[Update II] PSV bevestigt lange afwezigheid voor Lang

door Bart Veenstra 208

Bron Eindhovens Dagblad

[Update II] PSV bevestigt lange afwezigheid voor Lang

door Bart Veenstra 208

Bron Eindhovens Dagblad

Laatst geüpdatet

Noa Lang is een vraagteken voor het duel met Ajax komende zaterdagavond, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De speler van PSV moest zich tegen Almere City laten vervangen met kramp, maar deze klachten lijken erger dan in eerste instantie werd gedacht.

Lang miste eind oktober ook al de wedstrijd tegen zijn oude club Ajax vanwege een blessure. Toen won PSV na een 1-2 achterstand bij rust, met 5-2. Trainer Peter Bosz gaf na de zege op Almere City aan nog niet te weten hoe het er fysiek voorstaat met zijn ploeg richting het treffen met Ajax in Amsterdam. Zo ontbreekt Joey Veerman ook al een paar weken vanwege een blessure.

'Lang ondergaat maandag medisch onderzoek'

'De 25-jarige steraanvaller ondergaat maandag een medisch onderzoek en daaruit moet blijken wat er precies aan scheelt', schrijft het medium. 'Een nieuwe hamstringkwetsuur zou wel heel slecht uitkomen, want dan zou hij er dit seizoen voor de vierde keer uitliggen. Het is ook niet ondenkbaar dat PSV in dat geval nog eens de transfermarkt opgaat, als de overgang van Yorbe Vertessen al is afgerond.' De Belg tekent naar alle waarschijnlijkheid bij Union Berlin.

Ajax speelt zaterdagavond om 20.00 uur in de Johan Cruijff ArenA tegen de ploeg uit Eindhoven. De Amsterdammers staan momenteel op de vijfde plaats, met één punt minder dan nummer vier AZ en vier punten minder dan nummer drie FC Twente. De derde plek geeft dit seizoen recht op plaatsing voor de voorronde van de Champions League.

Update - 14.25 uur (29 januari 2024) - 'Lang voorlopig opnieuw uitgeschakeld'

PSV moet het zaterdag in het uitduel met Ajax zeer waarschijnlijk doen zonder Noa Lang. Rik Elfrink, verslaggever van het Eindhovens Dagblad, meldt dat Lang voorlopig opnieuw is uitgeschakeld. 'PSV zal later vermoedelijk nog over de situatie communiceren, maar het ziet er niet goed uit voor de aanvaller. Flinke dreun voor hem', aldus Elfrink. Hoe lang Lang aan de kant staat, is nog niet bekend.

Update - 15.40 uur (29 januari 2024) - PSV bevestigt lange afwezigheid voor Lang

PSV heeft via de officiële kanalen bevestigd dat Noa Lang voor 'een langere periode' niet beschikbaar is voor de Eindhovense club. 'De aanvaller heeft in het duel met Almere City een blessure aan zijn bovenbeen opgelopen. PSV gaat in overleg met internationale experts over het herstelplan', meldt PSV.

Lees meer over:
Plaats reactie

fluwelenlinker +11594

Saibari er wellicht wel gewoon bij.

31-01-2024 07:09

Spielmacher +10673

Par for the course: Lang heeft ruzie of een blessure.

30-01-2024 21:47

Dolblij +44772

Dan mist hij zaterdag de eerste verliespot van 040 in de ED. Beterschap gewenst, dat wel.

30-01-2024 18:22

Mundus +1219

Kom maar lekker naar huis, Noa !

30-01-2024 17:20

MV3 +2668

Nu lekker ruziën met Vertessen. Een hoop onrust in Eindhoven. En zaterdag pakken wij ze aan en dan hopen dat de hele meuk als een kaartenhuis in elkaar dondert.

30-01-2024 13:42

nightgoat +30813

Noa blessa

30-01-2024 01:12

burwatti +14185

En nu mag die Vertessen niet meer weg 😂😂😂

Word een grote teringzooi daar in Eindhoven 😂

29-01-2024 22:43

EersteAanname +2172

PSV mist Noa Lang

29-01-2024 21:57

eenAjaxfan +20247

Staat ie NoalweerLang aan de kant...
Sneu voor die jongen, maar had Ten Hag het misschien toch wel goed gezien...

