Update 'FC Twente-ramp': Ajax biedt hulp

door AFCAMM 63

Update 'FC Twente-ramp': Ajax biedt hulp

door AFCAMM 63

Laatst geüpdatet

Ajax heeft hulp geboden na de ramp in de Grolsch Veste van vanmiddag. Hieronder het nieuws rond de instorting van vandaag

HOOFDNIEUWS Rond het middaguur is een gedeelte van de Grolsch Veste in Enschede ingestort. Het stadion van FC Twente stond in de steigers wegens verbouwingen.

Update: 12.34: Er is nog weinig te melden, wel meldt FC Tubantia dat er zeker tien mensen onder het puin liggen. Later meer...

Update: 13:39: Voorzitter Joop Munsterman heeft het trainingskamp van FC Twente in Zeeland inmiddels verlaten en is onderweg naar Enschede. De spelersgroep werd in het hotel op de hoogte gesteld van het ongeluk.

Update: 13:54: Volgens onbevestigde berichten in lokale media zijn er twaalf bouwvakkers onder het puin terecht gekomen. Daarvan zouden tien alweer onder het puin vandaan gehaald zijn. De politie roept ramptoeristen op niet naar het stadion te komen. De omgeving rond de Grolsch Veste is afgesloten. Ook is de nabijgelegen snelweg A35 afgesloten, om de hulpdiensten snel ter plekke te krijgen.

Update: 14:37: Burgemeester bevestigd één dodelijk slachtoffer. 10 gewonden, waarvan 2 zwaar gewond. Momenteel word gespeurd door het puin naar mogelijk meer betrokkenen.

Update: 17:03: Zo aan het eind van de middag is duidelijk geworden hoe groot het persoonlijke leed was bij de instorting van een gedeelte van de Grolsch Veste. Er viel één dode te betreuren en 15 mensen raakten gewond.

Update: 19:34: Ajax heeft haar medeleven getoond na de ramp in de Grolsch Veste van vandaag. De Amsterdammers hebben in een brief aan FC Twente hulp aangeboden, in welke vorm dan ook. De club wacht de reactie uit Enschede rustig af.

Update: De ramp in de Grolsch Veste heeft een tweede slachtoffer geëist. In het ziekenhuis in Enschede overleed hij aan zijn verwondingen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Rinky +1

Vandaag is een 24-jarige Oldenzaler ook overleden door de gevolgen van de ramp in het stadion. Hieronder hele discussies over vergunningen/werkzaamheden etc. maar dat is op dit moment nog veel te vroeg want het is nog lang niet duidelijk wat er mis is gegaan.
Er gaan hier (woon zelf in Twente) al zoveel verhalen rond over wat er gebeurd zou kunnen zijn.

Dergelijke situaties hebben gigantisch veel impact op de bevolking, helemaal omdat het nu om FC Twente gaat. Ik heb wel gemerkt dat het heel erg gewaardeerd wordt dat andere clubs, waaronder wij, steun betuigen en hulp aanbieden!

08-07-2011 18:59

Tessa +0

heeft inmiddels een 2e slachtoffer ge-eist, triest hoor

08-07-2011 17:06

marcoocoo +1

RIP Dave Nijkamp
31 jaar en op zo'n vreselijke manier om het leven komen
hij laat z'n vrouw en 2 kinderen achter

08-07-2011 13:36

dehunt +0

ze kunnen idd voorronde bij ons spele, wij zijn namelijk al geplaatst! WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE

08-07-2011 12:17

JeRooney +0

Anders ga even op sesamstraat . nl kijken.

08-07-2011 12:28

krulhoofd +0

Sterkte aan alle betrokkenen!

Vind die Joep Schreuder wel erg vervelend trouwens. Je ziet duidelijk dat Munsterman enorm is aangeslagen, en terecht, en meneer gaat even vervelende vragen stellen.
Daar ben je wel journalist voor, maar op sommige momenten moet je ook gewoon even je plek kennen en het even niet doen.

08-07-2011 01:20

RicoChet +0

RIP en sterkte

08-07-2011 00:48

ajax19 +0

Netjes van Ajax, natuurlijk veel sterkte aan de nabestaanden en gedupeerden. Twente komt er wel overheen, even uitwijken naar Gelsenkirchen is ook niet mis.

