Ajax had Emanuelson moeten verkopen

door anita62 58

Ajax had Emanuelson moeten verkopen

door anita62 58

Laatst geüpdatet

Het heeft er alle schijn van dat de finale van de play-offs een confrontatie oplevert tussen Ajax en FC Twente. Voor beide clubs lijkt de returnwedstrijd een eenvoudige opgave te worden.

Wie Ajax op Hemelvaartsdag zag spelen, mag ze misschien verwijten dat ze niet veel duidelijker afstand namen van de Friezen. Op de overwinning was niks af te dingen, die was volledig terecht. Zo superieur als Ajax leek, zo matig geïnspireerd oogde Heerenveen. Gertjan Verbeek had die inspiratieloze houding van zijn spelers al aangekondigd op grond van de training. Dat was geen zandstrooien in de ogen van de tegenstander geweest, maar bleek gewoonweg de realiteit.

Zelfs als Klaas Jan Huntelaar een offday heeft en onzichtbaar over het veld sjokt, blijkt Ajax als team een surplus aan offensieve kwaliteiten te hebben. Luis Suarez mag daarbij alle complimenten krijgen. Hoe de Uruguaan sleurde, sprintte, versnelde en zijn stinkende best deed ook zonder bal, maakte hem zonder twijfel de beste man van het veld.

De inbreng van Edgar Davids blijft voor Ajax belangrijk. Ik weet zo snel niet een speler, die op die positie en met die drive een goede vervanger zou zijn. Dat hij en Van Basten geen vrienden zijn, mag toch nooit een beletsel zijn het contract met een jaar te verlengen. Toen Edgar in de 55e minuut uitviel, zag je dat Ajax zoekende was. Vooral Siem de Jong had het daar behoorlijke moeilijk mee.

De achilleshiel van dit elftal blijft Urby Emanuelson. Hij verdedigt heel matig, heeft veel te veel overtredingen nodig en speelt in de opbouw veelal verkeerd in en zorgt daarmee onmiddellijk voor balverlies. Eeuwig zonde dat Ajax hem in de winterstop niet voor die 6 miljoen euro aan Tottenham Hotspur heeft verkocht. Na zoveel ellende veroorzaakt te hebben in de tweede helft van dit seizoen, ontvangt Ajax nooit meer een soortgelijk bedrag.

Geen zorgen voor maandagavond, want als Ajax waakt voor onderschatting, dan sturen ze Heerenveen moeiteloos met vakantie. Men kan zich ver

Lees meer over:
Plaats reactie

Albertoo +0

hmm wat vreemd
het is gewoon geen linksback
of heeft iedereen de ogen in zn naad zitten?
zien toch zelf ook wel dat hij het best op linksmid of linksvoor speelt?

03-05-2008 16:25

masterrr +1

Laat ze maar zeuren Urby. Je bent nog jong, je komt er wel weer bovenop.

Over een jaartje zeggen we in koor: wat een befaamde linkspoot zeg!

03-05-2008 15:34

Ajachiedje +0

Gomes
Silva Alex Huth R.Carlos
Seedorf Gourcuff Riera
Suarez Huntelaar Sulejmani

Tzal nooit gebeurn mr t0g

04-05-2008 15:02

DAVIDOVIC +0

nee babel links en messi op rechts

04-05-2008 20:23

marcoocoo +1

valdes
Silva Alex Huth R.Carlos
Seedorf Gourcuff Riera
messi Huntelaar Sulejmani

lijkt me beter :D

04-05-2008 20:56

edelsalvador +0

Hoorde de negatieve reacties niet toen urby een linie of twee verder speelde? hij kan er volgens mij niets aan doen dat vertonghen geschorst was, en dat ajax niets voor de breedte achterin gehaald heeft.