29-01-2024 21:51

AFCACruijff14 +160721

Want? Bij Ajax had hij toch zelden blessures. Dat ging toen over houding en gedrag. Lang zei recent zelf nog dat hij toen gewoon vervelend was.

30-01-2024 09:23

eenAjaxfan +20247

Ik heb het idee dat als Lang meer voor het voetbal leeft, als bijvoorbeeld Tadic, dat hij dan minder blessures heeft.
Maar dat is een aanname, vandaar ook de toevoeging 'misschien' in mijn eerdere opmerking.
Zijn gedrag was destijds inderdaad niet goed.
Ik kan me zo voorstellen dat Ten Hag hem daar veel op aangesproken heeft en dat het verzorgen van zijn lichaam een van die punten was.

30-01-2024 10:11

Momo +16233

Verloren zoon van robben?

29-01-2024 20:48

gebakkenperen +3097

Sneu weer lang aan de kant

29-01-2024 19:13

BasseyAdriaan33 +13604

Triest voor die jongen en jammer voor de fans. Ik had Noa een groot massaal applaus gegund, wat laat zien hoe groot onze club is. Zou heel erg steken bij veel psv’ers.
Noa komt er vaak openlijk voor uit dat Ajax zijn club is. Oprecht heel erg jammer dat hij er niet bij kan zijn.

29-01-2024 18:59

Pancho +436

Noa is een bijzondere gast, presenteert zichzelf nogal wat ongelukkig, maar dit is toch best wel sneu voor hem.

29-01-2024 18:39

Bassey +8184

🐈‍⬛ in de zak

29-01-2024 18:35

Noam +4075

'Ik ben hiervoor gemakt, je wet selluf.' Blijkbaar niet dus.

29-01-2024 18:34

nightgoat +30813

Aigtz, gangsta Noa gaat op bling ballie pattas deze Hergdang peepz tok wel faja kampioentje maken op die platta karra.
PSV moet verder geen poep praten want volgend seizoentje is Noa Lang gone naar die Man City of Barcelona.

29-01-2024 18:31

Ajax1114 +19393

PSV gaat voor Driouech . Jammer dat de twee grootste talenten Zeefuik (naar AZ) en Driouech aan onze neus voorbij gaan. Driouech is een goede vervanger voor Vertessen.

29-01-2024 18:26

Jan.T55 +421

Bij Ajax lopen ook grote talenten rond waarom zou je er dan nog 1 moeten kopen?

29-01-2024 20:32

JanBiesbos +28885

Ach gut, nu lozano nog een geïrriteerde knie en klaar

29-01-2024 18:21

Balgevoel +30817

Lozano... Eén van de weinige spelers waarbij ik niet verberg dat ik 'm best een wedstrijdbelemmerend tikkie gun.

29-01-2024 21:52

LukaLitmanen +81886

Veerman, Lang en Saibari zijn hun beste spelers.

Bij alle drie hun afwezigheid maken we een serieuze kans

29-01-2024 18:07

wijzijndebeste123 +162971

De Jong is hun belangrijkste speler imo.

29-01-2024 19:43

Laudrup10 +17042

Vind Schouten de beste. Die jongen heeft geen ondergrens lijkt het wel.

30-01-2024 12:13

fluwelenlinker +11594

Ik vind het erg moeilijk hoe Ajax het verdedigend moet neerzetten tegen Psv.
Er zijn verschillende opties als Sutalo fit is.
Met Bakayoko die regelmatig naar binnenkomt, zou ik het niet verkeerd vinden om met Rensch op linksback te spelen omdat hij dan regelmatig dat gevaar met zijn rechtervoet kan opvangen. In dat geval neem je misschien een risico met de onervaren Gooijer tegen Lozano.
Kaplan op LCV is ook een optie om de lengte en de kopkracht van De Jong op te vangen. In dat geval zou Hato als linksback op Bakayoko kunnen spelen en Rensch terug op rechtsback. Het risico hier is dat Kaplan nog geen minuten in Ajax 1 heeft gemaakt en dat dan meteen tegen Psv tegen de meest linke spits in de Eredivisie. Risico op een vertrouwensknak is dan wel erg groot.
De meest 'normale' opstelling is met Sosa op linksback en dan blijft de rest gewoon staan zoals de meeste wedstrijden dit seizoen en moet er dus het minste worden geschoven.