08-07-2011 00:22

Vinc-ajacied +4

Zo vreemd dat dit gewoon gebeurd is, sterkte aan iedereen die Twente een warm hart toedraagt. Op het veld is er rivaliteit maar soms moet je ook bedenken dat je één Nederland bent enz. Sterkte FCT !

07-07-2011 23:23

Ajaxjajax +0

heel erg dit voor die dode zijn familie.
maar waarom huren ze polen in? zijn die 2 euro goedkopër per uur ? Maar ondertussen wel 5 ton aan een speler betalen? geef die baan dan aan een nederlander.

07-07-2011 23:04

Sazzz +1

Ik vind het heel erg voor die omgekomen man en zijn familie, maar om nou meteen te spreken van een ramp? Dit is gewoon een ongeluk, op de snelweg gebeuren duizenden ongelukken met fatale gevolgen. Daar wordt het woord ramp nooit gebruikt.

De steun moet dan ook vooral gaan naar de direct betrokkenen, dus de gewonden en hun families en de familie van de dode. Twente heeft er feitelijk maar weinig mee te maken.

07-07-2011 23:03

TheNakker +0

hey @Pantheonloser*
Hoezo een zieke opmerking ??
Alles wat ik heb geschreven licht ik ook toe !
Ik heb een genuanceerde reactie gegeven (tot 2 keer toe).
Miss. dat jij even een toelichting wil geven op wat er volgens jou zo ziek aan is??
Mijn 2de post is een reactie op opmerkingen van AFCA19, ik zeg niet zomaar dingen.
Ik reageer op wat hij in zijn post schrijft en licht dat ook toe.

Miss. ook een tip voor jou ?
Sucker !

07-07-2011 22:55

Mokum31 +6192

Netjes " en niet meer dan normaal"!
Misschien moeten ze die voorronde maar in de Arena gaan spelen!

07-07-2011 22:53

RobertoStrife +2

Wel trots op Ajax dat ze hulp aangeboden hebben, denk dat we weinig kunnen doen, maar wel een mooi gebaar in deze voor Twente vreselijke tijden.

07-07-2011 22:45

DennyvdSar +0

Wellicht dat ze hun cl wedstrijden in het stadion van ajax zouden kunnen spelen.. en helpt ajax hun zodoende. je hebt toch een aardig stadion nodig. al denk ik niet dat dit zal gebeuren maar toch.. het zou wel een, misschien te, mooi gebaar zijn.

07-07-2011 22:48

RobertoStrife +2

Zou wel mooi zijn als het stadion niet op tijd klaar is idd.

Edit: ik bedoel dus dat het mooi zal zijn als wij ons stadion in dat geval aanbieden, niets anders.

07-07-2011 23:13

schuum +0

Twente heeft gereageerd ze willen als hulp dat theo nog een jaartje komt ballen

07-07-2011 22:43

TheNakker +0

Goed ??

Laat me niet lachen, dit lijkt me duidelijk een constructiefout, en in dat geval is het een geluk bij een ongeluk dat het nu gebeurt en niet bijvoorbeeld in de winter als er een dik pak sneeuw op ligt.
Ik moet er niet aan denken dat de tribune naar beneden komt tijdens een thuiswedstrijd, dan zijn de gevolgen niet te overzien.

07-07-2011 22:41

Pantheon +938

Dit LIJKT jou een constructiefout.... als je het nieuws had gelezen over het voorval, zou je weten dat iemand met een hijskraan een van de ondersteunende palen per ongeluk weg tikte. Jouw gare vooroordelen over Polen of wat JOUW LIJKT boeit niemand. Als je een normale discussie wilt voeren prima, maar kap met je Wilders vooroordelen en discuseer met feiten, niet met JOUW aannames.

07-07-2011 22:47

TheNakker +0

Dat krijg je nou als je van die verdomde Polen aan het werk hebt hier in de Nederlanse bouw, geen goede communicatie op de werkvloer.
Dit bouwbedrijf heeft namelijk Polen in dienst gehad, en die spreken doorgaans Duits, of helemaal niks op de werkvloer, of denk je dat Nederlanders in het Pools communiceren met die Polen ?
Duits is meestal de voertaal.
En er werken redelijk wat Polen in de bouw in Holland voor de helft van dat geld, voor jullie dat nog niet wisten.
Geen wonder dat er een dode valt.
Zkr erg dit ja, maar dit had je aankunnen zien komen.

