PSV gelooft nog in de titel: 'Anders niet mogelijk zo'n serie wedstrijden neer te zetten'

door Bart Veenstra 115

Bron Voetbal International

PSV gelooft nog in de titel: 'Anders niet mogelijk zo'n serie wedstrijden neer te zetten'

door Bart Veenstra 115

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Trainer Roger Schmidt gelooft nog altijd in het veroveren van de landstitel met PSV. De Eindhovenaren gaan speelronde 32 in met een achterstand van vier punten op Ajax. Bovendien is het doelsaldo van PSV veel minder dan dat van Ajax.

In speelronde 32 gaat PSV op bezoek bij Feyenoord. Onder het bewind van Schmidt verloor PSV tot nu toe twee keer van Feyenoord, terwijl de andere ontmoeting eindigde in een gelijkspel. Daarnaast staan meerdere spelers van PSV aan de kant met blessures. 'Toch gaan we vol vertrouwen naar Feyenoord toe', zegt Schmidt tegenover Voetbal International.

'We hebben na het duel met AZ begin februari geen wedstrijd meer verloren in de Eredivisie', gaat de Duitse trainer verder. 'Alleen nog één keer gelijkgespeeld tegen FC Twente. Wij geloven dus nog steeds in de titel. Het zou namelijk niet mogelijk zijn zo’n serie wedstrijden neer te zetten als we er niet in zouden geloven.'

Dat PSV de laatste weken goed draait komt ook door Ajax, zo weet Schmidt. 'De mentale voorbereiding is de laatste weken steeds hetzelfde omdat we alleen maar finales hebben gespeeld. Dat komt ook door Ajax. Wij wisten steeds dat zij niet veel punten zouden verspelen. Wij moeten dus blijven winnen om de druk erop te houden. Die druk bij ons heeft in de competitie het karakter van een finale.'

Feyenoord vecht voor plaats drie

Voor Feyenoord staat zondag de derde plaats op het spel. De Rotterdammers zouden dan de play-off-ronde van de Europa League ingaan, terwijl plek vier een ticket voor de voorronde van de Conference League zou betekenen. 'Ze hebben een geweldig seizoen, ze hebben een goed team en wij zullen van hen moeten winnen in hun stadion', weet Schmidt. 'Dat we nog niet eerder van Feyenoord hebben gewonnen, telt niet meer. Dit is een nieuwe wedstrijd. We zullen er klaar voor zijn. We hebben nog altijd genoeg goede spelers om wedstrijden te winnen en zondag zal er een goed elftal in Rotterdam op het veld staan.’

Sportbookies had dit weekend 80 procent van de voetbalwedstrijden goed voorspeld. Bekijk hier welke dit waren!

Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24x7.nl.

Lees meer over:
Plaats reactie

RuffRhythim +24837

Hoezo "draait psv zo goed"?

04-05-2022 18:05

Suarez16_ +9176

Onze jongens weten dat ze zondag in principe "de kampioenswedstrijd" spelen. Doet me denken aan twente-Ajax in 2012 (2de landstitel van De Boer). Toen was het vgm feyenoord-psv en twente-Ajax in speelronde 32. Ajax won en feyenoord-psv werd gelijk en we waren officieus kampioen met 6 punten en een veel beter doelsaldo (Ook toen vitesse uit in laatste speelronde met afscheid van Vertonghen en ooijer). Ten Hag hintte naar een fitte Antony en Mazraoui zaterdag. Met Stekelenbrug, Nous, Timber, Blind, Tagliafico, Gravenberch, Alvarez, Berghuis/Klaassen, Tadic, Haller en Antony heb je gewoon een topelftal staan met ervaring. Dit az is op wijndal en karlsson na ook geen topelftal meer. Bijna alles toppers (bizot, stengs, koopmeiners, enz.) zijn weg en het draait daar ook voor geen meter de afgelopen 3 maanden. Daarnaast ook geen noodzaak om vol op de aanval te spelen. Gelijkspel betekent dat een gelijkspel uit bij vitesse ook genoeg is (plus psv moet nog maar eens winnen in rotterdam), dus kostte wat het kost niet verliezen in mijn ogen.

04-05-2022 11:32

In Bassey we trust +15361

Stengs een topper noemen.... hahaha.. en Antony weer fit ? Heb er niks over gehoord.

04-05-2022 12:43

Suarez16_ +9176

10 klasses beter dan een aboukhlal.