Ergens hoop ik op optie 1 of 2 maar de meest logische is optie 3.

29-01-2024 17:42

Schip +23342

Eerste vind ik een prima optie. Rensch heeft laten zien die positie aan te kunnen. Het is in ieder geval de minst slechte optie denk ik, want Sosa geeft verdedigend gewoon niet thuis.

29-01-2024 17:45

fluwelenlinker +11594

Heeft ook mijn voorkeur maar het is dan weeral een andere linksback en ik denk dat Schip dat niet gaat doen.

29-01-2024 18:39

AFCACruijff14 +160721

Zaterdag moet je op routine spelen. Dus Rensch ipv Gooijer ja. Hopen dat Sutalo kan spelen. Het is niet dat iemand achterin op Hato na nou heel goed is maar hier gaan ook zenuwen een deel van het probleem worden.

Kaplan niet doen. Niet zaterdag. Die jongen had je tegen RKC of Heracles minuten moeten geven.

Rensch-Sutalo-Hato,Sosa zou ik met wat we nu hebben het beste vinden. Dat is al niet al te best, maar Gooijer en Martha achterin is bijna zelfmoord tegen Lozano, Luuk en Bakayoko.

29-01-2024 17:57

AjaxAficionado +1452

Iemand moet mij vertellen wat die kaplan heeft gedaan wat zo achterlijk goed is, want ik heb nog niks bijzonders gezien…

29-01-2024 18:25

fluwelenlinker +11594

Als je de voorbije weken Jong Ajax hebt zien spelen dan zou je hebben gezien dat hij er met kop en schouders (letterlijk en figuurlijk) bovenuit steekt.
Maar dat is tegelijkertijd ook het risico om hem tegen Luuk De Jong te laten debuteren. Als dat fout loopt dan is dat goede gevoel meteen weg. Ik denk dat Schip dat risico niet gaat lopen.

29-01-2024 18:38

BasseyAdriaan33 +13604

Maar doet hij het goed kan het meteen een basis plek zijn.

29-01-2024 19:00

Ajax1114 +19393

Ik heb vaak commentaar op Ajax maar dat PSV is toch ook oerdom om die Vertessen met 1.5 jaar contract te laten gaan voor een fooi van iets meer dan 5 M.

29-01-2024 17:42

AFCACruijff14 +160721

Je had verwacht er 10 of 15 voor te krijgen? Vertessen is 5-7 miljoen waard, meer niet.

29-01-2024 17:58

JS16 +2743

Als hij Ajacied was kreeg je het wel voor hem 🤣

29-01-2024 22:57

Nr.10 +110893

Hoezo? Vrij matige speler.

29-01-2024 20:03

Delaney +14665

Naar voor die jongen, maar erg fijn én gunstig voor ons.
Zeker nu de verdediging zo lek als een mandje is.

29-01-2024 17:41

SneekAjax +2085

Lang-covid?

29-01-2024 17:40

Breuk +25018

Wat een miskoop. En dan hadden mensen hem graag bij Ajax gezien

29-01-2024 17:30

Suarez16_ +9171

Wel een hele mooie test straks. Ramaj, Rensch, Sutalo, Hato, Sosa, Henderson, Taylor, Hlynsson, Berghuis, Brobbey en Bergwijn. Hier mee moet je zeker kunnen winnen van psv zonder lang, saibari en veerman. Alleen jammer dat Henderson nieuw is en een aantal jongens hun draai nog niet gevonden hebben.

