[Update] Olympique Lyon bevestigt ontslag Bosz

door Gino Haverkamp 526

[Update] Olympique Lyon bevestigt ontslag Bosz

door Gino Haverkamp 526

Laatst geüpdatet

Peter Bosz is per direct ontslagen bij Olympique Lyon, zo meldt ESPN. De Nederlandse trainer wordt volgens bronnen op straat gezet wegens tegenvallende resultaten bij de Franse club. Olympique Lyon staat momenteel zevende in de Ligue 1.

Na vier nederlagen op rij stond de druk vol op de oefenmeester, die vrijdagavond niet verder kwam dan een 1-1 gelijkspel tegen Toulouse in eigen huis. Vorig seizoen presteerde Lyon onder Bosz ook teleurstellend. De ploeg eindigde slechts als achtste.

Door deze slechte klassering werd naast Europees voetbal gegrepen. Toch mocht Bosz blijven zitten. Lyon startte het seizoen goed met een reeks van vijf wedstrijden waarin niet werd verloren en dertien punten werden gepakt. Na het verlies op bezoek bij Lorient kwam de klad erin. Van de laatste vijf competitiewedstrijden gingen er vier verloren en werd dus één keer gelijk gespeeld.

De Apeldoorner was in het seizoen 2016/17 hoofdcoach bij Ajax, waar hij de finale haalde van de Europa League. Tegen Manchester United werd uiteindelijk met 0-2 verloren. Hierna vertrok de keuzeheer naar Borussia Dortmund.

Update - (Zondag 9 oktober 21.45 uur) - Olympique Lyon bevestigt ontslag Bosz

Peter Bosz krijgt zijn congé bij Olympique Lyon, zo meldt de club via de officiële kanalen. Dit vanwege de matige prestaties van de Franse topclub van weleer. Vier van de laatste vijf competitieduels gingen verloren en er werd daarnaast een keer gelijkgespeeld. Daarmee staat de club uit de gelijknamige stad slechts negende in de Ligue 1. Ook stafleden Rob Maas en Terry Peters vertrekken bij Olympique Lyon, dat razendsnel een vervanger heeft aangetrokken voor Bosz: Laurent Blanc.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax27 +19263

@Terror Jaaap!!!!!!!

Bosz had 1 plan, aanvallen. Als ie dat niet kon, was er geen plan-B. Alleen omdat ie een geweldig centraal duo had met de Ligt en Sanchez kregen we de goals niet om de oren.

Bosz heeft een generatie zelf opgeleide spelers naar de klote geholpen waarvan we nooit zullen weten hoe ver hun plafond had kunnen reiken als Bosz er gewoon normaal mee omgegaan was. Waar het jaar ervoor Riedewald, Tete, Bazoer en in mindere mate El Ghazi werden geprezen en werden gezien als de toekomst voor Oranje, hielp Bosz ze alle 4 naar de klote. Veltman werd boven Tete gekozen, tot ergenis van de bondscoach die Tete bleef selecteren en opstellen, en Veltman niet eens bij de groep haalde. Traore mocht iedere week voor eigen succes blijven voetballen en bijna alleen maar in Europees verband schitteren maar El Ghazi kreeg geen enkele kans op minuten meer. Riedewald werd ondanks dat hij ontzettend goed speelde en meermaals door iedereen werd vergeleken met Rijkaard op de bank gezet. En Bazoer... tjah die heeft het zelf verneukt. Ik vraag me heel erg af hoe deze 4 het hadden gedaan als ze het vertrouwen van Bosz hadden gekregen en 3-4 jaar in het eerste van Ajax hadden gespeeld. Ik weet bijna zeker dat de carrieres van deze mannen er dan heel anders uit gezien hadden.

Bosz is een one-trick-pony. Waar hij geweldige wedstrijden in de EL neerzette, vloog hij er een paar keer bijna uit. Alleen maar door z'n eenzijdige aanvallende spel, wat gewoon op veel momenten erg naief was, zijn we met alle geluk van de wereld in de finale belandt. En in die finale zag de hele wereld na 10 minuten dat de tactiek van plan A het niet ging worden. Bosz liet echter alles keurig netjes staan en werd kansloos afgedroogd door United.

Nog nooit in z'n carriere heeft ie een noemenswaardige prijs gewonnen. Wil je een trainer die niet weet wat het is om prijzen te winnen? Die na 1 jaar voor het geld in duitsland koos zonder hier prijzen te winnen? Die bij Dortmund sterk startte, maar in de Duitse competitie hadden ze 'm sneller door als hier en zakte hij snel door het ijs. De 2 clubs daarna zijn ook. op een drama uitgelopen. Waar hij vorig jaar al kansloos als 8e eindigde, stonden ze nu weer 9e waar de club jarenlang daarvoor altijd in de top-4 eindigde.

Dat is Bosz... en die wil je zoooo graag voor de groep hebben? Op basis van wat?
Zoveel onwaarheden in je verhaal wat dan 28 likes krijgt... netjes AS'ers, weten we dat niveau ook weer.

10-10-2022 11:54

Brakkenelis +3528

Het mooie is dat hij insinueert dat wij nep-supporters zijn omdat we geen fan zijn van een passant die de club voor het geld heeft verlaten na 1 (grotendeels gefaald) seizoen.

Het maakt mij echt niet uit of het een Nederlander of buitenlander die voor de groep staat zolang het Ajax verder helpt. Alleen zijn er simpelweg geen beschikbare Nederlandse coaches die Ajax verder kunnen helpen. Met Bosz haal je iemand binnen die een aantal wedstrijden leuk voetbal laat zien om vervolgens in te storten, kortom je bereikt er net als met Schreuder niks mee.

De enige Nederlandse opties zijn Ten Hag maar die zit net bij ManU en heel misschien van Gaal maar die kapt er vermoedelijk mee.

Slot is overhyped, belandde met Feyenoord op de 3e plek wat je al verwacht van die club en Conference League is lachwekkend.

Ik wil graag een frisse wind zien, een moderne (buitenlandse) coach, die voor fris aanvallend voetbal staat. Maar met name een coach die ook vedettes op de bank zet of wisselt als ze niet presteren.

Met Bosz krijg je hetzelfde geneuzel als met Schreuder dat enkele spelers niet of nauwelijks gepasseerd worden. Plus daarbij dat hij vast en zeker buddies met Klaassen is dus daar kom je dan ook niet vanaf.

10-10-2022 13:07

Juan62 +46719

Toch heb ik nog steeds hoop dat het onder Schreuder wel gaat lopen.
Onder Ten Hag was het begin ook niet best.
Vergeet niet deze spelers moeten elkaar ook leren kennen ( welk been aanspelen etc
Automatismen slijp je erin met tijd

10-10-2022 13:16

Brakkenelis +3528

Het verschil met Ten Hag is dat de lijnen zichtbaar waren maar niet goed uitgevoerd werd. Bij Schreuder zit er geen lijn en zichtbaar idee achter zijn opstellingen en tactiek. Ik heb geen verbetering van het spel waargenomen in de afgelopen weken, sterker nog het wordt er eerder minder op.

Dit oogt eerder op een beetje klooien in Fifa of Football Manager voor de lol zonder een vastgesteld doel wat Schreuder doet.

Ik zit er niet op te wachten dat Ajax volgend seizoen Conference League speelt omdat Schreuder maar mag lopen aanklooien.