07-07-2011 22:26

AFCA19 +0

Dat is onzin, want die constructie was gewoon goed. Je moet gewoon niet van mensen vragen om iets wat normaal bijvoorbeeld een jaar duurt in 2 weken te doen. Het is maar voetbal.

07-07-2011 22:35

AFCA19 +0

Het is allemaal de schuld van monsterman, hij wilde namelijk het stadion uitbreiden in korte tijd en daardoor moest er iemand zijn leven geven en zijn er veel gewonden. Alleen maar omdat monsterman denkt dat hij de grootste club van nederland runt en later een standbeeld voor het stadion wilt.

07-07-2011 22:14

w86 +9508

Eigenlijk moet je op zoveel onzin niet eens reageren, maar hoe jij deze link weet te leggen is bijna een prestatie op zich..

Wat denk je nou, dat Munsterman die tekening heeft gemaakt en een paar Polen aan het werk zit om het maar even snel te maken? Denk je echt dat als je een stadion uit gaat breiden, dat er niet zeer nauwkeurig wordt gekeken naar de constructies? En denk je echt dat er willekeurige bouwvakkers op deze klus worden gezet?

Daarnaast, op elke bouwplek kunnen doden vallen. Werken op hoogte brengt gewoon risico's met zich mee. Dat het nu bij Twente gebeurt, zorgt dat het in het nieuws komt en waarschijnlijk nog wel even blijft. Eenzelfde ongeval op een normale bouwplaats wordt in een bijzin genoemd.

Laat ze nu eerst maar eens rustig gaan uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren, of er eventueel schuldigen zijn of dat het gewoon een vreselijk ongeluk is. Maar jouw idee dat Munsterman hier schuldig aan is, of dat de club Twente iets te verwijten valt, lijkt me zeer onwaarschijnlijk!

07-07-2011 22:42

AFCA19 +0

A joh kom op, ze moeten voorronde cl spelen en willen extra inkomsten. Het stadion moest uitgebreid worden omdat monsterman dat wil. Kijk, in principe kan ik in 10 minuten van Amsterdam naar utrecht maar dan wel met 200km per uur. Dat brengt extra risico's met zich mee. En in principe kan je ook heel snel een station uitbreiden. Maar ook dat brengt risico's met zich mee. Mensen moeten 10 keer zo hard werken, volgens een strak schema. En de uitvoerder laat uiteraard zn mensen 12 keer zo hard werken omdat hij van monsterman een extraatje krijgt als hij op tijd klaar is. Zo werkt dat daar. Dus het komt allemaal neer op TWENTE

07-07-2011 22:53

RobertoStrife +2

Onzin, als de aannemer zegt dat het kan binnen die periode, dan gaat Twente daar vanuit. Daar kunnen ze niks aan doen, verder was het dus iemand die een ondersteunende paal wegtikte, dan zakt tijdens een constructie wel snel het gebouw in.

De enige schuldige is dus helaas de persoon die die hijskraan bestuurde. Moet ook vreselijk voor hem zijn.

07-07-2011 23:17

afc_red +2

Het is een aanbesteding die uitbesteed wordt aan een bouw bedrijf.
Heeft munsterman verder niets in in te brengen.
Twente zoekt bouw bedrijf, bouw bedrijf wint offerte.
Bouwbedrijf gaat bouwen.
Is dus complete onzin dat het te snel moest of wat dan ook.

08-07-2011 01:47

AFCA19 +0

Dan begrijp jij niks van de bouwwereld. Dat van die offertes heb je goed maar daarna ga je de mist in. Aannemer 1 zegt ik doe het voor 20 euro en het is de dag voordat jullie CL voorronde gaan spelen klaar. Twente zegt o dat is wat prijzig en wat aan de late kant. Toch maar ff verder kijken. Aannemer 2 zegt ik doe het voor 18 euro en het twee dagen klaar voordat de eredivisie begint. Twente zegt, we kijken eerst ff verder. Aannemer 3 zegt ik heb 30 polen in dienst, ik doe het voor 19 euro en we zijn klaar wanneer jij dat wilt. Monsterman zegt het wel snel, kan dat? ''de bouwwereld zit op zijn gat'' meneer de aannemer zegt ja natuurlijk. Want in theorie kan alles.