29-01-2024 17:29

mickey2602 +4740

Volgens mij was het nog de vraag of Veerman er zaterdag bij kan zijn en is zijn afwezigheid dus geen zekerheidje. Zou wel schelen als die er niet bij is,zonder hem gelijk gespeeld tegen Utrecht en verloren van Feyenoord. Zoals ik het zie is PSV toch een stukkie minder zonder Veerman als met hem.

29-01-2024 18:06

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25278

Hopelijk wint Marroko morgen

29-01-2024 17:28

AFCACruijff14 +160721

Niet vervelend dit voor ons. Lang is veruit hun beste aanvaller mits topfit.

En ik lees dat Veerman zaterdag ook vermoedelijk afwezig is.

Ajax juist in vorm aan het komen. Henderson erbij. Je moet PSV opjagen en wegspelen zoals ook een helft in Eindhoven lukte. Dan kan je van ze winnen als we achterin eens normaal doen.

29-01-2024 17:27

Kryptonite +76738

"PSV gaat in overleg met internationale experts over het herstelplan."

Lol. Altijd die schouderklopjes aan zichzelf tussen neus en lippen door. Echt schaamteloos haha.

Elfrink straks op Twitter: "Daadkrachtig PSV schakelt internationale top experts in en past met de hulp van Brainfart de nieuwste methodes en technieken toe om superster en koopje Noa Lang te laten herstellen".

29-01-2024 17:16

Ajax1114 +19393

Daadkrachtig PSV verkoopt Vertessen gewoon even tussentijds voor 5 M hahahaha. Is dat ook daadkrachtig ? LOL

29-01-2024 17:44

Kryptonite +76738

Alles wat PSV doet is ongekend daadkrachtig voor Elfrink 🤡

29-01-2024 17:52

Hakim22 +7428

Hoe denken jullie dat Lang zou zijn ontvangen door het Ajax publiek? Als een verrader of als een verloren zoon?

29-01-2024 17:12

GAjax31 +15985

Lijkt mij dat hij gewoon goed zou worden ontvangen, althans dat hoop ik. Hij wou naar Ajax, maar als Ajax hem niet wil en Psv wel.. dan had ie weinig keus.

29-01-2024 17:15

Altijdindestraat +39797

Ik zou hem juist toejuichen, hij zegt doodleuk dat Ajax zijn club is terwijl die daar voetbalt.

29-01-2024 17:17

AFCACruijff14 +160721

Ik denk neutraal. Geen applaus, geen geboe. Lang laat duidelijk weten Ajacied te zijn. Achteraf gezien had je hem moeten halen. Nu is Tadic weg en is er wel degelijk ruimte voor Lang geweest.

29-01-2024 17:28

Koekepeer +1452

Noa Lang, wie kent hem niet...

29-01-2024 19:10

EricAjax1 +7469

Heeft wel erg veel blessures

29-01-2024 17:12

Altijdindestraat +39797

De dag van Vertessen:

'Yorbe Vertessen wil absoluut niet meer terug naar PSV'
'Noa Lang vanwege nieuwe hamstringblessure opnieuw uit de roulatie'
'PSV zet transfer van Yorbe Vertessen on hold'
'Vertessen houd Peter Bosz met een banaan onder schot in de kantine'

29-01-2024 17:09

Stoffel +18543

No Noa op je feestje

29-01-2024 17:04

insectenverdelg +23362

Marokko nog een rondje door en Veerman die het niet haalt. Dan beginnen er echt kansen te komen

29-01-2024 16:41

AFCAHoorn +22592

Liever Marokko geen rondje door.

29-01-2024 16:52

woutpeters08 +3027

Saibari is goed man

29-01-2024 17:29

Lekkerhoor +3357

Bij het kampioensfeest kan hij vast weer springen.

29-01-2024 16:40

lexy88 +8816

Lekker de ziekenboeg 7k heet maken

29-01-2024 16:30

Clubliefde34 +6063

Dan speelt Lozano.. dat is toch wel de kracht van psv dit seizoen..op de meeste posities prima dubbel bezet.

29-01-2024 16:23

Danielson +50042

Lozano scoort nooit dit seizoen behalve tegen ons.
Daar had die Pereiro ook een handje van.