10-10-2022 13:28

Ajax27 +19263

Grotendeels eens met je stuk, behalve over Slot. Ik denk wel degelijk dat het een heel erg talentvolle trainer is met een goede eigen visie. Of dat de visie is waar Ajax bij past, geen idee, maar het is een man met een goede kijk op voetbal.

Als je ziet wat hij met weinig middelen bij Feyenoord voor elkaar bokst, ben ik juist heel erg benieuwd hoe hij het zou doen bij een club met meer middelen. Dus nee, overhyped vind ik 'm zeker niet.

Wat Ten Hag betreft, ik vind het wel mooi (niet bij jou, maar in het algemeen) dat steeds meer AS'ers en andere fans nu in beginnen te zien hoe belangrijk Ten Hag voor deze groep was. Veel mensen riepen jaren "...ja met zo'n selectie wordt iedereen gemakkelijk kampioen en haal je gemakkelijk goede resultaten in de CL". En ook Ten Hag zag jaarlijks z'n beste spelers weggekocht worden en moest er anderen voor inpassen die op dat moment nog niet zo ver werden, maar groot werden onder zijn hoede.

Schreuder heeft hetzelfde... ontzettend veel potentie in de groep, er is met miljoenen gesmeten voor sterke aankopen, er zijn spelers gehaald die direct inzetbaar zijn, anderen die moeten groeien naar het niveau. En er zijn nog voldoende spelers aanwezig die er eerst ook waren. En toch krijgt hij het op dit moment nog niet voor elkaar.

10-10-2022 14:07

Ajax27 +19263

Ik hoop het ook... maar ik denk dat Schreuder er de persoonlijkheid niet voor heeft. Ten Hag is denk ik veel meer een soort van Gaal. Een grote persoonlijkheid, een leraar met regels, iemand die gezag uitstraalt, laat zien wie de baas is maar de juiste mensen in het team meer verantwoordelijk geeft en zo duidelijke lijnen uitzet.

Schreuder is net als Koeman iemand die een arm om je heen slaat, een people manager. Met sommige selecties kan dat, en krijg je juist daardoor dat spelers boven zichzelf uitstijgen. Maar in veel gevallen zie je toch dat talenten, zeker jonge talenten, structuur nodig hebben. Een duidelijke lijn, een duidelijke visie, veel afspraken, minder vrijheid.

10-10-2022 14:11

Brakkenelis +3528

Ik zeg niet dat Slot een slechte trainer is, betere optie dan Bosz en Schreuder dat sowieso. Maar denk wel dat hij het onderspit delft in verhouding met Ten Hag.

Verder zijn er geen Nederlandse trainers waarvan ik denk daar kan Ajax successen mee behalen op korte en lange termijn.

Dan kom je al eerder op buitenlandse trainers uit.

10-10-2022 15:10

Brakkenelis +3528

Maar zelfs als people manager faalt hij, daar zelfs Klaassen die geen recht heeft van spreken ging beklagen over speeltijd.

Hij heeft al minimaal 3 spelers op de kast gejaagd in enkele maanden tijd (Klaassen, Brobbey, Kudus o.a.)

10-10-2022 15:12

Ajax27 +19263

We konden pas zien hoe Ten Hag werd toen hij zn eerste echte grote club moest trainen. Als Ten Hag naar Feyenoord was gegaan had ie niet 4 x een kampioenschap gehaald en geen halve finale CL, en ook niet nu een transfer naar United behaald. Was Ten Hag dan een mindere trainer geweest?

Ik denk dat als je Slot bij een club zet met middelen, zoals Ajax, dat hij nog veeeeel meer kan laten zien dan dat ie nu kan laten zien met beperkte middelen.

11-10-2022 09:51

Brakkenelis +3528

Dat zou je ook van Schreuder denken, dat pakt niet echt bepaald top uit. Hoeveel coaches hebben we tot dusver gehad die zelfs met meer middelen dan de rest een soepje ervan hebben gemaakt?

Slot zou net als Schreuder/Bosz zich laten leiden door hiërarchie binnen het elftal i.p.v. Mensen laten banken als het niet loopt.

11-10-2022 10:08

TsigalkoAFCA +1752

Dat van de Ligt klopt natuurlijk niet. Viergever heeft bijna dat hele seizoen in de basis gestaan.

10-10-2022 14:05

Ajax27 +19263

Nee hoor, bij die geweldige 'successen' die we onder Bosz hebben behaald (lees: de finale van de EL halen) heeft de Ligt in de wedstrijden tegen Kopenhagen, Schalke, Lyon en United bijna alles gespeeld.

Sowieso stond vanaf februari ergens bijna standaard op wat wedstrijden na De Ligt erin. Hij belandde daardoor ook al in mei in het NL elftal in de basis tegen Marokko.

Door blessures en schorsingen speelde Viergever een aantal keren niet, Sanchez een aantal keren niet en Sinkgraven ook verschillende keren niet. En bij alle 3 de spelers werd de Ligt gebracht en verhuisde Viergever naar LCV of als LB.

10-10-2022 14:35

Maikel +6862

Fantastisch commentaar Ajax27 en ieder!!! woord is waar. Geen speld tussen te krijgen 👍👌🏆

10-10-2022 15:03

Ajax27 +19263

Meen je dit of sarcastisch? Dat vind ik altijd een lastige hier op AS haha.

11-10-2022 09:52

Maikel +6862

Ik meen het héél serieus Ajax27!
Thumbs up 👍👍
Ik dacht dat het duidelijk was.😉

11-10-2022 09:58

Rock69 +8411

Je hebt wel gelijk, maar Peter Bosz is ook wel veranderd in de afgelopen jaren. Die ervaringen neemt hij wel mee. Het is altijd een gok wie je aanstellen gaat. Ik heb zelf het idee dat de groep Schreuder maar zo zo vindt. Het is geen ten Hag. Waar ik uiteindelijk wel op gehoopt had. Maar Derksen zei het ooit es zo mooi. Schreuder is de man bij Ajax en ten Hag is niks! Ik weet inmiddels beter!

10-10-2022 15:55

Ajax27 +19263

Hij is flexibeler geworden in zijn systemen, das waar. Maar hij behaalt toch nergens goede resultaten. Hij heeft een goed spelend Dortmund onder zijn hoede gehad en verprutste het met dat team. Daarna Leverkusen waar het eerste seizoen echt wel goed was. Maar daarna werd het al heel snel minder wat 2 jaar later tot z'n vertrek leidde. En bij Lyon die gewoon bijna altijd top-4 waren speelde hij gewoon dramatisch. 8e en nu 9e bij z'n ontslag...

11-10-2022 09:55

Kingoffdatoilet +17294

Bosch heeft z'n gelijk wel lekker kunnen halen met Veltman. Veltman is gewoon beter dan Tete ooit zal zijn.

10-10-2022 17:25

BokkieBokstra +11372

Hopelijk ben je niet vergeten dat hij uitgefloten werd door de ajax aanhang. Net zoals dat nu gebeurt met spelers.

10-10-2022 17:30

Kingoffdatoilet +17294

Onterecht overigens.

10-10-2022 17:41

Ajax27 +19263

Hoezo gelijk gekregen? Hoe had Tete zich ontwikkelt als ie gewoon 3-4 seizoenen voor Ajax 1 had gespeeld en dan pas naar het buitenland was gegaan?

En Tete heeft gewoon aardig wat gespeeld bij Lyon en speelt nu in de Premier League bij Fulham. Hij wordt geteisterd door aardig wat blessures, maar blessurevrij speelt ie vrijwel alles daar.