Je moet het zo zien, als de directeur van een peuterspeelzaal een pedo aanneemt, de pedo misbruikt kinderen. Wie heeft er dan schuld? Het is een EN EN situatie. De pedo omdat hij de daad deed en de directeur omdat hij verantwoordelijk is.

Als die kraan daadwerkelijk een steunpilaar heeft aangetikt, is het dan niet opmerkelijk dat 2 steunpilaren een hele constructie dragen? Bouwwerken zijn geen dominosteentjes? Het is zowiezo een menselijke fout, in het stadion van monsterman. Hij kan maar beter een schadevergoeding betalen aan de gewonden en nabestaande want hoe je het ook wend of keert hij is verantwoordelijk. Niet als monsterman de mens maar als monsterman de baas van twente.

08-07-2011 02:29

turbyemanuelson +0

Zo dan,, jij stond niet vooraan met het uitdelen van hersens hè...

08-07-2011 09:39

wilyha +2

nou in dit geval heeft die wel gelijk , plus dat bedrijf wat de staalconstructie dr neer zet die stond al niet bekent als goed , die net hadden er meestal alleen hangne wanneer de arbeidsinspectie komt kijken plus dat ze deze nmaand meerdere projecten op moesten leveren anders kwamen ze in finacieel problemen plus de tijds druk wat joopie er achter gezet heeft kan zo iets makkelijk gebeuren

08-07-2011 09:50

JeRooney +0

Volgens mij praat jij alsof het over een offerte gaat van een dakkapelletje plaatsen of een tussenwand plaatsen. Wat een onzin wat je schrijft.

1) Er worden natuurlijk door diverse bedrijfen offertes uitgebracht, met deze offertes praat je niet over 1x een A4'tje. Maar over mappen vol vergunningsaanvragen en verleningen, rysicoanalyses, bouwtekeningen en engineering.

2) Als Twente akkoord gaat met de aannemer die het best uit de offertefase komt begint er een onderhandeling over wie welke verzekeringen en vergunningen zal moeten regelen en om de prijs natuurlijk.

3) Wanneer alles in vele uren vergaderen en onderhandelen gaat men over tot aktie. Nu gaat één ieder zijn/haar voorbereiding doen tot de bouw begint. Alles vergunningen, analyses etc. wordt voor gelegd bij een aparte bouwcomissie. Wanneer dit wordt goedgekeurd zal de uitvoering kunnen beginnen.

4) Ondanks alle analyses, vergunningen en waarschijnlijk al inspecties kan er niemand wat aan doen dat er een kraanmachinist een onkundige (menselijke) fout maakt waardoor er een deel van het geraamte instort waardoor het gewicht van het dak nioet meer gedragen kan worden.

5) Nu zullen er op privégebied voor de aanwezige mensen, slachtoffers en familie een hoop geregeld worden en daar gaat ook bijna ieders zorg naar uit. Maar het zakelijke gedeeldte is een uur na het gebeuren al onder de loep genomen natuurlijk. Er zullen verschillende inspecties komen, ondervragingen bij de aanwezigen op dat moment etc. Hierbij zal beoordeeld worden welke taken bij wie lagen. Twente en het Bouwbedrijf heeft zich verzekerd en dat zal de materiele schade dekken.

6) Iedereen praat hier over een strop voor Twente omdat ze later klaar zijn en de evenementen niet door gaan. Als het goed is zal Twente zich opp dat gebied ook verzekerd hebben voor eventuele schade door het later opleveren. Als dat niet is snap ik niet dat Munsterman en consorte daar nog zitten.

Dit zal wel een beetje weergeven hoe het in werking is en nog zal verlopen. Maar mijn eerste gedachten liggen ook bij de slachtoffers en de familie en vriendenvan deze mensen. Ik hoop voor Twente ook een afwikkeling op een goede manier zodat deze club gewoon klaar staat als de competitie weer begint.