04-05-2022 14:19

In Bassey we trust +15361

Beide geen topper... Maar Antony? Heb er nog niks over voorbij zien komen.

04-05-2022 14:20

Suarez16_ +9176

Ten Hag zei op de persconferentie dat hij goede hoop had dan Antony terug zou zijn voor de laatste wedstrijden terwijl hij Martinez niet meet verwacht.

04-05-2022 14:37

In Bassey we trust +15361

Weet alleen dat Nous waarschijnlijk weer fit is.. Martinez inderdaad niet.. Dat is echt een forse tegenvaller.

04-05-2022 15:04

Stefansuarez +19014

Heerenveen word een walk over als ik jou zo hoor?

04-05-2022 19:42

Suarez16_ +9176

Nummer 12 thuis, kom kom.

04-05-2022 19:43

arufred +9808

Van de laatste 15 ere-divisie wedstrijden wonnen we er maar liefst 14. Dat is pas een mooie reeks.

04-05-2022 00:40

Eurysaces +29527

Als Ajax van AZ wint, is het klaar, dan weten ze ook dat het seizoen voor hun is afgelopen. Zie PSV dan ook niet winnen van Feyenoord.

03-05-2022 22:52

Henk de Vries +11133

Klopt, maar bij verlies tegen AZ en winst van PSV wordt het weer zenuwpezen. Dan gaat het vrijwel zeker mis.

04-05-2022 09:47

Eurysaces +29527

Je kan van AZ verliezen, maar als je dan met de grote belangen die er aan vast zitten ook nog punten verliest tegen Heerenveen of Vitesse, heb je het kampioenschap ook ECHT niet verdiend.

Dan nemen we afscheid van een gefaalde trainer en moeten we hopen op een goede fase in de kwalificatie voor de CL..

04-05-2022 09:57

RN +14719

Worden we kampioen vrienden? 😎

03-05-2022 19:59

AjaciedKevin +223

100% ❌❌❌

03-05-2022 22:18

LuisSuarez01 +5403

Zekerrr ,vraag is alleen nog in welke wedstrijd? Zelf denk ik: thuis tegen Heerenveen ( iets met wens en vader)

03-05-2022 23:20

Pinohelmond +5785

Zijn de meest pijnlijke, zelf een serie neerzetten met vrijwel alleen overwinningen en dan nog niet dichterbij komen maar zelfs verder achterop geraken. Heerlijk!!
Het interesseert me werkelijk geen moer nu hoe we kampioen worden als het maar gebeurd. Mooi voetbal werken we de komende maanden wel weer aan.

03-05-2022 19:49

superajax +11472

Als,als,als...Als wij nou gewoon 2 keer onze plicht hadden gedaan tegen fucking GAE,dan was dit geouwehoer niet eens meer nodig.

03-05-2022 19:39

MarLuuk76 +3557

Als als als dus.

04-05-2022 10:24

Harrier Du Bois +38758

Ik heb al weken het idee dat de media doet alsof we gelijk staan met PSV, maar we staan toch 4 punten los? Er is nu nog geen reden om te doen alsof het kiele kiele is, verliezen we nou een wedstrijd dan is het anders, maar sta je alsnog een punt los. Het is geen gegeven, maar ik denk dat we, voor zo'n 98%, kampioen worden.

03-05-2022 18:52

3*stars*3 +23430

PSV heeft het 2x geflikt om op de slotdag, een titel weg te kapen voor de neus van Ajax.
1x zelfs als fucking nr3 op de slotdag!
Maar dat waren andere tijden en het gelukbekertje is zoek.
Ajacieden zijn kritisch maar die boertjes totaal niet.
Anders zouden ze ook inzien dat het daar ook niet geweldig draait.

Moet trouwens wel een zwaar leven zijn voor die gasten.
Als het goed gaat, denken ze aan Ajax, als ze jagen op Ajax denken ze (logischerwijs) aan Ajax en als het slecht gaat ook.
De kameraden uit zuid, kunnen hand in hand aansluiten bij hun…

03-05-2022 18:22

AlexLitmanen10 +14379

Toch is het anders dan toen.