Deze jongen had gewoon veel verder kunnen reiken met de juiste begeleiding, veel groter talent.

11-10-2022 09:59

Kingoffdatoilet +17294

Tete zou op voetbalgebied helemaal niks geleerd hebben en past totaal niet bij Ajax. Hij zou niet verder gekomen zijn als hij langer was gebleven. Waarschijnlijk is hij zelfs verder gekomen door snel weg te gaan.

11-10-2022 15:29

Juan62 +46719

Even als reactie op Jaap hierboven met de topreactie

Het klopt niet allemaal wat hij schrijft, oa de reden waarom JC naar Israel is gevlogen, dat was om zijn zoon Jordi te zien die daar werkte.
Hij heeft daar inderdaad met Peter gesproken over voetbal
Niet meer en niet minder.

Ajax zal altijd oprispingen hebben en ver kunnen komen in de Cl.
Echter in de huidige opzet, dus een poule systeen in plaats van een knock out systeem is de kans veel kleiner.

dus systematisch de halve of finale halen kan niet gebeuren, hoe graag we dat ook willen

Ajax zal altijd bekend en beroemd zijn, om zijn spel en spelers in het verleden, en hoop in de toekomst. ( eigenlijk zoals het bijna altijd gaat

En Peter Bosz is ongeschikt voor Ajax, prijzen pakken is ook een kwaliteit
die kwaliteit heeft Peter niet.
Ik heb wel genoten van het spel. maar gebaald toen we uiteindelijk aan het einde vh seizoen helemaal niets hadden, terwijl de selectie om te watertanden was

10-10-2022 11:26

3sterren +20205

Peter Bosz rijmt op Aad de Mos.
En beiden vulden hun zakken door meestal slecht te presteren bij een buitenlandse club.

Zij hadden nooit weg moeten gaan bij ons aller Ajax.

Het lijkt haast wel een vereiste in de voetballerij voor een trainer om slecht te presteren en toch veel geld te verdienen.

Zelfs bij Ajax lijkt dat vreemde fenomeen voet aan de grond te krijgen. Alleen mag een trainer daar blijven aanmodderen …

10-10-2022 11:12

Matzet +5429

Nu Scheuder het niet goed doet en Bosz ontslagen is, wordt de roep om Bosz logischerwijs steeds sterker. Ik zie het onder Schreuder ook niet meer goedkomen. Normaal gesproken zou je voor een Nederlander moeten gaan en van alle 'haalbare' Nederlandse trainers is Bosz op dit moment natuurlijk wel de beste keuze. En toch zou ik niet voor Bosz kiezen en dus voor een buitenlander opteren. Marcelo Gallardo, en Ruben Amorim zijn mijn voorkeurskandidaten en als alternatief Kjetil Knutsen of Gerardo Seoane (al ging het dit seizoen slecht bij Leverkusen).

10-10-2022 10:16

Mijnclub33x +10147

Onder Bosz had je natuurlijk een super lichting waar je U tegen zegt waar ten Hag mooi van geprofiteerd heeft. Frenkie, de Ligt, Ziyech, Tagliafico, v.d. Beek, Mazraoui, Alvarez, Neres, Schöne, Onana (toen nog goed), Tadic in z'n beste jaren. Er is dus flink ingeboet op kwaliteit en te weinig kwaliteit voor teruggekomen. Bepaalde spelers zijn tegen- of inmiddels over de houdbaarheids grens. Vind Bergwijn Kuddes, Taylor, Brobbey en Rench geen toppers voor het echte grote werk voor de CL. Kunnen dat niveau (nog) niet aan is gebleken en zullen onder Schreuder al helemaal niet beter worden.

10-10-2022 05:18

Mijnclub33x +10147

Ook het materiaal waarmee je werkt is mede bepalend voor het succes van de trainer en de club. Daar heeft Overmars juist goed voor gezorgd. Onder H2 zijn domme beginners fouten gemaakt door je halve basis selectie te verkopen.

10-10-2022 05:29

MarcHogervorst +35303

Jaha, ik heb met Bosz hetzelfde als met Cruijff in 1985-1988. Die had ook een superlichting. En ... met laten we zeggen minder idealistisch voetbal hadden zowel Bosz in 2016-2017 als Cruijff in de jaren tachtig misschien wel beter resultaat gehaald. Mag je eigenlijk niet zeggen als Ajax supporter, maar ja. Denk ik stiekem soms wel eens.

10-10-2022 09:38

Sproeier +331

Bosz had inderdaad de beschikking over een goede selectie, maar daar zaten Alvarez en Tadic natuurlijk nog lang niet bij. Verder begrijp ik waarom Martinez en Antony afgelopen zomer zijn verkocht, maar ben ervan overtuigd dat Ajax daarmee veel heeft ingeboet aan sportieve prestaties. Er had denk ik een heel ander elftal gestaan als die twee waren gebleven.

Overigens hebben we nu een trainer die doet alsof het juist erg lastig is om een goed elftal op te stellen wanneer je beschikt over veel goede spelers...

10-10-2022 10:30

JaapStam +137844

Schreuder al ontslagen???!!!

10-10-2022 05:16

MarcHogervorst +35303

Van de Sar legt zijn telefoon steeds op Jaap!!! Maar ik hou vol!!!

10-10-2022 09:20

Harold +10589

dat wordt ie niet eerder dan de winterstop. Van de Sar heeft kort geleden zijn vertrouwen nog in hem uitgesproken.

10-10-2022 10:07

Mijnclub33x +10147

Er is maar een juiste optie en dat gaat volgend seizoen gewoon gebeuren. Er is stiekem in de wandelgangen al met Slot gesproken. Die maakt eerst zijn klus af bij Fnoord en komt dan naar A.dam.

10-10-2022 04:51

Mijnclub33x +10147

Ook Beenhakker was ooit trainer van beide clubs

10-10-2022 04:54

AFCA-1983 +17782

Uit welke duim heb je dan vandaan?
Geloof nooit dat hij trainer wordt van Ajax

10-10-2022 09:28

Ajax27 +19263

Nope, niet Bosz... alstublieft niet zeg. One trick pony Bosz die nog nooit ergens een noemenswaardige prijs heeft gepakt.

Een groep talenten bij Ajax naar de mallemoeren geholpen en vroegtijdig voor het geld gekozen voordat ie ook maar 1 prijs pakte met Ajax.

Nee, absoluut geen fan van Bosz.

10-10-2022 01:07

Brakkenelis +3528

Bord op schoot-scouting als we ook weer op Bosz gaan terugvallen.

Lelijk voetbal zonder resultaat vs mooi/oke voetbal zonder resultaat.

Puntje bij paaltje schiet je er weinig mee op. Graag een trainer die:
#1: Ervaren is
#2: Voor verzorgd aanvallend voetbal staat
#3: Die zich niks aantrekt van verhoudingen en daarbij dus vedettes die niet presteren linea recta naar de bank verwijst.
#4: Niet Nederlands is

EDIT:
Ik vind Jaap's reactie overigens komisch, Bosz de coach die de club na een seizoen verliet voor het grote geld en vervolgens 3 clubs op rij is ontslagen is de oplossing voor ons?

Je bent supporter van een club, niet de spelers of coaches want dat zijn uiteindelijk passanten. Er is geen beschikbare Nederlandse coach die Ajax verder gaat brengen en ook al bekijk je alle Nederlandse coaches zijn ze allen minder dan Ten Hag.