04-05-2008 00:21

Cello +52981 moderator

Urby is een goede voetballer. Ja dat is ie, wanneer je hem vergelijkt met een A-junior. Dan is ie goed ja!. Maar goed kunnen voetballen is niet goed genoeg tegenwoordig. De helft van het spelletje wordt tegenwoordig bepaald door mentale inhoud. En die is er niet!. Verdedigen kan ie niet!. Aanvallend gezien gaat het beter, maar zoals de schrijver ook al stelt van de column...hij maakt ook daar best veel fouten. Dan wordt gezegd, hij is jong, hij komt er wel, het is een dip. Tsja...een dip van ruim 2 jaar inmiddels, dat noem ik geen dip meer, eerder een tekortkoming. En als ie tijd nodig heeft, moet leren, etc...dan is ie niet geschikt voor Ajax-1, maar eerder JongAjax, waar je nog wel eens fouten kan maken en bezig kan zijn met leerproces. Ajax-1 is geen proeftuin, geen leerproces op deze manier.

02-05-2008 18:13

Cello +52981 moderator

Wanneer je in Ajax-1 speelt behoor je top te zijn. Dan kan er heus wel eens een paar wedstrijden minder zijn, maar nooit op de manier zoals het met Urby gaat en dan ook nog eens het gebrek aan inzet. Bij Ajax-1 hoor je te presteren en hoor je niet aan te komen met excuses. Elk jaar gaat Ajax voor alle prijzen en dan kan je niet aankomen met excuses zoals je veel supporters hoort opvoeren als het Urby betreft. Met dit soort spelers gaan we dus op deze manier nooit de stap omhoog maken, die we allemaal zo graag zien. Wanneer Urby dus meer tijd nodig heeft is ie nu nog niet geschikt voor Ajax-1 en kan ie beter verder gaan rijpen in JongAjax òf worden uitgeleend. Maar zoals het nu gaat kan echt niet langer in ons vlaggeschip, Ajax-1.

02-05-2008 18:12

Devinho18 +0

Van mij mag hij blijven!

02-05-2008 17:56

Pitsko +0

egotripper, van mij mag ie oprotten, we hebben vertonghen daar al staan. Das pas een topper!

02-05-2008 14:30

cornewinter88 +0

Waarom wordt er hier al weer gesproken over een eenvoudige opgave:S We zijn er nog niet hr!

02-05-2008 14:04

DHsuarez16 +1

bla bla bla, achteraf lullen

02-05-2008 13:39

babeldeman +1

Je kan veel zeggen, maar gister speelde Urby erg goed en kort op Beerens dus die kon geen kant op, vond hem dan ook een van de beste!

02-05-2008 13:02

furby +0

heitinga heeft ook een drama seizoen gehad en werd door iedereen uitgefloten en moet je kijken hoe hij er nu bij staat en zo kan het bij urby net zo zijn volgend seizoen met nieuwe vertrouwen beginnen en zult zien dat tie dan weer opstaat

02-05-2008 12:39

KMS +0

helemaal mee eens, men vergeet idd welleens hoe voetbal met t koppi gespeeld wordt. Urby heeft in zijn begin jaren voor AFCA1 erg goed gespeeld voor zo'n klein manneke. Daarom is hij ook bij het Nlds elftal gehaald. Ik denk dat het vertrek van zn maatje Babel zwaar heeft gewogen, Urby moet weer power gaan voelen. Laat hem volgend jaar maar weer heerlijke rushes uitvoeren, verre afstand schoten, met vertrouwen en bluf spelen. Dan is hij de held en huilt men weer als hij voor een aantal miljoen naar et buitenland vertrekt.

02-05-2008 14:16

Pitsko +0

ja, maar je moet er wel voor vechten, als je hem ziet staan van ik ben de beste dan denk ik van flikker maar lekker op jh, we hebben betere voor die positie

02-05-2008 14:31

pias0013 +0

1 groot verschil Heitinga heeft een blessure gehad. Hoe je het went of keert ik schat dat Urby bij ca. 50% van de tegentreffers direct of indirect door persoonlijke fouten betrokken was en dat is simpelweg te veel. Wanneer je weer terug wil naar de top, moet je simpelweg afscheid nemen van net niet spelers en daar is hij er 1 van!