08-07-2011 12:03

AFCA19 +0

Naja, tot zover doktor wikipedia. Heb jij die foto's gezien van de constructie in het stadion? Denk je dat zo'n kraan met 220 km per uur tegen zo'n constructie botst? Zo hoog in de lucht is er sprake van luchtweerstand. Zo'n constructie moet dus wel tegen een tikje kunnen en al helemaal van een kraan die een draaisnelheid heeft van 5 km per uur.

Die constructie waar iedereen het over heeft is nog steeds in tact. En ik heb nergens een kraan gezien die total los was.

Ik ga er vanuit dat het een constructiefout is. En wie zegt dat twente en het bouwbedrijf zich hebben verzekerd? En wie zegt dat de vergunningen legaal waren? Joop kent mensen bij de gemeente, Joop is een god daar in twente. Als ik een muurtje wil aanbouwen wacht ik 6 maanden op een vergunning, Joop die regelt de uitbreiding van zijn stadion met een telefoontje. Joop is niet corrupt maar hij heeft wel vrienden bij de gemeente. Als ik daar vrienden had zou ik ze ook een telefoontje geven ipv in de rij staan. Want zo werkt het nou eenmaal.

08-07-2011 13:33

JeRooney +0

Lul niet zo vreemd, ik zit gewoon in de bouwwereld en ken de procedures omdat ik ze zelf op kleinere schaal ook moest regelen.

Volgens mij heb jij ook geen idee wat een kraan met een paar ton aan de giek voor een kracht heeft. Ik zeg ook niet dat het zo is geweest maar die geruchten komen van de mensen on-site. Dit is verder nog niet bevestigd.

Maar natuurlijk zijn ze tegen alle onvoorziene wendingen verzekerd. Dit is geen standaard verzekering maar een samengesteld pakket aan verzekeringen. Je kunt doen alsof het niet zo is, maar 999 van de 1000 bouwen zijn hiervoor gedekt. En het is echt niet dat het idee tot uitbreiding 2 weken voor de verbouwing op tafel kwam, hier is een proces aan vooraf gegeaan van meer dan een jaar.

Beetje kortzichtig hoe jij reageert.

08-07-2011 14:14

RobertoStrife +2

Netjes dat we hulp hebben aangeboden, dramatische gebeurtenis natuurlijk.

07-07-2011 21:34

ajax1989 +0

ik wil alle slachtoffers en hun familie heel veel sterkte toe wensen!
dit is echt verschrikkelijk!

07-07-2011 21:21

BvdPloeg +0 editor

LET OP: MET EEN NIEUWE UPDATE IS ER OOK EEN NIEUWE KANS OM TE REAGEREN. DE REACTIES ZIJN VANDAAG LANGE TIJD UITGEZET OMDAT ER SCHANDALIGE DINGEN WERDEN GEROEPEN IN HET TOPIC. DEZE MENSEN HEBBEN INMIDDELS EEN BAN. REAGEER MET RESPECT, ZOALS HEEL DE CLUB AJAX DAT DOET. BIJ NIEUWE MISDRAGINGEN VOLGT EEN DEFINITIEVE BAN. LATEN WE HET RUSTIG HOUDEN MET RESPECT VOOR DE SLACHTOFFERS EN FC TWENTE.

BEDANKT, AJAX SHOWTIME

07-07-2011 21:12

Donn-Gernaldo +0

kijk zo moeten we het doen!! respect

07-07-2011 22:15

AjaxDruten +1

Zoiets gun je niemand, sterkte!

07-07-2011 21:10

SuaSulejAjax +0

R.I.P. bouwvakker

07-07-2011 14:48

MarkAFCA +1161

14 mensen zijn betrokken bij het ongeval, hieronder 1 dode, 2 zwaargewonden.

07-07-2011 14:42

Marcao +27

Graag een IP-ban voor alle nepfans die zieke "grappen" maken. Dit is wat anders dan een potje voetbal, hier zijn dooien/gewonden gevallen.

07-07-2011 14:38

Lorenzovgortel +0

Alle personen met ongewenste reacties zijn genoteerd. Zij zullen vanavond door Ajaxshowtime van de website worden verbannen.