Psv heeft die 2 seizoenen waar je het over had het hele jaar bovenaan gestaan en gaf het weg op het einde.
Az had van mij die titel wel verdiend maar Ajax was toen best matig. Op Doelsaldo dat was echt wel balen

Al helemaal bij het debacle tegen De Graafschap. Ajax had toen echt een matig team. Maar versloegen we psv in Eindhoven

We staan we nu het hele jaar al bovenaan. Hebben vooral in de eerste seizoenshelft puntenverlies geleden vanwege (net na) Europese wedstrijden. We moeten die titel echt gewoon pakken.

En als we Az verslaan zijn we er maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan

03-05-2022 20:29

MarLuuk76 +3557

Die titel op dat doelpunt was een weggever van vitesse. Psv had de wedstrijden daarvoor geloof ik nooit meer als 1 of 2 goals gemaakt per wedstrijd

04-05-2022 10:26

eenAjaxfan +20328

Hij kan moeilijk zeggen: Giv ze kup to Ajax!! Oh wacht...

03-05-2022 17:29

Ajaxbrl +13737

We winnen gvd iedere speelronde, en dan zouden we nu ineens 2 of 3 keer op ons bek gaan in 3 potjes? Dream on pisvee...

03-05-2022 17:26

roodwit007 +14211

zouden ze tevreden zijn met een horloge ? ik meen te horen hebben via via dat men een hele voorraad hebben aan geschaft

03-05-2022 17:00

Bjorn +12437

Zou raar zijn als ze er niet in zouden geloven.

03-05-2022 16:47

Dolblij +45072

Ja, ze houden daar in Lampengat zicht op ons en zetten een mooie serie neer. Dat het nog maar lang zo moge blijven.

03-05-2022 16:44

Sniperbooya +1128

Tja, je moet jezelf toch iets wijs maken...

03-05-2022 16:40

TheoCZ +3023

Na zondag zijn er nog 9 mogelijke scenarios:

Winst Ajax Winst psv voorsprong 4 punten
Gelijkspel psv voorsprong 6 punten
Verlies psv KAMPIOEN

Gelijkspel Ajax Winst psv voorsprong 2 punten
Gelijkspel psv voorsprong 4 punten
Verlies psv voorsprong 5 punten

Verlies Ajax Winst psv voorsprong 1 punt
Gelijkspel psv voorsprong 3 punten
Verlies psv voorsprong 4 punten


VOOR DE ZENUWENLIJERS ONDER ONS: PRINT UIT EN HANG OP DE WC!

03-05-2022 16:28

Pakschaal020 +2124

Hahaha lekker man.

03-05-2022 16:36

AFCACruijff14 +161422

Bedankt, Aad.

03-05-2022 18:07

Mike1 +5342

Natuurlijk heeft hij geen andere keuze dan te zeggen dat hij er nog in gelooft. Daarmee motiveert hij zijn eigen spelers en denkt tegelijkertijd Ajax onder extra druk te kunnen zetten. Het is aan Ajax; zondag moet het gebeuren. Als we tegen AZ er meteen bovenop klappen moet het goed komen.

03-05-2022 16:00

JordanAFCA +22481

Jij mag hem aan ons uitreiken als wij kampioen worden komende zondag. Wel je beloftes nakomen hè

03-05-2022 15:56

Lagasj +2905

Als Ajax de titel niet zal veroveren, wat ik niet zie gebeuren, hebben ze dat te danken aan Lenferink en de commissarissen. (Bergwijn niet gekocht als backup van.a. Antonie)

03-05-2022 15:53

Juichtoon +32510

Dat suggereerde ik in februari ook. De tijd zal het leren want dan gaan we vast meer over horen.

03-05-2022 15:58

Kijker +3386

Als wij de titel niet halen, komt dat vooral door de 12 verliespunten met slechts 4 tegendoelpunten in de 1e seizoenshelft.
Bergwijn halen voor 30 mln. + 4 jaarsalarissen van 4 mln. ofzo is ver boven ons budget. Ik vind het goed dat dit is afgeketst.
Je hebt wel een punt dat er nu geen goed alternatief voor Antony (b)lijkt.

03-05-2022 16:37

Noam +4112

Je kunt altijd nog Ihattaren inzetten op RA. Ik vond hem een erg goede indruk achterlaten tegen VVV

03-05-2022 16:45

Jeyson.R +1772

Rechts achter ...................?

03-05-2022 18:16

AlexLitmanen10 +14379

‘Right attacker’ zal het wel zijn

Iets van Footbalmanager of iets dergelijks

03-05-2022 20:37

AFCACruijff14 +161422

Antonie Kamerling?