02-05-2008 17:39

MRB +0

Ja maar Heitinga heeft mentaliteit om zich terug te knokken uit een dip en Urby niet die zit al 2.5 jaar in een dip!

02-05-2008 21:11

meinuh +0

urby moet blijven!!!

02-05-2008 12:01

nimrodi +110

wat een onzin. Urby heeft gewoon een slecht seizoen gedraaid. Hij is super talentvol, vooral als middenvelder.

02-05-2008 11:56

POEPCHINEES +0

Nie fokke met furby..

02-05-2008 11:51

Flokky +0

je moet emanuelson echt niet verkopen maar omscholen naar aanvallende middenvelder, links voor, heb je tenminste iemand die een voorzet kan geven

02-05-2008 11:36

sander84 +0

Peter van de Rijt heeft zeker gelijk. Ik zei het ook al toen Tottenham en Roma aanklopte bij Ajax. Nu krijgen ze nog maar de helft!

02-05-2008 11:01

marien +0

tja, het is inderdaad een zwakke schakel op verschillende posities maar laten we met respect blijven praten over deze ajacied

02-05-2008 10:29

Majax1 +0

Urby is geen linksback, geen linkermiddenvelder en geen linksbuiten. Hij zit overal een beetje tussenin.
Ik heb liever echte specialisten op hun eigen positie dan allrounders.

02-05-2008 10:18

Mlvnajax +0

van basten moet gewoon met de spelers individueel gaan praten wat zijn toekomst is en wat zij sterke en zwakke punten zijn.

02-05-2008 10:13

Stip +0

EINDELIJKIEMAND DIE HET OOK ZIET...NU DE AJAXLEIDING NOG

02-05-2008 10:13

Cello +52981 moderator

Wanneer je in Ajax-1 speelt behoor je top te zijn. Dan kan er heus wel eens een paar wedstrijden minder zijn, maar nooit op de manier zoals het met Urby gaat en dan ook nog eens het gebrek aan inzet. Bij Ajax-1 hoor je te presteren en hoor je niet aan te komen met excuses. Elk jaar gaat Ajax voor alle prijzen en dan kan je niet aankomen met excuses zoals je veel supporters hoort opvoeren als het Urby betreft. Met dit soort spelers gaan we dus op deze manier nooit de stap omhoog maken, die we allemaal zo graag zien. Wanneer Urby dus meer tijd nodig heeft is ie nu nog niet geschikt voor Ajax-1 en kan ie beter verder gaan rijpen in JongAjax òf worden uitgeleend. Maar zoals het nu gaat kan echt niet langer in ons vlaggeschip, Ajax-1.

02-05-2008 07:59

Cello +52981 moderator

Urby is een goede voetballer. Ja dat is ie, wanneer je hem vergelijkt met een A-junior. Dan is ie goed ja!. Maar goed kunnen voetballen is niet goed genoeg tegenwoordig. De helft van het spelletje wordt tegenwoordig bepaald door mentale inhoud. En die is er niet!. Verdedigen kan ie niet!. Aanvallend gezien gaat het beter, maar zoals de schrijver ook al stelt van de column...hij maakt ook daar best veel fouten. Dan wordt gezegd, hij is jong, hij komt er wel, het is een dip. Tsja...een dip van ruim 2 jaar inmiddels, dat noem ik geen dip meer, eerder een tekortkoming. En als ie tijd nodig heeft, moet leren, etc...dan is ie niet geschikt voor Ajax-1, maar eerder JongAjax, waar je nog wel eens fouten kan maken en bezig kan zijn met leerproces. Ajax-1 is geen proeftuin, geen leerproces op deze manier.

02-05-2008 07:52

afcamuc +0

Urby komt er nog wel!