09-10-2022 23:31

Slang +14994

Adi Hutter!

09-10-2022 23:48

AFCACruijff14 +163109

Bosz voldoet aan al je eisen behalve dat hij Nederlander is. Slaat nergens op dat punt 4.

10-10-2022 00:03

Brakkenelis +3528

Ervaren in clubhoppen. Zijn laatste succes is met Heracles promoveren naar de Eredivisie in het seizoen 2004-2005.

Ik schat Slot hoger in dan Bosz maar beide zijn minder dan ten Hag.

Buiten Ten Hag zijn er simpelweg geen Nederlandse coaches waarmee Ajax verder kan groeien en successen kan behalen.

Slot is overhyped, belandde met Feyenoord op plek 3 waar je Feyenoord überhaupt al verwacht en de Conference League is een grote grap.

Vertel mij even hoe Bosz of een andere Nederlandse trainer die beschikbaar zijn, Ajax verder gaat brengen? Het enige wat hij bij elke club brengt is kamikaze-voetbal wat veelvuldig geen resultaat brengt.

Hij wordt niet voor niks 3 clubs op rij ontslagen nadat hij bij Ajax voor geld is weggegaan.

10-10-2022 00:13

Ricoteb +53178

Ben nou niet echt een groot fan van Bosz, heeft het na Ajax eigenlijk overal verknald op de lange termijn. Maar hij heeft tenminste wel een spelidee en kiest ten alle tijden voor voetbal. En dat is iets wat we de laatste jaren wel zijn kwijt geraakt. Met Bosz word je misschien geen kampioen, maar 1 ding weet ik zeker: met Schreuder weet je zeker dat je geen kampioen wordt en dan ook nog eens met lefbak voetbal. Als je geen betere trainer kan vinden, is Bosz altijd een betere optie dan Schreuder

09-10-2022 23:23

Wieno +9248

Ik snap niet waarom Schreuder nog altijd vertrouwen heeft van de directie en RVC..... Zij snappen toch ook wel dat dit een onhoudbare situatie aan het worden is. De reacties na Napoli, het coachen van Dusan laten toch allemaal zien dat deze groep niet gelooft in Alfred. Wat moet er nog meer gebeuren voordat ze hem eruit gooien?

09-10-2022 23:16

vanreenen +10359

Aha, de druk op Schreuder wordt opgevoerd. Als, Schreuderde Kerst niet haalt, bestaat er altijd nog een alternatief.

09-10-2022 23:06

Ricoteb +53178

Ik hoop eerlijk gezegd dat Schreuder Halloween niet eens haalt, laat staan kerst…

09-10-2022 23:14

JordanAFCA +22481

Het is dat de 3-3 buitenspel was, anders verspeelden we binnen 10 minuten een 0-3 voorsprong tegen de nummer laatst….

09-10-2022 23:16

Wieno +9248

Kerst.... Wow dat gaan we echt niet geregeld krijgen met z'n allen....

09-10-2022 23:17

Oeroeboeroe +18560

Doe "el Loco" maar ☺️

09-10-2022 22:53

MarcHogervorst +35303

Željko Petrović?

10-10-2022 20:42

Oeroeboeroe +18560

haha nee Bielsa

10-10-2022 21:41

Soccerskins v2 +43603

Die zit tegen Excelsior op de bank

09-10-2022 22:52

Daniii +246

Ik ben toch wel benieuwd naar een poll tussen Bosz en Schreuder wie Ajax fans het liefste als trainer hadden.

09-10-2022 22:45

Ajacied33 +36958

Wat denk je zelf. Denk serieus 100% voor Bosz . Iedereen is klaar met Schreuder

09-10-2022 22:47

Daniii +246

Ik denk ook dat 80% voor Bosz zou kiezen idd

09-10-2022 22:55

Mijnclub33x +10147

Die vervelende chouvinistische Fransen he? Die luisteren toch niet naar een eigenwijze 'Ollander.

10-10-2022 04:46

Jariking +5445

Met Bosz ook velen. Beiden zijn geen Ajacieden

10-10-2022 15:33

HJC +8156

Geen van beiden

09-10-2022 23:52

Daniii +246

Enige andere suggesties?

09-10-2022 23:54

MarcHogervorst +35303

Adri Koster!

10-10-2022 20:43

Brakkenelis +3528

Men ziet zelfs liever Frank de Boer dan Schreuder dus dat zegt al genoeg.

10-10-2022 00:32

Mijnclub33x +10147

Grapje zeker?

10-10-2022 04:47

Brakkenelis +3528

Heb het hier vaak genoeg voorbij zien komen de afgelopen weken.

10-10-2022 10:34

Telamon +9192

@Nick

Ik denk dat ze bij Ajax van mening zijn dat Napoli 'een maatje te groot is' voor Ajax, en men een verlies daar al incalculeert, en daar dus geen conclusies aan verbonden worden.

Ze geven Schreuder sowieso ook het voordeel van de twijfel, omdat er veel spelers zijn vertrokken, al spelen er maar een paar anderen in de basis.

Maar ook al mag Schreuder van mij weg, Ten Hag was met zijn Ajax hier net zo kansloos geweest, want deed ook werkelijk niks aan de opbouw en onder druk uitvoetballen, was in de eredivisie met een betere selectie net zo kansloos als Schreuder tegen compact spelende ploegen.

Ten Hags geluk is dat hij niet zoals Schreuder 3 tegenstanders achter elkaar treft die zeer hoog en fel drukzetten.

09-10-2022 22:41

Artemio +32381

Jij scheert de trainers over 1 kam. Het is gewoon niet juist.
Ik zie een groot verschil tussen die 2 en dat is mentaliteit en vastberadenheid.

09-10-2022 22:58

Maikel +6862

Mourinho wrijft zich al in de handjes als Bosz weer Trainer van Ajax gaat worden.
Een eventuele ontmoeting met z'n Club Roma gaat dan een piece of cake worden..

09-10-2022 22:35

Daniii +246

Ik neem aan dat Bosz ook wel iets heeft geleerd afgelopen jaren?

09-10-2022 22:43

Maikel +6862

Ik niet.

09-10-2022 22:45

JTajax +10721

Dat is dan aan de resultaten niet te zien

09-10-2022 22:45

WantAmsterdam +116302

Hij heeft nauwelijks iets geleerd. Hij is (of probeert) minder dogmatisch (te zijn), maar tactisch is hij gewoon ondermaats.

09-10-2022 23:08

Daniii +246

Hoezo wilt de gemiddelde Ajacied hem dan zo graag terug? Haha

09-10-2022 23:09

wijzijndebeste123 +166486

hoe je 8e moet worden met lyon en binnen half jaar ontslagen moet worden bij dortmund?

09-10-2022 23:17

wijzijndebeste123 +166486

omdat hij symbool staat voor dat we europees weer "meetellen" en de opvolger was van beton frankie. dat vertekent hun geheugen. ze vergeten bv. dat we onder bosz relatief weinig scoorden in de nederlandse competitie en het spel ook vaak niet om aan te gluren was. ze baseren zich op de 2 thuiswedstrijden tegen lyon en schalke. maar vergeten dat lyon ook id franse competitie slechts 6e stond en schalke een middenmoter was toen wij ze troffen. of dat we uit met meer dan geluk dan wijsheid op de been bleven tegen beide ploegen. ter vergelijking feyenoord won met veel minder materiaal dan bosz had vorig jaar in de conference league van de nr2 van frankrijk.