29-01-2024 16:28

MidMid +5663

In dit geval ligt het niet aan Lozano maar aan de rechtsback die hij tegenover zich zal vinden. Helaas.

29-01-2024 17:13

Opperhoofd +12550

Noa Lang mijn favoriete psv’er

29-01-2024 16:17

Raoul14 +3060

Sneu voor hem, ben wel fan. Zonde dat hij niet bij Ajax zit. Alleen komt het ons wel lekker uit nu.

29-01-2024 16:16

Danielson +50042

Lang is een chronisch geblesseerde speler. Bij Brugge ook enorm blessuregevoelig.
Alleen daarom al moet je hem niet halen.

29-01-2024 16:30

Marquinho +2043

Lozano gaat deze week extra balletles nemen. Walgelijke pisvlek.

29-01-2024 16:11

deMeer96 +85

Noa Lang afwezig.
Jammer voor de jongen, beter voor ons.

29-01-2024 15:55

Torcida +5528

Ik vond altijd dat Lang geen goede houding had, en dan doel ik niet op z'n attitude, maar op z'n manier van bewegen (hoofd naar voren, als een soort aasgier). Deed me altijd een beetje aan Mitea denken, en dus verwachtte ik chronische blessures zodra hij veel zou gaan spelen, eigenlijk bij Brugge al.

Maar dat viel uiteindelijk allemaal wel mee, en toen ik hem een tijdje terug voor PSV zag spelen, leek het alsof z'n houding verbeterd was (minder krom). Nu dan toch het type slepende blessure waarvan ik vroeger verwachtte dat hij hem zou krijgen.

Lullig voor hem, maar het is PSV van harte gegund.

29-01-2024 15:49

twynestar +28145

Kun je dat verder toelichten? Is die houding slecht voor zijn balans bijvoorbeeld, of betekent het dat hij niet ver genoeg vooruit kan kijken om tackles te ontwijken?

29-01-2024 16:02

Torcida +5528

Als je manier van bewegen niet in balans is, kan er meer spanning op bepaalde spier(groep)en of gewrichten komen te staan. Bij topsport komt dat eerder tot uiting, maar ook bijvoorbeeld mensen die op hoog niveau dansen of musiceren, kunnen blessures of RSI-achtige verschijnselen krijgen als ze hun lichaam niet op de juiste manier 'gebruiken'.

Hoe dat precies werkt in het geval van Lang (of Mitea, die ook een beetje een 'bochel' had), weet ik niet, maar het kan zijn dat door het overstrekken van de nekspieren hetzelfde bij de hamstrings gebeurt.

Een expert op het gebied van dingen als fysiotherapie, osteopathie of Alexandertechniek kan vast meer vertellen over de anatomische aspecten van chronische blessures als gevolg van een disbalans.

Lang kan natuurlijk ook gewoon pech hebben gehad. Fischer en Robben hadden bijvoorbeeld geen bochel, maar waren dan weer fanatieker dan hun lichaam aankon.

29-01-2024 18:26

superajax +11363

Wie van onze spelers kan Lozano gek maken?Het zijn bijna allemaal ideale schoonzonen.Hadden we nog maar een soort Poulsen in de selectie.

29-01-2024 15:46

Hamstelaar +14796

Precies! Daarom hoop ik zo op Tagliafico en Tete

29-01-2024 15:53

Danielson +50042

Henderson!

29-01-2024 16:30

AFCAHELLMOND +2240

Noa No op je feestje, Noa No van glas op je feestje......

29-01-2024 15:40

Chrismokum020 +16369

Vervelend voor hem, maar onderschat die Mexicaanse duikelaar ook niet. Met de ruimte die wij bij vlagen weggegeven gaat ook Lozano gevaarlijk zijn, net als Bakayoko aan de andere kant.

29-01-2024 15:37

niels1992 +842

Mag hopen dat niemand hem onderschat... Scoorde nog een hattrick tegen ons in Eindhoven 😅 Ajax op één na zijn favoriete tegenstander om tegen te scoren..

29-01-2024 15:40

Chrismokum020 +16369

Precies, maar voordat de vlag uitgaat omdat Lang niet fit is..