02-05-2008 02:00

Rogyros +0

Ik vind Emanuelson een hele goeie voetballer, het is alleen geen verdediger. Davids zou een goede mental coach voor hem zijn. Heeft ie denk ik nodig. Uiteindelijk denk ik wel dat Emanuelson het beste is als linkermiddenvelder in een 4-4-2 systeem. Maar hij is zeker nog van waarde voor AJAX.
Vind Vertonghen overigens een veel betere back.

02-05-2008 01:22

MRB +0

Hij is ook een zwakke middenvelder, wij komen altijd een mannetje tekort op het middenveld als onze dromer daar staat!!!

02-05-2008 08:01

Pitsko +0

Dus je moet om Emanuelson 4-4-2 gaan spelen? Nooit doen, nu draait het lekker op 4-3-3 ! gewoon laten zo

02-05-2008 08:27

Stefano +0

Als we volgend jaar 433 blijven spelen zie ik inderdaad weinig kansen voor Urby. Of van Basten moet erin slagen de echte Urby weer naar boven te halen.

En als we 4231 gaan spelen (systeem van NL-elftal) dan kan hij wel goed hangend op links spelen. Maar dat systeem is niet ideaal voor bijvoorbeeld Suarez die dan ook verdedigend zijn werk moet doen... en laat die maar lekker aanvallen en de rest zijn verdedigende werk doen.

02-05-2008 10:32

ajax19 +0

Een beetje zielig dit. Is gewoon een goede voetballer die met meer gogme moet gaan spelen. Maar gewoon een goede speler!

02-05-2008 00:37

willemajax +0

laat urby gewoon blijven, die zit gewoon in een dip. Spelers als Maduro en Heitinga hebben precies hetzelfde gehad

02-05-2008 00:31

Warrior +1

Ja, en alleen Heitinga is er bovenop gekomen. Urby is een straatvoetballertje gebleven. Daar kun je zonder gevolgen spelen zoals hij doet, niet het eerste van Ajax.

02-05-2008 08:34

ranger +0

niet moeten verkopen maar weg geven

02-05-2008 00:22

ajaxforlive +0

emanuelson moet gewoon een keer met jong oranje meedoen. zodat hij zich daar kan bewijzen. en mischien komt dan een mooie club voor hem. zoals drenthe bijv. ajax is blij en emanuelson is blij, probleem opgelostnou volgens mij wil Ajax Emanuelson niet kwijt.. dus niet beide partijen zullen blij zijn met dat scenario

hoezo zou ajax niet blij zijn. hij speelt niet constant.

02-05-2008 00:13

gusanito +5454

naja dat is voor mij ook een raadsel, maar het zijn feiten.. ook die zijn helaas niet altijd te verklaren

02-05-2008 00:14

ajaxforlive +0

emanuelson moet gewoon een keer met jong oranje meedoen. zodat hij zich daar kan bewijzen. en mischien komt dan een mooie club voor hem. zoals drenthe bijv. ajax is blij en emanuelson is blij, probleem opgelost

02-05-2008 00:09

gusanito +5454

nou volgens mij wil Ajax Emanuelson niet kwijt.. dus niet beide partijen zullen blij zijn met dat scenario

02-05-2008 00:11

ajaxforlive +0

ben het totaal niet eens met deze advertentie emanuelson is een grote goede talent. hij moet zich gewoon op een positie concentreren niet dat hij een keer in de aanval speelt en dan weer in de verdediging. moet je het eens bij jezelf voorstellen. dan ga je het ook niet leuk vinden

02-05-2008 00:03

gusanito +5454

het ligt niet aan z'n kwaliteiten, het ligt aan zn instelling.. daarom maakt het ook niet uit waar je hem neer zet.. highlow.nl legt het er alleen wel erg dik op en dat vind ik niet terecht.. ik hoop dat Urby het ongelijk van vele hier gaat bewijzen, maar ik vrees van niet

02-05-2008 00:05

rosumohan +1

hij is gewoon geen back dat zie je gewoon aan zijn spel.