03-05-2022 18:08

3sterren +20205

Men denkt dat als we Ajax zoveel als mogelijk imiteren, dan komt het wel goed.

Nein!

Amsterdamse bluf uit een Eindhovense/Duitse mond, is als een Bosse bol gevuld met stront.

Met woorden poets je die vier punten niet weg.
En met daden ook niet, want wij geven het kampioenschap niet meer uit handen ...

03-05-2022 15:49

In Bassey we trust +15361

Tuurlijk gelooft deze calimero niet meer.. maar.voor de bühne ff een standaard praatje houden.

03-05-2022 15:37

franco +2140

ik zie t ook nog gebeuren, De boer einde voor Ten Hag.

zondag wordt erg erg belangrijk. ben heel benieuwd.

03-05-2022 15:10

RN +14719

Alsjeblieft niet zeg!

03-05-2022 15:35

franco +2140

graafschap was ik echt tijdje ziek van - hoop van niet - denk dat ajax t wel gaat halen maar zeker zijn ben ik niet meer. teveel onrust ( spelers / trainers weg willen/gaan)

03-05-2022 15:36

insectenverdelg +23433

Als Ajax AZ verslaat zijn ze dus ook 2.5 uur na hun pot kampioen

03-05-2022 15:06

PH2BOT +40286

Ten Hag zal zeggen : " We gaan ' t zien".

03-05-2022 14:51

AFCACruijff14 +161422

Overigens, zelfs als wij zondag verliezen en PSV zou die dag winnen, dan denk ik dat er behalve wat meer spanning nog helemaal niks aan de hand is en dat we het in de dagen erna wel af gaan maken tegen een waardeloos Heerenveen en een totaal in gekakt en uitgespeeld Vitesse. Dat is niet hetzelfde als 2x een makkie, maar ook verre van onhaalbaar. In 18-19 hadden we ook zo'n middag in ronde 33, met Ajax-Utrecht terwijl PSV uit bij AZ speelde. Wij misten net die CL finale maar hadden wel de veerkracht Utrecht na een achterstand te verslaan en PSV zakte zoals vaak door de hoeven in potjes die er echt om gaan. Gasten als Stekelenburg, Blind, Tadic en Klaassen laten zich de komende potjes niet meer gek maken. Ook als ze slecht speelden pakten ze de punten.

03-05-2022 14:42

thepower1990 +35726

Toch zou ik het daar zeker niet op aan laten komen want als na zondag het verschil nog maar 1 punt is dan ga je nog meer het sfeertje krijgen van de rest van Nederland tegen Ajax en weet je dat Heerenveen en Vitesse echt met het mes tussen de tanden die laatste 2 wedstrijden tegen Ajax gaan spelen. Zo lang PSV zondag maar niet wint in de Kuip ongeacht de uitslag bij AZ Ajax ben ik ervan overtuigd dat we hem gaan pakken.

03-05-2022 14:47

AFCACruijff14 +161422

Nee liever niet nee, liever zondag kampioen maar we gaan hoe dan ook kampioen worden.

Bij Heerenveen is er sowieso nooit een anti Ajax stemming onder spelers en fans. In Arnhem wel, dat wordt nog wel tricky maar zoals ze al tijden spelen is het daar niet zo best. Ajax ook niet, maar we blijven wel winnen.

03-05-2022 14:51

thepower1990 +35726

Dat Vitesse slecht speelt dat zegt me niks naar zo'n laatste speelronde toe. Het laatste jaar onder Frank speelde De Graafschap ook een kut seizoen, die moesten zelfs nog de playoffs erachteraan spelen maar vonden het bijna nog belangrijker om Ajax op de laatste speelronde van de titel af te houden. Dat is echt een sentiment wat je zeker niet moet onderschatten. Zelfs al zouden we verliezen van AZ, als PSV niet verder komt dan 1 punt tegen Feyenoord is 3 punten op de laatste 2 wedstrijden veilig genoeg maar kom je in het scenario dat je nog onder volle druk de laatste 2 koste wat kost moet winnen ben ik niet overtuigd, het vertrouwen en het voetbal is al te lang te slecht om te denken dat ze dat kunnen handelen.