07-07-2011 14:40

IamLegend +2

we leven nog steeds in een vrij-nederland. Ma weet uit ervaring dat we hier aan korea praktijken doen. ´ik zeg maar niks´

07-07-2011 14:44

Robertjan +2

Als je mensen wil kwetsen ga je maar ergens anders heen.

07-07-2011 14:46

ST +23098

Wat had je willen zeggen dan, fijn voor die tukkers? Ik vind het vrij normaal dat ze ongewenst gedrag noteren en er iets aan doen. Als je site als haatzaaiend wordt bevonden trekt dat ook niet echt positieve aandacht.

07-07-2011 14:53

IamLegend +2

het enige wat ik wil zeggen is sterkte voor de bouwvakkers die er onder liggen en met hun families. Wat fc-twente aan vertraging of evt extra kosten ondervind. Of door word belast. maakt me geen ene donder uit. Hoe meer onrust voor dat de competitie begint hoe beter voor ajax;)

07-07-2011 15:09

Ganggino +0

Terecht. Trouwens, leuke foto met Gijpie! :)

07-07-2011 14:52

Bramble1988 +9337

Helemaal mee eens!!

07-07-2011 14:55

boye04 +0

Net bevestigt dat er 1 dode is. RIP

07-07-2011 14:36

RoodWit +62

Een medewerker van het callcenter in De Grolsch Veste zag 'bebloede mensen en hoorde geschreeuw dat door merg en been ging'.

Heel naar.

07-07-2011 14:26

ZlatanAjax +0

Verschrikkelijk. Die heeft nu een trauma voor de rest van zijn leven:(

07-07-2011 14:34

dasultr4 +0

Oh hell yeah.

07-07-2011 14:22

Luis1830Suarez +0

Hoop dat jij de volgende x op het verkeerde moment, op de verkeerde plek bent net als die bouwvakkers.

07-07-2011 14:26

Tessa +0

Wat een trieste reactie, die 4 achter jouw naam geeft zeker jouw IQ weer.....

07-07-2011 14:26

n3dLajax +5

Nee, de leeftijd.......................van z'n ma.

07-07-2011 14:30

dasultr4 +0

Het is ook super sneu wat er is gebeurd.

07-07-2011 14:57

dasultr4 +0

Kut zooi, met mijn lage IQ heb ik het nog wel voor elkaar in het leven.

07-07-2011 14:57

ST +23098

Vertel, je rijdt een seat ibiza met 2 uitlaten en flinke boxen en een eigen sociale huurwoning? :)

07-07-2011 15:00

dasultr4 +0

Komt bij mij niet in voor, maar wel een mooie gok. Dus jij denkt dat ik hun het gun? Dacht je nou daadwerkelijk waar dat ik niet erg vind. Dit is gewoon verschrikkelijk nieuws.

07-07-2011 15:02

RoodWit +62

Ik woon in Deventer, zelfs de hulpdiensten uit Deventer waren onderweg naar Enschede.

07-07-2011 14:17

afc_red +2

2 doden en 10 gewonden, misschien nog wel meer doden.
Los van het feit dat het het stadion van Twente betreft doet eigenlijk niet ter zake.
Misplaatste grapjes zijn echt niet gepast.

07-07-2011 13:59

Luis1830Suarez +0

Er wordt nu al over 2 doden gesproken.

Wat wordt de volgende grap? :S

07-07-2011 13:57

boye04 +0

Stel je voor dat dit gebeurt tijdens een wedstrijd in een vol stadion. :S

07-07-2011 13:55

RoodWit +62

In Enschede is rond twaalf uur een deel van het dak van de Grolsch Veste ingestort. Er zijn onder het puin van het stadion van FC Twente zeker twaalf mensen gewond geraakt en 1 dode. TC Tubantia meldt dat twee steunbalken het begaven. Op Twitter wordt gesproken over een omgevallen hijskraan.

Heel naar.

07-07-2011 13:53

Luis1830Suarez +0

Even iets anders,

Lachen jullie, omdat er bouwvakkers onder het puin liggen, waarvan waarschijnlijk 1 dode en 12 zwaar gewonden?
Of vinden jullie het feit dat er een klein deel van het dak, dat zo weer is opgebouwd is, is ingestort, belangrijker?

