffen dat Ajax de beste club is om je te kunnen ontwikkelen.'

Dit komt erop neer dat de salarissen bij Ajax flink naar beneden zullen worden gedrukt. 'In onze huidige situatie mag het allemaal best wat minder', aldus Kroes. 'Als een speler niet het gevoel heeft dat Ajax voor hem de club is en hij in het buitenland meer kan verdienen, dan moet hij dat doen. Maar wij gaan proberen ze de allerbeste opleiding te geven en in ze te investeren. Nog meer dan we de afgelopen jaren al deden. En bij Ajax krijgen jeugdspelers kansen. Kijk bijvoorbeeld maar naar Rensch, Hato, Hlynsson, Taylor en Brobbey.'

30-05-2024 13:37

fluwelenlinker +12033

Opvolger van Zinhagel?

30-05-2024 13:12

Amoaxeldongenn +3612

2 jaar ouder

30-05-2024 13:31

BokkieBokstra +11372

Dan denk je meteen aan Tom Lund. Lillestrom Ajax, 2-0. 1977

30-05-2024 13:12

Danielson +50645

Thuis 4-0 toch? ( uit m'n hoofd).

30-05-2024 13:16

BokkieBokstra +11372

Klopt, uit 2-0 verloren, die naam van Tom Lund staat me nog zo bij. Lees net, nooit full prof geweest, wordt beschouwd als de beste Noorse speler aller tijden. Al zal dat nu Haaland wel zijn.

30-05-2024 13:18

Yaeron +6382

Jeppe Kjaer vibes.

30-05-2024 13:10

daslogisch1 +10199

Leuk allemaal hoor, al die mogelijke aanwinsten voor alle teams onder 1 maar eigenlijk is dat nog niet relevant. Het wordt pas leuk als er echt versterkingen komen voor 1, maar dat duurt nog 2 weken want het Transfer Window is nog dicht tot de 17e.

30-05-2024 13:05

Broodjebal44 +5727

Dit is wel echt heel belangrijk, want de kwaliteit van de jeugdopleiding laat te wensen over. Waar we vroeger de beste waren, hebben we volgens mij nu maar 1 of 2 teams kampioen? En de future cup winnen we wel, maar een Anderlecht kwam met geloof ik tien 15 jarigen.

Dit is zeer belangrijk voor over 3 - 5 jaar en de kwaliteit van de jeugdopleiding. Staat dan wel even los of deze jongen genoeg kwaliteit heeft, geen idee.

30-05-2024 13:33

Koningtoto +60893

Is NiEt voOr AJaX 1. IkKe ProBleeM mEe HeB

30-05-2024 12:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.