03-05-2022 14:57

PH2BOT +40286

Of deze: stel dat wij verliezen van AZ en PSV wint uit bij Feyenoord en wij dan thuis ook verliezen van Heerenveen en PSV wint van NEC maar dat wij de laatste wedstrijd uit bij Vitesse dan winnen maar PSV uit bij PEC verliest waardoor PEC zich vrijwaart van directe degradatie en zo tegelijk Ajax kampioen maakt. Kan ook. En dan zijn er nog wel meer varianten te bedenken. Ten Hag bekijkt het allemaal veel eenvoudiger en zonder al dat ' wanneer' en 'als' redeneren namelijk: " We gaan 't zien".

03-05-2022 14:59

3sterren +20205

Werkelijk een horror scenario, maar het zou mogelijk kunnen zijn, in een ander seizoen ...
; )

03-05-2022 15:52

AFCACruijff14 +161422

Heel knap dat Schmidt sinds februari maar 1x gelijkgespeeld heeft.

Ajax heeft na de winterstop zelfs alle potjes in de competitie gewonnen op 1 na. Zou meneer Schmidt die feiten ook weten?

03-05-2022 14:37

Asociaal +2790

In de situatie waarin PSV zit, moet hij er wel in geloven, anders kan ie net zo goed opstappen. En ze hebben het natuurlijk niet in eigen hand, maar zolang het in theorie mogelijk terwijl de competitie bijna afgelopen is voor wie dan ook, moet je er ook wel in blijven geloven

03-05-2022 14:32

NeeI +107740

Hij moet dit wel zeggen, natuurlijk. Echter weet hij ook wel dat zijn ploeg volledig afhankelijk is van Ajax.

Puntverlies tegen AZ en PSV krijgt een enorme mentale boost.

Overwinning op AZ en het is gedaan voor PSV.

03-05-2022 14:24

FelixGassenlicht +8955

Zij geloven dus nog steeds in de titel. Het zou namelijk anders niet mogelijk zijn zo’n serie wedstrijden neer te zetten..... Wat een koekenbakker! Als je niet in de titel gelooft, ga je met de pet ernaar gooien en wordt je gewoon toch vijfde? Of zoiets?

03-05-2022 14:11

Newbee34 +6720

AZ uit winnen ! Dan gaat het zeker niet meer fout.

03-05-2022 14:03

Panna +5042

Heb je die keeper van AZ gezien? Die is nog erger dan Onana.... Ik kan me niet voorstellen dat we gaan verliezen.

03-05-2022 14:03

Libero +19125

We hebben een rijke geschiedenis van spelen tegen tegenstanders die het zwaar kut doen en tegen Ajax ineens het heilig vuur weten aan te wakkeren.
Ik hoop van harte dat onze spelers AZ niet zullen onderschatten op basis van wat ze tegen andere ploegen hebben laten zien.

03-05-2022 14:11

AFCAWormerveer +4449

We hebben ook n geschiedenis dat we "er staan" als het moet. We pakken zondag gewoon de winst.

03-05-2022 14:39

Libero +19125

'Gewoon'. Ik hoop het, maar thuis verloren we dit seizoen ook 'gewoon' van ze. (en nee, ik ben niet de bekerwedstrijd daar vergeten)
Een van de weinige wedstrijden van Ajax ooit die ik niet uitgekeken heb.

03-05-2022 14:47

thepower1990 +35726

Wij hebben een geschiedenis dat we er staan als het moet? Tottenham thuis, Valencia thuis, Atalanta thuis, Benfica thuis, bekerfinale tegen PSV terwijl je 5 dagen meer rust had. Ik vindt het prima en ook begrijpelijk dat we elkaar allemaal wat moed inpraten maar we staan er bij alles of niets wedstrijden onder Ten Hag helaas vaker niet dan wel.

03-05-2022 15:17

Libero +19125

Nou ja, aan die pot tegen Spurs gingen ook alles of niets wedstrijden vooraf. Het is natuurlijk niet zo dat knockout-wedstrijden die je wel wint niet meetellen.

03-05-2022 15:21

thepower1990 +35726

Nee oke en het was ook meer een reactie op AFCAWormerveer boven jou. Natuurlijk hebben we onder Ten Hag ook knock out wedstrijden gewonnen maar we blijven wel heel lang teren op die overwinningen tegen Real en Juventus terwijl wij eigenlijk feitelijk daarna behalve de bekerfinale van vorig jaar tegen Vitesse en 2 potjes in de Europa League tegen Lille en Young Boys alle alles of niets wedstrijden onder Ten Hag verloren hebben.