09-10-2022 23:20

Daniii +246

Eens met je verhaal, maar als je het is perspectief ziet; de selectie toen was veel minder als die van nu. Terwijl we toen ook vaker teams helemaal domineerde. Dan vraag ik me wel af wat zou Bosz met de huidige Ajax kunnen?

09-10-2022 23:29

wijzijndebeste123 +166486

bosz heeft nu bij lyon ook n selectie die beter hoort te presteren dan ze nu en vorig seizoen deden. bosz zou het beter doen dan schreuder maar dat geldt voor iedere trainer. ik vind dat we hoger moeten inzetten.

10-10-2022 00:06

Juan62 +46719

Dat klopt niet, er word door een paar mensen hier altijd de naam Bosz genoemd maar ik denk dat de gemiddelde Ajacied kampioen wil worden, met Bosz gebeurd dat niet.

10-10-2022 00:24

Brakkenelis +3528

Omdat de gemiddelde persoon hier niet verder kijkt dan het typische bord op schoot scouting.

Begrijp er ook vrij weinig van, we wonnen niks met Bosz...

2-1 verloren van Cambuur in de 8e finales van de KNVB beker.

Hetzelfde seizoen werd Feyenoord voor het eerst in tig keer kampioen.

.. Na dit seizoen vertrok hij voor het grote geld naar Dortmund en is inmiddels 3 clubs op rij ontslagen wegens tegenvallende / slechte prestaties.

10-10-2022 00:38

Daniii +246

Lyon heeft een degelijk team inderdaad maar heeft het wel de spelers die Bosz zijn speelstijl begrijpen/kunnen uitvoeren? En support vanuit de leiding etc?
Bij Ajax leek/lijkt het een 1 op 1 match te zijn met Bosz kwa filosofie en wat de fans verlangen

10-10-2022 00:44

Telamon +9192

Ten Hag komt al niet door een compact spelende eredivisie laagvlieger heen, met een veel betere selectie. Is dan vooral afhankelijk van een lucky corner of goal uit de kluts.

Laat staan dus tegen een compact spelend Man U, met een geslepen trainer.

09-10-2022 22:46

wendoo9 +8138

Bosz is wel hard op weg om het record van Aad de mos te evenaren wat ontslaggeld betreft. Lekker rijk worden zo. Hij kan beter analist worden bij Espn en ermee stoppen.

09-10-2022 22:04

AFCACruijff14 +163109

Best bijzonder, ze kondigen ook meteen Laurent Blanc aan. Dus ook al had Bosz dit weekend gewonnen, ze hadden sowieso al afscheid van hem genomen, had alleen een weekje langer misschien kunnen duren.

Kom maar terug Peter. We missen je hier.

09-10-2022 22:02

Doediemaar +1001

Gaat niet gebeuren Edwin en zijn kornuiten houden niet van andere meningen

09-10-2022 22:30

Jariking +5445

Blanc gaat het beter doen, je weet gewoon nu al dat Bosz weer eens eigenwijs was. Zo oud maar blijft een eigenwijze lul zonder prijzen

10-10-2022 15:35

wijsneus +5246

Toch liever een buitenlandse trainer.

09-10-2022 21:51

Slang +14994

Je voelt het aankomen. Nou ja, het is in ieder geval een trainer met een eigen visie. Bij Schreuder heb ik nog altijd het idee dat hij gewoon 11 namen kiest

Een buitenlander met visie zou ook wel mooi zijn, die niet bang is om Tadic en Blind te banken als het moet

09-10-2022 21:51

NotForSale +2250

Ik wil ook dat Schreuder oprot, maar Bosz als alternatief heb ik zo ook mijn bedenkingen bij. Qua voetbal geweldig, maar geen resultaat waardoor op lange termijn ook dat goede voetbal onmogelijk wordt.

09-10-2022 20:59

Telamon +9192

Geen resultaat? Heb je een glazen bol?

09-10-2022 21:15

NotForSale +2250

Hij mag ons altijd verbazen, maar Bosz z'n prijzenkast als trainer is akelig leeg...

09-10-2022 21:46

Telamon +9192

Met welke team dat hij trainde had je een prijs verwacht dan?

09-10-2022 22:47

WantAmsterdam +116302

Maccabi en Ajax. Clubs die normaal altijd prijzen pakken.
En anders Dortmund, wonnen een prijs het seizoen voordat Bosz kwam en hij had de supercup ook kunnen winnen.

09-10-2022 23:15

AFCACruijff14 +163109

Ik snap deze houding nooit. Geen resultaat? 81 punten in de competitie met doelsaldo 79-23 (niks mis mee, eerder aanvallend te matig dan defensief), dat is normaal gewoon een kampioenswaardig aantal. Verder na ruim 20 Europese duels een finale bereikt, legendarische prestatie met een gemiddeld elftal. Om die reden 1 puntje tekort om Feyenoord voor te blijven die met de kerst alweer klaar waren in Europa.

09-10-2022 22:04

NotForSale +2250

'16-'17 was veruit z'n beste seizoen als trainer ooit, zonder zilverwerk weliswaar en verder bar weinig resultaat in andere seizoenen...

09-10-2022 22:12

Mözil +2565

En als Nijhuis voor de overtreding van Groningen op Onana gewoon had gefloten hadden wij kampioen geworden.

09-10-2022 22:35

Telamon +9192

Ajax was dan ook de enige club waar je een prijs kon verwachten/verlangen

09-10-2022 22:48

WantAmsterdam +116302

Hij had desondanks kampioen kunnen worden als hij iets wat meer rouleert had. Liet tegen PSV precies hetzelfde elftal spelen na Schalke uit.


Legendarisch?
Met onze historie valt dat toch best mee, winnen van een Franse subtopper en een Duitse middenmoter verslaan als sterkste tegenstanders op de weg naar de finale.

09-10-2022 23:20

sanderven +748

Mooi kom maar naar Ajax!

09-10-2022 20:39

ajaxwestland09 +29185

Martinez of luis Enrique stal van cruijff

09-10-2022 20:27

Amp +38162

als t per se een nederlander moet zijn, dan bosz maar. Puur omdat hij wel schoon schip durft te maken en druk naar voren wil in zn speelstijl. Als t ff kan, doe dan iemand uit t buitenland, die wél aanvallend wil voetballen maar ook kan varrieren en zijn team kan prepareren en motiveren.

09-10-2022 20:17

roodwit007 +14222

Jaapie je hebt voor 100 % gelijk en het is een rotziekte mijn vrouw mijn spaanse schone verloor ik enkele maanden gelden er door en staat nu bij elke wedstrijd in een urn in Ajax kleuren naast me dat ze een barca fan was is een om dat Johan daar speelde maar haar hart lag bij Ajax voor mij krijg je 100 likes want het klopt gewoon wat je zegt Ajax is groot geworden door Johan er staat niemand boven de club alleen die en dat is nr 14

09-10-2022 19:57

UwSchipper +5703

Een aangrijpende passage RW7.
Enkele maanden geleden nog maar, rot man!

09-10-2022 22:49

Rinus M. +900

Die clown van een Bosz komt er echt nooit meer in bij Ajax, gelukkig maar.

09-10-2022 19:48

vanzanten +1931

Wat moet je met Bosz als je Schreuder hebt..

09-10-2022 19:52

Jojo.14 +3658

Beetje meer respect voor Peter mag opzich wel,, heeft echt wel zijn aandeel in de wederopstanding van Ajax gehad.