Jullie kunnen jezelf geen eens voetbalfan noemen.

07-07-2011 13:53

Luis1830Suarez +0

12 Gewonden, 1 dode (Onbevestigd) Volgens RTV Oost
Politie helikopter aangekomen

07-07-2011 13:43

tomtiedom +308

Echt heel erg...

07-07-2011 13:42

LuckyLuk +0

Zeker twaalf mensen zijn gewond geraakt bij het drama in de Grolsch Veste, het stadion van FC Twente. Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde TC Tubantia. Van de gewonden zouden er enkele slecht aan toe zijn. Gefluisterd wordt dat er zelfs doden gevallen zijn, maar die berichten worden nog nergens bevestigd.

Er is een traumahelikopter in het stadion geland om hulp te bieden aan betrokkenen en ambulances rijden af en aan. Ook brandweer en de ME zijn aanwezig. Voorzitter Joop Munsterman van FC Twente heeft het trainingskamp van zijn club in Zeeland halsoverkop verlaten om de ravage in Enschede met eigen ogen te bekijken.

Het dak van de nieuwe tribune aan de kop van de Grolsch Veste stortte vandaag rond het middaguur in. Naar verluidt begaven twee steunbalken het plotseling.

07-07-2011 13:40

Luis1830Suarez +0

Teletekst meldt 5 gewonden, 1 dode (Onbevestigd)

07-07-2011 13:35

Mokum31 +6192

Dat is niet best!

07-07-2011 13:34

WimBaarman +37

Doe nou eens ff normaal man! En als je zo denkt, hou het dan lekker voor je domme zelf!

07-07-2011 13:32

Luis1830Suarez +0

EXCLUSIEF - Twee doden bij instorting Grolsch Veste.
Telegraaf (13:11;43)
7-7-11

07-07-2011 13:30

Hansvdsluis +0

Dit wens je niemand toe. 'Gelukkig' gebeurt het nu en niet tijdens een wedstrijd. Sterkte voor de slachtoffers!

07-07-2011 13:29

afc_red +2

Leedvermaak, maar er zijn waarschijnlijk wel slachtoffers gevallen.

07-07-2011 13:22

Robertjan +2

Voetbal is een bijzaak in het leven.. ziek..

07-07-2011 13:33

Robertjan +2

Voetbal is een bijzaak in het leven.. ziek..

07-07-2011 13:34

DeBaas +3

Ik zat net even op TV Oost te krijgen, wat een leeghoofden zitten daar ook te Twitteren.

Reacties als:

'Waarom gebeurd zoiets nou niet in de Arena"

07-07-2011 13:19

Tpes +1

Ze waren vast jaloers omdat 15 mei bij ons het dak eraf ging

07-07-2011 13:35

Bramble1988 +9337

Zieke vent

07-07-2011 13:59

JeffreyAFCA1 +619

dan moet je wel even kijken op welke zin hij reageert .. en dat is niet op de gebeurtenis, maar op een reactie van een leeghoofd uit tukkerland

07-07-2011 14:06

wilyha +2

dat is wel zo maar hij had het ook kunnne denken en niet zeggen

07-07-2011 14:15

Bramble1988 +9337

Sorry, klopt!! Excuus:)

07-07-2011 14:24

RobertoStrife +2

Gelukkig dat dit niet tijdens een wedstrijd gebeurt, dan zouden er nog veel meer slachtoffers zijn.

07-07-2011 13:12

RoodWit +62

Daar dacht ik ook aan.

07-07-2011 13:15

Darkbird +2505

Sterkte voor slachtoffers en familie.

07-07-2011 13:12

ELPISTOLERO +3

Pff, heftig!!

07-07-2011 13:10

GH +0

Dit is verschrikkelijk, gun je niemand. Laten we hopen dat er geen doden zijn gevallen.

07-07-2011 13:10

pisang +0

De echte steun pilaren staan in Mokum

07-07-2011 13:10

Lorenzovgortel +0

Ongewenste reacties onder dit bericht zullen een BAN van Ajaxshowtime als gevolg hebben. Hou het netjes en respectvol voor de slachtoffers. Bedankt.

07-07-2011 13:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.