03-05-2022 15:32

Libero +19125

Het kan altijd beter, maar we staan ondanks die verloren sleutelmomenten wel begin volgend seizoen 10e op de Europese ranglijst. ;)

03-05-2022 15:37

Steeph +3867

Geen voorspelling op te maken, 50/50 kans.

03-05-2022 13:56

Bc te P +22130

Ben nu al bloednerveus

03-05-2022 13:54

Nr.10 +111094

PSV heeft inderdaad gewoon een goed seizoen. Met name de tweede seizoenshelft, ze laten bijna niets liggen. Ze kunnen op 83 punten uitkomen, en meestal is dat wel genoeg om kampioen te worden, maar wij halen de laatste jaren consistent uitzonderlijk hoge puntenaantallen (86 in 18-19, 88 in 20-21, hopelijk dit jaar 87). Eigenlijk heeft PSV het in 18-19 ook vrij goed gedaan. Maar ja, er valt de laatste jaren niks te halen, haha.

03-05-2022 13:50

RN +14719

We moeten gewoon winnen. Verliezen is het klaar. Dan ruiken ze bloed. Psv gaat daar gewoon winnen. Feyenoord is uitgeblust zondag

03-05-2022 13:49

Mokum2018 +2110

Ligt aan de uitslag van donderdag, mocht Feyenoord er uit vliegen willen ze zich revancheren.

03-05-2022 14:25

jollie18 +9886

Nogmaals zo lang Ajax de schaal nog niet definitief heeft kan het nog steeds voor PSV. Zondag er idd in gaan of je de kampioenswedstrijd speelt

03-05-2022 13:49

In Bassey we trust +15361

Gewoon zelf van Az winnen.. dan maakt het niet uit wat die havenslaven doen.

03-05-2022 13:48

In Bassey we trust +15361

Mister give them the cup today

03-05-2022 13:47

DankzijCruijff +48712

Pfff kunnen we svp AZ even wegtikken dit weekend zodat we ook van dit wekelijkse gelul af zijn...

03-05-2022 13:47

maarten0909 +6394

Het is gewoon hopen dat psv hetzelfde resultaat als Ajax haalt zondag. Als wij verliezen en psv wint dan zie ik het nog knap lastig worden. Als wij winnen, zou het niet leuk zijn om kampioen te worden zonder te spelen. Al zou ik het wel humor vinden als Feyenoord ons kampioen maakt, ik wil die gezichten wel zien in de kuip.

03-05-2022 13:46

Redrum +96108

Precies, het belangrijkste is dat we in ieder geval hetzelfde resultaat halen. Allebei gelijkspelen is ook prima. Allebei winnen vind ik ook prima. Zolang we tegen Heerenveen kampioen kunnen worden ben ik tevreden. Dan krijgen we gewoon nog een hele mooie thuiswedstrijd waarin we toch nog met een positief gevoel het seizoen af kunnen sluiten.

03-05-2022 13:50

frenkiedejong53 +9792

Gewoon in de wedstrijd gaan tegen AZ alsof het de laatste is die je moet winnen. ETH is sowieso geen al te grote motivator en natuurlijk mag je van onze en elke andere prof die zoveel verdienen verwachten dat ze vanzelf 100% geven. Maar soms moet de trainer er eens een steentje toe bijdragen.

03-05-2022 13:43

DankzijCruijff +48712

Hoe kom je er in godsnaam bij dat ETH "sowieso geen al te grote motivator" is...? Pure speculatie dit.

03-05-2022 13:49

DankzijCruijff +48712

Hahahahahahahaha inside waar? Je dikke duim?

03-05-2022 13:54

frenkiedejong53 +9792

Zoals je langs de lijn bent, ben je ook in de kleedkamer.

03-05-2022 13:57

noppenkoning +41231

Ik ben helaas van nature niet echt een optimist, krijg al buikpijn als ik aan Zondag denk.

03-05-2022 13:42

ddkoning +4501

Gelukkig zet ajax ook zo'n reeks neer

03-05-2022 13:39

RFHK +12888

We moeten gewoon winnen van AZ, klaar. Er ligt een doemscenario klaar in Rotterdam waarbij Feyenoord na 120 minuten uitgeschakeld wordt en vermoeid en aangeslagen aantreedt tegen PSV.. deze wedstrijd tegen AZ is in feite gewoon de kampioenswedstrijd.