09-10-2022 22:53

wijzijndebeste123 +166486

aub geen bosz. maar sar en de rvc kennende zullen ze wederom de weg vd minste weerstand kiezen ipv de beste keuze te maken.

09-10-2022 19:07

champhead +14544

Denken jullie dat Schreuder eruit vliegt als we van Napoli verliezen?

09-10-2022 17:43

Roels +1505

Ik zou even Liverpool afwachten. Begint de nieuwe trainer niet met een wedstrijd die je waarschijnlijk toch verliest

09-10-2022 18:05

WantAmsterdam +116302

Nee, die blijft gewoon nog ff zitten.

09-10-2022 18:05

Oxxer +165553 moderator

Nope, de verantwoordelijken hadden het lef niet hem na de 1-6 eruit te gooien waarom na komende week wel?

09-10-2022 18:12

Maikel +6862

Alsof een nederlaag alleen genoeg zou zijn.
Ik vrees dat zelfs een kansloze 3:0 niet genoeg is om van die Clown af te komen.
Waarschijnlijk niet eens een afstraffing.
Van der Sar OUT.

09-10-2022 18:22

ajax4ever001 +18709

Nee de leiding van Ajax heeft de ballen niet om dat te doen. Had na die vernedering tegen Napoli laatst al gemoeten, tenzij de supporters bij de leiding eropaan dringt dan mischien wel maar dat zie ik niet gebeuren

09-10-2022 18:36

RFHK +12903

Schreuder zal tot het WK sowieso blijven, daarna is er wat tijd voor evaluatie.

09-10-2022 19:52

Veli +1991

Keizer. Hij heeft nog samen gewerkt met Slot. Beiden hebben het zelfde idee over voetbal.
Keizer heeft nooit een echte kans gehad.
Plus een Ajax verleden als speler en trainer !

09-10-2022 17:28

lijntje9 +87

Gallardo. Hjulmand.

09-10-2022 16:44

Ozymandias +159568

Marcelo Gallardo met Michael Reiziger en John van 't Schip als assistenten aangezien die beide Spaans spreken.

09-10-2022 19:17

komop +2149

Bosz wint geen prijzen en houdt het nooit lang vol.
Zie hieronder. Bij de 3 grootste clubs uit het rijtje max 58 wedstrijden!
Dat is pakweg 1,5 seizoen. NIET doen dus.

Trainerscarrière Peter Bosz
2002-2003: De Graafschap (34 duels)
2004-2006: Heracles Almelo (36 duels)
2010-2013: Heracles Almelo (116 duels)
2013-2016: Vitesse (103 duels)
2016-2016: Maccabi Tel Aviv (23 duels)
2016-2017: Ajax (56 duels)
2017-2017: Borussia Dortmund (24 duels)
2018-2021: Bayer 04 Leverkusen (108 duels)
2021-2022: Olympique Lyon (58 duels)

09-10-2022 16:24

RememberLitmanen +953

En schreuder dan? Wint ook nooit iets en houd het ook nooit lang vol

09-10-2022 16:46

Odysseus +14421

Bayer Leverkusen?

09-10-2022 18:33

BasseyAdriaan33 +13733

Ten Hag had gelukkig zoveel grote prijzen gewonnen voordat hij naar het grote Ajax kwam…
Frank de Boer idem, en zelfs na Ajax is die compleet mislukt. Zegt gewoon helemaal niks

09-10-2022 18:55

Telamon +9192

3 jaar lang Heracles, 3 jaar lang Leverkusen, 3 jaar lang Vitesse zijn lange periodes voor een trainer. Ook heel goede dingen daar verricht, met promotie Heracles, en stabiele subtopper van gemaakt.
Met Vitesse steeds naar behoren gepresteerd met ieder seizoen een nieuw vreemdelingenlegioen.

Met Ajax in eerste seizoen en met verschrikkelijke erfenis De Boer, meteen eerste finale in Europa sinds meer dan 25 jaar, en op 1 punt na kampioen, veelal met voetbal waar velen heel blij van werden.

Bosz is een trainer met een uitgesproken visie, die ook echt bij een club moet passen, zoals veel Ajacieden, zoals Van de Beek, ook echt bij een club moeten passen qua visie.

Bosz zou niet mijn eerste keus zijn, maar er wordt teveel moeilijk gedaan over prestaties elders.

09-10-2022 21:22

Artemio +32381

Lyon en Dortmund zijn normaal gesproken ook clubs die bij zijn visie passen. Daar is hij gewoon mislukt.
Ik heb veel wedstrijden gezien van Lyon onder Bosz en het was gewoon slecht. Geen samenhang/ veel ruimtes tussen de linies. Geen/ tot weinig verbetering in die 1,5 seizoen en dat terwijl hij afgelopen 2 zomers genoeg kreeg om het elftal helemaal naar zijn hand te zetten.

09-10-2022 23:16

WantAmsterdam +116302

Hij was ietsje meer dan 2 jaar trainer van Leverkusen. 2 1/2 jaar trainer van Vitesse. Wat gewoon een club is met veel minder ambitie dan de overige.

10-10-2022 00:29

davidsglory +799

Open armen!

09-10-2022 16:23

AJAXPOWER +1859

Lees hieronder, BOSZ en ONZE HELD BOGARDE, die houdt ze wel scherp 😉👍👍👍

09-10-2022 16:10

AJAXPOWER +1859

Heren hoe denken jullie erover, Peter direct aan stellen toch?! Win win!!! Schreuder gaat maar lekker ze broer vergezellen! Mijn mening!

09-10-2022 16:08

WantAmsterdam +116302

De enige winnaar zal Bosz zijn omdat die dan weer een baan heeft.
Schreuder zal de grote verliezer zijn en Ajax zou van de regen in de drup raken.

09-10-2022 19:03

Chieloss +422

Op pleuren met Bosz,geef Octo de kans tot winterstop,en anders onze Johnny doorschuiven.

09-10-2022 16:04

AFCAjax +17839

Bosz en Bogarde binnenhengelen.

09-10-2022 15:57

Henkje Netherlands +10252

Welkom terug Peter

09-10-2022 15:46

AFCAjax +17839

en Bogarde.

09-10-2022 15:56

Bassey +8281

Bosz met deze verdediging is vragen om problemen.
Ik heb meer vertrouwen in schreuder dan bosz.
Mensen vergeten ff dan wij bijna een compleet elftal hebben verkocht.
Allemaal toppers.
Ik zou het een zwakte bod vinden als ze hem ontslaan gaan ze ook niet doen.
Kan me periodes van ten hag herinneren dat er veel slechtere wedstrijden gezien hebben.
Ook bosz was niet altijd top.
Geduld is een schone zaak, en rust ook dat is het beste voor de club en de groep.

09-10-2022 15:45

Dusbaba +15436

Sorry, maar zo'n slechte serie als onlangs onder Schreuder heb ik nog niet eerder meegemaakt bij Ajax. Hij heeft Jol bij mij van de 1e plaats geduwd en dat is op zich een knappe prestatie.

09-10-2022 20:11

Telamon +9192

Met een mindere verdediging moet je juist drukzetten en compact als ploeg spelen, hoog op het veld.

09-10-2022 22:51

Jan Doedel +4323

Bosz vandaag nog vastleggen als trainer. Schreuder kan weg per direct.

09-10-2022 14:39

Ozymandias +159568

Laat Ajax eerst de wedstrijd tegen Napoli maar verliezen. Die zullen ze met een andere trainer ook verliezen en dan begint die trainer direct slecht aan zijn tijd bij Ajax.