02-05-2008 00:02

ajaxforlive +0

ben het totaal niet eens met deze advertentie emanuelson is een grote goede talent. hij moet zich gewoon op een positie concentreren niet dat hij een keer in de aanval speelt en dan weer in de verdediging. moet je het eens bij jezelf voorstellen. dan ga je het ook niet leuk vinden

02-05-2008 00:02

Raydo +1523

Emanuelson is inderdaad een (bij tijd en wijlen) onthutsend slechte speler. Ongelofelijk nonchalant, weinig rendement en het inzicht van een garnaal.

Maar verkopen?! Achteraf bekeken, misschien wel. Maar op dat moment was Ajax totaal niet in de positie om te verkopen. We hadden (en hebben nog steeds) zo weinig keus in de verdediging dat hij er wel bij moest blijven.

01-05-2008 23:55

gusanito +5454

ben het niet helemaal eens met dit stuk, maar vind wel dat Urby al bijna 3 jaar gewoon ondermaats presteerd.. Ik hoop dat hij gaat leren van v.Basten, maar vrees van niet.. De reden daarvoor is dat Urby zichzelf te goed vind, hij heeft een bepaalde nonchalance/arrogantie in zn spel zitten wat Ajax ontzettend veel tegengoals kost.. Ik ben bang dat hij daar in niet te veranderen is..

01-05-2008 23:51

DeMeer +0

eens!! zet de oogklepen eens af deze speler is geen half geen back en geen ajax speler,het is een dromer die veel punten heeft gekost en europees voetbal met zijn acties,ik heb niks tegen de jongen maar hij komt veel tekort

01-05-2008 23:57

Bergkamp10 +18

Nee, niet eens. Ik heb net de samenvatting zitten kijken en toen verdedigde Urby de bal over de zijlijn, een van de weinige goede verdedigende acties. Daarna vertrok ie zijn gezicht zo van: "waarom moet ik dit doen"? Verdedigen ligt hem niet, zet Urby maar aanvallend linkshalf. Gaan we kijken wat er gebeurt.

02-05-2008 00:01

DeMeer +0

hij verdedigde een bal over de zijlijn?en nu gaan we Urby inzetten in de aanval,ik hoop met je mee.top argument om een ajax speler te houden,hij verdedigd 1 keer over de lijn en die 4 of 5 keer dat ie verkeerd dekt vergeten we maar,het is maar Ajax

02-05-2008 00:09

Bergkamp10 +18

Als je leest is het geen argument, maar een punt waar ik naartoe wil. Dat verdedigen hem totaal niet ligt. Zet hem linkshalf, de laatste wedstrijden heeft Koster hem meer aanvallend gebruikt. Daar kwam ie veel beter tot zijn recht en toonde ie ook waar ie goed in is.

02-05-2008 00:18

CruijffAjax +0

Urby speelt goed als middenvelder niet als verdediger maar ja de linksbackpositie is matig bezet dus moet hij er soms spelen

01-05-2008 23:50

Rosenberg19 +0

deze jongen gaat groeien onder van basten,
koster gebruikt urby totaal verkeerd

01-05-2008 23:41

foshoquz +0

Precies wat ik vandaag dacht toen in de wedstrijd tegen Heerenveen zag.

01-05-2008 23:27

Jeremy007 +4

emanuelson is geen linksback :) die hoor je linkshalf te zetten dan is hij op z'n best :) kijk maar naar maxwell een paar jaar terug :)

01-05-2008 23:25

Ontevreden +0

ik vind dit maar een triest stuk..

emanuelson speelde niet voor niets al een paar keer in het nederlands eftal,

die jongen kan het egt wel en gaat er egt wel komen. men weet gewoon dat je urby niet agter moet zetten, komt op het middenveld veel beter uit de voeten,

daar komt bij dat emanuelson nog jong is, dat zie je denk ik over het hoofd

01-05-2008 23:17

Japse +0

Penalties Glasgow Fiorentina

01-05-2008 23:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.