03-05-2022 13:28

ElSandrini +18115

Ajax moet van AZ inderdaad winnen.... Als we dat doen winnen we ook op zeker van Heereveen thuis de kampioenswedstrijd. Die wedstrijd laten we never nooit niet uit ons handen glippen.

Komt PSV dit weekend dichterbij Ajax dan komt het aan denk ik op de laatste speeldag.... Ajax en laatste speeldagen is niet zo vaak een goed huwelijk geweest (behalve de wedstrijd tegen Twente)

03-05-2022 13:23

Redrum +96108

Je moet het absoluut niet op de laatste speeldag laten aankomen inderdaad, want dan zie ik het zo weer fout gaan. De druk zal ongelofelijk groot zijn dan en Vitesse gaat ons echt geen handje helpen. Ajax zal echt moeten winnen zondag.

03-05-2022 13:26

Gewoon Gijs +18378

ik denk dat het met Vitesse wel mee gaat vallen juist, qua handje helpen. Maar het zal niet zover komen, Feyenoord maakt Ajax opnieuw kampioen, zoals ooit met Wijnaldum

03-05-2022 13:28

JariJari +15235

Waarschijnlijk gaan we het nooit weten. Als het nergens meer om gaat zie ik Vitesse niet serieus spelen met de play offs vlak erna.

Wanneer ze Ajax kunnen naaien is het wat anders. Zie De Graafschap een aantal jaar terug. Die wilden zo graag dat ze ervoor degradeerden 😅 (met de energie waarmee ze tegen ons speelden hadden ze de nacompetitie nooit verloren, ze waren pp speed ofzo).

03-05-2022 13:44

goajaxgo +14125

En de scheids gaat ons zeker niet helpen. Welke scheids in Nederlandwil nou op zijn geweten hebben Ajax kampioen te hebben gemaakt?

03-05-2022 16:08

thajax +7423

Als Ajax gewoon wint, dan zien we alleen of het potje tegen Heerenveen nog nodig is of dat we direct al kampioen zijn

03-05-2022 13:19

Jariiii +22007

Hij zegt helemaal geen rare dingen, maar toch erger ik me aan elk woord.

03-05-2022 13:12

Redrum +96108

Dat komt omdat het heel ongepast is om te zeggen dat je nog gelooft in de titel, terwijl je volledig afhankelijk bent van Ajax. Hij kan er wel in geloven dat zij de laatste 3 wedstrijden winnen, maar hij kan niet zomaar geloven dat Ajax nog 5 punten of meer gaat verspelen. Zeker niet als zijn argumentatie is dat zijn team bezig is met een goede reeks. De reeks van Ajax is namelijk beter, aangezien wij op één wedstrijd na alles gewonnen hebben na de winterstop.

03-05-2022 13:44

Burgie +4032

Wat moet ie anders roepen als hem een microfoon onder zijn neus wordt geduwd?
"We gaan wel naar Rotterdam maar we verliezen toch en "giv ze cap alfast zu Ajax!"

03-05-2022 13:10

thajax +7423

You have zu play top level. Mvogo was top, Drommel not so top level

03-05-2022 13:16

thajax +7423

Feyenoord plays top level, PSV-players are not fit enough. So they can play only 55 minutes on top level. Ajax has a top level of money. So give zem ze cup today

03-05-2022 13:17

Johan4ever +10914

@Burgie,dit heeft hij toch echt gezegt!

Schmidt emotioneel na verlies PSV: 'Give the cup to Ajax!🤣

03-05-2022 13:34

JariJari +15235

Hij zei het lang geleden toch al? Als joyrnalist zou ik hem daar wel een beetje mee plagen ;)

Verder vind ik Schmidt een in NL zwaar onderschatte trainer. NL houdt niet van competente mensen met zelfvertrouwen.

03-05-2022 13:46

Altijdindestraat +40078

Schattig zijn die lampjes...

03-05-2022 13:09

Redrum +96108

Haha ongelofelijk die club. Totaal geen zelfreflectie. Het is elke week billenknijpen en ze hebben continu hulp van de arbitrage nodig om wedstrijden te winnen. Maar als je het zo hoort zitten ze in een flow en spelen ze elke week fantastisch voetbal.

03-05-2022 13:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.