09-10-2022 15:01

DeWijsneus +25813

Zie jij helemaal geen aanknopingspunten Ozy? Helemaal klaar gewoon?

09-10-2022 15:54

Biss +10716

Ik herinner me de eerste wedstrijd van ene F de Boer, in Milaan 😄

09-10-2022 16:10

AJAXPOWER +1859

Ja en nee, wint ie nipt blijft ie, nou dat wilt niemand zo een beetje! Maar als er daadwerkelijk ACTIE ZSM ondernomen moet worden, en dat MOET, zeg je inderdaad verlies maar, praat je wel over je eigen club! Op langere termijn alleen beter uiteindelijk, eens Ozy

09-10-2022 16:14

Ozymandias +159568

@DeWijsneus
Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik bevooroordeeld was omdat ik Schreuder sowieso niet als een goede trainer voor Ajax zag.

09-10-2022 16:53

Talent +693

Hou toch op joh….heb een beetje meer vertrouwen in Schreuder.

09-10-2022 15:36

Ozymandias +159568

Op basis waarvan zouden we meer vertrouwen in Schreuder kunnen hebben? Hij trekt qua speelstijl de lijn van FC Twente, Hoffenheim en Club Brugge door.

09-10-2022 15:37

Maikel +6862

Jij bent Comedian van beroep. Kan niet missen.
En, hoe bevalt het?

09-10-2022 18:24

Bensco +7179

Voordeel:

- Zwaar aanvallend voetbal, hetgeen wat we willen zien bij Ajax.
- Sowieso beter dan Schreuder, die sowieso geen tactisch vermogen heeft, een half plan A en volgens mij nu al wordt uitgekotst door zijn spelers
- kent Klaasen en Blind uit het verleden en anderen binnen de club
- aanzienlijk betere selectie dan 16/17

Nadelen:
- geen plan B, ook nooit opgepikt in het buitenland
- verdedigende spelopvatting heeft die niet
- niet loyaal tegenover de club (ging gelijk weg bij de eerste de beste kans)
- nooit echt succes gehad

09-10-2022 14:20

trodat4030 +97438

'niet loyaal tegenover de club (ging gelijk weg bij de eerste de beste kans)'

Ik blijf het hier mee oneens, ik ben ervan overtuigd dat hij was gebleven als men Bergkamp een andere functie had gegeven.

09-10-2022 14:35

Ozymandias +159568

Bergkamp zou een andere functie krijgen. Hij zou worden weggehaald bij het eerste en zich specifiek op de jeugd en de doorstroom naar Jong Ajax gaan richten. Daarbij zou ook Spijkerman een andere rol krijgen en ze zouden worden vervangen door Keizer en Rob Maas (die later zelf in een interview heeft gezegd dat hij naar Ajax zou gaan). Bosz eiste alleen dat ook L'Ami en Rekelhof zouden worden vervangen waarmee het volgens mij vrij duidelijk is dat Bosz expres een eis heeft neergelegd waarvan hij wist dat Ajax daar niet in mee zou gaan omdat het tegen het beleid van Ajax was om de trainer zoveel macht te geven.

09-10-2022 14:56

Bensco +7179

Volgens mij klopt dat wel aardig. Het kwade bloed was al gezet nadat er binnen de staf een machtsstrijd was ontstaan waardoor er een situatie was gecreëerd van: we willen je behouden maar als vertrekt zullen we er niet om rouwen. En Bosz zag zijn kans natuurlijk ook gewoon schoon om te vertrekken.

09-10-2022 17:12

goajaxgo +14180

Precies. Bosz vond het een heerlijk excuus om te gebruiken om naar een beter betalende club te gaan. Normaal gesproken moet je met zo'n intern conflict met een paar goeie gesprekken wel oplossen, maar nee...

09-10-2022 17:24

Bensco +7179

Hij was ook wel echt razendsnel rond met BVB. 3 juni kwam het bericht binnen dat er interesse was en 7 juni had die al getekend. Voor mij al indicatie genoeg dat Bosz nooit de intentie had om te blijven.

09-10-2022 17:33

gi0vanni +7377

Op dit moment is de selectie ook niet top. Schreuder zal nog wel tijd krijgen om het beter te doen.

09-10-2022 15:05

Bensco +7179

Ben ik het persoonlijk niet mee eens. We hebben wellicht een mindere selectie dan vorig jaar maar de selectie heeft kwaliteit genoeg om de eredivisie mee te domineren en fatsoenlijk voetbal mee op de mat te leggen.

09-10-2022 17:31

gi0vanni +7377

Dan mag je de 2e seizoenshelft van vorig jaar nog maar eens opnieuw bekijken. Veel spelers toonden aan dat ze de ED NIET kunnen domineren. Spelers als Blind, Tadic, Haller en Berghuis zijn extreem duur maar konden het team vaak niet dragen. Dit komt omdat ze ook zwakke punten hebben. Je moet het systeem aanpassen aan de spelers en niet andersom en als er te weinig kwaliteit is kom je nergens. Spelers die het slecht doen mogen blijven staan. Dus de trainer zal ook de tijd krijgen. Beter kan nu aes instorten zodat ze in de winter en zomer door kunnen selecteren.

10-10-2022 10:48

Telamon +9192

Een plan B heeft vrijwel geen enkele trainer, sowieso niet de trainers die Ajax de laatste decennia getraind hebben.

Geen verdedigend spelopvatting hebben is een voordeel. Dat wel hebben is niet des Ajax.

Doordat hij zelf één keer vervroegd vertrekt, om aanwijsbare redenen, is het meteen een clubhopper? 3 jaar Heracles, 3 jaar Vitesse, 3 jaar Leverkusen.

Heeft ook geen teams getraind waarvan je succes (prijzen) hebt kunnen verwachten.
Gepromoveerd met Heracles, daarmee kampioen worden, of met Vitesse, Leverkusen, Dortmund of Lyon, verwacht niemand, zou een stunt zijn.

09-10-2022 21:26

Qifesh +24917

Reiziger heeft een paar gouden jaren bij jajax gedraaid, veel spelers zien doorstromen en vraag me af waarom hij in de regel meteen wordt geskipped? Is die Heitinga zo geniaal?

09-10-2022 14:20

RSM +3923

Ooit de documentaire gezien van die Nederlandse-Marokkaanse speler die daarna zijn trainer/coach diploma's behaalde? Moet je het maar eens gaan op YouTube surfen.

09-10-2022 14:38

Qifesh +24917

Kun je iets specifieker zijn?

09-10-2022 15:19

RSM +3923

Dat zou ik kunnen maar laten we het er maar bijhouden dat zij niet makkelijk een kans krijgen.

10-10-2022 10:06

AFCAjax +17839

die gozer zit erbij en kijkt erna, of negeert schreuder al zijn inbreng?

09-10-2022 14:51

Familie.K +433

Alsjeblieft niet weer Petertje Bosz!
Ik hoop na woensdag dat echt John Heitinga gepresenteerd wordt.
Hij is de beste kandidaat en een echte Ajaxman in hart en nieren.
Lekker doorschuiven deze topper!❌❌❌

09-10-2022 14:08

MichelBoerebach +29346

Nee, geen 'jongen van de club'.

09-10-2022 14:10

MVG +16480

Jongen van de club, echte Ajacied. Dat zijn van die kreten waar ik niks mee kan. Heitinga heeft nou niet bewezen dat hij veel spelers in jong echt beter heeft gemaakt. Bovendien is Heitinga tactisch echt geen wonder.