Genoeg dreiging over, zeker gezien de staat van onze backs.

29-01-2024 15:45

twynestar +28145

De vlag gaat uit of ze gaan een polonaise lopen ;)

29-01-2024 16:03

Chrismokum020 +16369

Haha ik was niet scherp, thanks

29-01-2024 19:15

Heimwee +6649

Is lang lang de nieuwe chinees van psv?

29-01-2024 15:34

Suk Hyun-Jun +6279

Worden dit soort dingen nog steeds als grappig beschouwd in 2024?

29-01-2024 18:23

WantAmsterdam +115912

Er werd hier veelal gezegd dat Lang niet halen een grote fout was, MAAR
- Lang heeft bij PSV over alle competities tot nu toe iets minder minuten gemaakt dan Forbs, en dat is inclusief JC Schaal.
- Lang heeft ook “maar” 6 goals en assists (weer inclusief JC schaal)

Lang is fit en in vorm een hele goeie speler, maar hij is nauwelijks fit dit seizoen.

29-01-2024 15:25

Danielson +50042

Hij is bijna nooit fit. Dit kon je van tevoren uittekenen.

29-01-2024 16:31

WantAmsterdam +115912

Klopt, maar het is bij PSV blijkbaar erger geworden, bij Brugge een grotere blessure, 38 dagen geblesseerd, twee kleinere blessures, 11 en 12 dagen, en dat in drie seizoenen. Bin PSV al 3 blessures, de langste 84! dagen. En hoe lang hij nu aan de kant zit is nog maar de vraag.
Hamstring lijkt een chronisch probleem bij hem, de vraag of hij ooit nog helemaal en constant fit wordt.

29-01-2024 18:02

Kryptonite +76738

Goed voor ons, maar sneu voor die jongen. Hopelijk kan 'ie wel gewoon meer naar het EK.

29-01-2024 15:17

leeke +10375

Ach ik weet niet dat het goed voor ons is....zijn vervanger scoort altijd tegen ons he

29-01-2024 15:24

Manov +8581

Ook meer geblesseerd dan anders wat

29-01-2024 15:08

Lazell +16973

Eindelijk weer fit, volledig hersteld verklaard door de medische staf en direct weer eruit. Niet alleen Ajax heeft een falende medische staf blijkbaar. Of het is lastiger we denken

29-01-2024 15:20

WantAmsterdam +115912

Of Lang is opeens gewoon blessuregevoelig.

29-01-2024 15:26

Slang3 +45677

Noa Lang bij minder goals betrokken dit seizoen dan Forbs btw

29-01-2024 15:01

GAjax31 +15985

Mja Forbs heeft niet zoveel minuten gemaakt doordat hij geen basisspeler is en Lang omdat ie grotendeels van het seizoen geblesseerd was.

29-01-2024 15:02

Turbo +41729

Allebei 6 g/a. Forbs bijna 100 speelminuten meer.

29-01-2024 15:15

Been +12422

Forbs was ook duurder he :p

29-01-2024 16:31

FelixGassenlicht +8933

Nog steeds helaas veel klasse voorin, en dat tegen Martha en Gaai/Gooijer. Brrrr

29-01-2024 15:01

Lazell +16973

En Luuk de Jong vs. Hato/Rensch in de lucht. Die hoeft straks nieteens te springen.

29-01-2024 15:21

BlueDuke +4463

Denk dat Sutalo speelt, dan met Rensch rechts en Gooier links? Of andersom. Dan nog houdt het nog niet over.

29-01-2024 15:31

Stamhoofd +11509

Toch maar Mike vd Hoorn terughalen dan voor zaterdag.

29-01-2024 15:38

FelixGassenlicht +8933

Sutalo is toch geblesseerd?

29-01-2024 15:42

Lazell +16973

Sutalo kan ook niet koppen, als hij al speelt. De enige die kan koppen is Medic, maargoed. Die stel je om andere redenen liever niet op.

29-01-2024 15:59

Danielson +50042

Zou toch Medic achterin zetten als Sutalo niet kan spelen.

29-01-2024 16:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.