09-10-2022 17:36

arufred +9859

Kan zomaar een mooie zondag worden.

09-10-2022 14:06

MarcHogervorst +35303

AZ en PSV gaan gelijk spelen! Ik voorspel het je.

09-10-2022 14:25

Jeugd +24929

🤣🤣🤣 zo lachwekkend hoe velen hier proberen overeind te houden dat Bosz wel een goede keuze zou zijn. Het enige waar Bosz in uitblinkt is verbale capaciteiten. Praten over voetbal, een interview geven, een persconferentie, laat dat maar aan Bosz over.
Stel je eens voor......
Peter Bosz zo onhandig in de media als Ten Hag en dat gecombineerd met de resultaten van Peter Bosz bij de clubs waar hij gezeten heeft de afgelopen jaren. Niemand zou over hem nadenken.

09-10-2022 13:52

Telamon +9192

Bosz had het beter dan Ten Hag gedaan met de voor Ajaxbegrippen extreem sterke selecties waar Ten Hag over beschikte, en met veelal vele malen beter en vooral leuker voetbal. 3/4 van de tijd kapotverveeld en gestoord aan het suffe voetbal van Ten Hag, met bizarre spelerkeuzes en tactiek geregeld.

09-10-2022 14:10

WantAmsterdam +116302

Bosz was waarschijnlijk in de groepsfase uitgeschakeld 18/19 en dat voetbal had hij nooit laten zien.

09-10-2022 14:38

Oxxer +165553 moderator

Ongelooflijk hoe Sint Bosz door een aantal op AS heilig is verklaard.

09-10-2022 15:06

Maikel +6862

Het gerucht gaat dat Mourinho elke avond voor het slapen gaan nog steeds lacht over de naieviteit van Bosz in de Finale.
Zijn Meesterzet met Lantaarnpaal Fellatio staat in het Guinness Book of Records.

09-10-2022 18:29

Telamon +9192

@Want

Was blijkbaar een lucky shot of tactiek van spelers, want na dat seizoen speelde Ten Hag totaal haaks op dat voetbal.

Met een veel mindere selectie legde Bosz in veel wedstrijden enorm aantrekkelijk spel op de mat.

09-10-2022 21:27

WantAmsterdam +116302

Ja en Bosz zijn (veel mindere seizoen) was geen lucky shot?

Bosz legde met een meer dan degelijke selectie een handvol zeer goeie wedstrijden tegen best matige tegenstanders op de maat.

10-10-2022 00:38

Telamon +9192

@Want

Ten Hag met een veel betere selectie net zo. Men vergeet snel. Het seizoen dat onderbroken werd door Corona was armetierig qua voetbal, echt doodsaai en slecht. Het jaar erop net zo, met ook een enorm slechte veldbezetting, en pas in de tweede seizoenshelft steady, maar ook weer heel saai. Afgelopen seizoen was een verschrikking in de eredivisie, alleen de open potten in de CL waren leuk. Weer alleen die open potten. Spel puur gericht op open spel, zeer eenzijdig.

10-10-2022 13:05

BaasBaas +8411

Ik houd van Terror Jaap

09-10-2022 13:52

MVG +16480

Ik ben alleen bang dat het niet wederzijds is, Jaap schijnt nog al van een bepaald leesteken te houden!!!!!!!

09-10-2022 14:03

MichelBoerebach +29346

Nee, joh!!!!!!

09-10-2022 14:11

MarcHogervorst +35303

Terror Jaap is met Pelova, dat weet iedereen toch!!!???

En zelfs dan, Terror Jaap houdt van 3 uitroeptekens, niet zes!!!

09-10-2022 14:27

Michael 1974 +22040

Baasbaasbaasbaas!!!!

09-10-2022 16:19

BaasBaas +8411

NEE MAN HIJ HOUDT VAN MIJ!!!!!!!!!!!!!!

09-10-2022 23:30

AjaxIsBeast +5975

Zidane als opvolger, dat zou pas wat zijn!

09-10-2022 13:48

DankzijCruijff +48731

Ik vind Bosz ook een interessante trainer en ondanks dat hij "nooit wat heeft gewonnen" zonder twijfel een hele vooruitgang tov Schreuder, dus wellicht zou je het alleen daarom al per direct moeten doen.

Er is voor mij alleen wel een belangrijke kanttekening die ik zelden benoemd zie worden door de Bosz-fans; ook onder Bosz waren veel wedstrijden echt niet om aan te gluren. Ook in de Eredivisie niet, terwijl hij daar vaak beter materiaal had dan de tegenstanders. Veel wedstrijden liepen ook onder hem ongelooflijk stroef. Dat lijken veel mensen te zijn vergeten, alsof elke wedstrijd onder Bosz een genot was om naar te kijken. Die EL-finale heeft bijzonder veel verbloemd. Wat betreft die EL-campagne, die natuurlijk ontzettend mooi was, lijken sommigen ook voorbij te gaan aan het feit dat we het soms ondanks een ruime voorsprong alsnog volledig kwijt dreigden te raken op momenten (Schalke-uit, Lyon-uit).

Ik zou hoe dan ook pro-Bosz zijn momenteel, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik hem een veel betere optie vind dan Schreuder. Niet omdat hij mijn ideale kandidaat zou zijn.

09-10-2022 13:43

AjaxIsBeast +5975

Bosz heeft praktisch overal gefaald met kamikazevoetbal. Bij Ajax heeft hij 1x op miraculeuze wijze de Europa league finale gehaald, en iedereen wilt hem terug? Alsjeblieft niet.

09-10-2022 13:32

Ozymandias +159568

Bosz speelt al enkele jaren geen kamikazevoetbal. Al in zijn tijd bij Leverkusen was er een duidelijke verandering in zijn speelstijl gaande. De reden dat hij bij Lyon is gefaald komt doordat hij het opbouwspel van Lyon niet op een hoog genoeg niveau kreeg waardoor het aanvalsspel niet tot z'n recht kwam. Het probleem van Bosz is volgens mij niet zijn speelstijl maar het feit dat hij tactisch gewoon niet zo goed is (hij kan geen antwoorden vinden op tactische plannen van de tegenstanders). Daarom zou ik een tactisch goede trainer als Keizer aan hem koppelen.

09-10-2022 13:37

Nick14 +25889

Weet je wat miraculeus was?

Dat Ajax-Schalke eindigde in 2-0 ipv 6-0
en dat Ajax-Lyon eindigde in 4-1 ipv 10-2.

09-10-2022 13:39

FTS95 +16152

Als ik aan die wedstrijden denk wordt ie half hard...Alsik denk aan de reeks van 4 thuiswedstrijden Kopenhagen, Feyenoord, Schalke en Lyon dan....momentje..

09-10-2022 13:47

MVG +16480

Getver mijn beeldscherm is ineens heel plakkerig

09-10-2022 14:06

MichelBoerebach +29346

En dat Lyon-Ajax eindigde in 3-1 ipv 6-1

09-10-2022 14:13

Maikel +6862

Klopt Nick.
Met de correctie Ajax- Schalke 12:0
Benny Höwedes, destijds aanvoerder, zei als co-commentator tijdens Ajax - Dortmund dat Schalke toen hélemaal kansloos was en met 2:0 héél goed weg kwam. Alleen omdat Ralph Fährmann een wereldpartij keepte.

09-10-2022 18:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.